A CT baromi drága
Sziasztok!
A történetem nem horrorisztikus, illetve csak egy kicsit, de a vége happy end, amit nem az egyetemi klinika fül-orr-gégészetének köszönhetek, hanem egy maszek dokinak és tanítványának.
Éveken át rengeteget szenvedtem télen. Illetve komoly tünet egyszer sem volt, kis köhécselgetés, torokfájás. Nem volt vészes, de sehogy sem tudtam kigyógyulni. Illetve ha lórúgásszerű antibiotikum kúrák eredményre vezettek az öröm rövid ideig tartott, mert pár nap és kezdődött elölről. Pedig orvosnál is jártam, fül-orr-gégészeten is.
2007 végére viszont nagyon eldurvult a helyzet.Nagyon fájt, feszített, rossz érzés volt. Csak algoririnnel tudtam létezni. Durva arcüreggyulladásom lett és be is utaltak az egyetemi klinika fül-orr-gégészetére. Egy hét antibiotikum kúra nem segített és röntgen után megszületett az ítélet: fel kell szúrni.
Na aki ilyet még nem élt át és nem akar rosszul lenni ugorja át ezt a bekezdést.Minihorror 1.
Egy hosszú tű végére vattát tesznek, amit átitatnak lidocainnal, vagy valami fájdalom csillapítóval és csak úgy beállítják az orr belsejébe. Zsibbad, majd elvileg kevésbé fáj.
Egy rohadt nagy injekciós tűvel nekiesnek amit az orron keresztül beszúrnak egy véknyabb porcon az arcüreg felé. Na ha a tű áthatolt akkor rácsavarják a fecskendőt és iszonyatos mennyiségű sós vizet (benne gyulladáscsökkentővel) nyomnak be. Az orron keresztül távozik, az arcüregben lerakódott gennyel dzsuvával együtt. Baromi kellemetlen és fájdalmas, na meg azok a hülye recsegős hangok! Komolyan az inkvizíció éled újra.
Egyszer még elmegy, de valahogy túléltem. Utána jobb volt.Felvetettem, hogy nem lehetne egy CT-t csinálni majd, hogy mitől vagyok ilyen gyakran beteg. Esetleg orrsövényferdülés, amit műteni kéne. "Ne adjak tanácsot, a CT baromi drága, nem indokolt."
Egy hét múlva vissza kellett menni. A röntgen ilyenkor sokszor még az arcüreg fedettségét mutatja, pedig már kezd helyrejönni. Tehát a röntgen becsapós, nincs értelme. Hogy van-e még trutyi csak egy módon deríthető ki: megint fel kell szúrni.
Másodszor is nekem ugrottak, eljárás ugyanaz. Szúrós valami, vattával az orrba, majd az óriási injekciós tű. De a dokinő hiába próbálja belém döfni. Ötször pattant le rólam. Komolyan elájultam, majd amikor visszatért belém az élet, azt akarták, hogy még egyszer próbálkozhassanak. Mondtam na azt nem, többször nem hagyom. "És akkor mi lesz?" "Semmi, azonnal hazamegyek!" Saját felelősségemre elengedtek és fogalmam nem volt mi lesz most. Félóra múlva egy hatalmas alvadt vércsomót fújtam ki az orromból és megint rosszul lettem. Ahogy jobban lettem neten kerestem egy maszek fül orr gégészt.KIderült, hogy az egész felszúrás tök felesleges, mivel van fájdalom mentes mód, mégpedig az endoszkóp. "Anyád!" Gondoltam a klinika felé címezve, hiszen ha nekem felajánlják ezt az opciót még fizetek is érte, vagy ha mondják, hogy endoszkóppal fájdalom mentes lenne, de az itt sajnos nem megy. Na a maszek doki mondta, hogy csúnyán elbarmoltak, de helyre fog jönni.
Aztán különféle gyógyszerekkel (antubiotikum, rengeteg C vitamin és még nem tudom mi) pár hét alatt helyre jött. A doki elküldött CT-re, amire a klinikán nem voltak hajlandóak.
A CT szerint szép kis orrsövényferdülés tényleg és műteni kell.
A doki elintézte, hogy az egyik pesti kórházban (nem a Klinikán) fogadjanak és endoszkóppal megműtsenek. Na ez sem volt fáklyásmenet, de túl vagyok rajta és azóta jól vagyok.A lényeg tehát:
ha a fül-orr-gégészeten fel akarnak szúrni, ne hagyd magad, kérj endoszkópos vizsgálatot. Ha nem megy az endoszkóp, akkor menj maszek orvoshoz.Üdv!
Horváth Attila
Van egy sztorid a magyar egészségügy helyzetéről? Megvárattak, félrekezeltek, megaláztak? Küldd a praxisblog@yahoo.com címre!
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
adamantium 2010.04.25. 13:38:09
ha megcsinálják a CT-t akkor mit is úszott volna meg? akkor még volt arcüreggyulladása, valahogyan csak kezelni kellett volna
nem áttételesen tüdőrákos valaki hanem áttétekkel rendelkezik a valamilyen rákja a tüdejében, először az embólia helyét kell ilyenkor felkutatni illetve sürgősen valamilyen vérhígító kezelést elindítani. de mi volt a tünete ami tüdőáttétre utalt? mert a tüdőembólia nem az. szoktak tüdőembóliára CT-t csinálni, hogy felmérjék mekkora a károsodott terület, de esete válogatja
adamantium 2010.04.25. 13:42:17
adamantium 2010.04.25. 13:43:32
petya.bacsi 2010.04.25. 13:48:02
adamantium 2010.04.25. 13:53:52
anyu 2010.04.25. 13:55:12
Gera 2010.04.25. 13:57:32
szabidoki 2010.04.25. 13:58:10
@petya.bacsi: te olyan hülye vagy, hogy ha a hülyeségtől nőni lehetne, ülve nyalnád a Holdat!
Fogd már fel végre, hogy a magánbiztosítónak a profittermelés az érdeke, bármi áron! Nem az fogja érdekelni, hogy meggyógyulj, hanem hogy minél kisebb pénzből meglegyen a kezelésed. Tájékozódj egy kicsit! Az USA-ban, ahol ez a magánbiztosítós dolog van, milliók vannak biztosítás és így ellátás nélkül, főleg az idősek és a szegények. Biztos, hogy itthon is ezt szeretnéd?
Már most is az az egyik fő panasz, hogy akinek több pénze van, jobb ellátást kaphat, pedig mindenki fizeti a tb-t! Akkor most hogy is van ez?
adamantium 2010.04.25. 13:59:54
¿Qué tapas hay? 2010.04.25. 14:01:17
Mennyi pontosan egy koponya-CT dózisjáruléka? a valahol fentebb írt 150 REM nagyságrendi hibának tűnik nekem.
adamantium 2010.04.25. 14:05:08
adamantium 2010.04.25. 14:08:03
Gera 2010.04.25. 14:12:05
ne most 2010.04.25. 14:12:27
A te tanácsaidat követve a napra se menjen ki, mert melanoma lesz belőle.
Orrsövényferdülés diagnosztikája: Ja, ha már tudod mi a baja, úgy könnyű. Elég csak fellapoznod az orrsövényferdülés kiskönyvet.
adamantium 2010.04.25. 14:16:04
Motorpenis 2010.04.25. 14:19:05
Nem tudom, most is van-e, de én rendszeresen kaptam így csomagot olyantól, akinek a valakije postán dolgozott.
adamantium 2010.04.25. 14:23:49
egy sima orientatív koponya CT az 2 millisievert tehát ha jól számolom: 0,002*100= 0,2 REM
egy kontrasztos mellkasi CT az úgy 30 millisievert tehát
0,03*100=3REM - azért ezeket egy fizikussal is kiszámoltatnám
ez úgy egyszerre nem hangzik soknak, de vedd figyelembe, hogy rövid idő alatt és koncentráltan ér egy bizonyos területet, és egyeseknél bizony gyakran ismétlik
ne most 2010.04.25. 14:23:57
Képtelen vagy felfogni mi a sok vagy kevés. Maradj a szeret, nem szeret vonalon.
Motorpenis 2010.04.25. 14:25:19
1->Akkor számold át újra! Foglalkoztatott, egyéni, vagy társas vállalkozó vagy? Ha vállalkozó, akkor biztosított, vagy kiegészítő tevékenységet folytató?
Végül is mindegy, azt nézd, hogy a járulékok közül konkrétan az egészségbiztosítás számára mennyit fizettél, a munkaerőpiaci járulékot és a nyugdíjjárulékot ne vedd ide. Így már mindjárt kevesebb, ugye?
Fogadd el, hogy kockázatközösségben élsz. Lehetsz te is szarban, sokba kerülhet majd a kezelés, ne lázadozz!
2->ők miben ártottak neked? Dolgoznak, munkaidőben. MEg lett beszélve egy másik téma kapcsán. Mindig ilyen hisztis vagy?
Motorpenis 2010.04.25. 14:27:45
Hát persze, az volna jó, ha egyetem nélkül is lehetne receptet írni, nem?
Gyógyszerellenes orvos? Csak nem szcientológus? Mivel gyógyít? Vitaminnal?
tyberius 2010.04.25. 14:36:56
¿Qué tapas hay? 2010.04.25. 14:41:35
2010.04.25. 14:45:16
¿Qué tapas hay? 2010.04.25. 14:45:57
Dwokfur 2010.04.25. 14:58:02
2. Ellentmondást látok abban, hogy a szerző az endoszkópos beavatkozást fájdalommentesnek állítja be, aztán kiderül, hogy "az sem volt fáklyásmenet".
anyu 2010.04.25. 14:59:27
Továbbra se értem, ha egy endoszkópos szondával klasszul meg lehet nézni az orrmelléküregeket, mintát lehet venni ( szövettan ) kokrétan látni lehet erősen felagyitva, hogy mi van ott 8 gyulladás, polip stb ) akkor mi a faxomnak kell rögtön ész nélkül CT-re rohanni. Persze , az is kellhet, ha valami gyanús, de az se mutat meg mident.
Dwokfur 2010.04.25. 15:00:36
Dwokfur 2010.04.25. 15:09:52
@adamantium: 1 kontrasztos mellkasi CT inkább úgy 15-20 mSv körül van inkább. A fentebb melített 400 mellkasröntgen az kb korrekt.
ne most 2010.04.25. 15:30:47
Csak utólag vagy szörnyen okos (még meg is számozod a mondataitad).
vagyok59 2010.04.25. 16:04:31
Tökmindegy a terminológia, itt mindenki értette miről van szó, te is.
Nincs igazad, ugyanis rendszerben kell gondolkodni és kiemelt fontossága van az előzményeknek. Elhiszem, hogy olcsóbb kezelgetni valakit már a második tüdőembóliája után is pár nap múlva kiszórni a kórházból, mint pár percet ráfordítva további infót szerezve elgondolkodni azon, hogy vajon miért van egy 49 éves nőnek rövid időn belül már másodjára tüdőembóliája.
Amit te képviselsz az olyan, mintha egy számítógépben elhallgat a hangkártya és te rohansz egy újért, vagy elkezded piszkálni a hangkártyát. Miközben elméletben tudod, hogy a hangkártya direkt meghibásodásának esélye nagyságrendekkel kisebb, mint pld. a meghajtó sérülésének, vagy a gép vírusfertőzésének.
Én nem vagyok orvos, de tudom, hogy a tüdőembólia az egy következmény, annak kiváltó oka van.
Szövegelemzésben sem vagy valami következetes. A srác gyanúként, egyet a sok közül vetett fel, de konkrétan nem tudta mi a baja, sőt az orvosok sem. A leírásból ugyanis ez derül ki és te is ezt idézted. Az orvosok alkalmaztak egy olyan kezelést, amely a probléma forrását ugyan nem feltétlen tárja fel, de a helyzetet megoldja. Persze. Rövidtávon és kellemetlenségek árán.
Visszatérve a számítógépes példára sejted, hogy vírusos a gép, de te csak újratelepíted a hangkártyát, lám működik, hátbaveregeted a delikvenst, leakasztod a díjat és pontosan tudod, hogy tüneti kezelést alkalmaztál. Az ügyfél egy jó szar szakembernek fog tartani a 3-ik alkalom után.
Mellesleg a CT sem ideális megoldás, egy jó doki kellett volna, aki veszi a fáradtságot és alaposan megnézi a srácot, majd elküldi orrsövényműtétre.
zoncolan 2010.04.25. 16:41:31
petya.bacsi 2010.04.25. 16:44:49
sandorszukits 2010.04.25. 16:47:08
A szív izotópvizsgálata a felhasznált izotóptól függően ugyanannyi (10 mSv) vagy 4x (40 mSv) akkora sugárterhelést jelent. Mégsem sír senki az izotóp miatt...
Arról nem is beszélve hogy pont a szív ct az ahol már nagyon változó a sugárterhelés, körülménytől és készülékgyártótól függően lehet 0,5 mSv és akár 30 mSv.
Azt meg csak hab a tortán , hogy a CT gyártók között most éppen a dóziscsökkentésben van nagy verseny.
flegman · http://usazzunk.blog.hu/ 2010.04.25. 16:48:30
údehülye vagy b+
apró tény: koponya rtg: 0,1 mSv, fej CT 1,8 mSv per eset
háttérsugárzás: 2,4 mSv. per év.
így lesz ettől fogyatékos a gyereked. sehogy b+. pánikkeltés, csúsztatás, egész pontosan hazugság, amit írsz.
tudod, az van, hogy mérlegelni kell a besugárzás általi kockázatot és a diagnózis hiánya miatti kockázatot.
És még akkor is, ha a posztban közölt esetben tfh nem volt indokolt a CT, az nem azért van, amit mondasz, hanem mert esetleg más nem sugaras vizsgálat/kezelés is megoldhatta volna.
Irise 2010.04.25. 10:57:25
CT-t azért nem érdemes csinálni,mert baromi nagy a sugárzása. Egyrészt károsítja a génjeid és növekszik az esélyed rá,hogy ilyen-olyan fogyatékos gyereked legyen, másrészt bizony annak is növeli az esélyét,hogy rákod lesz.
Dehát te akartad.
Most aztán megvan a diagnózisod,hogy van orrsövényferdülésed. Na bumm. Semmit nem ér.
Ahogy írtad, az arcüreged már tiszta volt,mikor elmentél CT-re..
mostakkor voltaképp mitől is vagy annyira boldog? Hogy feleslegesen hozzájutottál egy nagy adag sugárzáshoz?
petya.bacsi 2010.04.25. 16:53:40
@szabidoki: akkor szerinted mi a jó megoldás, ha már olyan okos vagy, és mivel benne dolgozol?
Ez a mostani rendszer szar, rengeteg potyautassal, az ember tejel, és ugyanolyan "színvonalú" ellátást kap, mint aki nem fizet semmit sem. Ha az ember beteg lesz, a Jóisten és néhány normális orvos és nővér legyen vele, mert csak a segítségükkel jöhet ki gyógyultan a legtöbb kórházból. Az orvosok nagy része nem érdekelt abban, hogy Mariska néni meggyógyuljon, egészséges legyen, és tovább tudja segíteni unokáit. Helyette a többség életuntan azt hajtogatja, hogy keveset keres, nem azért tanult x évet, hogy ezt csinálja, nem érdekli, hogy fáj a betegnek, bezzeg külföldön kolbászból van a kerítés...
Nem érdekük az, hogy jó kezelést kapjon, jó neki az olcsó is, hiszen spórolni kell, talán ha elég vastag borítékot nyom a doki zsebébe, akkor emberszámba veszik, nem vizsgálják a páciensek és a látogatók előtt, hanem négyszemközt zavarják le a kínosabb vizsgálatokat, vagy legalább elfüggönyözik, amíg tart a vizsgálat. Megint hangsúlyozom, hogy nem minden orvos ilyen zombi, egy kis részüket tényleg érdekli - vagy úgy tesznek - a páciens.
A magánbiztosító szar, mert profitorientált. Erről hallottam, sőt amerikai ismerőseim meséltek is erről rengeteget, meg ugye van erről a Michael Moore féle dokumentumfilm is.
Akkor szerinted mi a jó megoldás? Most komolyan, tényleg érdekelne.
trey82 2010.04.25. 17:16:29
aki tényleg közvetlen halálos veszélyben van azoknak hagynék egy alap állami egészségügyet, a többi legyen piaci alapon igen.
De ne gyertek már állandóan ezzel a "hagynád meghalni" álszent klisével miközben a mostani rendszer is hagyja meghalni az embereket csak itt még akkor is ha van pénze.
Egyébként meg a világon milliók életét lehetne megmenteni pár dollárból mégsem menti meg őket senki. Úgyhogy az egészség igenis pénzkérdés, abba kéne már hagyni a hazudozást/maszatolást és tiszta, világos, átlátható rendszert kellene csinálni.
Ez a zavarosban halászás csak nektek egészségügyi dolgozóknak érdeketek, nekünk betegeknek nem.
epres négercsók 2010.04.25. 17:21:05
Most akkor, hogy is van ez? Mit lehet (kell) ilyenkor szedni, és mit felesleges?
trey82 2010.04.25. 17:25:26
tökéletes megoldás nem létezik, a cél az hogy javítsuk a rendszert.
én biztos vagyok benne hogy egy megfelelően ellenőrzött piaci verseny minden téren minőségi ugrás lenne ehhez az állami "leszarom" "örülj ha egyáltalán kiszolgállak" ingyenélő dokik feudális hierarchiába szervezett szánalmas hadához képest ami ma van...
petya.bacsi 2010.04.25. 17:38:10
vrv 2010.04.25. 17:42:13
OFF
Vki ittlévö doki válaszolna nekem arra, hogy enyhe mitralis prolapsus beteg esetén altatásos mütétnél van valamilyen plusz kitétel vagy semmi?
adamantium 2010.04.25. 17:44:18
victor vacendak 2010.04.25. 17:51:58
Örüljön a levél írója, hogy nem Luc-Caldwell-t csináltak egyből...
adamantium 2010.04.25. 17:54:09
Motorpenis 2010.04.25. 17:56:19
adamantium 2010.04.25. 17:57:06
petya.bacsi 2010.04.25. 17:57:10
adamantium 2010.04.25. 18:01:55
dshk 2010.04.25. 18:05:11
már nem több százezer a kapszulás tükrözés, "csak" 150 ezer. Gyomortükrözésre azt hiszem pont mérsékelten használható, annak alakja miatt. Irányítani a kapszulát nem lehet, de mivel sokáig van a gyomorban, azért elég alaposan feltérképezheti. Inkább nyelőcsőre és bélre van kitalálva.
vrv 2010.04.25. 18:13:40
petya.bacsi 2010.04.25. 18:14:33
Ha ilyen egyszerű a megoldás, akkor miért nem jut fent senkinek sem az eszébe?
petya.bacsi 2010.04.25. 18:15:55
victor vacendak 2010.04.25. 18:20:16
adamantium 2010.04.25. 18:21:37
petya.bacsi 2010.04.25. 18:21:54
demagóg 2010.04.25. 18:24:29
victor vacendak 2010.04.25. 18:26:29
Motorpenis 2010.04.25. 18:26:38
Az orrcsepp csak tüneti kezelés, hogy kevésbé érezd az orrod eldugultnak, igazából nem ragaszkodnék hozzá, és különben is csak pár napig szabad használni.
A kamillateás gőzölgetést meg felejtsd el, az ma már túlhaladott, vagy legalább is nem úgy kell csinálni, hogy beledugod a fejed a gőzbe, ahogy a nagyszülők erőltették.
Speciel személyes vesszőparipám a calcium, ha nekem írná fel valaki, tutira nem kérném. Nem, mintha komoly baj volna vele, erősen szubjektív magánvélemény.
adamantium 2010.04.25. 18:27:03
petya.bacsi 2010.04.25. 18:29:55
adamantium 2010.04.25. 18:30:59
victor vacendak 2010.04.25. 18:33:18
szabidoki 2010.04.25. 19:07:21
Azt meg már több kommentben is leírtam, hogy szerintem mi lenne a nyerő: maradjon az OEP, de lehessen magánkórházat is működtetni, és mind a maszek, mind az állami kórház kapja meg ugyanazt a pénzt ugyanazért a beavatkozásért. Ez versenyhelyzetet generálna, de a betegek nem látnák kárát, mint a több biztosítós modellben. Nyilván ehhez jelentősen emelni kell a finanszírozást meg a béreket, meg sok apróságot kell tisztázni, szerintem ez lenne a legjobb választás.
vrv 2010.04.25. 19:24:56
Oráng Után 2010.04.25. 19:35:57
Annyit persze azért a rtg is mutat, hogy közelebb van a két csigolya egymáshoz, nem kell nagyon okosnak lenni, hogy kitaláljuk, hová mehet közüle a porckorong - persze, hogy oldalirányba...
Szóval kibuliztam magamnak egy CT-t.
Lelet: porckorongsérv.
Elszámolási nyilatkozat: 5625 HUF.
Rohadt öt és félezrébe került a tébének, akiknek évente millió felett fizetek (a munkáltatói befizetéssel együtt).
Értitek? Rohadt öt és félezerért nem kezeltek évekig, hagyták, hogy egyre jobban kínlódjak...
adamantium 2010.04.25. 19:40:50
Oráng Után 2010.04.25. 19:48:15
Én csak annyit tudok, hogy ez után kezdtek érdemben kezelni, és azóta sokat lehetett javítani az állapotomon. Erre elég volt a CT is.
De ha emberszámba vett volna a magasabbrendű doktor-faj, és azt mondja, nézze, Mr/Mrs Smith/Kovács, ez majdnem hatezerbe kerül a tébének, de magának megcsinálják tizenkettő kápéért, ráadaásul soron kívül (ez igaz!!!!!), öt éve túlestem volna rajta. Bár nem csodálkoznék, ha a doktor úrnak/-nőnek fingja sem lenne arról, mennyi az a qrva sok...
petya.bacsi 2010.04.25. 20:03:24
De ha az általad vázolt valósulna meg, nyilván egy magánkórházban magasabb szintű lenne az ellátás, mint az állami kórházakban, hiába lenne így versenyhelyzet és hiába is kapnának egyforma térítést pl. egy vakbélműtétért.
Rosszul látom?
petya.bacsi 2010.04.25. 20:07:09
De!
Kicsit visszásnak is érzem, mert amíg tőlem szépen vonják ezt, nagyon sok ember (potyautas) meg röhög a markába, hogy ugyanazt kapja, mint az, aki fizet, sőt, bizonyos helyzetekben ha kinyitják a szájukat és kimondják a kulcsszót, ami a nekik adott kártyán szerepel, akkor még jobbat is...
És még behajtani sem tudják a kezelése költségét, ergó ugyanaz a helyzet, mint a tömegközlekedésnél: néhány hülye - köztük én - bérletet vesz, az élelmesebb ember meg bliccel. És mégis ugyanazt a szolgáltatást kapjuk következmények nélkül.
petbecks 2010.04.25. 20:11:27
egy mellkas CT kb 400 szoros sugárterhelést jelent egy mellkas Rtg-hez képest. Az orvosnak ezt is mérlegelnie kell. a fájdalom az csak kellemetlen, meg hisztizik a beteg, de utána nem lesz rákos. csak persze sok ember okosnak hiszi magát...
adamantium 2010.04.25. 20:16:03
petya.bacsi 2010.04.25. 20:20:54
Igazából jelenleg az lenne a legjobb, hogy mindenki rá legyen kényszerítve, hogy dolgozzon, adózzon és fizessen minden járulékot :)
ne most 2010.04.25. 20:28:05
adamantium 2010.04.25. 20:28:46
adamantium 2010.04.25. 20:31:09
ne most 2010.04.25. 20:34:21
petbecks 2010.04.25. 20:36:59
na persze... ha én nem ismerek senkit aki rákos lett CT vizsgálat miatt, akkor a Röntgen sugárzás nyilván nem is káros az egészségre.
grat a gondolatmenetedhez..
petbecks 2010.04.25. 20:39:26
aha,
ha nem hallunk perekről, akkor nem is bizonyított a káros hatása..
hmm, rád érdemes figyelni.
adamantium 2010.04.25. 20:45:42
Kara kán · http://karakan.blog.hu 2010.04.25. 20:57:07
Még mindig az állami TB témát szeretném feszegetni.
Azt írják ide nekem az idióta barmok - nem lehet másként nevezni őket! - hogy hát kockázatKÖZÖSSÉG, meg olyanok, hogy nekem is szükségem lehet a TB-re, stb. stb.
NEM!!!!
Na ne írta, hogy SOK A POTYAUTAS!!!!
Túl sok.
A Mariska nénit meg nekem ne emlegesse senki, mert nem fog megszakadni a szívem. Nem bizony!
Laktam albérletben ilyen Mariska néninknél, és nem ingyen. Ők nem sajnáltak meg engem, hogy hát szegénynek nincs lakása, és megkérték az árát az albérletnek. Volt persze rendes is, meg kevésbé rendes is, de most nem ezen van a lényeg.
A felelősségen van a lényeg!
Az okés, hogy valaki hülyének születik Down-kóros, miegymás, kezelni kelle, de a drága anyukája vajon nem hibás, amikor marokszámra ette a sok mocsok fogalmazásgátlót, és utána hagyta magát teherbe ejtetni, vagy szivarozott, mint a török, stb. stb. Én fizessem meg mások hülyeségének árát???? Nem és nem!
Persze, emberek vagyunk, de épp e nagy kibaszott humanizmus miatt szűnik meg egyre inkább emberi mivoltunk, és a nagy tolerancia miatt harapózik el egyre inkább a bűnözés, meg az intolerancia.
A gépjármű kötelező felelősségbiztosítást épp azért hoztam fel példaként - de az idióták most sem vették a lapot! - hogy a rendszerbe a bónusz-málusz révén be van építve valamiféle felelősségre nevelés. Ha nem tartod be a szabályokat, vagy nem figyelsz, akkor többet kell jövőre fizetned. Nem, csak gy elvagyunk mások hátán!
CETERUM CENSEO: Fidesz és populizmus ide vagy oda, fel kell számolni az ingyenes tébét, és 10 év múlva majd lesz normális eü. rendszer az országban. Ezt még azon az áron is meg kell tenni, ha egyesek szenvedni fognak. Én nem bánom, ha nem kezelt tüdőrákban elpucolnak azok, akik a buszmegállóban a nyakamba fújják a füstöt. Sőt, azt sem bánom, ha az alkoholista, a lépcsőházban szemetelő, zajos meg minden bajjal megáldott szomszédom minél hamarabb elpucol valamilyen betegségben. Legyen már végre erkölcs és rend itt, és ne az alja, mocsok népek élősködjenek azokon, akik keményen dolgoznak minden betevő falatért.
sandorszukits 2010.04.25. 21:02:11
radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.04.25. 21:02:25
trey82 2010.04.25. 21:05:00
ha jól emlékszem azt írtam hogy a közvetlen életveszély esetére hagynék egy állami alapot, a többi legyen piaci alapon. én nem vagyok orvos de a rák az véletlenül nem a közvetlen életveszély kategória?
a szervátültetéshez ("követlen életveszély"?!) meg nem elsősorban a donor szokott kevés lenni az igényekhez képest? ezt csak laikusként kérdem
egyébként meg nem tudom hol élsz te, én itt Magyarországon sokszor belebotlok hirdetésekbe hogy könyörögnek "xy beteg kisfiú, gyűjtenek a műtétjére, légyszi adakozz te is különben meghal".
namost akkor úgy látszik az állam a jelenlegi "gondoskodó" rendszerben is hagy megdögleni ha nincs elég pénzed ma is - netán nem jól látom?
nyilván az extremitás senkinek sem érdeke, csakhát az a bizonyos aranyközépút a két véglet között mindenki szerint máshol van miközben a "szakmai" vélemények mögött kőkemény anyagi érdekek húzódnak meg... és ezen érdekek harcában a mai rendszerben a beteg érdeke az ami egyáltalán nincs vagy csak szánalmasan gyéren van képviselve. miközben ő fizeti a cehhet.
azt tudom neked mondani én egy nemzetközi cégnek dolgozom már jópár éve, nap mint nap bizonyítanunk kell hogy többet tudunk mint a konkurencia, india alánk ígér hugyér szarér árul minden üzleti szolgáltatást miközben már az amik is viszik lefelé az áraikat, ilyen versenyben tudjuk tartani a helyünket miközben az állam a fizum 70%-át veszi el (hogy ebből ténylegesen mire mennyit fordít/lop el nem érdekel már, qrvára elegem van)
és akkor ha beteg vagyok menjek el a tetves dzsuvás rendelőbe álljak be a cigányok közé a sorba... nekem te ne próbáld el elmagyarázni hogy ez egy jó rendszer főleg úgy hogy a te fizudat úgy finanszírozzák az én adómból hogy se te, se én nem tudom pontosan lekövetni a pénz útját.
átláthatóságot, tiszta rendszert akarok látni, ha 100 millió egy műtét bmeg akkor potenciálisan halott mindenki aki rászorul uis az állam csak úgy tud adni ha mástól elvesz (miközben a nagy részét ellopja by the way) és azért olyan sok ember nem mászkál az utcán 100 millával a zsebében.
mondom a harmadik világban fillérekből lehetne a szomjazókon/ éhezőkön segíteni mégsem segítenek rajtuk nálunk meg maradjon egy ilyen velejéig szar rendszer azon az alapon hogy előfordulhat hogy 100 milla egy műtét?
azt meg már meg sem merem kérdezni hogy a radai rossebbe jön ki 100 millára egy műtét? NASA technológiát lehet csak használni mindenhez vagy a dokiknak kell egy harmadik BMW az új nyaraló mellé?
adamantium 2010.04.25. 21:05:20
adamantium 2010.04.25. 21:13:07
egyébként műtét ritkán kerül 100 millióba, jellemzően akkor drága egy műtét ha valami "custom made" kell, pl egy aorta, vagy egy mű nagy csont titánból, pl a combcsontodban van egy rosszindulatú daganat, nem akarod, hogy lecsapják tőből hisz csak 18 éves vagy akkor az állam gyártat egy mű combcsontot, irtózatosan drága hidd el. ugyancsak drága ha külföldre kell vigyenek mert itt nem lehet megoldani. azonban jellemzően a legdrágábbak a daganatos megbetegedések, és az úgynevezett ritka betegségek. pl ha egy betegségből van világszerte 1000 eset akkor annak a gyógyszerét egy gyártó gyártja, nincs konkurencia, mert nem éri meg és akkor olyan árat szab amilyet akar, pl 1 milla/hónap
vrv 2010.04.25. 21:26:07
radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.04.25. 21:29:16
Egyetértek.
A felhozott példád is csak azért nem igaz, mert a fogamzásgátlók ismert hatása a jóindulatú májdaganatok és a mélyvenás thrombosis gyakoriságának megemelkedése.
trey82 2010.04.25. 21:33:57
jólvan ok, ilyenekre mondom rendben van erre mehet az adóm mentsék meg a srácot... de ha meg nem elég akkor meg be kell látni józanul hogy nem lehet minden határon túl finanszírozni még az emberi élet megmentését sem.
egyébként egy olyan 30-40% közötti adóterhelés mellett sokkal erősebbé válna a magyar gazdaság ami végsősoron növelné a kisebb kulcsok ellenére is az adóbevételeket (nagyobb torta kisebb része nagyobb szeletté válik mint a kisebb torta nagyobb szelete), szerintem potenciálisan sokkal többet lehetne kihozni ebből az egészből ami itt van ezért olyan elszomorító a mai helyzet... az egészégügy csak egy a rengeteg tétel mellett az állam kiadási oldalán, jó lenne ha végre a józan észnek ill. a szakértelemnek lenne legalább vmi minimális szerepe úgy átalakítani az egészet cakk pakk, szerintem már mindenkinek elege van a "politikai" szempontokból...
Viviparus 2010.04.25. 22:24:45
14 évesen műtét, szemöldök felett kis lyukfúrás, etc.
17 évesen megint előjött. És pont a Klinikán mondta egy doki, hogy ennek az állandó gyulladásnak az orrsövényferdülés az oka. Tavaszi szünetben megcsinálták, azóta egy kezemen meg tudom számolni hányszor volt komolyabb fejfájásom a homloküreg miatt. Persze, szeles és hideg időben a sapka, hajpánt homlokba húzva kötelező. És még motorozok is:)
adamantium 2010.04.25. 22:40:33
jah. és romániában fejenként 500 liter pálinkát lehet főzetni adómentesen :)
Squazee 2010.04.25. 22:44:54
Apám orvosa például szerintem minden betegét hipochondernek nézi. A mi családunkban általában akkor fordulunk orvoshoz, hogyha tényleg olyan baj van, amit nem lehet kikúrálni orvosi segítség nélkül, nem egy tüsszentés után rohanunk oda, hogy segítsen, csak akkor ha valami tényleg nem stimmel. Persze a jó kis dokink a legegyszerűbb diagnózist állítja fel. Köhög? Torokgyulladás. Tüsszent? Náthás. Hosszabb ideje? Allergia. Fáj a lába? Megerőltette. Fáj a keze? Megerőltette. Fáj a feje? Biztos a front miatt. Fáj a gyomra? Szedjen savra gyógyszert. A lényeg, hogy neki ne kelljen vele foglalkoznia. Még egy nyamvadt beutalót se tölt ki önállóan, azt is ki kell könyörögni, ha az embernek van annyi esze, hogy elmenjen szakértőhöz inkább, mint hogy egy ilyen sarlatánra bízza az életét. Az ilyen csak receptírásra jó, semmi másra.
De van sok jó példa is becsületes, jó orvosokra, akik szívüket, lelküket kiteszik a betegért. Sajnos azonban nincs mindenkinek olyan szerencséje, hogy rájuk találjon és ezért elégedetlenkedünk ennyit.
szabidoki 2010.04.25. 23:44:00
Amúgy lehet alapja a bonus-malus dolognak, csak ésszel kell hozzáfogni. Például lehetne azt mondani, hogy évente kétszer mindenkinek el kell mennie valamilyen szűrővizsgálatra (nyilván nem/kor szerint valami értelmesre) meg kétszer fogászati ellenőrzésre, és ha nem, akkor emelkedik a díj valamennyit. Persze ahhoz, hogy ez működjön, a járulékot nem fizetőket ki kell rugdosni a rendszerből, a minimálbéreseknél el kell érni, hogy a tényleges bérükön legyenek bejelentve, stb. Csak önmagában bevezetve azokat basztatná, akik eltartják a rendszert. Sok, átfogó, egymással összefüggő reformra lenne itt szükség, és annyi mindenhez kellene mihamarább hozzálátni, hogy kétséges, a fidesz meg tudja-e csinálni...
ne most 2010.04.26. 01:30:04
Kitalálsz dolgokat, hogy figyeljenek rád.
atttttti 2010.04.26. 10:31:20
Én személy szerint 2 dolgon akadtam ki. Nem kell ismernem milyen gyógyítási módszerek vannak. Tehát nem kell elvileg tudnom, hogy a valószínűleg hatékony, de mindemellett szadista lumbálás helyett van az ugyancsak hatékony, de kiméletes eljárás az endoszkóp. NEKEM OTT A KLINIKÁN NEM BESZÉLTEK ARRÓL, HOGY LUMBÁLÁS HELYETT MEG LEHET OLDANI ENDOSZKÓPPAL IS. Azt még megérteném, hogy a rendelkezésre álló kapacitás nem tette lehetővé ott helyben az endoszkópos ellátást. De azt már nem,hogy az orvos nem beszélt erről nekem a másik módról, amire sajnos ott nincs lehetőség, hanem nekem esett.
Másrészt. A klinika nem volt hajlandó CT-re beutalni. Tudom én, hogy nem használ, de legalább kimutat valamit. Használhatóbb mindenesetre mint a röntgen. A maszek orvos beutalt CT-re, amely igazolta, hogy hosszabb távon az orrsövény műtét jelenti a megoldást.
De ebből tanultam. Azóta a környezetemben ha valaki ilyen nyavalyával szenved mondom, hogy ne engedjék a lumbálást, ragaszkodjanak az endoszkóphoz. És ha nem megy helyben, akkor ajánlok maszek dokit, aki pénzért bár, de nagyon kíméletesen - picit kellemetlen módon bár, mert nem jó érzés, hogy az orrban egy csővel matat - megcsinál mindent.
Ja és ha a gyerekeimet felszúrnák, semmi szín alatt nem hagyom..
atttttti 2010.04.26. 10:39:23
Attól vagyok boldog, hogy kiderült korábban évekig miért szenvedtem. A CT által adott képek alapján pedig nem sokkal később megműtöttek endoszkóppal. Azóta semmi bajom, a kisebb megfázásból hipp hopp kigyógyulok.
atttttti 2010.04.26. 10:51:40
A CT amúgy nem csupán az orrsövényfedülést állapította meg, hanem még mást is, amit nem részleteznék. A CD-t meg nem tudom ide mellékelni.
A tény: a CT vizsgálat igazolta, hogy kell szükséges a műtét.
Amúgy tényleg az endoszkópos vizsgálat sem fáklyásmenet, de ezerszer elviselhetőbb mint a lumbálás. És ahogy olvastam itt ezen kívül is van még hatékony és fájdalommentes kezelési mód.
preston 2010.04.26. 11:37:54
adamantium 2010.04.26. 16:23:18
atttttti 2010.04.26. 20:29:16
A lumbálást és az arcüregfelszúrásr használt kifejezést keverem. bocs.
A CT-t természetesen ki kellett fizetni. A maszek doki azt mondta nem tud tb-s CT-re beutalni.
Állítólag valami kíméletes módszer, ami a szokásos ct terhelésének töredékével bombázzák az embert és állítólag sokkal részletesebb.
Az utolsó 100 komment: