Hiába szenvedett a fiam, az ügyelet nem jött

2014.03.26. 08:08

gyerek_beteg.jpgTöbbször átgondoltuk, de nem bennünk volt a hiba. Nem indulatosan kértük őket, a tüneteket elmondtuk és mégsem jött ki az ügyelet.

Tisztelt Praxis blog!

 

Az ügyelettel sajnos nekünk is volt hasonló történetünk, mint amit önöknél láttam. Azon gondolkodtam, egyáltalán mire jó az ügyelet maga, ha rendszeresen előfordul, hogy nem mennek ki a beteghez, pedig ez volna a dolguk. A történet a következő. 11 éves kisfiam tavaly az egyik pénteken belázasodott, már az iskolában sem érezte jól magát, fájt a gyomra, ezért az iskolából haza küldték. Minket szülőket nem értesítettek semmiféle formában, a gyerek hívott fel, amikor haza ért. De ez egy másik történet lehetne, hogy mi ilyenkor az iskola feladata. A férjemmel mindketten dolgozunk, a munkahelyünkről pedig nem tudunk csak úgy eljönni, sajnos nem olyanok a körülmények. A telefonban mondtam a kisfiamnak, hogy hol találja a lázcsillapítót, be is vette, majd ledőlt aludni.

 

Amikor haza értem, még mindig aludt. Újra lázat mértünk, 39, 7 volt a láza, a gyomra pedig még mindig fájt. Az ilyen magas láz nem tréfadolog, ezért azonnal hűtőfürdőt készítettem, ami átmenetileg lejjebb vitte a lázát, de este 9 óra után újra felkúszott sajnos. Mivel péntek este volt, legközelebb csak hétfőn tudtuk volna orvoshoz vinni, ezért felhívtam az ügyeletet és beszámoltam nekik a fiam magas lázáról,a tünetekről, valamint arról, hogy próbáltuk a lázát csillapítani, de sajnos eredménytelenül. Mintha az ügyeletes nem értette volna, mit mondtam előtte, elmondta, hogyan csillapítsuk a lázát. Én újfent elmondtam, hogy sajnos a lázcsillapítás nem sikerült és arra kértem őket, hogy amennyiben van rá mód, jöjjenek ki, nézzék meg a fiamat. Az ígérték, hogy amint tudnak, kijönnek. Éjfélig vártunk türelemmel, de még mindig nem érkeztek meg sajnos, ezért újra felhívtuk őket. Ekkor már azt mondták, hogy nem tudnak kijönni, mert a fiam állapota egyáltalán nem indokolja ezt.

 gyerek_beteg.jpg

Rákérdeztem, hogy akkor órákkal ezelőtt miért mondták, hogy jönnek, de megint csak a láz csillapítás mikéntjéről beszélt a nő a telefonban, meg a kellő folyadékbevitel fontosságáról, amit már korábban is mondott, és amit magunktól is tudtunk. Hiába kértem őket, hogy mégis csak jöjjenek ki, nemleges volt a válasz. Elég rossz éjszakánk volt, úgy a gyereknek, mint nekünk. A láza pedig reggelre sem ment le, a gyomra még mindig nagyon fájt, pedig megismételtük a fürdőt és még adtunk lázcsillapítót a kisfiamnak.

 

Mivel reggelre sem javult a helyzet, újra hívtuk az ügyeletet. Komolyan nem hittem volna, de ezúttal egész másként reagáltak. Az is igaz, ezúttal már más vette fel a telefont. Miután elmondtam, hogy lassan egy napja nem megy le a gyerek láza és fájdalmai vannak, megkérdezték, miért nem hívtam őket. Én pedig értetlenkedve mondtam, hogy hát többször is hívtam őket, de nem jöttek. A telefonban a hölgy szintén nem értette a dolgot, de biztosított, hogy hamarosan ott lesznek és megvizsgálják a fiamat.

 

Így is történt, végre kijöttek és megvizsgálták. Kérdezték, hogy milyen lázcsillapítót adtunk neki, hogy ivott-e eleget, stb, majd megvizsgálták. Rögtön közölték, hogy mentőre lesz szükség, mert a fiamnak minden bizonnyal vakbélgyulladása van és valószínűleg meg kell műteni. A férjemmel eléggé megijedtünk, de megnyugtattak minket, hogy nem lesz semmi baj. A mentő szerencsére nagyon hamar megérkezett, a fiamat pedig vakbél gyanúval kórházba vitték a sebészetre.

 

Bent a labor és a vizsgálatok után beigazolódott a gyanú és a fiamat megműtötték, szerencsére minden rendben zajlott, de nagyon féltettük őt.

 

A gyógyulása szerencsére szintén jól haladt és ma már csak egy rossz emlék számára az egész, de mi a férjemmel hivatalos, írásos panaszt tettünk az ügyelet akciója miatt. Válaszként annyit kaptunk, hogy ki fogják vizsgálni az esetet, ami persze gondolom azóta sem történt meg, vagy legalábbis bennünket nem tájékoztattak róla. Érthetetlen számomra, hogy egy rendesen felvázolt beszélgetésből miért nem sejthette a telefonban a hölgy, hogy mi lehet a gond és miért nem küldte ki hozzánk a kollégáit, amikor másnap egy másik szolgálatban lévő hölgynek egyből sikerült ez. Többször átgondoltuk, de nem bennünk volt a hiba. Nem indulatosan kértük őket, a tüneteket elmondtuk, és mégsem. Köszönöm a lehetőséget, hogy leírhattam az esetünket. A hozzászólóktól is szeretném kérdezni, mi lehetett az oka, hogy egyszerűen nem foglalkoztak velünk.

 

T. Judit.

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zunuke 2014.03.26. 08:53:02

Márpedig egyszerű lett volna a megoldás.
Mentő.
Bár az előző posztban emlitettem, hogy anyámhoz minden szó nélkül kijott az ügyelet, de megtortent az ellenkezője is evekkel ezelőtt.
A fiam úgy három éves lehetett,egyik éjjel elkezdett hányni ami tőle szokatlan volt, de akkor még nem gondoltunk másra, talán elcsapta a gyomrát. Másnap reggelre sem javult a helyzet, a gyerekből minden kijott, se tea, se keksz, semmi nem maradt benne.Na, gondoltam ennek fele sem tréfa, felhivtam a körzeti gyerekorvosunkat, hogy ez és ez a helyzet, szepen kérem jöjjön ki,ne kelljen már ebben az állapotban a kisfiút öltöztetni, rángatni a rendelőig.Nagyon meglepodtem amikor közölte, hogy nem jon ki, ha a gyerek állapota nem javul hivjunk mentőt.Annyit segített telefonon, hogy probaljuk meg,hideg Coca colaval decinkent itatni, az csillapitja a hányingert, meg egyébként járvány van,valószínűleg az a baja.Szerencsenkre igaza lett, a gyerek nagyon lassan de jobban lett, mindenesetre nagyon rosszul esett a doktornő hozzaallasa.Azt még hozzatennem, hogy nem a rendelési idejében szerettem volna kihivni, hanem utána, amikor járta a körzetében a beteg gyerekekeket.

carrie 2014 2014.03.26. 09:13:16

Az írásból az derül ki hogy egy praxis olvasóról van szó.
Kíváncsi leszek, hogy kedves T. Judit reagál majd-e a kommentekre :)

Az első kérdésem felé az lenne, hogy hová és kb. nagyvonalakban mikor tettek panaszt? az idő miatt kérdezem, mert még nem kaptak választ

A második kérdésem meg az, hogy az iskola miért nem egyből az iskolaorvoshoz küldte a gyereket? Vagy már nincs olyan hogy a közeli körzetis gyerekorvoshoz egy iskola alkalmazottja kíséretében soron kívül fogadja??? Az iskola mire alapozta, hogy valamelyik szülő akár otthon is van, vagy hogy hazafelé a gyerek nem esik össze? Vagy hogy fogja tudni egy 11 éves (kvázi nulla élettapasztalattal) hogy milyen gyógyszert hogyan és mikor vegyen be? Mi lett volna ha nincs otthon gyógyszer? vagy ha hülyeséget vesz be? Nem értem... (biztos hogy egy komoly elbeszélgetés is hasznos lenne az isk.ig-val) Egyébként a gyereket ki küldte haza: ofő/ig/tanár?

Harmadrészt ezeket az ügyeleti telefonálásokat sem értem: ha a gyerek szállítható én biztos, hogy a legközelebbi ügyeletes orvost venném célba: ugyanis ha már ott vagyunk kötelező megvizsgálnia a gyereket... egy hasi nyomkodásból meg sejteni lehet egy vakbélgyull-t...

Tempus-Anh 2014.03.26. 09:30:01

Anno amikor az anatómiai régiókat, a hasfali topográfiát tanították, felhívták a figyelmet arra, hogy bizonyos zsigeri bántalmak máshová lokalizálódnak, az eredeti okot kiváltó, megbetegedett szervtől akár távolabb is. Valószínűleg nem gyomorfájdalmai voltak a gyereknek, a szülő viszont több alkalommal is ezt közölte az ügyeletessel, tévesen.
Ha annyit mond, hogy FÁJ A HASA, LÁZAS, az már egy figyelemfelketőbb infó.
A megoldás viszont valóban a mentő lett volna, nem a telefonálgatás. Vagy ha a családnak kocsija van, be a gyereket a kocsiba és el az ügyeletre.
Jobb iskolákban külön iskolakocsi viszi a gyereket kórházba, ha beteg lesz tanítás közben.
Nálunk is így van, pedig nem Felső-Bajorországban lakom.

Katoci 2014.03.26. 09:51:58

Bár a posztoló igénye jogos volt (lázas, hasfájós gyereknél mindig benne van a pakliban a vakbélgyulladás) felmerül bennem a kérdés, hogy még tudták volna oldani a gyerek bevitelét az ügyeletre? Legtöbbször pusztán az akarat hiányzik. Bár sokan, előszeretettel hívják "háziorvosi ügyeletnek", nem az, hanem sürgősségi orvosi ügyelet. Ha megoldható, szerencsésebb bevinni a beteget, és legalább a házhoz hívást sürgős esetekre limitálni. (mivel főleg járvány vagy fronthatás esetén rengeteg a beteg és jó tudni, hogy a rendelőben kb 3 beteget néz meg az orvos, míg kivonulva egyet).
Mindazonáltal a kollégának ki kellett volna menni, főleg mivel a szokásos lázcsillapításra nem szűntek a panaszok.ugyanakkor súlyos szankciók nem vsz lesznek, annyira nehéz orvost találni ügyeletre manapság. Ennek pedig egyik oka az ügyelet nem megfelelő használata a lakosság részéről, viszont aki k..vának megy, ne csodálkozzon ha b@sszák. Ha a kolléga elvállalta a munkát, végezze tisztességgel.

Iskola: javítsatok ki ha tévedek, de a hatályos jogszabály szerint 12 év alatt gyereket nem szabad felügyelet nelkül hagyni, így kísérő nélkül hazaküldeni sem.

Katoci 2014.03.26. 09:51:58

Bár a posztoló igénye jogos volt (lázas, hasfájós gyereknél mindig benne van a pakliban a vakbélgyulladás) felmerül bennem a kérdés, hogy még tudták volna oldani a gyerek bevitelét az ügyeletre? Legtöbbször pusztán az akarat hiányzik. Bár sokan, előszeretettel hívják "háziorvosi ügyeletnek", nem az, hanem sürgősségi orvosi ügyelet. Ha megoldható, szerencsésebb bevinni a beteget, és legalább a házhoz hívást sürgős esetekre limitálni. (mivel főleg járvány vagy fronthatás esetén rengeteg a beteg és jó tudni, hogy a rendelőben kb 3 beteget néz meg az orvos, míg kivonulva egyet).
Mindazonáltal a kollégának ki kellett volna menni, főleg mivel a szokásos lázcsillapításra nem szűntek a panaszok.ugyanakkor súlyos szankciók nem vsz lesznek, annyira nehéz orvost találni ügyeletre manapság. Ennek pedig egyik oka az ügyelet nem megfelelő használata a lakosság részéről, viszont aki k..vának megy, ne csodálkozzon ha b@sszák. Ha a kolléga elvállalta a munkát, végezze tisztességgel.

Iskola: javítsatok ki ha tévedek, de a hatályos jogszabály szerint 12 év alatt gyereket nem szabad felügyelet nelkül hagyni, így kísérő nélkül hazaküldeni sem.

Tempus-Anh 2014.03.26. 11:35:44

@Katoci:
Urináért-fekáliáért (írhatnám magyarul is sza-hu-nak), puszta lelkesedésből nem nagyon akad olyan elhivatott, aki a neuronjait, koronáriáit szívesen feláldozná, főleg ha értetlenkedő, kekec, rámenős, parancsolgató, követelőző emberek is akadnak szép számmal a páciensek ill. hozzátartozók közt.
Ha az orvos csak a szakmáját végezné és nem kapcarongy, homokzsák, lábtörlő, cipőkefe, lexikon, lelki szemetesláda, képregény, szamaritánus, igásló lenne egyidőben, akkor nem is lenne annyira kimerítő...

csillagporszem 2014.03.26. 11:50:53

Érdekes, hogy az itteni kommentelők szerint mindig a betegek a hibasak, az orvosok sohasaem.
Mi hálistennek sosem járunk orvoshoz (addig jó..) és amikor eljött egy olyan eset hogy apósom nagyon beteg lett, azt sem tudtuk mit csináljunk.
Hívtuk az ügyeletet, tünetek elmond, ő azt tanácsolta hogy hívjunk mentőt. Kijönnek a mentősök, megvizsgálják és aztán lecsesznek minket hogy miért őket hívtuk, miért nem az ügyeletet, amikor a papának nincs nagyobb baja? Hmm most légy okos...

A háziorvosunk ugyanez. Amikor rájött mennyi pénzt adunk ha kijön (azelőtt könyörögni kellett neki hogy jöjjön de nem vigyük be a papát..), rögtön megjelent de mentőt hívni az istennek se volt hajlandó, hiába látta hogy rosszul van, azt csinaljuk mi. Nem értem, neki pénzbe kerül?

zunuke 2014.03.26. 12:01:07

@carrie 2014: Egy gyereket sem küldenek fel az iskolaorvoshoz, ha nem érzi jól magát. Telefonalni szoktak a szülőnek, hogy jöjjön a gyerekert.

csillagporszem 2014.03.26. 12:03:00

Esküszöm az állatorvos hamarabb kijön a kutyához, mint az emberekhez az orvosok.. Ha az állatorvost este 9kor felhívom hogy baj van, rögtön felajánlja hogy kijön és azt is mondja bármikor hívhatom amikor csak akarom. A kutyám nagyobb biztonságban tudom, mint magunkat. Tudom az állatorvosoknak fizet pénzt az ember, de az orvosoknak is.. (oké a hálapénzt ne vegyük bele mert itt sokak szerint az nem létezik.. röhejes, de a Tb akkor is ott van, azt ne merje senki letagadni).

carrie 2014 2014.03.26. 12:40:37

@zunuke:
Ez elég érdekes...
Gyerekkoromban (ált suli) elájultam órán, az első telefonhívás a mentőké volt, aztán anyám munkahelye, annak ellenére, hogy ott volt a helyszínen az a tanárunk is aki anno fakultációba oktatta az elsősegélyt (biosz tanárunk volt, órája volt egy másik teremben, mégis beszóltak neki, hogy kellene, és kijött... ő mondta a mentőket)

Múltkor a felnőtt háziorvosomnál volt egy 10 éves gyerek egy tanárral(!), ugyanis rosszul lett órán (az orvosi és a suli között van kb 150 méter. Mivel nem volt sürgős nem hívtak mentőt, viszont haza sem küldhették, gyógyszert ügyebár nem adnak (ki tudja ki mire allergiás), a gyerekorvos (egyben iskolaorvos) meg nem volt elérhető. Érdekes minden felnőtt előre engedte a gyereket, a felnőtt háziorvos megvizsgálta, csináltatott EKG-t is (lógott a kezében a papírszalag)... nah hát ez tényleg nagy ügy, nem?! Itt megy, ott nem? főleg 2014-ben... jesszusss mariskám...

Egyik barátnőm gyereke rosszul lett (ált. sulis) , és őt is átküldték egy hivatalsegéddel a legközelebbi rendelőbe... ezek után már inkább ez a viselkedés lenne fura?

Akkor mire való az iskolaorvos?

she_wolf 2014.03.26. 12:52:09

@csillagporszem:
Ha eddig nem tudtad volna, akkor ezúton közölném veled, hogy a beteg állatokat, és embereket ellátó egészségügyi tevékenységeket, embereket nem összekeverni, pláne nem összehasonlítani, ha kérhetem, mert a két orvosi tevékenységnek köze nincs egymáshoz, csak annyi, hogy nagy baj esetén turkálnak a beteg alany belsejében!
Ha szeretnéd, hogy leírjam a különbséget, jelezd, szívesen megteszem, csak baromi hosszú lesz.
Saját magad által választott állatorvos van, aki szolgáltatónak(!) minősül és ő tetszőleges áron(!) dolgozik, valamint vannak, akik mentenek is ingyér' adományokból, ezeket gyűjtőnéven ÁLLATMENTŐ/ÁLLATVÉDŐ szervezeteknek hívjuk. Meg vannak a HATÓSÁGI ÁLLATORVOSOK, de az ő feladatkörük más.

Az emberorvosnak adunk hálapénzt ha tudunk, mert így szoktuk meg az évszázadok során.
Tb. pedig mint már annyian és annyiszor leírták, NINCS! Úgyhogy utólagos és szíves engedelmeddel én le merem tagadni a Tébét.

(Komolyan mondom, eszem megáll. És akkor rínak, hogy az ember lehülyézi őket:()

she_wolf 2014.03.26. 12:53:43

@carrie 2014: Hogy beadja az ótást, TE! Ezt sem nem tudod?:)

csillagporszem 2014.03.26. 13:06:38

@mig54: Így szoktuk meg? Adunk hálapénzt azért, mert elvárják, mert egyes orvosok mar előre-utólag közlik, hogy mennyit is kell adni.. Megoldást találtam: írjon alá minden orvos egy közleményt, hogy innentől nem hajlandóak elfogadni a betegektől kapott hálapénzt és igenis megígérik, hogy ugyanúgy fognak a beteggel törődni anélkül is. Sokan nem értik orvosok-nővérek, hogy csak egyet szeretnének a betegek, hogy emberszámba vegyék őket és megillesseőket az emberi méltósághoz való jog. Csak ennyi kellene, nem azt várja senki, hogy a menthetetleneket is tudják meggyógyítani.

Igazad van, nagy különbség van orvos ésállatorvos között.. utóbbi azért lép erre a pályára mert hivatástudata van és törődik a betegeivel.

Tempus-Anh 2014.03.26. 13:20:40

@mig54:
Megboldogult bőrgyógyászprofesszorunk úgy nevezte az állatorvost, hogy "bestiális kollega". :). Ennek ellenére nagyon tisztelem őket, mert állatot gyógyítani én pl. nem tudnék.
Egyik gimis osztálytársam, egy nagynevű, korán elhunyt erdélyi prózaíró fia, Pesten állatorvosi magánklinikát vezet és állatszemészetből másodszakvizsgázott...:)

she_wolf 2014.03.26. 13:26:36

@csillagporszem:
Igen, így szoktuk meg. Azért, hogy az orvosdoktor a juhász beteg fiát meggyógyította, kapott hálából egy báránykát. Ma már nem tudná hová tenni a báránykát a doktor, ezért pénzt kap. Így formálódik át a dolog.
Nem te találtad fel a melegvizet, van már olyan egészségügyi intézmény - nem egy -, ahol kifüggesztették jól olvashatóan, hogy az intézményben dolgozók egységesen visszautasítják a hálapénzt.

Az állatorvos szereti az állatokat, ezért megy állatorvosnak, és persze azért, mert HIVATALOSAN(!) is zsíros szakma, és semmi titok nincs benne:)

csillagporszem 2014.03.26. 13:32:59

@mig54: aha, az orvosok meg busszal járnak be dolgozni meg trabanttal.. úgy sajnálom őket hogy az éhhalál küszöbén még van erejük bemenni és embereket gyógyítani. Kár hogy én nem láttam kifüggesztve semmit, csak azt hogy adója 1%át ajanlja fel alapítványunknak. Hát inkább az állatmenhelyeknek.

she_wolf 2014.03.26. 13:36:25

@mig54:
Ja, az lemaradt, hogy azt az orvost, amelyik számszerűsítve és előre(!) a tudtomra adja, hogy mennyire legyek neki hálás, jelenteném az orvosi kamarának, és keresnék egy másik orvost. Ha utólag várja a "hálát" és azt nem áll módomban kifejezni, akkor meg így járt.
Jómagam a hálásabbik közösségbe tartozom - amennyiben elégedett vagyok a melóval -. Ha pedig még humorérzéke is van az orvosnak, akkor nem is szabadul tőlem legközelebb:))) De azért nem szeretnék sűrűn hálálkodni:)

she_wolf 2014.03.26. 13:42:32

@csillagporszem: Köszönöm az Állatvédők nevében!
Ahhoz, hogy mivel és hogyan jár be egy orvos dolgozni, - jól figyelj, mert nem bántani akarlak, csak jó ha tudod - neked SEMMI KÖZÖD nincs!
Az, hogy te valamit nem látsz, még nem jelenti azt, hogy nem is létezik. Milyen furcsa, a média napokig ettől volt hangos. Akkor éppen mindenki lakatlan szigeten volt, elzárva a civilizáció minden vívmányától - úgy, mint televízió, internet -?
Ha már netezgetsz, próbáld megkeresni, hogy mely intézmény(ek)ről van szó, nekem most sajna nincs időm, anyósjárat indul:)

Tempus-Anh 2014.03.26. 13:44:09

Egy államot nagymértékben minősíti az a mód, ahogyan értelmiségi rétegével bánik.

A bolsi rezsim szoktatta rá az embereket arra, hogy az egészség az ingyen van, mint a levegő, elég, ha bemegy orvoselvtárshoz és megbillenti az asztalát annak a nép nyakán dőzsölő nemtermelő parazitának és az illető rögtön haptákba vágja magát a munkásosztály hős fia előtt, majd úgy apportíroz ahogy az füttyent.
Táppénz, elsőrangú kórházi ellátás, gyógyszerek, infúziók, fizikoterápiás/balneoterápiás kezelés, szanatóriumok, rehabilitáció tökingyen.

Mert az csak úgy JÁR, mint a szaudiaknak meg az emirátusbelieknek.

acka1 2014.03.26. 13:46:36

Bocsánat, hogy el trollkodom, de a hozzászólásaitokból nekem ez ugrott be:
,,Az állatorvos lebetegszik, és elmegy a háziorvosához.
- Mi a panasza? - kérdezi a doki.
- Nézze, én állatorvos vagyok. Én úgy gyógyítom a betegeimet, hogy nem kérdezek tőlük semmit, hiszen ők nem tudnak válaszolni. Maga erre nem képes?
- Dehogynem - válaszolja az orvos kis gondolkodás után. Szó nélkül megvizsgálja az állatorvost, majd átad neki egy receptet.
- Tessék, ezt váltsa be!
- És ez hatni fog?
- Persze. Ha mégsem, akkor legfeljebb elaltatom...,,

she_wolf 2014.03.26. 13:47:37

@Tempus-Anh:
Hát igen, az állat nem tudja megmondani, hogy "Doktor úr, nem fáj, csak ha nevetek.":)
Vagy ha szétrágta és lenyelte a teniszlabda darabjait, pláne, ha a gazdi olyan hülye, hogy a kölyökkutyának tehéntejcsikét ad, mert az olyan fincsi.
A szomszédnéni kakaót(!!!) itatott a blökivel, mert a kutya olyan kis elesettke volt. Kérdeztem tőle, hogy egy kis tejszínhab nem volt rá?

she_wolf 2014.03.26. 13:51:12

@csillagporszem:
Ja, és ha nem tudsz valamit, ne cinizmussal próbálj helyettesíteni, mert az nem áll jól neked:(

Tempus-Anh 2014.03.26. 13:53:49

@mig54:
Mint amikor Pistike kalapáccsal önkielégít. " - Jólesik, fiam?" " - Igen apa, főleg ha melléütök..."
Bizony egy medicus veterinarius sok kihívással néz szembe, és ott sem lehet faj(ta)gyűlölő az orvos, hogy mondjuk a Mammalia-t kedveli, az Aves-t kevésbé.:) Rögtön írnak a madarak az ombudsbird-nek.:)
@acka1:
:DD

Irkutszk 2014.03.26. 13:58:48

@acka1: Én ezt a következőképpen ismerem.
Az állatorvos elmegy a háziorvosához. A háziorvos megkérdezi:
- Kérem, mi a panasza?
- Jah kérem, így könnyű.
- Rendben, tessék, itt a recept.
A recepten a következő áll: Nem megmentendő, levágandó.

acka1 2014.03.26. 14:00:33

@Tempus-Anh: :D Ombudsbird :D :D
De tényleg nehéz lehet egy orvosnak is, amikor beviszi a mentő az eszméletlen beteget, hozzátartozó sehol,és akkor találja ki, hogy ugyan mi a baja....Nekem először a cukorbetegség ugrana be,pedig laikus vagyok.
A barátnőm exférje is hólapátolás közbe rosszul lett... mellkas-és bal karba sugárzó fájdalommal kocsiba ült,és Sűrgősségi osztályra ment , ahol a nővérke azt mondta neki, hogy áprilisra tud időpontot adni neki a kardiológiára.

carrie 2014 2014.03.26. 14:03:35

@mig54:
"Hogy beadja az ótást, TE! Ezt sem nem tudod?:) "

Nem csak azéééééé van :)
lsd.: 26/1997. (IX.3) NM rendelet 2.sz. melléklete 4. pontja... puff, ugye?
Ha nem jut eszedbe fejből, google a barátod

"(Komolyan mondom, eszem megáll. És akkor rínak, hogy az ember lehülyézi őket:() "
Juj.... nem hát ezt sem én mondtam
XD

csakmotyogok 2014.03.26. 14:05:57

@csillagporszem: Ha tudnád hányan járnak busszal. Nem Trabanttal, ócska Suzukikkal Renaulttal, bringával vagy gyalog.Az emberséget számonkérni ott lehet ha te magad is emberséges vagy velük.

carrie 2014 2014.03.26. 14:06:01

@mig54:
Hát, egy birkát nehezen tudnának most betuszkolni a zsebükbe :)
Főleg ha kettőt kapnak egy napon... XD

csakmotyogok 2014.03.26. 14:08:13

@Tempus-Anh: :)))) s az a baj elfelejtették,rég elmúlt 1989.

Tempus-Anh 2014.03.26. 14:10:37

@acka1:
Van egy régi híres mondás, miszerint: "Az eszméletlen betegnél az orvos a tudásával találkozik"...
Találó.

csakmotyogok 2014.03.26. 14:11:17

@carrie 2014: Az azért lenne jó, mert akkor azt nem lehet behazudni, hogy én adok hálapénzt pedig dehogy. Meg,mennyi hálapénzt adtam (mint a horgászoknál : ekkora halat fogtam:))).

carrie 2014 2014.03.26. 14:11:18

@acka1:
Nálunk tuti elküldték volna azzal a szöveggel, hogy :
"ha idáig képes volt vezetni, akkor nem lehet annyira rosszul"
XD

csillagporszem 2014.03.26. 14:21:15

@mig54: hagyjuk.Védjed őket, adjad nekik a pénzt és örülj, ha épp nem egy bunkót fogtál ki. Tudod milyen magasról cseszek rá, hogy mivel jarnak..? Csak azért csesztet, hogy én mindig csak luxusautóból kiszállót látok, mert a bunkó nemtörődömségüket arra fogják, hogy nincsenek megfizetve. Felőlem 4x ennyit is kereshetnének, csak nem tudom akkor mivel takaróznának.

carrie 2014 2014.03.26. 14:23:18

@csillagporszem:
A "sok a beteg, kevés az időm"-mel

csillagporszem 2014.03.26. 14:24:09

@Tempus-Anh: Egy államot nagymértékben minősít, hogy miként bánik az elesett, beteg emberekkel. Az értelmiségi max lelép ha nem tetszik neki valami, az ídős meg meghal, de tudom a fizetés mértéke fontosabb mint a beteg.

acka1 2014.03.26. 14:30:53

@Tempus-Anh: Igen tényleg találó.
@carrie 2014:Jesszusom XD...
Amúgy ez a Megyei kórház Sürgősségije volt. Aztán végül is megvizsgálták, és kikupálták a szívinfarktusából.

csakmotyogok 2014.03.26. 14:30:55

@csillagporszem: Akkor biztos neked is luxus autód van, és azért azt nézed.Nem veszed észre a tragacsot, a gyalog járót, aki tömeg közlekedik. Honnan tudod nem örökölte, vagy külföldi munkából van? Nálunk a családban többen is külföldön keresték meg a drága autót.Ugyan már jó ha 10%-nak van drága kocsija. Irigyeld inkább BKV vezérek rózsadombi villáit, ha annyira akarsz irigykedni.

csakmotyogok 2014.03.26. 14:32:22

@carrie 2014: Most meg mind a kettő fennáll,de jó! Nem jó:(

csillagporszem 2014.03.26. 14:37:18

Egy baj van az állami intézményekkel: nincs felelősségrevonás. Ha elcseszi elcseszi és ennyi. Ha elmegyek az ügyvédhez, hogy bepereljem a kórházat, akkor csak annyit mond sok pénz sok idő és megannyi ideg, nem érdemes belemenni, hiába van nekem igazam. Ki vonja felelősségre a nemtőrödöm orvosokat, nővéreket?

Azt meg végképp nem értem egy értelmiségit miért kéne jobban megbecsülni? Én ezt úgy nézem, hogy aki jól dolgozik azt megbecsülöm, legyen az értelmiségi vagy épp szakmunkás. Aki nem az felőlem lobogtathatja a diplomáját, attól még rossz munkaerő marad.

csakmotyogok 2014.03.26. 14:50:49

@csillagporszem: Nincs felelősségre vonás? Dehogynem, rengeteg műhiba pert nyernek meg ,mert Magyarországon könnyű(nincsenek meg sehol sem a minimum feltételek, be tudnak kötni, ha nincs jól lepapírozva). Vannak már erre szakosodott hiénák.

carrie 2014 2014.03.26. 15:01:43

@csakmotyogok:
Légysziiii mondj egy párat... :)

carrie 2014 2014.03.26. 15:12:07

@csillagporszem:
Pont ez az: az orvos bejelenti előre a várt hálacsomagját, megműtenek kifizeted, rá 2 napra kiderül valamit nagyon elb@szarintott, majd mivel TB-re ment az egész perelheted a kórházat (nem is az orvost), akik ezerrel elkezdik átírogatni a dokumentumokat... Aztán ha egy orvos 10x hibázik egy hónapban annak sincs semmi következménye (nem kerül semmilyen listára, adatbázisba...)

Ha Bt, Kft.-s egyéni orvost keresel, mire odáig eljut az ügyed felszámoltatja magát azt oszt kész! (kihúz külföldre)

Tudom, sokszor volt róla szó, de jó lenne ha az orvos társdalom PONT ezért nem tartana össze: ugyanis így a jól dolgozókat is lehúzzák. HA a nemtörődöm orvosokat kivetnék magukból, több jó orvos maradna nálunk. A többi meg mehetne a levesbe (=külföldre)

Perre visszatérve: ahhoz hogy egy ügyvéd elvállaljon kell neki egy igazságügyi orvosszakértői vélemény. Ennek kiállítása évekig elhúzódhat (!!!) és akár több száz ezer forintba is belekerülhet! (úgy hogy mögötte nem biztos hogy van teljesítmény, mert ugye nem látod hogy az illető ott ül, és a TE ügyeddel foglalkozik. NEM. Beadod, majd lesz valami, majd mész x hónap után érte, majd hasraütésszerűen rávágják x százezer forint lesz. Majd belekezdesz a perbe, kérnek 3 különböző orvostól szakvéleményt, ami persze ellentmond a tiéddel (orvoskollégák, ugyebár)ott elsőfokon felmentik, tovább viszed másodfokra... nem is tudom folytassam??? Addig meg a több százezer forintod áll, elmegy 10 év, az állapotod romlik, a doki vagy eltűnik, vagy "meghal"...

carrie 2014 2014.03.26. 15:15:01

@csakmotyogok:
van még ám :)

Pl.: "xy jobban keres nálam, pedig..."
aztán
"xy az USA-ban jobban keres nálam, pedig.."

fokozzam még?

zunuke 2014.03.26. 15:33:22

@carrie 2014: Iskola orvos tulajdonképpen már nincs, csak ha egy egész iskolanyi gyereket vizsgal sorjában, akkor van bent a suliban, vagy ha oltás van.
Nem tudom mas iskolaban mi a szokás, de nalunk az oviban is igy volt, suliban is igy van, ha a gyerek nem érzi jól magát, értesítik a szülőt. Persze ha az eset sürgős, nyilván a tanár intezkedik míg az anyu, apu elokeveredik a melohelyrol.

csillagporszem 2014.03.26. 15:34:02

@carrie 2014: Tudom milyen, mi is gondolkodtunk hogy belevágunk és bepereljük őket, de nincs pénzünk és mióta apósom meghalt azóta a kedv is elment, ezzel nem tudjuk őt visszahozni.

Menet közben is hamisítják a papírokat. Megkérdezem a nővért mit adnak apósomnak gyógyszert, felsorolja és megkérdezem, hogy akkor mitől van kiütve mikor otthon ennek a felét szedte és nem tudott napok óta aludni? Ő nem adhat tájékoztatást, kérdezzük az orvost. Orvos nem hajlandó minket fogadni, kérjünk időpontot. Kérünk időpontot, doki közli nem tudják mi a baja, még vizsgálják, nem tud még most mit mondani.. Mi a baja?? Alzheimeres basszus, gyógyszerbeállításra fektette be a doki, és nekünk kellett feldiktáltatni miket szed mert a nővér meg se kérdezte. Nah mindegy az a lényeg hogy leszedáltak de a papírjára persze nem írták rá. Mikor közöltük hogy átvisszük máshova akkor gyorsan vért vettek tőle hogy megnézzék mi van még benne és roham tempóban elkezdték átmosni a vérét, hogy le ne bukjanak. Hányok tőlük.

Azért az is érdekes mikor a folyósón a beteg megkérdi a nővért, hogy mondja mar meg milyen gyógyszert adott épp neki, mire a nővér rákiált, hogy: nem mindegy magának, ezt írta ki az orvos, vegye be.

csillagporszem 2014.03.26. 15:35:50

@csillagporszem: vagyis otthon ennek a dupláját szedte és nem tudott aludni.

csillagporszem 2014.03.26. 16:05:56

Jah és persze szemrebbenés nélkül a szemedbe hazudnak. Hiába kérjük, hogy had legyünk mellette egész nap ha már haza ennyire nem akarjak engedni, de nem lehet csak látogatási időben.. Ez pszichiátria, ide nem lehet csak úgy bejönni.. Szóval megkérdezem telefonban délelőtt hogy van a kisöreg: ohh nagyon jól, evett-ivott, mászkált (napok óta ágyhoz kötve, persze hiszek én nektek..)
Bemegyünk látogatási időben, kérdezem mit evett, ivott. Ohh kis levest, meg ebből a narancsléből. Ránézek, a narancsléből annyi hianyzik amit én adtam neki azelőtt nap. Aztán azt mondják ők azért nem adtak neki, mert amúgyis kiköpte, hiába adták.
A szemedbe hazudják, hogy neked nincs jogod hazavinni a beteget, hiába jössz azzal hogy ilyen nincs, csak kötik az ebet a karóhoz és bunkó módon ordibálni kezd veled az orvos, mikor már unja, hogy minden nap megkérdezed mikor viheted már el.
A szemedbe hazudja higy nincs szállítható állapotban, ezért nem vihetjük el és mikot beméssz látogatasi időben akkor kiderül hogy a város másik végében lévő kórházba vitték ct-re, mert az övék elromlott.
A szemedbe hazudja, hogy nem vihetjük el másik kórházba mert ilyen állapotban nem fogadják de majd ő megkérdi és ha fogadják akkor másnap szállítják. Másnap a szemedbe hazudja hogy a másik kórház így nem fogadja, mire mi felhívjuk őket és közlik, hogy de ők fogadják. Rossz ez az egész ahogy van, aki megakar halni, az feküdjön be pszihiátriára, szívesen segítenek rajta.

csillagporszem 2014.03.26. 16:48:19

És mégvalami, aztán befejeztem, kiírtam magamból, többször nem írok már erről nyugi, de ez milyen:

Rovarírtók jelennek meg az osztályon (volt is mit írtani, az én táskámba is bemaszott egy-két ágyi poloska, csoda hogy nem vittem haza), maszkban fújdogálnak ott mindent a betegek mellett.. jah hogy nekik már mindegy?
A másik kórház ahova apósom került (fizetős, de minőségi ugrás) főnővére mesélte, hogy nem akarta elhinni azokat az állapotokat, amiket meséltünk de egy ismerőse miatt be kellett néznie neki is a pszichiátriára és azt mondja ledöbbent, úgy bánnak ott az emberekkel, mint az állatokkal. Mire én mondtam neki, hogy nem, ennél még az állatokkal is jobban bánnak. Nah ennyi, itt a vége a sztorinak, de nekem meg ne merje bárki is magyaráznia, hogy a magyar egészségüggyel minden oké. Semmi nem oké. Kevés a fizetés, megértem. Kevés az ember, biztos így van, de az emberség csesszék meg semmibe se kerül. Ha már úgy is dolgozni kell (igen sok más szakmában is napi 12 órákat, kidolgozzák az emberek a belüket is de bírni kell), akkor nem jobb lenne egy kicsit odatenni magunkat és nem csak azért bemenni hogy azért a napért is felvegyük a fizetést. Elhihetnék, a beteg nem azért megy be, hogy bosszantsa és idegesítse őket, hanem azért mert beteg

rikitikitévi 2014.03.26. 17:13:06

Még szerencse, hogy Angliában minden rendben van...

"Felfoghatatlan: elvetélt magzatokkal fűtöttek brit kórházakat

A Channel 4 brit televízió oknyomozó műsora egy hétfőn leadott dokumentumfilmben számolt be arról, hogy az elmúlt két évben legalább 15 ezer, 24 hétnél fiatalabb magzat végezte szemétégetőben, 27 brit kórházban. Tíz kórház elismerte, hogy egyenként több mint ezer elvetélt vagy abortált magzatot égettek el a többi kórházi szeméttel együtt. Két kórházban pedig abba a fűtőkazánba dobták be a magzatokat, amelyekkel az épületet fűtik.

Az egyik kórházban 797 magzat végezte a fűtőkazánokban, miközben az anyának azt mondták, hogy azokat „elhamvasztották”. A másik kórházban pedig 1101 embriót használt fel az épület fűtéséhez a kórházzal szerződésben álló magáncég, amely más kórházakból vitte oda a magzatokat, mert az érintett kórház tényleg elhamvasztja a náluk abortált és elvetélt embriókat.

„Gyakorlatilag magzatok elégetésével fűtik a kórházakat” – mondta a műsorvezető, Amanda Holden egy, a dokumentumfilmhez meginterjúvolt brit képviselőnek. A hatásvadász kérdés elérte a várt hatást. A képviselő vizsgálatot indított, aminek eredménye az lett, hogy a brit egészségügyi minisztérium még a műsor bemutatása előtt megtiltotta a brit társadalombiztosítás alá tartozó kórházaknak, hogy a szeméttel együtt égessék el a magzatokat.

A műsorban megszólalt egy 35 éves nő is, aki nyolchetes terhes volt, amikor gyermeke meghalt. A nő elmondta: amikor a nővértől megkérdezte, mi lesz a sorsa a magzatnak, közölték vele, hogy „a nap során összegyűlt szeméttel elégetik”.

Amanda Holden - aki azért is vállalta a dokumentumfilm elkészítését, mert neki is volt egy vetélése, valamint egy gyermeke halva született – szörnyűnek nevezte a gyakorlatot, ami a brit kórházak többségére nem jellemző. Holden elmondta: a brit kórházak dolgozói az ő esetében rendkívül segítőkészek voltak, és megfelelő lelki támaszt nyújtottak neki, és emiatt felfoghatatlannak nevezte, hogy nem mindenki jár így."

Semper Fidelis 2014.03.26. 20:12:46

@Tempus-Anh: az emberek 99 százalékának elég lenne, ha normálisan bánnának vele, ez a haptákba állós duma elég ócska.

kisvirag78 2014.03.26. 20:40:23

A posztolónak üzenem, hogy ha másképp nem megy, és esetleg nincs kocsijuk, taxival kell bevinni a gyereket a legközelebbi gyermekkórházi ügyeletre. Sajnos sokan nem jönnek ki elvből, és sokszor ha kijönnek, akkor is sok-sok órával később. Kevesen veszik komolyan az ilyesmit. Gondolom abból indulnak ki, hogy ha nagy a baj, vagy mentőt hívnak vagy úgyis beviszik.
Úgyhogy annyiban igenis hibáztak, hogy nem vitték be, mert sajnos hiába dühítő, hogy jogunk lenne ahhoz, hogy kijöjjenek, a gyereket akkor sem hagyom szenvedni, ha ezért le kell nyelnem a békát és nekem kell őt elvinni. Ha a hegy nem megy Mohamedhez esete.
Ha a gyerek nagyon beteg, és a fenti tüneteket látják, be lehet vinni az ügyeletes gyermekkórház belgyógyászati ügyeletére, a gyermek szakügyeletek mindig normálisan állnak az ilyen rosszullétekhez és a szülői aggodalmat is jól ismerik. Engem sosem szidtak le, hogy "felesleges" munkát adtam nekik azzal, hogy a gyerekem végül mégsem volt annyira beteg, hogy bent tartsák, de volt másképp is, egy hasonló éjszakán történt, hogy a levihetetlen magas lázzal bevitt kislányomnál szepszist igazolt az ott sürgősséggel elkészített vérkép, és ha várok reggelig, bizony lehet, hogy már nem él. Az általános felnőtt ügyeletek a gyermekek eltérő tüneteit, az adandó gyógyszereket nem ismerik eléggé, és vannak esetek, amikor hozzá sem mernek nyúlni ezért és ha gond van, úgyis eleve továbbküldik. Ez tény, úgyhogy érdemes telefonálni a mentőknek, a diszpécser megmondja, hol van aznap a tüneteknek megfelelő gyermekügyelet, azokat felhívni, ha bizonytalan vagy, hogy bevigyed-e, és utána kocsiba ülni, ha szükséges. Sokszor a telefonban is sokat tudnak segíteni a kórházak ügyeletei, a kérdéseikből/válaszaidból jó eséllyel tudják biztosra mondani, ha mégis várd meg a reggelt. A legkisebb feltételezett valódi problémánál meg be fognak invitálni biztos ami biztos alapon.
Az iskolában meg botrányt kell csapni, 14 év alatt nem mehet haza egyedül a szülő engedélye és tudta nélkül. Gondolj bele, ha útközben lesz rosszul, ki lesz érte a felelős?

she_wolf 2014.03.26. 21:01:22

@csillagporszem:
Bunkót még nem fogtam ki, túlbuzgót már igen. (Komolyan mondom, el sem hiszem, hogy ilyen szerencsém volt/van - és remélem, a jövőben is lesz -.)
És engem nem érdekel, hogy buszozik, vagy Maseratival jár.

ViktoriaF 2014.03.26. 21:27:52

Nekem cask kerdeseim vannak. Ha a gyerek haza tudott setalni az iskolabol, miert nem lehetett elvinni az ugyeletre? (Ha eltekintunk az iskola felelosegetol, hogy miert engednek el egy ilyen koru gyereket egyetdul) A posztiro a lazat a magyar orvosi ajanlasoknak megfeleloen csinalta? Csak azert irom, mert mas orszagokban teljesen masok az ajanlasok a fenti tunetek kezelesere.

csillagporszem 2014.03.26. 21:56:12

@mig54: Jó neked. Kívánom, hogy csak ilyeneket fogj ki és soha ne legyenek rossz tapasztalataid.

Felőlem Ferrarival is járhatnának, az sem érdekelne, ha azt érezném megérdemlik, mert olyan lelkiismeretes munkát végeznek. Nem vagyok irigy ember, sok embernek sokkal több járna ebben az országban, mint amit kap. Csak az fáj, hogy mindig azzal jönnek, hogy több pénzért jobban dolgoznának.

Megértem én a nővéreket is, hogy kiégnek, csak nem értem akkor miért nem keresnek más munkát. Egy nagyon jó egyházi otthont találtunk, ahol apósomra vigyáztak volna, ha túlélte volna a kórházi ellátást és ott az intézmény vezetője elmondta, hogy pár évente lecserélik az ápolókat, mert egyszerűen ezt a munkát épp ésszel nem lehet csinálni sokáig. Sajat tapasztalatból is tudom, hogy milyen nehéz egy demens beteggel, de persze ez nem ugyanaz, mert mégis egy szerettedről van szó, akiért bármit megteszel, ettől még a kiégés esélye ugyanúgy megvan. Ha pénzért egy idegennek kellene egy ilyen betegről gondoskodni akkor valószínű én sem tenném, de ezt nekik is tudniuk kellene és keresni más munkát.

csillagporszem 2014.03.26. 22:02:19

@csillagporszem: nah ezt az utolsó mondatot is jól megfogalmaztam, bocsi. Szóval ha egy idegenről kellene gondoskodnom pénzért, akkor valószínű nem tenném.

she_wolf 2014.03.26. 22:53:58

@csillagporszem:
"Sajat tapasztalatból is tudom, hogy milyen nehéz egy demens beteggel, de persze ez nem ugyanaz, mert mégis egy szerettedről van szó, akiért bármit megteszel, ettől még a kiégés esélye ugyanúgy megvan."

Nekem ne mondd, én is tudom. Apósom 83 volt, mikor 3 éve elhunyt, Alzheimer kórban. Anyósom most annyi, és mivel ritkán látott, most már nem ismer meg mindig.
Nem engedem kórházba, hacsak a jog, a törvény nem kényszerít rá.

csillagporszem 2014.03.26. 23:13:21

Mi vele éltünk és már nem ismert meg minket. Nincs annál rosszabb amikor felkelsz, találkoztok reggel és megkérdezi hogy Te meg ki vagy. Mikor áll a tv előtt órákig, nézi a focimeccset és elakarja kapni a labdát, vagy a műsorvezetőknek akar adni inni és már öntené le a tvt. Hálistennek sosem volt agresszív, egy áldott rendes ember volt, aki sosem ártott senkinek, csak azt nem értette egy örökmozgó emberke lévén, hogy miért nem engedjük el otthonról. Sokat mentünk vele, amikor rákattant dolgokra és kinézett egy házat, amiről úgy gondolta, hogy az az otthona és nem értette miért velünk kell élnie ebben a házban (egész életét itt élte le). Szörnyű ez a betegség és segítség sehol. Az orvosok nem mondják el, hogyan állj ehhez a betegséghez, hogyan segíts rajta és mire várhatsz, mindenre magadtól kell hogy rájöjj. Nem okolok én már senkit csak szeretném visszafordítani az időt amikor elindultunk a pszichiáterhez, hogy mi lehet a baj, miért nem alszik napok óta, azt hittem ott tényleg tudnak segíteni. Nem vigyáztunk rá eléggé :(
Nah nem offolok, ha kellene valakinek valaha otthon Borsod megyében, akkor kettőt tudok, hálistennek egyik sem állami és havi 100ezerért méltósagban és biztonságban élhetik le az idősek életük utolsó éveit.

kheiron 2014.03.26. 23:39:37

@csillagporszem:

"Kevés az ember, biztos így van, de az emberség csesszék meg semmibe se kerül."

De, az nagyon sok pénzbe kerül. A dolgozó akkor kerülheti el a kiégést (azaz a te fogalmazásodban az "emberség hiányát"), ha megfelelő mennyiségű pénzt keres, és megfelelő mennyiségű pihenése van.

Ha e két dolog nincs biztosítva, akkor az emberség sem lesz.

Ennyi.

kheiron 2014.03.26. 23:42:19

@csillagporszem:

"Megértem én a nővéreket is, hogy kiégnek, csak nem értem akkor miért nem keresnek más munkát."

Más munkát keresnek. Ezért van emberhiány.

Ha gondolod, akkor megoldható lenne a kórházi ellátás nulla nővérrel is. Akkor senki nem lenne ott kiégve, minden páciens és hozzátartozó boldog lehetne.

csillagporszem 2014.03.26. 23:52:01

@kheiron: szomorú.. egy ápolónő ismerősöm mesélte a múltkor, hogy a betegek teljesen elvannak tévedve. Hiába ad neki az egyik hálapénzt, ő csak azzal lesz kedves aki neki szimpatikus és attól még pénzt se vár el. Amelyik beteg nem szimpi az adhat neki akármennyi pénzt, nem fog hozzá másképpen állni.

kheiron 2014.03.27. 00:08:57

@csillagporszem:

Pont amiről írsz: ez a kiégés. Amikor a rábízott embert már nem embernek, hanem munkadarabnak tekinti. Annak az ápolónőnek reálisan elvégezhető mennyiségű munka, megfelelő mennyiségű pihenés és sok-sok lelki-pszichológiai segítség kellene, hogy ismét helyreálljon az egyensúlya.

csillagporszem 2014.03.27. 00:10:54

@kheiron: Akkor nincs megoldás semmi? Az állam nem ad pénzt ezért törődjünk bele, hogy a kórházakban csak ilyen hozzáállás lehet? Én hiszek az emberségben, az empátiában, de ennyi megaláztatás még sehol nem ért minket mint a kórházban egy hét alatt (és mi csak hozzátartózók voltunk). Elkeserítő. Nem vagyok hajlandó elfogadni, hogy nem képesek a betegeket emberszámba venni és kötelező rossznak tekintik őket, mert persze szükségük van rájuk, hisz nélkülük nem lenne állásuk.

csillagporszem 2014.03.27. 00:14:06

@kheiron: Rendben, elfogadom, komolyan. Nincs jövője ennek az országnak. Megértem, bele tudom képzelni magam a helyükbe, de remélem néha ők is beleképzelik magukat a betegek helyébe. Meddő téma, úgy látszik nincs megoldás, jó éjt!

kheiron 2014.03.27. 00:20:39

@csillagporszem:

Kérdésedre a válasz: de, lenne megoldás. Csak az pénzbe kerül. Sok pénzbe.

Beletörődés: hát igen. Egy ember nem tud 60 km/órás sebességgel futni. Te képes lennél rá? Hisz csak jó szándék kérdése az egész....

ezu 2014.03.27. 05:25:02

@mig54: Én nem szoktam meg így. Még soha nem adtam pénzt orvosnak. Ennek ellenére lassan hatvan évesen jól megvagyok.

("És akkor rínak, hogy az ember lehülyézi őket:(")

Béka53 2014.03.27. 06:46:24

@Tempus-Anh: Azért ez nem ilyen egyszerű,. mi a fenti leírást követtük, ügyeletes orvos, ügyeletes kórház saját autóval. A 10 éves gyereket hazaküldték, hogy ez nem vakbélgyanú, hanem más, ha holnap még mindig rosszul van, vigyük másik ügyeletes kórházba.Ezt tettük, lényeg : perforálódott már a vakbele, úgy műtötték. Az első kórház a Madarász Kórház Kórház volt, írtam nekik levelet utána, hogy vajh miért küldték el. A második Kórház a Bethesda volt, erről csak szuperlatívuszokban lehet írni. Fantasztikus volt az ellátás, az orvosok, a nővérek. Ami fontos: engem még a XX. században műtöttek vakbéllel, nem használtak ultrahangot, összegörnyedve jártam a fájdalomtól, vérsüllyedés vizsgálattal nézték fehérvérsejtszámot, extrém magas volt, azonnal kaptunk kórházi beutalót és át BKV-ztünk, megműtöttek még aznap. Fiamnál ultrahang vizsgálat volt, vérvizsgálat nem, ezért küldték haza. No, tehát nem is olyan egyszerű ez a vakbélgyulladás.

Tempus-Anh 2014.03.27. 09:27:41

@Béka53:
A perforálódott vakbél az abszolút sebészeti sürgősségi esetek egyike. Sajnálom, hogy így történt és örülök, hogy nagyobb baj nem következett be.

delia 2014.03.27. 09:29:29

Nem szokásom kommentelni, de röviden leírnám, az én esetemet is az ügyelettel. Reggel arra ébredtem, hogy tetőtől talpig csalánkiütéses voltam, az ujjaim feldagadtak, a nyelvem egyik fele szintén fel volt dagadva, és az ajkam is. Fogtam magam, bementem a falunkhoz legközelebb eső ügyeletre, ahol a doktornő adott egy Calcimusc szurit, hozzátette, hogy az allergia múló állapot, ha ilyen gondom van keressem fel a háziorvost. Felhívtam a figyelmét, hogy nem ez az első esetem ilyen panasszal, nem szokott a Calcimusc megváltást hozni, sőt ez még kezdeti állapot, vittem a kezelőorvosom által kiadott papírt is, a korábbiakról. Nem erősködtem, ő az orvos. Mindegy, onnan rögtön a háziorvosi rendelőbe indultam, ahogy megérkeztem az asszisztensnő rögtön behívott miután meglátott, vénát biztosítottak, infúzió, Kenalog, Solu-Medrol, hívtak mentőt mert már nagyon nehezen ment a légzés, fájdalmasan a nyelés, nem tudtak érdemben vérnyomást mérni, csak egyre rosszabb lett az állapot, végül Tonogen, majd annak ismétlése után indultak el velem a megyei kórházba. Én nem csináltam ebből ügyet, azt pedig a mai napig nem tudom éjjel mi válthatta ki a reakciót. Vannak pozitív és negatív tapasztalatok, nem általánosítanék, több "ügyeletes orvos" is segített ezen az állapoton már nekem, amiért hálás vagyok.

Tempus-Anh 2014.03.27. 11:33:46

@delia: Ha voltak még ilyen és ehhez hasonló panaszaid, megérne egy allergológiai vizsgálatot az eseted. A te érdekedben, nyilván, de az ügyeletes dolgát is megkönnyítenéd. Nyugodtan csinálj belőle ügyet.

she_wolf 2014.03.27. 13:45:47

@kheiron:
Valami hasonlót próbáltam meg én is mondani, mikor valaki felvetette, hogy az emberség nem kerül pénzbe. De, pénzbe kerül. Nem hálapénzbe, hanem bérként kifizetett pénzbe:(

she_wolf 2014.03.27. 13:55:02

@ezu: Szabadon választhetsz, hogy adsz, vagy nem adsz. Ne érts félre, én sem szórom két kézzel boldog-boldogtalannak....
Őszintén örülök, hogy jól szolgál kedves egészséged, én nem mondhatom el magamról ugyanezt. Abban, hogy most egyáltalán válaszolni tudok neked, nem kis szerepe van jól képzett orvosainknak, akiknek nem győzök elég hálával tartozni (és ezt nem számszerűsítve értem). Mindezt tőled több, mint 10 évvel fiatalabb létemre.

Az általad citált idézet itt nagyon rossz helyen van, az ugyanis arra vonatkozik, hogy nem túl szerencsés az állatgyógyászatot összekeverni, az emberek gyógyításával.

she_wolf 2014.03.27. 14:05:50

@Tempus-Anh:
Ki az? Megírod nekem mélben? Még szükségem lehet rá. Vagy ha nem nekem, akkor a többi hozzám hasonló "idiótának":)

2014.03.28. 11:00:56

Nem olvastam végig a kommenteket, bár a gyerek nem volt már kicsi, de ha beteg és van 2 szülője, az egyik igazán hazamehetett volna.

she_wolf 2014.03.28. 11:46:47

@Turchi:
A posztban leírták, hogy a szülőket nem értesítette az iskola, a gyerek hívta fel őket otthonról.

(OFF! Itthon vagy?:D)

2014.03.28. 11:53:35

@mig54: Na akkor nem csak a kommenteket nem olvastam el hanem a posztot sem rendesen :-( De ha a gyerek felhívja a szüleit akkor sem akar hazamenni valaki? Végül is ugyanott vagyunk. Engem is küldtek már haza suliból a barátnőmmel, szülőknek nem telefonáltak, agyrázkódásom volt mint később kiderült és emlékezetkiesésem már a suliban, hmmm, felhívtam anyámat, pedig csak a fejem fájt akkor még, mást nem tudtam, aztán a háziorvost, majd a mentő és anyám egyszerre érkeztek.
off: Sajnos még nem vagyok otthon, de ahogy haladnak a dolgaink, akár haza is kerülhetünk DD

she_wolf 2014.03.28. 12:37:54

@Turchi:
Nem biztos, hogy a gyereknek van mobilja. (Ezt egyébként szeretem, hogy alapból feltételezik, hogy mindenkinek van mobilja, és számítógépe. És ha nincs?)
Nem nem akartak hazamenni, hanem nem tudtak. Tényleg ugorj neki mégegyszer:))
A lényeg szerintem, hogy a suli is hibázott, és az ügyelet is. Méghozzá elég nagyot. Szerintem.

Igyekezzél hazafele!:D

2014.03.28. 12:53:11

@mig54:Mindegy min hívta fel, vonalason, bármin, ott van a posztban hogy a gyerek felhívta a szüleit. Már másodszor ugrok neki de benne van DD. Mondtam én hogy van mobilja vagy számítógépe? A szülőnek meg kell adni a saját elérhetőségét a gyerekének is, bármi történhet. Postagalamb, akármi, olyan nincs hogy a gyerek ne érhesse el őket, és nem is volt, mert ugye felhívta. Mert volt min. Mi az hogy a szülő nem tud eljönni a munkahelyéről ha a gyerek beteg?? A gyerek felügyelete elsősorban a szülő dolga. Ha beteg, segítsen neki. Igen, a suli is hibázott. De ha nem tudtak a szülők hazamenni akkor mi a bánatot ér ha az iskola felhívja őket? A gyerek bemondására nem mennek haza csak a szülőére? Akkor haza tudnak menni? Vagy majd ők intézik az ügyeletet telefonon úgy hogy nem is látták a saját kölküket? Ez a poszt meg megint hasonlít egy régebbire. Mégegyszer nem tudok nekirugaszkodni az olvasásnak, még megárt DD, már lassan kívülről tudom.
off: Igyekezni nem tudok hazafelé, mert az még kicsit odébb van, majd június 2. hete csak. Miért is igyekezzek? :-) Találkozni fogunk???

she_wolf 2014.03.28. 13:17:02

@Turchi:
Jóvanna!:)

"...ott van a posztban hogy a gyerek felhívta a szüleit."
Igen. Otthonról, mikor hazaért.

"Mondtam én hogy van mobilja vagy számítógépe?"
Nem. Általánosságban jegyeztem meg, nem Rád vonatkozott, ezért tettem zárójelbe.

"....olyan nincs hogy a gyerek ne érhesse el őket, és nem is volt, mert ugye felhívta. Mert volt min."
Igen. Otthonról, miután a gyerek hazaért:)

"Mi az hogy a szülő nem tud eljönni a munkahelyéről ha a gyerek beteg??"
Mi az? Magyarország, XXI. század:(

"A gyerek felügyelete elsősorban a szülő dolga."
Valóban. Egészen addig, míg a gyerek be nem tette a lábát az iskola területére. Onnantól az iskola veszi át ezt a feladatkört.

"Igen, a suli is hibázott."
Rossz a megfogalmazás. Szerintem helyesen így hangzik: Igen, a suli hibázott.

És az ügyelet is hibázott. Szerintem.
Csak azért igyekezz, mert kedvelem a hozzászólásaidat, és ha itthon vagy, gyakrabban írsz:) Nem valószínű, hogy találkozunk:D

2014.03.28. 13:27:35

@mig54: Na most már nem tudom hol az otthon meg az itthon DD. Ha külföldön vagyok, többet írok, mert több az időm, otthon alig. Jóvanna, legyen mindenben igazad, az én gyerekem éppen most rúgják ki a suliból, nincs kedvem rágódni mondatokon, de én is bírlak.

she_wolf 2014.03.28. 14:28:15

@Turchi:
Nem ér csak úgy rámhagyni, mint a hülyegyerekekre!:(
Tényleg ellenjavalt a Praxist olvasni, amikor a srácodat éppen ki akarják rúgni a suliból.

2014.03.28. 15:12:05

@mig54: Kínomban olvasom, mert akkor még jobban felbacom magam DD. Különben a legjobb tanuló, csak szar a suli, én tanítom de az eredményekre ők büszkék, aztán ebből lett elegem. Nem rúgták még ki csak nem engedem be többet. Na mindegy ez más téma. Szóval vissza a poszthoz: Beteg gyerekhez fusson a szülő akárhonnan.

she_wolf 2014.03.28. 15:26:22

@Turchi:
Csóró kölök:D Tényleg sajnálom:(

Az a gáz, hogy Magyarországon a göthös ember nem mer orvoshoz menni, mert a melóját, a megélhetését teszi kockára. Ha pedig gyereked van örülj, ha munkát találsz (bár az igaz, hogy ez többnyire a kisgyerekes szülők állandó félelme), de ha már egyefenyő alapon gyerek is van, meg meló is, akkor tudd ám, hogy mi a fontossági sorrend, mert mehetsz a levesbe:(
Arra pedig gondolni se merjünk, hogy valaki (vagy valakik gyereke) folyamatosan orvosi felügyeletre szorul, ÉS dolgozik is egyidejűleg....ez már sci-fi kategória:(

2014.03.28. 15:37:08

@mig54: Értem én, (ma már annyit veszekedtünk hogy mindent értek) meg nekem tartós beteg gyerekem volt 10 évig, meg most sem tökéletes, mármint tökéletes csak nem az egészsége, én csak félállást tudtam vállalni mellette így nekem könnyebb volt. Ha mégis kellett a segítség, volt 3 barátnő és egy szomszéd tartalékban, szerencsére ingyen. Ráadásul szerencse a szerencsétlenségben, 10 éve tartós betegként még nem volt műtve, nem aludt kórházban, nem vitte el a mentő, szóval mázlink volt. Cserébe viszont a Heim Pálban töltöttük a napközbeni szabadidőnket. Még szerencse hogy nagyon jó ellátást kaptunk mindig. Innen is üdvözlöm őket. Persze ehhez kellett egy férj is aki keres annyit, hogy a fél fizetésem elég legyen a közösben. Nem a jelenről beszélek. Miért is nem akarsz velem találkozni?? DD

she_wolf 2014.03.28. 15:52:16

@Turchi:
"Miért is nem akarsz velem találkozni?? DD"
Az maga lenne a katasztrófa:D
Jó, ha az embernek van rögtön és azonnal mobilizálható segítsége, de!: a bölcsik-ovik-sulik nem adhatják ki "idegennek" a gyereket, csak ha ilyen-olyan sajtcetlin hozzájárul a szülő. Ilyen időket élünk. Ja, hogy a 11 éves gyereknek azt mondták, hogy ha beteg vagy húzzál haza egyedül, de szélsebesen, az nem gáz:(
Barátnőm csinálta okosan, mikor a lánya kisiskolás volt: szomszédoknak, barátoknak "formanyomtatvány" körbetanúztatva, és a paksamétát a diri elé téve azzal a szöveggel, hogy bármi van, ezeket az embereket lehet értesíteni, a gyerek nekik kiadható. Diri meg nézett, mint hal a szatyorban:)

OFF!: Gyereknek további jókat, G.-t meg ne bántsd már:))

2014.03.28. 16:00:17

@mig54: Röhögni fogsz, nekem volt ilyen papírom, mármint nem arról hogy hülye vagyok, arról G-nek van, hanem hogy kinek lehet a gyereket odaadni, ki viheti orvoshoz, stb., miután hónapokat voltam egyedül. Nálunk ha beteg volt egy gyerek, mert ugye pedagógus voltam, de mentő nem kellett, szülőt nem tudtuk elérni, az éppen lyukasórán lévő kocsival rendelkező tanár elvitte a gyereket az orvoshoz, addig mi megpróbáltuk a szülőt elérni. Okos helyeken ez így megy.
Off: G egy szemétláda, amíg meg nem oldja amit elbaszott

she_wolf 2014.03.28. 16:21:37

@Turchi:
Szerintem ez annyira magától értetődő. Logikus, egyszerű, kivitelezhető, és gyors.
Igen, vannak válófélben lévő, vagy elvált szülők is, ott meg lehet olyan papírt írni, hogy anyunak/apunak semmilyen indokkal nem adható ki.
Szinte mindent/bármit meg lehet oldani, csak gondolkodni kellene picit. Praktikusan.
A suli béna volt, az ügyelet meg...nos....hát...inkább nem jelzőzném:(
Off: G megszívta. Szar ügy.

2014.03.28. 16:37:25

@mig54: Nekünk még gyerekügyelettel nem volt gondunk, nagyon rendesek voltak mindig, de a felnőtt ügyeleten szívtunk rendesen sokszor. Ill. nem sokszor, mert ritkán jártunk. Pont azért mert olyan volt amilyen. 20 éve nem tapasztaltam ilyet. Kifejezetten kedvesek, normálisak voltak. Na persze, régen minden más volt. DD
off. G nemcsak megszívta, hanem meg is lesz szívatva de nagyon, sok hülyeséget csinált már, de eddig ez volt a legnagyobb. Na elég belőle, nem róla szól a poszt. Annyit nem ér.

she_wolf 2014.03.28. 20:12:30

@Turchi:
Ügyelettel még nem nagyon volt dolgom, egyszer anyósomhoz hívtuk ki. Akkor rendben volt minden. Értem általában mentő jön, kondenzcsíkot is húz ám maga után:) Ha dugóba kerülne, valaki biztos szólna annak a halkabban, és lassabban közlekedő kocsinak...

Oltalom 2014.03.29. 18:38:17

Sajnos az utolsó 6 hónapban 4 alkalommal kellett ügyeletet hívnom. Minden esetben 10 percen belül kijöttek. Nekik köszönhetem, hogy élek. (Igaz, minden esetben életveszélyes állapotban voltam - 2x gyomorvérzés, 2x artéria elzáródás) Gondolom, ha "lázas a gyerekem" szlogennel hívtam volna őket, más lett volna a hozzállásuk... A megoldás talán az lenne, ha indokolatlan riasztás esetén kifizettetnék a hívóval a költségeket - mondjuk úgy 10x -es szorzóval... Nem lenne több "cigánytaxi"!!!

she_wolf 2014.03.29. 19:57:38

@Oltalom:

"Gondolom, ha "lázas a gyerekem" szlogennel hívtam volna őket, más lett volna a hozzállásuk..."

Egy tényközlés mitől is szlogen?
Akkor is kötelesek egyéb tünetekre rákérdezni, mert orvosok a megmondhatói, hogy hány akut betegség tünete lehet a lázas állapot. Ráadásul gyermekkorúról lévén szó a szülő valószínűleg nem passzióból hívta az ügyeletet. Sajnálom, hogy ilyen komoly egészségügyi problémáid voltak/vannak, de nem biztos hogy okos dolog "de én sokkal betegebb vagyok" játékot játszani.
Ami a mentők indokolatlan "ugráltatását" illeti: úgy tudom szankcionálják.(Legalábbis a rendőrség és a tűzoltóság esetében van ilyen.) Ügyeletnél nem tudom, mi a helyzet.

"Cigánytaxi"...érdekes difiníció...mire is?

Oltalom 2014.03.31. 08:01:42

@mig54: "Cigánytaxi"...érdekes difiníció...mire is? "

Még csak nem is sejted, igaz? javaslom, beszélgess el pár mentőssel, hogy megtudd... A "szankcionálásról pedig csak annyit: Ha bizonyos népcsoportnak

- lehet pénzt kizsarolni vétlen áldozatoktól

"Új pénzszerzési módszert találtak ki a romániai cigányok: balesetet provokálnak, majd pénzt követelnek
Még szerencse, hogy ott volt a fedélzeten a kamera, az alábbi, Romániában rögzített képsoron ugyanis azt látjuk, hogy egy Peugeot 307-es sofőrje szánt szándékkal balesetet provokál, többször is indokolatlanul befékezve a felvételt készítő autó előtt.
Amint megvan az érintkezés, gyorsan kiugrik öt darab megtermett "fiatalember" az autóból, és fenyegetőzni kezd. A felvételt készítő úriember leírása szerint először 500 lejt (kb. 35 ezer Ft) követeltek tőle, és a rendőrséggel fenyegették. Amikor ő azt mondta, hogy akkor hívják a rendőröket, megvárja őket, rögtön 200 lejre csökkent a tarifa. Amikor erre se reagált, és elkezdte magától tárcsázni a rendőröket, meg rögtön késeléssel kezdték fenyegetni, mondván, nekik nincs idejük a rendőrökre várni. A leírás itt véget ér, nem tudjuk, megvárták-e a rendőröket a megtermett "fiatalok". De lehet találgatni..."

- le lehet büntetlenül amortizálni egy lakást
www.youtube.com/watch?v=QT8cf8D6LkQ&feature=player_embedded

- lehet évekig fizetés nélkül lakni egy lakásban
www.youtube.com/watch?v=GmRCJ8rpT50

- lehet százmilliókat lopni (győzike)
www.napi.hu/ado/itt_az_uj_nav-szegyenlista_gyozike_cegtemetok_dobbenetes_tartozasok.568029.html

akkor szerinted mivel is fogják szankcionálni a cigányokat?????

she_wolf 2014.03.31. 16:41:55

@Oltalom:

"javaslom, beszélgess el pár mentőssel, hogy megtudd..."

És a mentősnek csak azért, mert szar napja van, vagy mert korábban összetűzésbe került esetleg a "kisebbség" valamely tagjával, már joga van csak úgy lekapni (mint egy legyet a levegőből) a kocsiról az oesophagus varix rupturával beszállított beteget, aki korábban szólt, hogy a térdei sincsenek rendben, ezért nem tud gazella módjára lelibbenni? Csak kérdezem. Mert ha igen, akkor joggal mondható, hogy minden mentős genya! Pedig mindannyian tudjuk jól, hogy ez nem igaz. Azért javaslom, beszélgess el pár beteggel a mentősökről. Hogy elkerüljem a részrehajlás vádját, alanyaid lehetnek nem cigányok (ma adakozó kedvemben vagyok).
Ne! általánosíts. A linkjeid körülbelül annyira érdekelnek, mint akár a zebracsíkos kanegér, akár a romániai cigányok szemétláda pénzszerzési módszere.
Csak halkan jegyezném meg, hogy fényes, fehér seggűek is lopnak-csalnak-hazudnak százmilliókat. Őket milyen szankciókkal sújtanád?
A szankciók gyengeségére, esetleg meg nem létére pedig ne engem figyelmeztess, ne tőlem kérdezd, kiket és miért nem szankcionálnak, ehhez kevés vagyok, mint ama bizonyos lószarban a C vitamin.
És rohadt messzire kerültünk (leginkább te!) a "cigánytaxi" és a mentők közti összefüggés bizonyításától.

U.i.: Ne fogd vissza magad, az nem a te stílusod!
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása