Szülési sarc - Tényleg így zajlik?

2011.09.10. 06:00

Tisztelt Praxis Blog!

 

Újfent rákényszerültem - a tervezettnél jóval hamarabb -, hogy írjak Önöknek.Az elmúlt nap folyamán ultrahangos vizsgálatra voltam hivatalos - kismamaként ez nem is annyira meglepő. Azonban annál inkább az, ami ott történt.

 


Egy héttel ezelőtt időpontot kértem a vizsgálatra. Monoton női hang darálta: szeptember 8., csütörtök, 10 óra 10 perc. Két perc késés után már nem fogadnak - tette hozzá. Mintha nem tudnám.A helyszín? Egy kórház. Semmi különös nincs benne - fehér köpenybe burkolt alakok kerülgetik a váróban ülőket - állókat, nővérek rohangálnak papírhalmazokkal, komoly arckifejezéssel.Leadom a papírjaim az asszisztensnek, majd várok. Tizenkét óra után néhány perccel sorra is kerülök, és büszke vagyok, hisz itt engem két perc késés után már nem fogadnak. Még szerencse, hogy időben érkeztem. Még inkább szerencsésnek érzem magam, mert a majd' két órányi várakozásom közben 6 alkalommal is tanúja lehettem, amint a váróba belibben egy tömény parfümfelhő, azt pár másodperccel később egy dudorodó pocak követi, aláfestésként méregdrága topánok verik az ütemet.


Persze, a kísérő sem hiányzik - a jövendőbeli apa még anyukán is túltesz illatozásban. Meghatározhatatlan márkájú telefon ficcen elő a farzsebből, látványos képernyőbökdösés, némi kagylózás, majd pár másodperc múlva felharsan a megszokott mondat: "Megjöttünk!".Ismeretlen orvos nyargal ki a rendelőből, épp csak a szájában felgyűlt testnedveket nem csorgatja el, úgy siet a kedves betegek elé, majd szívélyes mozdulattal beinvitálja őket a vizsgálóba.A váróban ücsörgők közül többen susmogni, szitkozódni kezdenek. Nem értem, miért, hisz ez csak protekció - annyira megszokott dolog, hogy nekem már fel sem tűnik.


Mivel unalmas a várakozás, a jövendőbeli anyukák beszélgetni kezdenek. Ki kihez jár terhesgondozásra, magándoki nem is orvos 10.000/alkalom alatt, de kifizeti az ember, mert fő a gyerek egészsége, meg a magánnál nem kell órákat várni, mint itt, de sebaj, a szülés is csak 100.000 lesz, fő a biztonság, meg hogy nyugodt körülmények között tudjon szülni, mert az ügyeletes orvosok, hát azok tojnak a betegre jobbról is meg balról is.


X bőszen helyesel Y kijelentéseire, még szerencse, hogy az ő orvosa milyen tuti, mert bár éppen üdülni fog, mikor X ki van írva a szülésre, de már meg is egyeztek, hogy két nappal előbb indítják neki - anyuka is nyugodt lesz, hogy a piedesztálra emelt doktor úr jelen van a nagy eseményen, és nem nélküle kell végigszenvednie az egészet, és az orvos is zsebre rakhatja a pénzt, ami nyilván jól fog jönni az üdülésnél.


Kerekedik a szemem, nem szólok. Elég sok dolgot tud meg az ember az ilyen helyeken, még akkor is, ha csak azt veszi alapul, hogy minden pletyka FELE igaz. Megtudom, hogy ha nincs havi 10-20.000 a zsebemben magánorvosra, és beérem az egyszerű SZTK-s rendeléssel, akkor hogy jövök én ahhoz, hogy egyáltalán gyereket szüljek, milyen felelőtlen, hanyag disznó vagyok. Azzal is tisztába kerülök, hogy nem csak az orvosnak dukál ám a bőséges jatt, legalább 30-40.000 a szülésznőé, ugyanennyit kell kapnia az anesztesnek, 15-öt kap fejenként két nővérke - mert fő a biztonság, meg a nyugalom.


Meghallgatok pár további rémtörténetet olyan dokikról, akik kevesellték a kifizetett összeget, mondván, nem fél kézzel turkáltak anyukában, tessék még kiegészíteni kicsit azt a borítékot...Miután kellően kimerítették eme témát, előkerül a másik kedvenc: a császármetszés. Hogy milyen csuhajj, de könnyű a császárosoknak, 15 perc alatt kikapják belőlük a gyereket, aki ráadásul "mint amerikai tudósok kimutatták", felnőtt korában kevésbé lesz életrevaló, meg ráadásul nagyobb az esélye, hogy retardált lesz a trauma miatt, mert egyik pillanatban még anyában van, a másikban meg már nem. Sőt, a császár, az nem is szülés, és aki nem éli át a vajúdást, az nem is anya, mert nem szenved meg a gyerekéért, csak hipp-hopp, az ölébe pottyan a lurkó.


Y-nak volt egy ismerőse, aki amellett, hogy programozott császáros volt, ráadásul a hülyéje nem fogadott orvost - hát leshetett is a kórházban, hogy még a véres lepedőt is csak estére cserélték ki alatta, és csak azért, mert már nagyon bűzlött!Ülök elkenődve, és már nem érdekel a vizsgálat sem, hiába tudom meg, hogy Borsó remekül fejlődik odabent, valahogy nem megy a megnyugvás.


Mert ha - tegyük fel - csak a fele is igaz annak, amit hallottam, már akkor is levonható a konklúzió: szar anya vagyok. Hisz nincs fogadott dokim, és császáros leszek... És már csak azért is hiszek az elhangzottakban, mert a mostanában szülő/szült barátnőim, ismerőseim is mind ugyanezekről beszélnek, egymástól függetlenül is.Sajnálom, nekem nincs havi 10-20.000 Ft a zsebemben magánorvosra, és annak is örülök, ha meg tudom venni a szülésig a szükséges dolgokat. Én sem így terveztem, de az Élet néha produkál kényelmetlen helyzeteket: például, mikor az ember szerdán felmond a munkahelyén, mert hétfőn kezdene egy új helyen - csütörtökön viszont megtudja, hogy terhes, és bukik mindent. Többek között azt a gyönyörű, fix keresetet is, amelyből futná magánorvosra.


Félreértés ne essék, nem a hálapénz a bajom - ha orvost fogad valaki, és elvárja, hogy az akár a szabadidejében is ugorjon az első szóra, és a világ végéről is nyargaljon be a szülésre, az fizesse is meg. Ez természetes dolog, én sem dolgozom másnak a szabadidőmben ingyen.De tényleg itt tartunk?


És senki ne mondja nekem, hogy ez az orvosok/egészségügyisek hibája! Nem, ezt az ifjú szülők alakították így hosszú évek kemény munkájával - hogy 5-6 ember zsebét kell teletömködni, mert ki kell nyilvánítani a hálát, hogy megszülethetett a gyerek.
Csak azt nem értem, miért...


Továbbá, ha én egy reggel besétálok a pakkommal egy kórház kapuján, megállok a nővérpult előtt, és kijelentem, hogy szülni jöttem, császárra vagyok kiírva, és nincsen orvosom, mi fog történni?Próbálom azzal nyugtatni magam, hogy gyerek odabent még nem maradt, de ettől függetlenül valóban érdekel a válasz - milyen esélyekkel induljak így neki a szülésnek?


Mennyi a valóságalapja a fentebb leírtaknak? Tényleg így zajlik minden? Vagy van még egy kis esélyem arra, hogy életem egyik legfontosabb napján esetleg egy ügyeletes orvos is megfogja a kezem, és egyszerűen, szimplán, csak úgy emberileg rám mosolyog?

 

 

 

Van egy sztorija a magyar egészségügy helyzetéről? Megváratták, félrekezelték, megalázták, vagy ellenkezőleg, csupa jót tapasztalt? Küldje el történetét a praxisblog@yahoo.com címre, vagy használja megújult kórházértékelőnket!

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

princess01 2011.09.10. 13:27:10

Jajj. Császárral szültem.Majd 4 nap vajúdás után, fájásgyengeséggel, totál zárt méhszájjal, eső babaszívhanggal, lassan kipurcanó önmagammal.Kaptam oxytocint dögivel, semmi. császárnál a baba után a méhlepényt veszik ki és zárnak vissza.A doki "csak" a hasüreget takarítja ki.Van méhszájtágítás, ha zárt máhszáj van.Nem véres a lepedő???Hát én tudnék mesélni, hogy az első 8 órában mi és mennyi jött ki belőlem. Tehát ugyanúgy tisztultam, mint egy hüvelyi úton szülő anyuka.Aminek nagyon örült a dokim.Én nem érzem magam szar anyának, mivel a 4 nap alat mindent átéltem, és tolófájásokkal, totál zárt méhszájjal vittek a műtőbe.nekem a fogadott dokim és szülésznőm kettőnk életét mentették meg, ha ők nincsenek, akkor az ügyeletes sokiktól és szülésznőktől már valahol máshol lennénk...A dokim az utolsó 20 napban folyamatos 24 órás készenlétben volt, mivel 2 hetet túlhordtam, és előtte is voltak gondok.majd 1 hónapig nem ihatott alkoholt egyszer sem például, lemondott minden programját, minden hétvégén bent volt, mikor vizsgálatra kellett mennem. Ezt ugye senki nem várná el ingyen?!Én is voltam soron kívül UH-n és NST-n azokkal a kismamákkal szemben akik a folyosón megrögződve szidták az összes szemétléda dokit és szülésznőt, és kórházat és mindenkit.Én a vezető doki helyében aki ott a folyosón naphosszat végighallgatta ezeket, úgy vágtam volna ki az össze skismamát, hogy a lába nem éri a földet, hogy menjenek máshová.Nem beszélve arról, hogy egy esetleg elsőbabás, a léygtől is megijdeő anyukában ezeket hallván milyen kőkemény szorongásokat és félelmet ébresztenek.nekem sincs mindig pénzem magándokira, és ha az SZTk-ban úgy viselkednek, ahogy az nem illő hát kinyitom a számat. Érdekes azután ugyanazt a szolgáltatást kapom, mintha fizetnék érte.Egyébként pedig SZTK alapon is vannak nagyon rendes, a szakmájukat szerető orvosok, méltatlanul alulfizetve.Én többségében ezzel találkoztam.

parrre 2011.09.10. 13:43:42

Végigolvastam, mert azt hittem lesz benne valami újdonság. De nem. A halapenz.hu sokat tudna javítani a dolgon.

csib · http://kapirgalo.blog.hu/ 2011.09.10. 13:56:19

Nem olvastam végig a cikket, mert képtelen voltam, olyannyira kesze-kusza írás, aminek se eleje se vége. Oké, hogy egy un. olvasó írta, nem író, de azért kicsit lehetne benne szerkesztgetni valakinek, aki ért is hozzá...
Hogyan képes ilyet az index a címlapra tenni? Hatás-vadászat? Ilyen rég volt már téma a hálapénz, kellett valami kedélyborzoló cikk? Az se baj, ha se füle, se farka. Nekem nem a halapenz.hu, hanem a szanalmas.hu jut eszembe..

VaTi 2011.09.10. 13:57:19

Ez nagyon jó :) Azt hittem, h ha címlap lesz, jönnek majd sorra a horrortörténetek. De nem, sok jó visszajelzés van az "ingyenszülésről" és a császárról is. Szóval Drach, fel a fejjel!
@princess01: 4 nap vajúdás? Jó ég...Nem lehetett fáklyásmenet...

Dr.laikus PhD 2011.09.10. 14:03:22

@csib:

Minderről úgy, hogy végig sem olvastad és meg sem értetted....

Jellemző.

princess01 2011.09.10. 14:04:25

@VaTi: Valóban, de a megváltó császár után már abbahagytam a nemlesztöbbgyerek mantrát. Igenis lesz:-)Remélem még kettő.

DitavonTeese 2011.09.10. 14:08:34

Az ellátás szakmai része felől ne legyen kétséged. Hálapénz nélkül is megkapod a megfelelő ellátást. Lehet, hogy nem fogják a homlokodat kedvesen törölgetni. De valószínűleg erre nincs is szükséged. Én a SOTE II-n szültem kétszer, császárral. Először volt szülésznőm (császárhoz...), halk zene szólt, mindenki körülöttem nyüzsgött. Másodikra nem volt szülésznőm, ügyeletest kaptam. Aki lecseszett, mert nem voltam leborotválva ("Minden anyuka megcsinálja!")és úgy szedte le az erdőt, hogy fájt. De ez lényegtelen. A szülés során nem a lelked a fontos, hanem a gyerek és a Te egészséged. Tehát: kórház legyen, ahol van PIC és ahol éjjel is csinálnak fájdalomcsillapítást. Nyugi és ha már kétszer írtál, számolj be a végkifejeltről is.

princess01 2011.09.10. 14:09:11

@csib: Elmondanám, hogy a terhesség nagyon sok nőből olyan hormoningadozást vált ki, hogy képes vagy naponta 5* sírni.Képzeld, én a fele vérvételen sírva fakadtam, mert úgy viselkedtek velem a kedves nővérkék, mintha a hátsójukból húztak volna ki.Aztán egyszer elszakadt a cérna nálam, azután nem volt ilyen gond. Sőt, még arról is mesélhetnék, hogy a szülés után milyen hormonlöketed van. ezek szerint, ha én akkor írok, hogy valaki meghallgasson te simán a pszichiátriára küldtél volna.

troutman 2011.09.10. 14:10:38

@csib: azér' kis erőfeszítéssel teljesen érthető.

Téged meg beküldtelek a Modorosra. A következő fél évben nem kell saját posztot írniuk.

princess01 2011.09.10. 14:12:13

@princess01: @csib: Egyébként szerintem szegény posztíró csak bátorításra vágyott, és éppen miért is ne itt

Dr.laikus PhD 2011.09.10. 14:13:36

@princess01:

Bátorításra és felvilágosításra. Igen.

csib · http://kapirgalo.blog.hu/ 2011.09.10. 14:17:06

@Dr.laikus PhD:
Én nem a cikk tartalmát kritizálom (mivel ezt nekem nem sikerült kihámoznom, képtelen volt lekötni..), hanem azt nehezményezem, hogy olyan cikk kerül a címlapra, ami olvashatatlan, még egy ici-picit sincsen megszerkesztve. Élvezetes olvasmánynak pedig végképp nem nevezhető. Én ilyesmiket várok el az index-es cikkektől, és nem klisé-gyűjteményt, amire aztán mindenki bólogat, majd elmeséli, hogy a saját szülési élményeit, ami persze kutyát sem érdekel, mert úgyis mindenki a saját sztoriját nyomja. Na itt tartunk most..
Régen a poronty blogon azért voltak olyan cikkek a témában, amik egészen értelmes vitákat generáltak, azt hittem ez is ilyen lesz. Ennyi a bajom vele.

Dr.laikus PhD 2011.09.10. 14:21:21

@csib:

A mondanivalód az Index szerkesztőségnek címezd.

Itt mi értelme van?
Aki elolvasta, megértett, jóval többen, mint te, az a témáról ír a posztolónak.
Te személyeskedsz.

Ettől a saját blogod nem lesz címlapon.

csib · http://kapirgalo.blog.hu/ 2011.09.10. 14:25:06

@princess01:
Én is voltam terhes, többször is, nem kell elmesélni milyen. Nem a posztíróval van bajom, hanem azt nem értem, miért tesz ki egy ilyen cikket az index címlapra.

JanDar 2011.09.10. 14:26:06

Csak példaként írnám, hogy a szomszédunk ugyanannál a dokinál szült 80-ért egy héttel korábban, mint én, csak nekem nem került semmibe, mert pont ügyeletben volt.
Ja rendelésre ugyanabba az sztk-ba jártunk, szintén doki ua., csak ő privát időt kapott, nem kellett várakoznia, de megvágták egy tizessel alkalmanként, én is időpontra mentem, max. félórát kellett várni, és ingyen.
Most ki a hülye?
Ügyeletesnél azért jó szülni, mert ő csak veled foglalkozik, míg a fogadott dokis betegekre rá sem néznek, mondván majd jön a doktor úr.
Szülésznőnél ugyanez volt, ott ültek hárman unatkozva, amikor beestem a férjemmel. Lesték minden kívánságomat. A fogadott szülésznős kismamáknál meg vagy ott volt az övék, vagy épp kávézott vagy cigizett.
Nekem jó volt így szülni kétszer is, főleg gazdaságos, kaptak csokit a végén, de csak azért azt, mert amikor megkérdeztem, hogy miként viszonyulnak egy kis jatthoz, szinte megsértődtek.

princess01 2011.09.10. 14:30:18

@csib: Akkor meg valóban az Index-nek kellene írnod, mert így csak szerencsétlen posztírót alázod meg.Akaratlanul is.

csib · http://kapirgalo.blog.hu/ 2011.09.10. 14:42:49

@princess01:
Kicsit másak a fogalmaink a megalázásról azt hiszem. A kritika nálam nem megalázás. Talán a posztíró szemében sem. Ha igen, akkor bocsánat érte így látatlanban is, nem ez volt a célom. Szép napot!

Vitez Belizar · http://agoraanomalia.blog.hu/ 2011.09.10. 14:43:07

Két szülésen vagyunk túl, egy petákot nem fizettem senkinek, elvből, és nem volt semmi gondunk senkivel. Mindenki tette a dolgát, jól. Utána volt egy kis ajándék, mert az szerintem jár egy ilyen nagy alkalomhoz az arra érdemelteknek (legalábbis a mi életünkben, és így tényleg hálából megy). Ez csak azért osztom meg, hogy saját példámmal is alátámasszam, ezt a hülye fizetős rendszert a "kliensek" tartják fenn, mert önös érdekből többek akarnak, mint a többiek. Pedig igazából nem is kapnak többet, mert a lelkiismeretes orvos és nővér amúgy is jól dolgozik, aki meg nem, az a lóvétől sem fog. EMBEREK, NE FIZESSETEK!

Köldökszösz (csodalampa) 2011.09.10. 14:44:14

Én meg csak ezt az egyet nem értem:

A doktor miért az adófizetők pénzéből fenntartott rendelőben, az adófizetők által finanszírozott eszközökkel végzi a fizetős magánrendelését?

a fej nélküli ember 2011.09.10. 14:45:16

Ne stresszeld magad hülyeségekkel, inkább pihenj, amíg tudsz :). Nálunk aki éppen rendelt ahhoz mentünk, amikor kellett, mert a munkahelyi beosztás ritkán igazodik egy adott orvos rendelési idejéhez. A császár is teljesen felkészületlenül ért, a berendelt rutinvizsgálat után 1 órával már megvolt a gyerek, 2 héttel korábban a várt szülésnél. Nem volt keret hálapénzre, ettől még ugyanolyan ellátást kaptunk, mint bárki más. A gyerek gyönyörű, okos, eleven, fel a fejjel :)

Drach 2011.09.10. 14:48:30

Először is köszönöm szépen mindenkinek, aki próbált valamilyen - többnyire racionális - módon megnyugtatni, esetleg a saját, vagy közeli rokonságában történt szülésélményt is megosztotta.
Tisztában vagyok vele, hogy nem minden fekete vagy fehér, de mégis úgy gondolom, hogy az az anyagi felhajtás, ami ma a szülés körül zajlik, néha már röhejes - és igen, ijesztő.
És újfent hangoztatom, én ezért nem az orvosokat, egészségügyben dolgozókat hibáztatom, hanem a szülőket, akik ilyen mértékűre tornázták ezt az egészet.
Fizessen az orvosnak, aki akar, a kapott vádakkal ellentétben NEM EZ zavar. Mindenki arra költi el a pénzét, amire akarja.
DE NE LEGYEN ELVÁRÁS. Szülő nő és szülő nő ne álljon szemben egymással csak és kizárólag emiatt.
És ne kelljen egy kalap carnak éreznem magam, amiért nekem nincs lehetőségem költeni ilyesmire.
És azt is kötve hiszem, hogy ez még mindig a felső tízezer "kiváltsága" volna - nem egy olyan kismamát ismerek, aki a férjével együtt szintén nincs eleresztve anyagilag, és ennek ellenére mégis kicsikarja a magándokira valót - feláldozva más egyéb dolgokat. De ez az ő dolguk.

Nagyon remélem, hogy igazuk lesz azoknak, akik azt írták, így sem lesz majd semmi baj a szülésnél, és remélhetőleg normális hozzáállást fogok tapasztalni - ha természetes úton szülnék, nem is problémáznék ezen, csak így, hogy császár, kissé parázok. De őszintén bízom, hogy igazuk/igazatok lesz.

Annak, aki kérdezte, hogy miért lesz császárom: van egy visszatérő nőgyógyászati problémám (egészen konkrétan fertőzés), és noha már két éve kezelik, de mindig előjön, mint most, a terhesség alatt is. Több orvosnál is jártam már vele, de nem sikerült véglegesen megszüntetni, ezért indokolt a császár, nehogy problémát okozzon a picinél.

Scala 2011.09.10. 14:55:05

@csib: @princess01: szerintem se itt és most kéne feszegetni, mit tesz ki az Index címlapra! Volt már jobb, volt rosszabb. A levél szerzője aktívan részt vett a kommentelésben, látja amit írsz; tele kétségekkel hat hét múlva műtétre várva írt ide. Sértő, és felesleges amiket hozzászóltál. (A levél olyan amilyen, kicsit csapong, nem az én értékrendem, de megértettem miről szól, a lényeg mellett tehát a stilisztika vagy minőségellenőrzés messzemenően másodlagos.)

portugéza 2011.09.10. 15:00:27

@zsoci:

"miért is kell magyaroszágon ennyiszer , ennyi vizsgálatnak alávetni egy kismamát? Más országokban van 1 Uh aztán szülünk (...)?"

Azokban a más országokban (Anglia, Skandinávia, ...) gyakoribbak a születési rendellenességek. Ez kell nekünk?

csib · http://kapirgalo.blog.hu/ 2011.09.10. 15:02:41

@Scala:
Nézd, aki ír egy ilyen levelet és közhírré teszi a bánatát, örömét, az a nyilvánossággal azt is vállalja, hogy kaphat negatív kritikát is.

mangalor 2011.09.10. 15:08:06

@Drach: A SOTE I nagyon profi császárban és az utógondozásban is. Ha van beutalód, reggel 7-fél8-ra bemész a motyóddal, leadod az összes papírt, csinálnak ctg-t, kérnek friss vizeletet (ott helyben kell pisilni és el is végzik az elemzést), vérnyomásmérést, annak az eredményével felküldenek majd a Pavilon2-be, ott mindent elmondanak (meddig ehetsz és mit, mikor kell kelned, mikor kapod a beöntést, mivel tusolj a műtét előtt, mit vihetsz a császáros őrzőbe stb, még egy papírt is kapsz majd róla), nincs lacafaca, mindenki pontosan, gyorsan dolgozik és angyon értik a dolgukat. és senki nem vár borítékot. akkora a pörgés, h nem is érnek rá. másnap fognak műteni valószínűleg. az nem biztos, h első leszel, de a délelőtt folyamán sorra kerülsz. téged nem küldtek anesztes konzultációra? nekem kellett mennem, ott teljes anamnézist csináltak, és az már a műtétemre ott volt az éppen aktuális altatóorvosnál. anesztesek is állati rendesek, mondjuk, nekem még nem sikerült olyannal találkoznom (pedig ez volt a 4. császárom), aki nem volt végtelenül kedves velem, pedig semelyiknek nem dugtam borítékot a zsebébe (sem előtte, sem utána). végig beszéltek hozzám, hogy mondjam, hogyan érzem magam, simogatták az arcomat csak úgy, hogy megnyugodjak (mert azért félelmetes, amikor nagyon leesik a vérnyomás:)).
szerintem az lenne a legjobb, ha még most bemennél és a kórházban feltennéd a kérdéseidet (a SOTE I - nél a terhesambulanciára kell menned, bejárat, bal kéz felé, rengetegen ülnek), de legalább betelefonálni, hogy ez a helyzeted, hogyan zajlik a dolog. Ne félj, minden orvos nagyon profi és kedvesek is a körülményekhez képest (én mondjuk nem várom el a füligvigyort, mézemázos szavakat, nem azért van ott egyikünk sem), de ami a legfontosabb, hogy elég jól kommunikálnak, én legalábbis mindenről kaptam tájékoztatást.
A császáros őrző nagyon-nagyon profi, senkit nem hagynak vérben:))) ezt aki mondta, hazudott. Három kórházban volt szerencsém a 4 császárhoz, és egyikben sem volt ilyesmi. én mindenhol tényleg nagyon jó ellátást kaptam. a csecsemős osztályon is mondják, hogy szólj, ha véres lesz valami, hoznak új lepedőt.
Ahogy fentebb valaki írta, nincs olyan, hogy csak azért, mert nem fizetsz külön, nem úgy fogják csinálni a műtétet. A SOTÉban éppen, hogy sok az olyan, aki nem fizet (TB-t sem) és őket is kivétel nélkül maximálisan ellátták, amikor én ott voltam, nem láttam kivételezést.
sok sikert! és kérdezz nyugodtan! illetve ne engedd magad lerázni! nem azért akarnak lerázni, mert nem akarnak válaszolni, hanem mert baromi sok a dolguk, de fognak válaszolni, ha kitartó vagy!:)

mangalor 2011.09.10. 15:30:14

@nem sárga tetű:
Felháborító, hogy egyes kommentelők félisteneknek képzelve magukat a közpénzen fenntartott rendelésekre járnak anélkül, hogy egy peták adót és TB-t fizetnének a közösbe. És felháborító, amikor ennek hangot is adnak a tömött váróteremben pl:)
És felháborító, hogy egyesek retkesen, mosdatlanul jelennek meg ezeken a rendeléseken, és elvárják, hogy mindehhez az orvos/nővér jó képet vágjon, és még sorolhatnám az utóbbi időben szerzett tapasztalataimat:)
demagógia, nem sárga tetű a neved:D

zellerlevél 2011.09.10. 15:45:24

@Drach:

De miért foglalkozol a többi szülő nővel? Illetve: miért azokkal foglalkozol, akiknek nagy a hangjuk?
Keress olyanokat, akik nem fizettek, és elégedettek voltak. Beszélgess velük, kérj tőlük tanácsot.
A legfontosabb jótanács pedig ez: a babavárás, kisbabázás ideje alatt a legfontosabb és minden téren legkifizetődőbb a pozitív hozzáállás.

prolee 2011.09.10. 15:46:45

@Drach: "Fizessen az orvosnak, aki akar, a kapott vádakkal ellentétben NEM EZ zavar."

Na látod! Ez a helytelen hozzáállás vitte el erre a szintre a hálapénz problémát!

Engem igenis zavar, hogy valaki - velem ellentétben - előre "hálapénzt"??? fizet, vagy állami intézményben magánrendelést vesz igénybe. Azért zavar, mert az ilyen ember azért tejel, hogy velem szemben jogosulatlanul előnyben részesüljön. Ez pedig kutya közönséges korrupció.
Feljelenteni!!!!!

sztrugackij 2011.09.10. 15:52:10

@Drach: "Most váltsak kezelőorvost? Hat héttel a szülés előtt? Nem túl késő már ehhez? "

Sógornőm magánrendelésre járt szorgalmasan(nem milliomos,hanem külföldi állampolgár),fizette a vizsgálatokat.
A szülés napján az orvosa nem ért oda időben és az ügyeletes orvosnőnél szült.
Kedves volt és ügyes.Már az orvosnő!
Nem kell pánikolni!
Akár orvost is válthatsz!

Scala 2011.09.10. 16:29:51

@csib: Így igaz. Kaphat hideget, meleget, ízlés szerint.

Uninvited 2011.09.10. 16:34:55

@Drach: nem kell pánikolni, részemről én fizettem amikor a fiam jött, jobbára a magam, de leginkább a feleségem megnyugtatására. Ha nem lett volna miből, akkor nem fizettem volna én sem. A tapasztalat az, így körbenézve a barátaimat és utólagosan értékelve a mi szülésünket, hogy a szülészeten általában normális emberek dolgoznak, ha van pénzed, ha nincs. Nagyon kevés a kretén, de hidd el azokon a pénz sem segít,az ilyeneket ott a helyszínen a helyén kell kezelni. Erélyesen, határozottan. Ma úgy értékelem a múltat, hogy nem volt kidobott pénz. Az orvos ott volt, a szülésznő is, minden klappolt, a gyerek is egészséges. Előtte is, utána is alaposan megnézték az asszonyt, figyeltek rá. Egyébként bent voltam én is de ott is minden rendben ment. Egy ajtóval odébb egy sima ügyeletes szülés ment, azzal is minden rendben volt, beszéltem az apával pár szót, nem panaszkodott mert nem volt miért. Normálisak voltak mindenkivel. Ennyi.

HMF 2011.09.10. 16:56:14

Inkább irigységnek érzem a posztot,mint aggódásnak....Most hogy jön ide,hogy ki hogy öltözik, parfümáradat (pénzkérdése?):)

Ugyan már....

El fognak látni pénz nélkül is,de ha mások anyagi helyzete zavar,azt csak te tudod befolyásolni.

Most szörnyű vagy nem szörnyű,bizony az emberek lóvé pumpálás mellett biztonságban érzik magukat.

sárga nyúl 2011.09.10. 17:05:42

Nekem volt fogadott orvosom. Rajta kívül egy orvos mosolygott rám még a vajúdás alatt, és szülés után egy kérdezte meg, hogy vagyok (és persze a többiektől is). Az összes többi (jó sokan) mogorva volt, sőt az egyik kifejezetten bunkó. Mikor problémám volt és viziten ennek megfelelően válaszoltam, simán lepattintottak azzal, hogy kérdezzem a saját orvosom. A szülésznők viszont nagyon rendesek voltak mind. A csecsemős nővérek egy kivétellel katasztrofálisak voltak.
A fogadott orvosomhoz a magánrendelésére jártam, viszont azonkívül semmi pénzt nem kért (mindamellett adtunk egy keveset, mert dicséretesen kibírta a visításom a szülés közben. :D ) A szülésznőknek is adtunk valamennyit (értelemszerűen utólag), mert rendesek voltak.
Egyébként nagy mázli volt, hogy volt fogadott orvosom, mert a terhességem közben adódott egy "kis" probléma, és ha akkor nincs "protekcióm" az azonnali vizsgálatokra és sebészetre, akkor lehet, hogy nem műtenek meg időben, és egész komoly gondom lett volna ebből később.
Viszont az összes barátnőm fogadott orvos nélkül szült, egyiknek sem volt semmi gondja, sőt, ketten még epidurális érzéstelenítést is kaptak, míg én nem! :O
OFF: Köszönöm a tanácsokat, eljutottunk a körzeti sebészhez, 1 percet sem kellett várni, 5 perc alatt lezajlott a vizsgálat. Sajnos műtét. Megmondta az orvos, hogy kihez kell menni, jövőhéten már viszem is a megelőző vizsgálatra.

andlagókandalló 2011.09.10. 17:09:01

no, egy fontos dolog, csak hogy legyen egy kis pszichológia is a dologban. alaptétel: amiért fizetek (sokat), az sokkal értékesebb. folyomány: ha tömöm a pénzt a magánorvosba, akkor onnantól kezdve a normál ellátás lesz a legnagyobb trágya a világon. és aki nem teszi azt, amit én, az rosszul csinálja. na, innen jön az, hogy rémtörténetek terjednek.

természetesen ha valaki megengedheti magának anyagilag, az ki fogja fizetni, miért ne tenné. ahogy drágább autót is vesz, és leszólja a szuzukit. ami adott esetben ugyanúgy, kényelmesen elvisz a-ból b-be.

persze ezért nem kell rosszindulatúnak vagy butának tartani az embereket. ez egy természetes lelki jelenség

neccharisnyás útonálló (törölt) 2011.09.10. 17:13:33

Van itt egy logikai baki, amit nem igazán értek. SZTKs orvosnál ücsörgő kismamák -akik ugye hozzá járnak- mondogatják, hogy mennyire nem ember az, aki SZTKsnál szüli a sajátját? De facto magukat IS gyalázzák?!!!

Más. Még nem tartok ott, ezért a kérdés. Teszem azt nem császár, hanem hagyományos. Lehet kérni a lumbális érzéstelenítés mellőzését vagy mindenképp a gerincedbe döfik azt a tűt?

Dr.laikus PhD 2011.09.10. 17:14:58

@neccharisnyás útonálló:

Akkor szülsz érzéstelenítés nélkül amikor akarod. :-)

sárga nyúl 2011.09.10. 17:23:40

@Dr.laikus PhD: Nem teljesen értettem, amit az orvos mondott. Mintha azt mondta volna, hogy nem az aranyér az igazi gond, hanem a nyálkahártya (???). Meg, hogy nem vészes, nincs komoly baj, de műteni kell epidurállal és sajnos ki fog újulni idővel. :(

sárga nyúl 2011.09.10. 17:26:45

@sárga nyúl: És igazad volt, mert fel tudott írni olyan (bekeverős) kúpot, ami jelentősen javított az állapotán! Irtó mérges vagyok, hogy eddig nem volt hajlandó eljönni az orvoshoz. Jól le is lettünk szúrva.

Dr.laikus PhD 2011.09.10. 17:26:50

@sárga nyúl:

Jobbulást az anyukádnak!
Ez a kiújulás nem jó, de lesz zárótok akkor már tudsz tanácsot kérni Piroskától.

sárga nyúl 2011.09.10. 17:34:07

@Dr.laikus PhD: Igen, meg Adamantiumtól (ha erre jár). Csak sajnos most retteg a műtéttől, de nagyon. Egy ismerőse aranyér műtét közben halt meg. (Tudom, mások meg a villamos alatt, de nem bírom megnyugtatni.)
Köszi!
Egyébként az orvos kifejezetten kedves volt, türelmes, nyugodt, a nővérke meg egy angyal.
(Az viszont már tényleg vicc, hogy mikor bementünk, az orvos első dolga az volt, hogy megkérdezte TŐLEM!!!! (pedig tudta, hogy nem én vagyok a betege), hogy rosszul vagyok-e - indulás előtt elfelejtettem sminkelni, és a vashiánytól úgy nézek ki továbbra is, mint egy zombi- pedig szegény anyukám akkor épp tényleg nagyon nem jól volt. Viszont milyen lelkiismeretes orvos!!!)

Dr.laikus PhD 2011.09.10. 17:37:17

@sárga nyúl:

Blogmotor bolond. Frissítés után jelent meg a folytatás.
Jó, hogy elmentetek.
A leszúrás az jogos.
Szenved az ember anyja és hatökör se húzza el orvoshoz. Naná, hogy kikap szegény. ;-)

sárga nyúl 2011.09.10. 17:42:10

@Dr.laikus PhD: Az a legkevesebb, de még anyukám barátnője is felhívott, hogy milyen család vagyunk mi, hogy nem visszük orvoshoz. :O

Gyarló Hintaló 2011.09.10. 17:45:25

Szerintem ha ennyit stresszelsz a szülésen, a gyereked traumát fog kapni odabent és kevésbé lesz életrevaló!

Dr.laikus PhD 2011.09.10. 17:48:25

@sárga nyúl:
Át lehet adni a gyámságot. ;)
Csak egy napra, amíg az orvoshoz elcipeli.

Habár lehet, hogy a keserv megosztása mással gyógyítóbb erejű mindennél.

Ne foglalkozz vele, túl lesz rajta. Ha valami nyálkahártya probléma, némi diétával talán lassítható a dolog, de ez csak spekuláció.

Dr.laikus PhD 2011.09.10. 17:50:20

@Gyarló Hintaló:

Hüleséget nem tanácsolunk! :DD

sárga nyúl 2011.09.10. 17:53:56

:D

Igen, ez biztos.

Annyiban mindenképp, hogy egyrészt nagyon le kéne fogyni, mert az ilyesminek nem használ a túlsúly (csak alulműködő pajzsmiriggyel ez nagyjából lehetetlen), másrészt az erőlködés biztosan árt, úgyhogy egy életmódváltásra biztosan szükség lesz.

Jövőhéten beszámolok a kórházi tapasztalatokról.

Hagrid 2011.09.10. 17:56:08

Kedves levélíró! Mi is aggódtunk a feleségemmel, de megnyugtatlak, a dokin nem sok múlik, a szülésznőnek érdemes adni némi hálapénzt, azt is inkább utána. Az ügyeletesek szerintem sok helyen rendesek, járj utána, hogy hol és kiknél érdemes szülni. Ha fizetsz, csak rontasz a helyzeten, mert a kiszolgáltatottságunkon erősítesz.

Dr.laikus PhD 2011.09.10. 18:27:25

@sárga nyúl:

Te mit tapasztalsz.
Mamád sötét látásmódja a pajzsmirigye miatt van.
Azért még így is le lehet fogyni, ha elég rosszul érezte magát akkor talán hajlandó lesz az életmód váltásra.

Nem irigyellek. :(

csak néha benézek ha marhaságot látok 2011.09.10. 19:08:38

@Hagrid: szerintem se sok múlik főleg ha sürgősen operálni kell, majd a szülésznő fogja felvágni a kismamát ugye?

csak néha benézek ha marhaságot látok 2011.09.10. 19:13:39

egyébként a szülészet-nőgyógyászat az egy pénzre menő szakma, de miért is?
mert ugye a magyar anyuka elvárja, hogy kulturált környezetben csúcs gépekkel, pihent, kedves orvos lássa el, mindig ugyanaz az orvos és ott legyen a szülésnél is hajnal 3 kor bár éppen nem ügyeletes, ezt ugye nem állja a biztosító, mert az csak a mocskos sztk-t, ősrégi gépet, hullafáradt orvost, lepukkant szülőszobát áll és az ügyeletest. a különbséget valakinek meg kell fizetni, jobb helyen ezt a magánbiztosító teszi, magyarországon a beteg.
érdemes megnézni mi van kiírva németországban az osztályvezető főorvos szakrendeléséhez: csak magánbiztosítottakat fogad, vagy aki megfizeti a kettő közti különbséget. a főorvosoknál hasonló a helyzet tehát a rendszer nagyon hasonló más finanszírozással és természetesen számlával

serfecs (törölt) 2011.09.10. 19:44:25

@Dr.laikus PhD: @miklos.rabai: menstruációkor is kinyílik a méhszáj, kb 1 cm-re (fél ujjnyi), ezért nem ajánlatos menzeszkor strandolni.

sárga nyúl 2011.09.10. 20:28:45

@Dr.laikus PhD: Depresszióssá tesz az alulműködő pajzsmirigy?
Nem olyan egyszerű ez se. Alig eszik valamit, viszont folyton kekszet rágcsál a reflux miatt. Mondtam neki, hogy szedjen PP gátlót, de nem akar.
Miért? Nekem kutya bajom... Még arra is volt időm, hogy megcsináljam ezt: www.auti.hu (nonprofit oldal). Talán @Panni75: -t érdekli.

pirimogyoró 2011.09.10. 20:36:20

@jágör68: Nincs TB-je, 140 ezer forintot vasalnak be rajta részletekben, mert nincs pénzük.
Abba kéne hagyni a folytonos fikázást, mert nem tudsz róluk semmit. Olvass néha az fn-en, hogy jártasabb legyél a témában.
Sok okostojás nyavalyog, minek van annyi gyerekük... Ahol nincs pénz ételre, világításra, ott óvszerre sincs.

serfecs (törölt) 2011.09.10. 20:36:39

@sárga nyúl: hú, köszi szépen, amint hazamegyek, elviszem s kisfiamat a Bethesdába, szeretnék már végre biztosat tudni és pontot tenni az ügy végére.
Az oldal szuper! Csak a vírusirtó kicsit sípol miatta. De az mindenért sípol :-)

sárga nyúl 2011.09.10. 20:44:32

@Panni75: Igen, valamiért a McAffee nem szereti. Fogalmam sincs miért. A NOD32 nem rinyál miatta.
Majd ha tudsz biztosat, üzend meg légyszi. Drukkolok Nektek!

serfecs (törölt) 2011.09.10. 20:46:15

@sárga nyúl: köszi, megüzenem mindenképp! :-))

Beteges 2011.09.10. 20:46:39

Tavaly történt, hogy átjelentkeztem a lakásomhoz legközelebb eső háziorvoshoz.
Gondoltam, hogy jelentősen csökkenni fog az esetleges várakozási idő. Ha másért nem, hát a közelségből adódó időmegtakarításból. Tévedtem! Tudni kell, hogy a rendelés hétfőn, szerdán és pénteken reggel 7.00-11.00-ig tart, kedden és csütörtökön 13.00-16.00-ig.
Én hajnal 4.00-kor kelek, 5.00-kor indul a buszom a munkahelyemre és 14.45-re érek haza. A délelőtti rendelésre szabit kellene kivennem, de a délutánira már elvileg simán oda kellene érnem! Kellene, mert a következő képpen jártam. Egy keddi napon,- belső szervi betegség miatt,-a busztól egyenesen a rendelőbe indultam, de zárva találtam. Ki volt írva, hogy ma egyéb elfoglaltság miatt, csak 14.30-ig van rendelés. Már nem engedtek be a rendelőbe. Gondoltam, majd majd csütörtökön újra eljövök. Sajnos ugyanez a felirat várt. A doktornő ugyanis a fizető magánbetegeit ment ismét meglátogatni. Sebaj,- gondoltam, majd jövő héten hétfőre veszek ki egy szabit és újra eljövök.
Hát rosszul gondoltam. A doktornő ugyanis egész héten szabadságra ment és az a doktornő helyettesítette, akinek a körzetéből eljöttem. Na, akkor mégsem megyek be, hanem majd jövő héten újra jövök. Hétfőn űjra szabit vettem ki és legnagyobb meglepetésemre, csak az aszisztenseket találtam a rendelőben, ugyanis a doktornő az előző heti helyettesítést adta vissza a másik doktornőnek. Na de miért a saját körzete rendelésén? Azt a tanácsot adták az aszisztensek, hogy ha sürgős, menjek el a város másik végében található rendelőbe, mert ezen a héten ott rendel.OK! Kerékpárra ültem és felkarikáztam. Már az gyanús volt, hogy tele volt a rendelő betegekkel.A 7.00 órakor kezdődő rendelésre 10 órakor még nem érkezett be a doki, mert a magánbetegeinél volt. Ekkor feladtam! Elmentem egy szakorvosi magánrendelésre. Nem kellett szabit kivennem, mert délután 15.00-19.00-ig rendelt, nem kellett várakoznom viszont 5.000 Ft-ért azonnal foglalkoztak velem és ezzel véget ért a kálváriám.

Luizmicsek 2011.09.10. 20:50:28

Szia, februárban császároztak ikrekkel. A műtét nem para, kb 20 perc az egész, az éppen bent lévő team végzi, ha nincs fogadott orvosod. Nekem ugyan volt, de mindenki rendes volt, általábana szülészeteken normálisak.
Oxitocint egyszer kaptam, egyből utána, 6 hétig tartott a vérzés, méhszájtágítás nem volt. Az első nap műtét után elég halál, mert nagyon fáj, de napról napra jobb. Te most a babával foglalkozz, ne az illatfelhőkkel. Bent nem fog maradni, tök mindegy ki segíti világra.
És miért javasolt az orvos császárt? Farfekvés? Vagy esetleg nálad van valami gubanc, hogy nem engedi természetesen?
Nálam az A magzat faros volt, a másik haránt, a hülye főorvos meg értetlenkedett, hogy a dokim miért akart császárt, és miért nem próbáltam meg természetesen. Mondtam neki, ha szeretné, megszülheti őket helyettem, amúgy pofaberolóle.
Sok sikert, jó babázást:)

Dr.laikus PhD 2011.09.10. 21:11:49

@sárga nyúl:

Tud ilyet csinálni a rossz működés.
Ki kell vizsgálni. Refluxot is. Van rá jó gyógyszer és nem kell a hizlaló keksz.
Fogyni jól a szénhidrát megvonással és a rendszeres evéssel lehet.

Gyönyörű az oldal, gondolom fejlődik még, de szép.

cenzorilla 2011.09.10. 21:17:14

@jágör68:

Változtass a stílusodon, mert hosszú időre kitiltalak.

turorudi · http://check.blog.hu 2011.09.10. 21:29:08

Az a bosszantó, hogy szülészek kiprivatizálják a kórház infrastruktúráját. Mindhárom gyerekkel jártunk orvos magánrendelésére, ami úgy zajlott, hogy szerda este elmentünk a magánrendelőbe, ami egy bérelt szoba 1db ággyal, műszerezettség nélkül. Ott kicsengettük a 10 rugót, majd másnap reggel 7-re bementünk a kórházba UH-ra. És mindez fekete jövedelem az orvos számára, olyan havi 2-4 millió között. A mi orvosunk pl. az iwiw oldalára azt írta magáról bemutatkozásképpen, hogy "segítek embereken, akik ezért hálásak nekem". Ez vérlázító pimaszság!
A szülészi korrupció egész egyszerűen úgy lenne mogoldható, hogy aki magán praxist folytat, az nem dolgozhat kórházban, így rákényszerülne saját infrastruktúra kiépítésére (futná rá), így aki kórházban szül, az max. a szülés után tényleg csak megköszönésképpen adhatná a hálapénzt (ami más mint a kiprivatizált praxis). Én legalábbis hálás voltam még a szemét, iwiwes korrupt orvosnak is a problémamentes szülésért.

qbr 2011.09.10. 21:36:49

@Beteges:
- Elég furcsák a rendelési idők, amiket írsz, mert ha jól tudom, a háziorvosoknak elő van írva, hogy a délutáni rendelés 3-tól vagy 4-től kezdődjön és este 7-ig vagy 8-ig tartson.
- Azt sem értem, hogy mi az, hogy magánbetege van egy háziorvosnak? Én nem nagyon hallottam még ilyet, hogy egy háziorvos magánpraxist tartson fenn a praxisa mellett, meg aztán ki menne el egy ilyen magánpraxisba, amikor elmehet a háziorvos rendelésére?
- A helyettesítő orvossal mi volt a probléma? Ha már ott voltál, miért nem mentél be?

SusanneF 2011.09.10. 22:21:26

Kedves Kismama!
Ne hagyd,hogy a babavárás hátralevő idejét bármi is megkeserítse!
Azok a várandósok,akik valamennyi időt kénytelenek bentfeküdni a szülés előtt kórházban,azt mondják a legrosszabb a sok rémtörténet....ne hallgasd meg!
Amúgy is minden szülés,minden császár,és minden történés más-még ugyanaz az anyuka sem szül 2x ugyanúgy!!!
Informálódj reálisan,netről,védőnőtől.orvostól,szülésznőtől,szülésfelkészítőn....stb.

Arról itt és most nem esett szó,hogy van,aki úgy dönt,hogy csak szülésznőt fogad,vagy dúlát-mert nekik van módjuk ott lenni a szülés megindulásától a végéig.
Az fogadott orvost a legtöbb esetben nem is értesítik,csak,amikor már kb.3 ujjnyi a méhszáj,addig a felügyelet,és döntés a szülésznőé,és az ügyeletes orvosé....
Vannak országok,ahol NEM LEHET orvost fogadni,CSAK intézményhez ragaszkodhat a kismama.
Hollandiában pedig valóban a szülésznők vezetik le a szülést,és CSAK akkor avatkozik be orvos,ha szükséges.

sárga nyúl 2011.09.10. 22:27:48

@Dr.laikus PhD: Azt kivizsgálták neki, kap rá gyógyszert is, valamennyit fogyott is tőle. Sajnos reflux ügyben nem hajlandó semmit lépni. Felnőtt embert nemigen lehet orvoshoz cibálni, beosztani az étkezését. :(

Igen, folyamatosan bővítem. Eddig az alapot próbáltam (-tuk: a férjemmel és a barátnőmmel) összehozni, még nagyon sok munka van vele.

SusanneF 2011.09.10. 22:29:43

Amúgy nekem 3 szülésnél volt fogadott orvosom,akinek akkor még-eldönthettem,adok-e,és mennyit...
Negyedszerre nem,mert csak akkor lett volna esélyem,hogy újra megfogadjam,ha-10 éve-havi 7 ezret fizetek,erre nem telt.
A 35. hétig úgy voltam vele,hogy bemegyek az adott intézménybe,ahol már 3 gyermekem született,és nem fognak elküldeni...
Csakhogy!
A 36. héten már bizonyos lett,hogy a bébi faros marad,olyan kevés volt a magzatvíz.
Az adott kórház a természetes szülés híve,és nem jósoltak-javasoltak császárt.
SENKI NEM vállalt el,2 hétig sírtam,szinte minden nap,itt egy egészséges baba,hogy fog megszületni,hol,kinél?
A gyermekorvosom is megkérdezte,hogy ugye,nem akarok egy faros szüléssel ügyeletre menni?
Nem akartam.
Csütörtökön találkoztam egy esélyes doki helyettesével,péntek este elment a víz,szombaton reggel császározott,mert.....a baba azért volt faros,mert nem tudott volna megszületni,elvéreztem volna....ez utólag kiderült.

partfish 2011.09.10. 23:26:01

a kelenfoldi st.laszlo korhazban az a korhaz igazgato elmondasa szerint a kezdo szulesz orvosok kb 2 milliot visznek haza. azt mondta kepzeljuk el, mennyit visznek haza a sztar szuleszek. mindezt persze adomentesen, feketen. ertheto, hogy erdekeltek a jelenlegi rendszer fenntartasaban, a korrupcioban. hiszen nem mas a halapenz. ha pl. egy rendornek, vagy akar egy tanarnak adnank halapenzt, mert elegedettek voltunk a munkajukkal, az mar megvesztegetesnek szamitana. mi a kulonbseg?

2011.09.11. 13:55:33

@jágör68: Még jó hogy nem te döntöd el, ki maradjon csendben és ki beszélhet. Billentyűzetet meg mindenki olyat használ, amilyet akar, valamint onnan osztja az észt, ahonnan kedve támad. Ahogy te is. Talán nem véletlenül törlik a kommentjeidet.

tódór piroska 2011.09.11. 14:39:15

@partfish: Kelenföldön nincs St. László Kórház.

qbr 2011.09.11. 14:55:53

@tódór piroska:
Hát igen, ha kelenföldi, akkor Szent Imre, ha Szent László, akkor viszont Ferencváros.

@jágör68:
egyrészt bagoly mondja:), másrészt ha valaki mobilról ír, sokszor az sem használ ékezeteket

2011.09.11. 14:56:23

@tódór piroska: :-)Lehet, hogy Imrét akart írni.

2011.09.11. 14:57:47

@Turchi: ...ahogy már írta qbr is

qbr 2011.09.11. 14:59:45

@partfish:
Be kéne linkelned az eredeti szövegkörnyezetet:
ÉVI 2 millió nettó egy jó kezdő orvosi fizetés, de azért emiatt nem kellene felháborodni
A havi 2 milliót meg nem hiszem el.

tódór piroska 2011.09.11. 17:34:40

@qbr: nincs eredeti szövegkörnyezet, az egész egy hatásvadász nagyotmondás, engem a " ki tud nagyobbat lódítani" vetélkedőre emlékeztet. Egy kezdő orvos, sajnos, nem keres évi 2 milliót.

Dr.laikus PhD 2011.09.11. 17:42:05

@tódór piroska:

Havi 20 szülés kéne sztár áron.

tódór piroska 2011.09.11. 18:14:11

Kicsit restellem, hogy ilyen nyilvánvaló provokatív hazugsággal foglalkozunk (partfish kommentjére gondolok), de közben rájöttem, hogy miért írt kelenföldi Szent László kórházat: ha csak Szent László, vagy egyszerűen László Kórház igazgatójára hivatkozik, az ugye egyértelműen, könnyen azonosítható, és komoly jogkövetkezményekkel jár(hat)na a hazugsága. Viszont így, hogy direkt egy nemlétező kórház igazgatójára hivatkozik, nem kell tartania semmiféle peres eljárástól. Ügyes.

Nihilla 2011.09.12. 08:28:42

Én nem Mon. szültem,de az első pár vizsgálatot otthon csináltattam meg,SZTK alapon mert ingyen volt.A szülésre már Szabadkán került sor addig 2 uh vizsgálat és egy ctg volt csak.Fogadott orvosom nem volt,de ha lett volna sem kérhetett volna "hálapénzt",mert lecsuknák érte.A szülészet dolgozói meg örültek a süteménynek amit azért kakptak mert foglalkoztak velünk.Talán otthon sem ártana a börtön a szemtelenebb orvosoknak,akik már maguk sem tudják h mennyit is érnek.

partfish 2011.09.12. 08:36:58

@qbr: ha nem hiszed, csak szamold ki, mennyit kap egy orvos a szulesekert, es a kezelesekert. nem nehez.
emlekezz vissza, hogy par eve letre akartak hozni egy oldalt, hogy melyik szulesz mennyit ker egyszulesert es mennyit egy vizsgalatert. parhetre ra szemelyisegi jogok miatt betiltottak az oldalt.

cenzorilla 2011.09.12. 08:58:33

@partfish:

Lehet erről beszélni, de légy okos és számolj.
Butaságot nyomatékosítani nem kell kórházigazgatóval, mert hamar kiderül, hogy nem tudsz számolni.

Tehát csak reálisan. Itt sok a nő aki már szült, ha olvasod a nagy része nem fizetett.

somogyi lyány 2011.09.16. 18:41:44

Somogy...2 kórház,ugyan az a kérdés,szemtől szembe:-Doktor úr! Mibe kerül nekem ,ha az éjszaka közepén miattam kellene felkelnie?
I.:-Nem mondok semmit, amit önök megengedhetnek maguknak.
II.:-A kollegáim épp olyan jó szakemberek mint én.
Szerintetek????
Most lesz az ötödik csemeténk, nincs "fogadott orvosom" se bába,se szülésznő.2xvolt csodás munkát végeztek.... ,de soha nem tapasztaltam máskor,hogy bunkó a személyzet....mondjuk én inteligensen,kedvesen kiállok a szülőágyon is magamért/pl:hogy nem szeretném a lában kengyelbe rakni vagy hanyatt fekve szülni/ és láss csodát működik

ladybird83 2011.09.19. 16:05:12

CoIT kommentjére reagálnék, hogy ne 120 ezer legyen az orvosok bére, mert, hogy várjuk el tőlük így az odaadást.
??? Egy orvost sem láttam még éhen halni. Gyönyörűen eléldegélnek a hálapénzekből és magánpraxisokból, a legtöbbnek több lakása és luxusautója van. Egyiket sem fogom sajnálni.
Én pedagógus vagyok, 6 éve dolgozom középiskolában és a nettó fizetésem még mindig alig éri el a 100 ezret. Tőlem miért várják el, hogy jókedvvel és odaadással tanítsak? Mi senkitől NEM kapunk HÁLAPÉNZT!!!!! Az orvosok mégis megtehetik, hogy nem foglalkoznak a beteggel... Érdekes, én hogy tudnék úgy órát tartani, hogy nem foglalkozom a gyerekkel?

csak néha benézek ha marhaságot látok 2011.09.19. 19:26:04

@ladybird83: először is gusztustalan ez az uszítás amit az orvosok és a tanárok közt teszel, ugyan itt már párszor le lett tárgyalva de azért figyelmedbe ajánlanám:
mennyi is egy tanár heti munkaideje, és mennyi jön ki egy orvosnak havi 10 ügyelettel? 4 szer annyi munkaidőért mégsem jár négyszer annyi fizetés
az orvosok fele soha nem kap hálapénzt, úgy ahogy a tanárok fele se, DE ahogy vannak nőgyógyászok úgy vannak tanárok is akik 5000-ért adnak egy magánórát, és adott esetben nem egy tanulónak.
hány éves is az egyetem a tanároknak? mennyi idő után dolgozhatsz önállóan? ugye nem 12 év után, mert meglepődnék.
azt pedig, hogy hogyan kell úgy órát tartani, hogy ne foglalkozz a gyerekekkel, kérdezd meg a kollégáidtól. manapság az odaadó tanár aki meg tudja szerettetni a diákkal azt amit tanít neki, ritka mint a fehér holló

2011.09.19. 23:16:41

@csak néha benézek ha marhaságot látok:
Hát az uszítás tőled sem áll távol. Sajnos.

ladybird83 2011.09.20. 09:42:23

csak néha benézek ha marhaságot látok:
Nem fogok leállni veled vitatkozni, mert nem uszításnak szántam. Érdekes, hogy sokan azt gondolják, hogy nekünk heti 22 óra a munkaidő. Én mondjuk reggeltől estig dolgozom, mivel fél háromig iskolában tanítok, és minden nap este 6-7-ig készülök utána, ezenkívül hétvégén is, hogy színvonalas órákat tartsak. Mások nem érdekelnek, nem kéne ebbe a kollégákat is belekeverni. Amúgy nem értem, hogy miért írtad, hogy a tanárok fele nem kap hálapénzt??? Miről beszélsz? Senki sem kap! Az orvosoknak pedig nem csak a fele...

2011.09.20. 19:39:32

@ladybird83: Szerintem ne frusztráció formájában öntsd ki, ha elismerésre vágysz a lelkiismeretes munkádért.

Az én párom is frissen végzett pedagógus, szintén nagyon sokat készül az óráira (ellentétben a szintén 7 éve tanár lakótársunkkal, aki semmit sem), de azért júliusban ő sem reggeltől estig állítja össze a szeptemberi óraterveit. És szenteste sem hiányzik az asztaltól, mert eszébe jutott egy témazáró javítása. Viszont sok orvoscsaládban nincs ott az anya vagy apa, mert ügyelet mindig van, és emberek csinálják.

Egyébként minden tiszteletem az ilyen motivált tanároké :-)

2011.09.20. 20:33:10

@ReignOfdark: Júliusban a kiadott szabadságát tölti, amit máskor nem vehet ki, ahogy az orvosok is vannak szabadságon, olyankor ők sem dolgoznak. Sok családban hiányzik az egyik szülő este, mert nem csak az orvosi pályán van esti műszak. Szerintem nem frusztráció a részéről, csak annyira, mint amikor egy orvos kifakad, hogy a jó tanár ritka, mint a fehér holló. Már amennyiben orvos volt, aki ezt írta. És fordítva?
De hogy egyikőnk se érezze jól magát, a következő cikket láttam az indexen: Szorul az adóhurok a tanárok és az orvosok nyaka körül: "Jövőre az egészségügyben és az oktatásban dolgozók több ezer forintot veszítenek havonta." Hurrá, mindkét fél le lesz sz.rva!

csak néha benézek ha marhaságot látok 2011.09.20. 21:19:35

@Turchi: én csak válaszoltam, és feltettem egy pár kérdést amire nem kaptam választ. azért mert sok munkahelyen van 3 műszak, ünnepnapokon, kevés tart fenn ezek közül teljes szolgálati vonalat. de ez egyébként lényegtelen, csak lenne jól megfizetve.
@ladybird83: egy orvos is utánaolvas az eseteinek, időnként szabadidejében kongresszusokra jár meg hasonlók, de jellemzően ezt nem könyveli el munkának
az orvosnak az a hálapénz ami a tanárnak a magánóra, nem látod a párhuzamot? vannak tanárok akik sok magánórát adnak (ismerek olyat aki konkrétan csak ezzel foglalkozik, már vagy 5 éve nem oktat iskolában) és vannak olyanok akik egyet se, úgy ahogy vannak nőgyógyászok és labororvosok.

2011.09.20. 22:29:10

@csak néha benézek ha marhaságot látok:
"az orvosnak az a hálapénz ami a tanárnak a magánóra:"
Nem, nem az. A hálapénzt az orvosnak munkaidőben adják, a tanár a magánórát munkaidőn kívül végzi, ahogy az orvos a magánpraxisát is munkaidőn kívül. Ezért nem látja a párhuzamot, akitől kérdezted. Aki nem dolgozik iskolában, csak magánórákat ad, nyilván vállalkozó. Mi ebben a baj? Van orvos, aki nem dolgozik állami, csak magánkórházban. Ez sem baj. Nem jó ez az összehasonlítgatás. Te is írod, van ilyen is és olyan is. Értem a válaszodat, de ugyanazt a hibát követted el, mint akinek írtál. Az hogy valaki sokat tanul, még nem garancia arra, hogy jól fogja végezni a munkáját, ill. többet fog dolgozni. És azt is tudjuk, nem minden orvos kap hálapénzt, és le a kalappal előttük. De adjuk meg a tiszteletet más szakmáknak is.

ladybird83 2011.09.21. 10:56:15

@ReignOfdark: Nem vagyok frusztrált, sőt teljesen kiegyensúlyozott az életem, sok más emberrel ellentétben akik ide írogatnak. Kicsit sajnálom is őket... Miért baj, ha leírom a véleményem? Az biztos, hogy több kommentet még véletlenül sem írok, mert a durva beszólásokhoz, sértegetésekhez nincs gyomron, azon már tényleg felhúzom magam.

ladybird83 2011.09.21. 10:59:29

@csak néha benézek ha marhaságot látok: Igen, ne haragudj, részben valóban igazad van. Bár párhuzamot még mindig nem tudok vonni magán orvos és pedagógus között, hiszen az órabérek egészen mások. Míg egy tanár átlagban 2000 Ft-ot kér el 60 percért, addig egy orvos pl. nőgyógyász, 10-20 percért kér 10.000 Ft-ot!

Irkutszk 2011.09.21. 13:15:45

@ladybird83: A magánkezelés vagy magánórák díjait teljes mértékben a kereslet-kínálat, azaz piac határozza meg, úgyhogy szerintem erről felesleges vitatkozni, vagy ezen értetlenkedni. Ennyiből éri meg magánórát adni, vagy megvizsgálni egy beteget.

2011.09.21. 13:29:08

@Irkutszk: "kereslet-kínálat"
Ez bizony így igaz!

csak néha benézek ha marhaságot látok 2011.09.21. 22:00:43

@Turchi: a nőgyógyász is munkaidőn belül jön be éjjel 3 kor a szülő nőhöz? vagy a professzor is azért végzi el a csipp csupp műtétet a rezidens helyett mert jobb dolga éppen nincs? szal nem rossz ez a párhuzam, mind a kér helyen egy olyan szolgáltatást veszel meg ami alapjáraton nem jár neked, vagy nem olyan formában és a szolgáltatót a pénzzel plusz munkára sarkallod, olyan plusz munkára vagy szolgáltatásra aminek van alternatívája csak az neked nem tetszik, vagy nem elég és neked megvan a pénzed arra, hogy jobbat vegyél (vagy legalábbis azt hiszed, hogy jobbat vettél :))

2011.09.22. 10:05:11

@csak néha benézek ha marhaságot látok: Igen, továbbra is rossz példa, mert a nőgyógyász munkaidőn kívül csak akkor megy be a szülő nőhöz éjszaka, ha a beteg fogadott orvosa, azt pedig a betegnek valóban meg kell fizetni,mert ebben ők előzetesen meg is egyeznek, és az nem az a hálapénz, eddig nem erről volt szó, hanem egy plusz szolgáltatás megfizetése. Ami jár is az orvosnak, ebben nincs vita. Hogy nekem mi tetszik, és mi nem, azt te nem tudhatod, mivel nem írtam le. Hogy milyen szolgáltatást veszek és mire van pénzem vagy nincs, arról szintén nem írtam. Hogy a professzor miért végez rezidens helyett munkát, az meg az ő dolga.

maim 2012.03.17. 03:07:46

Amikor szültem,azt hittem,hogy én vagyok a világ legnyomorultabb személye,mert csak annyit adtam,amennyit,aztán megkérdeztem a szobatársaimat,hogy ki mennyivel volt hálás és kiderült,hogy mindegyik kevesebbel,mint én.De honnan is lenne
fölös százezre egy csomó sokgyerekes,bérből és fizetésből élő szülőnek?Nem kell annyira erőlködni,mert
olyan,mint az ingatlanpiac.Néhány mama
felveri az árat,a többi meg győzze fizetni.
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása