Mit tegyen egy szívbeteg, ha heteket kell várni a kezelésre?
Megpróbálok imádkozni, hogy a szívbetegségem és a rosszulléteim kihúzzák novemberig, ha nem, akkor remélem , hogy a sürgősségin fogadni fognak egy már bekövetkezett infarktussal.
Tisztelt Praxisblog!
Szívbetegként nem nagyon szoktam az orvosokat zavarni, a fizetett járulékom alapján az egészségügyet igénybe venni.
Mivel állapotom lényegében egyre nehezebben viselhető kezelés nélkül , folyamatos rosszullétek fordulnak elő - diagn szívnagyobbodás, szívfal vastagodás, naponta vízhajtót szedek a nagyfokú ödéma miatt már stb- felhívtam volna időpont kérésre a BAJCSY kórház X kerületi rendelőintézetének kardiológiáját. Sajnos egy hétig tartó próbálkozásra sem értem el senki, azaz senki nem vette fel a telefont az előjegyzési számon.
Megpróbáltam a lakóhelyem szerint illetékes Bajcsy Kórházban időpontot kérni, mellyel az alábbiak szerint jártam: 2017. novemberre tudnak időpontot adni. Egyébként ha nagyon rosszul vagyok -mondták- menjek a sürgősségire -ahová viszont megjegyzem csak sürgősségi esetben, sürgősségi ellátással mehetnék.Ha csak így besétálok, hogy folyamatosan rosszul érzem magam, szédülés, ödéma,szívszorítás természetesen az ambuláns ellátásra küldenek.
Ezek után megpróbálok imádkozni, hogy a szívbetegségem és a rosszulléteim kihúzzák novemberig, ha nem akkor remélem , hogy a sürgősségin fogadni fognak egy már bekövetkezett infarktussal.
Igy utószóként az egészségügyi törvény egyik alap betegjogi passzusát idézném fel:
7. § (1)33 Minden betegnek joga van - jogszabályban meghatározott keretek között - az egészségi állapota által indokolt, megfelelő, folyamatosan hozzáférhető és az egyenlő bánásmód követelményének megfelelő egészségügyi ellátáshoz.
Kérem a nevem ne jelentessék meg.
Üdv, J.
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
badger 2017.10.02. 09:20:24
badger 2017.10.02. 09:37:22
e Önt? Elég magára néznie és blikkre el lehet dönteni hogy várhat-e a novemberi szakrendelői időpontig, vagy hogy beutalja magát osztályos ellátásra. De akár még fel is emelheti a telefont hogy sürgős lenne a szakrendelői vizsgálat, rá is írhat a beutalóra egy szép nagy S betűt hogy sürgős.
Telefonban a nővér / betegirányító / call centeres nem látja magát, kiadja a legközelebbi időpontot, és jelzi ha nagy a baj akkor kórház.
Általában ilyen dolgok nem jól működő praxisok és tehetetlen beteg (idős, nincs családja aki elvigye az orvoshoz, ritkán mozdul ki stb) kombinációja esetén történik. De aki jogi passzusokkal jön elő az nem lehet ilyen tehetetlen beteg.
badger 2017.10.02. 09:44:47
Antalbaba 2017.10.02. 10:22:56
badger 2017.10.02. 11:06:17
badger 2017.10.02. 11:08:07
4cdn.hu/kraken/image/upload/s--GxlHvI7c--/w_748/730Wmx8WtoTBMMDIs.png