Kihullott az összes fogam az orvosok miatt

2020.02.27. 06:00

news_10701_hogyan-potoljuk-elveszitett-fogainkat_lead.jpgVégig bíztam az orvosokban, hogy segíteni akarnak. Nem okoskodtam, nem tudálékoskodtam, hiba volt. 

Tisztelt Praxis Blog, Tisztelt Olvasók!

 

 

Az elmúlt 11 évemet szeretném megosztani. Nem tudom eldönteni, hogy dühös vagyok, szomorú, esetleg tombolok. De sajnos van, hogy néha egyszerre mind....

2008. Nem aludtam jól, fàjt az ínyem. Mintha valami keményet ràgtam volna. Nem múlt, egyre fáradtabb voltam, mert többször keltem fel éjjel. Iràny a körzeti fogorvos. Igen, ez egy bölcsesség fog, és nincs helye kijönni. kért nekem időpontot szàjsebészetre, 2,5 hónapppal későbbre, mert épp csak gennyes, nem sürgős. Kaptam antibiotikumot, fàjdalomcsillapítót és vàrtam. 

 

Ide azért beszúrom, hogy a nagyszüleimtől örököltem a csodàs fogazatomat,ami hibàtlan volt. 

 

Az antibiotikum utàn mintha épp az ellenkezője történt volna. Belobbant. Nem is kicsit. Borzasztóan szenvedtem, ahogy lüktetett, feszített. Kívülről alig làtszott valami,belül viszont félretolta a nyelvemet, a beszédem alig érthető volt. A következő tünet a fülfàjàs volt. Na ezt màr nem! A derekam kikészült a fotelben ülve alvástól, a fogam, és most a fülem is??? Iràny a gégészet. Az elején még szívtàk a vérem, hogy fogdokihoz menjek, de amikor a doki belenézett a szàmba, elhallgatott. Nem ragozom, kifejte a gennyet, ami borzasztóan fàjt, de mégis megkönnyebbültem. Feladat? Holnap szàjsebész, ez akut. 

 

Így is tettem,màsnap ott ültem, rothadó szàjszaggal. A papíromat bevették, majd amikor behívtak közölte velem a nagy fehér isten, hogy őt ne ossza màr egy gégész. Mindenki maradjon a kaptafàjànàl. Újabb adag antibigyó, és a beírt 1 hónap múlva esedékes időpontra menjek. 

Addigra màr 1,5 hónapja nem aludtam, 3 hete nem dolgoztam, a gyerekeket anyu és a férjem rendezte, mert a sötét szobában ültem, màr a fényt se bírtam. A kollégàimnak sikerült egy maszekhez 2 napon belül időpontot szerezni. A kapcsolatok ugye... 

 

Szintén nem ragozom, kioperàlta, iràny a gyógyulàs. Azzal bocsàjtott az orvos az utamra, ha a többi is jön, idöpont nélkül menjek, ő ugyanis panoráma röntgent csinàlt, és a többinek sincs helye.

Egy év alatt mind a hàrom megindult, 2-3 napra màr zacskóban kaptam meg őket. 

Talpra àlltam, visazahíztam, a gyomrom is kezdett helyreàllni a sok bogyó utàn. 

 

Egyik nap reggelre bedagadt az ínyem. Cefetül fàjt, iràny a fogorvos. ( A koràbb maszek) Hàt igen, tasakom lett és bement alà egy szezàmmag. Begyulladt stb... Kipucolta, és àtvettük a szàjhigiéniàt.  Aztàn megint. De akkor a màsik oldalon. Aztàn megint ,akkor lent..... 

Ez ment 4 évig. Pucolta, és mossam. 

 

Mossam jobban mossam màssal,màshogy. 

 

Cukrom? Oké. Bőrbaj,nincs. Csalàd? Nem. Akkor passz. Csak begyulladt. Akkor màr hiába akarta pucolni, kijött a fogam. A következő gyulladàsnàl egy màsik. Összesen 3. Egyetlen apró fekete pötty se volt rajtuk. Épek és egészségesek voltak. Én pedig egyre jobban süppedtem ebbe bele lelkileg. 

 

Felkerestem egy màsik orvost, aki azt mondta ez paradontitis. Adott beutalót egy klinikàra, ahol làss csodàt 4 hónapot mondtak, mivel új beteg vagyok. De adtak névjegykàrtyàt maszekhez. Oké menjünk. 75ezer forintért az íny alatt kipucolta kvadrànsonként. Az annyi mint 300.000Huf negyedévente. 

 

Tény, szebb lett az ínyem, de a fogaim elkezdték torlódni. 3 év utàn ez màr olyan szintű anyagi csődbe vitte a csalàdot, hogy elfogadtuk a cégünk két éves kiküldetési àllàsajànlatàt, és kicuccoltunk.

 

Az elsö utam egy paradontológushoz vezetett, ha gebasz van legyen valaki aki tudja az előzményeket. Mutattam neki 10 évvel koràbbi képeket, hogy milyen volt a mosolyom, és megdöbbent. A panoràma röntgen alapjàn szinte alig maradt csont amibe a maradék fogam kapaszkodik. Két fogam is lötyögött, amit tudtam, hiszen nem mertem harapni egy ideje. Hogy néznék ki metsző fog nélkül????

 

A.javaslata az volt, hogy csinàltassunk egy bakteriàl tesztet és egy genetikait. Potom 178€-ért. Nosza. 

 fog.jpg

 

Az eredmény megdöbbentő! És most jön a hàrom érzelem egyszerre. A düh, a harag, és a szomorúsàg egyszerre. Baktérium nincs, ellenben autoimmun beteg vagyok!!!!! 

A metszőfogaim buktam, most 36 évesen kivehető fogpótlàsom van. Várom, hogy a csontpótlàsom beépüljön, és jöhet az implantátum. 

 

Az meg csak hab a tortàn, hogy ezért még fizetnem sem kell, mert az egyetemi klinikàn kiàllítottak egy igazolàst, hogy betegség miatt nem tehetek a kialakult helyzetről. Mindössze a műanyag fogpótlàsom kellett kifizetnem, ami 120€ volt. 

 

Most őszintén. Miért nem jutott ez otthon senkinek sem az eszébe? Hogy egy folyton visszatérő gyulladàst jobban megnézzenek? Még a maszek paradontológusnak se, aki 8-16ig a klinikàn dolgozik, utàna 300.000Huf- ért maszekol annak se???

 

Most màr mintegy is. Az életemből 10 évet a kukàba dobhatok. Folyamatban van a kezelésem, a betegségemnek van neve, és 12 hónapja tünetmentes vagyok. Újra élek, dolgozom, kiràndulok és protkóval mosolygok. 

 

Az egyszem javaslatom a hozzàm hasonlóakhoz, hogy merjenek ellent mondani az orvosnak. Bàr így tettem volna én is. Végig bíztam bennük,hogy segíteni akarnak. Nem okoskodtam, nem tudàlékoskodtam, nem vittem nekik a netes gyógymódokat. Pedig egyszer màr olvastam valahol, hogy immunológus oldotta meg a gondokat. 

 

A mosoly dràga kincs...

 

Csatolom az utolsó fogam. Azok az aljàn elszíneződések. Annyira mozgott, hogy rendesen màr mosni sem mertem . 

 

Tovàbbi jó egészséget kívànok mindenkinek! 

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hórukk 2020.02.29. 00:52:05

Sajnálatos dolog. Viszont nálunk szebbek a stadionok. Járj focimeccsre, ott nem tűnik fel senkinek a foghiány.

axolotl77 2020.02.29. 11:09:36

Nekem úgy tűnik a környezetemből összeszedett információk alapján mintha a magyar orvosi egyetemeken nem lenne tananyag az autoimmun betegség, mert annyira nem gondolnak rá a hazai orvosok egy diagnózis felállításakor. Sokszor csak azon múlik a dolog, hogy milyen szerencséje van a páciensnek és kihez kerül.

Sir Galahad 2020.02.29. 12:25:09

@Hórukk: Bontsuk le az összes stadiont, onnantól egyetlen orvos sem fog tévedni vagy hibázni a diagnózis felállításakor!

BiG74 Bodri 2020.02.29. 13:08:42

@Sir Galahad:
Jah, költsünk rá kétszer vagyonokat. Persze...
Vagy már alakul a Nemzeti Építménybontó zRt.?

kiscsilla 2020.02.29. 13:24:30

@Sir Galahad: de utálom az elvakult, köcsög fideszeseket, akik miatt szenved az ország.
dögölj meg.

Sir Galahad 2020.02.29. 13:35:16

@kiscsilla: Én minden elvakultat utálok, nem csak a fideszest, de az ellenzékit is.

Szép napot neked!

Shazy 2020.02.29. 15:18:46

A leírtak alapján 2008-ban kezdődött a történet, akkor MSZP-SZDSZ kormányzott. Még tíz évvel később, 2018-ban sem tudtak praktizálni azok, akik a Fidesz idejében mentek egyetemre, mert az egyetem + a szakvizsga az több időt vesz igénybe, ezért az egész történet alatt azok voltak, akik a kommunisták alatt indultak egyetemre... de persze sötétkék sem ezt nem tudják, sem számolni nem tudnak, csak szidják a Fideszt, mert csak... mert ahhoz nem kell ész ... láthatóan....

marosy 2020.02.29. 16:58:31

Leszophat az összes ellenzéki geci.

senkiember 2020.02.29. 18:11:30

Semmifele garancia nincs arra, hogy egy betegseget meg tud barmely orvos gyogyitani. Igyekszenek, jo esetben a legjobb tudasuk szerint, oszt ennyi.

Pöff 2020.02.29. 18:29:53

szerintem nem is gondolnak rá, hogy ez autoimmun lehet...
vagy hogy ilyen problémát okozhat...mintha a magyar orvosok nem is abból a könyvből tanulnának, mint a nyugati kollégák, mintha fejezetek hiányoznának.

Pöff 2020.02.29. 18:31:58

" Folyamatban van a kezelésem, a betegségemnek van neve, és 12 hónapja tünetmentes vagyok."
hogy kezelik...kíváncsi vagyok.

Pöff 2020.02.29. 18:48:48

Még a maszek paradontológusnak se, aki 8-16ig a klinikàn dolgozik, utàna 300.000Huf- ért maszekol annak se???

Nah ezt tiltanám meg első körben. Mert akkor ez azt jelenti hogy a 8 óra alatt lófaszt se dolgozott, csak lóbálta a lábát kb (nyilván nem...bár ki tudja) de ha ennyi energiájuk van az orvosoknak és ekkora a szabad kapacitás, akkor miért van váró lista?
(tudom mert pénzügyi fejkvóta van)
Szóval ha dolgosan végig húzná a napot(tényleg 8 óra) kurva isten hogy nem menne maszekba.
Az a gond hogy a cociális rendszer ezt megengedi, nem tudom de merem állítani hogy egyik fejlett országban se lehetne egyszerre állami és magán szektort is folytatni.
Az egyik kizárja a másikat.
A legjobb az lenne ha csak magán szektor lenne, fizeted a biztosítást ugyan úgy és szépen bemész a magán klinikára, ami erősen szabályozott egészségügyi és költség szempontokból jól fizet az orvosnak, de nem extrém kiugró.
Itt lehetne némi játék, hogy ha súlyos a dolog, akkor a beteget segíti az állam.
Az állam meg megszabadulna az orvosbáróktól, a szemétdob pénz pazarló kórházaktól.

MErt ezek alapján ha a magán klinikát fenn lehet tartani kurva színvonalasan kevés betegből(és bár drága de alapvetően nem kifizethetetlen összegek) akkor valószínűleg menne ez nagyban is állami kórházak nélkül is. Ráadásul az állampolgárok részéről meg max azt vennék észre hogy fizetem a TB-t beleadok még 20%-ot(értsd 300e helyett 60e) és kurva színvonalasan ellátnak és pik pak meggyógyulok. az orvos meg dolgozott a 8+4 óra helyett 8 órát és tanult még 2-őt otthon.

horex · http://horex.uw.hu/ 2020.02.29. 19:00:20

@Sir Galahad:
Stadiont nem kell lebontani ,máskülönben hol lenne a nyilvános fogorvos korbácsolás?

horex · http://horex.uw.hu/ 2020.02.29. 19:01:39

@Shazy: Te meg vazze véded ezerrel a Fideszt ez ügyben, amihez amugy semmi köze

Hórukk 2020.02.29. 19:03:23

@Pöff: A könyvekben itt is megvan minden, csak hiányoznak a diagnosztikai lehetőségek. Már azok sem diagnosztizáltak bizonyos betegségeket, akiktől a fiataloknak kellene megtanulniuk a szakmát. Így aztán persze hogy nem jut az eszébe amikor ritkán, de szükség volna rá. Egyszerűen nem merül fel benne olyan betegségnek a lehetősége, amivel sohasem találkozott korábban sem ő sem a kollégái. Az a fontos, hogy minél rövidebb idő alatt minél több pénzt keressen, benyalja magát a tipikus diagnózissal érkező túlnyomó többségnél, nem az, hogy ritka, sohasem látott különleges betegségeket gyógyítson meg.

Shazy 2020.02.29. 21:02:50

@horex: Nohát ezt mondom én is, hogy semmi köze hozzá, mégis az ő nyakukba akarják varrni...

gtri 2020.02.29. 23:22:32

@Shazy:

Népesedés, 2019:
halálozás: 129 600
Születés: 89 200

Csak ne lenne ennyire hatákony és csodálatos az egészségügy!

Shazy 2020.03.01. 19:51:52

@gtri: Wazze, nem adott halhatatlanságot és örök életet a Fidesz, mongyonle! :-P Miért nem csináltál még 40 ezer gyereket, Te vagy az oka a differenciának, mongyálle Te is! :-PPP

gtri 2020.03.02. 00:41:05

@Shazy:

Nem örök élet kell, hanem normális orvosi ellátás. Nem véletlen, hogy nem mer egyetlen "konzultációt" sem kezdeményezni a fidesz az egészségügyről. Fél a patás, de nagyon ettől a kérdéskörtől. :)

Nem is mondják be az M1 Híradóban a hatalmas 2019-es sikert:

Népesedés, 2019:
halálozás: 129 600
Születés: 89 200

Mindenki éllva tapsolna ezeknek a számoknak!!! Micsoda hatalmas sikerek!!! :)
Hol vannak a fideszes lovagok és lovaginák? Úgy látom a szaporoodhatnék nem teng túl a "hazaffy"-akban ls "hazzafyakné"-kban. De sebaj, az egészségügy propagandaszinten kiváló. Lakjon jól ezzel a csodálatos eredménynel a Kövér Laci!
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása