Aludni jár be az ügyeletre?


Kedves Praxis blog!
Nekem egy szekszárdi ügyeleten volt problémám az éppen ügyelö orvossal.
A történet úgy kezdődött hogy elmentem a forma 1- es pálya melletti élményfürdőbe ahol az egész napos szórakozás után hazatértem. Másnap felkeltem és egy enyhe fejfájással indult a napom. Gondoltam biztos napszúrás. Késöbb fokozódott és gondoltam bemegyek a helyi SZTK-ba, hogy elmondjam panaszaimat. Közben felhivtam egyik orvos ismerősömet és mondtam neki mi bajom.
Kérdezte hogy fáj-e a fejem ha előre hajtom. Mondtam persze, veszettül. Még felsorolt pár tünetet aminek igazolásával sikerült megerősitenem benne a hitet hogy homloküreg gyulladásom van. Ezek után úgy döntöttem hogy nem várom meg az elöttem lévő 30 beteget, mondta a cimborám hogy majd ö felír nekem antibiotikumot. Mivel nem akart játszani a prakszisával ezért kisebb mennyiségü gyógyszert irt fel.
Elkezdtem szedni de másnap annyira fájt hogy kezdett elviselhetetlen lenni. Bementem a háziorvosomhoz, és ö is megerősítette a problémám. Mondta hogy szedjek bátran többet ebből a gyógyszerböl mert a kollega amit felirt, azt gyerekeknek szokták adni, plussz még felírt ő is egy dupla adagot. Este fele olyan állapotba voltam hogy szó szerint a falat kapartam a fájdalomtól, egyedül otthon a földön fekve sirtam annyira elviselhetetlen volt a folyamatosan fokozodó, egy máspercre szünni nem akaró fájdalom.Otthon már mindent kipróbáltam: aspirint, ezzel az millió wattos piros lámpával melegítettem a homlokom stb. Mivel egyedül voltam otthon autó nélkül igy nem tudtam eljutni a kórházba. Bár ha lett volna otthon akkor sem tudok bemenni. Folyamatosan nyomtam a homlokomat teljes erőből, úgy éreztem az segít. Hát nem. Bejutottunk az esti ügyeletre. Ijesztgettek szüleim hogy felszúrják az orrom és leszivják a homlokomból a gennyes folyadékot.
Más esetben azt hazudtam volna hogy akkor már jobban is vagyok nem kell menni sehova, de ez más volt. Ha a seggemen keresztül szúrták volna fel az sem érdekelt volna akkor. Ennél nagyobb fájdalmat akartam ami eltereli a figyelmem a homlokomról. Az ügyeletes doki kezdetben készséges volt (akkor kelt fel), megkérdezte mi a panaszom. Elmondtam neki.
Megkérdezte mikor kezdődött a fájdalmam. Elmondtam. Akkor úgy éreztem már egy örökkévalóság óta tart, és azt mondtam hogy 3 napja. Ekkor kikelt magából és leüvöltött hogy mi a francot képzelek hogy 3 nap után képes vagyok ügyletre bejönni, nemhogy elmentem volna napközben a rendelési időben. Mondtam neki hogy lehet hogy csak 2 napja de elviselhetetlenül fáj.
Akkor meg azért kiabált velem hogy talaláljam már ki hogy 2 vagy 3 napja. Nem, nem csak hangosan beszélt. Kiabált. Késöbb bejött anyám és őt is letolta hogy milyen szülő az ilyen aki nem figyel oda a fiára, és nem képes időben (napközben) behozni. Közben konszolidálta magát és visszavett a hangnemből, de közben dörmögött magában hogy nem hagyják az embert aludni, ilyenért felkeltik. Elmagyaráztam neki hogy ha van egy kis fejfájásom azzal nem megyek azonnal dokihoz. Amikor kezdett fájni akkor el is mentem a háziorvoshoz, nyilván nem a műtőbe fekszek be elöszőr, és most vált elviselhetetlenné, és ha kibirtam volna akkor nyilvan nem jövök be most.
Mondtam neki hogy szúrja fel vagy csináljon valamit mert nem bírom. Azt mondta nem fogja felszúrni, csak felír erős fájdalomcsillapítót. Ezt meg is tette, elmentem kiváltottam azonnal. Hazamentem és a két levél fájdalomcsillapító két nap alatt elfogyott. Egyszerre 2-t, 3-at vettem be, igy elviselhetővé vált.
Megértem hogy ’’keveset’’ keresnek, és még ügyelni is kell, de legyen már annyira toleráns hogy ha látja hogy van amúgy is elég bajom, ne kiabáljon még mellé. Igazam van Dr Ezer?
Vagy aludni jár be ügyeletre? Az a probléma hogy mivel kevés az orvos, így megtehetnek bármit.
Csak a példa kedvéért. Ha felhívok egy nonstop ügyfélszolgálatot azok sem kezdenek el üvölteni hogy miért nem hivtam nappal. És nekik még jópofizni is kell éjjel kettökor.
Amúgy nem voltam benn a dokinál 5 percet. Elnézést hogy elvettem ezt a keveset az alvóidejéből.
Van egy sztorid a magyar egészségügy helyzetéről? Megvárattak, félrekezeltek, megaláztak? Küldd a praxisblog@yahoo.com címre!
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Motorpenis 2010.05.30. 07:51:59
P75 2010.05.30. 07:52:18
Az úgy oké, hogy ő azt mondja telefonon, nézd, ez valószínűleg homloküreg-gyulladás, menj el vele gégészetre, ott majd ellátnak. Ez a másik: ha sejted, hogy homloküreg, miért a háziorvoshoz mész? Ezt meg kell röntgenezni, a gégész e felvétel alapján megmondja, mennyire súlyos a helyzet, ez alapján ír fel antibiotikumot is és rendszeresen ellenőrzi, hogy javult-e a helyzet.
Nekem nagyon gyakran van arc- és homloküreg-gyulladásom, ismerem a tüneteit, tudnék is feliratni gyógyszert, de inkább elmegyek a dokihoz. A házat sem kezdem el lebontani, ha sejtem, mi baja, hanem hívok szakembert. A testünk, egészségünk pedig a legnagyobb kincsünk, tiszteljük meg azzal, hogy szakemberre bízzuk az épségét.
Az orvost persze ez mind nem menti fel. "Nem hagynak aludni", ez király. Egyszer régen a recepciósunk mondta poénból, amikor munkaideje után szólt a telefon, hogy "nem hagynak passziánszozni". Másnap már nem is kellett bejönnie... Pedig nem pénzért túlórázott és nem emberéletekkel játszott és viccesen jegyezte meg...
Polifémosz 2010.05.30. 08:18:00
2010.05.30. 08:51:21
Polifémosz 2010.05.30. 09:07:40
sylike 2010.05.30. 09:14:49
holex · http://fred-basset.blogspot.com 2010.05.30. 09:34:37
az ügyeletes orvos feladata nem az, hogy azokat ellássa, akik rendelési időben is el tudnak menni kivizsgáltatni magukat, hanem az a dolga, hogy a sürgős eseteket az ügyeletében kezelje, ebbe nem tartoznak bele a sok nappal azelőtti panaszok kezelése.
ahogy korábban írta itt valaki, a vízórát se fogja Neked senki kicserélni passzióból éjfélkor, mert Te akkor jössz rá, hogy de biza' ezt most ki kéne cserétetni, de ha durva csőtörés van, akkor az ügyeletesek azonnal ahelyszínre jönnek és megoldják. nekik nem az a dolguk, hogy a napközben is elvégezhető feladatokat az éjszaka kellős közepén szórakozásból a Te kényed kedves szerint csinálják meg.
de nem Te vagy az extrém eset, volt olyan mamika, aki 3 éves(!) derékfájással ment el ügyeletbe hajnali egykor, mert neki akkor már nagyon sajgott. ott a doki szintén elhajtotta a picsába a nénikét, hogy menjen majd a normális rendelési időben. mindez németországban volt, ahol köztudottan máshogy állnak az emberhez, de azért vannak határok ott is.
rougon 2010.05.30. 09:39:13
"Egyszer régen a recepciósunk mondta poénból, amikor munkaideje után szólt a telefon, hogy "nem hagynak passziánszozni". Másnap már nem is kellett bejönnie... Pedig nem pénzért túlórázott és nem emberéletekkel játszott és viccesen jegyezte meg...
"
jól értettem és ti voltatok a munkáltatói?
csak mert ha munkaidőn TÚL történt és akkor is csak VICCESEN, akkor elég suttyó embernek tartanálak titeket...
P75 2010.05.30. 09:44:29
AB: én úgy tudom, hogy a fül- és melléküreg-gyulladások vagy savósak, vagy gennyesek, de mivel ürülni nem tudnak, az esetek legnagyobb részében gennyessé válnak, tehát megjelennek a baktériumok. Persze, külföldön nem kell antibiotikum, mert ott a legtöbb rendelőintézetben és kórházban van igénybe vehető bioptron lámpa. Én itthon eddig csak egy ilyen helyen jártam (VI. kerületi sztk gégészete), ott nekem az ABt és a kokainos pálca - bioptron lámpa kombó az utolsó opcióm volt a felszúrás előtt. 10 hétig tartott a kezelés, de megúsztam! Majd ha itthon is lesz vizitdíj, akkor lesz pénz mindenhol bioptron lámpára, és akkor lehet majd külföldhöz hasonlítgatni. Szerintem.
zezse 2010.05.30. 09:47:43
de a karácsony este zárás előtt 10 perccel való érkezés valami banális problémával..
P75 2010.05.30. 09:59:59
sylike 2010.05.30. 10:01:57
adamantium 2010.05.30. 10:03:49
a telefonos ügyfélszolgálatról meg annyit, hogy neked volt az is antibiotikumot javasolt, de kimosni a homloküregedet nem tudja. meg kell sajna szokni, hogy az ügyeleti ellátás az nem azért van ott, mert akkor éjszaka is lehet orvoshoz menni hanem az ügyeletes elsősorban az osztályon fekvő betegekre ügyel, másodsorban ellátja a sürgős, halaszthatatlan eseteket az ambulancián, harmadsorban meg van olyan kegyes és megnézi az olyan betegeket akik azt hiszik, hogy őértük van a világ
Demokratata 2010.05.30. 10:06:54
Megkérdezted, minek képzeli magát, hogy üvöltözik veletek és letol? Mondtad neki, hogy magnóra vetted, amit és ahogyan mondott és panaszt fogsz tenni a megfelelő helyeken? Hogy most elmész máshova, megvizsgáltatni magadat, de ha kiderülne, hogy komolyabb bajod van, akkor feljelented foglalkozás körében elkövetett szándékos veszélyeztetésért?
Nem?
Akkor te is oka vagy, hogy ez a helyzet ebben az országban.
is 2010.05.30. 10:11:25
adamantium 2010.05.30. 10:14:45
adamantium 2010.05.30. 10:17:30
kvadrillio 2010.05.30. 10:20:16
Fejfájással orr- fül- gégészetre kell menni !
Te esztet nem tuttad ???! Megáll az eszem minggyá ! Ezt nem tudni !!!
Nem vagy te egy orvos ???!
Mert fájhat akkor is, ha strokot kabsz, meg akkor is, ha agydagasnatod van..., meg akkor is, ha migrene...meg akkor is, ha...
Ehh !
Meg kell tanulni diagnosztizálni magad éls KÉSZ !
az orvos meg hagy aludjon.... elvégre az a dolga nekijehhh..hh.hhh...hhhh
na tessék, elkezdtem hörögni !
Demokratata 2010.05.30. 10:25:08
Aha, értem, akkor most a Wieszt elvtárs kenőpénz átvételéről szóló felvétel készítőjét csukják be? Gondolod, hogy ezt a törvényt erre találták ki?
A "fenyegetés" sem azt jelenti, amire a köznyelvben értik. Ha a bűnözővel közlöm, hogy most feljelentem, az lehet, hogy számára igencsak fenyegetően hangzik, de jogilag nem "fenyegetés".
iovianus 2010.05.30. 10:27:48
Az ügyelet nem ezért van.
Egyszer engem is felvilágosítottak... :D
fraulein praxa 2010.05.30. 10:35:04
Acclivius 2010.05.30. 10:35:45
A 30, vegyük észre valószínűleg túlzás. Bárhogy legyen is, te türelmetlen vagy, elvárod hogy azonnal pattanjanak miattad, "cimborádra" hallgatsz, majd felháborodsz amikor szembesítenek a dolgok rendezett menetével. NB. : éjjel 2-őt sikerült még így is kivárnod, ha 11-re bemész talán nem a friss álmából ébreszted fel a reggel 7 óta vsz dolgozó orvost. Amúgy a hangneme persze elfogadhatatlan de tényszerűleg igaza van.
fraulein praxa 2010.05.30. 10:38:31
mondjuk ez még nem feltétele annak, hogy az orvos üvöltözzön valakivel.:-( még ha állami helyen is kénytelen tengetni az életét...
berta wooster (törölt) 2010.05.30. 10:39:47
no comment
Gest anyó férje 2010.05.30. 10:40:41
Botrányt kavarni az mindig jó így lehet hülyíteni a népet a legeredményesebben
Despota 2010.05.30. 10:42:27
adamantium 2010.05.30. 10:46:38
Polifémosz 2010.05.30. 10:50:31
P75 2010.05.30. 10:52:55
szabidoki 2010.05.30. 10:54:39
antars 2010.05.30. 10:55:02
Az egészség megőrzése 2 szereplős történet, de ez nem abban nyilvánul meg, hogy megmondjuk az orvosnak, hogy hogyan gyógyítson minket.
Hány éves a történet hőse? Jogosítványa valszeg már van, de a szülei ijesztgetik a felszúrással? Tényleg nem tudom összerakni.
adamantium 2010.05.30. 10:58:47
Polifémosz 2010.05.30. 10:58:52
szabidoki 2010.05.30. 10:59:03
P75 2010.05.30. 11:00:04
adamantium 2010.05.30. 11:01:34
adamantium 2010.05.30. 11:04:30
szabidoki 2010.05.30. 11:04:50
Illetve mentővel az volt a csúcspont, amikor azért mentünk szirénázó rohamkocsival, mert az esküvőre készülő vőlegény irtotta az orrszőrét, és belevágott az orrába belülről, és vérzik. Mondjuk ez utóbbi eset az irányítás munkáját is dicséri :)
Polifémosz 2010.05.30. 11:07:43
Gest anyó férje 2010.05.30. 11:08:22
Úgy 3 napja Morcz doc kérte Kacorkát hogy tegyen ki önálló posztként olyan bejegyzést amiben valaki elmeséli az angliai tapasztalatait. Hetekig nem jutottt be a rendelőbe se, nemhogy foglakoztak volna vele, mert ott így szokás.
Mások pl. Svédországból számoltak be hasonló tapasztalatokról. Időpontot kell kérni, családorvoshoz 1-2 hét múlva lehet bejutni a legjobb esetben, szakorvoshoz ez jóval hosszabb idő, 3 hét de lehet akár fél évnél hosszabb idő is szakterület stb. függvényében. Az akut esettől se ijednek meg, kaphat telefonos tanácsot maximum és ezzel kész.
Itt meg olyan elvárások fogalmazódnak meg hogy azt kell hinnünk ez a magyar virtus: az éjszaka kellős közepén pattanjon fel az orvos és vágjon jó képet amikor a beteg közli hogy 3 napja is eljöhetett volna csak nem szottyant rá kedve
Straight 2010.05.30. 11:11:14
2: Kicsit a telefonos segítség hibája. Ha felír antibiotikumot akkor már rendes adagot. Nem értem miért kockáztatná ezzel a praxisát. Ha orvos felírhatja és itt pedig meglehetősen jó indoka is lett volna rá. gyerek adaggal max a bacit teszi rezisztensé de segíteni tuti nem fog. És akkor már egy jó erős fájdalomcsillapítót is kaphattál volna.
3: Az üvöltöző orvos szimplán tahó volt de én őt is megértem. Képzeljétek magatokat a helyébe: hajnal 2 kor felkelsz és azzal jönnek hogy 3 napja fáj a fejem. (A szitu elkerülése érdekében a helyes megfogalmazás:" 3 napja fáj a fejem, ezt meg ezt szedek ezt meg ezt mondtak eddig de pár órája elviselhetetlen lett")
Voltam már hasonló szituba csak nem korházban hanem patikában. Ha hajnal 2 kor felcsöngetnek egy ügyeletről frissen hozott receptel egy rossz szavunk sincs. De volt már rá példa hogy hajnal 4 kor csengettek fel egy 3 napja felirt gyerek lázcsillapítóval. Nekik is odaadtuk de ez esetben hozzáfűzni való is szokott lenni.
adamantium 2010.05.30. 11:11:19
fraulein praxa 2010.05.30. 11:11:27
és az, amikor anyuka betelefonál ESTE 9-kor, hogy ha most elindulnak (...), akkor altatásban be tudjuk-e tömni a 4 éves gyereke TEJfogát?..
szabidoki 2010.05.30. 11:11:55
Mondjuk én csak a több munkahely miatt futottam bele párszor a hétvégi 48 órás melóba :(
@P75: a szabály valóban az, hogy nem lenne szabad ügyelet után bent maradni, de sok helyen megkövetelik, hogy 32 órát dolgozz egyben, függetlenül a hatályos törvényektől. Amúgy a pontos szabály az lenne, hogy 12 óra folyamatos meló után mindenkinek kötelező hazamennie, és legalább 11 óra pihenőidő jár két műszak között, de ezt magyar földön úgy trükközik ki, hogy az ügyeletet csak 25-50%-ban ismerik el munkaidőnek, és akkor kijönnek szépen az óraszámok. Mondjuk eddig akárhány per volt, mindet bukták a kórházak ezzel a matekkal, de kevesen perelnek.
Polifémosz 2010.05.30. 11:12:45
Despota 2010.05.30. 11:15:09
P75 2010.05.30. 11:15:38
ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.05.30. 11:20:45
Háziorvos nekem is annyit tudott adni, hogy fájdalomcsillapító + feküdjön, tea, stb.
Mondjuk ha velem így beszélt volna az orvos, akkor valószínű megemlítem a kamarát neki.
Illetve remélem nem adtál neki hálapénzt :S
Gest anyó férje 2010.05.30. 11:22:27
Itt továbbítom, nem én vagyok a szerző!
Iridium 2010.05.28. 16:29:08
Pár hónapja voltam influenzás, a h1n1 hisztéria közepén. Próbáltam bejelentkezni dokihoz, de a h1n1 gyanúja miatt nem adtak időpontot. Kérdeztem, hogy akkor dögöljek-e meg-e? Aztán átirányítottak egy telefonszámra, ahol képzett (=19 éves elsőéves könyvelőszakos! egyetemista) egy előre leírt kérdéssor alapján diagnosztizálta nálam a h1n1-et. Értitek, telefonon! Aztán elküldtem messzebbre, mondta, hogy akkor próbálkozzam a weboldalon található h1n1 központokkal. Oké, weboldalon ismét diagnosztizáltam magam, hogy h1n1-es vagyok. Mivel orvost ezen oldalon keresztül sem találni, ezért kiváltottam a tamiflut, csak hogy valami 'lószérumot' kapjak a béna paracetamol helyett (mindig mindenre az a gyógyír! Legyen az lábfájás, seb, torokgyulladás, nekem mindig csak ennyit 'írtak fel').
Szóval átcsámpáztam a városon keresztül 40 fokos lázzal, a rendszer túlterhelése miatt azonban majdnem 1 órát vártam a patikában, mire be tudták pötyögni a nevem.
Aztán a tamiflu semmit se segített, de végül kihevertem az egészet olyan 2-3 hét alatt. Ekkor bejelentkeztem (volna) dokihoz, de megint elutasítottak, mondván nemrég volt influenzám, és ezért nem fogadhatnak. Ekkor már morcos voltam, de szerencsére hazajöttünk Magyarországra, ahol mindössze 2 óra várakozás után megnézett egy doki normálisan, és mindenre kaptam utólag egy kis bogyópakkot. Mint mondta, szerinte nem is volt h1n1-em, nem érti, hogy diagnosztizálhatták egyáltalán. Hát igen, a brit egészségügy egy ratyi a magyarhoz képest. Én már nem is próbálkozom elmenni orvoshoz itt, egyszerűen képtelenség 3-4 hétnél hamarabb időpontot kapni, bármi is legyen a bajom.
Néha, ha már tényleg nagyon fáj valami, akkor a sürgősségire megyek éjfél körül, akkor már ellátnak. Igaz, várni ott is kell néhány órát, mert mindig tele van a váró. Tök 'vicces' nézni, ahogy tucatnyi kifordult vállú, vérző, ájulás határán lévő embereket várakoztatnak órákig, mert annyira béna az ellátás mindenhol. Erre varrj gombot, posztoló.
P75 2010.05.30. 11:23:21
Annyi derült ki a bentlétem alatt, hogy extrém módon kiszáradtam, később pedig saját utánajárásomra kiderült az is, hogy a bal oldalam pedig egy szép nagy gyomorfekély miatt fájt hónapok óta.
Szép történetek ezek.
Straight 2010.05.30. 11:25:26
Demokratata 2010.05.30. 11:26:33
Egyébként az embergyűlölettől csöpögő (sajnos szakmabeli) hozzászólások hangneme, tartalma "csodás" kórkép erről az országról. Arról, hogy az egészségügyi ellátás nem elsősorban a pénzhiánytól beteg, hanem a kommunista diktatúra 40 évének agy- és jellempusztító hatásától. Amit lehet, hogy 150 év alatt sem fogunk kiheverni.
röntgenszeműlány 2010.05.30. 11:26:37
Merem remélni, hogy a nyugati orvoslás még nem jutott el a sötétség ezen fokáig.
fraulein praxa 2010.05.30. 11:31:19
nyílván nem az ilyen történetek kacagtatóak, hanem a "két hete kidörzsölte a cipő a lábamat"...
ismerek olyan fiatal nőt én is, akinek a szájában volt egy seb, már hetek óta. piszkálgatta a nyelvével, nem gyógyul, nem gyógyul. épp egy nagyobb városban járt, betért a kórházba, és kiderült néhány vizsgálat után, hogy leukémiás. azonnal befektették. vannak szomorú történetek is, tudom.:-( de itt most nem erről volt szó.
P75 2010.05.30. 11:32:05
Straight 2010.05.30. 11:33:33
Brannagh · http://studiolum.blog.hu 2010.05.30. 11:34:18
Egyébként egy dolog, ha az ember elcseszi magának, és nem megy időben orvoshoz. De azért még nem kell leüvölteni az embert. Normál hangon is el lehet mondani, ha nem így kell intézni a dolgokat.
Polifémosz 2010.05.30. 11:35:55
Straight 2010.05.30. 11:39:00
szabidoki 2010.05.30. 11:39:03
privateer 2010.05.30. 11:41:16
De nem kell ilyen durva ügyfél, elég csak ha valakinek rossz a kedve. Engem pl nem szokott zavarni az ilyen megjegyzés, de volt hogy rossz napom volt. Pont kifogtam egy vicces kedvű embert. Nem vettem jó néven.
P75. ezt mire írtad most?
Parmezanidész · http://bemorgo.blog.hu 2010.05.30. 11:42:02
@szabidoki: Felőlem akár holnap elmehettek. Akkor talán felnőhet egy olyan orvosi nemzedék, akinek már nem a papája volt orvos, hanem saját kedvéből ment oda, és elsősorban gyógyítani akar, nem a zsebét tömni. Addig kihúzom aszpirinen.
Polifémosz 2010.05.30. 11:42:05
Straight 2010.05.30. 11:43:05
Tündér a varázspálcával · http://szulunkosztcsok.blog.hu/ 2010.05.30. 11:50:40
szulunkosztcsok.blog.hu/2010/05/21/balassagyarmati_futoszalag_szules
P75 2010.05.30. 11:51:39
@Polifémosz: köldökmagasságban baloldalt. Nem típusos, azért is nem jöttek rá sokáig. Tulajdonképpen kínjukban tükröztek meg a végén, akkor derült ki a baj. Meg is fenyegettek a műtéttel, merthogy nem a nyombélben, hanem tényleg a gyomorban volt a fekély, ami állítólag nem túl jó. De elmúlt.
Gest anyó férje 2010.05.30. 11:54:00
Szerintem inkább a te elvárásaid származnak a szovjet időkből. Állami egészségügy, ellátási kötelezettség miegyéb a Népköztársaság idejéből való. Az orvosi munka előtte főleg magánvállakozás volt, olyasmi mint manapság az ügyvéd. Felhívod, ha érdekli kapsz a titkárnőtől iőpontot, bemész, elmondod részletesebben mi a problémád. Erre 15 ezer forintért hajlandó elolvasni a papírjaidat, képbe helyezni magát és így tovább, készpénzben előre fizetve minden. Csodálkoznál ha az orvosnál is így menne? Pedig ez a természetes, leszámítva az általad megszokott szocializmust
Hipósgriff 2010.05.30. 11:54:38
Kiváncsi lennék az orvos sztorijára, mert ezekben a történetekben mindig az a szép, hogy csak az egyik fél véleményét ismerjük meg." Ez volt eddig a legkorrektebb.
Nálunk volt egy sebész, az nem kiabált a többnapos lábfájóssal. Azt mondta csendesen: "Tessék csak elindulni arra az ajtó felé...Jó, most menjen ki, csukja be maga után és reggel 8-ra jöjjön vissza a rendelésre."
szabidoki 2010.05.30. 11:57:37
Hipósgriff 2010.05.30. 12:04:54
Eleged van? Gyógyítsd meg magad. Végezd el az egyetemet, csinálj meg néhány szakvizsgát, 10-15 év és már konyítasz is a dologhoz. Tudod, ez is olyan mint a zacskóragasztás.
IDIÓTA!
szabidoki 2010.05.30. 12:05:51
Szerintem parmezán barátunk ordítana a leghangosabban :)
Zigomer Trubahin · http://ertedmar.blog.hu/ 2010.05.30. 12:06:50
De mindjárt megírom én is belgiumi meg franciaországi tapasztalataimat, mert ezeken a helyeken többször voltam orvosnál, Franciaországban mondjuk csak egyszer, de akkor éppenséggel valamikor vasárnap délután, és azonnal fogadtak, vagy max. némi várakozás után, mindig. De Belgiumban jártam pl. fizikoterápiára meg gyógytornára is, és mindkét helyen azonnal kaptam időpontot, amikor odamentem bejelentkezni, azonnal meg is kezdték a kezelést, nem úgy, mint Magyarországon, ahol a "jól van, jöjjön vissza három hét múlva, aztán majd meglátjuk"-féle buli a tipikus. Úgyhogy ne lovald azért bele nagyon magadat ebbe a "dögöljön meg a beteg, hát hogy mer bejönni az orvoshoz"-féle hisztibe.
Az orvosok, nővérek hozzáállása, kommunikációkészsége meg megaparszekekkel múlta felül ezeken a helyeken a magyar egészségügyi dolgozókét, ahol a "mit érdekli magát a diagnózis" (konkrét szavak konkrét orvos szájából) számít a normális hozzáállásnak.
Polifémosz 2010.05.30. 12:18:57
Gest anyó férje 2010.05.30. 12:19:08
Írd már meg azt is hozzá odakint Franciaországban milyen biztosításod van és mennyit fizetsz te és a munkáltatód érte, mekkorák a külön fizetendő térítési díjak!
Meg azt is hogy pontosabban milyen ellátásra tarthatsz igényt? Franciaországban sok minden nem jár, pélául úgy tudom a nálunk kötelező védőoltásokat is úgy kell megfizetni. Ha kórházba kerülsz hogyan zajlik mert az is teljesen eltér a mi rendszerünktől. Egy dologban azt hallottam hasonlít : ott is szoktak hálából ezt-azt adni a beosztott kezelőorvosnak, aki nagy részben Afrikából érkezett bevándorló. Szóval szívesen olvassuk a beszámolódat, de legyen kiegyensúlyozott
szabidoki 2010.05.30. 12:21:37
A francia meg a belga rendszert nem ismerem, de biztosra veszem, hogy lényegesen kevesebb munkával keresnek lényegesen több pénzt, mint mi itthon, és ha nekem is csak 35-38 órát kellene dolgozni egy héten mondjuk félmilliós fizetésért, esélyes, hogy sokkal kisimultabb lennék, mint most...
tutti 2010.05.30. 12:26:22
luck66 2010.05.30. 12:27:45
szabidoki 2010.05.30. 12:33:20
Amúgy az orvosi elvándorlás létező jelenség, csak senki nem szeret ezzel foglalkozni, amíg késő nem lesz, ha tényleg érdekel, nézz utána. Az okok elsősorban a megalázóan kicsi fizetés, a rendkívül sok munka, a katasztrofális körülmények, meg a hozzád hasonló ostobák fröcsögése. Aztán majd lehet járni Mari nénihez, a füvesasszonyhoz, mert nagyjából a megyei kórházak maradnak meg, de oda nehezebb lesz bejutni, mint Fort Knox-ba.
szabidoki 2010.05.30. 12:36:22
Persze hülyeség, nem lesz semmi bajod, a tetanusz meg egyébként sem csinál semmit a piros csíkoddal :)
Szóval, akárkit is keltettél fel, igazat mondott.
adamantium 2010.05.30. 12:37:27
adamantium 2010.05.30. 12:39:16
luck66 2010.05.30. 12:39:55
adamantium 2010.05.30. 12:42:13
Polifémosz 2010.05.30. 12:42:53
Zoltan895 2010.05.30. 12:44:25
meronem 2010.05.30. 12:44:59
adamantium 2010.05.30. 12:48:03
luck66 2010.05.30. 12:54:46
azonban igy még hihetetlenebb a történet
Brannagh · http://studiolum.blog.hu 2010.05.30. 12:57:17
adamantium 2010.05.30. 13:02:46
Zigomer Trubahin · http://ertedmar.blog.hu/ 2010.05.30. 13:05:10
Kórházban meg nem voltam Franciaországban (Belgiumban igen), ezekhez a dolgokhoz, bevándorló kezelőrvos stb., nem tudok hozzászólni, de már nem is szükséges, hiszen a lényeget leírtad. Lefordítom hozzászólásodat magyarra (szabidokinak is szól): "Franciaországban azért látnak el jobban, és azért bánnak veled emberhez méltóan, mert ott több pénzt keres az orvos."
Ehhez annyit, hogy én is dolgozom napi 16 órákat az én szakmámban, feleannyi pénzért se, mint egy szakmabeli francia, mégsem jutna eszembe soha se megalázóan beszélni egy ügyféllel (jó vicc is lenne), se azt mondani nekik, hogy "szar lett a minőség, ez van, de hát seholse keresek egy franciához képest". Ezzel az érveléssel érdekes módon az összes szakma közül mindig kizárólag az orvosok élnek.
Én egyébként kétszer ennyi fizut adnék minden orvosnak, de onnantól kezdve aki hálapénzt fogad el, megy a rács mögé, aki meg így beszél a betegekkel, röpül a fenébe. Kíváncsi lennék, hányan maradnának.
Hipósgriff 2010.05.30. 13:06:38
Hipósgriff 2010.05.30. 13:09:08
Rántott máj (törölt) 2010.05.30. 13:26:23
adamantium 2010.05.30. 13:28:10
adamantium 2010.05.30. 13:30:49
Rá Dios 2010.05.30. 13:31:43
Vagy fizess esetenként az ügyeleti, tehát rendkívüli ellátásért, vagy köss biztosítást a váratlan baj esetére, de ne hivatkozz az ország nagyobbik hányada által be sem fizetett vagy hazug módon alacsony áron kapott állampolgári TB-re.
Iszonyúan drága az orvosi lét (kötelező méregdrága tanfolymaok a klreditrendszer miatt, csak hogy szabadjon - ki ki hogyan - alacsopny bérért vagy a paraszolvenciában bíizva kockáztatnia a szabadságát a sok orvosra vadászó sikerdyíjas ügyvédtől fenyegeggetve.
Elnézést ez mérgesre, tehát egyoldalúra sikerült, de a rendszer rossz és nem lártszik jobbra - tisztábbra, mérhetőbbre, becsületesebbre fordulni.
Remélem Te azért már meggyógultál. Bízz az orvosodban, de de ne töröld bele a lábadat.
szabidoki 2010.05.30. 13:33:18
Amúgy meg kezd abból elegem lenni, hogy a sok tulok hozza a nyugati példáit, csak arról feledkezik el, hogy "nyugaton" nemcsak a hangnem más, hanem a fizetés is. Kezd olyan érzésem lenni, hogy igazából az lenne az elvárás, hogy minden orvos állandóan, alvás és megállás nélkül dolgozzon, közben legyen maximálisan udvarias és profi, de fizetést ne várjon egy árva fillért se, mert hát ugye hivatástudat meg minden... Lassan jó lenne, ha felébrednétek, és észrevennétek, hogy kicsivel nyugatabbra egészen más élete van az orvosoknak, és ha nem csináltok gyorsan valamit, elég sokan útra kelnek ahhoz, hogy az itthon komoly gondokat okozzon. Persze tudom, hogy akkoris az lesz a mantra, hogy a gonosz orvosok elmentek külföldre, és jöjjenek vissza, mert csak, nem pedig az, hogy húbazzeg, ezt elkúrtuk, nem tudtuk itthon tartani az orvosainkat, de valamit ki kéne találni, hogy visszacsalogassuk őket...
Zigomer Trubahin · http://ertedmar.blog.hu/ 2010.05.30. 13:43:54
Más: akkor hiszem el, hogy a bunkó, a betegekkel lekezelően bánó orvos rendes ember lenne havi plusz 300 lepedő hatására, amikor majd elhiszem, hogy a "2 ezerért leszoplak"-típusú útszéli kurvából luxusprosti lesz, ha egy 20-ast nyomnak a kezébe.
adamantium 2010.05.30. 13:53:53
szabidoki 2010.05.30. 14:12:29
Ja, még valami: szerintem köztudott, de biztos van ennek szakirodalma is, nézz utána, hogy folyamatos stressz és a kimerítő munka milyen hatással van az emberre, aztán gyere vissza okoskodni.
SteveJobs · http://16bit.blog.hu 2010.05.30. 14:25:13
Ezt csak azért írom, mert ugyanígy elrizsászták nekem is, hogy orvosi ügyelet nem orvosi rendelő bla bla bla..
Kedves orvosok, nem kéne...
drukkker 2010.05.30. 14:42:33
Csak nem gondolod, hogy ezt a baromságot valaki beveszi?
Az ügyelet azért van, (a világon mindenhol) hogy sürgős esetben segítsen. Nem feladata, és nem dolga megkutatni, a delikvens miért nem ment más időben más orvoshoz. Ő azért tette le a Hipokratesi esküt, hogy legjobb tudása szerint járjon el, ne keresse a kibúvót. Én is jártam hasonlóan. Éjjel kettőkor kiakadt a szívem, és ment percenként 160-al. Nyomás be a János kórházba. Természetesen az ügyeletes felkelt, igaz nagyon morcos volt, de amint becsúsztatta a feleségem a zsebébe az öteurest, azonnal kedélyesebb lett, és láss csodát fel is ébredt. Sajnos hogy így kell kezedeni. Úgy hiszem a mi homloküreges barátunk még tapasztalatlan ezen a téren. Egyébként meg útálom valamennyi orvost, mert (tisztelet a kivételnek) mind ilyen.
Rántott máj (törölt) 2010.05.30. 14:50:18
drukkker 2010.05.30. 14:51:12
Aki dolgozik mint orvos, ne panaszkodjon, mert nem kötelező. És igenis qrva jó paraszolvenciákat keresnek, különbem miért csinálják?
Ami meg az orvosképzést illeti, igenis igazuk van a szociknak amikor törvénybe akarták foglalni, hogy aki ingyen képzést kapott, bizonyos ideig ne mehessen külföldre, vagy fizesse vissza azt 3 - 4 tízmillát amit az adófizetők pénzéből költött rájuk a költségvetés.
Ugyanis amikor beiratkozott az orvosira tökéletesen tisztában volt a lehetőségekkel.
Hipósgriff 2010.05.30. 14:51:44
Ha meg nem te vagy a Tevejobs, nem értesz semmit. Az orvosi ügyelet nem éjjel-nappali közért, hogy úri kedved szerint bármikor besétálj és 5 csillagos szintű ellátást követelj. Jól meghatározott köre van az azonnali ellátást igénylő állapotoknak, betegségeknek. Nem tudod felmérni a problémádat? Ez a baj, hogy elemi szinten sem vagy tájékozott. Aki ügyel, kívülről fújja, hogy a leggyakoribb (és legundorítóbb) duma, hogy: nem mertünk nekimenni az éjszakának/hétvégének. Pedig csak azt hiszik, kevesebbet kell várni, mint nappal. Pedig nem biztos.
Igen, az orvosi pálya hivatás (lenne), és az ezirányú elhivatottságot és az empátiát ölik ki az orvosból az így gondolkodók, és az orvost szolgának tekintők, mint pl. te.
KenSentMe 2010.05.30. 14:54:02
sorica123 (törölt) 2010.05.30. 14:57:08
Amúgy nyilván nem ugyanolyan fejfájással mászkált három napig, ne legyenek már itt egyesek értetlenek. Ő maga is írja, hogy azzal, hogy fáj a feje, nyilván nem azonnal az itóra viteti magát. Felírtak neki ezt-azt, mint kiderült, kutyaszart mákkal, mert még romlott is az állapota. Nyilván a két másik doki is jót akart, de nem mindog működik ugyanaz mindenkinél. Na, és ekkor ment be a krapek az ügyeletre, hogy eszi a gyógyszert, s ennek ellenére majd' leszáll a feje. Doki is érthető, hogy hullafáradt, tele a töke és nem őt kéne ezzel nyaggatni, de biztos, hogy szakmailag jó dolog ezért elkezdeni bömbölni a pacienssel? Amikor az érthetően elmondja, hogy miért van ott? Gondolom a rendszer is szarul van kitalálva, az orvosnak is ez az ennedik műszakja, és ezért szabályosan szunyálni jár be. Szóval ebben az esetben nem csak a rendszer a szar, vagy az orvos a szakmaiatlan, hanem így, ebben a sorrendben.
Gest anyó férje 2010.05.30. 15:01:32
Két olyan idős hölgyet ismerek aki régóta Franciaországban él, egyikük rokonom, és koruk meg állapotuk miatt rendszeresen ellátásra szorulnak, néha nagyobb bajokkal is.
A végén kezdem: ha lehet mindketten Magyarországon kezeltetik magukat pedig értelemszerűen fizetniük kell ezért, szemben az otthoniakkal akik nagyobb részben még eü hozzájárulást se fizetnek vagy csak minimálbéren.
Legérdekesebb amit hallottam hogy Franciaországban is megy a hálapénz, amit a beosztott, többnyire kezdő és sokszor afrikai orvosnak kell adni, mert az nagyon keveset keres, alig párszorosát az itteni orvosi fizetésnek. A névleges kezelő orvos aki bemarkolja az összeget a biztosítótól nem sok időt tölt a beteggel, elvileg felügyeli az egészet de hát ő már olyan mint nálunk a prof aki inkább csak reprezentál.
Nem vagyok Franciaország szakértő, ezért is szívesen veszem tapasztaltabbak beszámolóit onnan vagy más országokból feltéve ha nem az észt akarják osztani a szájtátó itthon maradottaknak
ihatethisindapassthingy 2010.05.30. 15:08:39
Én elhiszem, hogy orvosnak lenni szar meló, de ebben ez aligha a parás páciens hibája, sokkal inkább a rendszerszintű probléma. Nem a páciens írja elő az irreális ügyeleti rendszert, hanem a foglalkoztatód, az állam. A frusztrációkat, legyenek bármennyire jogosak, azokon kellene kiélni akik felelősek a helyzetért, neadj'isten változtatni tudnának rajta. A páciens nem ilyen.
Gest anyó férje 2010.05.30. 15:10:39
Semmit se tudsz az orvosi dolgokról csak az észt akarod osztani mert az hiszed te vagy a legokosabb. Ha az orvosnak vissza kell fizetnie a képzés költségét, akkor mit gondolsz a többi diplomásról? Nekik miért ne kéne? Már egy érettségi is nagyon sokba kerül az államnak. Sőt már egy kisgyerek mire bölcsibe kerül már a GYES-GYED kifizetések miatt és így tovább. Egy 3 éves kivándorlóval ezt visszafizettetnéd?
adamantium 2010.05.30. 15:20:45
adamantium 2010.05.30. 15:23:46
adamantium 2010.05.30. 15:27:32
Picitures doktor 2010.05.30. 15:28:25
Nem általánosítok , bocsánat.
adamantium 2010.05.30. 15:29:08
Zigomer Trubahin · http://ertedmar.blog.hu/ 2010.05.30. 15:39:42
És úgy sajnálom, hogy ilyen rossz példákat hoztam, sajnos buta vagyok a témához. Te biztos izibe fel tudsz hozni más sokkal találóbb példákat. Kérlek, mondj még néhány szakmát, ahol szintén a stresszre meg a kevés pénzre hivatkozva bánnak folyamatosan megalázó módon az ügyfeleikkel, és ezt következmény nélkül megtehetik. Mert az ugye biztos képtelenség, hogy ilyesmire csak az egészségügyben (meg az államigazgatásban) találunk példát.
ihatethisindapassthingy 2010.05.30. 15:41:03
Fordítsunk a dolgon: egyértelmű, hogy valamilyen szinten értesz a számítógéphez, de nem várnám tőled, hogy mondjuk egy szoftverhibát diagnosztizálj, mert az meg az én szakmám. És teljesen megérteném a parád, ha a doktoridat nem tudnád elérni és le kellene adnod pár órán belül. Nem mondom h örülnék neki, de legalább megérteném.
Cheradenine Zakalwe (törölt) 2010.05.30. 15:47:55
A legtöbb ember nem találkozik ilyennel, és nyilván megijed. Ez baj? Ki kell röhögni, hogy a szerencsétlen, hát ezt sem tudja? Legyen elvárás, hogy a diagnózissal menjen az ügyeletre? A piros csík mibenléte annak sem egyértelmű, aki egyébként tájékozott, de nem szakmabeli.
Persze, olvasson utána, de ha meg más esetben ezen felbátorodva öndiagnózisokat hajt végre a szerencsétlen átlagember ki tudja milyen forrásokból, akkor meg az a baj ugye?
Ezen el kéne gondolkodni.
SiKom 2010.05.30. 15:50:34
"És úgy sajnálom, hogy ilyen rossz példákat hoztam, sajnos buta vagyok a témához."
Én is hasonló példát tudnék hozni, amikor a kártyázó nővérek hagyták, hogy az ismerősöm a hányásában legyen 3 órán keresztül.
Azért csak 3 órán keresztül, mert akkor meglátogatta a testvére, aki kivakarta a hányásból.
Elmondom én, hogy mi a hányás: a nővérek hozzáállása! Stressz, egy lószart, egész nap ott lebzselnek, ülnek, dumálnak. Qrva nagy stressz ám.
adamantium 2010.05.30. 15:52:33
most a piros csík az egy kiragadott példa. azt áruljátok el nekem, hogy mégis mit vár a beteg mi fog történni vele? adj valami értelmes magyarázatot arra, hogy mi lehet az a szörnyűség ami ha bejut a szívedbe megöl? és az orvos mivel tudja megállítani? mert a tetanusz elleni oltás az másra való, nincs ezzel összefüggésben, egyébként sem percek alatt fejti ki a hatását hanem talán napok alatt.
egyébként hála Istennek van 2 számítógépen, remélem nem romlik el egyszerre mind a kettő :)
szabidoki 2010.05.30. 15:55:36
Amúgy én nem vitatom, hogy az egészségügyben sok a probléma, nem kétséges, hogy a jelenlegi helyzet rossz, és változtatni kell, mindössze annyit mondok, hogy ehhez pénz kell, mégpedig sok. Az nem fog menni, hogy a kecske is jóllakjon, meg a káposzta is megmaradjon. Minél előbb elfogadod, annál jobb. A konkrét megoldásokon lehet vitatkozni, de mindenképpen sokba fog kerülni. Ez van.
SiKom 2010.05.30. 15:57:44
"A konkrét megoldásokon lehet vitatkozni, de mindenképpen sokba fog kerülni."
Mi, a dolgozó emberek, már most is rengeteg pénzt fizetnünk be a kasszába TB címén. Ezzel a mi kötelességünk kipipálva!
A többit tessék megoldani!
adamantium 2010.05.30. 15:58:39
gld 2010.05.30. 15:59:00
Lehet azzal jönni, hogy más diplomás is sokat tanul, és keveset keres (én is rendelkezem 3-mal is), de gondoljunk bele abba is, hogy felelősség téren mi a helyzet... Nagy szavak, emberéletekről van szó... Igen, egészen addig nagy szavaknak tartjuk csak ezeket, amíg nem rólunk, vagy valamelyik hozzánk tartozóról van szó. És amikor ez bekövetkezik, akkor a "köcsög, fasz, tudatlan, ingyenélő" doktorok azonnal csodatévővé kellene, hogy avanzsáljanak...
Biztos vannak bunkó faszok közöttük, de én azért nem fogom általánosítani az egész orvostársadalmat. Főleg, mert nem tudom kivenni a saját vakbelemet, vagy kezelni az infarktusomat nélkülük ;)
adamantium 2010.05.30. 16:01:24
Frau Rindfleisch 2010.05.30. 16:02:47
adamantium 2010.05.30. 16:06:43
Frau Rindfleisch 2010.05.30. 16:07:20
Cheradenine Zakalwe (törölt) 2010.05.30. 16:07:27
Igen, a piros csík egy kiragadott példa.
"mégis mit vár a beteg mi fog történni vele? adj valami értelmes magyarázatot arra, hogy mi lehet az a szörnyűség ami ha bejut a szívedbe megöl? és az orvos mivel tudja megállítani?"
A beteg nem tudja mi fog történni vele, azt látja hogy történik valami látványos, és megijed.
A dologra nem tud magyarázatot találni, ezért keres ilyenkor orvost.
Lehetnek elméletei (valami bejut a szívége, tetanusz stb.) de ezek lényegtelenek. Ha az orvos ismerteti vele, hogy nincs gond, akkor el fogja hinni, és megnyugszik.
Nem a szerencsétlen feltételezéseire adott választ kifogásoltam, hanem azt, hogy ellentmondásos egy beteg ijedtségére az ijedtséget számonkérve reagálni. Ez esetben csak az orvos tudja hoggy aggodalomra nincs ok.
Ha egy beteg ezek után úgy vélné, hogy ő is el tudja dönteni, akkor kerülhet olyan helyzetbe, hogy nem fordul orvoshoz, amikor már tényleg kéne aggódni. Egyébként nagyon sok ilyen van, gondolom találkoztál már vele.
ihatethisindapassthingy 2010.05.30. 16:08:42
De ha üvöltenék a fájdalomtól és már nem bírom tovább, akkor elmegyek az ügyeletre, mert az nagyon nem hétköznapi (számodra, aki naponta tucatnyi ilyet látsz és ismered az okát, nyilván az). Ha piros csík megy egy sebemből valamerre, szintén elhúzok az orvoshoz instant, mert ez szintén nagyon nem hétköznapi. Ha semmiségről volt szó, akkor legfeljebb elnézést kérek az orvostól, hogy semmiség miatt zavartam.
Szerintem ez legtöbbünknél így működik. Aláírom, ez bosszantó lehet, de ez azt hiszem a munkával jár (az enyémmel is, de azért szeretem :)
adamantium 2010.05.30. 16:16:00
a probléma nem a beteg hibája, hanem a rendszeré, mert az egészségügyi felvilágosítás egy nulla magyarországon. én ezeknek a betegektől mindig megkérdem, hogy mire gondolnak, majd elmondom az én elméletemet az egészről (nyirokérgyulladás), sebtisztítás, tetanusz elleni védőoltás, antibiotikum receptre felírva majd szépen otthon pihenés, jegelés, másnap kontroll. mivel a folyamat jellemzően fertőződött sebekből indul ki így nem percek alatt alakul ki, tehát aki hajnalban jön annak valószínűleg már este is ott volt a seb
Parmezanidész · http://bemorgo.blog.hu 2010.05.30. 16:16:11
A beteg helyzete alapból kiszolgáltatott, ezzel éltek vissza. Mert nem tudja azt, amit te, te viszont nem szívesen magyarázod el neki.
Orvosnak lenni hatalmi pozíció, itthon többnyire visszaélnek vele. És azért sírnak annyira, mert itthon van felettük egy még nagyobb hatalom, az Egészségügy, amelyik szarik a fejükre. Hogy legyen hatalomittas valaki, akinek a fizetése nem éri el egy valutapénztárosét?
Az elvándorlás meg csak fenyegetés, egy darabig beválik, de utána nem. Mert külföldön tényleg jobb a fizu, de ha ott akarsz egyetemet végezni, az szintén sok. Teljesen egyetértek azzal, hogy aki nem itthon kamatoztatja az állami pénzen megszerzett diplomáját, az fizesse ki a képzés költségeit.
És mások is dolgoznak sokat egyhuzamban, csak ők nem olyan beképzeltek, hogy emiatt különleges bánásmódot kérnének. Ha nem fizetik ki a túlórádat, perelj.
Gest anyó férje 2010.05.30. 16:16:28
Ha szmájlizik az orvos meg a nővér kevesebb parát fog kapni legalábbis hosszú távon mint ha érzékelteti hogy nincs azért minden elrendezve. Hadd kezdjen el gondolkodni a beteg meg a hozzátartozó hol lehet a baj, nem kéne valamit nekem is beletenni? Nagyon kifinomult kommunikációs rendszer legalábbis többnyire így működik és nem ordibálva, de azért működik mert csak úgy "hálából" az emberek nem adnának pénzt, ez kamu. Ki kell azt hozni belőlük ráutaló magatartással.
Ameddig hálapénz a rendszer alapja, addig a rossz modor is beletartozik a rendszerbe paradox módon.
Meg kéne változtatni az egész rendszert de én igen kétlem hogy belátható időn belül meg fog valósulni. Húsz éve vagy akár ötven éve nem változott semmi.
Csak akkor változik valami ha jön egy külső hatás ami kikényszeríti. Mivel a magyar egészségügy rajtunk kívül senkit nem érdekel a világon, a külső nyomás igen csekély, legfeljebb arra irányul hogy az állam csökkentse az egészségügyi kiadásokat, ez pedig újra csak a hálapénz rendszert erősíti és így tovább körbe-körbe
szabidoki 2010.05.30. 16:21:53
Zaklasd a parlamenti képviselődet, hogy tegyen valamit az ügyben, mert neki van lehetősége erre.
Aki az orvosi közreműködést hiányolja, annak elmondom, hogy a kamara évek óta szajkózta a politikusoknak, hogy kevés az orvos, baj lesz, tessék csinálni valamit, több komplett tervet is kidolgoztak, annyit értek el vele, hogy a szoclib kormányzat kiherélte a kamarát, mikor már elegük lett.
Mondjuk most már Viktor a nyerő, de erős kétségeim vannak, hogy érdemben javulni fog a helyzet.
adamantium 2010.05.30. 16:22:25
csahos 2010.05.30. 16:22:59
Utána havi nettó 100 000. Hogy éhen ne haljon a rohadt, elmegy ügyelni. Sokszor ügyeletből ügyeletbe. És a hülye kiborul,
menne inkább kapálni. Csak hogy már túl sokan mentek el kapálni. És lassan nincs aki gyógyítson.Lassan megszűnik az ügyelet, majd nem minden nap lesz háziorvos, stb. Jól intézi az állam, elveszi a pénzt, és ráadásul az egészet az egészségügyre tolja. Tudjátok mennyit keres egy takarítónő adómentesen?
Egy politikusunknak csak havi költségkeretéből négy öt orvos nettó fizuja kijönne!
Persze a kommentelő nem írja hol történt az eset. Mert meg sem történt. csak a politika üzent.
Gest anyó férje 2010.05.30. 16:24:40
Olvasgassa csak a magyar lány az itteni kommenteket és el fog múlni a honvágya magától
ihatethisindapassthingy 2010.05.30. 16:27:51
Nem kétlem, hogy vannak emberek akik ezzel visszaélnek és talán sok dolognak nagyobb a füstje, mint a lángja, viszont az ember már csak így működik, fél a bizonytalantól és ha az egészségéről van szó, hajlamos a biztonságosabb megoldást választani. Ettől még értem a bosszankodást, csak ezt elég megváltoztathatatlannak látom - ellenben mondjuk a munkakörülményekkel, de arról meg megint nem a páciens tehet.
Parmezanidész · http://bemorgo.blog.hu 2010.05.30. 16:29:41
Az emberek megmentését hagyjuk, inkább úgy fogalmaznék, hogy ha elég pénzt kap zsebbe, akkor bérbe adja a szaktudását, ha nem, akkor visszatartja. Tisztelet a bevételnek.
Le kéne szállni a magas lóról. Az orvosi szakma társadalmi megbecsültsége a félelmen alapul, a hálapénz nem különben. Egy tiszteletre méltó ember nem zsarol másokat az életükkel, akkor se, ha szar helyzetben van. Egy szar ember igen. Vond le a következtetéseket.
Gest anyó férje 2010.05.30. 16:30:23
Ha tényleg ez lett volna a baj nem múlik el 6 hét alatt, mert a csont nem nő vissza iyen gyorsan. Most ezt csak azért írom le mert ha így van akkor a norvég betegellátás nem elég hogy csigalassú hanem még olyan tessék-lássék diagnózisokat is gyárt
szabidoki 2010.05.30. 16:32:35
adamantium 2010.05.30. 16:34:50
csíra 2010.05.30. 16:35:23
Azt kérném tisztelettel az itt jelenlévő orvosoktól és nővérektől, hogy írják le nekünk, olvasóknak, kommentelőknek, LAIKUSoknak, hogy mik azok a helyzetek, amikor mindenképpen menjünk ügyeletre, de legalábbis nem okos dolog várni vele. Már olvastam egy fül-orr-gégészetes ilyen felsorolás, ez oké, ez egy.
De tényleg, ha leírnátok, akkor legalább lenne mihez viszonyítani. Nem fogadom el azt, hogy érzésre kell eldönteni, mert nem kizárólag ilyen helyzetek vannak.
Aki cipőtöréses lábfájással megy ügyeletre, az barom, nyilván nem lesz ettől a felsorolástól okosabb. Én ha tehetem, nem megyek orvoshoz, szerencsére nagyon ritkán fordul elő olyan helyzet, hogy az ügyelet felkeresése egyáltalán megforduljon a fejemben. De volt már olyan is, hogy a reggeli rendelésen kaptam hideget-meleget azért, mert nem mentem el a problémámmal az ügyeletre.
Akkor most ezt így hogy? Laikusként kezelve a beteget: milyen használati utasítást írnátok az ügyeletekhez?
adamantium 2010.05.30. 16:36:01
Dr Borivoje Surdilovics 2010.05.30. 16:38:27
Másrészt valóban honnan származik az a közhely hogy az orvos társadalmilag a leghasznosabb dolgot csinálja és ezért a legjobban meg kellene becsülni?Miért pont az orvosoknak kéne eu-s fizetést adni,a többinek (tanárnak,bírónak,rendőrnek,katonának stb) miért nem?
csahos 2010.05.30. 16:40:40
Parmezanidész · http://bemorgo.blog.hu 2010.05.30. 16:40:57
Elméletem szerint túl sok mindent kell megtanulniuk ahhoz, hogy egyéb területeken is okosak legyenek, ezért akkora parasztok és pöffeszkedők. Legjobb esetben is derék szakbarbárok.
Ismered a tanmesét a capitoliumi libákról? Az, hogy a nagyapád mit csinált, annak semmi köze a mostani helyzethez. Az én dédapám
is volt hadifogságban, adót is fizetett, és én azt mondom, hogy ebből a pénzből Magyarországnak képezzünk orvosokat. Dolgozzanak itthon 10 évig, aztán mehetnek, ha akarnak (persze a külföldi tapasztalatszerzés oké), vagy fizessék ki a képzési költséget, és azonnal mehetnek.
Nincs még egy társadalmi csoport, amelyik olyan hevesen követelne magának egy bizonyos életszínvonalat, mint az orvosok. A 2 és félmillió adófizető pénzéből ennyire telik. Persze, ha a hálapénzből is adóznának, akkor kicsit más lenne a helyzet, de ez elképzelhetetlen :)
csahos 2010.05.30. 16:42:42
adamantium 2010.05.30. 16:46:23
adamantium 2010.05.30. 16:50:06
Parmezanidész · http://bemorgo.blog.hu 2010.05.30. 16:50:21
adamantium 2010.05.30. 16:51:12
csíra 2010.05.30. 16:52:31
Tényleg? De miért, a röntgen az röntgen, akármikor készül, nem? Idióta rendszer...
Parmezanidész · http://bemorgo.blog.hu 2010.05.30. 16:58:21
Nem én vagyok agymosott, hanem te, aki elhiszed, hogy az orvosi diplomád különlegessé tesz, vagy elitté. Ez a hozzáállás nagyon jól mutatja, hogy mennyire vagy különleges :)
adamantium 2010.05.30. 16:58:27
adamantium 2010.05.30. 17:01:29
isti75 2010.05.30. 17:01:48
szabidoki 2010.05.30. 17:06:46
@Parmezanidész: látod, amit most írtál, az egészen elfogadható, de amit az előbb produkáltál, köszönő viszonyban sincs a mostani írásoddal.
Parmezanidész · http://bemorgo.blog.hu 2010.05.30. 17:08:20
isti75 2010.05.30. 17:08:58
adamantium 2010.05.30. 17:21:55
maneo 2010.05.30. 17:21:58
adamantium 2010.05.30. 17:22:55
maneo 2010.05.30. 17:24:33
isti75 2010.05.30. 17:25:38
Rántott máj (törölt) 2010.05.30. 17:26:26
"Dolgozzanak itthon 10 évig, aztán mehetnek, ha akarnak (persze a külföldi tapasztalatszerzés oké), vagy fizessék ki a képzési költséget, és azonnal mehetnek."
Es ezt miert korlatozod az orvosokra? Az miert nem zavar, hogy a fizikusok, vegyeszek, nyelvszakosok, informatikusok kikepeztetik magukat allami penzen es gondolkodas nelkul gondolkodas nelkul elhuznak, ahogy elhuznak, ahogy tehetik?
"Nincs még egy társadalmi csoport, amelyik olyan hevesen követelne magának egy bizonyos életszínvonalat, mint az orvosok."
Es nem teljesen ertheto? Nincs meg egy olyan csoport, amelyiknek ennyit kellene tanulnia, ennyi idot (tovabb tanulnak a vegleges vegzettseg megszerzeseig, mint barki mas) penzt kellene beleolnie a tanulasaba (a csodas ingyenes oktatas mellett meg mindig millios nagysagrendu befektetest igenyel a diak reszerol is egy orvosi diploma), hogy utana sokkal nagyobb feleloseg legyen a vallukon, mint a legtobb emberen, sokkal kevesebb fizetesert es a hozzad hasonlo bunkok lepten-nyomon belejuk rugjanak, okkal es ok nelkul.
"Persze, ha a hálapénzből is adóznának, akkor kicsit más lenne a helyzet, de ez elképzelhetetlen"
Csak az agymosott marhak rugoznak allandoan a halapenzen. A taxistol, fodrasztol, pultostol, pincertol miert nem koveteled, hogy adozzon a borravalojabol? Kulonben te sem adozol minden utan, ami utan torveny szerint kellene. Akkor, ha az ellatas fugg az orvosnak adott kulon penztol, akkor fel kell lepni a halapenz ellen, mas esetben rohadt alszentsegnek tartom.
"Tudtad nagyon jól hogy mennyit keres egy orvos, lehettél volna te is asztalos, és akkor nem kellene itt sajnáltatnod magadat."
Nem vagy normalis. Tenyleg azt szeretned, ha akit az orvosi hivatas vonz, az fogadja meg a tanacsod, es valasszon mas palyat? Lehet, hogy te szeretnel olyan orszagban elni, ahol nincsenek orvosok, de en nem.
Dr Borivoje Surdilovics 2010.05.30. 17:27:29
gld 2010.05.30. 17:28:08
Dr Borivoje Surdilovics 2010.05.30. 17:30:26
adamantium 2010.05.30. 17:30:26
Dr Borivoje Surdilovics 2010.05.30. 17:32:58
szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2010.05.30. 17:35:45
Az emberi konfliktusok 99%-a megoldható normális hagnemmel.
@adamantium: az éjszakának számos fájdalomnál fontos szerepe van, valahogy minden sokkal jobban fáj, vagy az inaktív állapotban jobban feltûnik. Egyetlen foghúzásomat éjjel háromkor kértem egy szigorlat elôtt, mert egészen addig azt hittem, szigorlat után hazautazom és majd otthon elmegyek fogorvoshoz. Igaz, így is el kellett menni, mert az egyik gyökér benfelejtôdött, plusz egy jókora csontszilánk nem hagyta egy hétig begyógyulni a sebet, de legalább nem fájt csak vérzett. )
Feleségem több alkalommal is megvárta az ügyeletet felfázásos fájdalommal. Nem gonoszságból, csak az este egészen mások a fájdalmak.
Valószínûleg van ennek tudományos magyarázata is, ez csupán megfigyelés.
isti75 2010.05.30. 17:39:33
isti75 2010.05.30. 17:42:17
adamantium 2010.05.30. 17:45:06
adamantium 2010.05.30. 17:47:53
gld 2010.05.30. 17:49:03
isti75 2010.05.30. 17:49:16
adamantium 2010.05.30. 17:52:14
hasonlítsuk össze mennyi az egy főre eső nemzeti össztermék és mennyi a kezdő nettó orvosi fizetés:
magyarország: 18,548 dollár a GDP/fő orvosi kezdőfizetés nettó 93000 HUF
németország: 34,219 dollár a GDP/fő orvosi kezdőfizetés nettó 2200 euró (ha nincs senki akit eltartsál = gyerek, feleség)
anglia: 35,165 dollár - kb 6000 euró de ha ügyes vagy lehet több is
norvégia: 53,269 dollár - kb 8-9 ezer euró
na akkor arányosítsuk: 270HUF/euró árfolyamon
ha a német béreket nézzük akkor : 321970 HUF nettó
anglia: 854479 HUF
norvégia: 752101 HUF
szóval ha a mi nemzeti össztermékünket nézzük akkor 321-854 ezer forint közt kellene keressenek a kezdő orvosok nettóban ahhoz, hogy arányosan keressenek a külföldi kollégáikkal - nyilvánvalóan látszik, hogy a magyar orvos messze alul van fizetve még ha arányosítjuk is a helyzetet GDP függyvényében
pakesz (törölt) 2010.05.30. 17:52:25
talan ez egy kisse a gorenyeket visszatartotta volna hogy az ugyeletet latogatgassak
ez van kedevs poszt iro, sok mocskos geci van aki ugyeleti idoben megy es az orvos csak igy tudja kivedeni, nem az orvos a hibas hanem a sok geci aki visszael az ugyelettel
te meg koszond meg nekik meg Orbannak hogy eltoroltette a vizitdijat
Parmezanidész · http://bemorgo.blog.hu 2010.05.30. 17:52:45
Hagyjuk már ezt a mártírszerepet. Most orvos akarsz lenni, vagy nem? Ha igen, akkor ne rinyálj, hogy mennyit kellett tanulnod, és mennyi pénzbe került.
Az ellátás majdnem sokszor függ az orvosnak adott különpénztől. Emlékszel arra a netes listára, ahová a kismamák beírták, hogy a szülészük mennyiért hajlandó gondozni őket? Szinte azonnak lekerült a netről, de nem azért, mert elfogytak a rávaló orvosok... :)
Az asztalos megállapítással egyetértek, de nem én írtam.
Nem szeretnék olyan országban élni, ahol nincsenek orvosok, de olyanban sem szeretek élni, ahol az orvosok ennyire anyagiasak, nagyképűek és pöffeszkedők.
dr. bodri 2010.05.30. 17:54:57
mert családi veszekedés volt, ehhez kellett annyira az orvos-követelték, hogy menjünk ki. Mindenki 2 km-en belül, persze hogy nem tudnak bejönni...A maradék 2 betgnek a feje fájt, természetesen ők sem tudtak befáradni az ambulanciára, ahova 20 másik embertársuk- köztük 2 infarktusos beteg- erre képesek voltak (bár azokhoz szíves örömest pattanok, ha hívtak volna)..Az egyik kedves kihívós paciens nem volt hajlandó megkötni a bazi nagy németjuhászt, és még ő volt felháborodva, hogy korlátozni akarom az állat szabadságát, mert az nincs hozzászokva, hogy megkössék...Már 3x harapott meg kutya az elmúlt 2 évben...Majdnem minden ügyeletben akad ilyen kedves beteg. Eddig ez volt a mai termés. Ma épp nem ordítoztak velem, bár a múltkor 3x is kaptam a pofámba pár köcsög-bunkó-paraszt stb. jelzőt, mert, bár udvariasan próbáltam elmagyarázni a beteg hozzátartozóinak, hogy mért csak fél óra múlva tudtam megérkezni a 20 éves kisfiához; aki borzasztó rosszul van, mert 2x hányt és ment 2x a hasa, és még a hideg is rázza..azért, mert épp egy 220-as vérnyomást láttam el. Ezt kurvára leszarták. Hangsúlyozom, a betegek 5-10 százaléka ilyen maximum, ám nap mint nap ehhez hasonló atrocitásokkal megbirkózni nem könnyű. Nem tartom magam udvariatlan embernek, a helyesírásomért bocsi, most volt egy szabad félórám, és átfutottam a kommenteket. Szépen kérnék mindenkit ez úton is, ne rajtunk, normális orvosokon akarja habzó szájjal követelni az igazát pár bunkó miatt (akinek még attól lehet igaza bizonyos szitukban attól hogy bunkó), mert nekem nem a felkeléssel van tele a hócipőm, hanem azzal, hogy a kedves betegek nagyobbik része azért jár a sürgősségi ellátóhelyekre, mert azt reméli, ott keveset kell várni, vagy majd ot rendezik a családi problémáit- és amikor ezt amikor ezt nem kepja meg, elkezd követelőzni. Bár szép szóval általában ezt megoldom, van, akivel nem lehet tárgyalni. Na ezért kéne átgondolni a lakosságnak, hogy meddig feszíti a húrt. A végén nem a normális orvosok fognak maradni, egyszer hamarosan betelik nekem is a pohár-úgy vettem észre, a betegek többsége szeret hozzám jönni, ezért merem magam példának említeni- és majd marad az inkompetens alkoholista kolléga-azzal majd lehet vitatkozni, kioktatni, meg költögetni a családi veszekedés miatt-az aztán nagyívben szarni fog mindenbe. Bocs, nem fogom megvárni, hogy még egyszer megharapjon a kutya, vagy megfenyegessen még 10 kopasz tulok, hogyha nem élesztjük újra az egyébként órák óta láthatóan halott anyját, akkor mi is megyünk a sofőrömmel utána a temetőbe... Tudom hogy ez az olvasók egy részét máris felháboritja-de ettől még ez a helyzet... Akinek nem inge ne vegye magára. Nekem nem a pénzzel van bajom, sokat dolgozom, eleget keresek, a betegeim is "hálásak". De többet ér az ép elmém, minthogy nap mint nap ennek tegyem ki magam.. Egyébként ezúton közölném, hogy amit én kapok, az lófasz ahhoz képest, amennyi atrocitást ma magyarországon egy közrendőrt szokott érni..na ezen is el kéne egy kicsit gondolkodni.
Mindenkinek kellemes hétvégét és jó egészséget.
isti75 2010.05.30. 17:57:56
adamantium 2010.05.30. 17:58:28
Gest anyó férje 2010.05.30. 18:02:08
Benne van tehát a potenciális fenyegetés, sőt rettegés ha tényleg komoly bajról van szó. Kulturáltabb helyeken nem kell állandóan suhogtatni az ostort, mert anélkül is megérti a perioikosz hogy hányadán állnak a dolgok. Idehaza suhog az ostor és vicsorog a körüllakó mert csak ebből ért a másik. Pedig akárhogy forduljanak a dolgok a szerepek nem fognak megcserélődni, legfeljebb a perioikosz orvos nélkül marad. Lehet esetleg hívni Hippokratészt online
bakela 2010.05.30. 18:06:05
6.-ban fizikából azt tanultam, ha egy test súlypontjából a Föld tömegközéppontja fele húzott egyenes /súlyvonal/ a test alátámasztási felületén kívül esik, az biza' eldől.
Jelentem, a madzsarisztáni eü.- ben már régen nem metszi.
Ha qurvaország most észbekapna, és mától mindenkinek, akinek csak érintőlegesen köze van az eü. höz csontig nyalnátok a seggét, + gyaloghintón szaladgálnátok velük /ha mégoly tahó, bunkó, üresfejű, meg még aludni is akar, stb./, - tekintettel a biz' nem rövidíthető képzési időre, 12-15 év múlva kezdene körvonalazódni valami normálisra hasonlító akármi. Olvasva benneteket, erre semmi esély, ezért a menetrend a következő: Nem csak nektek, hanem a vszleg uo tahó ivadékaitoknak is szívni kell még 20-30 évet. Akkor majd az lesz természetes, hogy nincs ellátás- na, ekkor jön majd a „Heuréka!”, és lehet indulni a kályhától.
Mellesleg: a főparaszttól kérdeném: Engem, mint tudatlan, pénzéhes, lusta, geci, bunkó orvost vajh' mennyi idő alatt lehetne kiképezni recepcióssá, vagy tecsó pénztárossá?
ropile 2010.05.30. 18:07:01
reszemrol siman elkepzelhetonek tartanam, hogy kevesebb penzt fizetek havonta es KOTELEZOEN egy PRIVAT szamlara fizetem be a penzt, amibol csak az orvosi ellatasomat finanszirozhatom.
tudom, hogy ez nem tul tarsadalombarat hozzaallas, de nagyon unom, hogy mas helyett fizetek es gyak. szar ellatast kapok, vagy epp az esetemben semmit.
isti75 2010.05.30. 18:07:06
ropile 2010.05.30. 18:13:01
es elnezest, de az hogy az egeszsegugyben nem megfelelo a penz elosztasa, attol fuggetlenul en meg igenybe is fogom venni a szolgaltatast
Dr Borivoje Surdilovics 2010.05.30. 18:14:36
Azt hány olyan orvost mondjak akinek nem kell az ismereteit toppon tartani már 40 éve ugyanazt csinálja,ugyanazt írja fel, aztán vagy bejön vagy nem, ha mégsem jó, akkor menjen szakrendelésre azt annyi,vagy kisérleteznek a beteg pénzén egy kis orvoslátogatói megkeresés után.
Bocs hogy nem hajladozom az orvosok előtt még friss az élmény bennem:
nemrég tört el a lábam a szakorvos 4 alkalommal 3 másodpercet szánt minden alkalommal rá,ki-ki nézve hol a keresztrejtvényből, hol az angol nyelvkönyvből.4 hónap után még mindig dagadt a lábam és sántikálok, de tudom hogy semmi értelme ismét elmenni a szaktendelésre.
adamantium 2010.05.30. 18:19:26
Parmezanidész · http://bemorgo.blog.hu 2010.05.30. 18:20:25
@Gest anyó férje: Egészen világosan látod a helyzetet, szerencse, hogy az orvosokon is csattan az ostor :)
ddd.dino 2010.05.30. 18:26:07
Az általam ismert orvosok 99%-a tiszteletreméltó szakember, aki a nehéz körülmények ellenére a legtöbbet próbája kihozni a rendszerből és önmagából. (Nem egynek a kezét tudtam volna megcsókolni.) A maradék 1% istenkomplexusos barom, akinek a hatalom és a dicsfény számít. Az ilyennek mindegy, hogy portásfülkéből, rendőrautóból, vagy a fehér köpenyéből osztja a népet, a hangsúly a hatalmon van.
Sajnos a hozzászólásaid alapján Téged is ebbe a csoportba osztanálak be, olyan lekezelő vagy másokkal szemben...
Néhány észrevétel:
1. A TB járulák kb. 16%, nem 6%.
2. Phd-val a hátam mögött is futnék az ügyeletre, ha egy piros csík indulna meg a karomon végig.
3. Ha valami veszélyesnek tűnő baja van az embernek, akkor guglizzon az igen tisztelt édesanyád, én megyek orvoshoz, ha pedig éjszaka jön rám, akkor az ügyeletre!
4. Neked is eldurranna az agyad, ha a beteg már kész diagnózissal jönne, amit az interneten nézett ki. Akkor meg itt panaszkodnál, hogy a pimasz beteg semmibe veszi az orvosi tudásodat és a gugli alapján pofátlanul epidermiszt mondott epilepszia helyett!
5. A posztoló valószínűleg egy elkényeztetett anyámasszonykatonája, aki túlreagálja és hisztizi a dolgot, de ettől még lehetett volna komoly baja!
6. A posztban szereplő ügyeletes orvosnak valószínűleg igaza volt, de ez nem jogosítja fel a stílusra. Csendben, nyugodtam, sőt udvariasan is el lehet valakit küldeni a fenébe.
7. Van aki azért kénytelen ügyeletre menni, mert a munkahelyén kirúgnák, ha munkaidőben menne orvoshoz. Csúnya dolog, de van ilyen!
8. Miből gondolja bárki is, hogy ma még létezik olyan munkahely, ahol heti 40 órát kell csak dolgozni (na jó, leszámítva az önkormányzati ügyintézőt...)
UI.: Tisztelt ügyeletben megfáradt doktor urak és hölgyek! A beteg azért jön Hozzátok, mert segítséget vár! Egy jó szó is lehet segítség: fiam, magának szerencsére semmi komoly baja nincs, fölösleges lett volna ügyeletre jönni. Ha már itt van, írok receptet é megsimogatom a buksi fejét, de legközelebb a házirovosához menjen ezzel. Lehet, hogy csepp a tengerben, de talán ő már nem jön vissza indokolatlanul, marad 9.999.999 további átlagember, aki nem végzett orvosit. De beteggel kiabálni, akár indokolt, akár nem, egyszerűen elfogadhatatlan!
ropile 2010.05.30. 18:26:57
doki, vegyel vissza, a munkaltato is fizet boseggel
szabidoki 2010.05.30. 18:27:01
Amúgy még ez sem garancia, mert ahogy a dolgok pl. Angliában állnak, ha oda felvesznek valakit, a fizetéséből különösebb probléma nélkül ki tudja fizetni a képzés költségét.
A kollektív kivándorlás meg nem fenyegetőzés, hanem egy jelenleg is zajló folyamat, amit adminisztratív eszközökkel már nem lehet megakadályozni, és nem az az oka, hogy az orvosok gonoszok, hanem az, hogy egyszerűen lényegesen jobb körülmények várnak arra, aki külföldön szeretne elhelyezkedni, és nem minden orvos hülye annyira, hogy itt kínlódjon, mikor kényelmesen is elélhet. Ha tudsz külföldiül, akkor téged is szeretettel várnak. Egyébként az vesse ránk az első követ, aki "éhbérért rengeteg melót" választja a "kényelmes munka, jó fizetés" szitu helyett.
De van egy javaslatom, ami még nem volt: miért nem szidjátok a gonosz külföldieket, hogy mernek ennyit fizetni az orvosoknak? :)
Dr Borivoje Surdilovics 2010.05.30. 18:32:36
"attól is függ mi is tört el a lábadban, mert ott sok csont van ám"
csontfüggetlen a 3 mp.Egyébként külbokán spirálrörés "corticalisnyi dislokacióval"
adamantium 2010.05.30. 18:33:28
mozdonyvezetők átlag 272000 (egy főorvosnak nincs ennyi a bére) ez úgy ezer euró, buszvezetők és kamionsofőrök (pest) 195000 - 720 euró (ez egy főorvos bére), tudod mennyi egy főorvos bére németországban? (egy kommentelő előzetes engedelmével) www.marburger-bund.de/marburgerbund/bundesverband/unsere_themen/tarifpolitik/vka/tarifrunde2008/Broschuere-10-Prozent.pdf
6200 eurónál kezdődik. tehát magyarországon egy mozdonyvezető több, egy pesti buszvezető meg annyi átlagbérrel rendelkezik mint egy főorvos. én meglepődnék ha németországban egy buszvezető 6200, egy mozdonyvezető mondjuk 10 ezre euróval lenne alkalmazva
adamantium 2010.05.30. 18:35:31
www.apeh.hu/adokulcsok_jarulekmertekek/fizetendo_jar/jarulekmert_2010.html
adamantium 2010.05.30. 18:36:55
Gest anyó férje 2010.05.30. 18:37:10
Ahogy nézem a dolgok állását végül mindkettő veszíteni fog. Akik bizonygatják hogy az orvos is csak ugyanolyan lehet hogy igazuk van de akkor mondják majd amikor éppen a hasukban bogarászik a műtét közben.
Vagy tegyék félre a havi 4300 forint eü járulékot (tudom az itt jelenlevők mindegyike 100 ezreket fizet havonta, de ők a kivételek Magyarországon a többség jó ha lepenget az alapdíjat) és ha egészségügyi ellátásra lesz szükségük menjenek Amerikába vagy bárhova ahol piaci árat kérnek. Ez az összeg 10 év után nagyjából 1 vizsgálatra és 1 kisebb beavatkozásra lesz elég
adamantium 2010.05.30. 18:41:34
olvasd már el mielőtt nevetséges leszel
6+2% www.apeh.hu/adokulcsok_jarulekmertekek/fizetendo_jar/jarulekmert_2010.html
2 miből van neked PhD-d, vagyis inkább csak 2 kritériumot mondjál meg IF, CI,
anyukámat a szádra ne vedd mert beverem a rusnya pofád
az epidermisz a bőr felső rétege: epi+dermis, az epilepsia az teljesen más
5-6-7. na ez már értelmes megszólalás
nézd már meg egy apeh iroda nyitva tartását, jó ha 20 óra
adamantium 2010.05.30. 18:43:11
kencel 2010.05.30. 18:43:56
Mivel elviselhetetlen volt ezert kellett bemennem. Elnezest hogy kihasznalom az ugyelet adta lehetoseget. Nem az anyajegyemet mentem eltavolitatni. Amugy meg milyen mar hogy kaptam gyogyszert a haziorvostol es meg sem varom a hatasat hanem azonnal elmegyek vele a nappali rendelesre, majd ott mellekesen elmondom a dokinak hogy: van gyogyszerem ma vettem be az elsot de baromira faj a fejem. Elkuld hogy szedjem csak majd hatni fog.Vagy nem??? Bar mindenbe bele lehet kotni.
ropile 2010.05.30. 18:44:41
Akkor az en fizum alapjan:
Munkaadói egészségbiztosítási járulék (3%):18.000 Ft
Munkaadói TB járulék (24%):144.000 Ft
Munkavállalói eü-i járulék (6%): 36.000 Ft
Ez havonta: 198.000 HUF, iden 990.000 HUF
Magyaran majus 31 -ig 990.000 HUF -ot fizetek be a eu -be.
Namost, ha ehhez hozzavesszuk, hogy iden egy orvost sem lattam, de tavaj osszes 1x voltam orvosnal, 6 oran keresztul, ebbol 10 perc volt a vizsgalat + gyogyszerfeliras, a tobbit a varoban toltottem "pihenessel", illetve tavaj ev vegen hivtam ki az ugyeletet, mert ugyan nem tudtam mi a bajom, ellenben nem tudtam felkelni az agybol.
De ha hozzaveszem az elmult 6 evet, akkor osszesen 10x legalabb voltam orvosnal, akik halapenzert fel ev alatt megalmodtak, hogy a fasztudjabajom van, de mindenkeppen meg kell gyogyitani.
ha koszonom...
adamantium 2010.05.30. 18:47:17
a 24% az a nyugdíj-biztosítási járulék
a 3% meg csak 2 2010-től
ne keverjük a szezont a fazonnal a nyugdíjad az nem a TB-d
másikpista 2010.05.30. 18:47:35
Én mostanában sokat nézegettem a külföldi lehetőségeket de az általad linkelt német orvosi fizetések eléggé a béka segge alatt vannak európai viszonylatban. Nyavalyás havi 6 ezer eurónál egy főorvos többet szokott kalkulálni, a 2-3 ezer euro meg legfeljebb egy kelet-európából jövő orvosnak lehet csábító ajánlat
adamantium 2010.05.30. 18:49:32
ropile 2010.05.30. 18:51:18
Vegulis, azt is sok.
mind1, nekem az mind1 :)
Dr Borivoje Surdilovics 2010.05.30. 18:52:56
Dr Borivoje Surdilovics 2010.05.30. 18:56:00
Parmezanidész · http://bemorgo.blog.hu 2010.05.30. 19:00:36
Nem szeretek hazafiassággal példálózni, mert az személyes ügy, de én pl Magyarországon szeretnék boldogulni. Akkor is, ha mondjuk Angliában könnyebben menne. Na, nem egy nagy veszteség Angliának, csak úgy mondom.
@adamantium: A GDP-nél egy szempontot nem vettél figyelembe. Az államnak dolgozó orvosok a GDP kábé 0%-át állítják elő, mégis ők kérnek a leghangosabban nagy szeletet belőle.
Természetesen a nőgyógyászra gondoltam.
@Gest anyó férje:
Ha az egészségügyi járulék semmire se elég, akkor miből is szeretnének több fizetést a dokik? :)
kencel 2010.05.30. 19:01:03
adamantium 2010.05.30. 19:01:14
adamantium 2010.05.30. 19:06:22
a nőgyógyásznak meg mióta KÖTELESSÉGE munkaidőn kívül bejárni és mindig ott lenni amikor egy bizonyos beteg szül? az egy plusz szolgáltatás, leírtam a példát a busszal meg a buszsofőrrel csak nem fogtad fel
Dr Borivoje Surdilovics 2010.05.30. 19:08:08
adamantium 2010.05.30. 19:11:22
szabidoki 2010.05.30. 19:12:32
"Az államnak dolgozó orvosok a GDP kábé 0%-át állítják elő, mégis ők kérnek a leghangosabban nagy szeletet belőle." Ezzel szerintem beneveztél az év legostobább kommentje versenybe :)
Nagyon hülye, ha valaki mondjuk aktív dolgozó, de van egy balesete, ami kezelés nélkül megölné vagy megnyomorítaná, de az orvosi ellátás révén meggyógyul és dolgozik tovább, fizeti az adót, az mi, ha nem GDP-termelés?
Dr Borivoje Surdilovics 2010.05.30. 19:13:39
Parmezanidész · http://bemorgo.blog.hu 2010.05.30. 19:15:32
A tízmilliárd magyar, akiket te állítottál lábra, a megtermelt GDP-jét ugyanúgy köszönheti a vízműveknek, mert van mit innia, a Napnak, mert nem jégbolygón élünk, és így tovább.
Sőt. Az én szüleim és nagyszüleim adójából jártál egyetemre, tehát az általad lábraállítottak GDP-je valójában az én családom érdeme.
Munkaidőn kívül dolgozó orvost ritkán láttam. Olyat viszont már igen, aki munkaidő vége előtt elhúzott, és olyat is, aki a megbeszélt összeg fejében sem ment be a szülésre, mert éppen szabadnapja volt.
Tulajdonképpen miért nem mész egy magánrendelőbe dolgozni? Csak nem azért, mert a kutyának se kellesz? :)
Gest anyó férje 2010.05.30. 19:15:34
Az eü költségvetés nagy része a kemény költségekre megy el. Gyógyszert műszert Magyarországon se lehet kevesebbért beszerezni, fűtés villany piaci áron jön a kórházba és így tovább. Spórolni az eü dolgozók bérén lehet, ezt maximálisan kihasználja a rendszer.
Vegyük a nővéreket mert róluk kevés szó esett eddig, de annyi pénzért egyszerűen nem áll be képzett nővér sőt még képzetlent is nehéz találni. Nem is beszélve a szakasszisztensekről, ami már hasonló probléma mint az orvoshiány. Megvan idehaza a felső szintű képzés de hiába mert elmennek sokan külföldre vagy otthagyják az egészségügyet. Maximum beáll orvoslátogatónak a diplomás szakasszisztens
adamantium 2010.05.30. 19:16:00
Dr Borivoje Surdilovics 2010.05.30. 19:16:11
szabidoki 2010.05.30. 19:18:06
1. a te tanulmányi szerződésed 12 év múlva érik be, addig is kellene lépni valamit
2. egy angol fizuból különösebb hajcihő nélkül vissza lehet fizetni a magyar képzési díjat.
adamantium 2010.05.30. 19:20:04
adamantium 2010.05.30. 19:22:21
Parmezanidész · http://bemorgo.blog.hu 2010.05.30. 19:22:26
adamantium 2010.05.30. 19:24:10
Dr Borivoje Surdilovics 2010.05.30. 19:26:09
1.adminisztratív kell kezelni a helyzetet mert más megoldás nincs.Nem reális versenyképessé fizetésűvé tenni kiemelve egy szakmát a többitől-bármennyire szeretnétek.
2.Az államnak nem pénzre van szüksége hanem orvosra.
Polifémosz 2010.05.30. 19:28:13
Javasolom, hogy ilyen zsigerből gyűlölködő, mások értelmetlen és felesleges szidásától elélvező bandának ne adjuk meg azt az örömöt, hogy válaszolunk nekik és vitatkozunk velük:"aquila non captat muscas"- ezt tartsátok szem előtt! Nyilván kisebbrendűségi komplexusuk van, pszihésen érintett emberek, sajnálatra méltóak....
Majd mikor a gyereküket műtik, vagy a katéteres laborban fekszenek a szívinfarktus után netán vastagbéldaganat műtétre tolják be őket másként fognak gondolni ránk, de ha nem akkor is kit érdekel?
szabidoki 2010.05.30. 19:30:10
Mondjuk jellemző ez az őskommunista, értelmiségellenes, "tilcsukbe" gondolkodásod, ami a röghözkötésben látja a megoldást, nem vagy te véletlenül mszp-s?
adamantium 2010.05.30. 19:31:19
Parmezanidész · http://bemorgo.blog.hu 2010.05.30. 19:34:31
Még véletlenül se mondom azt, hogy az egészségügyi vezetés jól végzi a dolgát, de ha meglenne a szükséges pénz, akkor nyilván odaadnák.
Viszont ha most nincs, honnan lesz? Átszervezésből, aminek az orvostársadalom mereven ellenáll?
szabidoki 2010.05.30. 19:38:25
Lassan érdemes lenne hozzászoktatni magadat a gondolathoz, hogy piacgazdaságban élünk, nyitva a globális piac felé, és itt bizony a szolgáltatásokat árán meg kell fizetni, különben soha nem lesz előrelépés.
ihatethisindapassthingy 2010.05.30. 19:38:56
Tény, hogy ebben az országban baromi sokan keresnek kevés pénzt, de az is, hogy nem minden munka társadalmi hasznossága azonos, bármennyire fájdalmas is ezt kimondani.
Parmezanidész · http://bemorgo.blog.hu 2010.05.30. 19:40:56
Ha azt szeretnéd, hogy könyörögjenek neked, miért nem mentél dominának? Még nem késő!
adamantium 2010.05.30. 19:43:26
Dr Borivoje Surdilovics 2010.05.30. 19:45:12
A többi badarságodra nem reagálnék,csak a röghözkötésre. Igen, röghöz kell kötni a diplomásokat és különösen azokat akire a hazának szüksége van, ha már ő azt nem érzi.Mert lakhelyed lehet sok,de hazád csak egy.Van aki az életét teszi fel erre minden nap. Mint az előbb írtam a magyar adófizetők befektetése vagy Te is, dolgozz meg hát a pénzükért.Mehetsz külföldre Te is dolgozni egyszer,de nem azért hogy ne népautód legyen, hanem Jaguár,hanem azért hogy tanulj és azt a tudást majd a néped hasznára (gyógyításánál) hasznosítsd.ÉS EZ NEM DEMAGÓGIA!!!-csak hazaszeretet,amit a liberális gondolkodás igyekezett kiírtani.(ennyit az Mszp-s dumádról)
szabidoki 2010.05.30. 19:46:46
ropile 2010.05.30. 19:48:59
Parmezanidész · http://bemorgo.blog.hu 2010.05.30. 19:52:12
Szállj magadba, barátom. Még senki nem lett fontos ember attól, hogy azt hajtogatta, hogy ő milyen fontos.
Szép szakmát választottál, ne járasd már le a hivatásodat és magadat is azzal, hogy követeled az elismerést.
Persze lehet, hogy tévedek, és te vagy a legmenőbb falusi körorvos a megyében.
Inkább azt találd ki, amit fentebb kérdeztem: miből vegyük a pluszpénzt a pluszfizudra?
NemesekErnyo 2010.05.30. 19:53:23
ihatethisindapassthingy 2010.05.30. 19:54:29
adamantium 2010.05.30. 19:55:23
szabidoki 2010.05.30. 19:56:37
Az való igaz, hogy az adminisztratív eszközöknek széles tárháza van, a közös pontjuk az, hogy nem működnek, legfeljebb ideig-óráig elhalasztják a kényszert a tényleges és hatékony intézkedésre - általában addig, hogy már végképp fájdalmas és költséges legyen.
adamantium 2010.05.30. 19:58:41
ropile 2010.05.30. 20:01:09
Eh, azert csak van valamia fizun felul :)
a TBC -t gyogyito orvos, az nem a tudogyogyasz? ( ezt jatekon kivul kerdezem ), az anesztes meg az altato orvos?
Nalunk sosem volt egyseges 16% az ado... de ez egy dolog, gondolom azert igy is jobb az IT fizuja az EU fizujahoz merten.
adamantium 2010.05.30. 20:04:29
adamantium 2010.05.30. 20:05:19
szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2010.05.30. 20:11:02
ropile 2010.05.30. 20:11:38
koszi :) jo hat egyet eltalaltam, patologusnak veleny alkotas nelkul meg jo lennek...
btw, te belgyogyasz vagy?
szabidoki 2010.05.30. 20:13:24
Amúgy ha úgy érzed, hogy túlteng benned az energia, amit csak verekedéssel lehet levezetni, miért nem mész ki a cigánysorra, és teszel ott igazságot?
Ha marad belőled valami, én szívesen ellátlak :)
adamantium 2010.05.30. 20:13:44
Despota 2010.05.30. 20:14:56
adamantium 2010.05.30. 20:19:02
ropile 2010.05.30. 20:19:09
szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2010.05.30. 20:19:43
Mekkora lenne az, ami -több orvos esetén- a csökkent munkamennyiséggel kompenzálva elegendô lenne?
Despota 2010.05.30. 20:23:04
adamantium 2010.05.30. 20:25:07
Dr Borivoje Surdilovics 2010.05.30. 20:26:48
Despota 2010.05.30. 20:27:21
adamantium 2010.05.30. 20:28:53
Despota 2010.05.30. 20:36:23
szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2010.05.30. 20:38:09
adamantium 2010.05.30. 20:42:46
szabidoki 2010.05.30. 20:50:58
Természetesen úgy, hogy be vannak tartva a munkaidőre vonatkozó korlátok, jelesül 8 óra elrendelhető, +12 óra vállalható túlóra hetente, ügyelet teljes óraszámon történő elismerése, kötelező pihenőidők kiadása.
Az a vicc, hogy ezek jelenleg is létező és hatályos jogszabályok, csak mindenki szarik bele. Ha minden kórházi orvos beperelné a saját kórházát (és azt hiszem, elfogadták a class action-ről szóló törvényt, ami lényegesen megkönnyíti a csoportos pereket), olyan kártérítéseket ítélnének meg a bíróságok, hogy az bedöntené az összes kórházat.
@Dr Borivoje Surdilovics: ne sértődj meg, de nem mindenkinek Kína a követendő példa, bár nálad érthető, látva vonzódásod a sztálinista diktatúra módszereihez... Tudod, mi többiek inkább nyugatra tekintünk, nem keletre...
szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2010.05.30. 21:00:55
@szabidoki: ez szerény álom, és ez igencsak szomorúvá teszi.
Dr Borivoje Surdilovics 2010.05.30. 21:06:44
Még egy nekem különösen tetsző dolog van arra felé a jogalkalmazásban: tényleges halálbüntetés gazdasági bűncselekményekért (vs. Kulcsár ügy -nesze neked nyugat)
Pöttöm_Panna 2010.05.30. 21:11:58
Tessék kérem, Ön itt a minta: így is lehet reagálni!
Őszintén megértem, amit Ön írt, és bevallom, én nem biztos, hogy vállalnám. Mindig vonzott az orvosi pálya, de nem ez a része:)
Ha jól értem, hogy Ön háziorvos, nagyon örülnék, ha megtudhatnám, hol, és ha Önhöz tartozhatnék. Az Ön által leírt rossz példák egyike sem szokásom, jó beteg lennék :)
Őszintén szólva nem nagyon látom a blog értelmét: megoldani semmit sem old meg, csak teret ad a indulatos, esetenként minősíthetetlen hozzászólásoknak mindkét oldalon. Remélem, hogy ők (akár orvosok, akár nem), csak a szerény kisebbséget képviselik. Persze írhatna ide más is, de kinek van kedve kitenni magát annak, hogy itt szétcincálják? Viszont ez talán egy lehetőség lenne arra, hogy azon orvosok, akiknek van ideje, lehetősége arra, hogy itt kommenteljen, bebizonyítsa: vannak (remélhetőleg sokan)emberséges, emberileg is JÓ orvosok. Mert ehhez a hivatáshoz szerintem ez is szükséges, nem csak a szaktudás.
adamantium 2010.05.30. 21:13:12
Dr Borivoje Surdilovics 2010.05.30. 21:27:23
De nagyon elkanyarodtunk a témától.
szabidoki 2010.05.30. 21:28:56
@szomorutojas: az az igazán zavaró ebben, hogy elvileg ezek a hatályos szabályok, nem valamilyen külföldi példa alapján vágyott álom...
Gest anyó férje 2010.05.30. 21:31:24
Annyiban igazad van hogy az orvosok "adminisztratív eszközökkel" való ráncba szedését a sztálinista rendszer találta ki. Lásd orvosperek a vége felé. Csak ebbe Sztálin előbb halt bele mint az orvosok, úgyhogy nem ő nevetett a végén. Lehet hogy csak véletlen, de intő példa azért most is
Dr Borivoje Surdilovics 2010.05.30. 21:46:25
Dr Borivoje Surdilovics 2010.05.30. 21:49:38
szabidoki 2010.05.30. 21:59:09
szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2010.05.30. 22:13:10
Dr Borivoje Surdilovics 2010.05.30. 22:13:50
adamantium 2010.05.30. 22:19:19
Dr Borivoje Surdilovics 2010.05.30. 22:29:32
Gest anyó férje 2010.05.30. 22:43:17
"Viszont ha most nincs pénz honnan lesz? Átszervezésből, aminek az orvostársadalom mereven ellenáll? "
Egyszerű a módja. Akinek szüksége van arcüreg pungálásra fizet mondjuk 30 ezer forintot. Éjszakai ügyeletben sürgősséggel ugyanez 50 ezer. Gondolod hogy az "orvostársadalom" áll ellen az ilyen elszámolás bevezetésének?
szil5 · http://psycho.blog.hu/ 2010.05.31. 00:03:55
När behörig vårdpersonal beslutat om besök eller behandling i samråd med dig som patient så anger vårdgarantin hur länge du som patient längst ska behöva vänta.
Vårdgarantin reglerar inte om vård ska ges eller vilken vård som kan komma i fråga. Garantin reglerar endast inom vilka tidsgränser du som patient ska erbjudas vård.
Det kan innebära att du erbjuds besök eller behandling hos annan vårdgivare om du inte kan erbjudas vård inom tidsgränserna där du sökt vård.
Vårdgarantin gäller vid kontakt med och vid läkarbesök i primärvården samt vid första besök och behandling i all planerad specialiserad vård på ett sjukhus/mottagning oavsett om det är en läkare, sjukgymnast, etc. Vårdgarantin gäller naturligtvis för alla patienter.
Primärvård
Kontakt med primärvården samma dag
Samma dag som du söker hjälp ska du få kontakt med primärvården, till exempel vårdcentralen eller sjukvårdsrådgivningen. Det kan ske via telefon eller genom besök.
Läkarbesök inom primärvården inom sju dagar
Bedömer primärvården att du behöver besöka en läkare ska detta ske inom högst sju dagar, till exempel på vårdcentralen eller hos familjeläkaren.*
Akutvård
Den akuta vården berörs inte av vårdgarantin. En akut sjuk patient ska få vård så fort som möjligt, precis som tidigare.
Specialiserad vård
Besök i den specialiserade vården inom 90 dagar
Om man får en remiss till den specialiserade vården, ska man få en tid för besök inom 90 dagar. Det gäller även om man sökt vård utan remiss.*
Behandling påbörjad inom 90 dagar
Efter beslut om behandling, till exempel operation, ska man få en tid inom 90 dagar.
Ez a hivatalos egész Svédországra vonatkozo szabály.
Használjátok valami forditó programot.
Már leírtam ezt írtam párszor, de ne én meséljem csak.
Dr. Morcz · http://drmorcz.blog.hu 2010.05.31. 08:34:56
Szóval, pontokba szedve:
1. Beteggel nem üvöltünk, éjszaka sem. Én a magam részéről ellátom, de pikírt megjegyzéseket én is tennék, ha 3 napos panasszal éjjel zargatnak.
2. Orvos nem telefonos ügyfélszolgálatos. Aki telefonon diagnosztizál homloküreggyulladást, ez alapján ír (kis dózisban) antibiotikumot, az előbb-utóbb belefut majd egy jó kis orvosperbe. A beteget személyesen ki kell vizsgálni, meg kell hallgatni a panaszait stb. Többek közt ezért tartom zsákutcának az online "rendeléseket" is.
3. Ezt támasztja alá az is, hogy a javasolt kezelés mellett a beteg állapota romlott. Bennem olvasás közben az merült fel, nem agytályog vagy más, koponyán dolog (daganat stb) okozza-e a csillapíthatatlan, egyre erősebb fejfájást. A lehajlás ui. minden olyan fejfájást is erősít, amit koponyán belüli nyomásfokozódás okoz.
4. Nagyon hiányolom a poszt végéről a történet zárultát. Visszament-e fül-orr-gégészhez, felszúrták-e, mért fogyott el 2 levél fájdalomcsillapító stb.
Bocs, nem olvastam el a kommenteket, ha a beíró már válaszolt volna az utolsó pontra.
SteveJobs · http://16bit.blog.hu 2010.05.31. 10:27:04
Hipósgriff 2010.05.31. 17:57:59
Ha fél-, vagy egészen részeg orvossal találkozol, bátran hívd a kórházi rendészeti szolgálatot, az ő kötelességük eljárni.
Az ügyeletre valóban el kell menni, amennyiben a baj VALÓBAN a sürgősségi ellátásra tartozik.
adamantium 2010.05.31. 19:38:06
Daihelyon 2010.05.31. 20:34:13
Az meg külön a sírva röhögős mikor valaki azzal jön, hogy ő fizeti az orvos taníttatását. Az ilyentől a szavazati jogot azonnali hatállyal meg kell vonni, annyira hülye.
A röghöz kötésre röviden és tömören: a jó ...., azt. Ez nem a szuculizmus, bújtatott munkanélküliséggel és pult alól adott VHS kazettákkal. Ugyan azt mint az előbb: szavazati jogot azonnali hatállyal megvonni az ilyen kiötlőjétől.
meronem 2010.06.01. 14:54:21
Azért az elég ritka, hogy csak akkor látnak el valakit, ha előre fizet, az egyértelműen bűncselekmény. A példa rossz, szokás szerint.