Elvettek tőlem 20 évet
Tisztelt Praxis!
A következő történetet osztanám meg az olvasókkal.
Az egész jó pár évtizeddel ezelőtt kezdődött, még óvodás koromban. Kevésre emlékszem azokból az időkből, de arra tisztán, hogy éjszakánként elég gyakran másztam ki az ágyamból, mert nagyon fájt a térdem. Vizes fáslival bekötöztük, visszaaludtam, rendben. Amikor ez többedjére megtörtént, szüleim elvittek az ortopédiára, a kerületi SZTK-ba. Itt, az orvos akkori szokása szerint lúdtalpbetétet írt fel, mivel befelé dőlt a bokám. Az első műhiba ez volt: a lábboltozatom megerősítése (pl. mezítlábas járkálás, lábtorna stb.) helyett a betét a meglevő boltozati izmokat is tovább sorvasztotta.
Teltek az évek, a térdem ugyanúgy fájt, a bokám egyre jobban dőlt befelé, és végigjártunk egy rakás ortopédiát meg specialistát. A kezdeti gipszpapucsos mintavételről időközben áttértek az üvegasztalon valami rugós bigyóval történő mérésekre, de a betét ugyanúgy maradt. Általános iskola vége felé egyik helyen már speciális plexi betétet csináltak, merthogy az könnyebb és rugalmasabb. Meg hogy ilyen-olyan gyógypapucsokban kellene járnom - akkoriban még vasfüggöny volt, egy Scholl vagy Berkemann klumpa beszerzése nem volt egyszerű ügy. A lábam természetesen semmit nem javult, sőt. Minden egyes új ortopédián körbevittek mutogatni, hogy ilyen lúdtalpat még a tankönyvekben sem látni. Már azt tervezgették, hogy amint befejezem a növést (későn kamaszodtam), felvágják, szétszerelik és összerakják a bokámat, hogy minden a helyére kerüljön. Én meg majd újra megtanulok járni.
A tornaórák futkározós és ugrálós részéről természetesen fel voltam mentve, ennek az összes beilleszkedési következményével együtt. A katonai sorozásnál - akkoriban még volt ilyen, és elég komolyan is vették - csak azért drukkoltam, hogy ki tudjak küzdeni magamnak egy "ideiglenesen alkalmatlan" besorolást, amíg meg nem műtenek, aztán majd nyilván bevisznek másfél évre, amint felépültem. Meglepetésemre a sorozó orvos csak ránézett a lábamra, és egy szó nélkül nyomta a kartonomra az E kategóriás bélyegzőt ("alkalmatlan").
A térdem meg csak fájt rendszeresen, különösen a nedves hidegfrontokat tudtam előre jelezni. Egyetem alatt egy ismerős ajánlott egy újabb lábász orvost a Sportkórházban, aki őt műtötte. Én már felkészültem az újabb vizsgálatra, és a szokásos diagnózisra. Meglepetésemre azonban ez az orvos megtette azt, amit az előtte levő 20 évben egy másik sem: bár tényleg durván néz ki a lúdtalpam, de elhitte nekem, hogy nem a bokám, hanem a térdem fáj. El is küldött CT-re, pedig ez akkoriban még nagy ritkaság volt; nem úgy, mint manapság, hogy dr. House epizódonként háromszor írja ki a beteget. Amikor megkaptam a leletet, laikusként is egyértelmű volt a látvány, hogy mitől fáj a térdem: az ortopéd (a szó köznyelvi értelmében), kifacsarodott lábam miatt a térdkalácsom az egyik oldalon teljesen hozzáér a térdízület többi részéhez, mozgástól a porc dörzsölődik, begyullad. A doktornak is egyértelmű volt az állapot. Annyiban pontosított, hogy a túl kemény térdszalagom húzza félre a térdkalácsomat. Felírt egy guriga ragtapaszt és Mefixet, és hogy a gyógyszertár után menjek át a gyógytornászokhoz. Ott egy kislány megmutatta, milyen gyakorlattal tudom lazítani a szalagjaimat, majd a ragtapasszal félrehúzta a térdkalácsomat. És 20 év szenvedés után olyan történt, amitől majdnem-férfi létemre majdhogynem elsírtam magam: öt perc alatt elmúlt a fájdalom. Ennyi volt az egész.
Persze néha még előjön, de már pár perc alatt el tudom mulasztani hónapokra. És persze lúdtalpbetétezés helyett igyekszem erősíteni a lábboltozatomat is mindenféle gyakorlattal. Nagy eredmény volt, amikor a lábnyomom újra konkáv lett - azelőtt ugyanis a boltozatom leért a földre. A sportkórházi orvos óta túrázhatok, kosarazhatok, röplabdázhatok, mint a többi, normális ember, még ha elég béna is vagyok, elvégre évtizedes a lemaradásom. Ezt a 15-20 évet vette el tőlem a több doki.Üdv:
BP (nem orvos)
Van egy sztorid a magyar egészségügy helyzetéről? Megvárattak, félrekezeltek, megaláztak? Küldd a praxis.blog.hu@gmail.com címre!
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.08.02. 12:32:15
Az orvoslás a statisztika alapján történik - a gyakori betegségek ritka tünetei sokkal sűrűbben fordulnak elő, mint a ritka betegségek gyakori tünetei.
Azaz sokkal gyakoribb egy atípusos influenza, mint egy típusos lepra.
Egyébiránt mivel a térdfájdalmak túlnyomó részében egyszerű mechanikai okokból a láb és a boka nem megfelelő terhelése áll, érthető, hogy miért mindenki a lábával kezdett foglalkozni. A térdproblémák egyértelműen a lúdtalp következményei, és végül a láb megfelelő, korszerű kezelése hozta el a javulást a posztoló életébe.
radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.08.02. 12:34:25
Oda kell menni, ahol nincs állami főállása a magánorvosnak. :-)
A tényleges magánorvos kollégák ugyanis a gyógyuló páciensekből élnek, nem engedhetik meg maguknak a rossz minőségű munka luxusát.
radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.08.02. 12:36:14
Szóval találtál végre egy jó fizikoterápiás szakembert. :-)
Becsüld meg őt, ha ritka betegséged van.
radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.08.02. 12:38:11
Akkor legyen egy egyszerű próba.
Képzelj el egy rendes, igazi, Krúdy-novellába illő húslevest.
Annak az elkészülési ideje mintegy 3-6 óra.
Aztán próbáld meg elkészíteni 1 óra alatt.
Majd erősen kritizáld meg magad, hogy milyen rossz szakács vagy.
:-)
Twisk 2010.08.02. 12:38:39
- Jó napot kívánok! Kérek egy doboz Daedalont! Köszönöm. Viszontlátásra.
Scala 2010.08.02. 12:40:07
Scala 2010.08.02. 12:44:49
marand22 2010.08.02. 12:45:31
Nagy tévedés. Mielőbbi szívkatéterezés, korai mobilizáció (24-48 órán belül elkezdjük). Ha nagyon kicsi/nagyon korán kezelve lett az infarktus, akár 48-72 óra múlva otthon lehet. 30 éve (coronaria őrzők előtt) az infarktus kórházi halálozása kb. 40 % volt, ma 5-6 % Magyarországon, és ezzel nagyon jók vagyunk Európában (USA rosszabb, mert még mindig csak kb. az infarktusos betegek 1/3-a kapja a legkorszerűbb kezelést, a jelenlegi szervezési, jogi környezetben nem is várható, hogy jobb legyen).
Twisk 2010.08.02. 12:48:50
Everyl 2010.08.02. 12:49:32
azért ez sem szentírás, itt egy példa:
O: mi a panasza?
É: éjjel arra keltem, hogy halucinálok, 41 fokos lázam van, mindent kihánytam, jelenleg, ha nem összegömbölyödve fekszem akkor üvölteni tudnék annyira fáj a gyomromtól lefelé minden
O: evett valami szokatlant?
É: 2 nappal ezelőtt somlóit, kicsit zöld volt a hab és pihés, lehet, hogy szalmonellám van?
O: kizárt
Erre mit mond a statisztika (persze azon kívül, hogy azért mert az ember kiskatona, még nem kéne összeenni mindent)? :-)
radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.08.02. 12:50:11
Az emberek túlnyomó része kevéssé plasztikusan képes csak elmondani, hogy mi a baja, hogy egyáltalán mit érez. Azonban célzott kérdésekkel nagyon pontosan le lehet szűkíteni a panaszok mibenlétét. Ehhez azonban idő kell.
Én részben épp azért mentem el magánpraxisba, hogy legyen időm beszélni a pácienseimmel. Az emberekből ugyanis ki lehet szedni, hogy részletesen mi a bajuk, és aztán a kórelőzményből következtethető problémákra már jobban, célzottan tudok vizsgálatot végezni.
Így derült fény mondjuk csuklóban egy 2 milliméteres apró szalag szakadására, vagy egy apró részleges izomszakadásra, netán icipici epekőre. Őket már máshol, más kollégák egészségesnek nyilvánították. Én meg csak elbeszélgettem velük a műszeres vizsgálat előtt, no meg a saját kezemmel is megtapogattam őket. A kész diagnózissal meg már jó kezekbe küldtem őket tovább.
Ennyit számít az idő, ami végül is pénzkérdés. Ha tízen verik az ajtót, nincs idő beszélgetni.
radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.08.02. 12:51:25
Nem vagyok belgyógyász, én ételfertőzésre gondolnék, de hogy miféle, azt majd a labor mondja meg. :-))
kiberneky 2010.08.02. 13:13:55
Maurice74 · http://www.personaltraining.hu 2010.08.02. 13:22:10
Ugyandehogy (törölt) 2010.08.02. 13:25:33
Scala 2010.08.02. 13:29:00
Mindegyiknek előírja a protokoll, hogy fel kell tennie a kérdést.
De ezen nem szabad fennakadnod! Ez tényleg rendben van, lehet egy francia / svájci magánklinikán nem így lenne, de ott a levegővételt is súlyos összegekben felszámolják! ;-)
Nem vagyok orvos és magyar eü. párti, de én ezen nem akadtam ki. Azon sem, hogy orr-fül-gégészet klinikán MINDEN EGYES viziten el kellett mondanom három-négy napon át, hogy kétszer hánytam a műtét után. Annyira untam, de tudtam, hogy ez fontos nekik. Pedig csak a rohadt béna anesztes és valami rossz zacskó (?) miatt olt + gyomromba lement a vér + eleve nem bírom az anesztéziát, egy korábbi vakbélműtétkor is hánytam, igaz, egyszer.
A lényeg: a baj nem itt kezdődik szvsz.
radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.08.02. 13:30:26
Igen, nagy eséllyel 4 különböző ember, 4 különböző rendszerben futó 4 dokumentumba írta be. És ha csak egy mód van rá, a pácienstől kell megkérdezni személyesen legalább egyszer az adott rendszerbe kerüléskor (orvosi, ápolási stb. dokumentáció).
Így az esetleges életveszélyes hiba lehetősége is negyedelődik.
Mondjuk sokkal kényelmesebb, ha egyszer egy ember hibázik egyet, a többiek erre az egy információra hagyatkoznak, neked meg nem kellene ide irkálnod, mert az urnában nincs internet. :-)
radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.08.02. 13:33:30
Olvasd vissza a posztot.
A posztolót 20 évig a lábával kezelték. A végső megoldást is a lábtorna jelenti számára.
A térdén egyszerű és hatásos tüneti kezelés történt.
guderian 2010.08.02. 13:38:08
Elmentem az sztk-ba. 3 óra várakozás után szóltam, hogy időpontot kértem, ami 3 órája lejárt és nem vagyok táppénzen, hogy itt ücsörögjek a nyugdíjasokkal. Jó társaság, de mégse.Bejutottam. Orvos: kiírom 1 hónapra jó? V: Nem, nem jó, dolgoznom kell, és meg akarok gyógyulni. O: Rendben, 2 hónap múlva megcétézzük addig elektroterápia.
Az elektromos vacakolástól még szarabbul lettem, kezem alig bírtam emelni. 2 hónap múlva kiderült, hogy elfelejtettek bejelenteni CT-re, újabb 2 hónapot kellene várni.
Elmentem magánklinikára, megállapították, hogy beállt a nyakam, sí esések, csákányozás, miegymás...Kifizettem elég sok pénzt, de az izomlazítók, de legfőképp a gyógytorna 1 1/2 hónap alatt majdnem teljesen rendbe hozott. Valószínű a CT mégiscsak kellene, de nincs időm az állami kivárni, a magán meg egy vagyon, egyelőre meg elviselhető állapotban vagyok, csak nehogy egyszer igénybe kelljen vennem a magyar állami egészségügyet...
guderian 2010.08.02. 13:42:21
Előtte pedig az összes leletét semmisítették meg a szeme láttára, mivel kiderült, hogy rákos és minden évben járt szűrésre és természetesen az előzményeken látszott, ahogy a betegség kialakult.
Maurice74 · http://www.personaltraining.hu 2010.08.02. 13:50:23
Maurice74 · http://www.personaltraining.hu 2010.08.02. 13:55:34
Cartman (ex Cartman) 2010.08.02. 13:58:10
Ha ebben igazad van (szerintem egyébként igen), akkor az egész magyar állami egészségügyi ellátás csak egy nagy szemfényvesztés. (Kuruzslás?) Ugyanis az igazi problémákat az esetek nagy részében - ezek szerint - idő (pénz) hiányában feltárni sem képes, nemhogy orvosolni...
Nagy hiba ezen a blogon, hogy azok, akik a legjobban látják a magyar egészségügy gondjait, az orvosok, asszisztensek, ápolók, stb. soha nem fognak kritikát gyakorolni, mert mindenképpen védeni akarják a mundér becsületét. Pedig - gondolom - egyébként akár egy nem szakmai jellegű társaságban is simán kitárgyaljátok a rossz finanszírozási rendszert, az idejétmúlt protokollt, vagy épp hogy Dr. XY mekkora pancser. Itt viszont minden magyar orvos szükségképpen ötvözi Gandhi szelídségét, Teréz anya emberszeretetét, Ernyey Béla udvariasságát és Dr. House zsenialitását. Legalábbis a hozzászólásaitokból ez jön le. (Eltekintve egy-két elszólástól. :) )
Pedig a jogos(!) kritika - akár hiszed, akár nem - nem gyengítené a szakmai tekintélyeteket, hanem erősítené...
orient 2010.08.02. 14:05:15
orient 2010.08.02. 14:08:41
Diagnózis: CFS. Utána lehet nézni. Magyarországon ez nem betegség, mert az egyetemen nem tanítják. Tudod csak az "létezik" itthon amit az aTYunktus prédikál az egyetemi szószékről. Orvostudomány, és velük együtt a betegségek nem fejlődnek Magyarországon(mindenhol máshol igen).
mrbloodbunny · http://mrbloodbunny.blog.hu/ 2010.08.02. 14:13:04
- szokjon le a dohányzásról
- egyen rendesen
- ne stresszeljen
...??? "te kibeb@szott rítard gyökér!!!" gondoltam én kb 1,5 év után miután alig-alig dohányozgattam, főtt ételt ettem (nem, nem csak húst) stb... aztán háziorvosváltás.
"Igen? Ez a panasza? No először is felírok egy gyenge gyógyszert (rabiphrex)utána megy gyomortükrözésre." A problémám (ami néha, nagy ritkán még előjön, de közel nem olyan súlyosan mint rég) 3 nap alatt elmúlt. A tükrözés után konkrétan lecseszett a szakorvos, hogy minek mentem, mikor semmi bajom sincs... hát ennyi!
radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.08.02. 14:20:51
Az adatkezelés és annak redundanciája... hát igen. Az emberi adatbeviteli hiba aránya 15 %. Ha négyen viszik be ugyanazt az adatot, akkor meg jóval kevesebb (asszem 0,15 a negyediken).
A baj az, hogy a legtöbb "integrált kórházi rendszer" valójában nem integrált, hanem egy SAP vagy Oracle-alapra ráhúzott felület, igazán alapos átgondolás nélkül.
Közös bennük, hogy hatékonyan használni alig lehet őket, ugyanakkor nagyon sokba kerülnek.
radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.08.02. 14:24:15
Nem egészen. :-)
A páciensek egy része olyan panaszokkal jön, amik maguktól elmúlnak (megfázás, kisebb rándulások, bélfertőzések).
Aki nem gyógyul magától, azok nagy része típusos betegségekben szenved.
A magyar állami rendszer azoknak rossz, akik nem típusos, egyből besorolható tünetekkel bírnak, mert az idő épp csak a rutinra elegendő.
radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.08.02. 14:28:14
Az sajnálatos, hogy nem találtad meg azt az orvost, akire szükséged lett volna.
Nagyon sok kolléga - bár látja az egész embert - bizonyos fokig beszűkül a saját szakterületére.
Nemrég járt nálam egy fiatal nő, 30 körüli, akinek különféle végtagzsibbadásai voltak. El is ment a neurológiára, ahol egy szklerózis multiplex-specialista rendelt, egyből gyanakodni is kezdett az SM-re. Engem egy ismerősön keresztül találtak meg, a páciens addigra teljesen kész volt lelkileg, hogy neki gyógyíthatatlan, de halálos betegsége van.
Aztán kiderült, hogy "csak" nyaktornára van szüksége.
epres négercsók 2010.08.02. 14:29:41
Egyébként, az MBT cipő mibe kerül? Mert azt hallottam, hogy horror ára van, de a honlapon persze nincs feltüntetve. Meg az is érdekelne, akinek van ilyenje: mennyire strapabíró? Az alapján, amit írnak róla, szerintem nekem konkrétan erre lenne szükségem, bár meglehetősen randa egy cipő, mit ne mondjak :)
Scala 2010.08.02. 14:31:20
TinyGirl 2010.08.02. 14:32:04
Egy hete voltam a Sportkórházban az Ortopédián kíváncsiságból... Eredmény: ilyen jófej dokival még életemben nem találkoztam. Fiatal korom ellenére (23) kezet fogott velem, türelmesen végighallgatott, megvizsgált. Lúdtalpbetétet javasolt, és előírt 10 alkalom gyógytornát. A gyógytornász hölgy kapásból mondta, hogy ugyan a szalagokat nem lehet erősíteni, de a belső izmokat igen, így remélhetőleg nem fog kimenni a bokám olyan gyakran.
P75 2010.08.02. 14:35:57
"Meglepetésemre azonban ez az orvos megtette azt, amit az előtte levő 20 évben egy másik sem: bár tényleg durván néz ki a lúdtalpam, de elhitte nekem, hogy nem a bokám, hanem a térdem fáj."
Tudom, h a lúdtalp okozhat térdfájást, de neki eleve el sem hitték, h a térde fáj!
Scala 2010.08.02. 14:36:28
Fentebb írtam Enquist ugyanaz, az is nagyon jó.
Strapa: sztem eléggé jó befektetés, egy éves az enyém, télen is hordtam, mert bazi kényelmes és folyton összetörte a kocsit a zuram, úgyhogy gyalogolni kellett. Semmi nyoma strapának. Két évet-hármat kibír.
Ezt a kommentet nézted? @Scala: Itt vannak további infók.
radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.08.02. 14:38:13
A krónikus fáradtság szindróma létező és elég régóta ismert dolog. Én tanultam róla annak idején vagy 12 éve az egyetemen.
Nem értem, miért nem jöttek rá.
Cartman (ex Cartman) 2010.08.02. 14:47:52
:)))
A legutóbbi döbbenetes élményem a magyar egészségügyről: a Szent Imre kórház szülészeti várójában láttam egy hirdetést. Angliába kerestek orvosokat, gyakorlatilag BÁRKIT/BÁRMILYET. Ez persze nem új, de az igencsak meglepett, hogy ezt a hirdetést ki lehetett tenni egy kórházban és pláne egy váróban (tehát még csak nem is egy valami diszkrétebb helyen, orvosi szobában, pl.), és senki nem szed(et)te le. Ez azért nagyon jól mutatja, milyen állapotok uralkodnak a magyar egészségügyben...
kvadrillio 2010.08.02. 14:49:18
Dr.laikus PhD 2010.08.02. 15:05:38
Uhhh.
Pedig a tapasztalat az, hogy neurológus baromi nehezen mondja ki a diagnózist...
Nagy Öreg Székesfehérváron, kezelés Angliában.
A két nagy subba halt majdnem bele, a kicsikre oda se bagóztak.
15 éves kora óta Magyarországon élő szerbiai kislány, akit nem vittek orvoshoz a koleszből, vagy nem figyeltek rá.
A többi az is horror, rosszkor volt a két nagy sub, eppen alakították át az egészségügyet. Egy nagyon kezdő neurológushoz került, a tapasztalt meg nem szerette őt. Szerencse, hogy több nyelven beszél, most már kint dolgozik és végre a gondozása megoldott.
Szerencsés, mert a jobbik formáját "kapta", de a két nagy sub itt akár a halálát is okozhatta volna.
_tracky 2010.08.02. 15:07:04
_tracky 2010.08.02. 15:10:10
_tracky 2010.08.02. 15:12:57
moonclown 2010.08.02. 15:13:02
Tőelm is mindig megkérdezik de mivel sose volt rá szükségem így szerencsére fogalmam sincs.Sőt voltam sportoló voltam katona és úgy kellett megnézetnem a vércsoportomat mert sehol sem jegyezték...
moonclown 2010.08.02. 15:17:25
A legtöbb eü helyen még 98-ban írt Clipper vagy FoxPro-ban tolt dBase van...
SAP persze...
sptör 2010.08.02. 15:19:55
Bizony,egy jó gyógytornász többet ér sok száz SZTK-s ortopéd orvosnál.Én is tapasztaltam már.Sajnos sokan nincsenek tisztában a PROFI gyógytorna jelentőségével.Más, érdekességképpen: 30 évvel ezelött urológus mütétet javasoltak, mert lassuak voltak a spermáim és nem akart összejönni a gyerek.Természetesen nem hagytam, ma van egy gyönyörü 23 éves lányom.Nem tudom mennyit gyorsultak a spermáim, biztos megijedtek..... Másik: 35 éves koromban sziv-pacemaker beépítését javasoltak az érsebészeten,két elszédülés után/ késöbb kiderült: alapból alacsony a vérnyomásom+vércukorszint leesik, megyek a föld felé.Azóta , ha ritkán-10 évente előfordul, két szem cukorkaféle és minden oké.Mellesleg 12 éves koromtól igazolt focista voltam és a diagnozis megállapításakor is meccsről jöttem. Ma már lassan 66 vagyok, focizom, sielek, szörf,stb.
Dr.laikus PhD 2010.08.02. 15:25:50
Klinikákon és egy pár nagy kórházban.
FoxPro? Ez komoly?
Nem létezik! Biztos vagy benne?
Léteznek egész jó programok, lehet bérelni őket, saját háziorvos is ezzel dolgozik. elég egyszerű, de nagyszerűen tudja kezelni az asszisztensnője és pillanatok alatt kinyomtatja amire szükség van. azaz nagyon jó program.
varvizib 2010.08.02. 15:28:11
P75 2010.08.02. 15:31:40
Scala 2010.08.02. 15:59:36
Vércsoport: szintén csecsemő koromban nézték meg, anyámnak kellett volna megjegyeznie, de persze elvétette, és apáméba rakott, mert szerinte a tesóm az ő gyereke, én apuhoz húzok, tehát, akkor a vércsoportom is az övé. 18 éves múltam, vért adtam maikor kiderült, hogy 0 poz., mint az övék, és nem A +.
/Igen, érdekes családi történet, tudom.../
MosoMasa 2010.08.02. 16:04:55
A gyógyulásodban szerintem nagyon nagy szerepe van a lustaságodnak, mert nyilván ajánlották a tornát, ajánlottak pár dolgot.
Száz százalék hogy nem voltak téves diagnózisok. Az egy más kérdés, hogy ez utóbbi doki másfelől közelítette meg a dolgot - mutatott egy tünetmentesítési lehetőséget, ami nem gyógyít és nem is teszi rendbe a bajodat, de segít, főként pszichésen, hogy higgyél a dologban és a tornákat elvégezd, ami aztán hozzásegít a gyógyulásodhoz! mer ugye mégiscsak a lúdtalpadat kezelték, nemdebár!?
Csak a lustaságunkat, a nemtörődömségünket nem az orvoson kellene leverni!
Az orvoslás tapasztalati tudomány, és nem egzakt tudomány. nem itélhetsz el kapásból egy dokit azért, mert másként ítél meg valamit!
orient 2010.08.02. 16:05:58
Leírom a különbséget. Már sok ilyen nemzetközi közösség tagja vagyok és tartom a kapcsolatot hasonló emberekkel más országokból.
Angliában és más európai országokban, a komolyabb eseteket, leszázalékolják és megtehetik, hogy otthon maradjanak. Én konkrétan a nagyszobától a WC-ig nehezen jutottam el annyira kivoltam. Orvosok a szükséges tesztek elvégzése után arra a megállapításra jutottak, hogy lelki eredetű a problémám. Igen el is hittem, ez a diagnózis akkor amikor mást nem tudnak mondani. Mindegy akkor még nem tudtam CFS, csak elkezdtem utánajárni a dolgoknak. Jó pár évembe telt mire sok forráson keresztül eljutottam arra a helyre ahova. Ott sokkal érzékenyebb vizsgálatokat csináltak mint egy teljes vérkép és ultrahang...stb. itthon.
Persze megállapították, hogy CFS és kezelést igényel. 1 hónapig tolták belém az infúziókat. 3 hónapra rá megint. Most már csak úgy évente járok.
Teljesen nem vagyok még ok, de nagyon sokkal jobban mint azelőtt. Lehet sosem leszek 100%, de legalább tudok dolgozni és élni az életemet.
Magyarországon sajnos ilyen kezelést eddig nem találtam. Itthon általában a dokik ezt hipochonderségnek, depressziónak...stb. kezelik, de valós segítséget nem adnak. Ha nem tudnak segíteni, az sem baj, csak ismerjék el, hogy ez van és legalább ne nézzék hülyének az embert, ha odamegy.
P75 2010.08.02. 16:06:07
Scala 2010.08.02. 16:10:57
Hadd ne mondjam, hogy az azstrológiai elemzéseknél is folyton bennem a szkepszis, valóban 11h10 perc volt-e? :-D (az sincs rajta, legalábbis akkoriban nem volt).
A pen. érz. benne volt a kiskönyvben.
Scala 2010.08.02. 16:13:39
metamorph 2010.08.02. 16:35:38
Ha érdekelte volna saját problémája igazán, akkor utána ment volna a megoldás keresésének... ja, hogy 20 éve még nem volt google? a google kapja be.
cometneni 2010.08.02. 16:45:32
BKV reszelő 2010.08.02. 17:12:23
Nem, majd jön inkább szabidoki és a hozzá hasonlók és leolt mindenkit, hogy ez van, kevés a lóvé, ergo ez jár.
to:rppapa 2010.08.02. 17:24:40
zuhor 2010.08.02. 17:38:11
Jó lenne ha többet küldenék a pácienseiket hozzánk és esetleg visszajelzést is kérnének, ne csak a lapra rávezetett jelenlétet kelljen leadni. Akár privátin is.Valószínűleg a postolo is hamarabb kapott volna konkrétabb kezelést.
cometneni 2010.08.02. 17:45:42
Polifémosz 2010.08.02. 18:19:43
Mi a panasza?
Fáradt vagyok!
OK ez biztos a híres CFS! Lusta embert meg depresszióst úgysem láttunk még soha! Hová nyomjuk a pecsétet? 100%-os rokkant!
Utánam kiabálnak: Ja és tessék Németországba menni mert ott csodadoktorok az ismeretlen eredetű CFS-t is szuperül gyógyítják infúzióval ( sós víz) sok penzért!
OK! Köszönöm!
Scala 2010.08.02. 18:24:54
Basszus ezen most nagyon jót röhögtem, de nem orient ellen, szigorúan mellette. :-DDD
genghis 2010.08.02. 18:44:07
Meg ez a post!
Elvettek tolem a zorvosok+a zemberek husz evet mert nem tanultam meg rendesen jarni!:D
Engem 11 evesen elkuttek karatejozni a ludtalpam miatt a dokik.
A ludtalpam elmult.
16 evesen szetszakadt a bal kereszt terdszalagom egy edzesen.
Azota is szar.:D
fuzzykinkyfunk 2010.08.02. 18:51:00
Rotoxis 2010.08.02. 18:51:35
Az elmúlt évben egy német faluban (300 lakos) láttam fizio rendelőt, 3 masszőrrel.
Ja, hogy ott kevesebb a mozgásszervi beteg? Vajh' miért?
Polifémosz 2010.08.02. 18:54:57
Rotoxis 2010.08.02. 19:06:31
Polifémosz 2010.08.02. 19:07:59
orient 2010.08.02. 19:10:35
Kicsit olvass utana mi az a CFS. Nem az hogy ja de faradt vagyok. Nem kivanom senkinek sem. Pl. Mikor a melletted levo szobaba sem tudsz atmenni.
Te viszont tudsz mindent onnan nezve igaz?
Ha nem erdekel akkor minek bunkosgodsz? Jobb dolgod nincs?
15 eve van CFS-n es nem voltam betegallomanyban sohasem ezmiatt. Folyamatosan dolgozom, nem az volt a lenyege, hanem az HOGY KURVA SZARUL VAGYOK ES NEM AKAR VELE SENKISEM FOGLALKOZNI.
Te tudod valoszinuleg. Remelem egyszer neked is lesz es megtudod, hama'r ilyen egyutterzo vagy valamirol amirol fingod sincs.
orient 2010.08.02. 19:11:37
Polifémosz 2010.08.02. 19:18:23
Droidfigyelő (törölt) 2010.08.02. 19:23:11
Megfogadtam, hogy nem kommentelek, de nem tartom be:) Ok, értem, de valami hibádzik visszamenőleg is. Ha a delikvens állandóan azt mondja, hogy de még mindig marhára fáj a térde (ami nyilván lehet lúdtalptól, ok), és az istennek nem javul, és szenved, és egyre korlátozódik a mozgásképessége, akkor a korszellembe nem fér bele, hogy na, nézzük már meg, hátha van ott valami más is? Mégiscsak panaszkodik valamire, de nagyon, amúgy meg fiatal, életerős, és ilyen korban naponta 2-3 órát kellene fociznia, és táncolnia, még lúdtalppal is.
Ez itt a bibi, nem a tárgyi tudás. Bármilyen gyógyítási trendbe bele kell(ene) férnie a páciensnek, nem csak az orvosnak és az aktuális orvosi iskoláknak.
Te ezt hogy látod?
Scala 2010.08.02. 19:29:37
Mindegy, csak érdekelt! :-)
Nem vonom kétségbe amit írtál!!! és örülök, hogy találtál jó kezelést!
Scala 2010.08.02. 19:31:36
2010.08.02. 19:37:19
Rotoxis 2010.08.02. 19:37:27
A láb betegségeinél a tünetek nagyon gyakran jelentkeznek "feljebb", mint jelen esetben a térdnél. Egy kicsit még haladt volna előre korban a posztoló, törvényszerűen megjelent volna a derékfájás is. Ezen panaszok kezelése az alapbetegség oki kezelése nélkül csak tüneti lehet, ilyen pl. egy jó pirula bevétele. Ez azonban nem megoldás. A posztoló a térdfájdalomra konventrált, mert azt érezte egyedül. Az, hogy a tartása teljesen eltér a normálistól, hogy a csontrendszere folymatosan deformálódik, azt nem (nem fáj ugyanis). Ettől még a betegség fenn áll.
Az elmúlt években, évtizedben lassan változik a gyógykezelés módja. Így lehetséges az alapbaj hatékonyabb kezelése is. Enélkül a térdfájdalom óhatatlanul visszatért volna.
A baj az, hogy a fiziotherápia és ezen belül a manuáltherápia még mindig nem terjed (lásd az előző kommentem: Rotoxis 2010.08.02. 18:51:35). Ennek oka egylrtelműen forráshiány.
Droidfigyelő (törölt) 2010.08.02. 19:49:07
Ok, köszi a választ. Amit nem értek: szerinted mi lehetett az alapprobléma? A lúdtalp okozta az egyre súlyosabb más elváltozásokat?
A másik, hogy ok, forráshiány, de nem lenne-e logikus, hogy ha mondjuk az orvos magánrendeléses gyógytornát (is) ajánl? Mert volna értelme.
Rotoxis 2010.08.02. 19:53:25
A gyógytorna és a gyógymasszázs (nem a "varázslókról" beszélek) maszek alapon igen költséges, óránként 4-8 ezer Ft. Lehet ajánlani, de kérdés ki fogja igénybe venni. Akinek van rá pénze, amúgy is jár rendszeresen.
victor vacendak 2010.08.02. 20:15:33
Ha netán úgy értetted, hogy a nő akart lenni a kizárólagos MBT forgalmazó, az más. Csak fogalmazz egyértelműbben.
victor vacendak 2010.08.02. 20:18:38
Droidfigyelő (törölt) 2010.08.02. 20:33:51
Hát ez az, én épp így értettem, de akkor mit nehéz megítélni a poszt alapján?:)
A pénz és a tájékozottság nem áll egyenes arányban egymással. Még a képzettség és a tájékozottság sem. Szerintem érdemes lenne mindig mondani, és nyilván nem a kuruzslókról van szó, hanem szakképzett, gyakorlott gyógytornászokról. Csodákra képesek, utólag is sokadszor köszönet a Baleseti Sebészet gyógytornászainak, amiért nem vagyok sánta.
Rotoxis 2010.08.02. 20:52:58
A mozgásszervi betegségek esetén szerintem minden épelméjű doktor ajánlja a gyógytornát és a masszázst. Sajnos az SZTK-ra "felírt" adagnál az emberek többsége nem vesz igénybe többet. Ráadásul a gyógytornát hajlamosak hanyagolni, pedig az otthoni is legalább annyira fontos lenne.
kenya5 2010.08.02. 20:55:03
Scala 2010.08.02. 21:06:30
victor vacendak 2010.08.02. 21:22:37
radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.08.02. 21:50:45
A posztoló baja nem más, mint a lúdtalp.
Hogy emiatt már a térde is fáj, egyszerű következmény.
Az kétségtelen, hogy nem a következményes térdfájdalmával foglalkoztak, hanem a kiváltó okkal. Bár azzal is kellett volna, hogy ne fájdalommal élje az életét.
szabidoki 2010.08.03. 02:02:57
Attól szűnt meg a fájás, hogy a lúdtalp kezelése korrekt volt, nem a ragtapasztól.
A sok sültbolond (anyám vércsoportja/reflexzónák/állandóan nagyon fáradt/miértkérdezikfolytonazallergiát/stv) meg megtehetné azt a szívességet, hogy zéró szakmai ismeret birtokában nem ugat hülyeségeket...
Scala 2010.08.03. 05:51:27
Pardon de tényleg!
Vércsoport engem érint: mondhatod.
CTamás · http://www.joegeszseget.hu/ 2010.08.03. 06:24:49
Majd kiveséztük, hogy ha a talpboltozata megsúlyedt, akkor a bokája rosszul áll, ami a térdét állítja be hibásan, ami a csípőjéhez is rosszul vezeti a combcsontot. S a vége nem csak az, hogy esztétikailag igen csúnya, hanem az előbb utóbb kialakuló fájdalma sem az igazi.
grofakos · http://www.zoldhetfo.com/blog/online_vasarlas_elonyei 2010.08.05. 13:23:45
A megoldást nem a gyógyszerek jelentették, hanem 7 módszer, amit azóta is alkalmazok.
vajdap 2010.08.13. 17:11:37
Ha van rá mód, én is nagyon szeretném megtudni ennek az orvosnak a nevét. Elég jól jönne nekem is...
Köszönettel:
Péter
Az utolsó 100 komment: