Egymást fürdetik a betegek a Péterfyben

2018.01.18. 06:00

d_mtz20110225014-1280x852.jpgA 21. században, Európában a jobb állapotú betegek mosdatják a társaikat, hogy ne egye meg őket a piszok, és ne kapjanak el további fertőzéseket. Akármennyire hihetetlen, ez a magyar valóság, a saját szememmel láttam.

Tisztelt Praxis!

 

Tavaly ősszel kórházba kerültem, hosszú hónapok szenvedése és orvostól-orvosig való járkálás után beutaltak a Péterffy belosztályára. Szerencsére meggyógyultam, de eltöltöttem két hetet a fent nevezett intézményben, amelyhez hasonló élményt senkinek sem kívánnék. Ahogy mondtam, meggyógyítottak, vagyis nem az orvosok szakértelmével és hozzáállásával volt a baj, maga a rendszer, maga a hely az, ami sok embert sírba tesz ott sajnos.

 

Mivel annak előtte legalább 20 évig nem jártam ilyen helyen és nem tartózkodtam ilyen hosszú időt egyetlen egészségügyi intézményben sem, nem tudtam mire számítsak, de ilyen balkáni állapotok meg sem fordultak a fejemben.

 

Kosz és mocsok, szinte mindenhol, a fürdőnek nevezett egyszemélyes lyukba úgy bírtam csak bemenni, hogy előtte én magam fertőtlenítettem, hogy legalább ott ne szedjek össze valamit. A wc ugyanez a kategória, papír és kézmosó természetesen nem volt, mindenre fel kell készülni, ha az ember ide kerül.

 

A takarítok reggel gyorsan végig törlik a padlót, koszos, ragadós felmosóvízzel, utána rohannak is tovább. Ha a kiömlött ágytálból csordogáló pisit mi, betegek nem töröljük fel, akkor ott áll másnap reggelig.

 d_mtz20110225014-1280x852.jpg

 

A nővérek száma nagyon kevés, szinte senkire sem jut idő, kedvük és türelmük sincs a betegekhez. Fürdetésről ne is álmodjon, aki saját magát nem képes megmosdatni, vagy a hozzátartozói nem segítenek, mert az ápolók ezt a fajta munkát egyetlen alkalommal sem látták el, amíg bent voltam. A 21. században, Európában a jobb állapotú betegek mosdatják a társaikat, hogy ne egye meg őket a piszok, és ne kapjanak el további fertőzéseket.

 

Akármennyire hihetetlen, ez a magyar valóság, a saját szememmel láttam. Az étkeztetés is hasonlóan folyik, aki nem képes a mozgásra, nem tudja ellátni magát, megkapja ugyan az ételeket, de a társai jószándékára van utalva, ha pedig nincs szerencséje, nem eszik.

 

Nem tudom, mi lehet a probléma, ami miatt ezeket a teendőket nem látják el az arra hivatottak és a betegekre hárítják őket. Nyilván a pénz is tehet róla és az emberhiány is, de azt hiszem, még sem normális, hogy lassan a betegek gyógyítják majd saját magukat a kórházakban. Az emberség volt, ami hiányzott, szinte kivétel nélkül az ott dolgozókból. Hogy lehet így bánni érző, (még) élő emberekkel?

 

Körül kéne már nézni az illetékeseknek a magyar kórházakban és be kellene feküdniük néhány napra. Akkor talán lenne változás, ha a saját bőrükön tapasztalnák meg, mik zajlanak a falak mögött.

 

Róza

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

she_wolf 2018.01.20. 01:26:23

@ember100:
Foci. Meg lófasz és esti fény:(
Hiszen ha hoznák az eredményeket, azt is mondhatnám, hogy igen, a Vezír jól látta meg a rejtegetett potenciált. De hát a tabellák nem ezt igazolják. Tudod, fél szemmel láttam egy doku műsort valami egykori városról, stadionról...és a pusztulatról, ahol most tart.
És vizionáltam, nem szépet. Közben pedig azon gondolkodtam, hogy mi lenne, ha a "lóra termett" nemzet felvirágoztatására a nagy Vezír a lósportba ölne annyi zsét, mint a kihasználatnal lelátók építésébe -amin persze jól megtollasodnak a hozzá közelálló építőipari izéhozék.
A lovakat lelövik, ugye? Hát ja. A focista meg 35-40 évesen rokkantnyugdíjas lesz, és 20 év múlva ríni fog, hogy öngondoskodás híján felkopik az álla.
Szóval kurvára nem jó ez így, hogy akik ledolgozták az életüket egymást mosdatják a kórteremben, míg a fociakadémia (miért kell ezen a meghatározáson folyton röhögnöm?) levitézlett tagjai -mondjuk ki!- élősködnek a társadalmon.
Hovatovább nem lesz falu, ahol ne lenne egy EU konform focipálya! Komolyn mondom: téboly. És ezt nagyon meg kellene állítani:(

she_wolf 2018.01.20. 01:29:26

@she_wolf:
Jav:
"kihasználatnal"
...kihasználatlan...

"Komolyn"
Komolyan...

Egyelőre ennyi:)

élhetetlen 2018.01.20. 01:55:50

@she_wolf: A problémák. Gondolom, már rájöttél, hogy egy vén banya vagyok (csak 65). Kb. 18 éve költöztem Zuglóból Budára, és nem váltottam körzeti orvost. Ez működött addig, míg csak egy megálló villamossal, és a hetes busz. Aztán ötven éves koromban elgázoltak, és a sípcsontom felszántotta a térdemet. Összeraktak, de se guggolni, sem térdelni nem tudok. A csavarok kiszedése után úgy jöttem el a kórházból, hogy annyi volt az ígéret, hogy az állapotom rohamosan romlani fog. Hát romlik, már csak a lépcsőzést, a buszon az indulást, a fékezést, és a kanyarodást nem bírja a térdem. Bekaptam vén fejjel egy eü küretet, most pár hónapja. Nem kértem altatást, de kell egy labor, mert csak akkor tudja elszámolni a műtétet a magánkórház OEP-re, ha altatásban végzik. Miért is? Na, mindegy. Számolok. Kimegyek Zuglóba egy beutalóért, oda-vissza hat-hét ezer a taxi, aztán elmegyek reggel sorba állni, nem bírom. Magán labor, szintén taxi, és az ára, az sem jobb. A magánkórház laborja, az is taxi, de csak az, és kényelmes. Miért magánkórház? Mert az a nő, aki harmincöt éven keresztül a nőgyógyászom volt, már nincsen „állásban”, és ott bérel műtőt. 24órai ellátás csak 35 eft, ebben öt étkezés van. Én csak reggel 7-től, du, 1-ig voltam ott, de résztarifa nincs. El nem tudom képzelni, hogy mit csinálok, ha komolyabb problémám lesz. Engem a cigivel még egy öregotthonba sem vesznek be!

she_wolf 2018.01.20. 01:56:32

No ezt add össze:
index.hu/gazdasag/2018/01/19/ksh_beremeles/

Most már csak az érdekelne, hogy mennyit kap kézhez napi 8 óra meló után egy szakképzett ápolónő, vagy éppen egy (hogy is volt meghatározva? ápolási asszisztens?).
Mert hogy nem ennyit, azért tűzbe tenném a kezem!
Mindenféle kiegészítésekkel is egy erős "talán".

she_wolf 2018.01.20. 02:24:57

@élhetetlen:
Azt kell hogy mondjam: ezzel senki nem foglalkozik:(
Én sem fiatalodom, és bajaim tetemes részét magamnak köszönhetem, Amit nem, azon meg igazából nem tudnak segíteni.
Ahogy írtad is: történt egy baleset, ami számodra jelentős károkozással járt.
Ahogy a dokik is megmondták akkor: nincs esély arra, hogy ez teljesen kiiktatható/regenerálható/gyógyító megoldás szülessen belátható időn belül.

Hogy az intézmények közötti elszámolás hogyan zajlik, arra nincs rálátásom.
kürethez kell a labor, nem csak az általános paraméterek miatt. Mivel a korodat is nyilvánosságra hoztad, egy rakás dolog lehet a háttérben.
Arról fingom nincs, miért kell mindehhez altatásban végezni egy küretet?:(
Márminthogy miért KÖTELEZŐ?

Most mondjam, hogy vegyél autót, az olcsóbb?:D
Ja, ne dohányozz, ne igyál szeszes italt sem (tojáslikőr Karácsonykor? Falra vele!-ez egy viszont átkötés:D), és egyébként is: menj ki a grundra focizni, egy csapásra minden bajod megoldódik!:)
Én most így 52 évesen azt mondom, hogy ívesen szarok bele az egészbe! Éltem annyit, mint sok más ember 70 évesen sem, nekem így jó. Ha holnap, hát holnap! Ha 50 év múlva, akkor úgy. De szándékosan sem túlhúzni, sem rövidíteni nem akarom.

Miért? Nekem a térdemmel volt/van bajom. Némileg elkopott az ízületi porc. Sebaj, tettek be mű cuccot. Csakhogy az nem úgy működik ahogy kéne, plusz az elvileg mű bigyó fáj!
Most azon variálok, hogy keressem meg az eredeti dokit és panaszkodjak neki (mosakodni fog!), vagy menjek máshoz, és nézessem meg vele (ő meg leótvarolja kollégáját).
Szerinted? És van még egy térdem, ami hasonló beavatkozásra vár!

she_wolf 2018.01.20. 02:44:48

Na hogy ne csak cegín orbánt sziggyuk a foci miatt:
index.hu/sport/2018/01/19/roplabda_tao_tamogatas_banki_erik_banki_agnes/

TAO píz, nem más.
"A taózás lehetőségeinek kihasználásához jól jöhet a kluboknak, ha adott esetben egy vállalkozás égisze alatt működnek. A Beach Sport Kft. ellenben nem egy már működő strandröplabdaklubot takar, az egyesület még a kifejezetten fiatalnak számító hazai strandröplabda világában is a legújabb fejlemények közé tartozik. Mindössze 2017 május-júniusa óta működik, vagyis nagyjából azóta, hogy elfogadták a tao-törvény módosítását. A klubnak honlapja sincs, egyelőre még csak a beachsportse.hu domain bejegyzéséig jutottak el, erre 2017. december 29-én került sor."

A továbbiakat a saját értelmezésétekre bízom. (Ez lehet, hogy hiba, bocs'!)

rallus 2018.01.20. 07:28:49

@ubermeister: Látod, az élet kegyetlen! Hiába vittek véghez olyan gazdasági csodát, virágoztatták fel az országot Veres, Gyurcsány, Bajnai, Kóka és a többiek, hogy az IMF ide küldte Irina Ivaschenkót tanulni, a választók nem hálálták meg áldozatos munkájukat.... Attól tartok soha nem is fogják!

rallus 2018.01.20. 07:31:36

@élhetetlen: Mielőtt tökön szúrnád magad az újabb "eladósodás"miatt:
2017. december 25.

Először márciusban fordult elő az, hogy Magyarország negatív kamattal tudott eladni állampapírt, vagyis gyakorlatilag a befektetők fizettek azért, hogy hitelt adjanak a magyar államnak. Októberre az MNB újabb lépéseinek köszönhetően pedig már az egyéves kincstárjegyeket is negatív hozam mellett sikerült értékesíteni....

she_wolf 2018.01.20. 08:48:51

Márpedig nővér- és orvoshiány van, akárhogy is magyarázzátok a bizonyítványt!
És lesz ez sokkal rosszabb is, ha az idióták nem kapnak a fejükhöz. Nem lehet tovább titkolni és ferdíteni a valós helyzetet, és azt se felejtsétek el, hogy nem csak az idősek vannak kitéve a létszámhiány okozta károknak, hanem a fiatalok is. A gyerekeitek!
Ilyen jövőt szántok nekik? Majd megóggyuk okosba'? Nem fog menni, barátaim!
Az pedig, hogy adott intézmény mit mond, nem mérvadó. Azt mondja, ami az érdeke. Tagadni fogja, mert betömik a pofáját, vagy ha mégis megszólal, ellehetetlenítik. Ezt meg senki nem vállalja.
A mártírok ideje lejárt, tessék hozzászokni!
index.hu/belfold/2017/06/29/noverhiany_apolok_egeszsegugy_korhazak_munkaerohiany_elvandorlas/

yogosan 2018.01.20. 08:57:36

@lioliom: Nem minden esetben nyugdijjas nėnikkel dolgoztatnak a takarìtó cegek,a sima háztartási hipó meg tėnyleg nem egy egetverő összeg. Tehát mėg mindig az a vėlemėnyem,hogy az bizony a munkáltató es főleg a kòrházi osztály hibája,hogy a takarítók 1 vödör vìzzel nyalják körbe a ķórtermeket,es áll a kosz,por mindehol.

she_wolf 2018.01.20. 09:09:29

@yogosan:
Legutóbb egy kétgyermekes fiatal anyukával kerültem "bizalmas" kapcsolatba. A Karácsonyomat máshol is el tudtam volna képzelni, de így alakult, nem tehetek róla.
Ő takarított, én többnyire a nővéreket vártam, hogy csapoljanak, bogyót hozzanak.
Az ő részéről volt panasz, rengeteg. Nálam viszont volt cucc, amit a rendelkezésére bocsáthattam, igaz, csak a szűk környezetemben.
Megoldottuk. De ez nem a beteg kötelessége! Igen, én is láttam már feketéllő vízzel felmosni a kórtermet ahol feküdtem, és a tiszta víz sajnos nem elég egy kórházban:(
Ablakpárkány? Inkább nem is mennék bele. Mint ahogy a falon lévő nővérhívó panel/éjjeli világítás tetején ujjnyi vastagon álló porba sem.

ember100 2018.01.20. 09:37:21

@she_wolf:
Helló !
Azt ugye tudod hogy a focis beírásommal csak IRONIZÁLTAM :)

badger 2018.01.20. 09:42:42

Mi van bazdmeg, közelednek a választások, kiadták ukászba a trolloknak a pártirodában, hogy a Praxis blogon kell hirdetni az igét?

she_wolf 2018.01.20. 09:47:11

@ember100:
Igen, átjött. Csak éppen vöröset látok tőle:(
Van, amikor a megszokott poén már inkább indulatot vált ki, mint egyetértő összekacsintást.
Ne haragudj érte, nem állt szándékomban összeakaszkodni veled, vagy bárkivel.
(Viszont most már eljutottam arra a szintre, amikor már kurvára nem érdekel, ki hogyan reagál a beírásaimra.)

qbr 2018.01.20. 09:47:31

@rallus: elmész te a büdös pics@ba. Mert megszűnt 2010 óta ba teljesítmény-volumen korlát? Vagy kinyitották a felülről zárt kasszákat felfelé? Vagy a fantasztikusan jó körülmények miatt egyre több az orvos és ápoló?

Nincs elég pénz valahogy az egészségügybe beletéve, a fantasztikus eredmények ellenére.

she_wolf 2018.01.20. 09:48:06

@badger:
Ki(k)ről beszélsz? Csak hogy tiszta legyen a kép.

rallus 2018.01.20. 11:41:43

@qbr:
Az Országgyűlés csütörtökön elfogadta Magyarország 2018-as költségvetését, amely 4,3 százalékos gazdasági növekedéssel, 2,4 százalékos GDP-arányos államháztartási hiánnyal, valamint 3 százalékos inflációval számol a GDP-arányos államadósság további csökkenése mellett.

...szinte minden terület nagyobb költségvetéssel gazdálkodhat jövőre: oktatásra 81 milliárd forinttal, az egészségügyi területre 102 milliárd forinttal, nyugdíj-, családi és szociális kiadásokra 287 milliárd forinttal....

Ne zavarj! Éppen a diktatúrát döntögetem! (törölt) 2018.01.20. 11:51:08

@rallus: Nem. 2010-ben egy lefosztott, lerohadt egészségügyet vettek át. Ami érdemben nem javult semmit, annak ellenére, hogy folyamatosan jobban teljesítünk gazdaságilag. Egymást érik a sportesemények, a miniszterelnök szerint nincs olyan sportesemény, amit ne tudnánk megrendezni.

2010 óta csak kirakatország lettünk, semmi más. Kirakatország profi marketinggel. Ami kívülről látszik, arra pénz megy számolatlanul, a háttérben pedig a posztban leírt állapotok uralkodnak.

Az MSZP-SZDSZ-re való hivatkozás már csak azért sem állja meg a helyét, mert ők ezért 2010-ben kaptak egy kieső SZDSZ-t és egy 15% körüli MSZP. Ha a mostaniak annyit tudnak mondani 8 év után, hogy az elődeik sem voltak jobbak, akkor ennél többet ők sem érdemelnek. És ahogy 2010-ben sem akartunk újabb "elmúlt 8 évet", úgy most sem akarjuk az elmúlt 8 év folytatását. Nekünk sikeres politikusok kellenek. Mert az a politikus, aki annyit nem ért el az életben, hogy a kormányának kórházra legyen elegendő pénze. Na az annyit is ér...

she_wolf 2018.01.20. 11:53:14

@rallus:
Majd akkor gyere ezzel, ha már megvalósult!
Akkor azt mondom, igen, tettek valamit. Addig csak az ígérgetés szintjén marad, és aki ígérgetni sem tud....
Avagy pediglen az lesz, hogy felhúznak egy kupac szart a meglévők mellé, hogy íme, megtettük, amit megkövetelt a haza (népe). Az már más kérdés, hogy hova és kiknek építik.
Szuperkórház? Dél-Budán? Röhögtetni tetszik ugye?

adalen 2018.01.20. 12:05:46

Sziasztok! Nem is olyan régen még én is kórházi takarító voltam az iton-Intenzív osztályon az ország 3. legnagyobb városában. Szeretném ha tudnátok hogy hosszú évek óta egy német cég takarítja az ország kórházainak a túlnyomó többségét. Amit nem azt az intézmény saját alkalmazásában oldja meg. Én a német cég alkalmazásában dolgoztam másfél évig. Nem védek senkit de gondoltam leírom,hogy milyen is ez a munka. Hetente egyszer van vegyszer osztás mindenkinek fejenként 2,5 maximum 3 deci Incidin ami fertőtlenítő szer,ugyan ennyi vízkőoldó és dettó ennyi ablaktisztító. Vileda csere csak akkor ha már kilyukadt az előző.Színkód szerint. Kék,sárga piros. 42 ágyas volt az osztályom,ez azért fontos mert halál esetén nekem kellett az utolsó csavarig áttisztitanom az ágyat mielőtt a következő beteg rá nem feküdt. Fertőző betegekhez is ugyan úgy bementem minden reggel takarítani beöltözve. A reggeli vizit elött végeznem kellett az osztályon minden helységgel. Ez több száz nm naponta reggel és ugyan ezt a kört többször megtettem. Emellé jönnek a kötelező oltások,pl hepatitis b. A kötelező hétvégi ügyelet,a kiadott túlóra amit a cég természetesen nem fizet majd lecsúszod valamikor. De nem tudod mert 30%-os ember hiány van a cégnél. A fizetés természetesen minimálbér mindenféle pótlékok nélkül. Kafatéria nincs,szegény a cég,annak ellenére,hogy a cég a honlapján fennen hirdeti,hogy milliárdos bevételt képez számára a kórházi takarítás. Reggel 5-töl szól a munkaidő leintésig álltalában d.u 5-ig,de csak 8 óra fizetett. Azt mindenki döntse el maga,hogy egy hétig mennyire elég 3deci vegyszer sok sok korteremre wc-re szociális helységekre és akkor még a műtőkről nem is beszéltem mert az egy külön kaland!

qbr 2018.01.20. 13:24:08

@rallus: ez a növekmény konkrétan lof@sz, az meg se közelíti az infláció, a nemzetközi gyógyszer- és anyagár növekedés hatásait, no és persze GDP arányban továbbra is sehol nincs a hasonló fejlettségű országokhoz képest.

Több ezermilliárd hiányzik alsó hangon az egészségügyből.

élhetetlen 2018.01.20. 13:49:29

@rallus: Sajnos, elfelejtetted miről beszéltél. Nem a kamatokról volt szó. Ezt írtad: „Ami megdöbbentő, nem hitelből!”. Elárulok egy egyszerű tényt. A hitel az hitel, függetlenül attól, hogy mennyi a kamata. Remélem, ez nem ráz meg annyira, hogy tökön szúrd magad!

rallus 2018.01.20. 14:15:20

@qbr: @élhetetlen:
Felesleges a ti szubjektív érzéseitekkel vitatkozni, mint ahogy én sem írogatom le, hogy milyen javuló állapotokat láttam a kórházakban. Tökéletes EÜ soha nem lesz, mert sok hülye nem vigyáz magára, hiszen az orvos dolga, hogy a háj alatti tüdőből kisöpörje a kormot. Az egészség egyébként hatalmas üzlet és akiknek a kezében van a gyógyszer és műszer ipar, azok mindig ügyelnek arra, hogy az extra jövedelmük ne csökkenjen. Ezen az állam csak finomítani tud, mert mindig lesznek, akik keveslik a lélegeztető gépet...

rallus 2018.01.20. 14:18:35

@élhetetlen: Hitel ügyben igazad van és ezzel a logikával Gyurcsány hitelezett az IMF-nek, negatív kamattal...Medve anyám! Ha üresedés lesz a FED vezetésében, pályázz!

élhetetlen 2018.01.20. 14:27:22

@she_wolf: Az autóval megbuktam. A házunk előtt van egy ingyenes parkolási szakasz, ezért aki a környéken dolgozik, az mind itt akar parkolni. A családok még megoldják, leteszik a kocsit több utcával arrébb, nézik az ablakból a helyzetet, és ha felszabadul egy hely, akkor valaki leteper, odaáll, a másik meg elmegy a kocsiért. Szóval egy vicc, de nekem ez egyedül nem megy, és a két, három utcányi távolság is sok már, pár éve feladtam, eladtam a kocsit. A térded. A helyedben mindenképpen megnézetném másik orvossal, de akár kettővel is, hogy kiderüljön, esetleg elbabrált-e valamit az előző. Ennyit megérne.

élhetetlen 2018.01.20. 14:48:14

@rallus: „ezzel a logikával Gyurcsány hitelezett az IMF-nek, negatív kamattal...”. Te érted is, amit írsz? Ezt hogy hoztad össze? Milyen „logikával”? Mit nem értesz? Az IMF hitel is hitelfelvétel volt, a letelepedési kötvény kibocsátás is hitelfelvétel, (és nem bevétel). A bevétel az az, ha valamiért megkapom az árat, és az az ár az enyém, és nem kell visszafizetnem. Na, menj, és sírj egy sort Medve anyádnak!

she_wolf 2018.01.20. 14:51:53

@Simon Géza:
Mióta betettem ide a lábamat, azóta azt szajkózom, amit Puzsér is mondott: nem egyetlen regnáló királyság juttatta ide az egészségügyet ahol most tart, hanem ez egy egymásra épülő folyamat, aminek a vége előbb-utóbb az lesz, hogy szegénykórház vs. magánellátás.
Magyarul: mindenki szarik az egészbe vastagon, és hasznot szeretnének húzni belőle. De megsúgom halkan: az egészségügy veszteséges iparág rövid távon. Hosszútávon lehet csak jövedelmező, de akkor is csak közvetve. No ezzel nem tudnak mit kezdeni a mindenkori nagyurak! Hogy majd....

she_wolf 2018.01.20. 14:57:34

@élhetetlen:
A parkolási mizéria egy agybaj, ne is mondd!:)
Vettünk egy lakást, nyócker, jó hely, de hogy kit kell majd le...ni, hogy legalább egyikünk parkolhasson, azt még nemtom.
A térdemmel igen sanszos a javaslatod, erre jutottam magam is.
Mivel nagyjából tudható mi várható, így a vidéket sem zárom ki.

she_wolf 2018.01.20. 14:59:37

@rallus:
Ritka nagy baromságokat, közhelyeket vonultatsz fel érvek helyett. Ha csak ennyire futja, akkor gyúrnod kell még, hogy itt egyáltalán leálljon veled valaki vitázni:(

she_wolf 2018.01.20. 15:01:06

@adalen:
Nekem egy valamin akadt meg a szemem: mi köze a takarítónak a műtőhöz, és mióta?

qbr 2018.01.20. 15:35:03

@rallus: lofasz a seggedbe te hazug. Az egészségügy azoknak az érdeke, akik gyógyulni akarnak, de ha érv már nincs, akkor jössz az összeesküvéselmeletekkel? Hát kapd be! És ha üzlet a sztent gyárnak a sztent gyártás, mire érv az? Akkor haljanak meg a magyarok infarktusban?
Vagy indítasz egy plakatkampanyt, hogy ALLITSUK MEG AZ INFARKTUST?

Semmiféle szubjektív érzést nem írtam. A plusz100 milliárdodból akarsz többszörös bérfejlesztést, új gyógyszerek befogadását, kórházak adossagrendezeset, hospice kiépítését, mentesellatast, és még millió más dolgot? Sírok, ha arra gondolok, hogy mennyivel emberibb és jobb EÜt lehetne csinálni megfelelő mennyiségű pénzből.

Tudod mit, ne is vitatkozz itt velem, hanem takarodj vissza a polforumokon való berkommenteleshez

she_wolf 2018.01.20. 15:43:43

@qbr:
Mi történt Veled?
Nem szoktál ennyire kiborulni. Azért szerettem olvasni a hozzászólásaidat, mert mindig higgadt, tárgyilagos voltál.
Egy kezemen meg tudnám számolni, hogy korábban hány trágár szót írtál le, vagy éppen minősítettél valakit.
Javaslatom: tégy úgy, mint én. Nagyon ritkán nézz be ide, és még ritkábban szólj bárkihez is!
El sem hiszed, milyen jótékony hatása tud lenni;)

she_wolf 2018.01.20. 16:08:31

@rallus:
"...milyen javuló állapotokat láttam a kórházakban."
No muti!
Megmondom, miért vagyok kíváncsi, nyitott lapokkal játszom: a Jánosról (Budapest, Szent János kórház) szinte csak negatív írásokat olvastam. Két alkalommal feküdtem ott bent, brilliáns orvosok, nővérek foglalkoztak velem, mentették a tyúkszaros életemet.
Most éppen Karácsonykor.
Akkor mondjam azt, hogy mindenki, aki rossz tapasztalattal jön el onnan hazudik? Nem mondhatom, mert láttam a másik oldalt is, a sötétebbet. Én 5 betegtárssal osztoztam egy kórtermen, az anyósom tizensok ember között feküdt ott bent! És mi mentünk hozzá felváltva naponta a férjemmel, ápolni. Mert nem volt, aki megtegye. Mert nem volt csak 2 (kettő!) nővér nappal, éjjel pedig egyetlen ember vitte az egész emeletet!
És ott voltunk reggel, délben, este. Akkor volt üresjárat, amikor vizit volt, vagy vizsgálatra vitték.
Felszerelkeztünk mindennel, ami kellett ahhoz, hogy némileg komfortosan érezze magát, etettük, itattuk, tisztába tettük, és néha csak néztük egymást, mert elfogytak a szavaink.

Aztán elhoztuk onnan, mivel az orvosok tudása és tevékenysége véget ért. Más elől pedig nem vesszük el az ágyat.
És ez nem a cucilizmusban volt, még csak nem is 10 éve, hanem egészen konkrétan 2015-ben.
Úgyhogy elmehetsz te a faszba, kisköcsög!
Senki nem kíván "tökéletes" egészségügyet, és fogadjunk, hogy te is vagy akkora hülye mint én, vagy bárki más itt.
Az egészség tényleg nagy biznyák -az egészségeseknek, meg a reklámzabálóknak, te idióta!

"Ezen az állam csak finomítani tud, mert mindig lesznek, akik keveslik a lélegeztető gépet..."
Csak ezért a mondatodért nagyon szívesen állcsúcson tudnálak verni úgy, hogy az agyad kikönyökölne a kupolán.

rallus 2018.01.20. 16:29:09

@qbr: Csak kíváncsiságból! Mit csináltál, amikor Molnár Lajos ,vagy Horváth Ágnes volt a miniszter? Ámokot futottál?

qbr 2018.01.20. 17:01:20

@she_wolf: amikor emberrel vitatkozom, igyekszem tisztelni az embert a nick mögött, még akkor is, ha gyökeresen más a véleményem. Egy propaganda csapat nickjevel való "beszélgetésben" ezt nem lehet megtenni, mert a másik félnek nem kétirányú, és nem nekem szóló kommunikációs célja van, és a válaszai is egyszerű, jól lekövethető sémákat követnek. Marad az, hogy megpróbálom az embert megszólítani a nick mögött, de a munkája jellegével járó deszenzitizácio miatt ezt csak sértegetéssel lehet elérni, ha egyáltalán el lehet.
(Ez a válasz már inkább jellemző rám, ugye?:)

qbr 2018.01.20. 17:02:45

@rallus: arra a Molnárra és Horváthra gondolsz, ugye, akiknek a jelentősebb intézkedései közül egy kezemen meg tudnám számolni azokat, amiket a Fidesz visszavont?

she_wolf 2018.01.20. 17:19:33

@rallus:
Jaj de gyenge ez...
Most komolyan: ezzel akarsz érvelni? Baszki, tényleg nem vagy vitapartner, és ha @qbr ezt válaszra méltatja, akkor végképp kiábrándulok belőle:(
Azon ritka kivételek közé tartozik, akik nem engedik, hogy elragadják az indulatok, és nem beszél rébuszokban.

Viszont te! TE!!! Hozzád nem ér el, hogy miről szól a történet minimum 20 éve?
Mondd meg nekem, mi faszt látsz fejlődésként az egészségügyben?
Merthogy úgy dicsőíted, mintha valami jelentős előrelépés történt volna.
Én csak kérdezek, a te dolgod, hogy ezzel hogy tudsz igaz lelkiismerettel mit tudsz kezdeni.

(Közben látom, hogy kaptál választ, nekem már teendőm volt, itt kellett hagynom a gépet.)

she_wolf 2018.01.20. 17:29:09

@qbr:
2...amikor emberrel vitatkozom, igyekszem tisztelni az embert a nick mögött, még akkor is, ha gyökeresen más a véleményem...
Tudom, ezért is írtam, amit.
És az is igen, hogy néha a kizökkentés, a szembesítés, vagy éppen a "nevezzük nevén a gyereket" a helyes út a beismer(tet)éshez.
Én értelek téged akkor is, ha nem értek veled mindig mindenkor egyet:)

badger 2018.01.20. 18:06:59

@she_wolf: nyílván rallusra gondoltam. Ember önszántából nem ír ilyet hogy javuló állapotok a kórházakban, mennyit fordít a mostani kormány az eü-re, hogy emelkedtek a fizuk stb. ... A kormány adatokat hamisít, magánnyugdíjat lop, és népbutít. Higgyem el hogy mennyit költenek kórházakra és az Eü-re? És hogy az igaz is? Komolyan?
Attól hogy ispotályokat tataroznak, meg megvendégelik egy reggelire és kapnak új munkaruhát az OMSz dolgozói, még ugyanúgy 3 db kesztyű fog jutni egy éjszakai műszakban egy ápolónak, ugyanúgy nem lesz lepedő az osztályon vasárnap, ugyanúgy 3 db pelenka lesz a fejkvóta per nap, és ugyanúgy meg van halva az alapellátás háziorvosi-szakredendelői szinten, és így a sürgősségi-fekvőbeteg osztályi szinten is.

she_wolf 2018.01.20. 18:32:02

@badger:
Nézd: az én (mint átlagember) tanulsága ebből az egészből az, hogy a magánszektorba igyekeznek terelni az embereket.
És be kell vallanom: én már átálltam. Részben. Mert ha bármilyen halasztható, nem akut problémám van, megyek a magándokihoz, aki (ha nem kérem akkor is) megdicséri a frizurámat!
Pedig rohadtul nem érdekel. Engem az érdekelne, hogy a laborom okés-e. És ott megkapom a választ. Ellenberger az államiban úgy kell a doki köpenyét röptiben elkapni, hogy szóljon két szót!
Javuló állapotokról a kórházakban/mentősöknél nem beszélhetünk, nem tudom, hogy ez az idióta honnan vett bármiféle adatot, ami ezt esetleg alátámaszthatja.
Az, hogy számszerűsítetten hány % a miazmás, nem több, mint viszonyítási alap. Csakhogy ezt egy egykor jól működő egészségügyhöz kellene viszonyítani.
Az "egykor jól működő egészségügy" pedig megrekedt az egykori szinten. Ja, és még így is jók vagyunk, bocs'!

rallus 2018.01.20. 18:49:48

@badger: ." A kormány adatokat hamisít, magánnyugdíjat lop, és népbutít. Higgyem el hogy mennyit költenek kórházakra és az Eü-re? "
Érdemes vitatkozni azzal, aki nem fogadja el az EU által IS ellenőrzött adatokat, mert a bátyja sógorának a nagymamája koszos felmosóvizet látott! Egyébként baromi szigorúan ellenőrzik a higiéniát még az élelmiszer boltokban is, nem hogy a kórházakban.
Már csak egy apró kérdés! 2010 elején vagy most van e jobb állapotban az egészségügy?

she_wolf 2018.01.20. 19:13:59

@rallus:
Meg egy nagy lófaszt, édes barátom!
Nem a bátyja sógorának a nagymamája, hanem ÉN! ÉN!!!
Gyere, kérdezz meg, ha mersz! És kérdezz meg másokat is! Beverem az arcod, ha meghazudtolsz, úgy készülj, pakolj fel!
Az EU is elmehet a picsába, mert magukhoz, az ő gazdasági környezetükhöz szabják meg az irányelveket.
(Ja, hottya a zeu aszongya, akkójó?))

Az élelmiszerboltban még szép, hogy ügyelnek mindenre, hiszen ha önérzetes micike felemeli a szavát, akkor abból botrány lehet. Próbálja ugyanezt megtenni egy fekvőbeteg, aki jó, ha azt tudja jelezni, ha szomjas:( Ja, én is kivertem a palávert az egérszar miatt, ami beterítette a nagybótban a cereáliás polcot! Volt is rend. Hogy meddig, azt nemtom, azóta nem voltam ott.
Milyen 2010-ről beszélsz, te seggfej? Az csak 7-8 éve volt. És ha már itt tartunk: mihez viszonyítasz? Ja, bocs' ez meghaladhatja a képességedet:(
Ja, és még valami, ami valószínűleg elkerülte a figyelmedet: nem az egészségügy állapota a kruciális pont, hanem az embereké!

badger 2018.01.20. 19:16:05

@she_wolf: "a magánszektorba igyekeznek terelni az embereket". A legnagyobb igazság ez.
Vészesen elöregedő a társadalom a magyar. Idősek nem fizetnek bele, nekik állami szar ellátás jut, a fiatalok akik termelnek, azokra passzív-agresszív módon rákényszerítik , hogy magánszektorba menjenek, azzal, hogy direkt hagyják hulla állapotában az állami szektort. Egyáltalán nem baj a magánszektor, sőt, ez mentené meg a magyar eü-t, ha értelmes koncepció alapján fel lehetne építeni. Semelyik kormány nem vállal egy komplett Eü rendberázást, mert
1. az a kormány belebukna, 2. senkinek sem érdeke 3. 20+ év kellene amire érezhetően kifejtené a hatását 4. teljes társadalmi összefogás kellene hozzá, és hát a magyar történelmileg híresen széthúzó nemzet 5. Ez még a gengszterváltáskor sem valósult meg, pedig akkor volt még valami társadalmi törekvés egy jobb világ felé

badger 2018.01.20. 19:24:12

@rallus: :D :D :D
Valamiért nem akarják nyílvánosságra hozni az ÁNTSZ - kórházi fertőzésekről szóló jelentést (szerintem azért, mert olyan jó a higiénia, hogy minden EU-s ország az irigységbe sárgulna bele :D )

A gengszterváltás óta fokozatosan évről-évre rosszabb az eü minősége, szóval 2010 előtt volt jobb. Érzékeltem, mert benne dolgoztam.

rallus 2018.01.20. 19:54:29

@she_wolf: A stílusodból ítélve az idegosztályon voltál és lehet, hogy ott valóban nem olyan fontos a padló tisztasága.

rallus 2018.01.20. 19:59:53

@badger: Már jelentős a javulás, ha téged kirúgtak!

"A magyar kórházakban pozitív folyamatok zajlanak: javult a kórházak jelentési fegyelmezettsége, megelőzési gyakorlata, és csökkent a kórházi járványok száma, negyedével csökkent az egészségügyi ellátással összefüggő járványok száma, és az egyik leggyakoribb fertőzés (CDI) aránya Magyarországon a finn és a német adatoknál is jobb."

qbr 2018.01.20. 20:13:14

@rallus: ha már idegosztaly es molnar lajos - miert nem nyitotta ujra a lipotot a fidesz? Lett volna ra 8 evuk. Annak idejen annyira tiltakoztak. Aztan valahogy nem lett olyan fontos. Biztos az egeszsegugybe valo penzontes mellett valahogy elfelejtodott.

De ne gondold am, hogy nem tudom, hogy nekem meg azert nem valaszoltal, mert bar mar 2 oraja leadtad az adatgyujtoknek, hogy molnar es horváth mely jelentős intézkedéseit torolte el a fidesz, meg nem sikerult osszerakniuk a valaszpanelt. Hat ja, nehezek ezek a szombat esti muszakok, a szakteruletekhez jobban ertok mind magasabb beosztasban vannak mar, es megkapjak a hetveget szabadnak...

Ja, a vizitdijat majd hagyd ki: a maga 6-10 Mrd-os tervezett bevetelevel nem szamitott jelentos intezkedesnek

she_wolf 2018.01.20. 20:22:18

@rallus:
Hatalmasat tévedsz, kincsem:) De ez nem baj, tőlem jóval deficitesebb emberek is jól megvannak a mai világban, és erre te vagy az eklatáns példa:) Ja, ha nem röhögtem volna, akkor "he-he-hehehehe..."

Egyébként pedig(csak a rend kedvéért) valóban voltam "idegosztályon", és ha tudsz valami irányt mutatni a polineuropátia kzezelésére, akkor azt köszönettel veszem. Egyébként pedig rohadj meg, csak úgy per tu.

she_wolf 2018.01.20. 20:27:31

@qbr:
Ez egy faszkalap, nem érdemes vele foglalkozni.
Hagyd a susnyásban elrohadni, oszt kész.

rallus 2018.01.20. 20:29:21

@qbr: A Lipótban dolgozó orvosok nagy része külföldre ment, ti szétszéledtetek, az igazán súlyos esetek meg jórészt meghaltak.
A molnárlajosi hagyományok úgy lettek felszámolva, hogy még a ballibek sem visítottak, hiszen egy részükben valahol mélyen szunyókál a lelkiismeret.
A nálad ostobábbak kedvéért szoktam egy kicsit guglizni, de rólad el tudom képzelni, hogy magad is képes vagy rá! Nézd meg a várólisták alakulását, a mentőautók átlagkorát, a fizetéseket, vagy bármit, amit akarsz, aztán oszd meg velem, hogy javult e a helyzet.

badger 2018.01.20. 20:30:50

@rallus: " A magyar kórházakban pozitív folyamatok zajlanak: javult a kórházak jelentési fegyelmezettsége, megelőzési gyakorlata, és csökkent a kórházi járványok száma, negyedével csökkent az egészségügyi ellátással összefüggő járványok száma, és az egyik leggyakoribb fertőzés (CDI) aránya Magyarországon a finn és a német adatoknál is jobb."

Már elnézést, de ezt hogy van pofád leírni? Ez ugyanakkora hülyeség mint, hogy a Föld lapos.
Ez az idézet honnan van amúgy?

rallus 2018.01.20. 20:35:59

@she_wolf: Sajnálom! Ha tudtam volna, nem csinálok viccet belőle, sosem szoktam. Jobbulást és hidd el, hogy ha nem dühöngve nézel a világba, könnyebb. Azért merem ajánlani, mert már nyugdíjas vagyok és még sosem voltam táppénzen, pedig az elvtársak elviseléséhez nagyon fejlett humorérzék kellett...

rallus 2018.01.20. 20:38:04

@badger: Barátom a gugli! Tudom ajánlani, kellő forráskritikával!

badger 2018.01.20. 20:56:47

@rallus: egy 2018-ban csainált profilú, csak politikai témákban hozzászóló, a regnáló kormányt éltető bértrollal nem fogok vitatkozni. Könnyű erről az oldalról hozzáférni az IP címhez, írjatok fel nyugodtan az adatbázisba, hogy én nem vagyok a ti emberetek.

rallus 2018.01.20. 21:00:54

@badger: Ha jól megnézed, akkor észreveszed, hogy amíg Veres és Gyurcsány adatait még az EU is forráskritikával kezelte, addig mára a saját előrejelzéseiket javítják a miénkhez. Persze mindenki a hasonszőrűnek hisz inkább...

rallus 2018.01.20. 21:02:16

@badger: Fájó emléked örökre megőrzöm!

she_wolf 2018.01.20. 21:03:39

@rallus:
Figyelj drága barátom, csak így első indulatból:
Jobbulás nincs. Még. És belátható időn belül nem is lesz, tehát így fogok felfordulni, de nyugodtság van, tudok vele együtt élni!:) -he-he...
Hogy nem érzem (-illetve érzem, csak folyamatos zsibbadásban- az ujjaimat egyik végtagon sem, hát kit érdekel, vannak áthidaló megoldások.
Hogy nem érzem a lábaimat térdig, a kezeimet nagyjából a könyökömig? Ugyanmár, bagatell, megoldjuk. Pedig nem. Ja, bocs. Én tehetek róla. De tényleg, és viccen kívül. Mert eddig semmi nem mutatja az ellenkezőjét.
Úgyhogy engem se betegként se egykori egészségügyi dolgozóként nem tudsz elkápráztatni, bocs':(

she_wolf 2018.01.20. 21:06:21

@badger:
Marha egyerű: ne foglalkozz vele! ennyike:)

she_wolf 2018.01.20. 21:13:15

@she_wolf:
Most látom: "egyerű"..gondolom ez az egyszerű és az egyterű összevonása lehet, ami egyébként @rallus barátunkra tökéletesen illik.

yogosan 2018.01.21. 00:46:54

@she_wolf: Pontosan erröl beszėlek. Fekete,retkes,hugyos vìzzel nyalják fel a takarítók az egėsz osztályt,amit nem igaz,hogy az ott dolgozó eü szemėlyzet nem lát. Portalanìtás,nagyobb takarítás meg vėgkėpp nincs. A kòrház ezėrt fizet,a munkáltató a pėnzt felveszi,a dolgozót ő fizeti,kötelessėge lenne az elvállalt munkát rendesen vėgeztetni. Nálunk a szálloda volt a megrendelő,ės a munkáltatóm úgy rúgott volna seggbe ha nem takarítok rendesen,hogy hazáig repültem volna abban a pillanatban. A csempėket úgy ellenőríztek többen is,hogy legugoltak,ės alulról nėztėk,hogy foltos-e. A szobabútorokon 3x-or húzta vėgig az újját a főnöknő,a vėcėkbe szinte bele hajoltak,hogy tökėletesen tiszta,vagy újból ki kell sikálni. Remegtek,hogy a szálloda meglegyen elėgedve,szóval ezėrt nem igazán ėrtem,hogy a kórházak miėrt ilyen retkesek.

rallus 2018.01.21. 07:48:33

@yogosan: A kórtermekben a "felnyalásra" használt víz a következő okokból lehet "fekete,retkes,hugyos".
1. Orbán elrendelte, hogy csak trágyalével lehet felmosni.
2. Az orvosok és ápolók szaros gumicsizmával járnak be dolgozni.
3. A látogatók narancs helyett néhány lapát ganyét visznek szeretteiknek, hogy azok otthon érezzék magukat.

Már annyira túltoltátok a gyűlöletet, hogy belebolondultok...

she_wolf 2018.01.21. 08:14:11

@yogosan:
Még mindig nem érted a két ágazat közötti különbséget.
Direkt csinálod, segít benne valaki, vagy helyből vagy ennyire ostoba?
Bocs', tényleg nem akarlak bántani, de ha a szállodádban mocskot látok, akkor kiverem a hisztit, jegyzőkönyveztetek, és ahol csak lehet nyilvánosságra hozom, hogy poros a polc (vagy akármi bajom van).
És többet oda nem megyek, valamint mindenkit lebeszélek róla, hogy ott szálljon meg akár csak egy napra is!

Egy kórház más. Oda kényszerül az ember, nem jó dolgában megy. Némelyik örül, hogy luk van a seggén.
Betegként csesztethetem én a nővért, hogy szóljon a takarítónak, de elhiszed-e, hogy van fontosabb dolga ennél? Pl. az én vizsgálatra szállításom megszervezése, vagy új beteg felvétele, elhelyezése, elbocsátott beteg további sorsának rendezése, gyógyszerezés, infúzió összeállítása és bekötése, kaja osztás....arról nem is beszélve, hogy a takarító nem az osztályon dekkol napi 8 órában arra várva, hogy mikor méltóztatik hányni a betegnek.
Van még kérdés?

she_wolf 2018.01.21. 08:15:07

@rallus:
te meg kezeltesd magad:(

rallus 2018.01.21. 08:29:38

@she_wolf: Még mindig nem tudom, hogy lehet szaros felmosó vizet fejleszteni felmosás közben minden kórteremben!
Félek, hogy lemondtak a kezelésetekről...

she_wolf 2018.01.21. 08:58:58

@rallus:
Kösz, én jól vagyok -kezelés nélkül is. A te agyad viszont tiszta. Jól kimosták.

rallus 2018.01.21. 09:10:51

@she_wolf: Még mindig nem tudom, hogy lehet szaros felmosó vizet fejleszteni felmosás közben minden kórteremben!
Azért tőletek kérdem, mert ti nem csak láttátok, de az ilyen jellegű tevékenységben szakértők vagytok!
Összeomlok, ha leírod a konkrét esetet, hogy az agysebész reggel kiganyéz a 240 disznaja alól, aztán az ott használt védőfelszerelésben beugrik a műtőbe... Inkább hagyom neked, te láttad...

she_wolf 2018.01.21. 09:23:40

@rallus:
Én pedig mondtam: kezeltesd magad!
(Mielőtt az agyad helyén is szaros víz lesz "fejlesztve".)

qbr 2018.01.21. 14:04:01

@yogosan: annyit tennék hozzá, hogy a kórházak jellemzően 90-180 napra fizetnek a beszállítóknak, pl. a takarítócégeknek (a 90 az alap, de a 120-180 is még a "te csak ne ugrálj" kategória"). Szóval a 'főnök elteszi a pénzt' másik oldala, hogy a beszállító hitelezi az egészségügyet, ha van annyi likviditása. Na és így persze a banki faktorálási költségek is beépülnek az árakba.

Az az 50-100MRD forint, amiről évről évre hallani lehet, hogy az aktuális évi kórházi adósságállományt rendberakták - ez csak a piaci szereplők által előfinanszírozott része az egészségügynek.
És még mielőtt elkezdené a "hadd ne sajnáljam őket" mantrát, jusson eszébe, hogy ezeknél a cégeknél is emberek dolgoznak, akiknek a munkája nincs kifizetve - nem egy kisebb céget juttattak csődbe kórházak, mert a cég volt olyan naiv, és beszállított.

@rallus:
Hozok neked egy adatot, mert én - veled szemben - tudom, miről beszélek, és tudom is, hogy hol nézzek utána: az OPNI-ban kb. 70-75 orvos dolgozott. Közül 2011 után 30 orvos nem maradt aktív a magyar ellátórendszerben (nyugdíj, külföld, stb.). Ha azt mondod, hogy 30 hiányzó orvos miatt (ez a magyar pszichiáter szakma kb. 2-4%-a) nem lehetett azóta se újranyitni az OPNI-t, akkor itt sokkal súlyosabb gond van az egészségügyi és politikai irányításban, mint eddig gondoltam. A betegek szétszéledése...hát sajnos az ott kezelt betegségek egyikére sem találtak még végleges gyógymódot, lenne kivel feltölteni az intézményt.
De nem látom, hogy újranyitott volna a Fidesz áldásos tevékenységének köszönhetően a Schöpf-Merei kórház akár. De tudod mit, legyen neked, legalább Parádfürdő működik megint, és a kecskeméti Repkórházban folyik járóbetegellátás(kórháznak csak a nevében kórház). De ezek apróságok, a jelentős, szocik által bevezetett dolgokat folytatta a Fidesz is.

Tudtad pl., hogy a 2003-ban bevezett TVK (jajistenkémmiafrancezmostdolgozhatokmegint) degressziója 2007-ben megszűnt? A rövid, lebegőpontos közjáték után tudod mikor vezették vissza a degresszív TVK-t? Pont 2010-ben, nahát! És azóta megszűnt? De érdekes, valahogy nem.

Tudod az a gáz, hogy amellett, hogy fogalmad sincs, hogy fenti bekezdés miről szól, mi a jelentősége, jó-e vagy rossz, mi az én véleményem róla, vagy másé, te csak idejössz, és az utasításaidnak megfelelően ideböfögsz hangulatjavítónak szánt megjegyzéseket, majd amikor erre érthető módon mindenki elküld a francba, akkor belemész a személyeskedésbe. Értem, hogy ez a munkád, de akkor végezd már alaposan, olvasd szépen vissza az elmúlt néhány száz bejegyzést, hogy egy kicsit értsd, hogy mit gondolnak, mit tapasztalnak azok az emberek, akiknek mindenféle hurráoptimista hazugságot kell bemesélned.

látjátok feleim szümtükkel 2018.01.21. 14:39:35

@she_wolf:

Ne etesd a nyugger trollt, mert sosem hagymásodik meg.

rallus 2018.01.21. 18:15:54

@qbr: Miért kellett megszüntetni az OPNI-t?
Még mindig nem tudom mitől szaros a felmosóvíz.

qbr 2018.01.21. 20:08:03

@rallus: Nem tudom. Hivatalosan költségmegtakaritassal magyarázták, de a pszichiátrai ellátás hatékonysága többet romlott, mint amennyi pénzt megtakarítottak, tehát romlott az ellátás költséghatékonysága. Volt, aki ingatlanmutyirol beszélt, volt, aki a szcientológusok befolyásáról, de az ingatlan tudtommal még megvan, és a szcientológusoknak se megy túl fényesen, szóval ez nem igazán magyarázza, hogy miért nem csinálták vissza az OPNIt. Számomra a legvalószínűbb magyarázat, hogy nem akarnak erre pénzt fordítani, és a mentális betegek nem egy elég erős lobbierovel rendelkező betegcsoport, hogy kiharcolják maguknak.

A felmosóvíz pedig: jártál már belgyógyászati vagy neurológiai osztályon? Sok a jaraskeptelen, vagy akár magatehetetlen, pelenkára szoruló, de akár csak koordinációs problémákkal, vagy akár inkontinenciával küzdő beteg. Elkerülhetetlen néha a talaj szennyeződése. Ilyenkor jön a kérdés, hogy hanyszor cserélnek felmosóvízet. Nem vagyok higiénikus, még akár az is lehet, hogy tömény kiralyvìzzel mosnak fel, és akkor nagyjából mindegy, hogy cserélik-e, de a bizalmatlanság ott van azért.

rallus 2018.01.21. 21:13:18

@qbr: Oké! És kösz, hogy te legalább nem akartál megverni.
Tudom én, hogy sok probléma és pénzhiány van az egészségügyben, de azt rühellem, hogy aki elissza, vagy elveszti a pénzét, az ordít, hogy kirabolták.Azt persze senki nem merte leírni, hogy most rosszabb, mint 2010-ben. Ez azért jó, mert így nem kell kigugliznom a diagnosztikai műszerek számbeli változását...

adalen 2018.01.21. 21:57:00

@látjátok feleim szümtükkel: Bocsánat hogy itt válaszolok. Az osztályos takarítókat is forgó rendszerben beosztják műtőtakarításra. Amint egy műtét véget ér,természetesen ki kell takarítani géppel mielőtt a következő beavatkozáshoz előkészülnek. Nem akarom ezt tovább ragozni,mert se eleje se vége,mindenki a saját tapasztalatai alapján ítéli meg a helyzetet. Annyit azonban elmondanék,hogy nem csak orvos és nővér hiány van,a kórházak pedig nagyok,kevés ember takarítja. Nem szabadna így lennie,remélhetőleg egyszer valami csoda folytán ez az ország nem háttal fog ülni a moziban,és tesz is azért,hogy valódi pozitív változás kezdődjön meg nem csak az egészség ügyben,hanem mindenhol.

qbr 2018.01.21. 22:09:21

@rallus: akkor majd én leírom neked: most rosszabb, mint 2010-ben. És ezt elég egyszerűen le is tudom neked vezetni.

Magyarország GDP arányosan, de nominálisan is messze az EU átlag alatt fordít az egészségügyre, márpedig EU tagként ez problémás, ugyanis minden anyag (gyógyszer, eszköz, kötszer, stb.) ára eléggé adott, EU-ban egységes (ennek ezer és egy oka van, ezt most nem írom le terjedelmi okokból). Ez azt jelenti, hogy az egészségügyi rendszerünk fenntartásán itt nem igazán tudunk spórolni (illetve igen, ha nem használjuk az anyagokat a gyógyításban), hanem legfőképpen az emberi erőforráson, azaz az egészségügyi szakszemélyzet létszámán és fizetésén.

Ráadásul ha spórolunk az anyagokon, ezt gyakorlatilag csak az emberi erőforrás oldallal tudnánk valamennyire egyensúlyozni (persze mondjuk egy korszerű immunterápiát nehéz egy plusz asszisztenssel pótolni).

Csakhogy ez is egy erőforrás, amivel gazdálkodni kellene, ugyanis más országokban is tudják ugyanezt, bizony olyan brutál ajánlatokat adnak az itt dolgozó orvosoknak, hogy nehéz ellenállni (a legutóbbi, amit hallottam: Norvégiába pszichiáter(!), nulla nyelvtudással(!), egész családot kiviszik,egy évig csak nyelvtanulás, sokkal több pénz, sokkal kevesebb beteg).

És bizony az orvosok és asszisztensek száma folyamatosan fogy. Nem 2010-ben indult, de a folyamat azóta sem állt meg, tehát igen, helyzet rosszabb, mint 2010-ben, mert kevesebb egészségügyi ellátószemélynek kell ugyanannyi embert ellátnia, és az átlagéletkor is folyamatosan nő (mert a fiatalok - ezer és egy ok miatt - sokkal mobilisabbak), ami pedig a nyugdíj miatt probléma.
Az megvan, hogy rekord magas a betöltetlen háziorvosi praxisok aránya, vagy hogy már 1000 gyerek jut egy gyerek-háziorvosra, vagy hogy rezidensek visznek egyedül éjszakai ügyeleteket (és még napestig lehetne sorolni)?

És ez sajnos nem csak egy mutató a sok közül, hanem a forráshiány miatt *A* legfontosabb mutató, mert a magyar egészségügyi szélsőségesen magas szinten támaszkodik az emberi erőforrásra, amit szépen hagytunk továbbra is erodálódni az elmúlt 8 évben.

qbr 2018.01.21. 23:04:05

@qbr: pardon, házi gyerekorvos. a háziorvosok természetesen nem gyerekek.:)

Egyébként is kicsit kuszára sikerült az előző hozzászólásom, úgyhogy csak a lényeget emelem ki: rosszabb most, mint 8 éve

swiss blend 2018.01.21. 23:59:04

@she_wolf:

Szerintem meg nincs ágazati különbség.Adott egy takarító cég aki szerződést köt x kórházzal.Megállapodnak egy összegben amit a kórház hajlandó és tud fizetni,a takarító cég rábólint.Ebben a megállapodásban/szerződésben benne kell lennie a kórházi osztályok rendszeres és körültekintő napi takarításának,ami kizárt,hogy egy (vagy két) vödör piszkos,csere nélküli vízzel való felmosást jelent.Ha ilyet tapasztalnak az ott dolgozók,nekik kellene jelezni az igazgatóságon vagy tudja a franc kinek,de ez tényleg nem állapot ami a magyar kórházak többségében uralkodik.Itt még arról is lehet szó,hogy a kórházak olyan kevés összeget fizetnek a vállalkozónak,amiből a vállalkozó cég embert nem tud sehonnan elővarázsolni mert senki nem megy.Például a vonatszerelvény takarítás sem egy álom meló,de ott minimum a nettó 270.000 forintot hazaviszik,ugyanúgy mint a BKK-nál akik a megállókat takarítják éjszaka.Ha jól tudom ők még többet keresnek.

she_wolf 2018.01.22. 08:55:25

@swiss blend:
Az ágazati különbséget a takarítócégekkel szerződést kötők között értem.
Egy utaztató vagy fizető-vendéglátó cég profitot termel, mégpedig azonnal. Az egészségügy nem, csak közvetve és visszamenőlegesen.
Az egészségügy konstans adósságban van, és ezeket az adósságokat évről-évre görgeti maga előtt, míg végül betemeti. Olyankor jönnek az intézményi összevonások, ágyszámok csökkentése, a minden irányból történő megnyirbálás.
Régen elképzelhetetlen volt, hogy takarító betegye a lábát műtőbe, a beavatkozások utáni takarítás, rendrakás, készletek feltöltése a műtősnő irányítása alatt a műtőssegéd feladata volt.
Ma anyagmozgatókat (karcsibácsi:D), és külsős takarítókat alkalmaznak. És valóban annyiért, amennyiért a kórház erre fordítható költségvetése megengedi.

Attól nem félek, hogy papíron a megállapodás részeként nincs rögzítve hogy kinek mi a feladata, nálunk ugyanis mindent megtehetsz, a lényeg, hogy papíron patyolattiszta legyél.
Az egészségügyben annyi elcseszett intézkedés van, hogy azt is komolyan meg kell gondolni, hogy milyen irányból közelítsd meg.
Gyógyszerek, élelmezés, higiénia, létszám biztosítása, épületek karbantartása, egyéb műszaki problémák (gépek, berendezések, stb...) megoldása, a dolgozók bére...
És akkor néha kijönnek a konszolidációs adatokkal, hogy mennyit kapott ez vagy az a kórház adósságrendezésre, az ember meg elhűl a milliárdok hallatán, és a gyengébbek aszongyák: igen, ez egy milyen rendes kormány, hogy kisegíti az adósokat.
És akkor most befejezném, mielőtt megint elgurul a gyógyszerem:(

yogosan 2018.01.22. 09:38:37

@she_wolf: Na látod! Ha a "megrendelő" is kivernė a "hisztit" konkrėtan a főnővėr,orvos,stb,akkor lehet nem ragadnának a kosztol a kórházi osztályok,nem lenne orrfacsaró hugyszag a vėcėkben,ės sűrűbben cserėlne a takarítò a felmosó vizet. Ezenfelül kėtlem,hogy a kórházaknak ne lenne 2 karton hipóra pėnze amit kiosztanának a takarítóknak a felmosáshoz. Az igazság az,hogy jó nagy ívben szarnak az egėszre az osztályok is.

she_wolf 2018.01.22. 10:36:46

@yogosan:
Párhuzam, szájbarágósan:
Megrendelő=én.
1. verzió: Én -a megrendelő, szolgáltatást igénybe vevő- kiválasztom a nekem megfelelő ár/érték arányú szállást x napra. Kosz van/nem működik, szólok akinek kell, reklamálok írásban, és megoldják. Rendbe teszik, kijavítják, én pedig kijelentkezéskor fizetek, majd itthon megírom a tapasztalataimat a cég honlapjára. Sima ügy.

2. verzió: én -a megrendelő kórház illetékese- azt mondom, hogy van x forintom arra, hogy kigazdálkodjam belőle az intézményem takaríttatását (a felbontást skippelem). Van 20 forintom erre. Felkutatom azt, aki ilyen árban hajlandó velem szóba állni, és a földhöz verem magam örömömben, ha egyáltalán találok. Megegyezünk. Gizikét és Jancsit nem én fizetem, hanem a saját főnöke, úgy-ahogy. De én egy egészségügyi intézmény gazdasági igazgatója vagyok, ahol nem lehet "fejadagokban" számolni a tisztítószert, fertőtlenítőt, de még a vízfogyasztást sem!
Ekkora rugalmasságot nem remélhetek egy takarító cégtől. Ez elő-utóbb tartozást fog eredményezni a partnerrel szemben.

Hétköznapira fordítva: nekem itthon kiszámítható költségeim vannak ilyen téren. Azt mondom, 10 forintból megvan a havi takarítás. De most, hogy elolvadt a hó, a kutyáim szügyig sárosan bandáznak kint a kertben. És mivel szabadon közlekednek a kint és bent között, többet takarítok. De elbírja a büdzsém, a lényeg, hogy ők jól érezzék magukat.

Egy kórházban ilyet nem tudsz belekalkulálni a tervezett kiadásokba. Nincs miből, és kigazdálkodni sem tudják máshonnan történő elvonással. Hiába mondja a takarító cég, hogy kevés számlát egyenlítek ki nála, ha megunja, szerződést bont, levonul. Megteheti.
És akkor a gazdaságisnak főhet a feje, hogy honnan csoportosítson át pénzt. És akkor ez még csak a takarítás! A következő felvonás a konyhával folytatódik, aztán szépen sorban a többivel.
Nem mondod, hogy 2 karton hypón akadsz fent?:) Annak a beszerzése szintúgy a takarító cég kötelessége. De ha annyira tud áldozni mert a kórház nem tud többet fedezni, akkor annyit szerez be.

Dikusz 2018.01.22. 11:18:10

@she_wolf: Úgy látom, egyedül Te vetted eddig a fáradtságot, hogy reagáltál @adalen: hozzászólására.
Teljességgel hihető amit ír. ITO-n takarítást meg én is láttam, a "szemetest" vitte ki (nem a veszélyes hulladékost).
Hozzátenném még, hogy azokban a kórházakban ahol jártam, mindegyikben rendesen volt takarítva.

she_wolf 2018.01.22. 12:24:29

@Dikusz:
Számomra -mivel nem ismerhetek minden kórházat és rendelőt- a János Kórház jelenti az állatorvosi ló tipikus esetét. Van benne olyan részleg, ahol modern, korszerű eszközökkel kellő létszámú és hozzáállású ember dolgozik neki és a betegeknek is kellemes környezetben, és vannak hajmeresztő odúi, amit ha véletlenül meglátsz még megrögzött ateistaként is elmondasz egy gyors imát és megbánod a nemlétező bűneidet is, hogy nehogy oda kerülj egyszer véletlenül!
Ezért nem lehet általános véleményt mondani sem az adott intézményről, sem a benne dolgozókról.
Most legutóbb az volt a módi, hogy a takarítónő bejött, felmosott, és kereszthuzat ide vagy oda, órákig nem lehetett az ágyból felkelni, vagy bárkinek bejönni a kórterembe, mert úszott minden.
Másik alkalommal máshol éppen csak befejezték a takarítást, a némileg demens bácsi szétszerelte a katéterét, mert neki klotyóra kell mennie. Volt ott minden végtermék, mert a hasmenés az mégiscsak hasmenés, és az milyen már, hogy nővérnek csengetni ágytálért, amikor ő mindig önellátó volt? Nem lehet egy betegre ezért haragudni, a nővér tisztába tette a bácsit, majd kezdődött a takarító előkerítése valahonnan másik emeletről.
És ezek napi szinten akár többször is. Majd pedig valaki a praxison két karton hypót hiányol. Ja, majd a hypó kiugrik a szekrényből, bekeveri magát vízzel a vödörben, és magától ráömlik a csunyaságra, fertőzésforrásra.

Persze nem mondom, hogy egyáltalán nincs igaza, mert van, ahol tényleg úgy állnak a melóhoz hogy más is hozzáférjen, csak arra lennék kíváncsi, hogy az ilyen emberek szankcionálását hogy képzeli el valaki?

she_wolf 2018.01.22. 17:06:06

@yogosan:
Szerinted mennyit segítene ezen az állapoton némi plusz hipó, és több víz?:
index.hu/mindekozben/poszt/2018/01/22/lehangolo_fotokiallitassal_vitte_az_egeszsegugyiprogramjat_az_emmi_ele_a_momentum/

Ezzel az egésszel csak az a bajom, hogy mindegyik párt azzal indít, hogy majd ők megváltoztatják az egészségügyben uralkodó állapotot, lesz gyógyszer, kötszer, takarítószer, bérmelés, sőt, Kánaán...leígérik a távoli galaxisokat is az égről. És rendre, következetesen mindegyik belebukik. Kivétel nélkül. Igen, a Fidesz is, az MSzP is, az összes! A Momentum is bele fog. Mert mindegyik az elődök vérét akarja inni (ami egyébként jogos, csak éppen akkor nem időszerű, mert lenne fontosabb tennivaló is), és ezzel el is megy a teljes ciklus úgy, hogy közben érdemi előrelépés nem történt. Magyarul: az egykor jól működő egészségügy rárohadt a mindenkori kormányokra, és az elmaradt fejlesztéseknek, ráfordításoknak köszönhetően ma ott tart a beteg, hogy szorong, ha kórházba kell mennie pár napra.

Kisss Katalin 2018.01.22. 17:37:16

Pár évvel ezelőtt szerencsém volt Pesten úgy elesni, hogy a Péterfy ügyeletén kötöttem ki. Igaz, hogy 14 óráig étlen-szomjan egy lepedőbe csavarva vártam a műtétet, de ezután királyi ellátást kaptam, mint mindenki más. Az ápolók kedvesek voltak, szakszerűen elláttak, abszolút korrekt volt minden orvos. Utólag is köszönöm a sebészeti osztály minden dolgozójának, leginkább a főnővérnek és az osztályos orvosnak. Tiszta volt a WC, a folyosó, a kórterem és nagyon örültek annak, hogy dicsértem őket. Valósággal szárnyat kaptak. Ennyit romlott volna a helyzet? Igaz , én is láttam máshol horrordolgokat.

qbr 2018.01.22. 21:05:48

@she_wolf: én elkezdtem elolvasni az egészségügyi programjukat (legalábbis azt, amit a blogjukra kiraktak), kíváncsi voltam, mert olyan nagyra voltak vele. Nagy szavak voltak (pl. hálapénz felszámolása) , de a hogyant gondolom varázspálca használatával képzelhették el, mert konkrét intézkedéseket, cselekvéseket nem írtak le, hogy hogyan érnék el ezeket az egyébként szép célokat
Úgyhogy abba is hagytam a programjuk olvasását, ilyen színvonalat itt, a praxison is találok bármikor, de itt legalább lehet trollokat és propagandistákat szívatni közben.

she_wolf 2018.01.22. 21:48:56

@qbr:
Egészségügyi program? Egymásról puskáznak. Kis eltéréssel minden választáskor mindegyik ugyanezekkel jön elő. Igen, mert a problémák ugyanazok, immár legalább (több mint) két évtizede. És mivel ebben senki nem tudott eredményt elérni, így egy kumulált negatív eredmény látható ma, ami még mindig tud romlani.
A magyar keresetekből levont járulék még mindig nem elegendő ahhoz, hogy az állami büdzséből hozzátett összeggel együtt is csak minimálisan legyen negatív, mert azokat (a fizetéseket) mesterségesen alacsonyan tartották. Most mást sem olvasni/hallani, hogy kinek mennyivel emelkedett a bére, és sok ember azt mondja, hogy milyen jó ez. A probléma csak az, hogy a béremelés a kormány(ok) hosszú ideje halogatott tartozása, amit most igyekeznek valamelyest fájdalompénzként csöpögtetni az embereknek. De ettől még -ahogy Te is nagyon érthetően leírtad- a gyógyításhoz szükséges anyagokat, eszközöket piaci áron kellett régebben és most is beszerezni.
És természetes, hogy mindig az utolsó 1-2 évben "dől a lé", hiszen közelednek a választások, az emberek elé vetni kell valamit.
Ezért van az, hogy nem csak az Orbán-kormányt hibáztatom az egészségügy jelenlegi helyzetéért, hanem a többit is.

A Momentum olyanokat ígér, hogyha a felét maradéktalanul meg tudja valósítani, akkor már jók vagyunk. De nem fogja tudni, mert a lehetetlent ígéri! Hatalmas és elkötelezett táborának kell lennie annak a pártnak, aki egy ekkora reformot sikeresen végig akar vinni. Ez pedig úgy érzem, nem a Momentum, hanem a Fidesz, amelyik az idősek és a gyerekesek hátán kapaszkodott a jelenlegi magasságokba (és bökőt a nyakamba, hogy a következő ciklusban is ott fog trónolni).
Azt kell hogy mondjam, egyikükben sem látok ekkora potenciált. Többek összefogásával talán meg lehet fektetni a Fideszt, de nem születhet ott összefogás, ahol kis pártok eleve elzárkóznak még ennek a felvetésétől is.
Nincs ütőképes ellenfele a Fidesznek. Ennek az eü.-re gyakorolt hatása pedig az lesz, hogy a magyarok többségének egészségi állapota romlani fog, és jelentősen megnő a krónikus és mozgásszervi betegek száma. Ti. a magánellátást nem tudja megfizetni, az államitól pedig félni fog.
És a hazudozás is menni fog, bele az emberek képébe: a várólistákra gondolok. Nincs, vagy csak minimális. Mondják ők. Ezt egy tök átlagos nethasználó bármikor meg tudja cáfolni, mert az adatok hozzáférhetőek.

qbr 2018.01.23. 11:16:17

@she_wolf: Egyébként nem lenne annyira bonyolult programot írni, csak amellett, hogy leírjuk, mit szeretnénk, leírjuk azt is, hogy miből. És akkor az egyből segít strukturálni a vágyainkat is.
Például:
- TAO megnyitása eü szolgáltatók fel (ez alsó hangon és pesszimistán számolva is egy plusz 30-50 Mrd lenne ha csak a jelenlegi sport TAO-k harmada menne csak át, és plusz terhet nem jelentene a ktgvetésnek (intézményeknek plusz forrás)
- egészségpénztári befizetések adómentes cafeteriaként - az így elveszített adó legalább harmada visszajönne a fehéredő fizetésekből, az így adott kedvezmény felhasználhatóságának szűkítésével (pl. állami kórház hotelszolgáltatása) pedig visszacsorogna ez a része is az államkasszába (teljes ágazatba plusz forrás)
- magánkórházak számára lehetőség, hogy a náluk nem lévő, de egy kórháztól egyébként elvárt osztályportfólió fenntartási költségeit fizessék be a NEAK-ba, cserébe viszont a meglévő ellátásaikra a megjelenő betegek igénybe vehetnek TB-t is, (ellátási kapacitások növelése, egészségügyi ellátások fehérítése)

és ezek csak olyanok, amik nekem jutottak eszembe, pedig én nem is értek hozzá

she_wolf 2018.01.23. 12:44:01

@qbr:
"...és ezek csak olyanok, amik nekem jutottak eszembe, pedig én nem is értek hozzá"
Mindenesetre Neked sokkal jobban megy, mint nekem:)

Az átcsoportosítás jó megoldás, de a ez egészségügy a rendelkezésére állóból nem tud úgy átcsoportosítani "házon belül".
A magánellátás igénybevétele jó, az egészségbiztosítási pénztárak szintén. Ugyanakkor igazságtalan dolog, hogy kétszer (és kétfelé) fizetsz azért, hogy egyszer jól legyél, és teljesen érthető az ezt igénybe venni kényszerülők háborgása.
A TAO egy pénztemető. Annak az egészségügy felé megnyitása brilliáns ötlet lenne, de azt hiszem, ezt csak a testükön keresztül lehetne megvalósítani:)
Nincs a sporttal semmi bajom, sőt! De ha már ennyire az egészséges életmódra neveléssel érvelnek, akkor nem a profi sportba kellene ölni a milliárdokat, hanem a tömegsportba. És pláne nem egy döglött sportágba, mint a foci!

És ahogy korábban utaltam rá, a társadalombiztosítás fizetésből történő levonása maradt le sok évvel a bérek mesterségesen alacsonyan tartásával.
Nem adókat kell csökkenteni, hanem béreket emelni -még mindig! És némileg átalakítani a bérterhek %-os arányát. Mert ez a másik olyan terület, amire szintén ráférne némi korrekció.
A TVK pedig úgy beteg dolog, ahogy van. Volt róla szó, hogy megszüntetik, nem tudom most ezzel mi van...

A közeljövőre nézve azt látom, hogy most így hirtelen előkerültek pénzek, teszik az egészségügybe (is, béremelésekre is, hiszen parasztvakításnak is jó, hogy az egyéb hírek mellett elmenjenek az emberek), de nagyon kíváncsi vagyok arra, hogy jövőre mekkora elánnal fogják folytatni ezt a munkát.

qbr 2018.01.23. 13:52:12

@she_wolf: A megfelelően használt TVK valójában nem egy rossz dolog, stabilitást és tervezhetőséget tesz az egészségügybe, és az intézmények is többé-kevésbé jól alkalmazkodtak hozzá, nem véletlenül nem szüntették meg. Én is csak a propagandistát akartam szívatni, hogy dolgozzon meg a pénzéért, ha már úgyis én fizetem az adómból :)

qbr 2018.01.23. 13:56:01

@she_wolf: "Ugyanakkor igazságtalan dolog, hogy kétszer (és kétfelé) fizetsz azért, hogy egyszer jól legyél, és teljesen érthető az ezt igénybe venni kényszerülők háborgása."

Pedig ugyanez van a tömegközlekedéssel: ha nem használod, akkor is fizetsz érte az adódból, és nem kapsz emiatt kedvezményt autóvásárláskor.

she_wolf 2018.01.23. 14:14:21

@qbr:
Ha szépen kérlek, kifejtenéd ezt kicsit bővebben? A TVK arra mindenképpen jó, hogy a feleslegesen ellátást igénybe venni akarókkal szemben eszköz legyen, viszont a valóban betegek gyógyulási esélyeit rontja, hosszabb időre esnek ki a termelésből, és többe kerülnek az ellátórendszernek.
Vagy én értek valamit félre nagyon:)

A tömközzel kapcsolatban melyik adóra gondolsz?

qbr 2018.01.23. 15:20:58

@she_wolf: A TVK-ra azért van szükség, mert az egészségügy nem végtelen, hanem véges pénzből gazdálkodik (legyen az éppen bármennyi). A TVK-val lehet az intézmények kapacitásait az igényekhez igazítani, és nem egy annyira drasztikus eszköz, mint egy intézmény/osztály megnyitása vagy bezárása, hanem elég jól finomhangolható, lehet emelgetni, csökkenteni, határt meghúzni ami felett kevesebb térítés jár, stb.
Az eszközre magára szükség van, mert az intézmény abban érdekelt, hogy a kapacitásait akkor is maxra kihasználja, amikor épp arra nincs szükség, tehát akár feleslegesen is ellássa a betegeket.
És persze kiválóan alkalmas a TVK arra is, hogy függetlenül az igényektől egyszerűen gyalunak használjuk, hogyaszondja mostantól csak feleennyi beteg ellátást fizetjük ki, mert csak.
És a hosszú távon nyomott TVK pedig az intézmény kapacitásainak leépüléséhez fog vezetni, de hát ez sem túl meglepő.

Nem tudom, de a tömegközlekedés tudtommal sehol az országban nem önfenntartó, hanem központi vagy helyi költségvetésből egészítik ki.

she_wolf 2018.01.23. 16:16:23

@qbr:
Értem, köszönöm!:)
Tehát létjogosultsága van, és leegyszerűsíti a financiális kérdést.
Biztos az én ismereteim hiányának tudható be, de ezt nem tudom hova tenni:

"Az eszközre magára szükség van, mert az intézmény abban érdekelt, hogy a kapacitásait akkor is maxra kihasználja, amikor épp arra nincs szükség, tehát akár feleslegesen is ellássa a betegeket."
Tehát a TVK-ban meghatározzák, hogy mennyi az annyi, amennyit felhasználhat, és ha annál kevesebbet mutatna kihasználtság, akkor -csak hogy ne punnyadjon meg talonban- az intézmény inkább pörsenések kivizsgálásra költi, merthogy úgyis fel kell használni?
Ellenben hetente egyetlen darab bélvarrógépre tarthat igényt, holott ennek a többszörösére lenne igény -és akkor a várólista sem lenne 2-3 éves, a beteg élheti a normális életét. Ellenkező esetben azt a 2-3 évet kínok közt kényszerű leélni. Szóval nem értem én ezt, kicsi vagyok hozzá:(

A központi/helyi költségvetéssel kapcsolatban most inkább hallgatnék, nem vagyok szuicid hajlamú, és nem vagyok kíváncsi mások felajánlott testrészeire:)

qbr 2018.01.23. 16:28:40

@she_wolf: Nem. Ha nem lenne TVK, de mondjuk tökre megérné ultrahangozni mert magas térítést kap érte az intézmény, akkor boldog boldogtalant 2x ultrahangoznának. (Nyilván feleslegesen nem fogják röntgenezni, mert az káros, de tfh az UH nem). De miért is ne tennék? Az intézmény szempontjából az intézmény finanszírozása javul, a betegnek csak jó, mert alaposabb kivizsgálást kapnak. Lehet, hogy felesleges, de ártani nem árt, pénzt kapunk érte, a beteg meg boldog, hogy ilyen alaposan megnézik, már ettől is gyógyul, sőt, lehet, hogy minden hatszázezrediknél meg kiszűrnek valami plusz nyavalyát.

Ha jól van beállítva a TVK, akkor azzal nincs gond, mert a szakmai és finanszírozási protokolloknak megfelelően fogják ellátni a beérkező betegmennyiséget. A baj akkor van, ha sok a beteg, ott a kapacitás (mert egy pályázaton beszereztek 35 bélvarrógépet), de csak 15 bélvarrásra kapnak térítést egy hónapban.

A rendszer egyébként bonyolult, sok helyen lehet állítgatni, most nem tudom, aktuálisan hogy van épp kidolgozva, de azt hiszem, talán van még degresszió (adott TVK felett kevesebbet fizet, még jobban felette még kevesebbet, aztán kvázi semmit), egy időben volt központi TVK tartalék, talán még most is van, passz. Tehát lehet finomhangolni a rendszert.

she_wolf 2018.01.23. 16:51:59

@qbr:
"A rendszer egyébként bonyolult..." Ez így van. Ebben maximum csak laikus szép lehetek (meg értetlenkedő), okos nem:)
Viszont ha "emberül" gondolkodom, akkor nem UH-ozok kétszer a plusz zséért, ha nem szükséges. Azzal időt pazarlok, a következő beteg kárára. Igen, tudom, hozok bilit, Sztahanov meg meghótt:D

Tudom, bennem van a hiba, de nem tudok nem gyakorlatiasan gondolkodni: ha lisztre van szükségem, nem fogok olajat venni csak azért, mert akkor jól elkölthetem a konyhapénzt.

she_wolf 2018.01.25. 02:33:02

Ma (bocs, tegnap) voltam dokinál, csak szólok.
Vittem neki egy hónappal ezelőtti leletet, meg minden francot. (Kórházi záró, gyomorvérzésről, ellátásról, komplett napi lebontásos laborral)
Azt se mondta, bakfitty! Írt fel más cuccot, oszt jó.
Asszisztensnagyisten terelt kifele, hogy sokan vannak.
Dokinéni írt fel mást, int ami zárón volt. Nem vitatom a hatásmechanizmust, nem értek hozzá, nem vagyok gyógyszerész!

Na most akkor azt tehetem, hogy rohadtul elmegyek máshová és kivizsgáltatom magam, és a terápiás javaslatot a háziorvosom orra alá tolom, vagy ragaszkodik a saját protokolljához.

Most mondjátok meg, mi a faszért kell meccselni egy orvossal, akinek ideje nincs rám???

Dr. Szadó 2018.04.21. 15:22:55

Még jó, hogy! Nem azért végeztük el az orvosit/nővérképzőt, hogy az alul-felül jövő végterméktől, húsevő baktériumoktól és egyéb fertőzésektől lucskos parasztokat mosdassuk! A kórház nem wellness-szálló! Aki nem tud normális, emberileg elvárható módon megmosakodni, az dögöljön meg!

Ne vegyetek komolyan, csak trollkodom. Nárcisztikus szociopatákat észérvekkel meggyőzni nem lehet, úgyhogy legalább csináljunk viccet belőlük - közröhej tárgyaként már kevésbé nagy az az önérzetes pofájuk. :)

Huba mester 2018.05.06. 21:59:48

@ubermeister: ezt hogy sikerült összelogikázni? :D a jegybanki tartalékot hogy sikerült kivonnod az államadósságból? mégis miért?? és miért ekkora arccal? :(
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása