Hagyják meghalni a betegeket a kórházakban

Körülbelül négy éve történt az ominózus eset, minek következtében könnyedén meg is halhattam volna. A következő volt a forgatókönyv:
Nem éreztem magam valami jól, nehezen kaptam levegőt, így meglátogattam háziorvosomat, aki egyébiránt legjobb barátom édesapja, nagyon jó orvos, akivel igen jó viszonyt ápolok.
Elvégezte a panasz alapján szükséges vizsgálatokat, majd közölte velem, hogy ezzel ő sajnos mint általános háziorvos nem tud mit kezdeni, így írt is egy beutalót mellkasi röntgenre.Tudtomra adta, hogy a kórházi illetékesek minden további teendőt a tudtomra fognak adni, ne aggódjak.
A papírral a kezemben - bízván a jó ellátásban - szinte vígan sétáltam be a mohácsi kórház illetékes osztályára, hogy megtegyék az orvosok azt, ami a kötelességük.
Kétoldali mellkasi röntgen volt a feladatuk, totális rutinmunka.Belépek, beutalót leadom, de ahogy ránéztem a mohácsi dokira - aki egyébként még mindig ott dolgozik - valahogy nem kapott el a bizalom szele. Nagyjából dél körül jártunk, de láttam rajta, hogy valami nincs rendben ott fent nála. Magyarán, bizony, ha nem is totálisan, de meglehetősen részeg volt az akkor kb. ötvenes doki. Mondom sebaj, ez egy rutinfeladat, nem lehet gáz. Szintén felettéb jó kedve volt a mellette legyeskedő harmincas ápolónőnek. Leülök, gépet beállítják, jön a fotózás, minden rendben. Felkelek, nézik a papírokat, állok tőlük kb 5 méterre - oda sem hívtak - és a szó legszorosabb értelmében NEVETTEK a leleten. Doki megkérdi:
- Hehehe... hogy érzi magát? Jól van?
- Nos, nem valami jól, de voltam már sokkal rosszabbul is.... miért, tán nagy a gond?
- Neeem, neeeem, neeeem.... semmi gond nincs! Menjen haza, pihenjen egy estét, csak EGY KIS MEGHŰLÉS! (további kacarászás az ápolónővel)Kissé hihetetlen volt ezt hallani, mert az enyhe meghűlést háziorvosom mindig kiszűrte, gondoltam, akkor minek küldött be röntgenre. Gyanút fogtam, így a rend kedvéért kikértem a röntgenfelvételeket, hogy azokat bemutassam háziorvosomnak. Este fele felállítottam orvosom házába, hogy megmutassam neki, mit dobott a gép. Előtte kérdezte, hogy mit mondtak, én elmeséltem neki töviről-hegyire az esetet. Akkor már egy kicsit húzta a száját, érezte, hogy valami nem stimmel. Átadtam neki a felvételeket, és a doki ott helyben majdnem lepetézett, jó, hogy nem kapott szívrohamot. Lényeg a lényeg, Kétoldali teljes tüdőgyulladásom volt, amit nem hogy egy orvosnak, de egy legalja ápolónak is észre kell vennie a felvételek alapján. Nem akart nekem hinni az orvosom, hogy ezt nem mondták el, de aztán beadta a derekát, miután elmondtam neki az illetékes istent játszó mohácsi kollegája nevét. Hallotta már hírét.
Az orvosom elárulta, hogy ha nem kértem volna ki a felvételeket, nem megyek el hozzá, és követem a tróger mohácsi orvos instrukcióit, valószínűleg nem keltem volna fel álmomból másnap reggel. Hihetetlen zavarban volt, és nyomatékos
elnézést kért a mohácsi doki nevében tőlem, hogy ilyen dolgok érhetik az EÜ-i ellátásban a betegeit. Azóta eltelt pár év, és minden héten fent vagyok náluk. A dokim egyre nagyobb stresszben van, mert meséli, hogy a komoly EÜ-helyzet miatt ő hiába tesz meg mindent, egyszerűen hagyják a betegeit meghalni a kórházakban dolgozó társai.Az alkoholista orvos nevét diszkréció miatt nem árulom el, de ezúton is kívánom neki, hogy az isten verje meg minden áldott nap, ugyanis nyilván nem én vagyok az egyetlen, akit így kezelt.
Nos, ez az én történetem, semmi színezés, semmi lódítás, minden szava igaz. Azt hiszem, így stílusosan kijelenthetem:
amíg élek, nem felejtem el.Zoli
Van egy sztorid a magyar egészségügy helyzetéről? Megvárattak, félrekezeltek, megaláztak? Küldd a praxisblog@yahoo.com címre!
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
adamantium 2010.04.18. 12:09:09
halbikvera 2010.04.18. 12:10:07
De az is tény, hogy röntgenre küldik az embert, aki a leletét visszaviszi (vagy ha kórházon belül zajlik, akkor többnyire csak átküldik) az orvosnak, aki odaküldte. A röntgenen lévő személyzet, még ha részeg és nevetgélős is, nem mondja meg a betegnek, hogy nesze, ez a bajod, vegyél be két aszpirint, pihenj, menj haza. Vagy akár mást sem mond.
Ha feltételezzük, hogy a posztoló legalább részben igazat ír, nem kizárt, hogy a részeg személyzet megnyugtatta, h semmi baja, elég ha pihen - noha erre sem felhatalmazása, sem kompetenciája nincs.
Viszont! Aki beküldte röntgenre, az nyilvánvalóan megmondta neki, h hozza vissza az eredményt, s majd ő megmondja, mi lesz. Innentől kezdve teljesen mindegy, h a röntgenen mit magyaráztak neki. Ha egyáltalán mondtak bármit.
szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2010.04.18. 12:10:13
Szerintem a hitelesség és a bánásmód a beteggel fontosabb, az ittasság kevésbé, mivel nyugodtan végezhet valaki jó munkát annak ellenére, hogy ivott.
"9 ami érdektelen, nem képvisel nagy jelentőséget"
Sokat kell még változnia a magyar egészségügynek, mire én újra megkísérlem a meglátogatását. Talán a következô generáció felszed valami alázatot és szolgáltatásorientált szemléletet. Ha jól látom, te még abba a korosztályba tartozol, aki szerint a doktor embertest-szerelô.
Nubat 2010.04.18. 12:11:48
He?
Ez mit is jelent?
Nem szedi be a gyogyiját vagy nem fogadja el a diagnozist?
Vagy mit is?
Ragaszkodva a fentebbi cikkhez persze!
halbikvera 2010.04.18. 12:12:32
adamantium 2010.04.18. 12:13:01
halbikvera 2010.04.18. 12:19:41
Nekem, betegként bőven megfelel, ha meggyógyít. Nem érdekel, ha szigorú, ha viziten kívül sose látom, ha vizitkor is csak a segédeihez beszél (volt ilyenem, amúgy kiválóan "szerelő" prof). Gógyítson, kezeljen, lásson el. Ha valaki arra vágyik, hogy kinyalják a valagát, az menjen magánklinikára.
szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2010.04.18. 12:19:51
Természetesen másnap, amikor vettem mûanyag "gipszet" és kicseréltettem ismerôs orvossal, ô azt mondta, hogy ha nem gipszeli át nekem, akkor meg is sántultam volna. Ez persze ellenôrízhetetlen, de a gipszelés körülményei hihetòvé tették.
adamantium 2010.04.18. 12:21:11
ezt a mondatodat remélem nem gondoltad komolyan: "Szerintem a hitelesség és a bánásmód a beteggel fontosabb, az ittasság kevésbé, mivel nyugodtan végezhet valaki jó munkát annak ellenére, hogy ivott."
előszőr is manapság megengedhetetlen, hogy valaki ittas legyen a munkahelyén hacsak nem italkostoló :)
szerintem aki ittas az nem hiteles, a cikk is mintha ezt sugallná. és remélem nem magadból indultál ki amikor ezt leírtad.
alázatot és szolgáltatásorientált szemléletet???? nem értelek a beteg az így állít be: csá csumi kő egy röntgen, vagy szasz csak egy tetanusért jöttem, de vizsgáljuk meg, nem nem kell nincs nagy baj csak a szuri kell és ez általános - akkor ne beszéljünk már az alázatról. szolgáltatásorientáltság??? hát leszavazták a magánbiztosításokat akkor milyen szolgáltatásbeli különbségek legyenek? mert az állami biztosító a tényleges költségek 60%-át fedezi
Motorpenis 2010.04.18. 12:21:33
Nem biztos egyébként, hogy a betegnek joga van tudni, mi a betegsége. Benne van a törvényben.
A panasszal pedig az Egészségbiztosítási Felügyelethez kell fordulni, nem a rendőrséghez, vagy a kamarához.
Alikam 2010.04.18. 12:21:44
Basszus, ha a lottó ennyire menne, már multimilliárdos lennék!
Délután kettőkor állítottam oda hétköznap.
Morogni se morogjon, főleg ne így, a beteggel szemben. Mert mégis mit tehetek én arról, hogy ipeg volt gondolom neki aznap max. 4 hasonló esete?
Velem ne morogjon, van az embernek olyankor baja elég, nem még az orvos sirálmait hallgatni, hogy neki ipeg több hasonló eset jutott.
Akkor ha repülőgép szerencsétlenség történik ott is morog, hogy ha még egy repülőgépes jön azt nem fogom ellátni?:)
Persze, elláttak, nem is azon van a lényeg ez esetben hanem már az alap hozzáálláson.
