Hüvelyi ultrahang közben telefonált az orvos

2010.06.30. 07:00

Sziasztok!

 

Mivel nem volt még nőgyógyászom, ezért a körzetihez mentem.
Otthon csináltam 1 tesztet és terhességet mutatott, de biztos akartam lenni benne, amit láttam, ezért elmentem. Több órás várakozás után behívtak.


Az asszisztens volt ott, elmondtam neki, hogy mi a helyzet. A doktor egy másik szobában éppen kávézott és a számítógép mellett ült. Mondta nekem az asszisztens, hogy vetkőzzem le, mert mindjárt jön a doki.


Levetkőztem, odaültem a vizsgáló székre, és tovább beszélgettünk.
Mondta nekem, hogy akkor biztos van baba.
Közben elment és szólt a dokinak, hogy jöjjön, mert én már várom.
Visszajött és mondta, hogy rögtön jön.


Eltelt 15 perc, de a doki még mindig nem jött. Mikor már egy kicsit ideges voltam, meg ugye le voltam vetkőzve elég furcsán éreztem magam.


Az asszisztens 3x szólt neki mire odajött.
A dokinak is elmondtam, hogy mi a helyzet, megvizsgált.
Erre mondta, hogy azért csináljunk egy hüvelyi ultrahangot is, mert ott jobban látja.


Átmentem egy másik szobába.
Felültem a székre, felvette a kesztyűt, vizsgált, közben megszólalt a telefonja amit persze fel is vett. Én ott ültem, közben ugye az egyik kezével vizsgált a másikkal telefonált.  Nagyon megalázó volt!


Az asszisztens oda fordította hozzám a monitort és mutatta, hogy nézzem ott a babám.
A doki elnézést kért tőlem, de akkor is hogy tehet ilyet? Aztán mondta menjek vizsgálatokra, vérvétel, vizelet.


Visszamentem hozzá, de addigra már találtam egy nőgyógyászt és azt el is mondtam neki. Nem is kellett hozzá mennem többet. De ezt a szituációt sosem felejtem el.

 

Van egy sztorid a magyar egészségügy helyzetéről? Megvárattak, félrekezeltek, megaláztak? Küldd a praxisblog@yahoo.com címre!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

epres négercsók 2010.06.30. 15:12:19

@megitális rózsa: Akad... többen meséltek már róla, hogy oda járnak, továbbá konkrétan egy vidéki nagyváros rendelőintézetéről tudok nyilatkozni: kb 8 pasi és egy nő :)

Állítsuk meg a ......... 2010.06.30. 15:14:57

@victor vacendak:
Ezt jó helyre címezted!
Amikor kismama voltam éppen magzatvízvizsgálat közben tolatott be egy fél hadseregnyi hallgató a beleegyezésem és engedélyem nélkül, sajnos akkor már a igen hosszú tűszerű valami bennem volt, nekem akkoriban kardnak tűnt.
Mai eszemmel leugranék a vizsgálóasztalról és elküldeném az anyukájába az orvost.

epres négercsók 2010.06.30. 15:15:47

@Joske: Mi ebben a hihetetlen? Lehet, hogy pl. elköltözött más városba, és még nem talált magának új dokit. Ettől még a régi lakóhelyén lehetett egy orvosa akárhány éve.

Állítsuk meg a ......... 2010.06.30. 15:19:57

@Joske:

Miért kellene már 16 évesen nőgyógyászhoz járni?

epres négercsók 2010.06.30. 15:20:31

@pcr: Beleegyezés nélkül ez iszonyat gáz. Ugyanakkor én úgy vagyok vele, hogy a hallgatóknak is meg kell tanulniuk valahogy az anyagot, tehát segíteni kellene nekik. De ennek az az alapvető feltétele, hogy a doki előtte megkérdezze, beleegyezem-e, mert ez úgyis az ottani lelkiállapotomtól, a vizsgálat jellegétől függ, és nem vagyok köteles eltűrni. Meg ez valahol a tisztelet/tiszteletlenség jele is, hogy megkérdezi, vagy simán csak bemasírozik egy mókusőrs.

EMP 2010.06.30. 15:23:31

Mondhatta volna a telefonba hogy "Bocs most nem erek ra, eppen konyekig vagyok valamiben..." :)

megitális rózsa 2010.06.30. 15:23:57

@epres négercsók:

Köszönöm, csak azért kérdeztem mert mifelénk egy sincs, és rengeteg nő éppen azért nem megy egyáltalán nőgyógyászhoz, mert nem akarja, hogy vadidegenek "turkáljanak" benne.

Sok ismerősöm például emiatt halt meg, erre is oda kellene figyelni.

Állítsuk meg a ......... 2010.06.30. 15:25:03

@epres négercsók:
Tanulgassák meg azon akitől előre kikérte a gyakorlati előadást tartó orvos az engedélyt.
Nemrég a kolleganőm is hasonló helyzetbe keveredett, de ő már a vetkőzőben meghallotta, hogy orvoscsoport látogat a nővédelemre, visszaöltözött gyorsan és elkérte a személyes okmányait, amit a hőbörgő asszisztencia elég nehezen adott vissza.

yerico1 2010.06.30. 15:28:20

Férfiban is megvan ez a helyzet, amikor "legyen szíves, térdeljen fel négykézláb az asztalra úgy, hogy a fenekét felemeli", miközben a doki már húzza kezére a gumikesztyűt, és még jópofizik is. Na ehhez már csak egy telefon kellene.

Állítsuk meg a ......... 2010.06.30. 15:30:42

Amúgy megnézném ki az, aki szívesen odaenged vagy 15 hallgatót a lába közé, akik közül 12 férfi.

Joske 2010.06.30. 15:35:02

@epres négercsók: Ugyan én nem vagyok nő, de tapasztalatom szerint egy nő csak nőgyógyász és nőgyógyász között érzi biztonságban magát. Az az életszerű, hogy ha a nő elköltözik másik városba, akkor az ismerősöktől és minden ismerettségi forrásból megbízható nőgyógyász után érdeklődik. Szintén tapasztalatom szerint a nőknél ez bizalmi kérdés. A párom szavaival éljek, egy idegennek nem vetkőzik le, és teszi szét a lábait, és nem engedi hogy nyúlkáljon benne. Egy "igényes nő" főleg terhesen nem ül be egy ismeretlen nőgyógyász rendelésére.

Daihelyon 2010.06.30. 15:35:34

Egyik ebéd után, olyan 14 óra magsságában, éreztem, hogy fáj a hasam és hányingerem is van. Nem tudtam, hogy most a paszuly leves veszett össze a töltött káposztával vagy valami más, így hát felhívtam a dokit. Vagyis hívtam volna, de nem vette fel a telefont. Ezek a rohadt mocskos náci orvosok. Még a betegre sem hajlandóak odafigyelni.

Böff

epres négercsók 2010.06.30. 15:38:01

@megitális rózsa: Egyébként gondolkodtam tök sokat, hogy mi ennek az oka, hogy nődokinak 99%-ban férfiak mennek. Először arra gondoltam, hogy csak kissé infantilis elgondolás, mégiscsak NŐK, izgalmasabb, mint bármi más terület, ellenben egy női orvosnak nyilván nem olyan izgalmas a más nő... izé, szervei, a sajátját is látja minden nap a tükörben. Egyszerűen nem tudok más okot... Azért is ultra gáz a dolog, mert a férfi nőgyógyász tipikusan az, aki soha nem fogja átérezni a nők problémáit, mert neki olyan értelemszerűen soha nem lesz.

Bár szerintem, ha igaz is az elmélet, a nődokik nagy része elég hamar kiábrándul, mert nem minden betegnek evidens, hogy a vizsgálatra megfelelően felkészülve (tisztálkodás, nemi élet mellőzése előtte, stb, ugye...) illik menni. Nem lehet valami vonzó munka ilyen embereknél...

Alex3000 2010.06.30. 15:39:21

@dusomoja: egyetértek. Az rokonságom körében volt olyan, hogy halottnak diagnosztizálta a babát egy maszek orvos, majd egy másiknál kiderül, hogy mégsem halott a gyerek. Valószínűleg a gép volt rossz, na de ennyi pénzből minimum egy gépet szerezzen már be.

Daihelyon 2010.06.30. 15:39:32

@pcr:

Már csak az az izzasztó kérdés marad, hogy hol is tanuljanak az orvos jelöltek? Van egy forradalmi ötletem: kutyákon. Aztán miután megkapta a diplomát mehet betegek közzé.

Vagy csak azokat engedjük betegek közzé, akik anyagilag jól állnak, tehát nem kell nekik fizetés. Elvégeztek pluszba egy Kommunikáció szakot is 3+2 évben. Mindenhez értenek, röntgentől kezdve szívműtéten át akár fogat is tudnak tömni. Van 20 év szakmai tapasztalatuk. 25 évesek, megnyerő a mosolyuk és ápolt a megjelenésük.

Daihelyon 2010.06.30. 15:41:26

@Babu2000:
Nade annyi pénzből, amit ráköltöttetek, ti is vehettek volna egy gépet otthonra, mert amúgy is párossával dobálják az emberek után az UH készüléket.

Állítsuk meg a ......... 2010.06.30. 15:43:36

@epres négercsók:
Ebben tévedsz tudok nődokiról, aki kifejezetten undorítóan viselkedett a vajúdás fájdalmától ordibáló kismamával, mert ő is szült hármat és ha ő kibirta kiabálás nélkül akkor a beteg is fogja be.

Amikor szültem volt egy arab férfiorvos a nőgyógyászaton, na attól mindenki menekült, azt hitte otthon van arábiában, mesélték, hogy úgy bánik a nőkkel, mint az állatokkal.

Daihelyon 2010.06.30. 15:44:19

@Mrs. Jackman:
Ha bluetooth-os fejhallgatóval csinálja és munkájával kapcsolatos és közben nekem is megondja mi a bajom (van-e egyáltalán bajom), őszintén: leszarom, hogy telefonál-e. Csak vizsgáljon meg rendesen. Ha közben egy telefonos szülést is levezet rohadtul nem érdekel.

sabana 2010.06.30. 15:44:48

telefonalt kozben...es?
nem latom mitol vagyunk kibukva, nem vette eszre a gyereket, elvagta az utoeret?
Szerintem akkor, amikor az egeszsegugyet 10000 dolog ragja, egy ilyen poszt kb. rohejes. (mutetekre kell varni honapokat, ez meg vmi telefon miatt rinyal...pofon)

krivics 2010.06.30. 15:47:12

Ha képet adott az eszköz hüvelyi uh közben, akkor nem a doki keze volt "bent" hanem egy szonda, nem?

Állítsuk meg a ......... 2010.06.30. 15:47:13

@Daihelyon:
Az orvosok?
Ha lehet ne rajtam gyakoroljanak, ott vagy példának okáért te, vagy éppen egymáson.

Mi olyan oktató intézményhez tartozunk, ahol bármikor befuthat egy csapat hallgató, bujkálunk előlük.

Murderface 2010.06.30. 15:49:20

Felháborító ez a nemtörődömség, főleg, hogy emberéletek is múlhatnak a munkájukon. Én ha a melóval foglalkozok, akkor csak azzal.

Nekem SZTK-fogászaton volt olyan, hogy a doki a szájamba matatott, másik rendelőben a másik doki épp fúrta valakinek a fogát, közben a két rendelő közti összekötő ajtó nyitva, és arról pofáztak, hogy ki mit vett a gyerekének Húsvétra. Közben meg elb*szott folyamatosan valamit a tömésemmel, 3.-ra sikerült betömni a fogamat. Azóta nem jártam arra, inkább kifizetem a privát fogdokit.

epres négercsók 2010.06.30. 15:55:40

@pcr: Igen, ez is gáz, de ettől én még találkoztam már olyan férfiorvossal is, akiről pont sütött, hogy neki ilyen baja még nem volt, tehát nyilván lövése sincs, hogy milyen kellemetlen tud lenni. Még az egyszerű menstruációs görcsről sincs fogalmuk :)
Hogy egy női orvos meg ilyet mondjon, hogy ő is kibírta kiabálás nélkül... hát egészségére. Én, aki sosem szültem még, tudom, hogy fájhat jobban, fájhat kevésbé, lehet az a gyerek fejjel lefelé, oldalt, nyomhatja valamelyik szervet, lehet két kilós vagy épp négy és fél... Ezekhez az infókhoz aztán nem kell orvosnak lenni.

Arab orvos meg... Én egy párszor találkoztam már arab dokival (többnyire ügyeleten gályáznak), de ők eddig még mindig normálisak voltak. Persze ettől még simán elhiszem, hogy vannak állatok is.

epres négercsók 2010.06.30. 16:01:07

@zebinho: Az a probléma, hogy be is nézhette volna telefonálás közben a dolgokat. Szerencsére nem tette, de az esélyét megadta neki.
Nézd, autóvezetés közben kifejezetten tilos kihangosító nélkül telefonálni. Ha te mégis megteszed, utána hazaérsz, verheted a melled, hogy ez mire föl tilos, te se okoztál balesetet vele. Csakhogy minden balesetes ugyanezt mondta. A balesetig.
Érted már, mi itt a probléma?

Jah, és minden bizonnyal sosem voltál még nődokinál. Elmondom, hogy néz ki: fekszel egy félig szék- félig ágyszerű valamin hanyatt, a lábaid széttárva egy kengyelben, pont úgy, hogy az orvosnak szemmagasságban legyen az azon a tájékon lévő összes testnyílásod. A helyzet önmagában kellemetlen, mindenki szabadulni szeretne belőle minél hamarabb, nem ott feküdni negyed órát széttett lábbal, amíg az orvos bámul és közben cseverészik valakivel.

ke-cula 2010.06.30. 16:05:31

Én elhiszem, hogy kellemetlen, de azért nem olyan nagy a probléma. A dolog lényegi részét elvégezte rendesen, és ez a lényeg. Utánna elnézést kért, mert rájött, hogy hibázott bunkó volt. Ez a jobbik eset. Egyik ismerősömnél csak harmadik vizsgálatra állapította meg ugyanaz az orvos a terhességet. Ekkor már 27. hétben járt. A doki nem telefonált, kedves volt. Ellenben hatalmas kockázatnak tette ki a kismamát és a magzatot is (egy csomó vizsgálat elmaradt)....

sabana 2010.06.30. 16:06:33

@epres négercsók: a nogyogyasznak talan rutinja egy gyermek eszrevetele a kijelzon es hirtelen nem rohan be egy vonat a vizsgaloba. Nem allitom, hogy ez nem kellemetlen, de te nem erzed benne a folosleges onsajnaltatos rinyat?

ruszuf 2010.06.30. 16:06:56

Csak puncizni akart egy kicsit... ez van

Turboanyu 2010.06.30. 16:18:38

"megitális rózsa 2010.06.30. 14:56:37
Magyarul: látott már valaki nőgyógyászNŐt? "

Igen, nem is egyet. Amikor teherbe estem azonnal kerestem egy nő nőgyógyászt. Nem is bántam meg, szuper volt! Mindig figyelmes volt (függöny elhúzás, diszkréció - más betegek előtt nem kellett semmit megbeszélni), ilyen telefonálós eset meg sem eshetett volna nála.
Egyszer sem hallottam tőle azt, amit a "kedves" férfikollégáitól: Azt maga nem érezheti!, hanem annyit: Mindjárt megvizsgálom és megbeszéljük mi okozhatja a panaszát.

Sokkal könnyebb volt vele beszélgetni, mint egy pasival aki lehet hogy betéve tudja az orvosi szakkönyveket, de még életében nem menstruált vagy nem volt cisztája, terhességi rosszulléte, stb. Neki mégis hogy hasonlítgassam a fájdalmat,stb? (Jó kedves férfi orvosok, lehet megkövezni, nem érdekel, akkor is százszor jobb volt egy nő nőgyógyásszal a terhességeimet végigcsinálni, mint egy férfivel!!! Egy rákszűrésnél nem érdekel ki veszi le a mintát, de komolyabb probléma esetén csakis nőhöz fogok menni.)

Amikor váratlanul kórházba kerültem a terhesség vége felé, akkor odajött az ágyamhoz egy másik doktornővel, közölte hogy ő most egy hétre szabadságon lesz, ez a kolléganő helyettesíti, bármi problémám van nyugodtan forduljak hozzá, mert tájékoztatta mindenről. Az orvosom egy hetes szabadsága alatt ez a doktornő többször odajött hozzám, megkérdezte hogy vagyok, minden rendben van-e. Amikor visszajött az orvosom, az első alkalommal amikor odajött hozzám, már tudott mindenről ami az egy hét alatt velem történt.

Közben a szobatársaim közül meg voltak akik úgy vadásztak az orvosukra, hogy mondjanak már nekik valamit, meddig kell bentmaradni, milyen vizsgálatok kellenek, stb.

szabidoki 2010.06.30. 16:19:59

Aki oktatókórházba vagy egyetemi klinikára megy be, automatikusan elfogadja, hogy hallgatók gyakorlatozzanak rajta. Benne van a házirendekben...
Ez már csak egy ilyen szakma, nőgyógyászok pin@n gyakorolnak...

Karipapa01 2010.06.30. 16:23:02

Milyen érdekes: a biciklisek bunkók, az autósók agresszívak, a rendőrök hülyék,a politikusok hazudósak, az orvosok embertelenek, stb. Vajon van itt valamilyen kategória ami alapján az emberek foglalkozást választanak, vagy csak egy-egy durván kirívó esetről lenne szó. Az előző esetben kormányszintü intézkedésre lenne szükség, mint pl. a mindenhol kötelező alkalmassági vizsga. Az utóbbi esetben viszont a panaszosnak meg kellene jelölnie, hogy hol érte a sérelem! Tudnunk kell, hogy ki volt az, aki alkalmatlan a foglalkozásához. Itt nem neveket kell leírni, hanem azt, hogy az esemény mikor és hol történt, ez nem sérti a személyességi jogokat. Legfeljebb az illető válaszol, ha érintve érzi magát. Az iyen blogok sértik a rendesen, becsületesen dolgozó többi kollegát, mert álatalánosításra ad lehetőséget, ami a hozzászólásokból is látszik. Különben a posztoló csak elmesélt egy részére megalázó eseményt, de különösebb haszna nincs.

Turboanyu 2010.06.30. 16:26:24

"pcr 2010.06.30. 15:43:36 @epres négercsók:
Ebben tévedsz tudok nődokiról, aki kifejezetten undorítóan viselkedett a vajúdás fájdalmától ordibáló kismamával, mert ő is szült hármat és ha ő kibirta kiabálás nélkül akkor a beteg is fogja be."

Szerencsére az én nőgyógyászom nem mondott ilyet, amikor végigüvöltöttem az egész szülést és másnap mondtam hogy bocsi a cirkuszért, akkor csak mosolyogva annyit mondott, hogy semmi probléma, ez még nem is volt igazi műsor, láttam volna a szülészetet előző este.

radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.06.30. 16:37:45

@megitális rózsa:

"Köszönöm, csak azért kérdeztem mert mifelénk egy sincs, és rengeteg nő éppen azért nem megy egyáltalán nőgyógyászhoz, mert nem akarja, hogy vadidegenek "turkáljanak" benne.

Sok ismerősöm például emiatt halt meg, erre is oda kellene figyelni."

Ismerőseid csak magukra vethetnek. :-(

radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.06.30. 16:38:37

@pcr:

Az orvostanhallgatók mintegy 60 %-a nőnemű.

radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.06.30. 16:41:13

@epres négercsók:

Azért, mert a nőgyógyászat műtétes szakma, arra meg nagy átlagban a férfiak alkalmasabbak - az órákig tartó erős szellemi és fizikai megterhelést kevés nő viseli el.

A bőrgyógyászat és a reumatológia meg tipikusan női orvosi szakág. :-)

radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.06.30. 16:45:46

@Daihelyon:

1. Aki klinikára vagy oktató kórházba megy, az automatikusan hozzájárul, hogy rajta is tanuljanak az orvostanhallgatók.

2. Ezzel együtt mondjuk a nőgyógyászati ambulancián általában megkérdik a pácienst, hogy megengedi-e a hallgatók jelenlétét. Ha adott esetben ezt nem szeretné, akkor közölheti.

raven_seldon 2010.06.30. 17:10:20

ennek a posztnak a stílusa kb olyan mint a "szerelem, szex, gyengédség" rovat kamu kérdező levelei a Bravo magazinban :)

sabana 2010.06.30. 17:11:37

@raven_seldon: hat, ezt nem tudtam en megfogalmazni, kosz ez hianypotlo volt

Dr.laikus PhD 2010.06.30. 17:13:50

@szabidoki: Ez nem volt mindig így.
Felvételnél kellett aláírni a nyilatkozatot, hogy engedem-e.
A kórteremben volt beteg aki nem írta alá, mindig kikerülték, soha nem vitték vizsgálatra hallgatók közé.

Dr.laikus PhD 2010.06.30. 17:17:02

@radiologus.hu: Bocsánat, még nem jutottam el idáig. :)

fruktoz 2010.06.30. 17:27:17

kedves posztolo! csak miheztartas vegett: en ugyanezert a "szolgaltatasert" (doki egyik kezzel telefonal, masikkal az ultrahangos szutyokkal enyhe fajdamat okozva matat bennem) 15ezer penzt fizettem egy belvarosi nogyogyinal. akihez raadasul a fonoke iranyitott egy allami korhazban, de a doktor ur kifizetodobbnek latta kiszervezni a mutet elotti vizsgalatot a sajat rendelojebe. (szamlat termeszetesen csak kulon keresre adott.) reszerol a dolog itt le is zarult, a mutetet lepasszolta egy kolleganak, azert tavoztaban tolem kedvesen elkoszont, de csak mikor mar az altato infuzio is belem volt kotve, hogy ne legyen tul sok idom panikba esni, meg kerdezoskodni, hogy ezt most valoban komolyan gondolta-e. azert biztos, ami zicher, a zarojelentest, mint muto orvos, o irta ala.

megitális rózsa 2010.06.30. 17:36:33

@radiologus.hu: Tudtam, hogy lesz egy bunkó, aki ezt fogja írni.

Cuncimokus 2010.06.30. 18:03:22

Óh, ilyen velem is volt... Magánrendelésen persze... Az egyik kezében kb. a méhszájam, a másikban a telefon...
Nem mentem oda többet.

NemesekErnyo 2010.06.30. 18:26:04

A telefonálás kétélű dolog. Ha kikapcsolja, reklamálhatnak azok, akik nem tudják elérni. Ha nem, bizony csöröghet olyankor, amikor éppen nem megfelelő az időpont. Ugye az is idegesítő, ha úgy kell koncentrálni valahová, hogy közben sivít a jószág, és tudjuk, hogy nem veszi fel SENKI...
Persze ki lehet kapcsolni naponta 30 ízben is néhány percre, aztán újra vissza.
A technika áldás és átok egyben, minden területen lehet tapasztalni ezt.

mothe 2010.06.30. 18:26:42

@ke-cula: én ezt nem értem. nem először olvasom ezt, hogy a kedves orvosok bénák, inkább lennének parasztok, mert akkor majd nem leszünk betegek. ennél kevés nagyobb ostobaságot hallottam életemben.

NemesekErnyo 2010.06.30. 18:29:00

@Daihelyon: Mindenki azt szeretné, hogy profi legyen az orvosa, ugyanakkor rajta ne gyakoroljon :) De akkor hogyan szerezzen tapasztalatot?

Káposztakukac 2010.06.30. 18:32:39

azért ez szerintem nem annyira durva sztori.

mothe 2010.06.30. 18:37:32

@NemesekErnyo: állami rendelőben ott a nővér meg a recepciós, hogy felvegye a telefont. magánpraxisban meg fizesse meg a recepcióst.
ha élet-halál kérdése a telefon, úgyis el fog jutni hozzá, nem kell ennyire mobiltelefon-függőnek lenni. 10 évvel ezelőtt se haltunk bele, hogy nem hívogattuk az orvost a mobilján.

FakezuVakeger 2010.06.30. 18:44:13

@megitális rózsa:
rózsa-rózsa.... elkeserítő sötétség....
:(
:(

nota_bene 2010.06.30. 18:53:07

Az én orvosom telefonját az asszisztens veszi fel rendelés közben. Bár ha éppen a vizsgálat fizikális része zajlik, egyikük sem veszi fel. Addig van üzenetrögzítő.
A kedves férfikommentezők pedig valószínűleg nehezen tudják átérezni, milyen a hüvelyi ultrahang. :)
A post pedig valóban elég érdekes magyarsággal fogalmazódott.

fruktoz 2010.06.30. 18:59:23

@NemesekErnyo: mothe-nel a pont. ha bemesz egy barmilyen magyar orvosi rendelobe, minimum egy asszisztens vegighallgatja a legintimebb kinjaidat is. de telefonalni meg csak az orvossal lehet? ugyan mar. idopontot egyeztetni gizikevel is lehet, ha meg gaz van, az epp folyo vizsgalat utan a telefonon jelentkezo paciens azonnal visszahivhato.

egyebkent az egy fel fokkal kevesbe paraszt verziohoz is volt szerencsem, mikor a dokinak legalabb volt ilyen bluetooth-os fulese, szoval csak az agya volt teljesen mashol, a keze legalabb nem :S

Muster Mark 2010.06.30. 19:00:32

A babát meg gondolom abortáltad.

És fel vagy baszva a dokira, mert telefonálás közben ultrahangolt.

Közben meg kinyírod a gyereked.

Hát... talán nem is olyan nagy baj, ha kiszelektálja a fajtádat az evolúció.

Paulybird 2010.06.30. 19:01:09

nekem a fogdokim gyökérkezelés közben telefonált egy gyorsat :)

fruktoz 2010.06.30. 19:11:48

@Muster Mark: visszneztem, utalas sincs a sztoriban, hogy a posztolo el akarta volna vetetni a gyereket... - nagyon rossz napod volt?

mothe 2010.06.30. 19:19:09

@Muster Mark: így van, szüljenek csak meg minden gyereket a nők, nincs elég még állami gondozásban, csonka családban, tiltsuk be az abortuszt! meg persze a kondomot is, ha már Darth Benedictus így gondolja helyesnek. és mostantól te is csak akkor dugd meg a párodat, ha gyereket akarsz neki csinálni. egyébként ugyanis ERKÖLCSTELEN és BŰN.

NemesekErnyo 2010.06.30. 20:48:23

@fruktoz: A vezetékest igen, de úgy értelmeztem a posztból, hogy a saját telefonjáról van szó.
Hiába kérdezi meg a nővér, hogy segíthet-e, ha a válasz erre az: hogyne, a doktort adja ide!

NemesekErnyo 2010.06.30. 20:51:02

@NemesekErnyo: Ha rajtam múlna, semmilyen telefon sem lenne. Megszabnám, hogy adott napon, hány órakor lehet telefonon konzultálni. Békebeli idők, igen, ez jó lenne... :)

trimalchio 2010.06.30. 21:00:41

OFF
Meglátogattam DrMorcz blogját és ott olvastam, hogy elbcsúzik a praxis szakértésétől. Azt írja a poszt párhuzamosan megjelenik a Praxison is. Én még nem találom. Nagyon tanulságos írás! "Ajánlott olvasmány".

megitális rózsa 2010.06.30. 21:05:42

@FakezuVakeger:

"rózsa-rózsa.... elkeserítő sötétség...."

Tényleg elkeserítő. Helyesen: Rózsa, rózsa. A kötőjelet nem itt használjuk.

Metal Warrior · http://ordogvilla.blog.hu/ 2010.06.30. 21:23:41

azért az is ijesztő valahol, hogy egy nő életében akkor megy először nőgyogyihoz, amikor gyanús, hogy terhes...

Ugyandehogy (törölt) 2010.06.30. 21:35:03

@trimalchio: Ez az, telefonáljon műtét közben is nyugodtan:/

aversio avagy pacalfagylalt 2010.06.30. 21:40:01

@mothe: Bizony szüljenek többet. Most estünk 10milla alá, a korfa katasztrófális, a nyugdíjadat( ha lesz) pedig bevándorló ( többnyire analfabéta afgánok, afrikaiak ) es helyi pirézek fogják előállítani. A magyar szülőképeskorú nők1.5 alatti szülési átlagot tudnak felmutatni- a lakosság fenttartásához pedig 2,1 kellene.Persze elfelejted, hogy a csonka családok a "Szent Keféljünk Szabadon" eszmeiség pamlagán jönnek tobbnyire létre és nem a "Neveljük Fel Gyerekeinket Bármiáron!" oltárán.Ha ennyi liberalizmus van benned, akkor igazán nem értem, hogy az információ áramlás szabadságát , miért pont egy nőgyógyészati vizsgálat alatt korlátoznád. Érdekes olvasni egyúttal, hogy milyen nagy arányú az egy estés kapcsolatok száma hazánkban és sokszor a keresztnévnév sem ismert .Ilyenkor érdekes a " vadidegen doki túrkál" . Nem akarok senkit sem megbántani, de az itt íróknak vannak gyermekeik is akiket ilyen-olyanra nevelnek.A leendő orvosokat is !( és azokat is akik nem adják át a helyüket a villamoson.)Nagyon nagy értékválság van az országben és Európában is!
Mégegyszer: Senkit sem akarok megbántani !!

trimalchio 2010.06.30. 22:04:52

@Babette_: " Ez az, telefonáljon műtét közben is nyugodtan:/"

Én ezt írtam volna? Nem igen hiszem.

szabidoki 2010.06.30. 22:28:03

@Babette_: ne aggodj, szokott lenni ilyen is...

Cartman (ex Cartman) 2010.06.30. 22:33:17

@szabidoki:
És ez szerinted rendben van így?

Gest anyó férje 2010.06.30. 22:40:44

Ezzel a poszttal azt sikerült valakinek elérni hogy egy darabig az ő puncijában forog a világ tengelye. Mindenki vigyázzállásba merevedik és országszerte megáll az élet mert megmutatta a micsodáját. A dokinak meg nyilván úgy kellett volna tenni mintha az volna az első amit lát

Irise 2010.06.30. 23:23:14

Attól függetlenül,hogy a doki valóban bunkó volt,mert ez egy intim vizsgálat, el kell mondanom,hogy azok a félelmek,hogy "jaj,majd valamit elnéz" megalapozatlanok.
Tudom,hogy úgyis bele fogtok kötni,mert mindenki ismer valakit,akinek a szomszéd térdekalácsának az ánusztörését nem ismerte fel a doki,mert közben telefonált, de...
azért egy rutindiagnosztikát (EKG értékelést, véreredményt, egy-egy egyértelmű rtg-kép kiértékelését) el lehet végezni telefonálás közben. És hát az,hogy UH-gal megmondják,hogy egy komplikációmentes terhesség ott van, vagy nincs, az oké, az orvosnak van hozzá agyi kapacitása,hogy közben más feladatot is elvégezzen.
De,mint mondtam,megértem,hogy a beteg közben kínosan érezte magát.

Irise 2010.06.30. 23:32:12

@Cartman (ex Cartman): Kell-e műtét közben is telefonálni az orvosnak?

Hadd mondjak egy példát.
Volt egy mesenteriális trombózisos betegem a jómúltkor. Ez egy akut has,azzonal műteni kell,mert meghal. Az ügyeletes sebész team épp műtött. Felhívtam a sebész szakorvost. Az egyik műtősasszisztens tartotta neki a telefont a füléhez. Megbeszéltük,hogy készíthetem elő műtétre és tolhatják is fel a műtőbe,mert mindjárt kész vannak az előzővel.
Ha nem lett volna elérhető a doki telefonon,akkor
1. várhattam volna,hogy mi lesz, kijön,nem jön, bezavarjak-e valakit a műtőbe,hogy kérdezze meg,mi van már, esetleg az rosszul ad át valamit stb.
2.szervezhettem volna fogadókórházat,ami kurva nehéz,mert mindenütt ágyhiány van...
Érted,miért fontos,hogy elérhető legyen a doki műtét közben is?

Cartman (ex Cartman) 2010.07.01. 00:01:47

@Irise:
OK, csak számomra kérdés, hogy tényleg mindig csak ilyen helyzetben használják-e műtét közben a telefont. Mert ez így tényleg indokolt. De ld. eggyel feljebb a magasan kvalifikált "kollégád" újabb kulturált megnyílvánulását...

Irise 2010.07.01. 00:41:32

@Cartman (ex Cartman): Műtét közben valóban csak így szokták használni a telefont. MErthogy általában azok ,akik műtétes szakmában szeretnek dolgozni,azok szeretnek műteni, szeretnek belefelejtkezni annak szépségébe. Asszony olyankor nyugodtan várhat,nekik nem veszik fel a telefont.

Szabidoki megnyilvánulására: valóban magasan kvalifikált kollégám nem volt magyarázós kedvében, és egyszerűen megfogalmazta,hogy mindenki értse,miszerint majd az orvos eldönti,hogy szükséges-e, rendben van-e ez így, és ebben a dologban nem kíváncsi a beteg véleményére. Remélem, jól fordítottam.

Szabidoki ezen véleményável én alapvetően egyetértek, csak én magyarázós kedvemben vagyok.

mothe 2010.07.01. 01:33:30

@Irise: de pont ezt mondtam én is, hogy vegye fel mellette a nővér, és ha élet-halál kérdése, mindenki meg fogja érteni, hogy átveszi.

mothe 2010.07.01. 01:40:47

@aversio avagy pacalfagylalt: azért szerintem hadd döntsék el, hogy akarnak-e gyereket vagy sem. vagy hogy el fogják-e tudni tartani vagy sem. nem azért nem csinálunk gyerekeket, mert utáljuk őket, hanem mert nem látjuk biztosítottnak a következő húsz évet, amíg ti. folyamatos anyagi, erkölcsi felelősséggel tartozunk majd neki. szerintem a jelenlegi helyzetben igenis támogatandó, hogy valaki nagyon gondosan mérlegeljen, mielőtt gyereket vállal.

a bevándorlók pedig nem feltétlenül analfabéták (ez egy nagyon rosszindulatú és ostoba megjegyzés volt). egyébként nem látom be, hogy miért volna baj, ha a következő unokahúgom afgán apától születne. ha kevesen vagyunk, akkor ösztönözni kell a betelepülést. a sok mélymagyar meg szentfazék hajlamos elfelejteni, hogy ezer évvel ezelőtt csak azért nem haltunk ki, mert miután István széttette a lábát az egyháznak, betelepített egy csomó embert. na, azoktól az analfabéta bevándorlóktól származunk mi mindannyian. koppány slepjét (értsd: a magyarok komoly hányada) ugyanis javarészt kiirtották, ha jól tudom.

aversio avagy pacalfagylalt 2010.07.01. 08:32:22

@mothe: A magadfajta liberális eszmeiségű politika juttatta 8 év alatt a mai helyzetbe az országot. Ha libanoni és palesztin bevándorlók jönnének ,azzal még nem lenne baj. Az egyetemen a legeurópaibb, legkúlturáltabb külföldiek voltak akik Európa határain túlról jöttek.
Az unokahúgodnak valamelyik befogadó táborban találhatsz párt. A mélymagyart nem illik bántani- a kenyerét eszed. Isvánnak sem kellett volna mindenkit beengedni.
Szülni kellene , nem mobilt, műcicit, dildót stb.. és egyéb felesleges kacatot vásárolni. Ne keverjük az értéket és az árut , az értékest és az árat !!

_tracky 2010.07.01. 08:43:14

@NemesekErnyo: hogy szerezzen tapasztalatot? Pl. gyakoroljanak egymáson.

Alázgassák és röhögjék ki egymást, hogy milyen kicsi és töpszli a péló, kicsi a mell, kövér/sovány a csaj, vizsgálják egymást meztelenül a többiek előtt - akkor talán átérzik egy hangyányit, hogy milyen kellemetlen a betegnek, amikor egy hordányi orvos az ember nemesebb testrészét nézi, tapizza vagy épp abban matat.

Ha egy picikét sérülne egy-egy vizsgálat alatt az orvostanulók méltósága, akkor talán emberségesek és együtt érzők lennének a beteggel.

Cartman (ex Cartman) 2010.07.01. 09:07:03

@Irise:
"Szabidoki megnyilvánulására: valóban magasan kvalifikált kollégám nem volt magyarázós kedvében, és egyszerűen megfogalmazta,hogy mindenki értse,miszerint majd az orvos eldönti,hogy szükséges-e, rendben van-e ez így, és ebben a dologban nem kíváncsi a beteg véleményére."
Szép kis eufémizmus. Lényegét tekintve viszont Szabidoki szimplán csak bunkó volt. Szerintem egyébként kár ezekért a megnyílvánulásaiért, mert néha egészen jókat (ráadásul szórakoztató stílusban) is tud írni.

aversio avagy pacalfagylalt 2010.07.01. 09:10:49

@_tracky: Ennyire nem lehetsz korlátolt. Az orvostanhallgatók nem a vizsgálóban találkoznak első alkalommal nemi szervekkel. Van nekik is magánéletül. A lányok járnak nőgyógyászhoz. A hüvelyi vizsgálat nem egy lyukmérés- hossz-szélesség stb, hanem nagyon sok információt adhat. Tapintható terhességi jelek, daganatok, petefészek elváltozások, méh helyzete- dőlése , gyulladásos kötöttségek stb... Nem matatás, tapizás és kéjes gondolatok helye a vizsgáló ! Egyébként jobb ha tudjátok: a hallgatók is zavarban vannak amikor az első ilyen vizsgálataikat végzik.Számukra is kínos szituáció, mert van bennük empátia és érzik a másik kiszolgáltatottságát.Az viszont már más kérdés, hogy az ilyen szituációk mindenkinek kezelhetőbbek lennének, ha személytelenítve lenne a vizsgálat: pl.: egyszerű eltakarással, ahol nem látják egymást a beteg és a hallgatók.

_tracky 2010.07.01. 09:16:32

@aversio avagy pacalfagylalt: személyeskedésből ötös.

Mi köze a magánéletnek a vizsgálathoz? A vizsgálat akkor lenne kezelhetőbbek, ha pl. megkérdeznék a beteget, hogy bejöhetnek-e az orvostanhallgatók kínosan "szituálódni".

Van bennük empátia, és érzik a másik kiszolgáltatottságot. Bár mindegyikükben meglenne ez a tulajdonság...
Biztos ezért hagyják közülünk néhányan nyitva az ajtót, hogy a folyosóról belássanak, amikor épp urológus/nőgyógyász vizsgálja a beteget.

Turboanyu 2010.07.01. 10:31:43

"nota_bene 2010.06.30. 18:53:07 ..
A kedves férfikommentezők pedig valószínűleg nehezen tudják átérezni, milyen a hüvelyi ultrahang. :)"

A férjemnek még régebben az urológushoz kellett mennie, de ha már ott volt, az orvos megvizsgálta a prosztatáját is. A vizsgálat gyors volt, tisztára mint egy nőgyógyászati vizsgálat: ujjacska be, körbetapi. (illetve még rövidebb is, mert semmilyen szerkentyűt nem dugdostak be neki) Na azt a hisztit amit a férjem utána levágott! Egy hétig olyan képpel járt, mint Szent Johanna a máglyán. Síránkozott, első nap látványosan féloldalasan ült, közben nyafogott hogy őt hogy megalázták, különben sem akarta ezt a vizsgálatot, nem számított rá és nem volt ideje lelkileg felkészülni. Azóta is néha megemlíti mekkora trauma érte és milyen nehezen dolgozta fel hogy őt megerőszakolták. :-)))

Cartman (ex Cartman) 2010.07.01. 10:45:08

@Turboanyu:
Annyiban azért más, mint egy nőgyógyászati vizsgálat, hogy ez tényleg tud utána egy hétig fájni. (Úgy értem, nem csak lelkileg... :) )

mothe 2010.07.01. 10:51:56

@aversio avagy pacalfagylalt: te ősanya, te hányat szültél? évente egyet? nem kell ám mindenkinek reprodukálnia magát.
egyébként nem vettem észre, hogy melyik mélymagyar kenyerét eszem. de a te számítógéped meg mobiltelefonod nyilván a kertedben nőtt, te határtalanul ostoba életforma, te. :) menj, gyárts le még egy csecsszopót és vedd át a hatalmat a gonosz liberális tömegek fölött. sok sikert! :)

Turboanyu 2010.07.01. 11:13:36

@Cartman (ex Cartman): Hahaha.... mindjárt sajnálom a szegény férfiakat, mert néha-néha el kell viselniük egy ujjacskát a drága kis popójukban. :-)))
Ááá, az semmiség amikor hüvelyen és közben hasfalon keresztül jól megnyomkodnak egy ökölnyi cisztát, úgy menstruálni hogy kiesik a beled a fájdalomtól, vagy amikor méhszájat tapogatják vagy burkot repesztenek. A szülés meg olyan mint egy hatalmas orgazmus és a nők azért sikongatnak mert annyira élvezik. Hápersze...

Egyébként meg azt olvastam egy aranyérrel foglalkozó honlapon, hogy a vizsgálat nem fájdalmas, csak egy kicsit kellemetlen. Na most vagy ők hazudnak és a popsivizsgálat ugyebár fájhat egy hétig is (ahogy te állítod), vagy igazat mondanak és tényleg nem fáj a vizsgálat, akkor meg milyen egy hetes fájdalomról beszélsz? :-)))

Cartman (ex Cartman) 2010.07.01. 11:23:25

@Turboanyu:
Ezt most nagyon benézted. Eszembe se jutott volna ciszta nyomkodáshoz, burokrepesztéshez, vagy pláne egy szüléshez (és ezt így hogy!?) hasonlítani egy prosztatavizsgálatot.

"Sima" nőgyógyászati vizsgálatot írtam, kontra prosztatavizsgálatot. Ami viszont meg szerintem messze nem ugyanaz, mint egy aranyérvizsgálat...

Turboanyu 2010.07.01. 11:32:45

@Cartman (ex Cartman): Bocsánat, elfelejtettem hogy a szunyogcsípés ami a férfiakkal történik az tragédia, ha egy elefánt eltapos egy nőt az csak hülye hiszti és különben is biztos menstruál, azért nyafog.

Cartman (ex Cartman) 2010.07.01. 11:35:50

@Turboanyu:
Szerintem komolyan sántít a példád. Egy elefántnak biztos van annyi esze, hogy messzire elkerüljön egy menstruáló nőt...

Turboanyu 2010.07.01. 11:45:11

@Cartman (ex Cartman):
Akkor már csak azt nem értem, hogy egyes cikkek a Hogyan dobjuk fel a cekcuális életünket? témában miért javasolják, hogy a nő nyúljon be a pasinak és alkalmazzon prosztatamasszázst, mert az neki olyan jóóóóó.

Cartman (ex Cartman) 2010.07.01. 11:57:28

@Turboanyu:
Ezt én sem értem. Tényleg, mi a jó nektek abban, ha a pasik fenekében turkáltok? Már rég vége a vietnámi háborúnak. Gondolom, nem sokan hordják már ott az órájukat... :)

Állítsuk meg a ......... 2010.07.01. 15:24:48

@Turboanyu:
Na ez jó volt:DDD
Mondjuk az én férjem is nehezményezte ezt a vizsgálati formát, de ő azért nem emlegette hetekig, pedig a hasi műtétje előtt kétszer is megalázták.
Nem kezdtem el neki részletezni, hogy hány alkalommal kellett nekem megszégyenülni nő létemre, úgysem tudják felfogni, csak akkor mikor vesegörcsük lesz, na akkor mondta azt, hogy kb. azt érezte, amit én akkor.
Sajnos azóta már többször szült a férjem, mint én.

adamantium 2010.07.01. 19:18:37

így utólag hozzászólva a témához már jó pár éve objektív vizsgálatokkal bebizonyították, hogy a férfiak messze jobban bírnak egy standardizált fájdalmat ( az achilles ín szorítását egy satu szerű eszközzel), ezenkívül a nők szervezete sokkal több endorfint termel szal ideje lenne befejezni ezt "a nők sokkal jobban bírják a fájdalmat" mítoszt

avakannyát 2010.07.07. 18:39:45

@mothe: Tudod, mi a baj veled? Buta vagy. Végtelenül buta. Ez még csak a te bajod volna, azonban megjelensz itt és végtelen-végtelen gúnnyal és orvosutálatoddal telehányod a netet. Biztos anyád soha nem ment veled sétálni. neked soha nem volt pozitiv élményed? Minden orvos idióta volt a környezetedben? Ha te normális volnál, biztosan nem így lett volna. te tényleg ne nagyon szaporodjál.

szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2010.07.07. 21:09:54

@avakannyát: Ha nem tévedek te pedig orvos vagy. A stílusod legalábbis már olyan kifinomult.

avakannyát 2010.07.09. 13:35:39

@szomorutojas: de tévedsz. Ne szomorkodj, te tojás, mással is előfordul. Mármint a tévedés.

ujjujjuj 2010.07.13. 12:00:08

Valszeg nem is a telefonalas volt a baj... Nemreg "estem at" huvely uh-n, mit ad isten, csorgott a doki mobilja. Ranezett, aztan bocsanatot kert, es felvette, de rogton mondta, hogy nem igazan alkalmas, roviden lerendezte, majd amikor letette, megint bocsanatot kert. Amugy pedig attol a pillanattol, hogy beleptem, addig, amig kleptem, odafigyelt ram. Engem igy nem zavart, hogy telefonal, de valoszinuleg ha amugy is a fent leirt modon flegma lett volna, akkor zavart volna.

Mária néni 2010.07.14. 19:53:56

Miért, a hüvelyi Uh annyira szent procedúra, hogy olyankor nem lehet telefont fölvenni?
Kíváncsi lennék arra, ha éppen a panaszos nem azon az oldalon van, hanem éppen kireped az óvszereük és akkor ő hívja a dokit. Akkor most arról olvashatnánk egy bejegyzést, hogy milyen bunkó a doki, hogy nem veszi fel a telefont.
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása