Elegem lett a nagy magyar egészségügyből
Tisztelt Blog!
Az előző levelet olvasva úgy gondoltam, nekem is közzé kell tennem a legutolsó esetünket a helyi (vidéki) kórházzal.
Édesanyámat utalta be a háziorvosa az urológiai szakrendelésre, mert veseproblémákra gyanakodott. Korán mentünk, reggel fél 7-kor voltunk ott, hogy minél hamarabb megtörténjen a kivizsgálás. Elektronikusan beregisztráltunk, mert a kartonokat már számítógépes rendszeren küldik a szakrendelésekre, így kb. fél 9-kor édesanyám már bent is volt az orvosnál.
Itt kapott beutalót röntgenbe és ultrahangra, majd azok megtörténte után vissza is mentünk hozzá. Az orvos a felvételek alapján nem talált urológiai eredetű betegséget, így átküldte anyukámat a nőgyógyászatra. A beutalót az orvos a számítógépes hálózaton küldi a másik orvosnak, így az újabb szakrendelésre a betegnek nem kell már bejelentkeznie. Ez dél körül lehetett.
A nőgyógyászaton is meghallgatták, megnézték a papírjait, majd átküldték a belgyógyászatra. Közben kaptunk papírokat is, melyeken fel voltak sorolva, hogy milyen vizsgálatokban részesült, és azok mennyi ideig tartottak. Persze felét sem kapta meg, és az alatt a pár perc alatt amíg bent volt az orvosnál, nem is kaphatta meg. A belgyógyászatra fél 2 körül érkeztünk, ahol 2 óra várakozás következett. Közben feltűnt, hogy utánunk érkező betegek mennek be az orvoshoz, ezért megkérdeztem a néha-néha kinéző nővért, hogy mi mikor következünk. Megkérdezte édesanyám nevét, majd visszament a rendelőbe.
Ezután következett a meglepetés. Kinyílt az ajtó, kijött a belgyógyász orvos, és elkezdett velünk a többi várakozó beteg előtt kiabálni, hogy mit gondolunk mi, hogy ő csak úgy megvizsgál minket beutaló nélkül? Őt ki fogják rúgni ha ilyet tesz, meg egyebek. Próbáltam neki nyugodtan elmagyarázni, hogy a nőgyógyászatról küldtek minket át, de a méregtől szerintem először nem is hallotta.
Harmadjára mondtam el neki, hogy nem magunktól jöttünk, erre ugyanolyan hangnemben odavágta, hogy akkor meg nem küldték át neki a beutalót a nőgyógyászatról, reklamáljunk ott. Fél négykor mentünk vissza a nőgyógyászatra, persze ott már nem volt senki. A folyosón kaptunk el egy nővért, aki mit tesz isten pont azon az osztályon dolgozott, és mikor elmondtam neki hogy mi történt, megijedt, majd rohant elküldeni a beutalót.
Ekkor már én is felemeltem a hangom, és elegem volt az egész nagy magyar egészségügyből. De anyukámnak is, mert azt mondta, hogy ő ehhez a belgyógyász orvoshoz be nem megy, őt ez ne vizsgálja meg. Így otthagytuk a kórházat, mondanom sem kell hogy egész napos várakozás után érdemi vizsgálat nélkül, és egy csomó papírral, amin kamu vizsgálatok voltak, gondolom az egészségbiztosító felé számlázva.
Mindennek tetejébe más hibája miatt, aki elvégzett egy orvosi egyetemet, a többi beteg előtt veszekszik meg kiabál velünk.
Bocsánat a hosszú történetért, azért remélem ha tényleg orvosok is olvassák a blogot, tanúságos lesz nekik.Üdvözlettel: Zoltán
Van egy sztorid a magyar egészségügy helyzetéről? Megvárattak, félrekezeltek, megaláztak? Küldd a praxisblog@yahoo.com címre!
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Motorpenis 2010.08.30. 06:51:13
Káin 2010.08.30. 07:27:58
Ezt egy kicsit erősnek érzem. Azt azonban simán el tudom képzelni, hogy a posztban szereplő orvos a betegek előtt nekiállt üvölteni a levélíróval, mert hasonlót már jómagam is láttam, szerencsére nem az én fejemet akarta leüvölteni a helyéről a doktor úr, de így is nagyon kellemetlen volt.
Kicsit off, de van egy háziorvosom, akivel szakmailag maximálisan megvagyok elégedve, de emberileg kevésbé. Az egy dolog, hogy minden áldott alkalommal fél-egy órát késik a rendelésről(tehát nem egy-két esetről beszélek), de hogy a rendelési idejében ráérősen vásárolgat a közeli szupermarketben(ez is többszöri tapasztalat), az már kissé furcsa számomra.
mothe 2010.08.30. 07:40:40
Káin 2010.08.30. 07:43:21
CyberPunK 2010.08.30. 07:51:33
Muhaha, persze.
2010.08.30. 08:02:31
leontina77 2010.08.30. 08:04:13
lac64 2010.08.30. 08:21:49
Scala 2010.08.30. 08:31:26
- nem jutsz hozzá, mert korlátozás van rá
- várólistára kerülsz
- egyéb ok, amire nem emlékszem
Valami ilyesmi, a lényeg, hogy jót is tehetnek vele, és NEM a TB-felé ügyeskedik a kórház.
epres négercsók 2010.08.30. 08:45:37
Most pedig itt van mindjárt az első komment, tele értékes infóval, viszont úgy kezdődik, hogy kb. lehazugozza a szerzőt. Ha nem törlöm, azért puffognak, ha törlöm, akkor meg azért.
Ha állandóan a szerzőt ekézitek, akkor előbb-utóbb senki nem fog ide írni. Ne felejtsétek el, hogy ezt a blogot a levélírók tartják életben.
(Btw, én magam is jártam már úgy, hogy fel volt írva az ambulánslapra, hogy kaptam 2 infúziót, pedig nem is.)
OFF: Radiológus, ha itt vagy ma, zavarhatlak privátban? ON:
mothe 2010.08.30. 08:51:58
ha van moderáció, akkor legyen következetes. a homályos szabályokat nem lehet betartani.
gld 2010.08.30. 08:58:22
mothe 2010.08.30. 09:02:22
csak jó lenne, ha kicsit következetesebb volna a moderáció, mert a gyugyi megszólításról egy teljes napon át kellett elmagyaráznom, hogy nem pejoratív (és azóta nem használom, mert itt igen sértődékeny emberek vannak, akik ezt nem hitték el), de fent nevezett topiktárs azt és olyan stílusban gyalázhat akit akar, legfeljebb annyi lesz a következmény, hogy a moderátor elpanaszolja, hogy tanácstalan és nem tesz semmit.
lehet, hogy csak én látom így, ebben az esetben mindenkitől elnézést kérek.
Bikli néni 2010.08.30. 09:06:40
Hogy ELVILEG hogy zajlik, az egy dolog. Elvileg nem szabad felírni el nem végzett vizsgálatokat, gyakorlatilag pedig felírják. Ezt szerintem mindenki tapasztalta már, aki szokott néha orvoshoz járni.
epres négercsók 2010.08.30. 09:07:06
Adamantium, a szerző nyílt vagy burkolt sértegetése nélkül oszd meg kérlek a gondolataidat újra.
epres négercsók 2010.08.30. 09:14:13
szabidoki 2010.08.30. 09:16:38
szabidoki 2010.08.30. 09:29:23
Fekete Dália 2010.08.30. 09:31:42
Féregírtó kellene, talán kihullna pár gennyes alak belőle.
Személyesen 1 nap alatt 2 szakrendelést is megjártam, csak a harmadikra adtak több mint 1 hónapos időpontot, de nem értem rá várni, inkább eltekintettem a klinikai gastro szakrendeléstől.
Van máshol hely, ahol hamarabb fogadnak és a vizsgálatokat igyekeznek fájdalommentesen végezni(ráadásul ingyen)!
epres négercsók 2010.08.30. 09:44:23
Nem csak leírjuk a vakvilágba, hogy a szerző kamuzik/ hazudik. Ha valamiről nyilvánvaló tárgyi tévedésben leledzik az író, az nem feltétlenül hazugság, hanem lehet, csak nem tudott, nem látott vagy rosszul érzékelt valamit. Ezt le lehet írni, mint ahogy tegnap is leírták sokan az abortuszos posztban, hogy attól, hogy az orvos nem fakadt könnyekre, még nem biztos, hogy nem érzett együtt a posztolóval, vagy nem mondta azt szép csendben, hogy sajnálom. Ez nem lehazugozás.
Azt nem szabad, amikor egy eü-dolgozó leírja ide, hogy a posztoló hazudik, mert nem írunk fel plusz meg nem történt vizsgálatot. Ilyet nem lehet kijelenteni. Egyrészt, mert közismert tény, hogy igenis DE, írnak fel meg nem történt vizsgálatokat. Másrészt, mert a kommentelő nem volt ott, és nem tudhatja, mi történt, ergo a saját véleménye alapján nincs joga hazugnak nevezni a szerzőt.
Nem tudom, mennyire érthető-e. Azért remélem, átjött a lényeg, hadd ne magyarázzam tovább.
Ha ti elvárjátok tőlünk, hogy döntsük el, melyik komment sértő az íróra nézve, akkor mi is elvárhatjuk tőletek, hogy meghúzzátok a határt a tárgyi tévedés korrigálása és a szerző lehazugozása között.
gld 2010.08.30. 09:49:30
szabidoki 2010.08.30. 09:58:38
Én most gyorsan elolvastam a biztonság kedvéért, de valahogy nem lelem ezt a részt.
Bár kétségtelenül jóval könnyebb egymás sebeit nyalogatni, ha az izgága orvosok kordában vannak tartva, és nem írhatják le, ha szerintük valami nem kerek.
Szánalmas.
Ennyi erővel bevezethetnénk azt is, hogy ha mi orvosként kijelentünk valamit, azt kötelező elhinni, mert nekünk vannak meg a szakmai ismereteink és tapasztalatunk, de van egy olyan érzésem, hogy már az ötletre is mindjárt hisztériás rohamot kapnak néhányan...
epres négercsók 2010.08.30. 10:08:09
Úgysem lehet itt olyat tenni, hogy az ne bántsa valaki önérzetét, úgyhogy itt és most zárjuk le a vitát.
mothe 2010.08.30. 10:15:14
a blognak – én legalábbis így látom – nem az a célja, hogy felületes információk alapján orvosi szakvéleményt kapjunk arról, hogy a posztíró milyen ember, hanem az, hogy a posztíró kiírja magából a rossz élményét, és ha ezen lehet segíteni, vagy valaki tud tanácsot adni, akkor tegye ezt.
de nem kötelező minden poszthoz hozzászólni.
lac64 2010.08.30. 10:16:41
A másik indoka azt hiszem az volt (már nincs fent a komment, úgyhogy nem tudom ellenőrizni), hogy nővérek nem tudnak beutalót írni és küldeni. Saját tapasztalatom szerint ezeket nem egy esetben a nővérek rögzítik és küldik (azt speciel nem tudom, hogy a saját nevükben vagy az orvos helyett).
Szakmai kérdésekben nem szívesen vitatkoznék egy orvossal sem, viszont úgy látom, hogy most Ti sem szakmai szempontból ítélitek kérdésesnek a történetet.
Rotoxis 2010.08.30. 10:17:57
Szerintem ennyi a poszt jogos panasz-tartalma. Valóban baj, hogy megtörténhetett, egy orvos megfeledkezve az alapvető normákról, leordította beteg fejét. Lehet frusztrált, fáradt, bármi, de ez akkor sem megengedhető.
A poszt összes többi része azonban hangozhatott volna így is: "Egyetlen nap alatt két orvosi szakmában kaptunk teljes kivizsgálást, méghozzá képalkotó diagnosztikával, tokkal-vonóval. A harmadik szakrendelésre elfelejtették továbbítani a beutalót, de amikor reklamáltunk, azonnal kijavították a hibát."
Sajnos alapvetően negatív a posztoló hozzáállása a dologhoz.
Jelen esetben egy nem sürgősségi probléma kivizsgálása során egy nap alatt három szakrendelésre és a hozzájuk tartozó képalkotó vizsgálatokra is sor került/kerülhetett volna. Nem volt vizsgálatonként több hónapos várólista, nem volt szakrendelésenként egynapos várakozás. (Kérem a külföldön dolgozó orvosokat, írják le mennyi idő alatt lehetett volna hasonló nem sürgőssségi esetben megejteni a vizsgálatokat.)
"Por került a gépezetbe", adminisztrációs hiba, de azt is azonnal kijavították. Az egyetlen negatívum az orovos hangneme volt.
A tapasztalatok alapján a hozzátartozóban csak negatív élmény maradt. Viselkedése - vélekedése semmivel nem teszi különbbé annál az orvosnál, kinek "elszállt az agya" a belgyógyászaton.
szabidoki 2010.08.30. 10:27:04
@mothe: neked sem lenne kötelező hozzászólni, mégis megteszed.
Talán előbb gyakorold magad a hallgatás erényét, és már csak akkor kérd számon máson, ha neked már megy.
@lac64: a papíralapú beutaló nem azért kell, mert szerelmesek vagyunk a papír illatába, hanem mert az a hivatalos orvosi dokumentum, amit az orvos aláírt és lepecsételt. Nehezen hiszem, hogy szabályos lenne a pusztán elektronikus rendszer. A nővérek nem jogosultak beutalót írni, az mindig orvosi feladat - az más kérdés, hogy adott esetben ki gépeli le, de maga a döntés mindig az orvosé.
NemesekErnyo 2010.08.30. 10:34:43
"Közben feltűnt, hogy utánunk érkező betegek mennek be az orvoshoz, ezért megkérdeztem a néha-néha kinéző nővért, hogy mi mikor következünk."
A belgyógyászatra kell beutaló, sőt ELŐJEGYZÉS is, a később érkezők feltehetőleg időpontra mentek. Mivel a szakrendelések jó néhány éve a köz kívánatára és egyéb államtakarékossági okokból így működnek, jelen esetben nem derül ki, hogy sürgősségi konzílium, vagy kiegészítő vizsgálat javallata történt. Amennyiben sürgősségi, azt telefonon az orvosnak illik egyeztetni, ha pedig nem - normál időpontkérés tanácsos. Természetesen mindent normális hangnemben.
Az a folyamat, hogy egyetlen napon végig lehet látogatni öt-hat féle szakrendelést előjegyzés nélkül, rég a múlté, de szerintem ezzel közülünk mindenki tisztában van.
mothe 2010.08.30. 10:35:27
gld 2010.08.30. 10:35:45
Szerintem ez nem oldana meg semmit, ez egyszerű struccpolitika. Igenis rá kell világítani a tévedésekre, netán a szándékos megtévesztésre. Nem könnyű viszont ezt olyan eszközökkel tenni, hogy ne másszunk bele nyakig a másik lelkivilágába.
Moderák védelmében: egyszer én is voltam modera, totál más jellegű oldalon. Bazira nem lehetett úgy dolgozni, hogy mindig mindenkor mindenki elégedett legyen. Egy módszer volt, a következetesség. Azért meg mindenki utált :D De leszartam magasból, aztán meguntan, és jól otthagytam a fenébe az egészet.
mothe 2010.08.30. 10:40:35
a következetes moderációval teljes mértékben egyetértek. és nem irigylem sem eprest, sem despotát, amikor itt sípolok, de sokszor nem szívesen lennék a posztíró helyében.
epres négercsók 2010.08.30. 10:42:18
"- A blog készítői/moderátorai bármikor figyelmeztetés nélkül törölhetik az olyan kommenteket, mely a Praxis blog olvasóit sértheti."
"- A blog moderátorai bármelyik kommentre „egyenlő erőt alkalmazva” reagálhatnak, annak érdekében, hogy az esetleges vitákat megelőzzék, vagy a már kialakult veszekedést rövid időn belül felszámolják."
Kiterjesztő értelmezéssel: töröltem azt, ami az elején néhány olvasót, valamint a poszt beküldőjét sérthette, megelőzve ezzel egy esetleges veszekedést. Nézd meg a többiek kommentjeit is. Kár ezen tovább rugózni, főleg, mert nem téged töröltelek.
@radiologus.hu: Köszi szépen, írtam levelet.
epres négercsók 2010.08.30. 10:45:22
lac64 2010.08.30. 10:49:10
Én csak a személyes tapasztalataimat tudom leírni, én ezt láttam a Balesetiben, de ezt tapasztaltam édesapám esetében a Korányiban is. Ettől lehet még más ügyviteli rendszer azokban az intézményekben, ahol Te dolgozol.
gld 2010.08.30. 10:51:24
nagyon sok beteg nem igazán lát bele, és nem is akar belelátni ezeknek a dolgoknak a menetébe.
Vizsgálatokra a mi kórházunkban, szakrendelőnkben sem adnak nyomtatott beutalót, az egy belső elektronikus hálózaton keresztül megy. Viszont ha már egy másik szakrendelésre küldenek, akkor adják a nyomtatott verziót is.
Az, hogy nálunk később érkezett beteget előbb hívnak be, annak egyszerű oka van: benne van már az adott szakrendelés rendszerében, előjegyzett, visszarendelt beteg.
A feltüntetett, és esetleg el nem végzett vizsgálatokkal kapcsolatban annyit tudok mondani, hogy nekem nem volt még ilyesmiben részem, de pl. Édesapám esetében tapasztaltunk ilyet. vagyis nem lehet kategórikusan kijelenteni, hogy soha senki sehol nem tesz ilyet.
Az orvos viselkedése: a betegek, főleg amikor már fáradtak és ingerültek, sokszor intenzívebben élik meg az ilyesmit, mint ahogy az valójában zajlik. Szubjektív, ez van. De kétség kívül helytelen, ha a nemtetszését egy orvos, vagy szakdolgozó más betegek előtt fejti ki...
Kb. ennyi.
radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.08.30. 10:53:10
Sajnos a mai szabályozás nem ismeri el az egészségügyben az elektronikus aláírást.
Az orvosi dokumentum egy 1. kinyomtatott, 2. aláírt, 3. lebélyegzett papír.
NemesekErnyo 2010.08.30. 10:53:24
Mindenesetre egyes vidékekre nem ártana küldeni a kb. 6-7 évvel ezelőtti, eü-t érintő tájékoztató anyagokból.
gld 2010.08.30. 10:53:27
NemesekErnyo 2010.08.30. 10:54:41
cenzorilla 2010.08.30. 10:58:24
Despota kérte vállalja valaki a szakirányú moderálást.
Akkor az volt a véleményetek nincs rá szükség.
Meg kell értenetek. Beteg is orvos is érzékeny.
A kirakott poszt írója általában nem tudja mikor kerül a posztja közlésre.
A mi dolgunk az ő érzékenységét is védeni.
Az orvosokét is. Igyekszünk ennek megfelelni. A végsőkig hajtott moderátoroknak szóló csak azért is az enyém az utolsó szó nem vezet sehová.
Felvilágosítás a cél és az összefogás lenne, hogy jobb legyen.
Tartsátok ezt szem előtt.
lac64 2010.08.30. 10:59:23
OFF: Én is megkereshetlek privát üzenetben? ON
gld 2010.08.30. 10:59:53
_Molly 2010.08.30. 11:00:07
A szabályok nem homályosak:
"Hozzászólásnál kerülni kell a trágár kifejezéseket, a rasszista megnyilvánulásokat és a politikát."
"Aki több hozzászólásában is megszegi a fenti szabályzatot, és azt a figyelmeztetést követően sem tartja be, kitiltásra kerül. Ennek hosszát a moderátor szabja meg (1 nap, 1 hét, 1 hónap, örökre)."
Aki a figyelmeztetések ellenére már többedszer írt olyan hozzászólást, amit törölni kellett, már rég ki kellett volna tiltani. De itt elég diszkriminatív a hozzászólások megítélése.:(
A politizáló kommentekről nem is beszélve... tele van velük a blog...).
mothe 2010.08.30. 11:02:46
szabidoki 2010.08.30. 11:07:22
@lac64: két dolgot keversz össze. Mondjuk nem vagyok informatikai szakértő, de tudtommal az elektronikus aláírás nem egyenlő egy jelszóval. Az aláírás és a pecsét azért kell a papírra, hogy igazolja, az orvos elolvasta azt a papírt, és felelősséget vállal a tartalmáért. Az egy másik történet, hogy a modern számítógépes nyilvántartás lehetővé teszi, hogy a beteg összes leletét lássuk a gépben, és copy+paste alapon lehessen zárójelentést írni - attól még a zárót is ki kell nyomtatni, aláírni és lepecsételni.
lehet más a handa-banda 2010.08.30. 11:08:25
Káin 2010.08.30. 11:09:37
szabidoki 2010.08.30. 11:10:21
"- A blogon regisztrációt követően bárki elmondhatja véleményét az adott témáról, cikkről."
Leroi 2010.08.30. 11:20:29
Az eset, ha sok tanúja volt, akkor lehet "tanúságos", ahogy a posztíró írja, de mindenekfelett tanulságos is, lévén, hogy tanulhat belőle a többi, beutaló nélkül ellátást kérő beteg.
szabidoki 2010.08.30. 11:20:39
Az orvosok és betegek közti konfliktusok csillapításában pedig az jelentené a legtöbbet, ha a politika végre rendet rakna az egészségügyben, bár ez nyilván hiú ábránd. Ez a blog meg nem arra van, hogy csillapodjanak a konfliktusok, épp ellenkezőleg.
Káin 2010.08.30. 11:26:35
A politika pedig jó volna, ha lépne, ebben szerintem nincs vita.
epres négercsók 2010.08.30. 11:27:23
@szabidoki: Ne haragudj, de a továbbiakban nem kommentálom a kötözködésedet. Úgysem tudok olyat mondani, ami tetszene, az érveim meg nem hatnak meg, úgyhogy fejezzük be mára.
Fekete Dália 2010.08.30. 11:30:06
"A műhibaperek 80 százalékát a betegek nyerik
Közel tíz százalékkal több kártérítési pert indítottak tavaly kórházak ellen, mint egy évvel korábban. Nem csak a műhiba perek száma nő, hanem a megítélt összeg is."
Ha az orvos kiabálhat a beteggek, akkol fordítva miért is nem lehet?
Leroi 2010.08.30. 11:37:59
Nos, van az indexen egy Poronty nevű blog.
Ott, ha nem ért veled egyet a moderátor, egyszerűen blokkol és több hozzászólásod nincs.
Szóval, olyan is van.
Itt nagyon is türelmes úriemberek moderálnak.
Bikli néni 2010.08.30. 11:39:51
Talán egyszer Phoenix (de javítsatok, ha tévedek) írta le a meghalt motorost, hogy utána az anyukája cirkuszolt a folyosón... Én komolyan kíváncsi lennék a műhiba-ügyekben a másik oldal verziójára is.
Leroi 2010.08.30. 11:44:15
Volt olyan eset is, hogy a beteg lefejelte az orvost, mert nem őt hívta be előbb.
(egyébként sok szakrendelőajtón írja is, hogy a behívás nem az érkezés sorrendjében történik)
Feltételezem, hogy ha egy ilyen sztorit írna le valaki, akkor is a lefejelő pártján állna némely kommentelő.
NemesekErnyo 2010.08.30. 11:47:58
A "bepottyanó" beteg viszont nagyon is láthatja, hogy mi az ábra.
Dr.laikus PhD 2010.08.30. 11:48:42
Azért, mert az emberi együttélésnek vannak szabályai.
Azért az általános - sajnos - a beteg nem ismeri az illemet.
Ez nem menti fel az orvost, de a határozott hangra hallottam én már, hogy visítva panaszkodott a beteg, hogy kiabáltak vele.
Fájdalmai voltak és nagyon rosszul érezte magát. Megtörtént ez is.
Belátás kell mindkét oldalról.
Leroi 2010.08.30. 11:49:08
Káin 2010.08.30. 11:50:12
gld 2010.08.30. 11:51:15
Fekete Dália 2010.08.30. 11:52:15
Pedig jó kis esettanulmány lenne.:)))
Leroi 2010.08.30. 11:52:19
Fekete Dália 2010.08.30. 11:59:29
Az orvosi oldal legalábbis ezt promótálja a médiákok felé, hogy őket nap mint nap inzultálják, meg leütik.
Akárhányszor jártam orvosnál én éppen az ellenkezőjét tapasztaltam:
-beteg kiokítása hangosan,
-beteg megszégyenítése tudatosan,
-a beteg előre köszön udvariasan, válasz nem érkezik, stb.
Fekete Dália 2010.08.30. 12:01:24
Bikli néni 2010.08.30. 12:01:41
Meg lehet nézni, most is ki lovagolt a dolgon 20 kommenten keresztül.
Nekem is információ értékű. Adamantiumé is az volt, csak úgy kezdte, hogy a posztoló kamuzik. Minden más érdekesen hangzott, de nem az első mondat tükrében. Tegnap meg egy olyan komment volt, ami tele volt érdekes és hasznos megállapításokkal, csak belekerült egy mondat a ... orvoslobbiról, ezért eltűnt. De a szerzője nem csinált belőle nagy gondot, vigyorogva kopipésztelte, az inkriminált mondat nélkül. Szabidoki meg egész délelőtt azon puffogott, hogy adamantium hozzászólása törölve lett (még csak nem is a sajátja volt), szintén egyetlen félmondat miatt. Pedig adamantiumnak is fel lett ajánlva, hogy a posztolóra tett megjegyzések nélkül nyugodtan publikálja ismét a véleményét.
Ne mondja már senki, hogy ezek a puffogások viszik előre a blogot...
2010.08.30. 12:02:41
Nem műhibás ügy csak majdnem:
Halotthoz kellett volna menni ügyeletben, csak még előtte pár élőt elláttunk. A rendelőből utánunk telefonáltak, hogy azonnal forduljunk vissza az exithez, mert a hozzátartozó üvöltözik meg fenyegetőzik, és valami ügyészségen dolgozik. Végül mikor odaértünk felismertem a hozzátartozóban egy régi zeneiskolai társamat, aki legjobb tudomásom szerint szakács lett :) Bár attól még dolgozhat ügyészségen...
gld 2010.08.30. 12:04:51
gld 2010.08.30. 12:06:43
LOL :DDD
Leroi 2010.08.30. 12:08:32
Miről is szól ez a blog?
Praxis.blog.hu.
Mi az, hogy egy megállapítás miatt törlünk egy hozzászólást?
Az adamantium hozzászólásának a törlésével elvesztettetek egy orvost a blogról.
Másrészt pedig ugyanabba a hibába estetek, mint amivel őt vádoltátok.
Ő leírta, hogy kamuzik a posztoló.
Amoderátor pedig bebizonyatotta, hogy adamantium kamuzik, amikor leírja, hogy kamuzik.
Róka fogta csuka.
Vissza adamantiumot közénk, gyerekek, egy Skandináviát megjárt komoly orvosról van szó, nem egy lókötőről, álljunk már meg...:((
Dr.laikus PhD 2010.08.30. 12:08:50
Mindkettőt tapasztaltam.
Jó kis külvárosban lakom.
Van jó és van nagyon lepusztult része.
A benne lakók kultúrája ennek megfelelő.
Az, hogy most már lehet beszélni bármiről, némely emberi lény azt gondolja, hogy ezt bárhogyan megteheti.
Hát nem. De írni is kulturáltan illik, figyelembe véve a másik érzékenységét. Ha mégannyira is tisztában van az emberi test működésével, nem orvos, El kell fogadnia a tanácsot, mérlegelnie kell a tenni valóit és a kötelezettségeit.
Azért olvasunk itt orvostól kulturált írást, pedig ha a beteg a hunyó Dr.Morcz is, Rotoxis is le tudja ezt írni sértés nélkül.
Szerintem erre más is képes. Vagy nem?
2010.08.30. 12:10:48
már nem azért de szerintem eleve gáz, hogy moderátorra van szükség. Ez nem óvoda, elvileg felnőtt emberek kommunikálnak egymással.
Káin 2010.08.30. 12:12:34
Ez nem világos?
Leroi 2010.08.30. 12:12:53
"Elegem van a nagy magyar egészségügyből"...
El kell látogatni mondjuk a nagy keleti szomszédok valamelyikébe (UKR,ROM) és azután véleményt mondani a mi egészségügyünkről.
Háromszor feltörlik a beteggel a folyósót, amíg megvizsgálják.
Csak miheztartás végett.
2010.08.30. 12:13:57
Káin 2010.08.30. 12:14:51
gld 2010.08.30. 12:15:56
Egyet értek... Mondjuk az is igaz, hogy néha idetévednek olyanok is, akiknek tényleg nincs más céljuk, mint beszólni... Engem az keserít el, hogy kezdenek összemosódni a határok a vita és az "anyázás" között. Pedig van egy elég jól felismerhető tulajdonsága a vitának: érveken alapul :)
Leroi 2010.08.30. 12:16:19
Ez belefér egy posztba?
Névvel és címmel ebből simán lehetne törvényszéki ügy, ha a kórház történetesen a jó hírnevét akarná megvédeni.
Bikli néni 2010.08.30. 12:16:34
Fekete Dália 2010.08.30. 12:17:17
Leroi 2010.08.30. 12:17:51
Messze a legjobban ölbentartott, simáranyalt és gügyörészéssel, cuppogtatással agyonajnározott a magyar beteg.
Az Uraltól Lisszabonig, ha úgy akarod.
Káin 2010.08.30. 12:18:05
Káin 2010.08.30. 12:19:50
Káin 2010.08.30. 12:21:12
gld 2010.08.30. 12:21:31
2010.08.30. 12:21:50
Leroi 2010.08.30. 12:23:55
Nem volna baj, ha némely beteg nem úgy menne be egy szakrendelőbe, hogy ő itt valamiféle sheik-ul-islam, vagy valami ahhoz hasonló. Tapasztaltam már olyat, hogy köszönés nélkül leült, rákönyökölt az íróasztalra és amikor megkérdeztem, miben segíthetek, mik a panaszai, akkor azt válaszolta, hogy azért vagyok orvos, hogy ezt tudjam.
Na...meg, erre varrjak aztán gombot.
Káin 2010.08.30. 12:24:09
fűszerezik.Majd csak eljön az ideje :).
szabidoki 2010.08.30. 12:24:27
@fehérzaj: engem még fizikai inzultus szerencsére nem ért, de verbális már elég sokszor, és sajnos nemcsak részeg/drogos részről. Az teljesen általános, hogy mentővel kimegyünk valahova, megáll az autó, kiszállok, és a rokon köszönés helyett azzal fogad, hogy "hordágyat hozzatok!" Persze megsértődik, ha erre azt mondom, hogy előszöris jó napot, másodszor, nem őriztünk együtt disznót, harmadszor, először megnézném a beteget, aztán majd meglátjuk a hordágyat.
Bikli néni 2010.08.30. 12:25:38
Másrészt a "kamu" vizsgálatnak van egy olyan mellékhatása, hogy dokumentálva van. Azért tudja a szerző is, hogy X vizsgálatot nem végeztek el rajta, mert fel van tüntetve a papíron, hogy elvégezték, és gondolom anyu mondta, hogy nem is.
Nekem is van ilyen élményem. Nem valaki mesélte, én bementem ügyeletre, hogy ez fáj meg az a bajom, ráírták a papíromra, hogy milyen gyógyszer meg infúzió. Nem rémlik, hogy kaptam volna infúziót.
De ez nem hibáztatás jelleggel van, mert valószínűleg itt arról van szó, hogy a kórházaknak annyira nincsen pénze, hogy csak az ilyen kis trükközésekkel tudják beszedni a létfenntartáshoz szükséges összeget.
CyberPunK 2010.08.30. 12:27:11
Káin 2010.08.30. 12:27:27
CyberPunK 2010.08.30. 12:29:52
szabidoki 2010.08.30. 12:30:36
Szóval mindennek ára van.
szabidoki 2010.08.30. 12:34:45
Káin 2010.08.30. 12:34:56
Fekete Dália 2010.08.30. 12:37:14
Hogyisvankéremszépen?
Dr.laikus PhD 2010.08.30. 12:38:42
Lol. :D
Látom ahogy a hasára varrod a gombot.
Balra csavar: hallgat, jobbra csavar: beszél..
Gatyát fog és nem könyököl...
CyberPunK 2010.08.30. 12:39:03
Fekete Dália 2010.08.30. 12:41:32
szakrendelést is nyögvenyelősen lehet lezavarni?
10 órára berendelt beteg, ortopédián, gerincferdüléssel, az orvos, elküldi röntgenbe, de hozzáteszi, hogy aznap már nem muszáj visszamenni, én meg visszamentem, nincs mindenkinek 50 nap szabija, mint egyes orvosoknak.
Arról nem beszélve, hogy a rendelés 16 óráig tart.
lehet más a handa-banda 2010.08.30. 12:42:36
Háromszor feltörlik a beteggel a folyósót, amíg megvizsgálják."
Együtt nyaraltam egy Romániából áttelepült orvossal, kérdeztem tőle hol sza ... rosszabb az egészségügy (nem ezt a kifejezést használtam, de inkább nem írom le mert még kimoderálnak) Nagyarországon vagy Romániában? A válasza tetszett: az orvosnak Magyarországon rosszabb, a betegnek Romániában. Hozzáteszem ehhez, hogy esze ágában se lett volna átjönni, odakinn sokkal jobb állása volt, csak a házasság meg gyerek miatt van itt, de mint orvos biztos hogy rosszabbul járt vele, jól ismerem már régről a szakmai tevékenységét
adamantium 2010.08.30. 12:44:22
gld 2010.08.30. 12:44:48
adamantium 2010.08.30. 12:46:02
CyberPunK 2010.08.30. 12:46:53
szabidoki 2010.08.30. 12:47:22
- radiológia
- eredmény kiértékelése, kezelési terv
Ez három külön szakrendelés is lehet, egyáltalán nem kötelező egy nap megcsinálni mindet. Ha mégis megtették, jó fejek voltak, meg nyilván rá is értek.
Dr.laikus PhD 2010.08.30. 12:48:11
Ez is egy jó technika.
Igen agresszív szomszédot meghallgatva.
Igen értem!
És még valami mást?
Lehet nézni a buta arcát, rögtön elfelejt hepciáskodni.
adamantium 2010.08.30. 12:48:15
CyberPunK 2010.08.30. 12:49:05
Fekete Dália 2010.08.30. 12:50:37
Ha ránézek a rtg-re, még én is látom, hogy ferde a gerinc, pláne ha már a radiológus is ráírta.
Kezelési terv, ezeknél?:))))
Két kollegám került idegsebre az ortopédia félredignosztizálása miatt, az egyik megúszta műtét nélkül.
Fekete Dália 2010.08.30. 12:57:32
Leroi 2010.08.30. 12:57:58
Ez pontosan így van, ahogy írod.
Dr.laikus PhD 2010.08.30. 13:01:22
Már a történetet is elfelejtetted.
Aszonták menjen oda.
Sokáig nem hívták be.
Többször kérdezte az asszisztensnőt, hogy kb. mikor kerülnek sorra.
Megnézték, nem is kellett hívni, mert valaki valamit elfelejtett.
Orvos ettől lett hm.... határozott.
Vissza oda ahonnan az elfelejtés elindult. Elfelejtés orvosolva.
Egyébként meg intézete válogatja hol, mi a módszer.
Nálunk irtó nehézkes.
Írni alig tudó kisasszonkáktól függ, hogy egy napon hány orvoshoz tudsz elmenni. Végzel itt, le a kisasszonhoz, bejelentkezel, osztán vársz.
Máshol ez kb. úgy működik, mint a posztolónál. Intézeten belül orvosok mindent látnak, holisztikusan képes vizsgálni a beteget.
Nálunk szakorvos csak a sajátját, ezért dossziéval menni, ha nem akarsz hülének látszani.
Leroi 2010.08.30. 13:02:21
Törvény szól arról, hogy ha a (nem életveszélyben lévő) beteg személyesen inzultál, kompetenciámat verbálisan kétségbevonja, akkor megtagadhatom a vizsgálatát.
adamantium 2010.08.30. 13:04:51
Leroi 2010.08.30. 13:10:34
adamantium 2010.08.30. 13:11:58
1. fél nap alatt simán megszerzem a kollégáim jelszavainak 80%-át, ugyanez sikerülhet bármelyik ott dolgozónak, sőt az adminisztrátorok tudják minden orvos jelszavát elvégre van egy csomó labor, vizsgálat amit csak orvosi jelszóval lehet kiírni, innentől kezdve 0 az elektronikus beutaló értéke, az én pecsétem és aláírásom hitelesíti
2 havonta fogunk legalább egy embert aki más TAJ számával akar visszaélni. jellemzően tudják fejből a tajszámukat, vagy egy cetlire van írva, semmi más papírjuk nincs, ha szerencséje van akkor a TAJ szám tulajdonosa soha nem járt a kórházban és akkor eladhat nekem egy kamu történetet amire én kiírok CT, MR,UH, labor vizsgálatokat, valakinek a nevére aki ugye soha ott se járt, aztán az illető meg veri a nyálát, hogy az orvosok meg a kórházak csalnak. ha mg véletlenül kiderül, hogy hoppá a TAJ szám már járt nálunk és egy nőbetegé nem is férfié akkor meg megver vagy elszalad, az igazi nevét úgy se ismerem. mi már műtöttünk meg beteget, úgy, hogy később kiderült a rokona TAJ számát adta meg.
tehát óvatosabban az ilyen magabiztos kijelentésekkel, az egészségügyben zajló túlszámlázásokról meg nem létező vizsgálatokról
adamantium 2010.08.30. 13:16:24
szabidoki 2010.08.30. 13:18:28
@Dr.laikus PhD: se így, se úgy nem áll össze nekem a sztori.
Leroi 2010.08.30. 13:21:06
Nyilván, ha frusztrált vagyok, mert
-nem dolgozhatom
-nincs pénzem
-nem d... öleltek meg jól
-nem vagyok elég szép
-nem vagyok elég sikeres
stb.
...akkor konverzív beállítottságomból fakadóan ki kell valakin élnem a dühöm, mert Freud szerint is megpukkadhatok, ha nem teszem...
Ott van tehát az egészségügy, orvos, mert hozzá ingyen bemehetek, bármiben segít, teleönthetem lelki szeméttel, mert amúgy fér még bele elég...
Ha ellenáll, elutasít?
Akkor az orvos = lásd mint fentebb...
adamantium 2010.08.30. 13:22:46
a Moszad ugye izraeli, az nem NATO tag, egy nem NATO ország fegyveres beavatkozása egy NATO ország ellen azonnali ellenlépést váltana ki a NATO-tól
az NSA az egy kryptológiai szolgálat, igazából katonai direkt erőt nem képvisel, tehát engem nem is fognak megkeresni semmilyen gonosz szándékkal, ha meg megkeresnének az komoly megtiszteltetés lenne
szerintem te nem vagy tisztában az NSA feladataival, olvass utána inkább
Leroi 2010.08.30. 13:26:31
Bár előző offtopic hozzászólásomat törölték, mégis igaz, hogy Izraelben képezik ki az intervenciós erőinket.
Fegyvervizsga-gyakorlaton mondta el ezt egy nagyon tapasztalt rendőr.
gld 2010.08.30. 13:26:35
Leroi 2010.08.30. 13:27:40
Egy oldalon vagyunk...
Leroi 2010.08.30. 13:28:20
pakesz (törölt) 2010.08.30. 13:28:37
pakesz (törölt) 2010.08.30. 13:29:54
mintha en amikor elmentem ujpestre az SZTK -ba, akkor kertek volna...
adamantium 2010.08.30. 13:30:35
Dr.laikus PhD 2010.08.30. 13:31:05
"úgy kiforgatom, hogy soha az életben nem kap ellátást és hiába jelent fel nem tud megfogni, megtehetnénk de nem tesszük, mégis mi vagyunk a rossz fiúk "
Mer mérgedbe ilyeneket írsz és azt hiszik, hogy igazat írsz. :D
gld 2010.08.30. 13:31:05
adamantium 2010.08.30. 13:33:04
Leroi 2010.08.30. 13:33:34
Engem már akartak kivonszolni c...-ok
a f...-nál fogva a rendelőmből.
Legalábbis egyik másfél mázsás nőnemű képviselőjük ezt ordítozta, mert várnia kellett a sorára.
Annál már a Moszad is jobb...:))))
adamantium 2010.08.30. 13:33:51
Fekete Dália 2010.08.30. 13:34:59
Leroi 2010.08.30. 13:35:33
Hozzám.:)
adamantium 2010.08.30. 13:36:41
@Dr.laikus PhD: azt írtam megtehetném :)
@Leroi: nekem egyszer megígérték, hogy láncfűrésszel levágják a fejemet mert be mertem gipszelni az egyiknek az eltört kezét (gondolom azt akarták volna, hogy gyógyuljon meg görbén mert akkor nagyobb a segély)
gld 2010.08.30. 13:37:35
Fekete Dália 2010.08.30. 13:37:45
Igyáá' már egy kávét, vagy forrócsokit, vagy mittomén.
epres négercsók 2010.08.30. 13:37:47
adamantium 2010.08.30. 13:37:50
Leroi 2010.08.30. 13:39:51
Erősen ki van már vesézve a fenti poszt.
Nem árt egy kis változatosság, amúgyis amit leírtunk, részben kötődik, lévén, hogy rendelőről van szó és várakozásról, nagyvonalakban...
Leroi 2010.08.30. 13:41:13
És mégis "hazudik" a szikszói polgármester...
adamantium 2010.08.30. 13:50:16
adamantium 2010.08.30. 13:52:15
Fekete Dália 2010.08.30. 14:01:36
Érdekes nekem már legalább 4 hozzászólásomat törölték ma.
Cenzorilla már írásbeli figyelmeztetőt is adott.
Legközelebb már ellenörzőt is kérnek.
Azt sem tudom ki lakozik a Cenzorilla név mögött.
adamantium 2010.08.30. 14:02:59
Leroi 2010.08.30. 14:06:27
Gondold el...fekete bőrszerkó, neccharisnya, térden felüli vadászcsizmák és brrr...hétfarkú korbács...:))
Fekete Dália 2010.08.30. 14:06:49
Leroi 2010.08.30. 14:07:59
:(((
És ezek után még legyen őszinte az ember mosolya, ha vákuumozzák az agyát jobbról-balról...:(
Fekete Dália 2010.08.30. 14:10:32
Hááát lehet hogy neked ez bejön, de én maradnék egy magas, kék szemű, sármos pasinál.
mothe 2010.08.30. 14:10:44
gld 2010.08.30. 14:14:44
Pont ilyen az "orvoshoz járós ruhám" :D
mothe 2010.08.30. 14:19:00
szerintem meg másképp volna.
Fekete Dália 2010.08.30. 14:19:51
Ezér' is én leszek kimoderálva, mert dominának írtad le.
gld 2010.08.30. 14:20:21
ondol 2010.08.30. 14:29:17
Azért ez durva. Ha ezt így van, akkor nagy baj van az informatikai rendszeretekkel. Sürgősen tegyetek ellene, nyúvasszátok a rendszergazdát.:-DD , mert erre rá lehet bacni, de nagyon.
A TAJ számmal kapcsolatban igazad van, zűrös az máshol is...
mothe 2010.08.30. 14:31:23
mothe 2010.08.30. 14:42:14
„El kell látogatni mondjuk a nagy keleti szomszédok valamelyikébe (UKR,ROM) és azután véleményt mondani a mi egészségügyünkről.
Háromszor feltörlik a beteggel a folyósót, amíg megvizsgálják.
Csak miheztartás végett.”
csak hogy érzékeltessem, hogy mennyire nincs értelme az effajta összehasonlítgatásnak.
Leroi 2010.08.30. 14:45:26
Jó megállapítás egy b...-től...:))
fehérzaj
Nem tudtam, hogy nőből vagy, bocs...:)))
Kék szemmel nem tudok szolgálni, a többiből van bőven...:P
pakesz (törölt) 2010.08.30. 16:02:06
nem lehetne amugy megis megoldani ezt a reszet?
persze te irod hogy hat azt merik feltetelezni orvosokrol, csak hat ha olyat olvas az ember, hogy szerbek jartak ide at muttetni magukat Szögedre...
Mufurc Manó 2010.08.30. 17:44:49
Fekete Dália 2010.08.30. 17:49:07
Jaj, egyébként mindkettő hírszerző szolgálat, tehát bármikor összefuthatsz velük.
El Visco Stello (törölt) 2010.08.30. 19:10:35
Persze szem előtt tartva az erősebb szabályokat, törvényeket.
Ha mindezekkel együtt sikerül hitelesnek maradnom, akkor olvasott lesz a blogom, ha nem, hát nem.
Jelen blogon kicsit neccesnek azt érzem, hogy első látásra mintha a betegek érdekében lenne. A beteg ezt bekajálja, kisírja a lelkét, majd a Tudós Urak lépésről-lépésre cáfolják, szavanként kérdőjelezik meg a hitelességét. Kb. a századik komment után pedig kialakul egy szakmai cset, ahol már a "beteg" szó el sem hangzik, csak hajlongás egymás nagysága előtt.
adamantium 2010.08.30. 19:21:18
mothe 2010.08.30. 19:31:46
gld 2010.08.30. 19:39:17
Ezt erősen cáfolnám... Még ha ki is alakul egy "szakmai cset", olyan még nem volt, hogy ha ilyenkor laikus kérdez valamit, arra a dokik ne válaszoltak volna, vagy nem magyarázták volna el...
adamantium 2010.08.30. 19:45:55
gld 2010.08.30. 19:52:06
epres négercsók 2010.08.30. 19:59:33
Tehát, sokadszor:
- nem a kommentelők iránt érzett szimpátia vagy ellenszenv vezérel minket,
- nem feltétlenül és nem minden esetben értünk egyet a törléssel,
- igen, szólás- és véleménynyilvánítási szabadság van, bizonyos korlátokkal. Tessék szépen elolvasni a blogszabályzatot, és tudomásul venni, hogy ha olyat írtok, annak a törlését kérhetik az olvtársak, és ezt nem hagyhatjuk figyelmen kívül, akár orvos a kommentelő, akár nem.
adamantium 2010.08.30. 20:03:23
adamantium 2010.08.30. 20:04:51
El Visco Stello (törölt) 2010.08.30. 20:07:33
gld 2010.08.30. 20:11:28
Írok egy példát:)
vizsgálat, összes pntérték 750
injectio in articulatio összes pontérték 203
Kiegészítő pont betegmegfigyelésért 140 pont
Az ellátásért az egészségbiztosítási finanszírozás keretében igényelhető legmagasabb összeg: 1585 FT
Nekem ez kissé röhejesnek hat...
Ja, ez kb. 3 éves cucc.
adamantium 2010.08.30. 20:14:04
én soha nem misztifikáltam a szakmámat, tudom, hogy van olyan orvos aki még kollégái előtt is misztifikálja azt amit csinál de értelmetlennek tartom, attól, hogy elmagyarázom valakinek, hogy, hogyan készül majd a gamma szege nem fogja jövő héten ő is megpróbálni a sufniban (remélem :D)
adamantium 2010.08.30. 20:18:03
az itt felsoroltakból ugye ki kell jöjjön a rendelő fentartása, a személyzet fizetése, a takarítás, a fecskendő, tű, eszközök sterilizálása stb - nem igazán fog kijönni de hát ez van. ha bármi többet csinálsz a beteggel minthogy kikérdezed az veszteséges (igen már a kesztyűs vizsgálat is az)
adamantium 2010.08.30. 20:19:00
gld 2010.08.30. 20:20:20
El Visco Stello (törölt) 2010.08.30. 20:27:19
...mert Te nem az egészségügy problémáit említetted. Az egészségügy problémája csak következménye az áltad említett társadalmi gondoknak. Keverheted akárhogy az egészségügyi kártyapaklit, amíg ezek a gondok léteznek, ugyanezek a lapok fognak kijönni.
Ezért bátorkodtam azt állítani, hogy nekünk betegeknek és nektek gyógyítóknak saját viszonyunkat kell rendezni elsősorban. ...mert ez nem pénzkérdés. Ez a legtöbb, amit ma a két fél tehet.
Leroi 2010.08.30. 20:27:20
Leroi 2010.08.30. 20:34:02
Az eü. nem szolgáltatási szektor. Nem a cipődet javítjuk meg, vagy a bugyidat foldozgatjuk, hanem a belső szerveid, idegrendszered stb. működési állapotát hozzuk helyre...az ország legértékesebb elemének, a lakosságának az egészsége fölött őrködünk...
Egy kicsit más, mint egy "szolgáltatási szektor".
Aki az orvost pincérré degradálja, az ne csodálkozzon, ha kocsmavendégként kezelik.
adamantium 2010.08.30. 20:35:40
adamantium 2010.08.30. 20:38:12
gld 2010.08.30. 20:38:57
adamantium 2010.08.30. 20:39:07
adamantium 2010.08.30. 20:42:42
gld 2010.08.30. 20:43:55
El Visco Stello (törölt) 2010.08.30. 20:53:07
Ez tömören annyit tesz, hogy néhányan összedobjuk a suskát, oszt ha véletlenül valakinek csípőprotkó köll, az ebből kikönnyezzük.
A gond az, hogy az egyébként is kevéske pénzt gondatlanul kezeli az, akire rábíztuk. Ne adj Isten, esetleg meg is dézsmálja.
gld 2010.08.30. 20:54:30
adamantium 2010.08.30. 21:02:54
epres négercsók 2010.08.30. 21:09:06
Despi, egyébként is szerettem volna kérni, hogy az offtopicot tedd már ki légyszi címlapra, hogy szem előtt legyen!
adamantium 2010.08.30. 21:23:44
Leroi 2010.08.30. 21:34:07
Amíg sor kerül szegény betegre az orthopaediai várólistán, addig a másik TEP-re is szükség lesz...
gld 2010.08.30. 21:40:22
adamantium 2010.08.30. 21:56:41
pedig sok esetben az ízület nem egyenletesen van kopva egy tengelykorrekciós műtét sokkal előnyösebb lenne a betegnek, de azokat az OEP meg nagyon szarul finanszírozza, gyakorlatilag a hozzájuk szükséges nagyon profi lemezek és csavarok ára nem jön ki az összegből. ezekre a műtétekre nincs szinte várólista mert kevesen csinálják mert sokkal nehezebb mint egy protézis és nem éri meg gazdaságilag. fiataloknál inkább ezeket kellene alkalmazni de hát teljesen más a trend, pedig az én véleményem szerint az ortopédia csúcsa nem a protézis hanem az ízületmegtartó műtét
adamantium 2010.08.30. 21:57:51
pakesz (törölt) 2010.08.30. 22:21:19
ez egy oreg hiba...
ha nem fizet TB jarulekot miert kellene hogy megkapja?
amugy meg en megfizettetnem a 15% -t a koltsegnek a csipoprotezisossal
mert miert is ne?
jo jo nem fizettetetnem meg hanem
1., felemelnem meg jobban az adokat, hogy meg tobb ember menjen at adozni mashova
2., rablancra vernem az orvosokat, meg a csipoprotezis gyartokat
gld 2010.08.30. 22:23:01
pakesz (törölt) 2010.08.30. 22:32:48
tudod az biztositas
ha azt nezzuk hogy 250 bruttora a delikvens befizet 22.5e -t, mig a fodrasz/festo/munkanelkuli/... meg 5e -t, akkor ez igy nagyon nem jol van...
ez biztositas, na most ha en munkanelkuli vagyok miert nem lehet benyogni az unalmast hogy a Cascot azt csak harmadertekben fizetem?
illetve a sajat magat adoztato vallalkozo miert kene -Horn Gyulus szavaival elve!!!- hogy magahoz nyuljon? hogy tobb adot fizessen?
ez a potyautas problema...
Gyurcsany legalabb kotelezove tette a 4.5e -t mindenkinek hogy az APEH hajtsa be, mit tett Csehak, Surjany meg a tobbi masik?
miert van az hogy az egeszsegugyben a tobbi otvaros ganet nem szidjak?
gld 2010.08.30. 22:37:11
pakesz (törölt) 2010.08.30. 22:53:13
en mint jarulekfizeto inkabb azt javasolnam, hogy adjuk el a szerveit :)
adamantium 2010.08.30. 23:35:42
pakesz (törölt) 2010.08.30. 23:49:21
meg a novereknek is hogy dolgozzanak rendesen azert a keves penzert
a Nyenyi melle javasolnam nalatok ezt is kituzni:
hu.wikipedia.org/wiki/Alekszej_Grigorjevics_Sztahanov
adamantium 2010.08.30. 23:55:00
adamantium 2010.08.30. 23:59:02
pakesz (törölt) 2010.08.31. 00:14:16
leirtam korrektul:
"illetve a sajat magat adoztato vallalkozo miert kene -Horn Gyulus szavaival elve!!!- hogy magahoz nyuljon? hogy tobb adot fizessen?
ez a potyautas problema..."
nem lesz bevetel ha csak azt fogjak hajtogatni, hogy jajj hat tenyleg kell neked csipoprotko? hat empatiazzunk egy jot, es lesz neked...
szabidoki 2010.08.31. 00:15:47
pakesz (törölt) 2010.08.31. 00:28:22
de ha nem fizetett rendesen jarulekot, akkor ne adjak meg neki
tudod, valahogy ugy tudnam ezt festoien atadni, hogy ha valaki egy lumpen elem(= csoves), nem dolgozik semmit, akkor zsiros kenyeret azt adjunk a hajlektalanszallon, de ne libamajjal tomjuk
mothe 2010.08.31. 07:47:31
úgyhogy mostantól, ha kisstílű személyeskedés nélkül nem vagy képes érvelni, szerintem inkább ne tedd, mert már unalmas nézni, ahogy folyamatosan lejáratod magad.
mothe 2010.08.31. 08:01:02
egyébként a pincérnek csak akkor fizetek, amikor kiszolgál, az egészségügynek pedig minden áldott hónapban. a gyógyászati készítményeket pont ugyanúgy marketingolják, mint egy cipőt, az orvosi egyéni tarifák pedig kiderülnek a kórteremben. ha speciális ellátásra van szükségem, általában elintézem magánorvossal (aki pénzért szolgáltat, tudod), ha táppénzre kell mennem, kénytelen vagyok a körzeti orvoshoz menni. műtétem életem 38 éve alatt nem volt, és egyetlen napot sem töltöttem kórházban a születésemen kívül. viszont húsz éve fizetek.
ha ezt az állami orvosok semmivé degradálják, akkor ne csodálkozzanak, ha cserébe én se tartom őket nagyra.
summa summarum: a magánorvosnak akkor fizetek, amikor szükségem van a szolgálatára, a tb-nek meg átalánydíjat fizetek, azért, hogy ha szükségem lesz a szolgálatára, akkor ne kelljen hirtelen nagyobb összeget fizetni. az átalánydíj mértékét és a cserébe kapott szolgálat minőségét sajnos nem én állapítom meg, ráadásul az átalánydíj fizetése közelező. tehát kötelezve vagyok arra, hogy megvásároljak egy szolgáltatást, amiben a szolgáltatók alul vannak fizetve, ezért semmibe veszik, hogy én kifizettem, amit kellett. szolgáltatás ez, csak balkáni. a cipész eggyel nyugatibb szemléletű manapság.
Leroi 2010.08.31. 09:06:49
Soha nem kértem egy betegtől sem pénzt a "szolgáltatásért", amit nekik nyújtottam, ha adtak, önszántukból adták. Ezt én természetesnek veszem, mert a tevékenységért ,amit kifejztek, nem a fizetésem jár, hanem annak minimum a négyszerese. Emellett magánrendelőm is van, ahol minimális összegért bárki el van látva, ahogy az orvosszakma megkívánja.
Ha táppénzt kérsz az orvostól, akkor nem a szolgáltatást kéred, hanem a tb-kasszát pumpolod meg, őt megvesztegetéssel okirathamisításra készteted, tehát bűnrészesek vagytok egy csalásban.
A beteg sem angyal, angyalom...:)
Nos miután fentebb ilyen szépen leegyengetted az orvostársadalmat a gyep szintjére, gondolom, negédes mosollyal mész be egy rendelőbe. Mint akinek minden, de minden megfelel...Pfúj...
Leroi 2010.08.31. 09:10:42
mothe 2010.08.31. 09:46:39
ezt kifejtenéd bővebben? ha influenzás vagyok, akkor ne menjek táppénzre? és ki mondta, hogy én ezért fizetek a háziorvosomnak?
egyébként én is szeretlek, ha már így legerincteleneztél a nagy semmi alapján. remek diagnoszta lehetsz. :)
mothe 2010.08.31. 09:53:07
pakesz (törölt) 2010.08.31. 21:58:14
miert menne az a beteg a maganrendelesedre ahol kell fizetni ha megtehetne a rendes rendeleseden ingyert?
ez a fenti kerdes nem kerdes, hanem valojaban egy olyan allitas, aminek a bizonyitasara nagyon okos emberek egy hatalmas nagy taliga apromajommal elvegztek egy forradalmi kiserletet!!!
ez az erdekes kiserlet a 3.5 millio birka(=hatalmas nagy taliga apromajom) reszvetelevel ugy 2 evvel ezelott tortent, ahol a sok barikat betereltek a savazofulkebe, es megkerdeztek hogy akarnak-e 300 Ft -ot fizetni egy vizsgalatert
Leroi 2010.09.01. 12:26:32
A sokmillió birkának előbb bezárták több tucat kórházát, köztük a 150 éves OPNI-t (hadd ne mondjam, miféle körök és miféle aljas telekspekulánsi megfontolásból), a megmaradt kórházak ágyszámát csökkentették ( így a várólisták várakozási ideje tovább nyúlt), a Hospinvest nevű klón segítségével sikerült pár nagyon jó kórházat tönkretenni (Eger, Hatvan, Gyöngyös), onnan orvosokat elzavarni és feltölteni...közelkeleti import dokikkal, akik előbb kirázzák belőled az utolsó fityinget, utána szép csendesen megölnek...szóval az ilyemi ellen lázadozzon a magyar beteganyag és ne a belét lógató magyar orvos ellen...
pakesz (törölt) 2010.09.01. 14:13:12
volt egy kerdes
miert menne hozzad az a sok taliga apromajom?
amikor ingyen is ellatod? vagy nem?
amugy ez az OPNI ami kint van budakeszin?
en mar miota de miota mondom hogy a Janos korhaz is megerett egy disznovagasra...
olyan draga teruleten az bun
pakesz (törölt) 2010.09.01. 14:25:50
az hogy milyen az orvosi munka minosege meg JOL TUDJA MINDENKI, hogy nem merheto :)))
a cocik merhetove szerettek volna tenni de a foorvosi lobbi elszabotalta
"a megmaradt kórházak ágyszámát csökkentették ( így a várólisták várakozási ideje tovább nyúlt)"
mintha a sok debil fideszest hallgatnam, mar megbocsass!!!
korhazi agy != mutet ok?
Romaniaban 3 evvel ezelott terdmutetet mutatta ott valaki, hogy milyen erdekes, ezzel ot hazakuldtek, pedig meg 5 evvel ezelott biztosan 2 hetig labadozott volna
lehet hogy ott nem volt ilyen "konstruktiv" ellenzeke a kormanynak(csak neked Kurmanynak)
Leroi 2010.09.01. 18:16:57
Romániát ne keverd ide, ott egészen más viszonyok uralkodnak (az ittenit és ottanit egyformán jól ismerem, úgyhogy
össze tudom hasonlítani)...
Neked tudom, tökmindegy, ha az OPNI-t leépítik, vagy bezárják, ugyan mi köze egy kívülállónak egy kórházhoz? (ha az illető szadeszes, akkor kb. ennyi, egy molnárlajcsit és egy horváthágit kitermeltek magukból, az egyik echte elmebeteg, a másikból médiamajom lett, úgyhogy hatalmas grt. hozzájuk)
Amúgy az OPNI a Hűvösvölgyben van.
Leroi 2010.09.01. 18:23:50
Megéldegélek a szakmámból.
Capisci?
pakesz (törölt) 2010.09.01. 18:55:25
Leroi 2010.09.01. 20:41:33
Ez most valami vicc?
Bárhol, bármikor feltalálom magam, a szakma a kisujjamban van (angolul, franciául, németül)...
Még ha az ördögöt nagybetűvel is írod.
A továbbiakban ignore on.
pakesz (törölt) 2010.09.01. 22:50:27
az hogy egy atlagember rogton arra gondol a jol meno orvosnal itt kis hazankban, hogy jo kis korrupt?
hogy a foorvoslobbi az lerendezi a dolgokat, a fiatal tehetsegek meg mehetnek kulfoldre szerencset probalni mert fizetos beteget addig amig a foorvos ki nem pusztul addig soha nem kapnak?
hat igen ez a mukodesi modell tenyleg vicc, igazad van
pakesz (törölt) 2010.09.01. 23:08:01
mivel ez a blog cime es Leroi kerdezett vicces dolgokat...
az is egy vicc, hogy a betegre "vizsgalat" cimszoval ranyitjak az ajtot aranyervizsgalat kozben, es megsugjak neki, hogy hat a maganrendelesen exclusive kiszolgalast kap?
vagy hogy az egyik orvos azt mondta a masiknak, hogy hat ugy kell banni a beteggel az allami rendelesen, hogy legyen kedve elmenni a maganrendelesre?
es az a vicc, hogy ezek az ugynevezett "halapenzes" orvosok voltak a leginkabb az egeszsegugyi reformok ellen?
sot akik kopasztottak a betegeket azok alltak ki legjobban a betegek "mellett", hogy ne kelljen 300 Ft -ot megfizetni?
Scala 2010.09.02. 00:26:54
Budakeszi, én úgy tudom, ott Korányi TBC szanatórium és az Orvosi Rehabilitációs Intézet van, meg talán még valami.
Szt. János Kórház telek nagyobb biznisz, mint a XII. ker. - Budakeszi határán lévő intézmények... egyelőre.
pakesz (törölt) 2010.09.02. 01:22:14
a szovjetek ott jottek be eloszor Budapestre, tehat elegge regi epuletekrol beszelunk :)
en elhiszem hogy nagy lopasok vannak a privi kozben, ami szomoru, de a lenyegen nem valtoztat, a Janos korhaz az nagyon rossz strukturaju
amugy ez a biznisz amit te emlitesz, az inkabb az onkormanyzatnal manifesztalodik...
volt egy eset a II keruletben, hogy az allam el akarta adni az epuletet, erre az onkormanyzat valtoztatasi tilalmat rendelt el, rogton esett az ingatlan erteke 300 milliot (igy 700 millio lett)
es csak egy onkormanyzati testulet ult ossze!!!
2 ev mulva meg majd "meggondoljak" magukat
mennyi penz is az? 150 milla / testuleti ules?
www.origo.hu/itthon/20071122-ertekes-ingatlanokon-huzakodnak-a-budai-kruletek-a-kvivel.html
Scala 2010.09.02. 07:17:54
Az említett kórházak telkére is elrendelték ezt a tilalmat, mind a II. ker., mind a XII.
Nem mennék bele, de az akkor és ott indokolt volt, sztem, mind2 esetben.
Lesz azonban változás, ha nem is idén... nem mindenkinek fog tetszeni.
Egyébként nem értek veled egyet a racionlalizálás témában, a 150 éves múlttal rendelkező intézmények bezárása, összevonása egy épületbe egy másik, pesti kerületben, majd a telek értékesítése, és obskurus továbbértékesítése (annak szándéka) elég gáz, pláne az OPNI és a széchenyi-hegyi gyermek tüdőszanatórium esetében. (Szépkilátás Szamos cukrászdánál, ha így beugrik... :-D)