Elvettek tőlem 20 évet

2010.08.02. 06:00

Tisztelt Praxis!


A következő történetet osztanám meg az olvasókkal.


Az egész jó pár évtizeddel ezelőtt kezdődött, még óvodás koromban. Kevésre emlékszem azokból az időkből, de arra tisztán, hogy éjszakánként elég gyakran másztam ki az ágyamból, mert nagyon fájt a térdem. Vizes fáslival bekötöztük, visszaaludtam, rendben. Amikor ez többedjére megtörtént, szüleim elvittek az ortopédiára, a kerületi SZTK-ba. Itt, az orvos akkori szokása szerint lúdtalpbetétet írt fel, mivel befelé dőlt a bokám. Az első műhiba ez volt: a lábboltozatom megerősítése (pl. mezítlábas járkálás, lábtorna stb.) helyett a betét a meglevő boltozati izmokat is tovább sorvasztotta.


Teltek az évek, a térdem ugyanúgy fájt, a bokám egyre jobban dőlt befelé, és végigjártunk egy rakás ortopédiát meg specialistát. A kezdeti gipszpapucsos mintavételről időközben áttértek az üvegasztalon valami rugós bigyóval történő mérésekre, de a betét ugyanúgy maradt. Általános iskola vége felé egyik helyen már speciális plexi betétet csináltak, merthogy az könnyebb és rugalmasabb. Meg hogy ilyen-olyan gyógypapucsokban kellene járnom - akkoriban még vasfüggöny volt, egy Scholl vagy Berkemann klumpa beszerzése nem volt egyszerű ügy. A lábam természetesen semmit nem javult, sőt. Minden egyes új ortopédián körbevittek mutogatni, hogy ilyen lúdtalpat még a tankönyvekben sem látni. Már azt tervezgették, hogy amint befejezem a növést (későn kamaszodtam), felvágják, szétszerelik és összerakják a bokámat, hogy minden a helyére kerüljön. Én meg majd újra megtanulok járni.


A tornaórák futkározós és ugrálós részéről természetesen fel voltam mentve, ennek az összes beilleszkedési következményével együtt. A katonai sorozásnál - akkoriban még volt ilyen, és elég komolyan is vették - csak azért drukkoltam, hogy ki tudjak küzdeni magamnak egy "ideiglenesen alkalmatlan" besorolást, amíg meg nem műtenek, aztán majd nyilván bevisznek másfél évre, amint felépültem. Meglepetésemre a sorozó orvos csak ránézett a lábamra, és egy szó nélkül nyomta a kartonomra az E kategóriás bélyegzőt ("alkalmatlan").


A térdem meg csak fájt rendszeresen, különösen a nedves hidegfrontokat tudtam előre jelezni. Egyetem alatt egy ismerős ajánlott egy újabb lábász orvost a Sportkórházban, aki őt műtötte. Én már felkészültem az újabb vizsgálatra, és a szokásos diagnózisra. Meglepetésemre azonban ez az orvos megtette azt, amit az előtte levő 20 évben egy másik sem: bár tényleg durván néz ki a lúdtalpam, de elhitte nekem, hogy nem a bokám, hanem a térdem fáj. El is küldött CT-re, pedig ez akkoriban még nagy ritkaság volt; nem úgy, mint manapság, hogy dr. House epizódonként háromszor írja ki a beteget. Amikor megkaptam a leletet, laikusként is egyértelmű volt a látvány, hogy mitől fáj a térdem: az ortopéd (a szó köznyelvi értelmében), kifacsarodott lábam miatt a térdkalácsom az egyik oldalon teljesen hozzáér a térdízület többi részéhez, mozgástól a porc dörzsölődik, begyullad. A doktornak is egyértelmű volt az állapot. Annyiban pontosított, hogy a túl kemény térdszalagom húzza félre a térdkalácsomat. Felírt egy guriga ragtapaszt és Mefixet, és hogy a gyógyszertár után menjek át a gyógytornászokhoz. Ott egy kislány megmutatta, milyen gyakorlattal tudom lazítani a szalagjaimat, majd a ragtapasszal félrehúzta a térdkalácsomat. És 20 év szenvedés után olyan történt, amitől majdnem-férfi létemre majdhogynem elsírtam magam: öt perc alatt elmúlt a fájdalom. Ennyi volt az egész.


Persze néha még előjön, de már pár perc alatt el tudom mulasztani hónapokra. És persze lúdtalpbetétezés helyett igyekszem erősíteni a lábboltozatomat is mindenféle gyakorlattal. Nagy eredmény volt, amikor a lábnyomom újra konkáv lett - azelőtt ugyanis a boltozatom leért a földre. A sportkórházi orvos óta túrázhatok, kosarazhatok, röplabdázhatok, mint a többi, normális ember, még ha elég béna is vagyok, elvégre évtizedes a lemaradásom. Ezt a 15-20 évet vette el tőlem a több doki.

Üdv:
BP (nem orvos)

Van egy sztorid a magyar egészségügy helyzetéről? Megvárattak, félrekezeltek, megaláztak? Küldd a praxis.blog.hu@gmail.com címre!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Twisk 2010.08.02. 07:34:02

Sikerült. Végre. Ebből is az derült ki, h. nem minden orvos sarlatán. Az elveszett 20 év nagy idő, de 40 még több lenne. A posztoló megjárta a "Hadak útját", sokat szenvedett értelmetlenül. Megérdemli a gyógyulást, javulást. Kitartást kívánok neki.

2010.08.02. 08:29:21

"ragtapasszal félrehúzta a térdkalácsomat"
Mit csinált?? Ezt nem értem. Magyarázza el nekem valaki. Előre is köszönöm

Káin 2010.08.02. 08:30:21

A posztoló nehéz helyzetben volt hosszú éveken keresztül, de szerencsére végül jóra fordultak a dolgok. Azért a 20 év szenvedést nem lehet elfelejteni, az biztos.

Káin 2010.08.02. 08:32:02

@Turchi: Na igen, ez engem is érdekelne.

Jim Raynor 2010.08.02. 10:05:30

majd mindjárt jönnek az orvos kommentelők, és beírják, hogy nem értik, mi a posztoló problémája, végtére is meggyógyították.........

kéményseprő 2010.08.02. 10:12:14

Örülök, hogy a posztoló jobban van. Egyetlen kritikai megjegyzésem van: az a "kislány" egy gyógytornász szakember, legalább annyi tisztelet járjon neki, ha már segített, hogy nem kislányozza a posztoló (és senki más sem).

Káin 2010.08.02. 10:20:11

@Jim Raynor: Csak nem, reménykedjünk...

TheQuestion 2010.08.02. 10:21:00

A posztolóval együtt érzek. Egy másik lábfájós.

phaidros 2010.08.02. 10:21:52

@kéményseprő: KISLÁNY KISLÁNY KISLÁNY

Szerintem kedveskedő, nem tiszteletlenség, nem kicsinyítő.

KISLÁNY.

we 2010.08.02. 10:22:28

@kéményseprő: szerintem belefér, mert cserébe a kezelőorvosait sem küldte a jó édes anyukájukba, pedig nekik meg ez a tiszteletadás járna :)

Káin 2010.08.02. 10:24:52

@phaidros: @kéményseprő: Szerintem sem volt degradáló a szövegkörnyezetet figyelembe véve.

crazy78 2010.08.02. 10:29:48

Kedves cikkíró!!!

Legyél szíves ennek az orvosnak a nevét megadni! Szükségem lenne rá!

Köszönettel

Despota 2010.08.02. 10:30:34

@crazy78: Ha gondolod az elérhetőségedet megadom a posztolónak.

Twisk 2010.08.02. 10:31:18

Kíváncsian várom hol hibázott a posztoló. Bár ötleteim vannak:

1. Lábat növesztett magának.
2. Járni akart rajta.
3. Nem vett igénybe méreg drága magánpraxist.
4. Leszavazta a vizitdíjat.
5. A keresztapja szomszédjának van egy komája, aki nem fizetett TB-t.
:)

olvasgatok 2010.08.02. 10:31:54

Nekem szerencsére nincs ilyen bajom, de családtagom hasonló lábproblémáját a (drága) MBT cipő megoldotta.

Iridium 2010.08.02. 10:38:41

Kedves poszt toló, máris jelentkezhetsz a főtörzsnél az elmaradt szolgálat bepótlására! :D

Csak vicceltem, örülök, hogy öröm és boldogság a vége! :)

Netuddki. 2010.08.02. 10:41:33

Igen bacc papucsot az ilyen orvosoknak. Sajnos van belőlük jócskán. Ennyit a (régen?) magas színvonalú magyar egészségügyről.

Nekem is gond van a térdemmel. Ha elmegyek egy kicsit megnyomkodják, kicsit lehúznak pár ezresre, írnak fel rá valami qrva drága gyógyszert ami persze nem használ. Utoljára már ki sem váltottam. Minek. Csak a májam is tönkremegy. Bsszák+!

Szomszédok teleregény online 2010.08.02. 10:52:44

@kovi1970: Jah, Despotának elég hülye szokása, hogy állandóan kiveszi a neveket. Most éppen nem, de aki személyiségi jogokról blablázik, az ne blogoljon!

Scala 2010.08.02. 10:54:05

@kéményseprő: Én a 'kislány'-ból a szeretetet véltem kiolvasni, hé! ;-)

Ha jól lőttem be a levélíró születési idejét, életkorát és hogy mindez mikor történhetett, akkoriban szinte csak a Sportkorházban tudták az ilyen eseteket modernül átlátni, kezelni. Ez volt a hely funkciója. Igen jó híre volt/van, pláne az ortopédiának. Az egész post 'a legjobbhoz kell menni, csak a legjobbhoz' elv tisztán és világosan. Mondjuk könnyen beszélek, gimis padtársam anyukája ott dolgozott, a környéken nőttem fel, sok belső sztorit ismerek. Mindenkori krém ügyes-bajos dolgaival + az elitsport a fő közönség... Friderikusz Sanyikától kezdve mindenki ott rehabilitálódott. lehet emlékeztek a törött lábára, nem ma volt... Bekerülni nem volt olyan egyszerű vagy egyértelmű, de ez más téma.

A Canossa-járás miatt nagy-nagy együttérzés. Hm. :-(
Elég nagy közhely következik: Ebben az országban valahogy NEM SZABAD rábízni magad a véletlenre, illetve 'segíteni kell neki' :-D, különben csak áldozat leszel.

Addig kell menni, amíg meggyógyít az, aki érti a dolgát... ha nem a dühöngésre megy el az energia, gyorsabban meg is találod.

Az elhúzódásnak megvolt ám az oka, nincsenek értelmetlen dolgok az ember életében, max. olyan, mait nem tervezett be, de felesleges, hogy karmikus programokról írkáljak ide. Mindenestre nagyon érdekes volt olvasni.

Despota 2010.08.02. 10:54:47

@Szomszédok teleregény online: Csak azoknál teszek ki nevet, akik odaírják, amúgy meg blogszabályzat.

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2010.08.02. 10:59:53

mondjuk szerintem az ízületek hideg vizes borogatása kb annyira hasznos cselekedet, mint homokot önteni egy motorba, vagy csákánnyal TV-t szerelni.

Scala 2010.08.02. 11:00:09

@phaidros: @Káin: Most látom, hogy elkéstem a kislány-nyal, de akkor egyetértés. :-)

MBT: nekem is van, csak leértékelve éri meg, így is 35 ezer ft volt. Van némileg olcsóbb, Enquist, ugyanolyan jó, az a nő csinálja (gyógytornász), akitől lenyúlták az MBT kizárólagos licencet.

Kristófy Gyula

Gyógyászati és Egészség Bolt

Enquist Pont

2083. Solymár, Terstyánszky u.2.

Nyitva tartás: H – P: 11 – 18, Szo.: 8 - 12

gyogybolt@gyogybolt.eu

www.gyogybolt.eu

70-3399322

Everyl 2010.08.02. 11:03:13

hűűű, egy két posttól sokkot kaptam, juj de jó megoldódott???? mi ez a szar, minden jó ha vége jó hozzáálás. Aki csak ennyit lát az egészből, azt nagyon szívesen beutalnám 20...nem legyen csak 5 év börtönbe, majd miután kiderül, hogy, bocs, téves itélet volt, akkor mosolyogva megveregetném a válát, hogy nem nagyszerü? csak 5 év, jaj, hát bárkivel megesik, hogy téved, oda se neki, pikpak elfelejted.

gpetersz 2010.08.02. 11:03:55

Ilyenkor várnám, hogy előbújna valami orvosi kamarás pincebogár és azt mondaná: sajnáljuk. Tényleg. Lehet, hogy mégis kellene reform az egészségügyben?

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2010.08.02. 11:05:32

@Scala: a drágalátos MBT és hasonló ortopéd cipőgyártók és forgalmazók elég durván és etikátlanul visszaélnek a csodatermékük árának meghatározásakor azzal, hogy sokan egészségpénztáron keresztül veszik tucatszámra, meg sem nézve az árcédulát.. és hát sok esetben így pont azok számára elérhetetlen, akiknek a legnagyobb szükségük lenne rá.

kubatov_kommunista 2010.08.02. 11:07:22

De gondolom papíron minden egyes alkalommal elszámolták a CT-t...

Egyébként a posztoló örüljön, mert még le is vághatták volna a lábát :)

Amúgy örülök, hogy jobban van és orvosmentes további évtizedeket.

2010.08.02. 11:07:36

@Turchi: szerintem pedig elég érthető a dolog:
a térdkalács kis mértékben mozgatható. ha ragtapasszal mint egy "kengyellel" megfogjuk a rajta lévő bőrt, akkor pl. bal vagy jobb irányba a korábbi pozíciójához képest akár több mm-el elmozdítható, rögzíthető....

Scala 2010.08.02. 11:09:12

@Bukowszky: Így van sajnos, igen, üzlet. Ez így ilyen szemét világ.

Scala 2010.08.02. 11:11:54

@Everyl: állami kártalanítás létezik az említett esetben, az eü-ben max. műhibaper vagy peren kívüli megegyezés esetén... de a diganosztikai tévedés nem műhiba... ha jól tudom.
USA, ott lehet kaszálni ilyennel.
A polófelirat megvan?
'Magyar vagyok.
Nem turista.
Sajnos.'

Tarkin kormányzó 2010.08.02. 11:20:23

@Turchi: Itt nyilván nem látványos félrehúzásról, hanem milliméterekről van szó. Annyit pedig simán össze lehet hozni szalaggal

Everyl 2010.08.02. 11:23:30

@Scala:

Belátom, hogy a kiakadásom hátterében mély ellenszenv van az orvosi szakma iránt, amely tapasztalati úton alakult ki, persze olaj volt a tűzre pár, a közgyógyban dolgozó ember beszámolója.
Az én tapasztalatom, hogy, ha az ember nagyon unatkozik és elmegy pár orvoshoz, ahol elmondja ugyanazokat a szavakat a problémájára, csak kellően nagyszámú minta esetén fordulhat elő megegyező diagnózis.
Egyszerű lélek lévén felsejlik bennem a gondolat, hogy, ha egy lábfájás ennyire meghaladja sok "szakember" képességeit, mi lehet komolyabb problémák esetén.
A kedvenc idevágó sztorim, amikor kiabálnom kellett a Szt László kórház egyik osztályvezetőjével, hogy szalmonellám van, higgye már el, ellenőriztesse már le a mintát. Hát igen van pár cifra sztorim, ez a viccesek közül volt.

Scala 2010.08.02. 11:28:49

@Everyl: Hajaj. Jaj.
Elhiszem minden sztoridat így látatlanban.

Szőkebácsi 2010.08.02. 11:32:02

@Turchi: Káin: És a többieknek akik nem ismerik:
Nem hagyományos ragtapaszról van szó, sportolóknál látni különböző színekben( kék, fekete, piros, sárga stb.) pompázó ragasztó szalagokat amikkel az izmok és inak elrendezését módosítják, ezzel szüntetve a fájdalmat és elősegítve a gyulladt részek gyógyulását. Azért ezt akárki nem tudja szakszerűen felhelyezni tehát otthon ne kisérletezzen vele senki. Nekem a könyökömet tették így helyre.

Everyl 2010.08.02. 11:32:16

@Scala:

Kérlek árnyald kicsit, ez így félreérthető.

Scala 2010.08.02. 11:35:49

@Szőkebácsi: Nem tudtam. Jó tudni.
Köszi. :-)

radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.08.02. 11:36:06

20 évvel ezelőtt a szakmai közfelfogás a lúdtalpbetét volt.

Ma a biomechanikai szemlélet.

20 éve a szívinfarktusosost hetekig fektették és pihentették. Ma azonnal szívkatéter és korai mobilizálás, korai terhelés.

30 éve a gyomorfekély sebészi betegség volt. Ma tudjuk, hogy baktérium okozza (H. pylori), és gyógyszerrel kezeljük.

Tehát aki 20 éve fektette a szívinfarktusost, és 30 éve megoperálta a gyomorfekélyest, az mind-mind százszámra követte el a műhibákat, ha jól értelmezem a posztot és a kommenteket.

Csak épp ismét a tárgyi ismeretek hiányoznak. :-(

Everyl 2010.08.02. 11:36:21

@Scala:

most vagy elveszett a neten a kommentem, vagy csak türelmetlen vagyok (ez esetben elnézést mindenkitől a duplikálásért)
Amit írtam:

Kérlek, árnyald kicsit, ez így félreérthető.

Káin 2010.08.02. 11:51:12

@Szőkebácsi: Köszi szépen, így már érthető.

Káin 2010.08.02. 11:52:27

grrrrrr...blogmotor már megint ügyeskedik.

Scala 2010.08.02. 11:53:30

@Everyl: A sokfajta diagnózis ugyanarra. meg a fontoskodás... elhiszem, amiket tudnál mesélni, anélkül, hogy részleteznéd.
Mondjuk tisztelet a kivételnek. Vannak kiváló orvosok, diagnoszták, szakterületükön és praxisban is etalonok. Vannak.

joerg1234 2010.08.02. 11:55:48

azért az infarktusosnak ma is nyugalom kell és nem mindenki megy katéterre

radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.08.02. 11:59:12

@joerg1234:

A friss szívinfarktus ellátási protokollja a minél hamarabbi szívkatéterezés.

Hipper 2010.08.02. 12:00:45

@radiologus.hu: Hát nem tudom. Térdfájdalmakkal járt 20 évig orvoshoz és mind azonnal lúdtalbetétet ír fel mert ez a "közfelfogás". Majd hirtelen egy orvosnak eszébe jut 20 év után, hogy na tényleg mi van, ha valami mástól fáj a térde? Orvoséknál mindig csak a legkézenfekvőbb lehetőséget vizsgálják meg? Szerintem ez azért gáz. Tudom nincs idő, pénz, ember, arra, hogy rendesen ki lehessen vizsgálni minden esetet... még 20 év alatt sem. Aki szerint ez normális annak kívánok 20 ilyen évet, amilyen a posztoloé volt.

Maurice74 · http://www.personaltraining.hu 2010.08.02. 12:02:06

@radiologus.hu: Ha jól olvastam a cikket, nem hallgatták meg, hogy a térde fáj és nem új gyógymódot alkalmaztak a lábfején.

Velem közölték, hogy meg kell valamiért műteni. Mondom jó. De előtte kell, labor, ekg, minden. Jó. 2 délelőtt alatt el is lehetett intézni.

Aztán megműtöttek

AZTÁN elkérték a leleteimet és közölték, hogy magát megműthettük volna.

2 szer kellett befeküdnöm ugyan arra az osztályra, összesen 5* kérdezték meg, hogy penicikinérzékeny vagyok-e és írták fel ugyan olyan lapra, mint előzőleg, hogy nem.

A mo egészségügy úgy gáz, ahogy van, és nem az alulfizetettség miatt

www.demonbonnie.hu

pPanni 2010.08.02. 12:02:20

@Bukowszky: Az MBT meghatározta egyszer svájci frankban az árait (ha jól emlékszem, az első modellek ált. cipők): pontosan 300 svájci frankba kerültek, és ezt váltogatták át, így volt 200 euró, illetve 50.000 Ft. Amikor még 160 volt a frank, és 250-260 az euró. Azóta szerintem csak az árfolyam változott, illetve szebb, változatosabb modelleket dobtak piacra. Szóval nem a magyar eg.pénztárak miatt van.. :)

orient 2010.08.02. 12:06:17

Szerintem az esetek 50% megoldható lenne ilyen egyszerűen. Kulcs: FIGYELNI ARRA AMIT A HÜLYE BETEG MOND! Gondolom bonyolult egy orvosi diplomával, csak figyelni és nem arrogánsan leszarni, mert ő úgysem tudja nekem van a diplomám hozzáállással.

Mindegy. Én kb. 10 éve szenvedek valamitől. Mai napig nem hallgat meg egy orvos sem, komolyabban. Sok év szenvedés után, Németországban találtam egy klinikát ahol foglalkoznak velem, és azóta rendben van az életem. Sokba kerül, de aki volt már komolyan beteg az megérti, hogy ez mit jelent. Mindegy, itthon a mai napig nem találtam egy orvost sem aki foglalkozna velem komolyabban. Sok nem kéne hozzá, csak végighallgatni és figyelni, végignézve az eddigi leleteimet. Magánorvos csak annyiban különbözik, hogy többe kerül és mosolyog. Mögötte ugyanúgy szarik rám, és benne van az arrogancia, nehogy már ez a kis köcsög jobban tudja mint én.

Igen Németországig kell szaladnom a problémámmal, mert ott MEGHALLGATNAK és sikeresen kezelik.

Akkor hozzátenném, mennyit kaszálna rajtam itthon valaki, ha csak a töredékét adnám oda a kinti kezeléseimnek. Nem keveset, de mivel nem vesznek emberszámba és egy furcsa nem szokványos esetem van, marad a külföld.

SantaFe 2010.08.02. 12:13:36

Nekem 15 evembe telt mire megszabadultam a lumbagotol - ami egy megfazasbol kifolyolag jott elo varatlanul. Rohangaltam gerinc specialistahoz, gerinctornara, csontkovacshoz, gyogytornaszhoz mindhiaba. Kicsit jobb lett ugyan, de nem mult el teljesen a fajdalom... Aztan junius elejen ratalaltam egy manualterapeutara egy baratnem kapcsan. 1 oraig hajtogatott, facsargatott a vegen pedig TELJESEN elmult minden fajdalmam. Kicsit szkeptikus vagyok, ezert azt gondoltam, hogy 1-2 heten belul visszajon aprankent a fajdalom, de nem!!! Nagyon megkonnyebbultem a sokevi szenvedes utan. A manualterapeuta csak annyit kerdezett: miert vartam eddig?! Mire csendesen azt valaszoltam, hogy azert mert meg nem is hallottam errol korabban...!
Megertem a posztolo szenvedeseit, mert en is csak 30! vagyok es engem is kuldozgettek orvostol-orvosig es nem tudtak mondani semmit, csak azt, hogy hja, hat uszni kene... Dehat az sem segitett. :(

Scala 2010.08.02. 12:14:55

@SantaFe: részleteket nem lehetne?

Scala 2010.08.02. 12:15:51

@orient: jav. neked írtam az előzőt, csak ugrott egyet a kommentlista.
Diagnózisod, ha nem titok?

Káin 2010.08.02. 12:16:06

@SantaFe: Akér poszt is lehetne belőle, ha a részleteket is megírnád. Már ha despi is úgy gondolja.

Villy 2010.08.02. 12:16:14

Jó néha ilyen pozitív kimenetelű dolgokról olvasni.

Scala 2010.08.02. 12:20:17

@SantaFe: na ezeket a manuálterapeutákat nagyon meg kell becsülni, mert van kókler a piacon rendesen.

Everyl 2010.08.02. 12:22:10

@radiologus.hu:

Az, hogy az orvostudomány fejlődik, az egy remek jó dolog, az, hogy sok orvos ezt nem veszi figyelembe, az már kevésbé.

radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.08.02. 12:23:05

@orient:

Mivel nem derült ki ebből a hozzászólásodból, hogy megpróbáltál-e Magyarországon elmenni egy olyen helyre, ahol van idő a panaszaid meghallgatására (magyarul magánrendelésre), nem tudom eldönteni, hogy nem dobtál-e ki egy csomó pénzt fölöslegesen az ablakon.

Viktor H 2010.08.02. 12:24:31

@SantaFe:

Az ortopéd orvosok 90%a úszás fetisiszta !
Amikor még tavaly belekezdtem a Kettlebell edzésbe elmentem konzultálni egy dokival ,hogy szabad-e lehet-e mert van egy centi eltérés a két lábam hossza közt és egyböl lebeszélt és mondta a hülyeségeket a 20kg-t nem meghaladó terhelésröl stb .
és ő is egyből az úszást javasolta !
Könyörgöm, úszástól nem erősödik meg úgy a hát ,hogy birja a terhelést !
Egy éve csinálom a Kettlebellt és az a kis fájás is eltünt a hátamból ami megvolt a sok gépelött ülés miatt .

radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.08.02. 12:25:53

@Maurice74:

A gyógyszeréezékenységet meg kell kérdezni a pácienstől.

Ha ötször, akkor ötször.

Nem lehet ugyanis arra alapozni, hogy "tavalyelőtt már járt itt, akkor nem volt érzékeny", mert időközben is kialakulhat.

Hidd el, hogy nem szórakozásból kérdezgetnek. Felvételi státuszt ir az orvos, ápolási felvételi státuszt az ápolónő, az aneszteziológiai konzílium megint fel kell, hogy tegye a kérdést.

Scala 2010.08.02. 12:26:35

@radiologus.hu: van egy ilyen rész a kommentben, hogy "Magánorvos csak annyiban különbözik, hogy többe kerül és mosolyog. Mögötte ugyanúgy szarik rám, és benne van az arrogancia, nehogy már ez a kis köcsög jobban tudja mint én."
ebből arra következtettem, hogy volt magánrendelésen (is)... :-D

Twisk 2010.08.02. 12:27:59

A szokásos..... Menj magánra, ott meggyógyulsz. Eh...
Érdekes egy orvos az, aki szelektíven gyógyít. Magánban tud, TB-re nem tud. Hurrá.:(

Scala 2010.08.02. 12:28:26

@radiologus.hu: Gyógyszerérzékenység dologban laikusként is teljes egyetértés, inkább hatszor, mint egyszer sem.

radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.08.02. 12:32:15

@Hipper:

Az orvoslás a statisztika alapján történik - a gyakori betegségek ritka tünetei sokkal sűrűbben fordulnak elő, mint a ritka betegségek gyakori tünetei.

Azaz sokkal gyakoribb egy atípusos influenza, mint egy típusos lepra.

Egyébiránt mivel a térdfájdalmak túlnyomó részében egyszerű mechanikai okokból a láb és a boka nem megfelelő terhelése áll, érthető, hogy miért mindenki a lábával kezdett foglalkozni. A térdproblémák egyértelműen a lúdtalp következményei, és végül a láb megfelelő, korszerű kezelése hozta el a javulást a posztoló életébe.

radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.08.02. 12:34:25

@Twisk:

Oda kell menni, ahol nincs állami főállása a magánorvosnak. :-)

A tényleges magánorvos kollégák ugyanis a gyógyuló páciensekből élnek, nem engedhetik meg maguknak a rossz minőségű munka luxusát.

radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.08.02. 12:36:14

@SantaFe:

Szóval találtál végre egy jó fizikoterápiás szakembert. :-)

Becsüld meg őt, ha ritka betegséged van.

radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.08.02. 12:38:11

@Twisk:

Akkor legyen egy egyszerű próba.

Képzelj el egy rendes, igazi, Krúdy-novellába illő húslevest.

Annak az elkészülési ideje mintegy 3-6 óra.

Aztán próbáld meg elkészíteni 1 óra alatt.

Majd erősen kritizáld meg magad, hogy milyen rossz szakács vagy.

:-)

Twisk 2010.08.02. 12:38:39

@radiologus.hu:
- Jó napot kívánok! Kérek egy doboz Daedalont! Köszönöm. Viszontlátásra.

Scala 2010.08.02. 12:40:07

@radiologus.hu: az én epémnek az 1 órás kell. Na jó, másfél. Csirkéből :-)))

Twisk 2010.08.02. 12:43:06

@radiologus.hu: Ez a leves 20 évig főtt.

Scala 2010.08.02. 12:44:49

@Twisk: inkább csak azt az anti- matematikai tételt bizonyítja, hogy 20szor 1 nem egyenlő még 3-6-tal sem.

marand22 2010.08.02. 12:45:31

@joerg1234:
Nagy tévedés. Mielőbbi szívkatéterezés, korai mobilizáció (24-48 órán belül elkezdjük). Ha nagyon kicsi/nagyon korán kezelve lett az infarktus, akár 48-72 óra múlva otthon lehet. 30 éve (coronaria őrzők előtt) az infarktus kórházi halálozása kb. 40 % volt, ma 5-6 % Magyarországon, és ezzel nagyon jók vagyunk Európában (USA rosszabb, mert még mindig csak kb. az infarktusos betegek 1/3-a kapja a legkorszerűbb kezelést, a jelenlegi szervezési, jogi környezetben nem is várható, hogy jobb legyen).

Twisk 2010.08.02. 12:48:50

@Scala: Így van. És ettől az anti-matematikai tételtől majd meggyógyul mindenki.

Everyl 2010.08.02. 12:49:32

@radiologus.hu:

azért ez sem szentírás, itt egy példa:

O: mi a panasza?
É: éjjel arra keltem, hogy halucinálok, 41 fokos lázam van, mindent kihánytam, jelenleg, ha nem összegömbölyödve fekszem akkor üvölteni tudnék annyira fáj a gyomromtól lefelé minden
O: evett valami szokatlant?
É: 2 nappal ezelőtt somlóit, kicsit zöld volt a hab és pihés, lehet, hogy szalmonellám van?
O: kizárt

Erre mit mond a statisztika (persze azon kívül, hogy azért mert az ember kiskatona, még nem kéne összeenni mindent)? :-)

radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.08.02. 12:50:11

Visszatérve egyébként az időre, mint igen fontos tényezőre a gyógyításban.

Az emberek túlnyomó része kevéssé plasztikusan képes csak elmondani, hogy mi a baja, hogy egyáltalán mit érez. Azonban célzott kérdésekkel nagyon pontosan le lehet szűkíteni a panaszok mibenlétét. Ehhez azonban idő kell.

Én részben épp azért mentem el magánpraxisba, hogy legyen időm beszélni a pácienseimmel. Az emberekből ugyanis ki lehet szedni, hogy részletesen mi a bajuk, és aztán a kórelőzményből következtethető problémákra már jobban, célzottan tudok vizsgálatot végezni.

Így derült fény mondjuk csuklóban egy 2 milliméteres apró szalag szakadására, vagy egy apró részleges izomszakadásra, netán icipici epekőre. Őket már máshol, más kollégák egészségesnek nyilvánították. Én meg csak elbeszélgettem velük a műszeres vizsgálat előtt, no meg a saját kezemmel is megtapogattam őket. A kész diagnózissal meg már jó kezekbe küldtem őket tovább.

Ennyit számít az idő, ami végül is pénzkérdés. Ha tízen verik az ajtót, nincs idő beszélgetni.

radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.08.02. 12:51:25

@Everyl:

Nem vagyok belgyógyász, én ételfertőzésre gondolnék, de hogy miféle, azt majd a labor mondja meg. :-))

radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.08.02. 12:52:00

@Scala:

Akkor azt csináld meg 20 perc alatt! :-)

Scala 2010.08.02. 12:53:39

@Everyl: "Nos, a tünetek alapján egyértelmű appendicitis" :-D

kiberneky 2010.08.02. 13:13:55

Előbb utóbb minden krónikus betegséget gyógyítani fognak. Vagyis X végigszenvedi az életét azzal, ami a 40 évvel később születő Y esetében néhány nap vagy hét alatt megoldódó panasz.

Maurice74 · http://www.personaltraining.hu 2010.08.02. 13:22:10

@radiologus.hu: Egy nap alatt kérdezték meg négyszer, aztán amikor legközelebb mentem, akkor megint.

Ugyandehogy (törölt) 2010.08.02. 13:25:33

@Hipper: Majd mindjárt megmagyarázzák az orvosok, hogy azért van ez, mert nincsen pénz az egészségügyben, és sok stressz.

Scala 2010.08.02. 13:29:00

@Maurice74: Protokoll, nem ugyanaz a személy kérdezte meg, ugye?
Mindegyiknek előírja a protokoll, hogy fel kell tennie a kérdést.
De ezen nem szabad fennakadnod! Ez tényleg rendben van, lehet egy francia / svájci magánklinikán nem így lenne, de ott a levegővételt is súlyos összegekben felszámolják! ;-)
Nem vagyok orvos és magyar eü. párti, de én ezen nem akadtam ki. Azon sem, hogy orr-fül-gégészet klinikán MINDEN EGYES viziten el kellett mondanom három-négy napon át, hogy kétszer hánytam a műtét után. Annyira untam, de tudtam, hogy ez fontos nekik. Pedig csak a rohadt béna anesztes és valami rossz zacskó (?) miatt olt + gyomromba lement a vér + eleve nem bírom az anesztéziát, egy korábbi vakbélműtétkor is hánytam, igaz, egyszer.
A lényeg: a baj nem itt kezdődik szvsz.

radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.08.02. 13:30:26

@Maurice74:

Igen, nagy eséllyel 4 különböző ember, 4 különböző rendszerben futó 4 dokumentumba írta be. És ha csak egy mód van rá, a pácienstől kell megkérdezni személyesen legalább egyszer az adott rendszerbe kerüléskor (orvosi, ápolási stb. dokumentáció).

Így az esetleges életveszélyes hiba lehetősége is negyedelődik.

Mondjuk sokkal kényelmesebb, ha egyszer egy ember hibázik egyet, a többiek erre az egy információra hagyatkoznak, neked meg nem kellene ide irkálnod, mert az urnában nincs internet. :-)

radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.08.02. 13:33:30

@Hipper:

Olvasd vissza a posztot.

A posztolót 20 évig a lábával kezelték. A végső megoldást is a lábtorna jelenti számára.

A térdén egyszerű és hatásos tüneti kezelés történt.

guderian 2010.08.02. 13:38:08

Nekem a hátam fájt 1 évet kegyetlenül.
Elmentem az sztk-ba. 3 óra várakozás után szóltam, hogy időpontot kértem, ami 3 órája lejárt és nem vagyok táppénzen, hogy itt ücsörögjek a nyugdíjasokkal. Jó társaság, de mégse.Bejutottam. Orvos: kiírom 1 hónapra jó? V: Nem, nem jó, dolgoznom kell, és meg akarok gyógyulni. O: Rendben, 2 hónap múlva megcétézzük addig elektroterápia.
Az elektromos vacakolástól még szarabbul lettem, kezem alig bírtam emelni. 2 hónap múlva kiderült, hogy elfelejtettek bejelenteni CT-re, újabb 2 hónapot kellene várni.
Elmentem magánklinikára, megállapították, hogy beállt a nyakam, sí esések, csákányozás, miegymás...Kifizettem elég sok pénzt, de az izomlazítók, de legfőképp a gyógytorna 1 1/2 hónap alatt majdnem teljesen rendbe hozott. Valószínű a CT mégiscsak kellene, de nincs időm az állami kivárni, a magán meg egy vagyon, egyelőre meg elviselhető állapotban vagyok, csak nehogy egyszer igénybe kelljen vennem a magyar állami egészségügyet...

guderian 2010.08.02. 13:42:21

UI: édesanyámnál a kéztörését látták úgy el, hogy a szoros gipsztől csontbetegsége lett és éveken keresztül alig tudta használni a kezét.
Előtte pedig az összes leletét semmisítették meg a szeme láttára, mivel kiderült, hogy rákos és minden évben járt szűrésre és természetesen az előzményeken látszott, ahogy a betegség kialakult.

Maurice74 · http://www.personaltraining.hu 2010.08.02. 13:50:23

@radiologus.hu: valóban mindig más kérdezte meg, de 3 nővér volt ugyan azon az osztályon, egy pedig a sebész asszisztense. a 3 nővér biztos vagyok benne, hogy ugyan azt írta meg, mert minden mást is megkérdeztek. (mit iszom, dohányzom -e stb.)

Maurice74 · http://www.personaltraining.hu 2010.08.02. 13:55:34

@radiologus.hu: Ha több rendszerbe tárolják és nemeg yben én lévén informatikus vagyok, nem orvos csak azt tudom mondani, hogy ez a redundás adatkezelés. Ez az, ami rémálom, mert külön külön MINDEGYIK adathalmaz lehet hibás. Kicsit egyszerübb 1* felvinni és 1* leellenőrizni. és használni.

Twisk 2010.08.02. 13:55:34

@guderian: Rendkívül gusztustalan. Bár jellemző. :(

Cartman (ex Cartman) 2010.08.02. 13:58:10

@radiologus.hu:
Ha ebben igazad van (szerintem egyébként igen), akkor az egész magyar állami egészségügyi ellátás csak egy nagy szemfényvesztés. (Kuruzslás?) Ugyanis az igazi problémákat az esetek nagy részében - ezek szerint - idő (pénz) hiányában feltárni sem képes, nemhogy orvosolni...

Nagy hiba ezen a blogon, hogy azok, akik a legjobban látják a magyar egészségügy gondjait, az orvosok, asszisztensek, ápolók, stb. soha nem fognak kritikát gyakorolni, mert mindenképpen védeni akarják a mundér becsületét. Pedig - gondolom - egyébként akár egy nem szakmai jellegű társaságban is simán kitárgyaljátok a rossz finanszírozási rendszert, az idejétmúlt protokollt, vagy épp hogy Dr. XY mekkora pancser. Itt viszont minden magyar orvos szükségképpen ötvözi Gandhi szelídségét, Teréz anya emberszeretetét, Ernyey Béla udvariasságát és Dr. House zsenialitását. Legalábbis a hozzászólásaitokból ez jön le. (Eltekintve egy-két elszólástól. :) )

Pedig a jogos(!) kritika - akár hiszed, akár nem - nem gyengítené a szakmai tekintélyeteket, hanem erősítené...

orient 2010.08.02. 14:05:15

@radiologus.hu: De, de. Pontosan az volt a fölösleges pénz amit a magyarországi magánrendeléseken dobtam ki. Sajnos legtöbbször nem jelentett többet csak jobb, körülmények, berendezéseket és valamivel türelmesebb orvost. Azonban az arrogancián nem változtatott, hogy a kutya sem foglalkozott vele érdemben. Szerinted elmennék-e más országba többszöröséért ha itthon találtam volna valakit aki meghallgat és érdemben törődik vele?

orient 2010.08.02. 14:08:41

@Scala: melyiket is írtad nekem?

Diagnózis: CFS. Utána lehet nézni. Magyarországon ez nem betegség, mert az egyetemen nem tanítják. Tudod csak az "létezik" itthon amit az aTYunktus prédikál az egyetemi szószékről. Orvostudomány, és velük együtt a betegségek nem fejlődnek Magyarországon(mindenhol máshol igen).

mrbloodbunny · http://mrbloodbunny.blog.hu/ 2010.08.02. 14:13:04

nálam ugyanez gyomorpanaszokkal. leírhatatlan, minden addig megismert fájdalomnál ( kulcscsonttörés zöld ág töréssel, különböző egyéb törések égések, 7 [hét] alkalommal véghezvitt gyökérkezelés egy hentes által stb...) trilliószor rosszabb, megsemmisítő égés hányinger észveszejtő fájdalom, amire az előző háziorvosom annyit mondott:
- szokjon le a dohányzásról
- egyen rendesen
- ne stresszeljen

...??? "te kibeb@szott rítard gyökér!!!" gondoltam én kb 1,5 év után miután alig-alig dohányozgattam, főtt ételt ettem (nem, nem csak húst) stb... aztán háziorvosváltás.

"Igen? Ez a panasza? No először is felírok egy gyenge gyógyszert (rabiphrex)utána megy gyomortükrözésre." A problémám (ami néha, nagy ritkán még előjön, de közel nem olyan súlyosan mint rég) 3 nap alatt elmúlt. A tükrözés után konkrétan lecseszett a szakorvos, hogy minek mentem, mikor semmi bajom sincs... hát ennyi!

radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.08.02. 14:20:51

@Maurice74:

Az adatkezelés és annak redundanciája... hát igen. Az emberi adatbeviteli hiba aránya 15 %. Ha négyen viszik be ugyanazt az adatot, akkor meg jóval kevesebb (asszem 0,15 a negyediken).

A baj az, hogy a legtöbb "integrált kórházi rendszer" valójában nem integrált, hanem egy SAP vagy Oracle-alapra ráhúzott felület, igazán alapos átgondolás nélkül.

Közös bennük, hogy hatékonyan használni alig lehet őket, ugyanakkor nagyon sokba kerülnek.

radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.08.02. 14:24:15

@Cartman (ex Cartman):

Nem egészen. :-)

A páciensek egy része olyan panaszokkal jön, amik maguktól elmúlnak (megfázás, kisebb rándulások, bélfertőzések).

Aki nem gyógyul magától, azok nagy része típusos betegségekben szenved.

A magyar állami rendszer azoknak rossz, akik nem típusos, egyből besorolható tünetekkel bírnak, mert az idő épp csak a rutinra elegendő.

Scala 2010.08.02. 14:27:46

@orient: Megnézem. Köszi.
Atyunktus :-)

radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.08.02. 14:28:14

@orient:

Az sajnálatos, hogy nem találtad meg azt az orvost, akire szükséged lett volna.

Nagyon sok kolléga - bár látja az egész embert - bizonyos fokig beszűkül a saját szakterületére.

Nemrég járt nálam egy fiatal nő, 30 körüli, akinek különféle végtagzsibbadásai voltak. El is ment a neurológiára, ahol egy szklerózis multiplex-specialista rendelt, egyből gyanakodni is kezdett az SM-re. Engem egy ismerősön keresztül találtak meg, a páciens addigra teljesen kész volt lelkileg, hogy neki gyógyíthatatlan, de halálos betegsége van.

Aztán kiderült, hogy "csak" nyaktornára van szüksége.

epres négercsók 2010.08.02. 14:29:41

Óriási sztorim van ehhez: a '60-as években az volt a "divat", hogy minden kiskölök csípőficamos, ezért kapott valami terpesztő izét. Hát az én apám is megkapta, de addig bömbölt, hogy nagyapám - isten nyugosztalja - megsajnálta, és amikor hazaértek, otthon leszedte. Nem is hordta többet. Fél év múlva kontroll, akkor persze megint rá kellett tenni, kellett a műsor az orvosnak, aki pedig nagy boldogan előadta nagyapámnak, hogy látja, mennyit használt ez a készülék a gyerek csípőficamának, sokkal jobban néz ki! Nagyapámat elöntötte a pipa, megfogta a dokit az ingénél fogva, és állítólag kissé kilógatta az ablakon, hogy miről beszél, nem is hordta a gyerek ezt a sz@rt öt percnél tovább... :D

Egyébként, az MBT cipő mibe kerül? Mert azt hallottam, hogy horror ára van, de a honlapon persze nincs feltüntetve. Meg az is érdekelne, akinek van ilyenje: mennyire strapabíró? Az alapján, amit írnak róla, szerintem nekem konkrétan erre lenne szükségem, bár meglehetősen randa egy cipő, mit ne mondjak :)

Scala 2010.08.02. 14:31:20

@mrbloodbunny: A gyökérkezelést (endodontia) elég kevesen csinálják jól, de ha nem sikerül két alkalom alatt, max. 3, egyértelműen menekülőre kell venni a figurát.

TinyGirl 2010.08.02. 14:32:04

Nekem szerencsére nem hosszú fájdalmas időszakaim voltak, "csak" kb. évente, 2-3 évente pedig komolyabban kifordul valamelyik bokám (általában részleges szalagszakadás, porcleválás, külboka törés stb.). Eddig legalább 4 különböző orvos látta a sérült bokáimat, ebből egy ismerős orvos! Lazák a szalagjaim, ez oké. Ússzak, oké. Boka instabil, nagyon.
Egy hete voltam a Sportkórházban az Ortopédián kíváncsiságból... Eredmény: ilyen jófej dokival még életemben nem találkoztam. Fiatal korom ellenére (23) kezet fogott velem, türelmesen végighallgatott, megvizsgált. Lúdtalpbetétet javasolt, és előírt 10 alkalom gyógytornát. A gyógytornász hölgy kapásból mondta, hogy ugyan a szalagokat nem lehet erősíteni, de a belső izmokat igen, így remélhetőleg nem fog kimenni a bokám olyan gyakran.

P75 2010.08.02. 14:35:57

@radiologus.hu: mint a posztoló írta, 20 évig a BOKÁJÁT kezelték. Pedig neki végig a térde fájt. Ennyi. Lehet mellébeszélni, de ennyi a lényeg:
"Meglepetésemre azonban ez az orvos megtette azt, amit az előtte levő 20 évben egy másik sem: bár tényleg durván néz ki a lúdtalpam, de elhitte nekem, hogy nem a bokám, hanem a térdem fáj."

Tudom, h a lúdtalp okozhat térdfájást, de neki eleve el sem hitték, h a térde fáj!

Scala 2010.08.02. 14:36:28

@epres négercsók: tavalyi árakat írok: akció nélkül 58 000,-, akciósan 35-38 e. Van drágább is.
Fentebb írtam Enquist ugyanaz, az is nagyon jó.
Strapa: sztem eléggé jó befektetés, egy éves az enyém, télen is hordtam, mert bazi kényelmes és folyton összetörte a kocsit a zuram, úgyhogy gyalogolni kellett. Semmi nyoma strapának. Két évet-hármat kibír.
Ezt a kommentet nézted? @Scala: Itt vannak további infók.

Scala 2010.08.02. 14:37:50

ja, kieg. fél számot csökkent a lábméretem tőle. ;-)

radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.08.02. 14:38:13

@orient:

A krónikus fáradtság szindróma létező és elég régóta ismert dolog. Én tanultam róla annak idején vagy 12 éve az egyetemen.

Nem értem, miért nem jöttek rá.

Cartman (ex Cartman) 2010.08.02. 14:47:52

@radiologus.hu:

:)))

A legutóbbi döbbenetes élményem a magyar egészségügyről: a Szent Imre kórház szülészeti várójában láttam egy hirdetést. Angliába kerestek orvosokat, gyakorlatilag BÁRKIT/BÁRMILYET. Ez persze nem új, de az igencsak meglepett, hogy ezt a hirdetést ki lehetett tenni egy kórházban és pláne egy váróban (tehát még csak nem is egy valami diszkrétebb helyen, orvosi szobában, pl.), és senki nem szed(et)te le. Ez azért nagyon jól mutatja, milyen állapotok uralkodnak a magyar egészségügyben...

kvadrillio 2010.08.02. 14:49:18

hjahhh...ezt hívják.... DR.Horváth Ágnes szavaival élve: FÉLREKEZELÉSNEK !

Dr.laikus PhD 2010.08.02. 15:05:38

@radiologus.hu:

Uhhh.

Pedig a tapasztalat az, hogy neurológus baromi nehezen mondja ki a diagnózist...
Nagy Öreg Székesfehérváron, kezelés Angliában.

A két nagy subba halt majdnem bele, a kicsikre oda se bagóztak.

15 éves kora óta Magyarországon élő szerbiai kislány, akit nem vittek orvoshoz a koleszből, vagy nem figyeltek rá.

A többi az is horror, rosszkor volt a két nagy sub, eppen alakították át az egészségügyet. Egy nagyon kezdő neurológushoz került, a tapasztalt meg nem szerette őt. Szerencse, hogy több nyelven beszél, most már kint dolgozik és végre a gondozása megoldott.

Szerencsés, mert a jobbik formáját "kapta", de a két nagy sub itt akár a halálát is okozhatta volna.

_tracky 2010.08.02. 15:07:04

@Everyl: az orvostudomány fejlődik, csak néhány itthoni doktor marad meg a feudális nagyúr szerepkörnél.

_tracky 2010.08.02. 15:10:10

@Viktor H: Kettleball? Szerintem azt se tudta mi az :) Pedig az egyik legjobb erőnövelésre és az állóképesség fejlesztésére...

_tracky 2010.08.02. 15:12:57

@_tracky: Kettlebell. Elnézést :)

moonclown 2010.08.02. 15:13:02

@Scala: És mond honnan kéne tudnod hogy nem vagy mondjuk penicilyn érzékeny ha előtte sose kaptál penicylint?

Tőelm is mindig megkérdezik de mivel sose volt rá szükségem így szerencsére fogalmam sincs.Sőt voltam sportoló voltam katona és úgy kellett megnézetnem a vércsoportomat mert sehol sem jegyezték...

moonclown 2010.08.02. 15:17:25

@radiologus.hu: SAP...Meg Oracle... öhhh hol?

A legtöbb eü helyen még 98-ban írt Clipper vagy FoxPro-ban tolt dBase van...

SAP persze...

sptör 2010.08.02. 15:19:55

Hali!
Bizony,egy jó gyógytornász többet ér sok száz SZTK-s ortopéd orvosnál.Én is tapasztaltam már.Sajnos sokan nincsenek tisztában a PROFI gyógytorna jelentőségével.Más, érdekességképpen: 30 évvel ezelött urológus mütétet javasoltak, mert lassuak voltak a spermáim és nem akart összejönni a gyerek.Természetesen nem hagytam, ma van egy gyönyörü 23 éves lányom.Nem tudom mennyit gyorsultak a spermáim, biztos megijedtek..... Másik: 35 éves koromban sziv-pacemaker beépítését javasoltak az érsebészeten,két elszédülés után/ késöbb kiderült: alapból alacsony a vérnyomásom+vércukorszint leesik, megyek a föld felé.Azóta , ha ritkán-10 évente előfordul, két szem cukorkaféle és minden oké.Mellesleg 12 éves koromtól igazolt focista voltam és a diagnozis megállapításakor is meccsről jöttem. Ma már lassan 66 vagyok, focizom, sielek, szörf,stb.

Dr.laikus PhD 2010.08.02. 15:25:50

@moonclown:

Klinikákon és egy pár nagy kórházban.

FoxPro? Ez komoly?

Nem létezik! Biztos vagy benne?

Léteznek egész jó programok, lehet bérelni őket, saját háziorvos is ezzel dolgozik. elég egyszerű, de nagyszerűen tudja kezelni az asszisztensnője és pillanatok alatt kinyomtatja amire szükség van. azaz nagyon jó program.

varvizib 2010.08.02. 15:28:11

Mi kell ahhoz, hogy valaki "majdnem-férfi" legyen? :-)

P75 2010.08.02. 15:31:40

@moonclown: még soha nem szedtél antibiotikumot? Maripent, Augmentint? Vércsoportot amúgyis külön nézetni kell szükség esetén, nem hisznek még a 2 hónappal ezelőtti leletnek sem, nem véletlen, az életedbe kerülhet, ha tévednek.

Scala 2010.08.02. 15:59:36

@moonclown: én onnan tudom, hogy csecsemőkoromban csináltak rajtam egy tesztet, azóta mondom, hogy érzékeny vagyok.
Vércsoport: szintén csecsemő koromban nézték meg, anyámnak kellett volna megjegyeznie, de persze elvétette, és apáméba rakott, mert szerinte a tesóm az ő gyereke, én apuhoz húzok, tehát, akkor a vércsoportom is az övé. 18 éves múltam, vért adtam maikor kiderült, hogy 0 poz., mint az övék, és nem A +.
/Igen, érdekes családi történet, tudom.../

MosoMasa 2010.08.02. 16:04:55

Nagyon könnyű ítéletet mondani olyan témában, amihez nem is konyítunk. A térd rendellenes működése bizony nagyon egyértelműen visszavezethető a lúdtalpra.
A gyógyulásodban szerintem nagyon nagy szerepe van a lustaságodnak, mert nyilván ajánlották a tornát, ajánlottak pár dolgot.
Száz százalék hogy nem voltak téves diagnózisok. Az egy más kérdés, hogy ez utóbbi doki másfelől közelítette meg a dolgot - mutatott egy tünetmentesítési lehetőséget, ami nem gyógyít és nem is teszi rendbe a bajodat, de segít, főként pszichésen, hogy higgyél a dologban és a tornákat elvégezd, ami aztán hozzásegít a gyógyulásodhoz! mer ugye mégiscsak a lúdtalpadat kezelték, nemdebár!?
Csak a lustaságunkat, a nemtörődömségünket nem az orvoson kellene leverni!
Az orvoslás tapasztalati tudomány, és nem egzakt tudomány. nem itélhetsz el kapásból egy dokit azért, mert másként ítél meg valamit!

orient 2010.08.02. 16:05:58

@radiologus.hu: Igen, de ez egy homályos betegség. Ha tudsz róla akkor azt is tudod mivel KRÓNIKUS, sokaknál sokáig, nem okoz látható elváltozást, vérképben és hasonlók. Attól te még nagyon szarul vagy, csak senkit nem érdekel.

Leírom a különbséget. Már sok ilyen nemzetközi közösség tagja vagyok és tartom a kapcsolatot hasonló emberekkel más országokból.

Angliában és más európai országokban, a komolyabb eseteket, leszázalékolják és megtehetik, hogy otthon maradjanak. Én konkrétan a nagyszobától a WC-ig nehezen jutottam el annyira kivoltam. Orvosok a szükséges tesztek elvégzése után arra a megállapításra jutottak, hogy lelki eredetű a problémám. Igen el is hittem, ez a diagnózis akkor amikor mást nem tudnak mondani. Mindegy akkor még nem tudtam CFS, csak elkezdtem utánajárni a dolgoknak. Jó pár évembe telt mire sok forráson keresztül eljutottam arra a helyre ahova. Ott sokkal érzékenyebb vizsgálatokat csináltak mint egy teljes vérkép és ultrahang...stb. itthon.

Persze megállapították, hogy CFS és kezelést igényel. 1 hónapig tolták belém az infúziókat. 3 hónapra rá megint. Most már csak úgy évente járok.

Teljesen nem vagyok még ok, de nagyon sokkal jobban mint azelőtt. Lehet sosem leszek 100%, de legalább tudok dolgozni és élni az életemet.

Magyarországon sajnos ilyen kezelést eddig nem találtam. Itthon általában a dokik ezt hipochonderségnek, depressziónak...stb. kezelik, de valós segítséget nem adnak. Ha nem tudnak segíteni, az sem baj, csak ismerjék el, hogy ez van és legalább ne nézzék hülyének az embert, ha odamegy.

P75 2010.08.02. 16:06:07

@Scala: hát a vércsoport elvileg az újszülött zárón is rajta van, tehát nem az anyuka memóriájára bízzák :-)

Scala 2010.08.02. 16:10:57

@P75: kiskönyvre emlékszem, szül. súly és hossz stb., de nem volt rajta, megnéztem, ugyanis anyám feltűnően labilis ha tényekről van szó...
Hadd ne mondjam, hogy az azstrológiai elemzéseknél is folyton bennem a szkepszis, valóban 11h10 perc volt-e? :-D (az sincs rajta, legalábbis akkoriban nem volt).
A pen. érz. benne volt a kiskönyvben.

Scala 2010.08.02. 16:13:39

@orient: És a 'lelki eredet' után jártál pszichiáternél is a 'depresszióddal'?

metamorph 2010.08.02. 16:35:38

Egyetértek MosoMasával, itt a levélíró volt a hunyó, nem az orvosok.
Ha érdekelte volna saját problémája igazán, akkor utána ment volna a megoldás keresésének... ja, hogy 20 éve még nem volt google? a google kapja be.

cometneni 2010.08.02. 16:45:32

Sziasztok! én csak azt tudom ehhez hozzátenni, h anyukámat rheumára küldték, elektro kezelésre 2007 novemberében, mert fájt a háta. nem múlt a fájdalom. küldték ide-oda. 2008 február 16-án kiderült,h rákos. 2008 márc. 1-én pedig... eltávozott közülünk.:( azóta sem tudjuk, miért kellett a reumára mennie... de hát ez van. / az mbt meg nagyon jó, mióta ezt hordom, nem fáj a lábam, pedig nem vagyok 20kilós, és kórházban dolgozom, ahol sokat kell jönni-menni.

BKV reszelő 2010.08.02. 17:12:23

@gpetersz: "Ilyenkor várnám, hogy előbújna valami orvosi kamarás pincebogár és azt mondaná: sajnáljuk. Tényleg. Lehet, hogy mégis kellene reform az egészségügyben? "

Nem, majd jön inkább szabidoki és a hozzá hasonlók és leolt mindenkit, hogy ez van, kevés a lóvé, ergo ez jár.

to:rppapa 2010.08.02. 17:24:40

@cometneni: Ja, kórházban dolgozol? Akkor biztos azért küldték egy kis elektro kezelésre, hogy megnyugodjon a protekciós páciens ;)

zuhor 2010.08.02. 17:38:11

Én csak egy egyszerű gyógymasszőr vagyok, és igazán azt hiányolom, hogy az orvosok nagyon ritkán hajlandóak megkérdezni minket, pedig a betegekre mi sokkal jobban tudunk sok esetben figyelni, hiszen a testük mindent elárul. Bőrelváltozások, mozgáskorlátozottságok, test pontjainak hőmérséklete, ne adj isten reflexzóna kezelésnél a belső szervek állapota.
Jó lenne ha többet küldenék a pácienseiket hozzánk és esetleg visszajelzést is kérnének, ne csak a lapra rávezetett jelenlétet kelljen leadni. Akár privátin is.Valószínűleg a postolo is hamarabb kapott volna konkrétabb kezelést.

cometneni 2010.08.02. 17:45:42

@to:rppapa: NEM volt protekciós, mert őt siófokon kezelték, én meg akkor még nem dolgoztam kórházban, épp sehol nem dolgoztam. de köszönöm neked, h így reagálsz egy ember halálára. a tied még biztos veled van. az enyém nincs már velünk. sajnos.

Polifémosz 2010.08.02. 18:19:43

@orient: Hmmmm.... CFS? Elképzelem: ORSZI elött vagyok:
Mi a panasza?
Fáradt vagyok!
OK ez biztos a híres CFS! Lusta embert meg depresszióst úgysem láttunk még soha! Hová nyomjuk a pecsétet? 100%-os rokkant!
Utánam kiabálnak: Ja és tessék Németországba menni mert ott csodadoktorok az ismeretlen eredetű CFS-t is szuperül gyógyítják infúzióval ( sós víz) sok penzért!
OK! Köszönöm!

Scala 2010.08.02. 18:22:47

@cometneni: Nagyon sajnálom! Részvétem.
@to:rppapa: Elég bunkón jött ki, valljuk be!

Scala 2010.08.02. 18:24:54

@Polifémosz:
Basszus ezen most nagyon jót röhögtem, de nem orient ellen, szigorúan mellette. :-DDD

genghis 2010.08.02. 18:44:07

:DDDD
Meg ez a post!
Elvettek tolem a zorvosok+a zemberek husz evet mert nem tanultam meg rendesen jarni!:D

Engem 11 evesen elkuttek karatejozni a ludtalpam miatt a dokik.
A ludtalpam elmult.
16 evesen szetszakadt a bal kereszt terdszalagom egy edzesen.
Azota is szar.:D

fuzzykinkyfunk 2010.08.02. 18:51:00

@moonclown: elég sok helyen van Medworks, az meg Oracle

Rotoxis 2010.08.02. 18:51:35

@zuhor: Két éve jártam egy osztrák kisvárosban (10 e fő + 30 e az agglomerációban). Az egyik (!) fiziotherápiás rendelőt láttam, több mint 2000 négyzetméter volt és 30-nál több masszőr dolgozott benne.
Az elmúlt évben egy német faluban (300 lakos) láttam fizio rendelőt, 3 masszőrrel.

Ja, hogy ott kevesebb a mozgásszervi beteg? Vajh' miért?

Polifémosz 2010.08.02. 18:54:57

@Rotoxis: Biztos nem ingyér maszíroznak!

Rotoxis 2010.08.02. 19:06:31

@Polifémosz: De. Legalábbis a népeknek ingyé' van (füzeti a Téjbéj). A masszőrök meg fizetést kapnak, nem is akármilyet.

Polifémosz 2010.08.02. 19:07:59

@Rotoxis: Ja én is így értettem! :-)

orient 2010.08.02. 19:10:35

@Polifémosz: elmesz te az anyukadba.

Kicsit olvass utana mi az a CFS. Nem az hogy ja de faradt vagyok. Nem kivanom senkinek sem. Pl. Mikor a melletted levo szobaba sem tudsz atmenni.
Te viszont tudsz mindent onnan nezve igaz?
Ha nem erdekel akkor minek bunkosgodsz? Jobb dolgod nincs?

15 eve van CFS-n es nem voltam betegallomanyban sohasem ezmiatt. Folyamatosan dolgozom, nem az volt a lenyege, hanem az HOGY KURVA SZARUL VAGYOK ES NEM AKAR VELE SENKISEM FOGLALKOZNI.

Te tudod valoszinuleg. Remelem egyszer neked is lesz es megtudod, hama'r ilyen egyutterzo vagy valamirol amirol fingod sincs.

orient 2010.08.02. 19:11:37

@Scala: igen, voltam. Mindenben egyuttmukodtem. De ajanlom olvass utana mielott irogatsz, mert a megfelelo orvosi forrasokbolkiderul semmi koze nincshozza.

Polifémosz 2010.08.02. 19:18:23

@orient: Ja bocs! Nem tudtam! CFS= Cronicus Fingomsincs Szindróma. Így már világos. Csak fáradt vagyok.

Droidfigyelő (törölt) 2010.08.02. 19:23:11

@radiologus.hu:

Megfogadtam, hogy nem kommentelek, de nem tartom be:) Ok, értem, de valami hibádzik visszamenőleg is. Ha a delikvens állandóan azt mondja, hogy de még mindig marhára fáj a térde (ami nyilván lehet lúdtalptól, ok), és az istennek nem javul, és szenved, és egyre korlátozódik a mozgásképessége, akkor a korszellembe nem fér bele, hogy na, nézzük már meg, hátha van ott valami más is? Mégiscsak panaszkodik valamire, de nagyon, amúgy meg fiatal, életerős, és ilyen korban naponta 2-3 órát kellene fociznia, és táncolnia, még lúdtalppal is.

Ez itt a bibi, nem a tárgyi tudás. Bármilyen gyógyítási trendbe bele kell(ene) férnie a páciensnek, nem csak az orvosnak és az aktuális orvosi iskoláknak.

Te ezt hogy látod?

Scala 2010.08.02. 19:29:37

@orient: Figyi, nem támadólag írtam! Csak kérdeztem, hogy ott mit mondtak, meg gyógyszert adtak-e stb.
Mindegy, csak érdekelt! :-)
Nem vonom kétségbe amit írtál!!! és örülök, hogy találtál jó kezelést!

Scala 2010.08.02. 19:31:36

@orient: azért is írtam idézőjelben, mert hülyeség ez a lelki eredet, mint egynsapka... és érdekelt, hogyan járt el a pszi.

2010.08.02. 19:37:19

Köszönöm a ragtapaszra vonatkozó infókat.

Rotoxis 2010.08.02. 19:37:27

@Droidfigyelő: Elég nehéz megítélni a dolgot a poszt alapján. A történet (és a kórság) úgy 35 - 40 évvel ezelőtt kezdődött, a probléma azóta fennáll. Abban az időben valóban lúdtalpbetét járt, más nem nagyon. Egyéb - mai szóval alternatív kezelése nem igen jött szóba.

A láb betegségeinél a tünetek nagyon gyakran jelentkeznek "feljebb", mint jelen esetben a térdnél. Egy kicsit még haladt volna előre korban a posztoló, törvényszerűen megjelent volna a derékfájás is. Ezen panaszok kezelése az alapbetegség oki kezelése nélkül csak tüneti lehet, ilyen pl. egy jó pirula bevétele. Ez azonban nem megoldás. A posztoló a térdfájdalomra konventrált, mert azt érezte egyedül. Az, hogy a tartása teljesen eltér a normálistól, hogy a csontrendszere folymatosan deformálódik, azt nem (nem fáj ugyanis). Ettől még a betegség fenn áll.
Az elmúlt években, évtizedben lassan változik a gyógykezelés módja. Így lehetséges az alapbaj hatékonyabb kezelése is. Enélkül a térdfájdalom óhatatlanul visszatért volna.

A baj az, hogy a fiziotherápia és ezen belül a manuáltherápia még mindig nem terjed (lásd az előző kommentem: Rotoxis 2010.08.02. 18:51:35). Ennek oka egylrtelműen forráshiány.

Droidfigyelő (törölt) 2010.08.02. 19:49:07

@Rotoxis:

Ok, köszi a választ. Amit nem értek: szerinted mi lehetett az alapprobléma? A lúdtalp okozta az egyre súlyosabb más elváltozásokat?

A másik, hogy ok, forráshiány, de nem lenne-e logikus, hogy ha mondjuk az orvos magánrendeléses gyógytornát (is) ajánl? Mert volna értelme.

Rotoxis 2010.08.02. 19:53:25

@Droidfigyelő: A posztoló maga írta le, hogy sajnos olyan lúdtalpa lett, amelyet minden orthopaedián ahol járt, körbemutogatta, a sorozó orvos is csak egy szempillantást vezetett rá. Nem véletlen, hogy szóba került a korrekció műtét, amelyet csak a növekedés befejezte után lehet megejteni.

A gyógytorna és a gyógymasszázs (nem a "varázslókról" beszélek) maszek alapon igen költséges, óránként 4-8 ezer Ft. Lehet ajánlani, de kérdés ki fogja igénybe venni. Akinek van rá pénze, amúgy is jár rendszeresen.

victor vacendak 2010.08.02. 20:15:33

@Scala: Az MBT 15 éve van a piacon (Mo-n csak 5-6 éve), a talpformára szóló szabadalmuk pár éve járt le (a szenzor még védelem alatt áll), és ekkor érdekes módon felbukkant egy csomó másolat (egy részüket persze a feltaláló fia gyártatja). Még, hogy az Enquisttől loptak bármit is...Jó vicc.
Ha netán úgy értetted, hogy a nő akart lenni a kizárólagos MBT forgalmazó, az más. Csak fogalmazz egyértelműbben.

victor vacendak 2010.08.02. 20:18:38

@Bukowszky: Az MBT-nek semmi köze az egészségpénztárakhoz. Több ország van, ahol nem is támogatott termék (pl. nálunk Romániában). Az ár meghatározása 15 évvel ezelőtt történt, a befektetett kutatást, és a bizonyított mozgásszervi gyógyító hatást pedig nem lehet forintosítani. Ha valaki hisz benne, gyógyulni akar, akkor áldozzon az egészségére. Még mindig olcsóbb, mint a boríték, amit a sebésznek adsz, és az nem is biztos, hogy garantál bármit is. Nekem személyesen több olyan páciensem van, akik gerincműtét úsztak meg az MBT-nek hála.

Droidfigyelő (törölt) 2010.08.02. 20:33:51

@Rotoxis:

Hát ez az, én épp így értettem, de akkor mit nehéz megítélni a poszt alapján?:)

A pénz és a tájékozottság nem áll egyenes arányban egymással. Még a képzettség és a tájékozottság sem. Szerintem érdemes lenne mindig mondani, és nyilván nem a kuruzslókról van szó, hanem szakképzett, gyakorlott gyógytornászokról. Csodákra képesek, utólag is sokadszor köszönet a Baleseti Sebészet gyógytornászainak, amiért nem vagyok sánta.

Rotoxis 2010.08.02. 20:52:58

@Droidfigyelő: Nehéz megítélni, hogy hibázott-e valaki egyáltalán, vagy a posztolónak egyszerűen nem volt szerencséje azzal hogy mikor szültetett.

A mozgásszervi betegségek esetén szerintem minden épelméjű doktor ajánlja a gyógytornát és a masszázst. Sajnos az SZTK-ra "felírt" adagnál az emberek többsége nem vesz igénybe többet. Ráadásul a gyógytornát hajlamosak hanyagolni, pedig az otthoni is legalább annyira fontos lenne.

kenya5 2010.08.02. 20:55:03

@Twisk: Sajnos van hidd el barátom csak nem találkoztál vele eddig.:(

Scala 2010.08.02. 21:06:30

@victor vacendak: Úgy értettem, anő akart lenni a kizárólagos MBT forg. de az nem jött már össze, és csinélt Enquiestet.

victor vacendak 2010.08.02. 21:22:37

@Scala: Értem. Vagy is lekoppintotta ő is. Akkor már inkább az eredeti. :-D

radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.08.02. 21:50:45

@Droidfigyelő:

A posztoló baja nem más, mint a lúdtalp.

Hogy emiatt már a térde is fáj, egyszerű következmény.

Az kétségtelen, hogy nem a következményes térdfájdalmával foglalkoztak, hanem a kiváltó okkal. Bár azzal is kellett volna, hogy ne fájdalommal élje az életét.

szabidoki 2010.08.03. 02:02:57

Lateralizált patellára ragtapasz ??? Jóhogy fekete kakast nem kellett áldozni holdtölte idején...
Attól szűnt meg a fájás, hogy a lúdtalp kezelése korrekt volt, nem a ragtapasztól.
A sok sültbolond (anyám vércsoportja/reflexzónák/állandóan nagyon fáradt/miértkérdezikfolytonazallergiát/stv) meg megtehetné azt a szívességet, hogy zéró szakmai ismeret birtokában nem ugat hülyeségeket...

Scala 2010.08.03. 05:51:27

@szabidoki: akkor te is vegyél vissza, leszel szíves B+.

Pardon de tényleg!

Vércsoport engem érint: mondhatod.

CTamás · http://www.joegeszseget.hu/ 2010.08.03. 06:24:49

Egy vizsgámon éppen a tanárral azt beszéltük, hogy milyen rossz látvány egy csámpás lány lába.
Majd kiveséztük, hogy ha a talpboltozata megsúlyedt, akkor a bokája rosszul áll, ami a térdét állítja be hibásan, ami a csípőjéhez is rosszul vezeti a combcsontot. S a vége nem csak az, hogy esztétikailag igen csúnya, hanem az előbb utóbb kialakuló fájdalma sem az igazi.

grofakos · http://www.zoldhetfo.com/blog/online_vasarlas_elonyei 2010.08.05. 13:23:45

Nekem is sokáig problémát okozott leküzdeni egy betegséget, a krónikus fáradtságot.
A megoldást nem a gyógyszerek jelentették, hanem 7 módszer, amit azóta is alkalmazok.

vajdap 2010.08.13. 17:11:37

Sziasztok,

Ha van rá mód, én is nagyon szeretném megtudni ennek az orvosnak a nevét. Elég jól jönne nekem is...

Köszönettel:
Péter
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása