Tortúra 80 ezer forintért

2010.06.22. 06:00

Tavasszal egy külföldi úton elestem, Mivel nem dagadt meg semmim, gondoltam nincs is eltörve. Óriási fájdalmakkal töltöttem a napokat, de ott nem mentem orvoshoz. Hazatérve még mindig pokolian fájt a karom, de gondoltam erős zúzódás, majd elmúlik. De nem!


Elmentem egy egészségcentrumba, ahol röntgen, ultrahang és egy mammográf vizsgálat / karról van szó/ kimutatta, hogy egy kis porcleválás okozza a fájdalmat, és az sugárzik a karomba. E felvételek az alkarom közepéig történtek és 17.000.- Ft ba került.


Ajánlottak egy csodálatos alpesi iszapkezelést /á 6500.- Ft/, Mivel a harmadik kezelés után sem egyhült a fájdalom. /3 kezelés 19. 500.-Ft/ ott helyben azonnal készítettek - akkor már könyékig - újabb ultrahang és röntgen felvételt. Ez kimutatta, hogy el van törve a könyököm 2 helyen. Azonnal vitték a sebészhez /ez még mindig a magánklinikán történt, és a baleset utáni 29. napon!!!!!/, aki mire észbekaptam már az ujjaimtól a vállamig begipszelte a karomat.


Pici várakozás, számitógép, nyomtató, stb.... Itt tessék aláírni! És mit látok? 43.600.-Ft


A döbbenettől szólni sem tudtam, de fizetni sem. Ennyi pénzzel nem járok ok nélkül. Kártyával fizettem, majd az orvos kedvesen felhívta a figyelmemet, ha bármi probléma adódik /pl. bedagad a karom/ azonnal jelentkezzek.


Ez csütörtöki napon este történt, pénteken nem, de szombat reggelre bedagadt, lüktetett, lila volt . Nem részletezem milyen kálváriát jártam, mire megkaptam az orvos telefonját, aki ellátott a következő jótanáccsal. Menjek a traumatológia ügyeletre, ők nem ambulancia. Sajnálja, de egyébként is vidéken van!


Szép történet, kifizettem 80 ezer forintot, és végigjártam egy hatalmas torturát, mig végül a János kórház ambulancián fellazították a gipszet, majd egy másik orvos felelőssége teljes tudatában kijelentette, hogy a 29. napon már szükségtelen volt begipszelni a karomat. Különösen, hogy a dvd-n jól látszik a csontosodás!


Ennyit a magánklinika ellátásáról és a bánásmódról!


Elegáns környezetben, várakozás nélkül ugyan, de a beteget semmibevéve, a bajában magára hagyva óriási pénzekért értelmetlenül begipszeltek, majd a bajommal magamra hagytak! Tisztelettel

 

 

Van egy sztorid a magyar egészségügy helyzetéről? Megvárattak, félrekezeltek, megaláztak? Küldd a praxisblog@yahoo.com címre!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

aversio avagy pacalfagylalt 2010.06.22. 07:40:06

Talán nem kellett volna az ilyen oldalakat olvasva elveszíteni mások előítéletei miatt a bizalmat a általános ellátásban amihez csak egy TAJ kártya kell. Gondold át , hogy milyen érvek vittek oda ahol elláttak ! Ki befolyásolt benne? Visszatért a bizalmad azokba , akiktől korábban elfordultál?
A hazai -oep-egészségügyben dolgozók a körülmények és az irányított közhangulatellenére kimagaslóan teljesítenek végzik a munkájukat, csak erről kevesebben írnak.Végre egy rájuk nézve közvetetten pozitív beírás.
Talán, ha nem ez lenne a felhívás : "Van egy sztorid a magyar egészségügy helyzetéről? Megvárattak, félrekezeltek, megaláztak? Küldd a praxisblog@yahoo.com címre!", hanem arra kiványcsi lenne, hogy - Meggyógyítottak? Csodát tettek ? stb...

Káin 2010.06.22. 07:54:26

@aversio avagy pacalfagylalt: Azért ne feledd, a többségnek negatív tapasztalatai vannak sajnos, abból jóval több van.

gld 2010.06.22. 08:02:35

Jó reggelt :)

Újabb példa arra, hogy a magán nem feltétlenül jobb :)

Nem tudom, de ha nekem pokoli fájdalmaim lettek volna, nem vártam volna ki a nyaralás végét, elmentem volna ott orvoshoz. Nyilván ehhez biztosítás kel... Erről nem írt a posztoló, hogy ezzel rendelkezett-e vagy sem.

Egy karsérülésnél miért csinálnak mammográfiát? Nem lenne nyilvánvaló, hogy a sérült karról készítenek egy egyszerű kétirányú röntgenfelvételt? És hogy-hogy nem készítettek a könyökről elsőre? Bocsánat, de én ezt nem értem :S

gld 2010.06.22. 08:07:07

@Káin: "Azért ne feledd, a többségnek negatív tapasztalatai vannak sajnos, abból jóval több van."

Nekem ezzel kapcsolatban van egy különbejáratú véleményem... Mindennek pozitív tapasztalatnak kellene lenni, amikor a beteg meggyógyul az orvosi beavatkozás hatására. csakhogy ezt természetesnek vesszük, ami tulajdonképpen nem is baj :) De abban a pillanatban, hogy valami nem úgy sikerül, ahogy mi elképzeljük, nem úgy néznek ránk, ahogy szeretnénk, nem úgy szólnak hozzánk, az már jó kis botránysztori. Ha így néznénk a dolgokat, hidd el, hogy sokkal több lenne a pozitív történet.

Ugyan nem vagyok orvos, de mielőtt rájöttem arra, hogy jobban szót értek az állatokkal meg a növényekkel, meg tulajdonképpen mindennel, ami nem ember, egészségügyi suliba jártam, és alkalmam volt betekintést nyerni a "másik oldal" világába is. Nem ártana ez sokaknak :) Mondjuk az eü suli nem csak erre volt természetesen jó.

Káin 2010.06.22. 08:10:35

Amúgy mg élő példa, hogy mindenhol vannak sajnos dilettánsok.

Káin 2010.06.22. 08:14:32

@gld: Ez azért nem ennyire egyszerű. Ha pl. bemegyek a boltba kenyeret venni, de nem köszönnek, kutyába sem vesznek, akkor hiába lesz kenyerem, a szám íze rossz lesz és nem megyek többet oda vásárolni. Az eü is egy szolgáltatás, amiért fizetünk, nem is keveset, a pénzért pedig szerintem elvárhatjuk a "jó kiszolgálást" is.

radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.06.22. 08:15:12

1. Ma korrekt baleseti ellátást adó fizetős magánintézmény nem létezik.

2. Ennek oka az, hogy túl sokba kerül, sem a befektető, sem a felhasználó oldaláról nem lehet kifizetni.

3. Nem értem, hogy a posztoló miért nem ment el külföldön orvoshoz - a sürgősségi ellátás a legtöbb népszerű országban a magyarok számára ingyen elérhető.

4. Furcsának tartom, hogy nem vizsgálták meg rendesen a karját - egy normális áttapintással szerintem egyértelműen kimutatható a fájdalom maximuma, ami csonttörés esetén értelemszerűen a törés helye. A célzottan készített röntgenen meg az esetek túlnyomó többségében kimutatható a törés.

5. Az alpesi iszapkezelésből és az első vizsgálatsorból ítélve ez a hely egy alapvetően reumatológia-gerinc irányultságú intézmény lehet, ahol traumatológus csak elvétve fordul elő. Szerintem jobb lett volna, ha már az első jelentkezés után inkább tovább küldték volna a pácienst a traumatológiára, még akkor is, ha ez bevételkiesést jelent.

radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.06.22. 08:17:33

@Káin:

Évente vagy 15 millió orvos-beteg találkozás történik Magyarországon.

Az EBF nevű Gestapo-hozzáállású feljelentőhelyhez meg tízes, maximum százas nagyságrendben történtek bejelentések.

Hogy is állunk a százalékokkal? :-)

Káin 2010.06.22. 08:19:48

@radiologus.hu: Akkor úgy fogalmaznék, hogy a negatív dolgok a hangsúlyosabbak.Abban nincs semmi érdekes, ha valami jól megy, mert az a természetes. Amúgy meg szívesen készíttetnék egy felmérést arról, hogy az emberek hány százaléka ítéli úgy, hogy rendben mennek a dolgok az eü-ben,.

gld 2010.06.22. 08:22:11

@Káin: biztosan így van :) De az eü-ben is emberek dolgoznak, nem gépek, ugyanolyan korlátokkal, mint amilyenek nekünk is vannak. Tény, hogy ha egy pék téved, annak nincsenek olyan súlyos következményei, mintha ugyanezt egy agysebész tenné.

De szerintem még valamibe nagyon bele kellene gondolni... Miért gondolják az emberek sokszor azt, hogy az egészségükért kizárólag az orvosok, eü dolgozók "felelősek"? Nekünk kellene leginkább annak lenni, és nem csak akkor orvoshoz menni, meg pánikszerűen megoldások után szaladgálni, amikor mát valami nagyon elromlott.

Ráadásul még ilyenkor sem figyelünk arra a bizonyos vészcsengőre... nem igazán jellemző, hogy amikor a 120 kilós magasvérnyomásos Józsi bácsinak megmondják, hogy ha nem vált életmódot, akkor nagy esélye van egy kiadós infarktusra, akkor Józsi bácsi elgondolkodik, hogy hogyan tudna életmódot váltani. Egy túróst... Csinálja ugyan azt, amit előtte, mondván, ha baj van, majd az orvos meggyógyítja. Ja, ha egyáltalán lehet, mert az orvos lehetőségei is behatároltak...

Szar ügy, de az Isten-kultuszt mi, betegek alakítottuk ki az orvosokban, és sajnos már elvárjuk tőlük, hogy Istenként is funkcionáljanak.

Nyilván azzal egyet értek, hogy az emberi hangnem, az odafigyelés mindenkinek kijár, de ez a része is nagy százalékban múlik rajtunk is...

persze ez csak az én véleményem :)

radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.06.22. 08:23:56

@Káin:

Abban szerintem sokan egyetértenek, hogy nem mennek rendben a dolgok.

Számos felmérés készült az elmúlt években, melyek különös eredményeket hoztak. A többség szerint:

1. rossz az állami egészségügy
2. elégedetlenek a körülményekkel

ugyanakkor

3. meggyógyították őket
4. a közbizalmi lista elején állnak az egészségügyi dolgozók (legvégén meg a politikusok).

radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.06.22. 08:26:35

@gld:

Az egyik fő probléma a fogyasztói társadalom.

Mit lát az ember a reklámokban: "fáj a fejed, vedd be a bogyót, és máris egészséges leszel!". Mi lát a tévében: "visszavarrták a levágott lábat-kart-fület".

Egy hamis mindenhatóság-kép alakult ki a társadalomban, melynek az egészségügy értelemszerűen nem tud megfelelni.

Ehhez járul még az, hogy "veszünk 3 tabletta egészséget, nem kell vigyázni magunkra".

Káin 2010.06.22. 08:27:10

@gld: Nem mondtam, hogy kizárólag az eü dolgozók tehetnek a kialakult helyzetért, sőt. Nem csak a hétköznapi emberek, akik ahogy te fogalmaztál Istenként tekintenek az orvosra és csodát várnak tőlük, akik ezt a kis országot irányítják, ők is ludasak a dologban. Nem becsülik meg sem erkölcsileg, sem anyagilag az orvosokat, mentősöket, ápolókat, nem csoda, hogy káosz alakul ki és ez senkinek sem jó. Csak annyit még, hogy azért a legrosszabb helyzetben mégis a beteg van, mert az egészségnél nagyobb kincs nincs.

gld 2010.06.22. 08:28:39

@Káin: "Amúgy meg szívesen készíttetnék egy felmérést arról, hogy az emberek hány százaléka ítéli úgy, hogy rendben mennek a dolgok az eü-ben,."

Nyilván az az eredmény jönne ki, hogy nem mennek rendben :) Ahogy az oktatásban sem, meg számos más területen sem. De az egészségügy az a terület, ami az emberek legnagyobb hányadát érinti, és úgymond kirakatban van. Sajnos igazán konstruktív ötletet még nem hallottam ennek a helyzetnek a megváltoztatására :(

Káin 2010.06.22. 08:30:04

@radiologus.hu: Szerintem a legfontosabb tényleg az, hogy az ember meggyógyuljon, de azt is gondolom, hogy akik szerényebb körülmények között élnek, azoknak erre kisebb az esélyük. Ameddig egy tehetős ember minden kezelést megkaphat soron kívül, egy szegényebb ember hónapokat kénytelen várni és az is előfordul, hogy már későn jut a megfelelő ellátáshoz.

A politikusok pedig nagy részben felelősek ezért a kaotikus állapotért.

radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.06.22. 08:30:14

@gld:

"nem igazán jellemző, hogy amikor a 120 kilós magasvérnyomásos Józsi bácsinak megmondják, hogy ha nem vált életmódot, akkor nagy esélye van egy kiadós infarktusra, akkor Józsi bácsi elgondolkodik, hogy hogyan tudna életmódot váltani"

Én magam mondtam meg 4 éve a súlyos érszűkületesnek, hogy hagyja abba a dohányzást, mert hosszú távon el fogja veszteni a lábát.

Aztán kissé sértődötten veszi tudomásul, hogy tényleg érsebészetre kell mennie, majd közli, hogy "hát igen, nem szoktam másra hallgatni".

Az ő dolga, az ő lába, én nyugodtan alszom akkor is, amikor ő a tolókocsi-katalógust böngészi. Időben szóltam, egyértelműen megmondtam, mi várható.

A felelősség azonban az övé, neki kell változtatni az önkárosító magatartásán.

gld 2010.06.22. 08:31:25

@Káin: "Csak annyit még, hogy azért a legrosszabb helyzetben mégis a beteg van, mert az egészségnél nagyobb kincs nincs. "

Pont ez az, amit próbáltam leírni... Mégsem vigyázunk rá, mégsem törődünk vele, mert abszolút nincs egészségkultura Magyarországon :( Az egészségünk a mi felelősségünk, ezt meg kellene érteni...

Káin 2010.06.22. 08:32:32

@gld: Nem is nekünk kellene kitalálni, mi volna a jó megoldás, hanem azoknak , akik ezt ott fent irányítgatják. Miért van az, hogy más országokban működik az oktatás, az egészségügy, a gazdaság?

radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.06.22. 08:33:01

@Káin:

Az, hogy a több pénz jobb egészséget jelent, törvényszerű, ez mindig is így volt és így lesz.

A múltban borítékkal, a jelenben meg magánklinikával.

Az más kérdés, hogy az "alapellátást" kell olyan magas szinten tartani, hogy ne következhessen be lényeges egészségkárosodás mondjuk egy várólista hossza miatt.

Ez meg politikai felelősség.

gld 2010.06.22. 08:33:57

@radiologus.hu: "hát igen, nem szoktam másra hallgatni".

Tudod mi az "érdekes"? Hogy általában az itt meg máshol olvasott "rémtörténetekben" valahol ez a kis mondatocska mindig ott figyel. Hol kimondva, hol kimondatlanul...

Amíg ez így van, talán nincs annyira jogunk elvárásokat támasztani az orvosokkal szemben.

Káin 2010.06.22. 08:33:57

@radiologus.hu: Ez viszont így igaz, mindenki úgymond a maga szerencséjének a kovácsa, ha figyelmeztetve lett, akkor onnantól csak ő tehet a sorsa ellen.

radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.06.22. 08:34:12

@Káin:

Talán mert más országokban nem a társadalom 10-15 %-a tartja el a 100 %-ot.

radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.06.22. 08:35:06

@gld:

A gyógyulásban két partner van: a beteg, aki gyógyulni akar, és az orvos, aki gyógyítani.

Káin 2010.06.22. 08:35:20

@radiologus.hu: Pontosan, én is ezt mondom, hogy politikai felelősség. Csak sajnos Magyarországon kedves kis politikusaink ezt a szót, hogy felelősség még hírből sem ismerik. JA, és a borítékos dolog még ma is él sajnos.

Káin 2010.06.22. 08:35:59

@radiologus.hu: Ez is igaz, de ezt is csak a politikai elit lenne képes megváltoztatni, ha volna bennük rá hajlandóság.

gld 2010.06.22. 08:36:33

@radiologus.hu: "A gyógyulásban két partner van: a beteg, aki gyógyulni akar, és az orvos, aki gyógyítani."

pontosan...

aversio avagy pacalfagylalt 2010.06.22. 08:38:04

@Káin: Folytatva a gondolatod:
"Azért ne feledd, a többségnek negatív tapasztalatai vannak sajnos, abból jóval több van. "- akinek meg nincs negatív tapasztalata az meg belehalt.
Még szerencse, hogy ennyi a túlélő !
Ha a néhány tízmillió orvos-beteg találkozó után annyi lenne az elégedetlen ,akkor már régen történt volna vmi lincselés stb...
A szűk családunk orvosként eddig több mit 110 évet dolgozott a hazai eü.-ben és az eddigi tapasztalatunk az, hogy a többség elégedett az orvosok, eü.dolgozók munkájával. A többség a biztosított háttérrel ( épület, műszer, szervezettség...)és a betegtársaival elégedetlen.Persze vannak született pechesek is és olyanok is akiknek mindenkivel bajuk van, legyen az postás, pénztáros,pincér, sofőr , pék, üveges stb..., de leginkább magukkal van bajuk ..- innentől , már megint eü.-i a probléma.

Káin 2010.06.22. 08:38:26

@radiologus.hu: Azonban ha bármelyik fél részéről borul ez a kapcsolat, akkor bibi van. És valljuk be, mindkét esetre nem egy példa létezik.

Káin 2010.06.22. 08:41:02

@aversio avagy pacalfagylalt: Én meg amondó vagyok, hogy minden családban (na jó, sokban) vannak olyan tapasztalatok, amik nem igazán erősítik az orvosokba vetett bizalmat. Pl nekem is van édesapám halála kapcsán, mert egy nemtörődöm háziorvos addig húzta, halasztotta a dolgokat, ameddig már késő lett. Egyszer talán majd meg is írom. Más kérdés, hogy ettől függetlenül én magam nem az összes orvosra vetítem azt az ellenszenvet, amit iránta éreztem.

radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.06.22. 08:41:11

@Káin:

Kétségtelen. És mindkét oldalon meg is lehet érteni a hibákat.

Káin 2010.06.22. 08:46:16

@radiologus.hu:

"Kétségtelen. És mindkét oldalon meg is lehet érteni a hibákat. "

Persze hogy meg lehet érteni, de nem kell szeretni a hibákat. Jó lenne, ha valaki végre érdemben nyúlna az egészségügyhöz, és megreformálná végre, de nem arra a reformra gondolok, aminek ma már pejoratív jelentése van.

radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.06.22. 08:52:04

@Káin:

Nem a hibák szeretéséről van szó.

gld 2010.06.22. 08:52:16

@radiologus.hu: "Az egyik fő probléma a fogyasztói társadalom."

Ez is igaz. Megpróbálják elhitetni velünk, hogy tulajdonképpen bármit meg lehet venni. Akár az egészséget is. Nem kell hozzá más, csak pénz :) Aztán amikor kiderül, hogy mégsem, születik egy ehhez hasonló sztori.

Káin 2010.06.22. 08:54:55

@radiologus.hu: Akkor úgy írom, hogy a hibákat nem szabadna elfogadni és legyinteni, hogy "ez van srácok".

radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.06.22. 08:59:38

@Káin:

Ha látható, hogy van remény a változtatásra, akkor igen.

De 2010-ben te nem fogsz a Szahara közepén édesvízi tórendszerre alapuló turistaparadicsomot építeni.

Káin 2010.06.22. 09:02:37

@radiologus.hu: Nem is mondtam, hogy a megoldás azonnali eredményekkel kell járjon és eljöjjön pik.pakk a Kánaán,de akkor is sürgős beavatkozásról lenne szó.

radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.06.22. 09:06:59

@gld:

Van sejtésem, hol járhatott az illető. De ez mindegy is.

Egy magánintézményt kétféle felfogással lehet vezetni.

Az egyik a "pizzasütős". Adott egy pénzügyi befektető, akinek egyébként semmi köze a gyógyításhoz, és pont úgy várja el a bevétel maximalizálását, mintha egy pizzasütőt hozott volna létre.

A másik felfogás meg az "orvosi", szerintem ez a követendő. A páciens gyógyulása az első, még akkor is, ha anyagilag azon az egy eseten bukunk. Ha úgy tűnik, hogy a betegünket nem tudjuk teljesen jól ellátni, akkor nem forszírozzuk a fölösleges dolgokat, hanem megmondjuk, hogy itt nincsenek meg a feltételek, menjen el máshová, ideális esetben azt is, hogy pontosan hová.

Nekem van egy kedves nőbetegem, aki egy valamit növelgetett a nyakán vagy 3-4 hónapja. Az elején nem lehetett tudni, hogy mi is az, visszarendeltem kontrollra, hogy változik-e. Aztán a harmadik kontrollt díjmentesen kapta, mert már ismert dolog fél perces ellenőrzéséről volt szó.

Fura módon egyébként a pácienseknek ott lesz a bizalma, ahol képesek kimondani, hogy "nem tudom".

Káin 2010.06.22. 09:08:54

@radiologus.hu: "Fura módon egyébként a pácienseknek ott lesz a bizalma, ahol képesek kimondani, hogy "nem tudom". "

Mert ott dől le az "Isten-kultusz".

radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.06.22. 09:09:10

@Káin:

Az orvosok már vagy 10 éve mondják és írják és nyilatkozzák, hogy tenni kell valamit, mert látható, hogy baj lesz.

A társadalom és az ő politikusai nem figyeltek.

Most baj van, és a helyzet csak romlani fog az állami ellátásban.

Ez a társadalom felelőssége.

Despota 2010.06.22. 09:09:49

@radiologus.hu: Én pontosan tudom, hol járt a posztoló, de nem írhatom ki ugyebár.

Káin 2010.06.22. 09:10:42

@radiologus.hu: A társadalom mit tehetne szerinted?

radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.06.22. 09:11:17

@Káin:

Én egy sokat tanult, korszerű, nemzetközi szinten is elismert képzettségű szakember vagyok.

Nagyon sok mindenhez értek a szűkebben vett szakterületemen belül, meg azon kívül is.

De nem vagyok mindenható és mindentudó.

radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.06.22. 09:12:06

@Despota:

Nem is kell, fél perc guglival bárki rájöhet. :-)

Káin 2010.06.22. 09:12:52

@radiologus.hu: Mint ahogy senki sem az. De a betegnek fel kell néznie az orvosokra (nem csak szaktudása okán), ezzel nincs is baj. Persze nem szabad Istenként tekinteni rájuk, de a megbecsülés fontos.

CyberPunK 2010.06.22. 09:13:25

Mivel járnak ide orvosok szeretnék véleményt kérni. 26 éves jó kondiban lévő srác vagyok. Másfél hónapja volt egy mandulaműtétem, kikapták, mert gennyedzett. Az elmúlt másfél hónap történései: Bőrbetegséget kaptam (rosacea?), ami elmúlt. Ezután volt egy heves allergiás reakcióm, pedig sose voltam allergiás, ügyelet lekezelte szteroidokkal, elmúlt akkor, nem is jött többet elő, majd most még ráadásul elég csúnyán meg is fáztam, pedig nyáron ilyen még nem esett meg velem. A kérdésem a következő. A műtéttel összefügg az, hogy izomból rám jár a rúd, pedig az átlagom az évi egy megfázás télen? Ha igen, akkor mikorra várhatom, hogy a szervezetem magához tér? Előre is nagyon köszönöm.

aversio avagy pacalfagylalt 2010.06.22. 09:14:53

@Káin:
Az igaz, hogy az anyagi lehetőségek mindig befolyásolták az életlehetőségeket, kilátásokat, de az már nem, hogy ez a különbségaz eü-ben szortírozná - majdnem mengelei módon -az embereket. Sőt, ,állítom, hogy a hazai egészségügyben a társadalom egyéb területeihez mérten a legkiegyenlítettebb az elosztás, az esélyegyenlőség, már ami az életlehetőségeket jelenti. Nincs félretett csodagyógyszer amit csak a milliomosok kapnak stb..
Az anyagi helyzet szelekciós hatása már csak lecsapódik az eü-ben. A gazdagabbak mást esznek, mást isznak, szívnak , mint a szegények. Több idejük , pénzük van egészségesebben élni,sportolni, kikapcsolódni.Más információk jutnak el hozzájuk, mint a kevesebből élőknek.Más egy tablettás bor , mint egy minőségi villányi. A tehetősebbek között a dohányzás és az extrém láncdohányzás sokal ritkább stb...
A pénzfüggő egészség az életmódban nagyobb különbséget mutat, mint amekkora a különbség a következmények eü. ellátásában.
Hogy mennyire kell a politikát hibáztatni?? Hát én azért az egyén felelősségét nem csökkentenén azzal, hogy hazánkban már mindenben a politikára mutogatunk. Senkinek nem kötelező dohányozni, mértéktelenül alkoholizálni.Érdekes még, hogy pont a szegények költik jövedelmük nagyobbik hányadát egészségtelen dolgokra elpazarolva egyetlen kincsüket: az egészségüket.
Idekapcsolódik azért az is, hogy a német vagy osztrák egészségügy is összeroppanna, ha ilyen katasztrófális népegészségügyi mutatóik lennének.
Ha az emberek hülyesége ( életmód!)miatt nem lenne túlterheltség biztosan több türelem,empátia jutna mindenkinek, de tessék türelmetlenkedni azokkal szemben is akik életmódja miatt ezek a helyzetek előállnak. Ne keverjük az okokat és okozatokat!

radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.06.22. 09:15:26

@Káin:

Első körben, hogy kevesebbet zabál, nem dohányzik és nem lesz alkoholista meg kábítószeres. :-)

Aztán meg számonkéri a politikusokon az ígéreteiket.

Netán, ha a pénzét akarja költeni, akkor másképp teszi, mint eddig. Eléggé sokkoló volt, hogy valamelyik megasztár vagy valóságshow SMS-szavazására elköltöttek 80-100 milliós nagyságrendet, az ugyanakkor futó jótékonysági műsor meg örült, hogy 4,5 milliót összeszedett.

radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.06.22. 09:17:42

@CyberPunK:

Túl kevés az információ, ennyiből sajnos nem lehet felelősséggel mondani semmit.

Menj el háziorvoshoz-belgyógyászhoz és vizsgáltasd ki magad, van-e valami immunzűröd.

Káin 2010.06.22. 09:18:02

@aversio avagy pacalfagylalt: Ne haragudj, de az, hogy a megelőzés és az egészséges(ebb) életmód az emberek számára követendő példa legyen, az igenis politikai kérdés. Egyrészt az oktatás felelőssége volna, hogy egészen kis kortól kezdve neveljék a gyerekeket az egészséges életmódra, a prevenciók szerepe igen csak nagy lenne. Másrészt az, hogy az emberek elkezdenek dohányozni, alkoholizálni, az a szociális helyzetükkel egyenes arányosságban van.

Káin 2010.06.22. 09:19:03

@radiologus.hu: Ahogy írtam az előbb, egészségnevelés az oktatásban.

gld 2010.06.22. 09:19:40

@radiologus.hu:

"Fura módon egyébként a pácienseknek ott lesz a bizalma, ahol képesek kimondani, hogy "nem tudom"."

:)

Ezzel tulajdonképpen egyetértek :) Bár nekem pl. akkor veszett el egy traumatológusban a bizalmam, amikor nem tudta, hogy miért akar arthroscopiát csinálni a bokámban... Sajnos megcsinálta :( Bár ez azt hiszem, másféle "nem tudom" volt, nem volt utána ott az a kis folytatás, hogy "esetleg tudnám ajánlani XY kollégát, akinek az Önéhez hasonló problémákkal kapcsolatban nagyobb tapasztalata van"...

radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.06.22. 09:20:56

@Káin:

No igen, amikor én jártam iskolába, a nagy francia forradalom eseményeinek órára lebontott története sokkal fontosabb volt, mint az, hogy tudjuk, van egy "lép" nevű szervünk a hasunk bal felső részén, aminek van valami funkciója is.

:-(

Káin 2010.06.22. 09:23:01

@radiologus.hu: Amikor én jártam(pár éve), akkor is így volt, és az is fontos, de az oktatás korszerűsítése sem elhanyagolható.

mothe 2010.06.22. 09:23:47

@gld: "Mindennek pozitív tapasztalatnak kellene lenni, amikor a beteg meggyógyul az orvosi beavatkozás hatására."

Kétszer tört el a karom. Egyszer a mutatóujjamhoz tartozó kéztőcsont tört hosszában ketté, azonnal elmentem vele orvoshoz, összesen három budapesti kórházban jártam, mire valaki hajlandó volt kezdeni vele valamit. Előtte azért elmondták két helyen is, hogy műteni kéne. A harmadik helyen (Péterfy) mondták, hogy befáslizzák. Nagyon csúnyán nézhettem, mert végül mégis begipszelték. Négy hét múlva újra begipszelték, mert rosszul forrt össze. Újabb három hét múlva megkérdezte az orvos, hogy mit csinálok a kezemmel. Mondtam, 16 éve zongorázok. Hát azt már nem fog, mondta az orvos, cinkosan kacsintva. Igaza lett, ezért lettem grafikus.
Másodszor egy rockfesztiválon (Mezőtúr) tört el a könyököm, éjszaka. Másnap reggel elmásztunk a kórházba, ahol megröntgenezték, majd mondták, hogy sajnos nincs bent egy orvos sem, de valószínűleg el van törve, de nem tudják begipszelni, mert nincs gipsz. Ami azt illeti fásli sincs, de ha veszek a gyógyszertárban, akkor megcsinálja nővér. Két gyógyszertárt találtunk, egyik sem volt nyitva. Később, Pesten persze elláttak és meggyógyultam.

És tényleg, valahányszor, amikor nagyon lázas voltam és folyt az orrom és azt mondta a doktor néni, hogy vegyek be lázcsillapítót és igyak teát meg szedjek C-vitamint, és feküdjek sokat, meggyógyultam.

Bocs ha mindezt nem tartom eredménynek, főleg úgy, hogy kivétel nélkül minden ismerősömnek van hasonló, de-legalább-nem-haltam-meg végű sztorija.

gld 2010.06.22. 09:24:32

Nemtom, én nagyon öreg lehetek már, de anno a királyi televízióban (nem is nagyon volt más akkoriban) volt egy gyerekeknek szóló amolyan egészségnevelő műsorocska :) A Makk Marci :) Én imádtam nézni, és máig sok mindenre emlékszem, amit ebből a kis sorozatból tanultam meg az egészségről :)

elod72 2010.06.22. 09:25:33

A maganklinikan 1) elneztek egy torest, 2) kesobb szakszerutlenul lattak el, 3) ezt meg alaposan dokumentaltak is. Nem vagyok egy pereskedo alkat, de egy szepen megfogalmazott level a klinika vezetojenek mindenkeppen kijar. Peren kivuli megegyezes, es meg a nyaralas ara is visszajon fajdalomdij formajaban... ;-)

gld 2010.06.22. 09:28:02

@mothe: nem állítottam egyetlen szóval sem, hogy nem történhet máshogy, mint hogy meggyógyulsz. És tényleg sajnálom, a Veled történteket. Hidd el, nekem is sok tapasztalatom van, de vagy szerencsés vagyok, vagy nem tudom, eddig mindössze egyetlen olyan dolog történt velem, amit én - szerény kis tudásomra alapozva - úgy értékeltem, hogy bizony az orvos hibázott, és valóban lettek kellemetlen következményei... Biztos jó helyre születtem, vagy tényleg nem tudom.

mothe 2010.06.22. 09:33:04

@radiologus.hu: azt, hogy ki áll a közbizalmi lista elején meg a végén ugyanúgy befolyásolják az elterjedt sztereotípiák és előítéletek, mint azt, hogy vidéken mennyire utálják a melegeket, vagy hogy a nyolcadik kerület veszélyes, mert tele van romákkal. A legtöbb rokonom abban a hitben él, hogy az orvoshoz felfelé kell beszélni, neki mindig igaza van, és csakis alázatosan szabad viselkedni a társaságában. Ezt tanulták, ebben hisznek. Automatikusan tolják a borítékot a nővérnek meg az orvosnak, pedig nem állnak jól anyagilag.
Tökmindegy, hogy mit írnak a listák meg mit mondanak a százalékok, amíg az ember nem érzi úgy, hogy valami rendben van, addig az a dolog nincs rendben. Pont.

CyberPunK 2010.06.22. 09:37:15

@anyahajókabinajtóhajtogató: A fél arcomat az Árpád hídon hagytam bringázás közben, mikor a hasonló nevű kórházba vittek a szüleim. A fél arcomról lekopott a bőr, a szemem felett 4 centis dudor volt (magasság, nem átmérő), agyrázkódás is beficcent, majd a doki képes volt értetlenkedni, hogy minek mentünk oda, kutya bajom, van épp elég beteg. Anyám halkan megkérdezte, hogy önmagát is el tudja-e látni. Vicces volt. :) Persze aztán kiderült, hogy kutya bajom, keményfejű gyerek vagyok. :)

Káin 2010.06.22. 09:41:01

@mothe: Nincs gipsz, fásli?Ilyen lehetséges?Rock fesztiválok veszélyesek :D, Rockmaraton is az lesz...

aversio avagy pacalfagylalt 2010.06.22. 09:42:07

@Káin: A dohányzók többsége tudja, hogy ártalmas amit csinál, az alkoholisták többsége szintén. Ha máshonnan nem , akkor elolvassa a cigarettás doboz oldalán a feliratot.Mit akarsz nekik nevelni.Ez az egész nevelgetős dolog arra jó, hogy az egyén elbújhasson mások mögé.- "Tudom, hogy káros, de ők neveltek-nem neveltek és szívom tovább " szemlélet nem vezet sehova.
Ha politikát akarsz bevinni legyen, de nem elég a nevelés az ikolában.
Javaslat:
pl.:
-A munkáltató diszkriminálhasson abban, hogy dohányzót felvesz-e vagy sem.( a munkáért fizet nem a cigiszünetért, a bagós többet beteg stb...- nem kötelező cigizni)
-A dohányos,az alkoholista biztosítása legyen drágább, amit neki kelljen fizetni mondjuk 100Ft/ doboz / üveg stb...ami ezen termékekből azonnal és direkt kerül az eü-be.
Legyen betartatva a kiskorúak ki nemszolgálása ezekel a termékekkel.
stb.stb.stb..., de ezek még mindig nem mentesítik az egyént. A rossz szociális helyzet miért is teszi kötelezővé a mértéktelen italozást, dohányzást? Annyi felesleges pénzük van ??

gld 2010.06.22. 09:45:26

@mothe: Újra elolvasva a sztoridat, van pár észrevételem, ha nem gond.

Azt írod, hogy a kezed 3 kórházban látták, ezek közül kettőben műtétet javasoltak. Megkérdezhetem, hogy miért nem került erre sor?

Azt írod, hogy amikor eltörött a karod, nem gipszelték be a vidéki kórházban, mert nem volt gipsz. Ez bazi szomorú... De felmerül bennem egy kérdés: szerinted erről ki tehet?

Azt írod, hogy amikor lázas voltál, meg folyt az orrod, a doktornéni azt mondta, igyál, szedj C-vitamint. Az ilyesmit általában vírusok okozzák, a vírusokra felesleges antibiotikumot felírni, mert nem hatnak ellenük, viszont a májadat minden gyógyszer megterheli... Vagy nem is vizsgált meg előtte a doktor nénid? Ha megtette, szerintem helyesen járt el.

Ezekkel nem kötekedni akarok, csak arra rávilágítani, hogy sokszor a dolgok nagyon sok komponensűek, apróságokon múlik, hogy nem úgy történnek, ahogy szeretnénk, sokszor ludas a kommunikáció, sokszor van mögötte emberi hiba, de néha bizony olyasmin méltatlankodunk, amiről keveset tudunk..

Ettől függetlenül tényleg sajnálom...

aversio avagy pacalfagylalt 2010.06.22. 09:49:03

@elod72: Ez az út hová is vezet?? Jót perelünk és megyünk nyaralni.A végén nem lesz kit perelned. Fordítsunk egy kicsit :fikció:Mi lenne ha az oep( mi vagyunk azok- mi fitejük a járulékot!)beperelné a kimutatottan egészségromboló életmód miatt kezelteket és behajtaná rajtuk a kezelés költségeit.Mindenki tudja, hogy a dohányzás káros- rá is van írva a dobozra!!. Ugyebár az extrém sportok művelőit is hasonlóan bírálják el, mint egészségre kifejezetten veszélyes tevékenyéget űzők, nagy kockázattal...

P75 2010.06.22. 09:51:09

Én azt nem értem, miért nem kérte vissza a posztoló a pénzt. Az "itt tessék aláírni, 43ezer Ft" azt sejteti, hogy nem borítékban csúszott a pénz, így bizonyítható, hogy kiadta és az is bizonyítható, hogy nem látták el megfelelően.
Tessék visszamenni és reklamálni.

aversio avagy pacalfagylalt 2010.06.22. 09:51:09

@Káin: Nincs minden kórházban baleseti sebészet- ott legfeljebb a műszakon van gipsz a villanyszerelőnél.

Rotoxis 2010.06.22. 09:56:12

Despota! Ezt az anyahajóizét nem lehetne moderálni?

"Beteg lettem, gyógyíccsanak meg!"

"Jó napot kívánok. Beteg lettem, szeretnék meggyógyulni.+

Szerintetek melyik attitűd szimpatikusabb? Melyiknek lesz eredményesebb a gyógyulása?

Szerintem itt van az eb elhantolva.

mothe 2010.06.22. 10:11:34

@gld: Persze! Az első helyen (Auróra utca, oda tartoztam) azt mondták, hogy nem ők az ügyeletes ambulancia, menjek a Fiumei útra, de azért megröntgeneztek és mondták, hogy ebből műtét lesz. A Fiumei úton a portán mondták, hogy nem ide kellett volna jönni, hanem a Péterfybe, de épp ott volt egy orvos, aki valamiért megnézte a röntgent és elmondta, hogy műteni kell. Ez úgy 15 éve történhetett, ennél több részletre nem emlékszem.

Arról, hogy nem volt gipsz: őszintén, abszolút nem érdekel, hogy ki tehet róla. Nekem nincs TB-tartozásom, és amikor azt mondták, hogy menjek el és vegyek a gyógyszertárban, úriember maradtam és elmentem a gyógyszertárba. Az sem érdekel, hogy miért nem volt nyitva egyik sem. Ha én nem adom le a munkámat időben, mert áramszünet volt vagy épp nem volt internet, nagyon pontosan meg tudom mondani, hogy ki tehet róla, és ez mégsem biztos, hogy érdekli a megrendelőt. Az ilyen helyzetekre fel lehet készülni, nem kifogást kell keresni.

Egyetértünk abban, hogy vírusos megbetegedésre ne írjanak antibiotikumot, az ember szedjen minél kevesebb gyógyszert, ha nem muszáj. Csak azt mondtam, hogy ez minden, amit eddig velem kapcsolatban a TB-alapú egészségügy fel tudott mutatni. Amióta magánorvosokhoz járok (kb. az elmúlt két évben), jóval kevesebb negatív tapasztalatom volt. Volt persze az is, csak ott az a különbség, hogy reklamálhatok, vagy dönthetek úgy, hogy nem fizetek, vagy elterjesztem, hogy rossz a szolgáltatás. A legtöbb ember, aki fizet az ilyesmiért, előbb tájékozódik, úgyhogy senkinek sem érdeke, hogy rosszul szolgáltasson. Ellentétben a TB-s dolgozókkal, akik legfeljebb legyintenek, hiszen kevés a pénz, rossz az infrastruktúra meg egyébként is a beteg a hülye.

De azért kösz az empátiát.

Despota 2010.06.22. 10:15:00

@Rotoxis: de lehet, csak most a varosbam vagyok, mobilon pedig nem megy a moderalas.

Rotoxis 2010.06.22. 10:25:00

@Despota: Nem irigyellek, esik... :)

gld 2010.06.22. 10:28:45

@Rotoxis:

"Beteg lettem, gyógyíccsanak meg!"

"Jó napot kívánok. Beteg lettem, szeretnék meggyógyulni.+

Szerintetek melyik attitűd szimpatikusabb? Melyiknek lesz eredményesebb a gyógyulása?

Szerintem itt van az eb elhantolva.

Szerintem is :) Ja, és nyilván a másodikra "fogadnék" :)

aversio avagy pacalfagylalt 2010.06.22. 10:29:58

@anyahajókabinajtóhajtogató:
Kedves Sportoló ! Rossz helyen edzed a tested vagy ennyire rosszak a tanítóid?
Ugye a karate mint küzdősport nemcsak ütések-rúgások halmaza, hanem egy szemlélet,egy filozófia is.Hol van benned a türelem, a tisztelet embertársaid iránt?Vagy nem tanítják, akkor keress más tanítókat vagy nem tanulod , akkor viszont menj el utcai harcosnak !A karate filmekben Te csak a sötét gonosz szerpét tartod vonzónak? Ha szerencséd van még meg is öregedhetsz. De hogy tisztességben, köztiszteletben az kérdéses ???

pakesz (törölt) 2010.06.22. 10:30:49

na mi van?
van penze de nincsen esze a delikvensnek :)
kivanom ezt minden hulyenek aki milyen rossz a magyar eü nekem van penzem felkialtassal baromkodnak

a legutolso orvos leapolta volna a kiscsákot a rendes ugyeleten, de nem neki alpesi iszappakolas kellett, erre mondjak azt hogy aki hulye az haljon meg :)))

mothe 2010.06.22. 10:37:57

@pakesz: Hölgyeim és uraim, pakesz demonstrálta, hogy mire kell használnia egy okos embernek az eszét. Köszönjük meg neki! Taps, függöny.

deflorator 2010.06.22. 10:49:27

Az alpesi iszappakolás engem is megmosolyogtatott. Annyi pénzért igazán itathattak volna vele egy kis Pi vizet is...

Káin 2010.06.22. 10:55:44

@aversio avagy pacalfagylalt: Nem vagyok járatos a kórházakban, azt hittem alapfelszerelés.

oraculum_dixit 2010.06.22. 11:27:23

Kedves Mindannyian!

Nagyon egyetértek Gld-vel -- azzal a megszorítással, hogy sajnos ennek az általános társadalmi felelőtlenségnek és orvos-istenkultusznak az az egyik következménye, hogy az orvosok nagy része is hajlik általánosításokra, és akkor is a pácienst hibáztatja, amikor az nem volna indokolt, és ez bizony nagyon súlyos kommunikációs problémákhoz tud vezetni, mert megalázó a beteg számára és indokolatlan, és akár hátráltathatja is a gyógyítást. (Lásd kálváriámat, melynek során egy éven keresztül 3-havonta jártam rákszűrésre, de nem jöttek rá, hogy rákom van, hanem nyugtatgattak, hogy rémeket látok, a tüneteimet másra fogták, és amikor végül kiderült, hogy mégis, akkor többek által, több módon, válogatottan megalázó helyzetekben le lettem cseszve, mondván nem járok rendszeresen -- értsd évente -- rákszűrésre -- miközben ott állt előttük a lelet-kötegem, csak éppen lusták voltak belenézni, mielőtt lecsesztek volna.)

Káinnak meg azt tudom mondani, hogy sajnos csak a perspektívánkból adódó torzítások miatt képzeljük azt, hogy más országokban jól működik az egészségügy. Bizonyos országokban egyes szempontokból valóban jobban működik mint nálunk, más szempontokból viszont rosszabbul. És ez is csak a nálunk gazdagabb országokra vonatkozik. Vegyük figyelembe, hogy a Föld országainak többsége szegényebb és elmaradottabb nálunk, és bizony ez az egészségügyi ellátásukra is kihat.
Ezzel nem akarnám azt sugallni, hogy ez csak pénzkérdés. Ez nagyon nagy részben morális és mégnagyobb részben hatékonysági kérdés is. Nálunk a közpénzek felhasználása finoman szólva sem túl effektív, és az elosztásuk módjával kapcsolatban is súlyos problémák vannak; gondolom ezzel senkinek nem árultam el nagy titkot...

Dwokfur 2010.06.22. 11:58:09

alpesi iszapkezelés. magánklinika.

radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.06.22. 12:08:25

@Dwokfur:

Nem annyira rossz hely egy magánklinika, kolléga. :-))))

CyberPunK 2010.06.22. 12:08:45

Bréking nyúz!

Nagyon remélem, hogy valaki olvassa, aki illetékes. Barátnőm most hívott, bőrgyógyásza elküldte a jános immunológiai-tűdőgondozói részlegébe, mert fájt a mellkasa, rosszul volt. Azért onnan oda került, mert Lupus gyanúval kezelik, tucatnyi gyógyszert szed éppen. Most hívott, hogy tüdőgyulladást diagnosztizáltak nála, be kéne feküdnie, de állítólag nincs szabad ágy, meg valami szervezési gond van, ezért menjen haza és naponta menjen be infuzióért. Ez így oké? Ha elvileg be kéne feküdnie, akkor mennyire veszélyes ez a hazaküldés?

Még újabb, papíron felveszik, de az lesz a papíron, hogy saját felelőségre hazament. Állítólag így csinálják mindig, ez így korrekt. Nekem ez rohadtúl nem tetszik...

Mi az istent csináljak?

pakesz (törölt) 2010.06.22. 12:09:08

@mothe: van tobb is ahonnan ez jott, de azt mashol fejtettem ki :)

amugy EN SZOKTAM FIZETNI a hazai orvosoknak
valahogy ugy mashogyan is allnak hozzam, igaz a dokinak ebben az esetben az egy darab alpesi iszappakolas (azaz ~ 7e Ft) osszeget adtam volna zsebbe

ki a hulyebb en vagy a poszt iro?

tbb 2010.06.22. 12:14:25

Az ilyen magánklinikák majd szépen kiszelektálódnak. Persze, ha nem irod meg, hogy melyikben jártál így, akkor valamivel lassabban.

szabidoki 2010.06.22. 12:18:53

Hát érdekes sztori...
Eleve miért nem ment már külföldön orvoshoz a posztoló? Ha erős fájdalmaim vannak, nem várok heteket vele. A másik, hogy értem én az állami ellátással szembeni ellenérzést, de a magánszektor nem igazán erős baleseti ellátásban, mivel a szükséges infrastruktúra igen drága, és magánklinikán nem használnák ki, magyarán nem éri meg megvenniük, így nem is alkalmaznak olyan orvost, aki értene a traumatológiához. Az látszik, hogy az egészségcentrumban mindent megpróbáltak, amit tudtak, bár hogy a mammográfiával mi volt a cél, el nem tudom képzelni, de sajnos - mivel vélhetőleg nincs baleseti sebészük - nem értettek hozzá. Mondjuk arra is kíváncsi lennék, hogy milyen panaszokat adott elő a posztoló a magánklinikán, hogy hetekig fel sem merült, hogy esetleg mégis el van törve a karja valahol. Azon meg nincs miért csodálkozni, hogy hétvégén egy privát rendelő zárva van.

szabidoki 2010.06.22. 12:23:22

@CyberPunK: ameddig nem fullad, jobban jár, ha otthon marad.
A papíros része szégyen, de sajnos ma ez a megszokott az egészségügyben. Ha nagyon hisztiztek, megcsinálják ambuláns laposra is a dolgot, csak kérdés, hogy van-e kedvetek még külön veszekedni érte.

CyberPunK 2010.06.22. 12:26:47

@szabidoki: Jelenleg csak az érdekel, hogy veszélyes-e, de ezek szerint annyira nem. Köszönöm szépen.

elod72 2010.06.22. 12:34:05

@aversio avagy pacalfagylalt:
Nem sikerült kivennem a hozzászólásod lényegét, de ez lehet az én hibám. A hitvány minőséget sehol sem szabad elfogadni. Ez első helyen az egészségügyre kellene, hogy igaz legyen. Utána jönne az oktatás, meg a politika. Tényleg nem értem, hogy ennek mi köze a dohányzáshoz...

P75 2010.06.22. 12:36:04

@CyberPunK: Saját felelősségére, mi? Ha pedig ne adj isten baj történik, akkor még ő lesz a szarszemét. írják le szépen, h nincs szabad ágy, de azért a napi térítést fel szeretnék venni az OEP-től, ezért a barátnődet ambulánsan kezelik.
Én saját felelősséges papírt tuti nem írnék alá, csak akkor, ha valóban én nem akarok befeküdni.

gld 2010.06.22. 12:39:27

@P75: "Én saját felelősséges papírt tuti nem írnék alá, csak akkor, ha valóban én nem akarok befeküdni."

Egyet értek. Én sem mennék ebbe bele...

CyberPunK 2010.06.22. 12:45:23

@P75: Nem vagyok ott, nem tudok mit csinálni, kurva messze dolgozom, sose érnék oda. Barátnőm épp elég rosszul van, ő se fog tudni mit csinálni. Most abból indulok ki, hogy nem lesz gond, ha mégis, akkor meg úgyse ez fog érdekelni.

Más: ha tele van a kórház, akkor miért nem küldik át máshova? Ha meg nem fontos, hogy kórházban legyen, akkor miért azt mondja, hogy be kéne feküdni, de nincs ágy?

P75 2010.06.22. 12:47:40

@CyberPunK: OEP térítés. Jobbulást mindenesetre és reméljük, h a lehető legjobban alakul minden!

Irise 2010.06.22. 12:48:52

A poszthoz: ugye milyen szar az állami egészségügy.

Mothe: a kezedhez: sokféleképp lehet kezelni a töréseket, a gipszelés nem ultimate megoldás. És sajnos bizonyos típusú kéztöréseknél akármit csinálnak veled, a finommozgások nem lesznek többé tökéletesek.
De nem tudom miért ragaszkodsz ehhez a rossz szokásodhoz, hogy olyan ellátóhelyre mész be, ahol nincs ellátás? Ahol nincs benn orvos, nincs gipsz stb. Nem lenne kényelmesebb eleve traumatológia sürgősségire menni? Bár lehet,akkor nem lenne okod panaszkodni és kinek mi a fontosabb.

gld 2010.06.22. 12:49:39

@CyberPunK: hát pedig ez akkor sem jó ötlet?

Mi van, ha rosszabbul lesz? Beviszed ügyeletre, ránéznek a papírjára, rá van írva, hogy saját felelősségre stb.... Egész biztosan kitörő lelkesedéssel fogják fogadni. Sosem tudhatod, hogy milyen irányba fog változni a hogyléte. ha egyszer indokolt a kórházi felvétele, akkor szerintem ragaszkodni kell hozzá. És ha ehhez veszekedni kell, akkor igenis veszekedjetek. Szerintem...

mothe 2010.06.22. 12:50:15

@szabidoki: Erről a hozzáállásról beszélünk. „Hát sajnos így van, hát szégyen, de hát ez a szokás. Hát lehet másképp is, de akkor nektek lesz kellemetlen.”

Hajrá, orvosok! Hazudjunk együtt, a felelősség meg legyen a betegé!

Gratulálok. Hogy is volt az az erkölcsi rész az esküben?

mothe 2010.06.22. 12:54:08

@Irise: Így van, nekem az a rossz szokásom, hogy direkt olyan helyre megyek a töréseimmel, ahol nem tudnak ellátni.

Ezt honnan sikerült kimatekolnod?

Először oda mentem, ahova tartoztam, aztán oda, ahova küldtek. Ezt Mezőtúron nehezebb volt, mert ott akkor voltam életemben először, és a fesztivál színhelyén lévő orvos küldött a kórházba.

Azt meg, hogy nem fog helyrejönni a kezem, nem mondta senki, csak a hetedik hét végén a jó humorú, empatikus orvos.

Nem látsz kicsit többet a sorok között, mint amennyi van?

Irise 2010.06.22. 12:55:05

@CyberPunK:Attól függ,hogy van a barátnőd. HA szarul van, pláne,ha egyedül lenne otthon, ha fullad, alacsony a vérnyomása, nagyon elesett állapotban van vagy magas a láza, vagy van valamilyen társbetegsége (elsősorban szív/tüdő) esetleg terhes,akkor ne menjen haza. Milyen lett a vérvételi eredménye?

CyberPunK 2010.06.22. 12:59:34

@gld: @Irise: Azért nem érdekel különösebben a János, mert a lelkére beszéltem, hogy hívja fel a bőrgyógyászát, aki a Mária utcában lévő bőrklinikán van, hogy mi a helyzet. Leginkább Ő ismeri a Párom állapotát, így, ha indokolt lenne a kórházi elhelyezés, akkor Ő el tudja intézni. Főleg, hogy volt is bent már egy hetet ott is gyógyszerbeállítás miatt.

Irise 2010.06.22. 13:03:37

@mothe: Még mindig nem értem,mi a problémád. Eltört - begipszelték -meggyógyult, eltört- begipszelték -meggyógyult, virusfertőzésre adkevát kezelést kaptál meggyógyultál.
Mi bajod van?

mothe 2010.06.22. 13:09:01

@Irise: ha a te világod ennyire fekete-fehér, akkor azért nem érted a problémámat, mert én színes vagyok. Szerintem ne is próbálkozz.

gld 2010.06.22. 13:11:09

@CyberPunK: :)

Én asszem bevállalnám a veszekedést. Van egy olyan perverz képzetem, hogy ha mindig arra várok, hogy valami ismerős befolyása hatására betuszkolnak ide vagy oda, akkor ezzel csak azt erősítem, ami most van, és ami ellen annyian kapálódzunk...

Martian (törölt) 2010.06.22. 13:12:05

@oraculum_dixit: "Káinnak meg azt tudom mondani, hogy sajnos csak a perspektívánkból adódó torzítások miatt képzeljük azt, hogy más országokban jól működik az egészségügy."

Stockholmban élő nagynéném harmadik világbeli rémtörténeteket mesélt a svéd egészségügyről... a magyarral úgy-ahogy meg volt elégedve... gyengébb felszereltség, de jó hozzáállás.

CyberPunK 2010.06.22. 13:18:43

@gld: Hidd el én is balhéznék, de Párom nem olyan, Ő inkább az a típus, hogy menekülne már a francba el. :(

Irise 2010.06.22. 13:19:14

@mothe: Igazából nagyon örülök neki,hogy csak ennyi bajod volt, és ezért nyunyogtál, minden szépeket kívánok :)

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.06.22. 13:24:36

@gld:
"Beteg lettem, gyógyíccsanak meg!"

"Jó napot kívánok. Beteg lettem, szeretnék meggyógyulni.+"

vagy pedig:
-Dikmá, doki, olyan beteg vagyok, hogy nem tudok dolgozni menni!
-Akkor hogy jött ide?
-Jönni tudok, csak menni nem!

mothe 2010.06.22. 13:28:47

@Irise: Hasonlókat. Puszi. :)

P75 2010.06.22. 13:37:40

@CyberPunK: Következő párbeszédet javaslom, legvalószínűbb forgatókönyv:
- be kéne feküdnie, de nincs ágy, papíron felvesszük, de szintén papíron saját felelősségre hazaengedjük.
- nem értem, ha be kell feküdnöm, miért nem kerítenek ágyat? ha pedig nem kell befeküdnöm, miért vesznek fel papíron?
- be kéne feküdnie, mert infúziós kezelést fog kapni.
- akkor miért nem fektetnek be?
- mert nincs ágy.
- akkor miért nem utalnak be máshová?
- mert ide tartozik.
- de ha maguk szerint be kéne feküdnöm, de ez mégis lehetetlen, akkor miért engem terhel - akárcsak papíron - a felelősség?
- nézze, nem muszáj ám magának itt lennie...
- értem, akkor a betegjogi képviselő és az EBF elérhetőségét ha volna szíves megadni... ja és az Ön kedves nevét...

Irise 2010.06.22. 13:38:08

@newtehen: És az milyen,mikor a nénike bemutatja,hogy
-Tegnap eddig tudtam lehajolni doktornő! (lehajol bokáig) Ma meg már csak eddig (és lehajol 90 fokban).
Édesek tudnak lenni a betegek. Főleg az idősek.

szabidoki 2010.06.22. 13:41:47

@mothe: tudod, ha egy korhazi osztalyon nincs hely, akkor akarmennyit sirankozol az orvosi eskun, akkor sem lesz. A betegnek ajanlottak egy megoldast, amit nem lett volna kotelezo elfogadni, el lehetett volna menni mashova, csak akkor az lett volna a baj, hogy "nem akart ellatni az orvos". Tessek mar felfogni vegre, hogy a helyhiany nem orvosi hiba, ha hiba egyaltalan, akkor a korhazvezetes, tagabban a politika felelossege.

szabidoki 2010.06.22. 13:44:46

@P75: be lehet utalni a beteget mashova, csak az a bibi, hogy minden korhazban a terulethez tartozok elveznek elsobbseget, a teruletenkivulieket nem szeretik annyira, es mivel pesten elegge zsufoltak a korhazak... Es meg mindig nem gyogyult meg a beteg.

P75 2010.06.22. 13:46:28

@szabidoki: De miért a beteg felelőssége?? Miért saját felelősségre küldik haza? Tényleg a beteg felelőssége, h nincs elég ágy, de a pénzt azért fel akarják venni utána?

gld 2010.06.22. 13:50:31

@szabidoki: szóról szóra az lenne a kérdésem, mint P75-nek...

Ajtony 2010.06.22. 13:51:02

Azt hiszem, általánosságként kimondhatjuk - a magyar egészségügy jó. Nem véletlen, hogy a "fejlettebb" országokban két kézzel kapnak egy magyar doki után.
Az, hogy a köznép ellátásában vannak hiányosságok, a nagy számok törvénye alapján előfordulhat.
Sajnos az elmúlt ötven évben felvettünk hülye szokásokat, ami jelentősen terheli az orvosainkat - időskori szórakozásként rendelőbe járás, mentális problémák kezelésének teljes egészében az egészségügyre hagyása(sokszor egy jó szóért mennek orvoshoz), és a kedvencem, a felvetetem magam BEKSI-be.
Szinte biztosan merem állítani, hogy a magánszektor (nem az alkalmazottakra gondolok, akik fenyegetve(?) érzik magukat) táppénz használati mutatói jóval kedvezőbbek, mint az állami szektorban mérhető mutatók. ez jelentős költség a TB számára.
Szintén jelentős megtakarítást, és kevesebb bosszúságot jelentene, ha az aktív dolgozók egy egyszerű vizsgálatra pontos - és lehetőleg a munkaidejüket figyelembe vevő - időpontra lennének hívva.
A cikkhez: a fizetős szolgáltatások kisebb igénybevétele miatt jóval tapasztaltabbak az állami ellátásban dolgozó szakemberek. Baleseti ellátásban pedig "radiologus" válasza teljeskörűen igaz

Dr.laikus PhD 2010.06.22. 14:00:34

@CyberPunK: Hát Lupus gyanu és tüdőgyulladás. Én biztosan nem írnám alá, hogy saját felelősségemre ambulanter járok infúzióra. Ha van még módod ezt ne engedd meg. Bőrklinikán jók az orvosok én nagyon remélem, ha hívta őket intézkednek. Felháborító és kiábrándító.

szabidoki 2010.06.22. 14:25:55

@P75: Erről már többször volt szó, de elmondom megint. A kórházak az elégtelen finanszírozás miatt ott próbálnak spórolni, ahol lehet. Ezért vannak a trükközések a diangóziskódokkal, meg sok egyéb. Ez szerintem szégyen, de a kórházak a túlélés érdekében rá vannak kényszerítve. Vagy ez, vagy bezárhatják a boltot, de annak megint sokan nem örülnének. Tipikus lose-lose szitu. Az, hogy jelen esetben saját felelősséges papírt miért írattak vele alá, nem igazán értem, mert akkor elvileg ki kell jelenteni a létszámból, magyarán nem kapnak utána pénzt.
Amúgy régebben volt olyan, hogy a beteg bent feküdt ugyan papíron, de hazakérte magát mondjuk hétvégére. Ilyenkor mindenkinek az volt a legegyszerűbb, ha nem dokumentáltunk semmit, csak a beteg lelkére kötöttük, hogy ha bármi baja van, akkor azonnal jöjjön vissza, mert bajba kerül a kórház, ha kiderül, hogy otthon van.

szabidoki 2010.06.22. 14:29:00

@Dr.laikus PhD: ha lupusos és szedi a gyógyszert, akkor jó eséllyel immunszupprimált valamennyire, akkor pedig jobban jár, ha nem a kórházban fekszik, hanem otthon. Nyilván ha fullad, kiszáradt, akkor be kell menni, nincs mese.

Dr.laikus PhD 2010.06.22. 14:35:36

@szabidoki: Bocsánat de ez itt a szakma hárítása a betegre. Nem tudlak ellátni, mert nincs helyem, el nem utasíthatlak -miért is? - ambulánsan ellátlak, de menjél haza a saját felelősségedre. Az sem baj, hogy többszörösen veszélyeztetett krónikus beteg.
Ez nem trükközés kérem, ezt nem lehet védeni, ilyennek nem szabad megtörténni!

Dr.laikus PhD 2010.06.22. 14:39:25

@szabidoki: Ez lenne a helyes, de akkor ezt kell mondani és nem saját felelősségre elbocsájtani.
Megint a kommunikáció. Mi valamit gondolunk és nem tudjuk a felelősséget miért a beteg viseli.

mothe 2010.06.22. 14:41:17

@szabidoki: nem a helyhiányról írtam, hanem a hozzáállásról. nem azt mondtam, hogy orvosi hiba, hogy nincs ágy, hanem azt, hogy ha egyértelmű, hogy a kórház olyasmit akar aláíratni a beteggel, ami nem jogos, akkor talán nem kéne sóhajtozni, hogy ez a szokás, hanem azt kéne tanácsolni, hogy ne írja alá.

nagyon helytelenül fogalmazok, hogy ma mindenki félreért?

gld 2010.06.22. 14:50:18

@mothe: "nagyon helytelenül fogalmazok, hogy ma mindenki félreért?"

Szerintem nem :) Én is csak azért kérdeztem vissza, mert nekem hiányoztak bizonyos infók, ahhoz, hogy lehessen igazi véleményem :)

De itt értettem az általad felvetett problémát, és bizony egyet is értettem Veled. És attól függetlenül, hogy kaptam bizonyos dolgokra választ, valahogy nem lettem boldogabb ezeknek az infóknak a birtokában sem...

@Dr.laikus PhD: "Bocsánat de ez itt a szakma hárítása a betegre"

Az... Csak, ha ezt egy nem szakmabeli fogalmazza meg, akkor sokak szemében csak vádaskodás, dobálózás a szavakkal.

Én alapvetően elégedett vagyok az eü-vel, de egy ilyesmi még engem is megbotránkoztat, de legalábbis elgondolkodtat.

pakesz (törölt) 2010.06.22. 14:50:51

@szabidoki: "Eleve miért nem ment már külföldön orvoshoz a posztoló? Ha erős fájdalmaim vannak, nem várok heteket vele."

NEEEM
eleve kosson biztositast es ugy menjen el!!!
vagy ne menjen kulfoldre, nem kell urizalni, jo a balcsi :)

en ha kulfoldre megyek a gyerekemmel olyan biztositast kotok, aminel nem kell otthagyni kesst, mert olyan is van am :)
csak dragabb

Dr.laikus PhD 2010.06.22. 15:00:09

@gld: Értékelem a szelídséged az igényt hogy középen állj, ha lehet.
A betegnek vannak jogai, az egyik ilyen a gyógyuláshoz való jog, amiről nem mondhat le saját felelősségre amikor nem akar, hanem mert Dr. Úr ezt mondta, vagy pressionálja erre.

gld 2010.06.22. 15:02:38

@Dr.laikus PhD: ezt most nem egészen értem :) kezd rajtam erőt venni a szokásos délutáni álmosság :) Kifejtenéd?

summerstorm 2010.06.22. 15:11:07

@pakesz:

Mondjuk azért olyan is lehet, hogy tényleg azt gondolta, hogy csak megrándította, nem? És akkor még akár reális is lehet, hogy nem áll neki egészségügyi ellátást kérni jó kis messzi országban...

Én mondjuk konkrétan akkor megyek csak orvoshoz, ha tényleg muszáj.
Főleg, mivel nekem is volt olyan eset, egyébként itthon, hogy eltörtem a lábam... és a 3. helyen látták el... Amikor később egy negyedik helyen felrakták a járógipszem, még csak a vizsgálóban se jártam, mikor az orvos kinn közölte velem, hogy "hát kíváncsi vagyok én, hogy ez hogy fog egyáltalán meggyógyulni"... Mikor kérdeztem, hogy mégis mire gondol, közölte, hogy mindegy is, 4 hét múlva jöjjek vissza...És mivel a töréshez képesti 5. héten még mindig állatira fájt, és lilásszürke lett abban a pillanatban, mikor vízszintesből felkeltem, na akkor végül Baleseti, ahol elmesélték, hogy rögtön műteni kellett volna...(értem én hogy vége van a műszaknak... ilyen van, mert egyébként ez történt... de könyörgöm, ha műteni kell, akkor legalább mondja, ne vágjon rá egy gipszet...) A töréshez képest duplára szétcsúszott a távolság... vagyis leginkább közel se voltam a gyógyuláshoz...
25 évesen majdnem elintézték nekem, hogy a normális járás az csak egy távoli vágy legyen... és azóta is áldom annak az orvosnak a nevét, aki végül helyremozaikozta...

Dr.laikus PhD 2010.06.22. 15:13:48

@gld:
"Az... Csak, ha ezt egy nem szakmabeli fogalmazza meg, akkor sokak szemében csak vádaskodás, dobálózás a szavakkal."
Sokszor háborgunk mikor nem kéne, csak mindkét oldalról érthetően értelmesen kéne beszélni.
Ez most felháborító és kész! -:)

pakesz (törölt) 2010.06.22. 15:14:48

@szabidoki:
"A kórházak az elégtelen finanszírozás miatt ott próbálnak spórolni, ahol lehet."
szakertok megallapitottak hogy NINCSEN SZUKSEG ilyen sok korhazra
jottek a politikusok hogy hat de megsem meg hat nepirtok, na erre meghoztak zt a torvenyt hogy kivereztetik, ezzel a bezarando korhazakat be kell majd zarni, ami nem gond, a gond a tobbi korhazzal van, hogy a normalis helyen levoket is szivatjak

"Amúgy régebben volt olyan, hogy a beteg bent feküdt ugyan papíron, de hazakérte magát mondjuk hétvégére. "
persze amugy ezt csalasnak hivjak :)
erre lett volna megoldas a korhazi napidij, hiszen azzal legalabb a delikvens szivott volna hogy plusz penz hogy csak "alairatjak"

gld 2010.06.22. 15:18:26

@Dr.laikus PhD: igen, ez így van. Fel is háborodtam kellően :)))

Dr.laikus PhD 2010.06.22. 15:20:32

@pakesz:Ha jól emlékszem 10 napot kellett megfizetni csak.

pakesz (törölt) 2010.06.22. 15:22:20

@mooon:): letre lett hozva egy ellenorzo szervezet, na most Orban bezaratta a nagy reformer :)))

nem tudok erre mit mondani komolyan, engem is duhit, hogy a hanyag dokikat nem lehet elkapni, persze ennyi fizuert mit varunk, aki erre a rendszerre azt mondja hogy tokeletes, azzal valami gond van
(Mikola szerint tokeletes mivel nagyban LOP, azaz bocsanat hat nagyban uzletel)

pakesz (törölt) 2010.06.22. 15:25:24

@Dr.laikus PhD: nezd az egy kezdeti dolog volt azon meg finomitottak volna :)

amugy bocsi :)
nem megoldas lett volna a korhazi napidij, hiszen az nem eleg, csak az is egy olyan modositas lett volna ami az igazsagosabb rendszer fele terelte volna a rendszert

Dr.laikus PhD 2010.06.22. 15:31:52

@pakesz: Nem igazságos ha valaki nem tudja megfizetni.
A felosztó-kirovó rendszer mellett egy radikális fizetős ellátást - még ha részben is - nem lehet bevezetni. Ez lett a vége. Mint ahogy a magánnyugdíjpénztárakat egy bizonyos életkor után tették kötelezővé. Valahol ezt is így kellett volna.
Az Istenadta Nép leszavazta a gondolatát is. Ebben az orvosaink is benne voltak.

radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.06.22. 15:55:34

@Dr.laikus PhD:

Mint az közismert, a néhány évvel ezelőtti vizitdíjas-napidíjas történet pusztán azért vezetődött be, hogy az OEP-kasszából elvont pénz egy részét pótolják.

Amúgy meg ha nem plusz adóként vezették volna be, hanem mondjuk járulékcsökkentés mellett, akkor tán nem is szavazódott volna le (melyhez egyébiránt erősen hozzájárult az a hangulat is, melyet annak idején Horn Gábor igen plasztikusan fogalmazott meg).

radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.06.22. 16:21:56

@pakesz:

Az EBF úgy viselkedett, mint az ÁVH meg a Gestapo.

Ha érkezett egy bejelentés, akkor először megbírságolták néhány millióra az intézményt, majd ez _után_ elkezdték vizsgálni, hogy tényleg jogos volt-e a dolog.

Ebből a szempontból nem kár, hogy megszüntetik.

trimalchio 2010.06.22. 16:28:28

@radiologus.hu: Elhiszem, hogy az EBF megérett a megszüntetésre a jelenlegi formában. De azt is hiszem, hogy szükség lenne egy a biztosítottak érdekeit képviselő-védő intézményre.

pakesz (törölt) 2010.06.22. 16:39:04

@Dr.laikus PhD: "A felosztó-kirovó rendszer mellett egy radikális fizetős ellátást - még ha részben is - nem lehet bevezetni."

ki mondta hogy radikalisat kellett volna bevezetni?
csak annyira kellett volna befizetni hogy erezze az istenadta nep
amugy itt 80e -t fizetett ki a poszt iroja, na ez lett volna a regi vizitdijas rendszerben 5e, max 15e, ez mar akkor van amikor rendesen megemeltek volna
nekem ne mondd hogy ez radikalis lett volna, hizen van aki 3 iszappakolasra kiadja ezt a penzt...

amugy meg nem ohajtok hosszan okfejteni megtettek mar helyettem is:
w.blog.hu/2007/05/09/anyagi_jog
Volvo 80as kulcsat mikor kapom meg toled?

Dr.laikus PhD 2010.06.22. 16:42:27

@radiologus.hu: Járulékcsökkentés mellett nem váltotta volna be a reményeket.
Nem elvont pénz, hiányzó pénz.
Akkor már nem vontak el, szigorúan követni lehetett melyik feneketlen zsák nyeli el.
Horn Gábor jól kifejtette, csak egy baj van, se szoci, se jobb, se liberális.
Akkor most mi?
Én még emlékszem a kék lufikra, az ígéretre amiből a ciklus alatt nem lett semmi, aztán jött a 8 év és az első intézkedés az emelés volt. Olyan rosszul ahogy azt meglépték.
Most lesz? Vagy hazajön nem nővér, hanem orvos (orvosnak még kamasz) a ködös Albionból?
Inkább még ne.
Valahogy mindent el tudunk rontani. Túlszervezzük, agyon adminisztráljuk, közben az OEP kassza fogy, orvos terhelése nő, beteg nem kap információt. Ha meggyógyul azt hiszi az magától vót - pedig nem - csak nem szóltak hozzá. Néz mint Rozi a moziban és azt hiszi szentségelhet, pedig csak, mint a két éves felhívja magára a figyelmet.
Láttam indulatot levezető orvost egy vállkarolással elintézni. Nővért elküldte, hogy sírja ki magát. Példa volt hogy kell indulatot megelőzni és levezetni.

Dr.laikus PhD 2010.06.22. 16:51:58

@pakesz: Nem kéne szidni azért, mert választott egy fizetős szolgáltatást - mert megtehette - és a pénzéért lenyúlást kapott és nem egészséget.

Nem csodálom, hogy nem ment az ügyeletre. Nézz egyszer körül egy traumatológián.

Ha lesz 80-as kulcsom nem fogom irigyelni tőled Isten biza neked adom.

Ja és nekem az általad leírt számok gondot okoznak, a 10 nap kifizetése is az volt bizony. Most szidjalak téged és kérjem el a lakáskulcsod? :)

radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.06.22. 16:52:33

@trimalchio:

Ez kétségtelen.

De létezik egy betegjogi alapítvány, szép nagy költségvetéssel, majd ők veszik szerintem át a helyet.

Az EBF-fel még az is volt a baj, hogy az OEP-es szabályok betartását is büntették.

pakesz (törölt) 2010.06.22. 17:01:43

@Dr.laikus PhD: szetneztem mar, voltam is traumatologian el is lattak
utolag adtam is hogy a doki ne dogoljon ehen
szar ugy vegigvarni, ezert ellene pl penzzel kivalthatova tenni a sok varakozast, tudod Volvo kulcs, aki szegeny az varjon :)))

amugy elolvastad azt a cikket?

Dr.laikus PhD 2010.06.22. 17:08:15

@pakesz: Igen, de senki nem mondta, hogy a világ igazságos.
Maga a tény, hogy nem kapott elégséges ellátást elég a panaszra. függetlenül attól, hogy szerinted egy pénzeszsák aki a műkezet is megveheti. És? Őt szabad átverni? Akkor felháborítóbb lenne, ha a megtakarított pénzemből vert volna át, mert a minimálbéremet féltem a hosszú várakozás miatt?
Eh! Tényleg itt valami nem egészen normális.

pakesz (törölt) 2010.06.22. 17:23:57

@Dr.laikus PhD: igen de ha nem igazsagos az elet, akkor miert kellene hogy az egeszsegugyi ellatas igazsagos legyen?

engem pl nagyon felcsesz idegileg hogy a 80e havi TB -mel ugyanolyan ellatast kapok mint aki havi 4.5e Ft -t fizet
felolem az akar meg is dogolhet, de ne elottem tartsa fel a sort

azt hittem ez atment a cikken, hogy a szegenyek bizony bizony meghalnak
elvegre a 80as Volvo es a kispolszki parhuzam az nem esett le?

pakesz (törölt) 2010.06.22. 17:25:48

bocsi 80e vs 5e nehogy mar valaki egy kettes szorzoval eliteljen engem :)
az 16 szoros szorzo!!!
ok lassak el valami alapveto baja van, de legyen mar valami minosegi kulonbseg a ket befizeto kozott

bakela 2010.06.22. 17:32:20

@radiologus.hu:
100 000 000
egyszázmillió!

Dr.laikus PhD 2010.06.22. 17:33:47

@pakesz: Szerinted hogyan gyógyítanának meg?
Milyen ellátást akarsz amire a kisnyugdíjas nem jogosult, mert most vagy fiatal?
Van egészségpénztár, fizess és vedd igénybe azt az ellátást amit a poszt írója, fizess a külön szobáért - mert most is van.
Mit szeretnél még? A többi populizmus.
Hát ahogy írod tőled megdögölhet aki a sorodat feltartja.... Most erre mit írjak, hogy én ezt hogy gondolom?
Megoldásokat kéne keresni arra ami van.
Nincs más, abból főzöl ami a kamrában van, ebbe a "nyugger" édesanyád is benne van.
A biszmarki rendszernek pont az a szépsége, hogy azért mert szegény vagy nem kell meghalnod. És majd az ükunokád kapja a gondolkodó kezet rászorultsági alapon, addig meg kell fizetni - de lehet nélküle élni.

pakesz (törölt) 2010.06.22. 17:49:23

@Dr.laikus PhD: szerintem ez a populizmus hogy fullra vegyem igenybe ezt a szart mint amit a poszt iro is irt

nem tudom miert a kisnyuggert hozod o talan fizet 4500 Ftot?

tudod vannak bizonyos vallalkozok akik be tudnak fizetni de inkabb megsporoljak a te egyenlositgetosdid meg oda vezet hogy senki se fog rendesen TBt fizetni(csak aki hivatalosan be van jeletve)

ha nem tudod mi ez a 4500 Ft kerdezz ra szivesen segitek, de ne nyuggerezzel ok?

elmondom mit szeretnek, azt hogy MINDENKI UGYANANNYI TBt fizessen, es ha rakos valaki az pusztuljon, a rakra meg egyebekre lehessen kotni kulon biztositast, ezt termeszetesen nem azonnal, hanem 20 eves atfutasi idovel
(ha at tudod gondolni es ertelmezni amiket leirtam akkor nem fogsz kotozkodni, de ajanlom meg egyszer a Volvos peldat, ott emberek az utakon MEGHALNAK, ott nincsen lacafaca)

pakesz (törölt) 2010.06.22. 17:54:06

@pakesz: ugyebar lehet kotozkodni ezzel is :)
mert nem fogalmaztam erthetoen, de a rakos esetet ki kell venni a rendes egeszsegugyi TB biztositasbol es kulon biztositoval intezni es ennek a bevezetese kel hogy 20 eves atmeneti ido legyen

en ezt szeretnem ja:)

ja nem, nem ezt szeretnem, hanem azt hogy ezentul is masok fizessek helyettem a TBt es en potyautas modjara allandoan begorenykedjek, ha a sorba odajutok akkor engedjenek elore a kis geci nyuggerek, az orvos kezetcsokoljon, a nover leszopjon, a korhaz az szanatorium legyen, napidijkent a fizetesem 5szoroset akarom kapni...

szabidoki 2010.06.22. 17:56:47

@Dr.laikus PhD: a posztolót nem verték át a pénzéért, mindent megkapott, amire abban az egészségházban lehetős volt, mindössze ott nem értettek a traumatológiához. Gondolom a beteg úgy ment oda, hogy elestem, megütöttem a karomat, és ugyan nincs eltörve, de azóta is fáj, csináljanak vele valamit. Ezt elhitték, és amikor mégis gyanús lett a dolog, csináltak is röntgent, meg be is gipszelték. Annyiban hibáztak, hogy hittek a betegnek. Akinek ugye, mint vevőnek mindig alapból igaza van, ugye?
@pakesz: hiába fizetsz havi nyolcvanezer tb-t, ha ér valami nagyobb baleset, netán daganatos betegséged lesz, elég gyorsan lepörög, amit addig befizettél, és a különbözetet bizony a kis ötezres befizetésekből pótolják ki. Ezért hívják társadalombiztosításnak. Egyébként van már arra lehetőség, hogy kötsz külön magán egészségbiztosítást, és akkor lehet kérni extra dolgokat, mint egyágyas kórterem, gyors CT/MR, ilyesmik, nézz utána.

trimalchio 2010.06.22. 18:02:22

@pakesz: "...elmondom mit szeretnek, azt hogy MINDENKI UGYANANNYI TBt fizessen, es ha rakos valaki az pusztuljon, a rakra meg egyebekre lehessen kotni kulon biztositast..."
Hát köszönöm, ez jól esett!

Dr.laikus PhD 2010.06.22. 18:02:56

@pakesz: Lehet most is biztosítást kötni.
Azért mert nem tudod még van.
Remélhetőleg amerikai biztosítási rendszer nem lesz, mert akkor egy sima kis aktakukac fogja mondani, hogy meggyógyulnál, de egész életedben nem fizettél annyit amennyibe ez kerül és az orvos a fejed felett kell kimondja a halálos ítéleted.
A többi hiszti szóra nem érdemes, így nem beszél az ember még akkor sem, ha most sokat keresel.
Járhatsz még rosszul és akkor örülni fogsz a humánumnak.

trimalchio 2010.06.22. 18:10:14

@pakesz: Kb. 35 éve fizetek TB-t. Nem tudom ez mennyi pénz. Rákos vagyok. Szerinted, mikor kimerítem az általam a TB-nek befizetett összeget, ki kéne végezni? Vagy egyszerűen csak hagyni kéne mindenféle kezelés (minden kezelés pénzbe kerül) nélkül meghalni? Írtsuk ki a rákos betegeket, mert a gazemberek kevesebb TB-t fizetnek, mint te? Nem akarok demagóg lenni, de mi legyen a rákos gyerekekkel? Taügetosz?

Dr.laikus PhD 2010.06.22. 18:10:17

@szabidoki: Lehet így is mondani, hogy az ügyfélnek mindig igaza van, de ez a hivatás arról szól - és csináltak nála ultrahangot - hogy a legegyszerűbb és leghatékonyabb vizsgálatot csinálom amire a betegnek első lépésben szüksége van - diagnosztizálni kell.
Lehet, hogy a beteg választott rosszul. Van egy esetleírás, sok pénz fizetése után valaki észbe kapott.
Én is mászkáltam egy egész napot törött csonttal, dagadt lábfej nélkül. Senkinek nem jutott eszébe ultrahanggal vizsgálni és a rheumatologiára küldeni.
A beteg joga a hülyeség, az orvos dolga a szakértelem. :)

bakela 2010.06.22. 18:19:54

@szabidoki:
Felénk ez fordítva műxik, hála neked molnársetétlalyoshorvátszőrőshágnes /volumenkorlátoltság/: Befexel, lege artis ellátnak, kezelnek, kaját hoznak a hozzátartozók, végül kapsz egy valag AMBULÁNS lapot. Koperta non obligatory.
Mert különben megbaxxák a kórházat.

pakesz (törölt) 2010.06.22. 18:25:35

@trimalchio: odairtam nem?
"a rakra meg egyebekre lehessen kotni kulon biztositast, ezt termeszetesen nem azonnal, hanem 20 eves atfutasi idovel"
odairtam az atfutasi idot nem?

termeszetsen ez a kerdes amit feszegetsz hogy "kifogy a kereted" ezt en nem irtam,
ez ugyebar biztositas kellene hogy legyen, mint a tuzkar, ott sem azt nezik hogy mikor futsz ki a keretbol

pakesz (törölt) 2010.06.22. 18:29:14

@Dr.laikus PhD: "A többi hiszti szóra nem érdemes, így nem beszél az ember még akkor sem, ha most sokat keresel."

latom nem mukodik az ironia felismeres nalad :)))

trimalchio 2010.06.22. 18:31:59

@pakesz: De ezt is odaírtad:"es ha rakos valaki az pusztuljon"

bakela 2010.06.22. 18:32:30

@Dr.laikus PhD:
A betegnek alapjoga a KIPIHENT, mindennapi filléres gondoktól nem nyomasztott orvoshoz való jog. Vakaróztál-é mán ezé?????????????

pakesz (törölt) 2010.06.22. 18:33:24

@Dr.laikus PhD: "Lehet most is biztosítást kötni.
Azért mert nem tudod még van."

jo lehet
akkor a rendes orvoshoz(aki tenyleg ert a szakmajahoz hiszen nap mint nap traumatologiai eseteket lat!!!) keves varakozasi idovel eljutok?
nem? akkro most jarjak en is mint ez a szerencsetlen poszt iro?

Dr.laikus PhD 2010.06.22. 18:34:48

@pakesz: Nem értesz a biztosításhoz SEM, csak drága az időd.
De köss kiegészítő biztosítást. Van.
Bizonyos mértékig egyébként a biztosítás is szolidaritási alapon működik, mert soha nem fizetsz annyit amennyit fizetnek ha leég a házad a befizetésed utáni második napon.
Bármennyire is szeretnéd nem lehet a potyautasokat egyenlőre fellógatni.
Ahhoz olyan vállalkozó kell aki a tényleges megtermelt bére után kifizeti a járulékot. Torzult az egész, vízfejet tartunk el.
Ezért nem fizetnek magasabb bért az orvosoknak, mert egy kvázi nem termelő ágazat, pedig a másodlagos piac legproduktívabb, legértékesebb tagjai.

Dr.laikus PhD 2010.06.22. 18:36:19

@bakela: Hogyne vakaróznék! Egész nap! Sajna erre szedek steroidot! D
Nem ellened vagyok, hanem érted, nekem igazán érdekem!

pakesz (törölt) 2010.06.22. 18:37:30

@trimalchio: sokmindent odairtam, utana magyaraztam :)
pakesz 2010.06.22. 17:54:06

de ebben is benne van a lenyeg:
"elmondom mit szeretnek, azt hogy MINDENKI UGYANANNYI TBt fizessen, es ha rakos valaki az pusztuljon, a rakra meg egyebekre lehessen kotni kulon biztositast, ezt termeszetesen nem azonnal, hanem 20 eves atfutasi idovel"
de kifejtenem mert tenyleg felreertheto volt:
cucialis alapon hogy hat jajj szegenyke hat jajj, na ugy 20 ev mulva mar ne jarjon, hanem a sajat biztositojaval intezze
es igenis dogoljon meg ha nem kotott biztositast(az a 20 ev mulva levo rendszerben!!!)

amugy:
vg.hu/kozelet/vg_online/kozelet_-_belfold/080313_orban_213160
"Orbán Viktor elismerte: létező probléma, hogy az egyre korszerűbb, magas szintű egészségügyi ellátás költségei óriásiak, ezért meg kell határozni, melyek azok a szolgáltatások, melyek részei legyenek az egészségügyi alapellátásnak. Kiegészítő biztosításokat lehet kötni az extrém esetekre, még üzleti alapon is - mondta a Fidesz elnöke, aki ugyanakkor hangsúlyozta: az üzleti gondolkodást nem szabad beengedni az egészségügyi alapellátásba."

Dr.laikus PhD 2010.06.22. 18:38:03

@pakesz: Hát elég alpári az iróniád hallod....

pakesz (törölt) 2010.06.22. 18:39:06

@Dr.laikus PhD: meg egyszer
megkotom a biztositast es akkor RENDES idon belul a RENDES DOKINAL megkapom az ellatast?
vagy csak a kocavadaszoknal az alpesi pakolassal?

Dr.laikus PhD 2010.06.22. 18:40:41

@pakesz: Igen eljutsz. Itt is fog működni az orvoskereső. Információhoz jutsz és a legjobbat választhatod extra várakozási idő nélkül.

Dr.laikus PhD 2010.06.22. 18:43:06

@pakesz: Jó ez nem kellett leszavazta a NÉP, most Atyánk újra olvassa és akkor jó lesz?
Félek! Kopasz fej a divat....

trimalchio 2010.06.22. 18:45:21

@pakesz: Ne haragudj, de az O.V idézet semmit nem mond. Én ezt a szöveget minimum 20 éve hallom különféle politikusoktól.

Dr.laikus PhD 2010.06.22. 18:45:34

@pakesz: Te választasz orvost. Neked kell viszont megkeresni a szakértelmet. De ha úgy mész, hogy fáj a könyököm és elhiszik, hogy nincs eltörve, azért ez benne van a pakliban.
Ritka eset ez, szabidoki jól írta. Az esetek 99%-ban az orvos ellát a pénzedért is és anélkül is.

bakela 2010.06.22. 18:47:34

@pakesz:
Az EBF- ről. Az csak a rizsa, hogy a zorvoslobbi kényszeríti ki a mexüntetését. -Hiába nehéz szakítani a bevált kommintern kommunikációs takktikától.
A valóságban az Egészségbizt Felügyelet nem csak a „zénfizetemetébét” mószerolásait vizsgálta ki, /ez lett vóna a gestanyó másik férje/ hanem kőkeményen megfogalmazta a ZÁNTSZ, a Tb, az eü kormányzat, vagy akár a legfőbb jogalkotó felelősségét, mulasztását, balf@szságát is. Személy szerint én, de jó néhány kollégám is sokat köszönhet nekik. A mezei tömeggyilkos zorvosnál sokkal kellemetlenebb ezen intézmény puszta léte az ún parlamenti képviselőnek /van képük.../ miniszternek, tiszti főőőőőőőőőőőőőőőorvosnak, stb.
Ezügyben elévülhetetlen érdemeket szerzett kollégát ajánlom szíves figyelmetekbe: giulio.freeblog.hu

Dr.laikus PhD 2010.06.22. 18:49:04

@Dr.laikus PhD:Sokféle konstrukció van. Van orvosi vállalkozás - biztosítás mellett - ő adja a szakértelmet és vállal felelősséget érte, és van, hogy Te keresel választott orvost. Keress utána.
Amire érzésem szerint Te gondolsz, hogy a háziorvosod mindenkit hátratolva előre vesz Téged olyan még nincs és sehol a világon nincsen.

Dr.laikus PhD 2010.06.22. 18:51:09

@bakela: Megmozgatod az agyamat mire megértem mit háborogsz. de giuliot akartam idelinkelni én is.

bakela 2010.06.22. 18:59:38

@Dr.laikus PhD:
Erre as'ztat mondanám, hogy pl. nézz utána az idei Astellas 1-3 díjnak.
Van olyan zorvos, aki példul képes nyomogatni az ENTERT.
Ja, zorvoskereső, meg vatera. ;- {
Ha jártál már valaha usziban, tudnod kell: a szar úszik felül.

Dr.laikus PhD 2010.06.22. 19:10:11

@bakela: Hát az én nagyon jó orvosaim is ott vannak azért. Az orvoskeresőben.
Hát ez a hivatás mindig híres volt a hierarchiáról, az meg sajnos nem igazságos.
Azért én utána néztem ha azt a szintet szeretnénk tartani amit ettől a hivatásrendtől beteg eddig kapott mindig kizsigerelték a doktort.
Ez a fejlett országokban változni látszik Angliától felfelé északnak, de ez a beteg rovására történik.
Ami most történik a tűrőképesség felső határa (van még?) Beteg nem tudja kikényszeríteni a változást, zsebbe dugni tud ha van mit. Szerinted az alanyok mit tehetnek, hogy ne tárgyak legyenek? Szavazni tudnak - ellenetek.

bakela 2010.06.22. 19:15:39

@mothe:
Alapigazság: Aki zongoraművésznek készül, messzire kerülje a szalagfűrészt. (operaénekes vs. fradimeccs)
Másként aligha lehet a sajkacsontot hosszában megfelezni.

Blogot sürgősen átnevezni:
„Van egy sztorid a saját agyad helyzetéről? Balfék vagy, félreneveltek, megaláztad magad? Küldd a praxisblog@yahoo.com címre!”

bakela 2010.06.22. 19:18:37

@Dr.laikus PhD:
Máskor már írtam párx:
Fizet mint a gép, és gondolkodik. Bármelyik hibádzik: alma.

bakela 2010.06.22. 19:20:54

@Dr.laikus PhD:
Te vagy, who shaves data?
Üdvözöllek!

Dr.laikus PhD 2010.06.22. 19:22:32

@bakela: Komolyan annyira jó lenne, ha a beteg hülyesége az orvosi szoba viccei közé kerülne.
Ha nem sértésnek tekintenétek a beteg panaszát, hanem nyugodtan magyarázni (nem az eset mögé nézve) mi történt vele és miért, Úgy és ahogy.
Változatlanul az a véleményem, hogy kommunikációs hiba a legtöbb beteg panasz.
felicitasz.blog.hu/
Kéretik a kommunikációs protokollra figyelni. Ez nem ördögtől való, tanulható, nem kell hozzá 140 IQ.
Rengeteg munkát levesz az orvos válláról, igaz jól képzett nővérek kellenek.
Csak egy ötlet, ne harapdleafejemetlégyszi.

Dr.laikus PhD 2010.06.22. 19:29:18

@bakela: Hát engem akkor elvesztettél.
Én már nem tudok, de jó a humorom és intelligens vagyok. :D

pakesz (törölt) 2010.06.22. 21:47:44

@Dr.laikus PhD: irtak hogy volt "röntgen, ultrahang és egy mammográf vizsgálat / karról van szó/ "

itt arrol lehet szo, hogy az a doki aki ritkan latott ilyen konyokot az elbassza
ezert vagyok ideges amikor engem elkuldenek ilyen elit klinikaba, ahol akar lehet jo orvos is
de a tapasztalat az tapasztalat, ha egy nap 20 torest lat az megis mas mint aki hulye picsaknak ajanlgat iszappakolast a sajgo konyokocskere

tehat hoszi a jokivansagodat hogy huzzak el a halal vereres faszaba maganrendelesre magankorhazba, de ez ugy latszik abbol fakad hogy informaciohianyod van (meg hogy intolerans arrogans vagy :) )

amugy meg lehet azt tenni hogy 0 TBt fizessek? ugye te azt ajanlgattad nekem hogy van masik lehetoseg tessek, ezt meg lehet csinalni? hogy kiszalljak a TBbol es egy fuggetlen biztositoval kossek kizarolagos biztositast? aztan nem magankorhazban, hanem a rendes dokinal lasanak el?

hopp-hopp 2010.06.22. 23:28:42

*-_aki hülye - az haljon meg ...-_*
akár magánklinikán ... és ne panaszkodjon, hogy a pénzéért nem kapott megfelelő ellátást - mert ez az volt ...

ha fáj valamid - és az nagyon fáj - akkor sürgősségi ellátás - és röntgen és gipsz - és ámen. és nem panaszkodni.

gondolom nem fért el a dzsipecskéjével a parkolóban és emiatt szaladgált gyorsan gyorsan a csili-magánklinikára.

sznob lúzerek? így mondják?

bakela 2010.06.22. 23:29:47

@Dr.laikus PhD:
A kommunikációról:
Tényleg, hol van szeretve tisztelt Morcos kollégám a szép kékkel, aki egy személyben egy nokkija kommunikátor, valamint a Kirschner drót és a Steinmann-szeg Paganinije?
Előttem van egy Kopp Máriáék /Szeressük, tényleg jó ember/ felmérése: A zorvostól távozó beteg interjúja az ajtó előtt azonnal:
-nincs meggyőzés: emlékkép:0%
-csak tájékoztatás:0%
-Csak ilyesztés:3%
-ijesztés+tájékoztatás:28%
Sztem, a kommunikáció elemei, amikor >50% megragadna:
-igen, anyám él, 75 éves, és kiterjedt sexuális kapcsolatokat tart fenn a családban
-apám 78, tulajdonképpen homoszexuális, a recipiens szerepet részesíti előnyben
-igen, magam is az oralis szexet preferálom
-címem: Ózd, Mahatma Ghandi 3/b, hátul a sufniban van 1 kanna benzin, ugyanott a gyufa is
-a kocsim ezüst metál Mazda 6, KKL-441, a hátsó lökhárító alatt van egy ácskapocs, alkalmas a gumik kiszúrására, és a szélvédő betörésére.
-a fényezés tönkretételére inkább a nyitott csomagtartóban lévő kromofágot ajánlom
-a diplomám „suna kumm láda”, készült dr. vitéz Orsós-Krasznai Vinettu nyomdájában, ára 2 millió + a nagyobbik lányom
-szakvizsgáim: osztályfőnök, és erő szak. Ezeket Vinettu üzlettársa satterhand von Kolompér mexámította á 100 000.
-hobbim a zemberek halomra félrekezelmegölése, hülyezemberek magánkizsebelése.
-a zikkúm ennek ellenére, még mindig a 2x SD- től jobbra letyeg. /esztet nem kell megjegyezni/

hopp-hopp 2010.06.22. 23:31:33

tavaly külföldi úton elestem :)) -
lemeremfogadni, hogy assem a csíksomlyói búcsú volt :P

Dr.laikus PhD 2010.06.22. 23:46:23

@bakela: A commmunicatio latin eredetű szó: közzétételt és teljesítést jelent.

Az emberi kommunikáció vitathatatlan előnyei, hogy nem kell a hangforrás felé fordulni ahhoz, hogy az információ célba érjen,kis energiabefektetéssel viszonylag messzire eljuttatható a közlemény,a végtagok felszabadulnak egyéb tevékenységek végzésére.

Jóccakát! DDDDD

mothe 2010.06.23. 07:56:33

@bakela: "Alapigazság: Aki zongoraművésznek készül, messzire kerülje a szalagfűrészt. (operaénekes vs. fradimeccs)
Másként aligha lehet a sajkacsontot hosszában megfelezni."

Nagyon, nagyon kicsi fütyid van, galambocska?

permet 2010.06.23. 09:30:06

Kedves hopp-hopp!
Nincs dzsippem, és köszönöm szépen a jókívánmságaidat!
Egy sznob lúzer

Irise 2010.06.23. 13:21:23

@mothe: te tényleg ennyire.. vagy,hogy nem értetted,mit mondott bakela, vagy csak tetteted magad?

mothe 2010.06.23. 17:07:03

@Irise: szép mondat volt. sokat gondolkodtál rajta? :)

Irise 2010.06.24. 01:15:30

@mothe: Nem, nekem nem kell különösebben gondolkodnom egy ilyen mondaton, de látom neked nagyon oda kell tenned magad. Ha sokat tanulsz, talán egyszer sikerül valami értelmeset hozzászólnod. Talán.

permet 2010.06.24. 14:08:49

kérésre ISMÉT leírtam a magánkórház nevét, de ezt már nem közölték. Hová lett az üzenetem?
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása