A tipikus magyar orvoslátogató

Kedves Blogozók!
Egy igaz történet a váróteremből.
Néhány kérdés merült fel bennem az orvosi rendelő várótermében.
Kíváncsi lennék, hogy ez csak velem fordul elő mindig, vagy vannak még sorstársaim a Praxis Blog olvasóinak táborában is. Ha igen, akkor kíváncsian várom a reakcióitokat. Bocsánat a terjedelemért, de ki kell írnom magamból. Cserébe próbálok egy kis humort vinni dologba…
Az orvoslátogató az egy külön faj az emberek között vagy földönkívüli?
Kérdezem ezt azért, mert ma megint összehozott a balsors egy díszpéldánnyal belőlük.
- Bejön a váróterembe.
- Nem köszön.
- Célba veszi az rendelő ajtaját és kopog.
Nagy betűkkel ki van írva: „KÉRJÜK, NE KOPOGJON!”
Mivel nem érkezik válasz, megint kopog.
Gondoltam, segítek neki, mert lehet, csak nem akarja égetni magát az olvasószemüvegével.
- Uram! Vannak bent. Ne kopogjon!
Bár csak fél méterre ültem tőle, mintha nem is ebből az univerzumból jött volna a hangom. Hátrafordult, rám nézett, de csak átnézett lényemen. Tekintetéből pedig azt olvastam ki, hogy én mint szerencsétlen halandó most igazán örülhetek, hogy nem semmisít meg rögtön emberfeletti tudományával.
Szerencsémre visszafordult, mivel kinyílt a rendelő ajtaja és a mindig igen kedves asszisztensnő kiszólt neki, hogy mindenkinek várnia kell és már be is csukta az ajtót.
Megörültem, hogy az Ő tudománya nagyobb, mint ezé a földönkívülié, de valami hihetetlen dolog történt. Megint bekopogott.
Na ekkor döntöttem úgy, hogy feláldozom magam az orvosomért, az asszisztensnőjéért, a betegekért és a világegyetemért. Megmagyarázom valahogy ennek a lénynek, hogy nem mehet be csak úgy egy orvosi rendelőbe.
Kezdeti kommunikációs sikertelenségemet, amit valószínűleg a rossz hallása okozott, végül a látására gyakorolt hatással sikerült kompenzálnom. Felkeltem a padról és elé álltam. Ettől a vizuális élménytől megdöbbent kicsit. Két méter leszek öt centi múlva és 130 kilós vagyok. Ő ennek kábé fele volt és nem volt zöld, én annál inkább vörös az idegtől. Elmutogattam neki, hogy még hárman vagyunk előtte és ahhoz, hogy ide bejuthasson vagy ő lesz a negyedik, vagy le kell küzdenie engem, mint egy akadályt.
MEGÉRTETTE ÉS VÁLASZOLT! ÍGY SZÓLT HOZZÁM:
- „Hivatalos ügyben vagyok. Kérem, ne inzultáljon!” Mondta szinte gépies hangon. Na vazze! Pszichikai terrorral próbálkozol?! Akkor én egy kis testivel!
- Ha én inzultálnálak, akkor hivatalosan is orvoshoz kellene menned! Majd kicsit közelebb léptem hozzá.
- Ne akadályozza a munkámat!
- Te pedig, ne zavard a rendelést és várd ki a sorodat!
- Én nem zavarom a rendelést. Bemegyek Önnel.
- Veleeeem?! Velem biztos nem!
Mivel nem akartam egy androiddal egy rendelőben tartózkodni a kiszámíthatatlan reakciója miatt, csendben odaálltam a rendelő ajtaja elé és vártam.
Mikor én következtem, bementem és már éppen becsuktam volna magam mögött az ajtót, amikor az android berontott. Elmondta az orvosnak, hogy én meg akartam verni. Elé rakott egy papírt, amit lepecsételtek neki, aláírták és elviharzott.
Miért vannak az orvosok ilyen helyzetben?
Az orvosom, akit nagyon csíptem eddig, mert nagyon nagy tudású, kedves, tárgyilagos, gyors és még humora is van, most teljesen kiakadt a rendelőben történt jelenettől. Majd elmagyarázta nekem, hogy miért van ez így:
Az OEP-től ő betegenként 150 forint körüli összeget kap, amiből ha mindent kifizet és levon, akkor neki személy szerint kb. 40 forint marad a zsebében betegenként. Miközben ő egy császárzsömlét 38 forintért kap meg a boltban. Ha csak ennyi bevétele lenne, akkor lehúzhatná rolót. Ha nem lennének ezek az orvoslátogatók, akkor ő bizony súlyos tízezrektől esne el. Ez pedig most lehet, hogy többet vissza sem mer majd ide jönni miattam. Így hát vegyem tudomásul, hogy amíg én csak egy zsömlényit érek, addig ne merjem megkérdőjelezni ezeknek az embereknek a tevékenységét. Üljek a nyugodtan a seggemen a váróteremben. El fognak látni, mint mindig.
Miért nem lehet ezt szabályozni?
Értem én, hogy gőzgép. Meg azt is, hogy mi hajtja. De én úgy gondolom, hogy nem a betegek tehetnek arról, hogy ilyen helyzetbe kerültek az orvosok! A dokim által vázolt számok ugyanúgy sokkoltak, mint a bérlapomon lévő TB-levonások. Mert a két számnak köze sincs egymáshoz. Hol van a különbözet? Mert nálam nincs!
Ha gyakorlatilag ezek a cégek tartják el az orvosokat és a rendelőket, akkor élvezzenek prioritást, de ne a betegek rovására. Jelen esetben az orvos a munkaidejében egy császárzsömlényit keres betegenként. Ezt én is és még nagyon sokan nagyon sajnáljuk és felháborítónak tartjuk! De azt is felháborítónak tartom, hogy a munkaidejében a rendelési idő rovására olyan dolgokkal kell foglalkoznia, amit ráérne a rendelési időn kívül is elvégezni. Türelmetlen betegek jelenléte nélkül.
Miért kell ilyen stílusban dolgozniuk?
Ezek az orvoslátogatók is képzett emberek, csak kulturált viselkedést nem tanított nekik senki, vagy egyszerűen úgy gondolják, hogy az ő kasztjukban, ennyi pénzzel a zsebükben ez teljességgel felesleges. Pedig véleményem szerint, ha nem így végeznék áldásos munkájukat, nem találkoznának annyi dühös és néha agresszív emberrel.
- Például, ha bejön a rendelőbe, köszönjön, mint mindenki más.
- Mondja el a várakozó BETEG(!) embereknek, hogy ő kicsoda és mi járatban van.
- Kérdezze meg, hogy van-e bent valaki az orvosnál. És ha igen, akkor NE MENJEN BE a rendelőbe, mert lehet, hogy az orvost és az asszisztensét nem zavarja, de a beteget biztosan! Hiszen a bent lévő beteg nem számít arra, hogy idegenek is jönnek-mennek majd, és a „feje felett” beszélgetnek, miközben őt, ne adj’Isten, félmeztelenül vagy kínos szituációban vizsgálják.
- Kérdezze meg a kint várakozóktól, megengedik-e, hogy soron kívül bemehessen az orvoshoz, mivel X perc alatt végezne a munkájával. Ha ebbe beleegyeztek, akkor a soron következő embert is kérdezze meg erről.
- Ha megengedték, hogy bemenjen, akkor pontosan tartsa be az említett időkeretet!
- És ha nemleges választ kap, akkor igenis várja meg, míg sorra kerül, vagy menjen vissza később, illetve kérjen időpontot az orvostól, mint sokan mások.
Csak velem fordul elő ilyesmi?
Nem tudom, hogy mennyire elterjedt ez a jelenség, de én mindig kifogom ezeket. A múltkor egy másik rendelőben ment be az orrom előtt az orvoslátogató faj női egyede. Amikor kijött, érdekes párbeszédbe elegyedtem vele:
- Üdvözlöm, Asszonyom!
- Jó napot!
- Szeretnék önnek gratulálni!
- Ó! Köszönöm! Miért is?
- Hogy ilyen vastag bőr van a képén.
- No de kérem!
- Mit kééér?! Csak nem a sorszámát? Azt a kartonozóban kellett volna kérnie 3 héttel ezelőtt, mint nekünk! E helyett ön pofátlanul, sunyi módon, a hetek óta beteg és órák hosszat itt várakozó embereket még 20 perc várakozásra kényszerítette. Tessék elnézést kérni mindenkitől és legközelebb időpontot!
Az úrnő a bundájához vörösödve elviharzott. Engem pedig megtapsoltak a várakozó betegek.
Akkor sikerem volt, most viszont alulmaradtam…
További sok sikert kívánok a Bloghoz és jó egészséget, az ilyen esetek elkerülése érdekében!
Vőfély Sanyi
Van egy sztorid a magyar egészségügy helyzetéről? Megvárattak, félrekezeltek, megaláztak? Küldd a prakszisblog@gmail címre!
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Alikam 2010.04.01. 00:06:37
Tehát ha én azt írom, a TB-m 50 százaléka, az nem azt jelenti, hogy a jelenlegi egészségügyi befizetésem 50 százalékát akarom felhasználni.
A TB-ből elég sok mindenre megy, egészségügy egy része, nyugdíj egy része, tűzoltók fizetése, rendőröké stb. stb...
Alikam 2010.04.01. 00:08:57
Lyuk! Én vagyok az Apááád! 2010.04.01. 00:13:03
Istenkirály vagy! Nagyon jó az írásod!
Másrészt meg mindig is szimpatikusabbak voltak azok az emberek, akik ki merik nyitni a szájukat ott azonnal. Szimpik azok, akik nem elégednek meg csak annyival, hogy ők is csendben beállnak a bárgyú tömegbe és csak haza menetel után kezdenek puffogni magukban vagy a családnak a napközbeni dolgok miatt.
Szóval jó volt! Köszi
u.i.: egy-két komment is nagyon jó, ott is szénné tudom röhögni magam
órarugógerincű felpattanó 2010.04.01. 00:15:55
Bérgyilkos Bohóc 2010.04.01. 00:17:33
hajdú 2010.04.01. 00:30:00
Bocs, de erre muszáj reagálmom, akkora marhaságot írtál. Pontosabban kevered a szezont a fazonnal. A TB nem ezekre megy. Egyáltalán nem tűzoltókra, nem rendőrökre, és nem az egészségügy "egy része", nem a nyugdíj "egy része". Hanem AZ egészségügyre és A nyugdíjra (többek között, mert még ezenkívül a táppénzre és gyedre). De a tűzoltókat és a rendőröket NEM a TB-ből fizeted, hanem az adóból. Nem, nem mindegy.
Lásd például:
www.taninfo.hu/palyakezdo/pk/jog14.html
Sőt hozzáteszem, hogy a TB-rendszer deficites és az adókból kerül kipótolásra, tehát még az adókból fizetjük ezt is részben. Ami mondjuk elég sajnálatos, mert azt jelenti, a jelenlegi rendszer nem is annyiba kerül, amennyi a járulékokból következik, hanem még többe. Persze ha mindenki fehéren fizetné a járulékokat, akkor más világ lenne...
Rántott máj (törölt) 2010.04.01. 00:38:10
Ezt majd akkor add elo, amikor infarktusod lesz es egy nalad ketszer tobbet kereso aranyeres menedzserert kerul el a mento helyetted.
Gergice 2010.04.01. 00:40:25
Ezért nem választottam ezt az állást én is, mikor ajánlották. Igaz feleennyit keresek, de nem kell vastag arcbőrt növesztenem :)
Rántott máj (törölt) 2010.04.01. 00:41:50
Töki Pompos 2010.04.01. 00:59:18
Amúgy jellemzően a generikus készítményeket promotáló orvoslátogatókra jellemző a pimaszság.
Ismerek több orvoslátogatót is, ők pl. kizárólag előzetes egyeztetés után mennek a dokihoz.
Nem nagy durranás, de az egyikük pár hete a saját pénzéből vett 150 darab steril tűt, mert az osztályon elfogyott. A másikuk, igaz, céges számlára egy alsókategóriás PC-t vitt, mert elromlott a másik, és az ellátó központ egyszerűen azt mondta az intézetnek, hogy nincs keret, szerezzenek maguknak ahogy tudnak.
A posztban szereplő OL mindenesetre a leírás alapján igazi suttyó. De hogy nem ez a tipikus, az biztos.
Töki Pompos 2010.04.01. 01:03:36
@Sailor: Mindennel egyetértek, csak ezzel nem: "Hogy mondta Antall? Tetszett volna forradalmat csinálni!"
Lehet, hogy kinyögte ezt tényleg, de hogy ő volt az egyik, aki kifejezetten kerékkötője volt egy leszámolásszerű forradalomnak, az tény.
ON
R_Gábor 2010.04.01. 01:06:00
Vőfély Sanyi · www.vofelysanyi.hu 2010.04.01. 01:07:48
Nem gondoltam volna, hogy ekkora vihar keveredik ebből a két történetből.
Mivel ezt én indítottam el, ezért én is szeretném leállítani.
Az összes hozzászólást elolvastam figyelmesen, az enyémmel sajnos csak kevesen tettek így.
Öt kérdést tettem fel:
- Az orvoslátogató az egy külön faj az emberek között vagy földönkívüli?
- Miért vannak az orvosok ilyen helyzetben?
- Miért nem lehet ezt szabályozni?
- Miért kell ilyen stílusban dolgozniuk?
- Csak velem fordul elő ilyesmi?
Nagyon kevés konkrét választ kaptam, pedig azt hittem, a blognak ez az egyik legfőbb célja.
Nem indulatokat akartam szítani. Főleg azt nem akartam, hogy bárki bárkit mocskoljon.
Hiába bunkóztok, parasztoztok engem is, úgy érzem, hogy csak azt adtam, amit én kaptam és még lehet, hogy kicsit kevesebbet is. Nem akarok személyeskedni senkivel, sem IQ-val, sem testtömeg-indexszel, sem a magyar nyelv adta vulgáris lehetőségekkel. Sem a sztorinak, sem a Praxis Blognak nem ez a célja. Itt szerettem volna rámutatni egy jelenségre, amin érdemes lenne elgondolkodnia az érintetteknek.
De a hozzászólások alapján belátom, hogy ez egy utópisztikus elképzelés volt részemről, mivel hiányzott háromféle komment:
1. „Mivel én a rendelőben a betegekkel foglalkozom, nem vettem észre, hogy ez a jelenség a betegeknek problémát okoz…”
2. „Nekem még soha sem volt problémám a várakozó betegekkel, mivel kis odafigyeléssel és kulturált párbeszéd után, mindig segítőkészek velem a betegek a váróteremben...”
3. „Van még ilyen probléma? Mi már rég elektronikus úton tartjuk a kapcsolatot egymással…”
A Praxis Blognak pedig további sok sikert kívánok abban az áldásos munkában, hogy az orvos és beteg végre megérthesse egymást!
dorkoka 2010.04.01. 01:30:44
1. pénz
2. akarat
3. gyógyítók
4. beteg(legkevésbé számítanak, a szükséges rossz)
Ülj vissza a rohadt seggedre és várakozz addig amíg be nem hívnak.
El Argentino 2010.04.01. 02:00:45
Annak is elsőbbsége van, aki pofátlanul előre megy, mert a sok tutyimutyi ember, pl szidja a posztírót, általában elnézi nekik/nekünk és magában eszi az ideg, hogy elétolakodtak. Nem baj, én tolakszom és hamarabb végzek. :D
2010.04.01. 03:26:59
Örömmel olvastam témabeli, legelső kommentjét. A magyar nép büszke Önre. Önre, aki tahóbb a tahónál. Aki fölnövekvő, paraszt nemzetünk mintapolgára, bunkóbb a bunkónál és szívem szerint úgy pofán basznám, hogy többé megszólalni sem bír.
Büdös paraszt. Rohadjon meg az összes ilyen sehonnai geci!
Baszki, most olvastam, de ősdühöt érzek. Értitek? Ősdühöt! ...a patkány!
D.
2010.04.01. 03:30:06
Franzi 2010.04.01. 03:31:22
alapvető társadalmi probléma egyrészt a hiányos vagy rossz kommunikáció. továbbá az egymáshoz való hozzáállás. próbáljuk LEgyőzni a másikat. nem meggyőzni, LEgyőzni. ugyanakkor nem cselekszünk körültekintően. ez a jelenség nem csupán az egészségügyben található meg. tipikus példa a közlekedés is.
2010.04.01. 03:33:29
Cs@tLós 2010.04.01. 03:52:08
@killersalmons: nem, pontosan Te vagy az a tipikus agresszív magyar korlátolt, akiből a nemzetünk nagy része összetevődik.
Ebben a témában kivételesen tényleg otthon vagyok, és elég volt az első 10 kommentet elolvasnom, hogy megint elszomorodjak, hogy micsoda utolsó, sötét parasztok élnek Mo-n. És nem, nem az orvoslátogatókra értem.@keramia_53: pl. az ilyenekre.
Látszik, hogy a többség annyit ért az orvoslátogatáshoz, hogy jujj, előttem ment be, meg még az a pár dolog amit a poszt toló leírt. Magyarán semmit. Az orvos nyilván nem állt neki magyarázni, hogy ő nem feltétlenül ért minden gyógyszer hatásmechanizmusához és ezek az undorító orvoslátogatók (akik sok esetben gyógyszerészek) magyarázzák el nekik, hogy mi is az adott gyógyszer és mire jó. Amit ugye majd a beteg kapni fog, az előző gyógyszer után, ami esetleg nem használt.
Meg eleve időpontra megy az orvoslátogató az esetek 90%-ban, amit az orvos adott neki, úgyhogy mielőtt fikázunk, hogy "höööjjjj, aköcsögparasztya mitgyün rendelési időbe, mikó én már 3 hete kértem időpontot" -nos, az orvoslátogató is kb akkor kérte. Csak telefonon, személyesen az orvostól, nem a kartonozóból. Ugye, tovább kéne látni az orrunknál.
A korrupt része a dolognak a versenyből fakad, ezekkel az utaztatásokkal, ahol már nem számít maga a gyógyszer, csak az, hogy melyik cég utaztatta. Ha egy szakmai körökben köztudottan fos generikum gyártó utaztatta, akkor azt fogja írni. Ez van.
És akik jönnek a kommentjeikben, hogy juj, ez is csak Mo-n lehet, meg milyen ország ez...nos, nem, külföldön is vannak orvoslátogatók, és ugyanakkor mennek, munkaidőben, rendelési időben, csak ott nem lázadoznak a betegek. Képesek alkalmazkodni a körülményekhez. És az utaztatós verseny is ugyanúgy megvan.
A kedves posztoló az orvoshoz is így odalép amikor az WC-re megy 20 percre, hogy mit képzel? Hiszen ő már 2 órája vár és különben is rendelési idő van? Vagy esetleg ha az orvos elintéz egy magántelefont? Kicsavarja a kezéből a mobilt? Gratulálok. Tipikus magyar paraszt.
Esetleg nem gondol bele, hogy a hűdeszemét orvoslátogatónak is van "munkaideje"? Ami valószínűleg többszöröse az övének, tekintve, hogy némelyikük már km számban többször körbeutazta a Földet, annyit vezet, életveszélyes körülmények között, nap mint nap (ismerjük az itthoni közlekedési állapotokat).
Az ilyen embernek mint a posztoló, én úgy beolvastam volna, mint annak a rendje, tekintve, hogy semmi joga engem és a munkámat kritizálni. Az nagyon nagy tévedés, hogy az, hogy egy légtérben vagyunk, feljogosítja. Nem.
Cs@tLós 2010.04.01. 03:52:55
@killersalmons: nem, pontosan Te vagy az a tipikus agresszív magyar korlátolt, akiből a nemzetünk nagy része összetevődik.
Ebben a témában kivételesen tényleg otthon vagyok, és elég volt az első 10 kommentet elolvasnom, hogy megint elszomorodjak, hogy micsoda utolsó, sötét parasztok élnek Mo-n. És nem, nem az orvoslátogatókra értem.@keramia_53: pl. az ilyenekre.
Látszik, hogy a többség annyit ért az orvoslátogatáshoz, hogy jujj, előttem ment be, meg még az a pár dolog amit a poszt toló leírt. Magyarán semmit. Az orvos nyilván nem állt neki magyarázni, hogy ő nem feltétlenül ért minden gyógyszer hatásmechanizmusához és ezek az undorító orvoslátogatók (akik sok esetben gyógyszerészek) magyarázzák el nekik, hogy mi is az adott gyógyszer és mire jó. Amit ugye majd a beteg kapni fog, az előző gyógyszer után, ami esetleg nem használt.
Meg eleve időpontra megy az orvoslátogató az esetek 90%-ban, amit az orvos adott neki, úgyhogy mielőtt fikázunk, hogy "höööjjjj, aköcsögparasztya mitgyün rendelési időbe, mikó én már 3 hete kértem időpontot" -nos, az orvoslátogató is kb akkor kérte. Csak telefonon, személyesen az orvostól, nem a kartonozóból. Ugye, tovább kéne látni az orrunknál.
A korrupt része a dolognak a versenyből fakad, ezekkel az utaztatásokkal, ahol már nem számít maga a gyógyszer, csak az, hogy melyik cég utaztatta. Ha egy szakmai körökben köztudottan fos generikum gyártó utaztatta, akkor azt fogja írni. Ez van.
És akik jönnek a kommentjeikben, hogy juj, ez is csak Mo-n lehet, meg milyen ország ez...nos, nem, külföldön is vannak orvoslátogatók, és ugyanakkor mennek, munkaidőben, rendelési időben, csak ott nem lázadoznak a betegek. Képesek alkalmazkodni a körülményekhez. És az utaztatós verseny is ugyanúgy megvan.
A kedves posztoló az orvoshoz is így odalép amikor az WC-re megy 20 percre, hogy mit képzel? Hiszen ő már 2 órája vár és különben is rendelési idő van? Vagy esetleg ha az orvos elintéz egy magántelefont? Kicsavarja a kezéből a mobilt? Gratulálok. Tipikus magyar paraszt.
Esetleg nem gondol bele, hogy a hűdeszemét orvoslátogatónak is van "munkaideje"? Ami valószínűleg többszöröse az övének, tekintve, hogy némelyikük már km számban többször körbeutazta a Földet, annyit vezet, életveszélyes körülmények között, nap mint nap (ismerjük az itthoni közlekedési állapotokat).
Az ilyen embernek mint a posztoló, én úgy beolvastam volna, mint annak a rendje, tekintve, hogy semmi joga engem és a munkámat kritizálni. Az nagyon nagy tévedés, hogy az, hogy egy légtérben vagyunk, feljogosítja. Nem.
Cs@tLós 2010.04.01. 03:53:40
@killersalmons: nem, pontosan Te vagy az a tipikus agresszív magyar korlátolt, akiből a nemzetünk nagy része összetevődik.
Ebben a témában kivételesen tényleg otthon vagyok, és elég volt az első 10 kommentet elolvasnom, hogy megint elszomorodjak, hogy micsoda utolsó, sötét parasztok élnek Mo-n. És nem, nem az orvoslátogatókra értem.@keramia_53: pl. az ilyenekre.
Látszik, hogy a többség annyit ért az orvoslátogatáshoz, hogy jujj, előttem ment be, meg még az a pár dolog amit a poszt toló leírt. Magyarán semmit. Az orvos nyilván nem állt neki magyarázni, hogy ő nem feltétlenül ért minden gyógyszer hatásmechanizmusához és ezek az undorító orvoslátogatók (akik sok esetben gyógyszerészek) magyarázzák el nekik, hogy mi is az adott gyógyszer és mire jó. Amit ugye majd a beteg kapni fog, az előző gyógyszer után, ami esetleg nem használt.
Meg eleve időpontra megy az orvoslátogató az esetek 90%-ban, amit az orvos adott neki, úgyhogy mielőtt fikázunk, hogy "höööjjjj, aköcsögparasztya mitgyün rendelési időbe, mikó én már 3 hete kértem időpontot" -nos, az orvoslátogató is kb akkor kérte. Csak telefonon, személyesen az orvostól, nem a kartonozóból. Ugye, tovább kéne látni az orrunknál.
A korrupt része a dolognak a versenyből fakad, ezekkel az utaztatásokkal, ahol már nem számít maga a gyógyszer, csak az, hogy melyik cég utaztatta. Ha egy szakmai körökben köztudottan fos generikum gyártó utaztatta, akkor azt fogja írni. Ez van.
És akik jönnek a kommentjeikben, hogy juj, ez is csak Mo-n lehet, meg milyen ország ez...nos, nem, külföldön is vannak orvoslátogatók, és ugyanakkor mennek, munkaidőben, rendelési időben, csak ott nem lázadoznak a betegek. Képesek alkalmazkodni a körülményekhez. És az utaztatós verseny is ugyanúgy megvan.
A kedves posztoló az orvoshoz is így odalép amikor az WC-re megy 20 percre, hogy mit képzel? Hiszen ő már 2 órája vár és különben is rendelési idő van? Vagy esetleg ha az orvos elintéz egy magántelefont? Kicsavarja a kezéből a mobilt? Gratulálok. Tipikus magyar paraszt.
Esetleg nem gondol bele, hogy a hűdeszemét orvoslátogatónak is van "munkaideje"? Ami valószínűleg többszöröse az övének, tekintve, hogy némelyikük már km számban többször körbeutazta a Földet, annyit vezet, életveszélyes körülmények között, nap mint nap (ismerjük az itthoni közlekedési állapotokat).
Az ilyen embernek mint a posztoló, én úgy beolvastam volna, mint annak a rendje, tekintve, hogy semmi joga engem és a munkámat kritizálni. Az nagyon nagy tévedés, hogy az, hogy egy légtérben vagyunk, feljogosítja. Nem.
Cs@tLós 2010.04.01. 04:01:19
@killersalmons: nem, pontosan Te vagy az a tipikus agresszív magyar korlátolt, akiből a nemzetünk nagy része összetevődik.
Ebben a témában kivételesen tényleg otthon vagyok, és elég volt az első 10 kommentet elolvasnom, hogy megint elszomorodjak, hogy micsoda utolsó, sötét parasztok élnek Mo-n. És nem, nem az orvoslátogatókra értem.@keramia_53: pl. az ilyenekre.
Látszik, hogy a többség annyit ért az orvoslátogatáshoz, hogy jujj, előttem ment be, meg még az a pár dolog amit a poszt toló leírt. Magyarán semmit. Az orvos nyilván nem állt neki magyarázni, hogy ő nem feltétlenül ért minden gyógyszer hatásmechanizmusához és ezek az undorító orvoslátogatók (akik sok esetben gyógyszerészek) magyarázzák el nekik, hogy mi is az adott gyógyszer és mire jó. Amit ugye majd a beteg kapni fog, az előző gyógyszer után, ami esetleg nem használt.
Meg eleve időpontra megy az orvoslátogató az esetek 90%-ban, amit az orvos adott neki, úgyhogy mielőtt fikázunk, hogy "höööjjjj, aköcsögparasztya mitgyün rendelési időbe, mikó én már 3 hete kértem időpontot" -nos, az orvoslátogató is kb akkor kérte. Csak telefonon, személyesen az orvostól, nem a kartonozóból. Ugye, tovább kéne látni az orrunknál.
A korrupt része a dolognak a versenyből fakad, ezekkel az utaztatásokkal, ahol már nem számít maga a gyógyszer, csak az, hogy melyik cég utaztatta. Ha egy szakmai körökben köztudottan fos generikum gyártó utaztatta, akkor azt fogja írni. Ez van.
És akik jönnek a kommentjeikben, hogy juj, ez is csak Mo-n lehet, meg milyen ország ez...nos, nem, külföldön is vannak orvoslátogatók, és ugyanakkor mennek, munkaidőben, rendelési időben, csak ott nem lázadoznak a betegek. Képesek alkalmazkodni a körülményekhez. És az utaztatós verseny is ugyanúgy megvan.
A kedves posztoló az orvoshoz is így odalép amikor az WC-re megy 20 percre, hogy mit képzel? Hiszen ő már 2 órája vár és különben is rendelési idő van? Vagy esetleg ha az orvos elintéz egy magántelefont? Kicsavarja a kezéből a mobilt? Gratulálok. Tipikus magyar hozzáállás. Semmi nem számít csak ÉN,ÉN,ÉN, mindenekefelett! Erről szól ez az egész ország, minden vitához be lehet ezt a kommentet kopipésztelni. Talán majd amikor elkezdünk toleránsabbak lenni, hogy belegondolunk, hogy neki ez a munkája, el kell intéznie, vmiből élnie kell ( mert pl lehet, hogy egyedül tartja el a 3 gyerekét, meg fizeti a hitelt), és amúgy is, ő is ember, akkor lesz itt változás. De ez soha nem fog bekövetkezni, úgyhogy ez az ország mindig is marad ilyen trágyadomb. És nem a csóróság meg a politika miatt. Hanem azért, mert az emberek ilyenek.
Jellemzően nem gondol bele mielőtt fröcsögne, hogy a hűdeszemét orvoslátogatónak is van "munkaideje"? Ami valószínűleg többszöröse az övének, tekintve, hogy némelyikük már km számban többször körbeutazta a Földet, annyit vezet, életveszélyes körülmények között, nap mint nap (ismerjük az itthoni közlekedési állapotokat).
Az ilyen embernek mint a posztoló, én úgy beolvastam volna az orvoslátogató helyében, mint annak a rendje, tekintve, hogy semmi joga engem és a munkámat kritizálni. Az nagyon nagy tévedés, hogy az, hogy egy légtérben vagyunk, feljogosítja. Nem.
Cs@tLós 2010.04.01. 04:01:33
@killersalmons: nem, pontosan Te vagy az a tipikus agresszív magyar korlátolt, akiből a nemzetünk nagy része összetevődik.
Ebben a témában kivételesen tényleg otthon vagyok, és elég volt az első 10 kommentet elolvasnom, hogy megint elszomorodjak, hogy micsoda utolsó, sötét parasztok élnek Mo-n. És nem, nem az orvoslátogatókra értem.@keramia_53: pl. az ilyenekre.
Látszik, hogy a többség annyit ért az orvoslátogatáshoz, hogy jujj, előttem ment be, meg még az a pár dolog amit a poszt toló leírt. Magyarán semmit. Az orvos nyilván nem állt neki magyarázni, hogy ő nem feltétlenül ért minden gyógyszer hatásmechanizmusához és ezek az undorító orvoslátogatók (akik sok esetben gyógyszerészek) magyarázzák el nekik, hogy mi is az adott gyógyszer és mire jó. Amit ugye majd a beteg kapni fog, az előző gyógyszer után, ami esetleg nem használt.
Meg eleve időpontra megy az orvoslátogató az esetek 90%-ban, amit az orvos adott neki, úgyhogy mielőtt fikázunk, hogy "höööjjjj, aköcsögparasztya mitgyün rendelési időbe, mikó én már 3 hete kértem időpontot" -nos, az orvoslátogató is kb akkor kérte. Csak telefonon, személyesen az orvostól, nem a kartonozóból. Ugye, tovább kéne látni az orrunknál.
A korrupt része a dolognak a versenyből fakad, ezekkel az utaztatásokkal, ahol már nem számít maga a gyógyszer, csak az, hogy melyik cég utaztatta. Ha egy szakmai körökben köztudottan fos generikum gyártó utaztatta, akkor azt fogja írni. Ez van.
És akik jönnek a kommentjeikben, hogy juj, ez is csak Mo-n lehet, meg milyen ország ez...nos, nem, külföldön is vannak orvoslátogatók, és ugyanakkor mennek, munkaidőben, rendelési időben, csak ott nem lázadoznak a betegek. Képesek alkalmazkodni a körülményekhez. És az utaztatós verseny is ugyanúgy megvan.
A kedves posztoló az orvoshoz is így odalép amikor az WC-re megy 20 percre, hogy mit képzel? Hiszen ő már 2 órája vár és különben is rendelési idő van? Vagy esetleg ha az orvos elintéz egy magántelefont? Kicsavarja a kezéből a mobilt? Gratulálok. Tipikus magyar hozzáállás. Semmi nem számít csak ÉN,ÉN,ÉN, mindenekefelett! Erről szól ez az egész ország, minden vitához be lehet ezt a kommentet kopipésztelni. Talán majd amikor elkezdünk toleránsabbak lenni, hogy belegondolunk, hogy neki ez a munkája, el kell intéznie, vmiből élnie kell ( mert pl lehet, hogy egyedül tartja el a 3 gyerekét, meg fizeti a hitelt), és amúgy is, ő is ember, akkor lesz itt változás. De ez soha nem fog bekövetkezni, úgyhogy ez az ország mindig is marad ilyen trágyadomb. És nem a csóróság meg a politika miatt. Hanem azért, mert az emberek ilyenek.
Jellemzően nem gondol bele mielőtt fröcsögne, hogy a hűdeszemét orvoslátogatónak is van "munkaideje"? Ami valószínűleg többszöröse az övének, tekintve, hogy némelyikük már km számban többször körbeutazta a Földet, annyit vezet, életveszélyes körülmények között, nap mint nap (ismerjük az itthoni közlekedési állapotokat).
Az ilyen embernek mint a posztoló, én úgy beolvastam volna az orvoslátogató helyében, mint annak a rendje, tekintve, hogy semmi joga engem és a munkámat kritizálni. Az nagyon nagy tévedés, hogy az, hogy egy légtérben vagyunk, feljogosítja. Nem.
Cs@tLós 2010.04.01. 04:02:17
@killersalmons: nem, pontosan Te vagy az a tipikus agresszív magyar korlátolt, akiből a nemzetünk nagy része összetevődik.
Ebben a témában kivételesen tényleg otthon vagyok, és elég volt az első 10 kommentet elolvasnom, hogy megint elszomorodjak, hogy micsoda utolsó, sötét parasztok élnek Mo-n. És nem, nem az orvoslátogatókra értem.@keramia_53: pl. az ilyenekre.
Látszik, hogy a többség annyit ért az orvoslátogatáshoz, hogy jujj, előttem ment be, meg még az a pár dolog amit a poszt toló leírt. Magyarán semmit. Az orvos nyilván nem állt neki magyarázni, hogy ő nem feltétlenül ért minden gyógyszer hatásmechanizmusához és ezek az undorító orvoslátogatók (akik sok esetben gyógyszerészek) magyarázzák el nekik, hogy mi is az adott gyógyszer és mire jó. Amit ugye majd a beteg kapni fog, az előző gyógyszer után, ami esetleg nem használt.
Meg eleve időpontra megy az orvoslátogató az esetek 90%-ban, amit az orvos adott neki, úgyhogy mielőtt fikázunk, hogy "höööjjjj, aköcsögparasztya mitgyün rendelési időbe, mikó én már 3 hete kértem időpontot" -nos, az orvoslátogató is kb akkor kérte. Csak telefonon, személyesen az orvostól, nem a kartonozóból. Ugye, tovább kéne látni az orrunknál.
A korrupt része a dolognak a versenyből fakad, ezekkel az utaztatásokkal, ahol már nem számít maga a gyógyszer, csak az, hogy melyik cég utaztatta. Ha egy szakmai körökben köztudottan fos generikum gyártó utaztatta, akkor azt fogja írni. Ez van.
És akik jönnek a kommentjeikben, hogy juj, ez is csak Mo-n lehet, meg milyen ország ez...nos, nem, külföldön is vannak orvoslátogatók, és ugyanakkor mennek, munkaidőben, rendelési időben, csak ott nem lázadoznak a betegek. Képesek alkalmazkodni a körülményekhez. És az utaztatós verseny is ugyanúgy megvan.
A kedves posztoló az orvoshoz is így odalép amikor az WC-re megy 20 percre, hogy mit képzel? Hiszen ő már 2 órája vár és különben is rendelési idő van? Vagy esetleg ha az orvos elintéz egy magántelefont? Kicsavarja a kezéből a mobilt? Gratulálok. Tipikus magyar hozzáállás. Semmi nem számít csak ÉN,ÉN,ÉN, mindenekefelett! Erről szól ez az egész ország, minden vitához be lehet ezt a kommentet kopipésztelni. Talán majd amikor elkezdünk toleránsabbak lenni, hogy belegondolunk, hogy neki ez a munkája, el kell intéznie, vmiből élnie kell ( mert pl lehet, hogy egyedül tartja el a 3 gyerekét, meg fizeti a hitelt), és amúgy is, ő is ember, akkor lesz itt változás. De ez soha nem fog bekövetkezni, úgyhogy ez az ország mindig is marad ilyen trágyadomb. És nem a csóróság meg a politika miatt. Hanem azért, mert az emberek ilyenek.
Jellemzően nem gondol bele mielőtt fröcsögne, hogy a hűdeszemét orvoslátogatónak is van "munkaideje"? Ami valószínűleg többszöröse az övének, tekintve, hogy némelyikük már km számban többször körbeutazta a Földet, annyit vezet, életveszélyes körülmények között, nap mint nap (ismerjük az itthoni közlekedési állapotokat).
Az ilyen embernek mint a posztoló, én úgy beolvastam volna az orvoslátogató helyében, mint annak a rendje, tekintve, hogy semmi joga engem és a munkámat kritizálni. Az nagyon nagy tévedés, hogy az, hogy egy légtérben vagyunk, feljogosítja. Nem.
Cs@tLós 2010.04.01. 04:04:14
@killersalmons: nem, pontosan Te vagy az a tipikus agresszív magyar korlátolt, akiből a nemzetünk nagy része összetevődik.
Ebben a témában kivételesen tényleg otthon vagyok, és elég volt az első 10 kommentet elolvasnom, hogy megint elszomorodjak, hogy micsoda utolsó, sötét parasztok élnek Mo-n. És nem, nem az orvoslátogatókra értem.@keramia_53: pl. az ilyenekre.
Látszik, hogy a többség annyit ért az orvoslátogatáshoz, hogy jujj, előttem ment be, meg még az a pár dolog amit a poszt toló leírt. Magyarán semmit. Az orvos nyilván nem állt neki magyarázni, hogy ő nem feltétlenül ért minden gyógyszer hatásmechanizmusához és ezek az undorító orvoslátogatók (akik sok esetben gyógyszerészek) magyarázzák el nekik, hogy mi is az adott gyógyszer és mire jó. Amit ugye majd a beteg kapni fog, az előző gyógyszer után, ami esetleg nem használt.
Meg eleve időpontra megy az orvoslátogató az esetek 90%-ban, amit az orvos adott neki, úgyhogy mielőtt fikázunk, hogy "höööjjjj, aköcsögparasztya mitgyün rendelési időbe, mikó én már 3 hete kértem időpontot" -nos, az orvoslátogató is kb akkor kérte. Csak telefonon, személyesen az orvostól, nem a kartonozóból. Ugye, tovább kéne látni az orrunknál.
A korrupt része a dolognak a versenyből fakad, ezekkel az utaztatásokkal, ahol már nem számít maga a gyógyszer, csak az, hogy melyik cég utaztatta. Ha egy szakmai körökben köztudottan fos generikum gyártó utaztatta, akkor azt fogja írni. Ez van.
És akik jönnek a kommentjeikben, hogy juj, ez is csak Mo-n lehet, meg milyen ország ez...nos, nem, külföldön is vannak orvoslátogatók, és ugyanakkor mennek, munkaidőben, rendelési időben, csak ott nem lázadoznak a betegek. Képesek alkalmazkodni a körülményekhez. És az utaztatós verseny is ugyanúgy megvan.
A kedves posztoló az orvoshoz is így odalép amikor az WC-re megy 20 percre, hogy mit képzel? Hiszen ő már 2 órája vár és különben is rendelési idő van? Vagy esetleg ha az orvos elintéz egy magántelefont? Kicsavarja a kezéből a mobilt? Gratulálok. Tipikus magyar hozzáállás. Semmi nem számít csak ÉN,ÉN,ÉN, mindenekefelett! Erről szól ez az egész ország, minden vitához be lehet ezt a kommentet kopipésztelni. Talán majd amikor elkezdünk toleránsabbak lenni, hogy belegondolunk, hogy neki ez a munkája, el kell intéznie, vmiből élnie kell ( mert pl lehet, hogy egyedül tartja el a 3 gyerekét, meg fizeti a hitelt), és amúgy is, ő is ember, akkor lesz itt változás. De ez soha nem fog bekövetkezni, úgyhogy ez az ország mindig is marad ilyen trágyadomb. És nem a csóróság meg a politika miatt. Hanem azért, mert az emberek ilyenek.
Jellemzően nem gondol bele mielőtt fröcsögne, hogy a hűdeszemét orvoslátogatónak is van "munkaideje"? Ami valószínűleg többszöröse az övének, tekintve, hogy némelyikük már km számban többször körbeutazta a Földet, annyit vezet, életveszélyes körülmények között, nap mint nap (ismerjük az itthoni közlekedési állapotokat).
Az ilyen embernek mint a posztoló, én úgy beolvastam volna az orvoslátogató helyében, mint annak a rendje, tekintve, hogy semmi joga engem és a munkámat kritizálni. Az nagyon nagy tévedés, hogy az, hogy egy légtérben vagyunk, feljogosítja. Nem.
Cs@tLós 2010.04.01. 04:04:59
@killersalmons: nem, pontosan Te vagy az a tipikus agresszív magyar korlátolt, akiből a nemzetünk nagy része összetevődik.
Ebben a témában kivételesen tényleg otthon vagyok, és elég volt az első 10 kommentet elolvasnom, hogy megint elszomorodjak, hogy micsoda utolsó, sötét parasztok élnek Mo-n. És nem, nem az orvoslátogatókra értem.@keramia_53: pl. az ilyenekre.
Látszik, hogy a többség annyit ért az orvoslátogatáshoz, hogy jujj, előttem ment be, meg még az a pár dolog amit a poszt toló leírt. Magyarán semmit. Az orvos nyilván nem állt neki magyarázni, hogy ő nem feltétlenül ért minden gyógyszer hatásmechanizmusához és ezek az undorító orvoslátogatók (akik sok esetben gyógyszerészek) magyarázzák el nekik, hogy mi is az adott gyógyszer és mire jó. Amit ugye majd a beteg kapni fog, az előző gyógyszer után, ami esetleg nem használt.
Meg eleve időpontra megy az orvoslátogató az esetek 90%-ban, amit az orvos adott neki, úgyhogy mielőtt fikázunk, hogy "höööjjjj, aköcsögparasztya mitgyün rendelési időbe, mikó én már 3 hete kértem időpontot" -nos, az orvoslátogató is kb akkor kérte. Csak telefonon, személyesen az orvostól, nem a kartonozóból. Ugye, tovább kéne látni az orrunknál.
A korrupt része a dolognak a versenyből fakad, ezekkel az utaztatásokkal, ahol már nem számít maga a gyógyszer, csak az, hogy melyik cég utaztatta. Ha egy szakmai körökben köztudottan fos generikum gyártó utaztatta, akkor azt fogja írni. Ez van.
És akik jönnek a kommentjeikben, hogy juj, ez is csak Mo-n lehet, meg milyen ország ez...nos, nem, külföldön is vannak orvoslátogatók, és ugyanakkor mennek, munkaidőben, rendelési időben, csak ott nem lázadoznak a betegek. Képesek alkalmazkodni a körülményekhez. És az utaztatós verseny is ugyanúgy megvan.
A kedves posztoló az orvoshoz is így odalép amikor az WC-re megy 20 percre, hogy mit képzel? Hiszen ő már 2 órája vár és különben is rendelési idő van? Vagy esetleg ha az orvos elintéz egy magántelefont? Kicsavarja a kezéből a mobilt? Gratulálok. Tipikus magyar hozzáállás. Semmi nem számít csak ÉN,ÉN,ÉN, mindenekefelett! Erről szól ez az egész ország, minden vitához be lehet ezt a kommentet kopipésztelni. Talán majd amikor elkezdünk toleránsabbak lenni, hogy belegondolunk, hogy neki ez a munkája, el kell intéznie, vmiből élnie kell ( mert pl lehet, hogy egyedül tartja el a 3 gyerekét, meg fizeti a hitelt), és amúgy is, ő is ember, akkor lesz itt változás. De ez soha nem fog bekövetkezni, úgyhogy ez az ország mindig is marad ilyen trágyadomb. És nem a csóróság meg a politika miatt. Hanem azért, mert az emberek ilyenek.
Jellemzően nem gondol bele mielőtt fröcsögne, hogy a hűdeszemét orvoslátogatónak is van "munkaideje"? Ami valószínűleg többszöröse az övének, tekintve, hogy némelyikük már km számban többször körbeutazta a Földet, annyit vezet, életveszélyes körülmények között, nap mint nap (ismerjük az itthoni közlekedési állapotokat).
Az ilyen embernek mint a posztoló, én úgy beolvastam volna az orvoslátogató helyében, mint annak a rendje, tekintve, hogy semmi joga engem és a munkámat kritizálni. Az nagyon nagy tévedés, hogy az, hogy egy légtérben vagyunk, feljogosítja. Nem.
lüke 2010.04.01. 04:10:20
a Lajtán túl a látogató telefonál, s nem rendelési idő alatt jön az orvoshoz,aki akkor nem ér rá...............
s a publikumnak, a pacientúrának meg mi köze ehhez..................
lüke 2010.04.01. 04:10:25
a Lajtán túl a látogató telefonál, s nem rendelési idő alatt jön az orvoshoz,aki akkor nem ér rá...............
s a publikumnak, a pacientúrának meg mi köze ehhez..................
borzzz 2010.04.01. 05:13:01
Lüke olvtárstól is csak annyit kérdeznék, hogy szerinte az USA vagy Anglia túl van-e a Lajtán. Amennyiben igen, úgy kommentje, akárhányszor ismétli is meg, a tényismeret teljes hiányán alapul.
borzzz 2010.04.01. 05:21:55
Abból, hogy Sanyi és néhány kommentelő bunkó (nem elég cizelláltan gondolkodik), még kurvára nem következik az, hogy a gyógyszergyárak korrupciós tevékenysége vagy a "Kopogással ne zavarja a kávézást" tábla erkölcsileg és szakmailag elfogadható.
euthymia · http://bayofbengal.wordpress.com/ 2010.04.01. 05:36:22
==T== 2010.04.01. 06:26:12
==T== 2010.04.01. 06:32:56
Terézágyú 2010.04.01. 07:19:06
Magyar ember
1. nem figyeli, hogy ki van-e írva valami!
2. ha észreveszi is, nem olvassa el!
3. ha el is olvassa, úgy gondolja, hogy az nem rá vonatkozik (ugye magyar ember mindig mindenben azt nézi, hogy hogyan húzhatná ki magát a szabály alól)
4. ha figyelmezteti valaki a kiírásra, az a minimum, hogy a legnagyobb lelki nyugalommal közli, hogy ő nem látta azt a kiírást!! (milyen poén lenne, ha akkor ott felállna valaki, és közölné vele, hogy ő rendőr, és ha az illető ennyire nem lát, akkor most ő bevonja a jogosítványát - az illető menjen szemészetre, tegye le újra a vizsgát stb. - ha egyszer nem látja a szeme előtt lévő táblát, akkor a kresz-táblákat se látja...)
zezse 2010.04.01. 07:22:57
==T== 2010.04.01. 07:29:59
playgorro 2010.04.01. 07:30:27
De az orvoslátogató nem csak azért van, hogy "pénzelje" az orvost, információval is ellátja rendszeresen, mert változás van árban, jogszabályban folyamatosan, amit az orvos nem tud követni. stb.
Ugyanilyen alapon lebaszhatnád azt a sok hipohondert a váróban, aki semmiséggel keresi fel az orvost, utána meg bent trécsel "órákig" - mert ugye csak addig kurva sürgős neki, amíg ő sorra nem kerül - levezetve az egész családfáját.
Szalacsi_Dezső 2010.04.01. 07:47:34
De azért el ne higgye már a kedeves posztoló, hogy a "szegény orvos" egy császárzsömlényit keres a betegeken naponta.
Akkor mégis miért ő jár menő autóval és nem a posztoló, stb., stb.
Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2010.04.01. 08:03:33
:)))) A gyógyszer nem édesség, hogy megkóstolom és ha ízlik akkor ajánlom a barátaimnak is :) Vagy az orvos legyen kísérleti patkány, aki minden egyes gyógyszert letesztel saját magán?
"Nehéz ezt megérteni olyanoknak, akik nem ezt a munkát végzik, de alapvetően a látogatók a betegekért vannak. Ugyanis miattuk kap mindenki egyre korszerűbb gyógyszereket."
Na ezek a korszerű gyógyszerek nagyon sok esetben (nem állítom, hogy az összesben, de sokszor) annyival korszerűbbek, hogy dizájnosabb a csomagolásuk. Ugyanazt a fájdalomcsillapító hatóanyagot el lehet adni magisztrális készítményként (amit a patikus helyben állít elő a gyógyszertár laborjában) X Forintért, és csilli-villi dobozban 3X-ért. A gyógyszergyár érdeke, hogy az általa előállított 3X árút vegye a beteg, ezért küldi az orvoslátogatót, hogy rábeszélje az orvost hogy a drágábbat írja fel a betegnek. Az orvos egyébként szakmai alapon felírná a hatóanyagot, és a gyógyszerész odaadná a saját készítésű gyógyszert a betegnek (ami pontosan ugyanolyan jó, mint a tévében milliókért reklámozott, pontosan ugyanazt a hatóanyagot tartalmazó változat, csak ugye ez utóbbi jóval nagyobb biznisz)
Ugyanazt a szemét munkát végzitek, mint a benzinkutas, amikor tukmálja a szar 50 forinttal drágább V-power benzint, amitől semmivel nem megy jobban az autó, csak marketinglufi az egész. Viszont míg a kutasnak azt mondhatod, hogy kösz de ez egy szar és nem kell, addig az orvosban megbízol, mert úgysem értesz a gyógyszerekhez, neki meg az a dolga, teljesen jogosan elvárod tőle hogy azt írja fel ami a te bajodra a leginkább megfelel. Ezért aljas a dolog, mert autózni nem kötelező, drágább benzint tankolni pláne, viszont ebben az esetben nem is tud róla a beteg, hogy a háta mögött alaposan átbasszák.
A feleségem gyógyszerész, sokat mesél a különféle visszásságokról amik ma az egészségügyben jelen vannak, és ez csak egy apró szelete annak hogy mára az egykor nagy presztízsű és társadalmi megbecsülésnek örvendő gyógyszerész szakmát a teszkós eladó szintjére züllesztették ezek a dolgok.
soldat 2010.04.01. 08:13:04
Egyrészt le kéne fogynia. Hogy képzeli ezt a testi erőfölény dolgot? Most gondolja, h bárki beszart tőle?
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2010.04.01. 08:22:30
Allyon 2010.04.01. 08:30:07
Nekem van egy háziorvos barátom, egyidősek vagyunk és basszus a nettó jövedelmem legalább az ötszöröse az övének. Én programozó vagyok, ő orvos. Én pötyögtetek, ő embereket gyógyít, életeket ment. De ha egyszer egy szívátültetésre lenne szükségem az eddig befizetett TB járulékom biztos, hogy nem lenne elég a műtétre stb.
Az a baj hogy itt mindenkinek csak joga van. Kötelesség nuku.
Aki meg magáncégnél alkalmazottként dolgozik felejtse el a "zénadómat". Miből adózol? Béredből. Miből fizetik? Nyereségből. Ha éppen nem nyereséges a cég és nem bocsátanak el, akkor miből, hm? A két szép szemedből?
Az ilyen "zénadósokat" elküldeném az USA-ba ott ugassanak. De előtte megkínálnám őket egy APEH ellenőrzéssel végbéltükrözéssel egybekötve (a végbéltükrözést még ki is fizetném).
Manyizga (törölt) 2010.04.01. 08:45:01
Rendelési időben meg tilos lenne nekik menni és kész.
Kun András 2010.04.01. 08:48:37
Kérjük, ne zavarjon a hülye betegségével, mert én akkora nagyonfontosember vagyok, hogy hűha! A gyógyításhoz ugyan nem értek, viszont a hálapénzt csúsztassa be a küszöbrésen!
feketebarany666 2010.04.01. 08:52:53
Töki Pompos 2010.04.01. 09:06:01
Persze meg kell keresni a közös nevezőt, mert sok a visszásság.
Tetszik vagy nem, nagyot nyekkenne az egészségügy, ha egyik napról a másikra eltűnnének az orvoslátogatók (akik után fejenként évi 5 milliót beszed az állam).
Mantlesorrow · http://www.sorspecialista.hu 2010.04.01. 09:06:11
akkor ne jöjjön be és ne dolgozzon ennyi pénzért.
ponyva máté · http://ponyvamester.hu 2010.04.01. 09:11:55
És hallok én is hasonló sztorikat.
Gondoljatok bele az Ő helyzetébe, meg hogy HA ő birka, miért az. Naponta több 10 rendelőbe kell bemennie, viselni a betegek tekintetét, mely szerintem is részben jogos ugyan, de másrészt nem az. Ez is egy munka, el kell végezni, mintha a takarítónő jönne, akkor is megáll az élet. És igen, ilyen a magyar egészségügy, vannak orvoslátogatók, mert szükség van rájuk. S az orvoslátogató jó esetben csak 1-5 percet tölt el orvosonként, s nem minden nap találkozol TE sem velük, ha orvosnál jársz. Legyünk már ennyire toleránsak a másikkal szemben. Ő is próbál megélni, miközben a TE mindenféle betegségednek van kitéve, az egésznapos orvos - és beteglátogatások közepette.
_John_Doe_ 2010.04.01. 09:12:30
:)))
Gyógyszerkufár. A tájékoztatást hatékonyabban és olcsóbban is meg lehetne oldani. Többször ment már be előttem ilyen kufár, én mindig vihogást, hangos beszélgetést hallottam, nem a tájékoztatást.
Ki fizeti a kufárt? A gyógyszergyártó. Miért alkalmazza? Hogy fokozza az eladást.
Ha az lenne a dolga, hogy tájékoztasson, nem korrumpálnák az orvosokat. Akkor az orvos a jobb gyógyszert írná fel. Valószínűsítem, hogy több kb. azonos hatású gyógyszer létezik, a kufár lefizeti az orvost, hogy az általa képviselt cég termékét alkalmazza.
Persze nem csak az "orvoslátogatás" ténye erkölcstelen, hanem az egész rendszer. Gyógyszerek, műszerek "nyugati" áron, de a mi befizetéseink a béka segge alatt. Csak gondolj bele, ha a fizetésed egy hasonló munkát végző németnek a töredéke, akkor az utána fizetett járulék mennyi? Ráadásul ott arányaiban 10-20 százalékkal többen dolgoznak, tartják el a rendszert.
Azt akarod, hogy a háziorvosod ne a kufár seggét nyalja ki, hanem a tiédet?
Marha egyszerű, adj neki te is egy nagyobb értékű ajándékcsomagot Húsvétra, Karácsonyra vagy a névnapjára. De ha te birka nem akarsz fizetni az ellátásért, ne csodálkozz, ha az orvos a pénzcsap mellé áll helyetted.
Persze mit is gondolok, ebben az országban szaros 300 forintot is sajnáltak a saját gyógyításukra.
Töki Pompos 2010.04.01. 09:16:03
(Az más kérdés, ha ezzel visszaélnek.)
Hümüzhümümüz 2010.04.01. 09:20:51
Áldom a bejelentkezős rendszert! Odacsörgök, időre eltépek és nem kell ott ülnöm a többiekkel!
Csülök 2010.04.01. 09:22:24
mókus(s) 2010.04.01. 09:25:27
Allyon 2010.04.01. 09:26:16
Senki nem hasonlította császárzsömléhez a beteget, de könyörgöm mindenki pénzből él!
prolee 2010.04.01. 09:27:33
A "ne kopogjon" probléma alapját egy orvos akkor tudja megérteni, ha veszi a fáradságot és beül egy ismeretlen körzeti orvosi rendelő várószobájába és ott azt tapasztalja, hogy az előtte lévő nyolc beteg közül egyik sem tudja megmondani, hogy egyáltalán van-e bent orvos, vagy legalább asszisztens a rendelőben, mert az elmúlt negyven percben nem nyílt ki az ajtó, életjelet sem mutatott senki, kopogni pedig nem merünk.
Én egészséges vagyok, de mozgáskorlátozott apámnak havonta kell felíratnom a gyógyszereit. Minden alkalommal cca. egy órát kell várakoznom azért, hogy beadhassam a cetlit (nem is megyek be, de egy könyvet viszek magammal).
Ha az éves kontrollvizsgálataim elvégzéséhez a beutaló miatt felkeresem az orvosomat, akkor is másfél órát kell várnom, a dolgomat 5 perc alatt elvégzem, majd 20-30 perc alatt tudok megszabadulni a kedélyesen beszélgető orvostól, miközben tudom, hogy odakint sokan türelmetlenül várnak.
Ez abnormális.
ponyva máté · http://ponyvamester.hu 2010.04.01. 09:30:33
_John_Doe_ 2010.04.01. 09:31:44
Tökre igazad van. És ott van még a gyémánt amiből egy picike darab milliókba kerül. Na de emberek, gondolkozzatok már, az csak szén!!!
"egy kg vegyianyag gyógyszerként eladva miért kerül százezrekbe, milliókba?? "
Ja, máris szólok a TVK-nak, ne pétisót gyártsanak hanem gyógyszert, mer azon nagyobb a haszon.
prolee 2010.04.01. 09:34:10
prolee 2010.04.01. 09:38:33
Nagyon durva.
Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2010.04.01. 09:42:51
Csakhogy a rend és tisztaság alapvető igény (pláne egy gyógyszertárban) az orvoslátogató viszont kizárólag a gyógyszergyártónak hoz hasznot, annak a betegnek a rovására aki esetleg fél órán át vár a látogató miatt. Tehát ez nem egy olyan munka, hogy "valakinek el kell végezni" mert különben belefulladunk a koszba, hanem teljesen öncélú és fölösleges tevékenység.
egy atlag 2010.04.01. 09:44:38
mókus(s) 2010.04.01. 09:49:06
prolee 2010.04.01. 09:49:31
scsaba1 2010.04.01. 09:51:25
Ha 1-5 percet tölt el, akkor hogy tájékoztatja kellő alapossággal a új gyógyszer hatásmódjáról, az új jogszabályokról stb...?
mcs · http://paralelart.wordpress.com/ 2010.04.01. 10:06:02
csak pár percet van benn
vs nélkülözhetetlen a továbbképzés miatt
kedves háziorvosok, miért képzelitek, hogy a továbbképzés valami misztikus dolog, amire csak az orvosoknak van szüksége?
mérnökként én elég sokat költök továbbképzésre, szakirodalomra, konferenciára és rohadtul nem jön senki, hogy kifizesse nekem.
ja és vajon hány ügyfelem jönne vissza, ha egy tárgyalás közepén otthagynám őket, hogy én most megyek továbbképzésre? hány megrendelő tűrné el, hogy a kis házikójáról szóló megbeszélésbe berontana egy ablakgyártó képviselője és fél órát csevegnénk ablakokról?
hány megrendelő fogadná el, hogy azért nincs kész a munka határidőre, mert továbbképzésen voltam?
gondolkozzunk már, emberek.
a rendelési idő a betegeké.
továbbképzést, adminisztrációt, ebédidőt, hátvakarást máskor kell intézni.
pofám leszakad az olyanoktól is, hogy 8-tól vagy rendelés, doki érkezik, 8:15-re, az első beteg bejuthat 8:36-kor.
ha nem jön össze a korábbi kezdés, akkor tessék kiírni, hogy 8:45-től van rendelés, és előtte elintézni a magántelefont, kávézást, reggelit, istenlábát, amit kell.
mókus(s) 2010.04.01. 10:20:48
Mária 2010.04.01. 11:16:15
Érdekes, hogy a gazdik soha nem csinálnak patáliát emiatt.
Pedig a beteg állatok ellátása nem a misztikus TB kasszán keresztül, hanem támogatás nélkül, adófizetői forintok nélkül, kemény piaci áron történik.
Emberek egymás felé miért nincsenek legalább ekkora belátással?
lehet más a propaganda 2010.04.01. 14:29:33
Motorpenis 2010.04.01. 15:54:29
Szerintem beszélgess egy kicsit még a feleségeddel, jó? Pl. ő hogyan oldaná meg a tablettázást a gyógyszertárban? Továbbá, hogy oldaná meg, hogy mondjuk valsartan/hidrochlorothiazid tartalmú készítményt gyártson a gyári ár harmadáért, hogyan gondoskodna a stabilitásáról.
Felcsigáztál a visszásságokkal is, biztos nagyon sok ilyet mesélt, oszd már meg velünk, kérlek. Egy csomóan kajálják az összeesküvés elméleteket.
huvosvadasz · http://huvosvadasz.blog.hu 2010.04.01. 16:06:25
De amit a TBről írsz az demagóg. Nincs különbözet. Illetve van, kevesebbet vonnak le, mint amibe ez az ellátás kerül, nem többet. Csak tudod kevesen fizetünk sokat, nem pedig sokan eleget. A 150 Ft (ha annyi) az pedig nem ellátott, hanem az orvosnál nyilvántartásban lévő emberek után ját. Hogy az sok vagy kevés az sokmindentől függ. Az egyik az, hogy ezek az emberek milyen arányban betegszenek meg. Nyilván egy rakat nyugdíjasnál kevesebbet ér ez az összeg, mint ugyanannyi 30-as fiatalembernél. Mert az utóbbiból többet is be tud vállalni az orvos (már, ha van kit).
2010.04.02. 02:27:22
dottornéni 2010.04.02. 03:42:47
Akkor most leírom a valós helyzetet egy kórházban dolgozó szakorvosjelölt szemszögéből...
Végigolvastam minden kommentet, a reakcióimat nem egyénileg címzem, akinek inge, vegye magára. Elsősorban a sok minket pocskondiázó embernek, hogy tudja, mik is a körülmények.
Az alapszituáció:
6 év orvosi egyetem, 2 év rezidensképzés (avagy központi gyakornoki képzés), majd 3 év szakorvosjelöltség. Ez szakvizsgáig minimum 11 év az érettségitől számítva.
2 év rezidensképzés kb. 150e bruttóért havonta, plusz az ügyeletek.
3 év szakorvosképzés havi bruttó 136e Ft alapbérért, plusz ügyletek. De havi 7 ügyelettel együtt lesz a fizetésem végül kb. 120-140e Ft (attól függően, hogy főként hétközben vagy hétvégén ügyelek).
Mindez olyan betegekkel megspékelve, akinek a szülei rendszeresen jobban tudnak mindent a betegségekről és gyógyításukról, mint az orvosok.
Olyan betegekkel, akik úgy gondolják, hogy a kórházba szaladnak este 10kor (nem a körzeti ügyeletre), mert már 2 napja nem kakilt a gyerek, és fáj a hasa. És amikor felvennénk, megfigyelnénk a gyereket, és tennénk amit kell,akkor anya közli, hogy márpedig ő a gyereket semmi szín alatt itt nem hagyja, még akkor sem,ha anyának is helyet biztosítunk. Nem érdekli, hogy életveszélybe kerülhet-e a gyereke, vagy sem, aláír bármit, és hazaviszi.
Olyan szülőkkel, akik hazaviszik a nem szájon át szedhető antibiotikummal kezelt gyereket saját felelősségre, mert megteheti, hogy aztán egy hét múlva visszahozza, mert nagyon beteg. És aztán két nap múlva megint saját felelősségre hazaviszi.
Olyan szülőkkel, akik felháborodnak, hogy az ő nem is beteg gyerekük elkap valamit a beteg gyerekektől, akiket kezelni merészelünk. Akkor miért is hozta kórházba ügyeletben beutaló nélkül, ha nem beteg?
Olyan szülővel, aki közli, hogy ő bármit megtehet az orvossal szemben...
Olyan szülővel, aki megüthet egy orvost, mert nem úgy ugrált, ahogy ő szerette volna...
Olyan szülővel, aki nem bírja megérteni, hogy fizikailag nem bírunk helyet biztosítani arra, hogy ő a 8 éves gyerekével tölthesse az éjszakát. Tudom, joga van hozzá, de nem én tehetek arról, hogy a kórház ennyit tud nyújtani...mégis én kapom meg, hogy milyen szívtelen dög vagyok.
És még sorolhatnám tovább...
Most erre az lesz a reakció, hogy én választottam, és
1.: csináljak mást, ha nem tetszik.
Erre a válaszom: 18 évesen nem gondoltam volna (szüleim hiába mondták), hogy mire én dolgozni fogok, akkor sem lesz emberi a fizetés, és azon kell gondolkodnom, vállaljak-e egy gyereknél többet.
És mennék én máshova dolgozni, de orvosi diplomával nincs túl sok mozgásterem (pl. a többség által végletekig gyűlölt orvoslátogatói állás). Ebből a fizetésből pedig nem tudok finanszírozni egy másik diplomát, pedig szívesen tanulnék mást.
Külföldre nem fogok menni, mert magyar vagyok, és itt szeretnék élni, dolgozni, családot alapítani.
És nem utolsó sorban azért lettem orvos, és foglalkozom gyerekekkel, mert ezt szeretném csinálni.
2. A másik kedvelt vádpont, hogy de ott a hálapénz, és abból milyen jól megélünk.
a. vidéki kórház gyermekosztályán NEM találkoztam hálapénzzel. Nem is szeretnék, de néha egy szál virág, vagy egy képeslap is jól esne az embernek, jelezvén, hogy gondoltak rá... (a képeslapokat, rajzokat gyűjtögetem otthon)
b. okos emberek azt mondták nekünk (egyébként utánakereshető statisztika, legalábbis akkor még az volt), hogy a hálapénz 80%-t az orvosok 20%-a teszi zsebre...
Néhány embernek, aki azt gondolja, hogy szolgáltatunk, és ezért neki mindig jár rögtön minden, amit ő szeretne:
- ha elvisz szervizbe valamit, akkor megmondja, mi a baja. Ha ezután még azt is közli, hogy a kijavítást hogyan kellene csinálni, és mégpedig most rögtön, akkor körberöhögik, és azt mondják, csinálja meg saját maga. Pedig a szerviz is szolgáltatás.. megfizette az árát, amikor megvette a terméket, vagy ha már nem garanciás a termék, akkor fizet a javításért.
Elnézést a hosszú hozzászólásért. Biztosan vannak benne kusza gondolatok, és részben nem szorosan ide tartozó dolgok. De ügyeletben (a munkám hajnali fél 2kor történő befejezése után,) hajnali fél 4kor, elkeseredve attól a szűklátókörűségtől, amit itt a kommentekben tapasztaltam, ennyire telt...
Még csak annyit, hogy ennyi bruttóért, mint az én alapfizetésem, plusz cafetériáért, amit én nem kapok, egy középfokú végzettséggel rendelkező ember nem vállalta el az állást, amit felajánlottak neki a szakmájában, mondván miből éljen meg. Inkább tartotta a markát tovább a munkanélküli segélyért... Magyarország 2010
Töki Pompos 2010.04.02. 09:28:10
mcs · http://paralelart.wordpress.com/ 2010.04.02. 09:33:11
hát, azt senki se ígérte, hogy könnyű lesz.
mindenesetre a kórházi orvosok munkája szerintem eléggé eltér a háziorvosokétól, mind önállóságban, mind munkaszemléletben. és igen, a fizetésük brutálisan alacsony.
de most nem a kórházakról szólt a cikk, hanem a pofátlan orvoslátogatókról, akik nettó 3-4k körül simán keresnek, szóval a leterhelt és alulfizetett orvos képe nem igazán illik rájuk.
Töki Pompos 2010.04.02. 11:21:09
dottornéni 2010.04.02. 13:46:02
mókus(s) 2010.04.02. 19:00:52
De tényleg. Szerinted mi okozza az orvosellenességet???? Komolyan kérdezem.
dottornéni 2010.04.02. 19:18:23
Azt viszont nem értem, miért háborodnak fel az emberek a várakozáson annyira...vagy én vagyok nagyon balek, vagy máshol is általános jelenség az, hogy időpont ellenére várakoznom kell, pl. fodrász, okmányiroda. Amikor fogszabályozásra jártam, könyvet vittem magammal, mert az időpont ellenére órákat vártam. Mégsem ordítottam le az orvos fejét...
Ha pedig nincs időpontja az embernek, a várakozás az előtte lévő emberek számától, és az ügyintéző/orvos aktuális munkamennyiségétől függ, munkahelytől függetlenül. Miért gondolják mégis azt az emberek, hogy az orvosnál mindennek rögtön kellene történnie?
Az orvosellenesség szerintem abból is fakad, hogy az emberek a frusztrációt, amit a máshol történő kényszerű várakozásból gyűjtenek, rajtunk töltik ki...mert máshol elküldik a fenébe, ha ordibál, mi kénytelenek vagyunk akkor is foglalkozni vele...
Persze azt is el kell ismernem, hogy vannak orvosok, akik a pénzre hajtanak. De amint a fentebb leírt szám is mutatja (hálapénz/az kapó orvosok aránya, nem ez a többség, mégis ez alapján ítélik meg a többséget. A pozitívum miért nem marad meg az emberekben? miért csak a negatívum?
mókus(s) 2010.04.02. 19:32:25
Én eddig csak azt láttam, hogy a kiszolgáltatott paciensek meghunyászkodnak, mikor az orvoshoz kerülnek. Olyat, hogy egy orvosnak leordibálták volna a fejét, még nem. Velem viszont már nem egy orvos beszélt úgy, mintha a ..-ből rántott volna elő. A fodrásznál max negyed órát várok, az orvosok nem tudják beosztani az idejüket, délelőttök mennek el, pedig mondjuk 8-ra hív, mert könnyebb neki nem gondolkodni, így az sem zavarja, hogy már dél van és várok. A legnagyobb problémám pedig, hogy nem egységes egésznek kezelik az embert, hanem fülnek, toroknak, lábnak. Egy ismerősömet hetekig vizsgálták a fülészek orrászok, mert szagokat érzett, aztán agydaganatban meghalt. stb. Tudomásul kéne venni, hoy nem fölsőbbrendű az orvos, nem isten. Ha partnerként kezelnék a betegeket, talán a beteg is máshogy érezne. természetesen: TISZTELET (Nagyon nagy tisztelet) A KIVÉTELNEK. ha Te kivétel vagy, akkor Neked is.
dottornéni 2010.04.02. 19:48:13
Egy kórházban az orvosok nemcsak rendelnek, hanem az osztályon lévő betegeket is el kell látniuk..ha ezt olyan létszámmal teszik, mint pl. mi is, akkor bizony van beteg, akinek várnia kell, mert 2 vagy 3 felé mi sem tudunk szakadni, bármennyire szeretnék is a betegek....Az időmet pedig az adott feltételek alapján tudom csak beosztani... pl. az osztályos betegnek nem tudok délután vizsgálatot, konzíliumot szervezni, amikor már nincs ott orvos...ezért a bennfekvők bizonyos előnyt élveznek a felvételre várókkal szemben, persze utóbbiak állapotától és a sürgősségtől függően....
dottornéni 2010.04.02. 19:50:10
mókus(s) 2010.04.02. 20:40:20
NemesekErnyo 2010.04.02. 23:29:19
NemesekErnyo 2010.04.02. 23:30:51
Segíthetek? Molnár Lajos? TVK? Zöld könyv? Volumenkorlát? Finanszírozás? Hm?
inf3rno 2010.04.03. 02:16:51
qbr 2010.04.03. 14:36:10
- Egy orvoslátogató után a gyógyszercég 5 millió Ft-ot fizet be az államnak. Ez havi 416.000 Ft.
- Egy orvoslátogató mondjuk végiglátogat egy hónapban 150 orvost
- Ez azt jelenti, hogy orvosonként kb. 2700 Ft-ot fizet be a gyógyszercég az egészségügybe egy 5 perces vizitért (amelyek egy jelentős részében valóban szakmai tájékoztatás folyik, tehát a betegek számára is előnyös*)
- Az OEP egy 10 perces betegvizitért fizet az orvosnak 150 Ft-ot.
Az orvoslátogató valóban túlhasználja az orvosi vizitek rendszerét, viszont nem vesz igénybe diagnosztikát és terápiás ellátást (műtétek, ápolás, gyógyszerek), ami a járulékfizetőknek ingyenes. Mindezt egybevéve alakították ki úgy a rendszert, hogy a 10 perces vizitre számított 150 Ft és a 5400 Ft ilyen arányban álljon egymással.
* Aki ebben kételkedik, az gondolkodjon el arról mondjuk, hogy pl. hasznos-e ha a háziorvosa tudomást szerez arról, hogy most már elérhető egy új, az ő betegségére megoldást jelentő gyógyszer a szakorvosoknál, tehát érdemes továbbutalnia a beteget, és nem lemondania róla azzal, hogy Magyarországon törvényesen nem hozzáférhető az adott készítmény.
bryan 2010.04.03. 15:20:23
Mire fizet be a gyógyszercég az államnak? Ha a gyógyszercégeknek ez anyagilag nem érné meg, foglalkoztatna ilyen orvoslátogatókat? Ha ezt az összeget gyógyszercég kifizeti, vajon nem szed be ebből jóval több profitot az államtól? Ha nem, akkor ezek a cégek jótékonysági intézmények, valójában veszteséggel működnek?
Tényleg az orvosok tájékoztatását éri meg a legjobban profitorientált cégeknek kiszervezni? Persze, politikai szempontból igen, hiszen ez nem túl látványos és háttéralkukkal is lebonyolítható, míg azokhoz a lépésekhez, amik valóban jó irányba vinnék az egészségügyet komoly kompromisszumokra lenne szükség.
mcs · http://paralelart.wordpress.com/ 2010.04.03. 15:38:29
az egész orvoslátogató-orvos kapcsolattal egy, azaz 1 probléma van csupán, hogy rendelési időben történik.
képezzék magukat, meg konferenciázzanak, meg kapjanak lámpát és filodendront a rendelőbe, senkit se zavar.
csak fel kellene már fogni a doktor néniknek-bácsiknak, hogy a rendelési idő az 100%-ban a betegekre fordítandó.
Töki Pompos 2010.04.03. 16:59:33
A hasonló véleményen lévők remélem, munkaidőben még nem indítottak magánbeszélgetést, különösen nem a céges telefonról. Az internetre sem ugrottak fel megnézni a privát email-fiókjukat, stb. Nem intéztek el még semmi magánügyet munkaidőben, s persze betartják a 20 perces ebédidőt is.
Azt kéne felfogni, ahogy a paraxisok közt is vannak különbségek, sőt, az orvoslátogatók közt is.
Vannak bunkók is, igen. De miért lennének különbek, mint a társadalom többi tagjai?
qbr 2010.04.03. 18:30:24
"Mire fizet be a gyógyszercég az államnak?"
Már megbocsáss, de ez egy hülye kérdés. Természetesen azért fizet az államnak a gyógyszercég a gyógygszerlátogatók után, mert az állam is pontosan tudja, hogy az orvoshoz munkaidőben mennek az orvoslátogatók - ezt az időt fizettetik ki. És szerintem ez így helyes és korrekt.
Ennek nincs köze ahhoz, hogy a gyógyszercégeknek ez megéri-e. Amelyiknek nem éri meg, az nem fizeti ki, amelyiknek megéri, az igen. Ez sok mindentől függ: cégtől, terméktől, piaci stratégiától. Van cég, ami sokat látogatja az orvosokat és tukmálja a termékeit, van cég, amelyik gyakorlatilag egyáltalán nem látogat.
"Tényleg az orvosok tájékoztatását éri meg a legjobban profitorientált cégeknek kiszervezni? "
Nem, valóban nem így kellene. Több szabadidő kellene, meg államilag szervezett, ingyenes képzés havonta az orvosoknak, meg minikonferenciák és kerekasztal beszélgetések az egy földrajzi területen dolgozó háziorvosok és szakorvosok meg patikusok számára, meg államilag finanszírozott gyógyszer-hatékonysági és -gazdaságossági vizsgálatok tömege, meg kb. 5-7 évente egy év fizetett szabadság a kiégés elkerülésére álomország tengerpartján játékok közt.
Ugyanez kéne a tanároknak is persze, meg még néhány területen. Csak ezt sajna senki sem fizeti. Ez így van, és amíg valaki elő nem varázsolja valahonnan ezt a pénzt, addig így is marad.
Persze el is lehet tiltani az orvosokat attól a tudásanyagtól, amit a gyógyszercégek adnak át. Lehet, hogy függetlenebbek lesznek (bár a saját rutinjuktól nem lesznek függetlenek), de képzetlenebbek is. Nem hinném, hogy megéri.
qbr 2010.04.03. 18:34:14
"csak fel kellene már fogni a doktor néniknek-bácsiknak, hogy a rendelési idő az 100%-ban a betegekre fordítandó. "
Eleve kezdjük ott, hogy egy rendelési idő 30-40%-a az adminisztrációval megy el. Ez már nem a betegekre fordított idő, hanem az OEP-re.
pmolnar 2010.04.07. 22:42:45
pmolnar 2010.04.07. 22:52:09
Ez van...
2010.04.14. 22:04:17
oké, de van itt egy kis gond.
Az orvoslátogató üzletember. üzleti érdekei miatt megy az orvoshoz. kicsit úgy látszik, elfelejtetted közölni (szerintem nem is gondoltál rá), hogy rendelési időben az orvosnak a betegekkel kell foglalkozni. és azt ius elfelejtetted leírni, hogy az orvoslátogató nem beteg. nem fizet TB-t, hogvy az orvos a nyavalyája miatt fogadja, hanem a pénzét hajtja - jelen esetben a TB-t fizető betegek rovására.
ezt kurvakibaszottul elfelejtetted leírni. az amúgy is fos magyar egészségügy ismeretében felejtetted el kurvakibaszottul leírni, szerintem egyébként tipikus, magyar (saját malomra őrlő9 MAGYARKÉNT, ami épp ezért valszeg te magad vagy és nem én, meg mások, akiket ezzel megvádolsz.
azt most bővebben nem említeném, hogy tudomásom szerint a gyógyszerbiznissz a világ első két legjövedelmezőbb üzlete manapság, dacára a rengeteg hazugságnak, amit a gyártók állami szintig befolyásolva terjesztenek. ha egy ember, mint pl. én ezt összeadja a rendelési időben való orvoslátogatással, egyből kinyílik a bicska a zsebében. hogy pontosabban fogalmazzak: az én pénzemen az orvosi rendelőben orvoslátogatót ne lássak! világos? menjenek az orvos otthonába este kilenckor, adják át ott neki a tunéziai utazási csekket/kenőpénzt/egyéb utalványt/stb., de ne a rendelőben, nap közben.
mondommondom 2010.04.20. 23:06:17
továbbá:
nem védem az OL-kat, de azok a "suttyók az életben nem fognak 8 órát dolgozni. 1 ismerősöm csinálja, ha bírja a nyomást. többet járnak rendelőbe mint azok a betegek, akik addig el bírnak menni. te vőfély sanyi gondolkodtál már azon hogy a sunyik 12-14 órát is dolgoznak naponta, de akár többet is, ha kell. és többet vezetnek autót 1-2 hónap alatt, mint te a traktoroddal 2 kormányciklus alatt...erre varrjál gombot vidéki tarzan!
mondommondom 2010.04.20. 23:14:40
továbbá:
nem védem az OL-kat, engem is idegesít ha várni kell, de azok a "suttyók az életben nem fognak napi 8 órát dolgozni. 1 ismerős csinálja ezt a munkát.
többet járnak rendelőbe mint azok a betegek, akik addig el bírnak menni. te vőfély sanyi gondolkodtál már azon hogy a sunyik 12-14 órát is dolgoznak naponta, de akár többet is, ha kell. és többet vezetnek autót 1-2 hónap alatt, mint te a traktoroddal 2 kormányciklus alatt...erre varrjál gombot vidéki tarzan!
a rendelési időről meg ne okoskodjatok annyit, mert neked is van pihenőd a munkaidőben. az orvos meg tanult éppen annyival többet nálad és nálam, h a császárzsömle miatt (is) maga döntse el mikor pihen, hát akkor ha OL van nála.
Az utolsó 100 komment: