Hazugnak nevezte az iskolaorvos a gimnazista lányt

2018.02.01. 06:00

doctor_2.jpgAzt javasolta, hogy jelezzem az orvosi kamara felé, hogy nem volt hajlandó ellátni gyermekemet, mi több, elküldte őt a rendelőből.

Tisztelt Praxis blog!

 

Nem egészen vagyok tisztában az iskolaorvos jogaival, ezért fordulok önökhöz. Lányomnak, aki jelenleg tizedikes, le kellett mennie az iskolaorvoshoz, aki egy általános szűrés keretein belül azt is megkérdezte a lányomtól, hogy milyen gyógyszereket szed. Nem vagyok benne biztos benne, hogy volt-e joga ehhez. Előzményként azt el kell mondanom, hogy két évvel ezelőtt volt a doktornővel összetűzésünk. Családunkban egy hosszantartó betegség, illetve további tragédiák sorozata miatt, kamaszlányomnak kialakult egy pánikbetegsége.

 doctor_2.jpg

 

Emiatt sokszor rosszul lett az iskolában, ilyenkor az osztályfőnök leküldte az iskolaorvoshoz. Eleinte megértően viselkedett vele a doktornő, de amikor sokadszorra leküldték őt, akkor az utolsó alkalommal elzavarta a lányomat, mondván: - Jaj, már megint te?! Menj vissza az osztályba, semmi bajod. Lányom felhívott telefonon, mire bementem az iskolába, hogy beszéljek a doktornővel, elmondjam ennek a betegségnek a háttértörténetét. Szó szót követett, mire az iskolaorvos kerek pererc közölte, hogy a lányom hazudik és nincs semmi baja, mivel szerinte egy pánik betegség nem ilyen tünetekkel jár!

 

Rettenetesen rosszul esett, mivel tudom, hogy lányomnak és családomnak is sok mindenen kellett átmennie. Az eset után a doktornő még a gerincproblémáját is megkérdőjelezte, amiről szintén van szakorvosi igazolásunk, ettől függetlenül ő újat kért. Felkerestem a megadott betegjogi képviselőt, aki azt mondta, ez nem az ő hatásköre.

Azt javasolta, hogy jelezzem az orvosi kamara felé, hogy nem volt hajlandó ellátni gyermekemet, mi több, elküldte őt a rendelőből. Természetesen felvettem a kapcsolatot az orvosi kamarával, akik azt mondták, hogy ezek alapján kérhetek vizsgálatot.

 

Tehát ezek után a kérdésem az, hogy volt-e joga az iskolaorvosnak megkérdezni a felülvizsgálatkor, hogy milyen gyógyszereket kell szednie? Várom válaszukat,

 

Egy anyuka

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

apanna 2018.02.01. 07:28:01

Ha ennyire nem jöttök ki az iskola orvossal, miért nem mentek a saját körzeti gyermekorvoshoz? És joga van megkerdezni, milyen gyógyszert szed a lányod. Azt írod hogy panikbeteg. Pszichológus kezeli?

Nívea 2018.02.01. 08:25:46

@badger: Minek írsz, ha csak káromkodni tudsz és a bunkóságodat teszed közzé?

defné 2018.02.01. 08:46:42

Mi szukseg van az iskolaorvosra ilyen esetben? Semmi. Ha a gyerek kezelt panikbeteg,akkor gondolom kap ra megfelelo gyogyszert is,igy az iskolaorvosra semmi szukseg.

qbr 2018.02.01. 09:09:01

Természetesen volt joga. Iskolaorvoskent az ő ellátásába tartozik a gyermek, szóval nagyon is jó, ha tudja, milyen gyógyszereket szed.

A választ pedig a gyermeknek volt joga megtagadni (nyilván nem annyira életszerű, hogy egy kamasz megtagadja a választ az orvosnak)

qbr 2018.02.01. 09:10:11

@defné: ha jól olvastam, leküldték hozzá a tünetekkel, utána meg szűrésre ment

qbr 2018.02.01. 09:11:01

@apanna: iskolaorvost az intézmény vonta be, nem a szülők

apanna 2018.02.01. 10:41:04

@qbr: Nagyon helyesen döntöttek. Szerintem ha a szülő együttműködik, és normálisan elmondja ezt a tanárnak, vagy akár megbeszeli az iskola orvossal, nincs ez a poszt.. Ahogy olvasom a szülő félti a gyereket, jogosan, de nem hiszem, hogy ez a módja. Lassan eljutunk odáig, hogy a gyereknek több joga van, mint a pedagógusnak, orvosnak,és erre a szülő hergeli a gyereket.

she_wolf 2018.02.01. 14:03:46

"Tehát ezek után a kérdésem az, hogy volt-e joga az iskolaorvosnak megkérdezni a felülvizsgálatkor, hogy milyen gyógyszereket kell szednie?"

Volt. Pont.
(Habverés hatszázért. Megint.)
Ja, meg komenikázni kéne a szülőnek a dokival. Megint. (@apannával teljesen egyetértek ebben)

qbr 2018.02.01. 14:30:13

@apanna: annyi csak, hogy ez nem döntés kérdése az intézmény részéről, jogszabály hatarozza meg az iskolaorvos jogait, feladatait, lehetőségeit és kötelességeit

Thomas Dantes 2018.02.01. 19:51:12

Helyes ti okádék utolsó senkiházi szar darabok, ismét megállapítottátok hogy a gyerek meg az anyja a hibás, nem is az az orvos aki megtagadja ! az ellátást, azaz a saját orvosi esküjét.

Megyek és okádok tőletek egy kicsit és nem baszki nem egy büdös szóval se lehetne ezt finomabban, annyira undorító hogy itt folyton csak az áldozatot tudjátok csesztetni és hibáztatni!

2018.02.01. 20:40:22

Én a gyereket sajnálom. Nem az orvos, hanem a szülő miatt.
Bár úgy igaz ez a történet, ahogy, de ha már ezt kaptuk, ezt esszük.
Jól félrement a gyerek kedves "anyuka" és ez már a maga hibája.

Igazság, hol vagy? 2018.02.01. 20:52:12

Hú,valakinek nagyon elgurult a gyógyszere.

Borsia 2018.02.01. 21:01:38

Neem, miért is kéne tudnia egy orvosnak hogy milyen gyógyszert szed a paciens. Bravó. A hiszti pedig nem pánik betegség.

Muad\\\'Dib 2018.02.01. 22:05:46

Amilyen félelmetesen agyhalott némelyik iskolaorvos meg üzemorvos nem csodálom, hogy nem velük osztja meg a többség a baját. Az eddigi üzemorvosok akikkel néha találkoznom kellett muszájból, az előző 40 évben biztos nem vettek orvosi könyvet a kezükbe, szent meggyőződésük volt, hogy azóta semmi nem változott az orvoslásban...

pagodalom 2018.02.01. 22:39:27

Van joga hozzá, sőt kötelessége is. A gyereknek meg nyilvan van erről szakorvosi igazolása, amit eleve be kellett volna mutatnia az iskolaorvosnak. Valami ezért ebben a sztoriban nem stimmel.

prim 2018.02.01. 22:47:53

Az iskolaorvosok kb egy szinten lehetnek az üzemorvosokkal. Decemberben a feleségem egy kolleganője is nagyon furcsán viselkedett, és már érezték hogy valami gond van vele, mert nem természetes hogy valaki zavartan viselkedik. Gondolták gyorsan szólnak az üzemorvosnak. Elő is került egy idő után, de gyakorlatilag le is pattintotta magáról a dolgot hogy inkább hívjanak egy mentőt!!! Persze a mentősök hamar kijöttek, és rutinból megállapitották (megmérték)!!! hogy életveszélyes állapotban van a NEGYVENES pulzusa miatt. Ez miatt ők nem is szállithatják kórházba mert az csak a rohammentő végezheti. Persze a lehetőséghez képest megpróbálták ellátni. Mivel úgy tűnt hogy alaposan ki is van száradva, adtak is neki infúziót. De akkor is milyen tróger doki az aki lepasszolja a beteget, és az tanácsolja hogy hivjanak egy mentőt!! ?? Nem neki kellett volna véletlenül??!!
Nehogy már egy senkiházi iskolaorvos majd megállapitsa hogy ki a pánikbeteg!!! iskolaorvos az kb aki csak felveszi a fizut azt csá!!Elvégezte az egyetemet, de komolyabb dolgot nem lehet rá bízni...Ennyike...

CyberPunK 2018.02.01. 23:05:18

@stukov1: Orvos, aha. Általános iskolás koromban kaptam sztk-ban tetanuszt baleset miatt, és a lelkemre kötötték, hogy az iskolai évest ne engedjem beadni. Na, ez nem így működik, iskolaorvos okos volt, ő jobban tudja, beadta, hetekig egy tollat nem bírtam azzal a karommal megemelni. Orvos, az.

ember100 2018.02.01. 23:12:13

Helló !

Az itt írogatók legtöbbje diszlexiás ? nem érti mit írt a posztoló ?
Gyerek bemegy a suliba pánikbeteg zavart leküldik az iskolaorvoshoz az lepattint !
Hippokratészi eskü az hol a fenében van ?
Miért nincs a gyereknél papír ??? mert nem viszi magával , minek ?
Az jogos hogy az orvos megkérdezte milyen gyógyszert szed DE azért kezelni ellátni illett volna !
Gerincbántalma van a gyereknek új papír kell ???? Hol élünk ki az orvos Isten ?????
Értem én hogy 5-7 évet járt egyetemre tanult de hát ha én nem vagyok akkor kit gyógyít , ja amúgy meg ember :) vagyok illene úgy bánni mindenkivel !!!!!

Em.MA 2018.02.02. 00:02:26

A szedett gyógyszerekről tudnia kell, mert itt ugyan nem tett semmit, de ha pl. gyógyszert akar adni, akkor fontos, hogy a gyerek mikor, mit vett már be.

A "gerincpapír" azért kellhet, mert évente felülvizsgálatra kell mennie, és az állapotváltozást fel kell jegyezni a gyerek kartonjára.

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2018.02.02. 00:19:18

A kedves leányzó rendszeresen hisztizik órán, az iskolaorvosnak meg megtelt a hócipője, jogosan. Erre itt egy rakás hülye jön az emberi jogokkal meg a hippokratészi esküvel. Bravó. Az senkinek nem jut az esze helyébe, hogy Hiszt Erika a többi kölyköt se hagyja tanulni a nyavalygásával. Az ilyennek a régi falusi gyógymód való:egy vödör hideg vízzel bele a képébe.

Hórukk 2018.02.02. 00:21:28

A pánikbetegség nem igényel minden rosszullét alkalmával orvosi ellátást, éppúgy ahogy a szellentés sem (attól függetlenül, hogy akár bélrák tünete is lehet). Az orvosi ellátás indokolatlan igénybevételét közölheti az orvos a pácienssel. Ha mégis orvoshoz kerül a páciens a rohama alkalmával, akkor a pszichiátriai vizsgálat és kezelés ugye kicsit másképp néz ki mint mondjuk a sebészet: szóban zajlik.
A nagy körítéssel elvégzett vizsgálat kifejezetten rosszat tesz egy pánikbetegnek.
Anyuka nem teljesen normális, ha kétségbe vonja, hogy az orvos megkérdezheti hogy milyen gyógyszereket szed a gyerek. A szegény gyermek pedig valószínűleg anyuka miatt pánikbeteg.

ember100 2018.02.02. 00:43:37

@Molnárgörény:
Helló !

Tök lyó a neved , sokat elárul rólad :)
Ez így van régebben a magas vérnyomást meg még sok mindent érvágással "gyógyítottak"
meg ráolvasással , ördögűzéssel .
EZ kell a mai iskolai orvoslásba !!!!
Te tényleg komolyan ?

she_wolf 2018.02.02. 00:52:31

@Hórukk:
"A szegény gyermek pedig valószínűleg anyuka miatt pánikbeteg."
Vagy anyuka a pánikbeteg, és vetít. A gyerek meg attól reszket, hogy anyu mikor fog rohamozni.

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2018.02.02. 01:01:50

@ember100: Igen, komolyan. A te véleményed is a "rakás hülye" kategória remeke. A hideg vízzel pofonlöttyintés pedig valós gyógyhatású: vagotoniát csinál, búvárreflexnek hívják. Tökéletes a hisztire.

SarahConnor 2018.02.02. 06:30:22

A munkahelyemen (középsuli) az iskolaorvos ugyanezt csinálja: színleléssel vádol mindenkit a munkaideje 100%-ában. Legmeredekebb eset: jön a tanáriba egy fiú, térdén a nadrág kiszakadva, vére folyik, tenyere véres, nincs rajta bőr. Elesett a kinti focipályán. Mondom, leviszem a védőnőhöz. Azt mondja, ott már volt, elküldték. Nézek, hogy az hogy lehet, kézen fogom, na majd én elintézem.
A védőnő ordítva nyit ajtót, csak akkor enyhül meg, és vált át csupamosolyba, mikor meglátja, hogy ott állok a fiú mellett. Mondom neki, kedves xy, tedd meg légy szíves, hogy kitisztítod a sebeit és leragasztod. Nem ülhet így a suliban.
Erre a gyerek előtt, a füle hallatára azt mondja nekem az a céda: én már ismerem ezt a gyereket, tudom, hogy színlel. Levegőt se kaptam. Kérdem, mondd már el, hogy hogy lehet azt színlelni, hogy nincs bőr a térdén meg a tenyerén. Erre vállat von. A gyerek ismét félig ellátatlanul került elő a rendelőből, de addigra a szülő ígérte, hogy értejön. Az igazgató titkárnői mosogatták ki a sebeit úgy ahogy.

Az iskolaorvosok, és munkahelyeken az üzemorvosok ugyanattól a kórtól szenvednek: nem vitték sokra, a tudásuk ott sorvad el egy alagsori vizsgálóban. Ebbe kergülnek bele és értékelik túl önnön fontosságukat, vagy lesznek hipergenyók. Valamivel kompenzálni kell, megértem, még sajnálom is, de igazat nem adok soha.

Amit a posztban szereplő doki megenged magának, az ugyanez. Mondjuk azt van joga megkérdezni, mit szed a gyerek, de a többi az puszta frusztráció. Nyomorult emberek ezek.

Mérges 1234 2018.02.02. 08:02:35

Nyilván az orvossal is lehet gond.
De anyuka simánidegbajos, és ezt sikerült a gyerekbe is betáplálni már.

Valakinek idegbajosak a szülei az rábasz de hamar.

qbr 2018.02.02. 08:33:24

A sok okosnak, aki ilyen kiválóan be tudja lőni az iskolaorvosok tudásszintjét: azt azért ugye tudjátok, hogy az iskolaorvosok nagyon komoly része (legalább harmada, de inkább több) egyben házi gyerekorvos is a környéken (gyk: körzeti)...

qbr 2018.02.02. 08:37:44

@qbr: persze ez a gyerekekkel is így van. Otthon még azt mondja, hogy megtanulta és tudja a dolgokat, aztán az iskolába érve elfelejti. Ha az iskolaorvosokkal is ez a helyzet, akkor lehet, hogy most valami nagyon fontos felfedezést tettünk: az iskolával van a gond!

ROTFL Manó 2018.02.02. 10:04:09

Az iskolaorvos megkérdőjelezhet, felülbírálhat más kollégája által felállított diagnózist? Hát, végül is joga van, de én sem hiszem, hogy az eljárás menete az lenne, hogy belevágja a gyerek arcába, hogy "szerinte" a gyerek hazudik, vagy tettet, nincs semmi baja, menjen vissza az osztályba.

Jack__Bauer 2018.02.02. 10:16:43

Hú bazzeg. Pánikbeteg, az. A kérdésre meg a válasz: van.

Duplaxiii 2018.02.02. 10:26:35

Valós probléma, hasonló mint a cégek kötelező "üzemorvosi" rendszere.
Az iskolaorvos, az üzemorvos nem a kezelőorvos, hanem csak kihelyezett szakemberek.
Én is végigjártam a szerződött üzemorvosunkkal, jeleztem megjelenek, de hozzám nem nyúlhat, rólam infót nem kaphat, mivel van saját orvosom és én az ő kezébe adtam a "sorsom". Nem kell engedély tőle, nem kell speciális vizsgálat ahhoz, hogy a munkahelyemen a dolgomat végezzem, a magánproblémáimhoz meg sem neki, sem a munkahelyemnek nincs köze, nem írhatják felül a saját orvosi vonalamat, nem ellenőrízheti a magasabb osztályok, szakemberek vizsgálatait, azt nem módosíthatja. Mert számára a éves fejpénz a lényeg, írja be, hogy megnézett és kakukk.
Én nyertem.
A kislány esetében ugyanez ahelyzet, az iskolaorvos egyet tehet, kérheti a szülőket a szakorvosi vizsgálatra és elkérheti az igazolásokat, hogy a kislánynak van-e olyan problémája, ami miatt megjelenik nála.
Ennyi!
De semmi más funkciója nincs, ahogy régen a cég ovosa is csak aktuális vizsgálat és ha indokolt volt, elküldhetett a körzeti orvoshoz. Adhatott egy szem gyógyszert, de nem írhatott ki betegállományba, nem "műthetett meg".
A probléma alapja a tb. szabályozás.

Duplaxiii 2018.02.02. 10:29:41

@ROTFL Manó:
Nincs joga!
Mert a szakorvosi vizsgálat szakemberek és speciális eszközök, környzet alapú.
Ha gyanakszik, akkor a szülőkkel küldje el a lányt a vizsgálatra és ha az igazolja a betegséget, akkor kap a szakorvostól erre vonatkozó igazolást!!!
De a szakrovosnak, a háziorvosnak nem kell átadnia a lény összes adatát, az jogilag is tilos, csak ha abba a szülők írásban beleegyeznek.

Karipapa01 2018.02.02. 11:01:18

@Duplaxiii: "nem kell speciális vizsgálat ahhoz, hogy a munkahelyemen a dolgomat végezzem"

De kell! Sőt potosan meg van határozva, hogy milyen vizsgálatokat és milyen időközönként kell végeznie és ez munkaegészségügyi és munkavédelmi szempontokból kötelező. Rá is írhatja a kartonodra, hogy a dolgozó nem volt együttműködő, emiatt a vizsgálat elmaradt. Mondanom sem kell,hogy a törvények szerint ebben az esetben mi az eljárás.
Különben pedig az üzemorvos üzemorvosi szakvizsgával rendelkező általános orvos.

ParePCSI 2018.02.02. 11:31:01

Lehet, hogy megveszekedett idealista vagyok, de szerintem az orvosnak szolidárisnak kell lennie a páciensével, akár az iskolával/munkáltatóval szemben is!
Igenis, legyen ő a jóságos doktor néni/bácsi!

zizi77 2018.02.02. 12:06:54

Családban is van egy pánikbeteg kislány. Már a kezdetekben is 30/70% volt a valódi rohamok és a hisztik aránya. Jelenleg ez 10/90% . A gyerek bizonytalan, anyuka figyelmét próbálja felhívni magára. Anyuka egyik oldalról húde foglalkozik a gyerekkel, másik oldalról meg azért van fontosabb is.
Ha ez a kislány valóban pánikbeteg, akkor pszichiátriai papírja is van/ nem pszichológusi/ feltüntetve a szedett gyógyszerekkel. Ezt szerintem kérheti az iskolaorvos, hiszen ő felel a gyerekért suliidő alatt.
A gerincvizsgálatot szintén kérheti, főleg ha arra gyanakszik, hogy kamu esetleg a felmentés tesiből.
És bár az adott iskolaorvost nem ismerem, nem összehasonlítható az üzemorvossal, mert ldgtöbbször sz iskolaorvos gyakorló gyerekorvos is/főleg mióta ekkora hiány van/.

Alick 2018.02.02. 12:15:48

"volt-e joga az iskolaorvosnak megkérdezni a felülvizsgálatkor, hogy milyen gyógyszereket kell szednie?"

Függetlenül attól, hogy az iskolaorvos esetleg balfék, ez alapvető kérdés a gyógyszerek hatásainak esetleges ütközése miatt. Ha ebben nincs együttműködés - és nincs életveszély - az orvos joggal lép vissza bármilyen további gyógyszerezéstől, mert esetleg többet árt vele, mint használ.
A "pánikbetegség" és annak gyógyszerezése megér egy külön témát.

2018.02.02. 13:37:57

@Alick: sőt én ennél is tovább mennék. Lehetséges az is, hogy a gyerek nyugtatókat kapott a pánikbetegségére. Ehhez kialakult a hozzászokás. Anyuka, ahelyett, hogy elbeszélgetne a traumákról a gyerekkel, kikészíti a reggeli mellé, meg uzsonnára a nyugtatót. (jellemző, hogy ezt a gyógyszerezést szokták a betegek eltitkolni, lehet anyuka is ezen él) A gyerek meg esetleg nem szedte be mégse. Mert ciki tizedikesen! Innentől pontosan olyan tüneteket fog produkálni, olyan megvonási tüneteket(!), mint a "pánikbeteg". Az iskolaorvos simán azért is megkérdezhetné a gyógyszererést, a gyerek érdekében, ha észleli a tüneteket.
Persze tudjuk, kamu ez az egész blog.

Magánvéleményem · http://maganvelemenyem.blog.hu/ 2018.02.02. 15:58:22

Ez az egész szóra sem érdemes.
Hisztis p@csa anyukának hisztis p@csa kislánya.
Természetesen mindenki más hibás, a szülők sosem!

Magyaryzoly 2018.02.02. 16:47:51

@Thomas Dantes: MIlyen áldozat te ostoba darab szar, a sárgalapos gyerekkel már a fasza kivan az iskolaorvosnak, mert nem kezelik a pánikbetegségét,a baszatlan frusztrált idióta anyja, meg bemószerolja a kamaránál. A faszba ki kéne venni a gyereket az iskolából és olyan helyre iratni, ahol nem kap pánikrohamot. Mondjuk ha ilyen tudálékos fennhéjázó büdös kurva anyám lenne,akkor én is pánikbeteg lennék.

Jakab.gipsz 2018.02.02. 17:39:50

Íme, szép új világunk jog-államisága, ahol csak a diliseknek jogukban áll, szívatni a normálisokat.

Majkul Dzsekszon 2018.02.02. 17:52:01

Anyjanak lanyanak is csak egy alapos sunazas hianyzik az rogton megszuntetne a panikot.

2018.02.02. 17:59:55

Szerintem, a kislány nimfomániás, de bepánikol attól, hogy hirtelen nincs kivel dugjon. Az anyja meg szimplán szőke, nyilván férje sincs.

@Muad\\\'Dib: "Az eddigi üzemorvosok akikkel néha találkoznom kellett muszájból, az előző 40 évben biztos nem vettek orvosi könyvet a kezükbe"

Igazat beszélhetsz, mert ez meg is látszik rajtad.
:)

2018.02.02. 18:07:06

@ember100: "Hippokratészi eskü az hol a fenében van ?"

Az nem érvényes a szimulánsokra, te agysebész.

@Thomas Dantes: "Helyes ti okádék utolsó senkiházi szar darabok, ismét megállapítottátok hogy a gyerek meg az anyja a hibás, nem is az az orvos aki megtagadja ! az ellátást, azaz a saját orvosi esküjét."

Ahogy elnézem, az elmegyógyászod is lefosta az esküjét, bár a hozott anyag is sokat számít...
:)

Scott Tenorman Must Die 2018.02.02. 18:09:08

@Thomas Dantes: te egy okádék nímand vagy. majd akkor pofázzál, ha nem Anyud tart el.

SarahConnor 2018.02.02. 19:22:16

@qbr: körzeti, rendben, ez nem jelenti azt, hogy okos. Aki annyira gyökér, hogy megvakulással ijesztgeti a gyerekeket, akiknek van fél dioptriányi rövidlátásuk, és el kell menniük a szemészetre, majd háromszorosára fúvódnak, mikor beleszólok, hogy nekem mínusz 7-es a szemem, és nem vagyok vak, azoknak mindenük van, csak "tudásszintjük" nincs. Nyomorultak, ennyi.

stukov1 2018.02.02. 19:30:02

Vajon miért törölték a korábbi hozzászólásomat?

swiss blend 2018.02.02. 20:11:59

@Molnárgörény:

Neked van fogalmad arról,hogy milyen egy pánikroham? Nem? Akkor maradj szépen csendben.Elég szomorú,hogy a hisztériával keversz össze egy olyan betegséget,ami sajnos nagyon kellemetlen tud lenni,és bármikor bárhol jöhet.

swiss blend 2018.02.02. 20:13:47

@Magyaryzoly:
Nem azzal van a baj,hogy új vagy ezen a blogon és mocskos a pofád hanem az,hogy hülye is vagy.

swiss blend 2018.02.02. 20:16:08

@a ribancok is kidobják a csikket:

Neked sem ártana a pofádat kimosni sósavval.

swiss blend 2018.02.02. 20:24:18

@Karipapa01:

Szerinted a mai világban mennyi új munkavállaló megy el ténylegesen az üzemorvoshoz? Sokan még csak nem is látták üzemorvost,és mégis van "alkalmas" papírjuk

BOAR 2018.02.02. 22:37:48

Az iskolaorvosnak nem csak joga de kötelessége is megkérdezni, milyen gyógyszereket szed a gyerek.
Ebben nincs semmi "felülbírálás" vagy ilyesmi de tudnia kell, a gyerek által produkált tünetek visszavezethetők-e a gyógyszerre vagy más okozza őket. Ha esetleg a pánikbeteg neadjisten hisztis gyereknek bead valamit ami üti a szedett gyógyszereket, vagy megfelelő tájékoztatás híján hisztériának vagy lógási kísérletnek minősíti a gyerek viselkedését akkor meg azért veri a tamtamot a "kedves" anyuka, hogy "félrekezelték" a kicsilányát...

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2018.02.02. 22:44:42

@swiss blend: Tekintettel arra, hogy 25 éve vagyok oxyologus szakorvos, van róla fogalmam. Sokkal több, mint neked. A pánikroham a hiszti mai, eufemisztikus neve. A dolog lényege, hogy bármilyen szubjektív érzése van a "betegnek,semmilyen objektív károsodás nem éri.

ember100 2018.02.03. 00:18:56

@a ribancok is kidobják a csikket:
Helló !

Mert ugye te tudod ki a szimuláns ? :)
Leírták csak értelmezni kellene Többször volt az iskola orvosnál és elhajtotta ( nem akart dolgozni ) a gyereket !

ember100 2018.02.03. 00:22:52

@Molnárgörény:
Helló !
Azért elég sötét lehetsz !
Azt tudod hogy ha eltörik a kezed 2-3 hét alatt összeforr meggyógyul .
De ha a lelked sérül az örökre megmaradhat .
Akkor te a fóbiákat is a hiszti közé sorolod ?
Mert ugye objektív károsodás nem éri !
A sötétség királya vagyok én :) vagy te ????

swiss blend 2018.02.03. 00:35:52

@Molnárgörény: Ha valóban orvos vagy elég szomorú dolog az,hogy egy igenis létező,egy ember életét megkeserítő betegségről így vélekedsz,hogy az csak egy hiszti.A nővérem kezelt pánikbeteg volt 3 évig. Én is tudom miről beszélek.Te esetleg könyvekből ismered,én meg láttam milyen is egy igazi pánikroham ami hirtelen jön a halálfélelemmel együtt hosszú percekig.Szó sincs ott semmiféle hisztiről mert a testvéremet már csak ismerem.Soha életében nem hisztizett,sírni gyerekkoromban láttam utoljára,tehát nem hiszem,hogy ez csak egy hiszti lett volna.Többször tanúja voltam a rohamainak főleg az utcán, amikor szürkére váltott az arca,és le kellett ülnie valahova akár a földre is olyan rosszul volt.Nagy könyörgések árán elment orvoshoz végre,kapott megfelelő gyógyszereket amiktől fokozatosan és lassan eltűntek a rohamai.

Laca1558 (törölt) 2018.02.03. 08:26:09

Homo kádáricus házmesterus:
Evolúciós zsákutca. Kihaló félben levő állatfaj. Élőhelye a Kárpát-medence, különösen az állami szervezeteket kedveli, de megtalálható más közegben is. Agyi kapacitása körülbelül a majom szintjén van, ugyanakkor önbizalma és pökhendisége más rokontörzsekhez képest kiemelkedő. Jellemzője, hogy a problémák megértésére akár 2-3 másodpercet is rászán, de minden esetben van megkérdőjelezhetetlen véleménye, amelyet óriási önbizalommal nyilatkoztat ki. A fejében kialakult koncepciót a végsőkig vehemensen védi, fajrokonai által felsorakoztatott érvek és tények hidegen hagyják, azokat valójában meg sem akarja hallgatni. Ennek okát a tudósok még vizsgálják, egyes feltételezések szerint a korlátozott agyi kapacitás állhat e fura viselkedés mögött.

Érdekesség, hogy 1945 és 1989 között a szocialista ideológiák kedvelték a homo kádáricus házmesterust. Részben nevét is innen kapta. Az állami szervezetek közép- vagy csoportvezetői pozícióiba gyakran alkalmazták őket, valószínűsíthetően azért, mert csökkentett agyi kapacitásuk miatt nem gondolkoztak főnökeik utasításain, hanem az idomításnak megfelelően hajtották őket végre. Ugyanakkor kiemelkedő pökhendiségük és önbizalmuk miatt képesek voltak hatni az alattuk dolgozókra.

A Homo kádáricus házmesterus egyébiránt undorodik a munkától, munkaidőben többnyire a saját szobájában tartózkodik, csak ebédidőben merészkedik elő, hogy némi táplálékot keressen. Hétvégén saját otthonában tartózkodik, gyakran látni más lakókkal veszekedni a lépcsőházban.

A legújabb kutatások szerint a Homo kádáricus házmesterus egyes egyedei felfedezték maguknak az internetet. Többen figyeltek már meg blogokba kommentelő Homo kádáricus házmesterust. A jelenséget a Braunschweig-i egyetem kutatócsoportja vizsgálja. A viselkedés okai tudományosan egyelőre nem magyarázhatók tudományosan.

Jakab.gipsz 2018.02.03. 09:22:29

@Laca1558:

Ha nem tetszik, "homo kádáricus házmesterust", fordulj bizalommal, a marxicuszokhoz reklamációval, ezt az értelmi színvonalat, ők agyalták ki.

Ma pedig úgy hívjuk, a civil nyilvánosság hatalma, és a Soros-CEU gittegyleten tanítják.

Ügye milyen ügyes, mimikri. Kitalálja a zseni, hogyan butítsa le a jó népet, majd megállapítja jé, két bitesek az emberek.

Térjünk vissza az eredeti témához: "Hazugnak nevezte az iskolaorvos a gimnazista lányt".

Itt a kárpát medencében még soha senki nem hallott, dolgozat írástól bepánikolt közép iskolásokról, sőt még hazudozó kiskamaszokról, sem hallott senki sem.

Csak nagyképű üresfejű kihaló félbe lévő, jog-államot védő, jog-védőkről van tudomásunk.

defné 2018.02.03. 09:35:31

Ki ez a sok idiota uj barom?

she_wolf 2018.02.03. 09:37:45

@defné:
Nem újak, csak rácuppantak az indexre. Címlapos a poszt:)

csak néha benézek ha marhaságot látok 2018.02.03. 10:02:43

evidens, hogy kell tudnia milyen gyógyszereket szed, ha valami új gyógyszert akar felírni tudnia kell, hogy nincs-e kölcsönhatásban a régi gyógyszerekkel.
Ha pl gerincferdülése van, azt periodikusan reevaluálni kell, progresszió függvényében lehet az 3-6-12 hónap. Sok hanyag szülő elfelejti ezeket.
A pánikbetegségről pedig: ha mondjuk naponta lejön hozzá a gyerek és már százszor ajánlotta, hogy vigyék pszichiáterhez, szedjen gyógyszert, de a szülők/gyerek megtagadja akkor érthető, hogy noncompliance miatt nem hajlandó kezelni.

Karipapa01 2018.02.03. 10:13:44

@swiss blend: Gondolod, hogy nekem számít, hogy az országban hányan sértik meg a foglalkoztatással kapcsolatos törvényeket? És ha sokan megsértik, az talán alap arra, hogy mindenki megsértse?

Karipapa01 2018.02.03. 10:24:59

@Jakab.gipsz: A Jakabus gipszizmus pedig egy olyan kényszer-vízió, amelynél a beteg ott is politikát lát, ahol nincs. Mert mi van, ha az említett doki ősliberális, az anyuka pedig notorius békemenetelő? A történetből nem derül ki, de különben is lényegtelen. Itt most szakmai kérdésekkel és emberi viselkedéssel foglalkozunk. Kéretik a hozzászólást ehhez igazítani :)

2018.02.03. 13:38:18

@swiss blend: "Neked sem ártana a pofádat kimosni sósavval."

Nem ártana tisztázni, hogy mi a panaszod ezzel az írással kapcsolatban. Így kiderülhetne, hogy ha retardált vagy (márpedig ehhez kétség nem fér), melyik szakemberhez kell fordulnod. Csak mert úgysem a könnyebb lehetőséget választanád (Dunába ugrás, vonat elé fekvés vagy tompa késsel érfelvágás).
:)

DarkWolf 2018.02.05. 11:23:37

@Molnárgörény: hogy te mekkora egy mérhetetlenül ostoba barom vagy.

Nade sebaj, a Fidesznek pont ilyen 8 bites barlangban felnőtt primitív emberek kellenek a 2 harmadhoz

DarkWolf 2018.02.05. 11:25:33

@she_wolf: hurrá, ez kell még a blognak, hogy a sok Indexes kanapé "megmondóember" idetolongjon

MrX84 2018.02.05. 20:31:55

RÉGEN A PÁNIKBETEGSÉG NEM LÉTEZETT... MINT AHOGY AZ SEM, HOGY A GYERMEK KARÓT KAP MATEKBÓL, AZTÁN A SZÜLŐ BEMEGY, ÉS FELPOFOZZA A TANÁRT. NEM, KEDVES HÖLGYEIM ÉS URAIM. RÉGEN A GYEREK KAPOTT 2 NAGY POFONT. ÉS NEM LETT PÁNIKBETEG. VISZONT EMBER LETT BELŐLE. ÉPEÉMÉJŰ, HASZNOS TAGJA A TÁRSADALOMNAK.
KEDVES SZÜLŐ!
AD 1. BÁRMILYEN ORVOS JOGGAL KÉRDEZI MEG A GYÓGYSZEREK SZEDÉSÉT.
AD 2. AZ ÁSKÁLÓDÁS HELYETT INKÁBB PRÓBÁLD MEGNEVELNI A GYEREKEDET,MERT HA ÍGY FOLYTATJA, SZAR SE LESZ BELŐLE, A NAGYBETŰS ÉLETBEN PEDIG MAGASRÓLLE FOGJÁK SZARNI, HOGY ANYUKA PICI LEÁNYA PÁNIKBETEG....
AD 3. AKI ENNYIRE BUTA KOMMENTET ÍR, MINT SZÜLŐ, ANNAK MIT MAGYARÁZUNK ITT?? NEVETSÉGES.

DarkWolf 2018.02.06. 06:10:13

@MrX84: Régebben a hozzád hasonló idióta f@szkalapok nem hirdethették a saját értelmi fogyatekusságukat az egész világnak.

Hallgatás arany, ha ennyire hülye vagy

she_wolf 2018.02.06. 08:13:52

@DarkWolf:
Márpedig ez van: ha index címlapon megjelenik (kell a kattintás, mint egy falat kenyér), akkor rendre visszatérnek olyanok, akik máshol jól behatárolható közegben érzik elemükben magukat, és azt a mentalitást itt is megvillantják.
Ezzel tudni kell együttélni, vagy hagyni kell mindent a francba.
Én is az indexről pottyantam ide sok éve, és elkeseredve látom a rombolást:(

she_wolf 2018.02.06. 08:24:23

@MrX84:
Nem létezett, vagy csak nem volt keresztszüleje, aki elnevezte volna? (Függetlenül attól, hogy a posztban miről van szó.)
Tehát ami régen nem létezett, az ma sem létezik. Mi értelme akkor a diagnosztika fejlődésének? Ha minden tudott volt egykor, miért teperünk, hogy még többet tudjunk meg?
Persze, kurvára nem egyszerű a szomatikus cuccon túl a pszichós dolgokkal is foglalkozni, hiszen az egy megfoghatatlan valami. De jelen van, az emberek milliárdjaira hatással.

De a posztot illetően ennek nincs jelentősége. Egy prejudikáló anyuka sirámát olvashattuk a részleteket nem ismerve. Ez nagyjából ennyit is ér. Pont.
(Az már az ő talpraesettségét és tájékozottságát jelzi, hogy ide, a Praxisba ír, innen remél segítséget. Amit egyébként már megkapott.)

DarkWolf 2018.02.06. 10:24:03

@she_wolf: csak azon gondolkodom néha, hogy hol vannak a moderátorok? egyáltalán nincsen senki hogy az ilyen idióta semmitmondó kommentelőket szépen kirugdossa innen?

Dikusz 2018.02.06. 12:04:37

@she_wolf: azt hiszem, már nemigen van mit rombolni, és meglepő módon ebben a posztban törölve lett egy hozzászólás...

she_wolf 2018.02.06. 12:11:43

@DarkWolf:
A "kik"? Édes szívem.... mióta figyeled ezt a blogot? Moderátor egyébként sem kötelező, és itt volt. Tudomásom szerint (itteni fennállásom óta) kettő is.
Ma már egy sincs ilyen, vagy olyan okból.
Szóval ilyesmin ne gondolkodj, csak elfáradsz:)

she_wolf 2018.02.06. 12:21:34

@Dikusz:
Emlékszel? Nem sokkal a csatlakozásom után megemlítettem, hogy milyen pöpec blog lehetett ez korábban, hogy a "régebbiek" oly gyakran emlegetik. És tényleg: amikor a korábbi írásokba beleolvastam tényleg jó kis párbeszédeket láttam, segítséget kérők, és segíteni akarók között.
Az én idecsöppenésem óta pedig magam is látom a lefelé mutató tendenciát. A részese lettem.
Orvosok, betegek, hozzátartozók írtak, osztották meg gondolataikat, javaslataikat.
Vélemények, tanácsok voltak olvashatók többé-kevésbé kulturált hangnemben.
És nem sokkal az után, hogy a látókörömbe került ez a blog, én is elkezdtem hiányolni egy moderátor (vagy valaki) jelenlétét, mert ide csak az nem szabadult be, aki nem akart.
Nem az lenne a cél, hogy zártkörű gittegyletet csináljanak a Praxisból, hanem az, hogy legyen egy olyan netes felület, ahol kérdésekre válaszok és/vagy magyarázatok születnek.
Pártatlanul!

she_wolf 2018.02.06. 12:26:39

@she_wolf:
Ja, azt kihagytam, hogy volt olyan csoda is, hogy a poszt írója az itteni beszélgetésbe belefolyt, a posztot kiegészítő információkkal szolgált.

Anne_B 2018.02.06. 15:00:44

@Thomas Dantes: Anyuka kerdezte, arra valaszoltak. Igen joga van tudni az orvosnak, hogy a gyerek mit szed, kulonben hogy dont felelossegteljesen? Tovabba jelzem, hogy az iskolaorvosok es uzemorvosok szakvizsgazott orvosok es nem az utca szelen szedik oket ossze. A stilusod pedig csak teged minosit.

Anne_B 2018.02.06. 15:02:36

@CyberPunK: Pontosan miert is ne lehetett volna beadni? Amennyiben erre nem tudja a valszt, akkor ez csak tudatlan szitkozodas. Minden oltas mellekhatasa lehet helyi irritacio es fajdalom.

DarkWolf 2018.02.06. 16:51:48

@she_wolf: egy ideje követem a blogot és volt "szerencsém" megfigyelni hogy milyen szintű kommentárok csúsznak át a radar alatt

Az dgy dolog amikor vki véleményt alkot pl levélíról, de amikor kb a kommentek fele átalakul önjelölr orvosszakértői okoskodásba , az már megkérdőjelezhető

MrX84 2018.02.06. 18:06:51

@DarkWolf: Kedves "Sötét" Farkas. Bizonyára olyan sötét lehetsz mint egy vakond segglyuka az alagút mélyén. Mi a problémád a fenti kommenttel? Az, hogy kimerem jelenteni, hogy egy fordított világban élünk? Ahol a tanár retteghet a felháborodott szülőtől, vagy ahol az orvost csicskának nézik, és még húzza meg magát, hogy egyáltalán elláthatja a feltehetőleg rossz iskolát választó, kitudja milyen okból "pánikbeteg" gyereket? Mert hát a pánikbetegség egy nagyszerű fogalom. Rosszul érzem magam az adott iskolában/munkahelyen/kapcsolatban/élethelyzetben/stb... és az ebből fakadó szorongásom/frusztrációm miatt máris pánikbeteg lehetek.... Persze vannak VALÓS pánikbetegség miatt kezelt személyek, akik előtt emelem a kalapom, és tényleg kezelésre szorulnak... De ennek eldöntése nem egy laikus feladata, hanem egy orvosé barátocskám.
Szóval éljél csak a liberális eszméid által felépített fordított álomvilágodban, én/meg még egy jó páran ebből nem kérünk kis barátom.

she_wolf 2018.02.07. 04:45:11

@MrX84:
Te meg vegyél vissza a kioktatásból, és csak annyit várj el, mint amennyit magad is teljesítesz!
Mert vannak jó meglátásaid, de ez vajmi kevés ahhoz, hogy kinyilatkoztass.
Ja, meg az általánosításból. Kell-e mondani neked, hogy minden ember és eset más és más?
Igen, elbaszott világban élünk -sajnos. De nem az a megoldás, hogy a hangnemeden kell a másikkal beszélni. Gondolom, ezen nem veszünk össze.
A degradáló hangvétel kontraproduktív. Ha nincs hozzá türelmed, ne fejtágíts! Ez kurva egyszerű.
Ha nincs építő jellegű a tarsolyban, akkor az sem fog segíteni senkinek, ha a kommentelők esnek egymásnak.
Ez a blog önmagában viseli a magyar egészségügy összes negatív ismérvét: mindenki hajtja a magáét észérvek nélkül (és/vagy mert meg van kötve a keze), megoldás az ablakban. Esetek elnagyolva, és abból indulj ki! Súgok: nem fog menni háttérinfók nélkül.
Pont.

Konkrétan a posztra: volt egy diagnosztizált pánikbeteg ismerősöm. A szomszéd szobába nem tudott egyedül átmenni ha rátört, nemhogy épületen belül, egy meghatározott helyre!
Külső jelei voltak, nagyon komolyak. Reszketett, valóban páni félelem öntötte el, szinte megmozdulni nem tudott, elhagyta az ereje, koordinációja elveszett, csak ült, remegve, holott tudta, hogy éppen mit kellene csinálnia. Pár perc múlva már képes is volt rá.
És akkor van egy poszt, ahol anyuka leírja, hogy a pánikbeteg gyerekét kihajította a sulidoki.
A pánikbeteg gyerek egyedül felkeresni sem képes a dokit, nemhogy utána még telón megvitatni anyuval a történteket.
Szerintem.
Ja, iskolaorvoshoz a tanerő kísérettel szokta küldeni a pácienst. Vagy ez ma már nem divat?
Bocs, rég voltam gyerek. Meg gondolom, ez is változó.
Nem vitatom a gyerek pánikbetegségét. Az anyuka hozzáállását viszont annál jobban!

Igen, igazad van, a pánikbetegséget könnyű ráhúzni valakire, aki egy kicsit is hisztis. És ebben a beteg és a betegséget megállapító is keményen ludas lehet. A betegnek ("betegnek") van egy papírja, a doki meg elintézte amit kellett. Mindkét fél motívációja érthető.

MrX84 2018.02.07. 08:46:42

@she_wolf: Nem, nem veszünk össze, sok posztodat olvastam, egy korrekt, tájékozott ember benyomását kelted. DE. Ez a blog régóta nem a magyar egészségügyről szól, a szó építő jellegű
értelmében. Sokkal inkább pár ficsúr anonim fikázódásáról. Jelen esetben feltehetőleg rosszul tanul a gyerek, nem tetszik az iskola, hát rúgjunk bele valakibe. A legközelebb az orvos van, rugdossuk azt. Ébredjünk már fel! Vajon miért van az, hogy a fiatalkorúak jelentős hányada alkoholizál, drogozik, 18 éves kor alatt gyermeket szül (!). Ezek tények. Azért, mert egy liberális, mindenkinek mindent szabad, nulla tisztelet világban élünk. Ez jóra nem vezet...

she_wolf 2018.02.07. 09:31:39

@MrX84:
A liberalizációt jónak tartom. A problémát az a felesleges habverés okozza, ami miatt a "liberális" ma már szitokszónak számít.
Az objektivitás nagy fokú hiányát tapasztalom mindenhol. Ez alól az egészségügy sem kivétel, és ez nagy kár, mert ennek kellene zászlóshajónak lennie ebben a vonatkozásban.
Egyszerűbben fogalmazva: az orvos előtt minden meztelen ember ugyanolyan -kellene, hogy legyen.

Az orvos-beteg kapcsolatnak mindig bizalmon kell(ene) alapulnia. Ebben az esetben a bizalom valami miatt már két éve megroppant. Amíg azt nem tisztázzák egymással és nem kezdenek új alapokra építkezni, addig ebből normális, és mindenki számára kielégítő kapcsolat nem lesz!

Maga a blog pedig...tényleg szót sem érdemel már, annyira a bányászbéka alá süllyedt a színvonal. De hát amilyen az adjonisten...

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2018.02.07. 12:31:59

@she_wolf: @MrX84: A "valós" pánikbetegség is quo ad vitam teljesen veszélytelen. Viszont a birtokosa mindig a legnagyobb hangú, legagresszívebb és legnagyobb balhét csináló példány a sürgősségi osztályon. Hacsak a führer ott nem nagyon kemény, elétolakszik az igazi, szervi betegeknek, ezzel veszélyezteti őket. A vicc az, hogy akkora cirkuszt tudnak csinálni, hogy a tényleges betegek is a pártjukra állnak, saját maguk ellen.

DarkWolf 2018.02.07. 13:07:51

@MrX84: Még te beszélsz sötétségről?

Néztél már az utóbbi időben tükörbe, okoskám?

she_wolf 2018.02.07. 13:17:12

@Molnárgörény:
Kezdettől fogva azt mondom, hogy az említett gyerek nem pánikbeteg. Anyu mozigépész.

Tempus.Anh 2018.03.11. 17:10:48

Az anamnézisfelvétel (magyarul, a beteg kikérdezése) az orvosi vizsgálat szerves rése, egy olyan folyamat, amelyben mindkét félnek aktívan részt kell vennie. Célzott kérdésekre konkrét válaszok.
Régi mondás orvosi berkekben, hogy a jó anamnézis fél diagnózis.
Ha a tiszta tudatú beteg NEM kooperál, szándékosan eltagad olyan adatokat a betegségével, állapotával kapcsolatban, amelyek az orvost a diagnózis felállításában segíthetik, az orvos nem marasztalható el egy esetleges rossz diagnózis megállapítása miatt.
Bármelyik törvényszék felmenti az orvost az őt félrevezetni akaró beteg vádaskodásaival szemben.
És igen, a szedett gyógyszerekről érdeklődhet az orvos.
Remélem, az anyuci volt az utolsó ebben az országban, aki ezt nem tudta.
Most, hogy ő is tudja, nyugodtak lehetünk.

Pánikzavaros kislánnyal pedig gyermekpszichológus foglalkozzon.
Vagy a szülő.
Jobban.

she_wolf 2018.03.13. 16:07:50

@Tempus.Anh:
Szia!:)
Rég láttalak, örülök Neked! Remélem, jól vagy.

Tempus.Anh 2018.03.13. 20:54:55

@she_wolf: Szervusz, köszönöm szépen, jól vagyok, én is örülök Neked !

Dr. Szadó 2018.04.22. 10:35:34

Tudod, mekkora élvezet a beteg tanácstalan kétségbeesése, a máskor olyan magabiztos emberek teljes kiszolgáltatottsága? Élet és halál urai vagyunk, istenek vagyunk. A kislány legközelebb lesz szíves hajbókolni, és talán, ha az orvosnak épp olyanja van, komolyan veszik.

Engem viszont ne vegyetek komolyan, csak trollkodom. Szadista, nárcisztikus szociopatákat észérvekkel meggyőzni nem lehet, úgyhogy legalább csináljunk viccet belőlük - közröhej tárgyaként már kevésbé nagy az az önérzetes pofájuk. :)
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása