Betegalázás a Péterfy Sándor kórházban

2011.05.14. 14:00

Tisztelt Praxis!


33 éves vagyok, eddig semmiféle egészségügyi problémám nem volt, így a tapasztalataim is átlagosnak voltak mondhatóak az egészségügyről. Tudtam, hogy sokat kell várni, hogy vannak gondok, de azt vettem észre, hogy az orvosok erőn fölül teljesítenek és jól bánnak a betegekkel. Sajnos ezt a képet egy orvosnak nevezett barbár sikeresen lerombolta bennem, ezúton is "köszönöm" neki.

 


A történetem onnan indul, hogy pár hete erős szívdobogás jött rám, elkezdett szorítani a mellkasom, izzadtam, mint a ló és nem kaptam levegőt.Mindez nem tartott tovább negyed óránál, de elég rosszul voltam. Lepihentem, majd szerencsére jobban lettem. Minden tünet elmúlt, csak a mellkasi szorítás nem, ezért arra jutottam, hogy irány a háziorvos. Elmentem hozzá, megmérte a vérnyomásomat és a pulzusomat is és elég rémült fejet vágott, ekkor kezdtem megijedni én is.Mondta, hogy nagyon gyors a szívverésem és elég magas a vérnyomásom. Sürgősségi beutalóval elküldött a Péterfy Sándor kórházba, hogy ott a szívemet nézzék meg, csináljanak egy EKG-t. Nem tudtam egyébként mire vélni a magas vérnyomást, mert mindig teljesen rendben volt, rendszeren sportolok és mondhatom, egészségesen élek.


Bementem a kórházba, felküldtek az emeletre. Átadtam egy doktornőnek a sürgősségi beutalót, aki megnézte, majd mondta, hogy üljek le a folyosón, látta, hogy elég szörnyen nézek ki, egyébként szörnyen is éreztem magam. Ott vártam vagy 40 percet, közben egyfolytában az járt a fejemben, hogy mi lehet a bajom, természeten a legrosszabb dolgok jutottak eszembe, mint a szívroham és hasonlóak. A doktornő végre behívott egy szobába és elkezdődött az EKG vizsgálat. Háromszor egymás után megcsinálta a doktornő a vizsgálatot és mondta, hogy az értékek nagyon nem jók, fel kell menni az intenzív osztályra. Puff neki, ekkor még jobban kikészültem.

 

Felmentem az intenzívre és ott kezdődtek a bajok. Az ottani vezető orvos egyszerűen nem akart fogadni. Hiába magyaráztam neki én is és az EKG-t végző doktornő is a helyzetet, egész egyszerűen azt mondta, hogy nem tud most velem mit kezdeni, mert sokan vannak éppen az osztályon. Üljek le és majd néhány óra múőlva remélhetőleg sorra kerülhetek, vagy ha akarok, akkor irány másik kórház. El tudjátok képzelni, mi játszódott le bennem? Alapból rettegtem ugye, hogy valami igen csak komoly baj lehet a szívemmel, erre megpróbálnak elzavarni. Kissé bizonytalanul, de mondtam a doktor úrnak a magamét, hogy mennyire nehezen veszem a levegőt, meg vagyok ijedve,nem szeretnék ott összeesni,de nem értem célt a győzködésemmel. Mintha a falnak beszéltem volna, ráadásul fogta magát, hátat fordított és ott hagyott a folyosón. Ami még ennél is megalázóbb volt, hogy odaszólt az egyik kollégájának : "kúrva anyját a parasztnak, idejön okoskodni". Ekkor egyedül maradtam a folyosón.

 

Egész egyszerűen nem hittem el, hogy ez megtörténhet és azt sem tudtam, mit csináljak. Telefonon felhívtam a háziorvosomat és megkérdeztem, hogy mi ilyenkor a teendő. Azt mondta, hogy a legjobb, ha kimegyek a közelbe és felhívom a mentőket és elmondom a panaszaimat. Ha ők bevisznek, akkor el kell lássanak azonnal, mert az állapotom ezt indokolttá teszi.


Így is tettem. Hívtam a 104-et, elpanaszoltam az állapotomat és ők villám gyorsan értem is jöttek. Ami nagy félsz volt bennem, hogy ugyanoda visznek vissza számomra ma is érthetetlen módon nem történt meg, pedig a Péterfy volt oda a legközelebb.Kissé meg is nyugodtam, amikor mondták, hogy az Uzsokiba visznek.


Beértünk a kórházba, ismét megnézték az EKG-t, majd mivel itt is elég rossz értékeket produkáltam, csináltak rajtam egy szívultrahangot. Közben vénán keresztül kaptam gyógyszert, amely a szívverésemet lassította. Nem voltam épp a nyugalom szobra, de kezdtem felfogni, hogy valószínűleg életben maradok. Közben két orvos is nézte az ultrahang készüléket és nem tudták eldönteni, hogy gond van, vagy nincs. Amikor rákérdeztem, hogy mi lehet a gubanc, azt mondták, hogy valószínűleg minden rendben, ha helyre áll a szívverésem sebessége csinálnak még egy EKG-t Meg is történt ez, majd megállapították, hogy teljesen normális végre a szívverésem, nincsenek benne ritmuszavarra utaló jelek, ahogy ezt korábban feltételezték. Körülbelül kettő óra után megkaptam a papírokat és ki is engedtek, a labor (mert vért is vettek közben) eredményeim is rendben voltak.


Aznap már nem tudtam a háziorvosomhoz visszamenni mert a rendelési ideje lejárt, de azóta eküldött tüdőszűrésre is, ahol szintén semmi gondot nem találtak, szóval jelenleg nem tudjuk, hogy mi okozhatta ezt a tünetegyüttest. egy teljes kivizsgálásra pedig momentán nincs időm, örülök, hogy jól vagyok.

 

Az egészben két dolgot nem értek egyénként. Egyrészt azt, hogy egy sürgősségi beutalóval érkező beteget hogyan és miként küldhetnek el, ráadásul nem holmi csip-csup bagatell aprósággal, a másik pedig az, hogy hogyan lehetséges, hogy máshol minden megy, mint a karikacsapás. Az anyázást talán meg sem kellene említenem, de azért érdekes, hogy egy kiszolgáltatott beteggel úgy bánnak tanult, művelt emberek, akik a gyógyításra esküdtek fel és tették fel az egész életüket, mint egy ócsak, utolsó senkivel. Még szerencse, hogy nem volt szívrohamom, mert ha úgy zavarnak el a kórházbból, akkor ezeket a sorokat egész biztosan nem írhatnám le, mert már nem is élnék.

 

Van egy sztorija a magyar egészségügy helyzetéről? Megváratták, félrekezelték, megalázták, vagy ellenkezőleg, csupa jót tapasztalt? Küldje el történetét a praxisblog@yahoo.com címre, vagy használja megújult kórházértékelőnket!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

adamantium 2011.05.15. 11:36:25

@LaHaine: az, hogy ki kerül az intenzívre azt az intenzív osztály ügyeletese dönti, el. úgy ahogy azt, hogy ki kerül a traumatológiára, azt meg adott esetben én. jöhet nekem, a belgyógyász kézen állva is, ha aszondon, hogy hát sajna, hiába van ennek a betegnek csuklótörése, mert NYHA IV stádiumban van tüdőödémával. kap egy gipszet és irány vissza a belgyó, vagy kardió, vagy intenzív, vagy ahova akarja, mert én ezt nem veszem át és kész

Krumpli Bogart 2011.05.15. 11:39:30

@adamantium: A hülye te vagy. Én ezen a területen dolgozom, elég jól átlátom a költségvetési törvényt, annak bevételi és kiadási oldalát.
Miért tolsz itt sajtóból összehordott, pontatlan ostobaságokat, ha nem értesz hozzá?
A biztosító profitja az általam biztosított tőke forgatásából származik, s ha ő ész nélkül határozza meg a "működési költségeket", azzal nagyon jól jár, nekem viszont kárt okoz.
Világos?
Az állam pedig nem ellenőrzi a befektetéseket és a működési költségek ésszerűségét, mert.... csak. Az állami vezetők csókosai, rokonai és ismerősei ezekben a biztosítókban felügyelőbizottsági tagok pár százezer forintos tiszteletdíjért, zsebbe tejelnek, luxuskórházban finanszírozzák bizonyos vezetők eü. ellátását, stb...
Ez még korruptabb rendszer, mint az állami.

adamantium 2011.05.15. 11:46:37

@Krumpli Bogart: megint óriási tévedésekben élsz, ezért is kétlem, hogy jogász lennél.
igaz, hogy én köteles vagyok szakmai tudásom legjobbja szerint ellátni egy beteget, de mi van ha: bejön egy beteg, pertorchanter töréssel, megrögönyözöm, felállítom a diagnózist, iz indikációt a műtétre és a módszert: gamma 3 szeg, mert tudásom szerint az a legkorrektebb ellátás. erre visszahív a műtő, hogy, hol élek én? a Holdon? nincs is gamma 3 szegünk mert az 160 ezer darabja, nincs pénz rá.
- akkor PFNA
- az sincs
- akkor Fi szeg
- az sincs
- DHS az csak 40 ezer
- még mindig drága
- akkor mi van?
- Ender szeg az olcsó
- de bakker, azt 30 éve nem használ senki
- ez van, ezt kell szeretni
akkor most ki is a hibás ha a beteg nincs korrektül ellátva? én vagy a rendszer ami nem ad pénzt a felszerelésre. persze további pikáns részleteket inkább kihagynák.
attól, hogy az orvos néz a szemedbe az ambulancián, még nem ő a hibás mindenért.
ne mond már, hogy ilyen nehéz ezt felfogni?

PokerKevin · http://pokerheaven.blog.hu/ 2011.05.15. 11:46:50

OFF:

Tegnapelőtt a Kaszásdűlő megállóból indultam az aluljáróba. Alig értem le, amikor láttam, hogy egy 60 év körüli férfi a szemközti lépcsőről lezuhan és a fejére esik. Nem is mozdult. Azonnal hívtam a mentőket. A mentős adta az utasításokat. Hiába mondtam, hogy a fejére esett, tehát fenn állt a lehetősége a gerincsérülésnek is. "Fordítsa a hátára a férfit!" Leraktam magam mellé a készüléket és megpróbáltam a merev testet megfordítani... Egy fiatal srác segített. Sikerült. Ismét felvettem a telefont. "Halló, halló! Uram, ott van?" Megfordítottuk. Stabil légzést tapasztalunk. A szeme rángatózik, a feje vérzik és a feje elszíneződött az esés miatt. "Fordítsák az oldalára!"
A sztoriban két dolgot nem értettem.
1. Azt tanultam anno, hogy ilyen esetben óvatosan kell megmozdítani a testet, mert súlyosabb sérülést okozhatunk. A nyelve és a hányás nem gátolhatta a szabad légzést, mivel féloldalasan, illetve a hasán feküdt.
2. Ilyen szituban a hangnem nagyon fontos. Ez egy rendkívüli helyzet, tehát nem kiabálni kell, ha én értetlenkedem egy kicsit...

adamantium 2011.05.15. 11:49:28

@adamantium: ha egyáltalán jogász vagy akkor ez olyan mintha kirendelnének védőnek egy eset mellé, és kezedbe nyomnák az 1976-os törvénykönyvet, hogy boldogulj. persze ha elveszted a pert a te hibád

Zsit (nyau és rémizé) · http://ittanyugatihatarszelen.blog.hu 2011.05.15. 12:00:58

@adamantium:
jajjmár
olyan ... hát nem is tudom miféléket hordtál össze, hogy nagyon jajj
Kéne egy kis államháztartási ismeretek - jelzem, _mindenkinek_ mert nagyon-nagyon súlyos tévedések élnek fejekben.
Nincs most időm pontról pontra átmenni az általad írott dolgokon, lehet délután visszanézek - most nagyon fő az ebéd :)

Krumpli Bogart 2011.05.15. 12:01:02

@ReignOfdark: Hát ez az! A magam részéről egyáltalán nem bízom a magán-egészségügyi ellátásban. Úgy érzem, hogy a lehúzásról szól az egész.
Engem nem érdekel, hogy szép-e a rendelő, vagy a betegszoba. Az állami intézmények minden fillért a gyógyításra igyekeznek fordítani, ezért, bizony némelyik intézmény borzalmasan lepusztult. A magánban sokszor ugyanazok az orvosok dolgoznak, mint az államiban, vagy éppen nyugdíjas orvosok "mellékesben". A magánban komolyabb vizsgálatot, illetve beavatkozást nem végeznek, arra jó az állami is. Az ellátás szakmai minősége pedig tapasztalataim szerint nem éri el az állami színvonalát, viszont nagyon drága.
A külcsínre és a mézes-mázos modorra helyezik a hangsúlyt (amit gyűlölök).
Inkább egy otromba állami orvos, mint egy bájgúnár magánorvos.
Tehát a cégem helyében én bizony az állami eü-nek fizetnék, de onnan gondolom nem lehet olyan egyszerűen "visszaosztani" a "visszajáró" zsetont.

Krumpli Bogart 2011.05.15. 12:02:05

@adamantium: Büntetőperben nincs "pervesztesség", de rá se ránts.

b-rinke 2011.05.15. 12:06:42

@adamantium: Azt értem, hogy szakmailag nem volt indokolt a méreg drága intenzív ágy...de ezt nem a két orvosnak kellett volna lebokszolnia? "Kedves kollegina a beteget küldje fel a belgyógyászatra, vagy csináltasson UH vizsgálatot vagy akármit... láthatóan nem igényel intenzív ellátást stb"..a beteg laikus, akire ráhozták a frászt. Minden szakmaiságtól függetlenül amennyiben úgy történtek a dolgok ahogy le van írva a stílus akkor is elfogadhatatlan. Ne feledjük már el, hogy emberekkel foglalkozik az orvos, ápolószemélyzet stb...ilyen stílusban ezt pedig nem tesszük. A beteg helyében pedig írnék az orvosi kamara etikai bizottságának..30 nap alatt kivizsgálják, lehet semmit sem ér, de talán szólnak x.y.-nak, hogy öreg, klassz, hogy orvos vagy és tiszteletre méltó, hogy életeket mentesz, amire esküt is tettél, de próbáld meg emberként kezelni a betegeket, mert nem csak darab darab...

Aliem 2011.05.15. 12:06:46

@Krumpli Bogart: De miért gondolod hogy az egészségügyben csak te és a gyerekeid a tényezők, rajtatok kivül még sokan veszik igénybe ezt a szolgáltatást. Mit akarsz azzal mondani hogy te többet fizetsz be mint amennyit igénybe veszel? Attól még a rendszer erősen alulfinanszírozott maradt. Azonkivül az eü nem csak konkrét kiadásokból, a kiadások nagy többségét (feljlesztések, bérek stb.) akkor is fizetni kellene ha nem jön be egy beteg se a kórházba. Tényleg szánalmasok vagytok. Meg is érdemlitek hogy január 1-től itt hagyjunk benneteket. (Tudod már elkezdték az emberek letétbe helyezni a felmondásaikat, több ezer orvos írta már meg.
www.medicalonline.hu/mi_ujsag/cikk/tobb_ezer_orvos_tavozhat_ev_vegen)
Aztán akkor szidhatsz akit akarsz, meg fordulhatsz a problémáddal ahhoz akit akarsz. Kiszolgáltatott helyzetben vagy. Egy esélye maradt a magyar betegeknek. Ha január 1-től megemelik az orvosok bérét.Itt volt már az ideje hogy megtanulja a magyar ember is értékelni az orvosokat. Ha ez eddig nem sikerült akkor majd a hiányuk megtanítja rá. És akkor majd nem 200.000 fizetésért tudsz majd orvost szerezni hanem 1,5 millióért talán majd egy párat haza csábítani. Tetszik nem tetszik tenni ellene csak egy dolgot tudsz. Ez van.

adamantium 2011.05.15. 12:10:03

@Krumpli Bogart: a beteg is úgy érzékeli, hogy nem láttad el, ha nem tudod elérni a kedves beteg felmentését akkor vesztes vagy, vagyis lúzer a megbízód számára, de ragadj még ki pár részletet köntörfalazás címszó alatt. inkább arra válaszolj amit kérdeztem

Krumpli Bogart 2011.05.15. 12:10:18

@adamantium: Ne légy már ennyire hülye!!! Akkorlátod el legjobb tudásod szerint a beteget, ha a rendelkezésedre álló lehetőségek mellett, az adott körülmények között a szakmai szabályok szerint a legjobb ellátást adod.
De arra hivatkozással nem küldheted HAZA a beteget, hogy nem áll rendelkezésedre a legmodernebb technika.
Akkor döntesz, hogy te másként meg tudod-e oldani a problémát és úgy oldod meg, vagy van-e másik intézmény, amelyik a betegnek kedvezőbb módon meg tudja oldani. Ha van, akkor oda kell tovább küldened a beteget meggyőződve arról, hogy eljutott-e oda.
Tehát az nem felelősségteljes orvosi ellátás, hogy én nem tudom megcsinálni valamilyen okból, ezért menj HAZA.
Mert általában az a probléma, hogy a beteget elküldik. HAZA.

Körömcsiga 2011.05.15. 12:10:33

Azért azt leírhatta volna a poster, hogy mégis milyen pulzus és vérnyomás volt? Mert pl nekem EKG-n simán 110 volt és csak annyit mondtak ne izguljak...

adamantium 2011.05.15. 12:12:57

@b-rinke: itt páran leírták, hogy a hiba akkor történt amikor a kedves beteget nem vizsgálta ki rendesen a háziorvos, nem vizsgálta meg illetve nem próbálta gyógyszeresen ellátni az SBO-s orvos, de ilyen kommentek születtek rá: Rubicon 2011.05.15. 10:53:20 - olvasd el.
a szegény betegre ráhozták a frászt, ahelyett, hogy adtak volna neki egy injekciót (akár a háziorvos). persze a kedves beteg se tiszta, ha nem akarja ezek után kivizsgáltatni magát

NA YA! 2011.05.15. 12:12:57

Posztolónak üzenem, hogy valszeg pánikbeteg! Az intenzíves főfasznak nem az a bűne, hogy (a valszeg amúgy is telített) osztályra nem vette fel a beteget, hanem hogy magára hagyták! Ez minősíthetetlenül nagy féregség!

Krumpli Bogart 2011.05.15. 12:15:05

@Aliem: Nem gondolom. Csak nem érdekel, hogy más is tényező-e. Mert semmi közöm hozzá.
Az állam feladata, hogy a finanszírozás problémáját megoldja.
Ezt a következőképpen teheti: 1. behajtja a nem fizetőktől a pénzt, 2. ellenőrzi a felhasználást, 3. aki semmit nem fizet, az nem kap ellátást, ha mindez nem elég, emeli a hozzájárulás mértékét. Mi a probléma?

Krumpli Bogart 2011.05.15. 12:17:38

@Aliem: Lesz orvos Indiából, Pakisztánból, Nigériából. 100.000-ért is.

adamantium 2011.05.15. 12:17:56

@Krumpli Bogart: menthetetlen vagy ne haragudj. álomvilágban élsz nem magyarországon, állandóan sületlenségeket, idealizált állapotokat próbálsz ráerőltetni egy minden pontjában rozsdás, szétesőben levő rendszerre.
fogd már fel, hogy ez az egész posztkommunista rendszer veled az élen arra épül. hogy a rendszer hibáit úgy takarja, hogy (adott esetben) az orvost állítja oda bűnbaknak a beteg elé.
ezt a baromságot, hogy továbbküldöm egy másik intézménybe amikor én vagyok a csúcsintézmény remélem viccnek szántad?
a kedves beteget meg totál hülyének tartod? miután belerakom az Ender szeget és 2 hét múlva első dolga lesz megkérdezni egy jóakaratú kollégát, hogy ez biztos korrekt ellátás volt-e? aki persze elárulja neki a nagy titkot (gamma3). és jön is a per.
eszméletlen mik vannak ebben az országban, szerintem kezd újra az óvodában a valóságra való ráébredést, mert a valóság lekörözött téged legalább 3 szor

adamantium 2011.05.15. 12:21:28

@Krumpli Bogart: na asszem téged a bölcsődében kell újraképezni annyira nulla vagy realitásból, inkubátorban élsz?
melyik az az idióta commonwealth-es aki magyarországra jön? rögtön 100%-ban leszázalékoltatom krónikus idiócia miatt.
feltételezhetően beszéli az angolt, akkor meg angliába megy.
mutass már nekem egy akkora hülyét aki megtanulja a magyart havi 100 ezerért, amikor tudja az angolt havi 1 milláért?

Krumpli Bogart 2011.05.15. 12:22:11

@adamantium: Ha normálisan kommunikálunk az ügyféllel és elmondjuk neki, hogy mi a helyzet, mik az esélyek, a kilátások, akkor dönt, hogy ad-e megbízást a képviseletére az ügyvédnek. Mi kommunikálunk, az orvosok nem. Ez a probléma gyökere.

Krumpli Bogart 2011.05.15. 12:24:25

@adamantium: Te nem tudsz olvasni? Azt írtam, hogy akkorkell tovább küldened, ha van ilyen kedvezőbb opció. Honnan a bánatos faszomból kellene tudnom, hogy TE (sic!) vagy a csúcsintézmény?

adamantium 2011.05.15. 12:28:42

@Krumpli Bogart: budapest az ország fővárosa, újdonságot árultam el?

adamantium 2011.05.15. 12:34:31

@adamantium: egyébként meg van területi ellátás is. tehát pl hiába tudom meg, hogy sopronban szarul műtik ezt a törést, nem kérhetem át magam szegedre mert ott adott esetben jól műtik.
ez csak egy pár nagyon ritka esetben engedélyezett és akkor is az orvos külön indikációjára, előzetes megbeszélés alapján. pl szegeden van a plexus ellátási központ, így plexus sérültet az ország egész területéről oda kell küldeni (persze ha tudják fogadni)
az ellátás minőségével kapcsolatban, jellemzően sehol nincs pénz, tehát nem úgy zajlik, hogy ha nekem nincs X eszközöm akkor valószínűleg a köv. kórházban van. valószínűleg sehol sincs (na jó néha az egyetemi központokban, de ez alól pest kivétel)

Aliem 2011.05.15. 12:35:10

@Krumpli Bogart: Nekem semmi. Sok sikert a 100.000 ft os Nigériai orvosokhoz. (egyébként elárulom hogy ha valaki kap az EUba praktizálási engedélyt az nem mon akar dolgozni). Ne is érdekeljen magadon kívül más, az orvosok is azért vannak bajba mert magukon kívül a beteg is érdekli őket.

adamantium 2011.05.15. 12:35:59

@Krumpli Bogart: az a nigériai aki itt végez az vissza megy, vagy olyan helyre megy ahol akkora a fizetése, hogy vissza tudja fizetni az egyetem költségeit, mert ha nem akkor kinyírják.
fekete pákót is elintéznék nigériában pedig asszem csak jogot jött ide tanulni :D

Krumpli Bogart 2011.05.15. 12:38:18

@adamantium: Biztos, hogy te mentálisan alkalmas vagy az orvosi pályára? Nem szívesen kerülnék a kezed közé. Brrrrrrr!
Honnan kellene tudnom, hogy te Budapesten vagy? És ha itt vagy, akkor mi van? Annál könnyebb a helyzeted, hiszen a kedvezőbb lehetőségekkel rendelkező intézmény mérlegelésének felelőssége sem terhel. Tehát akkor neked kell ellátnod a beteget. Az ezzel kapcsolatos dokumentációra pedig fel kell jegyezned, hogy eszközhiány miatt nem volt lehetőséged elvégezni a megfelelő beavatkozást, ezért ilyen és ilyen indokok alapján az elvégzett beavatkozás mellett döntöttél. Ilyen esetben személy szerint téged senki nem vonhat felelősségre mulasztás miatt. Más kérdés, hogy az intézményt esetleg perelni lehet a szükséges eszköz hiánya miatt, amely per során vizsgálható, hogy az eszköz hiánya hanyagságra, vagy pedig forráshiányra vezethető-e vissza. Ennyire egyszerű az egész.

Krumpli Bogart 2011.05.15. 12:41:59

@Aliem: Én nem állítottam, hogy jó lesz nekünk a nigériai, pakisztáni, stb. orvos. Csak azt írtam, hogy lesz "occó" orvos. Az eü kormányzatot pedig nem érdekli, hogy a pórnépet ki gyógyítja, hiszen ők bécsi magánklinikán kezeltetik magukat.

adamantium 2011.05.15. 12:49:09

@Krumpli Bogart: nem vagyok budapesten, mondom én, hogy bajok vannak, soha nem is dolgoztam ott, most már magyarországon sem, pont a magadfajták miatt.
megint bebizonyítottad azt, hogy egy működésképtelen idealizált modellhez viszonyítod az életet. hidd el, láttam én már pár egészségügyi per lefolyását, ezzel a védekezéssel indulásból buknál

Aliem 2011.05.15. 12:56:12

@Krumpli Bogart: Én meg állítom hogy nem lesz. Sőt ha szerencsétek van akkor nem lesz. Nigériában a sérvet úgy operálják hogy a kilogó bélkacsokat egyszerüen levágják, mint a középkorban. Kb 80-90 % a halálozása a sérvműtétnek. Ez olyan arány, hogy műtét nélkül jobban jársz, úgyhogy bízz benne hátha igazam van. de tudod mi a meglepő számomra? Hogy benned az akarat sincs meg arra hogy itt tartsd a magyar orvosokat.

adamantium 2011.05.15. 12:57:34

@Krumpli Bogart: mondok neked valami érdekeset, egyszer hol holt nem volt magyarországon, egy egyetemi klinika felkérte hivatalosan magyarország legmenőbb egészségügyi perekre szakosodott ügyvédjét, hogy állítson össze, egy olyan betegbeleegyező nyilatkozatot amibe lehetetlen belekötni.
tudod mi volt a válasz, olyan nincs amibe ő ne tudna belekötni, és nem vállalta

Irkutszk 2011.05.15. 12:59:23

@Bikli néni: @VRbagoly:
A munkaképesség fenntartása teljesen valós érv a társadalom szemszögéből. Drogozni is emiatt nem szabad!

A nyugdíjasokkal kapcsolatos paradoxon egyrészt ott oldódik, hogy az államnak (bár én inkább nevezném társadalomnak ebből a szempontból) szociális kötelességei is vannak. Nem teheti meg, hogy kivételez. Másrészt pedig a nyugdíjas korú embereknek is vannak társadalmi értékei. Attól, hogy ők nem 'dolgoznak' a szó legszorosabb értelmében, attól még nagyon is sokat tesznek a nevelésben, a családi értékek fenntartásában, a szokások gyerekeknek való átadásában. Még akkor is, ha esetleg betegen fekszenek a kórházban, vagy otthon. A gyermek a családján belül tanulja meg, pont az ilyen szituációkból, hogy hogyan kell az idősekkel szemben viselkedni, hogy hogyan kell esetleg beteget ellátni. Amikor felnőtté válik, a szülei fogják első-második gyerekénél segíteni. Náluk fog nyaralni a gyerek vidéken, és ismeri meg - nem csak képről - a bocit, meg a malacot. A nagyszülői szerep egy nagyon-nagyon fontos szerep!

Irkutszk 2011.05.15. 13:08:04

@kese a maffiozo: Lehetséges, hogy oka van, hogy kérni kell a fájdalomcsillapítót. Pl. nagyon egyéni a fájdalomérzet azon a területen.

bakela 2011.05.15. 13:26:52

Hopplá! Jó kist p/r/oszt/ó/, majdnem kihagytam.
Déjà vu:
Még a boldog komenista békeidőkben –asszem a Zandropovot temették ippeg-, hozzám is berohant az intenziumra valami kórházi staff hozzátartozó pita, hogy azzonnaldevegyükfelmerminnyámekkhal. Ha jól emléxem, ő is pedagoigosz volt.
Mikor láttam, hogy semmire nem megyek vele, bevittem a kettesbe, az elvágott nyakú tetanuszos öreghez: „Na, kérem, - itt lehet lekapcsolni a Bennett PR-2*-t. 5 perc múlva visszajövök a Teri nővérrel, és áthúzzuk az ágyat önnek.” Ezzel otthagytam. Állítólag 25 sec múlva gyógyultan távozott.
*Ez egy lélegeztető gép = respirátor

Desiderata 2011.05.15. 13:39:05

@bakela: én úgy érzem a makarenkoi pofont átnevezhetnénk bakelaira.

Desiderata 2011.05.15. 13:42:17

@Krumpli Bogart: Az indiai, pakisztáni és nigériai orvosok -hidd el nekem, tudom, tapasztalom - Angliába mennek dolgozni,mivel mindegyik jól beszél angolul (Indiában és Nigériában hivatalos állami nyelvként beszélik). Majd hülyék lennének magyarul megtanulni, hogy az angliai fizetés tizedéért menjenek dolgozni egy olyan országba, ahol ráadásul honfitársuk igen kevés van (aki ismeri az indiaiakat és pakisztániakat, tudja miről beszélek).

2011.05.15. 13:42:55

@Desiderata: Én nagyon bírom. Bakela emlékeztet az Ószövetség Istenére.

Zsit (nyau és rémizé) · http://ittanyugatihatarszelen.blog.hu 2011.05.15. 13:47:29

@adamantium: @Aliem:
nem kéne ezt a lehetőséget elvetni
Érdekes módon a magyar orvosok Angliába, meg Svédországba mennek, pedig Kanada kétszer annyit fizet, mint az előbb említett két ország. És a svédek is nyígnak, hogy szar az eü, meg a németek is. Ki kéne nyitni a külföldi napilapokat.
Bogartnak a finanszírozást illetően tökigaza van.
És szerintem senki nem mondta, hogy bárki is szar orvos lenne, vagy nem lenne megbecsült.
@adamantium olyat húzol magadra, amit nem is mondtak/gondoltak.
A finanszírozás és a jó orvoslás között egyetlen dolog a közös: a rendelkezésre álló technológia. Azért mert csak Ender-ed van, attól még kiváló orvos lehetsz.

@bakela:
egy dög vagyok, de ezen most röhögök

adamantium 2011.05.15. 14:11:02

@Zsit (nyau és rémizé): kanada nem ismeri el az úniós orvosi diplomákat, úgy ahogy mi sem ismerjük el az övéket (ugyanez a helyzet az amerikai és a japán diplomákkal is).
ha szar eszközzel operálok, a beteg nem azt látja ebből, hogy ez a lehetőség, hanem azt, hogy az orvos szemét, nem ért hozz meg hasonlók. ez tapasztalat

Zsit (nyau és rémizé) · http://ittanyugatihatarszelen.blog.hu 2011.05.15. 14:25:45

@adamantium:
azért mindig vannak próbálkozók, ezt konkrétan tudom (csak hát nyűg, és kevesen csinálják végig a procedúrát)

De látod, te is azt jegyzed meg, ami negatív, a beteg is. Ennek tökegyszerű oka van, tudományos szaklapokban meg is írták, így működik az emberi agy. Igaz, erre tudatosan lehet gyúrni is.
Csak könyörgöm, ne vegyétek rögtön személyes támadásnak a rendszerkritikát. Na.
Nem vagy te hülyegyerek, olvaslak itt a praxison. Azt is tudom, hogy orvosként muszáj vagy munkadarabnak tekinteni az egyedeket, mert különben megbolondulsz.
És szar, ha az asztal visszapofázik és háborog :). De pont ez a probléma, hogy munkadarab.
Az a meglátásom, hogy a stílen könnyebb segíteni, mint a finanszírozáson, ennek ellenére az utóbbit is fel kéne vállalni.
Tudod, van egy ismerősöm, aki azt mondja, hogy a nyígásnak akkor van létjogosultsága, ha van mellette tevés is. Ha csak nyígsz és várod a jószerencsét, akkor inkább kussolj. (általános értelemben beszélek, még mielőtt ...). És igazt adok neki.
Én nem tudok megoldást találni az eü-finanszírozásra, mert nem az eü-ben dolgozom, nem ismerem mélyebben (cserébe nem is pampogok... hisz nem ismerem mélyebben). Ez sajnos a ti dolgotok. Viszont szívesen megvitatom és megígérem, hogy nem az lesz a reakcióm, hogy valamit miért _nem_ lehet megcsinálni (ez a halálom!) :)

adamantium 2011.05.15. 14:45:45

@Zsit (nyau és rémizé): én véleményem szerint a rendszer összeomlik 5 éven belül. vagyis átmegy egy olyan anarchikus statusba mint romániában van. lesznek magánklinikák, ahova átmennek a jobb orvosok, itt kezelik jó pénzért a gazdagokat. az állami kórházakban maradnak egyesek akik, mivel más lehetősége nincs a betegnek, óriási paraszolvenciákért fognak dolgozni (kb a magánkórházi árak feléért). akinek meg nem lesz pénze az meghalhat.
most, ha olvassátok a híreket a keleti szomszédnál bezártak 76 kórházat egyik napról a másikra, hogy valamelyest tudjanak orvosokat gyűjteni a központi helyekre, hogy egyáltalán ügyeleteket fenn lehessen tartani.
ez lesz magyarországon is, hiába érezzük felsőbbrendűnek magunkat

Bikli néni 2011.05.15. 15:24:51

@Tusko Hopkins: A kezdő jogász fizetése 250 ezer forint félmondatot határozottan visszautasítom! Nagyon szerettem volna én kezdő jogászként ennyit keresni... már nem vagyok kezdő, de a BRUTTÓ fizetésem sincs meg 250k... csak szólok, mielőtt megint valaki elképzeli, hogy mi is élünk, mint Marci Hevesen.

adamantium 2011.05.15. 15:30:19

@Bikli néni: jogászként is az keres jól aki jó munkahelyet választ/talál. vannak ott is milliós gázsik, és vannak ügyvédbojtárok akik még fizetnek is azért, hogy dolgozhassanak. mindazonáltal azon senki nem háborodik fel, hogy egy kollégám peres ügyéért egy budapesti ügyvédi iroda indulásból 20 millát kért, míg az orvosoknál már pár százezres kereset (nem mondtam, hogy hivatalos) közfelháborodást kelt

Zsit (nyau és rémizé) · http://ittanyugatihatarszelen.blog.hu 2011.05.15. 15:31:20

@adamantium:
én ettől komolyan tartok, és lehet mondani, hogy rémhír, meg rettegés, de a tények ölég makacs dolgok
Több minden miatt aggódom, aminek viszonylag egy eredője van: és az a rossz elosztás.
A történelemben már számosszor bebizonyosodott, hogy az állam rossz gazda, a mammutszerveztek mennyire profitorientáltak és tohonyák ... satöbbi, satöbbi, valamint a kis méretekben űzött dolog nem hatékony és gazdaságos.
Aki ezt optimálisan összehozza a társadalmi szükségszerűségekkel és a szociális kényszerekkel az tényleg piedesztálra emelendő

Bikli néni 2011.05.15. 15:40:43

@adamantium: Jó, persze hogy van, én is tudok mondani kapásból embereket, akik valakinek a valakije, azért vannak ott, ahol. Van, aki nálam sokkal kevésbé ért a dolgához, de elintézték neki, aztán belecsöppent a mézes bödönbe. Olyyan is van, hogy valaki tehetséges, olyan is, hogy kapcsolatai vannak, elvétve előferdül a kettő egyszerre.
Csak azt akartam ezzel jelezni (ha már folytatjuk a tegnapit), hogy attól, mert a jogászok között is vannak páran, akik hülyére keresik magukat, még nem lesz minden jogászból Krőzus. Nálatok is elintézték a szülészek, hogy a legtöbben azt hiszik, annyi pénze van az összes orvosnak, mint a pelyva.
Csak sajnos ma már ott tartunk, hogy lassan az orvosnak és a jogásznak nem lesz semmi becsülete :(

LaHaine 2011.05.15. 16:00:59

@adamantium:
aha, ezek szerint az intenzíves orvos egyedül objektív, aki jól látja a beteg valós állapotát, a többi meg szakmailag nulla. nagyjából ez következik a abból amit írsz.

adamantium 2011.05.15. 16:03:38

@LaHaine: hát figyelj, te felvennél az intenzívre egy lábon járó beteget? amikor nincs egy szabad ágyad se és (mondjuk ez később derült ki) egy injekciótól meggyógyult?

LaHaine 2011.05.15. 16:14:31

@adamantium:
hát figyelj, te felvennél az intenzívre egy lábon járó beteget, akinek mellkasi fájdalmai vannak, elszállt a vérnyomása és gyalázatos az EKG-ja?

LaHaine 2011.05.15. 16:19:59

természetesen nem tudom a választ erre a kérdésre, mert nem vagyok orvos, de azért abban szerintem egyetérthetünk, hogy tényleg volt esély arra, hogy szívrohama van. De az intenzíves ránézésre meg tudta állapítani, hogy ez nem így van, úgyhogy semmi szükség többé drága vizsgálatokra, egy ilyen szuper orvos kell mindenhová, és megspórolhathák a kórházak a drága berendezéseket

Leroi 2011.05.15. 17:13:45

@LaHaine:
Szívrohamot láttunk már, láttam már nem is egyet. Hát az egészen másképp fest, ott a betegnek nincs ideje kisumákolni magának egy mentő (MENTŐ!!!) szállítást telefonfülkéből...
Lazán rávertem volna egy pár tízezer forintos büntetést, hogy máskor tanulja meg a pics@, hogy más is ember, a saját hisztis hülyeségem miatt nem vonom el a mentőt a szülőnőtől, agyvérzettől, status epilepticusostól, eszméletlen gyerektől, netán az életveszélyes sürgős sérülttől.

Leroi 2011.05.15. 17:15:59

@Bikli néni:
Jómagam másfél évtizede orvoskodom, van már egy pár lépésem fölfele a ranglétrán
de a BRUTTÓM két kiló ALATT van...
Ez van, ezt kell szeretni...

Bikli néni 2011.05.15. 17:23:09

@Leroi: Nem baj, én nem adom fel a reményt, már csak kb. néhány évet kell dolgoznom, hogy meg tudjak venni önerőből egy tízéves Suzukit (#1 valami "nagy értekű", amire büszke vagyok) :D Akkor majd ralizhatunk a szerpentinen... Új jogsim úgyis most lett kész ;)

adamantium 2011.05.15. 17:25:19

@LaHaine: és akkor mire való a kardiológia, a koronária őrző, milyen kezelést próbáltak rajta eddig. és hova vennéd fel ha nincs szabad ágy? a hátadra?

Leroi 2011.05.15. 17:25:41

@LaHaine:
Képzeld el, hogy ha az ITO-n, tudod, az az osztály, ahol általában ESZMÉLETLEN, monitorozott életparaméterű betegek fekszenek (értsd csövek ki-be alul-felül), szóval ha az ITO-n hét ágyon hét eszméletlen beteg fekszik és megjelenik az ajtóban egy kisportolt jóltáplált ribanc, akinek épp gyorsabban ver a szíve és magasabb a vérnyomása (tehát nemhogy intenzív osztályra, de még annak a közelébe sem való), mit szólhat az ITO orvosa.
A beküldő baromarcú kollegát nevezze nevén ahogy megérdemelné vagy a hisztis beteget küldje el a búsba és zavarja le a belgyógyászati SZAKRENDLŐBE szakrendelési időben, ahová való...
Ez itt a kérdáés és tényleg jó lenne, ha objektívebben látnád a problémákat illetve amíg ez nincs meg, nem bírálnád üresjáratban az Intenzív Osztályokat.
Hidd el, hogy az elitek elitje ők, és ha netán Szent-Péternél óhajtana kopogni a kis lelked, ők azok, akik nem engedik kinyílni idő előtt azt a kaput...

Leroi 2011.05.15. 17:26:52

@Bikli néni:
Veled rallyzhatok...:):P

Bikli néni 2011.05.15. 17:32:08

@Leroi: Talán még megérjük... :) A remény hal meg utoljára :D

Leroi 2011.05.15. 17:55:58

@adamantium:
Az jó kis film volt...
Főleg a Pentagon szerverére történő behatolás egy perce...:P

kese a maffiozo 2011.05.15. 17:58:05

@Duygu: Igazából a csütörtöki mandulaműtét előtt 12 évvel voltam utoljára kórházban. És akkor úgy emlékeztem, hogy volt bögre és evőeszköz.
Egyébként korrekt volt a Péterfy tényleg, hálás vagyok nekik.

adamantium 2011.05.15. 17:58:37

@Leroi: per speciel én a viccre gondoltam, hogy úszóversenyt rendeznek a halak: a kardhal beúszik elsőnek, a lepényhal másodiknak, a reményhal meg utoljára

adamantium 2011.05.15. 17:59:59

@kese a maffiozo: én már csak azért is vinnék evőeszközt mert nagyon fóbiám van a herpesztől így aztán én (bár biztos kimossák őket) csak ellenőrzött bögrét meg kést, kanalat, villát vagyok hajlandó használni

Bikli néni 2011.05.15. 18:02:43

@adamantium: Nekem nem is az evőeszközzel van a bajom, mert az tényleg vihető otthonról. De egy kórházban a mosdót használni... brrr!

kese a maffiozo 2011.05.15. 18:03:16

@Irkutszk: Igazad lehet. Így három nap után belátom a fájdalomérzet tényleg egyéni...

adamantium 2011.05.15. 18:07:57

@Bikli néni: brrr, mindenféle csiperkegomba, az se jó :D

Bikli néni 2011.05.15. 18:21:42

@adamantium: Állva pisilő (és a hármas programot nem futtató) fiúknak egy szava ne legyen :P
De viccet félretéve, annyira undorító, előbb mennék egy bokorba, mint a kórházi wc-be...

adamantium 2011.05.15. 18:28:54

@Bikli néni: én már láttam nőt is állva pisilni, csak úgy lazán a távolsági buszmegállóban enyhe terpeszbe állt a bugyros szoknyában, oszt eresztette is

Bikli néni 2011.05.15. 18:33:32

@adamantium: Persze, a parasztasszonyoknál általános volt ez pár évtizede kapálás közben is...
Egyébként a kényszer nagy úr, ha nincs útban a ruha, síelőpózban viszonylag könnyen meg lehet tanulni pisilni :)

drmanhattan 2011.05.15. 19:11:30

@Leroi és adamantium
egyszerűen nem hiszem el, hogy tényleg orvosok vagytok, akik évekig egyetemen tanultak. a stílusból ítélve inkább valami portást nézek ki bellőletek egy külvárosi diszkóban.

Leroi 2011.05.15. 19:13:36

@adamantium:
Nagyon jó!:D
Mit szólsz manhattan "kollegához"?
Igazán elmehetnénk kidobónak egy diszkóba, nem gondolod?:)))

adamantium 2011.05.15. 19:16:17

@Leroi: hát már nem vagyok annyira sportos, az utóbbi időben inkább tömegre gyúrtam :D

Leroi 2011.05.15. 19:16:54

@Bikli néni:
Nálunk Vásárhelyen a hosszú pendelyes cig... bocs...roma asszonyságok szoktak a garázsok tövében terpeszben pisilni, aztán a pendely szélével "megtörülköztek" és mentek tovább.
El lehet képzelni, hogy otthon Gazsi milyen élményben részesült esténként, ha netán kedve támadt felrántani a pendelyt.

Leroi 2011.05.15. 19:17:38

@adamantium:
Én is, de legfeljebb a látszatot megőrizzük majd.:)

adamantium 2011.05.15. 19:17:45

@drmanhattan: az orvos-beteg kommunikáció alappillére, hogy minden beteget a saját értelmi szintjén kell megközelíteni (az egyetemen is tanítják), ha itt ez a szint akkor oda süllyedek le, rugalmas vagyok kérem szépen, nem mondhatja senki :)

drmanhattan 2011.05.15. 19:19:16

:)
2 igazi arrogáns pökhendi f...fej

Leroi 2011.05.15. 19:20:53

@drmanhattan:
Na ne játszd meg magad...

adamantium 2011.05.15. 19:21:13

@adamantium: van egy kedves kollégám, nagy szaki keresztszalagpótlásban, mindig legalább egy óráig magyarázza a betegnek mit fog csinálni vele. na egyszer jött a beteg műtétre, és a felvétel során megkérdezte a másik kolléga, hogy
- tudja-e mi fog történni magával?
- persze, egy madzagon fog lógni a térdem
szal mindenkit a saját szintjén, mert hiába idézem én vergiliust ha pipás józsi bácsit kellene a hatékonyság kedvéért

adamantium 2011.05.15. 19:22:34

@drmanhattan: tükörbe néztél és még ittál is előtte, hogy kettőt látsz? :D

Leroi 2011.05.15. 19:23:46

@adamantium:
Az egyik erős dohányos kreol asszonysággal közöltem, hogy a dohányzást abba kellene hagynia, mire azt válaszolta, hogy "jóvvan dottorú, akkómaj mellékelni foggom a ciggit!"

drmanhattan 2011.05.15. 19:25:32

bocs, visszavonok mindent, igazából viccesek vagytok :)

Bikli néni 2011.05.15. 19:41:54

@Leroi: Fúúújjjj! (De legalább megtörülközik :D)
"Mellékelni fogom a cigit" :DD Ezen már akkor is feküdtem, mikor először hallottam :D

Zsencike 2011.05.15. 19:51:19

adamantium: az alábbi hozzászólásodat nekem akartad írni? Ha igen , kérlek mutasd meg melyikre válaszolsz, mert én nem írtam semmiféle kutatásról.
" adamantium 2011.05.14. 23:23:26
@Zsencike: ne haragudj már de ha nálatok egy totál ismeretlen ember, indokolatlanul bepofátlankodik a kutatóközpont legjobban védett területére és még neki áll feljebb akkor annak mit mondtok? kezitcsókolom, persze tessék bejönni, ugyan nincs itt hely magának, azt se tudjuk kicsoda-micsoda, bevihet egy csomó fertőzést de nem baj? vagy hívjátok a biztonságiakat és elkülditek onnan, oda ahova való?
egyébként meg te ott voltál? honnan tudod, hogy nem konfabuláció? "

Leroi 2011.05.15. 20:00:25

@Bikli néni:
Bocs, Neked már meséltem a sztorit...:)
A nőstényszag-elmélet amúgy régi keletű.
Napóleon is hazatáviratozott a nejének anno az oroszországi hadjárat végén, hogy "Elindultam hazafelé, két hét múlva érkezem a (vert) sereggel, addig ne mosakodj!Stop.Bonaparte"...:)

adamantium 2011.05.15. 22:18:18

@Zsencike: próbáltam valahogy az intenzív osztályt bármilyen más vállalat egy hasonló kaliberű osztályához/részlegéhez hasonlítani

Tower13 2011.05.16. 09:30:22

Érdekes történet.
Ha már a kardiológus felviszi az intenzívre az télleg rémisztő. Nem tudom milyen ellátást kért a beteg. Mivel nem tudom, a következő a véleményem. Az adatokból az intenzíves főmufti közölhette volna, hogy nem olyan súlyos, hogy egy tömött iosztályra kerüljön, mennyen át egy másik kórházba ahol van hely elég. Nem Kurvázunk le senkit. Mert az ilyen egy fasz.
Ha viszont hisztigépet játszott a posztoló, akkor meg miről ír?
Ha pánikrohama volt, az nem intenzív osztály szerintem. Ha szívritmus zavara volt, az lehet az, de kezelhető másként is.

Nincs ideje kivizsgálásra, egy ilyen tünet után? Hát, akkor minek is ellátni. Ha meg akar halni, ne akadályozzuk.

Zsencike 2011.05.16. 11:24:35

adamantium: kár volt a próbálkozásodért, nem sikerült. További válaszokon sem érdemes törnöd a fejedet, mert nem Radarozok. Köszi

adamantium 2011.05.16. 21:51:01

@Zsencike: észrevettem, hogy meghaladott téged, de egyszerűbbet nem bírtam kitalálni :D

Zsencike 2011.05.16. 22:30:28

adamantium: Te tényleg azt hiszed hogy mindenki felett állsz tudásban , jellem-szilárdságban, jóságban, intelligenciában,szellemességben stb ? És ezen hitedben HAJTHATATLAN vagy? Jó neked, mert tiéd a mennyek országa.

eraanyu 2011.05.17. 06:43:22

Teljesen paff lettem ettől!
Védhetném a mundér becsületét de nem teszem, csak tényeket írok le:
A Péterfy Sándor utcai kórház Kardiológiai osztálya a kórház sürgősségi osztályaként van kijelölve.Ez hivatalosan annyit jelent, hogy a kórház területén és az előtte lévő közterületen rosszul levő beteget kötelesek vagyunk ellátni.A gyakorlatban viszont azt jelenti, hogy BÁRKIT aki rosszulléttel, benőtt körömmel, kullancs csípte kismamaként, fülből kiálló fadarabbal gyerekként, hajléktalanként, pánikbetegként, hasfájósként ide téved, küldik stb. NEM KÜLDHETÜNK EL!!!A nap 24 órájában, heti hét napon.
Olyan nincs, hogy az intenzíven nincs hely, mert amikor az egész osztály tele van beteggel a vezetőségtől, ill., a KÁNY-tól ( Központi Ágynyilvántartó)az a válasz, hogy oldjuk meg házon belül. Ami gyakorlatilag egyet jelent a más osztálytól való betegágykuncsorgással...
Nem tagadom vannak esetek amikor várni kell, vannak esetek amikor nem is keveset, sőt előfordul olyan is, hogy nem vagyunk túl kedvesek de az biztos, hogy ellátni tutira ellátjuk a beteget.
A csúnya beszédet pedig a főorvos nevében kikérem , mert egy katolikus orvos, aki kifejezetten udvarias és türelmes..
Kicsit kamu gyanús nekem ez a történet, de ha létező személy írta, ő sajnos tényleg kezelésre szorul, bár talán nem kardiológiaira.
Kíváncsi lennék arra érdekel-e bárkit, mi mit élünk át nővérként, egészségügyi dolgozóként, orvosként betegellátás közben. De mi általában nem panaszkodunk, mert HIVATÁSTUDATTAL alázattal pucoljuk a szart, tűrjük némely beteg és hozzátartozója ocsmány és minősíthetetlen viselkedését, ápolatlanságát és pofátlanságát, mert a beteg embernek mindent szabad, az állítólagos betegsége ( vélt vagy valós) felmenti az tisztességes emberi viselkedés, és minimális tiszteletadás alól.
De semmi baj majd ellátják egymást mert soknak csak a diplomáért kellene bemennie annyira okos...
A nővérek, orvosok pedig dolgoznak majd külföldön emberi fizetésért emberi körülmények és emberi munkaidő keretek között.Megbecsülve ....

Ugyandehogy (törölt) 2011.05.17. 07:11:40

@eraanyu: ezek szerint meglepődtél, amikor végeztél a nővérképzőn, hogy emberekkel kell majd foglalkoznod, mi?

eraanyu 2011.05.17. 09:21:33

@Babette_:
Nem egészen értem a kérdést!?

eraanyu 2011.05.17. 09:58:52

@Babette_:
Nővérképző?!
Szakirányú érettségi után még két évet tanultam saját zsebből, saját időből, munka és két kisgyerek mellett, budapesti iskolában 80 km-re lakva a fővárostól, hogy (beteg)emberekkel foglalkozhassak. Valóban, olyan szar emberek is vagyunk mi nővérek...
Elárulom, hogy manapság aki ezt a munkát végzi tényleg hivatástudatból teszi, az emberek szeretete és a segíteni akarás miatt. Személy szerint ugyan ennyit keresnék egy gyorsétteremben, másfélszer ennyit takarítással. próbáltam elmenni, de nem ment.
Aki a pénzért, vagy mert máshol nem talál munkát, jön erre a pályára előbb utóbb elmegy, igaz előtte jó sokat ront viselkedésével, hozzá nem értésével, a tisztességesen és becsületesen dolgozó ápolók megítélésén.
Sokunk a kórházi munka mellett másod harmad állásban szintén betegápolással foglalkozik,például én is.Nem könnyű.
Hajlamosak vagyunk megítélni dolgokat anélkül, hogy igazán fogalmunk lenne róla.
Voltam már betegként a másik oldalon, másik kórházban gondosan titkolva eü.-s voltom. Tehát tudom nem könnyű ma betegnek lenni sem.
De ne felejtsük el! Elvileg ma Magyarországon van betegellátási rend mely szabályozza a beteg útját a különböző ellátási területek-szintek között. ELVILEG!!! (nálunk a portás bácsi szabályozza :)) )
Minden esetre szíves látok és várok mindenkit aki kíváncsi az egészségügy másik oldalára, dolgozzon velem végig egy beosztást, azaz egy hónapot.Ezalatt az idő alatt garantálom képet kap, mégpedig nem festettet!!
Szemelvények pályafutásom alatti megalázásokból;
Nem zavart, tiszta tudatú, pelenkába csináló nénit tisztáztam éppen, amikor közölte velem, hogy nem csak lemosnom kell, hanem ki is nyalhatom..
Középkorú jól szituált úr, alsónadrág nélkül a kórterem közepén, felszólít: -ne szégyellje, fogja meg nyugodtan...
Annyi karmolást, ütést kaptam, hogy már nem számolom, a legutóbbi agresszív ápoltunk a monitorzsinórral vert éppen...De volt aki delíriumban fetrengve terhesen rúgott fel...
A háromgyerekes kolléganőm a legutóbb 60 ezres ajánlatot kapott-nem takarításra...
Más osztályon a "látogató" fogott kést a kolléganő torkához és vitte el minden értékét.
Lehet erre válaszolni, hogy nem kell ezt csinálni,de mi lesz, ha mindannyian felállunk?
Mi lesz ha marad a román nővér aki az egyszer használatos steril inj. tűn végighúzza az ujját, nem csorba-e?!
Mi lesz, ha nem marad aki meghallgat, megsimogat, megetet, tisztába tesz, vagy éppen csak az életed menti meg?
Nem kérek rózsaszirmokat és tömjént, sem imádatot, de mindenkitől csak annyi tiszteletet kérek amennyit ő elvár!

2011.05.17. 10:16:26

@eraanyu: Megértem, hogy sok atrocitásnak vagytok kitéve, sajnos hasonlókról a pedagógusok, őnkormányzati szociális, vagy lakásosztályon dolgozók, és még sok más szakma dolgozói is ki vannak téve fizikai és verbális támadásnak. És persze az orvosok, mentősök is benne vannal a körben. Sajnos. Az a baj, amikor néha a beteg akkor is méltánytalan bánásmódban részesül, ha éppen ő erre nem szolgált rá.

eraanyu 2011.05.17. 10:26:05

Írnék azért a munka szép oldaláról is!
Jó érzés amikor számon tartják a betegek, mikor leszek újra szolgálatban, várnak.
Jó érzés, amikor este megmosdatunk és hálás a beteg mert rendesen meg van mosdatva, megmosva a foga ( igen, a kivehetőt mi mossuk meg! annak aki nem képes rá) sőt uram bocsá meg is fésüljük és tiszta ágyneműt kap.
Jó érzés amikor a halálfélelemben vergődő beteget sikerül ellátni megnyugtatni és jobban lesz.
Jó érzés amikor a zavart, agresszív beteg feltisztulva elnézést kér, és azt mondhatom, nem történt semmi.. (pedig kaptam 1-2 fülest tőle)
Jó érzés amikor a Margitszigetről (!) betérő totál kiborult kullancs csípte kismamát - nem kevés telefon árán- megnyugtatva a neki megfelelő helyre tudjuk küldeni.
Jó érzés amikor a hozzátartozóinak nem kellő idős combnyak törött nénit sikerül talpra állítani és biztosítani róla, hogy nem haragszunk rá, amiért olyan tehetetlen.
Jó érzés partnernek lenni amikor a pár hete szült kismama tüdőembóliával kerül be és rá tudjuk venni, ne hagyja még abba a szoptatást, hozzák be a kicsit és küzdjön, hogy megmaradjon az anyateje.
Jó érzés ha a csodával határos módon életben maradt ffi azt mondja, kellemesen csalódott az egészségügyben.
Jó érzés amikor van erőnk végig asszisztálni a tüdődaganatos beteg családjától való búcsúzást, a végrendeletírást.
Jó érzés, ha tudunk segíteni a gyász folyamatában az esküvője előtt álló, édesanyját elvesztő fiatal nőnek.
Jó érzés, amikor egy régi betegünk, (kedves idős néni) hozzátartozójával találkozva nem kell szégyellnünk könnyeiket a néni érzéshalálhíre hallatán.
Jó érzés amikor az újraélesztés után magához térő bácsi olyan jól érzi magát, hogy meg akar táncoltatni.
Jó érzés amikor a betegek, a hozzátartozóik elégedettségüket, egy KÖSZÖNÖMMEL , egy képeslappal, egy tábla csokival, vagy egy kávéval az automatából fejezik ki.
De legjobb érzés, amikor a nagyovódás fiam valamiért bent kellett velem legyen az éjszakás műszakban, és a betegek ellátása után a combom átölelve azt mondta;- Anya, de jól dolgozol!
Azt hiszem, én ezért csinálom.
És igyekszem jól csinálni.

2011.05.17. 10:36:13

@eraanyu: És jó érzés volt ezt is olvasni !

Tóth Kornélia 2015.10.23. 11:11:02

A nagymamám a z emlitett Pèterffy belgyógyászatán (földszint) feküdt 1,5hétig.Köhôgèssel ès mellkasi szoritással vitte be a mentö,hozzátennèm ,hogy 2 napig nem is küldtèk semmilyen vizsgálatra addig csak vizhajtót kapott,köhögèsre semmit.Majd kiderült ,hogy vèrszegèny akkor vèrre kellett várni,persze vèrt nekünk kellett szerezni mert ott nem volt.Megkapta a vèrt,de nem lett jobb a vèrkèpe...ami a legszörnyübb hogy 2 napig nagyon erös nyugtatókkal szedálták le,hogy a növèreknek ne legyen gondjuk vele ..nem tudtunk vele addig beszèlni...majd szóltunk hogy soha többet ne adjanak neki nyugtatot..termèszetesen megini "vèletlenül"megint adtak.Majd 3.nap vègre kitisztult,de nagyon gyenge volt..kèrdeztem hogy mi törtènt vele hogy ennyire rosszul van ...a válasz:sajnos kapott egy tüdögyulladást kritikus helyzet következik mondták..boldogságunkra ugy tünt jobban van ...de a 3.napon elment örökre.A növèrek hozzáállása a betegekhez az megengedhetetlen,szörnyű ahogy beszèlnek velük tobb esetnek fültanúja voltam...amikor a mamám meghalt az füzte hozzá gúnyosan),hogy ez kèsz,meg hogy ezèrt èrdemes volt tiszta ágyneműt huzni ..mert az anyukám fèl órával elötte volt bent ès gyönyôrüen tisztán hagyta ott !Ezt a mellette lèvő betegtársától tudtuk meg amit a "kedves"nővèr hozzáfűzött.Mindenkinek azt ajánlom,hogy kerüljèk el ezt az osztályt ha lehet mert jóra nem számithat senki ,csak megalázást fog ott kapni segítsèget nem!

Szabinho 2016.01.25. 14:47:41

Igen, valószínűleg csak egy pánikrohama volt a hölgynek. Meg kell érteni, hogy a kórházban rendkívül súlyos esetekkel találkoznak és ez nem volt az, ráadásul mindenki furakodik, hamarabb akar sorra kerülni, mint ahogy érkezett. Amúgy a Péterfyben én is tapasztaltam rossz dolgokat, de mivel munkaerőhiány van minden kórházban, sajnos örülhetünk, hogy egyáltalán ellátást kapunk a TB befizetés után.
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása