A pszichiátriára utalt és mocskolódott
Tisztelt Olvasók!
Nekem is van egy történetem.
20 éve van krónikus sok-izületi gyulladásom, számtalan kezelésen, vizsgálaton vettem részt.
Nem mindig voltak kedvesek, de bunkóságot ilyen szakmai hozzá nem értést még nem tapasztaltam.
Többször költöztünk így háziorvost, és kezelőorvost kellet váltanom, megjegyzem eddig komolyabb problémám még nem volt az ellátással kapcsolatban és nem is írtam még ilyen panaszt.
Ismét bedagadt a lábam ilyenkor lecsapolják a folyadékot. Elmentem a körzeti háziorvoshoz, akinél bejelentkezésem után elsőször jártam, mint beteg.
Kértem a lakhelyemhez közeli reumatológiához a sürgős beutalót. Gőze nem volt, hogy hova írja, én említettem itt van a Szent Imre kórház, ott biztos van ellátás. Megírta a beutalót kértem vér és vizeletvizsgálat beutalót is. A kórházban egy mogorva orvos fogadott, aki már az előző beteggel is úgy kiabált kihallatszott. Nekem minden előzetes vizsgálat és steril környezet hiányában lecsapolta volna a lábamat.
Ebbe nem egyeztem bele, mert minden esetben ezt megelőzi egy vérkép és vizelet a fertőzés kizárása és egy röntgenfelvétel a sérülés kizárására. Miután a kórház orvosánál megtudtam, hogy a Fehérvári úton van a járó-betegrendelés visszamentem a háziorvoshoz, hogy írjon egy sürgősségi beutalót a Fehérvári útra.
Megírta, de nem sürgősségire, amit később vettem észre, amikor hazaértem. Felhívtam a rendelőt, az asszisztens vette fel. Mondtam, hogy a doktornő elfelejtette ráírni a sürgősséget. Az asszisztens elkezdett kiabálni hogy nem felejtett el semmit a doktornő. Én mondtam, hogy ha nincs ráírva a sürgősség időpontot akár egy hónap mire időpontot kaphatok.
Akkor már súlyos lenne az állapotom, mert a folyadéknak már nincs hely a lábamban. Mondtam, ha valami komoly bajom lesz rájuk hárítom a felelősséget. Erre megint kiabálni kezdet, hogy ne fenyegetőzzek. Mondtam ez tény. Visszaküldtem a férjemet, akinek a kezébe még egy sürgősségi beutalót nyomtak a pszichiátriára. Nem kért elnézést, a doktornő tudatlansága miatt, még neki állt feljebb. A lelkiismeretes munka helyett arra volt energiája, hogy a pszichiátriára írjon sürgőségi beutalót és mocskolódjon. Etikátlan magatartás, az OEP számlájára könnyen irogat felesleges vizsgálatokat.
Természetesen az lesz az első lépésünk, hogy a körzeti háziorvostól átjelentkezünk egy idősebb tapasztaltabb orvoshoz, akinek nem jelent gondot egy beutaló helyes kitöltése, ahogyan a korábbi orvosainknak sem jelentett.
Bajtainé Marainn
Van egy sztorid a magyar egészségügy helyzetéről? Megvárattak, félrekezeltek, megaláztak? Küldd a praxisblog@yahoo.com címre!
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
gld 2010.06.17. 08:21:24
Bennem felmerült néhány kérdés, anélkül, hogy állást foglalnék bármelyik fél mellett:
1. Említi a poszt írója, hogy költözés miatt új háziorvost kellett keresnie, akinél a bejelentkezés óta nem járt betegként. Ilyenkor ez nem úgy működik, hogy tájékoztatjuk az új orvost minden előzetes problémánkról, sőt, a régi dolgainkat elhozzuk a korábbi orvosunktól? Azért kérdezem, mert nálunk pl. ez így megy.... És akkor talán nem állt volna ennyire tanácstalanul az új orvos a probléma előtt. Persze nem tudom, hogy ez megtörtént-e, ezért kérdés ez részemről.
2. Azt írja a poszt írója, hogy kért vér- illetve vizeletvizsgálatra beutalót a háziorvostól, utána meg kifogásolja, hogy a kórházi orvos ezek elvégzése előtt akarta elvégezni rajta a csapolást. Namost, ha kapott beutalót a vizsgálatokra, akkor nem lett volna célszerűbb először a laborba menni, és a leletek birtokában keresni fel a szakorvost? Főleg, ha úgyis tudta, hogy ezek hiányában ő nem fog beleegyezni a beavatkozásba, ahogy azt tette is. Ebben a felállásban nem értem, hogy akkor miért ment addig oda, amíg nem volt lelet. (Azt csak zárójelben jegyzem meg, hogy azzal nem vagyok tisztában, hogy valóban szükségesek-e ezek a dolgok egy csapolás előtt, tényleg nem tudom. Nekem is csapoltak már térdet, szakrendelőben, nem kellett hozzá semmilyen előzetes vizsgálat, lefertőtlenítették a területet, leszívták a folyadékot, és nem volt semmi gond. Persze nem tudom, hogy ez egy krónikus gyulladásnál mennyiben más, mint egy sérüléses eredetű folyadékgyülem esetében)
A többi gaziból számomra kicsit szubjektív, nem voltam ott, nem tudhatom :) De biztosan nagyon kellemetlenül érinthette a poszt íróját a bánásmód és a pszichiátriai beutaló...
Rotoxis 2010.06.17. 08:34:30
aversio avagy pacalfagylalt 2010.06.17. 08:38:12
Despota 2010.06.17. 08:56:02
trimalchio 2010.06.17. 09:21:07
Ha nekem írna minden előzmény nélkül az orvos sürgősségi pszichiátriai beutalót, azt hiszem én is nagyon zokon venném.
De jó lenne ilyenkor a másik felet (házi orvos) is meghallgatni!
E.T. :) 2010.06.17. 09:44:22
Van egy kis fogalomzavar egyeseknél.
Labor beutaló birtokában logikusabb lett volna ott kezdeni.
kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2010.06.17. 10:22:27
Ja, és személy szerint semmit nem hiszek el egy olyan embernek, aki még a saját nevét sem tudja leírni... Marainn - Mariann
Irise 2010.06.17. 10:31:33
1.A betegnek van egy krónikus sokizületi gyulladása. 20 éve kezelik. Szokásos tünetével jelentkezett az ellátóhelyen. Az orvos megcsapolta volna az izületét. A beteg ezt nem engedte,mivel előtte akart vér-, vizeletvizsgálatot és térdrtg-t.
Dehát ez teljesen normális. A beteg nem említi,hogy trauma érte volna a térdét mostanában, ekkor nem kell röntgenezni. A vér és vizeletvizsgálat pedig bőven ráér utána is, jó tudni az eredményét, de mit sem változtat azon,hogyha csapolni kell, hát csapolni kell.
2.Mit ért steril környezet hiánya alatt?
3. Ezek után visszament a HO-hoz, aki a járóbeteg szakrendelésre utalta a beteget saját kérésére. Oda ahová a beteg nyilván tudta,hogy több hetes várólista van. Ekkor a beteg megpróbál a többi beteg elé tolakodni.
4. A befejezés nagyon fura. A pszichiátriára sürgős beutalót adni.. felmerül bennem a kérdés: mit hallgat el a poszt írója. Ugyanis biztos vagyok benne,hogy senki nem adna sürgős beutalót a pszichiátriára valakinek, csak azért,mert az illető azt merte mondani,hogy az ellátó felelőssége,ha valami baj történik vele... nemdebár?
gld 2010.06.17. 11:06:37
Ezen kicsit mosolyogtam a posztot olvasva :)
Azért egy térdcsapolás nem műtét :) Nem kell hozzá műtő, vagy ilyesmi. Ha az orvos betartja (és miért ne tartaná be) az alapvető higiéniás szabályokat, mi baj lehetne? Gondolom, mos kezet, használ kesztyűt, steril tűt, fecskendőt, előtte fertőtleníti a bőrt, utána leragasztja a szúrás helyét. Ennél többet kell tenni egy ilyen esetben?
xtlight 2010.06.17. 11:10:06
EvangelineS (törölt) 2010.06.17. 11:40:15
nem azt mondom,hogy a posztíró is ilyen eset,de ne ő mondja már meg a dokinak,hogy őneki mi baja van és hogy kell kezelni.
szabidoki 2010.06.17. 11:50:19
Tipikus buta, mindent jobban tudó, követelőző nőszemély - a háziorvos egészen elegáns megoldással rázta le, nekem eszembe nem jutott volna az ötlet, de tetszik :)
Amúgy a labor meg a röntgen nem létkérdés ízület lecsapolása előtt, de ha annyira ragaszkodik hozzájuk, és ott volt a kezében a laborbeutaló, miért nem oda ment először?
Az meg főleg ne panaszkodjon rosszul kitöltött beutalók miatt, aki a saját nevét nem tudja helyesen begépelni...
gld 2010.06.17. 11:58:40
Lehet, hogy soha nem tapasztalt forgalom növekedés lesz tapasztalható a pszichiátriákon :)
trimalchio 2010.06.17. 11:58:47
gld 2010.06.17. 12:10:06
Egyetértek, de szerintem ebben az esetben nyugodtan megemlíthetted volna a háziorvosodnak az onkológus gyanúját, talán nem akadt volna fenn rajta. Persze nem ismerem a háziorvosod, és tévedhetek. De ez azért nem ugyanolyan helyzet, mintha Te találtál volna ki magadnak valami jó kis "szórakozást".
trimalchio 2010.06.17. 12:17:53
aesculap 2010.06.17. 13:12:39
A trimalchio által írt esetben (én is csatlakozom gld jókívánságához) viszont valóban hibázott a háziorvos, a fájdalomnak számos oka lehet, célzott vizsgálatokat kell végezni az ok feltárására, és csak akkor szabad paraneopláziás sy-nak felfogni és kezelni, ha egyéb ok kizárható.
Rotoxis 2010.06.17. 13:22:05
A világon minden fejlett országban úgy csinálják, hogy a térdcsapoláshoz felveszik a beteget a legjobb kórház intenzív osztályára, ahol sürgősséggel kivizsgálják tokától bokáig. Megcsinálják az összes lehetséges vizsgálatot, CT-t, MR-t, PET-et. Ezt követően a legnagyobb műtőben teljes készültséggel (ebbe beletartozik a szívsebész is) megkezdik a beavatkozást. A műtőben harminc tagú kórus nyugtató hangvételű kantátákat ad elő. Így talán biztosítható, hogy a beavatkozás kielégíti a posztoló majdnem minden igényét (a további különleges igények felárasak).
A sürgősség és a teljesség igénye tényleg érthető, mert mi lesz, ha pl. a kórusban valaki hamis hangot fog és a beteg ettől infarktust kap...
Azt hiszem, a családorvosban joggal merültek fel kételyek a posztoló elmeállapotát illetően, amelyet a férj valószínűleg megerősített, s ezért születhetett a kifogásolt beutaló.
Az egészben azt tartom csak felháborítónak, hogy a "chip-hiba" kezelését végül mégsem kezdték el.
gld 2010.06.17. 13:26:37
:) Napom fénypontja volt a kommentedet olvasni :)
xtlight 2010.06.17. 13:31:26
trimalchio 2010.06.17. 13:45:20
aesculap 2010.06.17. 14:42:26
Elnézést kérek, valóban nem magától értetődő. Paraneopláziás szindróma: daganatos betegséghez társuló olyan tünetegyüttes, amelynek nincsen egyéb nyilvánvaló oka. Jelentkezhet pl. egyéb okkal nem magyarázható alsóvégtagi fájdalom formájában is.
bakela 2010.06.17. 15:29:59
trimalchio 2010.06.17. 15:43:29
trimalchio 2010.06.17. 15:51:09
Bajtai Mariann 2010.06.17. 16:09:45
Bajtai Mariann 2010.06.17. 16:13:30
A te neved?
Bajtai Mariann 2010.06.17. 16:14:43
Bajtai Mariann 2010.06.17. 16:18:45
Egyik feltevésed sem igaz.
Bajtai Mariann 2010.06.17. 16:22:20
Nem ez a cél, az orvos azért orvos, hogy nálam jobban tudja mi is kell a gyógyításomhoz és megfelelő szakértelm meglegyen.
Ha nincs az baj mert, a beteg rovására megy.
Bajtai Mariann 2010.06.17. 16:26:21
Nem ismersz ne nevezz butának. Nem sok a rálátásod a dolgokra.
Irise 2010.06.17. 16:29:40
Bajtai Mariann 2010.06.17. 16:32:22
másikpista 2010.06.17. 16:33:10
A poszt írójának még van mit fejlődni ilyen téren. Csak úgy kapásból: a csapolás hiányától nem fog kidurranni az ízülete, a laborvizsgálatnak semmi köze az ízületi csapoláshoz, egész más okból szokták időnként elvégezni.
Vsz egyetlen orvos se örül neki ha a beteg olyan listát állít össze mint a férjének szokott ("most elmész az orvoshoz és megmondod neki hogy azonnal adjon egy sürgősségi beutalót"). Dirigálni otthon lehet ha hagyja az uraság.
Hogy az ilyen karaktervonás mennyire tekinthető a betegség velejárójának, vagy pszichi kezelést igénylő állapotnak? Túl hosszú, hagyjuk
Bajtai Mariann 2010.06.17. 16:33:39
Először írok blogba.
Bajtai Mariann 2010.06.17. 16:36:32
Irise 2010.06.17. 16:38:43
A másik pedig,hogy a beteg ne rendelje meg,hogy mit tegyen az orvos. Az orvosi rendelő nem kávéház.
trimalchio 2010.06.17. 16:42:57
Pedig milyen szép lenne! Főorvos úr kérek két kávét! Az egyiket egy mellkas-CT-vel, a másikat két UH vizsgálattal. :-)
(Elnézést!)
Irise 2010.06.17. 16:53:51
Bajtai Mariann 2010.06.17. 17:01:27
A kórházban nincs külön járóbeteg ellátás csak anbulancia. Visszajárást igényel a kezelés.
Szó nincs megrendelésről, csupán felesleges oda-vissza rohangálásnak nincs értelme.
Vannak sorrendek a gyógyászatban, vizsgálatban stb.
Egy vakbélgyanust nem fognak azonnal megműteni, először kivizsgálját kizárnak bizonyos dolgokat a helyes diagnózis érdekében. Érted mit akarok ezzel mondani?
szabidoki 2010.06.17. 17:09:44
Szerintem jobb lenne, ha elfogadnád azt a beutalót, és elmennél a pszichiátriára. Legfeljebb ott jól kipanaszkodod magad.
2010.06.17. 17:54:55
Látom, jól tűröd a csapásokat, de azt neked is meg kell érteni, hogy az orvosok nem egyformák. Nem kérheted meg az orvost, hogy mit csináljon csak azért, mert egy másik orvos szokásait akarod követni. Hangsúlyozom, szokásait, ami nem biztos, hogy kötelező eljárás a te betegséged esetében.
gld 2010.06.17. 18:38:13
trimalchio 2010.06.17. 18:44:04
Dr. Morcz · http://drmorcz.blog.hu 2010.06.17. 19:15:17
Önmagában egy folyadéklecsapoláshoz nem értem, mért kéne vér-, és vizeletvizsgálat, elég az, ha megfelelő bőrfertőtlenítés után steril eszközzel végzik. Ha a hölgy a laborvizsgálatot mégis igényli, akkor annak lett volna értelme, hogy előbb a rendelőben elvégezteti (beutalója már volt rá), és utána megy a kórházba, ha nem akar feleslegesen sétálni a fájós lábával. A sérülés kizárása, ha nem volt külső behatás, nekem feleslegesnek tűnik, ilyenkor nem fognak a csontig beszúrni.
Nem értem, miért akart a hölgy sürgős beutalót a Fehérvári úti rendelőbe. A vér-, és vizeletvizsgálatot minden reggel elvégzik, más teendő tudtommal nem volt. Lehet persze, hogy sürgős röntgent akart, nem sürgős esetben arra talán kell várni (bár a legtöbb helyen nem): itt nyilvánvaló trauma nélkül nem állt fent orvosi értelemben a sürgősség esete (az nem sürgősség, hogy én nagyon gyorsan szeretném légyszi). Az a 20 év egyébként, amióta a hölgy ízületi beteg, gondolom elég lehetne egyfajta rutin megszerzéséhez. Arra gondolok, hogy a sürgőset és nem sürgőset el tudhatja különíteni az ember.
Mint gyakorló férj én is érzékelem azt a bizalmat, amit életünk párja egy-egy nehéz helyzet megoldása érdekében belénk, férjekbe helyez, s ezért nyilván én is szárnyaltam volna vissza a háziorvoshoz, hogy aznap harmadszor is feleségemmel foglalkozhasson. Mint orvos azonban /akit telefonon vagy személyesen szintén sokan keresnek, akik, és ez természetes, mind a saját kisebb-nagyobb bajukat akarják minél előbb megoldatni, és általában nem érzékelik, hogy másnak esetleg nagyobb szükségük van határtalan tudásomra ;) / viszont meg tudom érteni a kolléga érzelmi reakcióját is.
Azt viszont nem értem, mért készült el a beutaló a pszichiátriára. Az egy dolog, hogy az orvos is morog (elég a nickemet megnézni), de odáig nem szoktunk elmenni, hogy a valós vagy a blogolók által vélelmezett bunkóságunkat írásba is adjuk, ha másért nem, legalább azért, mert félünk a retorziótól. Szóval én is azt hiszem, hogy ha tényleg született egy ilyen beutaló, akkor annak a férjjel folytatott háttérbeszélgetéshez is köze lehetett.
Ettől még igaz, hogy nekünk, orvosoknak sem ártana egy tánc-, és illemtani tanfolyam, hogy ne is szóljak a kommunikációs tréningekről. Csak az a kérdés, ki fizeti ki az árukat és ki helyettesít minket addig, amíg ott vagyunk.
Bajtai Mariann 2010.06.17. 20:00:13
Az SNSA egy gyűjtő név nem minden betegnek van izületi folyadékgyüleme. Nekem a térdem, bokám, kezem, lábam is bedagad. Ha sokályig van ez a folyadék a lábamban betokosodhat, roncsolja az izületemet csontomat. Volt már lábújj műtétem sajnos nem hajlik nem szeretném ha a térdem nem hajlana. Volt, hogy magas lázzal is járt. A vérvizsgálat a gyulladás mértékét is mutatja, vérsülyedést stb...
Na mindegy befejeztem a választ, amit leírtam az tény sajnos ilyen orvos is van. Az, szomoru, hogy félreértelmezett és bunkó szövegeket írtok véleménynek.
Nekem csak az volt a célom, hogy ha mást nem is tudok tenni beírok ebbe a blogba. Van új háziorvosom tovább lépek. Jó egészséget kívánok mindenkinek!
gld 2010.06.17. 20:34:19
Jobbulást kívánok.
Dr. Morcz · http://drmorcz.blog.hu 2010.06.17. 21:54:52
Egy másik, szerintem jó példa az egyik kommentedből:"A kórházban nincs külön járóbeteg ellátás csak anbulancia. " Gondolom, arra utalsz, hogy a kórházban csak a sürgős eseteket nézik meg, de amit írtál, az önellentmondás, ti. ambulancia = járóbetegellátó.
Mindezt nem azért írtam, hogy alázzalak, hanem azért, mert talán másoknak is segít megérteni, hogy milyen könnyen értik egymást félre az emberek. Szerintem betegek és orvosok súrlódásainak oka legtöbbször hasonló félreértés.
Dr Borivoje Surdilovics 2010.06.18. 08:28:16
1. az orvos semmilyen adatbázisban nem látja a kórelőzményeket? Én megtudom nézni a magyarorszag.hu-n hogy milyen ellátásban részesültem, orvosi adatbázis pedig nincs?
Ha van esetleg, a protokoll nem írja elő hogy kezelés előtt átnézze az orvos? Pl.kórelőzmény,gyógyszerérzékenység, korábbi műtétek,stb.
2. hogy lehet egy holtestet a fogak alapján azonosítani,milyen adatbázis alapján?
3. Hogy lehet hogy laboratóriumi vizsgálatot kérés alapján elrendel az orvos?
4 Egészséges embereknek miért nincs rendszeres általános (nem mell,meg méhnyak,meg tüdő)szűrővizsgálat, miért csak betegen lehet elmenni az orvoshoz,hogy laborról meg ne is beszéljünk...
rascal75 2010.06.18. 09:14:37
1. Valószínűleg van ilyen adatbázis, de adatvédelmi aggályok miatt nem hozzáférhető automatikusan. Nálunk Szabolcsban működik egy kísérleti rendszer, amikor, ha a beteg beleegyezett (aláírt egy nyilatkozatot), akkor meg tudom nézni a szabolcsi kórházakban készült leleteket. De ez sem automatikus, azon szerencsés kiválasztott orvosok közé tartozom, akik tesztelik a rendszert. A mai informatikai világban a kédésed teljesen jogos, de míg az OEP floppyn beküldve kéri tőlúnk a heti táppénzjelentést és a havi változásjelentést, addig informatikai vonalon nem sok jóra számítok. Adatvédelem területén meg úgy érzem átestünk a ló túloldalára.
2.Ilyenkor valószínűleg megvan a megfelelő hatóságnak a hozzáférése az adatokhoz.
3.Orvosa válogatja. Ha szervilis és nem elég karakán, akkor bizony a beteg rendeli meg a vizsgálatokat. Hogy ez hova vezet, nem is akarok belegondolni.
4. Jó lenne, ha lenne. Igazából mindenkinek 2 évente meg kellene jelennie a háziorvosánál egy felülvizsgálaton. Ez jobbára szűrővizsgálat lenne (labor, fizikális vizsgálat, tüdőszűrő). De hát ugye a magyar ember, siet... Meg én erre nem érek rá. Probléma ez, igen. Pl. erre lennének jók a magánbiztosítók, mert náluk is lehetne ezt csinálni, de akkor rögtön ugrana a befizetendő havi összeg. Sajnos itt Magyarországon mindenki csak pénzből ért. Arról nem is beszélve, hogy enged háziorvost toszogat az OEP, hogy érjem el, hogy 2 évente mindenki megjelenjen nálam, mert ha nem, úgy nem kapom tovább érte a finanszírozásat. Tessék mondani, ezt hogy is gondolják kivitelezni?!
Dr Borivoje Surdilovics 2010.06.18. 09:28:29
a 4. ponthoz: valószínű hogy itt nagy összeesküvés van,vagy kapitális kommunikációs hiba.Mi halandók nem tudjuk hogy 2 évente meg kéne jelenjünk az orvosnál szűrővizsgálaton,az orvost meg büntetik ha nem teszünk eleget. Másrészt a rendelő folyamatosan tele beteggel, az orvos túlterhelt, nem is tudná a szűréseket elvégezni, sőt valószínű hogy el is zavarna,de minimum rámpirítana hogy mit akarok.
Az is érdekes, hogy itt az aglomerációban ahol lakom az orvosok túlterheltek.Legalább 100 orvos jelentkezne ide egy héten belül ha tehetné, de akkor kisebb lenne a tortaszelet és ez nyílván nem teszik a jelenlegi orvosoknak. Így meg marad a túlterheltség, a kapkodás,a beteg nem ismerete (elvégre házi orvos lenne)a fásultság, a futószalag stb.
PeterBlau · http://4smallwheels.blog.hu 2010.06.18. 09:34:03
Dr Borivoje Surdilovics 2010.06.18. 09:42:06
Bár kétségeim vannak hogy ennek eleget tudnak tenni az orvosok: nálunk állandóan tele a rendelő beteggel, az orvosok túlterheltek, már pusztán jóérzésből sem megy el egészséges ember az orvoshoz,aki meg megteszi valószínű olyan letolásban részesül,hogy többet nem teszi.
Az is egy érdekes dolog hogy inkább túlterheltek az orvosok, de akkor sem engedik hogy a tortaszelet kisebb legyen,pedig itt a főváros környékén nyílván nem kellene lasszóval fogdosni az orvosokat.
Dr Borivoje Surdilovics 2010.06.18. 09:42:37
AutosVilli 2010.06.18. 09:44:20
Miböl gondolja hogy a házi orvos,nem jó beutalót adott magának?Szerintem egy nagyon korrekt ellátást kapott,csak az önérzetét sérti hogy esetlek pszichiátriára kellene menni.
Azért mert azt gondolja,magával pszihésen minden rendbe,az attól még lehet hogy nem igaz.MENJEN EL A PSZICHIÁTERHEZ!!!
gld 2010.06.18. 09:59:34
Nem gondolnám, hogy benne kellett volna hagyni... Több okból sem. Más lenne a helyzet, ha a háziorvosnak módjában állt volna válaszolni az őt ért vádakra, amikről se Te, sem én, se más nem döntheti el, hogy valósak, mert nem voltunk ott. De valszeg ő nem tudott ennek a posztnak a nyilvános megjelenéséről, így reagálni sem tudott rá. Szerintem ez nem sunnyogás.
Még egyszer szeretnék visszatérni a szubjektivitás tényére... Bármiféle benyomás ér bennünket, nagyon ritkán állnak rendelkezésre olyan tények, amik alapján valóban objektíven el lehet dönteni, hogy kinek van igaza. A minket ért hatásokra pedig kihegyezetteben vagyunk érzékenyek, és előfordul, hogy a felfokozott érzelmek miatt máshogy látunk bizonyos dolgokat, mint ahogy azok a valóságban, tényszerűen megtörténtek.
Szóval szerintem ne feledkezzünk meg arról, hogy ez egy blog, ami alatt lehet vitatkozni, gondolkodni, eszmét cserélni, nem pedig egy bírósági per, ahol van néven nevezett alperes meg felperes.
Lehet, hogy a posztoló nem volt elégedett az orvossal, de lehet, hogy van másik 1500 elégedett betege. Kinek jó az, ha egy vélemény miatt (ami nem bizonyítható) ráhúzzák a vizes lepedőt, elveszíti a bizalmat, meg hasonló? Te belegondoltál abba, hogy hogy éreznéd magad, hasonló helyzetben? Mondjuk a kollégáid szólnának a 250. hozzászólás után, hogy "figyi, épp most szedtek szét a neten, és tulajdonképpen már utálunk is Téged, pedig nem is tudjuk, hogy pontosan mi történt" ;)
Ja, meg lerágott csont, de személyiségi jogok... A posztoló vállalta a nevét, az ő dolga, de az orvost nem kérdezte meg, hogy ő is vállalja-e...
Szerintem.
mothe 2010.06.18. 10:16:03
E.T. :) 2010.06.18. 11:02:40
A központozás hasznos dolog.
Ha zavar a pszichiátriai beutaló, talán az orvost kellett volna megkérdezni, miért gondolta azt szükségesnek.
A tapasztalat azért az, hogy ok nélkül nem küldözgetnek senkit sehová, hacsak nem a beteg (hozzátartozó?) ragaszkodik ahhoz különösen.
kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2010.06.18. 13:38:25
Csak úgy, mert közlésmániás vagyok, nem mondom meg.
Bocs', de ha vállalod a nyilvánosságot, készülj fel a negatív kritikákra is. És biza' sok közülük jogos is az esetedben...
bakela 2010.06.18. 21:15:14
Érdekes, nekem is eszembe jutott egy zárt adatbázis létrehozása. Gyakorlatilag valamennyi eü-i munkahelyről elérhető a net. Lehetővé kellene tenni, hogy a TAJ szám beütésével, -hasonlóan a már működő TAJ érvényesség ellenőrzéséhez-, a kekec, hangoskodó, feljelentgető, fenyegetőző, agresszív, tolvaj, hazug, rosszindulatú, tahó, szarrágó, kielégítetlen, stb. „betegnél” 3 másodpercen belül villogjon, sípoljon a rendszer. Pusztán csak miheztartás végett. Ide, -megfelelő regisztráció után- bármely orvos, v. eü. dolgozó névtelenül feltölthetné bárki adatait, akivel gondja volt. Az ombuckalakó meg mehetne Edelénybe.
Majda 2010.06.20. 14:26:42
Nincs igazad, nincs ilyen adatbázis.
Az OEP-nek van adatbázisa, TAJ, BNO-k, WHO-k benne vannak, meg még pár dolog, amik az eset finanszírozásához kellenek. Azok a nagyon lényeges infók, amik egy másik orvosnak, netán a beteget odaküldő orvosnak kellenek, azok sokszor nincsenek benne, hiszen pl semmi szöveges adat nincs. A BNO, WHO-nál meg mindenki arra törekszik, hogy annyit berögzítsen, amennyit csak lehet, ha van választás, akkor a több pontot (=pénzt) érőt válassza - persze lebukni nem akarnak, úgyhogy nagyjából a realitások talaján maradva, de mégis.
(pl: kisfiam koraszülött volt, simán berögzítették neki a tüdőgyulladást az első zárójába, amikor rákérdeztem, azt mondta a doki hogy megelőzésképpen kapott antibiotikumot. Ami nagyon nem ugyanaz... Vagy a másik, szintén neki szemvizsgálat, még orvost sem láttunk, már beröppent a kórlapjára nyolc(!) WHO, amihez később a doki még hozzátette amiket tényleg csinált.)
Egy a lényeg, az ország minden ellátásáról ez az OEP-es adatbázis van, ami tudtommal nem elérhető, nem on-line alapból sem, eredeti célja sem ez, hanem az intézményeknek elszámolható pontok kiosztása. Minden más kezdeményezés helyi jellegű.
Amit írtál, hogy Szabolcsban működik, az is csak azért van, mert az az adott kórház éppen olyan szoftvert használ, és éppen úgy döntött, hogy engedi a körzeti háziorvosoknak, hogy elérjék. De ez erősen korlátos, senkinek semmijét nem látod, aki más kórházban volt, pl az ország másik részén élt eddig, stb...
/És hogy miért tudom? Mert pont azzal a szoftverrel dolgozom, informatikai oldalról, amit te is elérsz távolról... Pontosan tudom a benne rejlő lehetőségeket és korlátokat, valamint azt is, hogy ilyen szempontból messze a legtöbbet tudja az országban, de mégis.../
Tehát még egyszer: országos, egységes, orvosok által használható egészségügyi informatikai bázis nincs ma Magyarországon. Pont. Ombutsmani véleményektől totál függetlenül, fizikailag nem létezik.