(Lehet, én fogalmaztam félreérthetően, és nem ügy. doki volt, hanem ott volt az eredeti pozíciója is, passz..)
halbikvera 2010.04.18. 12:23:15
szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2010.04.18. 12:23:24
Szóval kivitelezhetô az ideális orvos-beteg viszony, csak pénz kérdése :).
Ha fizetnék TB-t, most belemennék a "node miért nem jár ezért a pénzért olyan szolgáltatás" kezdetû végeláthatatlan vitába, de szerencsére engem már nem érint.
epres négercsók 2010.04.18. 12:23:38
De a posztban az van leírva, hogy a doki csak meghűlést említ, és a tüdőgyulladást a háziorvos mondta. Ergo, amit adott a röntgenorvos leletet, azon nem szerepelt a tüdőgyulladás szó, sem annak bármelyik - latin vagy magyar - változata. Mert ezt a szót a háziorvos használta. Szóban. Mert a háziorvos nem ad papírt a betegnek, mint a szakrendeléseken szoktak. Legalábbis nekem a négy darab háziorvosom, akikhez szerencsém volt életemben, még soha nem adott.
Még egyszer: azt nem vitatom, hogy a röntgenen a beteg kapott írásos leletet. Csak a posztból pont az tűnik ki, hogy ezen nem szerepelt a tüdőgyulladás szó.
De hagyjuk is a francba az egészet, mert szemmel láthatóan nem érted még mindig, hogy miről beszélek.
Alikam 2010.04.18. 12:24:59
Persze se fájdalomcsillapító se semmi nem volt:)
halbikvera 2010.04.18. 12:28:06
Amúgy nyilván, el lehet menni magánklinikára, én megfelelő anyagi körülmények mellett sem mennék, nem kell, hogy ott lihegjenek körülöttem.
halbikvera 2010.04.18. 12:29:06
adamantium 2010.04.18. 12:29:09
epres négercsók 2010.04.18. 12:29:40
Én pl. a mai napig nem tudom, mit jelent az, amit tíz éve ráírtak egy MR (vagy CT?) leletemre, hogyaszongya: "neuroepitelialis cysta vagy perivascularis űr gyanúja" (elnézést, ha elírtam, vmi ilyesmi volt). Csak közölték, hogy az MR-leletemen semmi extra nem látszik (az egyébként fennálló epilepsziámat később az EEG igazolta).
epres négercsók 2010.04.18. 12:31:42
Ez esetben a szerző tényleg ideírhatja, hogy a második leletén milyen latin szavacska szerepel.
Most jó? :)
szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2010.04.18. 12:31:49
@halbikvera: Igen. Ha nem az volt a baja, amiként adamantium írja, akkor miért riogatta és hiteltenítette el a kollégáját.
Motorpenis 2010.04.18. 12:35:17
adamantium 2010.04.18. 12:35:46
szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2010.04.18. 12:37:32
@adamantium: Úgy értettem, hogy a 9-et az én felsorolásomra értetted, nem az eredeti cikkre. Ezesetben elnézésedet kérem, bár talán betegnek titulálni kicsit túlzás volt.
epres négercsók 2010.04.18. 12:42:58
Na, mentem sportolni.
Azért kösz a felhomályosítást.
deflorator 2010.04.18. 12:46:31
dr kíváncsivagyok 2010.04.18. 12:47:53
halbikvera 2010.04.18. 12:49:04
Plusz nekik is ugyanúgy lehet rossz vagy jó napjuk, unhatják a banánt, elegük lehet a hülye betegekből, stb. Épp ezért, ha ellátnak rendesen, a többi nem érdekel. Persze szívesebben megyek kedves, barátságos orvoshoz, háziorvos-választásnál ez pl. az egyik legfontosabb szempont, de ki lehet olykor-olykor bírni egy-egy marcona egészségügyist is. Amúgy azt vettem észre, h többnyire rajtuk is lehet javítani, ha úgy szól hozzájuk az ember.
victor vacendak 2010.04.18. 12:51:48
adamantium 2010.04.18. 12:52:33
szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2010.04.18. 13:02:54
Hogy egy radiológus mennyi kárt tud tenni ha ittas, nem tudom. De valamiért feltételezem egy felnôtt emberrôl -hacsak nem alkoholbeteg-, hogy meg tudja ítélni az állapotát, és jobban félti az állását, mint egy nap szabadságot.
Ezért mondtam, hogy kisebb problémának tekintem.
adamantium 2010.04.18. 13:08:12
szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2010.04.18. 13:08:55
szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2010.04.18. 13:10:34
bleee 2010.04.18. 13:12:14
szil5 · http://psycho.blog.hu/ 2010.04.18. 13:14:57
Csak úgy a tisztesség kedvéért a poszt írója feltehetné ide a betegségének dokumentációját. Az Eü tövény értelmében joga van a teljes dokumentációját kikérni. Csak be kellene scannelni. Akkor rögtön kiderülne, hogy volt-e ellentmondás a két orvos véleménye, diagnózisa között és kié állhatott közelebb a valósághoz.RTG kép, RTG lelet, laborok , testi állapot teljes részletes leírása a körzeti orvostól és a kapott kezelés is persze részletesen. Csak így lenne értelme. Már ha a cél az igazság kiderítése és nem csak az indulatok felkorbácsolása.
Egy másik észrevétel. Tényként kezeli a posztíró és a kommentelők is, hogy az orvos részeg volt. Van annyira profi diagnoszta a posztíró, hogy biztosan megtudja ezt állapítani?
Volt már pl. annyira fáradt és kialvatlan, hogy kábának és dekoncentráltnak nézett ki, esetleg nem a megszokott módón viselkedett? Mert én már igen sokszor. 48 órás ügyelet alvás nélkül és utána rendes munkanap. Ajánlom a kommentelőknek is probálják ki.
Nemrég olvastam egy tanulmányt. Orvosokat vizsgáltak kölönböző hosszúságu és terheltségü ügyeletek után. Részletes psychologiai vizsgálatok történtek és a részegséggel állítottak fel párhuzamot. Az eredmény bizony az, hogy részegségnek megfelelő állapot alakul ki x idejü ügyelet után. És nem ez nem egy Blikk szintü cikk volt.Szóval kicsit óvatosabban a vádakkal.Nem kell minket sajnálni, de azt elvárnánk, hogy a saját frutsztrátiótokat ne úgy vezessétek le, hogy másokra köpködtök.
Kacorka! Ha igazán színvonalas blogot akarsz csinálni, nem ilyen mélyrepülést, akkor a beküldött írásokhoz némi objektiv adatot is bekérnék alátámasztásul.
victor vacendak 2010.04.18. 13:16:41
másikpista 2010.04.18. 13:20:00
Ez a hely nem is arra való hogy bármi tisztázódjon, hanem hogy mindenki kiönthesse a lelki papírkosarát.
Olyan mint a zsidóknak a siratófal Jeruzsálemben ahol el lehet panaszolni mindent visszamenőleg úgy 2500 évre, bőven tele is tömködik papírfecnikkel a hasadékokat újra meg újra. Nálunk sem olyan az egészségügy amilyet elvárnának az emberek, de mitől lenne jobb? Van valakinek épkézláb reformelképzelése, megvan hozzá a szükséges nemzeti konszenzus? (mert fájdalom nélkül nem fog menni, akárki akármit is ígér)
Egy fenét. Marad a nemzeti panaszkultúra ápolgatása, ebben mi erősek vagyunk
szabidoki 2010.04.18. 13:23:35
Két eset lehetséges:
1. Háziorvos hall valami gyanúsat a beteg tüdején, de lövése nincs, hogy mi az. Mondjuk kétoldali tüdőgyulát illik felismerni még a háziorvosnak is, de mindegy, most nem ment. Elküldi a beteget a kórházba, beutalóval az SBO-ra vagy a belgyógyászati ügyeletre. Ott a belgyógyász/sürgősségi ügyeletes megvizsgálja, hümmög egy kicsit, mert ő sem ismeri fel a súlyos kétoldali tüdőgyulladást, elküldi a beteget röntgenre. Ott elkészül a felvétel, az esetleg ittas radiológus ír egy leletet, meg némi erősködésre odaadja a filmet is (ez kórházanként változik). A beteg visszamegy az SBO-ra/belgyógyászatra, ott a lelet és a film birtokában mondanak valamit, illetve kap egy kezelési lapot. Tehát máris van a kezében két dokumentum, egy rtg-lelet, meg egy SBO-s kezelési lap, amin kéne szerepelni valamilyen diagnózisnak. Ezzel utána visszamegy hős háziorvosához, aki ugyan fizikális vizsgálattal nem hallotta meg a tüdőgyulladást, mert hát ugye 10-20 tüdőt hallgat meg naponta, de ez a rutin nem elég, a röntgenen viszont rögtön kiszúrja a bajt, pedig mellkasröntgent a háziorvos jó, ha szökőévente egyszer lát. A kezelés meg ugye intravénás antibiotikum, és ha szükséges, légzéstámogatás, ami csak intenzív osztályon kivitelezhető, de erről már nem ír a posztoló.
2. Ez a verzió annyiban más, hogy itt a házidoktor közvetlenül röntgenre küldi a beteget, kihagyja a sürgősségit/belgyógyászatot, de a radiológusnak itt is kell valamilyen leletet írnia, amin szerepel valamilyen diagnózis, de az nem elképzelhető, hogy a radiológus ilyeneket mondjon a betegnek, hogy ez csak meghűlés, majd elmúlik. A legtöbb esetben a beteg nem is találkozik a leletező orvossal, általában az asszisztens hozza-viszi a papírokat meg a filmeket.
Egészen biztos, hogy a történet ebben a formában nem történt meg. Vagy hazugság az egész, vagy elég jelentős átalakításokon ment keresztül a sztori, és így hiteltelenné teszi azt a részt is, hogy valamelyik orvos részegen dolgozik. Persze akinek nincs rálátása arra, hogyan működik az egészségügy, és tudja, hogy ez a sztori így nem igaz, rögtön elkezd kaffogni, hogy "részeg a doki", és nem is hallja meg, mikor mások mondják, hogy ez így nem kerek - még akkor sem, ha esetleg tényleg van, aki piásan dolgozik.
másikpista 2010.04.18. 13:23:54
Ha már olyan jót nevettek a röntgenleletén, küldje el a Hócipőhöz hátha mi is tudunk nevetni rajta! Lehet hogy elfelejtette levenni a melltartóját a Zoli?
adamantium 2010.04.18. 13:24:56
matrixer47 2010.04.18. 13:27:49
adamantium 2010.04.18. 13:30:03
deflorator 2010.04.18. 13:42:42
Kalamona 2010.04.18. 13:51:46
Bocs., ha ismétlek: legelső kérdésem, hogy négy év után most mit is akar?:(
Aztán mi alapján döntötte el, hogy részeg a doki?:( netán fújatott szondát, vagy sétáltatta a felezővonalon, mint ámerikában?:( Sztem valótlan a sztori, a leírás alapján. Lehet, hogy részigazságok vannak benne.
Az elmúlt négy évben háromszor is vittek a sürgősségire (kétszer Pesten, egyszer Sopronban), de egyszerűen nem tudom elhinni, hogy, hogy igazat írt a hírforrás.
Ráadásul mindhárom esetben a legkisebb gondom is kisebb volt annál, hogy a dokik(kétszer nénike volt) alkoholszíntjét ellenőrizzem.
Irise 2010.04.18. 14:19:46
Radiológus orvossal a beteg mellkasrtg-mél nem találkozik, mert az asszisztens lövi a felvételt.
A beteget a háziorvos nem a rtg-hez küldi,hanem SBO-ra, terápiára, avagy,ha rtg-re,akkor ő kezeli a beteget továbbra is.
A sztori semmi egyéb,mint uszítás, és gratulálok minden marhának, aki bevette.
Punk is not dead 2010.04.18. 14:43:06
Ha valakinek ilyenje van, az nem volt még rosszabbul, az nem ezt válaszolja: "- Nos, nem valami jól, de voltam már sokkal rosszabbul is.... miért, tán nagy a gond?"
Ha valakinek nincs ép légzőfelülete (a post írója ugyanis ezt állítja azzal, hogy mindkét tüdeje teljesen gyulladásban van, az nem kap levegőt, az nem tud jönni-menni, az fuldoklik, és halálosan kétségbe van esve.Amikor minden légvétel iszonyúan fáj (mert a kiterjedt tüdőgyulladásnál bizony fáj) és nincs elég levegő, nos, annál kevés rosszabbat tudok elképzelni.
Nehezen hihető, szinte lehetetlen, hogy nem adnak leletet a felvételről. Mivel a felvétel után jellemzően a beteg az öltözőbe, onnan a folyosóra megy, az is szokatlan, hogy a betegtől az öltözőben vagy a folyosón megkérdezi az orvos, hogy hogy van.(Feltételezem, hogy nem a leletezőben vetkőzött-öltözött.)
A röntgenben nem ápolónők vannak, hanem rtg. asszisztensek, ez két különböző szakma. Egy ápolónak nem dolga (nem is tanulja)a rtg. felvételek elemzése. Ezt csak a történeti hűség kedvéért mondom. Igen, valóban nincs ráírva senkire, hogy mi a végzettsége, de ha ez nem egyértelmű, ne kapcsoljuk össze a "legalja" jelzővel sem.
Valami minden bizonnyal történt, de nem ez, nem így, és nem olyan állapotban volt a poszt írója, ahogyan arra visszaemlékszik.
Nem mintha nem láttam volna már részeg orvost, sőt. Hogy mi lesz akkor, ha jelentik a részegséget? Csak egy történet: Pécs, 400 ágyas klinika, a délelőtt operált érbeteget éjjel újra műteni kell. Az ügyeletvezető sebész olyan részeg, hogy ügyeleti párja nem vállalja vele a műtétet, és felhívja a szuperügyeletest. A beteget rendben megműtik a józan orvosok, a részeg fegyelmit kap, a kisügyeletest elüldözi a kollégák egy része, mert "köpött". (Ez valamikor 1984-85-ben történt.)
maythebetter · http://www.szuperakcio.hu 2010.04.18. 14:49:05
Nagyjából felejtős a sztori, ennél nagyobb baromságot még részegen se tudnék kitalálni.
Orcsány_Virenc 2010.04.18. 15:02:04
Tmagnólia23 (törölt) 2010.04.18. 15:25:50
hoel 2010.04.18. 16:05:39
Önjáró Talajgyalu 2010.04.18. 16:42:37
Kilencvenes évek eleje, dunántúli kis falu. Anyám hetek óta rosszul érezte magát, enyhe hőemelkedése, megduzzadt nyirokcsomói voltak. Többször is elment a helyi házi (körzeti) orvoshoz, aki megnyugtatta, hogy csak kimerült, írt neki nyugtatót(!) (Elenium, asszem) és hazaküldte.
Unszolásomra (tizenéves kölyök voltam) végül elment a közeli kisvárosban lévő SZTK-ba és kivizsgáltatta magát: a diagnózis: Hodgkin-kór (nyirokrák). Ugyanaz a betegség, amiben akkortájt a miniszterelnök, Antall József is szenvedett. Az orvos még évekig praktizált nyugdíjazása előtt. Nem akarom tudni, hány embert diagnosztizált kimerültséggel. Anyám pedig sok év küzdelem után, miután többször is lemondtak róla, végül meggyógyult.
CsigaBige 2010.04.18. 17:31:22
"Az ingyenes ellátás színvonala ne legyen más, mint a fizetősé..."
Csak tudnád, hogy 46 éves korodig már mennyit fizettél az adódból ezért az "ingyenes ellátásért" Szerintem megdöbbennél, ha összeszámolnád.
Egyébként nekem is volt perforált vakbélgyulladásom, ezért is olvastam végig a sztoridat. Nem kellemes dolog, pláne, hogy nálam abszolút az orvosok nézték be a tüneteimet (még a lakatos apukám is előbb rájött a diagnózisra, csak nem hittek neki az orvosok), és ezért perforálódott. De nem írom le itt a történetet, nekem egy egész posztom kerekedett belőle. Ha van kedved, olvasd el: szepvilag.blog.hu/2009/10/08/hajszalon_mulott_de_tuleltem
CsigaBige 2010.04.18. 17:35:39
"A papírral a kezemben - bízván a jó ellátásban - szinte vígan sétáltam be a mohácsi kórház illetékes osztályára..."
Kétoldali tüdőgyulladással -kis netes szörcsölgetés után- az ember nem sétálgat vígan...konrétan érdekes, hogy egyáltalán még tud járni...
észrevétel 2010.04.18. 18:19:30
Még egy laikusnak is feltűnne hogy ha valaki olyan állapotban van,hogy kétoldali tüdőgyulladásban már másnap reggel meghalna,azt a háziorvos is észleli,arra találták ki a sztetoszkópot.Antibiotikum felírás nélkül már el se engedné tüdőszűrőre,sőt azonnal írná a kórházi beutalót.Én is jártam már így,ezért tudom, hogy ez a történet annyira sántít hogy már nevetséges.
Érthetetlen hogy 4 év távlatából miért pont most jutott eszébe vádaskodni a nagy nyilvánosság előtt.Valami célja bíztos van az orvostársadalom lejáratására,vagy valami személyes bosszú.
Valami hihetőbb dologgal álljon elő,amiben valami logika is van.
khi 2010.04.18. 19:04:13
"Leülök, gépet beállítják, jön a fotózás, minden rendben"
Annyira sem veszi a fáradságot a BARMA hogy utána nézzen ha már kamuzik, nincs az a mellkasröntgen amit ülve csinálnának, max. tolószékes betegeknél...
szánalom, ez a blog már kb. az 5.-ik kamu orvosfikázó cikket adja közre, ezeket is fel kellene jelenteni nem csak a részeg orvost
FalóNyúl 2010.04.18. 19:16:03
venszivar 2010.04.18. 19:27:59
khi 2010.04.18. 19:33:34
Igen, a legtöbben azért lesznek orvosok mert imádják kockára tenni embertársaik életét, megalázni őket, hibát hibára halmozni és feketén megkeresni azt amit minden normális országban fizetésként adnak. az aki netto 100ezerért csinálja szerinted miért csinálja?
MSimon 2010.04.18. 19:34:05
khi 2010.04.18. 19:53:34
Az a baj hogy nem csak ez de a legtöbb ide írt "ez történt velem a kórházban, orvosnál" történet mert mindig kiderül hogy több sebtől vérzik a sztori és a valósággal még csak köszönő viszonyban sincs.
Hazugságból kiindulni és ez alapján ítéletet mondani, háááát, kádáréknál, rákosiéknál esetleg... ott még működött
A lényeg szerintem az hogy valaki/kik megpróbálnak lejáratni egy hivatást módszeresen és ehhez hazugságokkal operálnak, a sok hülye meg beveszi mert gőze sincs csak örül hogy végre nekieshet a boxzsáknak..
Ez alapján minden hivatást, szakmát bevehetnénk a blogba és fikázhatnánk mindenkit csak hazudni kell és kész...
Nem tudom kinek az érdeke hogy az országban dolgozó egyre kevesebb orvost is elüldözze, munkájukat ellehetetlenítse de szerintem aki ilyen hazugságokkal teli cikket lehoz, mellette kiáll ott kell keresgélni
venszivar 2010.04.18. 20:08:07
Az elmúlt tíz évben végzett orvosok között mind rendes,emberséges,"értünk"van ???Vagy már nem tesznek NAGY esküt? Egy cipész elszúrja a talpat,már viszed is vissza !!Ha egy vill.szer. elmegy s nem működik a cucc,hívod is vissza .A doki TÉVED,rossz esetben szarik is rá...SOHA nem derül ki !!!!A beteg nem bírta,hát nemmegmurdelt ????Ti azért közben felveszitek a jattot........ TUDOM !!! EZ VAN ,ez nem kézzelfogható,de,hogy ti lennétek az áldozatok , no azt NEM !!! Bőven van, úgy 10 000 000 alanyotok ,behozzátok a kezdeti lemaradást,de nektek minden kevés !!!!Mint ált.másnak is .
észrevétel 2010.04.18. 20:10:07
Olyan háziorvos nincs aki kétoldalú tüdőgyulladást ne ismerjen fel,és ne írjon fel rá gyógyszert,hanem csak úgy elküldi a beteget röntgenvizsgálatra.Olyan beteg sincs aki kétoldalú tüdőgyulladással ,magas lázzal, vígan sétáljon az utcán,másnap meg majdnem meghalna.
Mielőtt célbavenné a részeg röntgenorvost,már hiteltelen az egész történet.Találjon ki valami hihetőbbet.De lehet hogy ez volt a cél, jól elszórakozik a kommentelőkön.
igyugyaz 2010.04.18. 20:11:25
Ilyenek alapján mondjátok ki a posztolóra, hogy biztosan hazudik mint pl. ez.
"az nem elképzelhető, hogy a radiológus ilyeneket mondjon a betegnek, hogy ez csak meghűlés, majd elmúlik"
-Csak egy kérdés: Milyen tények birtokában vagy, ami alapján ezt megállapíthattad?
Közeli hozzátartozómmal is történt hasonló, ha nem visszük át másik kórházba jó eséllyel meghalt volna a rossz (semmilyen) diagnózis miatt. Ez nem jelenti azt, hogy minden orvos gondatlan, de azt igen, hogy hasonló esetek bőven megtörténnek.
Egyébként meg igen, nyilvánvaló, hogy az orvosoknak sokat kell dolgozniuk és ezért legtöbben kevés fizetést kapnak, sajnálatos és nincs jól, de ez senkit nem kellett, hogy meglepetésként érjen aki az orvosi egyetemre felvételizett úgyhogy ez nem lehet érv amellett, hogy valaki rosszul végzi a munkáját.
tt60 2010.04.18. 20:17:48
NemesekErnyo 2010.04.18. 20:34:39
khi 2010.04.18. 20:40:35
Az orvosnak egyébként büntetőjogi felelőssége van( asszem sem a cipésznek sem a villanyszerelőnek nincs), ha a beteg "megmurdálna" és a boncolás ezt orvosi hibára vezeti vissza lehet akár börtönbe is menni és ezért egy villanyszerelő fizetésének jó ha felét kapják, ez az ami elgondolkoztató
NemesekErnyo 2010.04.18. 20:44:43
"Az orvosom elárulta, hogy ha nem kértem volna ki a felvételeket, nem megyek el hozzá, és követem a tróger mohácsi orvos instrukcióit, valószínűleg nem keltem volna fel álmomból másnap reggel. Hihetetlen zavarban volt, és nyomatékoselnézést kért "
Nálam a két apró momentum alapján inkább kifejezetten a barát doki lenne a hunyó... nem véletlen, hogy zavartan pillogott.
adamantium 2010.04.18. 20:47:17
adamantium 2010.04.18. 20:50:20
másikpista 2010.04.18. 20:57:48
Legközelebb le kell venni a melltartót röntgenvizsgálat előtt és akkor nem lát kétoldali tüdőgyulladást a háziorvos
venszivar 2010.04.18. 21:04:09
@adamantium: Miért nem mentetek vill.szer.-nek ??Mert ti az embereket akartátok gyógyitani. Most miattatok nem fogok tudni aludni ......Már zokogok..........
adamantium 2010.04.18. 21:05:04
szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2010.04.18. 21:06:26
adamantium 2010.04.18. 21:10:35
szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2010.04.18. 21:12:23
khi 2010.04.18. 21:13:36
nem mertem jobban megnyomni a ceruzát mert az gondolom többeknél kiverte volna a biztosítékot hogy maradjunk a villanyszerelő példánál
hát én sem, bár vasárnap 24/h brutto 18 ezerért:)
hétköznap 16h bruttó 11 ezer
adamantium 2010.04.18. 21:14:06
szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2010.04.18. 21:14:40
szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2010.04.18. 21:16:40
vagy aki elfogadja, hogy az orvos akárhogy bánhat vele, hisz milyen tiszteletreméltó, hogy 12 évig tanult, aztán alig jön össze az érdi ház kutyával, almafával.
adamantium 2010.04.18. 21:19:32
khi 2010.04.18. 21:24:12
lehet mindenkinek rémtörténete csak az legyen igaz, nem pedig félig vagy teljesen hazugság mert az egy másik történet.
ha igaz és rémséges dolgok történtek, minden khban, rendelőben ott található a betegjogi képviselő összes elérhetősége sőt legtöbbször személyesen is elérhető, ilyenkor hozzá kell fordulni hogy az orvos részeg, félrekezel, stb.
az hogy négy év múlva írogatunk valami hablatyot amit egyesek készpénznek vesznek...
vagyok59 2010.04.18. 21:24:40
És ha már van ilyen, nem sok értelme van annak, hogy hazugság ez a poszt, hiszen az orvos nem a beteg előtt tárgyalja meg a leletet.
Ez egyrészt nem igaz, orvostól függ, pld. esetemben is előttem nézte és kommentálta, másrészt egy részeg orvos akár oda is hugyozhat, hiszen részeg.
Én feljelentettem volna a többi beteg és orvos érdekében. Bizonyíték maga a lelet, tehát a posztolót én ebben tartom hibásnak.
venszivar 2010.04.18. 21:32:17
Másnap már a kb.12m2-es szobájában szófosást kapott, ADDIG míg elő nem került a boriték !!!! Akkor 3 azaz három másodperc múlva már az ajtó kilincset fogta s kint is voltunk....Az a kevés fizetése mellett ,ez a SEMMIÉRT !!!! MEKKORA ÓRABÉR !!!????Neki mindig volt,van s lesz munkája !!Ha nincs CSINÁLNAK !!!!!
Dokik !!!Egyezzetek már meg az években.Próbáljátok meg így: 1év az 10 000 Ft. Úgy talán értitek..........
adamantium 2010.04.18. 21:38:52
szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2010.04.18. 21:42:23
Egy orvos munkája felelôsségteljes, stresszel és nehézségekkel teli munka, szerintem jól meg kellene fizetni. Ugyanakkor nem fogadom el a rossz minôségû munkára indokként az alacsony bérezést. Te sem fogadnád el, hogy a nembéemvéd egyszercsak ne fékezzen, mert a fékösszeszerelô sormunkást rosszul fizetik. Ott gyanis arra van a minôségbiztosítás, hogy kiszûrje a rosszul fizetett munkaerô hibáját. Szolgáltatásban a visszajelzések adják a minôségbiztosítás fô információforrását. Márpedig a magyar egészségügy igénybevevôinek visszajelzése általánosan alacsony, tehát feltételezhetôen a vevôk (igénybevevôk) elégedettsége alacsony. Kell lennie valami hibának ott.
Sôt, azz összes -szerencsére nagyon kevés- saját élményem is negatív. Ha autószerelôtôl kapok ilyen szolgáltatást, nem viszem oda vissza a kocsimat. Mindenesetre számomra megkönnyebbülést jelent, hogy nem vagyok rászorulva a magyar egészségügyre, és ha ez sem jelzésértékû, akkor maradjunk abban, hogy minden rendben van, legalábbis számodra, és rokonaid/ismerôseid számára... node ezt már említettem.
@khi: Nekem van saját történetem, és számomra elég is ennyi. Az esetek száz százalékában (noha a minta kicsi, szerencsére), az ellátással elégedetlen voltam. Édesanyám például nem, egyrészt alacsonyabbra is helyezte a lécet, másrészt igen komoly baja volt, így nem azzal foglalkozott, hogy miként bánnak vele, hanem azzal, hogy megmentik -e az életét. Megmentették, és valóban ez a legfontosabb, a körítést pedig keressük meg máshol. Más országban, más orvosoknál.
szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2010.04.18. 21:44:19
adamantium 2010.04.18. 21:49:22
venszivar 2010.04.18. 21:54:46
hogy az "ügyeletes" táblán (amit nem használtak),viszont kint volt 6 azaz hat név-főorvos s egy még nem az. IGEN !!Csak röhögtek rajta s egymásra néztek. Ne általánosítsunk !!! Rátod gondolunk !!! Csak ti mindig máshogy tekeritek , csavarjátok. Egy cég igazgató ,ki építész s az sem szól ha a cégnél egy "melósánál" 22 X többet keres !!!NEKI JÁR !! MÉG KEVÉS IS.......
venszivar 2010.04.18. 21:58:31
adamantium 2010.04.18. 22:00:54
venszivar 2010.04.18. 22:07:08
A fő dokinak az isten pénze sem elég..........???vagy miért ??
A fiam is 4.-éve ott él s NAGYON HIÁNYZIK !!!! Na mégsem fogok jól aludni.........
Az utolsó 100 komment: