A hálapénz olyan, mint a borravaló
Sziasztok!
Tavasszal vesztettem el a kisbabámat. Az orvosom, akihez évek óta járok, a magánrendelőjében olyan volt, mint a vaj. Na persze, nem kevés pénzt hagytam ott neki.
Aztán a kórházban, amikor a műtétet végezte, a két nap alatt (amíg bent voltam) összesen harminc másodpercet szánt rám!
Az első esti viziten, még a műtét előtt egy másik doktor úr azt hitte, hogy abortuszra jelentkeztem, és hogy azt már el is végezték, és haza akart küldeni. Szörnyen lenézően beszélt velem. Mondtam, hogy spontán vetélésem volt, és hogy még nem csináltak semmit. Értetlenül nézett rám, mert neki fogalma sem volt az egészről. A saját orvosomat meg egész nap nem is láttam! A többi orvos meg rám se bagózott.
Másnap nyolc órakor az ajtóból bekiabált a doki, hogy öt perc múlva műtét, mert neki még aznap a szakrendelésre is ki kell mennie. Siessek hát átöltözni!
Azt se tudtam, hogy mi a menete egy ilyen műtétnek. Az egyik nővér adott egy beteginget, hogy azt vegyem fel. Kérdezni akartam tőle, de flegmán közölte, hogy ő azt se tudja, hogy én ki vagyok, és mi a fenéért vagyok bent. El akartam menni a mosdóba, de nem engedték, mert már menni kell, sietni. Akár a vágóhídra. Azt se tudtam, hogy hova is kell menni. Csak szaladtam az altatóorvos után, aki gyors léptekkel haladt. (Ja, az orvos a nevemet nem tudta kiolvasni a papírról)
A műtét után pihenhettem pár órát, majd délután jött az orvosom, meg se kérdezte, hogy hogy vagyok, csak újfent ajtóból közölte, hogy hazaenged, két hét múlva keressem meg szövettani eredményemért a magánrendelésén. A válaszaimra válaszolt ugyan, de mivel újfent nem kapott borítékot, hát gyorsan elköszönt.
Én nem a magánrendelésre mentem, hanem vissza a kórházba, ahol persze nem adták ki a szövettani eredményt, holott a zárójelentére rá volt írva, hogy mikor kell érte jelentkeznem. Kiderült, hogy az már nincs ott, mert a mélyen tisztelt doktor úr elvitte a magánrendelésére, majd ott fogja odaadni.
Nagyon bepörögtem rá! Ezek után elhatároztam, hogy most már nem is fogok neki hálapénzt adni. Én úgy gondolom, hogy a hálapénz olyan, mint a borravaló: ha meg vagyok elégedve a szolgáltatással, akkor fizetek, de ha a kiszolgálás sz.., akkor meg nem.
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
huncut 2010.08.04. 15:01:00
És előfordult, hogy percekig feküdtem a vizsgálóágyon kiterülve, miközben a doki telefonált, és közben beengedték a folyosóról az éppen bekopogó kartonost, majd a nővérke még beszélgetett is vele a nyitott ajtóban.
Ráadásul minden alkalommal veszélyeztetett terhes voltam, és sokszor kellett kórházba mennem, és ha nem volt fogadott orvosom, akkor nemigen törődtek velem.
_Molly 2010.08.04. 15:04:15
---
A szakmai protokoll szerint minden műtét előtt el kell magyarázni a betegnek, hogy mi fog vele történni, mik a kockázatok stb. És műtét után is tájékoztatni kell az eredményről, ill. a szükséges utókezelésről.
Olyan nincs, hogy az orvosnak erre nincs ideje, ugyanis ez éppúgy a dolga, mint maga a műtét.
_tracky 2010.08.04. 15:10:43
A nővérke is azért beszélt a kartonossal a nyitott ajtóban, mert mosóporügynök a másodállásban, harmadállásban pedig illatszereket árul, és minden alkalmat megragad, hogy ügyfelet szerezzen.
_Molly 2010.08.04. 15:13:48
Jó kérdés. :)
Múltkor egyszer én is megkérdeztem, hogy a hálapénzből mennyit oszt szét az orvos a műtős asszisztensek, az ápoló személyzet és a laborosok között, hisz nélkülük ugye mire menne.
Hosszú, néma csend volt a válasz.
Végül egy orvos beírta, hogy ő 500 (azaz ötszáz) Ft-ot szokott szétosztani az ápolók között, hogy legyen nekik kávépénz...
P75 2010.08.04. 15:20:34
_Molly 2010.08.04. 15:24:57
Bocsi. Akkor jó.:)
P75 2010.08.04. 15:25:39
- itt kéne aláírni... - és eléd tolja az A/4-es beleegyező nyilatkozatot. Ezzel együtt már volt, h visszakérdeztem, hogy miből is állna pontosan a műtét és akkor azért elmesélte. Általában tervezett műtétnél elmondja a saját orvosod jóelőre, még a befekvés előtt, de egy vetélésnél erre nyilván nincs alkalom. Valószínűleg a posztoló "megkapta" a fentemlített felvilágosítást, csak nem a saját orvosától :-(
szabidoki 2010.08.04. 15:30:50
@huncut: igazából ez a "fogadott" nőgyógyász dolog eléggé magyar sajátosság, ahogy a külföldön dolgozó kollégák mesélik, arrafelé nincs ilyesmi. Illetve nyilván lehet ott is magánrendelésre járni - komoly pénzekért. Amúgy bármelyik kicsit bonyolultabb történetű beteg elmondhatná, hogy neki jobb az, ha mindig ugyanaz a sebész/belgyógyász/stb kezeli, mert akkor kevesebbet kell mesélni.
Az, hogy nyitott ajtónál vizsgálnak, valóban gáz.
semmikonkrét 2010.08.04. 15:41:22
nagy a baj az egészségügyben. sajnos.
Pico 2010.08.04. 16:01:48
Képzeljük el azt az utópisztikus helyzetet, hogy nem csak a szülés előkészítése megy magánban, hanem maga az ellátás is! Számlával, ami kiküszöböli a hálapénzt, mint olyant, hiszen az orvos tevékenységéért méltó honoráriumban részesűl a magánintézetben és nem szorul arra, hogy a betegektől kapja kiszámíthatatlan módon a fizetését vagy annak jeletős részét.
Ugyanakkor a hálapénz helyett fizetendő költségért a betegnek/szülő asszonynak egy magánbiztosító áll helyt a számla kifizetésekor olyan mértékben, ahogyan egészségbiztosítóval - az utasbiztosításhoz hasonlóan - anyagi lehetőségeihez képest finanszírozási szerződést kötött és amelyet - ugyancsak az utasbiztosításhoz hasonlóan - a magánegészségbiztosító a kollektív kockázatviselés alapján arányosan fedez.
És képzeljük el azt is, hogy a tehetősebbek magánintézetekben kezeltetik magukat a magánbiztosítási szerződéseik alapján, míg akiknek erre nincs lehetőségük, azok meg fizetik az államiba a járadékot és azokat az állami intézményekben látják el. Mint most, csaknem mindenkit. Persze ott is számla ellenében - hálapénz nélkül, mert az orvos az államtól ugyanúgy fizetést kap, mint bármely állami szolgálatban álló más állampolgár. A hála jele meg itt is, ott is egy csokor virág, egy flaska ital és néhány könnyes szemmel elrebegett köszönő szó. Ebben az utópiában meg minden orvos nem méltatlankodik az alacsony fizetés miatt és nyúzza a deficites egészségügyi költségvetést a nagyobb jövedelem érdekében (aminek a mai szintje valóban méltatlan a hivatáshoz képest), hanem összetöri magát, hogy magánintézetekben kapjon munkalehetőséget.
Szóval az utópia... Tessenek csak elmenni néhány száz kilómeterre nyugati irányban és jöhet a döbbenet. A realitás miatt...
IrishOak 2010.08.04. 16:31:41
Jelen pillanatban valóban utópia.
Volt már pár éve olyan Eü. reform program, hogy legyen egyéni számlás "könyvelés" és be akarták hozni az eü. biztosítókat is.(mind a két minisztert gyak. karóba húzták sátáni elképzeléseik miatt)
Aztán még a 300ft vizitdíjtat is leszavazták(pedig az forintra ott maradt ahol beszedték)
véleményt nem írok...:-(azt nem bírná el a elektromos papír)
P75 2010.08.04. 16:45:49
Pico 2010.08.04. 17:03:05
pakesz (törölt) 2010.08.04. 17:08:58
az orvos is a dicseretert meg a tarsadalmi megbecsulesert dolgozik es nem a penzert nem?
huncut 2010.08.04. 17:10:31
pakesz (törölt) 2010.08.04. 17:10:53
ha a kisbolt eladoja pofakat vag akkor en mint ugyfel elmegyek a tescoba ami joval messzebb van de nem kell a hulye kepet a penztarosnak nezni...
ergo a sajat munkahelyet erodalja a penztaros, es ha sikerult elegge hulyenek lennie eolobb-utobb kirugjak
vagy ugye nem a shop-stop ot hozod most peldanak?
P75 2010.08.04. 17:11:48
IrishOak 2010.08.04. 17:20:17
Úgy tudom, hogy "intézményi szinten" igen is ottmaradt.
Ezért történt, hogy a vállalkozásban üzemeltetett ellátások(háziorvos) nagy veszteséget realizáltak.
Persze szakrendelőben meg kórházban pláne; biztosan nem kapott egy orvos sem egy fityinget sem!De ebből vettek sok mindent, és javítottak amit tudtak.
Most látom Pico le is írta.
Így az is igaz, hogy ottmaradt, meg az is, hogy vannak akik sosem láttak ilyen pénzt.(bocsánat, hogy okoskodom, a barátnőm könyvel jó pár dokinak, és jól kifaggattam régen, mert én sem értettem.Kb ezt mesélte)
szabidoki 2010.08.04. 17:37:15
Elvileg ottmaradt ugyan a beszedő intézménynél/háziorvosnál, viszont eleve annyival csökkentették a finanszírozást, amennyi a beszedhető vizitdíj összege volt, csak ezt persze Gyurcsány nem reklámozta annyira, mint azt, hogy ők itten végzetes csapást mértek a hálapénzre. Kórházi viszonylatban egyébként nem volt nagy tétel a vizitdíj, pár milliót lehetett belőle összeszedni évente, a kórházak költségvetése meg általában milliárdos nagyságrendű, a háziorvosoknál viszont már nagy érvágás volt a vizitdíj eltörlése, mert nekik arányában nagyobb bevételt jelentett, főleg úgy, hogy előtte gondosan visszavágták a finanszírozásukat.
Maga az alapötlet egyébként nem lenne rossz, csak átpolitizálódott a kérdés.
knbm (törölt) 2010.08.04. 17:39:27
Magánrendelő, szinte egy üres szoba. Minden vizsgálat és kezelés (ultrahang, vérvétel....) a kórházban. A magánrendelőben csak leletkiadás és fizetés. A háromból kettőnél nem a választott doki vezette le a szülést mert a doktor úr golfozni volt vagy épp szabadságon. ettől függetlenül a pénzt a magánrendelőben a zárójelentés átadásakor bevasalta.
A napokban volt a nejem rákszűrésen egy magándokinál. A vizsgálat végén felajánlott féláron három doboz fogamzásgátlót. Amikor hazajött a nejem láttuk, hogy valami alapítványi akcióban (tiniknek?, cigányoknak? osztogatott tablatta. Rajta is van, hogy kereskedelmi forgalomba nem hozható.
Dr.laikus PhD 2010.08.04. 18:05:50
ocipe.hu/hirek/Vizitdij%20BA.htm
Praxisonként változott az amortizáció támogatásának kiesése.
Dr.laikus PhD 2010.08.04. 18:09:36
Magánorvos választás az már tényleg a Ti döntésetek.
Ha ennyire korrupt akkor miért vagytok még ott?
Nem lesz magán praxisa, ha nincs aki odamenjen.
radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.08.04. 18:14:08
No meg az sem ártott volna, ha a vizitdíj nem az elvett pénz visszapótlására szolgál (ha jól rémlik, az IMF-megállapodás miatt), hanem ténylegesen plusz forrásként jelenik meg a rendszerben.
És az elfogadottsága is meglett volna, ha egy jelképes járulékcsökkenéssel együtt vezetik be.
De hát azok vezették be, akik, nem nagyon lehetett tőlük mást várni. Igen, ezt is elcseszték!
Dr.laikus PhD 2010.08.04. 18:33:47
Munkavállalónak volt ez igaz.
Eho csökkent 3.450.- Ft-ról 1.950.- Ft-ra
Évekig nem csökkent a terhe a vállalkozóknak.
Dr. Bélus___ 2010.08.04. 18:50:46
Persze ha a leszarás vége egy műhiba, vagy a műhiba veszélye... na az egy kurvára más kérdés, szerintem azzal van inkább a baj, h nem csak a lelkeddel nem foglalkozik, de a testeddel sem...
Drakomen 2010.08.04. 18:59:56
Fekete Dália 2010.08.04. 19:00:27
Egy ráérő orvos kiszámolhatná, hogy egy átlagos magyar nő hány alkalommal kénytelen elviselni felesleges testüregi motozást.
A magyar nőnógyászok miért ragaszkodnak még mindig a többszáz éves kézi matatásos módszerhez?
Odamegy a páciens a rendelésre , és ha nem kéri külön, nem végeznek rajta rákszűrést sem.
Hirdethetik itt agyba-főbe a rákszűréseket, nem igaz, hogy nem mennek el elegen.
Dr. Bélus___ 2010.08.04. 19:03:30
Fekete Dália 2010.08.04. 19:08:52
Béluska majd akkor szóljál béé ha neked évente párszor az andrológus nyúl be az anusnyílásodba.
szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2010.08.04. 19:51:23
_tracky 2010.08.04. 20:00:16
Fekete Dália 2010.08.04. 20:09:21
Irise 2010.08.04. 20:21:56
1. Miért nem ápolgatja a nőgyógyász a vetélő nő lelkét?
Mert nincs rá kiképezve, és már bocsássatok meg, de ha tudjátok,hogy rendszerint pszichológus vagy pszichiáter foglalkozik még csak egy depresszóval is,miből gondoljátok,hogy egy akkora traumát,mint egy vetélés, egy nőgyógyász majd átbeszél a beteggel, vígasztalja kedves szavakkal és megnyugtatja a lelkét? NEM tudja ez megtenni erre szakember kellene. De nincs.
2.Hogyha cigányfikázó oldalt nyitnátok itt lennének a zombuccmanok, de orvosokat nyugodtan lehet fikázni: ez így van. Lehet mocsokállatoknak hívni minket,de ha mi azt mondjuk,hogy a beteg mocsok állat,akkormicsodaparasztok vagyunk és különben is orvos így nem beszél.
3.fehérzaj. Azt ne hidd,hogy a vaginádban turkálni nagy élvezet az orvosoknak. Azért szoktak belenyúlni,hogy tapintással megállapítsák,hogy van - e valami eltérés, azért szoktak feltárni kacsával és mintákat venni belőled,hogy elkapják időben,ha valami betegséged van. Érted van a dolog. De senki nem fog rendőrséggel betuszkolni a nőgyógyászhoz, ha ennyire ellenedre van a dolog,ne járj oda.
4.az orvos nem azért siet,hajszolt és rosszkedvű,mert nem kapott tőletek hálapénzt,hanem azért mert rohan a következő állásába,hogy meg tudjon élni.Ezt tessék végre megérteni. Megjegyzem: jelenleg órákat kell várni az orvosra igaz? Mi történne,ha a mosztani hajszolt kollégák mind azt mondanák,hogy: bocsi,nekem is csak ez az egy életem van, hazamegyek, innéttől kezdve csak a megfizetett munkaidőmben dolgozom és másnap kipihenten látom el a betegeket, hm? Jobb lenne nektek,ha dupla-tripla ennyit kellene várakoznotok vizsgálatra/műtétre stb., és egy kedves,mosolygós orvosotok beszélgetne veletek fél órán át?
Fekete Dália 2010.08.04. 20:33:29
Légyszíves szállj le rólam és intim szférámról!
Nem érdekel, hogy orvos vagy-e, vagy sem!
Megértettél?
_Molly 2010.08.04. 20:36:51
Akinek hivatása szerint emberekkel kell foglalkoznia, annak kell tudnia bánni az emberekkel, és igenis KELL tudnia mosolyogni is. Aki erre nem képes, akit orvos létére zavar a munkában az, hogy emberekkel (kétségbeesett betegekkel!) kell kommunikálnia, az menjen pl. kórboncnoknak vagy kutatóorvosnak.
Szerintem a saját érveidet még te magad sem fogadnád el a napi életben egy ügyfélszolgálatostól, egy tanártól, egy hivatali ügyintézőtől, de még egy rendőrtől sem.
Fekete Dália 2010.08.04. 20:41:21
Ha nem értetted volna meg az előbb arra próbáltaltam utalni, hogy ne szólj hozzám!
_Molly 2010.08.04. 20:43:06
Indokolatlan szembeállítani az alternatívákat, hiszen igenis vannak olyan orvosok, akik képesek hatékonyan kommunikálni nemcsak a beteggel, de még a rémült hozzátartozókkal is. Ez a szakmával jár. Nem egy ilyen orvos gyógyított már meg, tehát saját tapasztalatból tudom, hogy megoldható.
Az emberi minőségen múlik.
_Molly 2010.08.04. 20:50:02
Ühüm. Elképzelem, ahogyan ugyanez az orvos a főnökével (a Nagytekintélyű Főorvos Úrral) is olyan gorombán és türelmetlenül viselkedik, mint a betegeivel... na ja...
Oszt' aszongya a professzor úrnak, 'bocs főnök, azért vagyok magával hajszolt és rosszkedvű, mert rohanok a következő állásomba'. (Szeretnék légy lenni a falon, mikor egy ilyen párbeszéd elhangzik.)
_Molly 2010.08.04. 20:53:03
Remélem, nem adta neki oda a férjed a pénzt?
Te jó ég, ez tiszta horror!:((((
Irise 2010.08.04. 20:57:12
Az emberi minőségen múlik. "
Kétségtelen,hogy vannak olyan kollégák,akik jobbak kommunikációból és vannak ,akiknek ez nem az erőssége (de lehet,hogy gyönyörűen operál). Mindenesetre,ha valaki fáradt,hajszolt, akkor csak gyengébben fog tudni kommunikálni/dolgozni,mintha kipihenten ment volna be. Nem gondolod?
szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2010.08.04. 21:21:54
Nekem például nem a kommunikációs készségem múlik el fáradtan, hanem a koncentrálóképességem.
Ha ebbôl indulunk ki, elfogadva azt, hogy a goromba orvos csupán fáradt, akkor feltételezni kellene, hogy a szakmai döntései sem a legjobbak.
baloo112 2010.08.04. 21:22:53
2. Mo-n egyszerűen túl sok a szülész. svédországban élek itt bábarendszer van, a szövődménymentes szülések alatt orvossal nem is találkozik a kismama. a csecsemőhalandóság nem nem rosszabb mint otthon.
3. az orvos igenis menjen haza ha lejár a munkaideje, de amíg dolgozik, addig minden beteget, mindenféle megkülönböztetés nélkül, ugyanolyan színvonalon kezelje. ehhez meg kéne őket fizetni. ehhez kéne pénz. ehhez be kéne zárni egy csomó teljesen felesleges kórházat, ágyakat megszüntetni, racionalizálni az ellátás, olyan feladatokat amik nem orvosi munka szakképzett, olcsó munkaerővel kéne megoldani. ehhez kéne egy ország ahol adót fizetnek, ahol nem mindenki minimálbéren van bejelentve stb. na ez innen nézve nem ma lesz.
pakesz (törölt) 2010.08.04. 21:28:53
arrol van szo, hogy az orvostarsadalom egy resze pimaszul kihajtja a betegbol azt hogy a mellekallasanal megjelenjen...
tudod erzekeltetni ugy tudnam, hogy nem az hogy nem mosolyog hanem direkt ordit es pofakat vag...
ismerossel eljatszottak, aranyer vizsgalat, es a fel folyoso latta ahogy az asztalon fekudt...
erre azert nem az a megfelelo valasz, hogy azt mondjak hogy faradt a doki es nem mosolygott, meg hogy nem csukta be az ajtot, mert akkor hu de milyen sokat kellett volna varni ra...
szimplan es egyszeruen megalazo helyzetbe hozott egy beteget azert hogy kenyszeritse hogy atmenjen a magarendelesebe
Irise 2010.08.04. 21:38:12
Ez pontosan így van. A fáradt ember többet hibázik. Ezt egyébként korábban már említettem.
@pakesz: magánrendelésre átkényszeríteni egy beteget etikátlan. :)
pakesz (törölt) 2010.08.04. 21:46:19
leirtam azt is hogy megertem, 150e nettobol nem lehet kijonni, az is tenyleg embertelen es felettebb ostoba
(gyakorlatilag a buszvezetovel megegyezoen keres egy olyan doki aki azert egy kicsit komolyabb dolgot muvelget)
ja hogy volt egy cucialis nepsavazas? ahol a jobboldali konzervativok megaszondtak hogy az eü az ingyenes meg en cocialis kell legyek a tobbi emberhez?
kemeny dio lesz na :)
Pico 2010.08.04. 21:48:49
A saját háziorvosom praxisában úgy havi 150 eFt-ot hozott a vizitdíj. Egyébként a MOK részéről sem nagyon cáfolták a háziorvosok szintjén a kormány által kb. ennyire taksált összeget. A háziorvosi kamara elnöke is csődöt emlegetett a királyi tv-ben, ha nem tériti meg a kormány a vizitdíj kiesését. Azután meg milyen dolog az, hogy a bevezetés ellen tűzzel-vassal harcolnuk, elérjük, hogy töröljék, azután meg telesírjuk a világot, hogy hiányzik az a pénz... Az igaz, hogy az amortizációval manipulált a Gyurcsány kormány, de akkor nem a vizitdíj kiesésre kell hivatkozni, ha visszakérik a babaruhát... Mert kissé visszás... Az is igaz, hogy pl. a kórházakban nem jelentett ez jelentősebb bevételt, de a mai sokmilliárdos hiány mellett jó lenne lehajolni akár a fillérekért is. Jól jönne az most is, és ami a legfontosabb: azok fizetnék, akik tényleg betegek. És nem az egészséges állampolgárok áttételesen az adójukból. Miközben még járulékokat is fizetnek...
Egyébként a világban nagyon sok helyen fizetnek vizitdíjat. Nem furcsa, hogy ezt természetesnek veszik ott a polgárok?
Ám, mindegy, nem érdemes ezen morfondírozni, mert a hajó elment, és nagyon is jó lenne, ha csupán csak ez lenne az egyetlen olyan dolog, amely a világban működik, csak nálunk nem...
Pico 2010.08.04. 22:12:19
Nem is lenne baj még a hálapénz nagysága sem, ha azt legális csatornákon keresztül lehetne eljuttatni, azaz számlával, mert akkor a költségvetésbe is szabályozottan kerülne vissza adó formájában az államot megillető rész. És az orvosok sem kényszerülnének fondorlatos eszközökhöz a méltányos jövedelem érdekében. Látni kellene azonban, hogy a költségvetés még évekig nem lesz képes arra, hogy méltányos jövedelmet juttasson az egészségügyben dolgozóknak. Ezért kellene a hálapénzt valamilyen szervezett rendszerbe terelni és azt is lehetővé tenni, hogy a mai hálapénznek megfelelő ellátási díjnak legyen biztosítási fedezete, amely csökkenti a betegre háruló anyagi terheket. Erre volt próbálkozás a vizitdíj, ami megbukott. Akkor hogyan lehet kikerülni a zsákutcából, azaz, hogy az orvosok méltányos fizetést kapjanak és ezért jókedvűen gyógyítsanak, ne várják el a hálapénzt, sőt ne adj Isten, azt felháborodva visszautasítsák??? Hol van tehát a kiút a mi egészségügyünkben???
szabidoki 2010.08.04. 22:18:51
@szomorutojas: való igaz, nem csak morcosabb lesz az ember, hanem a koncentrálóképessége is romlik. Ezért is van az a szabály, hogy egyetlen egészségügyi dolgozó sem dolgozhat egy műszak alatt több, mint 12 órát, két műszak között legalább 11 óra pihenőidőnek kell lennie, illetve még az önként vállalt túlmunkával együtt sem dolgozhat hetente 60 óránál többet. Az már más kérdés, hogy ezt kormányzati támogatással veszi semmibe az összes kórház.
@fehérzaj: "A magyar nőnógyászok miért ragaszkodnak még mindig a többszáz éves kézi matatásos módszerhez?"
Hát, hogy a "nőnógyászok" mit csinálnak, azt nem tudom, a nőgyógyászok azért csinálnak betapintásos vizsgálatot, mert ez egy hatékony, egyszerű és veszélytelen módszer, és nincs gépi megfelelője.
@Drakomen: a műtétet végző orvosnak kötelessége tájékoztatni a beteget a várható szövődményekről - a posztban ennek elmaradását (is) nehezményezték. A cukorbetegség kialakulása nem az orvos felelőssége, ez sajnos bárkivel előfordulhat. A kórházbezárás és azt követő káosz szintén nem orvosi felelősség. Ha meg nem akarsz fizetni, ne ígérd meg.
radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.08.04. 22:39:36
1. elvettek pénzt a praxisoktól.
2. aszonták, majd a vizitdíjból pótlódik.
3. népszavazás után azonnal (akkor dögöljetek meg alapon) megszüntették a vizitdíjat, ezzel a pótlólagos forrást is elvették.
4. egyértelmű, hogy ha a kormány elveszi az egyik forrást, akkor másikat kell biztosítania.
Pico 2010.08.04. 22:46:49
A MOK nem akarta a vizitdíjat, tűzzel-vassal agitált ellene. Azután meg azért küzdött tűzzel-vassal, hogy megkapják a vizitdíj megszüntetése miatt kiesett bevételt. A nép meg olyan mint a bombában a TNT. Kell hozzá pl. a gyutacs, ami azt berobbantja. És említettem: a Gyurcsány kormány valóban manipulált az amortizációval, de akkor ezt kellett volna visszakövetelni. Ám nyilvánvaló, ahhoz nem sikerült volna akkora tömegtámogatást szerezni, mert a népnek többnyire fogalma sincs, hogy az mi. Ám könnyű lett megértentetni a vizitdíj témát és feltüzelni ellene. Álságos az érvelésed, csakúgy, mint a MOK-é. Egyébként meg nem látom építő javaslataidat.
ciprike 2010.08.04. 22:55:28
Ja! és érdekes, hogy a szegény túlterhelt dokinak arra azért volt ideje, gondja, hogy a szövettant a megánrendelőbe vigye, hogy pénzért adja oda, és ne "ingyen" (ami persze nincs ingyen, hisz fizetést kap, és a beteg is fizet TB-t, )
Teendő: ilyen dokit messze elkerülni a jövőben (vannak tisztességesek is), szöv. eredményt meg kikövetelni, ha a kórház nem adja ki, büntetendő, személyes adattal való visszaélés.
radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.08.04. 22:56:30
Egyszerű az építő javaslat: rendes magánbiztosítós rendszer, értelemszerűen a mostani pénz 3-szorosát fizeted érte.
Ennyi. :-)))
ciprike 2010.08.04. 23:03:51
És ismétlem: arra volt ideje, hogy a magánrendelőbe elvigye a leletet? Erre hogy maradt energiája, figyelme??? Külön kikeresni, kikérni, eltenni, majd a magánrendelőben elővenni... Pedig túl sok amúgy is az adminisztráció. Ez nem etikátlan, hanem pofátlan, de nagyon, az ilyen dokit legalábbis ki kéne tiltani a kórházakból, van egy csomó normális szülész, meg egy csomó, aki normálisabb lenne kicsit, ha látná, hogy a nagyon pofátlanokat kirúgják.
szabidoki 2010.08.04. 23:05:32
Az meg szerintem jogos követelés, hogy ha elvettek valamennyi pénzt a háziorvosi praxisoktól mondván majd beszeditek a vizitdíjból, akkor azt tessék vissza is adni, ha a vizitdíjat megszüntetik.
Építő javaslatom meg már volt jónéhány, csak vissza kellene olvasnod.
Pico 2010.08.04. 23:11:09
Részint azért, mert az összegszerúség nem igaz, másrészt mert a hálapénzben sokan éves biztosítási ráfordítást fizetnek egyösszegben - miközben abban sem biztosak, hogy annyit kell-e fizetni, amennyit zsebbe csúsztatnak. És ezt a terhet semmi nem csökkenti. Harmadrészt, mert a társadalom polarizációja révén ezt ma már eléggé sokan meg tudják fizetni. A szegények meg most sem számíthanak sokra, és ezt éppen a hálapénz rendszer, no meg az egészségügyi szféra alulfizetettsége okozza.
Nem olyan egyszerű dolog ez, mint véled. Nem is szándéktalanul...
Egyebekben meg a vita értelmetlen. Várjuk inkább a nagy állami pénzinjekciót, ami rendbeteszi a mi egészségügyünket fizetésestől fejlesztésestől, adóságostól cakumpakk.
pakesz (törölt) 2010.08.04. 23:16:12
3szor annyi?
latom te nem ebben a vilagban elsz!!!
2 pelda:
- Simor, na o TÖREDÉKÉT fizetne ha rendes biztositos modell lenne
- festo vallakozo, aki most 4e/ho (azaz 4 ezer per honap) penzt fizet azert pl. hogyha rakos lesz ellassak vagy hogy CTre bekuldjek... na o nem 3szor annyit fizetne abban a rendszerben hanem 30szor annyit is akar :)
Pico 2010.08.04. 23:20:47
Most harmadszor írom le: ha valamit elvettek, akkor azt kell visszakérni és nem mást, ami... no, nem akarok népies szólással élni. Csak azt mondom, hogy logikátla, a módszer meg nem kifejezetten erkölcsös az én különbejáratú nézeteim szerint.
Bocs, nem olvasok vissza de nem is akarom, hogy ismételgess. Mert magam -és remélem, hogy ebben partnerek vagyunk - várom a százmilliárdokat, ami rendbeteszi a mi egészségügyünket, ahogy az előzőekben emlegettem.
És ne haragudj Te sem, sem radiológus kollegád, de a vitát nem folytatom, mert elment hajóról vitázunk s a mai helyzetben meg egyébként is teljesen értelmetlen, amikor más eszközöükkel kell élni. A történelmi hűséget azért - legalábbis jómagam -, azért nem dobom a sutba.
pakesz (törölt) 2010.08.04. 23:21:53
www.fn.hu/belfold/20080224/mennyibe_kerul_vizitdij_eltorlese/
"Ebből az 50 milliárdból 18 milliárdot jelentett a vizitdíj és a kórházi napidíj bevezetése, a maradék 32 milliárd a gyógyszerek támogatási kulcsának csökkentéséből, s számos gyógyszer támogatásának megszűntetéséből adódott."
ja igen nem nagy penz a 18 Mrd... csak az van hogy 10 even belul megemeltek volna...
nekem az is tetszett hogy 15e felett mar ingyenes volt!!!
csak ahhoz kellett volna gyujteni a cedulkakat es a vegen befaradni az onkormanyzathoz...
ugye mennyien szitkozodunk, pruszkolunk amikor a merdzsoval mennek segelyt felvenni? es ez nem durva? hogy most ezt a "segelyt" mindenkinek odaadjuk? aki ki tudna fizetni annak is tele tomjuk a zsebet? hogy nem alanyi jogon adjak meg a penzt valakinek hanem leellenorzik pl. hogy van-e a neven egy merdzso?
pakesz (törölt) 2010.08.04. 23:30:09
amugy a rektorok elmondtak az Istenadta(==jo hulye) Nepnek, hogy ok lesz@rjak hogy mit szavaztak meg, ez rajuk nem vonatkozik, egyszeruen elnevezik masnak :)))
csak az a gond, hogy a politika felaldozta a vizitdijat, es az ingatllanadot az eppen aktualis "szavazz-meg-engem" jatekban...
10 evre elore ez nem lesz eloveheto!!!
amugy!!!
vg.hu/kozelet/vg_online/kozelet_-_belfold/080313_orban_213160
"Orbán Viktor elismerte: létező probléma, hogy az egyre korszerűbb, magas szintű egészségügyi ellátás költségei óriásiak, ezért meg kell határozni, melyek azok a szolgáltatások, melyek részei legyenek az egészségügyi alapellátásnak. Kiegészítő biztosításokat lehet kötni az extrém esetekre, még üzleti alapon is ..."
tehat a Nep az ennel is be lett szopatva, csak meg nem voltak meg az onkormanyzati valasztasok :)
igy nem is feszegetik a temat
100 Mrd -ok meg nem lesznek...
max 1szer lesz 100 Mrd ami a halapenz legalizalasa lesz :)
Pico 2010.08.04. 23:32:33
Rockefeller mondta (állítólag): nem vagyok annyira gzadag, hogy olcsó holmit vegyek magamnak. Ezt a mondást ajánlom becses figyelmedbe, amikor egy sok országban működő rendszerrel szemben azt próbálod velem elhitetni, hogy ez az olcsó. Amikor egy szülés mennyi is az "olcsóban"? És milyen is az ellátás? Erről szól ez a blog... Is.
Pico 2010.08.04. 23:37:48
Orbán idézett nyilatkozatát nem olvastam.
szabidoki 2010.08.04. 23:50:51
Sajnos gyengeelméjűekkel nem tudok értelmes vitát folytatni.
radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.08.05. 00:28:25
Figyelj csak.
Ma az OEP egy hasi ultrahang-vizsgálatért fizet a szakrendelőnek mintegy 2-3000 forintot, kódolástól függően. Nálam 9000 forint, ennyiből lehet tisztességesen elvégezni a vizsgálatot.
Egy szakorvosi vizsgálat kb. 1000 forint OEP-esen, a piaci ár minimum 6-7000 forint.
A kórházi dolgokról a többi kolléga tud többet, de az arányok kb. hasonlóak.
Hidd el nyugodtan a többszörös pénzigényt, nekem ezzel kapcsolatos mindkét mesterségem (az orvos is, meg a közgazdász is).
radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.08.05. 00:41:36
Leginkább arról van szó, hogy a MOK által képviselt gondolatvilághoz legközelebb a pártok közül a Fideszé állt.
Az más kérdés, hogy annak idején az MSZP-esek direktben gátolták a szakmai érdekvédelmet, csak a baloldali értékrend nevében. :-)
pakesz (törölt) 2010.08.05. 00:52:57
jo de a MOK az -a sajat erdeke elleneben!!!- asszisztalt ehhez!!!
egyebkent hogy precizek legyunk a szoci kormany torolte el, raadasul 6 honappal korabban, mint kellett volna
pakesz (törölt) 2010.08.05. 00:55:04
vagy ezek mar nyugati fizetesek lennenek ezek a "tisztessegese elvegzett" dolgok?
Pico 2010.08.05. 06:56:01
Pico 2010.08.05. 07:05:14
Pico 2010.08.05. 07:12:10
Pico 2010.08.05. 07:16:10
Pico 2010.08.05. 07:22:15
P75 2010.08.05. 09:34:19
Nem ígért meg semmit. Te fizetsz jattot a fodrásznál, ha figyelmetlenségből kopaszra borotválnak? Szerintem még az alap tarifát sem fizeted ki. Pedig tudod előre, hogy mennyibe fog kerülni egy hajvágás.
radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.08.05. 12:39:42
A hálapénz összegének megbecsülése az olvasott tanulmányok tükrében igen egyszerűen történik: fognak egy dobókockát, ráragasztanak a 6 oldalára rendre "12", "24", "48", "96", "140" és "240" feliratokat, majd dobnak egyet.
Ami kijön, az az aktuális tanulmányban a hálapénz milliárd forintban kifejezett összege.
radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.08.05. 12:41:36
Az érdekvédelmi szervezetek törvény adta jogosítványainak szűkítése nem más, mint az érdekérvényesítő képesség szűkítése.
Az, hogy a betegjogok képviseletére az addigiak mellé létrehoztak egy dilettáns szervezetet, más kérdés.
Fekete Dália 2010.08.05. 15:07:55
Ha nem vagy nőgyógyász, miért szólsz bele?
Azért, mert minden doki okosabbnak tartja magát az átlagnál?
@radiologus.hu:
Egy 10 perces UH vizsgálat miért kerül 9 ezerbe?
Talán olyan drága az uh zselé?
Dr.laikus PhD 2010.08.05. 15:44:37
Az összes költség + mbér és közterhei, tartalék képzés az új korszerű gépekre.
Költség ami a vállalkozáshoz kell.
Berendezés, számítógép, nyomtató, nyomtatóba tuner, zselé is, de az is amivel letörlöd, bérleti díj, jogtiszta szoftver, asszisztens bére, telefon ksg. durván ami eszembe jut.
Ez még kevés is, mert kell fizetni könyvelőt és fizetni kell a vállalkozás után adót sok félét. Ennek a költsége a 9000.- Ft-ból jön össze.
Szabi doki meg először általános orvos lett, később "szakosodott". Iciri-piciri fogalma van a nőgyógyászatról.
Lehetünk nagyon szégyenlősek, de a manuális vizsgálatnál még nem találtak ki jobbat.
Állítsuk meg a ......... 2010.08.05. 15:49:52
Nos, akkor sem értem ezt a magas percdíjat, 10 ezerért már gyomortükröznek.
Amúgy ki menne olyan orvoshoz, aki interneten csak telefonszámmal hírdeti magát, hiányzik a pontos cím.
Dr.laikus PhD 2010.08.05. 15:58:11
Ez nem percdíj.
Arra gondoljál, ha a béred úgy kapnád meg, ha neked kéne megteremteni a munkádat. Csak annyi lenne a fizetésed ami a bevételed után megmarad, de abból is ki kell fizetned ami jár az államnak a TB-nek és csak a maradékból élhetnél, de azért ahhoz, hogy munkád legyen menni kell, kötelezően képezni kell, stb, stb...
A gyerekemnek azt mondtam, hogy vállalkozóként kezdjen el dolgozni, hogy egy életen át ne a munkaadóját simfelje, hogy mekkora szemét, miért nem ad több bért, pedig mennyi kaszál egy munkán.
Ne félj nem is rinyál, mióta tudja mekkora teher az, pedig egyszerűsített könyvelést csinált, hogy ne kelljen még azért is fizetni.....
Nem csak a telefonszáma van, olvass tovább.
P75 2010.08.05. 16:48:01
Dr.laikus PhD 2010.08.05. 16:54:05
Az eszköz is drága, a fertőtlenítése is, a monitor, minimum két ember kell hozzá, lehet hogy azt hiszed a száloptika filléres db db, de nem az.
Valutáért kell venni, és nem egyet.
Bódítani minek gyomor tükrözéshez?
Csak kérdem, mert engem nem bódítottak, de csak kellemetlen volt, nem fájt és marhára élveztem milyen szép a belem belülről. Magyarázta amit láttam, nézte a szemem mi érdekel, azt hittem amit kicsíp fájni fog, de azt sem éreztem.
Szégyelltem magam, hogy levegő jön kifelé és hangja van, de megnyugtattak, hogy természetes.
pakesz (törölt) 2010.08.05. 17:08:31
tudod az Audi gyarban ejszaka is meloznak, az UH vizsgálatnal meg ejszaka nem...
a fo kulonseg az hogy az egyik piaci alapon dolgozik, mert ha draga akkor szetcseszi a konkurencia a masik meg nem annyira...
nekem borgyogyasz szedett le fel oraig egy csomo szemolcost az volt 9e... de azzal dolgozott is!!!
Fekete Dália 2010.08.05. 18:21:36
Itt egy árlista, egy magán gasztro rendelésről, klinikai belgyógyászokkal és aneszetiás háttérrel:
Első konzultáció 8.000,- Ft
Kontroll 6.000,- Ft
Gyomortükrözés 20.000,- Ft
Vastagbéltükrözés 30.000,- Ft
Szövettan 6.000,- Ft
Polipeltávolítás 10.000,- Ft
Altatás 20.000,- Ft
Ételintolerancia vizsgálat FOOD DETECTIVE készlettel, asszisztensi segítséggel (1 csepp vér + 45 perc) 25.000,- Ft
Kapszulás endoszkópia 280.000,- Ft
Fekete Dália 2010.08.05. 18:40:37
Állítsuk meg a ......... 2010.08.05. 18:58:20
Gondolkodtam, de nagyban.
Szóval nem kell szidni a főnököt:)
Ugyanmár csak szimpla irígység.
40 milliós kocsi 1db, 20 milliós másik, meg 15 körüli harmadik, a villájáról még nem is említettem.
Ugyanannyit időt tölt átlagban a munkahelyén, mint a legtöbb beosztott, időnként van éjaszkai tárgyalás, ha a mégnagyobb főnök éppen ráér, és nem különböző minisztériumokban, és hivatalokban tárgyal.Szerintem ennyi a minimum, hogy többet van benn, mert a jövedelme annyi, hogy neki kb. 1 hétből kellene, hogy álljon egy nap, mert akkora a fizuja.
Ja és hogy sok teher van rajta, kit érdekel, hiszen az ő aláírása szerepel a papírokon, akkor legyen már övé a felelősség is.
Csak felmegy bennem olykor a pumpa, hogy nekem meg hóvégén már alig jut kajára.
Ja, és ez nem egy magánvállakozás, ez egy szimpla költségvetési intézmény.
Dr.laikus PhD 2010.08.05. 19:47:25
Én a versenyszféráról beszéltem és nem a közszféráról.
Persze láttam én minisztert is éjjel 2-ig dolgozni. Ő ott volt a kis slapajok nem.
Ennél többet nem tudok a közherdálókról.
Szűzlány koromban dolgoztam minisztériumban 1 egész hetet, de nem bírtam tovább. Nekem ez nem ment és a mentalitás nem változott.
Sőt akikkel kapcsolatba kerülök intézés miatt, attól is feláll a kezemen a szőr.
Ez az én hibám, biztosan jól dolgoznak, de nekem a munkáról más a képzetem.
radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.08.06. 00:11:15
"Egy 10 perces UH vizsgálat miért kerül 9 ezerbe?
Talán olyan drága az uh zselé?"
Értem, mit akarsz kérdezni, csak sajnos már maga a kérdés is hülyeségeket tartalmaz. :-)
1. Egy UH-vizsgálat nem 10, hanem 20 perc, mert én beszélek a pácienssel, hogy jobb diagnózist tudjak adni, utána meg megbeszéljük, hogyan tovább.
2. Ezt kiegészíti az, hogy én, az én szaktudásommal és tapasztalatommal, azon a helyen, azon a géppel és a magyar adózási viszonyok között végzem a vizsgálatot.
A zselé nem annyira drága, egy 5 literes kanna úgy 2500-3000 forint. Ami a baromi drága, az a hőpapírba való slejfni.
Az utolsó 100 komment: