Gólyafrász, aggódás, gumidefekt

2010.06.28. 06:00

Kedves Olvasók!

 

Olvasgatom már egy ideje a blogot és arra jutottam, hogy ideje megírni az én sztorimat is. Magamról annyit, hogy huszonéves lány vagyok, nem volt jelentősebb eü. problémám.
A dolog úgy kezdődött, hogy hét éve szerettem volna fogamzásgátló tablettát felíratni, ezért felkerestem egy nőgyógyászt, (egyébként elismert, jó hírű orvos), aki felírta a gyógyszert és vérvizsgálatra küldött.


Kérdeztem, mi legyen, ha a menstruációm előbb jön meg, mint a vérvizsgálat eredménye (a fogamzásgátlót a menzesz első napján kell elkezdeni szedni), erre ő, hogy nagyon kicsi az esélye, hogy valami kizáró okot találjanak a vérképemben, nyugodtan kezdjem szedni. Pár nap múlva elkezdtem szedni a tablettát, majd elmentem a vérvételre. Három hét után kaptam meg az eredményt, amin "csillagtalan" értékek mellett az szerepelt, hogy APC resistencia pozitív.


Hamarosan megtudtam, hogy ez egy Leiden nevű génmutációra utal, ami trombózishajlamot okoz, ezért az olyanoknak mint én, nem javasolt fogamzásgátló szerek és egyéb hormonális bogyók szedése. Ezt szomorúan konstatáltuk a dokival, majd elváltak újtjaink (másik városba költöztem). A tabletta szedését abbahagytam.


Itt hat év szünet következik a történetben. Közben volt gólyafrász, aggódás, gumidefekt, aggódás, PMS, kínlódás, amin nem lehetett fogamzásgátlóval enyhíteni, mert ugye az nekem nem való, de legalább a "baj" nem történt meg.


Tavaly az időközben felcseperedett húgom jelentette be igényét az orvostudománynak eme vívmányára, de mivel ő is tudatában volt annak, hogy a Leiden mutáció egy örökletes genetikai rendellenesség, ergo sanszos, hogy neki is jutott belőle, ezért külön kérte a nőgyógyászát, hogy csináltasson vérvizsgálatot ennek kizárására (egyébként nem küldte volna el semmilyen vizsgálatra, ami szerintem kicsit gyanús). A nőgyógyász szerint erre neki nincs jogköre, kérjen a háziorvostól.


Kishúg tehát felkereste a gyerekorvosát (akkoriban még oda járt), aki kedvesen de határozottan elküldte a búsba. Kishúg elszánt volt és nem adta fel, pár hét alatt felkeresett több állami és magándokit is, de beutalót senkitől sem kapott. Ekkor már az egész család ezen pörgött, lassan már azt fontolgattuk, hogy a kínai piacon veszünk egy beutalót, ott úgyis mindent lehet kapni. Végül aztán anyukám szerzett egy igazolást, úgyhogy mehettünk családilag a hematológiára.


Úgy néz ki, egyénileg ilyet nem lehet. Sebaj, amúgy is rég volt együtt a család (szüleim elváltak), örültünk minden egyes együtt töltött percnek - éhesen, hajnalban (de legalább 9-fél 10 ig), egy kellemes, de kevésbé esztétikus kórházi folyosón...De legalább mindenki kedves volt (állami egészségügy, közkórház), a nővérektől a dokin át a többi páciensig. (:


Egy hónap múlva mentünk vissza az eredményért, ahol megtudhattuk, hogy családunk egyik tagjánál sem találtak Leiden mutációt (juhúú), sőt, más hematológiai rendellenességekre is negatívak lettünk (megint juhúú). Kiderült, hogy hét éve a doki benézte az eredményt: a fogamzásgátló hatására az APC-teszt fals eredményt mutatott.


A félreértések elkerülésére: a doki tudta, hogy már elkezdtem szedni a tabit, amikor elmentem a vérvételre.
Tudom, hogy ez egy heppiendes történet, és most örülnöm kellene mint majom a farkának, de azért ezt a hat évet nyugodtabban és kényelmesebben is el tudtam volna képzelni. Nem követelem senki skalpját, valószínű ez a kisbetűs rész volt a tankönyvben, de azért remélem, ha egy orvostanhallgató most olvassa ezt, szorgosan jegyzetel.


Amit viszont nem értek, hogy miért kellett ekkora mizériát csapni a beutaló körül. Egyrészt, egy genetikai rendellenesség megalapozott gyanúja esetén miért nem lehet csak az egyént megvizsgálni, miért kell az egész család (tudom, a heterozigóta, homozigóta dolog miatt), mert mi van, ha valaki a családból nem tud elmenni a vizsgálatra, vagy nem vállalja azt? Akkor bocs, te nem tudod meg, hogy van-e valami bajod? És miért mondhatta két, a testvéremet kezelő orvos, hogy ő nem tud beutalót adni?


Oké, hogy egy szemésztől az ember nem kér beutalót az urulógiára, de a háziorvos és a nőgyógyász miért nem "tud" a hematológiára? (Végül anyum háziorvosától kaptunk beutalót, aki az öttagú családunkból csak két személyt kezel.)


Azt hiszem, az én -végül jól végződő- történetem is csak egy újabb példa azokra a problémákra, amik egy túlterhelt, túlbonyolított rendszerből fakadnak, amit túl kevés pénzből akarnak fenntartani.


Üdv,
Noémi

 

Van egy sztorid a magyar egészségügy helyzetéről? Megvárattak, félrekezeltek, megaláztak? Küldd a praxisblog@yahoo.com címre!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

epres négercsók 2010.06.28. 08:41:54

Egyrészt, mindjárt egy offal kezdek: adamantium, nagyon szépen köszönöm a felhomályosítást!! :)

Másrészt. Épp a múlt héten voltam én is dokinál, mert a helyettesítő orvos felírt egy újfajta bogyót, és most a saját orvosomtól kértem, hogy legyen szíves vérvizsgálatra elküldeni. A reakció: van vele valami problémám? Mármint a gyógyszerrel. Mert ha nincs, akkor nem kell vérvizsgálat. Felhívtam rá a figyelmét, hogy szedek viszont olyan gyógyszert, amit a betegtájékoztató kifejezetten nevesít, hogy azzal csak nagyon óvatosan. Reakció: ez a régi fajta gyógyszeremnél is volt, ne parázzak rajta, továbbá elküldött a másik szakorvosomhoz, aki a másik gyógyszeremet írja. Most erre mit lehet mondani? Jah, és az én családomban is van trombózisos, de ezzel már inkább nem is fárasztottam az orvost.
Oké, elfogadom, hogy nem feltétlenül indokolt rögtön egy vérvizsgálat. De ha egyszer felsorolom, hogy miért kérem, akkor miért tagadja meg? Olyan sokba kerül ez a TB-nek, hogy nem lehet elvégezni??

malfunction 2010.06.28. 09:28:25

"...Kiderült, hogy hét éve a doki benézte az eredményt: a fogamzásgátló hatására az APC-teszt fals eredményt mutatott...
Tudom, hogy ez egy heppiendes történet, és most örülnöm kellene mint majom a farkának, de azért ezt a hat évet nyugodtabban és kényelmesebben is el tudtam volna képzelni."

Két ok az örömre, egy miatt lehet káromkodni.
a) Nincs véralvadási rendellensséged
b) Nem kell véralvadás gátlót szedned
c) A doki sejthetett vagy tudhatott valamit, különben már akkor hematológiára illett volna küldeni, pontos kivizsgálásra... (Ez a káromkodós része)

A kényelem miatt sipitozni meg no comment ;)

siss 2010.06.28. 09:32:35

Nem azért, de szerintem ahhoz képest, hogy a dokid elküldött vérvizsgálatra, annyira nem halálos szintű a tévedése. Nem vagyok egy ökopanni, de legalább addig sem tömted magadba a hormonmérgeket. Én két évig szedtem, és egyéb bajaim mellett konkrétan a libidóm mondta, hogy huss-huss. Abbahagytam, és rögtön szig. mon. nőtt. Emberem közölte velem, ha rajta múlik, az életben többet nem fogok bogyót szedni :)

Az viszont, hogy a nődoki elküldött vérvizsgálatra, egyszerűen példa nélküli, legalábbis az én köreimben. Soha egyetlen orvos sem küldött el, hiába kértem, még apám haverjai sem, mondván, minek az. Ha esetleg utólagos mellékhatásként jelentkező trombózisban elhónyálnék, tutira visszajövök mókus képében és megtöröm a mogyoróikat.

siss 2010.06.28. 09:33:24

Hülye blogmotor. Na mégeccer:

Nem azért, de szerintem ahhoz képest, hogy a dokid elküldött vérvizsgálatra, annyira nem halálos szintű a tévedése. Nem vagyok egy ökopanni, de legalább addig sem tömted magadba a hormonmérgeket. Én két évig szedtem, és egyéb bajaim mellett konkrétan a libidóm mondta, hogy huss-huss. Abbahagytam, és rögtön szig. mon. nőtt. Emberem közölte velem, ha rajta múlik, az életben többet nem fogok bogyót szedni :)

Az viszont, hogy a nődoki elküldött vérvizsgálatra, egyszerűen példa nélküli, legalábbis az én köreimben. Soha egyetlen orvos sem küldött el, hiába kértem, még apám haverjai sem, mondván, minek az. Ha esetleg utólagos mellékhatásként jelentkező trombózisban elhónyálnék, tutira visszajövök mókus képében és megtöröm a mogyoróikat.

Tündér a varázspálcával · http://szulunkosztcsok.blog.hu/ 2010.06.28. 09:40:24

Szerintem tényleg örülj a happy endnek. Amúgy hasonló esetekre mindenkinek merem ajánlani a Péterfy hematológusát, ért is hozzá, meg kedves is. Hematológia beutaló ügyben nekem is szép sztorim van. 8 hónapos terhesen teljesen lenullázott vasraktárral a 6. kerületi nőgyógyászom beutalt a 9. kerületi Szent László Kórházba (miért, nem tudom), ahol a nyárra és a tumultusra való tekintettel 1 hónapot kellett volna várnom arra, hogy egyáltalán rámnézzen egy hematológus. A 7. kerületi háziorvosom beutalt sürgősségivel a Péterfybe, ahol is a doktor úr rám nézett, és tett egy fogadást, hogy lisztérzékeny vagyok. Bejött neki sajnos. A lisztérzékenységem miatt kamaszkorom óta vashiányos vagyok, azóta volt 4 háziorvosom, és az állandóan erőltetett vaskúrák ellenére egyikőjüknek sem jutott eszébe, hogy beutalót adjon, hátha felszívódási zavar van a hátterében...

gld 2010.06.28. 09:46:32

A sztorihoz nem tudok hozzászólni, de a posztoló által feltett kérdésekre a válaszok érdekelnek.

Irise 2010.06.28. 10:02:50

Drága magyar betegek,hogy ti mindenben találtok sipítozni valót...

trimalchio 2010.06.28. 10:15:10

@gld: De hiszen jött válasz: sipítozunk. :-(

Káin 2010.06.28. 10:20:17

Azért érdekes kis 6 év lehetett. Öröm az ürömben, hogy a vége pozitív.

tbb 2010.06.28. 10:22:24

Hasonló testtájék, hasonló értelmetlenség. És én se értem: A háziorvos miért nem adhat beutalót PSA-tesztre? Amikor elvileg 60 felett célszerű lenne az évenkénti obligát vizsgálat. A vizsgálat meg egy vérvétel.

Káin 2010.06.28. 10:23:17

Azért érdekes kis 6 év lehetett. Öröm az ürömben, hogy a vége pozitív.

Káin 2010.06.28. 10:25:47

@Irise: Na ez annyira gusztustalan hozzáállás, hogy csak na. Képzeld, amin van miért sipítozni, ott talál az ember.

gld 2010.06.28. 10:28:06

@trimalchio: "De hiszen jött válasz: sipítozunk. :-("

Valahogy nem erre a válaszra vártam volna :(

Káin 2010.06.28. 10:29:02

@gld: De a fene egye már meg, csak nekem visszatetsző ez a hozzáállás?

Despota 2010.06.28. 10:41:34

OFF: Nagyon jó tapasztaloatom van mentősökkel, majd megosztom veletek, ha nem gond, hogy én a szerkesztői feladatot vállaltam :)

oraculum_dixit 2010.06.28. 10:41:38

@Irise: Te olyan normálisakat szoktál hozzászólni. Most ezt miért kellett?
Tényleg nem értem.

Speciel Mo-n tényleg nem SZOKÁS efféle megelőző vizsgálatokra beutalni senkit. Nem tudom máshol hogy van, lehet, sőt valószínű, hogy a legtöbb helyen még rosszabb. (A Londonban élő barátnőm inkább arról számol be, hogy mindenféle megelőző-szűrőprogramokba jár -- mert felkérik, hogy vegyen részt bennük -- a fiatalon mellrákban meghalt anyukája miatt.)
Tudtommal távlatosan sokkal kevesebbe kerül bizonyos kockázatokat kezelni, mint a következményeket. Persze ehhez az is kéne, hogy nőjön az egészségtudatosság.
Jelen pillanatban ennek nem sok jele látszik -- egyiknek sem, elismerem. (Persze, az oktatásban is lenne mit tenni, stb, tudom, hogy csak a szűrőprogramok nem javítanak az egészségügyi statisztikákon.)

Történetesen a huszonéves fodrásznőm majdnem felfordult trombózisban, a tabletta mellékhatásaként... Nem tudom, hogy a vérvizsgálat nem kerülne-e lényegesen kevesebbe, mint a trombózisos betegek életének megmentése. Tudtommal egész sokakat érint ez a probléma...

És arra is jól emlékszem, hogy mikor kiderült, hogy a férjem családjában genetikai eredetű hipermagas koleszterin szokott lenni már fiatal kortól, súlyos érmeszesedést, trombózisveszélyt okozva, akkor hogyan nézett rám az orvos, mikor kértem, hogy nézzék meg a gyerekeimet, van-e jele náluk a hajlamnak. De azért Ő kiadta a beutalót. Egy vérvétel volt, nem genetikai vizsgálat, csak koleszterinszint mérés. Hány fiatalkori érrendszeri összeomlást lehetne megelőzni, ha erre odafigyelnének?
Tudtommal ez az egyik vezető halálok!

Megint más persze, ha azt mondja a doki, hogy nincsen pénz rá, mert sürgősebbre sincs -- és más mikor pofákat vág és azt bizonygatja, hogy felesleges a vizsgálat, amin történetesen az életed múlhat. Miért kell hülyének nézni az embert?

A posztoló története is végződhetett volna másként is, igenis tanulságos volt.

Már csak azért is, mert érdekes módon csak úgy lehetett megoldani a kérdést, hogy az egész családot megszúrják, bár apuka és anyuka valszeg nem akarnak (már) fogamzásgátlót szedni, és esetleg olyan egészségesen élnek, mint a makk -- vagy ellenkezőleg, eszük ágában sincsen életmódot változtatni, akármit is mutat a lelet. Magyarul a megoldás pazarló volt.

Erre volt pénz?
Az egyszem lány kivizsgálására nem?
És vajon az mennyi pénzbe került a TB-kasszának, hogy 3-4 orvost keresett fel ugyanazért, feltételezhetően rendelési időben, akik mind leadminisztrálták őt, minimum tanácsadás címszó alatt, és felvették utána a pénzt?

Nem ott tartunk, hogy a legolcsóbb megoldás mégiscsak az lett volna, ha az első doki kiadja a beutalót?

gld 2010.06.28. 10:47:28

@Despota: én kíváncsi vagyok :)

Káin 2010.06.28. 10:48:00

@gld: Ennek örülök :), már azt hittem "az én készülékemben van a hiba".

Ártatlan leányka 2010.06.28. 10:49:03

Akkor nekem hihetetlenül "szar" orvosom lehet, mert közölte, hogy addig nem írja fel a bogyókat amíg nincs meg a vérvétel eredményem, még ultrahangra is elküldött, mert ugye első bogyó hátha benéztem egy kezdődő terhességet vagy más probléma. Azóta évente mikor megyek rákszűrésre vérvételre is megnézni, hogy a májam hogy bírja a terhelést és évente adja a javaslatot, hogy háziorvos kiírhatja. Ez lenne a normális, mert vérvétel során koleszterint és egyéb értékeket is mérnek, aminek meg a háziorvos örül, hogy na van baj vagy nincs baj. Meg én is, hogyha valami nem stimmel nem évekig mászkálok, hogy akkor most éppen fejlődik a cukorbetegségem csak nem tudok róla (éljen a hajlam).

gld 2010.06.28. 10:55:47

@Káin: tudod, tökjó az orvosoknak, ők mindig mindennel tisztában vannak, őket nem éri meglepetés, ha esetleg megbetegszenek, és ellátásra szorulnak, és egészen biztosan nem "sipítoznak" semmin. Sőt sehol, mert intelligensek, és minden hivatalban, közintézményben és mindenhol pontosan ismerik az ügymenetet. Főleg azok, akik külföldön élnek, és természetesen a magyarországi viszonyokkal kapcsolatosan olyan tájékozottak... Biztos remek érzés lehet ilyen marhamód tökéletesnek lenni...

Nem tehetek róla, de hogy vár tőlem bárki is tisztelete, aki maga sem tiszteli legalább az embert bennem... Nem jobbak, nem többek ezen a téren egyetlen másik embernél sem.

Bocs, de ez most kijött az utóbbi napok tapasztalatai alapján.

természetesen, akinek nem inge nem veszi magára. nyilván, akinek meg inge, azért nem :P

Káin 2010.06.28. 10:59:49

@gld: Teljesen egyetértek veled. Az a baj, hogy itt mindenki csak a saját nézőpontját hangoztatja és nem hajlandó a másikat még csak érdemben meghallgatni sem. A beteg szerint az orvos hülye, az orvos szerint a beteg. Azért, mert valaki orvos, még nem ő nyalta hegyesre a piramisokat és fordítva. Kölcsönös tisztelet hol van?

trimalchio 2010.06.28. 11:01:38

@gld: Természetesen én sem ilyen választ vártam. Ráadásul szerintem a posztoló kellemes, jó stílusban írta le történetét, nincs ebben semmiféle sipítozás. A posztban semmilyen rosszindulatú általánosítás nincsen, én semmi sértőt nem fedeztem fel benne. Sőt a végén a posztoló ezt írja: "...egy túlterhelt, túlbonyolított rendszerből fakadnak, amit túl kevés pénzből akarnak fenntartani." Elképzelni nem tudom, mi lehet ebben sértő, ami Irise-t erre a megjegyzésre indította.
@Káin: "De a fene egye már meg, csak nekem visszatetsző ez a hozzáállás?"
Nem, ez a hozzáállás engem is felháborít! Visszatetsző, mint minden ok és indok nélküli arrogancia. Visszatetsző, mert lenézés és megvetés sugárzik belőle.

gld 2010.06.28. 11:02:23

@Káin: pontosan erről van szó... Bizonyos emberekkel én is tudnék lekezelően beszélni a s aját szakterületemen. De nem érzem, hogy ez bárkinek jó lenne. Ezért ha adódik is ilyen helyzet, megpróbálok érthetően fogalmazni, de főleg udvariasan... Nem teszek pikírt megjegyzéseket, mert rohadtul semmi értelme, és senkit nem visz előbbre. Nyilván egy netes blogon ez tök utolsó szempont. Mégis valamiféle jellemrajz ez... És bár szar dolog általánosítani, nem is szoktam, de valahogy mostanában az az érzésem, hogy ha tenném, nem alaptalanul tenném. Szomorú :(

Káin 2010.06.28. 11:02:53

@Káin: Ja és az orvos nem az Atya úristen, de nem is véres kezű hentes. Akkor tessék ezt megjegyezni minkét oldalon. UFF.

gld 2010.06.28. 11:03:21

@trimalchio: teljesen egyetértek Veled.

Káin 2010.06.28. 11:06:20

@gld: A legtöbben jók valamiben. Attól értékes a szememben egy ember, legyen az híres sportoló, művész, vagy egy jó szakember, hogy a talentumát kellő szerénységgel kezeli. Aki minden percben érezteti, hogy ő a "Jani", az lehet bármennyire tehetsége, a szememben nulla. Sajnálom, de ez most kikívánkozott. Jelzem, az orvosokkal nekem többnyire jó tapasztalataim vannak, de itt az utóbbi időben emberileg csalódtam néhányban.

Káin 2010.06.28. 11:07:21

@trimalchio: Csak azt nem értem, hogy ez mire jó bárkinek is. Megértem én az indulatokat is, de nem ok nélküli arroganciát.

gld 2010.06.28. 11:08:27

@Káin: én ezt hívom a szakmámmal szembeni alázatnak. De ezt a szót marha sokan nem tudják a helyén kezelni. pedig ha ez nincs meg, lehetsz Te bármennyire jó szakember, csak egy szakbarbár maradsz...

Az én tapasztalataim is többnyire pozitívak, de egyre inkább azt hiszem, hogy ez az én érdemem. És itt nyilván nem a szakmai részére gondolok, de talán picit arra is.

Káin 2010.06.28. 11:11:43

@gld: Én az empátia szót emelném még ki. EMPÁTIA. Azért írta le mégegyszer, ráadásul szép nagy betűkkel, hogy akikből ez kiveszett, esetleg gondolkodjanak már el magukon. Az orvostársadalom az emberek megértését, szimpátiáját várja (jelzem joggal), de ahhoz kicsit másképp kellene egyeseknek hozzáállnia. Akinek nem inge...

Despota 2010.06.28. 11:17:21

@gld: Majd akkor megosztom veletek, de szerintem csak kommentben, mert még sosem írtam blogban saját dolgomról és olyan fura volna :).

Káin 2010.06.28. 11:31:59

@Despota: Úgy is jó lesz szerintem.

kendike 2010.06.28. 11:37:49

@Káin: Nem ártana jó pár hozzászólónak, legyen az orvos, beteg.

Rotoxis 2010.06.28. 11:48:42

@Despota: Szerintem inkább blogban. Úgyis régen olvastunk mentőkről szóló történeteket és a poszt előcsalogat sok sok mindent. Léciiiii!

Rotoxis 2010.06.28. 11:49:21

@Rotoxis: Szóval posztban na! Már azt sem tom, mit írok

Despota 2010.06.28. 11:51:52

@Rotoxis: Lehet majd szó róla, de nem tudom mikor jön el az ideje, mert hihetetlen mennyiségű levelünk van már most.

gld 2010.06.28. 13:49:10

@Káin: szimpátiát nem lehet csak úgy kivívni. Ahhoz valamit adni is kellene, nem csak elvárni. Megbecsülés esetében detto. És még sorolhatnám.

gld 2010.06.28. 13:50:24

@gld: nem kivívni nem lehet, elvárni :) Bocsi.

ccke 2010.06.28. 14:05:04

@oraculum_dixit:
Szűrővizsgálatok: MO-n néhány szervezett(=finanszírozott) szűrőprogram van: emlő-, méhnyak-, vastagbélrák, tüdőszűrés, néha ilyen-olyan rendezvényeken általános vizsgálatok. Munkakörtől vagy hajlamosító tényezőktől függően más dolgokat is néznek, de alapvetően vizsgálatot(labor, képalkotó...) valamilyen betegség gyanúja miatt végeznek.
Elvileg a olcsóbb lenne, ha több betegséget, rendszeresebben, nagyobb népességen szűrnének. A baj ott kezdődik, hogy a szűrés most kerül pénzbe (értelemszerűen a most betegek vizsgálatára, kezelésére kevesebb jut), a megtakarított haszon pedig sokszor csak évtizedekkel később jelentkezik.

mothe 2010.06.28. 15:16:41

@Irise: Drága magyar Irise, most komolyan min akadtál fenn? A lány nem szólt be, nem anyázott, kérdezett.

gld 2010.06.28. 15:29:26

@mothe: a kérdezés ezek szerint = sipítozás.

mothe 2010.06.28. 15:34:55

@gld: Fura, mert nem mindig ilyen. Sokszor arrogáns banya, de egyébként meg tök értelmes és jó hozzászólást is láttam már tőle. Most azért is lepődtem meg.

NemesekErnyo 2010.06.28. 21:21:02

Azért a fogamzásgátlás területe csúszós talaj. Beleértve azt, akik a barátnőtől kapott szert szedik, azokat, akik negyven fölött direkt az olcsóbbikat akarják, és azok, akiket kifejezett visszeres panaszok miatt sem lehet lebeszélni, mert akkor világvége történne. Egy bizonyos százalék előre kijelenti, hogy X és Y módszer neki biztosan nem jó. Ismerek egypár olyan nőt, aki kategorikusan kijelenti, hogy a spirált nem tudja meghordani. Kiderült, hogy még nem is volt nekik. Egyszerűen idegenkednek a gondolattól, hogy valamit felrakjanak.
A háziorvos haematológiára adhat beutalót, a Leyden mutáció kivizsgálása amúgy is hozzájuk tartozik. Nekem első olvasatra úgy jött át a levél, hogy vérvételre kért beutalót, és (szabályszerűen) nem kapott, a haematológiára szóló beutalóval annak rendje - módja szerint zajlott a vizsgálat.

A Tyne folyó déli partja 2010.06.28. 22:26:48

@siss: az a csökkenés, vagy nem, szerintem függhet a bogyó fajtájától is. otthon felírtak egy olyat, amit szoktak elsőnek, ha nincs különösebb gond, attól nálam is eltűnt a vágy. itt felírtak egy szintén elsőknek szokásost (otthoni nem volt), az nem okozott semmi változást. vérvizsgálatra viszont még az életben nem küldött nőgyógyász...otthon feltettek pár kérdést és megvizsgáltak, itt csak a kérdések voltak, és kész.

Dr.laikus PhD 2010.06.29. 07:46:19

@mothe: Irise tegnap megnyerte a nagy Ámok díjat (:

Vermine 2010.06.29. 12:25:28

pfff, nekem vagy 10 éve kimutatta 1 lelet h rendellenesen magas a prolaktin szintem, de az akkori nőgyógyásznak csúfolt utolsó hagyás, akihez jártam, lazán ignorálta.
azóta a kihullot a fél hajam, az öklömnyi ragyáim nem múltak el majd' 30 éves koromra sem, az arcom úgy zsírosodik, h meg lehet vele kenni napotan 3 zsírosdeszkát, nem beszélve a rendszertelen mensesről...
a mostani nődokim ismerte fel a bajomat és kezelte ki...
de azt az akkori szemétládát aki nem diagnosztizált, még most is lelőném, ha látnám :(

krisi88 2010.06.30. 17:19:14

orvostanhallgatóakitanulna
sziasztok!
az volna a kérdésem, hogy a teszt eredményét okozhatta a fogamzásgátló vagy más hibáról van szó? ha jól tudom évente illik vérvétet kérni tabletta mellett.akkor viszont sok lenne a fals eredmény
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása