Nem hozzánk tartozik, hívjon mentőt!

2017.10.05. 06:38

153975177.jpgLevélírónk lányát nem látták el törött kezével az Uzsoki Utcai Kórházban, érzéstelenítőt sem adtak neki.

Tisztelt Praxis blog!

 

Történet egyszer, hogy 15 éves lányommal biciklizni mentünk. Városligetből átmentünk Zuglóba, ahol lányom megijedt egy hirtelen kikanyarodó autótól és tövig húzta az első féket. Előre bukott, fejre állt. Mivel karjaival védte a fejét, azokat fájlalta, de nagyon. Mivel ismerős voltam a környéken, tudtam, hogy két sarokra vagyunk az Uzsoki kórháztól.

 

153975177.jpg

 

Egy tartalék belső gumival felkötöttem a gyermek fájó végtagjait, és elsétáltunk az említett kórház sürgősségi ügyeletére. Elmondtam, mi történt. Jött a kérdés: -Hol lakik? Mondom: VII. -Nem hozzánk tartozik, hívjon mentőt! Így a lányt egy tolókocsiba ültetve kitoltam a kapu elé, ahol magvártuk a mentőket.

 

Bevitték a Bethesdába. Mindkét alkarja eltörött. Begipszelték, meggyógyult. De kérdezem én: -egy fájdalomcsillapító adása, vagy egy szakszerű rögzítés olyan sokba került volna?

 

Az egészségügy pénzhiányos helyzetének emlegetése biztosan jogos manapság, de kellenek emberi, empatikus tényezők is. Ugyebár.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

blackshíp 2017.10.05. 11:31:02

Nem teljesen értem,h ogy milyen empátiát hiányol a posztoló. Ha ellátja a kórház a nem hozzá tartozó traumás sértültet, akkor jobb esetben csak nem fizetik i az ellátás költségeit, rosszabb esetben még jól le is szúrnak valakit. Erre is tekintettel megkérték őket, hogy fáradjanak át oda, ahol egyébként elláthatják...

zizi77 2017.10.05. 13:04:10

@blackshíp: mondjuk ez baromság. Mi van, ha Szegeden lakik, de a baleset itt érte? Ha saját lábán be tudott menni, akkor felesleges a mentő, viszont az ellátásra szüksége van.
Ez nem pénzhiány, hanem kreténség.

blackshíp 2017.10.05. 14:57:34

@zizi77: akkor az ügyeletes traumás intézménybe kerül, ami ha jól sejtem nem az Uzsoki...

strogg 2017.10.05. 15:05:02

Szánalmasnak tartom azt, hogy ha az uzsoki kapujában eltöröm a lábamat nem lát el a kórház! Amúgy 1 utcára lakom az uzsokitól, és a fiumei úthoz tartozom. Feleségemnek a térdét nem voltak hajlandóak ellátni! Ott lakom 1 utcára tőle!!! Mélységes megvetésem ezek után!

Jimbo75 2017.10.05. 15:10:13

Ez a mai magyar egészségügy, pénzhiány és parasztság. Tisztelet a kivételnek, aki sajnos kb. 5%....

zizi77 2017.10.05. 15:31:52

@blackshíp: na de mennyire költséghatékony az Uzsokiból mentővel átszállítani a beteget a Bethesdába, ha alapesetben nem volt mentőre szükség? Ez az, ami logikátlan.

Aranka Gárdos 2017.10.05. 15:44:04

A jelenlegi beutalási rend szerint a baleseti sérültek ellátása a baleset helye szerint történik. Ez rendben van, de Zugló nem az Uzsokiba, hanem az Országos Baleseti Intézetbe utal. A gyerekügyelet máshol van. A beteg 18 éves korig tekinthető gyereknek, de a kamaszok ellátását mindenki igyekezni szokott a másikra tolni. A Bethesda ebben üdítő kivétel.

2017.10.05. 15:50:27

@blackshíp: A traumás beteget MINDEN KÓRHÁZ KÖTELES ELLÁTNI.

@zizi77: "na de mennyire költséghatékony az Uzsokiból mentővel átszállítani a beteget a Bethesdába, ha alapesetben nem volt mentőre szükség?"
Nem mentővel szállítani egy törést, súlyosabb sérüléshez vezethet.

Nem is értem mi a francért pofáztok bele olyanba, amihez segghülyék vagytok.

lüke 2017.10.05. 15:51:42

Ja Ja
Engem elláttak, a rtg nem nem mutatott felkar törést- bár én láttam, s mondtam,hogy CT-t kell csinálni..Az orvos én vagyok:
"Le docteur c est mois"
Bejelentkeztem magán MR- re, egy hét múlva csinálták, azon már látszott!
De leletet csak a 12. nappal a törés után kaptam.(Nem akaródzott felhívni senkinek, te lüke vén dr, törésed van!)
A felkar collum chirurgicum törése más konzekvenciákat von maga után
ÁMEN

zizi77 2017.10.05. 16:53:19

@Ylim: nem arra gondoltam, hogy mehetett volna metroval is, hanem hogy az Uzsokiban ellátni költséghatékonyabb lett volna, mint átszállítani az egyébként sürgősségiről, csak mert hülye a rendszer.

schmitt p dr (törölt) 2017.10.05. 18:56:40

@blackshíp: kívánom neked meg az ügyeletesnek is, hogy mielőbb így járjatok! Remélem hamarosan egy eü intézmény előtt lesz valami bajod, és majd ott azt mondják neked, hogy menj máshova, mert adm. okokból az ellátást másnak kifizetik, nekik nem.
Biztos olcsóbb és takarékosabb volt mentővel elvinni máshova, mint helyben ellátni. GRATULÁLOK!

Kerti Öröm 2017.10.05. 19:51:28

Volt, hogy felhívtam a mentőket, hogy éppen melyik kórház az ügyeletes. Odamentem, és onnan is továbbküldtek. Aznap éppen az Uzsokiba kellett menni...

reunalla 2017.10.05. 20:33:47

Ezt most nem értem, ha elutazom otthonról és baleset ér, akkor majd hazaszállítanak a lakóhelyem szerinti kórházba ellátás helyett? o.O

káposzta 2017.10.05. 21:02:41

A feleségemet a körzeti orvos beutalta a Honvéd kórházba, onnan továbbküldtek minket a MÁSIK Honvéd kórházba (régi MÁV kórház), mert csak ott van ultrahang (WTF?), ahol vissza akartak küldeni minket a Margit kórházba. Mivel a feleségemnek 10-es skálán 10-es fájdalmai voltak 2-3 órája (a körzeti orvos fájdalomcsillapító injekciója ellenére), valahogy nem volt kedvem megmondani neki, hogy innen is elküldenek minket. Mondtam a pultnál, hogy akkor mentőt hívok a kórházon belülről, és erre nagy nehezen ellátták. Ja, és egyik kórházban sem értették, hogy miért oda mentünk. Mert oda küldtek minket bazdmeg! Ja, és a büdös kurva anyját azoknak a fogyatékos geci építész faszkalapoknak, akik az összes kibaszott sürgősségit a kórház bejáratától számított legmesszebbi pontra tervezték.

TaliNaim 2017.10.05. 21:11:02

Akárhogy nézem, az Uzsoki csillog-villog, de nagyon gáz. Közel egy éves kálváriám volt velük. Mivel az Uzsokihoz tartoztam, és nekik is kellett (volna) ellátniuk, egy évig rohangáltam dokitól dokiig. Az Uzsokis dokik szerint semmi bajom sem volt, az össze többi szerint viszont igen. Végül magándoki, akinek teljesen már kórházban volt egyébként ambuláns rendelése. Láss csodát, egy műtéttel meg is lehetett oldani aproblémát. Szóval az Uzsokiba max a patológiára érdemes páciensként bemenni, akkor már egyébként is mindegy.

Nagypatak 2017.10.05. 21:46:20

Utcai baleset esetén a történés helye szerinti illetékes traumatológia az ügyeletes, Zugló esetén Baleseti Intézet. Más történet, hogy Zugló is ellát traumás eseteket az ügyeleti rend szerint, de kisebb ellátási kötelezettsége van pl. Csömör és térsége tartozik hozzá. Ez mennyire ésszerű, nem tudni. Ha poszter úgy gondolja sérelem érte, forduljon az illetékes betegjogi képviselőhöz, ha a kórháztól érdemi választ nem kapott.

Dikusz 2017.10.05. 23:04:52

@Nagypatak: Így van. Budán a Szent János kórházban van traumatológia, mindig átküldik oda, vagy eleve oda szállítják a beteget, hiába tartozik pl a Szent Imre kórházhoz.

HanG99 2017.10.06. 05:30:52

tudom én vagyok alulinformált, de valami olyan marhaságra emlékszem, hogy "szabad orvosválasztás"
ez már megszűnt?

chili wili 2017.10.09. 05:37:04

@HanG99: sürgősségi ellátásra ez sosem vonatkozott.

Gábor Szögyéni 2017.10.12. 21:26:18

Az állami egészségügyben a beteg egy nagyon zavaró tényező....a magán egészségügyben érdekes módon nem az :)

Dr. Szadó 2018.04.22. 12:10:57

Mikor értitek már meg, hogy mi nem segíteni vagyunk itt, hanem papírokat tologatni?!
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása