Van ahol a haldoklót is megalázzák

2011.12.13. 06:00

Magyar-DRÁMA- rögvalóság. Amiről a politikai-prosectura,temetkezési gigarészvényes betegségiparos- vezető értelmiségi/s a jó pénzért bármire...minden oldali lakájmédia stb.../ VIP elit is dezinformál,elhallgat.
"Öreg Néne" tisztalelkűsége

 

 


Fekszem az intenzíven,nem épp /jó/kedvtelésből.Sajnos immár a második fibrilláció után.A kórházi ügyeleten épp váltás előtt vittek be a mentősök a vizsgáló helyiségbe ..Az orvos majd csak jó 40-50 perc múlva lesz kegyes jönni.A gépben nem megfelelő a papír, így nem tudnak EKG-t készíteni.Ezen már nevetnem kell.Nagyon nem tetszik nekik.Egy kicsit egymásra mutogatnak,majd nekem támadnak,mert tisztelettel rákérdezni merészeltem:mikor jön orvos?/Áthallik a szomszéd helyiségből:mi a ---ért nem az éjszakásokhoz szállítottak ilyenkor még,ezek az ő...ők is.


Nem kell kötekedni hisztizni-bár csak három szóval kérdeztem-fesztivált rendezni.Ne görcsöljön: Majd jön mikor itt az ideje,ha átöltözött.
Gúnyáradattal lepnek meg:Köztük a nem kell fontoskodni ájuldozni,nem fog exitálni a legenyhébb. Rám zúdítják minden anyagi egzisztenciális bújukat traumáikat.


Majd 8 óra körül végre kegyeskedik az Orvos Isten-nő megjelenni,kellemes kávé illat árad vele. Megvizsgál rángató mozdulatokkal,katonásan akár egy fegyintézetben a fegyencet,megjegyzéseit kényszerűen tűrni kell.A betegségről együttérzésről,gyógyításról szó nem esik.Élethez Egészséghez,gyógyuláshoz EMBERI MÉLTÓSÁGHOZ való jog,Emberhez méltó létezés joga,betegjog,EGYETEMES EMBERI JOGOK Nagy Ívben le......a
Kérdeznék de ahogy felém fordul,ahogy néz,felhagyok vele.


Irja alá förmed rám durva hangon,ellentmondást nem tűrően.Semmi felvilágosítás.Te meg vidd a . 33-asba.vicsorog a  beosztottjára.Elvisznek,szerencsére nem kattintanak rám bilincset. Van nagyon jó hatásfokú oki-gyógyító-kezelés,Cryo,elektromos abláció stb... is,ám az nem igazán üzlet a gyógyszermaffiának,
betegségiparnak.Így oszt csendesen folydogál az infúzió,a borzalmak folyadéka a Cordarone./Ami után vagy éppenséggel attól jött is a harmadik
fibrilláció/


Aki hozzáfér a jelszóval védett gyógyszer/méreg/ információkhoz,tudja mit beszélek.Férfiak nők egy helyen centiméterekre egymástól. Mellettem levő ágyon egy nénike.Vagy 76 éves. Négy gyermeket nevelt fel/mint kiderült 30 évesen megözvegyült/egyedül tisztességgel. Erős fantáziával sem lehetett kiolvasni busás paraszolvenciát a még szekrényén levő egyszerű ruházatából.Ezért oszt a megszokott mederbe is terelődnek az események. Valamilyen fokú alzheimer kórban is szenved. Nagyon megalázónak érzi,hogy ilyen visszataszító módon végeztetik vele a/nagy/ szükségét is.


Megértem,valóban taszító.Magam is mélységesen megalázva érzem magam.
A néni úgy ítéli,hogy maga is el tudná végezni az ágy tuloldalán,s nem közvetlenül a másik beteg,szeme láttára,szó szoros értelmében-centiméterekre-orra alá,ha hagynák.
Ám a hosszú megvető hang áradattól/csinálja itt,ne játssza...,ne nyúlkáljon,összesza,,,, itt....menjen a .... bü... a ....a jó k a... ennek az egésznek ..../ visszahőköl,hátrahanyatlik,könnyes szemmel hallgatja a szidalmakat.


Később a nővérpult előtt összeül a "gyógyító"személyzet.A betegek egy része tán nincs is magánál,ám a nénike éber eszméleténél van.
Egyikük:Ha még egyszer kezdhetném soha többet...ezeknek a szem.....k kénye kedvére,ilyen szar bér,összefog...a szar...na ez az utál....un...tó....,hogy r--- meg,a vé... b... r...na meg aki az egészet kitalálta, .....


Indulat gerjed a spontán felháborodástól bennem.Oda kéne kiáltani,hogy ez egy közkórház,nem rabkórház,nem is neoRecsk,neoGulag,neoGuantanamo..
De megjuhászodom,hisz épp végét járja a gyors egyórás Cordarone,most váltanak 24 órásra.Felvillannak a történések,mi mindent kaptak már a betegek,lug-sav, ......... méreg méreg hátán stb....


Senkinek nem görbült soha haja szála sem. Ki tudja....ha bele okvetlenkedek....,szégyellem,ám gyáván hallgatok inkább.
Látogatói jönnek a néninek,-láthatóan nem a Top elit,egyszerű tisztességes emberek-lányai unokák,család. Mama hogy vagy? Már jobban,itt olyan emberséges hangon szólnak hozzám!


Egy egészen egyszerű,/Nép-i/ám mégis magasrendű-lélekkel bíró - morális értékrend követő nagyszerű idős MAGYAR HÖLGY! SáTáNI HUNGARICUM:Paraszolvencia!Van ahol a haldoklót is megalázzák. S ma már mind ehhez társul a sztálinista/neonáci/banditizmus,a MOK, MAFFIA-t szégyenítő etikai rendelkezése. Nonprofit valóság feltáró hirlevél.


Kisnyugdíjas Magyarok Nyilai.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dr.laikus PhD 2011.12.14. 18:38:43

@Dr.laikus PhD:

Mellesleg, ha nagyon sürgős a dolog beutalót oda és úgy ad, hogy a várólista elejére kerülsz.

ugyanaz keménykötésben 2011.12.14. 19:18:14

@Babette_: 20.-a után majd megírom, hogy mit talál az orvos. Köszi az üzit.

@Dr.laikus PhD: Vannak laborjaim, mert mikulás előtt voltam kontroll vizsgálaton belorvosnál. Ott már magas a húgysav érték, de az orvosom nem találta említendőnek, azt mondta jók az értékeim, az állapotomnak megfelelő.

Most nincsenek fájdalmak, ezért tudok netezni:-)

Kösz mindenkinek a hozzámszólást:-)

Viharszarok 2011.12.14. 20:47:34

@karcsibácsi: Cinikus és primitív... Elfogytak az érvek? Vagy nem talált a gugli elég helyesírási hibát?? Ejnye ejnye karesz.
Pont a hozzád hasonló jómadaraktól mentsen meg az Isten minden jóérzésű embert.

Viharszarok 2011.12.14. 20:53:23

@karcsibácsi: Sajnos van olyan is, amikor már viszik az embert és nem jószántából megy oda:-(
Rettegek továbbra is, mert az ilyen orvosok a frusztrációjukat majd rajtam élik ki és hidd el nem jó kiszolgáltatottnak lenni.
Jómagam építészmérnök vagyok, neked tetszene ha az általad megálmodott, rá sok paraszolvenciát összegyűjtött házad úgy tervezném meg, ahogy nekem jólesik? Ha panaszkodnál mert összedőlt, akkor meg azzal érvelnék, hogy : " Mit izeg-mozog maga? Nem halt meg, egyébként is szar napom volt amikor terveztem.
Ugye, hogy rögtön sipákolnál, meg jelentgetnél fel a Kamaránál?:-)

karcsibácsi 2011.12.14. 21:30:29

@Viharszarok: úgy vagy te építész, kiskomám, ahogy én orvos.
A ház tervezés mamár nagyobbrészt számítógéppel, szigorú szabványok és iso akármi szerint történik, ha akarnál, se tudnál olyat tervezni, ami összedől. Legfejjebb a kőműves ha túl sokat iszik vagy kilopja a cementet a betonból. Én is azt kívánom, amit te: a hozzád hasonló jómadaraktól mentsen meg az Isten minden jóérzésű embert. Amúgy élvezet veled csevegni, de tényleg.

scopolamin 2011.12.14. 21:33:29

@Viharszarok: Napi 100-150 ház hibátlan tervezésénél természetesen beleférne, hogy néhányat elrontasz. Nem hal meg senki, legfeljebb sipákol. Annak visszaadod a pénzét, na bumm.

Dr.laikus PhD 2011.12.15. 03:42:15

@karcsibácsi:

A rajzolás történik számítógéppel,.. :DD
Nem sipákol. ha a statikus nem tud számolni.
Egy ilyen jó progi nagyon drága.

Ettől függetlenül télleg nem építész, csak viharosan buta és paranoid.

Dr.laikus PhD 2011.12.15. 03:47:48

@scopolamin:

Napi?
Egy jó építész egész életében se... :DDDD

A rajzolója talán, de az sem naponta.

Ettől függetlenül szerencsére a terveket csak úgy nem lehet megvalósítani.
Jó pár szervezet nézi át, engedélyezi, javíttatja, ha hibás, az aktuális szabványnak nem fele meg.
Sokkal kisebb a valószínűsége, hogy összedől.

Itthon még nincs akkora nyomor, hogy az anyagot kispórolják és épületek dőljenek össze.

Ugyandehogy (törölt) 2011.12.15. 06:56:24

@Dr.laikus PhD: nem mindegyik tervhez kell statikus...

Ugyandehogy (törölt) 2011.12.15. 06:57:32

@Dr.laikus PhD: egyébként simán átmegy egy rossz tervezésű ház a hivatalokon. azok nem ezzel a részével foglalkoznak.

Dr.laikus PhD 2011.12.15. 07:35:33

@Babette_:

?????
Megnézi a tervezői névjegyzéket?
Akkómájó?

A többi meg a haver, vagy az aktuális kurzus megszavazott baromsága miatti három XXX?

Lehet, de kevés a valószínűsége.
Randa épület kapott már engedélyt, de egyik sem omlott még össze.

Nem hiszem, hogy csak adminisztrátorok. Pont ez a beosztás szigorú képesítéshez kötött.
De lehet, hogy nem....
Émmá öreg vagyok.

Egy biztos Viharszarok NEM építész. :)

El Visco Stello (törölt) 2011.12.15. 07:45:07

Az építészetnél nincs korruptabb szakma a világon. Minden kivitelezhetőség a kenőpénz nagyságán múlik. A korrupt országok rangsora és az építészeti probléma miatt összedőlt házak listája pontosan fedi egymást.
szerintem...

Ugyandehogy (törölt) 2011.12.15. 07:47:40

@Dr.laikus PhD: például.
megnézi a részleteket, elküldi a megfelelő hatóságokhoz (környezetvédelem, stb.), elolvassa a műszaki leírást, ellenőrzi, hogy egyezik-e a rajzzal.kimegy helyszínre, megmér néhány ellenőrzési pontot, hogy egyezik-e a rajzzal, megnézi, hogy a beépítés megfelel-e a hatályos jogszabályoknak (telekhatártól való távolság, telekhatáron levő ablakok, kéménymagasság), kiküldi a hiánypótlást, ellenőrzi a határidőket, baszogat pár alkalommal, hogy még ez kell, még az kell, aztán nagy nehezen határozatot hoz.
(kivéve, ha ismered az építéshatósági ügyintézőt)

de a legtöbb esetben nem fogja rajz alapján végig(!)számolni az építményt, hogy stimmelnek-e a számok.
és most egy átlagos építményről beszélek, mint családi ház stb.
persze, kell nekik a megfelelő végzettség, de feltételeznie kell, hogy a szakmai felelősség alapján az építész jó tervet készített.
nem tudom pontosan, milyen feltételtől kell statikust igénybe venni (mert én nem vagyok építész, csak vele élek:), de pl. az említett átlagos családi házhoz nem kell.

El Visco Stello (törölt) 2011.12.15. 08:01:16

Gondolom minden építész tanul alapvető statikát, talajmechanikát stb. Ha a tervezés folyamán statikai problémája akad, statikushoz fordul. Más dolog egy tervpályázat. Ott a kiírás eldönti, hogy milyen szakvélemények szükségesek.

Dr.laikus PhD 2011.12.15. 08:06:46

@El Visco Stello:

Hogyne tanulna.
Elég sokat.
Náluk többek között, - mint a közgázon a diszkrét matek - szelektálásra is alkalmas.

nem vagyok magam 2011.12.15. 09:15:53

A sok embernek aki felkapta a vita fonalát, azért tudjuk hogy a kiinduló építész példa teljesen szar?

Napokon keresztül ekézik sokan az egészségügyiseket, akik egy pszichopata beszámolója alapján csúnyán viselkedtek. Jaj, mami. Csúnyán néztek rám.

Először: egy pszichopata beszámolóját én nem veszem komolyan. Lehet hogy ő volt bunkó, és erre kapta válaszul.
Lehet hogy szépen felturbózza a sztorit, mert a személyzet nem omlott a lába elé.

Az okos drága kommentelők egy része szerint lehet bunkónak lenni, kivéve ha egészségügyis vagy. Nekik, és csak nekik, ez a szakmájukkal összeegyeztethetetlen.

Egy politikus mondhatja, hogy annyit érsz, amennyid van. Egy orvos ne szóljon be, mert ő emberekkel foglalkozik. Jézusom, Trianon meghagyta az elmegyógyintézetet a magyaroknak és kijelölte határait.

Másodszor: súlyosan sértő, rágalmazó, primitív szemét levélben valaki mások stílusát kifogásolja.
Ezt tényleg komolyan veszi a tisztelt nagyérdemű kommentközönség?
Ha énrám vonatkozna a szöveg, orrbaverném.

A rohadt mocskos emberekkel foglalkozó eü-s nehogy már csúnyán nézzen valakire, akkor ő nem oda való.
De az őt nácizó állathoz egy szavunk nincs? Hát, ilyen amikor elgurul a gyógyszer.

Harmadszor: Szakmailag nem merült fel semmi inkorrektség, megfelelően tették a dolgukat, csak hát a stílus...

Ehhez hogy jön az építész, akinek az épülete összedől?

Ehhez az az építész jön, aki tervez egy teljesen korrekt hibátlan házat (vagy napi 150-et, nekem mindegy) és utána az arcodba fújja a cigifüstöt.

Teccik érteni?

Teccik érteni, hogy mennyire elfogult ez az egész, inkorrekt az eü. személyzettel szemben?
Tetszik érteni hogy kilóg a lóláb, amit elvetettünk a ló másik oldalára?

Teccik érteni, ha a problémákat megoldani szeretnénk, akkor ez nagyon messzire visz attól?

Teccik gondolkozni?

Szerencsére az elmegyógyintézet határai átjárhatók. Még.
Az orvosok számára is.

karcsibácsi 2011.12.15. 09:37:58

@nem vagyok magam:
Gratulálok!
Végre valaki ki merte mondani, amit sokan gondoltunk, csak illemből, meg azé má mégse, meg itten úgyse szabad szegény posztolót bántani mert kitiltanak alapon nem írtunk le.

lpt1 2011.12.15. 09:46:37

@nem vagyok magam: Tervező mióta egy pálya a karbantartóval?

nem vagyok magam 2011.12.15. 09:50:14

@nem vagyok magam:
Az érdekesség kedvéért - és főleg mert mazochista vagyok - végigmentem a levélen sorról sorra.

Először a minősítések:
A levélíró szerint az orvos-istennő akár egy fegyintézetben a börtönőr, és vicsorog. A gyógyszermaffia kiszolgálója. "Gyógyító" személyzet. Idézőjelben.
A kórház Recsk, Gulag, Guantanamo, ahol a betegek mérget méreg hátán kapnak.
A paraszolvencia sátáni hungaricum. A haldoklót is megalázza a sztálinista, neonáci, maffiát megszégyenítő banda, az orvoskamara.

Mi a KONKRÉTUM, ami kiderül?

Elfogyott az EKG papír.
Ezt minősíti a beteg (nevet), a nővérek verbálisan gúnnyal támadják a beteget, illetve panaszkodnak neki. Az orvosnő katonásan megvizsgálja. A beteg kérdezne, de a doktornő csúnyán néz, ezért mégsem kérdez. Nincs felvilágosítás (kérdés sem volt).
A beteg megkapja az állapotának megfelelő kezelést.
A kórteremben a betegek zsúfoltak, a nővérek ingerültek.

A beteg beszólna a nővéreknek, de mégsem teszi.

És ENNYI a konkrétum.

Kérem összevetni a konkrétumokat a minősítésekkel.

Én a magam következtetését levontam - én kérek elnézést a levélíró helyett.
Bizonyosan nem rugdosom még (ok nélkül) a személyzetet, elég szarral dobták már őket meg, miért is? Nézzük meg a konkrétumokat.

Aztán mindenki nézzen magába, és ne írjon baromságokat buszvezetőkről meg építészekről.

Ha az orvosoknak meg van eszük, húzzanak a francba, itthon ők a Gulág fegyőrei, emberkínzó Mengelék.

Külföldön gondolom nem.

Rövid könnyes búcsú a Gulágon és mindenki jobban jár.
Az orvos meg lesz becsülve máshol, a beteg meg nem kap mérget, meghalhat nyugalomban, elégedetten, szívritmuszavarban.

Gondolkodjunk már. Mérlegeljünk már.

kutykuruty 2011.12.15. 10:03:54

@nem vagyok magam: Miután én írtam egyik példának a buszvezetőket -más szakmákat is felsorolva, ezért magamra veszem a baromságokat írok kifejezést.

Nem gondolom, hogy baromságot írtam volna, azt gondolom nagyon is egyoldalúan szemléled a helyzetet. Nem a posztot, mert a legtöbb hozzászólás nem a poszthoz történt
Kialakult egy beszélgetés.
Amiben nem érv az, hogy baromság.

Teljesen felesleges tagadni, hogy igenis vannak hibák az egészségügyben (is). Mind szervezési, mind emberi hibák.
És vannak helyek ahol jól mennek a dolgok.

Szerinted az normális és teljesen elfogadható, hogy egy gépi vizsgálat közben az aszisztens Avon katalógust nézeget és az orvossal a magánéletét tárgyalja ki a bennlevő páciens előtt?

És még csak nem is érzi,hogy mennyire visszás az, hogy ezt teszi? A jelek szerint számára ez teljesen normális és elfogadható.

Természetesen nem mindenhol van így.

nem vagyok magam 2011.12.15. 10:15:49

@kutykuruty: Nem elfogadható (amennyiben a beteg számára tudatosul).

De mi a következmény? Azt írták sokan, hogy emberekkel foglalkozó szakmában ez elfogadhatatlan, az ilyen személy nem oda való. Tehát, küldjük el a pályáról.

Mert Avon katalógust olvas?

Erre mondom, hogy egyoldalúan elrugaszkodott az orvosellenes közönség, és radikális válaszokat szeretne.

Nem helyénvaló viselkedés, de kezeljük a dolgot a helyén. A főnök megdorgálja. A beteg meg panaszt tesz, ha neki ez nem elég. És a dolog lezárva.

Teljesen komolyan kérdezem tőled:

Ma, tehát 2011 végén, az egészségügyben az a baj, hogy egyesek Avont olvasnak?

Nekem, őszintén, az a véleményem, hogy valamibe bele kell kötni, de másba nem tudunk. Akkor belekötünk a stílusba.

(Laikusként a szakmai kérdésekhez nem tudunk hozzászólni, belekötni, de azt értjük, hogy Avont olvas - közben meg esetleg kiszűri a halálos betegségemet)

A valódi problémákkal, és azok valódi megoldásával pedig nem foglalkozunk. Elrágjuk a gittet az Avon katalógusokon.

Jövőre, ma olvastam, hogy kevesebb pénzt juttatnak fekvőbeteg ellátásra, mint idén. Nem infláció miatt hanem Ft-ból kevesebb jut jövőre. Plusz még az infláció.

Tényleg az Avon katalógus az érdekes?

kutykuruty 2011.12.15. 10:26:36

@nem vagyok magam:
Nem, nem a konkrét Avon olvasás a gond, hanem a hozzáállás.
Ugyanis, aki így viszonyol a munkájához, az nem csak akkor abban a pillanatban végzi így a munkáját.
Neki ennyit jelent.
És ez baj.
Egészségügy és anyagiak: igen, tudom, hogy kevés a pénz.
Viszont: még azt a keveset is szórják, ésszerütlenül használják fel és igen ki merem mondani ellopják.Nem mindnenhol, de nagyon sok helyen.
Akkor amikor nincs pénz akkor biztos, hogy bőrbarát ragtapasszal kell kiragasztani az ajtókra és a falakra a tájékoztató papírokat? Biztos, hogy nem lenne erre jó a cellux? Ami sokkal, de sokkal olcsóbb. Ja, hogy cellux az nincs, mert megint a szervezésben van a hiba.
Biztos, hogy haza kell hordani gyógyszereket az intézményekből? ez nem találgatás, hane mtalálkoztam nem is egy ilyen esettel.
Ezek apróságok. Igen. De mint a közmondás tartja, az ördög a részletekben rejlik.
Nagyon-nagyon sok pénz folyik el így az egészségügyből.

Szóval igen: érdekes az Avon katalógus, mert megmutat egyfajta hozzáállást.

kutykuruty 2011.12.15. 10:39:28

@karcsibácsi: Na jó, én kiszálltam.
Felnőtt emberekkel szeretek felnőtt módra beszélgetni.

További szép napot mindenkinek

Viharszarok 2011.12.15. 10:47:18

@karcsibácsi: Kiskomám a nénikéd térdkalácsa...:-)
Ne haragudj hogy szólok, de mit jelent az, hogy legfejjebb?? A fej ragozása? Fej, Fejebb, Legfejjebb? Vagy a fejek között a legnagyobb?

Amit leírtál azt módosítom, ha olyan építész lennék, mint amilyen orvos Te vagy, akkor felkopna az állam:-)

Viharszarok 2011.12.15. 10:51:21

@Dr.laikus PhD: Mit tudsz Te a diszkrét matekról... Ugyan-ugyan. Milyen alapon ítéled meg az én értelmi képességeimet egyébként? Mi is az a diszkrét matematika? Olyan matek , ahol a tételbizonyításokat, definíciókat diszkréten kell kezelni? Mit jelent az, hogy szürjektív leképezés? Azt, hogy valami szürreális dolgot képezünk le a mindennapi életre, vagy mit? Mielött csipogsz valamiről, legalább nézz utána...

karcsibácsi 2011.12.15. 10:57:13

@Viharszarok: itten hozzáértők is leirták már, hogy nem lehecc épitész

(" télleg nem építész, csak viharosan buta és paranoid") Na, öcsi, erre varrjá gombot! pedig ezt nem én írtam rólad!

De aztat örömmel látom, hogy műxik a gugli hejesirás ellenőrző programja. Ha nem lennél annyira vihar..., amennyire az vagy, akkor kitanáhattad vóna, hogy direkte lett úgy írva a legfejjebb.

Ki is írta ezt???

"Cinikus és primitív... Elfogytak az érvek? Vagy nem talált a gugli elég helyesírási hibát?? Ejnye ejnye ..."

Szép dolog az önkritika.

Viharszarok 2011.12.15. 11:03:21

@nem vagyok magam: Értem.
Pont arra akartam rávilágítani, hogy ha a reklamálásodra az építész arcodba fújja a cigifüstöt az pont analóg arra az Eü dolgozóra, aki ha kérdezni merészelsz nem épp cizellált stílusban küld el a h.lál f.ra

Ismét jött a szokásos praxis blog-os kötözködés, hogy " nem is építész , a gép tervezi a házakat:DD, azok sosem dőlnek össze, stb " amik egyébként orbitális baromságok, de a lényegről el lehet vele terelni a témát...

Aztán a nagyokos jön a diszkrét matematikával, amivel legfejjjjjebb egy egyetemi jegyzetbolt kirakatában találkozhatott, de azért megállapítja hogy jelen sorok szerzője buta és/ beteg:-) Ez az a pont, amikor elfogynak az érvek, illetve csak a másik lehülyézése marad meg az érvrendszerben.

A harmadik verekedni akar, orrokat bezúzni. Eléggé csökkent színvonalú ez a blog kedves elvtársak:-(((

nem vagyok magam 2011.12.15. 11:05:13

@kutykuruty:
Aki munka közben Avon katalógust olvas, az mutatja a hozzáállását a munkájához, ami nyilvánvalóan katasztrófális.

Ha Teréz anya, Florence Nightingale, munkája közben valaha is, Avon katalógust olvasott, az minősítette megfelelően a munkáját, és neki mennie kell, nem oda való.

A politikus a parlamentben (260-ból ott van 80) újságot olvas, esetleg alszik. Olyan törvényt szavaz meg, amit el sem tudott olvasni, mert 4 perce volt rá. Ő 10 millió ember sorsáról dönt.

De bazmeg az ápoló az Avon katalógusával rohadjon meg, milyen hozzáállás ez.

Az eladónő, a hivatalnok, a pincérnő, a kozmetikus, a fodrász, a könyvtáros, a burkoló, az építészmérnök, mindig minden percben ha ügyfél van a szeme előtt, akkor csakis rá koncentrál, az Avon katalógust leteszi azonnal.

Felnőtt emberekkel szeretek én is vitázni, de értelmesen. Ez nem az, ez ordító elfogultság.

Tudtommal a buszvezető is ér annyit, mint egy orvos, az építészmérnöknek is van akkora felelőssége, és az irodai alkalmazott is hazaviszi a munkáját, és otthon túlórázik.

De Avon katalógust egyedül az eü-ben nem lehet olvasni, mert az durva hozzáállást mutat.

Hát ez tényleg durva hozzáállás, de annak részéről aki így gondolja.

Az egészségügyi dolgozó ("emberekkel foglalkozó") kitüntetett helyzetben van. Ő nem vághat egyszer sem pofát a betegre, ő nem figyelhet semmi másra, csak a betegre minden percben, mert ha ezt megteszi, ki kell rúgni.

Nem elég figyelmeztetni, megdorgálni, ez olyan súlyos és visszafordíthatatlan hozzáállást mutat, ami kiírtandó, a személlyel együtt.

De nem te vagy a náci, aki így megkülönbözteted a többi embertől és foglalkozástól a nővért (de persze felelősségben, munkaórában, bérezésben viszont teljesen egyformák) hanem a nővér a náci, ha csúnyán néz a betegre.

Csak azt tudom mondani, minden nővérnek - húzzon innen. Mielőtt elkobozzák az Avon magazinját, a mellére tűzik, és bevagonírozzák.
Őt, aki másokat szeretne szolgálni.

A bankár, aki a pénzt szolgálja, neki szabad. A politikusnak, aki a saját hatalmát szolgálja, neki szabad. A nővérnek, aki másokat szolgál, neki nem szabad Avon katalógust olvasni munka közben. Ha megtévedt a lelke, nincs bocsánat.

nem vagyok magam 2011.12.15. 11:08:41

@Viharszarok: Te olvasni nem tudó nagy matematikus, ezt írtad te:

ha az általad megálmodott, rá sok paraszolvenciát összegyűjtött házad úgy tervezném meg, ahogy nekem jólesik? Ha panaszkodnál mert összedőlt, akkor meg azzal érvelnék, hogy : " Mit izeg-mozog maga? Nem halt meg, egyébként is szar napom volt amikor terveztem.
Ugye, hogy rögtön sipákolnál, meg jelentgetnél fel a Kamaránál?:-)

Tehát a te, szar napodon általad tervezett ház összedőlt. Ez neked korrekt munkavégzés?

Tanulj meg olvasni, mielőtt matekkal vágsz fel. Az olvasás 1. osztály, előbb azt végezd el rendesen, a matek később jön.

Viharszarok 2011.12.15. 11:10:07

@karcsibácsi" télleg nem építész, csak viharosan buta és paranoid") Na, öcsi, erre varrjá gombot! pedig ezt nem én írtam rólad!

Ilyen mondatot csak ostoba emberek írnak le a másikról ismeretlenül.

Aki a beírásomból ( vagy egyáltalán bármilyen beírásból ) megállapítja, hogy az illetőnek mi NEM LEHET a foglalkozása, az gondolati szinten elvetemült.
Látszik, hogy valójában Ő szorul segítségre, hisz teljesen beszorult az Őt szorosan körülvevő virtuális térbe és csak itt érzi jól és biztonságban magát.

lpt1 2011.12.15. 11:10:21

@karcsibácsi: Persze, minden rendben az Uzsokiban, csak most a bizonyító adatokat nem találják, pár éve meg kétmillió forintnyi rákgyógyszert loptak ki, de természetesen minden rendben van...

Viharszarok 2011.12.15. 11:14:20

@nem vagyok magam: Elsőben is van matek hülyegyerek... A példa kisarkított volt sajnálom, hogy a csökött agyaddal nem tudtál elvonatkoztatni.
Lehetett volna a példában bolti eladó, hegesztő, gépészmérnök, informatikus stb. Inkább a saját szakmámból hoztam egy sarkított hasonlatot.
Nincs ma rendelés, hogy ilyen esszékre ráérsz?

Viharszarok 2011.12.15. 11:17:54

@karcsibácsi: Na ne röhögtess öregem... Te aki annyira igényes vagy a helyesírásra.
Egy korábbi poszt alapján ahol már unásig elemzted az akut és az akkut közti különbséget nem tudom Neked elhinni, hogy direkt rosszul írsz le egy szót.
Nem tudtad, hogy hogyan kell leírni. Ez van papikám.

Viharszarok 2011.12.15. 11:25:23

@nem vagyok magam:
Semmi baj nincs az Avonnal.
Vannak nagyon jó termékeik, a feleségem is ezeket használja . ( Még mielőtt valaki a hozzászólásomból megállapítaná, hogy nincs feleségem, közlöm, hogy van:-))
Legfejjjebb nem akkor kell olvasgatni a katalógust, vagy magadra fújkálni a termékeket, amikor a betegszobából hörgés hallatszik.
Továbbá ha jól emlékszem elég drága az Avon. Talán mégsem keresnek rosszul a nővérek?

Viharszarok 2011.12.15. 11:42:41

@nem vagyok magam:
Igazad van!!!
Elfogyott az EKG-papír??
Arrogáns az orvosnő?? A beteg tehet mindenről!
Hogy jön ahhoz, hogy fibrillálgat amikor a doktornő éppen nem ér rá, vagy rosszkedvű?? Mit képzelnek ezek magukról?
Csak úgy fibrillálgatnak a saját szakállukra? Szórakozásból?? Nahát az ilyen aljas betegek miatt hagyja itt M.o-t az orvosok zöme!
Én személy szerint bevezetném azt, hogy fibrillálni, csak az osztályvezető főorvos engedélyével, ebéd vagy pihenőidőn kívül lehessen. Természetesen csak pitvarit , mert a kamrai az macerás. Továbbá diszkréten kell ( diszkrét matek) , hogy ne zavarja a többi beteget és a munkaidőben Avon katalógust olvasgató, vagy keresztrejtvényt fejtő nővéreket!
Ilyan aljas betegállomány nincs más országokban, talán még a 3. világ betegállománya is korrektebb.
Azok bezzeg tudnak flutterelni csendben, mást nem zavarva!

Az ilyen betegeket orba is vágnám , vagy minimum lerúgnám a betegágyról mint a posztoló.
Egyébként is hazudik, mert az írásából megállapítható, hogy sohasem járt kórházban és lehet hogy nem is magyar.
Sokminden kiolvasható az írásból!

Na megyek maltert keverni

karcsibácsi 2011.12.15. 12:05:47

@Viharszarok:
"Na megyek maltert keverni"
A világért se tedd, az komoly szakmunka! Ki kell számolni a homok meg a mész mennyiségét, és ugye, a matek... Bízd a hozzáértőkre. Legfejjebb tóhatod a talicskát, ha a mester megengedi...

gaborka78 2011.12.15. 12:09:59

Elolvastam sok-sok kommentet. Egyben írnék néhány véleményt. Sajnos itt is kijön, hogy a posztoló csak hülye lehet. És értse meg mindenki, hogy kevés a pénz az EÜ-ben. Nem nem fogom megérteni. Nem vagyok hajlandó. Megint be lett dobva az építész hasonlat. Igen mit szólna a kedves Dr. Úr ha az építésze így állna hozzá, hogy: 1./ maga ehhez hülye és nem ért semmihez, 2./ nyugaton sokkal többet kereshetnék így most csak így nagyjából csinálom meg, meg különben is legjobb lenne ha megdöglene mert nincs kedvem a maga hülyeségét tervezni... 3./ Nem érdekel, ha nem lesz jó magának én ezt így tervezem. Ez még éppen szabványos így, ne akarjon itt ennyi pénzért amit nekem fizet ennél többet. Igen az építész is a nyugati viszonyokhoz képest irtóra alul van fizetve, de ez magyarországon mindenkire elmondható.

Viharszarok 2011.12.15. 12:14:32

@karcsibácsi: Papikám... Láttál Te már számoló svejci sapkás segédmunkást ?
Azt mondtam, hogy keverni megyek, ahhoz nem kell a diszkrét matek:-)
Legfejjjebb egy doboz Kossuth, meg 3 üveg Kőbányai!

Viharszarok 2011.12.15. 12:16:16

@gaborka78: Ennek a kórképnek neve van
Orvos -felsőbbrendűségitis maximus!

nem vagyok magam 2011.12.15. 12:26:43

@gaborka78: Csak néhány kérdés hozzád így egyben:

-hol mondta bárki, hogy a posztoló hülye?
-miért nem lehet megérteni, hogy az építész példa szar? A tiéd is.
-mert hol mondott bárki bármi hasonlót?
"maga ehhez hülye és nem ért semmihez"
"nagyjából csinálom meg, meg különben is legjobb lenne ha megdöglene"

Kérem a példáidat, amiket a fentiekre tudsz hozni. Hozhatod egyben is, ahogy az állításaidat.

Ha nem hozol példát, vagy nem válaszolsz, azt úgy tekintem, hogy bocsánatot kértél a másokról alkotott nem megalapozott állításaidért, mások szájába adott véleményért és az az alapján történő meghurcolásért. Mert nem csak az ápolónak tilos csúnyán viselkednie.

Ez meg itt úgyis az illemtan blog, mert mással nem nagyon foglalkozik a társaság.

Sokkal izgalmasabb lenne, ha bárki belekötne bármi másba, mint a viselkedés. Arra ott van szülő, a pedagógus, a tornatanár, hogy megnevelje az embereket. Ez meg praxis blog.

cenzorilla 2011.12.15. 12:33:34

@Viharszarok:

Sértegetés eddig és ne tovább!

nem vagyok magam 2011.12.15. 12:35:37

@Viharszarok: Beszédesek a szavak, mint például a te neved is. Maradj a wc-n, társaságban nem szokás csinálni amit csinálsz. Ehhez nem kell diszkrét matek, szarni diszkréten szokott mindenki.

Amit te írsz, az pedig a latin toldalékból megállapíthatóan gyulladásos kórkép.

Majd megszűnik, ha az azt kiváltó ok, úgymint irritáció megszűnik, vagy a kórokozó, élősködő, esetleg féreg továbbáll.

gaborka78 2011.12.15. 12:54:06

@nem vagyok magam: Kb. megalakulása óta ovlasom a blogot, de minden posztnál kb. a 3. hozzá szólás lényege az, hogy a posztoló hülye, hazudik, nem úgy volt.
Itt tévedtem, a 4. hozzá szólás: "
A tisztelt posztolónak egy jó psychiáterre lenne leginkább szüksége. "

A többi meg a teljes mentalitása a hazai EÜ-nek. Olvasd el figyelmesen a posztokat...

nem vagyok magam 2011.12.15. 13:00:29

@gaborka78: Bocsáss meg, a hülye és hazudik, illetve a pszichiáterre lenne szüksége között komoly különbség van.

A posztból nagy érzelmi sértettség, az események felnagyítása, túlzott reakció érződik. Nagyítás.

Ez nem hazugság. Sehol, soha, senki ezen posztra nem mondta, hogy a posztoló hazudik, amit leír az nem igaz. Azt mondtam (én is) hogy túlzás, a konkrét esemény nem áll egyensúlyban a minősítéssel.

Senki nem mondta, hogy az ekg nem romlott el, hogy a doktornő nem volt vele durva, vagy a viselkedése nem volt nem megfelelő.

A hazugságot ezzel kiveséztük. Bocsánatkérésedet elfogadjuk.
Kérek példát arra, hogy hasonlók elhangzottak:
"maga ehhez hülye és nem ért semmihez"
"nagyjából csinálom meg, meg különben is legjobb lenne ha megdöglene"

Viharszarok 2011.12.15. 13:26:18

@nem vagyok magam: Így van! Ha megdöglik a beteg.:-) Miért sértegetsz?

Viharszarok 2011.12.15. 13:39:31

@gaborka78: A menet következő:

-Ha nagyon " durva " a poszt, akkor először szakmailag szétcincálják, majd megállapítják, hogy így nem történhetett ahogy a posztban meg van írva.

- Megjön az " erősítés " rátesz egy lapáttal a prejudikációra és már meg is van az ítélet: Nemhogy úgy nem történhetett, de az illető még kórházban sem járt soha, csak hazug kollaboránsa a Magyarországon tevékenykedő, aljas orvos-ellenes Szövetségnek, amelyet a KGB utódja és a kínai titkosszolgálat pénzel!

- Ha valaki mégis netán egyetért a posztolóval az hülye ( konkrétan velem ez történt )

- Jönnek az újabbak és elmagyarázzák, hogy ez nem is lesz másképp, mert kevés a pénz, erre vita indul. Aki azt mondja, hogy akkor lehetne más szakmákat párhuzamba állítani, ahol szintén nincs sok pénz az hülye.

- Aztán megjön a posztoló, ide írja mégegyszer hogy mi történt. Vét egy-két helyesírási hibát és vége is. Onnantól önkéntes nyelvész lesz mindegyik és egymásután 28-szor leírják, hogy az akkut az valójában akut, ja és a posztoló meg aki egyetért vele az hülye

- Még egy kis csámcsogás a posztoló és támogatóinak a helyesírása, fogalmazása stb körül megnyugszanak a kedélyek, megállapítják közösen, hogy aki nem velük van az hülye és nyugovóra térnek, vagy mennek honfoglalózni az esti ügyeletbe, ahol néha az aljas beteg-sáska-féreg-élősködő divatbeteg had megzavarja a békés nyugalmat holmi rosszullétekkel

nem vagyok magam 2011.12.15. 13:53:08

@Viharszarok:
-Ez esetben senki nem kérdőjelezte meg egy elemét sem a posztnak.

-Azt sem, hogy ne járt volna kórházban az illető.

-A következtetést a végére hagynám, de te tényleg hülye vagy.

-A pénz tényleg kevés. Szerinted sok?

-A posztoló nem jelentkezett. De te még mindig hülye vagy, ez a része igaz.

-Nyugovóra mennénk, de előbb megpróbállak megtanítani olvasni, a matek kevés lesz, ha olvasni ennyire nem tudsz.

Következtetés: sajnos semmi nem jött be a vizionált menetből, azt leszámítva hogy kevés a pénz, de legalább sok a hülye.

Viharszarok 2011.12.15. 15:15:57

@nem vagyok magam:

Csak az jött ki, hogy én hülye vagyok és a pénz kevés.
Akkor csak jól vezettem le mégis.

Amit leírtam egy általános kórlefolyású poszt-reagálás volt , ez a mostani kilóg a sorból, mert eddig a posztoló nem jelentkezett.

Ha elolvasod az ebben a témában tett legelső megnyilvánulásomat , akkor láthatnád, hogy nem akartam ilyen stílusban kommunikálni.

A probléma ott kezdődött, hogy arra a bizonyos első kommentemre, melyben -véleményem szerint- teljesen normális hangnemben írtam Blog-on uralkodó viszonyokról azt kaptam valamelyikőtöktől, hogy szarik rám.

Ezt csak úgy tudom értelmezni, hogy beindult a klasszikus folyamat, melynek az a vége, hogy aki nem ért Veletek egyet az egy hülye.
Nem először láttam ezt a mentalitást a praxis blogon az orvos kötődésű kommentelőktől és sajnos ezt nem tudom hova tenni és nem is értem.
Ez persze nem csoda, hisz hülye vagyok...

nem vagyok magam 2011.12.15. 15:41:28

@Viharszarok:
"A probléma ott kezdődött"

Ezzel a névválasztással elébe mentél a pofonoknak. Az csak téged minősít, ha ezen meglepődsz. Persze, a névválasztás is téged minősít, ha neked ez a normális...

Leírtam, hogy a klasszikus folyamatodból, nagyjából semmi nem teljesült.

"Ezt csak úgy tudom értelmezni, hogy beindult a klasszikus folyamat"

A diszkrét matematika szerint a 6 feltételedből 4 (jóindulattal nem 5) annyira diszkrét, hogy nem látható.
Nálad a 6 feltételből 2, az teljesülés? Az 33%, az egy gyenge elégtelen. Mondjuk a malterkeveréshez az is elég.

"Ez persze nem csoda, hisz hülye vagyok..."

Most nem én mondtam...

Viharszarok 2011.12.15. 15:55:06

@nem vagyok magam:

Tényleg nem szeretnék tovább menni ezen az úton, mert eredetileg nem ez volt a célom.

A névválasztás nem köthető sem ehhez a bloghoz, sem a személyiségemhez, hanem a régi egyetemi focicsapatom neve iránti nosztalgikus emóciók vezettek a megalkotásához.

Véletlen sincs párhuzam, sem a blog témája sem tartalma és a nicknevem között.

Megbántani senkit nem akartam vele ez bizonyos.

Más.

Mondd kérlek, Neked nem gyanús, hogy ilyen mértékű a panaszáradat?

Nem lehet, hogy nem kritizáló imbecilis, hanem tényleg vannak valós keserű tapasztalataik és azért írják le? ( Nekem is vannak )

Akinek nem jó a helyesírása az már biztosan hazudik is?

Aki sarkítva használ egy házépítéssel és az orvoslással kapcsolatos analógiát, az már nem lehet építész?

Reménytelenül várom válaszod.

Dr.laikus PhD 2011.12.15. 16:06:44

@Viharszarok:

A legelső hozzászólásodnál közgazdasági doktorátusod volt.
Aztán hipochonder voltál, aztán most építész vagy.
Ezt mindig valaminek a nyomatékául írod, mintha attól a mondanivalód igazabb lenne.

Ha figyelsz akkor az írás tükrözi a blogolót.
Nem a helyesírási hibái a jelen esetben, hanem az írásjelek használata.
Az értelmetlenül halmozott szavak.
Szakember számára ez bizony beszédes.
A diagnózisa pedig minden rosszindulat nélkül adott.
Ráadásul nem vagyok magam le is vezette neked és még így sem kapcsolsz.

A többi panasz nagy rész tudatlanság, orvosi kommunikáció hiánya, és évek óta fel nem dolgozott gyász.

A fentiekből következik, hogy kevés az a panasz ami valós problémát ír meg(van ilyen is, pláne ha a félreértéseket a blogoló a helyére is teszi).

Miután fogalmad nincs arról ki orvos, ki beteg, ki a finom törölhetetlen troll, ki csak a kemény szókimondó, általánosítasz és magyarázod a saját bizonyítványod.

Viharszarok 2011.12.15. 16:18:29

@Dr.laikus PhD: Nem keversz Te valakivel ? Mert szerintem igen. Sosem voltam hipochander és közgazdász sem.

Ráadásul megint a rossz helyesírásommal foglalkozol. Ítélkezel...

A nevem alapján úgy vagyok szar, mint ahogy Te doktor, vagy méginkább laikus.

Dr.laikus PhD 2011.12.15. 16:24:31

@Viharszarok:

Tulajdonképpen nem érdekes az egész.

Te írtad, nem én. Nincs kedvem kigyűjteni, de ha nagyon felmérgesítesz megteszem.

Nem foglalkoztam a helyesírásoddal.
Kivéve ha a posztot te írtad, de az akkor már diagnózis.

Mindegy ki vagy. Amit írsz az minősít, ha antagonisztikus avval amit állítasz hát megkérdőjelezzük.

Nem mondtam hogy szar vagy, a neved az, egyes szám első személyben.

Szerintem válassz más nicknevet, mert ebből itt nem jössz jól ki.

Viharszarok 2011.12.15. 16:25:56

@Dr.laikus PhD:

Próbálod elterelni a problémáról a fgyelmet.
Mint pl tegnap a diszkrét matematikával, amiről szerintem Neked halvány gőzöd nincs, hogy ténylegesen mit is takar.

A keserű tapasztalatokat ezzel nem fogja semelyik orvos, vagy orvos-párti hozzászóló eltüntetni belőlem és senki másból, akinek rossz tapasztalatai vannak.

Az meg duplán szánalmas, ha valami kényes téma előkerül, akkor Te vesszőket számolgatsz, illetve helyesírási szótárral a kezedben kötözködsz.

Akkor a kérdést felteszem Neked is:

Aki nem ír helyesen, annak nem lehet igaza?

Aki Veled ellenkező véleményen van, az értelmi fogyatékos? ( Mint ahogy tegnap Te neveztél engem )

Dr.laikus PhD 2011.12.15. 16:35:09

@Viharszarok:

Egyrészt a diszkrét matekról nem neked írtam, másnak válaszoltam egy egészen más kérdésre.
Ha nem lenne fogalmam róla, miután neked központi kérdés lett és élcelődsz róla már régen megnéztem a wikiben, megkérdeztem a gyerekemtől, kétszer verte szét a gépét az elbaszott zárthelyik miatt.
Engem mással szívattak, de az nagyon régen volt.

Két éve nem terelem el a figyelmet a problémákról, azóta vagyok itt jelen.
Két év alatt sokat megértettem, két év alatt többet tapasztaltam (nem akartam), mint az ide író rinyagépek összesen.

Van jogom, okom azt mondani, hogy a szövegértésed, hiteled zéró, tapasztalatod ha volt is rossz, nem általánosítható.
Nincs jogod a valóságot csak azért, hogy igazad legyen megmásítani.

Viharszarok 2011.12.15. 16:38:05

@Dr.laikus PhD:

Ha butának tartassz, az a szíved joga. Lehet, hogy nem vagyok képes olyan remekül írásban megnyilvánulni mint Te.

A figyelmed azért felhívnám, hogy ettől még az Eü problémája nem szünt meg létezni, attól még hogy az általad elvárt szellemi Elit-Clubba nem tartozom, rossz a helyesírásom stb. A keserűség és a harag ott van bennem, azzal kapcsolatban amit a magyar Eü-vel szemben érzek.

Elnézésedet kérem, hogy én mint egy szellemi toprongy hozzád szólni merészeltem és köszönettel veszem, hogy Te az intellektuális magasságokból lelifteztél hozzám.

Viharszarok 2011.12.15. 16:46:28

@Dr.laikus PhD:

Érdekes én szellemi selejt létemre elsőre 4-essel átmentem a diszkrét matematika vizsgán...
Nyilván a Mars és a Jupiter együttállása miatt lehetett csak, ez ugyanis jó hatással van az értelmi fogyatékosokra!

Az általad elmondotakkal ellentétben semmi jogod nincs a hitelességemet firtatni, mert nehezményezem az ilyesfajta véleményalkotást a személyes ismeretség nélkül.

Az pedig egyenesen képtelen eszmefuttatás, hogy az ezen a Blogon eltöltött idő, vagy a hozzászólások száma miatt egyfajta " beszólási előjogod " lenne.

Viharszarok 2011.12.15. 17:06:31

Nem én írtam a posztot, de én is írhattam volna.

Ugyanis láttam már nyegle, beképzelt orvosokat, akik arcára csak Deák Ferenc tudott némi mosolyt varázsolni.

Láttam már ok nélkül és sértő módon ordibáló nővérkéket is, akik semmibe vették az adott egyén alapvető emberi méltósághoz való jogait.

A fenti íráskép véleményem szerint még nyomokban sem emlékeztet az enyémre, nem én írtam az általad iderakott sorokat.

Nem tudom, hogy okosabb vagyok-e a fiadnál, mert nem ismerem. Én nem venném a bátorságot arra, hogy ilyenről ismeretlenül nyilatkozzam.

karcsibácsi 2011.12.15. 17:09:45

@Dr.laikus PhD:

Érdekes dolog ez a ki kicsoda (Who is who, ahogy a művelt francia mondja). Annyi mindenesetre látható, hogy @Viharszarok hm... hogy is mondjam... sokszínű egyéniség. És igenis ő cikizett a hejesirásom miat! Rádásúl egyszerűen leorvosozott! Igaz, van kötődésem az egészségügyhöz, hogy ne kellessen neki találgatni, elárulom, hogy én vagyok a hóttrészeg betegszálító a másik posztból! Azóta is a fekvőkocsimat keresem (ez a rendes neve, nem hordágy!)...

Dr.laikus PhD 2011.12.15. 17:11:23

@Viharszarok:

Na jó! A magam részéről ignore on.

Bemásoltam az irományodat onnan ahol írtad.
Ha hazug vagy az a Te bajod!

Szevasz!

Dr.laikus PhD 2011.12.15. 17:14:42

@karcsibácsi:

Pedig van itt szakember is, de nem fedem fel, mert a végén még ide sem fog írni.

Már most hiányzik, még azt sem látni amit eddig elkövetett... :)

Ugyandehogy (törölt) 2011.12.15. 18:18:32

Azt mondjátok meg, mi a hiba a gondolatmenetemben:
A mai fiatal orvosok kezdő nettó bére 100ezer alatt van. Csak Vas megyében pillanatnyilag 171 üres praxis van, nem kevés kártyaszámmal.
Az én fejemmel gondolkodva fognám magam, és elköltöznék ide, sok helyen még szolgálati lakást is adnak. Nem keresném hülyére magam, de többet keresnék 100ezernél, és meg is becsülnének.

.

Ugyandehogy (törölt) 2011.12.15. 18:27:58

@Dr.laikus PhD: valami másodnikk lehet, elég sok a kihagyás a kommentek között.
nehogy izgasd magad miatta.

karcsibácsi 2011.12.15. 18:53:19

@Babette_: Valamit elnéztél, országosan van annyi, Vas megyében 7-8.
Ráadásul háziorvosi szakvizsgát kell tenni, ami 4-5 év, előtte ugyanúgy rezidensnek kell lenni.

" Dr. Legli Veronika, a Magyar Orvosi Kamara Háziorvosi Szekciójának megyei vezetője elmondta, hogy a hetekben írják össze, hány betöltetlen orvosi praxis van a megyében. Vas megye országos viszonylatban nincs rossz helyzetben, hét-nyolc olyan település van, ahol üresen áll a háziorvosi praxis. Így van ez Csehimindszenten, Hosszúperesztegen, Egyházashetyén, Ostffyasszonyfán, Uraiújfaluban, Horvátzsidányban és Nádasdon. Ezek közül három hosszú ideje betöltetlen, a többi az idén ürült meg. A háziorvosok átlagéletkora Vas megyében 57 év, ugyanez a gyermek háziorvosoknál 56 év.

- Nádasdon nemrég vonult nyugdíjba az egyik háziorvos, azóta üresen áll a praxis - tudtuk meg Karvalics Zoltán polgármestertől.

- Átmenetileg megoldottuk a problémát, s találtunk helyettesítő orvost - folytatta a polgármester -, így nem áll üresen a praxis. Ebbe a körzetbe Nádasd fele tartozik, valamint Hegyhátsál és Hegyháthodász is. Ez körülbelül 800 embert érint. Sajnos az önkormányzat nem tudta eladni a praxisjogot, s ez egy év után visszaszáll az önkormányzatra. Szeretnénk ezt a terhet levenni a vállunkról, de nagyon nehéz. Nemcsak a mi településünk küzd ezzel a gonddal, hanem mások is.

Fukszberger Imre, Csehimindszent polgármestere elmondta: 21 hónapja nincs háziorvos a több települést is ellátó körzetben, amelyhez Hosszúpereszteg is tartozik.

Csehimindszenten helyettesítő orvos dolgozik. Szerdán dr. Grétsy Gabriella segített egy sürgős esetnél Fotó: Szendi Péter

- Úgy tűnik, hogy egyáltalán nem vonzó ma háziorvosnak lenni - tette hozzá a polgármester. - Jelenleg az önkormányzat működteti a praxist, nem túl kecsegtető a helyzet. Egy év után pedig még kevesebb finanszírozás jár a praxis után. Ha vállalkozó működtetné a praxist, akkor több pénzt kapna az államtól, mint az önkormányzat.

A polgármester elmondta még, hogy az elmúlt két év során mintegy húsz orvossal tárgyalt. Többen közülük meg is nézték a praxist, ám eddig nem sikerült vállalkozásba kiadni. A polgármester szerint a legnagyobb gond, hogy a népességgel együtt öregszik az orvostársadalom is, s nincs utánpótlás. A fiatalok számára nem vonzó a háziorvosi pálya. "

Ugyandehogy (törölt) 2011.12.15. 19:00:32

@karcsibácsi: ja, elnéztem az újságban:)
de akkor is. miért nem? a nem népszerű nem válasz, mert nem arra hivatkoznak sose.

2011.12.15. 21:11:59

@Dr.laikus PhD: Látom, mára már eleged van :-), én kerestem azt az első hozzászólását, de nem látom, csak a másodikat. És miért van ott az e-mail címe?

showbike 2011.12.15. 23:29:22

Rémítő a tudat, hogy - hacsak el nem üt valami és villámgyorsan meghalok -, én is az ide kommentelő mizantrópok karmai közé kerülök majd.

ferra 2011.12.16. 00:09:00

@nem vagyok magam: jaj, nem bírom megállni.
ha olyan kevés az aszisztens (meg az orvos, meg a többi), akkor hogy a fenébe van ideje szegény aszisztensnek (orvosnak etc.) munkaidőben - közpénzből, az Önökéből is, fizetve - katalógust olvasgatni (((miközben a másik beteg a pisiben ázik - bonus nehezítés, nem kell mindenkinek figyelembe venni)))??? na, az erre felvarrott gombra vagyok én kíváncsi, ha ez is meg leszen itten indokolva, akkor gratula a nagyérdeműeknek.:p
tökmindegy ki válaszol.
ha magánszférában történne,..., de kár is vitatkozni. tiszteleletlenül, tisztelettel.
ja, akár szét is lehet cincálni. de minek??? mindent meg lehet magyarázni. szánalmas. az ég zöld, a fű meg kék.
a többit meg visszatöröltem, mert annyiszor leírták már mások.
talán El Visco Stello, aki látja az érem két oldalát. vagy más is?

Dr.laikus PhD 2011.12.16. 04:14:48

@Viharszarok: 2011.01.27. 13:56 Viharszarok
Üdvözlet Mindenkinek!

Először is elnézést kérek, hogy laikusként hozzá merészelek szólni az adott témához.Doktori fokozatom ugyan van, de az csak közgazdaságtudományi, így adekvát, szakmai jellegű hozzáászólásokkal nem tudom gyarapítani eme blog tartalmát.......

A másik a saját esetem:
Pánikbeteg vagyok immár 8 éve és az első pánikrohamom alkalmával történtekről reflektálok:
Vezetés közben lettem rosszul, miközben egy üzleti tárgyalásról tartottam hazafelé, mivel a kórház nagyon közel van lakhelyemhez, így a maradék erőmet összeszedve rögtön a sürgősségire mentem fel. Ott egy fiatal doktornő ,kb 5 méteres távolságból felvett anamnesis-el megállapította, hogy nincs semmi bajom, de azért megvizsgál csak várjak a soromra. Mondta ezt , amikor kb 150-es pulzussal, levegőt kapkodva és szédülve a halálra készültem. Ebben az állapotban vártam negyed órát, amikor megláttam az iménti doktornőt. Mondtam, hogy nagyon rosszul vagyo, csináljon már valamit. Erre Ő egy parádés kocsis stílusában válaszolva hajtott el, hogy mit képzelek magamról , ne emeljem meg a hangom, várjak. Na itt telt be a pohár... Kivágtam a tárcámból az összes pénzt ami nálam volt ( kb 80 ezer forint ) és megkérdeztem, hogy ennyi elég-e egy gyors kivizsgálásra?? Na ezek után csinált egy EKG-t majd adott egy nyugtatót. Egy fél óra múlva jobban lettem, a papírokat megírva kivizsgálást javasolt és pánikrohamot feltételezve hazaküldött. Természetesen vérig volt sértve a " pénz " ügy miatt.

-----------------

2011.01.27. 16:46 Viharszarok
@Dr.laikus PhD: Írtam is , hogy hipochander vagyok:-)

-------------------------

2011.12.14. 20:53 Viharszarok
@karcsibácsi: Sajnos van olyan is, amikor már viszik az embert és nem jószántából megy oda:-(
Rettegek továbbra is, mert az ilyen orvosok a frusztrációjukat majd rajtam élik ki és hidd el nem jó kiszolgáltatottnak lenni.
Jómagam építészmérnök vagyok,......

Ésígytovább.....

Közgáz doktorátussal, építészmérnöki diplomával, hipochonderként még mindig azt olvasod, hogy a Te helyesírási hibáidról beszélek?
Ja és okosabb vagy a fiamnál.
Ráadásul még ez is!

Vagy én vagyok a deprimált és te írtad a posztot?

Dr.laikus PhD 2011.12.16. 04:57:34

@Turchi:

Köszi! :(

Innen van az első.
"Elcserélték a férjem holttestét"

2011.12.16. 10:23:57

@Dr.laikus PhD: Gratula, hogy ilyeneket is észreveszel! :-)

gaborka78 2011.12.16. 12:16:14

@Dr.laikus PhD: Bocs, de miért zárja ki egy építészmérnök diploma a közgáz phd-t?

Dr.laikus PhD 2011.12.16. 12:45:36

@gaborka78:

Nem én zártam ki, ő zárta ki.

Imádom amikor mellékszálon kötözködtök.

Tök mindegy ki kicsoda, ha nem használja nyomatéknak a téves következtetéséhez, vagy a végletes értetlenségéhez.
Te én még azt is elhiszem, hogy ő Szócska Miklós inkognitóban.

Ennyi és nem több.

Senki nem foglalkozott az ő helyesírásával, még a stílusával sem.
Ellenben ő viszont igen, hisz egy humornak szánt, ráadásul másnak válaszolt dologra kevert össze hetet-havat.

Erre a fura viselkedésre - emlékezve a nickjére - kerestem vissza az ő többes személyiségét.

mauii 2011.12.16. 13:46:22

Honnan veszed, hogy kizárta?

Honnan veszed, hogy "többes személyiséggel" rendelkezik?

Az Általad idézett kommentek alapján egy önmagát hipochonderként aposztrofáló építészmérnök, akinek mellékesen van egy közgáz phd-ja.

Persze ha a másik fél földbe döngölése a cél, akkor ő egyértelműen egy skizofrén, valószínűleg 8 általánossal rendelkező szerencsétlen, aki képzett embernek próbálja beállítani magát.

Szerintem inkább az első verzió a valós, de persze nem nekem merészelt ellentmondani : )))

karcsibácsi 2011.12.16. 14:50:59

@mauii:

És még tornászbajnok is! (Lógok a szeren)

Dr.laikus PhD 2011.12.16. 15:56:10

@mauii:
Viharszarok 2011.12.15. 17:06:31

"A fenti íráskép véleményem szerint még nyomokban sem emlékeztet az enyémre, nem én írtam az általad iderakott sorokat."

Lehet véleményed, de olvasni is tudnod kell.

sárga nyúl 2011.12.16. 16:55:31

@Dr.laikus PhD: Kicsit skizó, de arra van gyógyszer. Majd felírja magának, ha épp orvos lesz.

nem vagyok magam 2011.12.16. 17:06:04

@ferra:

Kedves ferra, "ha magánszférában történne":

Magyarországon, egy orvos közalkalmazottként 700 Ft körüli nettó órabérért ügyel.
A magánszférában (vállalkozóként), még mindig Magyarországon, ugyanaz az orvos, ugyanazt az ügyeletet 2000-4000 Ft körüli nettó órabérért ügyeli.

az ég kék a fű zöld.

Hogy létezhet ugyanazért a munkáért ekkora különbség? Akár ugyanabban az állami kórházban.
Egyáltalán, miért fizetne az állami kórház 5x annyit? (Megteszi)
Egyáltalán, miért nem dolgozik minden orvos vállalkozóként?

Ezeken a kérdéseken rágódjál.

A te kérdésed hülyeség. Miért ér rá a kevés asszisztens olvasgatni munkaidőben?

Úgy, hogy nem egy munkakört lát el több asszisztens. Gondoltad volna? Nem 3 buszvezető vezeti ugyanazt a buszt.
Ha van 3 asszisztens, akkor 3 rendelőben gyógyítanak, és vagy olvasgatnak közben, vagy nem.

Ha meg egy asszisztens van, akkor csak 1 rendelő működik, és vagy olvasgat közben vagy nem.

Érted-e már?

Ha magánszférában történne, akkor pedig 5x annyit keresne...

Na, most gondold át az érem mindkét oldalát. Vagy legalább tégy úgy mintha megpróbálnád.

Irkutszk 2011.12.16. 17:53:32

@ferra: "közpénzből, az Önökéből is, fizetve - katalógust olvasgatni (miközben a másik beteg a pisiben ázik - bonus nehezítés, nem kell mindenkinek figyelembe venni)"

Csak a konkrét felvetésre hadd válaszolok: Például mert nincs elég pelenka, amire ki lehetne cserélni a beteg pisis pelenkáját.

Irkutszk 2011.12.16. 17:56:36

@sárga nyúl:
A többszemélyűségi szindróma és a skizofrénia két különböző betegség (a DSM-IV - diagnostic and statistical manual of mental diseases, azaz a mentális betegségek besorolásával foglalkozó könyv 4. kiadása szerint)

sárga nyúl 2011.12.16. 18:46:04

@Irkutszk: Köszönöm a hibajavítást! Abban a hitben voltam, hogy a többszemélyűségi szindróma a skizofréniában fordul elő, az esetek egy részében. Ámde tényleg nem így van. Megnéztem most a Wikipédián, ez a multiplex személyiségzavar nagyon érdekes! Jól látszik a leírásból, hogy semmit nem tudunk az agyműködésről.
"Az is érdekes és eddig még megmagyarázhatatlan kísérője a betegségnek, hogy előfordulhat, hogy az egyik személyiség mindenre emlékszik, még arra is, amit egy másik személyiségként követett el, míg a másik viszont csak azokra, melyeket ebben az állapotában tett. Sőt, megtörténhet az is, hogy az egyik személy jobb kézzel ír, míg a másik ballal. Arra is volt példa, hogy az egyik személyiségnek kétszer annyi volt az intelligenciahányadosa, mint a másiknak." Felfoghatatlan.

Irkutszk 2011.12.16. 18:53:17

@sárga nyúl: Igazán semmi gond, én is úgy tanultam a dolgot, hogy ezt a köznyelvben összekeverik ;) Ezért szóltam csak bele.

Engem is el tud ámítani a pszichiátria tudománya, mindig kíváncsi leszek tőle :)

sárga nyúl 2011.12.16. 19:00:47

@Irkutszk: Jó téma, a Száll a kakukk az egyik kedvencem. :)

ferra 2011.12.17. 20:35:44

@nem vagyok magam: pfff, ez mellélövés volt. orvos vagyok. látom belülről, mi folyik, most ambulanter, korábban klinikusként.
az éremnek mindig két oldala van. van háklis beteg, meg normális beteg (ez a többség, értelmi szinttől függetenül - itt felhívnám a figyelmet arra, hogy relatíve kevés embernek van a betegebbik korosztályból internete, ezen betegpopulációnak igen kis része tudja értelmezni a záróban, ambuláns papírban leírtakat, ettől őket még nem kellene lehülyézni). van, mikor ez utóbbi is le.u.vázza az aszisztenst/orvost etc. - ki mit akar behelyettesíteni, mert az konkrétan mindenki előtt megalázta az előző 10 perceben minden lehetséges módon. ez a kevésbé empatikus egészségügyi réteg van most túlsúlyban. igen, aki ezt tagadja, bűnrészes. ezért jó, hogy van etikai tantárgy 2004.(ha tévedek sem lényeges a pontos évszám, a kekeckedők kedvéért) óta, könyv pedig ezt követően íródott pár év elteltével. ők már tanulták a betggel való komunikációt, talán ezért nem tetszik a "most végzőknek" az idősebb orvosgeneráció hozzáállása, és ezért helyezték ők letétbe a felmondásukat.
nem mindenki tudja megfizetni a perköltséget, ha már perel. a perek nagy részét kivédik az eü. intézmények. egy frissen traumatizált (lélekben, gyengébbek kedvéért), vagy ebben megragadt betegnek a gyászreakciója (ha már annyit emlgették, akkor kicsit bele is kellene élni magukat, nem csak mondogatni, hanem gyakorolni az empátiát) közepén van a legkevesebb kedve perelni, főképp, ha a mindennapokért küzd.
ezen a blogon aktuálisan a hozzászólók 80%-a fedezi azt a hozzáállást, amiért érdemes lenne trollkodni, ha ők írnák a posztokat. de nem, éppen ők kritizálnak stb.
kellemes trollkodást, érdemi segítségnyújtás, együttérzés nélkül!
lehet, olvasni még fogok, kíváncsian azokra, akik megpróbálják ezt akadályozni - kitartást nekik! hátha jutnak valamerre, valamire.

a kosz, a vér sokszor valóság, még véres vizelettől könyékig koszos bácsi esetében is sokszor inkább az, mint kitaláció. egy átlagember nem erről fantáziál. mély együttérzésem. :(

karcsibácsi 2011.12.18. 06:45:44

@ferra:
"ez mellélövés volt. orvos vagyok. látom belülről, mi folyik, "

Szegény, szegény ferra!
Ábrándozni, álmodozni lehet, de hamis színben feltüntetni magunkat, még egy anonim internetes blogon is, nem kedvez az ember önbecsülésének.

Az idézőjelbe tett szövegrész helyett igazat kellett volna írnod, kb. így:

"Nagyon szerettem volna orvos lenni, de végülis nem sikerült. Azóta is irígylem őket, és ha már nem kerültem be ebbe az elit társaságba, kicsit cikizem, rugdosom, froclizom őket. Ennyi nekem is jár"

Szeretnélek megvigasztalni: nem kell annyira irígyelned az orvosokat. Én (beteghordóként) tényleg belülről látom, hogy milyenek, mit csinálnak, hogy dolgoznak. Bár van köztük kétségkivül selejt is, a nagy többség rendes, becsületes, nagytudású, lelkiismeretes, magasan képzett szakember, aki nagyjából éhbérért és nulla táradalmi megbecsülésért dolgozik 3x annyit, mint egy átlagpógár. Szerintem jobban jártál,hogy kimaradtál ebből.

ferra 2011.12.18. 21:42:20

@karcsibácsi: ennyi tellett. nem vártam mást. marad a személyeskedés minősíthetetlen módon. a többihez már nem sikerült hozzászólni - Önnek. (mert én nem tegeztem senkit.)
további kellemes morgást.

nem vagyok magam 2011.12.18. 23:18:17

@ferra: mellélövés címén neked sem sikerült egy kérdésre sem válaszolni, hát ennyi tellett. De még a mellélövés is mellélövés lett, ha érted...

Túlsúlyban van a nem empatikus, beteget lehülyéző, alázó, bűnrészes egészségügyi réteg? Hát erre ne is várj sok finom reakciót...
A főnöködnek, kollégáidnak ezt említetted már?
Vagy esetleg te is a bűnrészesek közé tartozol?

karcsibácsi 2011.12.19. 07:47:13

@ferra:
Kedves Ferra!
Utólag elolvasva, amit írtam, látom, hogy valóban elvetettem a sulykot. Sajnálom.
Magyarázatként annyit, hogy tényleg úgy gondoltam az Ön által írtak (ha már visszautasította a tegeződést) tartalma és stílusa alapján, hogy a bejegyzés nem orvostól származik. Ezt próbáltam jópofi módon előadni, tényleg sajnálom, hogy sértőre sikerült. Abban viszont nem vagyok magamnak (és magamnak) van igaza, hogy kissé furcsa valami mellett vehemensen kivülállóként érvelni, majd slusszpoénként bejelenteni, hogy hoppá, nem is az vagyok, akinek gomboltok, hanem pont az ellenkezője,. De a neten ezt természetesen meg lehet tenni, az én beteghordó mivoltom is lehet kitaláció. Szumma szamárom, ne szívja mellre a tegnapi fricskát!
Szép napot!

ferra 2011.12.19. 15:24:21

@karcsibácsi: Kedves (K)karcsibacsi!
Nem tudom, hogyan írjam a megszólítást. Köszönöm ez utóbbi válaszát. Én ezt gondolom, ilyet is lehet. Sajnos, ez a véleményem, szégyellem is magam mások helyett. Én nem személyeket minősítettem és sajnálom, ha az általánosítást magára vette. De ettől még ezt gondolom.
Kedves nem vagyok magam!
Erre talán nem reagálnék, még akkor sem, ha ezt ismételten személyes sértésnek veszi.

nem vagyok magam 2011.12.19. 21:40:57

@ferra: Nem veszem sértésnek.

Feldobni néhány dolgot, aztán elsunnyogni, azt miért kellene nekem? Talán maga, kedves.

ugyanaz keménykötésben 2011.12.20. 00:34:26

@Babette_: Megígértem, megírom: Isiász, és köszvény a diagnózis egyszerre.

El vagyok látva.
28.-ára MR előjegyezve.
Nagyon alapos vizsgálatot kaptam. Fájdalmaim jelentősen enyhültek. Járkálok.

Békés Karácsonyt Kívánok:-)

Dr.laikus PhD 2011.12.20. 04:54:24

@ugyanaz keménykötésben:

Uhhh!

Jobbulást! Külön-külön sem egyszerű.

ugyanaz keménykötésben 2012.01.17. 20:29:34

Isiász, köszvény túléltem.
Kérdezem azoktól, akik értenek a köszvényhez, hogy 1 hónapja szedek napi egy szem M iluritot. Közben purinmentesen étkezek. Meddig, és hogyan érdemes szedni a gyógyszert. Tünetem most nincs. Csökkentsem emeljem, hagyjam abba?:-))
(már ennék egy kis husit :-()

marand22 2012.01.18. 13:41:16

@ferra:
Orvosi etikát 1982 óta biztosan tanítanak (a SOTE-n). Én 1990-ben tanultam. A mostani egyetemi tankönyvet 1995-ben adták ki.
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása