Szilánkos válltöréssel a Szent János Kórházban

2010.07.22. 06:00

Tisztelt Praxis Blog!


Érdekes, mennyien panaszkodnak a Szt. János Kórházra, ott is többnyire a Traumatológiára. Érdekes, következmények nélkül.


Velem is ott történtek olyan dolgok, hogy ha más meséli, nem hiszem el.


Péntek délben mentő vitt be, bár kértem, bárhova, de ne oda, nevetve mondták a mentősök, akkor el kell költözni.


Pechemre egy középkorú doktornő vett fel, aki nem értett az EKG-hoz, saját bevallása szerint. A röntgenhez sem, mert a kollégáival nézette meg, akik azonnali műtétet javasoltak. Mint később kiderült, okkal. Szilánkos válltörésem volt. A fájdalomcsillapítót kérni kellett, de a karom rögzítése is nekem jutott eszembe. Persze, nekem fájt, nem a doktornőnek. 4 órai ambulancián üldögélés után azt is nekem kellett kérni, hogy hadd kerüljek fel az osztályra.


A szobában jött egy nővér, EKG-t csinálni, mondta, feküdjek le, mondtam, nem tudok. Nagy kínok árán valahogy lefeküdtem. A jól láthatóan törött, és kificamodott vállamnál fogva akart átfordítani, persze, nem hagytam. Közölte, nem neki fontos az EKG, és elment. (Megoperáltak, elaltattak volna EKG nélkül!) Déltől este 9-ig vártam a műtétre, akkor jött egy orvos, és közölte, majd hétfőn fognak megoperálni, és résztvevően megkérdezte, hogy jobbkezes voltam-e, eddig. Onnantól szabályszerű nyomozást folytattam az operáló orvosom után, aki, amikor megtaláltam, és mondtam neki, hogy szeretnék vele beszélni a műtétemről, mondta jó, csak gyorsan, mert nem ér rá!


Az ellátásra nem lehetett panaszom, mindent odalöktek elém, kenyeret, konzervet, csináljak vele, amit akarok. Fél kézzel persze, nem olyan egyszerű. Fájdalomcsillapítót nem nagyon adtak, mondván, akkor mi lesz a műtét után, ha hozzászokom. Három nap alatt?


Amikor kiderült, be kell feküdnöm, azonnal VIP szobát kértem, nem kaptam. Három napig, amíg ott voltam, össze-vissza hazudoztak, hogy nincs, de van, de most jöttek bele, most mentek el, stb. Aztán megtaláltam, kettő VIP szoba is volt, nem kell, mondjam, üresen!


Ezek után szerintem érthető, hogy elmentem egy másik kórházba, ahol annyi fájdalomcsillapítót kaptam, amennyit akartam, mert ott az volt az álláspont, hogy egy percig sem kell, hogy fájjon. A karom rögzítésén erősen csodálkoztak már a nővérek is, hiszen egy gézzel volt valami rafinált, és régies módon felkötve. Kiderült, van profi rögzítő-kengyel is, ami persze sokkal jobban stabilizálta, és mindjárt kevésbé fájt is. A kenyeret megkenték, maguktól, a kórház tiszta volt, voltak rendes bútorok, és sorolhatnám.


Kiderült, nem az egészségüggyel van a baj, hanem az egyes helyekkel.


Ezek után nem értem, miért van annyi panasz bizonyos kórházakra, bizonyos osztályokra következmény nélkül. Ha már a Kórház mentalitását nem lehet megváltoztatni, javaslom, a Szent előnevet vegyék le a kórház nevéből, mert ebben az összefüggésben sértő Szent Jánosra!

 

Üdvözlettel! k.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

_tracky 2010.07.22. 06:29:53

Egy adott rendszer működése mindig is az azt működtetőn múlik. Ezek szerint itt is beköszönt az emberi tényező, a leszarom magatartás, és az "utálom a betegeket" mentalitás...

Az egészségüggyel is baj van - anyagi finanszírozás - viszont vannak emberek - egyre kevesebben -, akik próbálják a lehető legtöbbet kihozni a helyzetből. Ez dicsérendő.

A másik kórház is gondolom állami volt. Jól tette a levélküldő, hogy nem nevezte meg, mert még a végén azt is "megjavítanák", "beteg-központúvá" tennék...

Despota 2010.07.22. 07:31:58

OFF. Az elszaporodó személyeskedő, trágár, sértő kommentek okán felhívnám a T. olvasók figyelmét a mindenki által nyilvános blogszabályzatra!

praxis.blog.hu/2010/06/23/blogszabalyzat_7

Káin 2010.07.22. 08:26:57

" Ha már a Kórház mentalitását nem lehet megváltoztatni, javaslom, a Szent előnevet vegyék le a kórház nevéből, mert ebben az összefüggésben sértő Szent Jánosra!"

Még nem volt "szerencsém" a Szent János Kórházhoz, de nem ez az első kritika, amit hallok róla sajna.

Káin 2010.07.22. 08:27:35

@Despota: WOW, micsoda terror van itt :D.

Despota 2010.07.22. 08:33:56

@Káin: Ettől a másodperctől mindenki tiszta lappal indul, de aki nem tartja be a játékszabályokat, az repül.

Káin 2010.07.22. 08:51:32

@Despota: Szerintem is korrekt így, mert ami nagy általánosságban folyik itt, az nem normális.

Despota 2010.07.22. 08:55:45

@Káin: @_tracky: Örülök, ,hogy nem csak én látom így.

epres négercsók 2010.07.22. 09:23:14

@Despota: NA VÉGRE! :) Szuper. Esetleg a moderátorok személye megismerhető?

A poszthoz. Nemrég hallottam, hogy a traumatológos orvos hiányszakma Magyarországon. Így tehát gondolom sajnos "törvényszerű", hogy ott várni kell, pedig oda jellemzően összetört és fájdalmakkal küzdő, sürgős ellátást igénylő betegeket visznek. Amikor apám tavaly összetörte magát, és itt egy kis törés, ott egy kis ficam, akkor 6!! órát várt, mire egyáltalán a röntgenbe bemehetett (vidéki nagyváros trauma). Nem azt mondom, hogy helyénvaló ez a rendszer, mert nyilván nem az, meg talán(?) itt nem játszik az, amit talán Adamantium mondott, hogy nem szabad a fájdalomcsillapító, mert az megnehezíti a diagnózist (a törést a röntgen fájdalomcsillapítóval együtt is kimutatja, gondolom én).

Viszont, ezt a "kértem a VIP-szobát", ezt nem értem, valaki homályosítson már fel plíz. Minden kórházban van VIP-szoba, és ha nekem nem szimpi a "köz", meg van rá pénzem, akkor kérhetem, hogy tegyenek engem külön szobába? Azért ezt jó tudni... (Na nem mintha annyit feküdnék kórházban, kopp-kopp).

Káin 2010.07.22. 09:23:18

@Despota: Akkor most mindenki örül :).

Dr.laikus PhD 2010.07.22. 09:24:59

@_tracky:

Én meg azt gondolom, hogy DE, fontos és jó lenne tudni, hogy melyik kórház volt.

Tanulság is lehetne, hogy egyiknél miért jobb ami a másiknál minősíthetetlen.

Személyi és tárgyi feltételek azonosak-e?

Ha igen, ők miért tudják, másik miért nem?

Tanulságos lenne mindnyájunknak.

epres négercsók 2010.07.22. 09:25:26

@Káin: Nézd, eszemben sincs védeni a Szt. Jánost (de támadni se fogom, mert nem ismerem), de szerintem a nagy, sok beteget kiszolgáló kórházaknál nyilván több lesz a panasz, mint egy vidéki kiskórháznál, ahol századakkora a forgalom.
Ettől függetlenül még lehet ez egy gázos hely, mint ahogy a Déltepsi bizonyos részei (tehát nem az egész!) is gázosak.

sandorszukits 2010.07.22. 09:26:43

Talán ha a doktornő elolvasta volna , hogy mit írt a radiologus akkor az javított volna helyzeten.

Nagyon bírom , hogy mindenki azt hiszi , hogy az összes orvos ért a RTG elemzéshez.

Fel kéne már fogni az embereknek , hogy a képalkotó vizsgálatok elemzése a radiologus dolga, nem véletlenül tanulják éveken át.

Despota 2010.07.22. 09:27:07

@epres négercsók: Moderátor egyelőre én vagyok és hamarosan keresek magam mellé egészen pontosan kettő darab emberkét, lehet majd itt jelentkezni :).

Káin 2010.07.22. 09:29:27

@epres négercsók: Na igen, minél többen járnak valahova, annál esélyesebb, hogy negatív tapasztalatokkal szembesülnek.

Halanyó 2010.07.22. 09:39:03

Ez a VIP szoba dolog hogy működik, mert eddig még nem nagyon hallottam róla?

Dr.laikus PhD 2010.07.22. 09:45:01

@Halanyó:

Kórházi hotelszolgáltatás.

Már ahol van. Egészségpénztárak fizetik a napi díját, ha van ilyen tagságod.

Kórházak honlapján ára is a lehetőség is fent van.

epres négercsók 2010.07.22. 09:49:38

@Despota: Soxerencsét. Én ennek csak örülni tudok, mert nagyon fáj, hogy igen kevesen látjuk a lényeget, hogy ez a blog miért van, és hogy mi is segíthetünk a magunk módján. Esetleg még annyit, hogy ne feltétlenül két modit válassz, mert nem mindenki tud egész nap itt ülni és a kommenteket szkennelni. Vagy ez pályázati feltétel? :D

@Halanyó: Ezt kérdeztem én is. Jó lenne, ha egy erre járó illetékes mesélne erről, mert szerintem sokunkat érdekelne. Szülészeten már hallottam ilyenről, de hogy minden kórházban lenne...

@Káin: Ez pontosan így van. De ennek a fordítottja is igaz lehet: minél többen járnak oda, annál több POZITÍV vélemény is érkezhet onnan. Lásd ellenpéldának a Déltepsiben az urológiát. Arról még csak jót hallottam (a kórház kőkorszaki állapotai ellenére is), továbbá nekem is csak jó tapasztalataim vannak vele. Ez a Déltepsi 90%-ával nincs így, de szerintem úgy korrekt, ha megjegyezzük a pozitívumokat is.

Rotoxis 2010.07.22. 09:55:44

@epres négercsók: A fájdalom csillapítása nem azonos a fájdalom megszüntetésével. A fájdalomcsillapítás egyrészt jár, másrészt a komoly fájdalom rontja a beteg általános állapotát. Személyes tapasztalatom szerint a traumatológusok valóban mintha kisség nehezebben adagolnák...

Korábban valóban volt olyan nézet (leginkább a hasi sebászek körében), hogy vizsgálat előtt nem csillapítunk fájdalmat a pontos diagnózi miatt. Ma elérhetők más képelkotó eljárások, amivel a diagnózis megfelelően felállítható.

A kórházak ellátottsága főleg fenntartótól függően elég változó. Mindehhez még jönnek az emberi tényezők. Ma itthon nem lehet azonos színvonalú ellátáshoz jutni mindenhol.

A poszthoz csak egy megjegyzés. A posztoló szerinte a karja "egy gézzel volt valami rafinált, és régies módon felkötve". El kell mondjam, ez a kötés (Desaultnak hívják) hiába ezer éves, még mindig az egyik legjobb módja a váll-felkar rögzítésének. Nem minden sz@r ami régi.

Dr.laikus PhD 2010.07.22. 10:03:00

@Rotoxis:

Biztosan Neked van igazad.

Ez is bizonyítja, hogy a körülmények mekkora hatással bírnak.
Tisztaság és emberi hang - szerintem nem kell több egyenlőre.

Aztán, mintha azt írta volna, hogy az újabb (ami nem jobb) neki kényelmesebb volt, kevésbé fájt. :)

trimalchio 2010.07.22. 10:03:43

@Halanyó: Abban a kórházban is van, ahol a vesémet kivették. Én rá is kérdeztem mondták az árát. Bárki igénybe veheti, szerződött egészségpénztárral olcsóbb. Ez egyágyas szobát, külön fürdőszobát, tv-t, stb. jelentett volna. Az orvos azonban azt mondta csak olyanoknak ajánlja, akiknek nincs szüksége szakápolásra, esetleg sürgős beavatkozásra. Inkább csak azoknak, akik valamilyen szűrésre fekszenek be. Teljesen igaza volt, nem is vettem igénybe. Például fizikailag is messze volt az urológiától, nem nagyon volt elvárható, hogy orvosok, szakszemélyzet majd oda átrohangál hozzám. Ha valami baj lett volna sokkal veszélyesebb helyzetben lettem volna, mint az urológiai osztályon.

Despota 2010.07.22. 10:05:17

@epres négercsók: Nem feltétel, és a két modi csak egy hasraütéses szám volt, lehet több is.

Rotoxis 2010.07.22. 10:09:19

@Dr.laikus PhD: Teljesen egyetértek. A környezet kulturálatlansága rendkívül deprimáló tud lenni. Sajnos amennyire ismerem a Szt. Jáno traumát (és általában az egész kórházat), az elhelyezés színvonala valahol a kora középkori Balkán színvonalán áll. Tudom, hogy egy nem túl régi (esetleg új) tömbkórház működtetése lényegesen kevesebbe kerül, mint a pavilonos Jánosé, de azért csak kellene tenni valamit.

A fájdalom érzése szubjektív, nem feltétlenül biztos hogy az új rögzítő miatt fájt kevésbé a posztolónak. Lehet lelki oka is, ráadásul a másik kózházban már bőven kapott fájdalomcsillapítót is.

epres négercsók 2010.07.22. 10:22:45

@Despota: Ha elfogadsz egyébként javaslatokat is (nagyon szívemen viselem én ezt a moderációt :D), akkor úgy csináld, hogy beteg és orvos is legyen közte. Nyilván az előbbi a nagyobb halmaz, abból könnyebb lesz választani.
Amúgy szerintem az se rossz dolog, ha lehet "ajánlani" (szerintem, aki igazán alkalmas modinak, az szerénységből úgysem fog jelentkezni). Első körben én javasolnám Dr. Morcz-ot, ha erre járna még, egyébként pedig Radiológust. Az indokaimat inkább megtartom, mert nem akarom megbántani a többi orvost.

Egyébként, kacorkával mi történt?

epres négercsók 2010.07.22. 10:26:49

@Rotoxis: A kinézetről egyébként teljes mértékben egyet értek. Volt szerencsém "Nyugaton" egy olyan kórházban járni, ami magánbiztosítós rendszerben működött. Nah, ott olyan ellátást kaptam (TÉNYLEG hotel), hogy csak pislogtam. Aztán, amikor Massa bekerült az ÁEK-be, és a Fókusz vagy mi volt az, bement lefilmezni a "VIP" szobát, azt hittem, eldobom magam. Valami puritán szocreál őskövület. Még gondoltam is, hogy ha ez a vip-szoba, milyen lehet a többi...

Az ilyen helyeken azért mindig emlékeztetem magam, hogy a suliban a fizikatanárom írta rá egy összefirkált, összenyilazott, de a jó megoldást magában foglaló dolgozatomra, hogy: "Külcsín: 1, belbecs: 5".

Dr.laikus PhD 2010.07.22. 10:32:44

@Rotoxis:

Jánosra vissza térve.

Pavilonok között is van különbség.

Az egyikben tisztaság van és csend, minden nővér megtalálható, ha szükség van rá.

Szerintem főorvos függő. Amennyiben ez az ő dolga.

epres négercsók 2010.07.22. 10:37:26

@Dr.laikus PhD: Ööö, tudom, stupid kérdés lesz, de mit kell érteni a Jánosban pavilon alatt? Több különálló épület, mint az Istvánban?

Rotoxis 2010.07.22. 10:45:53

@epres négercsók: Szerintem a korrekt szakmai munka feltétele a nyugodt és normális környezet. Enélkül lehet jót alkotni, de baromi sok energiát von el a többitől.
Az ÁEK-kel kapcsolatban. A többi szoba ugyanúgy néz ki, legfeljebb több ágy (beteg) van benne. :-))

@Dr.laikus PhD: Bezony igazad van. A hal szaga és feje között szoros konstellációt érzek. A rend és az ápolás minősége azonban elsősorban nem a főorvoso, orvosokon múlik, hanem a főnővéren (főápolón). Egy háromkeresztes seprű pozitív (boszorkány jellegű), illetve legalább hétfejű típusú főnővér esetében sokkal nagyobb rendben mennek a dolgok.

Dr.laikus PhD 2010.07.22. 10:54:40

@epres négercsók:

Igen.
Gyönyörűek.
Ha lenne pénz a felújítására Európa legszebb kórházi együttese lehetne.

Dr.laikus PhD 2010.07.22. 10:57:17

@Rotoxis:
:D
Egyetértek, de én azért sok ilyen boszit láttam már.

Féltek is tőle mint a tűztől, de még ebben az ínséges időkben is rendet tartott és emberséget követelt.

Irise 2010.07.22. 11:09:30

@Rotoxis: "háromkeresztes seprű pozitív" nagyon tetszett.

BKKLaci 2010.07.22. 12:08:03

Érdekes! Valami hasonló esetről meséltem vagy 4 postal ezelőtt... :-)

A főorvos szerepe, szerintem nagyon is meghatározó, mert ő "Isten után az Első" az osztályon. A baj akkor van, ha megpróbálja felcserélni ezt a sorrendet.
Erről is lenne egy kis mesém, ha gondoljátok, szívesen leírom.

BKKLaci 2010.07.22. 12:14:43

@Despota: Ok. :-) Egy kis türelem. Neki is állok.

Állítsuk meg a ......... 2010.07.22. 12:18:59

VIP szoba mindig is volt, még a régi rendszerben is, egyszer nekem is volt alkalmam kipróbálni, ezek egy ill. kétágyas kórtermek voltak, a maiakért fizetni is kell pl. szülészeten, ahol az apuka, vagy más hozzátartozó is bent aludhat a kismamával, régebben napi 6000-7000 ft-ért.

Elképzelem mit érezhetett a levélíró, mert a fiamnak az átvilágító alatt a traumatológus érzéstelnítés nélkül rakta helyére a törött csuklóját.

A traumások is jól átnézik a rtg felvételeket, mert értenek hozzá, több szem többet lát egyébként.
A helyi traumatológán mi is 4-5 órákat vártunk a törött csontú gyerekekkel, végülis nehéz lehet eldönteni ki következzen a 6 hónapos fejre ejtett csecsemő, vagy a vérző felnőtt motoros.
Egyet tudok, hogy a bilincsben bevezett delikvens előnyt élvez, a bűnelkövetőket azonnal ellátják.

Lehet, hogy sokan nem értenek velem egyet, de mivel nálunk működik gyermeksebészet, ezért kifogásolom, hogy a gyerkőcöket miért nem kezelik külön trauma osztályokon.

BKKLaci 2010.07.22. 12:50:42

Egyszer volt, hol nem volt (talán csak a mesében, de lehet, hogy Budapesten a nyolcvanas évek közepétől, 1992. január másodika, 23 óra 14 percig), élt éldegélt egy FŐDOKI. Barátai és tisztelői csak „A Traumatológusnak” hívták, de ő (ha már eleget ivott és kisírta magából a napi feszültséget) csak annyi mondott, hogy ő „csak egy egyszerű szakács, akinek nagyon szar anyagokból és egy minősíthetetlenül felszerelt konyhában kell valami ehetőt összeraknia.” Ahogy láttam, főleg csak fasírtot tudott készíteni, mert a mindennapi darált húsból, amit elé borítottak, disznót már nem nagyon lehetett összerakni. Mégis mindennap megpróbálta.
Aztán, ha valami sikerült neki, leült a kaja ágya szélére és ezt mondta. Idefigyelj Fasírt! Mi itten kurva jó melót végeztünk ám rajtad. Megmaradt egy (két) kezed-lábad, fél szemed és veséd, meg pár méter beled. Na! Azt most szépen húzd haza, mert itt és most mi többet már nem tehetünk érted. De! Mi itt maradunk, mert holnap is lesz Fasírt. Es ez itt a bökkenő! A konyha szar, a szakácsoknak nincs elég lé, tehát, ha gondolod, és megérdemeljük, tejelj már valamit. És ezen az aktuális Fasírt (általában) mélyen elgondolkodott és tejelt valamit. Néha csak egy üveg bort, néha repülőjegyet vagy a nyaralója kulcsát ott a messzi Adrián. De főleg pénzt. És nem is keveset.
És ez a FŐDOKI, havonta egyszer összeült bandája többi tagjával (beleértve a dokikat és kisdokikat, varázsinasokat, mindenféle nővérkét, a takarító nénit, sőt még az adminisztrátort is) és elosztották a zsákmányt. Egy része ment a főprofnak, aki (Szent Harács nagy tisztelője volt), hogy hagyja őket tovább rabolni. A zsákmány egy másik részét szépen kiosztották, kinek-kinek érdemei szerint. Az után, amit abban a hónapban, a maga helyén és lehetőségei bárki is szerint tett. A harmadik részből, (mert ínyencek is voltak), szakkönyveket, szakfolyóiratokat vettek és nem átallották el is olvasni őket. Miután ezek után is maradt valami, az osztályon mindig volt elég pénz, paripa, fegyver (vér és nővér, spongya, kés, vécépapír.) A villa kulcsát odaadták annak, aki éppen annyira kivolt, hogy el kellett zavarni egy pár napra, mielőtt kinyír egy fasírtot. A repjegyekkel megdobálták a kisdokikat és varázsinasokat, hogy lássanak idegen kórházakat és számoljanak be arról mit találtak a messzi, idegen földeken.
Hát így éldegélt a FŐDOKI és kis csapata. Egészen addig, amíg a mennyekben túl nem ünnepelték az újévet. Történt egyszer, hogy a FŐDOKI már vagy három napja bent volt és szorgalmasan alkotta az aznapi menüt (Újév volt a városban és a jónép lelkesen törte egymást és magát), meglátogatta őt Szent Infarktus, hogy a főnök hívatja, mert pofára esett néhány részeg angyal és a szárnyakat gipszelni kéne.
És itt (lenne) a mese vége, ha mindez nem Magyarországon történt volna. Mert pár nap múlva beállított ám az új fődoki, felülről küldték (na nem „onnan” ám…)aki sajnos Siva követője volt. Ezer karján ezer kezét tartotta, mindegyiket tenyérrel felfelé... Három hónap alatt szét is cseszte az egészet.
Itt a vége, fuss el véle! Jó éjszakát gyerekek. (Izé… Fel kellene már ébredni egyszer! Nem gondoljátok, gyerekek.)

Káin 2010.07.22. 12:59:47

@epres négercsók: Egyetértek, a pozitívumokra is szükség van.

Dr.laikus PhD 2010.07.22. 13:01:18

www.es.hu/?view=doc;26360

Jó! Ébredünk! Így?

Megint nem az orvosok pénze, jogállása, körülményei a lényeg.

Aki eddig is fizetett, még kevesebbet fog.
Nagy volt a remény, lett most esés kicsit pofára (megint).

Onnan, - ami elég messze van, hogy valami értelmeset tudjál tanácsolni - most akkor mit?

epres négercsók 2010.07.22. 13:07:48

@BKKLaci: Hát ez nagyon komoly volt. Simán elmehetnél egy egyetemi újság szerkesztőségébe ezzel a stílussal :)

Rotoxis 2010.07.22. 13:07:48

@Dr.laikus PhD: Emlékszel még Kern András régi telefonos kabaréjára?!

"Géza, ne politizálj!"

Rotoxis 2010.07.22. 13:09:40

@Dr.laikus PhD: Emlékszel még Kern Adrás régi telefonos kabaréjára?

"Géza, ne politizálj!"

BKKLaci 2010.07.22. 13:17:54

@Dr.laikus PhD: Igazad van. Messze is vagyok, sem jogom, sem lehetőségem bármit is tenni, vagy konkrétat javasolni. Rettenetes a halyzet otthon, és még rettenetesebb lehet hamarosan.

De! A példa, amit felhoztam, valós. És csak annyi van benne, hogy ha valaki okosan, nyugodtan, nem másra mutogatva, a saját heylén csak agy kicsit is tenni, tud, az sokat jelenthet. Nem könnyű és nem is mindenki alkalmas rá.

Attól, hogy a világ végén vagyok, még nem szakadtam távolba. Nap, mint nap, beszélgetünk otthoni fehérköpenyes barátaimal. Tudom, hogy ma is vannak "FŐDOKI"-k, akik szép csendesen, a háttérben dolgozva, a saját helükön megteszik, amit lehet. És sohasem jönnak ki a napfényre, mert kiderül a turpísság. akkor nekik személyesen annyi és a helyet is földel teszik egynlővé és beszórják sóval, hogy emberség ne teremjen arrafelé többet.

Szerintem tőlük csak ennyit lehet elvárni. A politikátol, bármelyik aktuális kormánytól viszont semmit. Ezért nem is érdemes azon sírni, hogy hát ők megint. Dedd a dolgod, a magad helyén, képességeid szerint. Ezt valami Konfúciusz nevű alak mondta (meg is zavarták érte rendesen...).

szabidoki 2010.07.22. 13:20:33

@epres négercsók: szinte szíven ütött, hogy nem engem javasolsz moderátornak! :))
@pcr: azért, mert a legtöbb helyen nincs akkora forgalom gyerekből, hogy érdemes lenne fenntartani egy külön gyermeksebészeti osztályt. Mondjuk gyermeksebész is elég kevés van.

Dr.laikus PhD 2010.07.22. 13:21:11

@Rotoxis:

És nem vagyok Géza :)))

Akkor ki fog a politikai osztállyal megegyezni?

Dr.laikus PhD 2010.07.22. 13:28:37

@BKKLaci:

Semmi malícia nem volt bennem.

Sőt.
Annyi sebünk van - és igazad van lesz is még, de sejtelmem nincs, hogy én a magam helyén mit tehetek.

A távolságot, mint rálátást szerettem volna értetni.

Tényleg pillanatnyilag nem látom az egészet, csak a részleteket, a kapargatott sebeinket.

Rotoxis 2010.07.22. 13:29:14

@Dr.laikus PhD: Akkó' Gizi na!

Szerintem maradjunk csak meg az eddigi hagyományainknál. Emlékezz csak, volt már itt politika és mi lett belőle?!

epres négercsók 2010.07.22. 13:31:03

@szabidoki: Senkiről nem szeretnék itt negatív kritikát megfogalmazni, mert szerintem mindenki pontosan tudja magáról, hogy milyen a stílusa, de legalábbis szembesítették már vele. Nem győzöm egyébként hangsúlyozni, hogy én mindannyiótokra felnézek, mert nagyon tisztelem az orvosokat. Csak kutattam az emlékeimben, és Radiológus kollégátok volt az egyetlen, akit egyszer sem osztottak ki a többiek a stílusa miatt. Hogy milyen moderátor lenne, hogy vállalná-e, azt nem tudom.
Mint ahogy azt sem tudom megmondani, hogy ha valami bajom lenne, amiben segítségre szorulok, melyikőtökhöz fordulnék - akár egy levélben - bizalommal. Mert ahogy nézem, a szaktudásban azért nincs hiány.

Amúgy nem tudom, ez a jelölős dolog mennyire jött be Despinek, mert azóta csöndben van. De, mint írta, lehet jelentkezni :)

Despota 2010.07.22. 13:37:00

@epres négercsók: Csendben vagyok, mert közben millió dolgom van, de nekem szimpatikusak a jelöltjeid, majd írok nekik e-mailt és megkérdezem, mit szólnának. azt is jónak tartom, hogy beteg is legyen moderátor.

BKKLaci 2010.07.22. 13:42:50

@Dr.laikus PhD:

Igen, értem én. Ahogy olvasom a kommenteket, beszélgetek az otthoniakkal, ezt látom és érzem.

De ígérem, politizálni nem fogok! Ez elől a helyzet elől (is) húztam el jó messzire. És mivel elhúztam, jogom sincs okosnak lenni.

Amit szeretnék, csak az, hogy - néha - egy pár jó példával magmutassam, azért van lehetőség, ha nem is egyszerű. Sőt, nagyon nehéz.

Igérem, mindegyik egyedi lesz, és Emberről fog szólni, Emberül.

Gest anyó férje 2010.07.22. 13:43:53

A hazai eü mostanáig egy kübli amibe mindenki szívesen beleürít aztán csodálkozik hogy nem harmatlét kap vissza belőle.
Budapesten 1 új kórház épült (tehát nem felújításra kibővítésre gondolok) a felszaba dúlás óta: a Dél-Pesti de az is csak félig készült el és az eredeti tervekhez képest - ami az akkori európai szabványoknak megfelelő volt - rengeteget lefaragtak, elspóroltak belőle. Ennek elég közelről ismerem a történetét. Ráadásul a bezárt csepeli kórházból is ide zúdulnak a betegek, na mindegy az másik sztori.

A Jánosban VIP szobát keresni, ember, hát azt tömegkórháznak csinálták több mint 100 évvel ezelőtti felfogásban, valami történelmi tévedésről van szó!

Claritas 2010.07.22. 13:47:25

egyszer ültem átszúrt érrel,felemelt kézzel a tatabányai traumatológia várójában. konyhai baleset volt, mentők vittek be,leültettek a folyosón és azt mondták,itt várjak...közben elment mellettem pár nővér,akik nem voltak hajlandók megállni, orvosok benn kávézgattak és mindez kihallatszott a folyosóra. nem hiszem,hogy ezeknek a dolgoknak a pénz vagy a kevés orvos lenne az oka, egyszerűen olyan vezető kellene,aki mellett nem mernék megtenni ezt a rengeteg embertelenséget...

epres négercsók 2010.07.22. 13:49:16

@Despota: Mária nénihez mit szólnál? :DD
(Just kidding)

Dr.laikus PhD 2010.07.22. 13:54:03

@BKKLaci:

Én sem politizálni akartam.
Ugyanakkor nem tudjuk kikerülni az egyik legnagyobb ellátórendszer állami monopólium és valahogy bele kőne szólni.

De hogy? :-)))

Despota 2010.07.22. 13:56:32

@epres négercsók: Ő sajnos már nincs a körünkben...

Kanten_vagyok_Montarzsiból 2010.07.22. 14:02:43

Húú, gyerekek! Én ott születtem! igaz 67-ben...

kalandfereg 2010.07.22. 14:03:10

Nekem már többször volt "szerencsém" eme kórházhoz, többek között a traumatológiához is.
Én azon csodálkozom, hogy azt, ami ebben a kórházban megy, alacsonyabb és magasabb fokon üldógélő döntéshozók egész sora tűri el anélkül, hogy bármi késztetést érezne a változtatásra.
Nem is igazán tudom: konkrétan ki ezért a szörnyűségért a felelős, ami a Jánosban megy? Tudja valaki?
Kurva nagy gáz van itt, ebből is látszik. Magyarországon, az egészségügyben, az orvosokkal, az emberekkel.
Szerencsére nem mindenhol. Azért az reményre ad okot, hogy ahol lehetőségünk van, megfelelő a környezet, ott normálisabbak vagyunk.

Állítsuk meg a ......... 2010.07.22. 14:07:49

@szabidoki:

Pedig errefelé lenne rá igény, elég sok gyermek volt akár este is a traumán.
Mondjuk, amikor a fiamnak kiszedette a varratát a morózus, nagymedve bolgár orvos oda sem nézett úgy intézkedett, aztán mehettünk újra a sebellátóba bevarratni, mert még az ottani takarítónő is felismerte volna, hogy a seb még közel sincs összeforva.

Jobb lenne, ha gyerkőcökkel normális, gyermekekhez szokott orvosok foglalkoznának.

Kalamona 2010.07.22. 14:09:28

az ÁEK jó pár éve gyűjtőfogalom.
Több intézménye is van, nem csak a székesfővárosunkban, de akár Hévízen is található belőlük kettő, amikben a rehabot végzik.
Melyikről beszéltek?

A fájdalomtűrő képessége mindenkinek más, az egyik üvöltözik, a másik rágja a kézfejét, a harmadik meg könyörög az orvosnak egy kis naftáér.

dusomoja 2010.07.22. 14:13:55

János Kórház trauma minősíthetetlen, orvos nem vette észre, a gyereknek csontvelőgyulladás van a csuklójában, szerinte semmi baja nem volt, tőlem kérdezte, én látok-e valamit a felvételen... NEM VICC. Nem jelentettem fel, mert a házi gyerekorvos!!! röntgen nélkül rájött, mi a baj,ezért nem lett komoly gond...

Dr.laikus PhD 2010.07.22. 14:17:28

@Kalamona:

Hát nem a tűrőképességére kéne figyelni?

Én bírom, a másik nem. Miért probléma ez?

flora.a 2010.07.22. 14:19:07

Végre egy ember, aki idejében szedte a motyóját és odébbállt (na jó, vánszorgott) - nagyon határozott lépés a helyzetében, gondos rokonság, vagy kellő öntudat, erő eredménye lehetett. Öcsémnek is a Jánosban nyiszálták szét úgy a kezét, hogy hiába műtötték utána rendes kórházban kétszer, sosem tud már rendesen fogni...
Azt hiszem, azért háborognak egyre többen a János kh ellen, mert az oda körzetes falvakban ma már lakik egy olyan réteg, mely nem feltétlenül venné igénybe a Telki magánkórház szolgáltatásait, de a minőséghez ragaszkodik/na inkább, az állami ellátásban is. Hogy ez mikor fog realizálódni...
Egyébként 30 éve szuper hely volt a János kh, nagymamámat többször műtötték, csípő- és térdprotézist kapott, nagyszerű eredménnyel. Az a durva, hogy mikor öcsém (majd később bátyám) feküdtek benn pár éve, ugyanaz a csempe (nem ugyanolyan, hanem konkrétan ugyanaz) volt a falon, már ahol le nem mállott, és igazán semmi sem változott - többször fel kellett volna újítani az elmúlt évtizedekben. Meg lehet nézni az Uzsoki új épületeit, valahol ott a szint - szerintem.

Dr.laikus PhD 2010.07.22. 14:19:55

@dusomoja:

Hát jó szimatú gyerekorvos.
Szerencsés vagy.
Én is így jártam, nagy szerencsém volt

A röntgen a csontvelő gyulladást nem mutatja azonnal. Általában ha látnak is valamit és nincs benne gyakorlatuk, másnak látják, mint ami.

Radiológus, majd szakszerű lesz. Én csak megéltem, de nem értem.

szabidoki 2010.07.22. 14:22:50

@pcr: a gyereksérülések túlnyomó többsége nem olyan súlyos, hogy osztályos bentfekvést igényelne, ambulancián ellátják és mehet haza. Hetente egy-két gyerek kedvéért meg nem nyitnak külön osztályt. Ahol van gyereksebészet, ott sem a traumatológiai esetek dominálnak, hanem "normál" sebészeti problémákat operálnak.

Kalamona 2010.07.22. 14:27:06

@Dr.laikus PhD: mostmivaaaaaaaaaaan?:(
én nem írtam arról, hogy erre nem figyelnek oda.

Tényként jegyeztem meg, hogy nem vagyunk egyformák és ebből azt a következtetést vonom le, hogy az egyik követelőzőbb, a másik hallgatabb így a kórteremben toleránsaknak kell lennünk egymással.
Tudod, hogy nem vagyok orvos, műtét előtt állok és már az is kérdéseket vet fel bennem, hogy kikkel fogok egy kórterembe kerülni, de ezzel nem a dokimat terhelem.
Az tuti, hogy megoldom, legfeljebb ülve alszom a folyosón:) volt már ilyen.

flora.a 2010.07.22. 14:29:05

Azt nem világos számomra, hogy miért vitte oda a mentő a posztolót, ha nem akarta - még van a kötelező körzetesség (nem csak ügyeleti időben)? Utána hogy tudott másik kórházba jutni a műtétre, mivel nem volt sok ideje orvost keresgélni?

Dr.laikus PhD 2010.07.22. 14:35:13

@Kalamona:

Semmi nincs :-)))

Ez a véleményem.
Függetlenül attól, hogy orvos vagy, vagy beteg.

Állítsuk meg a ......... 2010.07.22. 14:36:16

@szabidoki:

Csak nem mindegy, hogy hogyan és milyen hangnemben közelít egy grizzly medve nagyságú, és modorú orvos egy sérült gyermekhez, pláne ha még ráadásképpen téves döntéseket hoz és nem tud rendesen magyarul.
Akkor legalább az ambuláns ellátást kellene korlátozni, kellene gyermektraumás is.

Állítsuk meg a ......... 2010.07.22. 14:41:51

Nekem feküdt bent a gyermekem traumán, ott nem lehet állandóan bent lenni a gyermekkel, mert a szobában rajta kívül még 5 felnőtt férfi is volt, ki pucér fenékkel, ki felkötött lábakkal.

Amikor bent voltam látogatni, még a kacsát is nekem kellett az ágyhoz vinni és kiüríteni.

Kalamona 2010.07.22. 14:44:11

@Dr.laikus PhD: :) igazad van, hisz kórteremben még nem hallottam orvost üvöltözni a testi fájdalomtól

szabidoki 2010.07.22. 14:46:42

@flora.a: a mentőknél szigorú betegutak vannak, nincs lehetőség variációra. Amennyire tudom, Pesten attól függ, hová visznek, hogy egyrészt ki a felvételes (ez akár betegségenként változhat), valamint hogy ki melyik körzetbe tartozik.
@pcr: hát, ezt nem feltétlenül csak gyermeksebész tudja megoldani, lehet hogy találni "sima" traumatológust, aki ért a gyerekek nyelvén.
Gyermektrauma ambulancia sem lesz, mert egy nagyobb városban van egy ügyeletben 4-5 gyerek, meg mint már említettem, gyermeksebész is nagyon kevés van.

Állítsuk meg a ......... 2010.07.22. 14:51:15

@szabidoki:

4-5 gyermek?
Nem tudom, hol voltál traumán, nálunk ezt a számot nyugodtan megsokszorozhatod.
Meg olyan tarumatológus aki érti a dolgát, beszéli a magyar nyelvet, és nem szedetim ki feleslegesen a varratot, mert arra is lusta, hogy megnézze beforrt-e a seb.

flora.a 2010.07.22. 14:57:26

@szabidoki: köszi az infot. gáz, hogy az ember - elvileg, hiszen a posztoló is megoldotta - nem dönthet ilyen fontos helyzetben... lennének biztos üres kórházak, de ez legalább jelezne valamit.

Állítsuk meg a ......... 2010.07.22. 14:58:28

Sima sebészeti osztályokon nem az asszisztens vagy a nővér szedi ki a varratot ill. kapcsot, nem tudom a traumán ez miért van így.

BKKLaci 2010.07.22. 15:04:52

@Dr.laikus PhD: De hogy? :-)))

Általánosságban erre a kérdére válaszolni, szerintem nem lehet rendesen. Egy biztos, egénileg sehogy. De megigértem, hogy nem politizálok...

Próbáld meg azt amit a mesebeli FőDoki. Nézz körül a környezetetben, szedd össze azokat, (ha vannak) akikkel szívesen lennél egy csapatban, mert egyedül semmi sem megy. De soha ne ugorjatok neki a "társadalmi elvárásoknak és felsőbbrendű irányvonalaknak".

Más példa, de a keleti társadalom,is így működik. És már jó régóta. Még a Nagy Népi Kínában is. Az alapja a triád. Nem a hongkongi maffiából, de az is ezt használja. Három ember összeáll egy életre. Aki éppen fent van az védi és húzza felfelé a többit. Aki lejjebb van éppen, az tólja felfelé azt aki felül van, és húzza felfelé a legalsót. A legalsó tólja felfelé, aki felette van. Hülyeségnek látszik, de működik.

Reméle, nem voltam túl zavaros. :-)

Kalamona 2010.07.22. 15:05:52

@pcr: Kár, hogy nem írták a kórházat.
Az - itt - sokat szidott ÁEK- (egyik fővárosi intérményében) a sebész maga tolta a kocsit és minden nővéri segítség nélkül szedte azokat ki.

Dávidkamama 2010.07.22. 15:11:52

@pcr: a nagypapámnak volt "szerencséje" a János trauma osztályán feküdni. Én konkrétan azon csodálkoztam, hogy nem hal meg mindenki aki odakerül. A nővérek bent dohányoztak a szobájukban, eközben a nagypapám kiszáradva, koszos pelenkában (igen, sajnos) feküdt combnyaktöréssel három sorstársával a szobában és jajgatott. És mit tudtam tenni? Adtam háromezer forintot a nővérnek, hogy ugyan már, köpje már le a nagyapámat alkalomadtán... Az ebédet betolják kocsin a kórterembe, majd a tálcát rábasszák az ágyra. Comnyaktörés, válltörés, stb már nem emlékszem, üljön fel az ágyban és egyen ahogy, amivel tud. Apám meg én etettük végig a betegeket. Nekem azóta rémálmaimban jelenik meg ez a kórterem, a jajgatás és a tehetetlenség meg a cigiszag és a folyosón visszhangzó nevetés ami a nővérszobából hallatszott.

Állítsuk meg a ......... 2010.07.22. 15:12:17

@Kalamona:
Mármint a betegeket szedte ki a kocsiból?
Ilyet én még sajnos nem láttam, felénk még a hordágyon behozott, guruló ágyra rátett betegeket is úgy szólítják az rtg-be, mintha lábon ment volna be, aztán úgy kell beszólni a folyosórol, hogy a néni fekvőbeteg, akkor eltelik még vagy fél óra mire kerítenek egy beteghordót.
A tolókocsiba tett betegeket is otthagyják órákra a traumán, ha éppen mosdóba kellene mennie, nem tudom mit csinálna szerencsétlen.

Dr.laikus PhD 2010.07.22. 15:16:19

@BKKLaci:

Politika csak mint tulajdonos, de jó hagyjuk....

Egyáltalán nem voltál zavaros.

Közel áll hozzám a gondolkodásmód.

Az én fejemben él a káosz, hogy beteg oldalról ezt a mintát hogyan is?

Annyira égető a probléma, hogy a hangya.....t látom, a hangyát már nem.

Minden analógia ami eszembe elvész az egészségügy részleteiben.

Mindegy kiforrja ez magát bennem. Talán.:-))

Állítsuk meg a ......... 2010.07.22. 15:17:21

@Dávidkamama:
Azt hittem a főváros kiemelt helyzetben minden szempontból a vidékkel szemben, de a történetekből látom, hogy egyes helyeken rosszabb az ellátás, mint vidéken.

epres négercsók 2010.07.22. 15:18:43

@Kalamona: Szerintem senki nem szidta az ÁEK-et. Csak megállapítottuk, hogy ott a "vip" szoba pontosan ugyanolyan szocreál, mint a többi, legfeljebb annyi a különbség, hogy egyedül lehet benne az ember.
Ez a ténymegállapítás semmivel sem befolyásolja az ott dolgozó személyzet hozzáértését és emberi tulajdonságait, sőt, ami azt illeti, a betegek 99%-ának teljesen irreleváns, hogy néz ki a fizetős különszoba.

kisa 2010.07.22. 15:22:32

A Jánosban hozták rendbe a fiam fülét. (nagyothallónak született, valami olyasmit magyaráztak, hogy nem "indult be" a hallóidege. Altatásos audiológiai vizsgálat után hallókészülék - egy 6 hónapos csecsemőnek! Mindenki nagyon kedves volt, bár sokat kellett várni)Igaz, mindez 20évvel ezelőtt történt. Azóta nem jártam ott.

Sokorai_Atala 2010.07.22. 15:24:23

Minden szavát hiszem a posztolónak, mivel szakadt achilles-szel (amit sajnos a sérülés pillanatában tudtam) 4 órát vártam az ügyeleten ugyanott, ami nem lenne baj, ha nem 3-an lettek volna előttem....És volt olyan 2 óra, amikor senki nem ment be a rendelőbe. Természetesen, ahogy bejutottam első egy hasbaszúrt véralvadásgátló volt (az eltelt 4 óra alatt is kaphattam volna trombózist), azonnali műtétre írtak ki de saját felelősségemre távoztam ezek után, Tatán műtöttek 2 nap múlva, igaz az ellátásért kellett fizetnem 18ezer forintot, de megérte (a műtűt TB-re ment)

Kalamona 2010.07.22. 15:24:57

@pcr: nem igazán értem, hogy miért szocsizol. Megbántottalak valamivel?
Sajnálom, ha Te nem emlékszel a beírásaidra.
Asszem valami nővéri varratszedéshez szóltam hozzá, bár ne tettem volna.
Ezek után már csak eseménytelen ügyeletet tudok kíváni és azt, hogy legyetek, jók ha tudtok!

Kalamona 2010.07.22. 15:27:42

@epres négercsók: jó, jó! de melyik intézményről beszéltek a sok közül?

Állítsuk meg a ......... 2010.07.22. 15:30:25

@Kalamona:
Ne haragudj, de nem értettem, hogy pontosan mit tolt be az orvos, és mit szedett ki!Bocs:)

Szerintem egyébként az orvos feladata a varratszedés.Általános sebészeti osztályokon sem bízzák másra.

Dávidkamama 2010.07.22. 15:36:43

@pcr: A csecsemőintenzíven tapasztaltakról pedig azt hiszem könyvet lehetne írni, vagy legalábbis gyűjteni annyi élményt és károsultat és könnyeket, hogy Dunát lehessen vele rekeszteni. Csak szerintem annyira boldog az ember, hogy elszabadulhat onnan (mi saját felelősségre és egy kis segítséggel átmenekültünk a Madarászba, inkább azt kellene Szent Madarásznak hívni szerintem), hogy inkább fel sem idézi az emlékeket. Ott kezdődik, hogy nem lehet látogatni a babákat csak naponta összesen négy órát: délelőtt kettőt meg délután kettőt. Hiába van a törvényben, hogy az anya jogosult a gyereke mellett lenni, a FŐORVOS úr nem engedi. Miért? CSAK. De amikor észrevételezni merészeltem, hogy a monitor szerint 38 fokos láza van az egy évesen ot fekvő gyerekemnek, és talán nem kellene az ablakon betűző napra fektetni vagy legalább a függönyt be kellene húzni, akkor méltatlankodtak. Hát persze, bokszmeccs ment a tévében, azt kellett nézni. Merthogy a tévé megy, hogy ne unatkozzanak a gyerekek. Bokszmeccs.

Kalamona 2010.07.22. 15:37:35

@epres négercsók: ok!, de akkor írjátok ki, hogy melyik intézményével van bajotok a sok közül.

Én azt tapasztaltam, hogy külön "VIP" szoba nincs. Amikor szükséges, akkor épp azt rendezik be, amelyikben a legkevesebb ingóság/betegmozgatás szükséges.

epres négercsók 2010.07.22. 15:37:39

@Kalamona: Arról, amelyik (javítsatok, ha tévedek) az 1-es villamos vonalán van. Én is csak tévében láttam :)

Állítsuk meg a ......... 2010.07.22. 15:39:40

@epres négercsók:
Nem:)
Sajnos a trauma egy kórházban van, nem adták át az üzemeltetést.

Állítsuk meg a ......... 2010.07.22. 15:48:13

@Dávidkamama:
Felénk a csecsemőkkel is bent lehetnek a szülők, most szült a férjem egy kollegájának a kisfia.
18 órás vajúdás után császár, bébi belekakilt a magzatvízbe, jót kortyolt belőle, aztán oxigénhiányos állapotban irány az intenzív,kb. 3 hete fekszik benn vele a kismama, a pici azóta is osztályon van, sajnos nem a mamival.
A szülészorvos meg nem köszön a szülőknek, mert ezek után nem adták át neki a parát.

Kalamona 2010.07.22. 15:49:51

@pcr: azt a kocsit, amin a varratszedéshez szükséges steril eszközök vannak. Én csak zsúrkocsinak hívtam. Egyébként a kötözéshez is a úr tolta.

Lehet, hogy máshol táskában viszik a dokik? jézusom!!!....most esett le, hogy Te a kocsit kifogásoltad

MPL firstlady 2010.07.22. 15:50:01

@Despota:

lekötelezted a kommentelő társadalmat egy életre.

@Kalamona:

az ÁEK-be jár apám az ezer bajával, és néha nem önként ugyan, de befekszik stroke, hasi aneorizma vagy infarktus miatt.

a tapasztalatom azt kell, hogy mondjam, ha van valami, amit ma korrekt eü-i ellátásnak hívnak, akkor az ott van. kezdve a hozzáállástól, az elvégzett munkáig.

mindig rácsodálkozom, különösen, hogy mi a károlyi kórházba tartozunk, aminél ótvarabb helyet nehezen tudok elképzelni mindenféle szempontból.
Fisher Annie tudná zongorázni a különbséget.

Állítsuk meg a ......... 2010.07.22. 15:51:00

@Kalamona:
Azt hittem betegkocsi volt:)))
Jól van na....

Dávidkamama 2010.07.22. 15:55:05

@pcr: Ó szegényke, és legalább javul az állapota? Gondolom azért lehet vele az anyja... Remélem. Para - hát igen. Örüljön neki, hogy nem jelentik fel. Rendes monitorozás mellett ennek nem lett volna szabad megtörténnie.

d.z. · http://masikmagyarorszag.blog.hu 2010.07.22. 15:55:31

Személyesen lenne a Szent János Traumatológiájáról vagy tíz hasonló sztorim. Talán miután ezt a blogot átnevezték Napi János-horrorra és a kétezredik poszt van erről a helyről, talán valakinek leesik fent, hogy gond van.

A röhej az egészben az, hogy Budapest leggazdagabb kerületeinek az ölelésében levő kórházba, ha bevisznek elég jó esélyeim vannak meghalni, de legalábbis jó szarul éreznem magam, vagy nem jutni el az ellátásig.

Most komolyan, a Rózsadombról kell elköltöznöm, mert félek kórházba kerülni a lakcímemen?

Szirena 2010.07.22. 15:56:40

Sziasztok! Elég közelről ismerem a kórházat. Vip szoba majdnem minden osztályon van, de általában ez is előjegyzés alapján működik: vagyis valaki időpontot kap pl. arra,hogy mikor veszik ki a lábából a csavarokat és ő ilyen szobát kér. Megnézik a nyilvántartásban, hogy szabad-e abban az időszakban a szoba és ha igen, megkapja. Lehet, hogy 2 napig üres mondjuk egy szoba és ennek ellenére nem tesznek be oda beteget,de csak azért mert ha betennék, akkor a másnap érkező Vipszobás előjegyzett akkor már nem tudna hová feküdni (ill. ha elhelyeznének itt egy beteget, akkor ha jön az előjegyzett, akkor kitehetnék a másikat a "nép" közé)... (Remélem értettétek, mire gondolok)Nem akarom védeni az intézményt, de ez előfordul, minthogy a szokásos duma is: nővérhiány, orvoshiány. Persze az odafigyelés és empátia nem ettől függ.

lalilo 2010.07.22. 15:57:36

János kórház FRISS!

Öcsémet feleségem ma reggel 10.30-kor bevitte a Jánosba (traumatológia). Focizott, bokája sérült, a lábfeje teljesen lila bokától lábujjhegyig. Most 15.55 van és a röntgen már megvan. Feleségem már fogalmazza a panaszt a betegjogi képviselőnek.
ELKÉPESZTŐ!!!

trimalchio 2010.07.22. 16:42:27

@pcr: "Szerintem egyébként az orvos feladata a varratszedés.Általános sebészeti osztályokon sem bízzák másra."
Hát nem tudom. Nekem nővér szedte a varratot egy kb. 15 cm-es mellkasi sebből. A varratszedés: a seb két szélén volt a beszúrva valami olyasmi, mint egy rajzszög. (Elnézést a sebészektől!) Ezeket a nővér kihúzta, aztán kétfelé meghúzta és kint volt a varrat. Orvos ezután jött és nézte meg.
Ehhez nem kellett orvos, biztosan van olyan seb, amihez orvos kell a varratszedésnél.

trimalchio 2010.07.22. 16:43:58

@epres négercsók: "Arról, amelyik (javítsatok, ha tévedek) az 1-es villamos vonalán van. Én is csak tévében láttam :)"
Az leánykori nevén a Honvéd Kórház.

Droidfigyelő (törölt) 2010.07.22. 16:46:16

Szerintem érdemes lenne promózni a posztban szereplő jó kórházat. Ne csak a rosszról beszéljünk, mert nem mindig és nem minden szar.

Nem lehet kiírni a nevét?

BKKLaci 2010.07.22. 16:56:27

@Dr.laikus PhD: Amit írsz, az alapján, szerintem ki fogja. :-))

Kalamona 2010.07.22. 17:00:32

@trimalchio: meg a leánykori nevén MÁV-kórházban (Dózsa György út/Lehel út/Rippl Rónay uca) is szuperek az orvosok és a körülmények, hisz egy a főigazgatójuk, a betegápolókat két naponta váltják.
De beszélhetnénk a budaiHonvédkórházról is.

Nem akarok ismétlésekbe bocsájtkozni, hisz leírták többen előttem, hogy "fejétőlbüdösödikahal", ami az én tapasztalatomban: fejétől fickándozik és él a hal. Minden elismerésem és tiszteletem az ÁEK különböző intézményeiben dolgozó eü alkalmazottaké.

nyanyus 2010.07.22. 17:06:31

Pár évvel ezelött , az akkor 21 éves lányomat iszonyatos hasgörcsökkel szállítottuk mentővel a János Kórházba. Előbb az urológián, majd a nőgyógyászaton kötött ki. Pechünkre épp október 23-a volt. Szinte kiűrült a kórház orvosilag. Miután az amúgy abszolút nem hisztis lányom már harmadik napja sikított a fájdalomtól, odamentem a nővérpulthoz és tiszta erőből ököllel rávágtam a pultra, majd szerintem elég erőteljesen közöltem, hogy azonnal orvost akarok( akit 2 és fél napig még csak nem is láttam). Egy pasi - aki civilben volt-, közölte, hogy ő az, szerződéses és csak pár órát tölt ebben a kórházban. Megvizsgálta a lányomat és közölte, hogy egy 10 cm-es cisztája van a petefészkén, ami megcsavarodott, de majd csak 2 nap múlva fogják megoperálni, mert rajta kivül itt nincs orvos és ő csak a legsürgősebb eseteket látja el. Gondoltam, hogyha ez nem sürgős, akkor a sürgős kategóriába mi tartozik? Könyörögtem, hogy operálja meg. Azonnal nem tudta, mert az egész kórházban aznap egyetlen aneszteziológus volt, akire várni kellett. Az operáció után beszéltem vele és közölte, hogy el kellett távolítani a lányom egyik petefészkét és a másikon is talált több cisztát. A jelenlegi nőgyógyásza és egyéb nőgyógyászok is állítják, hogy akármennyire sérült egy petefészek, abból mindíg meg lehet menteni egy kis darabot és bizony az, különféle esetekben nagyon jól jöhet. Ez sajnos nem tartozik a vicces kategóriába! De egyszerűbb volt az egészet eltávolítani, mint bajlódni vele. Ugyanez az orvos( akit privátként fogadtunk fel) a második cisztánál, ami a lányom még megmaradt petefészkén jelentkezett közölte, hogy ilyen, ebben a korban nem szokott lenni. Na akkor váltottunk, de persze rettenetes félelemmel várom azt az időszakot, amikor a lányom gyerekvállalásra adja a fejét.A jelenlegi nőgyógyásza szerint is meg fog érte küzdeni.

Pilotax 2010.07.22. 17:13:05

Mintha csak a Nyíregyházi Jósa András Kórház sürgősségi vagy traumatológiai osztályán jártál volna

radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.07.22. 17:13:34

@lalilo:

1 orvos dolgozik az ambulancián. Ő csinál mindent, az akut kisműtéteket is.

Mária 2010.07.22. 17:20:50

@Despota:

Napi nyolc órában lesz moderálás? Akkor nem lesz elég a plusz 2 ember, mert a pihenőidőt, a hétvégi szabadnapot és a szabadságokat is ki kell adni ;-)

kalandfereg 2010.07.22. 17:24:03

Legutóbb mi is leléptünk a Jánosból, sajnos túl későn.
A varratszedésnél tessék-lássék ráöntött a doktornő egy kis Betadine-t a csipeszre, lemosásról szó sem volt, és még én is láttam, hogy pár darabka ottmaradt a csipeszen az előző betegből.
Valószínűleg emiatt fertőződött el a hatéves fiam ujja, úgyhogy most az az ujj rövidebb fél centivel. :(((

Kalamona 2010.07.22. 17:25:01

@MPL firstlady (a szemétláda):
nekem is hasonló pozitív tapasztalataim vannak nem csak saját ügyben, hanem szintén az Édesapám miatt is.
Hájogok a szemeiről, bőrrákos szemölcsök eltávolítása a hátáról,melléről, köldöksérv, hogy csak a kisebbeket említsem az elmúlt 5 évben. 90 felett van.
Odaadó és gondoskodó, szakszerű ellátást kapott minden esetben.
Nem altatthatták a szíve miatt, de az anesztesei végig ott voltak mellette és bátorították, segítették. Hála mindegyiknek, meg az összes dokinak is és nővérkének, betegápolónak is.

vakvarju 2010.07.22. 17:39:48

Sajnos 2002 óta szinte folyamatosan jártuk a kórházakat (Szent Imre kórház, Kútvölgyi úti kórház, Margit kórház, Szent János kórház) nagyon közeli hozzátartozóink betegségei miatt. Nekem az a véleményem, hogy nem a kórház nevétől, hanem a személyzettől függ a minőségi munka. Sőt ugyanazon kórházon belül az egyik osztályon nagyon színvonalas volt a beteg ellátás, a másik osztályon pedig elég elkeserítő. Édesanyám utolsó napjait a Szent Imre kórházban élte meg, a nővérek nagyon emberséges munkáját akkor is megköszöntem és csak jót mondhatok róluk. Ugyanezt mondhatom a Kútvölgyi úti kórházról is, ahol szegény anyósom feküdt. Tudom, hogy vannak borzalmas élethelyzetek a kórházakban (is), de ahol a betegeket megfelelő színvonalon látják el az orvosok és nővérek, akkor arról is tegyünk említést, ne csak a rosszat vegyük észre. És megismétlem,szerintem kimondottan
személyzetfüggő a megfelelő egészségügyi ellátás.

epres négercsók 2010.07.22. 18:23:09

OFF,
Despi, ha leszek moderátor és mindenki engem fog anyázni, írhatok egy posztot a MHTerrorra? ;)
(Bocs, nem tudtam kihagyni :D)

Despota 2010.07.22. 18:47:00

@epres négercsók: Egész nyugodtan :). Amúgy vállalnád a dolgot?

Állítsuk meg a ......... 2010.07.22. 19:19:09

@Dávidkamama:

Nem tudom,hogy javul-e, mert a férjem nem mer kérdezősködni, a nagymami mindennap elsírja magát.
A kicsinél fenáll az epilepszia, agyvérzés veszély, nem tudják még, hogy értelmes,egészséges felnőtt lesz-e
belőle.
Az én nagyobbikom is hasonlóképpen született, remélem nekik is megadatik, hogy olyan szép nagy kölyök legyen legyen mint az enyém.

@trimalchio:
Nálunk akik a családban műtéten estek át, azok mindegyikének orvos szedte ki a varratait ill. kapcsait.
Kivéve a traumatológiát, ott a doki körtét zabál a varratszedés közben, az asztalon ülve, trécselve, az asszisztens meg szedi.A beteggel meg nem foglalkoznak.

epres négercsók 2010.07.22. 19:19:12

@Despota: Öööö... én? Nem ezért mondtam ám, csak egy poént akartam elsütni:) De igazán megtisztelsz. Jelezném, "pályakezdő" vagyok, sosem moderáltam még :D

Maradjunk annyiban, hogy véleményezzék a javaslatot a kedves olvtársak is! Általában emberekkel, és nem ellenük szeretek dolgozni.
(Ja, és jelezném, hogy mindjárt az elején szabadságon leszek egy hetet, holnap utazom, ha nem baj :))

epres négercsók 2010.07.22. 19:20:40

A blogmotort szabad moderálni?

Twisk 2010.07.22. 19:28:25

Ajaj..... Ha ez tényleg így lesz, akkor nekem nyekk....:((((((

Fekete Dália 2010.07.22. 19:30:12

Szilikonos válltöméssel a Szent János Kórházban, elsőre ezt olvastam, hiába ez a poshadt meleg.

Ha abban a kórházban maradt volna, talán egy-két nap, és éhenhal meg kiszárad.

gogo boly 2010.07.22. 19:31:02

Mi a neve a MASI koorhaznak??????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????ßß

Dr.laikus PhD 2010.07.22. 19:44:57

@Twisk:

Gyerek hogyan van?

Jó estét!

Twisk 2010.07.22. 19:54:00

@Dr.laikus PhD: Jó estét!
Gyerek a lehetőségekhez képest viszonylag jól.
A kórház eddig:
1. sebész: szakmaiság: 5; kommunikáció: 2;
2. nővérek: van 2 és van 4, a főnővér: 5;
3. aneszteziológus: 5;
Ha már a praxison vagyok.....:)

Twisk 2010.07.22. 19:55:43

@epres négercsók: Konkrétan?
A másik modi-jelölt. :)

Dr.laikus PhD 2010.07.22. 19:57:07

@Twisk:

Elkerülte biztos a figyelmem.

Mivel műtötték?

epres négercsók 2010.07.22. 19:59:33

@Twisk: Az én felfogásom szerint a jó moderátor ott kezdődik, hogy el tudja fogadtatni magát a közzel. Nyilván nincs olyan ember, aki egyformán szimpatikus mindenkinek. Meg a felkérést el is kell vállalni.
A jó moderátor pedig ott folytatódik, hogy nem a személyes szimpátiája vagy ellenszenve szerint moderál. Attól, hogy egyszer valakit kibannolnak, még lehet utána normálisan beszélgetni vele... Szerintem. De én köztudottan egy nagyon békeszerető epres vagyok :)

epres négercsók 2010.07.22. 20:00:52

@Twisk: Főnővér 5? Ez egy kellemes meglepetés, mert a főnővérek a legendák szerint többnyire undok banyák :) Örülök, hogy ma végre valami újat is megtudtam.
Gyereknek jobbulást!

Dr.laikus PhD 2010.07.22. 20:04:30

@epres négercsók:

Jó a modi, ha észre sem veszed .:-)

Twisk 2010.07.22. 20:07:40

@Dr.laikus PhD: Egy ostoba fülbevaló kísérlet. :(
Elfertőződött, begyulladt, stb.

@epres négercsók:
Legyen így.

Főnővér. Hát ő naggggggyon-naggggyon rendes! És nem csak a felnőttekkel és nem csak ha ott vagyunk. Ha kell, leszídja a nővéreket, h. miért nem tették meg amit meg kellett volna, és bizonyos dolgokat MÁR csak ő csinál a gyereknek. Tényleg nagyon ottvan. Nem is 5 hanem 5*:)

Dr.laikus PhD 2010.07.22. 20:10:09

@Twisk:

Jobbulást!

Drága gyermek!
Úgy tanul, ha jól fülel. :-)

trimalchio 2010.07.22. 20:19:26

@pcr: "Nálunk akik a családban műtéten estek át, azok mindegyikének orvos szedte ki a varratait ill. kapcsait."
Talán majd egy sebész elmondja mitől függ ki szedi a varratot.

szabidoki 2010.07.22. 20:19:56

@pcr: hát, én egyetemi városban dolgoztam traumatológián, ott ált. 4-5 gyerek volt egy ügyeletben, ennél nagyságrendekkel több szerintem legfeljebb Pesten van.
Mi nem szedtünk ki varratot anélkül, hogy megnéztük, lehet-e.

Twisk 2010.07.22. 20:20:02

@Dr.laikus PhD: Tartok tőle, h. ebből se fog tanulni. :(
Ez egy gyermekkórház. Nem tudom szabad-e kiírni a nevét. A gyermek kamasz. A nővérek egy része tud bánni vele, a másik része azt gondolja valamiért, h. emelt hangon kell intonálni. A "nyuszikázós" se egyszerű. Meg azt se, aki sűrű "na, ezt magadnak köszönheted" tirádák között szinte kárörömmel tolja a vénájába az injekciókat. /Ennek vetett véget Főnővér/.
Az orvos lelkiismeret, ügyes, de a gyereknek jóformán semmit nem mond.
Nem vagyok szaértő, majd itt megmondják a frankót. Valami "felületi altatás" - na, ezen van túl már harmadszor a gyerek. Az első után szóltam, h. hány. Azóta nem hány. Eddig még nem volt semmi gond az altatással - bódítással. Nem tudom korrekt módon definiálni.

epres négercsók 2010.07.22. 20:26:31

@Twisk: Egyszer volt közvetlen kontaktusom főnővérrel. Valami olyan rendkívül kellemes eljárásnak vetettek alá, hogy reggeli helyett letoltak egy csövet a gyomromba, a végét kiragasztották a szám szélére Leukoplasttal, lenyomtak a csőbe vmi hideg kék folyadékot, és negyedóránként szívogatták ki fecskendővel. Brrr!
Jött egy fiatalka kis nővér, hogy főnővér kérem, hadd én is! Főnővér megengedte neki, én meg nyögtem, hogy ez fáj (ami furcsa volt, mert előtte, amit főnővér néni csinált, nem fájt). Rám is szólt, hogy ne nyígjak, mert ez nem is fáj. Csak aztán, amikor meglátta, hogy mi jön a csőből, akkor kerekedtek el a szemei, elkezdett üvölteni a kis nővérkével, hogy lejjebb nyomta a csövet, és nem látja, hogy ez már epe?! (Van ilyen egyáltalán?) Úgy kizavarta onnan szegény lányt, hogy még egyszer ne merjen hozzám nyúlni. Egy Ursula volt, de nagyon értette a dolgát :)

Dr.laikus PhD 2010.07.22. 20:27:25

@Twisk:

Nem irigyellek akkor.

Nővérkékkel jártunk már mi is így.
Mint akiknek soha nem volt gyereke.
Tényleg nevelő célzattal rikácsolni tudnak és valahogy az a képzetük, ha anyja nem nevelte meg, hát ezt akkor most ő pótolja.

Szegény kölke, akkor jó randa lehet a füle, ha ennyiszer kell a bódulat.

Dr.laikus PhD 2010.07.22. 20:31:43

@epres négercsók:

Van ha lejjebb tolják, akkor epe.

Azért Neked könnyen jött.

Én egy ilyen színes léért fél napot kínlódtam.

epres négercsók 2010.07.22. 20:44:11

Egy kicsit OFF leszek. Az orvosokat kérdezném.
Nézegettem az orvosira a ponthatárokat (a tesóm jövőre felvételizik, és a fejébe vette, hogy márpedig ő orvos lesz), és ahogy nézem, elég nagy különbség van az egyes karok között. A SOTE és a PTE-ÁOK között van huszonvalamennyi pont. Ekkora lenne a színvonalkülönbség a két kar között, vagy a hallgatók presztízskérdést csinálnak a SOTE-ból?

epres négercsók 2010.07.22. 20:45:12

@Dr.laikus PhD: Ezt most nem egészen értem. Miért kínlódtál fél napot? Hogy leküldjék, vagy hogy vissza is jöjjön? :D

fuzzykinkyfunk 2010.07.22. 20:56:25

@epres négercsók: A legjobb elméleti képzés a debreceni és a pesti általános orvosi karokon van (a mendemonda szerint :D), a gyakorlati mindenhol gyengus.

radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.07.22. 21:15:47

@epres négercsók:

Amennyire tudom, a ponthatárok relatívak, azaz adott, hogy hány hallgatót lehet felvenni, és felülről, a maximális pontszámúaktól visszafelé történik a meghatározás.

Magyarul ha 350 hallgató kezdheti meg a tanulmányait, akkor a 350. legjobb pontszáma lesz a felvételi ponthatár.

mothe 2010.07.22. 21:17:26

@fehérzaj: itt vagyok, csak holnap leadásom van és nem volt időm idenézni. :)

szabidoki 2010.07.22. 22:10:06

@epres négercsók: hát, ha jól néztem, a SOTE-re 90%-os eredménnyel lehet bekerülni, a többire meg 87% körül - ez annyira nem nagy különbség. Egyébként szokás, hogy mindegyik orvosegyetem hallgatói ekézik a többi egyetemet, de szerintem olyan nagy különbségek nem lehetnek. A SOTE-sok esetleg ismeretség meg presztízs tekintetében élvezhetnek előnyöket - nyilván ez ma Magyarországon nem kis szó, de nem szakmai/tudásbeli különbség.

fuzzykinkyfunk 2010.07.22. 22:18:52

@szabidoki: ezzel egyetértek, bár pl. az első EU konform diploma a debreceni volt. Néha az akadémikus oktatók számával szokták jellemezni a képzés nívóját, holott.., ugye?

_Molly 2010.07.22. 22:20:33

@epres négercsók: "van rá pénzem, akkor kérhetem, hogy tegyenek engem külön szobába? Azért ezt jó tudni..."

Kérheted, de nem kapott a posztíró sem :(
Egyszerűen nem értem, h. miért nem? :-o
Ha egyszer üres volt? :-o

fuzzykinkyfunk 2010.07.22. 22:24:59

@_Molly: már megírták (és jól) Szirenától
2010.07.22. 15:56:40
"Sziasztok! Elég közelről ismerem a kórházat. Vip szoba majdnem minden osztályon van, de általában ez is előjegyzés alapján működik: vagyis valaki időpontot kap pl. arra,hogy mikor veszik ki a lábából a csavarokat és ő ilyen szobát kér. Megnézik a nyilvántartásban, hogy szabad-e abban az időszakban a szoba és ha igen, megkapja. Lehet, hogy 2 napig üres mondjuk egy szoba és ennek ellenére nem tesznek be oda beteget,de csak azért mert ha betennék, akkor a másnap érkező Vipszobás előjegyzett akkor már nem tudna hová feküdni (ill. ha elhelyeznének itt egy beteget, akkor ha jön az előjegyzett, akkor kitehetnék a másikat a "nép" közé)..."

_Molly 2010.07.22. 22:41:50

@fuzzykinkyfunk:

Értem én, de miért kell ezt így megoldani:

"Amikor kiderült, be kell feküdnöm, azonnal VIP szobát kértem, nem kaptam. Három napig, amíg ott voltam, össze-vissza hazudoztak, hogy nincs, de van, de most jöttek bele, most mentek el, stb. Aztán megtaláltam, kettő VIP szoba is volt, nem kell, mondjam, üresen!"

Miért nem lehet egyszerűen azt mondani, hogy "Sajnáljuk, de csak előjegyzésre lehet." ?

_Molly 2010.07.22. 22:43:57

@fuzzykinkyfunk:
OFF: Tudod, hogy miért van az éttermekben a legjobb asztalokon FOGLALT tábla? Akkor is, ha amúgy tök-üres a hely?

fuzzykinkyfunk 2010.07.22. 22:52:56

@_Molly: más dolog fontosnak tűnni, vagy annak lenni (!)

szabidoki 2010.07.22. 23:05:10

@fuzzykinkyfunk: nem tudom, mire gondolsz, az EU-konformitást mindegyik egyetem megkapta a csatlakozással, és egyébként a négy egyetemen a lényegi pontokban egyforma képzés zajlik.

MPL firstlady 2010.07.22. 23:14:47

@szabidoki:

http://www.felvi.hu/felveteli/ponthatarok_rangsorok/rangsor/!Rangsor/index.php?elj=N&rsze_id=532&scs_id=kpt9

itt különféle szempontok alapján lehet különböző rangsorokat kapni az egyetemekről.

nagyon érdekesnek találtam.

szabidoki 2010.07.23. 00:38:57

@MPL firstlady (a szemétláda): valóban érdekes, bár gyakran nem derül ki, hogy mi a rangsorolás alapja, pl. "diploma értéke itthon/külföldön" ezt hogyan mérték meg? Enélkül ez komolytalan parasztvakítás. Bár nem néztem végig, úgy tűnt, nagy különbségek nincsenek az egyetemek között, szóval nagyon nem aggódom.
@fuzzykinkyfunk: 2003, miért?

fuzzykinkyfunk 2010.07.23. 00:46:58

Csak a generáció miatt kérdeztem. :)

Irise 2010.07.23. 01:11:08

@fuzzykinkyfunk: "http://www.felvi.hu/felveteli/ponthatarok_rangsorok/rangsor/!Rangsor/index.php?elj=N&rsze_id=532&scs_id=kpt9"
A diploma értéke itthon és külföldön rangsorokban egyaránt a SZTE-ÁOK vezet.
Ennyit a mendemondákról.

fuzzykinkyfunk 2010.07.23. 01:37:40

@Irise: ez évente változik :)
Amúgy tessék :
http://www.felvi.hu/felveteli/ponthatarok_rangsorok/rangsor/!Rangsor/index.php?elj=N&rsze_id=532&scs_id=kpt9&sze_id=318

fuzzykinkyfunk 2010.07.23. 01:40:33

@fuzzykinkyfunk: (ha az akadémiai doktorok arányát nézzük a teljes munkaidős oktatók közül): Toronymagasan vezet a debreceni gyógyszerész képzés, aztán ugyanott az orvosképzés, jó éjt! :)

Állítsuk meg a ......... 2010.07.23. 07:59:18

@szabidoki:

Vidéken?
Pedig van.
Mekkora volt az ellátási körzet, a traumához tartozó lakosság száma kb?

Scala 2010.07.25. 09:36:10

@pcr: A térdemmel vártam Szt. János ambuláns sebészet, nagy népsűrűség, bilincsben hoztak egy pulóveres gyanúsított (?), elítélt (?) bűntettest, ő és két rendőr kísérő azonnal be, gyorsan ellátták, már kint voltak, amikor a rendőrök üvöltenek, hogy kapják el, fogják meg, ugyanis meglógott! Mindenki röhögött. Azóta sem tudom, hogy a betegeknek, látógatóiknak, portásnak kiabáltak a rendőrök, mert futni nem futottak, az látszott... :-D

Állítsuk meg a ......... 2010.07.30. 12:22:36

@szabidoki:
A városunkban működő traumának 214 ezer helyi betege "van", plusz a vonzáskörzetébe tartozó kisvárosok, falvak lakossága, ezenkívül ha közúti baleset történik súlyosabb sérülés esetén még a szabolcsi sérülteket is ide hozzák át.

@Scala:
:)
Az egyik kolleganőm egyszer a klinikán intézte az ügyeit, az egyik épület előtt meglátott egy helyes öltönyös fazont, kissé őszülő halántékkal, egyből megtetszett neki az illető, persze azt már nevetve mesélte később nekünk, hogy az úrimembert két rendőr vezette pórázon.Először a sármját vette észre, aztán a bilincset.

Scala 2010.07.30. 14:22:22

@pcr: a megnyerő modor a bizonyos bűnelkövetésnél előny! :-)

bea75 2010.07.31. 10:25:28

Bizony szigorú betegutak vannak a mentőknél. Ha ettől eltérnek, az AKÁR A BETEG ÉLETÉBE IS KERÜLHET!!! Gondoljuk csak végig! A kintlévő mentőegység felhívja az irányítást, hogy nem abba a kórházba vinnék, ahová tartozik. Az irányítás megpróbál kapcsolatba lépni az adott kórházzal, hogy egyáltalán tudják-e fogadni a beteget. Ott az adminisztrátor megkeresi az ügyeletvezetőt, mert csak ő dönthet ez ügyben, ha éppen dönthet. Irányítás visszahívja a mentőegységet, hogy igen-e vagy nem. Ez mind időhúzás.
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása