Aludni jár be az ügyeletre?

2010.05.30. 06:00

Kedves Praxis blog!

Nekem egy szekszárdi ügyeleten volt problémám az éppen ügyelö orvossal.

A történet úgy kezdődött hogy elmentem a forma 1- es pálya melletti élményfürdőbe ahol az egész napos szórakozás után hazatértem. Másnap felkeltem és egy enyhe fejfájással indult a napom. Gondoltam biztos napszúrás. Késöbb fokozódott és gondoltam bemegyek a helyi SZTK-ba, hogy elmondjam panaszaimat. Közben felhivtam egyik orvos ismerősömet és mondtam neki mi bajom.


Kérdezte hogy fáj-e a fejem ha előre hajtom. Mondtam persze, veszettül. Még felsorolt pár tünetet aminek igazolásával sikerült megerősitenem benne a hitet hogy homloküreg gyulladásom van. Ezek után úgy döntöttem hogy nem várom meg az elöttem lévő 30 beteget, mondta a cimborám hogy majd ö felír nekem antibiotikumot. Mivel nem akart játszani a prakszisával ezért kisebb mennyiségü gyógyszert irt fel.
Elkezdtem szedni de másnap annyira fájt hogy kezdett elviselhetetlen lenni. Bementem a háziorvosomhoz, és ö is megerősítette a problémám. Mondta hogy szedjek bátran többet ebből a gyógyszerböl mert a kollega amit felirt, azt gyerekeknek szokták adni, plussz még felírt ő is egy dupla adagot. Este fele olyan állapotba voltam hogy szó szerint a falat kapartam a fájdalomtól, egyedül otthon a földön fekve sirtam annyira elviselhetetlen volt a folyamatosan fokozodó, egy máspercre szünni nem akaró fájdalom.

Otthon már mindent kipróbáltam: aspirint, ezzel az millió wattos piros lámpával melegítettem a homlokom stb. Mivel egyedül voltam otthon autó nélkül igy nem tudtam eljutni a kórházba. Bár ha lett volna otthon akkor sem tudok bemenni. Folyamatosan nyomtam a homlokomat teljes erőből, úgy éreztem az segít. Hát nem. Bejutottunk az esti ügyeletre. Ijesztgettek szüleim hogy felszúrják az orrom és leszivják a homlokomból a gennyes folyadékot.


Más esetben azt hazudtam volna hogy akkor már jobban is vagyok nem kell menni sehova, de ez más volt. Ha a seggemen keresztül szúrták volna fel az sem érdekelt volna akkor. Ennél nagyobb fájdalmat akartam ami eltereli a figyelmem a homlokomról. Az ügyeletes doki kezdetben készséges volt (akkor kelt fel), megkérdezte mi a panaszom. Elmondtam neki.


Megkérdezte mikor kezdődött a fájdalmam. Elmondtam. Akkor úgy éreztem már egy örökkévalóság óta tart, és azt mondtam hogy 3 napja. Ekkor kikelt magából és leüvöltött hogy mi a francot képzelek hogy 3 nap után képes vagyok ügyletre bejönni, nemhogy elmentem volna napközben a rendelési időben. Mondtam neki hogy lehet hogy csak 2 napja de elviselhetetlenül fáj.


Akkor meg azért kiabált velem hogy talaláljam már ki hogy 2 vagy 3 napja. Nem, nem csak hangosan beszélt. Kiabált. Késöbb bejött anyám és őt is letolta hogy milyen szülő az ilyen aki nem figyel oda a fiára, és nem képes időben (napközben) behozni. Közben konszolidálta magát és visszavett a hangnemből, de közben dörmögött magában hogy nem hagyják az embert aludni, ilyenért felkeltik. Elmagyaráztam neki hogy ha van egy kis fejfájásom azzal nem megyek azonnal dokihoz. Amikor kezdett fájni akkor el is mentem a háziorvoshoz, nyilván nem a műtőbe fekszek be elöszőr, és most vált elviselhetetlenné, és ha kibirtam volna akkor nyilvan nem jövök be most.


Mondtam neki hogy szúrja fel vagy csináljon valamit mert nem bírom. Azt mondta nem fogja felszúrni, csak felír erős fájdalomcsillapítót. Ezt meg is tette, elmentem kiváltottam azonnal. Hazamentem és a két levél fájdalomcsillapító két nap alatt elfogyott. Egyszerre 2-t, 3-at vettem be, igy elviselhetővé vált.
Megértem hogy ’’keveset’’ keresnek, és még ügyelni is kell, de legyen már annyira toleráns hogy ha látja hogy van amúgy is elég bajom, ne kiabáljon még mellé. Igazam van Dr Ezer?
Vagy aludni jár be ügyeletre? Az a probléma hogy mivel kevés az orvos, így megtehetnek bármit.


Csak a példa kedvéért. Ha felhívok egy nonstop ügyfélszolgálatot azok sem kezdenek el üvölteni hogy miért nem hivtam nappal. És nekik még jópofizni is kell éjjel kettökor.
Amúgy nem voltam benn a dokinál 5 percet. Elnézést hogy elvettem ezt a keveset az alvóidejéből.
 

Van egy sztorid a magyar egészségügy helyzetéről? Megvárattak, félrekezeltek, megaláztak? Küldd a praxisblog@yahoo.com címre!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dr Borivoje Surdilovics 2010.05.30. 18:14:36

@adamantium: Nem állítom hogy iQ bajnok vagyok,de bukás nélkül 19 évet tanultam a diplomáimért.Ez az amit legjobban utálok az orvosokban:azt hiszik hogy ők tanulnak a legtöbbet és azt még tetézik azzal hogy el is hiszik hogy ők tudnak legtöbbet akkor.
Azt hány olyan orvost mondjak akinek nem kell az ismereteit toppon tartani már 40 éve ugyanazt csinálja,ugyanazt írja fel, aztán vagy bejön vagy nem, ha mégsem jó, akkor menjen szakrendelésre azt annyi,vagy kisérleteznek a beteg pénzén egy kis orvoslátogatói megkeresés után.

Bocs hogy nem hajladozom az orvosok előtt még friss az élmény bennem:
nemrég tört el a lábam a szakorvos 4 alkalommal 3 másodpercet szánt minden alkalommal rá,ki-ki nézve hol a keresztrejtvényből, hol az angol nyelvkönyvből.4 hónap után még mindig dagadt a lábam és sántikálok, de tudom hogy semmi értelme ismét elmenni a szaktendelésre.

adamantium 2010.05.30. 18:19:26

@Dr Borivoje Surdilovics: és mi az a 7 éves nem létező egyetem?. rossz helyen jártál, meg attól is függ mi is tört el a lábadban, mert ott sok csont van ám

Parmezanidész · http://bemorgo.blog.hu 2010.05.30. 18:20:25

@adamantium: Ja, én hülye meg azt hittem, az a gáz, hogy valaki csak plusz pénzért hajlandó elvégezni a munkáját... de látom, ez téged nem zavar :) Te értelmiségi :)

@Gest anyó férje: Egészen világosan látod a helyzetet, szerencse, hogy az orvosokon is csattan az ostor :)

ddd.dino 2010.05.30. 18:26:07

Adamantium, Te azért mentél orvosnak, hogy másokon segítsél, vagy azért, hogy a társadalom hőn áhított elitjébe kerüljél?
Az általam ismert orvosok 99%-a tiszteletreméltó szakember, aki a nehéz körülmények ellenére a legtöbbet próbája kihozni a rendszerből és önmagából. (Nem egynek a kezét tudtam volna megcsókolni.) A maradék 1% istenkomplexusos barom, akinek a hatalom és a dicsfény számít. Az ilyennek mindegy, hogy portásfülkéből, rendőrautóból, vagy a fehér köpenyéből osztja a népet, a hangsúly a hatalmon van.
Sajnos a hozzászólásaid alapján Téged is ebbe a csoportba osztanálak be, olyan lekezelő vagy másokkal szemben...

Néhány észrevétel:
1. A TB járulák kb. 16%, nem 6%.
2. Phd-val a hátam mögött is futnék az ügyeletre, ha egy piros csík indulna meg a karomon végig.
3. Ha valami veszélyesnek tűnő baja van az embernek, akkor guglizzon az igen tisztelt édesanyád, én megyek orvoshoz, ha pedig éjszaka jön rám, akkor az ügyeletre!
4. Neked is eldurranna az agyad, ha a beteg már kész diagnózissal jönne, amit az interneten nézett ki. Akkor meg itt panaszkodnál, hogy a pimasz beteg semmibe veszi az orvosi tudásodat és a gugli alapján pofátlanul epidermiszt mondott epilepszia helyett!
5. A posztoló valószínűleg egy elkényeztetett anyámasszonykatonája, aki túlreagálja és hisztizi a dolgot, de ettől még lehetett volna komoly baja!
6. A posztban szereplő ügyeletes orvosnak valószínűleg igaza volt, de ez nem jogosítja fel a stílusra. Csendben, nyugodtam, sőt udvariasan is el lehet valakit küldeni a fenébe.
7. Van aki azért kénytelen ügyeletre menni, mert a munkahelyén kirúgnák, ha munkaidőben menne orvoshoz. Csúnya dolog, de van ilyen!
8. Miből gondolja bárki is, hogy ma még létezik olyan munkahely, ahol heti 40 órát kell csak dolgozni (na jó, leszámítva az önkormányzati ügyintézőt...)

UI.: Tisztelt ügyeletben megfáradt doktor urak és hölgyek! A beteg azért jön Hozzátok, mert segítséget vár! Egy jó szó is lehet segítség: fiam, magának szerencsére semmi komoly baja nincs, fölösleges lett volna ügyeletre jönni. Ha már itt van, írok receptet é megsimogatom a buksi fejét, de legközelebb a házirovosához menjen ezzel. Lehet, hogy csepp a tengerben, de talán ő már nem jön vissza indokolatlanul, marad 9.999.999 további átlagember, aki nem végzett orvosit. De beteggel kiabálni, akár indokolt, akár nem, egyszerűen elfogadhatatlan!

ropile 2010.05.30. 18:26:57

@adamantium:
doki, vegyel vissza, a munkaltato is fizet boseggel

szabidoki 2010.05.30. 18:27:01

@Dr Borivoje Surdilovics: kíváncsi lennék, hogyan vezeted be a tanulmányi szerződést. Eleve ugye csak egy szakmára korlátozni nem lehetne, mert hát ugye az diszkriminatív, meg alkotmányellenes, tehát egyből mindenkire kellene, hogy vonatkozzon. Mondjuk Orbán kihirdeti holnap, hogy szeptembertől csak az tanulhat egyetemen, aki aláír x évre, vagy pedig teljesáras a móka. Szerintem azonnal kitörne a lázadás, de tegyük fel, hogy mégsem. Rendben, de orvosoknál csak az egyetem 6 év, a szakvizsga még 5-6 év, az mondjuk 11-12 év összesen, mire az első olyan szakorvos megjelenik, aki nem tud külföldre menni a tanulmányi szerződése miatt. Addig mi lesz, Okoska törp?
Amúgy még ez sem garancia, mert ahogy a dolgok pl. Angliában állnak, ha oda felvesznek valakit, a fizetéséből különösebb probléma nélkül ki tudja fizetni a képzés költségét.
A kollektív kivándorlás meg nem fenyegetőzés, hanem egy jelenleg is zajló folyamat, amit adminisztratív eszközökkel már nem lehet megakadályozni, és nem az az oka, hogy az orvosok gonoszok, hanem az, hogy egyszerűen lényegesen jobb körülmények várnak arra, aki külföldön szeretne elhelyezkedni, és nem minden orvos hülye annyira, hogy itt kínlódjon, mikor kényelmesen is elélhet. Ha tudsz külföldiül, akkor téged is szeretettel várnak. Egyébként az vesse ránk az első követ, aki "éhbérért rengeteg melót" választja a "kényelmes munka, jó fizetés" szitu helyett.
De van egy javaslatom, ami még nem volt: miért nem szidjátok a gonosz külföldieket, hogy mernek ennyit fizetni az orvosoknak? :)

Dr Borivoje Surdilovics 2010.05.30. 18:32:36

@adamantium: vaze 1 egyetem + szakosító postgrad. mint lényegében nálad.
"attól is függ mi is tört el a lábadban, mert ott sok csont van ám"

csontfüggetlen a 3 mp.Egyébként külbokán spirálrörés "corticalisnyi dislokacióval"

adamantium 2010.05.30. 18:33:28

@isti75: te kérted: www.hirado.hu/Hirek/2010/01/14/09/Mennyi_az_annyi_Ime_a_buszvezetok_fizetese_.aspx
mozdonyvezetők átlag 272000 (egy főorvosnak nincs ennyi a bére) ez úgy ezer euró, buszvezetők és kamionsofőrök (pest) 195000 - 720 euró (ez egy főorvos bére), tudod mennyi egy főorvos bére németországban? (egy kommentelő előzetes engedelmével) www.marburger-bund.de/marburgerbund/bundesverband/unsere_themen/tarifpolitik/vka/tarifrunde2008/Broschuere-10-Prozent.pdf
6200 eurónál kezdődik. tehát magyarországon egy mozdonyvezető több, egy pesti buszvezető meg annyi átlagbérrel rendelkezik mint egy főorvos. én meglepődnék ha németországban egy buszvezető 6200, egy mozdonyvezető mondjuk 10 ezre euróval lenne alkalmazva

adamantium 2010.05.30. 18:35:31

@_asdf: mit fizet a munkáltató? remélem nem a TB-re gondoltál mert azt a munkáltató 2%-ot fizet, az bizony egy rendes fizetség :D
www.apeh.hu/adokulcsok_jarulekmertekek/fizetendo_jar/jarulekmert_2010.html

adamantium 2010.05.30. 18:36:55

@Parmezanidész: kinek mi a munkája amit plusz pénzért végez, fejtsd már ki, remélem nem a nőgyógyászra gondoltál?

Gest anyó férje 2010.05.30. 18:37:10

Orvos és beteg konfliktusa szerintem tipikusan zérus egyenlegű játszma, magyarán a végén egyik se fog nyerni a másikhoz képest.
Ahogy nézem a dolgok állását végül mindkettő veszíteni fog. Akik bizonygatják hogy az orvos is csak ugyanolyan lehet hogy igazuk van de akkor mondják majd amikor éppen a hasukban bogarászik a műtét közben.

Vagy tegyék félre a havi 4300 forint eü járulékot (tudom az itt jelenlevők mindegyike 100 ezreket fizet havonta, de ők a kivételek Magyarországon a többség jó ha lepenget az alapdíjat) és ha egészségügyi ellátásra lesz szükségük menjenek Amerikába vagy bárhova ahol piaci árat kérnek. Ez az összeg 10 év után nagyjából 1 vizsgálatra és 1 kisebb beavatkozásra lesz elég

adamantium 2010.05.30. 18:41:34

@ddd.dino: beteg ember vagy te, 16%
olvasd már el mielőtt nevetséges leszel
6+2% www.apeh.hu/adokulcsok_jarulekmertekek/fizetendo_jar/jarulekmert_2010.html
2 miből van neked PhD-d, vagyis inkább csak 2 kritériumot mondjál meg IF, CI,
anyukámat a szádra ne vedd mert beverem a rusnya pofád
az epidermisz a bőr felső rétege: epi+dermis, az epilepsia az teljesen más
5-6-7. na ez már értelmes megszólalás
nézd már meg egy apeh iroda nyitva tartását, jó ha 20 óra

adamantium 2010.05.30. 18:43:11

@Dr Borivoje Surdilovics: 5 év + MSc, orvosnak nem kell az MSc benne van a képzésben. hány éves vagy mert ezt a diagnózist ha nem vagy 80 felett és nincs komoly bajod akkor műteni szoktam, de embere válogatja

kencel 2010.05.30. 18:43:56

EN ugy erzem itt fogalomzavarban vannak egyesek. A vizora szerelo nem vallalta be hogy esti ugyeletben is dologzik. Nem jar egyutt a munkajaval mig az orvosnak igen. HOmlokureg gyulladasom volt nem arcureg. Annak is vannak sulyosabb es kevesbbe sulyos tunetei. nekem a sulyos volt, mert cefettul fajt. Namost ha elviselheto a fajdolom akkor azt gondolom hogy ezert nem zargatom az ugyeletes doktor, majd megvarom reggelt.
Mivel elviselhetetlen volt ezert kellett bemennem. Elnezest hogy kihasznalom az ugyelet adta lehetoseget. Nem az anyajegyemet mentem eltavolitatni. Amugy meg milyen mar hogy kaptam gyogyszert a haziorvostol es meg sem varom a hatasat hanem azonnal elmegyek vele a nappali rendelesre, majd ott mellekesen elmondom a dokinak hogy: van gyogyszerem ma vettem be az elsot de baromira faj a fejem. Elkuld hogy szedjem csak majd hatni fog.Vagy nem??? Bar mindenbe bele lehet kotni.

ropile 2010.05.30. 18:44:41

@adamantium:
Akkor az en fizum alapjan:
Munkaadói egészségbiztosítási járulék (3%):18.000 Ft
Munkaadói TB járulék (24%):144.000 Ft
Munkavállalói eü-i járulék (6%): 36.000 Ft

Ez havonta: 198.000 HUF, iden 990.000 HUF

Magyaran majus 31 -ig 990.000 HUF -ot fizetek be a eu -be.
Namost, ha ehhez hozzavesszuk, hogy iden egy orvost sem lattam, de tavaj osszes 1x voltam orvosnal, 6 oran keresztul, ebbol 10 perc volt a vizsgalat + gyogyszerfeliras, a tobbit a varoban toltottem "pihenessel", illetve tavaj ev vegen hivtam ki az ugyeletet, mert ugyan nem tudtam mi a bajom, ellenben nem tudtam felkelni az agybol.

De ha hozzaveszem az elmult 6 evet, akkor osszesen 10x legalabb voltam orvosnal, akik halapenzert fel ev alatt megalmodtak, hogy a fasztudjabajom van, de mindenkeppen meg kell gyogyitani.

ha koszonom...

adamantium 2010.05.30. 18:47:17

@_asdf: www.apeh.hu/adokulcsok_jarulekmertekek/fizetendo_jar/jarulekmert_2010.html
a 24% az a nyugdíj-biztosítási járulék
a 3% meg csak 2 2010-től
ne keverjük a szezont a fazonnal a nyugdíjad az nem a TB-d

másikpista 2010.05.30. 18:47:35

@adamantium:
Én mostanában sokat nézegettem a külföldi lehetőségeket de az általad linkelt német orvosi fizetések eléggé a béka segge alatt vannak európai viszonylatban. Nyavalyás havi 6 ezer eurónál egy főorvos többet szokott kalkulálni, a 2-3 ezer euro meg legfeljebb egy kelet-európából jövő orvosnak lehet csábító ajánlat

adamantium 2010.05.30. 18:49:32

@másikpista: németországban nem is nagyok a fizetések, de ez egyébként csak az alap, norvégiába vagy angliába kell menni ha pénzt akarsz keresni

ropile 2010.05.30. 18:51:18

hmm, jo, igazad van, megneztem megin.
Vegulis, azt is sok.

mind1, nekem az mind1 :)

Dr Borivoje Surdilovics 2010.05.30. 18:52:56

@szabidoki: Bocs, én már közel 50 vagyok, az átkosban diplomáztam.Nekem és még sok százezernek abban a bizonyos átkosban is csak tanulmányi szerődéssel lehetett diplomám pedig fel sem merülhetett hogy elhúzzak innen.Az már csak hab a tortán hogy mint apámnak is hajdanán, nekem is megmondták hogy hova kell menni vidékre melózni hol van az államnak szüksége rám.

Parmezanidész · http://bemorgo.blog.hu 2010.05.30. 19:00:36

@szabidoki: általában mindenkire jobb körülmények várnak külföldön, ha beszél mondjuk angolul. Akkor miért nem vándorol ki a teljes magyar lakosság?

Nem szeretek hazafiassággal példálózni, mert az személyes ügy, de én pl Magyarországon szeretnék boldogulni. Akkor is, ha mondjuk Angliában könnyebben menne. Na, nem egy nagy veszteség Angliának, csak úgy mondom.

@adamantium: A GDP-nél egy szempontot nem vettél figyelembe. Az államnak dolgozó orvosok a GDP kábé 0%-át állítják elő, mégis ők kérnek a leghangosabban nagy szeletet belőle.

Természetesen a nőgyógyászra gondoltam.

@Gest anyó férje:
Ha az egészségügyi járulék semmire se elég, akkor miből is szeretnének több fizetést a dokik? :)

kencel 2010.05.30. 19:01:03

@bakela: most olvastam a hulyeseged. Menj el parkoloornek ott lehetsz paraszt Ez a dolgod te gyoker. Csak ti orovsok gondoljatok ugy hogy minden kis szarert elmegyunk a nappali rendelesre. Eletemben ketszer voltam ugyeleten.minden embernek faj a feje neha. Nekem is fajt de ezert nem rohanok rogton orvoshoz. Vagy ha te igen akkor meg nagyobb gyoker vagy mint ahogy szamoltam. Amikor meg jobban fajt gondoltam akkor sem er annyit hogy ezert az orvost zargassam hiszen hulyenek nez hogy fejfajassal bemegyek.Csak akkor mentem amikor elviselhetetlen volt es az pedig este jott ram.

adamantium 2010.05.30. 19:01:14

@Dr Borivoje Surdilovics: hát először is a sebésze válogatja, sokan úgy képzelik, hogy mint régen gipszben is lehet gyógyítani, ami nem hibás hisz több száz évig működött, de ha egy aránylag rövid és alacsony kockázatú műtéttel jobbat lehet kihozni, ráadásul utána gipszelni sem kell csak tehermentesíteni (így nem szenved a bokaízületet hosszú tétlenségtől). persze embertől is függ (jó most nem ismerlek téged, de feltételezem, hogy ha összehoztál egy MSc-t akkor csak megérted mit kell csinálni 6 hétig) mert pl egy hajléktalannak aki nem tud ügyelni a sebre, a tehermentesítésre annak lehet jobb a gipsz. de nem voltam ott, nem láttam a lábad és nem láttam a törésedet így ez csak a teáltalad leírt röntgenleletre alapozom

adamantium 2010.05.30. 19:06:22

@Parmezanidész: idióta vagy, lerészleteztem már neked, hogy akkor a hülyeségeket mondasz, hogy neki lehet támaszkodni. azokat az embereket akiket én lábra állítottam azoknak a GDP termelése közvetve az enyém, ha tehát egy orvos mondjuk élete során (40 év munka) 10 ezer embert állít lábra akkor 10 ezer ember GDP termelése közvetve az övé.
a nőgyógyásznak meg mióta KÖTELESSÉGE munkaidőn kívül bejárni és mindig ott lenni amikor egy bizonyos beteg szül? az egy plusz szolgáltatás, leírtam a példát a busszal meg a buszsofőrrel csak nem fogtad fel

Dr Borivoje Surdilovics 2010.05.30. 19:08:08

@szabidoki: az senkit. Arra hívtam fel a figyelmedet hogyha van egy társadalmi szükséglet (pl orvos hiány egyes kórházakban),akkor meg van rá a válasz is.Méghozzá kultúrált, piaci alapon is működő.

adamantium 2010.05.30. 19:11:22

@Dr Borivoje Surdilovics: de ilyen az únióban már nincs, kapitalizmus van aki többet fizet az kap meg egy szolgáltatást és egy munkaerőt. ha az angol kórház 2 milliót ígér egy orvosnak havonta akkor az oda fog menni és kész, ha a magyar állam orvosokat akar akkor fizesse meg őket, mert te is ha két cég közt kell válasszál az egyik 2 milliós fizetést ígér a másik 90 ezret akkor szerintem sokáig fogsz gondolkodni melyiket válasszad

szabidoki 2010.05.30. 19:12:32

@Parmezanidész: ha te kivándorolnál, az Magyarországnak nagy nyereség lenne... Amúgy képzeld el, az EU arról (is) szól, hogy mindenki oda megy dolgozni, ahová akar (és ahová felveszik), extrém esetben akár egy ország teljes lakossága is kimehet, ha akar, bár nyilván nem fog. Ha ez neked nem tetszik, reklamálj a parlamenti képviselődnél, vagy kezdj el aláírást gyűjteni, hogy lépjünk ki.
"Az államnak dolgozó orvosok a GDP kábé 0%-át állítják elő, mégis ők kérnek a leghangosabban nagy szeletet belőle." Ezzel szerintem beneveztél az év legostobább kommentje versenybe :)
Nagyon hülye, ha valaki mondjuk aktív dolgozó, de van egy balesete, ami kezelés nélkül megölné vagy megnyomorítaná, de az orvosi ellátás révén meggyógyul és dolgozik tovább, fizeti az adót, az mi, ha nem GDP-termelés?

Dr Borivoje Surdilovics 2010.05.30. 19:13:39

@szabidoki: " 11-12 év összesen, mire az első olyan szakorvos megjelenik, aki nem tud külföldre menni a tanulmányi szerződése miatt. Addig mi lesz, Okoska törp?" An most eltekintve a személyeskedéstől megválaszolom.Nekem is diplomaosztás előtt tolták az orrom alá a szerződést.Nincs aláírás-nincs diploma. Mondjuk ez nem volt túl elegáns az biztos,de nem volt meglepő mert korábban is így csinálták és tudtuk hogy ez lesz.

Parmezanidész · http://bemorgo.blog.hu 2010.05.30. 19:15:32

@adamantium: Micsoda érvrendszer... és te hiszed magad értelmiséginek? :D Gyorsan nézd meg a szótárban, mit jelent!

A tízmilliárd magyar, akiket te állítottál lábra, a megtermelt GDP-jét ugyanúgy köszönheti a vízműveknek, mert van mit innia, a Napnak, mert nem jégbolygón élünk, és így tovább.

Sőt. Az én szüleim és nagyszüleim adójából jártál egyetemre, tehát az általad lábraállítottak GDP-je valójában az én családom érdeme.

Munkaidőn kívül dolgozó orvost ritkán láttam. Olyat viszont már igen, aki munkaidő vége előtt elhúzott, és olyat is, aki a megbeszélt összeg fejében sem ment be a szülésre, mert éppen szabadnapja volt.

Tulajdonképpen miért nem mész egy magánrendelőbe dolgozni? Csak nem azért, mert a kutyának se kellesz? :)

Gest anyó férje 2010.05.30. 19:15:34

@Parmezanidész:
Az eü költségvetés nagy része a kemény költségekre megy el. Gyógyszert műszert Magyarországon se lehet kevesebbért beszerezni, fűtés villany piaci áron jön a kórházba és így tovább. Spórolni az eü dolgozók bérén lehet, ezt maximálisan kihasználja a rendszer.

Vegyük a nővéreket mert róluk kevés szó esett eddig, de annyi pénzért egyszerűen nem áll be képzett nővér sőt még képzetlent is nehéz találni. Nem is beszélve a szakasszisztensekről, ami már hasonló probléma mint az orvoshiány. Megvan idehaza a felső szintű képzés de hiába mert elmennek sokan külföldre vagy otthagyják az egészségügyet. Maximum beáll orvoslátogatónak a diplomás szakasszisztens

adamantium 2010.05.30. 19:16:00

@Dr Borivoje Surdilovics: hát ez ma már nem megy, mert olyan per lenne belőle, hogy be lehet zárni az országot

Dr Borivoje Surdilovics 2010.05.30. 19:16:11

@adamantium: azt azér ne gondold hogy az adófizetőknek csak kötelességük a Te oktatásodat fizetni, Te meg eldöntheted hogy ezért adsz-e nekik valamit vagy sem. A diplomád befektetés nemcsak neked hanem a társadalomnak is.

szabidoki 2010.05.30. 19:18:06

@Dr Borivoje Surdilovics: már leírtam, de leírom megint, mert láthatóan "nem ment át":
1. a te tanulmányi szerződésed 12 év múlva érik be, addig is kellene lépni valamit
2. egy angol fizuból különösebb hajcihő nélkül vissza lehet fizetni a magyar képzési díjat.

adamantium 2010.05.30. 19:20:04

@Dr Borivoje Surdilovics: hát az már késő, utólag nem írunk alá semmit .D és a szüleim befektetését ki nézi? hisz ők tartottak az egyetemen, meg egyébként is az adó amit jó pár éve fizetek, amióta ugye dolgozom az vajon nem kompenzálja a "képzési költségeimet"?

adamantium 2010.05.30. 19:22:21

@szabidoki: hát igen, állítólag 10 milliót kell majd visszafizessenek szegény csóró friss diplomásoknak ha elmennek, azt fél év alatt megkeresi angliában és még meg is él mellette, utána meg a következő fél év keresetéből pert indít az únió munkaügyi bíróságán, hogy magyarország korlátozza a szabad munkaerő áramlást: visszakapja a 10 millát meg magyarország fizethet 10 milliárdot a nagy kalapba

Parmezanidész · http://bemorgo.blog.hu 2010.05.30. 19:22:26

@szabidoki: Felőlem mindenki oda megy, ahova akar. Ha a hozzád hasonlóak már holnap elmennének, azt nagyon megköszönném. :)

adamantium 2010.05.30. 19:24:10

@Parmezanidész: akkor te majd kezeled magad, ahogy elnézem az IQ-dat már este térden állva könyörögni fogsz valami idióta itthon maradt orvosnak, hogy mentese meg az életedet

Dr Borivoje Surdilovics 2010.05.30. 19:26:09

@szabidoki: átjött,csak neked nem.
1.adminisztratív kell kezelni a helyzetet mert más megoldás nincs.Nem reális versenyképessé fizetésűvé tenni kiemelve egy szakmát a többitől-bármennyire szeretnétek.
2.Az államnak nem pénzre van szüksége hanem orvosra.

Polifémosz 2010.05.30. 19:28:13

Kedves Kollégák!

Javasolom, hogy ilyen zsigerből gyűlölködő, mások értelmetlen és felesleges szidásától elélvező bandának ne adjuk meg azt az örömöt, hogy válaszolunk nekik és vitatkozunk velük:"aquila non captat muscas"- ezt tartsátok szem előtt! Nyilván kisebbrendűségi komplexusuk van, pszihésen érintett emberek, sajnálatra méltóak....
Majd mikor a gyereküket műtik, vagy a katéteres laborban fekszenek a szívinfarktus után netán vastagbéldaganat műtétre tolják be őket másként fognak gondolni ránk, de ha nem akkor is kit érdekel?

szabidoki 2010.05.30. 19:30:10

@Dr Borivoje Surdilovics: "Nekem is diplomaosztás előtt tolták az orrom alá a szerződést.Nincs aláírás-nincs diploma." tartok tőle, hogy ez a komenizmusban működött, de ma már nem menne, mindenféle buta jogi meg EU-s problémák okán, de még ha meg is lehetne csinálni, szerintem beindulnának azok az ügynökségek, amik segítenek államvizsga előtt átjelentkezni egy angol/német orvosi egyetemre - a jogi lehetőség tudtommal már most is adott, csak nincs értelme élni vele.
Mondjuk jellemző ez az őskommunista, értelmiségellenes, "tilcsukbe" gondolkodásod, ami a röghözkötésben látja a megoldást, nem vagy te véletlenül mszp-s?

adamantium 2010.05.30. 19:31:19

@Dr Borivoje Surdilovics: mi akartunk belépni az únióba? igen akkor sajna el kell fogadni a helyzetet. ez olyan mint amikor egy faluban csak egy kőműves van és te házat akarsz építeni, ígérsz neki egy milliót, ő tízet kér, sokallod. mit tehetsz? nem építesz házat vagy hozol máshonnan egy kőművest aki 1 millióért is felépíti. ezt tettük mi is orvosokat hoztunk erdélyből kérpátaljáról, vajdaságból, megalázta őket a rendszer, a betegek mindenki szidta őket, pedig még magyarul se kellett őket megtanítani. de pár éve érdekes módon már ők se jönnek hmmm vajon miért? hát azért mert nem hülyék és fele annyi adminisztrációval és kínlódással ellenszenvvel, megaláztatással elmennek pár országgal odébb, mi meg főhetünk a levünkben, mert oda juthatunk, hogy az az egy szál kőműves is elmegy és akkor vagy összedől a ház vagy fizetünk valakinek kintről, de akkor már nem 10 millió lesz az ára hanem 20

Parmezanidész · http://bemorgo.blog.hu 2010.05.30. 19:34:31

@Gest anyó férje: nagyon érdekeset mondtál, mert itt az egész pocskondiázásban csak arról nem beszéltünk, hogy honnan akasszuk le azt a plusz pénzt, ami az egészségügybe kéne.

Még véletlenül se mondom azt, hogy az egészségügyi vezetés jól végzi a dolgát, de ha meglenne a szükséges pénz, akkor nyilván odaadnák.

Viszont ha most nincs, honnan lesz? Átszervezésből, aminek az orvostársadalom mereven ellenáll?

szabidoki 2010.05.30. 19:38:25

@Dr Borivoje Surdilovics: a tanulmányi szerződéses ötleted, na az nem reális. Amúgy több tanulmány született ebben a témában, és az az eredmény, hogy a legtöbb, külföldre kacsintgató orvos itthon maradna, ha kapna 250-300e nettót. Ez még messze nem a versenyképes nyugati fizetés kategória, de már előrelépés lenne a jelenlegi helyzethez képest.
Lassan érdemes lenne hozzászoktatni magadat a gondolathoz, hogy piacgazdaságban élünk, nyitva a globális piac felé, és itt bizony a szolgáltatásokat árán meg kell fizetni, különben soha nem lesz előrelépés.

ihatethisindapassthingy 2010.05.30. 19:38:56

@Dr Borivoje Surdilovics: Én azért előbb adnék az orvosoknak több pénzt, mint mondjuk a helyi kultúrális központ biztonsági őrének. Mondjuk mert kritikus infrastruktúra.

Tény, hogy ebben az országban baromi sokan keresnek kevés pénzt, de az is, hogy nem minden munka társadalmi hasznossága azonos, bármennyire fájdalmas is ezt kimondani.

Parmezanidész · http://bemorgo.blog.hu 2010.05.30. 19:40:56

@adamantium: Neked, hős népmentő és -fenntartó orvosnak, aki munkájából adódóan tiszteletet érdemel, gyanúsan sokszor szerepel a hozzászólásaiban a most is használt könyörgő viszony. Szerintem ez szánalmasan jól megvilágítja a motivációdat.

Ha azt szeretnéd, hogy könyörögjenek neked, miért nem mentél dominának? Még nem késő!

adamantium 2010.05.30. 19:43:26

@Parmezanidész: bölcsőde, mondtam már, oda való vagy

Dr Borivoje Surdilovics 2010.05.30. 19:45:12

@szabidoki: Az adminisztrációs eszközöknek széles tárháza van.Ez csak egy példa,hogy miként működik.Hasonló eredményeket lehet elérni a rezidensképzéssel is.

A többi badarságodra nem reagálnék,csak a röghözkötésre. Igen, röghöz kell kötni a diplomásokat és különösen azokat akire a hazának szüksége van, ha már ő azt nem érzi.Mert lakhelyed lehet sok,de hazád csak egy.Van aki az életét teszi fel erre minden nap. Mint az előbb írtam a magyar adófizetők befektetése vagy Te is, dolgozz meg hát a pénzükért.Mehetsz külföldre Te is dolgozni egyszer,de nem azért hogy ne népautód legyen, hanem Jaguár,hanem azért hogy tanulj és azt a tudást majd a néped hasznára (gyógyításánál) hasznosítsd.ÉS EZ NEM DEMAGÓGIA!!!-csak hazaszeretet,amit a liberális gondolkodás igyekezett kiírtani.(ennyit az Mszp-s dumádról)

szabidoki 2010.05.30. 19:46:46

@Parmezanidész: a pénzt a politikának kell előteremteni, nem nekünk. Mondjuk eddig a politikusok inkább eltüntették a pénzt, mintsem előteremtették volna. Ja, és pont leszarják, hogy milyen ellenállást tanúsítunk az átszervezésekkel szemben. Azt hiszem, sem Mangalicát, sem a Molnár Lajoskát nem izgatta egy percig sem, hogy az orvostársadalom mit gondol, és tartok tőle, hogy a Fidesz sem jobb.

ropile 2010.05.30. 19:48:59

roghozkotes... a romanok ugy csinaljak, hogy a diplomasok nem fizetnek adot... no nem eletuk vegig. ez nekem is szimpatikus megoldas lenne, bar ezt csak hallottam.

Parmezanidész · http://bemorgo.blog.hu 2010.05.30. 19:52:12

@adamantium: igen, már harmadszor mondod, nem csodálkozom, hogy csak ennyi telik tőled.

Szállj magadba, barátom. Még senki nem lett fontos ember attól, hogy azt hajtogatta, hogy ő milyen fontos.

Szép szakmát választottál, ne járasd már le a hivatásodat és magadat is azzal, hogy követeled az elismerést.

Persze lehet, hogy tévedek, és te vagy a legmenőbb falusi körorvos a megyében.

Inkább azt találd ki, amit fentebb kérdeztem: miből vegyük a pluszpénzt a pluszfizudra?

NemesekErnyo 2010.05.30. 19:53:23

Visszafizettetni az oktatás költségét nem rossz ötlet. Kezdhetjük mindjárt a mérnökökkel, számítástechnikai szakemberekkel. Meg azokkal, akik ugyan itthon maradtak, de nem a szakmájukban dolgoznak.

ihatethisindapassthingy 2010.05.30. 19:54:29

@Dr Borivoje Surdilovics: Jó-jó, de valahol jogos az orvosok igénye, hogy normális munkakörülmények (beleértve munkabért is) között dolgozhassanak, nem?

adamantium 2010.05.30. 19:55:23

@_asdf: hát most náluk nagy a balhé minusz 25% a közalakalmazotti bérekben, egyébként ott úgy volt, hogy államilag meghatározhattak akár 100% os pótlékot is bizonyos hiányterületeken. pl nem volt elég ftiziológus (TBC-t gyógyító orvos), adtak 100% pótlékot, egyből jött mindenki, ugyanígy az anesztesekkel, egyébként egységes 16% volt az adó, de, hogy mi lesz ott Isten tudja

szabidoki 2010.05.30. 19:56:37

@Dr Borivoje Surdilovics: amit írsz, valóban nem demagógia, hanem nettó ostobaság. Fogd már fel végre, hogy amit szeretnél, ma már nem lehetséges, és csak magadnak ártasz, ha nem szállsz ki mihamarább ebből a rákosista álomvilágból, amiben jelenleg élsz!
Az való igaz, hogy az adminisztratív eszközöknek széles tárháza van, a közös pontjuk az, hogy nem működnek, legfeljebb ideig-óráig elhalasztják a kényszert a tényleges és hatékony intézkedésre - általában addig, hogy már végképp fájdalmas és költséges legyen.

adamantium 2010.05.30. 19:58:41

5 perc szünet a balhéban egy kis felüdülés, lehet nálunk is ez kellene: index.hu/kulfold/2010/05/30/megnyerte_a_valasztast_az_izlandi_viccpart/

ropile 2010.05.30. 20:01:09

@adamantium:
Eh, azert csak van valamia fizun felul :)
a TBC -t gyogyito orvos, az nem a tudogyogyasz? ( ezt jatekon kivul kerdezem ), az anesztes meg az altato orvos?

Nalunk sosem volt egyseges 16% az ado... de ez egy dolog, gondolom azert igy is jobb az IT fizuja az EU fizujahoz merten.

adamantium 2010.05.30. 20:04:29

@_asdf: a tüdőgyógyász az a pulmonológus, magyarországon jellemzően kevés a TBC-s, így asszem a ftiziológia az egy ráépített szakma a pulmonológiára, nincs külön entitása de lehet tévedek. az anesztes az az altatós orvos

adamantium 2010.05.30. 20:05:19

@BKV reszelő: kacorka moderálni az orkot légy szíves

szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2010.05.30. 20:11:02

@adamantium: Nem ritka az, aki úgy gondolja, ez történt.

ropile 2010.05.30. 20:11:38

@adamantium:
koszi :) jo hat egyet eltalaltam, patologusnak veleny alkotas nelkul meg jo lennek...

btw, te belgyogyasz vagy?

szabidoki 2010.05.30. 20:13:24

@BKV reszelő: a legtöbb orvosi műszert ma már robotok gyártják, téged elnézve jobb is...
Amúgy ha úgy érzed, hogy túlteng benned az energia, amit csak verekedéssel lehet levezetni, miért nem mész ki a cigánysorra, és teszel ott igazságot?
Ha marad belőled valami, én szívesen ellátlak :)

Despota 2010.05.30. 20:14:56

@adamantium: Jelenleg én szerkesztem a blogot. Mindjárt nézem, hol kell "ritkítani" a kommenteket.

adamantium 2010.05.30. 20:19:02

@Despota: szerintem egész civilizált bár kissé temperamentumos volt az a vita amíg meg nem jelent troll barátunk :)

ropile 2010.05.30. 20:19:09

azert az elarul valamit, hogy az orvosi dolgok es a munkahelyi terror nemikepp osszefugg :) bocs ez tenyleg "trollkodas" :)

szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2010.05.30. 20:19:43

@szabidoki: Mekkora lenne az a fizetés, ami mellett érdemes lenne vállalni ugyanezt a munkát?

Mekkora lenne az, ami -több orvos esetén- a csökkent munkamennyiséggel kompenzálva elegendô lenne?

Despota 2010.05.30. 20:23:04

@adamantium: Már szanálok, azért volt egy két anyázás, amelynek semmi köze nem volt a kulturált vitához, azokat selejtezem éppen.

adamantium 2010.05.30. 20:25:07

@Despota: bár éppen az anyukámat emlegették egyszer a közepén, de a végefelé kezdett elfajulni igazán a dolog

Dr Borivoje Surdilovics 2010.05.30. 20:26:48

@ihatethisindapassthingy: igen jogos,és sok mindenki másnak is.De csak együtt megy,nem lehet kiragadni belőle csoportokat. Ráadásul az orvosok kifejezetten az a csoport amelynek jelentős hányadának nem a fizetéséből kell megélnie. (na most majd ezen rúgózunk, hogy mekkora az annyi)Egy biztos nem akarok olyan világban élni ahol az óvónő,vagy tanár külön juttatásért látja el a munkáját. A rendőrnek hogy gyakrabban járjon erre felé,a hivatalnoknak hogy tegye azt amiért fizetik stb.A hálapénz is korrupció és nem fizetéskiegészítés.Közönséges vesztegetés.Kínában pl ezt is adminisztrációs megoldással felszámolták.A fenti jogalapon bűncselekményt követ el nem csak aki adja hanem aki kapja is.És a betegtől nem lehet elvárni hogy bűncselekményt kövessen el,nem?

Despota 2010.05.30. 20:27:21

@adamantium: Még csak a felénél tartok és voltak cifra dolgok...Anyázás, ciril betűs hablaty, reklám...

adamantium 2010.05.30. 20:28:53

@szomorutojas: a gond az, hogy felborult már a rendszer, jelenleg kb 40 ezer orvos van magyarországon és évi 1000 új orvos végez. tekintve, hogy egy orvos 25-65 éves kora közt dolgozik, ha soha senki nem betegedik meg, megy el külföldre, nem szül, nem hal meg, nem unja meg a pályáját akkor egyensúlyban van a rendszer, de hát mivel ez nem így van és külföldről sem jön senki a hiányt pótolni, pár éven belül, kórházakat kellesz bezárni, hogy a maradék egyáltalán működőképes legyen, a várható borulás 10 év múlva következik be, ha sokan mennek ki külföldre akkor 5 év

Despota 2010.05.30. 20:31:48

Kedves BKV reszelő kitiltva egy hétre.

Despota 2010.05.30. 20:36:23

Kedves hölgyeim és uraim! Most +felügyelet nélkül hagyom Önöket, kéretik kulturált keretek között vitatkozni :).

szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2010.05.30. 20:38:09

@adamantium: ismerve az expatok kenyerét, az a fizetés, ami elegendô itthontartásra, elegendô a hazacsábításra is. Aki külföldön dolgozik, az nem meghal, csupán más rendszerben dolgozik.

adamantium 2010.05.30. 20:42:46

@szomorutojas: a külföldön dolgozásnak van egy kritikus határa a gyermek: ha már kivitted akkor nem hozod haza, ha kint született akkor megint nem hozod haza, tehát szerintem csak az egyedülállókat lehet hazacsábítani

szabidoki 2010.05.30. 20:50:58

@szomorutojas: már írtam feljebb, kb. 250-300e nettó már tisztességes fizu lenne.
Természetesen úgy, hogy be vannak tartva a munkaidőre vonatkozó korlátok, jelesül 8 óra elrendelhető, +12 óra vállalható túlóra hetente, ügyelet teljes óraszámon történő elismerése, kötelező pihenőidők kiadása.
Az a vicc, hogy ezek jelenleg is létező és hatályos jogszabályok, csak mindenki szarik bele. Ha minden kórházi orvos beperelné a saját kórházát (és azt hiszem, elfogadták a class action-ről szóló törvényt, ami lényegesen megkönnyíti a csoportos pereket), olyan kártérítéseket ítélnének meg a bíróságok, hogy az bedöntené az összes kórházat.
@Dr Borivoje Surdilovics: ne sértődj meg, de nem mindenkinek Kína a követendő példa, bár nálad érthető, látva vonzódásod a sztálinista diktatúra módszereihez... Tudod, mi többiek inkább nyugatra tekintünk, nem keletre...

szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2010.05.30. 21:00:55

@adamantium: nehéz más fejével dönteni, én gyerekként két országot jártam meg. Vittek, hoztak.

@szabidoki: ez szerény álom, és ez igencsak szomorúvá teszi.

Dr Borivoje Surdilovics 2010.05.30. 21:06:44

@szabidoki: nem sértődöm, hogy el ne felejtsd a nagy nyugat majmolásod hogy megteheted az nagyrészt kinai kölcsönből teszed te is.Ugyanez az ország a legnagyobb hitelezője most már a nyugatnak is.(az USA legnagyobb hitelezője is az megelőzve Japánt)Sok mindent lehet tanulni keletről is és nyugatról is,nem kéne egyoldalúan szemlélned a világot,sokkal összetettebb annál.

Még egy nekem különösen tetsző dolog van arra felé a jogalkalmazásban: tényleges halálbüntetés gazdasági bűncselekményekért (vs. Kulcsár ügy -nesze neked nyugat)

Pöttöm_Panna 2010.05.30. 21:11:58

@dr. bodri: Elkeserítő ez a blog, nem is értem, miért olvasom -ez biztosan egyfajta mazohizmus lehet nálam :) Hihetetlen stílusú kommenteket lehet itt olvasni pro és kontra egyaránt. Éppen ezért külön köszönöm Önnek, hogy ennyire normális, emberi stílusban szólt hozzá a témához. Amikor az itt irogató orvosok hozzászólásait olvasom (tisztelet a kivételnek, pl. Dr. Morcz is ilyen), mindig emlékeztetnem kell magam, hogy van sok nagyon jó és egyben kedves, normális orvos is. Szerencsére nem egyet ismerek én is. Kritikán aluli, amilyen modorban itt sajnos nagyon sokszor írnak -igazából nem is értem, miért, hiszen ettől nem lesz semmi sem jobb és meggyőzni sem lehet ilyen stílusban senkit. Azt viszont el lehet érni, hogy ingerem legyen megtudni, kik ők és hol praktizálnak, hogy még véletlenül se keressem fel őket, bármi bajom is lenne. Gondolom, ez senkit se rendít meg (nem is azért írtam), de ezen azért el kellene gondolkodnia bizonyos embereknek.
Tessék kérem, Ön itt a minta: így is lehet reagálni!
Őszintén megértem, amit Ön írt, és bevallom, én nem biztos, hogy vállalnám. Mindig vonzott az orvosi pálya, de nem ez a része:)
Ha jól értem, hogy Ön háziorvos, nagyon örülnék, ha megtudhatnám, hol, és ha Önhöz tartozhatnék. Az Ön által leírt rossz példák egyike sem szokásom, jó beteg lennék :)

Őszintén szólva nem nagyon látom a blog értelmét: megoldani semmit sem old meg, csak teret ad a indulatos, esetenként minősíthetetlen hozzászólásoknak mindkét oldalon. Remélem, hogy ők (akár orvosok, akár nem), csak a szerény kisebbséget képviselik. Persze írhatna ide más is, de kinek van kedve kitenni magát annak, hogy itt szétcincálják? Viszont ez talán egy lehetőség lenne arra, hogy azon orvosok, akiknek van ideje, lehetősége arra, hogy itt kommenteljen, bebizonyítsa: vannak (remélhetőleg sokan)emberséges, emberileg is JÓ orvosok. Mert ehhez a hivatáshoz szerintem ez is szükséges, nem csak a szaktudás.

adamantium 2010.05.30. 21:13:12

@Dr Borivoje Surdilovics: ki adja nekünk a jogot, hogy emberként emberek élete felett ítélkezzünk, mi van ha tévedünk? nem mintha én nem lennék néha a halálbüntetés híve (pl pedofil gyilkosok, vagy Fritzl féle emberek, olyanok akik élve veszélyesebbek mint holtan) de csínján kell ezzel bánni

Dr Borivoje Surdilovics 2010.05.30. 21:27:23

@adamantium: örülök hogy orvosként ezt vallod.Én nem vagyok orvos,csak egy olyan világot látok ahol a világ lakossága 2010.január elsejére virradóra 6.834.509.600 fő volt,amelynek egyhatoda kifejezetten éhezik és szomjazik.Naponta tízezrek hallnak így meg,hát nem sajnálom azt az egyet aki embertársaira veszélyes,vagy megfosztja,megrongálja a köz vagyonát.
De nagyon elkanyarodtunk a témától.

szabidoki 2010.05.30. 21:28:56

@Dr Borivoje Surdilovics: látom híve vagy a tetszetős, de értelmetlen intézkedéseknek. Attól tartok, hiába van halálbüntetés Kínában a gazdasági bűncselekmények esetében is, még mindig virágzik a korrupció, esetenként felkötnek egy-egy szerencsétlent, de a rendszer attól még működik - pont mint itthon: nálunk is lesittelnek néha egy-két korrupt politikust (a kivégzés azért durva lenne), de maga a korrupciót létrehozó és fenntartó környezet változatlan.
@szomorutojas: az az igazán zavaró ebben, hogy elvileg ezek a hatályos szabályok, nem valamilyen külföldi példa alapján vágyott álom...

Gest anyó férje 2010.05.30. 21:31:24

@Dr Borivoje Surdilovics:

Annyiban igazad van hogy az orvosok "adminisztratív eszközökkel" való ráncba szedését a sztálinista rendszer találta ki. Lásd orvosperek a vége felé. Csak ebbe Sztálin előbb halt bele mint az orvosok, úgyhogy nem ő nevetett a végén. Lehet hogy csak véletlen, de intő példa azért most is

Dr Borivoje Surdilovics 2010.05.30. 21:46:25

@Gest anyó férje: Bár nem értem az összefüggést,de megemlíteném hogy Sztálin 75 évesen egy közel sem nyugodt élet után halt meg (nem milliárdosként) és nem ebbe tört bele a bicskája úgy hiszem.

Dr Borivoje Surdilovics 2010.05.30. 21:49:38

Bár az érdekesség kedvéért lehet hogy az orvosok győztek:"2003-ban egy közös orosz-amerikai történészcsoport olyan közleményt adott ki, mely szerint Sztálin szervezetébe varfarin, egy erős patkányméreg jutott, amely megakadályozza a vér megalvadását, és embernél agyvérzést okoz. Mivel a szer szagtalan és íztelen, könnyen beadható az áldozatnak. A varfarint egyébként az 1950-es évek közepén az orvosok a nyugati országokban is alkalmazták szívinfarktus veszélyének kitett betegeknél. 1955-ben Dwight Eisenhower az USA elnöke is varfarin injekciót kapott, miután szívrohamon esett át. Persze, a dózison sok múlik."

szabidoki 2010.05.30. 21:59:09

@Dr Borivoje Surdilovics: most meg fogsz ijedni: képzeld el, ezt a warfarin nevű gyógyszert még ma is használják, és esélyes, hogy ha infarktusod lesz, te is kapni fogod...

szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2010.05.30. 22:13:10

@szabidoki: én az összegre gondoltam. A munkamennyiségrôl nekem is vannak történeteim, amik lazán 48 órásak, nem ritkán ezer kilométer feletti vezetéssel egybekötve. Az összegben az a szomorú, hogy a karbantartásvezetô technikusunk heti 60 óráért kap ennél többet. Nemzetközi viszonylatban alulfizetett.

Dr Borivoje Surdilovics 2010.05.30. 22:13:50

agyvérzés vs.infarktus? Nem sok választást hagysz.Azt hiszem az infarktust választanám.De természetesen hogy a blognál maradjunk egy karzsibbadással nem merném felébreszteni az ügyeletes orvost,elmúlik az magától.

adamantium 2010.05.30. 22:19:19

@Dr Borivoje Surdilovics: eredetétől függ, ha elvágtál egy ideget a karodban akkor az igencsak sürgősséget képez :D

Dr Borivoje Surdilovics 2010.05.30. 22:29:32

Hát akkor minden kedves Magyarországon maradt orvosnak nyugodt ügyeletet!

Gest anyó férje 2010.05.30. 22:34:43

@Dr Borivoje Surdilovics:
"nem értem az összefüggést"

Sok mindent nem értesz azt hiszem

Gest anyó férje 2010.05.30. 22:43:17

@Parmezanidész:
"Viszont ha most nincs pénz honnan lesz? Átszervezésből, aminek az orvostársadalom mereven ellenáll? "

Egyszerű a módja. Akinek szüksége van arcüreg pungálásra fizet mondjuk 30 ezer forintot. Éjszakai ügyeletben sürgősséggel ugyanez 50 ezer. Gondolod hogy az "orvostársadalom" áll ellen az ilyen elszámolás bevezetésének?

szil5 · http://psycho.blog.hu/ 2010.05.31. 00:03:55

Det finns en vårdgaranti som gäller i hela landet
När behörig vårdpersonal beslutat om besök eller behandling i samråd med dig som patient så anger vårdgarantin hur länge du som patient längst ska behöva vänta.
Vårdgarantin reglerar inte om vård ska ges eller vilken vård som kan komma i fråga. Garantin reglerar endast inom vilka tidsgränser du som patient ska erbjudas vård.
Det kan innebära att du erbjuds besök eller behandling hos annan vårdgivare om du inte kan erbjudas vård inom tidsgränserna där du sökt vård.
Vårdgarantin gäller vid kontakt med och vid läkarbesök i primärvården samt vid första besök och behandling i all planerad specialiserad vård på ett sjukhus/mottagning oavsett om det är en läkare, sjukgymnast, etc. Vårdgarantin gäller naturligtvis för alla patienter.
Primärvård
Kontakt med primärvården samma dag
Samma dag som du söker hjälp ska du få kontakt med primärvården, till exempel vårdcentralen eller sjukvårdsrådgivningen. Det kan ske via telefon eller genom besök.
Läkarbesök inom primärvården inom sju dagar
Bedömer primärvården att du behöver besöka en läkare ska detta ske inom högst sju dagar, till exempel på vårdcentralen eller hos familjeläkaren.*
Akutvård
Den akuta vården berörs inte av vårdgarantin. En akut sjuk patient ska få vård så fort som möjligt, precis som tidigare.
Specialiserad vård
Besök i den specialiserade vården inom 90 dagar
Om man får en remiss till den specialiserade vården, ska man få en tid för besök inom 90 dagar. Det gäller även om man sökt vård utan remiss.*
Behandling påbörjad inom 90 dagar
Efter beslut om behandling, till exempel operation, ska man få en tid inom 90 dagar.

Ez a hivatalos egész Svédországra vonatkozo szabály.
Használjátok valami forditó programot.
Már leírtam ezt írtam párszor, de ne én meséljem csak.

Dr. Morcz · http://drmorcz.blog.hu 2010.05.31. 08:34:56

@Káin: Erről lemaradtam, így jár az ember, ha egy napon nem netezik...
Szóval, pontokba szedve:
1. Beteggel nem üvöltünk, éjszaka sem. Én a magam részéről ellátom, de pikírt megjegyzéseket én is tennék, ha 3 napos panasszal éjjel zargatnak.
2. Orvos nem telefonos ügyfélszolgálatos. Aki telefonon diagnosztizál homloküreggyulladást, ez alapján ír (kis dózisban) antibiotikumot, az előbb-utóbb belefut majd egy jó kis orvosperbe. A beteget személyesen ki kell vizsgálni, meg kell hallgatni a panaszait stb. Többek közt ezért tartom zsákutcának az online "rendeléseket" is.
3. Ezt támasztja alá az is, hogy a javasolt kezelés mellett a beteg állapota romlott. Bennem olvasás közben az merült fel, nem agytályog vagy más, koponyán dolog (daganat stb) okozza-e a csillapíthatatlan, egyre erősebb fejfájást. A lehajlás ui. minden olyan fejfájást is erősít, amit koponyán belüli nyomásfokozódás okoz.
4. Nagyon hiányolom a poszt végéről a történet zárultát. Visszament-e fül-orr-gégészhez, felszúrták-e, mért fogyott el 2 levél fájdalomcsillapító stb.

Bocs, nem olvastam el a kommenteket, ha a beíró már válaszolt volna az utolsó pontra.

SteveJobs · http://16bit.blog.hu 2010.05.31. 10:27:04

@adamantium: Hogyne fizettem volna.. én fizetem jelenleg is az orvosok egy részének oktatását, ezek mellett én fizetem a munkanélküli orvosokat is sőt fura módon a dolgozó orvosokat is. Ha nem jött át nem akarok a beteged lenni (anonym rulz) Nekem NEM feladatom eldönteni mennyire vagyok súlyos állapotban, nekem NEM feladatom mérlegelni, hogy ami ma még csak fejfájás holnapra nem e homloküreg gyulladás lesz. Egyetlen oka van ennek: ÉN NEM VAGYOK ORVOS! Te értesz ehhez nem én.. Nem könnyű meló, aláírom, de azért az engem is fel tud baszni mikor az orvos félrészegen elzavarja haza a beteget aki pár órával rá meghal. Igenis rosszul van valaki tessékcsak elmenni az ügyeletre mert SOHA NEM LEHET TUDNI! Neked pedig igenis tessék gyógyítani..

Hipósgriff 2010.05.31. 17:57:59

@SteveJobs: a fejfájásodat okozhatja akár terhesség is (nem feladatod eldönteni, tényleg).
Ha fél-, vagy egészen részeg orvossal találkozol, bátran hívd a kórházi rendészeti szolgálatot, az ő kötelességük eljárni.
Az ügyeletre valóban el kell menni, amennyiben a baj VALÓBAN a sürgősségi ellátásra tartozik.

adamantium 2010.05.31. 19:38:06

@SteveJobs: te garantáltan nem fizeted, az állam fizeti, a te adód meg az államháztartásban egy nagy nulla, a saját gyermekeid oktatására sem elég, maradjunk annyiban, hogy mindenki a saját gyermekei oktatását finanszírozza állami segítséggel. Munkanélküli orvos nincs, mert az ország nem engedheti meg ezt a luxust. a dolgozó orvost azt meg végkép nem te fizeted, esetleg ő téged, ez már korábban ki lett fejtve miért is. NE aggódj el foglak látni ha a betegem leszel. tudod nekem sem tisztem tudni, hogy egy villanykörte kiégése mennyire fontos és súlyos, kihívom a villanyszerelőt hajnal 3-kor, szerinted örülni fog? kijön? ha jól megfizetem akkor biztos. ne aggódj ha friss sérülésed van akkor ellátnak, de itt egy 3 napos probléma volt. nem vettem észre az eredeti leírásban, hogy részeg lett volna az orvos. és egyébként mit várt a beteg és mit kapott? fájdalomcsillapítót, hát azt otthon is bevehette volna

Daihelyon 2010.05.31. 20:34:13

Ennyi ostoba orvos ellenes hozzászólást is csak ezen a blogon látni.

Az meg külön a sírva röhögős mikor valaki azzal jön, hogy ő fizeti az orvos taníttatását. Az ilyentől a szavazati jogot azonnali hatállyal meg kell vonni, annyira hülye.

A röghöz kötésre röviden és tömören: a jó ...., azt. Ez nem a szuculizmus, bújtatott munkanélküliséggel és pult alól adott VHS kazettákkal. Ugyan azt mint az előbb: szavazati jogot azonnali hatállyal megvonni az ilyen kiötlőjétől.

meronem 2010.06.01. 14:54:21

@isti75: "Ugye nagyon meg lennétek lepődve ha a tűzoltó a hálapénz befizetése esetén lenne hajlandó eloltani az égő házatokat."
Azért az elég ritka, hogy csak akkor látnak el valakit, ha előre fizet, az egyértelműen bűncselekmény. A példa rossz, szokás szerint.
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása