Szent Imre, a "gyilkos kórház"

2017.03.10. 05:26

fe91d1d5b85728eff7c695023ff9bdbf18f56c3c.jpgZavarjuk szét az egész bandát, kapjon több pénzt az, aki tud, és szeret is gyógyítani, és azt gondolom, hogy akkor el fogja tudni látni a betegeket talán a kevesebb, de rátermettebb személyzet is. Senki se menjen a Szent Imre kórház sürgősségi osztályára, ha élni akar!

Nekem is van egy tapasztalatom a Szent Imre kórház sürgősségi osztályával kapcsolatban. Szombati napon reggeli ébredés után, szédülés, hányinger vett erőt rajtam, ami nem akart elmúlni. Bementem az orvosi ügyeletre, és ott a vizsgálat után megállapították, hogy magas a vérnyomásom. 167-103 , nem igazán akart lemenni két gyorsan ható vérnyomás csökkentő beszedése után sem. Ezért elsődleges beutalót kaptam, a SZENT IMRE kórház sürgősségi osztályára. A mentő az kb. két óra múlva tudott volna értem jönni, ezért erőt vettem magamon, és beautóztam a párommal a kórházba.

 

Az úgy rendben is van, hogy azok a betegek, akik életveszélyes, vagy nagyon rossz állapotban vannak, ők kerüljenek minél hamarabb orvos közelébe, ennek így is kell lennie, ezt tanultuk az elsőbbségadási tanfolyamokon is. Miután beértünk, kb. 20 perc múlva meg is mérték a vérnyomásomat, ami tovább emelkedett 175-110 re. De nem kaptam rá semmit. A mérés közben a nővérke kikérdezett, hogy mi is van pontosan velem. Gondolom azért, hogy ne veszítsünk egy percet sem, és gyorsabb legyen az ellátásom. Bár én azt hittem terheletlen állapotban kell a mérést végezni, és nem szabad beszélnem. Idáig rendben is volna a dolog Aztán várakoztunk , kb 8 beteget számoltam meg , a kórházi személyzet az kétszer annyi volt de még annál is több. De mégsem láttam azt, hogy valakinek a vizsgálata befejeződött volna. Egyre többen lettünk a váróban, a betegek és a hozzátartozók elkülönítve külön váróban. Senki nem mondta el, hogy mire várok, mi következik mi lesz a vizsgálat menete. Így telt el kb. 3 óra reményteljes várakozással. A körülettem lévő betegek már jobban ismerték a magyar egészségügyet ezért ők, beletörődtek a sorsukba, de azért mindenkinek meg volt a maga kis megjegyzése a dolgozókról. A sürgősségi osztályon senkinek nem volt sürgős az ellátás. Sétálgattak a dolgozók néha egy, egy papírral a folyosón, kimentek az előtérbe cigarettázni, viccet meséltek egymásnak, közben a kórházi alkalmazottak részben kicserélődtek, de a betegek száma csak nőtt és nőtt.

 fe91d1d5b85728eff7c695023ff9bdbf18f56c3c.jpg

 

Vártunk a vizelettől bűzös váróteremben, mert arra már nem volt alkalmazott, hogy a mosdókat legalább 5 óránként valaki kitakarítsa. Szóval 3 órát vártam egyedül, ki sem mertem menni a váróból, nehogy éppen akkor szólítsanak, amikor kint vagyok. Arra jöttem rá, hogy hozzám már nem is fognak szólni, mert nem én vagyok itt az, akinek a legnagyobb szüksége van orvosra. Rendben van gondoltam , akkor hazamegyek, és jobban járok, ha pihenek, majd hétfőn bemegyek a háziorvosomhoz, és elmegyek azokra a vizsgálatokra, amiket meg kell csinálnom. Megkerestem a nővért ( ö volt a harmadik szeméy, aki végre tudott valamit mondani a kezelésről ) hogy mi az elképzelésem, ő azt mondta hogy a saját felelősségemre el tudok menni ha aláírom a papírokat, de várjam meg a vizsgálatot, mert hamarosan be tudok menni az orvoshoz. Az ötödik órában be is jutottam az orvoshoz, aki egy nagyon fiatal kishölgy volt, és láthatólag nem volt még nagyon gyakorlott. Mi történt? Semmi! Újra egy vérnyomásmérés, kis beszélgetés, szombat lévén megkértem, hogy legalább valamilyen gyógyszert adjon nekem, hogy vasárnap ne kelljen még egyszer magas vérnyomással felkeresnem ezt a segítőkész Sürgősségi osztályt.

 

Megígérte, hogy elintézi, és várjam még meg a kórházi jelentést. Újra egy óra várakozás, szólítottak hogy hazamehetek, gyógyszert, sajnos semmilyet nem adtak, mert nem lehet. Ha mégis rosszabbul leszek, akkor keressem fel újra ezt a kis kedves helyet. Szóval 6 óra várakozás után, semmit nem kaptam, sem gyógyszert, sem pedig receptet. Mehettem haza boldogan, persze a szédülés még nem szűnt meg, hétfőn megyek keresek egy ORVOS-t . A Szent Imre kórházat mar „Gyilkos” kórháznak becézgetik, én csak örülhetek hogy nem voltam rosszabb állapotban, mert akkor lehet, hogy az ilyen hozzáállású kórházi dolgozók miatt a temetésemet kellene intéznie a családomnak. Ne ragaszkodjunk az ilyen egészségügyi dolgozókhoz, menjenek nyugodtan külföldre dolgozni, hagyják el az országot!

Zavarjuk szét az egész bandát, kapjon több pénzt az, aki tud, és szeret is gyógyítani, és azt gondolom, hogy akkor el fogja tudni látni a betegeket talán a kevesebb, de rátermettebb személyzet is. Senki se menjen a Szent Imre kórház sürgősségi osztályára, ha élni akar!

 

Tisztelettel A. István meg mindig beteg ....

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

she_wolf 2017.03.10. 23:38:20

@MrX84:
Köszi! Szólt a laikus:)
De: breteg szombaton ment ügyeletre (nem tudni, hova), ahol megméretett és magasnak találtatott a vérnyomása. Erre kapott két bogyót, ami nem végezte a dolgát.
Másnap (vasárnap) háziorvos nagy valószínűséggel nem rendel. Vagy ha dolgozik is, nem a rendelőben, hanem valamelyik intézményben szakorvoskodik.
Amit vázolsz, az teljesen működőképes, de hétvégén csak a sürgősség és az ügyelet van.

(Meg az emberek, akik a család elől inkább az SBO-ra menekülnek, mert inkább elhéderelnek ott a semmire, mint anyós károgását hallgassák vasárnap ebédkor:D
Tényleg vasárnapra megint ezzel a boltzárósdival akarnak bohóckodni a nagyfejűek. Olyat nem lehetne, hogy kötelező zárvatartás az SBO-n vasár- és ünnepnapokon? Ha már úgyis összehasonlítjuk az orvosok fizetését mindenkiével...bocs, elkalandoztam)

Jó tanács a poszternek: tessen szíves vásárolni egy hitelesített, digitális vérnyomásmérőt otthonra, és tessen vele néha vérnyomást és pulzust mérni, ha ennyire aggódósak vagyunk! Hasznos holmi, nem egy ökör ára, és még azok is képesek jól használni, akik be vannak oltva ellene.

she_wolf 2017.03.10. 23:43:14

@m.o.p.:
Fúj! Te csakis az eü bértollnoka lehetsz. Sehol egy kis rángatás, kiabálás, órákig ültetés, vagy álltatás, netán áltatás...?
Ahogy elnézem az avatarod, szerintem gyíkember vagy, azoktól meg még az orvosok is félnek:DDD

Hórukk 2017.03.10. 23:49:15

@Exkalibur70: A mamival történtek tipikusan a sürgősségi ellátás körébe tartozó betegség gyanúját vetik fel.

m.o.p. 2017.03.10. 23:49:26

@she_wolf: az, más nem is lehetek, csak azt nem tudom miből fizetnének ;)

she_wolf 2017.03.10. 23:56:25

@Who111:
A perforált vakbél cinkes. Rengeteg szövődménnyel járhat, nem illik Pató Pál úr módjára viszonyulni hozzá. Ha ennyit kellett vele várni, akkor valószínűleg létszámi oka volt a várakozásnak (sok eszkimó-kevés fóka).
"...a doktornő még szülés előtt közölte, hogy akkor 60 ezer lesz..."
Hatvanezer mi, és miért? Sürgősségben, vagy fogadott orvos hiányában? Nem mintha nem lenne mindegy. Mert biztos nem magánszülészetről beszélsz, ahol beárazott beavatkozások vannak.
Szemünk fénye a gyermek, és tényleg nem sajnál a szülő semmit, ha róluk van szó. De ezt (no meg úgy általában a betegeket is) kihasználni több, mint visszatetsző:(

Im just here for the comments 2017.03.11. 06:12:48

Valamelyik éjjel a párom rosszul lett, bedagadt a keze, az arca, egybefüggő piros foltok jelentek meg a könyökénél és a térdénél, viszketett, égett a bőre az egész testén. Semmit nem evett, amire allergiás lenne, antiobiotikumot szedett akkor már öt napja, fogalmunk sem volt, mitől lehetett. Este nyolc körül lehetett, telefonáltam párat volt eü dolgozó ismiknek, h mi az ötletük, mi a szar baja lehet, mit csináljunk, csináljunk e egyáltalán vmit, vagy várjuk meg a másnap reggelt. Mind a három egymástól függetlenül közölte, h látatlanban nem tudják, mi lehet, de félve attól, h befulladhat, menjünk el az ügyeletre, majd megmondják, és ha gáz van, legalább nem otthonról kell mentőt hívni.

Egyikünk sem ebben a városban nőtt fel, sosem jártunk még ügyeleten, úh elővettem a jó öreg guglit, és rákerestem, hol van a városban ügyelet (egyébként ez az átláthatatlan ellátórendszer is megérne egy misét, és hogy mennyire nem lehet semmi rendes infót megtalálni a neten, és amit találni, általában rohadtul nem aktualizált). Lényeg, h odaértünk, a portás közölte, h ott csak urológia ügyelet van. Elmondtuk, mi a gondunk, megkérdeztük, hova tudnánk ezzel menni.

Portás tanácsát megfogadva ismét felkerekedtünk, kilenckor az sbo-n voltunk. Öt óra várakozás szeparáltan, ő bent, én kint. Nem lett rosszabbul, sőt, a piros foltok kezdtek elmúlni, épp indulni akart saját felelősségre, mikor behívták. Kettő körül jött ki azzal, h az orvos szerint köszvényroham, és tovább irányította bőrgyógyászatra és reumatológiára (végül inkább a háziorvost választotta másnap reggel, és milyen jól tette, nyilván köze nem volt a köszvényhez). Vérvétel öttől lett volna, azt már nem vártuk meg.

Talán elvettük a helyet más sürgős betegtől (amit egyébként qrvára kétlek, mert egész éjszaka egyetlen hordágy gurult be az sbo-ra, egy idős hölgyet hoztak), de laikusként honnan a picsából kellett volna tudnunk, hogy nem lesz-e nagyobb baja? Egy hasi fájdalmat érző fiatal lány honnan a picsából tudja, hogy nem vakbélgyulladása van mondjuk? (megjegyzem a menstruációs görcsöt qrvára meg lehet különböztetni minden más hasi fájdalomtól, legalábbis nekem sikerül, amióta csak menstruálok)
Egy stroke tüneteket produkáló idős asszony hozzátartozójának honnan a picsából kéne tudnia, hogy nem kapott-e az illető agyvérzést?

Lehet minket, betegeket kővel hajigálni a hülyeségünk miatt, és előszeretettel meg is teszi ezt az eü társadalom (sok esetben - ahogy jelen poszter esetében is - tök jogosan), de nehogymár nekünk mindent tudnunk kelljen. Nem várok bársonyszőnyeget a bejáratnál, sem azt, h vki tíz percen belül megfogja a kezem és ellásson, de azt igen, h ne basszanak le olyasmikért, amiket nekem nem feltétlenül kell tudnom. El lehet bármit magyarázni szép magyar szavakkal, de ma az eü-ben az egyik leggázabb terület épp a kommunikáció, pedig gyakran annyi is elég lenne, h az flottul menjen. Reggelig tudnám sorolni, mennyi barommal találkozni a rendelőkben, ideértve beteget és eü-st egyaránt, gondolom senkinek sem kell bemutatni. De ahogy nem minden nővér paraszt és nem minden orvos hajt csak a hálapénzre, úgy a betegek közül sem mind ostoba és nem feltétlenül a hiszti vezérli őket.

Egymás ócsárolása helyett mindkét oldalnak lehetne mondjuk gyakorolni az empátiát és a fent említett kommunikációt, mindenkinek sokkal jobb lenne.
Písz.

varisztor 2017.03.11. 06:14:48

@she_wolf: Bocs, de azt kell mondanom, hogy durung vagy. A betegalany nem gondolkodásra képtelen, hanem máshoz ért, mint az orvosbohóc. Lehet, hogy ahhoz jobban, mint az itt szereplő orvosbohócok a gyógyításhoz. Tetszettek volna nem ping-pongozni vele a felelősség asztalán faszfejkéim, akkor nem írt volna ilyen primkót. Tetszettek volna az első állomáson elmondani neki, hogy hát ez nem vészes és azért mert úgy érzi, hogy leszakad a koponyája teteje, még nincs nagy baj, várja ki a hétfőt és keresse fel a körzeti orvosát. Bár szerintem ez az a pont, ahol egy későbbi súlyosabb baj okát meg lehet találni, érdemes is lenne, de ezt most hagyjuk. Nem ezt tetszettek tenni, hanem tili-tolit tetszettek kezdeményezni, majd amikor tele lett a töke az ellopott fél napja miatt veletek, meg tetszettek sértődni. Hát ki itt a hülye csókolom?! :D Maszatolgatni, a betegre tolni a saját balfaszkodást azt tudják, de rendesen dolgozni, azaz a nem sürgősségire valót nem oda küldeni, ott a nem oda valónak megmondani, hogy nincs ott dolga, az nem megy. Meg a lekezelősdi. Hát ez itt a fő baj. De amikor az élet egyéb területén orvosbohócék futnak ilyen fals útra, akkor megy az indignálódás...bezzeg a párhuzam nem tűnik fel, mi?! :D

Na, jó hétvégét!

Im just here for the comments 2017.03.11. 06:26:10

@varisztor: na igen, azt ki is felejtettem, de te eszembe juttattad, h ha még az orvos is az sbo-ra küldi a beteget, félve a következményektől, akkor mit várunk valakitől, aki nem végzett orvosit?

"A betegalany nem gondolkodásra képtelen, hanem máshoz ért, mint az orvosbohóc." ezt a mondatot meg felvéshetnék minden rendelőben és kórházban valami jól látható helyre, h ne felejtődjön már el.

Greg24 2017.03.11. 07:12:49

@varisztor: Ember! A tili-toli nagy resze nem azert van mert nem tudja az orvos h mi a bajod hanem azert mert olyan szinte a beka s..e alatt van az orvosi megbescules,hogy ha mar elharap az ember egy mondatveget azert is feljelenti a ,,a nem gondolkodasra keptelen" ember...es mar ne haragudj de a sajat egeszseget valamennyre alapszinten ismerni kell az embernek.. aki nem tudja h a 37.2 nem laz, vagy egy fajdalomra fajdalomcsillapitot lehet bevenni (igen ezt sokan nem tudjak!!!)vagy a 160 nem egy magas vernyomas amivel ugyeletre kell rohangalni az bocsanatot kerek de gondolkodasra keptelen....

Mo Ka 2017.03.11. 07:36:05

Kedves István

A gyilkos jelző tényleg durva.
Viszont a másik véglet UK.
Itt túl sok pénz van és az sem elég. Itt egy orvos órabére, szakqgtol függően : 500£/óra is lehet. Nem vicc.
A helyi háziorvos i rendszer itt is haldoklik. A kórházakban , főként a sürgősségi n hullanak a beteg ék a , várakozási idő pedig átlagosan 6 óra.

Nem tudom mi a jó: a sok pénz vagy a kevés pénz.
De személyesen azt vallom, amit te/ön.
Személyes felelősség az orvosi, gyógyászati hivatás.
Az egyen, orvos döntése hogyan áll hozzá. A nővérek az orvos ok segítő i, ha ok megköveteli k a rendet az is lesz.

Úgy tapaszta ltam, a vezető orvosok, megkapják a milliós fizujukat miközben a rendszer alattuk rohad és akkor még nem is beszéltem a mögöttük álló piszkos politikáról.

Őszintén nem tudom mi a jobb.
A pénz szükséges, de az emberség megfontontosabb.

Jó egészséget!

Mei Ling 2017.03.11. 07:55:45

A posztolónak inkább a pszichiátriát kéne sürgősséggel felkeresnie.

sZulamith 2017.03.11. 08:40:57

"Ne ragaszkodjunk az ilyen egészségügyi dolgozókhoz, menjenek nyugodtan külföldre dolgozni, hagyják el az országot!"

Nekem is ez a véleményem, csak az a probléma, hogy ilyen természettel ott sem kell, ezért maradnak itthon, és jobbak mennek külföldre. Azt gondolom, hogy a fent leirt hozzáállás nem pénz kérdése, mert aki lelkiismeretes az vagy marad, vagy otthagyja. Jó magam is ott hagytam. Pénzen kívül van egy sor más dolog. Bánásmód, közérzet a munkahelyen.

Gomes 2017.03.11. 08:47:43

Saját tapasztalat: kb. két éve egyik este ritka sz@rul érzetem magam, nem akart múlni, barátnőmmel bementünk az Sz. Imrébe. Az van legközelebb, beutalónk természetesen nem volt, olyankor már nem rendel a háziorvos. SBO-n baromi sok beteg várt a sorára, nálam láthatóan sokkal komolyabb problémákkal, volt akit úgy hoztak be a mentősök hordágyon, infúzióval a karjában, jött szederjes arcú, szívbeteg bácsi, akit a felesége támogatott stb...
A betegfelvétel után nagyjából fél órán belül megvolt a vérnyomásmérés, egy órán belül pedig csinálták az EKG-m. A teljes ott töltött időm három és fél, négy órát tehetett ki. Az is csak azért, mert a vérnyomásmérés, EKG után biztos, ami biztos alapon csináltattak egy labort is, és arra kértek, hogy azt ott várjam meg. Gondolom hozzá lehettek edződve a türelmetlen páciensekhez, mert előre szóltak, hogy ez olyan két óra lesz, amit ki kell üldögélni. Mondtam, hogy jó, akkor hazamegyek és visszajövök az eredményért, kérték, hogy ezt ne tegyem, mert ha már befáradtam, akkor tisztáznák, mi bajom lehet. Maradtam. Egyébként vérvétel közben a dokinő és az ápolónő azon szórakoztak, hogy a pasik mennyire nem bírják ha szurkálják őket, kénytelen voltam velük röhögni (magamon).
Letelt a két óra, jött a doktornő, mondta, hogy jó a vérképem, hazamehetek, de annyit legyek szíves várjak meg, míg az ügyeletes főorvos aláírja a záróm. Addig azért ad egy bogyót, vegyem be, nehogy rosszul legyek otthon, reggel pedig menjek a házidokimhoz a papírokkal és tárgyaljuk meg a továbbiakat. Bevettem, kivártam, mentem. Egyébként lehet, hogy végig iszonyú bunkó volt velem, de biztos sokkot is kaptam a rosszulléttől, vagy a jó hírek okozta megkönnyebbüléstől, mert nekem kedvesnek tűnt. Pedig hajtanak rendesen, mert tényleg rengetegnek tűnt a beteg. Várakozás közben voltam wc-n, talán elment a szaglásom a sokktól, de nem tűnt fel, hogy pisaszagú lenne.
Egyébként érdekes ez a gyilkos kórház felütés, csak emiatt olvastam el a bejegyzést. Egészségügyben dolgozó ismerőseim szerint tegyem össze a két kezem, hogy a Szent Imréhez tartozom.
Üdv

Szűtté mamá? Szűjjé! 2017.03.11. 08:56:22

Szerintem tök nem gáz, amit a levélíró beírt. Az orvosok ez esetben gondolom jól priorizáltak. 160-as vérnyomás egy sürgősségin azért nem a világ vége, bőven lehetnek ott cifrább esetek. Nyilván érdemes kivizsgálni, hogy mitől ment fel hirtelen ennyire, ám ez már nem sürgősségi téma.

Az meg hogy a sürgősségin a személyzet emberből van, és minden más munkavállalóhoz hasonlóan néha tart pihenőt szerintem érthető, sőt erre a törvény is lehetőséget ad. Vagy a levélíró szerint ennek hogy kéne működnie? Egy nővérnek a 12 órás ügyeletet egy levegővel megállás nélkül kéne lenyomnia? A levélírónak ez menne?

Dikusz 2017.03.11. 09:09:23

@Gomes: így van, pontosan erről írtam én is.

MrX84 2017.03.11. 09:23:44

Atyàm! Ennyi mellébeszélés. Értsük már meg, hogy 160 as RR NEM IGÉNYEL SEMMILYEN SÜRGŐSSÉGI ELLÁTÁST. Azért tartunk ott ahol tartunk, mert a lényeg helyett mindenki baromsagokról filozofál. Atyaég!!!

MrX84 2017.03.11. 09:26:15

Azért mert volt egy hülye ügyeletes kolléga, aki beküldte, ez még nem sürgős eset. Ha nem volt gócjele, vagy nem volt decompensalt, akkor SEMMI KERESNIVALÓJA sbon. Pont.

varisztor 2017.03.11. 10:24:48

@MrX84: Akkor ezt ott egy hülye fehér köpenyben grasszáló sem tudta?! Mert ha egy is tudta volna, akkor elmondták volna neki és nem ültetik órákig. Ezek szerint nem csak az ügyeletes volt makk hülye, hanem a SBO teljes személyzete annyit értett ehhez és annyira gondolkodásra képtelen volt, mint ahogy azt ez a nylon_wolf itt firkálgatja a betegről. :D Emberek! Vegyétek már észre magatokat. A beteg nem orvos, mert ha az lenne, eszébe sem jutna orvost keresni, mert fosna tőletek! Ő rosszul volt és a ti elbaszott, dilettáns rendszeretek vakvágányra futott a sok szakértelemtől terhes vagonokkal! Ennyi történt. Ezt nem a betegre kell kenni, hanem a tükör elé kell állni és...no, mindenkinek a maga módján.

varisztor 2017.03.11. 10:27:16

@MrX84: Ez így van, ahogy némelyik fehér köpenyes parasztnak is el kell igazítani az arcát, mert azt hiszi, hogy szarta a világot. Ilyenek az emberek és az orvos is csak ember ugye.

she_wolf 2017.03.11. 10:46:08

@varisztor:
Csak akkor vagyok durung, ha eegurul a gyóccerem:)
Egyébként pedig DE! A "beteganyag" (és nem betegalany, de hagyjuk most körön kívül a grammatikai/szemantikai elemzést) jelentős része nem tud logikusan gondolkodni, és ennek folyományaként jól fejlett abcúgolási gyakorlatra tesz szert élete során.
Azt mondja kend:
"Tetszettek volna az első állomáson elmondani neki, hogy hát ez nem vészes és azért mert úgy érzi, hogy leszakad a koponyája teteje, még nincs nagy baj, várja ki a hétfőt és keresse fel a körzeti orvosát."
Ugye nem probléma, hogy a hozzászólásaimban (pl. itt:2017.03.10. 16:22:44; és itt is:2017.03.10. 13:50:53 is) minő hülyeség, hogy pont azt pedzegettem, hogy miért kötött ki SBO-n a páciens?
Tiszteletteljes javaslatom Önhöz: tessen elolvasni a hozzászólásaimat, és azokat értelmezve megpróbálni elképzelni, hogy hol is állok én ebben az egészben, mielőtt a saját fegyveremet készül bevetni ellenem -egyébként meglehetősen sután:(

"Maszatolgatni, a betegre tolni a saját balfaszkodást azt tudják..."
Senki nem tett ilyesmit. Legalábbis itt. Csak tudja kend, egészségügyisnek és laikusnak is tele a zacsija azzal, hogy olyanokkal ven tele a sürgősségi, akiknek a közelben nem lenne indokolt lenni. És milyen érdekes, hogy ezt állandóan a halk szavú és valóban beteg emberek szívják meg.
Az meg egyenesen tragikomédia, amit az "előzzük meg!" csatakiáltással művelnek az orvosok az egymással való kibaszás frontján:(
Ellátják egymást egy rakás melóval, ami többszörösen is pofán veri a valóban érdemi gyógyító munkát.

Ami pedig a posztert illeti: követelőzés habzó szájjal van, létszámellenőrzés, személyzet tevékenységének figyelgetése, naplózása van, esze, mint egy marék papírlepkének nincs!
Nem ismétlem magam, fentebb leírtam.

"Hát ki itt a hülye csókolom?!" Na, vajon ki?:)

(Adalék 1: a poszt stílusából és a leírtakból arra következtetek, hogy a poszter fenőtt, mondatfűzése és stílusa nem hagy kétséget afelől, hogy tanult, intelligens. Úgy amúgy. Azt hogy mennyire értelmes, inkább nem feszegetném, ha a Praxis blogban panaszkodik -ráadásul egy ilyen eset kapcsán- bocs'.
Adalék 2: nem játszom abban a csapatban amelyik miatt huppogni tetszik kendnek, csak drukker vagyok. Mindkét táborban. Kész csoda, hogy néha nem kapok hajba magammal.)

varisztor 2017.03.11. 10:47:49

@Csuvakka a migráns vuki: "Nyilván érdemes kivizsgálni, hogy mitől ment fel hirtelen ennyire, ám ez már nem sürgősségi téma." És ezt ezzel a szerencsétlennel nem tudták közölni, mert nem volt 4 egész másodpercük erre a mondatra? Kérem, ez a mozi, amit itt ön(ök) csinálnak, SZAR. Hazug, értelmetlen és buta. Az idézett mondatodat kellett volna valamelyik agyonhajszoltnak elrebegnie, miközben a kijárat felé kíséri ezt a szerencsétlent...és nincs poszt. Tudod az EÜ egy rakás szar és ez nem csak azért van, mert a pénzt kiszivattyúzza belőle a politika, hanem azért is, mert nekem olybá tűnik, hogy az ott dolgozók szereptévesztésben vannak. Azt hiszik, hogy vágóhídon dolgoznak, ahol kampós futószalagon érkezik a halott hús, amibe vagy belepiszkálnak vagy nem, de a húsnak kötött pályája van és nincs kiszállás. Tényleg olyan nehéz emberként hozzáállni a másikhoz?! Ez neketek kihívás?! Akkor mi ok a magas lóra, amin ez a hülye wolf nevű is elképzeli magát? Honnan veszi az a fasz wolf, hogy gondolkodni képtelen emberek a betegek?! Mit képzel ez a gyökér magáról? A betegek között ott ülnek ám ezerszer okosabb és emberebb emberek, mint ez a paraszt, csak éppen ott kiszolgáltatott helyzetben vannak és olyan helyzetben, amikor az egészségükért, munkaképességükért, az életükért aggódnak szó szerint és olyan dolgokról van szó, amit nem értenek, mert nem azon a területen képezték magukat és az orvostudomány errefelé még nem jutott el arra a szintre, hogy a beteggel az anyanyelvén közölje a tudnivalókat. Máshol bizony eljutott már ide, hogy maguk között latinoznak a brokik, de a beteggel az anyanyelvén közlik a tudnivalót. És még ki merik osztani a beteget, ha nem tud valamit! Faszfejkéim! Nem kell tudnia, ti azért vagytok! Én sem várom ezektől a magukat istennek képzelő hülyéktől, hogy tudják, miként működik a bank, de amikor bejönnek, mint apa a hülyegyerekével, úgy beszélek velük, türelmesen. Pedig olyan borzasztó gigaproblémák vannak, hogy az anyja neve rovatba az anyja leánykori nevét kell vésni...de érdekes módon ezek az önmagukat piedesztálra emelő faszkalapok a kórház%rendelő falait maguk mögött hagyva "gondolkodásra képtelen" állapotba kerülnek. Hiába no, az otthon melege nélkül mindenki elbizonytalanodik. ...csak van, aki ezt felismeri. Úgy tűnik orvostársadalomék még nem tartanak a fejlődés ezen szakaszánál.

varisztor 2017.03.11. 10:51:13

@she_wolf: "Senki nem tett ilyesmit. Legalábbis itt. Csak tudja kend, egészségügyisnek és laikusnak is tele a zacsija azzal, hogy olyanokkal ven tele a sürgősségi, akiknek a közelben nem lenne indokolt lenni. És milyen érdekes, hogy ezt állandóan a halk szavú és valóban beteg emberek szívják meg.
Az meg egyenesen tragikomédia, amit az "előzzük meg!" csatakiáltással művelnek az orvosok az egymással való kibaszás frontján:(
Ellátják egymást egy rakás melóval, ami többszörösen is pofán veri a valóban érdemi gyógyító munkát."

Mégis a poszter kapta ezért a nyaklevest. PEdig hát feketén fehéren kiderül, hogy az iq hiánya ebben a kérdéskörben telejesen fehérbe van öltözve.

she_wolf 2017.03.11. 10:54:23

@varisztor:
Javaslom a poszt újraolvasását.
Ja, meg azt is számtalanszor leírtuk már, hogy az SBO sajnos nem teheti meg, hogy elhajtja az indokolatlanul odautalt beteget, mert ha küldték, akkor KI/MEG KELL VIZSGÁLNI, hiszen hétvégén, éjjel, ünnepkor bezár a cukorkabolt (háziorvos, szakrendelő)! És prevenció rulez!
Hogy ez magának lemaradt, arról nem én tehetek.

Egyben megkérném, hogy ne adjon nekem becenevet, bőven megelégszem a saját választású nickemmel. Meg ne menjünk át minősítgetősbe, nemlyólyel...

varisztor 2017.03.11. 10:55:23

@she_wolf: Nekem is eldurrant az agyam. Nem bírom, ha olyanok oktatnak ki másokat egy problémáról, akik a problémát okozzák. Leginkább csendben kéne tűrni a kritikát, mert az a minimum. De nem ez történik.

varisztor 2017.03.11. 10:57:12

@she_wolf: Nekem is eldurrant az agyam. Nem bírom, ha olyanok oktatnak ki másokat egy problémáról, akik a problémát okozzák. Leginkább csendben kéne tűrni a kritikát, mert az a minimum. De nem ez történik.

"Ja, meg azt is számtalanszor leírtuk már, hogy az SBO sajnos nem teheti meg, hogy elhajtja az indokolatlanul odautalt beteget, mert ha küldték, akkor KI/MEG KELL VIZSGÁLNI, hiszen hétvégén, éjjel, ünnepkor bezár a cukorkabolt (háziorvos, szakrendelő)! És prevenció rulez!"

És még sokszor le is írhatjátok...csak végre csináljátok ezt úgy, mint az írástudók. Címezzétek annak, aki a helyzetet teremti. (Segítek: jelen esetben az ügyeletes hülyének.) A beteget küldték, nem volt kíváncsi az SBO-ra.

varisztor 2017.03.11. 10:58:15

Na. Az előző ügyesen félig duplán ment. Le is fújta a gőzt a fejemből. :)

varisztor 2017.03.11. 11:07:12

@varisztor: El is engedem a témát, mert felidegesítettem magamat, felment a vérnyomásom és még a végén valami félhülye fehérköpenyes elküld az SBO-ra nyolc órát ücsörögni. :) Jó hétvégét!

szanalmas 2017.03.11. 11:08:52

Ittál volna 3 deci bort, vagy egy felest egy sörrel, oszt elmúlik, te lúzer.

szanalmas 2017.03.11. 11:10:24

Ja, meg fokhagymás pirítóst.

she_wolf 2017.03.11. 11:12:00

@varisztor:
Ha lesimítjuk a farktollainkat beszélgethetünk. Például arról, hogy mekkora öngól az egész egészségügyi reform ahogy a nagyfejűek elképzelték, és ciklusról ciklusra elképzelik, miközben csak a fekát keverik fel gőzerővel. Hogy mekkora faszkalapok voltak, amikor az egészségügy szerkezeti és financiális átalakítását nem akkor kezdték el, amikor rendszerváltás címszó alatt módszerváltás történt. Arról, hogy mennyire kizsigerlő mindenki számára a jelenlegi, ám kezdettől fogva és struktúrájában dzsungelszerű egészségügyi és szociális háló.
Egy valag olyan dolog van, ami miatt normálisabb helyeken már vér folyna. Itt is folyik, persze. Csak nem azoké, akikének kellene.

Úgy gondolom, abban mindenképpen megegyezhetünk, hogy a problémát nem a betegek okozzák, és közvetlenül az orvosok sem. Mindannyian csak túlélni akarunk. Ki a francnak kellenek a tv-s túlélős baromságok, amikor itt vannak a hétköznapok?
A beteg gyógyulni szeretne, az orvost meg köti egy rakás szabály és előírás, amit be kell tartania. Hogy a kettő gyakran egymással ellentétes? Talán nem ártana egy, a mindenkori kormánypárttól független működésű egészségügyi minisztérium, ahol szakemberek hoznak döntéseket szagemberek helyett. Én itt kezdeném...mondom naívan, majd balra el, biliért, hogy legyen mibe lógatni a kezem.

varisztor 2017.03.11. 11:16:00

@she_wolf: Ebben abszolút konszenzus van közöttünk. Marad a farktollak borzolása ezek szerint. :)

varisztor 2017.03.11. 11:17:39

@szanalmas: Tudom, hogy lúzer vagyok ebben az országban az antialkoholista életmódommal, hiszen ez a fogatlan alkoholista prolik országa, ahol ha a mindennapi soproni megadatik, akkor bamba tekintettel eltűrnek mindent az emberek. De ragaszkodom ehhez az országhoz. Lassan már csak a tájai miatt, mert ember már alig akad, akit tisztelni tudnék, akivel érdemes szót váltani.

she_wolf 2017.03.11. 11:21:50

@varisztor:
Mondhatnám erre, hogy a poszter miért nem teszi meg? Miért ide cirkalmaskodik egy panaszt, amivel a kutya sem törődik, mert
1: kivizsgálni nem fogják (nem hatóság, nincs intézkedési, eljárási joga, hiszen csak egy blog);
2: nála jobban senkinek nincs indoka arra, hogy a doki képébe másszon;
3: úgyis a dokinak lenne igaza, mert szogorúan és betű szerint értelmezve azt tette, amit kellett: tovább utalta.

És igen, ilyenkor a poszteren csattan az ostor, de nem azért, mert ütni KELL valakit, hanem azért, mert .... de tényleg... TE elmennél hasonló esetben ügyeletre, majd SBO-ra. Ha el, akkor nem kérdeztem komolyan:)

szanalmas 2017.03.11. 11:22:16

@varisztor: A faszom se mondta, hogy legyél alkoholista, látom, átment a lényeg!

gigabursch 2017.03.11. 11:25:09

Tedd lw a cigit és a kávét és ne a TV-re aludj. Rögtön jobban leszel

she_wolf 2017.03.11. 11:42:18

@varisztor:
Fúj, de milyen kirekesztő vagy már!:(
Egy olyan országban, ahol az emberek egy sör neve miatt képesek vekengeni bármi megtörténhet.
Én nem szeretem a sört, és absztinens vagyok. Miután a dokiknak köszönhetően még a világon lehetek. A nyüvesek nem hagyták, hogy a pokolig igyam magam, és ezt most azzal hálálom meg, hogy a posztbéli orvost hibáztatom azért, mert te lefaszoztál, meg mindenféle jelzőket aggattál rám.

"Honnan veszi az a fasz wolf, hogy gondolkodni képtelen emberek a betegek?! Mit képzel ez a gyökér magáról?"
Olvasgass itt egy picit (van anyag, bőven), és megtudod. Egyébként nem általánosítottam, nem szokásom. Erre ügyelj, plíz, ha rólam van szó, köszönöm!
Én azt képzelem magamról (ha már ilyen kedvesen becézgetsz), hogy amit lehet, házon belül elintézek magamnak.
Ezt kibontva: ha tünetes vagyok, akkor megfigyelem magam, tájékozódom a neten, esetleg telefonos segítséget kérek még akkor is, ha nem jár érte hangszóró. Majd amennyiben nem balesetről, vagy vérző akut dologról van szó, rendelési időben felkeresem a háziorvost, és előadok neki. A többi ennek függvénye.
A poszter esetében a bánatos tököm se ment volna ügyeletre, csaxólok:)

varisztor 2017.03.11. 11:55:37

@gigabursch: Ez egyébként igaz. Annyi embernek mondtam már, aki alvászavarra panaszkodott, hogy délután kettő után nincs kávé és ne tv-t bámulva bólintson be...de egy sem értette. :) Én olvasni szoktam, ami mindamellett, hogy hasznos, kellemes, még az alvást sem zavarja meg, mint a tv vibráló kékes fénye.

MrX84 2017.03.11. 12:17:01

@varisztor: de ezt az sbon mindenki tudja, hogy a 160 RR nem oda való, csak szerencsétlenek vizsgálat nélkül nem kukdhetnek el beteg. Egyébként a nép felét haza lehetne zavarni a faszsagaival együtt. Csak akkor meg azok vernek itt a nyalukat, na nem mintha bárkit is erdekelne, csak válaszoltam a kérdésedre.

MrX84 2017.03.11. 12:23:10

Igy viszont, mivel Kovács Géza ha bemegy labujjfajassal, akkor is meg kell vizsgálni, viszont nyilván sokat fog várni, mert az akut koronária szindromas elsőbbséget élvez. Tehát mit tesz Kovács Géza? Felhaborodik, ide jön, és kiírja, hogy a magyar egészségügy egy szar. Az eszébe sem jut, hogy a legnagyobb faszkalap Ő maga, mert az idiotizmusaval megbenítja a rendszert.

varisztor 2017.03.11. 12:30:48

@MrX84: Azok nem maguktól kerülnek ám oda, mert a buta utalásoddal ellentétben nem szabadidős program keretében látogatnak opda. Ez tehát nem a nép faszsága, hanem azoké, akik itt indignálódnak a SAJÁT faszságuk miatt. Bocs.

"Az eszébe sem jut, hogy a legnagyobb faszkalap Ő maga, mert az idiotizmusaval megbenítja a rendszert."

Bocs, hogy ha fáj, akkor elmegyek az ügyeletre. Bocs, hogy fasz vagyok, mert az ügyeleten épp kúrna az orvos a segédszemélyzettel és ezért átzavar az sbo-ra...mégis az lesz az igaz, hogy a hülyeség fehér köpenyt hord csak nem látja, mert magasan hordja az orrát.

Csak hogy értsed, a fájdalom rossz és nem fogom két napig tűrni, nem is vagyok köteles, csak hogy az ügyelet szundikálhasson. Az ügyelet mérje fel, hogy csillapítja és hétfőn menjek-e a körzetihez vagy ha mondjuk a fél karom le van szakadva, és azért fáj, akkor SBO. Értem? Még mindig azt hiszed, hogy a beteg ember a kínjával szórakozásból rohangál orvoshoz. Nem. Szórakozásból moziba/sörözni/kirándulni vagy a szomszéd feleségéhez jár az ember. Nem az ügyeletre. És nem kell tudnia ezt az egész szart sbo-stul, szakmai kérdésköröstül. Ő a beteg és nem az ellátó rendszer. Ugye kezd derengeni?

varisztor 2017.03.11. 12:32:14

@varisztor: Tudod a fájdalom rontja az életminőséget. Sok orvossal ellentétben van egy kevés olyan orvos, aki azt mondja, hogy csillapítsuk, mindek szenvedni? ...és létre is hívták pl. a fájdalomklinikát. Biztos hülyék és te vagy helikoffer...igen...mindjárt elhiszem neked. :D

fekete macska a fűben (törölt) 2017.03.11. 13:11:46

EG. Facebookos kommentelő írta:
"A Dél-Pesti sürgösséginek ugyanilyen rossz híre van sajnos. A férjemnek strokja volt, de. 11-től, éjjel 11ig. várakoztatták. Egy hét múlva hazaengedték, majd újabb strokot kapott. Akkor már mentővel vitték be, du három órakór. Kétségbeesetten vártuk a vizsgálatot, mert minden mozdulat hányást váltott ki nála. Kérésemre, hogy vizsgálják meg, mert egy héttel ezelőtt strokja volt, megkérdezte az orvos hogy honnan tudom. A zárójelentés az asztalán van, válaszoltam. Ezalatt az idő alatt a féjem hordágyon feküdt, meg se mert mozdulni. Majd este 10 órakór!!!!!! lejött az osztályról egy neurológus, aki kérte szálljon le a hordágyról. Abban a pillanatban sugárban jött ki belőle valami. Na akkor hirtelen volt orvos, nővér, és
még infúziót is kapott. Hát ennyit a sürgősségi ellátásról."
Ha a posztíró úgy érzi, hogy a Szt.I. gyilkos kórház, s személyzetét mind egy szálig szélnek eresztené esetében történt 6 órás várakoztatás miatt, hogy érezné magát idézett esetében s mit írna róla???

she_wolf 2017.03.11. 13:15:50

@varisztor:
Milyen fájdalomról beszélsz? Ja, hogy terelsz, az más. A poszternek nem voltak fájdalmai, szédült, dottóre vérnyomást mért, hétvége lévén és mert nem dógozott a gyóccer, elküldte SBO-ra.
Dír páciens megunta hogy nem körülötte forog a világ és azon felháborodva, hogy egy kis csutak kezébe került az esete (és nem rögtön egy minimum jelentős tudományos háttérrel rendelkező professzoréba), felfújta magát, és télakot vett azzal az elhatározással, hogy majd ő a saját kezébe veszi a sorsát, és ORVOSHOZ(!) megy. Mindjárt rögtön hétfőn, úgyám!

És továbbra is:
"Újra egy óra várakozás, szólítottak hogy hazamehetek, gyógyszert, sajnos semmilyet nem adtak, mert nem lehet."
Miért nem lehet? Kontraindikált? Miért? MIÉRT???
És most én kérdezem: miért maradt el ez a fontos kérdés?
Ja, hogy ezt meg kellett volna kérdezni? Bocs, nem szóltam, azt is csak halkan:(

nál 2017.03.11. 13:33:33

@Im just here for the comments:
És mi volt a pároddal végül? Így befejezetlen a sztori számomra. :)

gtri 2017.03.11. 15:29:03

@Csőszbocskor:

Csőszbocskor 2017.03.10. 22:04:07
@gtri: Engem az is egy érdekelne, hogy a pék hányszor sütötte túl a kenyeret. Pékhez minden nap megyek, sürgősségire viszont ritkán, ezért a pék statisztikát még fontosabbnak is érzem. Megérdemeljük, hogy szabadon, a statisztikák birtokában válasszunk péket!
--------------
Csak nem egészségügyi dolgozóhoz van szerencsém? :) Körömszakadtáig kell védeni a "minden legyen titok a beteg előtt" elvet ugye? Éppen erről beszéltem.

Ha ön preferálja a saját vagy éppen a hozzátartozói tudatlanságban tartását pl. a kórházi fertőzésekkel kapcsolatban, akkor nyugodtan ne olvassa el az adatokat. Aki viszon szeretné tudni ezeket az adatokat, az olvashassa el. Higgye el, nem akarom "kénnyszerolvasásra" kötelezni. Szabadon dönthet, hogy ön "nem akar tudni semmit" akkor is, ha az adatok nyilvánoask. Csak az, hogy ön nem akar tudni semmit nem érv azok ellen, akik bizony akarnának tudni dolgokat.

gtri 2017.03.11. 15:57:10

@she_wolf:

Én arra mutattam rá, hogy adatok híján semilyen más lehetősége nincs egy betegnek "megsaccolnia" azt, hogy milyen kezekbe kerül, mint a saját előítéletei és elvárásai alapján. Ha lennének nyilvános adatok, akkor jogos a felvetése, de a mai helyzetben nem jogos. Tudatlanságban tartott beteg találkozik egy vadidegen emberrel és. A beteg még csak azt sem ismerheti meg, hogy az adott osztály vagy kórház milyen eredményeket produkál.
---
"Megbűnhődött, igazságot szolgáltattak, és ezzel lezárult a dolog. Minden, ami a későbbiekben történik vele és körülötte, ettől független kell hogy legyen, nem bélyegezhetünk meg senkit örök életére egyetlen vétkéért."

Ez nem magyarázat arra, hogy miért nem ismerhetjük egy kórház vagy egy osztály adatait. Megértem, ha egyéni szintre lebontott adatok nem kerülnek publkálásra (bár személyszerint én a személyre lebontott adatokat is publikussá tenném), de az egyszerűen nonszensz, hogy egy kórház vagy egy osztály adatai sem ismerhetők meg. Kényelmes az egészségügynek, ezt elismerem, de nem annyira "kényelmes" a betegeknek.

Az angol kórházak nyilvánossá teszik a fertőzési adatokat, a forrás amit megjelöltem a hozzászólásomban ezt tartalmazza. Ott legalább ennyi felelősségérzet szorult az egészségügybe.
---
"Úgyhogy értelek én, és szerintem is jó lenne, ha az ember, a beteg valós adatok birtokában dönthetne a kezeltetéséről, de azt hiszem, nem vagyunk még erre eléggé érettek:("

A bankok sokáig úgy gondolták, hogy ne legyen THM-nek nevezett, a hitelek összehasonlíthatóságát lehetővé tévő mutató. Rá kellett venni őket arra, hogy legyen és használják. Erővel. Most már van ilyen mutató, amit minden reklámjuk alá oda kell biggyeszteni.

A magyar egészségügyet is "rá kell venni" az adatok nyilvánosságra hozatalára. Nem lesz könnyű menet, de el kell érni, mert tűrhetetlen az adathiányos állapot fenntartása és az arra épülő "örüljön a beteg ha ránézünk és ne reklamáljon" mentalitás.

she_wolf 2017.03.11. 16:15:41

@gtri:
Tagadhatatlan, hogy az egészségügyünk eléggé nem olyan, mint amilyennek lennie kellene. (Hú, de ritkán vagyok ilyen kíméletes:))
Vannak jó orvosaink, szakdolgozóink, megbecsülendő, és többségében ártatlan, jószándékú betegek, akik fizetik, amit fizetni kell.
És mindenkinek elege van már ebből az egész cirkuszból.

A titkok. A titkok nem azért titkok, mert az egészségügyi dolgozók akarják eltitkolni, henem mert hogy a bánatba nézne már ki, ha ország-világ előtt kiderülne, hogy a minimális higiénés feltételeknek sem tud eleget tenni megannyi intézmény, rendelő?
Annyiszor linkeltem már hogy mire fussa ebben a kurva országban közpénzből, EU-s támogatásból, csak éppen a ragyavert intézményeink kipofozására, korszerűsítésére, felszerelésekre, fogyóeszközökre (kórház tarhál a néptől számlaszámra utalással néha egy-egy berendezésre, apuka "hálapénze", hogy kifesti a gyermekosztályt... ecetetrá...), bérfejlesztésre nem. Arra nem!
Most már ott tartunk lassan, hogy az utolsó NB harmadosztályos csapatnak is lesz saját EU-konform pályája, ahol a budi is tisztább lesz, mint egy kórterem pl. a Jánosban:(

Ezek után azt hiszem, nem az orvosok és a nővérek, egyéb szakdolgozók miatt kellene tartózkodni a magyar kórházaktól.
Biztos jó ötlet riogatni az embereket a kórházi fertőzésekkel?

Nyers Fa 2017.03.11. 16:18:26

@MrX84: mivel az ügyeletes orvos küldte a sürgösségire, a beteg joggal gondolhatta, hogy komoly a dolog.

she_wolf 2017.03.11. 16:31:15

@gtri:
Ha lennének nyilvános adatok...
Szerinted 10-ből hány embernek tekeregne azon az agya, hogy mennyire kozmetikázott kimutatás került a kezébe? Az ország 3/4-ének egészen biztosan.
És 10 teljesen átlagos emberből hány összegzi magában azt, hogy milyen tünetei vannak, és hová forduljon velük, majd ha folyományos lesz a dolog, akkor mi lesz a következő lépése és hol, kinél, melyik intézményben? Amikor némelyeknek még az is újdonság, hogy szabad orvosválasztás van (amivel egyébként nem sokra megyünk, tudva elsősorban a vidéki felhozatalt).

Őszintén: hány igazán egészség-/betegségtudatos emberrel találkoztál eddig a személyes ismerőseiden kívül, aki tervszerűen foglalkozik az egészségével és annak védelmével?

Ha a mostani valós statisztikát kiterítenék a netre, vagy bárhol nyomtatott formában hozzáférhetővé tennék, szerinted mi lenne itt?
Erre gondoltam akkor, amikor azt mondtam, hogy nem vagyunk elég érettek ennek a befogadására, nem pedig arra, hogy egyetértek a susmussal, titkolózással.
Amiről azt gondolod, hogy kényelmes az egészségügynek, az a valóságban nem így van. Mindenki megszenvedi, amikor kényszerből meg kell tűrni egy kevésbé kmmm...hivatástudatos kollégájukat. Talán hihetetlen, de így van, tudom:(

she_wolf 2017.03.11. 16:35:25

@gtri:
"Az angol kórházak nyilvánossá teszik a fertőzési adatokat, a forrás amit megjelöltem a hozzászólásomban ezt tartalmazza. Ott legalább ennyi felelősségérzet szorult az egészségügybe."

Angliából gyalog jönnék haza magyar orvoshoz, vagy addig kajtatnék, míg ott nem találok egyet, akit kibérelnék magamnak otthonra;)

déjá vu39 2017.03.11. 17:44:40

@Greg24: Ez nagyon okos mondás: A sürgősségi nem gyorsasági. Szóval, ráér, akár 6-8órát is. Ha túléli, akkor megérdemli.
A másik gusztustalan mondat az "ingyentaxi".

déjá vu39 2017.03.11. 17:57:53

Látom, sokan szakértők a magas vérnyomás kérdésében.
Néhány észrevétel a koomentekből:
- Bevett 2 gyógyszert, de nem hatott. Betegként jogos a feltételezés, hogy valami komolyabb baj van.
- Először az ügyeletre ment, onnét küldték a sürgősségire. Nem ésszerű feltételezni, hogy a beteg felülbírálja az ügyeletes orvost.
- Először - gondolom - meg kell viszgálni a beteget (ha már itt van) és utána el lehet dönteni, hogy kell-e sürgősségi beavatkozás.

she_wolf 2017.03.11. 18:29:32

@déjá vu39:
Extrém magas, és gyógyszerre nem reagáló hipertónia esetén valószínűleg nem autózgatunk saját elhatározásból, mert a mentős diszpécser sem 2 órás várakozási időt mond.
Továbbá az ügyeletes ha megfeszül sem tudja tisztességesen megvizsgálni a beteget, marad az SBO, ahol rendelkezésre állnak azok a diagnosztikai eszközök, amiket egy ilyen irányú vizsgálat igényel.
Ezzel senkinek nincs semmi baja. "Csak" a poszterrel van baj, lásd a posztot!:(

És igen, ez így simán ráér 6-8 órát is, mert hiába vetíti előre a poszter a nagyhalál lehetőségét, ha változás áll be az állapotában (rosszabbra fordul), azonnal kezelésbe veszik. Igen, súlyosságtól függő besorolás van. Kedves poszter megköszönheti a várakozás hosszúságát azoknak, akik előszeretettel hivatkoznak arra, hogy "én márpedig SBO-ra megyek, mert ott úgyis kötelező ellátniuk". Be lehet állni a sorba!

yogosan 2017.03.11. 18:46:38

@MrX84:

'Azért mert volt egy hülye ügyeletes kolléga,aki beküldte,ez még nem sürgős eset'

Akkor a sürgősségi 'kolléga is elég hülye lehetett,aki ezt értelemszerűen nem magyarázta el a pánikba esett betegnek,helyette 6 órát ültette kint a váróban.Nos,ez az egyik ok ami miatt telt ház van a sürgősségin általában.

yogosan 2017.03.11. 18:51:09

@Nyers Fa:

'Mivel az ügyeletes orvos küldte a sürgősségire,a beteg joggal gondolhatta,hogy komoly a baj'

Végre egy ember aki gondolkodik és nem rögtön a beteget basztatja !!

varisztor 2017.03.11. 19:11:53

@she_wolf: Nem csúsztattam. Saját élményt szőttem bele a társalgás szövetébe.

@yogosan:

1. "'Azért mert volt egy hülye ügyeletes kolléga,aki beküldte,ez még nem sürgős eset' - Akkor a sürgősségi 'kolléga is elég hülye lehetett,aki ezt értelemszerűen nem magyarázta el a pánikba esett betegnek,helyette 6 órát ültette kint a váróban.Nos,ez az egyik ok ami miatt telt ház van a sürgősségin általában."
2. "'Mivel az ügyeletes orvos küldte a sürgősségire,a beteg joggal gondolhatta,hogy komoly a baj' - Végre egy ember aki gondolkodik és nem rögtön a beteget basztatja !!"

Ezeket már leírtam én is. Semmi hatás. A szelektív látás példái válaszolgatnak itt. :D A példa kevéért az egyik ilyen szelektíven olvasó MrX84 :D Úgy viselkednek az EÜ kérdéseit feszegető posztok tekintetében, mint a hívő fidesz szavazó a valóság tényei kérdésében. :D

varisztor 2017.03.11. 19:13:52

@she_wolf: "A titkok. A titkok nem azért titkok, mert az egészségügyi dolgozók akarják eltitkolni, henem mert hogy a bánatba nézne már ki, ha ország-világ előtt kiderülne, hogy a minimális higiénés feltételeknek sem tud eleget tenni megannyi intézmény, rendelő?"

Ez kérlek strucc politika. A legbutább dolgok egyike, amit egy ember tenni tud. Söpörjük a szőnyeg alá, akkor nincs is, hiszen nem látjuk! :D Csak eléri a politika, hogy ilyen hülyék legyenek az emberek? :D

varisztor 2017.03.11. 19:16:27

@MrX84: "csak szerencsétlenek vizsgálat nélkül nem kukdhetnek el beteg."

Hát akkor vizsgálják meg gyorsan és adják pár sorban írásban, hogy nem sürgősségi eset...ja igen! Felelősséget kell vállalni az írott szóért, akkor inkább üljön ott az az ember addig, amíg a fekete penész oda nem cementálódik a segge és a szék közé. Értem. Hát, ha nincs felelősség, nincs pénz se...

yogosan 2017.03.11. 19:16:48

@Greg24:
Bizonyára aki a hasát fájlalva összegörnyedve várakozik egy sürgősségin,annak csak és kizárólag menstruációs görcse lehet ugye? Komoly baj előjele szóba sem jöhet nálad ahogy látom. Sajnos erre a kijelentésre azt kell mondjam,hogy nem vagyok meglepődve azon,hogy egyre több a félrekezelés,elkezelés,orvosi műhiba,és végül az értelmetlen haláleset.

A poszttal kapcsolatban:

'160 nem magas vérnyomás amivel ügyeletre kell rohangálni..'

A beteg nem önszántából ment a sürgősségire,hanem az ügyeletes orvos utalta be.Szerintem nem olvastad végig vagy csak felületesen,de már köpködöd a beteget előre.

she_wolf 2017.03.11. 19:31:32

@varisztor:
"Ez kérlek strucc politika."
De nem az enyém. És nem is ez egészségügyi dolgozóké. Van javaslatod egy ilyen kivitelezésére? Ugyanis nem EGY ember teszi lehetetlenné, hogy beletekinthess azokba az adatokba, amik a Napnál világosabban megmutatnák, mekkora bazmeg van a magyar egészségügyben. (Ami egyébként "még mindig jólesően emberbarát:)".)

A saját élmény beleszövésénél pedig talán illenék megjegyezni, hogy saját példa -ahogy én is szoktam, meg még sokan mások is- és akkor nincs félreértés. Megmarad terelésnek, mert az.

Csőszbocskor 2017.03.11. 19:36:28

@she_wolf: Kifejtem, mert nem értettél meg...
Nem, nem vagyok egésségügyi dolgozó. Sőt, tegnap engedtek haza a bejegyzésben szereplő Szent Imre korházból. A kérésed azon részét elfogadhatónak tartom, hogy az intézmények fertőzési statisztikáit tegyék nyílvánossá. Az viszont, hogy a dolgozók statisztikái hozzáférhetőek legyenek, szerintem semmi jóra nem vezet. Elősegítené az orvos választást, ha ismerhetőek lennének az orvosok statisztikái, ez igaz. Mindenki ki tudná választani a neki legmegfelelőbb orvost. Az egyénnek ez hatalmas előny, a társadalomnak pedig ennél is nagyobb veszteség. A ma embere énközpontú, de a rendszer ezt nem támogathatja.

Orvosnak lenni, ha a pátoszt lenyesegetjük a dologról, egy munka. Embert javít. Sokat tanul, mielőtt élesben elkezdi. Gondolom egy szívsebész a kétszázadik alkalommal már ügyesebben csinálja a billentyű-plasztikát, mint elsőre. Ha lehetne, mindenki inkább a 201. betege lenne, de ha nincs neki 1. és 55. betege, akkor soha nem jut el a 200.-ig. A társadalom számára az fontos, hogy a 200. után meggyógyít még x ezer embert.

she_wolf 2017.03.11. 19:37:19

@yogosan:
Neked is (bár nem vagyok hivatott a címzett helyett válaszolni): nem az a gond, hogy a magas vérnyomásával a sürgősségin kötött ki. De szerintem Te sem olvastad végig alaposan;)

she_wolf 2017.03.11. 20:02:07

@Csőszbocskor:
Valami gondom akadt. Dolgozói statisztikáról én sem beszéltem, ha jól emlékszem. Mint ahogy utaltam is rá, annak idején itt részletesen elmagyarázták nekem, hogy ez miért nem jó senkinek sem (ezzel együtt tudvalévő, hogy van sajnos olyan dolgozó is, aki vastag negatív értékeléssel bír a betegek részéről, és még csak nem is olyan a szakterülete, amibe beleférne ennyi hiba).

Ha az intézmények fertőzési statisztikái nyilvánosak lennének bárki számára, az a mindenkori éppen aktuális kormány ellen fegyver lenne/lehetne.
Nyakamba a rozsdás bökőt, hogy a büdös életben nem fogjuk megismerni ezeket úgy, hogy akár az alkotmányt is úgy írják át tetszésük szerint mondjuk hetente, mint én a bevásárlólistámat:(

Az orvos tényleg embert javít -a rendelkezésére álló tudás és feltételek alapján, és én is így tekintek rájuk:)
(Bár amit már eddig tettek értem, akár Istenemnek is hívhatnám őket:D Tényleg hálás vagyok nekik, NEKIK!, noha én is találkoztam már olyannal, akinek szívesen kidekoráltam volna a képét. Ritkán ugyan, de megesett, és még megeshet a jövőben is. Ezért is nem szoktam, nem is tudnék általánosítani.)

Szűtté mamá? Szűjjé! 2017.03.11. 20:09:21

@varisztor: Ez gyönyörű suttyó monológ volt, gratulálok. Szerencse, hogy vannak ilyen bölcs emberek, mint te és felnyitják a plebs szemét ha kell. Amúgy nem vagyok orvos, sőt a közelében sem vagyok az egészségügynek, de ne zavarjon ez sem, csak lökjed a bölcsességet.

varisztor 2017.03.11. 20:34:26

@Csuvakka a migráns vuki: A monológ passzolt a poszterrel szemben tanúsított helyi (hülye) stílushoz. Mi a gond? Csúnya a tükör? Tessék levenni a falról aka. szőnyeg+söprés+jé nincs is!

MrX84 2017.03.11. 20:44:00

@varisztor: ez nem így megy hogy vizsgálják meg gyorsan... Remélem, hogy ha egyszer netalán infarktusod lesz (na az ám tud fàjni drága barátom) akkor előtted megvizsgalnak pár 160 as vérnyomást.. Úgy töviről hegyére. Hátha utána nem írsz ennyi faszsagot.

varisztor 2017.03.11. 20:49:13

@MrX84: Arra utal a szöveg, hogy a problémát meg kell oldani, nem pedig hivatkozni rá, mint okra. Nem kell megértened, nem elvárás. A jókívánságaidat köszönöm, sok dolgot megmagyaráz.

varisztor 2017.03.11. 20:50:20

Na, unalmas a felesleges szócséplés, mert CSAK a lényegről nem esik itt szó. Irány az ágy! :) Hátha álmomban infarktusom lesz és MrX84 holnap az én posztomra recskázhat. :D

MrX84 2017.03.11. 21:00:12

@varisztor jó éjt!

Greg24 2017.03.11. 22:15:19

@déjá vu39: igy van nem azert hivjak surgosseginek meg gyorsan ltnak el 1ora alatt hanem azert mert olyan betegsegeket kezelnek amik nem varhatnak a haziorvosig,vagy nem tudja az ugyelet megoldani...igen valoban gusztustalan az ingyentaxi elnevezes!!nagyon gusztustalan h vannak emberek tobb autoval es be tudna vinni a csalad,de nem viszik mert kenyelmesebb mentot hivni...ez a gusztustalan..

Greg24 2017.03.11. 22:18:54

@yogosan: :-) te meg ezek szerint azt sem erted amit bemasolsz,ugyanis nem azt irtam h surgossegire kell rohangalni vele hanem ugyeletre vagy netan a fogalmak nem tisztak?!
Valamint nem azt mtam h csak menstruacios gorcs lehet,nyilvan lehet mas is,de ha megunta es hazament mondvan h majd elmegy annak valoszinuleg nem vakbelgyulladasa volt...:-P

Im just here for the comments 2017.03.12. 05:29:20

@Greg24: de még mindig nem érted, úgy látom. Kérlek, áruld el nekem, hogy adott beteg a hasi fájdalom alapján otthon hogyan tudta volna eldönteni, h mi a baja, ill h később nem lesz-e rosszabbul.
Ha már úgyis ilyen profi vagy a látatlanban-távdiagnosztikában, ez igazán érdekelne.

Menstruációs görcsök. Leteszem a hajam menten.

Greg24 2017.03.12. 10:31:20

@Im just here for the comments: sehogy...nem mtam h nem kell bemenni...azt mondtam h otthon ha faj valami beveszek fajdalomcsillapiot,ha nem mulik elmegyek az ugyeletre(ha nincs haziorvos kozeli idopontban!),es max ezt kovetoen megyek sbo-ra!talan igy mar neked is vilagos...

yogosan 2017.03.12. 12:08:39

@she_wolf:
De elolvastam végig.Sokaknak az-is-a baja,hogy minek terheli még jobban egy 160-as vérnyomással a sürgősségit.Persze ezt nem túl kedves hozzászólásokkal,amire azt válaszoltam,hogy NEM ÖNSZÁNTÁBÓL ment oda hanem küldte az ügyelet.

yogosan 2017.03.12. 12:26:00

@Greg24:

Tökéletesen mindegy ez esetben,hogy sürgősségit vagy az ügyeletet vette e igénybe a posztoló a véleményeden ez semmit nem változtat.Se ügyeletre,se sürgősségire ne menjen 160-as vérnyomással,ha rosszul érzi magát akkor sem,ha ez szokatlan nála akkor sem.Ennyi.

she_wolf 2017.03.12. 12:42:12

@yogosan:
Visszautalnék a poszthoz írott legelső, ill. második hozzászólásomra. Ott van a minderről alkotott véleményem.
Benne foglaltatik mind a poszter, mind az ügyeletes orvos esetleges motivációja.
Mi több, az elsőben még laikus javaslatot is tettem a poszternek, ami nem megszokott tőlem.
Azonban továbbra is úgy gondolom, hogy indokolatlanul kötött ki a beteg az SBO-n, de ha már így alakult, akkor nem huppogni kellene miatta, hanem örülni neki!
Százszor inkjább egy 6 órás üresjárat (ami csak neki az!), mint egy egyszer kiugró extrém magas tensio szövődménye!
Ismét: nem azzal van bajom, hogy az ügyeletes hétvégén a sürgősségire küldte, hanem a poszttal.

(A poszter gyakorlatilag hülyét csinált magából a felesleges habveréssel a Praxison. Tipikusan az a(z) " és mi lett volna, ha..." rugóra járó agyú ember, aki világvégét vizionál ha felhőt lát az égen. Erről meg nem is beszélve: "Zavarjuk szét az egész bandát, kapjon több pénzt az, aki tud, és szeret is gyógyítani, és azt gondolom, hogy akkor el fogja tudni látni a betegeket talán a kevesebb, de rátermettebb személyzet is." Igen, megnézem, hogy a még ennél is kevesebb létszámmal működő egészségügyi intézmény ajtajából hogy fordítják vissza majd Itvánunkat, mert még nem félholt, nincs leszakadva keze-lába, nem folyik a füléből a vér...és mert a nap továbbra is csak 24 órából áll!)

Im just here for the comments 2017.03.12. 13:19:08

@Greg24: de te egyáltalán nem ezt állítod. Posztok óta folyamatosan olvasom tőled kommentben, h ez-az-amaz-bárki, mit kereetts az ügyeleten, ne menjen oda, mert semmi baja. Honnan a picsából fogja ezt az illető előre tudni, mikor rosszul lesz, áruld már el? Most már szépíted a mondandód, de a véleményed lefogadom, h mit sem változik/változott. Aki szted két lábon megy az ügyeletre, annak semmi keresnivalója ott és pont.
A távgyógyító telejósda elsőszámú embere is lehetnél ezzel a hozzállással, csak gratulálni tudok.

gtri 2017.03.12. 15:45:30

@she_wolf:
"Biztos jó ötlet riogatni az embereket a kórházi fertőzésekkel?"

A tudatlanság soha nem jó. Tőlem aki akar nyugodtan maradhat tudatlan. Nem lenne kötelező elolvasni az adatokat, ha azok nyilvánosak lennének.
A titkolózás mindig valami suskust takar. Ez igaz a kórházi adatok titkolására is. Lehet, hogy olyan rosszak az adatok, hogy attól mindenki elborzadna. De az igazság ismeretéhez joguk van az embereknek. Ez alapjog, amit a hatalom ideig-óráig eltaposhat, de a jog megmarad. És valamikor érvényesülni is fog. Ami most van az elfogadhatatlan.

gtri 2017.03.12. 15:46:22

@she_wolf:
Ez az érvelés szerintem nem állja meg a helyét. A "nem érettek az emberek" meg "csak kevés ember használná" indoklás nem írja felül az igazság ismeretének jogát. A jelenlegi hatalmi helyzet fenntartásának igénye van az adatok titkolása mögöt, semmi más. Kényelmes az egészségügynek, a betegek meg nagy ívben le vannak "sajnálva".

Pl. Észak-Koreában is nyugodtan mondhatja a pártvezetés, hogy minek tanuljanak "kapitalista gazdaságtant" az emberek az egyetemeken, mikor Észak-Koreában amúgy sincs kapitalizmus, tehát biztosan nem lenne ilyen dologra igény. És egyébként is, csak felforgatás lenne belőle, mert az ott tanultakat a rendszer ellen használnák fel. És az emberek hitét a mostani (szociaélistának nevezett?) rendszerben alááshatná az ilyen irányú tudás. Hát hová is vezetne ez.... Nos, ez hatalomtechnikai érvelés.

Egyébként milyen felmérés mutatja, hogy mikor érettek az emberek pl. a kórházi fertőzöttségi adatok megismerésére? Amikor Angliában ezt bevezették, akkor milyen módszerrel mérték fel az emberek "érettségét"? Szerintem nem volt ilyen felmérés. Annak fényében pedig, hogy most a Brexit kapcsán külföldiek meglincseléséről kapunk híreket, nem hiszem, hogy az "átlagérettség" magasabb lenne Angliában mint nálunk. Vagyunk annyira érettek, mint az angolok.

gtri 2017.03.12. 15:48:14

@she_wolf:

Angliából gyalog jönnék haza magyar orvoshoz, vagy addig kajtatnék, míg ott nem találok egyet, akit kibérelnék magamnak otthonra;)
-----------------
Most ön esik át az angol orvosok egyéni értékelésének hibájába. Ez nem érv egy rendszerszintű, hibás gyakorlat, azaz az adatok eltitkolása mellett. Miért nem tudjuk átvenni az adatok nyilvánosságra hozatalának gyakorlatát Angliából? VAn egy fogadásom, hogy azért, mert sok "nem a betegeket szívén viselő" intézményvezető "kilobbizza", hogy ne legyen ilyen. Jobb a titkolózás védelmében "ahogy esik úgy puffan" módon dolgozni.

A bankokat rászorították pl. a THM hasznélatára. Pedig ők is ezerrel magyarázták, hogy "pénzügyileg képzetlen a magyar lakosság". Igen, lehet, hogy képzetlen, de ez nem érv a hitelek összehasonlíthatósága ellen. Ebben pedig segít a THM mutató. Aki nem akarja megismerni, annak nem kötelező elolvasni ezt a számot. Aki viszont akarja, az megteheti. Nos, ezt a választást nagyon, nagyon, nagyon hiányolom a mi kis feudális egészségügyi rendszerünkből. Én az orvosbárók és egyéb kiskirályok érdekeit messze a betegek érdekei mögé helyezem. És szerintem ez így helyes.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2017.03.12. 16:49:31

@varisztor: Idéznéd, hogy az eredeti hozzászólásomban mi volt, amihez passzolt a monológ azokkal a kitételekkel, melyeket alkalamaztál?

varisztor 2017.03.12. 17:19:38

@Csuvakka a migráns vuki: Nem. Helyi stílust írtam. Ha magadra veszed, akkor keressed meg a ruhát, ami a tiéd. Ha nem öltözködsz, az meg egy másik dolog. Engedjük el ezt a balfasz posztot.

she_wolf 2017.03.12. 17:42:16

@gtri:
Elvi rendszereken tekeregsz. Ez nem baj. Menj, és csináld! Tudod csinálni? Lehet? Van rá lehetőséged?
Menj, verd ki belőlük a hozzájárulást, az engedélyt, a szabályrendszert, hogy mindenki hozzájuthasson az őt érintő és érdeklő adatokhoz!
Meg tudod csinálni? Nem!

"Egyébként milyen felmérés mutatja, hogy mikor érettek az emberek pl. a kórházi fertőzöttségi adatok"

Milyen felmérésről beszélsz? Nézd meg az átlagmagyart, a vérben forgó szemével, verejtékező homlokával, és kifent kaszájával, amivel nem annak a fejét akarja lenyesni akiét kellene, hanem az első útjába akadó szerencsétlenét, aki úgy kényszerül dolgozni, hogy hányingere van önmagától!

"A jelenlegi hatalmi helyzet fenntartásának igénye van az adatok titkolása mögöt, semmi más."
Ebből miért következik automatikusan ez:
"Kényelmes az egészségügynek.."

Vagy netán arra gondolsz, hogy az egészségügy van hatalmi helyzetben? Bocs, te hol élsz? Akkora hatalmi helyzetben van, hogy egy nyüves normális bérrendezést nem bír kikönyörögni magának!

"Most ön esik át az angol orvosok egyéni értékelésének hibájába."

Ön??? Bocs, akkor megfordulok:)
Nem érvnek szántam, hanem a magyar orvosi gyakorlat, a magyar orvosok tudása iránti elismerésnek!
Amíg Ön ezt emésztgeti, addig sebtiben leírom, hogy itt nincs szükség arra, hogy deklaráljanak mindenféle listákat, adatokat, mert azokkal kb. mindenki képben van. Sajnos.
Azt úgy elképzelem, hogy hozzáférhető helyeken esp. kórházakban, rendelőkben kifüggesztik, neten nyilvánosságra hozzák az egészségügyi intézmények összes adatát, ami magában foglalja azt is, hogy hány kórházi fertőzés történt, kinek a hibájából, milyen következményekkel, valamint hogy mennyi pénzből gazdálkodik az adott intézmény/rendelő.
Csak nagyon halkan kérdezem meg Öntől: ez a legnagyobb hiányosság az egészségügyben ami nélkül semmit nem ér az egész? EZ?
Még egy kérdés: miben segíthet ez a betegeknek? Mivel jobb nekem az, ha tudom, hogy a csajágaröcsögei rendelőben hetente egyszer mosnak fel szappanos vízzel, ha bivalybasznádról muszáj odamennem orvosi ellátást igénybe vennem, mert legközelebb csak Budapesten tudnának ellátni, ahová azonban nincs jogosultságom?
Számok, statisztikai kimutatások. Jók! Ezeket begyűjteni néhány igen vaskos mappába (valós fizikaiba, nem pedig onlányba!) rendezni, és félholtig verni velük azokat a patkóban, akik miatt itt tartunk!

Letöröltem a vérhabot számról, és a fikcióból átbútorozok a valóságba: beteg vagyok, van néhány bajom. Nem vagyok halálomon, sőt! Azt tudom, hogy szerkezeti és neurológiai betegségem van, némi vérképzési huncutsággal megbolondítva. Tőlem kirakhatják akárhová, hogy az OBSI-ban milyen gáz ez vagy az, és hogy akár a Kútvölgyi, akár a János területén milyen hiányosságok vannak, akkor is oda fogok menni következőleg is a bajaimmal a már "belőtt" orvosokhoz.

Az angolokhoz még egy percre: akkora anglomán vagyok, hogy a fal adja a másikat, és ez komoly!:) De az egészségügyüket akkor sem kérném, sőt a betegbiztosítási rendszerüket sem! Újra kérdezek: az angolok betegként mennyire nyugodtabbak, hogy látják hivatalos formában is, hogy mennyire pocsék a helyzet? A magyaroknak ehhez nem kell hivatalos beismerés, anélkül is tudják. Hiba lenne tehát azt feltételeznem, hogy a magyarok okosabbak, mint az angolok.
Ugyanakkor nézd csak meg a magyar embert, hogy mit tenne, ha azt mondanák neki, hogy az egészségügyi szolgálatnak döntenie kell, hogy őt műtsék-e meg (vagy kezeljék egy betegség miatt), vagy egy másik beteget, mert mindkettejükre NEM TELIK a szolgálatnak?!
Erre gondoltam akkor, amikor az érettségünket firtattam.

Greg24 2017.03.12. 17:50:20

@Im just here for the comments: @yogosan: hat 160 as vernyomassal ne is menjen sehova...

Greg24 2017.03.12. 17:59:41

@Im just here for the comments: nem szepitem abszolut...azt mondom/ mondtam,hogy nem az a normalis h van valami bajom es lerohanok a legkozelebbi orvoshoz legyen az ugyelet vagy sbo...es baromira nem mindegy mit mond,mert abszolut nem mindegy h ugyeletre ment vagy sbo-ra!pontosan azert,mert nem tudhatja mi a baja semmifele joga nincs megkerulni az ellatas szintjeit,ami a haziorvos/ugyelet majd SBO,majd esetleg korhazi osztaly....es nem vagyok tavgyogyito,csak tudom milyen panaszokkal mennek ugyeletre az emberek es hidd el merem allitani h a 80%-a tokeletesen indokolatlan!nem es nem arrol van szo h nem ertenek hozza azert van az orvos,hanem arrol,hogy amit mar 50 eve is tudott Marika neni (ismetlem lazcsillapitas,hasmenes kezelese,torokfertotlenito stb) azt ma a betegek nagy resze nem tudja,sot fogalma sincs rola,mert hidd el bemegy az ugyeletre azzal h 2 oraja megy a hasa,bemegy azzal h 5 napja a faj a torka de a haziorvosnal Sokat kell varni,vagy 38 fokos laza van mas baja nincs de nem tudja mit csinaljon....amivel meg azt mondom szanalmas de nem is lenne baj,de amikor van egy ugxeletes orbos egy 100e-s keruletre es ott ul a 2 oraja fosonal,de a fullado csaladapahoz nem tud kimenni mert a mento meg a delutan 2x hanyt betegnel van na akkor van a nagy baj es jon az ujsagcikk,meg a lejaratokampany...

badger 2017.03.13. 11:48:45

@Greg24: tökéletesen így van!

gtri 2017.03.14. 23:02:33

@she_wolf:

https://hu.wikipedia.org/wiki/Semmelweis_Ignác

"Azt is megfigyelte, hogy a klórmész a gyermekágyi lázat meg tudja előzni. Módszerének elterjesztése érdekében szélmalomharcot vívott az akkori orvostársadalom tekintélyes képviselőivel. Ragaszkodott a kórtermek rendszeres takarításához, szellőztetéséhez, napoztatásához és a gyakori ágyhuzatcseréhez. A takarékosságból szennyes ágynemű felhúzását elbocsátással büntette. Eljárását mások nem alkalmazták, nem látván be az ok-okozati összefüggést. Hasznossága csak a kórokozók felfedezésével nyert bizonyítást.
.
.
.
Májusban kötelezte az orvosokat, az orvostanhallgatókat és az ápolószemélyzetet a szülészeti osztályokra történő belépés előtti klórmész-oldatos kézmosásra, majd októberben kötelezővé tette az egyes betegek vizsgálata közötti klóros kézmosást is (ami könyékig, körömkefével végrehajtott, negyedórás procedúra volt). Akkoriban ezek rendkívül népszerűtlen intézkedések voltak, a statisztikai bizonyítékokat, pedig egyszerűen komolytalannak tartották. Így kezdődött szélmalomharca az akkori hivatalos, tudományos világgal, amely a mikroszkóp alkalmazásával (amit ő nem is használt) sem jutott erre az egyszerű, empirikus következtetésre."

A fenti úriembernek is elmagyarázták, hogy reménytelen küzdelmet folytat és sokkal, de sokkal fontosab dolgok vannak annál, minthogy a kezet mosatni merészeltessen az alá rendelt orvosokkal és ápolókkal. Rengetegen elmagyarázták ezt neki. Életében nem terjedt el a kézmosás. Teljesen feleslegesen élt - mondhatnánk, de tudjuk, hogy nem így volt.
De nagyon tetszik a fenti cikk ezen mondata: "a statisztikai bizonyítékokat, pedig egyszerűen komolytalannak tartották." :)

Ha pedig a "reménytelen, nem lehet tenni semmit" és a "vannak fontosabb dolgok" elvet mindenki magáévá tenné, akkor pl. a nőknek még mindig nem lenne szavazati joga. Hogy felidézem a nők szavazati joga ellen felhozott "bivalyerős" érvrendszert: Tényleg ez a legfontosabb kérdés most (1800-as évek vége, 1900-as évek eleje) hogy szavazgassanak a nők, ahelyett, hogy otthon lennének a családdal és a gyerekekkel? Hát nem sokkal hasznosabb a női princípium (hogy egy kis aktualitás vigyek a mondandómba :)) megélése, mint az, hogy hogy számukra idegen dolgokkal foglalkozzanak?
Rengetegen elmondták akkoriban, hogy a nőknek felesleges szavazati jogot adni. Csak 1919-ben kapták meg. Pedig akkor, az első világháború után aztán válság volt a javából és bizony sokkal fontosabb dolga is lett volna egyesek szerint az országnak, mint a szavazati joggal bíbelődni.

she_wolf 2017.03.14. 23:19:45

@gtri:
Attól tartok, hogy te most szórakoztatsz engem.

gtri 2017.03.15. 12:40:17

Nyilván az élelmiszereken feltüntetett összetétellista is csak szórakoztatás. Az élelmiszergyártók szórakoztatni akarják az embereket.

De biztos az lenne a jobb, ha megmagyaráznák, hogy sokkal fontosabb dolguk is van az élelmiszerek készítése és csomagolása során, mint az, hogy felesleges feliratokkal terheljék az embereket. Egyébként is, hány ember ismeri valójában pl. a E626 (guanilsav) hatását az emberi szervezetre?
Hát tudatában vannak az emberek a gluanilsav élettani hatásainak? Nem. Akkor minek kell ráírni a csomagolásra? Tök felesleges. Még utóbb alapot ad az élelmiszergyártók elleni támadásoknak. És ilyen már történt is. Emlékszik az "E szám" ellenes mozgalomra?

Miért áll meg az élelmiszergyártók adatközlésre való kötelezése és miért nem áll meg a sokkal követlenebb egészségügyi hatással rendelkező egészségügy adatközlésre való kötelezése? Ezt kifejtené nekem?

Az egészségügy csak "megmagyarázza", hogy meglévő adatokat miért titkosít ("az emberek nem érettek", "mi lenne ha habzó szájú őrültek az adatok ismeretében támadnák az egészségügyet" stb.). Az az egy előnye van az élelmiszeriparral szemben, hogy az állam áll mögötte és az állam a lakosság ellenében egyes egészségügyi szereplők érdekeit szolgálja. Lehet, hogy a kormányban vannak ezek a szereplők, lehet, hogy a minisztériumokban ücsörögnek, lehet, hogy a Kórházszövetségben. Nem ismerem a belső viszonyokat. De azt látom, hogy nagyon erősen védik a "nlehetőleg ne közöljünk adatokat, mert még utóbb számonkérhetőek lennénk" elvét.

Egy cikk a közelmúltból:
hvg.hu/plazs/20160408_Akcioba_leptek_a_rezidensek_a_fertozesek_es_gumikesztyubotrany_miatt

Annyira szép ez az 50-es évekre jellemző pár mondatocska:

"A kezdeményezés háttere, hogy Társaság a Szabadságjogokért elkezdte gyűjteni a kórházi fertőzéssel kapcsolatos haláleseteket, csaknem egy időben azzal, hogy az 1001 orvos hálapénz nélkül csoport tagjai közleményt adtak ki a kórházak lesújtó állapotával és a kórházi fertőzések terjedésével kapcsolatban.

Az ÁNTSZ tagadta az állításokat, és azzal vádolta az orvosokat, hogy belülről bomlasztják a rendszert. Szerdán az ÁNTSZ közölte, azért nem adja ki a kórházi fertőzések részletes adatait, mert a végén a laikusok még téves következtetéseket vonnának le belőle."

Azok a belülről bomlasztó ellenforradalmárok!!! No meg a laikusok!!! Hát mivé lenne a viág, ha az ÁNTSZ közölné az adatokat! :)

gtri 2017.03.15. 12:43:40

@she_wolf:

Tehát a kérdésem:
Miért áll meg az élelmiszergyártók adatközlésre való kötelezése és miért nem áll meg a sokkal követlenebb egészségügyi hatással rendelkező egészségügy adatközlésre való kötelezése? Ezt kifejtené nekem?

she_wolf 2017.03.15. 13:00:04

@gtri:
"Ezt kifejtené nekem?"

Nem.

gtri 2017.03.16. 12:41:06

@she_wolf:

Hát igen...elég nehéz lenne megindokolni. A valóság makacs dolog. Ott virít a laikusokat tájékoztató összetétellista minden élelmiszer csomagolásán.
Marad a "csak". Meg a "nem".

De mi történt élelmiszerfronton?
-Lehet, hogy élelmiszerek esetében minden magyar tökéletesen tisztában van az "E" alkotóelemek élettani hatásaival? És mindenki értően olvassa meg elemzi az összetétellistákat? A 10 millió (bio)kémikus országa vagyunk, és hát tájékoztatni kell a (bio)kémikusokat az élelmiszerek összetételéről. :)
-Vagy az is lehetséges, hogy vérben forgó szemű hordák perzselik fel az élelmiszerüzleteket mióta rá van írva az élelmiszerek csomagolására az összetételük? Mert hát ide vezet a laikusok tájékoztatása. :):)

A magyar egészségügy azért nem tájékoztat, mert NEM AKAR tájékoztatni. A tájékozott ember ugyanis még "számon kérhet" esetleg "követelhet", meg "kellemetlen kérdéseket tehet fel". Az pedig nagyon veszélyes a magyar egészségügy szempontjából.
Marad a titkolózás.

A laikusozás meg a többi blabla pedig álindokok, ahogy az élelmiszerek példáján is látszik.

she_wolf 2017.03.16. 15:18:32

@gtri:
Meg sem fordul a fejében, hogy nem az indoklást okoz problémát, hanem az, hogy konstruktív vitának, arra való hajlamnak a maga részéről nyomát sem látom?
Maga elméleti ember, én gyakorlati vagyok. Mindössze ennyi alkotja a kettőnk közti gátat.

Ugyanis továbbra sem látom, hogy mi a megoldás csak abban, ha a maga által szádékosan titkosítottnak vélt adatokat beleöntik Gizi bácsi nyakába?
Én értem, hogy maga miért tekereg a kórházi fertőzések statisztikáján, és egy szóval sem mondom, hogy engem nem háborít fel az, hogy bemegyek egyedül a kórházba egy aránylag egyszerűbb beavatkozásra, és másodmagammal jövök ki (MaRiSkA), aki szépen, módszeresen felzabál, vagy éppen egy olyan bérlővel, aki a májamat vágja haza. Kösz, ezt egyedül is meg tudom tenni.

A magyar egészségügy szempontjából egyetlen dolog nagyon veszélyes: az a (mindenkori) csürhe, amelyik mindezt megengedi!

gtri 2017.03.16. 23:56:32

@she_wolf:

"Meg sem fordul a fejében, hogy nem az indoklást okoz problémát, hanem az, hogy konstruktív vitának, arra való hajlamnak a maga részéről nyomát sem látom?
Maga elméleti ember, én gyakorlati vagyok. Mindössze ennyi alkotja a kettőnk közti gátat."
-----
Mi jelenti az ön számára a konstruktív hozzáállást? Az, hogy megengedően azt mondom, hogy ne hozzák nyilvánosságra az adatokat?
Nem mondom ezt, mert a visszacsatolás és a számonkérhetőség hiánya a selejtes munkavégzés bátorítását jelenti.

Mutattam példát ahol az adatok nyilvánosságra hozatala megtörtént (Anglia). Nem állíthatja senki, hogy példa nélküli dolgot kellene a magyar egészségügynek megvalósítani.
Megvannak az adatok? Megvannak. Vagyis csak döntés kérdése, hogy publikálják vagy sem. És a publikálás akadályozza az egészségügy ön által fontosabbnak tartott problémáinak rendbetételét? Nem, nem akadályozza. Egy 10 000 forintos weblap és semmi más (bár "közbeszerezve" biztosan felmegy az ár 10 millió forintra). Ez igazán nem veszi el a forrásokat semmi elől.

De az egészségügy minden igyekezete arra irányul, hogy az adatok nem az emberekre tartoznak. Veszélyes, ha nyilvánosságra kerülnek. Kifogás kifogás hátán. És utána meg papolnak az orvos-beteg kapcsolat fontosságáról, meg bizalmi viszonyról.

Ön pedig elvárja, hogy ne legyen előítélete egy betegnek, aki egy számára ismeretlen intézménybe kerül egy ismeretlen orvoshoz és semmit nem tudhat sem az intézményről sem az orvosról. Nos, ez az elvárás nonszensz. A betegnek ilyen informáltlanul minden joga megvan ahhoz, hogy tetszőleges előítélete legyen.
Vagy informálják az embereket és akkor jogosan várják el, hogy előítéletmentesek legyenek vagy nem informálják, de akkor a betegek nyugodtan lehetnek előítéletesek és kereshetik a kiskapukat, mert az életük és az egészségük fontosabb, mint az előítéletmentesség.

Mondandójának utolsó mondatával pedig egyetértek.

she_wolf 2017.03.17. 01:29:00

@gtri:
Megértem magát, mert nagyon fontos témát feszeget. Nem kértem magától, hogy igazat adjon nekem, a saját érveit az enyém javára hátrányba hozva ezzel.
Arra próbálok meg kísérletet tenni, hogyha az egészségügyről -és kimondva is: az életünkről- van szó, akkor priorizálni kelene, amelynek nem az kellene hogy legyen az origója, hogy a beteg emberek egyébként is megrendült bizalmát a nullára redukáljuk.
Legalábbis én így látom, ez az én abszolut szubjektív véleményem.
Mert borítékolom, hogy ez lenne a vége, aminek leginkább a betegek látnák kárát.

Az orvos-beteg kapcsolat bizalomra épül, valóban. Hű vagyok olyan orvoshoz, aki a legtöbbet tette értem, miközben olyan a modora, hogy a drótkefe ahhoz képest puha bársony. A lakókörnyezetemből szinte senki nem jár ahhoz a háziorvoshoz akihez én, mert "hülye", csak ők, a betegek okosak. Én meg zavartan vigyorgok, amikor kiderül, hogy a nyájas "másik" ugyanazt a gyógyszert és kezelést írja nekik, ugyanoda küldi őket szakorvoshoz, mint akitől átnyergeltek. De ez most mellékvágány.

Amit korábban linkeltél a rezidensekkel kapcsolatban, arra most visszaérnék csak azért, hogy elmondjam -és elsősorban nem magának-, hogy ott van a baj, amikor az elemi higiéniára nincs pénz, és ott tetőzik, hogy van egészségügyi dolgozó, aki azt mondja, hogy ehhez itthon nem adja a tudását, pláne úgy, hogy megfizetve sincs normálisan az ideje.
És már megint visszatérek az örökös mantrámhoz: hogy engedhető meg egy országban, hogy az egészségügynek ne legyen a mindenkori kormányzástól független minisztériuma?

És tudja, most csak azért néztem be ide, mert volt némi dolgom máshol, aztán benéztem az indexre és többek között ez fogadott:
www.napi.hu/ingatlan/uj_stadion_epul_magyarorszagon_megugrott_az_allami_tamogatas.631630.html?utm_source=index.hu&utm_medium=doboz&utm_campaign=link

Nagyon nem szeretném leírni, milyen szavak bírtak kijönni belőlem, mert nincs az a tapló, aki megközelítené azt a minőséget.
Higgye el nekem, volt abban némi anatómia, töriből némi ősi foglalkozás emlegetése rokonságon belül és kívül:( Nem vagyok rá büszke.

Nem mondom azt, hogy mindenkinek legyen internete, és hogy tudja, milyen keresőszavakkal kereshet eredményesen. De azért ha más nem, a "szájhagyomány" még mindig létező jelenség. Ha egy ideje valamilyen kínnal küszködöm, ha elektív műtétre van kilátásom, akkor azért meg lehet találni azt az orvost, akiről jót mondanak. Ez nem garancia arra, hogy én is jól járok vele, de a nyilvános statisztika sem.
Akut, mentőt igénylő esetben pedig ennek eleve nincs létjogosultsága.
Legfeljebb támpontot adhat. Az sem egy normális dolog, ha a fél falu csak "jólszerel" dokit ajánlja, mert Dr. Jól Szerel naptára is betelik, mert neki is annyiból áll egy nap, mint a betegnek. Maga joggal kérdezheti, hogy:-és ha kiegyenlítődik? Spoiler: nem egyenlítődik ki. Mert sok a beteg, kevés a szakszemélyzet.
És akkor jönnek olyan posztok, hogy a nem oda valót ki kell rúgni a francba, majd a többi....hát nem. A többi nem fogja, mert nem tudja. A fizikát ne akarjuk már megerőszakolni, mert akármilyen paradigmaváltásokat is élünk meg, egy embert nem lehet félbevágni annak halála nélkül.

"De az egészségügy minden igyekezete arra irányul, hogy az adatok nem az emberekre tartoznak."
Hiszen most hivatkoztam arra, amit Ön linkelt, ti.: a rezidensek akciója.
Tudja, az a baj, hogy valaki kiáll széllel a szembe vizelni, ami először még jó is lehet, mert melegséget érez. Aztán ráhűl a gatya, mostohább időjárás esetén meg szevasz hólyaghurut:(

she_wolf 2017.03.17. 01:33:50

@gtri:
Egyetlen mondat még: a teljes egészségügyet azonosítani azzal a néhány emberrel, akik kerékkötöi lehetnek (és van lehetőségük ennek érdekében tenni) a tisztességes ellátórendszernek, szerintem nagy hiba!

szambukusz 2017.03.18. 19:25:52

Mi az az elsőbbségadási tanfolyam???

:-D

németh erzsébet 2017.10.03. 23:49:57

kérdésem pitvarfibrilácio pangásostüdömbe viz van alvadt a vérem egynap öt kiloval töb vagyok Szent Imre korház szerint Szimuláns betegvagyokorvos beutal befekvésre sok a viz akkor is haza küldenek.. Miért..??
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása