Kikönyökölték belőlem a kislányomat

2013.07.11. 09:11

images_3.jpgAz orvos emlékszem, feszegette a hüvelyemet, de úgy, hogy megfogta a két oldalát, és csak húzta, húzta, engem meg majd megevett a fene. Egyszer csak a fejemnél termett, "gyengéden" belekönyökölt a hasamba, és megszületett a kislányom.

Van egy kisváros az Alföldön. Ennek a városnak pár évvel ezelőtt még volt kórháza, de bezárt (jaj, bocsánat, nem zárt az be kérem szépen, "csak" struktúrát váltott, vagyis elfekvő lett szakrendelésekkel és rehabilitációval). Addig persze sokan szidták, de így, hogy nincs, csak most érezzük igazán, hogy mit veszítettünk...  Terhes lettem, nagy volt az öröm. Persze attól nem voltam boldog, hogy nem az én szülővárosomban fogok életet adni neki, de úgy voltam vele, a Bács-Kiskun Megyei Kórházában is biztonságban leszünk.  A szülés várható időpontja előtti nap mentem fájásmérésre a helyi szakrendelésre. Ezen a reggelen valahogy nem mozgott a babám, és olyan furcsa, rossz érzésem támadt. Beértem, felhelyezték a vizsgálófejeket, de a szokásos patadobogás helyett most csend volt. A vizsgálatot végző hölgy kezdett komoly arcot vágni. Pakolja, pakolja, semmi. Ekkor áthív egy másik hölgyet, akkor sincs semmi. Majd egyre fehérebb lett az arcuk, és hívták az orvost. Ő is komor volt, szavakat csíptem csak el, igazából fel sem nagyon fogtam, hogy mi történik.

 

A következő, amire tisztán emlékszem, hogy mondják, hogy feküdjek a bal oldalamra, a baba már nem érzi jól bent magát, leesett a szívhangja, hívják a mentőket, mindjárt itt lesznek. A telefonba ezt mondták: kérnénk egy mentőt, sürgősségi császár lesz valószínűleg, készítsék elő a műtőt. Ekkor már nagyon ideges voltam, rettegtem, fogalmam sem volt, hogy mi van a kislányommal. Csak annyit tudtam tenni, hogy feküdtem a bal oldalamon, és próbáltam nyugtatni magam. De ahogy teltek a percek, egyre inkább nőtt a feszültség. 35 perc alatt ért ki a mentő (ha nem szüntetik meg a szülészetet, akkor ezzel ellentétben csak egy emeletet kellett volna megtennünk). Állítólag azért kellett ennyit várni, mert a városunkban nem volt szabad kocsi, így a célállomásról, azaz Kecskemétről jött. Ehhez a 35 perchez adódott még a szülés helyszínére vezető út, ami hiába autópálya, így is kellett még pluszban minimum 15 perc... Miután megérkeztünk azonnal CTG-re kötöttek, és szerencsére ekkor már rendeződött a kicsi szívhangja. Majdnem hazaküldtek, a rossz NST-eredményre annyit mondott az ügyeletes orvos, hogy biztos elnézték, tiszta a magzatvíz, nincsenek rendszeres fájásaim. Igazából ezeket a szülésznőtanulóktól tudtam meg... Közülük volt egy lelkes, és egy kevésbé lelkes. A lelkes tanuló nagyon kedves volt, mindenben segített, masszírozta a derekam, információt szolgáltatott nekem, és a kint várakozó rokonaimnak is. Ha ilyen marad, akkor nagyon jó és lelkiismeretes szakemberrel gyarapodik az egészségügy. A szülésznőről is csak jót tudok mondani, talán a kislányom életét is neki köszönhetem, mert nem hagyta, hogy hazapateroljanak, ő észrevette, hogy szenvedek; mondta, hogy fájni fog, amit csinál, de értünk teszi, vagyis kézzel tágított. Az orvost pedig győzködte, hogy halad a folyamat. A doktor úr még le is szidta, miután ő is méltóztatott megvizsgálni, hogy nem is nagyon halad a tágulás. De végül megkegyelmezett ő is. Ezt úgy kell elképzelni, hogy fekszem széttárt lábakkal, ő matat, semmiről nem tájékoztat, majd egyszer csak vízcsobogást hallok, és hirtelen le sem esett, hogy ez bizony a magzatvíz. Nem sértődtem volna meg, ha közli, hogy mi fog következni...

 

 De ekkor csak az érdekelt, hogy nem zavarnak haza, belátható időn belül a karjaimban tarthatom őt, akit annyira vártunk. Burokrepesztés után szinte azonnal összefüggő fájásaim lettek, majd 2 óra múlva már nyomtam. Csak nagyon enyhe székelési ingert éreztem, nem igazán tudtam, hogy mikor kellene nyomnom, és sajnos nem is kaptam utasításokat. Fél órát szenvedtem, iszonyúan fájt, mondtam is, hogy nem bírom tovább, de szerencsére egy határozott szülésznő rám szólt, és észhez tértem. Ezután az orvos emlékszem, feszegette a hüvelyemet, de úgy, hogy megfogta a két oldalát, és csak húzta, húzta, engem meg majd megevett a fene. Egyszer csak a fejemnél termett, "gyengéden" belekönyökölt a hasamba, és megszületett a kislányom. Elég nagy baba volt, én meg pici vagyok, és a mérések alapján a csípőmről úgy nyilatkoztak, hogy határesetes, szóval a téraránytalanság esélye fennállt, hasam akkora volt, mint a ház, sokan mondtak (e.ü.-i dolgozók főleg), hogy tuti császár lesz... Ehhez képest -hajszál híján nem vákuummal befejezett- hüvelyi szülés lett. Elképzelhető, hogy került oxigénhiányos állapotba szegénykém. Erre utalhat, hogy a mozgása megkésve fejlődött, 8 hónap gyógytorna kellett, hogy megtanuljon járni, de ez már egy másik történet.  Azt hittem, hogy ezzel túl vagyunk a nehezén, de sajnos nem így történt. Kislányom nem akart szopizni, a csecsemősök semmiben nem segítettek. A védőnő a 2. vagy 3. nap igen, valószínűleg rámuszították, mert unták, hogy csak az én babám bömböl állandóan a szoptatások ideje alatt. A csecsemősök elég érdekesek voltak, igazából annyi emlékem van róluk, hogy sokszor elég durván vágták hozzám a gyereket, meg egyszer egy feltűnően flegma nőszemély érdekes hangnemben közölte, keresztbetett kézzel, lábdobolás kísérete mellett, hogy "végül is ráérek ám anyuka, ne zavartassa magát".

 

Ezt azzal érdemeltem ki, hogy nem vettem észre egyből, hogy fertőtlenítő folyadékot akar a kezemre nyomni, ugyanis háttal álltam, valamit pakoltam. Negatív dolog volt még, hogy az a dolgozó, aki az ágyneműcserét végezte, leszidott, mikor a véres helyett tisztát kértem. Úgy csinált, mintha direkt véreztem volna össze... Na meg a látogatások is elég érdekesek, az osztályra nem mehetnek be rokonok, így mindenki kint a folyosón tolong a lift előtt, ahol van kábé 4 szék. Én a szülés után egy nappal nem tudtam volna kimenni, így ha nem  könyörögtem volna, hogy had jöjjenek már be egy picit a szobába, akkor aznap még egy kis időre sem láthattam volna a férjemet, és az édesanyámat. Ez lehet, hogy apróságnak tűnik, de aki szült már, az tudja, hogy mekkora lelki viharok dúlnak az újdonsült anyukákban, és mennyire fontos, hogy találkozhassunk a szeretteinkkel.  Végül a hazaadás tervezett napján kaptam egy jókora "pofont". Hosszas várakozások után végül benyögték, hogy felejtsem el, hogy ma távozunk. Fel kellett mennem, és ott egy doktornő tájékoztatott, hogy átkerült a babám a koraszülött osztályra, mert kiszáradt, infúziót kap. Kérdeztem, és közben próbáltam magam nyugtatni, hogy de ugye ezt infúzióval könnyen tudják kezelni, és nincs nagy vész, mire odavágta, hogy az elektrolitháztartása is felborult.

 

 Ekkor eltört a mécses, és elkezdtem zokogni. A nagyon empatikus hölgy annyit mondott, hogy fejezzem be, mert megijesztem a többi kismamát... Igazán jól esett! Nem tettek át másik kórterembe, hozták a babákat, akik boldogan szopiztak, míg az én csöppségemnek meg tű állt ki a fejéből, és ő ilyen "bababarát" módon kapta a folyadékpótlást. Én sajnos ettől a látványtól rosszul lettem, szédültem, minden bajom volt. Leültettek ott a koraszülött osztályon, adtak inni, és még cukrot is, majd hívtak beteghordót, és mondták, hogy a következő etetésre inkább ne jöjjek, ha nem érzem magam jól, nehogy a betegszállítónak a bokrok közül kelljen összeszednie. Sajnos nem lettem jobban, és kiderült, hogy a vérnyomásom felszökött 190/100 körüli értékre. Adtak vérnyomáscsökkentőt, majd lefeküdtem, és sopánkodtam, hogy a reggeli etetésre tudjak menni. Nem lett így, a vérnyomásom elszabadult (200 fölé is ment), nem használtak a gyógyszerek, így engem az Izsáki úti kórházból átszállítottak a Nyíri útiba, ugyanis csak ott van belgyógyászati osztály. Itt nagyon kedvesek voltak az ápolónők. Volt, aki látta, hogy fejek, leült mellém, és mondta, hogy ne aggódjak, ha nem sikerülne a szoptatás, neki is tápszeres mindkét gyereke, mégis olyan egészségesek, mint a makk. Nagyon jól estek a szavai, sokat jelentett. Amikor sikerült lejjebb vinniük a 4. nap az értékeket, mehettem végre. Igen ám, de a 2 kórház azért elég nagy távolságra van egymástól, férjem hazavitte az utcai ruháimat, így hálóingben és köntösben indultam neki, felpakolva nehéz cuccokkal (mivel nem tudtuk, hogy mikor engednek ki, előző nap hoztak a hozzátartozóim sok rostost, ételt, stb). Nem igazán bírtam el a csomagokat, de nagyon rendes volt egy fiatal orvos, vagy rezidens, nem tudom pontosan, hogy milyen beosztásban volt, nem is ez a lényeg. Vitte a cuccaimat végig a kórházak közt járó ingyenes járathoz. Ez is roppant kedves dolog volt, ha nem segít, a csomagomat csak magam után húzva tudtam volna elérni a buszt, sőt, mivel kevés idő volt, szerintem le is késtem volna.  Megérkezve már nagyon vártam a találkozást, és a hazajövetelt. Kicsit zokon vettem, mikor nem akarták egyből haza adni, fel is kellett magam vetetni osztályra (ott, ahol intéztem a felvételt, azért meghallottam egy olyan beszélgetést, aminek a tárgya én voltam, és ami arról szólt, hogy minek akarja felvetetni a doktornő, úgy se tud ez szoptatni...)

 

 Itt is volt szerencsém kedves ápolónőhöz, biztatott, nyugtatott, lelket öntött belém. Kétszer meg kellett etetnem a kislányomat (meg akart róla győződni a doktornő, hogy képes vagyok -e ellátni, gondolom nem tettem túl jó benyomást a hálóing/köntös szerkómmal, és a kezemben lévő branüllel, azt ugyanis bent felejtették, és így az összkép olyan volt, mintha megszöktem volna egy bizonyos zárt helyről... Akkor rosszul esett, hogy nem adják oda egyből, de így visszagondolva azért érthető, és tényleg a kislányom érdekét nézték), majd végre zöld jelzést kaptunk, és jöhettünk haza, nagy megkönnyebbülésünkre.  Ebből az egészből számomra nagyon felháborító az, hogy egy bababarát kórházban hogy a csudába szárad ki egy baba? Az egyik ismerősöm csecsemős nővér volt évekig, és azt mondta, ha az ő idejében történt volna ilyen, akkor abból nagy botrány és leszidás lett volna, pedig akkor még nem is voltak bababarát kórházak... Legalábbis nem hívták őket így. Az is érdekes, hogy a koraszülött osztályon kapásból elfogadta a cumisüveget. Később azt is kiderítettem, hogy ezekben a csodálatos bababarát kórházakban ugye tiltott a cumisüveg használata (mert az az ördög műve, hisz utána állítólag egyáltalán nem fogadják el a mellet) így pohárból/kanálból történik a pótlás. Nekem ez sajnálom, de nem tetszik.

 

Nem vagyok szakember, ezt aláírom, így pusztán csak a laikus gondolataimmal próbálom összerakni a képet: szerintem, mivel a kislányom izmai lazák voltak, és ez alól a szájában lévők sem voltak kivételek, emiatt nem szopott, és gondolom emiatt sok levegőt nyelhetett a poharazás közben, és ezek voltak az állandó sírásának az okozói, ami végül odavezetett, hogy kiszáradt.  Ha visszagondolok életem egyik fő eseményére, sajnos több rossz emlék tör fel, mint jó. Borzasztó volt a kiszolgáltatottság -és a félelemérzés, de annak azért örülök, hogy kedves, elhivatott egészségügyi dolgozókhoz is volt szerencsém. Mindenesetre jó darabig nem tervezünk családbővítést...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ugyandehogy (törölt) 2013.07.13. 13:27:41

@jak27: mondjuk te komoly érv vagy az evolúció mellett.

Dr.laikus PhD 2013.07.13. 14:02:36

@jak27:

Nem voltam ott, de az biztos, hogy nem feszigették a hüvelyed. Minek? A tested legizmosabb része, tágul amikor kell és az összehúzódás segíti a babát kifelé. Tágítani mást szoktak nem a hüvelyed és az valóban ölég fájdalmas, de ez is furcsa, hogy burokrepesztés után felgyorsultak az események akkor minek a tágítás?

felicitasz.blog.hu/2011/08/29/szulesindito_szulessegito_modszerek_kezzel_tagitas

Én már mérges vagyok rád, de tedd meg, hogy elolvasod Felicitaszt és minden szüléssel kapcsolatos írását _is_.
Érdemes.

IrishOak 2013.07.13. 14:10:57

@Dr.laikus PhD:
Akkor, hogy korrekt legyek én is panaszkodom a kméti szülészetre:

Botrányos, hogy a 26 éves (inkább 30 éves)szottyadt linóleum van a folyosókon; a szülőszobánál a 26 éve ott álló fagyasztóládával kellett megint találkoznom;(esküszöm rámröfögött) de bezzeg a műszerek... azok újak. Az ablakon beesik a hó, meg befúj a szél.Bezzeg az újszülötteknél meg 37 fok van -mint a pokolban.
A szülőszékek : 'hótziher,hogy ugyan azon szültem több mint negyed százada!Össze-vissza keverték a dolgokat, és most már úgy van, hogy szülés után azonnal mellre adják a bébit abban a szobában ahol régen a szülésznők főhadiszállása volt.(A régi pihenőben meg van egy játszótér,labdával káddal,meg bordásfallal.Kérdem én: játszótér a szülőszobán; hát hol élek én?) - de akkor én hogy megyek ki a zuhanyzóba? Meg mint az amcsi filmekben: függönnyel elválasztható egy szobában a két szülőszék.Meg szól a zene... bakker... az is csak azért van, hogy bőgjön az ember lánya a lírai számokon.
A szülésznők mindent felírnak, és elvárják, hogy terpeszben járjon a vajúdó; mert látni akarják mi jön belőle.De tényleg ezek perverzek lehetnek. Azonkívül csak akkor csinálnak meg bármit, ha beleegyezett a szülő nő, és azt alá is írta.-rohadt bürokrácia; én se aláírni mentem, hanem szülni.Ja egy jóízű beöntést se kaptam; mert "már nem divat"..höhö..nemúgya! felháborodtam,hogy most akkor menjek kolonterápiára 60 ezerért- na nem! akkor ide azt a kúpot.
A simán szülteket, a császárosokat, a koránszülőket külön teszik,és pont olyan szobába kerültem, ahol még nem jutott új- magasságállítós ágy! (pedig a Bajcsyban játszhattam a távirányítóval is,hogy fel tudjak kelni, pedig egy epeműtét sokkal jobb,mint egy malacbontás méhműtéttel+gyerek kombó.)

A csecsemősök minden etetés előtt és után lemérik a vekniket ,és felírják, hogy mennyit evett, de még azt is, hogy magzatszurkot, vagy tejet kakált.A babáknak márkajelzés nélküli pampers pelenkájuk van.Igazán adhattak volna minden nap katicás narancs angol pólyát, mert volt egy nap amikor mentazöldben volt a kölök.Na jó a ropogós hófehér réklivel mag vagyok elégedve...de azért nem nagyon.Meg milyen már, hogy minden nap sorba kell állni a dokinál ha érdekel a gyerekem állapota, és csak akkor vihetem haza,ha minden a legnagyobb rendben van.De tényleg a Két Főorvos nem is értem, hogy gondolják, hogy majd ők eldöntik, mi legyen.(imádnivalók,és kitűnők!!!de csak csendben mondom, mert most panaszkodom -végül is.(ki neme essek a szerepből)
Mindig zaklattak, hogy itt vannak a steril fejőtálak,és mindenki vigye azonnal a pár cseppecskét.. mi ez valami rossz reklám: minden cseppje kincs?
A szülés pihenő után felzargatják az embert; mondván: asszonykák, mozogni kell, pisilni, wc-re menni, fürödni és csinosnak lenni. Ez marha rossz felvágott hassal,12 óra után.Nem tudom mások hogy voltak ezzel, de konkrétan majdnem megdöglöttem. Egy nővér magyarázott 4 csajnak -persze, hogy 2 el is dőlt mint a fa.Még jó, hogy épp ott volt az összes maradék osztály nővére, a gyakorlatozókkal, és megtámasztották a dőlni készülőket.. de pl. súlyos sérülések is lehettek volna; még talán halál is. Na jó az nem; azért kell bugyi nélkül feküdni, hogy lássák mi újság lábközött? Azt meg minek? már kijött aminek ki kell.
És csak úgy a folyosóra ki van rakva egy bazi nagy kocsi minden nap a mosodából: kórházi hálóing; kislepedő,nagylepedő, párnahuzat, aztán akkor cseréli magának az ember amikor akarja.De szólni kell a nővérnek -és (borzalom) de az meg meg is nézi a lepedőt.

Azt a borzalmat nem szeretném részletezni; hogy lehet VIP szobában lenni a gyerekkel, baba-mama szobában, meg lehet 6 ágyas simában is... honnan tudjam; mit akarok?

Ja még azt szeretném panaszként mondani: a koraszülött osztály a szülészeti osztály épületétől balra 20 méterre van,(de közben van 4 lépcső is a kertben)és az elsőn mindig világító inkubátorok fénye zavarja a kilátást,meg az idegeket.
Egyébként meg nincs belgyógyász,érsebész,agy és fogeltávolító orvos sem, csak a gyalog 14; autóval 3 percre lévő nagy hodályban.(mondjuk hordár az van, de nem az igazi az sem)De oda nem megyek, mert nem vagyok én kíváncsi az új onkoterápiás központra.
Úgyhogy zárják csak be az egészet, és legyen úgy, hogy kapnak egy szép,szuperül felszerelt intézményt a szülészek, a csecsemősök, meg a koraszülöttek.De én már nem vagyok kíváncsi az egészre; fel is aggathatják karácsonyfaizzókkal; akkor se érdekel.

punk-tum; bikkfa;helyrepitypalattyolom,deharagszom.
Amúgy mindenki jól van; a gyerek meg olyan rossz, hogy tuti a csecsemősök elcserélték. Biztosan tudom; így volt, csak az a baj, hogy nagyon hasonlít az apjára - a füle; az!.Még gondolkodom, kit kéne beperelnem:-DD

IrishOak 2013.07.13. 14:23:20

@Braincelle:
Az első bekezdésedben leírt "esemény" történhetett; mert ott pontosan az a protokoll.
(nem akartam ebbe az irányba vinni, de nagyon jól ráéreztél)
A doki hazaküldte volna, a szülésznő meg azt az álláspontot viszi: ő vette fel, ő felelős érte, jobb nem kockáztatni.Beajánlotta az indítást anyukának( amit el kell fogadtatni mindenek előtt), megtolták az oxit, aztán begyorsultak az események. Ezért lehet lezavarni 2 óra alatt egy komplett szülést, a reggel még szundikáló gyerekkel. Amúgy a legkisebb eltérésnél azonnal Flowt csinálnak, mielőtt levegőt vennének.Sokszor volt mostanában arrafelé a hiradó; és csak a jó hírekben szeretnének szerepelni.

Mindenkit megnyugtatnék: a tanoncok nem visznek semmilyen információt és beszámolót -csak és kizárólag akkor, ha a felettesük arra engedélyt ad.
Mivel ez a szülészet a Szegedi Tudományegyetem Oktató kórháza -így mindig van gyakornok. Nagyon szigorúak a szabályok.

Nem értem a vajúdó asszonyka miért nem engedte be magához a családja egyik tagját: azokat szokták öltöztetni meg felügyelni legfőképpen a fiatalok.Szakmába; csak az orvos, és a szülésznő dönt. Kérdéses dolgoknál 3-4 orvos mindig van -azonnal kupaktanács van.

Dr.laikus PhD 2013.07.13. 14:37:16

@IrishOak:

:DDDDD

Teccik ez nagyon.

Működik a levelezőm, de agyacskám kissé ödémás. Csak kicsit. Ennyit lehet itthon kezelni.
Szédelgek, nehezen fogalmazok, de most két percenként megyek a fölös folyadékot üríteni.

Most kicsit jobb, de nem szeretném infúzióban kapni még ezt is, így nagyon igyekszem.
Kedvem mufurc, de érzékelem. Ez már igazi gyógyulás, néha hahotázom itten evolúció nyertes egyedeken, aztán mélyen elgondolkodom, hogy én az evolúciónak melyik térfelén vagyok mostan. Mondjuk divatos a kórság, de ezt a csúcsesszenciát jobb lenne holnap megfigyelni, hátha természetes lesz az állapot és akkor már nem is érdekes. :-)

Rotoxis 2013.07.13. 15:10:03

@jak27: Van egy mondás... Ha valaki azt mondja, hogy részeg vagy, ne foglalkozz vele. Ha többen mondják, gondolkozz el rajta. Ha mindenki azt mondja, húzz haza es aludd ki magad.

Ennnek folyománya: ha egy valaki mondja hogy hülye vagy...

A több tucat hozzaszoló közül másfelen értettek egyet veled. Úgy jártál mint az egyszerű autós, mindenki szembe jön.

hazank fia 2013.07.13. 15:18:55

@jak27:
"Kíváncsi vagyok, hogy a kritikusok arccal is ilyen nagyszájúak lennének -e, és az ismerőseik előtt is fel mernék -e vállalni a hihetetlenül kifinomult együtt érző képességüket... :D"

Eloszor is, te sem a facebook-on kommentelgeted a nevtelenul megirt leveled. Ennyit errol.

A tajekoztatas es a lekezelo modor miatti serelmedet senki nem vitatja. Lehet, hogy ugy volt, ezt obejktiven megitelni nem lehet. De aruld mar el, hogy ezen tul milyen serelem ert, ami "1000%-ban bizonyítható"?

Megvarattak? Itt a mentokre celzol? Erre szoktak mondani, hogy az elethez szerencse is kell. Ha 2 mento van egy varosban, de te vagy a harmadik, akinek szuksege van ra egy idoben, akkor ki a hibas? Ilyenkor kuldik a legkozelebb elerheto mentot, egy masik varosbol. Ez tortent.

Kiszaradt az ujszulott? A szulono es az ujszulott is jelentos folyadekmennyiseget kepes vesziteni a szules soran. Ez fiziologia, nem az egeszsegugyi szemelyzet mulasztasanak kovetkezmenye. Addig, amig te megiszod a potlashoz szukseges folyadekot, addig egy ujszulottnel ez nem jarhato ut (es foleg nem merheto). Egyeb reszletek: @IrishOak:

Nem csaszaroztak meg? Mi lett volna az indikacio? Azt irod, hogy a teraranytalansag szerinted az. Farfekveses magzatnal valoban relativ indikacio, de ez gondolom nem allt fenn, mert nem emlited. A teraranytalansagnak pedig azon egyszeru teny mond ellent, hogy termeszetes uton szultel. A "belekonyokles" sem a teraranytalansag miatt tortent, hanem az elegtelen kitolas miatt (= nem tudtal kello intenzitassal/kello ideig nyomni).

karcsibácsi 2013.07.13. 15:34:56

@IrishOak:
:DDDDD
@jak27: " Még szerencse, hogy nem vagyok befolyásolható, " minden buta és öntelt ember ezt mondja.
@Babette_: ezt az evolucio ügyet nem igazán értem... Csak nem a zsákutcára gondoltál?

Ugyandehogy (törölt) 2013.07.13. 15:53:21

@karcsibácsi: az evolúció az a dolog, amelyben az életképtelen kihalnak, nem szaporodnak. ez esetben ott voltak orvosok és közbeszóltak.

(igen, tudom, durva vagyok. akkor is ezt gondolom.)

lingar4 2013.07.13. 16:58:31

Szeretném felkészíteni a poszterinát, hogy a ded felnevelése se lesz fáklyásmenet. Gyerekbetegségek, orvosok, védőnők hada, ellenséges vagy inkompetens bölcsis-óvónénik, a tanarakról nem is beszélve.

Nem tudom, a panaszkodáson kívül mivel foglalkozik még, de talán ideje lenne felkészülni a megpróbáltatásokra.

Gratulálok a címadáshoz: kikönyökölték belőle a gyereket :)
Valószínűleg valami ilyesmi eshetett meg velem is, mert picit megkékült a szegycsontom alatt, de én hálás voltam érte, alig vártam, hogy kijöjjön a baba.

Anyukát vissza kéne vezetni a természetes életkörülmények és folyamatok közé, és rábízni, hogy életben maradjon.

Braincelle 2013.07.13. 17:11:05

@Babette_:
Lehet, de a véleményed és főleg annak a stílusa Téged is minősít.

Braincelle 2013.07.13. 17:20:42

@karamellcukorka:
Amúgy mi köze egymáshoz annak, hogy valaki mennyire élvezi a szüléssel járó rettenetes testi és lelki megaláztatást (idegenek, lehet, hogy férfiak nyulkálnak a testébe, meztelenül nyög egy székben, mint egy levágásra ítélt sertés, folyik a vére, közben ki-be járnak az ajtón az orvosok, hallgatók, mindenkik), és annak, hogy mennyire szeretne gyereket és mennyire jó anya?
Mert én mondjuk nagyon szeretnék gyereket, de ha nekem szülnöm kell, ott biztos hiszti lesz, és amelyik hallgató be mer lépni a szobába, ahol vagyok, annak a nyakát fogom kapaszkodónak használni. Mindenkinek szabad félni és attól még nem szar anya.

Braincelle 2013.07.13. 17:32:15

na jó nem, de azt könnyen elhiszem, hogy ilyenkor érzékeny és nyűgös az ember

Ugyandehogy (törölt) 2013.07.13. 18:10:03

@Braincelle: ki másét? senki nem állította az ellenkezőjét.

a stílus meg teljesen kulturált, egyenes beszéd.

dezz 2013.07.13. 19:32:34

@Braincelle: Természetesen tisztában vagyok ezekkel, csak sajnos túl sok olyan orvossal találkoztam, akik olyan tökélyre fejlesztették a távolságtartást, hogy teljesen hidegen hagyta őket, hogy a beteg él-e vagy hal-e. Csak a minimálisat tették meg érte, ami még kényelmes volt. A felsőbbrendűségtudat úgy jött ide, hogy az még ráerősít erre, alapot szolgáltat neki, stb. De mindegy, nem szeretnék jobban belemenni. Szerintem nagyon jól tudod, hogy miről beszélek. Hozzátenném, mély tisztelet a ritka kivételnek!

lingar4 2013.07.13. 20:12:29

@Braincelle: A hallgató ne rajtad gyakoroljon, ugye?
De az orvostól elvárod, hogy lásson már előtte szülést, mielőtt veled henteskedik?
Szörnyű érzés lehet a járkálás meg a vér, gondold meg alaposan, mielőtt gyerekprojektbe fognál!
Képzeld, még az is előfordulhat, hogy nem mindenki áll előtted vigyázzba és leugatnak, ha nekiállsz hisztizni.
Készülj, hogy ne érjen meglepetés!

jak27 2013.07.13. 21:27:43

@Dr.laikus PhD: De, feszigették, képzeld el. Most esküdjek meg, vagy mit vársz? Csak tán tudom, hogy mi történt... Igen a méhszájamat is tágították, nem is egyszer, nem is kétszer, mégis ennek ellenére is kétoldalt berepedt. Nem tudom, hogy neked van -e hüvelyed, de képzeld, ez sem mindenkinél ugyanolyan ám, nem egyformán tágulunk... Ha mindenkiből csak úgy kipotyogna a gyerek, akkor nem születne egy oxigénhiányos baba sem, de sajnos ez nincs így! Annyira fáj, hogy haragszol rám, hogy nem tudok emiatt aludni pár napig. :P

@IrishOak: Nem ajánlott be senki semmiféle indítást, EGY CSEPP OXITOCINT SEM KAPTAM, anélkül is olyan erős összehúzódásaim voltak, hogy többször át kellett állítaniuk a ctg-t, mert a papír fölé húzta a görbét, de te biztosan jobban tudod, hogy mi hogy volt. Nem én nem engedtem be őket, hanem egyszerűen nem jöhettek be, férjem nem akart, és egyébként sem engednek be olyat, aki nem volt szülésfelkészítőn, és a férjem nem volt.

@Babette_: Te nem durva vagy, hanem egyszerűen gonosz, és bunkó.

@lingar4: Ne gyere légyszíves nekem azzal, hogy mennyire nem fáklyás menet egy gyerek felnevelése! Én azt gondolom, hogy egy teljesen egészséges gyerekkel is sok esetben nehéz (nem tudom, nekem olyanom nincs), de képzeld, az én gyerekem TARTÓSAN BETEG, SNI-s, így az én problémám már ott elkezdődik, hogy a beíratás is bonyolultabb, mint az átlagnak, és ez csak egy példa a sok közül. És ne tudd meg, hogy mennyi orvos, gyógypedagógus, gyógytornász látta már a kislányomat, és sokan közülük nem akarták elhinni, hogy természetes úton jött a világra; volt, hogy többször visszakérdeztek, mert azt hitték, hogy rosszul mondtam; és egymástól függetlenül azt állították, hogy valószínű, hogy a szülés körülményei miatt olyan szegénykém, amilyen...

@Braincelle: Ha nem is vagyunk egy állásponton, de a korrektségedet, és azt, hogy nem személyeskedsz, és normális hangnemben fejted ki a véleményedet, nagyra értékelem.

Dr.laikus PhD 2013.07.13. 21:49:11

@Braincelle:

:-)))
Hogyan kéne megnyugtatni? Ha egyszer szülni fogsz majd nem lesz rettenetes a fájdalom.
A lelki kiszolgáltatottság tőled függ.

Ha már ott vagy bárki nyakát, kezét haját szorongatni fogod, ha túljutsz a rettegésen akkor a szerelmedét fogod.

Háborítatlanul szülni egyelőre csak álom.

Braincelle 2013.07.13. 22:27:59

@lingar4:
Nem erről van szó. Bármit gyakorolhatnak rajtam, de a szülésemen mondjuk nem szeretném, ha plusz X ember ott állna. Szülésznő hallgató az picit más, de az orvostanhallgatók úgysem gyakorolhatnak semmit, csak nézhetnek. Azt meg mondjuk tényleg nem szeretném. És ne általánosítsunk, én mindent értek, de ebben a nőgyógyász-szülész témában tényleg elég hisztis vagyok. Ezenkívül nulla éves korom óta rettegek az orvosoktól és az orvosi vizsgálatoktól, sajnálom, ilyen evolúciós selejt vagyok. :D

Azt mondjuk megint nem tudom értelmezni, hogy "nem mindenki áll előtted vigyázva". Nem értem kinek kellene vigyázva állnia és miért, illetve, hogy ezt a mondatot az én melyik állításomra alapozod. Én előttem senki nem áll vigyázva, én egy rezidens kutya vagyok, pont az az ember, akibe a főorvos, a kolléga, a beteg, a hozzátartozó, a nővér, a betegszállító és az orvostanhallgató ugyanolyan elegánsan törölheti bele a lábát. Egészen vicces, amennyiben a hozzászólásod erre a témára vonatkozott. :D :D

Braincelle 2013.07.13. 22:31:25

@Babette_:
Szerintem nem illik más embereket evolúciós alapon az életre alkalmatlannak nyilvánítani, semmilyen megfogalmazásban és hangnemben.

lingar4 2013.07.13. 23:06:51

Utolsó szülésemnél az amnioszkópia során kb.12 hallgató kukkantott be a csőbe a lábam között. Még néger is volt köztük. Angol képzésre jártak.
Túléltem.
Most az én fiam kukkant be másnak, és igen beszólna, ha ezt valaki kifogásolná.
Nem kell egyetemi klinikára menni, vannak világvégi kórházak, ahol még orvos sincs, nemhogy hallgató, ezt válaszd!

Braincelle 2013.07.13. 23:11:16

@lingar4:
Nem is szeretnék egyetemi klinikán szülni. Van más azokon és a világvégén kívül.

Braincelle 2013.07.13. 23:12:32

@Braincelle:
De szerintem ez most nem olyan hiperakut probléma, térjünk inkább vissza a posztra.

Ugyandehogy (törölt) 2013.07.14. 06:44:34

@Braincelle: hazudni sem illik.
a vélemény szabad.

IrishOak 2013.07.14. 08:00:44

@jak27:
Többféle önellentmondásban vagy -azt 'vágod?

Érzékelem, hogy kezd a történet több szálon futni:-) Eddig csupán három dolog az állandó a történetben: az, hogy félegyházára a kméti mentő ment- mert az nst nem volt jó,épp nagyban aludt a baba; és fenékkel kifelé meg nehéz volt megtalálni a szívhangot.fájás semmi.
Doki szerint haza lehet menni.(nem volt Flowd, nem volt vérvételed, nem volt semmid; egyedül a szülőszobán lévő legjobb nst adott egy szép szívhangos papírt)
Aztán már az jön, hogy nem tudtál nyomni;és feszegették a hüvelyed?:-DD azt minek; nem is értem, méhszájtágítás -az inkább. Mindig is csinálták, de az elhúzódó, 24-28 óra után csinálják a bábák,szülésznők.Vagy ha 'indítás van akkor meg sietni kell, és beavatkozni, mert elég gyorsan röppen a gyerek.(van egy érdekes hírem: ezt negyed százada még végbélen keresztül végezték; na ott lakott az Úristen; csak mondom.)
Amint beért veled a mentő, felvittek a 4.re. Ott a szülésznő a főnök; felvesz a kórházba, és mindent ő intéz;onnan Ő a felelős érted.Ezért ő nem is fog csak úgy" hazaengedni -még akkor sem, ha a doki azt mondja; majd ha már szabályos 5 percessel jön -akkor van értelme maradni.A doki neked akart jót.
Ha meg beleegyeztél - márpedig bele kellett - akkor megindították.
Úgy érzem, pár dolgot- szelektíve kihagysz a sztoriból.

No meg az oxigénhiány: ha úgy született volna a bébi; akkor egy pillanatig nem kapod meg; nem négy napig folyamatosan(hogy aztán ne mert odaadni a cicid neki)... a legkisebb eltérésnél azonnal viszik oda szembe az inkubátoros részbe. Ez az oxigénhiány; ez csak kitaláció és rágalmazás. Ezt gondold át, mert ha gondolod írok a kórháznak, és visszaválaszolnak neked.Aztán pisloghatsz,mint rozi a moziban.

Sajnálom, hogy a férjed nem ment szülésoktatásra: mondjuk vicces is amikor apukák dőlnek kifelé, és mászkálnak zöld ufónak beöltözve.De ha nagyon ragaszkodik az ember az anyukáját beengedik, ahogy látogatásnál beengedte a családtagokat hozzád a nővér: ugye felfogod, hogy ha éppen akkor megy a gyermekágyas osztályvezető főorvos az a nővér azonnal páros lábbal van kirúgva?

Dr.laikus PhD 2013.07.14. 11:16:19

@IrishOak:

Nem vettünk észre valamit, ezért én megkövetem.

Okot keres a gyerek állapotára. A legkönnyebb a szülés szövődményének tekinteni az állapotát, amit - ahogy olvasom- néhány orvos meg is erősít, mert nincs ok, mert csak.
Megértem, hogy nem nyugszik bele, ez még mindig a tagadás időszaka.

Ettől függetlenül jobban járna ha azok társaságát keresi akik hasonló cipőben járnak és olyan szakembert találni aki segít megtanulni hogyan kezelje a gyereket. A gyerek _nem_ beteg. Más.

A mi családunk is nevel problémás gyereket. Unokahúgom ezért másoddiplomaként elvégezte a Gyógypedagógiai Főiskolát. Könnyebben harcol, érti és tudja hogyan segíthet a saját kislányán.
Nehézségekkel ők is küzdenek, ez a társadalom nem nagyon kedvez a másságnak sajnos.

Sárga nyúl is megkereste a maga útját pedig nagyon nincs kedvező helyzetben.

Csak azt tudom kívánni, hogy a professzor férj velük legyen, mert egyedül szenvedni nem könnyű. Jól jön ilyenkor egy erős okos férj.

IrishOak 2013.07.14. 11:30:28

@Dr.laikus PhD:
tsók:-)
Off: már 4x írtam, de valószínű, hogy valami gond lehet.megtennéd, hogy küldesz egy pontot...és arra válaszként, hátha nem Kínába küldöm az üzit:-D)
On:

Amúgy ki vagyok akadva; nem veszitek ti komolyan az én panaszaimat, pedig azt még nem is említettem, hogy 2 naposan lehányt a gyerek,mert megetették.Állították, hogy szenzitív tápszert kapott, de szerintem meg májkrémes kenyeret...pont olyan volt szaga.ezer százalékra tudom!

Én is azt látom, hogy a panasz legfőképpen miből adódik. Az megint egy másik kérdés, hogy kisvárosban, falun, meg térségileg különböző helyeken a 'néphagyományok tolják a kismamákat, hogy ...bezzeg az én gyerekem, bezzeg az én unokám..bla;bla... pedig le kell tojni az egészet, és hagyni, hogy minden gyerek úgy fejlődjön ahogy éppen neki tetszik.

2013.07.14. 11:41:59

@IrishOak: "pedig le kell tojni az egészet, és hagyni, hogy minden gyerek úgy fejlődjön ahogy éppen neki tetszik. "
Ha ez ilyen egyszerű lenne... Nem a szomszéd véleményével van baja a poszt írójának. SNI: Pont ez nem az a kategória, amit hagyni kell!

IrishOak 2013.07.14. 13:27:17

@Turchi:
Sajátos nevelési igényű gyerek alias SNI; az nagyon sokféle lehet. A kicsi lányom Óvodai csoportjába jár egy ilyen kisfiú.De van másik is a másik csoportba.

Az egyik 650gr-mal a másik 850-gr-mal születtek; édes cukik. Az egyik picinek szemüvege is van;mert nagyon nem jó a látása, de úgy ugrabugrál a többiekkel mint egy komplett bolhacirkusz.
Hordták ide-oda őket; de a nagy aggódásban a szülők a kicsiket nem hagyták élni, játszani, a maguk ritmusa szerint fejlődni.Mindig trappoltak valahová; tudományos dolgokat kutattak; aztán a gyerekek bekerültek az oviba; és lám... utolérték a korabelieket.De mivel a magasságuk és fejlettségük elmarad, így ők az óvoda kedvencei; mert minden gyerek velük akar "babázni". Azóta szülők csak arra ügyelnek, hogy a gyerek rendszeresen járjon oviba... minden más rossz emlék a múlté. :-)) a mi ovink természetesnek veszi, ha jön SNI-s gyerek; ezt régen koraszülöttnek hívták, és gyógytornának nevezték a fejlesztés; manapság meg cifrázzuk a semmit is.

jak27 2013.07.14. 13:30:50

@IrishOak: Buta emberek hülyeségére nem vagyok hajlandó válaszolni! Ja, de mégis, mert sikerült felhúznod, örülhetsz!!! Te mindent tudsz? SZÁNALMAS vagy!!! És engem ne fenyegess jó, úgy érzem nem szolgáltam rá arra, hogy ilyen megalázóan válaszolgass nekem. Akkor a dokik, gyógytornászok, akik feltételezik az oxigénhiányt, amit nem lehet tudni, hogy a szülés alatt, vagy a méhemben történt -e, azokat is említsd meg a kórháznak írt leveledben, oké? Van olyan oxigénhiány, aminek hatására nem jelentkezik életveszély, de az idegrendszer károsodik! Ja, és az alvó babáknak leesik 100 alá a szívverésük??? Ezt nem tudtam. És honnan a francból tudod, hogy nem voltak fájásaim azon a bizonyos vizsgálaton??? Képzeld voltak, nem is gyengék, csak nem voltak rendszeresek, VISZONT MINDEN FÁJÁS ALATT LEZUHANT A SZÍVVERÉSE OKOSKA! Mi van, elgurult a gyógyszered cukibogár???

jak27 2013.07.14. 13:34:06

@Turchi: Én csak azt kívánom, hogy ennek a professzor asszonynak ne legyen soha eltérő fejlődésű gyereke, mert szegény gyerek biztos nem fogja megkapni a szükséges fejlesztéseket.

IrishOak 2013.07.14. 13:53:29

@jak27:
Kezdem "kínosan" érzeni magam -helyetted.
Én csak azokat az infókat ismerem amiket az alap posztban leírtál,(ezt egészítettem ki; a helyet ismervén azzal, hogy mi a rend -ott! amit te itt vaskosan szidalmazol) aztán meg még ide csepegtetsz -mondjuk inkább fröcsögsz:-)egymásnak is ellentmondó dolgokat. Sajnos nem tudok igazságot tenni, de ha rágalmazol; akkor vállald is a következményeket - kihúzott derékkal.
Vidéken szokás amúgy, hogy attól érzi magát okosnak valaki, hogy kiabál.Akár nagy betűvel, akár át a szomszéd kertbe. :-D

2013.07.14. 14:05:24

@IrishOak: Mondtam, ez nem ilyen egyszerű. Láttál már ilyen gyereket kettőt, de nem tudod, milyen az övé. Én meg láttam nagyon súlyos eseteket is, ami nem zárja ki hogy vannak enyhe tünetekkel mások. Régen meg azt is mondták, aki pszichológushoz jár az mind hülye, vagy nincs szükség pszichológusra, mert az olyan úri betegség. Egyik sem igaz.

IrishOak 2013.07.14. 14:19:41

@Turchi: Azzal kezdtem; hogy az sni ; az sokféle lehet. :-)
Amúgy nem "csak azt a kettőt ismerem. Csak őket -mint igen extrém esetet írtam. Annál nagyobb handicap nem nagyon van,ha valaki a 26.ik héten születik. Na rájuk igazából lehet mondani, hogy sni-s.
Az egyik tesóm gyereke azért sni-s mert Turner szindrómája van - pedig semmi baja. Majd akkor lesz, ha eljön a nemi érés, és el kell dönteni fiú legyen-e az addig nevelt lány. A másik tesóm kisfia -meg neurológián is túl van.Az EKG -egyértelműen kimutatta, hogy nem is nagyon fog "normál tempóban sem írni, sem olvasni. Pedig semmi baj, csak sokat kéne vele foglalkozni, de inkább elválnak az eddig is civódó fiatalok. Na ez még egy lapáttal ront a gyerek "állapotán.
Amúgy a pszichológust én mindig nagyon szoktam szorgalmazni; egy múltkori posztban javasoltam a posztolónak -jól leordított; aztán priviben meg elmondta, hogy volt,csak épp nem jót talált.

2013.07.14. 14:26:56

Igen, olvastam hogy azzal kezdted, éppen ezért nem lehet azt mondani, hagyjuk úgy, ahogy vannak. Az SNI nem egyenlő a koraszülöttséggel, (de lehet kapcsolatban vele, akár közvetlenül is természetesen)a fejlesztés pedig nem azonos a gyógytornával. Lehet persze az is. Ha nincs időben fejlesztés sok esetben, akkor a gyermek megmarad azon a szinten, amit fejlesztéssel akár el is lehetett volna tüntetni, vagy jobb állapotba hozni. Szerencsére a "régen" már elmúlt, és többet foglalkoznak ezekkel a dolgokkal.

cenzorilla 2013.07.14. 14:50:01

@jak27:

Megkérlek ne kiabálj és próbálj érvelni.

Minden érvelésre valami nagyobb probléma meglétével válaszolsz.

Segíteni egy felületesen, vádaskodva megírt poszt alapján próbálnak neked.

Fogadd el, hogy ugyanaz a kórház másnak szuper ellátást jelent, neked meg nem.

Az olvasók felének van hasonló ellátásra szoruló gyermeke és tudja miről beszél.
Ha nem kiabálsz biztosan kapsz jó tanácsokat és főleg megértést.

Ugyandehogy (törölt) 2013.07.14. 14:51:20

(közben megvilágosodtam, milyen stílusban kellet volna beszélnem
ez sajnos sose fog menni)

karamellcukorka (törölt) 2013.07.14. 15:02:30

@IrishOak: SNI-be annyi mindent beleraknak,hogy néha elképedek. Ha azt olvasom FSA személy,vagy súlyosan halmozottan sérült,akkor az durva.De ma már a zseni kategóriájú Aspergeresektől az enyhe dyses érintettségű,vagy megkésett beszédfejlődésű vagy/ és az 'ál' hiperaktív gyerekekig mindenkit belepakolnak az SNI kategóriába.

jak27 2013.07.14. 15:07:37

@cenzorilla: Rendben, értettem, és sajnálom! Tudom, nem mentség, de elég erősen provokálnak itt többen, például aki sajnálta, hogy az evolúció nem szelektált ki. :(

IrishOak 2013.07.14. 15:28:09

@karamellcukorka:
Igen; pont erre utaltam a kissé slendrián megfogalmazással.

Manapság "divatja lett -olyan dolgoknak bélyeget adni, amik sem nem rosszak, sem nem torzak. Egyszerűen mások. Nem veszik tudomásul sokszor, hogy különböző ember típusok vannak, különböző tehetségekkel.Van aki lassabb, van aki meg villámsebes.Ismerek olyan kislányt aki 1,5 évesen még nem ült egyedül, az enyém meg 10 hónaposan gyalogolt a kis csizmájában az utcán. Most egyszerre ovisok -semmiben nem különböznek!!! De most együtt töltöttek egy hetet- az enyém már írja a betűket,(szavakat is)meg olvas és 4 nap alatt megtanította az abc-t(műanyag betűk használatával) a barinőcskéjének.Ordítva énekelték angolul a dalocskát.A kis barinő ki van kiáltva sni-nek. Egy nagy frászt;hagyni kellett csak, hogy azt tegye amit szeret.

Nagyon ki voltam most akadva, hogy a kicsi 3 éves "állapotfelmérésén" azt nézték, hogy hogy tartja a ceruzát; rajzol-e embert, arcot. Mond-e verset, tud-e énekelni.Közel, vagy távol nézi-e a papír.Mennyit pislog...'azurístenit. Nehogy azt mondják már, hogy egy kb 20 éve még iskolaérettséget vizsgáló feladatsort kéne tudnia; mert esküszöm ledobom magam a tajgetoszról.

karamellcukorka (törölt) 2013.07.14. 15:32:32

@IrishOak: Jesszus,kik végezték ezt az állapot felmérést? Ha óvónők akkor relax.
Ceruzafogás. a gyerekek erre 7 évesen vagy még később érnek meg. Nem véletlen, hogy nagy sikere lett a késleltetett írástanításos módszernek..viszont az sem üdvözítő,egyedül és dogmatikusan.

IrishOak 2013.07.14. 16:52:09

@karamellcukorka: A védőnő csinálta; a gyerek meg be volt tojva a rendelőben. (még csak az sem, hogy valami barátságos közegben 'kérje. Akkor durrogtam, de mindenki pont azt javasolta amit te.

De hogy pl a beszédfejlődés szóba jött: az enyém 2 éves koráig meg se nyikkant. Mindenki szánakozva nézett, hogy "ez a vonat elment- nem kell öregen szülni gyereket.

Aztán megszólalt 2.5 éves korában: és két nyelven beszél azonos szinten - Egy védőnő volt a világon aki biztatott, ha két nyelven kezd a gyerek, addig nem fog egy szót sem kimondani, míg nem teszi helyre a fejében a dolgokat. Csak neki hittem.(mindez nem felvágásból történik, hanem a férjemnek is van egy felnőtt lánya aki 5 nyelven beszél de egyik sem Magyar.Így tudunk egymással kommunikálni.) ... a rajzolós értékelő oldal nagyon jó,köszönöm.

karamellcukorka (törölt) 2013.07.14. 17:19:47

@IrishOak: Most megleptél..nem tudom mi a sztenderd' a védőnőknél,de ez gyógypedagógus/pszichológus feladatkör. Ez tuti:)).Még a vizsgáló helyiség is meg van határozva milyen legyen, mennyi ideig tartson a vizsgálat, a tesztek egymásra épülése..stb. Lehet túlbuzgó volt.Az én fiam megkésett beszédfejlődésű volt 4,5 koráig 1 mukkot nem szólt, most meg az anyanyelvén kívül 2 nyelvet is.Külföldön végzi felsőfokú tanulmányait (végzi??? no még a kezdeteknél jár nagyon:)). Megkésett beszédfejlődésről akkor beszélünk, ha 3 éves korig (a legújabb szakirodalom szerint 3-4 éves korig) nem beszél. 2 év pff. Ez olyan, mint mikor a kismamák egymásra licitálnak az én picim 11 hónaposan indult el ,noná hogy egyből lesz ,akinek 9 hósan,vagy 8 hósan,sőt,de sőt az övé 11 hónaposan már a fülével is cimbalmozott:)).

sárga nyúl 2013.07.14. 17:39:17

@Dr.laikus PhD: Erről van szó.

@IrishOak: "manapság meg cifrázzuk a semmit is" Gratulálok. Egyébként az egész tevékenységedhez ez alatt a poszt alatt.

Akik azon élvezkednek, hogy nem tudott szoptatni: egy hipotón baba adott esetben nem képes szopni.

@karamellcukorka: Ez ma az idióta megjegyzések napja?

@jak27: Sajnálom, hogy megpróbáltak itt élve boncolni. Laikusnak abban igaza van, hogy érdemes sorstárs szülőcsoportokhoz csatlakozni. Ott biztos nem kapsz olyan megjegyzéseket, mint itt.
Ez ugyan autizmusos (az én fiam auti), de ezek minden SNI kategóriára alkalmazhatók:
www.youtube.com/watch?v=13zmNKBp0xU
www.youtube.com/watch?v=Y4qrEl7Ps64

IrishOak 2013.07.14. 17:58:35

@sárga nyúl:
Felhívnám kedves figyelmedet, hogy a gyermek állapotáról gyakorlatilag Semmit! nem tudunk, pár apró jelzőt, vagy kódot. Találgatásokat, és hipotéziseket, meg egy két utalást.Az még ahhoz is kevés,hogy összerakjuk a jó tanácsok sorát. Itt egy szülőintézményre vonatkozó vádaskodás özön volt eddig. :-)

IrishOak 2013.07.14. 18:01:23

@karamellcukorka:
Elég buzgó darab a mi védőnénink.az már igaz.
Teljesen kicsinált ezzel a -2 évesen még nem beszél?anyuka; vigye el...bla.bla.. :-D még jó hogy egy véletlen folytán találkoztam azzal akinek meg teljesen természetes volt a gyerek ilyetén fejlődése.

IrishOak 2013.07.14. 18:04:09

@sárga nyúl: Hipotón baba az a neonatológus napi vizsgálatai alkalmával- a szülés után;megállapítható. Akkor arról szintén azonnal tájékoztatnák a szülőt. Nem?

sárga nyúl 2013.07.14. 18:11:58

@IrishOak: Ugyan még kimásolni is égő, de talán ha kirakom az idézőjelet... A teljesség igénye nélkül a gratulációm ezekre vonatkozott:
"Manapság "divatja lett -olyan dolgoknak bélyeget adni, amik sem nem rosszak, sem nem torzak. Egyszerűen mások. Nem veszik tudomásul sokszor, hogy különböző ember típusok vannak, különböző tehetségekkel.Van aki lassabb, van aki meg villámsebes.Ismerek olyan kislányt aki 1,5 évesen még nem ült egyedül, az enyém meg 10 hónaposan gyalogolt a kis csizmájában az utcán. Most egyszerre ovisok -semmiben nem különböznek!!! De most együtt töltöttek egy hetet- az enyém már írja a betűket,(szavakat is)meg olvas és 4 nap alatt megtanította az abc-t(műanyag betűk használatával) a barinőcskéjének.Ordítva énekelték angolul a dalocskát.A kis barinő ki van kiáltva sni-nek. Egy nagy frászt;hagyni kellett csak, hogy azt tegye amit szeret."
"a mi ovink természetesnek veszi, ha jön SNI-s gyerek; ezt régen koraszülöttnek hívták, és gyógytornának nevezték a fejlesztés; manapság meg cifrázzuk a semmit is."
"De szoptatástól félő, és arra panaszkodókkal annál inkább."

Ezeket kellene átgondolni. Persze humorkodhatsz is, az is nagyon jól megy.

IrishOak 2013.07.14. 18:19:44

@sárga nyúl:
Köszönöm a gratulációt, nem az én érdemeim:-) a szöveg megírása igen, de a valóságos élménnyel nem ér fel.

Inkább ordibáljak, és átkozódjak -mint a poszter fiatalasszonyka? vagy mire gondolsz, vagy rontsak rád, vagy mit szeretnél?

Nagyon ritka, hogy autista gyermeke születik valakinek, meg az is hogy Turner szindrómás ;mint a testvéremé. De sokakra nyomnak rá olyan bélyeget amit nem érdemelnek meg... ezt boncolgattuk épp karamellcukorral, és most arcomba vágsz valamit aminek nem tudom mi köze valakinek a történetéhez aki egy szülészetet szapult. De én kérek elnézést:-D

sárga nyúl 2013.07.14. 18:45:00

@IrishOak: Úristen. Fogalmad sincsen az egész témáról, de magabiztos kijelentéseket teszel: "Nagyon ritka, hogy autista gyermeke születik valakinek".

Hogy én mit szeretnék? Hogy akik elolvassák a kommenteket a poszt alatt, azokat ne tévessze meg a sok(khm)téves megjegyzés a sajátos nevelési igényről (amelyet egyébként egy szakértői bizottság állapít meg, benne egy pszichiáterrel és neurológussal). Ezenkívül nem kellene tovább gúnyolódni a posztolón se. Van elég baja.

"arcomba vágsz valamit aminek nem tudom mi köze valakinek a történetéhez aki egy szülészetet szapult." Ha nem tudod mi köze van a témához, akkor minek írtad ide amiket idéztem Tőled?

A szülészetre meg az orvosok tudnak érdemben írni valamit, más nem.

El van nézve.
Részemről befejeztem.

IrishOak 2013.07.14. 19:11:52

@sárga nyúl:
Mit tudtál meg a kommentekből a posztoló gyermekének állapotára vonatkozóan?De most komolyan.
Azon rágtál be, hogy a sztorinak egy másik szemszöge is terítékre került?Azonkívül vádaskodások, és találgatások.
De nem kell hisztizni, meg hülyének nézni,meg feszülni mint két krumpli egy zsákban...

Nyuszi; te mit tudsz? mert én semmit...én csak a kórházi ellátásra vonatkozóan tudok tényeket- a gyerekről annyit mondtam legelőször is, gondozni ápolni és szeretni kell.Te meg vitaképtelenség okán duzzogsz, ahelyett, hogy értelmes módon beszélgetnél.

no várom a választ? mit tudsz? Miben más a kislány? Milyen állapotban született,milyen javaslattal küldték haza, és mit állapítottak meg az "orvoscsoportok".Ki nem segített a fejlesztésben? Semmit nem olvastam pár javaslaton kívül, meg sopánkodáson kívül ;semmi tényt. Ne most szaladj el, amikor éppen a javára lehetnél a posztolónak.

karamellcukorka (törölt) 2013.07.14. 19:16:50

Két részletet emelnék ki még a posztból :
1.
"Addig persze sokan szidták, de így, hogy nincs, csak most érezzük igazán, hogy mit veszítettünk... "
Nos, lesz ez még így se, visszafogja ezt a mostani egészségügyet sírni a magyar lakosság.
2.
" De ahogy teltek a percek, egyre inkább nőtt a feszültség. 35 perc alatt ért ki a mentő (ha nem szüntetik meg a szülészetet, akkor ezzel ellentétben csak egy emeletet kellett volna megtennünk). Állítólag azért kellett ennyit várni, mert a városunkban nem volt szabad kocsi, így a célállomásról, azaz Kecskemétről jött. Ehhez a 35 perchez adódott még a szülés helyszínére vezető út, ami hiába autópálya, így is kellett még pluszban minimum 15 perc..."
Nos,ez a posztoló szerint kinek a hibája?Mentőstől megszűnésestől?

sárga nyúl 2013.07.14. 19:41:50

@IrishOak: Azt, hogy SNI. Amit a szakértői bizottság vizsgálata után kap az ember gyereke.

A sztorinak egy másik szemszöge? Mit érdekel engem, hogy mit írtok a kórházról? Te egyszerűen gúnyolódsz a posztolóval.

Én egy dolgot tudok: az, amiket Tőled idéztem, az első szótól az utolsóig baromság.

A posztoló majd kérdez tőlem, ha akar.

Ugye nem baj, ha elszaladok gyereket fürdetni? Ugyanis van más dolgom is, mint ide írogatni...

IrishOak 2013.07.14. 19:51:33

@sárga nyúl:
Nem mondod; a posztoló pl csak azt írta, hogy NSI, meg Déveény (na oda kb egész Budapest hordja a gyerekeit, ha kell ha nem, de szegények jól le is vannak terhelve a sok konzultációs időpontkéréstől)de azt nem hogy ki, és miként állapította meg.

ismét kérdem: mit tudsz te a poszter kislányáról, amitől folyamatosan lehülyézel?

Ku Klux 2013.07.14. 20:15:37

@IrishOak:

Amióta elindult ez a blog csak csendes olvasóként voltam jelen, de amit te levágsz ez alatt a poszt alatt, és ahogy sértegeted az íróját, az kivágta nálam a biztosítékot.
Egyébként is megfigyeltem már, hogy minden szüléses, nőgyógyászos téma alatt imádod ekézni az azokat író nőket, szerintem ez nálad valami pszichés zavar lehet.
Azt is tudjuk, hogy te szupi anyu vagy, neked mindig minden előre sikerült, a szüléseid, a szoptatásod, gondolom a gyerekeid is szuper-csimóták, egyszóval nálad nagyobb bezzeg-anya nem született a földre. Empátiáról hallottál már? Nem hiszem.

jak27 2013.07.14. 20:21:43

@IrishOak: 2013.07.13. 21:27:43: "tartósan beteg és sni-s"... Ez sajnos az érintetteknek sok mindent elárul. :( És nem én találtam ki róla, hogy tartósan beteg, hanem sajnos orvosi és mák-os igazolásunk is van róla.

IrishOak 2013.07.14. 20:27:22

@Ku Klux: :-) köszönöm, de nem vagyok szupi anyu. Én nem empátiának hívom ,hanem együttérzésnek. Sok éve olvasom, és néha kommentelem is a dolgokat.

Amikor valamiről van saját tapasztalat, vagy mit itt -tényszerű infó akkor szólok. Itt épp egy szülészeti osztály, meg a teljes kórház ekézése a fő téma. Vádaskodások, állítások, és kitalációk. Megosztottam a saját tényeimet,hibáztam?

Amúgy máskor is gyere; ne csak akkor ha rám kell ventilátorozni:-) Minden szépet,és jót kívánok.

Ku Klux 2013.07.14. 20:31:40

@jak27: Szerintem hagyd. Úgyse tudod meggyőzni, amellett, hogy az empátia legcsekélyebb mivoltja sem fedezhető fel nála nyomokban sem. Igaz nem volt ott a szülésednél, nem ővele történtek a dolgok,nem ő élte át, de tudod majd ő megmondja a megfellebbezhetetlen tutit...

Ku Klux 2013.07.14. 20:33:41

@IrishOak:

Én is neked hasonló jókat!
Mindazonáltal nem tőled fogok engedélyt kérni, hogy mikor jöjjek, ill. mikor, és mit kommenteljek!

IrishOak 2013.07.14. 20:37:16

@jak27:
Na de jó hogy végre jöttél:)

Mikor kezdődtek a bajok? Mi váltotta ki a "felfigyelést"?Doki mondta,és küldött, vagy magatok indultatok. Mit mondott a neonetológus Főorvosnő mikor hazamentetek?

Tartósan beteg a tesóm kisfia is;a másik tesóm Turneres lánya is, a másik barátunk agyműtött 2 évese; de közben most veszik el tőlük -mert csak asztmás rohamai vannak,meg liszt allergiája; meg tej, meg egy halom gond. De közben meg tök szépek a gyerekek. No mondjuk a Turneres kislány, csak akkor nő, ha minden héten hormonozzák:-(

Valami mozgásszervi? vagy csak olyan "nehezen indul az élet"...
A kicsivel -mint írtam, 3 hetes korában lett nagy baj, de nem kell elkeseredni. Fel a fejjel:-)
Most is minden szépet és jót kívánok.

sárga nyúl 2013.07.14. 20:40:24

@IrishOak: Sajátos nevelési igényű gyermek, tanuló: az a különleges bánásmódot igénylő gyermek, tanuló, aki a szakértői bizottság szakértői véleménye alapján mozgásszervi, érzékszervi, értelmi vagy beszédfogyatékos, több fogyatékosság együttes előfordulása esetén halmozottan fogyatékos, autizmus spektrum zavarral vagy egyéb pszichés fejlődési zavarral (súlyos tanulási, figyelem- vagy magatartásszabályozási zavarral) küzd.
Forrás: jogszabalykereso.mhk.hu/MK11162.pdf

Fogyatékosság vagy súlyos fejlődési zavar. Érted? Ezekhez szokott jönni még egy és más, pl. hipotónia, amivel Dévényre járnak, pl. azért, mert a gyerek nem tud szopni, esetleg 1,5 évesen még nem ül egyedül.

Semmi köze a posztoló kislányának ahhoz, hogy hülyeségeket írsz, mégpedig ezt:
"Manapság "divatja lett -olyan dolgoknak bélyeget adni, amik sem nem rosszak, sem nem torzak. Egyszerűen mások. Nem veszik tudomásul sokszor, hogy különböző ember típusok vannak, különböző tehetségekkel.Van aki lassabb, van aki meg villámsebes.Ismerek olyan kislányt aki 1,5 évesen még nem ült egyedül, az enyém meg 10 hónaposan gyalogolt a kis csizmájában az utcán. Most egyszerre ovisok -semmiben nem különböznek!!! De most együtt töltöttek egy hetet- az enyém már írja a betűket,(szavakat is)meg olvas és 4 nap alatt megtanította az abc-t(műanyag betűk használatával) a barinőcskéjének.Ordítva énekelték angolul a dalocskát.A kis barinő ki van kiáltva sni-nek. Egy nagy frászt;hagyni kellett csak, hogy azt tegye amit szeret."
"a mi ovink természetesnek veszi, ha jön SNI-s gyerek; ezt régen koraszülöttnek hívták, és gyógytornának nevezték a fejlesztés; manapság meg cifrázzuk a semmit is."

Ezeket a fogyatékos címkéket nem osztogatják ám könnyen. Az én fiamat eddig kétszer nézte meg a szakértői bizottság, pszichiáterrel, pszichológussal, gyógypedagógussal, IQ teszttel, kereken 2 órás vizsgálat volt mindkét alkalommal. Ezeket a szakembereket nézed TE hülyének.

Egyébként minden anamnézis felvételkor az első kérdése az a gyerekemet vizsgáló orvosnak, hogy volt-e probléma a szüléssel, volt-e oxigénhiány? Spec. az autizmus a tudomány jelen állása szerint elsősorban genetikus, de még tőlünk is megkérdezik. Tehát éppenséggel a posztoló gyereke lehet sérült oxigénhiánytól (is).

Az autizmus szerinted "ritka": pillanatnyilag 88-ból 1 gyerek diagnosztizált autista. (Ezen belül 54 fiúból 1.) És nagyon sokat nem diagnosztizálnak, mert "hagyják a maga ütemében fejlődni".

IrishOak 2013.07.14. 21:01:43

@sárga nyúl:
Na nyuszi kapaszkodj:
a lányom barinőcskéje -aki 1.5 évesen nem ült arra azt mondják a családban, hogy "megkapta" az sni-t. Meg tejallergiás, meg lisztérzékeny.
Kérdezem: hova járnak, mert én a sajátommal a Bethesdába az xy. doktornőhöz. Meg hol kapta ezeket, hogy mikor mire allergiás? meg sajátos... hát sehol.

Azóta kiderült: anyukát folyamatosan zaklatta a védőnő, már a gyerek születése óta hetente be voltak rendelve súlymérésre, olyan rosszul fejlődött a gyerek.
Kérdem; milyen vizsgálatokat csináltak? ... hát semmit! Honnan veszik a tejallergiásoknak való tápszer; mert azt szakorvos írja fel.Hát sehonnan a bolti nestléset issza...de az tehéntejből van.. igen???? ..kérdem és semmi baja? semmi, az van a dobozra írva, hogy szenzitív, és egyébként is homeos bogyókkal van megtámogatva a gyerek.Most 3 éves egy kaja 60 gr pép -ez napi 5x.
Kérdem; honnan veszi hogy akkor ezek mind "sújtják" a gyereket.
Ők azt tudják, nekik nem kell ahhoz szakorvos.

A két lány egy hét alatt bulizott - az ételmegvonástól torzult formájú kislány (bődületes nagy fej, és aránytalan végtagok)elkezdett futkosni, és focizni a gyerekemmel. Majd leültek, és a kislány aki el van tiltva a mezítláb fűben futkosástól, meg az udvaron evéstől, egyszercsak kiveszi a lányom kezéből a palacsintát.Aztán betűzgetnek és 4 nap alatt megtanulja az egész angol abc-t.

Konkrétan: az anyát meg tudnám fojtani, a nagyszülőkkel kiabáltam!a gyerek miatt meg a szívem szakad meg..
Én olyan öreg vagyok olyan sok furcsát megéltem már; de ami mostanság folyik a szülők gyermekek viszonyában az nagyon megrémiszt.

a valóban nagy tragédiák; azok is egyre gyakoribbak -sajnos.:-(

sárga nyúl 2013.07.14. 21:08:50

@IrishOak: Ez tényleg katasztrófa. Én elsősorban az autis esetekről hallok. Sajnos nagyon gyakori, hogy a gyereket nem diagnosztizáltatják, nem járnak fejlesztésre, titkolják az egészet. A másik gyakori verzió, hogy diagnosztizáltatják, felveszik a juttatásokat, de nem viszik a gyereket fejlesztésre, nem biztosítanak számára segítséget. És vannak azért, akik lelkiismeretesen foglalkoznak a gyerekkel.

Az általad leírt esetben a védőnőnek kötelessége lenne értesíteni a gyámügyet (szerintem).

karamellcukorka (törölt) 2013.07.14. 21:10:31

@sárga nyúl: Anamnézis felvételekor, mindig ki kell kérdezni az anyát a terhességről , a szülés körülményeiről. Ez protokoll.Nem számít,hogy genetikai rendellenesség-e avagy sem. S pont az autizmusnál nem 1 gén a felelős, sok vita van arról mi okozza.

karamellcukorka (törölt) 2013.07.14. 21:12:40

@sárga nyúl: Viccelsz? Akkor sem teszik, meg ha az orvos által felírt napi epilepszia gyógyszereit nem adja be az anya a gyermeknek (mert ő a reikiben, meg a homeopátiában hisz).

sárga nyúl 2013.07.14. 21:12:48

@karamellcukorka: Értem. És miért ez a protokoll...?
Igen, nem egy gén, hanem több. Valamint külső faktorokat vizsgálnak.

karamellcukorka (törölt) 2013.07.14. 21:17:08

@sárga nyúl:Miért? a gyógypedagógia ezen az alapokon nyugszik. Az orvos is kikérdezi a beteget. Diagnózis íráshoz. A fejlesztési irány, meghatározásához és/vagy véleményhez minél több infó kell.

sárga nyúl 2013.07.14. 21:20:41

@karamellcukorka: Hogy a védőnők mit szoktak ilyen esetben tenni, azt nem tudom, de azt viszont tudom, hogy ilyen esetben az iskola indíthat eljárást, és tudok olyanról, amelyik indított is.

Azért kérdeznek rá többek közt szerintem az oxigénhiányra, mert rengeteg esetben okoz idegrendszeri sérülést. Mivel gyakori. Akára posztoló estében is előfordulhatott.

karamellcukorka (törölt) 2013.07.14. 21:30:26

@sárga nyúl: Igen erre is rá kell kérdezni:)). Itt nem tudni már az intrauterin életben vagy a szülés körül történt vmi. Én az elsőre szavazok.
A hypotón babát azonnal észrevenni itt nem az lehetett, sztem.
A sima szülés is okozhat akár epilepsziát is a későbbiekben (a szülőcsatornán való áthaladás során, gliahegek keletkezhetnek ez epileptogén góccá válhat),erről nem tehet senki.

sárga nyúl 2013.07.14. 21:37:52

@karamellcukorka: Jó pár hipotón gyereket láttam már élőben, egyiknek se vették észre szüléskor. Pedig az egyik barátnőmnek a gyereke csak úgy lógott, semmi tartás nem volt benne és nem vették észre. Lett is kismillió problémájuk, mivel nem Dévényeztek rögtön.

Nem mondtam, hogy bárki tehet az oxigénhiányról. Nem tudhatjuk.

karcsibácsi 2013.07.14. 21:44:59

Igazságtalan dolog az együttérzés hiányával vádolni Irisht. A poszt nem a beteg gyermekről szólt, hanem a könyöklésről, hüvelyfeszítésről, meg arról, hogy a gyereket a csecsemők durván vágták hozzá, meg nem engedték be a kórterembe az apjukot másnap, stb. Csomó buta kekeckedés, amit Irish nagyon okosan, szellemesen helyretett (volna, ha a JAK 27 is nyitott lett volna), de már első hozzászólását is együttérző, szerető szavakkal zárta. Csak később, a poszterina egyre ingerültebb hozzászólásaiból derült ki, hogy gond van a kisgyermek fekjlődésével( ami egyébként nagy valószínűséggel nincs összefüggésben a szülés körüli eseményekkel).
Természetes, hogy együttérzünk a szülőkkel és szurkolunk (imádkozunk)a gyógyulásért. Ez akkor is így van, ha a posztban szereplő sok butságot szóvá tesszük.

IrishOak 2013.07.14. 21:53:26

@sárga nyúl:
Én mostanában meg ezt az sni -t hallom; de kb olyan sűrűségben mint a reklámokat a tv-ben.
Tudom én, hogy nagyon kemény vagyok, de mind a két lányomnak szüksége volt -és van folyamatos szakorvosi ellenőrzésekre.(igen a nagyot is kicsinálták -mert akkor még nem tudták mit okozhat a tejfehérje allergia,és addig kísérleteztek, hogy allergiás-asztmás felnőtt lett belőle fél működő tüdővel. A kicsi is ugyan az, de őt időben elkapták, hála az orvostudomány fejlődésének.)

Az összes közelemben lévő sni-s esetből 3 -at "hiszek" el. A két óvodait, meg a húgom Turneres lányát - bár szóltam, hogy azért hagyja élni, és fejlődni, elég az a szenvedés ami egyébként is megtalálja minden hónapban.
A kis alultáplált barinőnek -most az óvoda közölte, hogy ősszel csak úgy kezdhet, hogy szakorvos tételesen leírja a szakvéleményt -és azt a védőnővel küldi ki.(de okosan amúgy; szerintem is simán hamisítanának -arra van eszük) Van nagy jajgatás: most azt hallom, hogy anya fel van háborodva,hogy a gyerekének béltükrözést végeznek.. mondom miiii??? ez hülye,vesznek vért,pár pötty a karjára, meg esetleg hasi ultrahang... béltükrözés... ezt honnan veszi... Nagyszülők engem taszigálnak, hogy adjak tanácsot... na nem, van nekem saját bajom.Leírtam a dokik neveit, címeit menjenek.

De az öcsém kisfia is hasonló... ő nagyon picin született, és őt(ebben a kórházban) úgy küldték haza, hogy fejlesztés, torna, neurológia. Aztán nem csináltak semmit,bujkáltak a védőnő elől,nem vitték orvoshoz, nem is etették rendesen, aztán amikor asztmás lett, felvetette magát az anya "tartósan beteg" státuszba. Most ott is az ovi lépett.. de a gyerek már megváltozott agyhullámmal fog élni, 5 évesen nem tud megfogni egy ceruzát, nem beszél érthetően,és nem lehet mesét olvasni neki, mert 2 perc után felpattan és elszalad.Borzalmas dolgokat a szakorvos írta papírra. Én évekig küzdöttem velük,meg ordítottam az anyámmal, hogy csak nézet, várta, meg nem is tudom mit gondolt. A kisfiúnak kacska kis lábai vannak - az orvos azt mondta: torna hiánya miatt nincs elég izom, és izület. Csak rosszabb lesz.

De hogy ne csak a véleményem okait magyarázzam: A keleti filozófia ismer olyan isteni lényeket, akik érzékszerveikkel nem kommunikálnak a megszokott módon.Mert többet tudnak,sokkal többet -mint azt felfoghatnánk. :-)
Most az orvostudomány keresi az isteni részecskék helyét, és minden áron ki akarja majd javítani őket.:-)

karamellcukorka (törölt) 2013.07.14. 21:53:59

@karcsibácsi: Irishnek jó a humora, jól ironizál,és még akkor is jónak tartom,ha épp nem vagyunk 1 véleményen. Én aztán mindig a gyerekekkel vagyok,de az olyan fikázások,hogy kikönyökölték belőlem a gyereket,meg a fejébe szúrták az infúziót (ott a legjobb ilyen picinél)..akkor én 2 posztot is írhatnék,mert 2x is.Nyilvánvaló a posztoló valakivel el akarja vitetni balhét, jobb másokat okolni.

Sztem nem leülni kell és sírni a posztolóval, meg indulatokat szítani,előre kellene nézni. Itt látható,hogy nem is ez a legnagyobb gond...Javaslom Kálmán Zsófia : Bánatkő c. könyvét a poszt írónak.

karamellcukorka (törölt) 2013.07.14. 21:55:54

@IrishOak: Mindig van vmi felkapott gyp-s /oktatási kategória. Én utálom az SNI kifejezést, gyűjtő kategória,amibe mindenki belefér aki az elképzelt átlagtól valamiben eltér.

karamellcukorka (törölt) 2013.07.14. 21:59:51

@IrishOak: "Most az orvostudomány keresi az isteni részecskék helyét, és minden áron ki akarja majd javítani őket.:-)"
Nos, nem kellene mindenbe beleavatkozni. Remélem nem lesz rá törvény.:)

IrishOak 2013.07.14. 22:04:06

@karcsibácsi:
Igazából én sem értem;még most sem, de ilyenek az érzelmek....mind ELVIS.

IrishOak 2013.07.14. 22:12:59

@karamellcukorka:

Ezek a "bélyegek" ugye;épp itt tartottunk mikor ideszaladtak páran ostorral,és jól megkorbácsoltak:-D
Én is azt gondolom, hogy vannak mainstream-ek meg olyan "divatos" dolgok. Valahogy mindig van olyan, hogy épp ez vagy épp az a divat. Csakhogy egy ember az sem nem divat, sem nem trend sem nem szülő kívánság kérdése. Az része a nagy megfejthetetlen csodának.Mindegyik szülőnek elsősorban ezt kell szem előtt tartani, és ha bizonytalan- segítséget kérni.
Én borzasztóan csalatkoznék, ha mindenki ugyan olyan lenne.

Van egy rossz megérzésem, meg egy jó hírem : meg fogják találni az összes emberben lakozó isteni részecskét... de azt én már nem érem meg.

Amúgy nem vagyok humoros; ilyen vagyok.

Ja bocsánat; kis info: a tesóm kisfia; nem volt oigénhiányos!!! 9/10 és 10/10 apgarral érkezett; csak kicsi volt,mint egy borsószem.

2013.07.14. 22:14:09

@karamellcukorka: Igen, az SNI gyűjtőkategória, és nem fér bele mindenki aki eltér az átlagtól, csak akkor, ha abban tér el, amit a gyűjtőfogalom takar.

2013.07.14. 22:22:13

@karamellcukorka: Azt tudom amit olvasok, azt meg nem én találom ki. Nem értem a hozzászólásod.

karamellcukorka (törölt) 2013.07.14. 22:26:40

@IrishOak: 15 éve a hiperaktivitás volt a divat, édes jó Istenem annyi nagy mozgásigényű egészséges gyereket nem vizsgáltam,mint akkor. Szép idők voltak. A kedvencem az volt ,mikor az óvónénik minden olyan gyereket behozattak a szülővel, aki utált rajzolni,mert biztos diszlexiás lesz, és szükségük lesz diszlexia prevencióra.A fiam kezdő óvónénije is azt mondta biztos debil a fiam,mert szétszórja ceruzákat és nem hajlandó rajzolni. Erre megmondtam neki,nem debil legfeljebb tanakos ,és az is majd akkor ha én is azt mondom,de egyelőre arról van szó,hogy ő tart tök uncsi foglalkozásokat.

karamellcukorka (törölt) 2013.07.14. 22:28:08

@Turchi: Egy bezzganyától nem is vártam,hogy értsen,te mindenhez jobban értesz, mint bármely doki vagy szakember.

2013.07.14. 22:32:04

@karamellcukorka: Örülök hogy így szeretsz. Eddig csak a posztolót bacogattad. "bezzganya" nem vagyok, és érteni sem értek jobban mindenhez, de ha ez a véleményed, természetesen ezt is vállalom. Most meg megyek aludni, ha valaki hiányolna :-)

Dr.laikus PhD 2013.07.14. 22:52:57

@karamellcukorka:

Te miért nem tudod elviselni ha valakinek más a véleménye?

Ha abba tudnád hagyni a bizonygatást hogy te milyen jó vagy,
akkor el tudnád fogadni azt, hogy mennyire nem vagy jó.

Ha el tudnád fogadni azt, hogy mennyire nem vagy jó,
akkor meg tudnád élni, hogy az nem rossz amikor nem vagy jó.

Ha meg tudnád élni, hogy az nem rossz, ha nem vagy jó,
akkor meg tudnád élni azt, hogy milyen jó vagy.
Jó vagy.

karamellcukorka (törölt) 2013.07.14. 23:00:35

@Dr.laikus PhD: olvasd el mit írtál és,gondolj magadra.
Véleménye mindenkinek lehet, tudása meg nem:)).

sárga nyúl 2013.07.14. 23:45:55

@karamellcukorka: Én meg javaslom Neked a Temple Grandinről szóló filmet és a Cifraárnyak és denevérek című könyvet és az elolvasásuk után beszélgessünk arról, hogy fogyatékosság-e az Asperger szindróma. Egyébként meg ki lehet próbálni: tessen elhaladni mondjuk egy alapítványi iskolába, teli van épértelmű diagnosztizált és diagnosztizálatlan autikkal, ADHD-vel, viselkedészavarossal. Csak 1 napot kell kibírni és rögtön világos lesz, miről van szó: hogy nem poénból bilogoznak.

Te mit vizsgálsz...

@IrishOak: Nézd meg a KSH friss adatait. Összegezd az összes fogyatékost, plusz adj hozzá még 95e-t, mert az autisták hozzátartozói kb. ennyinek titkolták el a diagnózisát. Aztán nézd meg, hogy mennyi az arány az össztársadalomhoz képest. Ölég magas... És ezek megjelennek az oktatási rendszerben is, nevük ez esetben "SNI". Amit következetesen keversz a tartós betegséggel, ami pl. a cukorbetegség, szívritmuszavar, cöliákia, allergia-asztma. A tartós beteg nem SNI.

Anne_B 2013.07.15. 00:50:42

@jak27 a könyöklés bevett módszer, hogy kisegítsük a gyereket....nem értem ezzel mi a gondod, de tényleg. a szakma szabályai szerint cselekedted, a szülés az már csak egy ilyen fájdalmas dolog...

zellerlevél 2013.07.15. 07:41:40

A posztolónak javaslom, hogy mentse el az írását, és a lányának még a teherbeesés előtt mutassa meg, abból a célból, hogy a lánya fel tudjon készülni a szülésre, rendelkezzen elegendő ismeretekkel, lásson kisbabát időben, no meg szoptatást is, valamint tanítsa meg neki, hogyan kell az egészségügyben viselkedni ahhoz, hogy ne könyveljék el egy libának, akivel nem lehet kommunikálni, hanem képes legyen a saját ügyeit illetően tájékozódni.

Úgy általában az egészségügyben a fő probléma a kommunikáció elégtelensége (minkét részről), a szülészeteken ez hatványozottabbnak látszik, a hormonváltozás okozta hangulatingadozás miatt.
Az is nagy súllyal jelen van, hogy a lányok a szülésük előtt gyakorlatilag nem látnak közelről kisbabát. Ahol egy családban évtizedek óta születik legalább két gyerek, ott egy húszéves nő öt éves korától legalább hat, nyolc kisbabát lát, akiket láthat szopni, akiknek az anyukájával lehet beszélgetni, akiktől lehet kérdezgetni. Az a baj, hogy az interneten tájékozódó anyukák egy jelentős része nem is akarja meghallgatni az előző generációkat. (Tegnap is olvastam valahol egy cikket, bőséges kommenttel, ahol kórusban szidták az anyukák a "kéretlenül" beledumáló rokonokat, és még csak fel sem merült, hogy esetleg érdemes lenne őket megkérdezni, meghallgatni. Én mindenesetre örültem neki, amikor az unokatestvéreim (+ nagynénéim, anyukám, nagymamám) terhességről, szülésről, szoptatásról meséltek, amikor hagytak részt venni ezekben és a babagondozásban. Hasznát vettem, legrosszabb esetben úgy, hogy tudtam: mit nem akarok csinálni. Annak is örülök, hogy a lányaimnak vannak olyan rokonai, ahol ugyanerre van lehetőségük.)

A posztíró küldje majd a kamasz lányát tanulni az unokatestvéreihez.

(Még egy gondolat: ha nem tágították volna kézzel, hanem szépen hazament volna, otthon lassan tágulgatni, akkor a könyöklés is kimaradt volna. A többi nem biztos, de ha egy nyugodtabb anyuka kapott volna a kezébe egy kisbabát, a kiszáradásra is kevesebb esély lett volna.)

zellerlevél 2013.07.15. 07:47:43

@VaTi:

Ahol én szültem, ott bejöhetett bárki, és az első három gyereknél nem is volt gond. A negyediknél megterhelő volt. A szobatársam rokonsága is, meg az enyémek is.

Azt hiszem, hogy a gond két dologgal mindenki elégedettségére megoldható lenne: a kismamák hozzájárulása alapján, korlátozott időben látogathathasson a család, aki a szülésnél bent volt, az korlátlanul. A másik egy mobil paraván, amit szükség esetén használni tudnak a kismamák. Egyik sem kíván hatalmas befektetést, cserébe sok problémát megoldana.

zellerlevél 2013.07.15. 07:55:42

@jak27:

Az írásod, és a hozzászólásaid is igzolják, hogy nem voltál felkészülve sem a szülésre, sem a kórházra.
Tök mindegy, hogy milyen a személyzet, tök mindegy, hogy milyen a lepedő, számolni kell azzal, hogy nem otthon vagy, ahol lesik a gondolataidat, ahol te vagy a világ közepe. A kórházban egy vagy a kismamák közül, a személyzettel együtt kell működnöd, ezt pedig a leírt hozzáállással nem lehet elérni. Mivel a rendszert úgysem tudod megváltoztatni (ezer ilyen írást olvashatsz a neten, nem változik tőlük semmi), ezért a saját hozzáállásodon kell változtatni. A pozitív hozzáállás, az együttműködési szándék, a kérem-köszönöm, a tanácskérés csodákat tesz mind a nővérek, mind az orvosok többségénél. Próbáld ki.

És még egy tapasztalat: ne sokat ismételgesd a negatív eseményeket, (nevezzük őket inkább momentumoknak), igyekezz megtalálni a pozitívumokat, mert ezzel csak beleviszed magadat is, meg a környezetedet is egy zszákutcába.

zellerlevél 2013.07.15. 09:20:31

@IrishOak:

:D

Eddig olvastam vissza. Nem is olvasok tovább, minden benne van.

Irkutszk 2013.07.15. 09:32:59

@karcsibácsi: Véleményem szerint a történet kezdetén lehet "indokot" találni a gyermek mostani állapotára: "Ezen a reggelen valahogy nem mozgott a babám, és olyan furcsa, rossz érzésem támadt. Beértem, felhelyezték a vizsgálófejeket, de a szokásos patadobogás helyett most csend volt. A vizsgálatot végző hölgy kezdett komoly arcot vágni. Pakolja, pakolja, semmi.". Ám erről végképp nem az orvosok tehetnek. Sőt, azonnal reagáltak, és nem engedték el a kismamát, hanem kisegítették a gyereket; így nem lett még komolyabb baj. Az már egyéni szoc. problémám, hogy nem értem, emellett miért hibáztatja a szülészetet az anyuka.

sárga nyúl 2013.07.15. 10:22:41

@Irkutszk: Azt reklamálta, hogy későn jött a mentő és még hazaküldték volna.
De egyébként azért hibáztat bárkit is, mert a gyerek SNI volta miatt még a "gyászfázis" hibáztató szakaszánál tart. Majd elmúlik.

lingar4 2013.07.15. 12:28:32

@sárga nyúl: Tartok tőle, hogy nem. Ez a fogalmazás egy éretlen, gyerekes személyiség tükörképe, aki mindig meg fogja találni azt, akit momentán hibáztathat.
Egyetlen önkritikus gondolat sem volt eddig az írásaiban.

neduddki21 2013.07.15. 13:03:37

@Dr.laikus PhD: A youtube tele van olyan szülést mutató videókkal, ahol a kórházi szülés során feszegetik a szülő nő hüvelyét. Most rohannom kell, de ha érdekel, belinkelek párat.

Egyébként pedig pont ez a posztban leírt, lélektelen kórházi milliő az, ami miatt - ha most szülnék - semmiképpen nem mennék oda, hacsak valamilyen rendellenesség miatt nem lenne feltétlenül muszáj, hanem az otthonszülést, vagy egyéb alternatív intézményt választanám. Nekem sincsenek jó élményeim a szüléseimről és mélyen sajnálom, hogy akkor nem volt még más lehetőség és hogy kitettem a gyerekeimet és magamat a kórházi lélekölő, a szülő nőt tárgyként kezelő gyakorlatnak.

borzimorzi 2013.07.27. 17:34:54

@Braincelle: Hogyne. Csak okos ember a hazai eü állapotából kiindulva nem vár arra, hogy majd az illetékes emberkék milyen tuti felkészültek lesznek. Hanem elgondolkodik rajta, hogy ha ő maga egy icipici nőcske, szűk medencével, a babuci meg relatíve nagy, ahogy az ultrahangon rendszeresen mérik, akkor mégis, hogy fog az a gyerek hüvelyi úton kijönni? Ilyenkor az okos kismama keres szépen egy olyan doktorbácsit, akivel meg lehet egyezni abban, hogy szépen, programozott módon császár lesz, és kész. Ha a szülés minden várakozással ellentétben rohamtempóban indul be és nagyon hamar begyorsulnak a fájások, akkor jön a baba hüvelyi úton úgyis. De ez igen ritka, bár saját ismeretségi körömben is akad olyan anyuka is, aki otthon még boldogan tett-vett, csak jósló fájásai voltak nagy ritkán, aztán a férje rábeszélésére mentek be mégis. Már az autóban begyorsult a folyamat, a kórházban pedig még jó, hogy egy ágyig eljutott (elcipelte a férje konkrétan), különben a folyosón kipottyant volna a baba. De ez nagyon ritka. A tervezett császár meg nem az ördögtől való. 32-35. héten már látszik az, hogy a baba nagyon nagy a szűk csípőhöz képest. Van idő utánaérdeklődni, hogy kinek van nagy gyakorlata császármetszésben. Lehetőleg ne metéljen semmi többet, mint ami feltétlen kell, húzza félre az izmokat ügyesen. Azt azt az orvost meg kell keresni. Igen sok kellemetlenséget meg tud spórolni a későbbi évekre. A császárból felépülni se könnyű, de pár hónap alatt OK lesz minden. Szülésnél oxigénhiányos állapotba került gyerek nevelési nehézségei meg egy életre szólnak, és bizony nem mindegyikből lesz egészséges felnőtt. Sőt, a legtöbbjükből nem lesz.

Szerintem.

Üdv:
b

sea12 2013.08.18. 14:57:43

Kecskeméti kórház, no comment...jöhetnek itt az ősanyák, akik állítják, hogy ők aztán (hálapénz nélkül természetesen!) olyan hejde-hajde ellátást kaptak az orvostól, nővérektől, sőt a csecsemősök is olyan kedvesek voltak, hogy Katalin hercegnő is ennél csak rosszabb helyen szülhetett.
Annyi mindent lehetne hozzászólni a sok okoskodóhoz, akik a tetejében nők, de simán leszólják egymást, mert hogy meri valaki is szóvá tenni, hogy szó nélkül burkot repeszt az orvos és még fáj is. Milyen degenerált módon gondolkoznak a magyar nők?! Aki szerint ez a szüléstörténet normális, vagy a poszt írója nem az, az meg se hallgasson egy osztrák, német, ne adj isten skandináv szüléstörténetet, mert infarktust kap a felháborodástól, hogy milyen és mennyi ellátást kap, mennyiért(!) egy ott szülő nő.
Volt ismerősöm régen a csecsemőosztályon. Elment, mert azt mondta nem bírta, ahogy ott ment a munka, ahogy bántak a babákkal és beszéltek az anyukákkal. Igen, dobálják a babákat a csecsemősök. Párszor voltam látogatni, nem szégyenlősek, a látogatók előtt is így csinálják.
Látogatás: Nyugat-Európában nem divat ez a látogatás-tiltás, pedig ott sem steril emberek járkálnak, sőt.
Szülésfelkészítő: mi az, hogy "dőlnek ki az apukák"? Szülésznőnek vagy nőgyógyásznak képzik őket, vagy mi?! Én csak annyit vártam el a páromtól, hogy a derekamat masszírozza a Sz.Imrés szülésfelkészítőn tanultak szerint, ill. később üljön-álljon a fejem mellett és szorítsa a kezem. Ennyi. Ettől nem hiszem, hogy kikellene dőlni. Persze az Imrében nem is erről szólt a felkészítő, hogy videón néztünk egy széttett lábú nőt, amint a baba halad kifelé. Akinek ezt jelenti a felkészítő, azt csak sajnálni tudom.
Sokat tudnék még írni, főleg, hogy az én szülés-sztorim is megvan a következményekkel. Hogy a fizetett orvos és szülésznő annyira sietett, hogy a teljesen normális terhesség végén az egészséges baba ok nélkül, komolyan megsérült, (és én is).

Nagyon sajnálom, hogy ilyen volt a szülésed:( Remélem a kicsi egyre-jobban van! Remélem egyszer vállaltok még babát és az ő szép szüléstörténete kicsit felülírja az első emléket!
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása