Felesleges dolgokra költik a pénzt Dunaújvárosban
2012 sebészet.
- Orvosok. Az orvosok egytől egyig kedvesek, naprakészek, bár rohannak napközben, de az esti vizitnél nem győznek válaszolni a kérdésekre, ha tudnak.
Ha tudnak.... mert persze ha nem az az orvos ügyeletes, aki engem kezelt, a másik már nem is kukkant bele a leleteimbe, és még csak általánosságban sem ad felvilágosítást. De egy operáló, épp szakrendelőben kezelő, ebédelő, stb... orvost elcsípni 5 percre szinte lehetetlen. Ettől függetlenül az osztály szerintem tökéletesen működik.
- A beteghordók a nap bármely szakában kedvesek, akit a zöld taxira /műtős hordágy itt így nevezték a betegek/ mindig van egy kedves vagy vicces poénjuk, csak oldani tudják a sokszor reszkető betegeket az szerintük utolsó útjukra a műtőig.
- A műtőben nekem is majdnem kibuggyant a könnyem, de a sok maszkos addig öntötte belém a lelket, hogy mégsem buggyant ki, és nevetve szunyókáltam el. Tehát azok, akiket maszk nélkül fel sem ismernénk, annyira empatikusak, hogy azonnal a bizalmadba fogadod őket, és még lehetőséged sincs egy köszönetet mondani, hisz fel sem ismered többé.
- Az ápoló személyzet ennél bonyolultabb. Minden egyes arc mögött van egy élet. Igen, volt, hogy zaklatottak voltak, de olyan is, amikor csak kidugtam az arcom az ajtón várva a látogatóim, és máris villantak a mosolyok. Volt olyan is, aki a szemembe sem nézett, épp úgy mint a többi betegébe sem. Bejött, robotolt, oszt hazament. Valószínűleg róluk szól a legtöbb negatív poszt.
- Ellátmány. Hát az rettenet. Kevés, és íztelen. Nem Michelin csillaghoz vagyok szokva, de könyörgöm. Egy marék rizzsel és 20gramm hússal semmire sem megyek. A leves minden nap ugyan az, csak a benne lévő dolgok változtak. Hol tészta, hol gríz, hol némi zöldség.
- Tisztaság. Enni lehet a padlóról. Bár a benti betegek közötti pletykák arról árulkodnak, hogy a személyzet nincs megfizetve. Pedig sok minden rajtuk is múlik, csak a kutya nem ismeri el őket sajnos.
- Környezet. Nem is gondoltam volna, hogy ekkora zöld övezet tartozik az épülethez. Nyomokban túl rendezett, másutt vadregényes. De jópofa, én nem bántanám tovább, bár látszik, hogy vagy a dirit cserélik gyakran, vagy a kertészt.
- A dohányzás. Törvénytisztelő ember vagyok, világ életemben volt nálam egy kis fémdoboz, amibe a csikkeket gyűjtöttem, ha nem tudtam tőlük legálisan megszabadulni. Épp ezért, amikor megjött az új dohányzás törvény, rendesen átnyálaztam, hogy naprakész legyek, és továbbra is úgy éljek, hogy én még világ életemben nem fizettem semmiért sem bírságot. Szóval átmentem egy sorompónál, amitől kb 5 méterre volt egy tolókapu is. Ott nyugdíjas főrendőr/portás Úr közölte,hogy csak civilben lehet kimenni dohányozni a kijelölt dohányzóba!!! De ugye civilbe nem öltözhetek fel az osztályon, akkor hogy mehetek ki?
Azért egy bizonyos pont után diszkriminál, hogy rengeteg jövedéki adót fizetek, mégis üldözve vagyok, és már szinte a skarlátbetű van a nyakamba akasztva.
Az épület földszintjén egy hatalmas lapos tévé fogad, amin valami grafikus rajz megy folyamatosan, ami gondolom egy megvalósításra váró felújítás. A tévé mögötti fal pedig fával van burkolva. A helység kb 100 négyzetméter. Na persze nem a praktikeres lambériával....
Felesleges és drága. A büfé tövében azt beszélik, hogy valami konferencia terem épül, persze ez sem két fillér.
Általánosságba véve az ellátás jó, mindenki rohan, ülni nem láttam senkit, mégis szúrja a szemem az a sok felesleges cicoma, és az őrökkel, kamerákkal és elektromos kapuval védett bejárat, amitől 5 méterre belül van egy sorompó??? Nyilván ez sem két fillér...Ettől függetlenül ésszerűtlen a sok felesleges költekezés, pláne ebben a világban, amikor minden fillért kivonnak az egészségügyből. A legalapvetőbb felújításokat el kell persze végezni, de a drága dolgokat inkább ki kéne hagyni. No meg persze a gazdasági vezetőt, vagy aki a felújításokért felel, büntiből beraknám egy kórterembe szaunázni, hátha nem az irodákat klímáztatja és ablak cserélteti először, hanem a katlanban dolgozókat és fekvőket.
Egy beteg.
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
SusanneF 2012.07.11. 19:47:02
Köszönjük!
Nem tudom,miért érdekes,hogy hol lakik a beküldője?
hibiszkusz75 2012.07.11. 19:48:24
Azért vannak ám finnyáskák is, számomra is van olyan kórház, ahol a köszönöm, nem kérem kategóriába tartozik az ebéd. A teát meg már gyerekkoromban sem tudták velem megitatni a kórházban, először "ijesztgettek", hogy akkor infúziót akkor fogok kapni, jeleztem hogy inkább azt választom, a végén kiegyeztünk a vízben. :) Viszont tudom, nem szálloda, de azért a hűtőt kérném szépen meghagyni, ígérem nem érlelem benne a maradékaimat. :)
Szülőket nem szidni, ők minden megpróbáltak szép szóval és szigorral is, de képes vagyok napokig semmit sem enni, ha nem ízlik ami van. :)
SusanneF 2012.07.11. 19:49:38
Ha más az igény,és megoldható,lehet akár előre intézkedni...(Magánkórházban még menűből is lehet választani,meg lehet szervezni,mikor,ki,mit hozzon-friss anyukáknak általában kérni sem kell....)
Qkorica 2012.07.11. 20:39:36
Remélem tudod mi az akasztófa és nem a bitó jut eszedbe róla?
Szóval írd fel az egyik oldalára a kiadásokat, a másikra a bevételeket.
Ha az jön ki, hogy a kiadások képviselnek nagyobb összeget, akkor hagyj fel a gazdaság megértésével.
Nos, az pedig, hogy megeszem a kórházi kaját, pont olyan magánügyem, mint , hogy Dr. Kovács operál vagy a Dr. Molnár, feltéve, hogy egyik sem baleseti sebész...
hibiszkusz75 2012.07.11. 21:07:59
Elfogytak az érvek, jön a sértő személyeskedés?
Hát viszlát barátom, trollokat nem etetek, a továbbiakban kötekedj másokkal. :)))
Qkorica 2012.07.11. 21:17:40
Bocsánat, nem gondoltam volna, hogy egy könyvelési alap tézis, sértő személyeskedésbe csaphat át.
De a Dunába nem hordunk vödörrel vizet...
Qkorica 2012.07.11. 21:29:59
Azt hiszem én nem is a kórházak működtetéséről mondtam véleményt, hanem egy helyzetet mutattam be, ami segít "jól" elkölteni az egészségügyre fordítható pénzünket. Csaxólok, hogy már ettem babot, hogy legyen….
Nos, majd meséld el, hogy melyik kórház vett működési költségből CT-t. Szócska majd fogja a hasát a röhögéstől. Speciel a CT és MR piacra van némi rálátásom szoftver oldalról.
Ha már meg van a CT, hát igen, akkor már a kórháznak hozná a pénzt, ha működne reggel 7-től este 10.-ig folyamatosan. Talán ennek az lehet az oka, hogy a kórházi radiológusok nincsenek annyira megfizetve. A TVK-ból minden vizsgálatra telik, mert ha lehúzzák a redőnyt nincs tovább egy vizsgálat sem. És ez igaz az állami és privát szférára is. Talán az állami CT-k életmentő esetben beindulnak TVK nélkül is…
catsndogs 2012.07.11. 21:41:58
catsndogs 2012.07.11. 21:43:43
vanier (törölt) 2012.07.11. 22:03:45
A TB-t nyugdíjra és egyéb finomságokra fizetik be az emberek. A legtöbb ember Magyarországon cirka 6500 Ft-t fizet eü járulékként,és vannak pár millióan akik még ennyit sem.
catsndogs 2012.07.11. 22:21:03
csak néha benézek ha marhaságot látok 2012.07.11. 23:03:30
kétlem, hogy ennyit adna az OEP egy normál CT-ért, szerintem ez a kontrasztanyagosra vonatkozik, a sima olyan 6000 lehet.
2 radiológus kevés egy CT-hez, eleve 3 kell ha 24 órában akarjuk működtetni és akkor még senki nem ment szabira, nem lett beteg és nem ment gyes-re. 3 operátor is kell minimum.
8 perc egy vizsgálat? ez egy olyan betegre vonatkozik aki egy sima natív CT kap és járóképes, magától megcsinál mindent. egy politraumatizált lélegeztetett betegnél ugyanez 1 óra.
az épület nem tudom ha kijön 15 millióból, max akkor ha az épület megvan és csak be kell rendezni pl ólomfalakkal meg hasonló.
aztán kell állandó szervízszolgálat is, ha elromlik valami akkor az nem aprópénz és nem várhat napokig.
az OEP sem fizet korlátlan számú vizsgálatot vagy miért is igyekeznek magánbetegeket is bevállalni?
bejön az ára a CT-nek de nem olyan gyorsan mint gondolod. nálunk most vettek új nyílt MR-t interaktív falak vannak a teremben, azt a filmet vetítik neked vizsgálat közben amelyiket akarod, 1,5 millió euró befektetéssel. 5 év alatt gondolják, hogy megtérül pedig itt nem annyit fizet a biztosító egy MR-ért mint magyarországon és korlátozásunk sincs, hogy hány vizsgálatot csinálunk
Qkorica 2012.07.12. 00:02:02
Csaxólok, hogy 7- 22.-ig nem egészen 24 óra. Más:
Az általam beírt összegek egy konkrét vizsgálat adatait tartalmazza, tehát tényadatok, valamint a CT beszerzési árát 2004-ben. A magán kézben lévő CT üzemeltetése ezzel a fix létszámmal történik, természetesen állandó kisegítők is vannak talonban, itt (magánrendelő) nincs hiány a radiológusokban, sőt. És csak járóbeteg ellátás van, a traumatizált beteget a kórházi CT nézegeti TVK felett is. Elismerem, tekintsük túlzásnak a kb. 40 napos megtérülést és csak évente 3x adja vissza a befektetett tőkét, vagyis 150 mFt-ot. Jobb helyeken ezt hívják szabad rablásnak...
Braincelle 2012.07.12. 00:33:19
Azért felnőtt ember csak megbír enni bármit, ami nem zöld és nem mozog, nem? Végül is az élet nem arról szól, hogy a dolgok jók benne.
Azt, aki fekvő és gyenge, persze, etetni kell, és ha szeret valamit, akkor azzal, és mindegy, csak erősödjön.
De amikor a jó állapotú járóbetegek huzigálják a szájukat a teljesen gusztusos kajára, azt furcsállom.
És ha szürke műanyag edényben van, akkor mi van, most komolyan?
A TB-t pedig nem egyéni döntés, hogy ki mire óhajtja fizetni. Amíg nem adó volt, hanem biztosítás, addig is társadalombiztosítás volt, vagyis a társadalom egészségügyi ellátását fedezte, nem olyan mint a saját autóra kötött magánbiztosítás. Nyilván aki több adót fizet, többet tesz bele; de van ennek egy másik oldala is: aki jobban keres, annak jobb életet biztosít a társadalom, azért annak a kötelességei is nagyobbak a társadalom felé. A gazdag ember X vagy akár X+Y százaléka neki vsz még mindig kisebb megterhelés, mint ugyanannyi százalék egy szegény családtól.
hibiszkusz75 2012.07.12. 07:53:24
"Azért felnőtt ember csak megbír enni bármit, ami nem zöld és nem mozog, nem?"
Vagyunk egypáran, akik nem bírják megenni, és olyanok is, akiknek elmegy az étvágya a szürke edény láttán, de ettől még nem nyafogunk, hanem megoldjuk a problémánkat. :)
Tudomásul vesszük, hogy ez van, ennyi és ilyen jut.
vanier (törölt) 2012.07.12. 07:58:47
Van olyan kórház,amelyik a saját dolgozóitól is szed parkolási díjat.Magyarén a dolgozó fizet,azért hogy dolgozhasson.
Az ősszel okt 23án kisebb baleset ért.SBO.Mivel a szemem érte behivták a szemészt nem győztem neki szabadkozni hiszen tudom,ingyért hívták be a készenlétért O forintot fizetnek neki(ill mindenkinek). Azt mondta semmi baj én vagyok az első,akinél indokolt volt a behívás a többi 8!!! mellett. Tehát jó sokat fizetett azért ,mert sok unatkozó beteg akkor ért rá/volt kedve orvoshoz menni. Nos én ezeknek mindnek kiszámláznék vagy 20 ezret és a dokinak fizetnék tisztességes bért ilyen napokra.ja és a dokik is fizetnek ám TB-t :).Duplán járna nekik az ingyen parkolás.
El Visco Stello (törölt) 2012.07.12. 08:09:04
Dr.laikus PhD 2012.07.12. 08:59:30
www.168ora.hu/itthon/egeszsegugy-reform-sinko-eszter-korhaz-orvos-nover-gyogyszer-szakrendelo-99153.html
vanier (törölt) 2012.07.12. 09:17:26
qbr 2012.07.12. 10:21:07
Ezért vannak a várólisták, mert az OEP által finanszírozott vizsgálatok mennyisége gyorsan elfogy. Az efölötti kapacitásokat lehet (vagy épp nem lehet) értékesíteni piaci áron - de azért kétlem, hogy a CT-k megközelítenék akár a 100%-os kihasználtságot
A 40, de még a 120 apos megtérülést én is egy kicsit túlzásnak érzem (mert a kapacitásokat többnyire nem tudják ennyire jól kihasználni), de valószínűleg 2-5 év után már nyereséget termelhet egy CT.
Nyereséges ezen kívül még pl. a sugárterápia (mert nagyon jó a HBCS-je), és az MR is.
Épp ezért kell ezeket a területeket az intézmény tulajdonában tartani, mert valamilyen szinten kiegyenlíthetik a többi terület (pl. pszichiátria, belgyógyászat, traumatológia) vastagon veszteséges működését.
karcsibácsi 2012.07.12. 13:04:39
Nem valós inputtal számolva jön ki az irreális output kukoricának. Klasszikus módszer.
Dr.laikus PhD 2012.07.12. 13:25:41
Nagyokos. Ez nem programozás, de tanulnod kellett volna az alapjait.
Óvasd el!
Nagyon érthető és nem fogsz ekkora nagyot mondani, hogy még a praxis kereteit is feszegeti. :)
gazdasz2.atw.hu/bev7.pdf
Qkorica 2012.07.12. 16:23:05
Szíveim!
Roppant masszívan rugóztok a megtérülés idején, miközben arról is győzködtök, hogy mekkorát tévedtem a megtérülés időben. Már elismertem, hogy eléggé elnagyoltan írtam le számokat. De ez nem változtat azon a tényen, hogy Képalkotó Diagnosztika céljaira kifizetett OEP térítések közel 80%-a magánkézbe vándorol. Miközben az egy eseményért lenyúlt összeg az erkölcstelenség határát súrolja. Erről kéne meggyőznötök az Elba Szócska urat. Sajnos erősen úgy tűnik, hogy az OEP-nél sincs olyan személy, aki a Képalkotó Diagnosztika tárgykörében reálisan meg tudná, vagy merné ítélni a szükséges ráfordítás mértékét és az elvárható hasznot. Azt már meg sem említem, hogy esetleg nem véletlenül változatlan a kifizetett összeg. Vagy nézzetek körül a gyógyászati segédeszközök körül sertepertélő orvos látogatók kacsalábon forgó házai táján. Nekem teljesen mindegy, hogy a CT-be fektetőnek 1-2-5 évente duplázódik meg a vagyona. Nekem az nem tetszik, hogy egyesek ilyen álszent trükkökkel szedik el az OEP pénzét, miközben rászorulóknak nem jut pénz, eszköz a gyógyítására.
Dr.laikus PhD 2012.07.12. 16:58:01
Akkora nagy marha vagy, hogy még.
A te meggyőződésed amiről papolsz, de hülyeség, az enyém, hogy eszetlen semmilyen információval nem rendelkező informatikus vagy. Sőt tanulni sem vagy hajlandó. Fiatalon ez kisimítja az agy ráncait.
Maradjunk ennyiben kis szívem. (sic)
Imádni való amikor a másét, a más munkáját, a más pénzét irigyli el valaki és indokolja a saját hazug szociális érzékenységével.
Qkorica 2012.07.12. 22:00:38
Szívem!
Nos, úgy jártál, mint az egyszerű süni, le kéne mászni a súrolókeféről….
Szerintem légy te is szerény, mint a képességeid.
lpt1 2012.07.12. 22:12:17
3dhealthinc.com/uploads/MRIAnAutomaticReturnonInvestment0405.pdf
Itt kiszámítható a havi bevétel :) :
physicianschoiceconsulting.com/calculator.html
Ma már nem akkora biznisz:
www.diagnosticimaging.com/mri/content/article/113619/1623289
csak néha benézek ha marhaságot látok 2012.07.12. 22:24:22
tehát biztos bejön az ára de csak akkor ha maximumon fut éjjel nappal és egy tucatmodell.
egy 3-5-7 teslás MR vagy egy 256-320 szeletes CT már nagyon nehezen hozza be az árát, ha nem kutatási célból veszik akkor talán soha
Qkorica 2012.07.13. 06:17:52
Csak úgy irigységből....
index.hu/belfold/2012/07/11/vademeles_a_legnagyobb_tb-csalas_ugyeben/
Qkorica 2012.07.13. 07:38:04
Ez a gép 2004-ben került beüzemelésre egy 16 szeletes CT, de ebben a készülékekben megvan annak a lehetősége, hogy később 64 szeletesre bővítsék egyes hardverelemek és a szoftver cseréjével.
karcsibácsi 2012.07.13. 08:36:01
Persze. Ha a kis polszki főbb alkatrészeit nagyobbra és korszerűbbre cserélik, előbb-utóbb X5 lesz belőle.
Ha meg a butaság kellő kitartással párosul, ennél nagyobb blődségeket is le lehet írni.
V.ö. Örkény: legmerészebb álmaink is megvalósíthatók
Ugyandehogy (törölt) 2012.07.13. 08:59:11
www.kisalfold.hu/belfold_hirek/egy_orvoslatogato_szervezte_az_egymilliardos_egezsegbiztositasi_csalast/2288924/
Dr.laikus PhD 2012.07.13. 09:07:06
Te tudod mit jelent ez a család?
Mire használtak ennyi speciális kötszert?
Eladták? Kinek?
Egyébként ettől még kevés a fizetésük. :)
karcsibácsi 2012.07.13. 10:03:16
Részleteket nem tudunk, több lehetséges elkövetési mód is van, egyik valóban az, hogy TB támogatással felveszik a drága gyógyszert/kötszert, majd értékesítik, pl. külföldön. Néhány éve onkológiai szerekkel csináltak ilyesféle szélhámolást, akkor is egy gyógyszerügynök volt az értelmi szerző, de vezető onkológus is benne volt (bele is bukott, bár a büntetőjogi felelősségre vonást megúszta).
Aztán úgy is megy a dolog, hogy ki se váltják, csak számlázzák az OEP felé a TB támogatást, ebbe már patikusoknak is részt kell venni. De sok egyéb módon is meg lehet csapolni a kasszát, nem akarok további ötleteket adni...
Amikor az orvos receptet ír, közpénzt utalványoz. Ha ezt nem a beteg javára teszi, köztörvényes bűncselekményt követ el, amiért börtön jár. Remélem, meg is kapják a hunyók. Erre nem mentség a kevés fizetés.
hibiszkusz75 2012.07.13. 10:14:07
Off: Fizetésről jut eszembe a hálapénz kérdése...,
Az ajándék minek minősül? El lehet fogadni? Nem nagy értékről lenne szó, inkább apróbb figyelmességről.
Dr.laikus PhD 2012.07.13. 10:37:09
Mindent el lehet fogadni. Eddig is lehetett, ha előre kérték eddig is bűncselekmény volt.
A kölönbség, hogy adóznia kell utána.
A kis értékű ajándék szabályait meg kéne nézni.
Nyilván egy olyan szabály amit soha nem tudnak ellenőrizni, csak vegzálásra jó és, mint fent kirakatfeljelentésekre.
Elképzelem az elvakult NAV-ost aki kiveteti a veséjét, hogy rajtakapja az orvosát. Grrrrrrrrr.
Bocsánat kicsordult belőlem a hülye liberalista.
Nyugodtan adhatsz szeretetből bármit. :))
Dr.laikus PhD 2012.07.13. 10:45:07
Ha ezt így lehet, akkor egyet értek.
Az én hátam csúnyán felhólyagosodott a műtét után.
Az egyik és egyetlen hányaveti nővér okoskodónak gondolt, mert szóltam mire vagyok allergiás, simán a kifakadt hólyagokra ráragasztotta a sebtapaszt.
Kötözésnél átrongyolt a szakasszisztens az égési osztályra és onnan hozott spéci kötözőszert, hisz akkor már máshol is fakadozó hólyagjaim voltak.
Ezt el kellett gondolom számolni, de hogy?
Itt nem járt, de ott tudták, ha ritkán is, de létezik, hát adakoztak. gyönyörűen gyógyult, tudtak másra koncentrálni.
Valami hasonlóra gondoltam, mint szabálytalanság....
karcsibácsi 2012.07.13. 10:47:34
A veséjét talán nem veteti ki. De a főigazgatóknak a gyemszibe azt monták, hogy lesznek ellenőrzések, ennek részeként "álbetegek", akik megpróbáljék jégre vinni a dokikat előre felajánlott "hálapénzzel". Ötvenes évek? 1984?
karcsibácsi 2012.07.13. 10:53:43
Ez teljesen más kategória.
Hasonló stiklit naponta elkövetünk, hogy a beteg hozzájusson a számára nélkülözhetetlen gyógyszerhez.
De ebből nem mennek milliók magánzsebekbe...
Dr.laikus PhD 2012.07.13. 11:10:53
Na ja!
Nem meséltünk a gyerekeinknek a valóságról.... Feltalálják újra.
Ez olyan, mint a zsidó gyereknek a holokauszt. A család (már ahol), mélyen eltemette, aztán most csodálkozik, hogy nem hiszi el az unoka, hogy voltak emberek akik erre is képesekké váltak ha rövid időre is. :((
hibiszkusz75 2012.07.13. 12:09:29
"Nyugodtan adhatsz szeretetből bármit. :))"
Igen-igen, ilyen indíttatás vezérel. :))
@karcsibácsi:
Még ha elő is fordulna..., NAV dolgozókat is kaptak pl. már vesztegetésen, mégsem mondják, hogy mindegyikük korrupt.
Mostantól többet várhat a sorára a valódi beteg az "álbeteg" miatt? Stresszeljük még jobban az orvosokat? Mert azért szerintem már önmagában sem esik jól a feltételezés.
Magyarország én így szeretlek?
Braincelle 2012.07.13. 12:52:24
Eltűnt, amit eddig írtam, a lényege az volt, hogy szerintem jelképes értékű ajándékot nagyobb illetlenség visszautasítani, mint elfogadni. (Gondolok itt egy cserép virágra vagy egy csomag kávéra); mert abban a másiknak az ideje is benne van, meg hogy rám gondolt, amíg kiválasztotta. Persze nyilván ha megvesztegetési kísérletként adják vagy ha túl nagy értékű, az is más.
Braincelle 2012.07.13. 12:54:28
Hát sok zsidó családban meg az unoka is azzal kel-fekszik, hogy mi történt a nagypapával Auschwitz-ban; és tizenötévesen teljes természetességgel mondják, hogy a kabátokat mindig kint kell tartani az ajtónál, hogy bármikor tudjon menekülni az ember. (bocs az offért).
hibiszkusz75 2012.07.13. 13:40:37
Nem vesztegetek és nem nagy értékű,
csak egy humoros hasonlata kapcsán eszembe jutott, hogy mivel lephetném meg. :)
Irkutszk 2012.07.13. 13:51:34
Qkorica 2012.07.13. 14:19:12
Népes, jól öltözött kisvárosi cigány család jött a kismamáért és a babáért a 4 ágyas kórterembe, hogy hazavigyék. A szülést levezető orvos is hamar előkerült - a szülés óta nem látták a szobában – és kezeit dörzsölve ott tüsténkedett a család körül, hogy ugye minden rendben volt, ugye, jó volt az ellátás, ugyebár, khm, meg hasonlók.
Ekkor előlépett a családfő és nagy tisztelettel rövid mondókába fogott: egyszerű szavakkal megköszönte az orvos munkáját és átadott neki egy hatalmas díszdoboz desszertet. Az orvos átvette a dobozt, de képtelen volt eltitkolni csalódottságát és kézfogás helyett lekezelően kicsattant:
- Jóember ilyenkor nem desszertet szoktak adni a szülésznek!
Nagy csend lett. Aztán a férfi csendben megkérdezte:
- Bocsánat, hanem mit?
- Aki elégedett a munkánkkal, az borítékot ad! Hagyományosan ez illik. Maguk nem hallottak még erről?! Pedig van maguknál szaporulat szép számban!
- Bocsánat, ne haragudjon doktor úr és mennyit szoktak adni a népek?
- Hát. . . 30.000 - 40.000 forintot.
- Értem, elnézést kérek, tudatlan vagyok, de megoldjuk azonnal, engedelmével visszakérném a desszertet. Kivette az orvos kezéből a dobozt, felnyitotta és kivett belőle egy köteg 20ezrest, majd 2 darabot átadott a kővé vált orvosnak, akin látszott, hogy a rosszullét kerülgeti. A többit zsebre vágta és a család kivonult a kórteremből. A többi kismama a takaró alá menekült, mert majd megfulladtak a röhögéstől.
Qkorica 2012.07.13. 14:38:00
Tündérkém, mert a Szívem már foglalt!
Csakhogy értsed mekkora marhaságot mondtál megint. A 16 szeletes azt jelenti, hogy a forgó gyűrűről a szoftver 16 x veszi le az információt/sec. Ebből a gépből úgy csinál 64 szeletest a gép gyártója, hogy kicserél egy darab koszorú fogaskereket (nem gyorsítás miatt, hanem a simább futás miatt), és rátölti az új szoftvert. Ami nálatok van, az is ilyen, kérdezd meg egy hozzáértőtől. De azokhoz a vizsgálatokhoz nincs szükség magasabb szeletszámra.
El Visco Stello (törölt) 2012.07.13. 15:17:24
Linkeld be lécci, hagy tanuljak! Nekem ezek a masinák, meg az UH-k a kedvenceim, szeretnék róluk minél többet megtudni. Pl azt se tudtam, hogy a szkennerdob neve "forgó gyűrű" Már nem keltem fel hiába.
El Visco Stello (törölt) 2012.07.13. 15:44:03
csak néha benézek ha marhaságot látok 2012.07.13. 16:28:45
"nem gyorsítás miatt, hanem a simább futás miatt" egy 320 szeletes nem fut simábban mint egy 4 szeletes de viszont sokkal gyorsabb, persze nem 80 szor mint a szeletszám sugallná. a sugárterhelés is sokkal kisebb és a szeletek finomsága is sokkal nagyobb, ezek a gépek már 0.350 mm es szeleteket csinálnak és két szívverés közt tudnak egy teljes képet csinálni a szívről. egy ilyen Aquilion 320 szeletes magyarországi HBCs mellett szerintem soha nem hozza be az árát
karcsibácsi 2012.07.13. 17:02:08
Itt már tényleg nagy baj van. Ki kellene cseréltetni a kerekeidet egy kicsit simábban futóra, utána kezdd el az alapoknál: egyszer egy az egy, kétszer egy az kettő, háromszor egy az három, stb.
Nem könnyű, de ne add fel, fog menni!
Qkorica 2012.07.13. 20:43:54
Szóval megfogadtam @karcsibácsi tanácsát és számolni kezdtem, ha van a tojásszeletelőnek négy húrja, akkor az valóban 4+1 szelet tojást eredményez. Azt azért megkérdezném halkan, hogy hol írtam olyat, hogy egy fogaskerékkel megnöveli a szeletszámot. Nos, létezik egy olyan műfaj, aminek kombinatorika a neve, de most nem ezt űzzük. No, és amit kértél:
Backed by the industry-leading legacy of the LightSpeed QX/i and the LightSpeed Plus, the new GE LightSpeed™ Ultra is the first CT Scanner to deliver 16 slices per second - innovative technology for life that once again underscores GE's leadership in CT.
www.gehealthcare.com/inen/company/imagesjournal/nov2001/ctultra.html
dr. PRÉDA István: Honvédkórház-Állami Egészségügyi Központ, Kardiológiai Osztály; Semmelweis Egyetem,
Kardiológiai Centrum és Pozitron Diagnosztikai Kft., Budapest. E-mail: predadr@gmail.com
Qkorica 2012.07.13. 20:48:44
A 10 szeletes készülékek már olyan sebességet biztosítanak, hogy vizsgálhatóvá válik a például a szív. Ebben az esetben tehát a mennyiségi fejlesztés minőségi előrelépést is hoz. GE LightSpeed 16 Slice CT Scanner egy 16 szeletes készülékben például 24 sorban összesen 18000 detektor található: ezek jelének feldolgozása komoly számítástechnikai kapacitást igényel (432000 képpont) pl.: SGI 64 bit CPU, miközben a felvételen csak 262144 (512x512) képpont jelenik meg. A jelenlegi 64 szeletes csúcsmodellekkel gyakorlatilag akár az emberi test fél milliméteres erei is vizsgálhatók, de ennek jelentősége csak egy központi klinikán, a betegek igen kis százalékánál mutatkozik meg. A gyártók törekvései ellenére úgy tűnik, hogy az európai kórházak többsége nem fog nagyobb és nagyobb szeletszámú CT készüléket vásárolni. Sőt, egyre inkább az látszik, hogy a 64-szeletes készülékek körül stabilizálódik a korábban említett trend. 2010-ben Kelet-Európában a legtöbb eladott új CT készülék 16 szeletes volt. A gyártók törekvései ellenére úgy tűnik, hogy az európai kórházak többsége nem fog nagyobb és nagyobb szeletszámú CT készüléket vásárolni. Sőt, egyre inkább az látszik, hogy a 64-szeletes készülékek körül stabilizálódik a korábban említett trend.
Ennél sokkal nagyobb probléma a minőség. A szakma megteheti a magáét, de amíg a megrendelő (a biztosító) nem nézi meg szigorúan, hogy mire fizeti ki a vizsgálati díjakat, vagyis amíg mindegy, hogy jó vagy rossz-e a vizsgálat és a lelet, addig az egyéni szakmai ambíción múlik a minőség. Az ambíció pedig fontos, viszont esetleges. Azt világosan látjuk, hogy a klinikai oldalra is korlátozottan számíthatunk ebben a tekintetben: ott végeztetik el a vizsgálatot, ahol egyszerűbben-hamarabb kapnak időpontot, aztán legfeljebb informális úton szereznek egy használható leletet. Egy részmegoldás a teleradiológia. Technikai szempontból nincsen probléma, az elegendően gyors internet és a jó minőségű képmegjelenítő hardver elérthető. A klinikus-radiológus kapcsolatot hiányosnak látom, de néhány egyszerű lépéssel (pl. a klinikusi kar felvilágosítása arról, hogy a radiológus rendszerint nem lát rá a kórházi rendszerre, a beutaló alapján kell értékelnie; a klinikus telefonszámának és e-mail címének kötelező megjelenése a beutalón; az effektív vizsgálat halasztása, ha a beutaló nyilvánvalóan nem tartalmazza a minimálisan szükséges információt) javítani lehet ezen.
NH3CL · http://nh3cl.blog.hu 2012.07.13. 21:01:23
A kórház nem hízlalda. Biztos mondták már előttem többen is. A kórházi fejadag úgy van kialakítva, hogy a betegnek elégséges legyen. Az egész napos fekvés nem emészt fel annyi kalóriát mint a kertben kapálás...
Qkorica 2012.07.13. 21:11:40
Tündérkém!
Helytelenül írtam, mert koszorús fogaskerékpár, amit cserélnek. Mégpedig azért, hogy követni, vagy más szóval szinkronizálni tudják a szívverés üteméhez. És ez csak akkor kell, ha 64 szeletesre alakítják (de abba csak 63 húr kell ám majd). És nagyon nem szép dolog mások munkáját semmibe venni, tehát vedd be a bogyókat, amit a doktor bácsi felírt….
El Visco Stello (törölt) 2012.07.13. 21:15:02
"A 16 szeletes azt jelenti, hogy a forgó gyűrűről a szoftver 16 x veszi le az információt/sec. Ebből a gépből úgy csinál 64 szeletest a gép gyártója, hogy kicserél egy darab koszorú fogaskereket"
Ezzel én be is fejeztem.
csak néha benézek ha marhaságot látok 2012.07.13. 21:15:48
az emberi test fél milliméteres erei is vizsgálhatók - ez nem igaz, 0,625mm a finomsága
ennek jelentősége csak egy központi klinikán, a betegek igen kis százalékánál mutatkozik meg - nem igaz, az összes koponyabázis és nyaki gerinc traumás felvétel is 0,625mm-es vagy finomabb felbontással készül
egyre inkább az látszik, hogy a 64-szeletes készülékek körül stabilizálódik a korábban említett trend - nálunk minden kórházban 128 szeletes van vagy jobb
Ennél sokkal nagyobb probléma a minőség - a minőség meg főleg a gépen és a szoftveren múlik, az pedig pénzen és nem szakmai ambíción
Egy részmegoldás a teleradiológia - sok helyen működik, az angliai CT-k nagy részét indiában leletezik
szerintem nem kellene ebbe a témába ennyire belemerüljél, vagy előbb tájékozódni kellene
az előző, nem hozzám irányzott elképzelésedhez: másodpercenként ugye 16 felvétel, az 0,625mm rel az 10 mm, ha két szívverés közti 0,5 másodpercbe akarod belőni akkor az 5mm, nagyon jó minőségű felvételeket készíthet. egy 320 szeletes ugye 16 cm-t csinál ugyanennyi idő alatt, tehát az egész szívet
Qkorica 2012.07.13. 21:40:18
Azt hiszem én is, hogy ideje volna befejezni, pláne a hülyeséget. Ugyanis a mondatnak a pontnál (.) van vége. Ott pedig szerepelt még valami.
Qkorica 2012.07.13. 21:46:19
A rendszerek térbeli és időbeli felbontó képessége:
mm ms
16 szeletes CT 0,5 200
64 szeletes CT 0,4 165
2×64 szeletes DSCT 0,4 83
64 szeletes HDCT 0,23 175
320 szeletes CT 0,5 175
csak néha benézek ha marhaságot látok 2012.07.13. 22:03:09
a 320 szeletes Toshiba Aquilion ONE biztos tud 0,35 mm-es szeleteket nem csak 0,5 mm-est
szerintem olvasd el inkább ezt a cikket:
bjr.birjournals.org/content/79/937/56.full.pdf
Qkorica 2012.07.13. 22:03:53
Nem értem mivel van a probléma az olvasással, vagy a megértéssel?
Világosan leírtam, hogy a 16 szeletes masina már képes 432000 képpontot feldolgozni, miközben a leletre (CD) csak 262144 képpontot írnak ki, és jelenítenek meg.
A vizsgálat eredményét pedig papíron viszi a beteg, mert a beutaló orvosnak vagy nincs számítógépe (ez a gyakoribb) vagy nem tudja értelmezni az ott látottakat.
Más:
El kéne dönteni, hogy a tényekről beszélünk, vagy a vágyakról.
Magyarországon, 2 helyen van 64 szeletes masina, egy Budapesten, egy pedig Pécset. Ezek működnek. A trendekről és a CT-k fajtájáról és számáról pedig Google a barátom…
Qkorica 2012.07.13. 22:08:18
Tudod itt nálunk őt tekintik egy szaktekintélynek és neki van 64 szeletes (16 szeletes upgrade) masinája.
csak néha benézek ha marhaságot látok 2012.07.13. 22:12:20
www.kardiologia.hu/szivct.php
szerintem minden nagyobb városban 64 szeletes van.
te nem érted a lényeget miért jobb a több szelet, olvasd el a cikket amit az előbb belinkeltem és értelmezd.
másnak meg sokkal jobb gépei vannak, akkor ha én feltuningolok egy trabantot akkor nagyobb szakértő vagyok mint a ferrari?
csak néha benézek ha marhaságot látok 2012.07.13. 22:19:18
karcsibácsi 2012.07.13. 22:51:38
Nem írom meg, ő is tudja. Igaz, érdeklődik a technika, gépek iránt is műkedvelő szinten. Von Haus aus. Szüleinek pékségük volt.
Qkorica 2012.07.13. 22:52:52
Szerintem pedig teljesen mindegy, hogy értem, vagy nem (kisebb sugárterhelés). A kis magyar valóság nem 256 szeletes (az utolsó 2 hónapban 32 vizsgálatot térítettek rá/180.000 Ft). Azért ezt nem nevezném tömegtermelésnek. Te pedig örüljél annak, hogy a csúcstechnika közelébe vagy.
Tudod, itt mindenki olyannal sétál, amilyen van neki.
Igaz is, mostanában nem olvastam leégett Trabantokról…
Qkorica 2012.07.13. 22:56:03
Ne feledjük, a Titanicot szakemberek építették, Noé bárkáját pedig amatőrök!
csak néha benézek ha marhaságot látok 2012.07.13. 23:08:12
Qkorica 2012.07.13. 23:15:29
Sajnálom, ha nem érted, kishazánkban a CT (16 szeletes géppel, és VHS minőségű képekkel) most is nagy üzlet. Sőt tisztességtelen nagy üzlet.
"Pá, kis aranyom, pá..."
megyek megkeresem a lóbőrt...
radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2012.07.14. 02:18:23
Préda prof. kitűnő kardiológus (személyesen is ismerem), de radiológiai szakkérdésekben szerencsésebb, ha inkább nem nyilatkozik. Nem az ő szakterülete, pusztán azért.
A szívemet rábízom. Abban mester.
A CT elemzését nem.
Hozzászólásaid számos butaságot tartalmaznak, inkább ne próbálkozz egy olyan területen, melyhez szemmel láthatóan lövésed sincs. Nem az a baj, hogy nem értesz hozzá, hanem az, hogy összevissza írsz töredékeket innen-onnan.
radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2012.07.14. 02:20:38
A városmajori klinikai tömb CT-je 256 szeletes, és ott tömegtermelés folyik, iszonyatos betegforgalommal.
Inkább emelt fővel szállj ki ebből a témából, mert mindenkinek jobb lesz úgy, hidd el! :-)
Qkorica 2012.07.14. 07:24:22
Köszönöm a figyelmeztetést. Csaxólok, hogy ez itt nem a reklám helye. Nekem különösen hitelesé teszi, hogy ezek szerint legalább egy közös ismerősünk már van. Ami még inkább hitelesé teszi, az a tény, hogy szintén ott ülsz a városmajori épületben és a csapat tagjaként (és az általuk abszolvált jövedelemért) önfeláldozó munkát végzel a betegek gyógyításáért. Úgy látom a vita eredeti témája számodra is erősen kerülendő terület, miközben az OEP megcsapolása szintén a kitűzött célodban szerepel. Tudom ezek erős szavak, de attól még igazak.
Nevezetesen onnan indult a dolog, hogy a magánkézben lévő CT vizsgálatokért szemérmetlen összegeket számláznak az OEP felé a magánszolgáltatók. Ezt továbbra is fenntartom, de el kell ismernem, hogy nem vagyok sem szívsebész, sem radiológus. Viszont meg tudom különböztetni a CT-k elejét a hátuljától, meg már arról is hallottam, hogy nem csak a szekrény billegését képes megakadályozni. És időközben az is napvilágot látott, hogy van olyan orvos látogató, aki ellen már az Ügyészség vádat emelt OEP csalás miatt, tehát valaki már felfigyelt a jelenségre. Tehát egy natív koponya CT vizsgálatért szemérmetlen összeg 37.928 Ft-ot számlázni. Figyelembe véve a technikai környezetet, a vizsgálat minőségét és értékét reális összegnek, kb. 6.000 Ft-ot tartanék, kontraszt anyaggal pedig kb. 8.000 Ft-ot. Az is igaz, hogy akkor talán te is beállhatnál ismét Dr. Szabolcs Zoltán csapatába. És élvezhetnéd a kettős szervátültetést végző csapat sikerét (szegény páciensnek az óta sem indult be a veséje). Vagy ez már nem volna olyan vonzó? Úgy gondolom, hogy akinek vaj van a fején, erős napsütésben maradjon az árnyékban….
karcsibácsi 2012.07.14. 07:41:50
Ebből emelt fővel már nem tud,legfeljebb a fejét fogva, hogy "Jaj Istenem, de nagy marha voltam!"
Szerintem mégis csak nő. Szőke.
Dr.laikus PhD 2012.07.14. 08:15:06
Az a baj veled, hogy a kopaszság nem jár ésszel.
Én tudom, mikor kopasz voltam, nem voltam mindig topon, de az mulandó volt.
Szóval a költségek számolását, ráfordításokat, rezsiórákat, a majdani beruházásokat, a tervezett költségeket meg _kell_ tanulni kiszámolni.
Főleg akkor amikor a saját mániád bizonyítása egy ügyészségi feljelentés, amiből még ölég sok minden kisülhet.
Magánemberként sem tisztességes (de lehet újságíró vagy azért nem értesz ahhoz amiről írsz, nota bene röghöz kötött véleményt alkotsz) nem bizonyított bűncselekményről befejezettként és elkövetettként beszélni nagy nyilvánosság szintjén....
Szóval én is a magam szintjén (pedig annyit értek ebből amit te, csak programozni nem tanultam meg, de van házi nekem, csak azért nem) felajánlottam, hogy tanulj meg számolni, mennyi lehet a valós költség, mennyi ebből a ráfordítás, mekkora rezsióra kell, hogy jó nyereséggel a legkorszerűbb berendezéseket meg lehessen vásárolni.
Nem új fogaskerékkel és kopasz programozóval tuningolni, hanem megvásárolni azt amire hivatkozol persze azt is rosszul.
Én deklaráltan laikus vagyok, de van amikor marhaságokat állítok, akkor karcsibácsi elhív a virtuális kofmába és egy feles mellett elmagyarázza két beteg tologatása közben a tutit. Mer ő egyszerre kettőt is tud ám.
Az bennem a jó, hogy én megjegyzem....
Ja professzor urat én is ismerem még nagyon fiatal korából, persze ez nem bizonyít semmit, csak szép emlék. :))
Új vagy itt. Akikkel vitázol szakemberek, nem fogsz jól kijönni belőle tényleg.
2012.07.14. 08:34:03
lpt1 2012.07.14. 09:15:13
Képalkotó diagnosztikai eljárások
doksi.hu/get.php?lid=10117
Introduction to CT physics
doksi.hu/get.php?lid=16575
Az utóbbi angolul van, de csak a CT-vel foglalkozik, és szebb képek vannak benne :)
többszeletes = multislice = detektorsor
radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2012.07.14. 09:40:26
Szia, látom, hogy nem sikerült utánam nézned...
Mint betegellátó orvos nem dolgozom a szív- és érsebészeti klinikai tömbben.
A szolgáltatók annyit számláznak az OEP-nek, amennyiről a finanszírozási szerződésük szól, legyenek akár közkórházak, akár magáncégek. Az OEP által bárkinek fizetett összeg egyébként nyilvános, a natív koponya-CT vizsgálat 3810 pont, azaz 5562 Ft, a kontrasztanyagos koponya-CT vizsgálatért 8142 pont, azaz 11887 Ft.
Az általad ideálisnak vélt 6000 és 8000 forintos összegek köszönő viszonyban sincsenek a valósággal - egy normális kontrasztanyagos koponya-CT vizsgálathoz legalább 60 ml vénás kontrasztanyagot kell adni, ez önmagában (1 euró / ml átlagáron számolva) 60 euró vizsgálatonként.
Fogalmad sincs a költségekről, csak beleírsz valamit a dobozba... ez eléggé sajnálatos.
És miért állnék be egy sebészeti csapatba? Radiológus vagyok én, nem sebész. :-)
qbr 2012.07.14. 11:41:26
"Nevezetesen onnan indult a dolog, hogy a magánkézben lévő CT vizsgálatokért szemérmetlen összegeket számláznak az OEP felé a magánszolgáltatók"
Az OEP csak működési költségeket fizet, beruházási költséget nem. Ha egy intézmény sok tíz- vagy százmilliós adósságot görget maga előtt, nem biztos, hogy be tud fektetni egy (egyébként valószínűleg 2-5 év alatt megtérülő) üzletbe, mert
- inkább az adósságait rendezi
- a pályázati lehetőségek sok esetben zárva vannak előtte
- nem tudhatja, hogy 2,5 év múlva nem zárják be a teljes kócerájt
Itt jönnek képbe a magánszolgáltatók. De ettől függetlenül számos intézmény hajtott ilyen beruházást, mert számolni ők is tudnak.
szabidoki 2012.07.14. 12:39:18
Amúgy meg csépelitek itt szegény Qkoricát (de szép képzavar lett ez :)) a CT szeletekkel - én nem tudom, kinek van igaza, nem értek a CT-hez, de annyi bizonyos, hogy nagyon sok CT és MR van magánkézben és nyilván nem csinálnák, ha nem érné meg - nem véletlen, hogy a képalkotó diagnosztika lett privatizálva, nem pedig a geriátria.
csak néha benézek ha marhaságot látok 2012.07.14. 14:29:45
szabidoki 2012.07.14. 15:13:30
csak néha benézek ha marhaságot látok 2012.07.14. 18:52:17
eljön az az idő amikor a gazdag gyerekeknek akkora teher az idős demens szülő, hogy fizetnek is csak bedughassák valahova
qbr 2012.07.14. 21:18:55
Hát igen.
Egyébként sajnos ez van, hogy a zsírosabb falatokat akarta mindig is mindenki a közös tálból a saját tányérjába kikaparni.
Ugyanez volt a helyzet a labordiagnosztikában a 2000-es évek elejéig, amíg le nem zárták a laborkasszát felülről. Vissza is kerültek rövid úton az intézményekhez a laborok...meg kevesebb lett az elvégzett vizsgálat is...
Qkorica 2012.07.15. 07:44:37
Szép napot!
Maradjunk annyiban, hogy nem teljesen saját akaratodból maradtál ki SzZ csapatából.
Továbbá én is láttam már egy - két költségvetést az OEP felé menőkből. Szóval, a költségvetés tervezetbe az alkalmazandó kontrasztanyagnak például az ULTRAVIST (ára 149,74 Ft/ml kb.~0,53 EUR/ml) szerepel, miközben a vizsgálatnál pedig IOPAMIRO-t adnak. Azt halkan jegyzem meg, hogy a vizsgálatban szereplő beteg is így járt, mert Merkformint szedett és ezért halasztották a vizsgálatot. Azt viszont én tenném hozzá, hogy a CT képen vagy a leleten nincs feltüntetve az alkalmazott kontrasztanyag, sőt utólag már meg sem állapítható, mivel néhány óra alatt kiürül a szervezetből az IOPAMIRO (és az ára 1,01 Ft/ml). Ha a váróból el tud menni a beteg a saját lábán, akkor már nem lehet bukni az ügyön. Hál Istennek, ez szinte mindenkinél sikerül. Ez is az átverés része.
Azt állítod, hogy a kontrasztanyag ára egy vizsgálathoz 60 EUR, és mind ehhez azt is, hogy ezért az OEP 11887 Ft-ot térít. Ez azt jelentené állításodnak megfelelően, hogy a vizsgálat ingyen zajlik és a szolgáltató alkalmanként 5423 Ft-ot fizet rá a beteg ellátására (mai árfolyamon) csak a kontrasztanyag miatt. Azt hiszem, egy ilyen szolgáltatót fel kellene terjeszteni a Teréz anya díjra...
csak néha benézek ha marhaságot látok 2012.07.15. 09:17:57
azokat az árakat elárulod honnan szedted? adj egy linket. meg vedd hozz a többi szükséges eszközt is, kezdve a branültől annak a munkadíjáig aki beadja és annak a munkadíjáig aki monitorozza, hogy ne legyen gond, elvégre amikor olajat cserélnek az autódban akkor sem annyit fizetsz mint az olaj ára, hanem társulnak ahhoz más költségek is
Qkorica 2012.07.15. 10:24:01
A kontraszt anyagről beszélt az illető és nem a full serviceről.
Más:
www.ogyi.hu
ha van hozzá jogosultságod.
csak néha benézek ha marhaságot látok 2012.07.15. 10:35:03
IOPAMIRO 370 oldatos injekció
Fogyasztói ár: 11239 Ft Támogatott ár: 11239 Ft
Kiszerelés: 1x100 ml
ez akárhogy számolom 112 forint/ml és nem 1,01 forint/ml
Qkorica 2012.07.15. 16:38:25
Szóval, elsétáltam Mea Culpa-ba. Elnéztem a sort, ez okozta a tévedésemet, és köszönöm a figyelmeztetést. Most már helyesen:
Szóval, a költségvetés tervezetbe az alkalmazandó kontrasztanyagnak például az ULTRAVIST (ára 149,74 Ft/ml kb.~0,53 EUR/ml) szerepel, miközben a vizsgálatnál pedig IOPAMIRO-t adnak. Azt halkan jegyzem meg, hogy a vizsgálatban szereplő beteg is így járt, mert Merkformint szedett és ezért halasztották a vizsgálatot. Azt viszont én tenném hozzá, hogy a CT képen vagy a leleten nincs feltüntetve az alkalmazott kontrasztanyag, sőt utólag már meg sem állapítható, mivel néhány óra alatt kiürül a szervezetből az IOMERON (és az ára 84,48 Ft/ml), vagy IOPAMIRO (és az ára 100,91 Ft/ml). Ha a váróból el tud menni a beteg a saját lábán, akkor már nem lehet bukni az ügyön. Hál Istennek, ez szinte mindenkinél sikerül. Ez is az átverés része.
Azt állítod, hogy a kontrasztanyag ára egy vizsgálathoz 60 EUR, és mind ehhez azt is, hogy ezért az OEP 11887 Ft-ot térít. Ez azt jelentené állításodnak megfelelően, hogy a vizsgálat ingyen zajlik és a szolgáltató alkalmanként 5423 Ft-ot fizet rá a beteg ellátására (mai árfolyamon) csak a kontrasztanyag miatt. Azt hiszem, egy ilyen szolgáltatót fel kellene terjeszteni a Teréz anya díjra...
Az utolsó 100 komment: