Négy nap, 350 ezer forint
Kedves Dr. Morcz és Szerkesztők, kedves Blog!
A mi esetünk nem annyira szörnyű, és tragikus, mint az itt megszokottak, de azért szerintem botrányos. Mivel semmi maradandó (kop-kop) károsodást nem szenvedtünk, nem is tervezünk jogi lépéseket, de azért szeretném, ha más előre tudná, mire számíthat az egyik budapesti magánklinika szülészetén.
Választott szülész-nőgyógyász orvosunk a magánklinika egyik vezetője, emellett magánpraxisában gondozta feleségem terhességét. Előre szólok, hogy sem vele, sem a szülészeti személyzet más tagjával semmi problémánk nem volt, példamutató kedvességgel, és hozzáértéssel végezték a munkájukat. A baba megszületése után kezdődtek a problémák, sajnos a nagy részükre csak utólag ébredtünk rá.
- rendszeres volt, hogy kérdés, és tájékoztatás nélkül vitték el a kisfiamat vizsgálatokra, és csak utóbb tudtuk meg, hogy vért vettek tőle, oltást adtak neki stb. Semmi rosszat nem tettek, de szerettünk volna jelen lenni a vizsgálatoknál, amit így ellehetetlenítettek.
- feleségemnek nehezen indult a szoptatás, a baba nyűgös volt, ezt a csecsemős nővérek cukros tea adásával, és éjszakára a csecsemőosztályra vétellel próbálták megoldani, ahelyett, hogy segítettek volna
- a babát szorosan plédbe csavarták, amitől valóban megnyugodott, de utóbb megtudtuk, hogy ez az idegrendszeri fejlődésében károkat is okozhatott volna, ha sokáig csináljuk
- négy nap bent tartózkodás alatt nem ismerték fel a baba letapadt nyelvét, ami óriási hiba. Mikor otthon még egy hét után sem nagyon szopott a kisbaba, és eléggé besárgult, a védőnő vizsgálta meg alaposan a száját, és ő fedezte fel a letapadt nyelvét, amit a Péterfyben szinte azonnal megoldott egy végtelenül kedves, magabiztos doktornő, aki húsz bent fekvő babáért volt felelős éppen akkor. Az osztályon velünk együtt összesen két baba volt, hozzáteszem az egyik az ügyeletes neonatológus doktornő unokája. (A Péterfys doktornő elmesélte, hogy őt is hívták a magánklinikára dolgozni, de nem volt hajlandó elmenni egy szakmai elfekvőbe, még a jó fizetés reményében sem.) Ezután még jó két hónapunkba telt, mire a tápszerről, cumisüvegről visszaálltunk a szoptatásra, és úgy tűnik, hogy most már minden rendben, a kisfiam erős, és egészséges.
Az üröm az örömben, hogy ezért a "csodás" ellátásért, és a négy napért csak a kórház számára (orvosi díj nélkül) 350 ezer forintot fizettünk. A hotelszolgáltatás annyiban jobb volt az átlagos államinál, hogy egyedül voltunk egy két ágyas, fürdőszobás, tiszta szobában, és a felnőttekkel foglalkozó asszisztensek tényleg kitettek magukért, de:
- az orvosok a magyar viszonyoknak megfelelően bunkók voltak, pl. a gyakorlatilag egyágyas szobából mindenképpen ki akart küldeni az ügyeletes a reggeli vizit alatt, mondván, csak pár perc, kibírom. "Ha nekem csak pár perc, akkor neked is csak pár perc, kibírod" - mondtam, és bent maradtam, mellesleg a feleségem külön kérte, hogy bent maradhassak, ennek ellenére morgott. Végül az ominózus vizsgálat kb. három kérdésből állt, meg egy ujjal megnyomkodta a hasát. Császármetszés volt, és később kiderült, hogy a varrásnál meghúzták az izomrostokat, ami miatt még fél év elteltével sem jött rendbe a feleségem hasizma. Ezt a hatalmas fontosságú, síri magányt igénylő reggeli vizsgálatok során nem sikerült felfedezni, amikor talán még lehetett volna segíteni rajta, viszont otthon a régóta ismerős, nyugdíjas, félvak nőgyógyászunk nagyjából egy másodperc alatt megállapította.
- annak ellenére, hogy az előzetes ajánlatban még három fogásos, menüválasztásos étkezésről volt szó, az ételt a Nyírőből hozták át, ugyanazt az ehetetlen egyenkaját, amit ott szoktak adni.
- miután az árban foglalt négy nap letelt, és el akartunk jönni, nem nagyon akartak lehetőséget adni a fizetésre, anélkül pedig nem akartak elengedni, mondván, maradjunk még egy napot plusz pénzért, és akkor simán tudunk másnap fizetni. Igaz, hogy hétvége lévén nem volt nyitva a pénztár, de azt gondolom, hogy szerdán, amikor bementünk, már lehetett volna tudni, hogy négy nap múlva vasárnap lesz, egyébként meg a pénztári órák szabályozása az ő problémájuk, nem az enyém. Végül eljöttünk, de egy határozatlanabb ügyfelet talán levettek volna még pár tízesre.
Utóbb már úgy látom, jobban tettük volna, ha a Péterfybe megyünk, ahol talán kevésbé luxus :) körülmények között, de ugyanezt, vagy jobb csecsemőellátást kaptunk volna, és ráadásul ennyi pénzbe sem került volna.
Van egy sztorid a magyar egészségügy helyzetéről? Megvárattak, félrekezeltek, megaláztak? Küldd a praxisblog@yahoo.com címre!
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
adamantium 2010.06.11. 21:07:37
1.az, hogy bizonyos védőoltások és vizsgálatok kötelezőek alap, szerintem ez nem lehet meglepetés egy szülő számára sem, és miért is akarna a vizsgálatokon részt venni? milyen sterilitási fogalmai vannak? minden plusz ember egy invazív vizsgálaton az egy plusz fertőzésforrás. legközelebb a nagymamája szívműtétén is részt akar venni?
2. mégis, hogyan segítettek volna a nővérek ezen kívül szoptatták volna ők a babát?
3. én mindig azt hittem, hogy a szorosan plédbe csavarás a csípőficamot favorizálja, nem értem miért lenne valakinek ettől idegrendszeri károsodása de valószínűleg nem értek hozzá
4.hát először is nem azért sárgult be, az a foetalis hemoglobin lebomlása miatt van és minden gyereknél jelentkezik kinél jobban kinél gyengébben. azért annyira súlyos nem lehetett mert jellemzően egy csecsemő egy hét alatt meghal folyadék nélkül, tehát valamit csak tudott enni
5.hát én a hozzátartozót szépen kitessékelem vizit alatt, mert az a minimális illem része, hogy olyankor a hozzátartozó kimegy, de látom ez nem mindenkiben tudatosul, én inkább a levélírót bunkóznám le ezért és nem az orvost
6.7. na ezért lehet kommentálni, de úgy nézem ti is rájöttetek, hogy rossz helyet választottatok
azt meg, hogy milyen izomrostokat húztak meg a varrás során egy kicsit lehetne részletezni, és pláne azt, hogy miért is nem jöttek rendbe a hasizmok ettől?
aversio avagy pacalfagylalt 2010.06.11. 21:43:08
blogban.
Az orvosok kontra betegek hozzáállás alapjaiban
hibás. Feltételeznek egy teljesen kívülálló,
mondhatni földönkívüli lénynek gondolt ideális
orvost ,aki valami ferences rendi vagy szamaritánus
bolygó ideszakadt ( száműzött) tagja.
A hazai orvosok a hazai morálnak, etikának hű
képviselői- ebből a társadalomból vétettek.Olyan a
viszonyuk a társadalomhoz, amilyen viszonyok itt
uralkodnak. Saját tükörképeink. Ez a társadalom
ilyen embereket tud produkálni- orvost, tanárt,
mérnököt,pincért, kőművest stb...
A köznek - az itt íróknak is -el kellene
gondolkodniuk, hogy amilyenek az orvosaik olyanok
ők maguk is, olyanok a testvéreik, gyermekeik,
szüleik,barátaik(ellenségeik),szomszédaik,
ismerőseik, munkatársaik, főnökeik, beosztottjaik.
Ilyenek a közlekedésben, boltban, iskolában,
munkahelyeiken, a családban- és az orvosi
rendelőkben is. Miért is vannak elvárásai mindenkinek az orvosokkal szemben? Önmagával és a többiekkel mindenki rendben van? Ennek ellenére az orvosok többsége igyekszik megfeleni egy magasabb rendú hivatásrendi etikának. Ha nem tennék már régen összeomlott volna az egész hazai egészségügy.
"Leona" 2010.06.11. 22:07:52
Egy apróság: a betegjogi tv szerint nem te döntöd el, hogy ki legyen jelen a beteg vizsgálatánál, hanem a beteg. Nyilván hivatkozhatsz biz. körülményekre, az említett vizitnél nem hiszem, hogy bármi körülmény indokolná, hogy kimenjen az apa.
Viszont egy nőgyógyászati vizsgálatnál az asszisztens kitessékelhető a beteg kérésére. (Magánrendelőben el is tudják látni a kedves orvosok egyedül is a teendőket, úgyhogy ezt TB keretei között is megtehetik.)
KenSentMe 2010.06.11. 22:18:09
nem véletlen, hogy inkább fizet érte az előrelátó ember, hogy csak ez ne forduljon elő.
Cuncimokus 2010.06.11. 22:26:41
>Valóban, régen ha az ember orvosként lett beteg, jobb dolga volt, jobban törődtek vele. Sajnos ez is eltűnőben van.
Sajnos?
SAJNOS????!!!
MIÉRT kellene egy orvossal jobban törődni, mint a többi emberrel? Többet ér? Vagy mi??????
Remélem, hogy félreértettem a hozzászólásodat, de komolyan, ez esetben elnézést a sok felkiáltójelért...
másikpista 2010.06.11. 22:37:41
"az orvosok a magyar viszonyoknak megfelelően bunkók voltak" írja a blogos, majd lazán letegezi az orvost
"Ha nekem csak pár perc, akkor neked is csak pár perc, kibírod"
Kiafaszom hogy ezután még nekikezd az illemtannak?
kihanemén 2010.06.11. 22:39:51
he? akkor kb egész afrika idegrendszeri sérült lenne.
Mikor otthon még egy hét után sem nagyon szopott a kisbaba, és eléggé besárgult.
a tej meg fehér és attól kifehéredik. értem én...
ahelyett h örülnél h van egy egészséges gyereked itt sír a szád. gratula.
másikpista 2010.06.11. 22:40:48
"Viszont egy nőgyógyászati vizsgálatnál az asszisztens kitessékelhető a beteg kérésére."
Hülye aki belemegy ilyenbe és aztán jön a feljelentés hogy molesztálta az orvos. Nőgyógy vizsgálatot de lehetőleg minden mást is csak tanú előtt
adamantium 2010.06.11. 22:42:28
adamantium 2010.06.11. 22:46:39
bordilici 2010.06.11. 22:48:51
itt (is) szeretném megragadni az alkalmat, hogy köszönetet mondjak az orvosomnak, a szülésznőmnek, az ügyeletes orvosoknak és szülésznőknek, a nővéreknek és még a takarítónőknek akiknek szintén mindig volt egy pár kedves szavuk hozzám.
olyan élmény volt az igaz kicsit lepukkant de szakmailag a csúcson lévő kórházban a szülés amilyennek lennie kellett.
adamantium 2010.06.11. 22:48:52
aversio avagy pacalfagylalt 2010.06.11. 22:51:43
Jól értetted.Ilyenkor nem ártana ha a sokat citált Hippokrates eskü ismerete nem ártana.
"Azt, aki engem erre a művészetre megtanított, szüleimmel azonosnak fogom tekinteni, életem meg fogom vele osztani, ha szüksége mutatkoznék, gondozni fogom őt. Fiú utódait testvéremnek fogom tekinteni, és ha el akarják sajátítani, őket is meg fogom erre a művészetre ellenszolgáltatás és szerződés megkötése nélkül tanítani.
Előadásokkal és a képzés mindem más módjával segíteni fogom tulajdon fiaimat, tanítóim fiait és mindazon tanulókat, akik orvosok gyakorlatának szokásai szerint a szerződést aláírták, és az esküt letették, de rajtuk kívül senki mást nem."
Szóval ez azt jelenti, hogy egymást úgymond családtagnak tekintjük. Ezek után ne más szabja már meg, hogy a családtagjaimmal mennyire legyek kedves, figyelmes.
"
biomech 2010.06.11. 23:01:26
Mélyen fejet hajtok!
Egyszerű kérdések vannak, egyszerű válaszok pedig többnyire nincsenek.
Ha egészségügyről beszélünk az államot kell szembe állítani a társadalommal, nem az orvost a beteggel.
biomech 2010.06.11. 23:04:40
Öreg Sam 2010.06.11. 23:46:41
Egyre inkább megerősödik bennem a sejtés,hogy marslakó lehetek.
Volt néhány alkalmam kapcsolatba kerülni a magyar egészségüggyel,és lássatok csodát,egyetlen zokszavam sincs.
Magánklinikán még nem voltam ugyan,az állami/egyetemi helyeken a hotelszolgáltatás meg olyan,amilyen,de a legtöbb helyen már létezik VIP ellátás.
A szülés nem betegség,tehát akár a szomszéd étteremből is hozathatod a kaját.
Klinikákon engedélyt kérnek,hogy demonstrációs beteg legyél,én mindig hozzájárulok,esetleg egy mai hallgató fogja gyógyitani az unokámat.
Két orvost kérdezni ugyanarról a bajról (általánosságban),olyan,mint akinek két órája van:soha sem tudja a pontos időt...
Végezetül: politikával szinezni ezeket a poroszos strukturákat csupán ködszurkálás,nincs szegfűs ,vagy narancsos vakbél :)
harcsabajuszos 2010.06.11. 23:49:21
A kezdő nővér pedig 9oo eurót keres, amikor 4ooért tudsz bérelni egy vacak kis lakást. Számold ki, mennyivel jobb a helyzetük, szinte csak kelet európai nővéreket lehetett látni.
A zsebbe rendszert pedig ti tartjátok fennt, nem az orvosok.
mokas_gizi 2010.06.12. 00:03:30
Ami probléma, hogy a magyar egészségügyet teljesen tönkre tették, 1-2 hónapja egyik ismerősömet bekísértem kórháza, orvosokkal és a személyzettel gond nem volt kedvesek voltak, de a kórház nagyon lepusztult és zsúfolt volt...
A másik igen elgondolkoztató dolog, hogy egyes kisebbségi csoportok a korházlopásokra igen keményen rá álltak már tényleg ipari szinten túlzás nélkül...
mokas_gizi 2010.06.12. 00:06:43
Gyurcsány barátunk mondta, akinek nem tetszik annak ellehet menni...
Csak pl a magyar orvosok pont ezt teszik... sok helyen orvos hiány van...
Demokratikusnak mondott országokban a politikusok NEM mehetnek el addig amíg itt elmennek...
Máshol 10.000 mennek utcára itt 200-500 ember és azokat is lecsukják... :)
Ha valaki panaszkodik baráti körben akkor meg is szoktam kérdezni, hogy mi a baja, hiszen a politikai "elit" csak azt teszi amit engednek nekik, semmi többet...!!!
Mindent engednek nekik, mindent meg is tesznek...!!!
Madarsky 2010.06.12. 00:07:07
mokas_gizi 2010.06.12. 00:15:38
Ha sok orvosban, ápolóban nem lenne erősebb a felelősség tudat, mint az hogy jobban éljen akkor már régen összeomlott volna már ez az egész egészségügy...
Droid ismerősöm is vissza jött 2-3 év után Olaszországból és most igazgató egy kórházba vagy 120-150 ezer FT-ért...
gitáros 2010.06.12. 01:04:35
Ne beszélj már zöldeket, a veleszületett csípőficam nem attól van vagy nincs, hogy megszületése után hogyan hordják a törpét.
Viszont a kezelésére alkalmazott Pavlik-kengyel történetesen pont hasonló tartásba kényszeríti a csípőt, mint az afrikai módi a maga természetességével.
E.T. :) 2010.06.12. 04:26:28
Úgy éreztem magam olvasás közben, mintha valaki egy rosszul sikerült all inclusive utazás miatt emelne hangot.
Amúgy a Nyírőben ehető a kaja.
védőanygyal 2010.06.12. 07:00:48
Vagy a betegektől kell óvni egyes orvosokat? Ne menjen be inkább senki,nehogy meglássák mire valóak a kórház létesitményei........
másikpista 2010.06.12. 08:03:40
Olvasd el a tegnapi nyekegést: "belenyúlt a táskámba az orvos" El nem hiszed mi mindennel elő tudnak jönni
nt1955 2010.06.12. 09:33:25
Ha mégis, akkor a pénzéért ott kell lerendezni a dolgot, a problémát, nem az interneten.
2. Ha biztos a dolgában, akkor nevesítse az intézményt, hogy mások ne menjenek oda!
calvin&hobbes 2010.06.12. 09:43:06
Hova akar menni a kedves beteg ejszaka levegozni??? Es ha osszeesik a korhaz parkjaban mert rosszul van es nem veszik eszre reggelig akkor meg persze a kedves "levegozni" vagyo beteg rokonai perelik a korhazat hogy hagytak ejnek evadjan kolbaszolni a beteget! LOL
calvin&hobbes 2010.06.12. 09:45:00
egy maréknyi dollár 2010.06.12. 10:12:24
Phxmike 2010.06.12. 10:12:35
Annyi talan megis hogy pont az tortent aminek tortennie kellett. Megerdemelten felrekezeltek oket bunkok is voltak veluk es meg jol le is huztak oket egy rakas penzzel. Latjatok mennyivel jobb az allami rendszer? Mar darwin is megmondta: aki hulye haljon meg... (igaz o mas kontextusban alkalmazta valami.. evolucionak hivta)
JA es a vegere. Ha mar ilyen hulyek voltatok szep csondben kene ezt elviselni mert az mar a luzerseg felsofoka hogy meg posztot is csinalsz rola. Hahahahaha.... :)
calvin&hobbes 2010.06.12. 10:17:33
Hogy ezzel mennyire egyetertek! Edesanyam apolono, es tudna meselni. Amikor ket naponta 10 percre ugranak be a csaladtagok de abban a tizpercben MINDENRE reklamalnak. Hogy a lepedo gyurott, a parnahuzat szakadt – sajnos nem veszik eszre hogy MINDEGYIK eloregedett allapotban van - hogy az infuzioban miert csak ilyen keves van, ki kellene cserelni, mi az hogy a katetergyujtoben ennyi pisi van, ,ki kell cserelni, mi az hogy reggel 6kor ki kellett! mennie megfurdenie a betegnek, - mikor I./ lehetett volna agyban is megfurdetni szivaccsal a 8 agyas korteremben…. II/ Vagy hagyni ugy ahogy van es amikor eleg erosnek erzi magat ugy kb 11 fele akkor kivinni - mi az hogy ez nem igy van, itt aztan ne is varjanak penzt az apolonok, mi az hogy az orvos nem elerheto amikor beszelni akarnak vele, mi az hogy.... mi az hogy....
De arra peldaul nem is gondolnak, hogy egye fene, ha mar az anyukam, apukam, gyerekem, angyom, szepanyam van ilyen kiszolgaltatott allapotban a korhazban, hogy ott maradnanak es esetleg megfurdetnek ok, szereznenek neki agytalat es segitenek dolgat vegezni, hogy hagy ne pelenkazzak mar, atoltoztetem ha esetleg beleizzadt a haloingebe, egyaltalan foglalkozok vele es nem csak ketnaponta 10 perce be- majd korul ugralom.
Igy talan latnak, hogy ha van minimum 40 beteg ket noverre, plusz meg az adminisztracio, plusz meg a tavozok utani agyhuzasok - kulonosen ha kis mutetes nap van, plusz a frissen mutottek felugyelete, plusz a furdetesek, etkeztetes a 12 ora alatt egyszeruen keptelenseg mindent egyszerre megcsinalni, bizony elofordulnak csuszasok, meg egyebkent is, az egesz egy kokemeny fizikai, mentalis es szellemi megterheles es nem egy leanyalom a "bunko, nem odafigyelo, lablogato soha nem talalhato" apoloknak.
Elnezest ha kiakadtam volna, de sajnos nem olyan regen alazta a sarga foldbe az edesanyamat egy ilyen hoborgo hozzatartozo.
adamantium 2010.06.12. 10:17:58
adamantium 2010.06.12. 10:19:07
Phxmike 2010.06.12. 10:26:59
"5.hát én a hozzátartozót szépen kitessékelem vizit alatt, mert az a minimális illem része, hogy olyankor a hozzátartozó kimegy, de látom ez nem mindenkiben tudatosul, én inkább a levélírót bunkóznám le ezért és nem az orvost"
Mert ki vagy te hogy illemrol beszelj? Ezt most komolyan mondtad? Azt gondolod hogy te mint orvos (vagy apolo nem tudom ki vagy) mondjuk erzelmileg kozelebb allsz egy anyukahoz mint a sajat ferje??
Micsoda elferdult moral es erkolcs uralkodik ebben az orszagban. Mondjal mar egy ertelmes indokot arra hogy a rokont miert kell kikuldeni? A fertozesveszely marhasaggal ne gyere mert arrol volt szo hogy a VIZSGALAT IDEJERE kikuldeni. Ha elotte is meg utana is bent lehet akkor nyilvan nincs fertozesveszely ha meg van akkor ugyis az intenziven van es oda beoltozve fog bemenni ha latogatni akar.
Ebben az egyben mondjuk igaza volt a posztolonak en is siman bent akarnek maradni a felesegemmel.
Egy ket begyepesedett agyu orvost meg elkuldenek kulfoldre hogy rajojjon nem az 50-es evekben vagyunk....
Phxmike 2010.06.12. 10:31:32
"De arra peldaul nem is gondolnak, hogy egye fene, ha mar az anyukam, apukam, gyerekem, angyom, szepanyam van ilyen kiszolgaltatott allapotban a korhazban, hogy ott maradnanak es esetleg megfurdetnek ok, szereznenek neki agytalat es segitenek dolgat vegezni, hogy hagy ne pelenkazzak mar,"
Mondom en.. csupa elferdult moral es erkolcs. Az emberek az alpokkal sincsenek tisztaban.Figyelj mar. Azert vannak szakmak hogy mindenki azt csinalja amihez ert. A korhaz azert van hogy ha odakerul valaki akkor ott gondoskodjanak rola. Kapjal mar eszbe hogy ez nem egy csinald magad mozgalom. Egyreszt nem is szabad mert aki nem ert hozza esetleg csak arthat ha rosszul csinalja masreszt nem is kell. Ez nem a rokonok dolga.
Vagy legkozelebb ha kimegy az aram akkor majd te se hivj villanyszerelot hanem razzon meg teged az aram. VAgy ha epitkezni akarsz minek a komuves rakd te magad a teglat meg a rokonaid azatn ha osszedol a te bajod.
Alapveto irastudatlansag pedig hogy "hadd ne" helyett azt irod "hagy ne".
Na az ilyenre kar is a kommentet pazarolni.
calvin&hobbes 2010.06.12. 10:46:46
Szinte sejtettem, hogy valaki bele fog kotni... mindenesetre erdekes modon az edesanyamnak nem meltosagan aluli ott lenni a szabadidejeben, - sot vesz ki szabadsagot is - a vegstadiumban levo hasnyalmirigyrakos nagymamam mellett az elfekvoben es segiteni neki a furdetesben, vecezesben, oltoztetesben stb... hogy speciel 1, a kis ido ami meg hatravan azt egyutt toltsek 2, azt a kis idot viszonylagos meltosaggal toltse el a nagymamam 3, es vegul de nem utolso sorban, mert ez a legkevesebb amit a hozzatartozonkert, szuleinkert vagy azokert akiket nagyon szeretunk megtehetunk a halaluk elott.
De ha neked a fenti hozzaszolasbol csak a helyesirasom, vagy a hianyos gepelesem, esetleg stilisztikai hibaim jelentettek a lenyeget valamint hogy mi es mi nem az apolonok dolga, es nem az hogy mi az amit a hozzatartozo megtehet a csalad beteg tagjaert akkor egyertelmuen sajnallak. Teged is, es a beteg hozzatartozoidat is.
Irise 2010.06.12. 10:47:42
Az a baj ebben az országban,hogy mindenki nagyon tudja,hogy mi a másik dolga, de senki nem szeret segíteni a másiknak. Úgy a kórházban, ahogy a közlekedésben, a boltban stb...
adamantium 2010.06.12. 10:49:42
adamantium 2010.06.12. 10:57:51
Öreg Sam 2010.06.12. 11:03:53
Kezd eldurvulni a dolog, szokás szerint.
Zsidózás/nácizás/kommunistázás volt már?
Kellemes hőgutát mára minden kedves hozzászólónak! :))
Irise 2010.06.12. 11:09:34
Gest anyó férje 2010.06.12. 11:24:41
Jártam olyan helyen ahol alapból a rokonok, hozzátartozók dolga a beteg etetése, napi gondozása. Mindennap viszik a kaját és fürdetik meg ami kell.
Én ellene vagyok a mostani térítésmentes eü-nek, mert mi a francért jár valakinek például a kórházi koszt közpénzen? Ha otthon lenne akkor is maga fizetné, fizesse meg a kórházban is, nem akkora nagy a különbség
Phxmike 2010.06.12. 11:37:52
Nem baj nem zavar. Na megyek ki betonozni. Hatha hogutat kapok es majd hozzad kerulok es akkor kikuldheted a rokonaimat amig vizsgalgatsz es akkor igazan fonoknek gondolhatod magad.
Miert nem rendornek mentel amugy...? Azoknak fegyver is jar meg gumibot...:)
Phxmike 2010.06.12. 11:39:19
1. Ezt elkurtuk. Nem kicsit. Nagyon.
2. El lehet innen menni.
Na ez a ket pont jellemzo az egeszsegugyre :)
Phxmike 2010.06.12. 11:42:23
Az meg hogy ez derogal valakinek agytalat vinni meg mosdatni szerintem olyan kerdes hogy akkor nem ilyen szakmat kell valasztani.
adamantium 2010.06.12. 11:46:05
adamantium 2010.06.12. 11:48:37
Phxmike 2010.06.12. 11:52:42
"A fertozesveszely marhasaggal ne gyere mert arrol volt szo hogy a VIZSGALAT IDEJERE kikuldeni. Ha elotte is meg utana is bent lehet akkor nyilvan nincs fertozesveszely ha meg van akkor ugyis az intenziven van es oda beoltozve fog bemenni ha latogatni akar."
tehat leirom megegyszer olyan estrol beszeltunk amikor ELOTTE is meg UTANA is bent lehetett csak a vizsgalat alatt nem. Itt nincs szo fertozesveszelyrol ennel nagyobb betukkel mar nem tudom irni igy remelem felfogod.
Aztan a masik dolog meg az hogy persze en sem akarom vegignezni ahogy mas feleseget vizsgaljak de itt egy magankorhazrol volt szo ahol egyedul volt a ketagyas szobaban. Ezert nem lattam ertelmet kikuldeni a sajat felesege mellol. De meg ha vannak is a masik agyon akkor ilyenkor huznak korbe egy elvalaszto fuggonyt es kesz ha olyan jellegu a vizsgalat.
Phxmike 2010.06.12. 11:56:39
Eppenhogy azt emeltem ki a kommentemben amire voltal kedves valaszolni hogy alapveto rendszerszemleletet kell tisztazni. Az enyem az hogy ne legyen annyi dolguk hogy nem birjak! Erted? En igy gondolom megoldani a problemat nem pedig ugy hogy ja akkor majd a rokonok tologassak a beteget ha ki akar menni.
Azt pedig utoiratnak szantam hogy ha valaki meg azert nem akarja megcsinalni mert derogal neki akkor nem jo szakmat valasztott.
Igy mar ertheto? Magyarazzam meg jobban? Most nem jovok azzal hogy nem tudsz olvasni vagy nem fogod fel amit mondok mert azt is gondolhatom hogy szandekosan csinalod. De ez sem zavar.
Ket keveres beton kozott kell egy kis pihenes itt a klimas szobaban majd neha vissza-visszanezek hozzad hogy megnezzem jobban vagy e mar :)
adamantium 2010.06.12. 11:59:50
a magánkórháznak saját szabályai vannak, én állami intézményben dolgozom, ahol rendbehozzuk a magánkórházak elb@szott eseteit, és érdekes módon nem csak egy kétágyas kórterem van a folyosón, de gondolom a magánkórházban sem
Phxmike 2010.06.12. 12:04:00
Na valaszolt mar valaszolt mar... figyelj oreg. Mondok neked valamit. Ez itt az internetes vilag. Itt a kommentekben meg a blogokban meg egyaltalan az efajta kommunikacioban te nem vagy fonok. Itt nem segit az hogy orovos vagy (ha az vagy egyaltaln) mert az emberek ezt leszarjak. LEhet az eletben te vagy a nagy rettegett vizitelo amikor vegigsetalsz a folyoson de itt csak egy nick vagy a sokmilliobol.
Na pihenjel, ne faraszd magad a refresh gombbal nem jovok tobbet.
Adio...
calvin&hobbes 2010.06.12. 12:05:05
Ezt senki nem irta, mondta, allitotta.
Azt viszont hogy a rengeteg teendo, beteg illetve varatlan esetek miatt miatt lehet CSUSZAS, azt igen. Persze ennek ertelmezese nyilvan eluszott valahol az cyberterben a "nyelvtanbeli tevedesek kritizalasa" sugarutjan az arrogancia megalloja mellett...
Egyebkent meg, hidd el aki novernek megy/ment az az esetek 99%ban TUDJA mit vallal/t.
Na mindegy...
bakela 2010.06.12. 12:05:20
www.mellekhatas.hu/index.php?p=news&act=show&cid=8760
"Egy orvos szeretőjének internetes bosszúja és a történet megdöbbentő részletei – már ha igaz"
;-)))))))
adamantium 2010.06.12. 12:07:51
Öreg Sam 2010.06.12. 12:08:25
Nem tudom...
Máshol élhetünk földrajzilag,vagy csk én vagyok kivételezett szerencsés,de nem tudok(tudnék,de nem akarok) NAGYON rosszat mondani a mai kórházi viszonyokról.
Ellenben találkoztam nagyon jó fej klinikus dokikkal,akik angolul demonstráltak az ágyam végén,lelkiismeretesen elláttak,és az istenért sem tudtam betuszkolni a boritékot...
Az más lap,hogy a hétvégi bográcsozásra/bárány-nyársalásra/borozgatásra elfogadták a meghivásomat :)
Mindannyian publikálnak,már van némi nevük a saját területükön,előre rettegek,hogy tizsszeres fizetésért egyszercsak kimennek a Lajtától nyugatra :)
Cartman (ex Cartman) 2010.06.12. 12:15:06
"ha te elájulsz és kitöröd a nyakad miközben vizsgálják a feleséged az kinek a felelőssége?"
Jaj, ne... :) Persze, az is az orvosé. Merthogy istenek vagytok, nyilván megakadályozhattátok volna... :)
Nézd, alapvetően egyetértek Veled abban, hogy az orvos hozzon ilyenkor egy szakmai döntést arról, maradhat-e a hozzátartozó, vagy sem. De szerintem abból kellene kiindulni, hogy ha semmilyen reális veszéllyel nem jár, akkor inkább maradjon. Én pl. voltam már bent egyszer-kétszer, amikor a feleségemet nőgyógyász vizsgálta (ez nem valami perverzió nálunk, egyszerűen csak így alakult :) ), és nem tűnt különösen veszélyes szitunak...
(Egyébként ha valahol elájulok, akkor inkább orvos közelében szeretnék. Hátha megpróbál talpra állítani, mielőtt az ügyvédjéhez rohanna... :) )
adamantium 2010.06.12. 12:18:26
Tündér a varázspálcával · http://szulunkosztcsok.blog.hu/ 2010.06.12. 12:51:51
Tündér a varázspálcával · http://szulunkosztcsok.blog.hu/ 2010.06.12. 13:09:15
Cartman (ex Cartman) 2010.06.12. 13:34:26
Nem hiszem, hogy nagyon zavarba jönnék:
- Látja, doktor úr, én épp ezért nem turkálok benne...
Alapból egyébként - ismerve a nőgyógyászunk humorérzékét - biztos annak tudnám be. Két gyerek kihordása és születése hozott már néhány olyan helyzetet, amikor volt alkalma megcsillantani, hogy van neki.
Ha már itt tartunk: az apás szülés hogy jön a képbe? Nem sterilitás szempontjából, hanem az ájulás esélye tekintetében... Én mindkét alkalommal bent voltam (a feleségem kérésére, magamtól eszembe nem jutott volna), és biztos sok apukát moshatnak fel, mert majdhogynem több törődést kaptam, mint a nejem... :)
adamantium 2010.06.12. 13:37:00
Cartman (ex Cartman) 2010.06.12. 13:40:59
Miért? Nincs szabályozva? Bevallom, nem emlékszem már, alá kellett-e írnom valamit. Ruhát, cipőt kaptam, az még meg is van valahol.
xtlight 2010.06.12. 13:46:01
Volt aki a költségek miatt fikázott. Tanulni kellett volna, kedves esztergályos barátom. Meg jól kellett volna helyezkedni, és akkor 350 ezer forint nem életed munkájának eredménye lenne, hanem legrosszabb esetben a havi nettód. Tudom, hogy sokak személyes sértésnek veszik, hogy nem mindenki nyomorog, de hallottam már többekről, akik el tudják viselni a gondolatot.
Nagyjából minden negatív sztereotípiám megerősíttetett az orvosokkal kapcsolatban a mai kommentekkel. Tisztelet a kivételnek. Hozzá nem értés, szakmaiatlanság, szakmai etikátlanság, istenkomplexus stb. Elismerem, van aki kórházi wc-pucolóként is felszed néhány szakkifejezést, de ha ezután nem lát meg egy összefüggést, vagy nem ért meg valamit, az nem a másik hülyeségét támasztja alá. Nem kezdem el a sületlenségeket elemezni, amiket leírtak egyesek. Ha valaki orvosként nem érti a sárgaság, a problémás szoptatás, és a folyadékhiány összefüggését, vagy a meghúzott rostok, és a feszes varrat közti különbséget, akkor adja vissza a diplomáját.
Én igenis elvárom, hogy ha fizetek, akkor szolgáltatást nyújtsanak nekem. Szerencsére vagyok olyan képzett, és intelligens, hogy egyedül is meg tudom ítélni, mikor ellenjavallott a jelenlétem egy vizsgálatnál, és adott esetben ezt a döntést nem bíztam az orvosra. Mellesleg nem voltam vele tiszteletlen, természetes módon tegeződtünk, amíg ez a helyzet elő nem állt, utána nem találkoztunk többet. Azt le sem írtam, de sérelmeztem, hogy a császármetszésnél nem lehettem jelen, ugyanis van olyan állami! kórház, ahol ezt meg tudják oldani. Most aztán jöhet megint a tüdőtályogos fröcsögésed, nagyszájú doktor úr. Remélem, hogy csak névtelenül vagy ilyen okos, mert egyszer csúnyán pofán fog vágni az egyik beteged, és neki lesz igaza. Jobb, ha elmész külföldre, veled se többen vagyunk, hanem csak sokan.
Aki azt mondja, hogy mehettünk volna állami kórházba, annak készséggel igazat adok. Mindenesetre az előzetes bejárás, és a beszélgetések során ez tűnt jó ötletnek, és azok az emberek, akikkel később bajunk volt, korábban bűbájosak voltak. Dübörgött a marketinggépezet, aztán jött a rögvalóság.
Ja, és tényleg arról a kórházról van szó, amit Marianna beírt, de a Nyírő közelségéből ez kitalálható. Nem én vettem ki a levélből, a szerkesztő szerkesztette ki, neki ez a dolga. Egyébként ez is le volt írva.
adamantium 2010.06.12. 13:53:05
adamantium 2010.06.12. 14:00:23
először utána kellene olvassál mi okozza a sárgaságot, ha nem tudott volna szopni szegény gyermek akkor ennyi idő alatt szomjan halt volna, nem, a folyadékhiány nem okoz sárgaságot, nem metsszük át az izmokat császármetszés során, a linea alban hatolunk be annak ellenére, hogy keresztben van a pfannenstiel metszés. minden vagy te csak képzett meg intelligens nem, vagyis ezek a fogalmak viszonyítási alapot képeznek
xtlight 2010.06.12. 14:06:43
adamantium 2010.06.12. 14:13:16
xtlight 2010.06.12. 14:20:27
adamantium 2010.06.12. 14:31:41
adamantium 2010.06.12. 15:06:11
Irise 2010.06.12. 15:14:07
"Azt le sem írtam, de sérelmeztem, hogy a császármetszésnél nem lehettem jelen, ugyanis van olyan állami! kórház, ahol ezt meg tudják oldani. Most aztán jöhet megint a tüdőtályogos fröcsögésed, nagyszájú doktor úr. " Adamantium mindössze annyit írt le,hogy a hozzátartozó jelenléte fokozza az amúgyis meglévő fertőzésveszélyt. Semmilyen más műtétnél nem lehet jelen a hozzátartozó,csak a császárnál, pedig az sem kisműtét. Érzelmi szempontból nyilván jobb a szülőpárnak, ha benn vannak mindketten, de veszélyes.
Elmondanád esetleg,hogy hogyan is okoz problémát,hogy szorosan bebugyolálták a gyerkőcöt születés után? Illetve én is kíváncsi volnék,hogy melyik izmát vágták el a feleségednek....
adamantium 2010.06.12. 15:35:32
Irise 2010.06.12. 15:44:19
És csak meg akartam tudni,hogy mit gondol xtlight a műtétről.
adamantium 2010.06.12. 16:12:52
Irise 2010.06.12. 16:17:58
"a császárnál, pedig az sem kisműtét" ezt meg azt hittem,hogy félreérthetetlen,hogy akkor nagy.. de sose voltam valami nagy fogalmazóművész.
Tényleg nem tudnál valamilyen oldalt ajánlani, ahol UH-ozásról tanulhatnék? Nemsokára lesz egy tanfolyamom, de azért szeretnék egy kicsit előkészülni.
adamantium 2010.06.12. 16:22:25
Cuncimokus 2010.06.12. 17:46:10
Aha, értem. Perszepersze. És most megyek hányni.
radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.06.12. 19:42:25
Mi a bajod a BKV-sok és a vasutasok ingyenjegyével?
Meg azzal, hogy a McDonald's-ban dolgozók ingyen hamburgert kapnak?
Az irodai dolgozók néhány oldalas ingyenes fénymásolásával meg különösen?
:-)
radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.06.12. 19:46:45
"Nagyjából minden negatív sztereotípiám megerősíttetett az orvosokkal kapcsolatban a mai kommentekkel. Tisztelet a kivételnek. Hozzá nem értés, szakmaiatlanság, szakmai etikátlanság, istenkomplexus stb. "
Ami szakmai baromságot írtál, arra megkaptad, hogy szakmailag baromság.
A 3 fogásos menü helyett kapott étel miatti háborgásodat senki nem kifogásolta, bár ez neked nem tűnt fel. :-)
Cuncimokus 2010.06.12. 19:56:55
De ezt egy orvosnak hiába magyarázom. Próbáljuk meg másképpen:
Mit szólnátok ti, orvosok, ha a bölcsődében a gondozónő minden áldott nap nem a ti gyereketeket, hanem Palikát (akinek az anyukája a szomszéd épületben óvónő) teszik először tisztába, valamint az ő kiságya mellett ülnek a délutáni altatáskor a kezét simogatva, míg a ti kincseteknek kicsit kipirosodik a feneke (nem NAGYON, mert Palika után őt is ellátják), és sírva alszik el, mert egyedül van?
Gondolom, nagyon fel lennétek háborodva a kivételezésen, és Dr. Prof. Med. Univ. Dr. dr. aláírással bepanaszolnátok a kivételező gondozónőt a vezetőségnél.
Hát kábé ennyi.
radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.06.12. 20:46:20
Most még egyszer visszaolvastam, amiket írtál.
Neked az évezredes hagyományainkkal van bajod.
Evvan.
Cartman (ex Cartman) 2010.06.12. 21:36:32
"Mi a bajod a BKV-sok és a vasutasok ingyenjegyével?"
Addig semmi, amíg kultúráltak, vagy legalább csak másodosztályú jegyet kapnak... (Többször futottam már bele - fizetős utasként - a bunkó, lekezelő, de legalább "nekemingyenjár" mávos fajtátájába.)
"Meg azzal, hogy a McDonald's-ban dolgozók ingyen hamburgert kapnak?"
Semmi. Nyilván emiatt (ha működnek a piacgazdaság törvényei) én nem kapok gyengébb minőségű kiszolgálást.
"Az irodai dolgozók néhány oldalas ingyenes fénymásolásával meg különösen?"
Ehhez tartozott a smiley? Mert szerintem az ilyesmi már nem jellemző. A legtöbb fénymásoló kódos és számlálós.
Tudom, hogy ilyen soha nem lesz, de legalább törekedni kéne rá, hogy beteg és beteg között az ellátás tekintetében SEMMI különbség ne legyen.
xtlight 2010.06.12. 21:39:42
A hasizomról. Röhög a vakbelem stílszerűen, hogy tőlem vártok leírást. Nektek kell tudni, hogy melyik izmot lehet meghúzni, de úgy tűnik, legnagyobb sajnálatotokra, én is, meg bárki meg tudja állapítani utólag, ha valami nem stimmel. Különösen ha olyan ember mutatja meg, aki ebben profi. Biztos ismeritek: tojni sem tudok, mégis érzem, ha a tojás záp. Sok az ilyen szakma, ahol hibát találni bárki tud, de kevesen végzik jól. Az enyém is ilyen, de ha reklamál az ügyfél, vagy szakvéleményt kérnek, mégsem az az első, hogy lehülyézem a bejelentőt, vagy eszetlenül védem a mundér becsületét. Először is megállapítom, hogy fennáll-e bejelentett hiba. Erre a blog keretei között nyilvánvalóan nincs lehetőségetek, ennyi bizalmat meg kell szavaznotok nekem. Vagy ne, de akkor nincs miről tovább beszélnünk, és dörgölőzhettek tovább egymáshoz a jó kis akolmelegben. Egyébként egy szóval sem mondtam, hogy a császár utáni varrásnak az a módja, hogy izomrostokat húzkodnak össze, azt mondtam, hogy ebben az esetben meghúztak izomrostokat. Ez tapintható, én is érzem, és akit azóta még megkérdeztünk ismerős plasztikai sebészt, az is. Lehet vartyogni, hogy "nem is vágunk át izmot", de őszintén, ez engem hol érdekel? Elrontották, ez nyilvánvaló, magyarázkodjon az, aki csinálta. Valójában hallottam a magyarázatot, akkor és ott meg is értettem, de ilyen távlatból már nem tudom felidézni. Megtörtént és kész.
aversio avagy pacalfagylalt 2010.06.13. 00:41:24
Egyél is előtte valami kiadósat, aztán csak nyugodtan és jó hosszan, ahogy szereted..:-)
aversio avagy pacalfagylalt 2010.06.13. 00:56:13
" Micsoda elferdult moral es erkolcs uralkodik ebben az orszagban. Mondjal mar egy ertelmes indokot arra hogy a rokont miert kell kikuldeni? "
Azért mert a rokon sem akar mindent az orrodra kötni.
Egyszerű kis példa: Mondjuk a kedvesről a szülésen derül ki, hogy nemibeteg és nem tőled ,esetleg négergyereket szül miközben az orvosnak is láthatóan mindketten fehérek vagytok.Ami pedig a beteg és az orvos között zajlik az orvosi titok, amit a peteg megoszt veled az pedig magánügy. Ez már két ok is a kiküldésre.
Még mindig bent akarnál lenni??
Cartman (ex Cartman) 2010.06.13. 10:24:21
Itt arról az esetről van szó, amikor a beteg szeretné, ha a hozzátartozó bent lenne! Ráadásul közeli hozzátartozó. Tehát nem egy erőszakos, mindenlébenkanál másodunokatestvér jelenléte a téma, aki orvosi vizsgálatra indul be.
Cuncimokus 2010.06.13. 11:48:11
Nem akartam már veletek vitatkozni, de egyet azért most meg kell jegyeznem: Hozzászólásod kitűnően tükrözi a magyar egészségügy helyzetét és annak belső rothadását. Süt belőletek a felsőbbrendűség és önimádat, és ha valaki ezt megkérdőjelezi, azonnal előbújik a sértett önérzet. Még hogy valakinek eszébe jut megjegyezni, hogy igazságtalan dolog a kivételezés! Felháborító, le vele!
Igen, továbbra is émelygek ettől a hozzáállástól. Hogy örülj: csilis babot ebédelünk, sok kis sárga kukoricával. Remélem, vizuális típus vagy.
És most befejezem, szép napot.
E.T. :) 2010.06.13. 19:12:38
/gy.k. a betegek jogai és kotelességei/
Cuncimokus 2010.06.13. 19:21:52
Szvsz az orvosok joga: emberi munkakörülmények, megfelelő fizetés. Kötelessége: tudásának megfelelően dolgozni, MINDEN beteget a maximális tudásnak megfelelően gyógyítani.
De hogy még pacalfagylalthoz visszatérjek, ugyanis meglehetősen irritál: Ti NEM az egymás tudásának tisztelete, meg hippokratészi eskü, meg ég tudja, milyen magasztos eszmék alapján kivételeztek egymással, hanem azért, mert fordított esetben ugyanezt elvárjátok. De amikor pl. a BKV-ügyek derülnek ki, akkor, lefogadom, forgatjátok a szemeteket, hogy hát nahát.
Irise 2010.06.13. 19:55:47
Egyébként,amint írtad az orvosknak joga lenne az emberi munkakörülményekhez,illetve megfelelő fizetéshez. Amíg ez nincs meg, addig miért ugrabugrálsz?
Cuncimokus 2010.06.13. 20:16:50
Egyébként, még ha a mostani hozzászólásaimból netán nem is ez derült ki, azért én tisztelem az orvosokat. De a tiszteletet nem azzal vívták ki, hogy az államvizsga után 1 perccel már az összes közösségi oldalon, személyi iratban, bemutatkozáskor használják a dr.-t (nekem is ott van a nevem előtt, de még asszem életemben nem mutatkoztam be így), nem is azzal, ha adják az Istent, hanem azzal, amikor a panaszomnak megfelelő kezelést adják nem tapló módon.
Hogy ez nehéz? Hát ja, az, elhiszem én. Talán az egyetem legelején kellene tisztázni, hogy hölgyeim és uraim, sok hülye, bunkó, koszos és gusztustalan beteg van, akinek nem megy, hogy ennek ellenére legalább a normálisabbjával viselkedjen, az most fáradjon a kijárathoz, máskülönben életre szóló frusztrációra fizet elő. Ezt gondolom a témáról.
radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.06.13. 21:59:30
"Még hogy valakinek eszébe jut megjegyezni, hogy igazságtalan dolog a kivételezés!"
Azt felfoghatnád, hogy nincs kivételezés, az orvos is ugyanazt az ellátást kapja, mint a nem orvos.
"De amikor pl. a BKV-ügyek derülnek ki, akkor, lefogadom, forgatjátok a szemeteket, hogy hát nahát."
Miszerint fel lennénk háborodva, hogy a buszsofúr családjának is ingyen bérlet jár?
:-)
"hogy az államvizsga után 1 perccel már az összes közösségi oldalon, személyi iratban, "
Tájékoztatlak, hogy az orvosdoktori cím megszerzése után asszem 15 vagy 30 napon belül a jogszabály _kötelez_ arra, hogy valamennyi hivatalos iratodat cseréltesd ki "doktorosra".
aesculap 2010.06.14. 00:15:32
A BETEGNEK - A SZ6ÜLŐNŐNEK MEG KIVÁLTKÉPPEN - TÖRVÉNYBEN RÖGZÍTETT JOGA, HOGY HOZZÁTARTOZÓJA MELLETE LEGYEN.
aHOL EZTNEM TARTÁK BE, A MAGYAR KÖZTÁRSASÁG HATÁLYOS TÖRVÉNYEIT SÉRTIK, AMIÉRT BÖRTÖN JÁR!!!
1997.évi CLIV törvény az egészségügyről
"(5) A szülő nőnek joga van arra, hogy az általa megjelölt nagykorú személy a vajúdás és a szülés alatt folyamatosan vele lehessen, a szülést követően pedig arra, hogy - amennyiben ezt az ő vagy újszülöttje egészségi állapota nem zárja ki - újszülöttjével egy helyiségben helyezzék el.
NemesekErnyo 2010.06.14. 07:05:50
Úgy, ahogy van, siralmas reakciója egy "hölgynek", aki valaha közös megegyezéssel felvállalta a szeretői státust. Mire számított?
Az utolsó 100 komment: