A szülésig minden nap sírtam
Sziasztok!
Nekem rossz tapasztalataim vannak a ceglédi kórházzal kapcsolatban, amelyet szeretnék megosztani veletek.
Terhesgondozásra Albertirsára jártam, oda járt le hozzám Ny. doktor úr havonta egyszer,vagy nem is jött,mert dolga volt. A 39. héten voltam nála szerdai napon.megvizsgált,adott beutalót a kórházba,hogy pénteken reggel hétre menjek be,de valószínű már éjszaka megszülök,mert szerinte teljesen kitágultam. Vártam,de semmi.
Pénteken reggel bementem,adtak egy ágyat,de nem mondtak semmit,csak hogy öltözzek át és menjek a folyosó végére,ott egy orvos megvizsgál.Meg is vizsgáltak,fel is vettek a kórházba,úgy dél körül.Aztán mondtam mit mondott a Ny. doktor úr.
Kiröhögtek engem,hogy lemaradtam a saját szülésemről. Egy hétig feküdtem a nőgyógyászati osztályon.Közben egyik nap találtak valamit a köldökzsinóron és a kisfiammal is volt valami,viszont másnap egy másik doki azt mondta minden rendben.Ez ment egy hétig.Közben folyamatosan tágultam.Egy vizsgálat során közölték,másnap megindítják a szülést.Másnap reggel le kellet mennem a szülészetre.Nem volt orvos,mert az ügyeletes doki épp dolgát intézte.
Végül megjelent,majd összevesztek a nővérek és a dokik,hogy mit is kéne velem csinálni.Végül burkot repesztettek,aztán vért vettek,nekem kellett tartani a kis vérrel teli üvegcséket.Amikor már a tolófájások jöttek jött D. doktor úr,aki rendes volt,közben kisfiam szive kezdett leálni,jött drága Ny. doktor úr.Szóltak neki,hogy kéne segíteni,mert baj van,De ő közölte,hogy neki 2 perce le járt a munka ideje,megy haza,oldjuk meg.
Végül jött K doktor úr.Én fogtam az egyik térdem,férjem a másikat,Kdoktor úr nyomta ki a gyereket,D pedig vákuummal kihúzta.A másik fele,kisfiam besárgult 2. nap,szóltam,mert ugye látni lehetett,de csak a 3. napon tűnt fel nekik.Kékfény meg minden,felvitték a csecsemőosztályra,3 óránként jártam fel szoptatni nem nagy sikerrel ,mert nem volt tejem,de azt mondták nem jól csinálom.
Közölték,hogy nem tudnak tovább ellátni az osztályon,mert kell a hely,de menjek fel a csecsemő osztályra,hátha ott van egy ágy.Felcuccoltam.Sárgaság elmúlt,de kijöttek valami pöttyök.addig is mindig azt mondták még egy napot maradjunk.még egy nap után kiderült ezek olyan szokásos pöttyök az erős mosószertől.A nővérek nem segítettek,nem bírtam felállni,de nem foglalkoztak velem,a nővérhívó nem működött,a kaja pocsék volt.Végül két növér rendes volt,mint kiderült a férjem osztálytársai voltak.2 hétig voltam,bent,minden nap a szülésig,sírtam.
Örültem,hogy végre hazajöhettem.A gyereket hintőporozzam mondták,és elmúlnak a pötyik.Szorgalmasan poroztam,nem használt.Abbahagytam,pöttyök elmúltak.Csupa negatív élmény!A következő babám Pesten szülöm!
Van egy sztorid a magyar egészségügy helyzetéről? Írd meg nekünk a
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
zsebibaba12 2010.08.03. 07:55:18
Dr.laikus PhD 2010.08.03. 08:08:14
Csak ilyen szülést neked (illetve azért nem vagyok ennyire rosszindulatú) és nem születés történetet, ha ugyan tudod mi a különbség a kettő között.
Káin 2010.08.03. 08:34:58
Rotoxis 2010.08.03. 09:00:22
A hálapénről nem szeretnék semmit, úgyis előjön ma még vagy 80x.
Azért ha figyelmesen végigolvassuk a posztot, lehet valami abban, amit zsebibaba12 írt.
Hogy mire gondolok:
"Másnap reggel le kellet mennem a szülészetre.Nem volt orvos,mert az ügyeletes doki épp dolgát intézte." Igwn, lehet hogy éppen szült (kis önzésnek tűnik).
"jött drága nyilas doktor úr.Szóltak neki,hogy kéne segíteni,mert baj van,De ő közölte,hogy neki 2 perce le járt a munka ideje,megy haza,oldjuk meg." Volt két másik orvos a szülészeten. Miért is kellett volna maradnia a munkaidőn túl "nyilas" doktornak?
Szerintem azért a hiszti elég valószínű.
A kismama rosszul élte meg a kórházi tartózkodást, kellemetlen élményei maradtak, ezért és a feniektől függetlenül az ellátást nem tartom jónak. Nem az egélszségügyi részét, mert problémás szüléssel egészséges gyerek született, hiba nem történt. Megint előbukkan a kommunikáció kérdése...
Dr.laikus PhD 2010.08.03. 09:01:18
Nem is ez a lényeg most.
Két hét teljes bizonytalanságban, szülésre készen egy felfokozott lelkiállapotban nem így kell bánni a mamával.
Dr. Morcz · http://drmorcz.blog.hu 2010.08.03. 09:14:36
A hüvelyi szülésnél előfordulhat, hogy kell segítség, élménynek nyilván jobb, ha nem. De első szülésnél erre azért lehet számítani.
Azt, hogy a nőgyógyászaton nem volt sokáig hely, és felkerültek a csecsemőre, nem látom problémának, bár költözködni kellemetlen.
Szerintem legfeljebb az vethető fel, hogy eleget ápolták-e a kismama lelkét (kevésbé karcosan: kellő felvilágosításban részesült-e).
Dr.laikus PhD 2010.08.03. 09:52:59
"(kevésbé karcosan: kellő felvilágosításban részesült-e)"
Biztos, hogy a felvilágosítás lélekápolás lenne?
Biztonság inkább.
Ha még kedves is,hát akkor apolgatja a lelkünk. :)
P75 2010.08.03. 10:06:46
Nem mondom, h ez a normális, de sajnos ez egy teljesen átlagos sztori és tényleg nem értem, hogy ebben mi volt a megalázó.
Mellesleg Nyilas dr neve benne maradt a posztban.
epres négercsók 2010.08.03. 10:12:24
@zsebibaba12: Hol olvasod, hogy egy garas hálapénzt nem fizetett senkinek? Egyrészt, nem mindenki veri nagyképűen a mellét, hogy látjátok, nekem telik rá! Másrészt, ha nem fizet hálapénzt, akkor bűnhődnie kell vagy mi?! Te idióta.
Amúgy a sztori ismerős lehet azoknak, akik esetleg olvasnak Porontyot. A csecsemős nővérek minden kórházban bunkók (még Pesten is), és a segítséget lerendezik annyival, hogy szoptasson, anyuka! A friss anyukák, akik szoptatást max a tévében láttak, nyilván ki vannak segítve az ilyen hasznos jótanácsokkal. Maguktól eszükbe se jutna nyilván, hogy azt a gyereket szoptatni kellene.
Irise 2010.08.03. 10:21:17
Elnézést az igazmondásért, szinte minden szülés előtt-alatt és közvetlen utána levő anyuka borzasztóan érzékeny. Ez így természetes. Én is így voltam. A legválogatottabb dolgokért tudunk sírni.De gyakorlatilag mindenért,mert tombolnak bennünk a hormonok, a bizonytalanság stb.
Ezt az anyukát benn tartották megfigyelésen,mert találtak nála valamit. Redben van, vigyáztak rá. Tudom,hogy kellemetlen kórházban maradni, de ha kell,hát kell. A szülés során két orvosa volt, a harmadiknak lejárt a munkaideje és hazament - rendben van.
Hogy nem látta havonta a terhesgondozó - nem kell havonta járni terhesgondozásra, hálisten. Akkor is rendszerint elég,ha a szülésznő, vagy védőnő látja..
"A másik fele,kisfiam besárgult 2. nap" ezt a mondatot nem tudom értelmezni,valaki elmondaná,mit jelent?
"3 óránként jártam fel szoptatni nem nagy sikerrel ,mert nem volt tejem,de azt mondták nem jól csinálom."
Hát van ilyen,hogyha valamit nem csinál jól az ember, akkor megmondják neki. Nekem is megmondták, túléltem.
Hogy a csecsemőosztályra felkerült, teljesen érthető,miért lett volna a szülészeten tovább, a babától távol? Szerintem jó döntés volt,hogy oda felrakták.
Hogy a szülés után benn töltött napok alatt már nem segítettek neki a nővérek... ez nehéz,de ha belegondolsz,mikor hazamész a szülés után, otthon se lesz nővérke,hogy hozza-vigye neked az ételt,segítsen felülni. Ilyenkor már anyukának kell mozogni.
Végülis én úgy látom,hogy mint általában, a szülés egy embertpróbáló esemény volt és itt sokkal inkább anyuka hozzáállásával volt a probléma. Nem vagyok benne teljesen biztos,hogy érzelmileg érett volt erre az egészre.
En garde. :)
mothe 2010.08.03. 10:21:31
Beszélhetnék Kangával? Szerintem szégyellné magát.
Vivi a veréb 2010.08.03. 11:42:51
Fekete Dália 2010.08.03. 11:43:25
Miért sima az a szülés, ahol programozni kell, és burkot repeszteni, és amelyiknél az ember lányából ki kell tolni ill. vákumozni a csecsemőt?
A csecsemős nővérek dolga egyébként mi a franc, ha nem az, hogy ott legyenek, ha szükség van rájuk, miért a kismamának kell a szülés után, összeőckölve, szinte azonnal átcsomagolni, vagy átöltöztetni a picit?
Nemrég jártam egykori szüléseim helyszínén, mit mondjak elfogott a gyomorideg, olyan kellemetlenek az emlékeim, pedig azóta már eltelt jópár év, de a hányingerhez még hozzájárult a lepusztult épület, a wc papír, folyékony szappan hiánya mosdóban, és az orvosok viselkedése.
Azt aki milliókat visz haza havonta, nem zavarja az a mocsok, és szenny ami ott van.
Rotoxis 2010.08.03. 12:08:19
A csecsemős nővérek a közhiedelemmel ellentétben nem gyűlölik a babákat, csak tudják hogyan kell megfogni egy újszülöttet ahhoz, hogy a gyereknek se legyen baja és a munkával is haladjanak. Ez különösen az első szülő nőkben kelt olyan érzetet, hogy rángatják, dobálják a babát. A harmadiknál már ő is rájön...
A szoptatással kapcsolatban. Van egy jó ismerősöm, aki - "felnőtt" orvos létére - szoptatási tanácsadással is foglalkozik. Tőle tudom, hogy a kórházak valóban nincsenek a topon ez ügyben. Nem tudom miért! Nincs itt egy csecsemős nővvér aki elmondaná?
mothe 2010.08.03. 12:10:43
A baj - ismét - a kórház-beteg kommunikáció tragikus mivoltában van, amit többnyire csak a betegek látnak javítandó hibaként.
Rotoxis 2010.08.03. 12:12:14
Rotoxis 2010.08.03. 12:13:31
Fekete Dália 2010.08.03. 12:20:44
Akkor miért gondolja Irise, hogy a kismama volt túlérzékeny egy belekönyöklős, vákumos szülés után?
Szerintem egy ilyen szülés maga a horror, ilyenkor általában a páciens nem varrás mentén reped, összevissza fércelik, tele van belső varratokkal.
A bébi a vákumozástól sérülhet, a kinézete sem olyan leggtöbbjüknek, mint egy sima szülésnél.
Tapasztalatból mondom, két hétig a szülés után ülni sem tudtam rendesen.
Megértem a kismama érzékenységét.
Lehet, hogy ez egyes kórházakban ez egy általános dolog?
Dr.laikus PhD 2010.08.03. 12:27:34
Mert időigényes, mert beszélni kell, mert mutatni kell és felkészületlenek maguk is.
Valamikor régen volt aki a szoptatást magyarázta el elméletben, de csak abban.
Hozzá nem nyúlt a mamához, melléhez pláne nem, azt aztán végképp nem mondta senki, hogy a tejcsatornák bejáratása nagyon tud fájni, hogy a fejést is tanulni kell és nem ördögtől való, ha a fejőgépet a csecsemős kifertőtleníti és megkönnyíti a mamának a fejést. Szinte fájdalommentes és az elején nagy segítség.
Lehet babát cumiból etetni, ha muszáj és nem szokik le a mellből való szopásról, de úgy tanítják, hogy vagy ez, vagy az....
Vagy csak cumiból, ha másképp nem megy.
A mai napig emlékszem a kínra, hogyan tanuljunk mi ketten szoptatni és szopni egyedül....
27 év telt el azóta.
Aztán ahány mama annyi probléma, erre nincs szabály.
P75 2010.08.03. 12:30:13
Hogy miért nem ápolják a csecsemős nővérek az anyuka lelkét? Szerintem
1. eleinte ápolták, aztán elegük lett a sok anyukának álcázott időzített hormonbombából.
2. az anyukák ilyenkor sokkal érzékenyebbek és szubjektíve láthatják úgy, h nekik senki nem segít (ugyanebből az okból érezhetik, h a gyereküket "bántják").
Hogy miért nem segítenek a szoptatásban? Passz. Sok anyuka eleve nem akar szoptatni. Akik tényleg akarnak, azok nagy részének sikerül, a maradék sajnos csak a saját leleményességére hagyatkozhat. Nekem a második napon azt mondták a csecsemősök: anyuka, ebből bimbóvédő lesz, másképp nem fog menni. Tényleg nem ment, sírt, ordított, nem tudott rákapni sehogy. Rászántam két napot, minden etetésnél becsaptam: mikor meglátta a cumisüveget és jóóó nagyra tátotta a száját, akkor kapott helyette engem. Nem minden alkalommal sikerült elsőre, volt hogy csak tizedikre, de két nap alatt megtanulta, hogy
1. a mellből is kaja jön
2. jóóó nagyra kell tátani a kis szájacskát
Eredmény: 6 hónap full anyatej, 1 évesen választotta el magát. Megérte az a két nap és sokkal jobban megismertük egymást, mintha egy vadidegen csecsemős tuszkolt volna minket össze-vissza.
Twisk 2010.08.03. 12:48:57
Szerintem azóta a posztoló is rájött: így járt a legjobban.
Állítsuk meg a ......... 2010.08.03. 12:51:51
Dr.laikus PhD 2010.08.03. 12:58:17
"bedugtam a csap alá lemosni "
Ezt szerettem volna mindig, de 60 centis volt és 4 kg, erőm alig.
Egyszer azért sikerült.
Az első banánt nem kóstolgatta, hanem befalta, már akkor is kikövetelte amit akart :-))
Nyakától bokáig ahogy be úgy ki, akkor tényleg maradt a szakszerű félkezes fogás, igaz a gyerekkel tele lett a csap is, nagyon nem hibázhattam... :D
Irise 2010.08.03. 13:59:48
Hű,de agresszívnak tetszik lenni egyébként...
1.én nem mondtam,hogy ez sima szülés volt :)
2.A csecsemős nővérek dolga elsősorban az,hogy a csecsemőket törődjenek, őket ápolják, védjék. A szülés után anyuka segítése a gyermekágyas osztály ápolóinak a feladata. A szoptatásról információt a terhesgondozáson és a családlátogatáson a szülés előtt már adnak az anyukáknak. A védőnő is adott nekünk anno, plusz vannak ezek a szülés előtti csomagok termékismerttőkkel, ajándék cumival/pelussal,amit minden anyuka megkap, ebben is volt nálunk szoptatásról tanácsadó füzet. Ott van az internet és idősebb rokonok , barátnők is, akiktől lehet információt kérni. Szülés után a védőnő, illetve a kórházban az arra kijelölt védőnő szokott segíteni.
"miért a kismamának kell a szülés után, összeőckölve, szinte azonnal átcsomagolni, vagy átöltöztetni a picit?"
bocsánat, te nem tudom mit gondoltál az anyaságról, de én alig vártam,hogy végre a kezemben legyen, pelusozhassam, öltöztessem. Ha eltekintünk az ilyen "nyálas aspektusoktól" *irónia* akkor az,hogy a kórházban te fürdeted a babád, öltözteted, esetleg mások előtt, jó alkalom arra,hogy begyakorold azt ,amit eddig nem csináltál. Hogy ne otthon egyedül kelljen, gyakorlatlanul kínlódnod, esetleg a baba rovására bénáznod.
Irise 2010.08.03. 14:08:03
Ha elolvasod még egyszer azt a hozzászólásomat,akkor látni fogod,hogy egyáltalán nem mondtam olyat,hogy anyuka túlérzkéeny,mert ez egy sima szülés volt, vagy hogy a vákum stb. az semmi.
Amit ott kiemeltem, hogy anyuka azért sírdogált,mert nem volt havonta ellenőrizve orvos által a szülés előtt, mert feltették a csecsemőosztályra ( a gyerek mellé a gyermekágyas helyett),csak két orvosa volt (hol fért volna el a harmadik egyébként?),hogy egy héttel a szülés után nem segítettek neki felállni, hogy a kaja pocsék volt...
ha azért sírt volna,mert borzalmasan fáj,szerintem mindenki megértette volna. De anyukát nem ez borította ki, a leírtak szerint.
Ugyanakkor azt is leírtam,hogy érthető,hiszen mindenki érzékeny a a szülés körül és után.
Fekete Dália 2010.08.03. 14:11:18
Tudod, biztosan rossz könyveket, újságokat olvastam, mert azokban csak komplikációmentes szülésekről olvastam.
Nem én valóban nem vágytam a szülés utáni fürdetésre, hanem éppen azon aggódhattam, hogy nem lesz-e maradandó baja a kicsinek.
Az már csak hab volt a tortán, hogy, az idióta szülésznő megkérdezte tőlem, hogy összeőckölve nincs-e kedvem lemenni lifttel a megfigyelőből, ahol dupla annyi időt töltöttem, mint a többi kismama, majdnem nevetőgörcsöt kaptam volna kínomban, ha éppen kedvem lett volna hozzá.
Mi nem kaptunk sem csomagot, sem szoptatás felkészítést, de gondolom a szülésem akkor sem maradt volna szép emlék.
Igenis egyedül kellett kínlódni és bénázni, de örültem hogy 8 napra, végre hazakerülhettünk a vágóhídról.
Nekem azóta is egyenlő a szülészet a vágóhíddal.
Irise 2010.08.03. 14:17:26
Fekete Dália 2010.08.03. 14:30:09
Nem is az ebéd minőségéről beszélek a gyermekágyas osztályon, pedig lehetne arról is, hanem egyes orvosok és egyes szülésznők munkájának a minőségéről, és a csecsemősök nemtörődömségéről..
Azt hiszem ez óriási különbség.
Twisk 2010.08.03. 14:55:03
Fekete Dália 2010.08.03. 15:01:03
Mivel a OEP felé ez is elszámolásra kerül, erről nem monadanának le egykönnyen, amúgy meg a táppénz éppen ezért csak 50%-os, állítólag a beteg a kórházban teljeskörű ellátást kap.
Aki kitalálta ezt a táppénzcsökkentést, azt is jól ........
Cartman (ex Cartman) 2010.08.03. 15:02:42
Twisk 2010.08.03. 15:03:38
P75 2010.08.03. 15:52:46
epres négercsók 2010.08.03. 16:07:01
Amúgy a kórházi trutymóval egyet értek, hogy az egy ehetetlen fosch. Ráadásul úgy hallottam, hogy néhány helyen oda se figyelnek, hogy mit nem ehet a beteg, pl. puffasztó ételeket, aztán viszik a babfőzeléket...
IrishOak 2010.08.03. 16:09:41
Az meg teljesen érthető, hogy a hormonok tombolása zaklatottá teszi az ember lányát ilyen esetekben.
Örüljön a levélíró, hogy csak a 39.ik héten lett program.Lett ügyeletes aki segített, és végül is minden okés.Kellemetlen a fogós szülés, de hát ha nincs hasizom,meg a tologatás sem segít, akkor kell a segítség.
Minden gyerek besárgul!(A császárosok kevésbé.)A történet egy átlagos kórházi műsorszámot takar, talán abból is az eseménymenteset.
A szoptatási problémákat pedig kérés esetén -megoldják, megtanítják, csak beszélni kell.Legutóbb én kértem segítséget a mellettem sipítozó kismamához, aki még nem látott előtte újszülöttet közelről sem. Szóltak neki, hogy nem jól csinálja, ő meg hisztizett(nekünk szobatársaknak) hogy akkor hogy? Próbáltam mutatni, hogy hogy kell egyáltalán magához ölelni a gyereket, hogy elérje a cicit, de anyuka azt mondta , hogy az fáj. Naná!hogy fáj. Mivel még két szoptatást így szenvedtünk végig, én szóltam a nővéreknek, hogy jöjjenek, tanítsák meg anyukának, mert én is csinálom a magam dolgát.Megtanították neki, aznap ment is szuperül nagy jajveszékeléssel, majd másnaptól ugyan azt hallgattam, valószínűleg kialudta a tanultakat:-)
Mondjuk a férjemnek mondták, hogy csak mogyorós csokiért mutatják meg a friss lányát, mert "ma "olyan nap van:-DD no el is szalasztottam az uramat egy kiló mogyorós csokiért:-D a nővérkék meg úgy meglepődtek, hogy nem is tudták, mit mondjanak...rémesek a szülészetek:-DD
Bár szerintem a világ legjobb helyei!!
epres négercsók 2010.08.03. 16:12:42
Ahogy hallottam egyébként, a szülészeten a legrosszabb a helyzet, mert ott az igényes kismamák még a falat is összekenik, meg beengednek oda boldog-boldogtalant.
IrishOak 2010.08.03. 16:17:35
Jaj, a kórházi kaja! Az borzalom!
Nem tudom szült-e(az anyja biztosan), aki kelkáposzta főzeléket tol a gyermekágyasoknak.Párolt borsót, meg bablevest.
Hogy a sportszeletet mégis hogy sikerült gyümölcsjoghurt mellé ,az máig pozitív kozmikus rejtély marad előttem:-)
Bár a szülészeten bekalkulálják a "hozott" anyagot, lehet, hogy azért oly pocsék a táplálék.( de ha látogatási tilalom van, akkor baj van!)
epres négercsók 2010.08.03. 16:21:16
Egyébként, nem csak a szülészeten szar a kaja, hanem mindenhol. Szülészethez még nem volt szerencsém, de más osztályokhoz igen, és merem állítani (pedig majdnem minden nap kantinkaját eszek), hogy a kórházi kaja moslék. Inkább éhezem. Csak gondolom, a szülészeten nem lehet megcsinálni, hogy nem eszik a mama, mert akkor miből lesz tej? :s
epres négercsók 2010.08.03. 16:22:55
epres négercsók 2010.08.03. 16:25:57
Itt a mai szentlecke a poszthoz.
velvet.hu/poronty/2010/08/03/akkor_nem_fajt_mikor_odatartotta/
IrishOak 2010.08.03. 16:36:39
Háhá, és tényleg a levert szélű zománcos láboska:-DDD meg a lapos hasú kismama karján a kb 3 hónapos reklámbébivel:-DD
Valóban nem ilyen a valóság.
Összehasonlítva pár opciót - a kórházi kaja tényleg a moslék kategória! De azt nem értem a mai napig: adtak sült csirke combot(párolt borsóval persze)és a csirkehús még véresen nyers volt! Bakker ahhoz tényleg nem kell sok tudomány, hogy megvárják míg megsül,és esetleg ehetővé válik.
Mást csak sebészetet láttam, de a bokaműtét utáni pépes kaját -nem értem pedig a nagyobbik gyerekemnek már vagy 6 éve volt a bokaműtétje!Igaz a tejallergiája mellett meg vígan hozták a dobozos tejet...fene érti ezt!
P75 2010.08.03. 16:55:11
Irise 2010.08.03. 18:27:12
Fekete Dália 2010.08.03. 18:27:46
Annyira nagy gond lett a táppénz 60%-ra való csökkentése, hogy a betegek már csak az utolsó stádiumban mennek orvoshoz.
Az állam és a munkáltató szerint már egy kisebb műtét is táppénzcsalás.
Közben vedd meg a gyógyszereket is a betgenek.
Nálunk egy téli influenzás időszak 30 ezerbe fájt.
Hányás ízű sóskalevest nem kóstolt még senki:)))
Fekete Dália 2010.08.03. 18:30:48
A eü-ben a legtöbb helyen már magáncégek végzik az étkeztetést.
Az eü intézmény területén működő kajáldák maszekok, persze a bevételből kellőképpen részesülnek a fejesek.
Fekete Dália 2010.08.03. 18:38:26
Portland Hospital?Ha ott szültem volna, biztosan nem lettek volna rémálmaim.
Csodálatos, hogy mindent jóra fordítanak azok, akik miatt majdnem meghal az anya és a csecsemő, nemde?
epres négercsók 2010.08.03. 19:29:54
Anyukáját annak, aki a 60%-ot kitalálta, anélkül is van elég baja az embernek.
Ja, és soha életemben egyetlen napot nem csaltam el táppénznek. Ha nem fertőző bajom van, inkább bejárok betegen is dolgozni.
Ugyandehogy (törölt) 2010.08.03. 20:07:28
De még pár éve is finom volt a tea, amikor a nagymamámhoz mentem.
Twisk 2010.08.03. 20:55:43
IrishOak 2010.08.03. 21:23:19
Sőt Bp-ről mentem haza szülni a kis szocreál intézménybe.
Van jó pár barátom a világ minden részén,és a legfurább kórházi élményem Nepálban ért, de azért az Egyiptomi sem kutya:-).Angliáról meg kifejezetten negatív véleményem van!!!-de nem a kórházak miatt,az olyan mint nálunk.
A postban nem volt szó életveszélyről, meg halálról.Ne túlozzunk, ha nem muszáj!
Sima szülés,kis hormonrátéttel.Első baba -semmi rutin,pánik, tanácstalanság, nem kérdezés.
A világon naponta kb.260000 gyerek születik.Abból nagyon kevesen -kórházban!Mondjuk egy Ázsiait, egy Indiait, egy Oroszt, egy Németet, megy egy amcsit kérdeznénk, biztosan a legprofibb kórházban szült leggazdagabb mondaná,hogy neki mindenki másnál borzalmasabb volt!!
IrishOak 2010.08.03. 21:31:45
Erről eszembe jutott, hogy anyukám 16 évig volt szakácsnő egy állami gondozó intézményben.Amikor eljött sírtak a gyerekek, hogy ki fog nekik finomat főzni.
Érdekes, hogy a mai napig sótlanul, és minimális fűszer használattal főz, de a cukrot nem felejti ki semmiből:-DD Sokszor kérdeztem, hogy miért, és el is magyarázta, hogy nem sózhatnak, és fűszerezhetnek úgy mint ha otthon lennének. Mondjuk ettől még jó a főztje:-)
espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2010.08.03. 22:43:47
Somaka 2010.08.03. 23:01:36
LevLev 2010.08.03. 23:05:35
Szívjátok, ti akartátok!
Piraeus 2010.08.03. 23:10:13
aversio avagy pacalfagylalt 2010.08.03. 23:10:14
Akoszt: jelenleg egy elítélt napi börtönkosztjának normatívája kétszerese a korházi normatívának( mennyi juthat a fejesnek vissza??).Marad a kőleves....
Dee_ 2010.08.03. 23:10:29
Nem tudom, feltűnt-e, hogy nem ő kérte úri passzióból, hogy maradjon már ott vele, hanem egy kórházi személy, aki talán jobban meg tudta ítélni, hogy szükség van az orvosra, míg a következő felveszi az ügyeletet... Nem a kismama parázott erre rá, nem ő ítélte a helyzetet veszélyesnek, orvos által ellenőrizni szükségesnek, de gondolom nézett egy nagyot, mikor így lepattintották a segítséget kérő személyzetet...
Vagy nem lenne fura, ha egy rokonotok szíve egyre lassabban verne, és nem is ti, hanem egy nővér vagy gyakornok, vagy másik orvos kéri, hogy maradjon már ott az, akinek a szaktudására valószínűleg szükség van, az meg lelép, mert lejárt a műszakja...?
Intizar 2010.08.03. 23:12:05
Interlock (törölt) 2010.08.03. 23:22:47
Lehet, hogy írta már más is, de az általánosítás sosem a legjobb irányelv. Egy éve született a fiam Egerben (igen, a sokat szidott, és elég negatívan megítélt kórházban), senki zsebébe nem dugtunk borítékot, de különösebb rosszat nem tudunk mondani, elég rendes volt mindenki. Annyira, hogy amikor kiengedték az asszonyt, egy apró ajándékcsomaggal is megköszöntük a támogatásukat, szerintünk megérdemelték.
Oké, a kaja nem volt valami híres, de azért van az asszonynak embere, hogy vigyen be neki :-)
Szóval vannak rendes csecsemőosztályos nővérek is, még a "világ végén" is.
zsoci 2010.08.03. 23:41:14
VIKUNYA 2010.08.03. 23:53:20
Valoda · http://nyelvmanias.blogspot.com 2010.08.04. 00:39:13
DArchAngel 2010.08.04. 01:11:11
Nem értem, hogy miért nem lehet figyelni a kismamára? Csak annyi kellene, hogy figyeljenek a másik emberre. Ez nem a Power Hegesztő Kft., ahol lesz*rod, hogy a Józsinak mi a baja, ha a meló megvan.
carramba2 2010.08.04. 03:04:46
komment_komment 2010.08.04. 03:44:50
De nagyon kemény vagy! Ha ott vagy, talán még fel is pofozod a kismamát, hátha azzal segítesz, hogy az empátia-mentes helyzet feldolgozza....
sc.
BKV reszelő 2010.08.04. 06:17:42
huncut 2010.08.04. 06:22:08
Valahogy úgy tűnik, mintha szerinted csak az orvosoknak lenne nehéz...
Ne érts félre, szívből amellett vagyok, hogy rendezzék végre az egészségügyben az anyagiakat, de ne feledkezzetek el arról sem, hogy ha nem pörög fel a gazdaság, az egyikünknek sem jó.
RAMBO · http://szolo.blog.hu 2010.08.04. 06:26:56
Mondjuk én bántottam volna azt az orvost, aki így viselkedik. Gondolattal, szóval, cselekedettel. Kipróbálhatta volna utána a saját kórházát, hosszú-hosszú ideig.
RAMBO · http://szolo.blog.hu 2010.08.04. 06:29:16
Edömér 2010.08.04. 07:07:32
Puch Cavette 2010.08.04. 07:08:31
A gyermekagyas osztaly fozotanfolyam, nem pedig etterem - aki ezt nem erti meg, nagyot fog csalodni.
hattyú 2010.08.04. 07:32:55
gpetersz 2010.08.04. 07:53:59
ujpestimami · http://ujpestimami.hu 2010.08.04. 08:02:36
Diktatúra Pécsett, új céget foglalt el a Fidesz! 2010.08.04. 08:22:37
Yasashi Tanuki 2010.08.04. 08:30:43
Ez a történet szvsz arról szól, hogy milyen fontos az egészségügyben dolgozók attitűdje.
Pl. ha a doki azt mondja neki, hogy "nekem most sürgős dolgom van, de itt van a kollegám és barátom, nála jó kezekben lesz", vagy ha elmagyarázzák neki, hogy "a mai napon a szokottnál többen szültek a melegfront miatt ezért nagyon sajnáljuk, de át kellene költöznie a csecsemőosztályra, hogy mások is ilyen aranyos cuki kis babákat szülhessenek mint maga kedves", akkor nem születik meg ez az írás.
Szerintem a fizetős szülésnél a többlet amit kap az ember az a kedvesség és figyelem, ezért fizetünk ki százezreket.
flora.a 2010.08.04. 08:31:31
Dr. Morcz · http://drmorcz.blog.hu 2010.08.04. 08:32:44
Twisk 2010.08.04. 08:50:16
Még egy dolog. Az Uzsokiban senki nem kényszerített rá, h. császár után rögtön a babámmal sétálgassak a kórteremben. A másik kórházban viszont ez történt. Senkinek nem kívánom azt az élményt, h. császár után 10 órával fel-alá vonszolja magát a kórteremben egy síró újszülöttel, mert a szoba többi babája alszik és felébreszti őket. Én értem, h. össze kell szokni, azt viszont tapasztalatból tudom, h. császár után nem olyan jó azonnal felkelni. :(
admin1221 2010.08.04. 09:02:26
kicsit szkeptikus vagyok a cikkel kapcsolatban, mert nem tudom elképzelni, hogy az az orvos, aki felesküdött az életmentésre egy "lejárt a munkaidőm" benyögéssel otthagyja a leállt szívű gyereket.
Nem mondom azt, hogy kamu a cikk, de egy nagyon erős túlzást érzek benne. Megértem az anya véleményét is és azt is tudom, hogy milyen körülmények uralkodnak az egészségügyben, de ezt egy felindultságában megírt levélnek érzem.
Fekete Dália 2010.08.04. 09:23:23
Bezzeg ha más élethelyzetekben találkozunk velük vajon hogyan viselkednek ők.
Boltban morózusak, ha nem nekik jutnak a legszebb falatok a csemegepultból, ha ki kell várni a sorukat az APEH-nél, vagy a bankokban sokan viselkednek flegmán.
Olvastam az egyik posztban, mennyire fel vannak háborodva azon, ha nem köszön előre a beteg, jelentem szoktam köszönni, de az orvosok a legritkább esetben köszönnek vissza a rendelőkben.
Akkor ki is a bunkó?
házisárkány 2010.08.04. 09:26:34
Kórházi kajáról: 30 éves koromban vették ki a mandulámat, másnap reggelire túrót kaptam (amit egyébként sem lehet simán lenyelni, mert tapad, "fojtós", nemhogy frissen szabdalt torokkal) száraz zsömlével. Szerencsére a családom hozott be tejfölt, így tudtam leküzdeni a túrót.
gejame 2010.08.04. 09:31:48
Pl. a magzati cmv fertőzés egyik jele a szülés után a csecsemőn megjelenő pöttyök. Ha olvassa a kommenteket, érdemes lenne anyukának utána nézni, mi lehetett ez valójában...
madarvedo golyokapkodo 2010.08.04. 09:37:20
madarvedo golyokapkodo 2010.08.04. 09:39:02
flora.a 2010.08.04. 09:41:22
Az hogy olyan a körítése, amilyen... ha még lesz gyerekem, már felkészülten járom végig ezt a nehéz utat, és nem fog meglepetés érni. De nem szabad felelőtlennek lenni.
nyiroszilvi 2010.08.04. 09:57:00
Az életedet kockáztatod, ha ilyet csinálsz!!!
(jó lenne, ha változna ez...)
nyiroszilvi 2010.08.04. 09:58:42
házisárkány 2010.08.04. 10:03:09
Poccka 2010.08.04. 10:11:27
Ja, és a hisztire: hajnalra elfogyott a türelmem és az erőm, elkezdtem hisztizni császármetszésért. A dokim nekiállt nevetni, hogy dehogy fogja felvágni a hasamat, ha már eddig jutottunk, menni fog. Konkrétan legyintett és kinevetett. Erre én is nekiálltam röhögni, aztán valóban megszületett rá 3 órára a fiam.
Néha tényleg az a baj, hogy nincs jó kommunikáció, de ebben sokszor nem csak az eü-s személyzet a hibás. Meg a másik: én mindig mosolygok. Nagyon ritka az, aki képes bunkózni egy mosolygós, kedves nővel (bár van ilyen is, ezt a méhen kívülimnél tapasztaltam).
Poccka 2010.08.04. 10:16:23
Zee 2010.08.04. 10:20:32
AZONNALI HATÁLLYAL BEVONNI AZ ENGEDÉLYÉT!!
hol voltál amikor a Hippokratészi esküt tetted jóbarát??????
elhiszem,hogy lejárt az ügyelketed,meg hogy semmi pénzt nem keresel-amit azülészorvosnál kétlek-de nem menjen orvosnak,aki nem elég elhivatott hozzá.a qrva anyját az ilyen fasznak,a saját gyerekénél is lejár az ügyelete??
és még kérdik,hogy miért nem mernek gyereket vállalni manapság a fiatalok.
ilyenkor eszembe jut a JohnQ(Végszükség)
c. film és mélységesen egyetértek vele.
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.08.04. 10:22:27
A szülés során két orvosa volt, a harmadiknak lejárt a munkaideje és hazament - rendben van."
Ezt azért gondold végig mégegyszer
Én ezt szakmunkás létemre nem csináltam soha,nem esett ki a kalapács a kezemböl ha dudáltak m.idő végén
Egy orvostol ez elfogadhatatlan, mégha ott marad a másik kettő is
Legalább is ne mondja ki hangosan
főboszorka45 2010.08.04. 10:27:52
Az akkori szülészeti szakirodalmak szerint egy x súly felett farfekvéses gyereket termlészetes szüléssel kérosodás nélkül nem lehet világra hozni. ehhez képest a fiatalúr +30 dkg-mal nehezebb volt.
A szülés után elterjedt a hír,hogy egy kismama ( aki én voltam) naturálszüléssel farfekvéses babát szült jóvel a szakirodalom feletti súlyban.
Minden orvos lejött gratulálni nekem, ( akkor már reggel 8 óra elmúlt) a szülőszobán rögtönzött nagyvizitet tartottak, hogy megnézzék, milyen csodabogár fekszik ott. Közbne vicceket is meséltek, és én is, általános röhögésre. A fogadott dokim meg iszonyat büszka volt, legalább annyira, mintha ő szülte volna a babát, hozzátéve,hogy hang nélkül! erre is nagyon büszke volt.Mindenki megszemlélt, a kölyköt is, majd elvonultak, engem meg később ( miután összevarrtak) feltoltak a szülészetre.
Én sem tudtam rendesen szoptatni, de minden védőnő, csecsemős nővér, stb. segítettek.Reggel 6-kor szültem, délután 2-kor már elzraándokoltam a kórházi büfébe, ami ugyan a kórház területén volt, de elég messze egy frissen szült kismamának. Visszafelé szembetalálkoztam a dokival, kérdezte, merre voltam:italbeszerzésen, tele volt a kezem rostos üdítőkkel.Azt mondta, remek!!!!
A kelleemtlen élmény: az osztályon sok volt a hogy is mondjam, szóval nemzetiségi, térdig lehetett járni a tusolóban a véres papírvattákban, szó szerint.
Ettől eltekintve nekem csodás élmány volt és lesz is a szülesét, csodának és a világ legtermészetesebb dolgának tekintem.
Embere válogatja tehát, és kórháza is talán.LEginkább az orvosok hozzáállásán is múlik azért.
Irise 2010.08.04. 10:36:57
Csakhogy a betegek folyamatosan jönnek. Valamikor,valakinél ki kell szállni.
Ez a dolognak csak az egyik aspektusa.
A másik az,hogy az az orvos,aki lehúzta a munkaidejét: fáradt. A fáradt ember hibázik.
Hajnalban épp egy másik beteget vizsgáltam,amikor jöttek a nővérek,hogy hamar-hamar,mert baj van.
Ez a fiatal kollégám,aki szívességből bennmaradt még másfél órát (ahogy ti szerettétek volna a 3. orvossal a posztban), fáradt volt - hibázott. FÉlig ellátott egy beteget - és hazament. Elfelejtette "befejezni" a beteget. A betegnek egy késsel szúrt sebe volt, ami még nem vérzett nagyon akkor,mikor a kolléga látta - de mikor én láttam,akkor már több volt kettőnél.
Gondolkodjatok el rajta: jobb lett volna,ha a harmadik szülész, fáradtan, a műszakja végén tovább bennmarad - és hibázik? Biztosan ezt szerettétek volna kockáztatni?
phoenix102 2010.08.04. 10:42:25
Twisk 2010.08.04. 10:53:41
Irise 2010.08.04. 10:57:25
De ha lenne összetartás és lojalitás,akkor valaki izibe felemlegetné,hogy csak védjük a mundér becsületét.. nemdebár? (Bocsánat,hogy közbeszóltam.)
Poccka 2010.08.04. 10:59:22
Miért baj, hogy kért 30.000 Ft-t? Oké, hogy az anyja ott feküdt, de hozzá nem kellett volna a vmelyik orvosnak pl a szabiját félrerakva bemennie, nem? Én úgy gondolom, hogy a hálapénzzel azt fizetem ki, hogy a saját orvosom akkor is jön, ha nem ő az ügyeletes, vagy szabin van, vagy vmi. Amikor a fiam született, a dokim szabin volt, mégis bejött. Persze, hogy adtam neki. De ha ügyeleteshez kerülök vmiért, akkor nem fizetek.
A fiam orrmandula műtétjéért is fizettem, mert én kértem, hogy aznap, az a bizonyos orvos műtse, akit én választottam.
Az meg, hogy melyik orvos mennyit kér: azért el lehet helyezni valahol a saját lehetőségeimet, és tudni lehet előre, h kb mennyit "kér" egy-egy doki. Nyilván, akinek a magánrendelése 5.000 Ft, és kong, az nem fog elkérni annyit, mint akihez bejutni alig bírok és 15.000 Ft-t fizetek. Én meg tudom, hogy én mennyit keresek, melyiket tudom megfizetni, stb. Sőt, én előre rákérdezek és megbeszélem, mi, mennyi lesz. De utólag adom oda, mint ahogy a boltban sem fizetek előre. Ezzel kivédem, hogy esetleg mégsem azt az ellátást kapom.
Dr.laikus PhD 2010.08.04. 11:07:59
A hibák elkendőzése lojalitásból és az orvosi kezelés gondossága és ingyenessége nem ugyanaz.
Még a kórházi büfében is soron kívül szolgálják ki az orvosokat a VIP szoba nekik hivatalból kéne járjon.
A terhes gondozás és a szülés is a legjobbtól. Orvosnak ez JÁR.
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.08.04. 11:09:28
Jó, ha érted mire gondoltam
Igazad van neked is,dehát olyan szerencsétlen egy beteg/szülő anya
hogy tényleg isteneknek gondoljuk az orvosokat.
Bááár,én kopp-kopp.....
Twisk 2010.08.04. 11:09:50
Dr.laikus PhD 2010.08.04. 11:12:20
1mp, de pont ugyanezt akartam írni, hogy egyszerre. :-)
phoenix102 2010.08.04. 11:17:28
Csak ugye kik vannak a MOK vezetőségében több mint fele sebész és nőgyógyász. Terepgyakorlat gyanánt javasolnám ha pesti vagy, hogy a Klinikáknál néz be a Női klinika parkolájába és utána 100m-es sétával tedd meg ugyanezt a Neurológiai Klinika esetében. És láss csodát, mindkét helyen dolgozók ugyanúgy a közalk. bértábla szerint kapják a fizetésüket és valahogy mégis telik a női klinkán a 10 m Ft feletti autókra is. Vajon miért?
Dr.laikus PhD 2010.08.04. 11:28:04
De hát Ti vagytok többen, akkor miért kell hallgatni és hagyni, hogy a MOK vezetőségébe ők kerüljenek?
A beteg oldal ezen nem tud segíteni, pedig de nagyon szeretne. :-(
huncut 2010.08.04. 11:40:40
És visszatérve a posztoló esetére: ha egy bevatkozás nem fér már bele a normális munkaidőbe, akkor a műtő orvos sem rakhatja le a szikét, mert neki lejárt a munkaideje, és egy műtőben pl. nyilván ez nem is jut eszébe senkinek. Szóval nem tartom normálisnak és elfogadhatónak, hogy a munkaidő és nem a dolga végeztével indult haza.
phoenix102 2010.08.04. 11:42:28
Egy groteszk példa: volt főnököm fiatal korában sebésznek készült, be is dolgozta magát egy kórház sebészeti ambulanciáján és szakrendelésén, de ő nem akart a betegektől semmit elfogadni (elég sajátos személyiség, volt hogy a karácsonyi bonbont sem fogata el tőlem). Miután a betegek egy idő után elkeztek a kollégáknak sem borítékot adni, közölte a főnöke, hogy ez így nem megy, vagy elveszi a borítékot a betegtől, vagy felmond. Ha nem hajlandó a fentiek valamelyikére, akkor találnak a zsebében egy ampulla morfint. Na valahogy így mez egy dörzsöltebb körökben. Ha későbbiekben sikerül kimennem teljesen magánba, akkor lehet hogy rájuk borítom az asztalt, de addig kockázatos. Viszont lojalitást nem várjon tőlem senki addig sem.
Droidfigyelő (törölt) 2010.08.04. 11:58:03
Szerintem ezt abszolút nem akarja senki. Teljesen igazad, a jó szándékú ilyen segítség akár hibát is okozhat.
De van különbség a "lejárt a munkaidőm" és a "nagyon jó kezekben van" vagy "örüljön, hogy megszabadul tőlem, a kollégák sokkal jobbak, mint én" között. Ez nem kerül sokba, csak egy kis empátia kell hozzá. Borzasztó fontos a hangnem, bármilyen helyzetben.
Ez pedig egy kérdés, általában: ha ennyire egyértelmű, hogy a szülő nők túlérzékenyek, sőt, gyakran valami más pszichés univerzumban mozognak, mint normál állapotban (az én feleségem fizikailag jelen volt, de pszichésen nem, 12 óra vajúdás után), akkor miért nem készítjük fel jobban, alaposabban előre a terhes nőt és a férjét, hogy erre is számítsanak, és pl. az apa ne akadjon ki, és ne az orvost akarja agyon verni, ha a felesége ordítva zokog, hogy elege van, mindenki ellene van, kész, megy haza és hasonlók? Szerintem hiányzik az ilyen felkészítés.
huncut 2010.08.04. 11:59:42
És olyan főorvosról is, aki érdekes módon csak a magánrendelőjében tud elvégezni rengeteg kezelést, úgyhogy a panaszok felsorolása után már mondja is a címet... :-(
Twisk 2010.08.04. 12:11:56
Dr.laikus PhD 2010.08.04. 12:12:22
Azt gondoltam pedig, hogy ez már megoldott.
Összeolvastam most mindent és szomorú, hogy 27 év telt el és ha az anyánk nem mondja, hogy fáj a szülés, de elfelejted azonnal ahogy felsír a gyerek és azt a fájdalmat soha többé nem tudod visszaidézni, akkor szakembertől ma sem lehet megtudni, hogy első szülő mama mire készüljön.
Magán rendelésen sem.
Órákat beszélgetünk és olvasunk össze mindent, hogy az első unokám születése élmény legyen a mamájának is és ne egy kellemetlen esemény amire egy életen át fog emlékezni ahogy az ő mamája emlékszik.
Droidfigyelő (törölt) 2010.08.04. 14:14:18
Az ilyen családi segítség nagyon kell! És nagyon jól teszitek, hogy együtt haladtok a szülés felé, grat!
Nálunk sajnos már nincsenek szülők, hogy ők elmondták volna, mire számítsunk. Így maradt a "rendszer", a választott orvos és az ő munkahelye, a kórház. Ez az orvos minden alkalommal bekotorta a 10 ezer forintot a magánrendelésen, kb. 8 perc alatt letudott mindent, beleértve az ultrahangot is, mikor jöjjünk legközelebb, stb., és igen röviden válaszolgatott a kérdéseinkre, nagyjából a "ne aggódjanak, minden oké lesz", kategóriájú válaszokat adott, ami nekünk kevés volt. És miután egy-két héttel megtudtuk, hogy kellene szívhang vizsgálat (amit ő addig EGYSZER sem csinált meg), azonnal orvost és kórházat váltottunk. Így kerültünk Barna főorvoshoz a Tétényi úti szülészeten, és szuperlatívuszok járnak neki és a stábnak.
A pszichés felkészítést, meg az én trénelésemet - parázó leendő apuka, nonstop ájulásközeli állapotban, hogy egészséges legyen a baba és a mama, hogy ne legyenek komplikációk stb,- a dúla csinálta, aki nekem legalább annyit segített, mint a feleségemnek.
Dr.laikus PhD 2010.08.04. 15:15:35
Szerintem meg nem családi segítség kell, hanem pl. egy dúla aki már tapasztalt és nem csak a saját szüléseiről tud beszélni.
Ahány gyerek annyi születés történet.
A fiam szülése sem maradt kellemetlen emlék, pedig három napig vajúdtam, fájás kiesésekkel, fájt de nem nagyon, és a végére halálra fáradtam, majdnem császár lett.
Vén fejemmel tudtam meg, hogy amit csináltunk a szülésszel az rosszul is elsülhetett volna. Ezt meséljem neki?
Marhaság.
Viszont idealizálni sem akarom, amit érezni fog ő érzi, nem én, lelkileg talán sikerül jól hozzá állni.
Persze ezt a természet is megoldja, kismamánál bölcsebb testi bölcsőt keveset hord a föld a hátán.
Hát parás papák azok jók. :D
Azt hiszem más dolgotok ott nincs, mint nagyon kedvesnek lenni, csöndben tűrni a kirohanásokat, masszírozni stb, szal' haptákban állni - egyszer az életben igazán. :-))))) Hadd érezze a mama az erős támaszt - persze ha ájuldozik? Az már más.... (tréfálok, ugye tudod)
"...Minden halandó. Az öröklét csak az anyáknak adatott meg. S mikor az anyák már nincsenek az élők sorában, olyan emléket hagynak maguk után, amelyet még senki sem mert meggyalázni...." (Iszaak Babel)
szubjektiv 2010.08.04. 15:25:32
"Közben egyik nap találtak valamit a köldökzsinóron és a kisfiammal is volt valami,viszont másnap egy másik doki azt mondta minden rendben.Ez ment egy hétig.Közben folyamatosan tágultam."
Szerintem ez a poszt is rendkívül kínos.
A várandós nő méhszája teljesen kitágult, ezt követő egy vagy két hétben továbbtágult. Még a teljes tágulás után is tovább tágult. Mint a világegyetem, hihetetlen...
"Egy vizsgálat során közölték,másnap megindítják a szülést.Másnap reggel le kellet mennem a szülészetre.Nem volt orvos,mert az ügyeletes doki épp dolgát intézte.
Végül megjelent,majd összevesztek a nővérek és a dokik"
Nem volt doki, mert a dolgát végezte. Mivan????
Nem volt doki amikor posztoló lefáradt a szülészetre, aztán hirtelen lett több is.
"Sárgaság elmúlt,de kijöttek valami pöttyök.addig is mindig azt mondták még egy napot maradjunk.még egy nap után kiderült ezek olyan szokásos pöttyök az erős mosószertől.A nővérek nem segítettek,nem bírtam felállni,de nem foglalkoztak velem,a nővérhívó nem működött,a kaja pocsék volt."
Itt már legalább négy nappal a szülés után járunk. Hogyhogy nem tudott felállni?
Na és a vége, hogy a kaja pocsék volt..
Szánalmas az egész. Pedig tényleg vannak komoly problémák. Ez pedig egy hisztis nő írása.
Ettől még a ceglédi kórház lehet pocsék, de az írásból biztosan nem derült ki, hogy miért.
"Csupa negatív élmény!"
Szeretném, ha a posztoló megírná, hogy milyen negatív élményei voltak, amit a kórház okozott pontosan, mert ez számomra nem derült ki.
IrishOak 2010.08.04. 16:07:32
Höhö, ez nagyon tetszett, főleg az univerzum tágulása:-DD
..és igen! addig tágul, míg megszületik egy új csillagrendszer:-)..ez már csak így van.
Irise 2010.08.04. 20:50:11
Igazad van abban,hogy több felkészítés kellene a szülőpárnak - de nem hiszem,hogy ezt orvosi szinten kellene megoldani. Ehhez lelkekkel foglalkozó szakember (ek) kellenének. Én úgy gondolom,hogy a szülésznők, dúlák, védőnők, nővérek is sokkal jobbak ebben,mint a legtöbb orvos, tisztelet a kivételnek.
Hacsak belegondolsz, ha a lelki alkatod megfelelő ahhoz,hogy belevágj az élő húsba,hogy a beteg érdekében, de komoly fájdalmakat tudj okozni,hogy el kell tudnod azt viselni,hogy sajnos az emberi élet véges - talán egy kicsit túlzás elvárni,hogy ugyanez a lélek tudjon úgy beteget vezetni,ahogy ti szeretnétek (és ami, ismétlem, teljesen jogos,csak nem jó helyre címeztétek).
Nyugaton sem az orvos vezeti a szülőnő lelkét. A fennt felsoroltakon kívül vannak szülésre felkészítő tanfolyamok, csoportok, ahol adott esetben laikus, de sokat szült nők segítenek az anyukáknak. Én ezt nagyon jó dolognak tartom.
huncut: a dolgozó orvos nem tudja kiharcolni,hogy legyen más is beosztva. Ugyanúgy,ahogy a bolti eladó sem tudja elintézni,hogy a főnöke vegyen fel még mást is mellé. (Hacsaknem persze magán, de jelenleg az állami ellátásról beszélünk.:)
radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.08.04. 22:47:54
Ha kiderül, hogy az orvos a munkaideje lejárta után dolgozik, az neki 200000, a kórháznak 500000-2000000 forint büntetés.
Te minden bizonnyal kifizetnéd helyettük, ugye?