Egy beteggel, vagy hozzátartozóval szabad így beszélni?

2017.01.07. 07:31

angry-nurse-facebook_1.jpgMost akkor csendben megkérdezem, hogy a beteggel, vagy a hozzátartozóval ilyen stílusban beszélő egészségügyi dolgozó, vagy asszisztens megérdemli a tiszteletet?

"13 éves unokaöcsémet közel 1 éve hordja az anyja a Heim Pál gyermekbőrgyógyászati szakrendelésre az arcát,nyakát ellepő gennyes pattanások miatt.Az első gyógyszerezés nem volt hatásos így egy jóval erősebb gyógyszert írtak fel,amihez havonta laborvizsgálat szükséges.November végén voltak utoljára kontroll vizsgálaton,ekkor kapta a decemberi gyógyszeradagot illetve receptet.Az ambuláns lapon ott szerepel,hogy december végén illetve január elején ismét kontroll az esedékes labor eredménnyel,meg hát ugye kellene a következő recept..A nővérem 2 napja hívja a fenti bőrgyógyászat megadott mellékszámát időpont miatt (mert ez így működik)sikertelenül,senki nem veszi fel.Ma reggel végre sikerült elérni a telefonszámot.A nővérem és a bőrgyógyászati asszisztens párbeszéde a következő volt.



-Jó reggelt kívánok,egy időpontot szeretnék kérni Dr.X.Y doktornő rendelésére.

 

-Mi a baja a gyereknek,új beteg?-kérdezi a fiatal asszisztens.


-Nem új beteg,hónapok óta a doktornőhöz járunk,most lenne a havi kontroll,és a recept is kellene.


-Nem tudok adni időpontot a doktornőhöz,január végéig tele vagyunk,és a doktornő februártól már nem is lesz-közli röviden és nem túl barátságos hangnemben.


-Én értem,de a gyerek az arcával a kamaszrendelésre jár X doktornőhöz,most akkor kinek adjuk le a labort,ki fogja felírni a gyógyszert? Itt van az ambuláns lapon,hogy most kell jelentkezni nála.Most akkor mit csináljak? Hova vigyem?


-Én azt nem tudom,talán tessék jönni szerdán-mondja ekkor már türelmetlen hangon.


-Most mondta,hogy nem tud adni időpontot januárra,akkor melyik szerdára gondol? Ne haragudjon,de kezdem nem érteni amit mond-válaszolt a még mindig türelmes anya.


-Hölgyem,a doktornő minden szerdán rendel,csak a recepción sorszámot kell kérni-kezdi emelni a hangját az asszisztens hölgy.


-Ja,hogy a X.Y doktornőhöz mégis csak be lehet jutni szerdánként,csak éppen minimum 4 órát kell várni az "általános" bőrgyógyászati rendelésen úgy,hogy kontrollra vagyunk visszarendelve a "kamaszrendelésre"? Mondjuk kezdhette volna ezzel is,így nem beszéltünk volna el egymás mellett közel 7 perce-közölte a nővérem.


-Nekem erre nincs időm,ha nem jó ez a megoldás akkor tessenek elmenni máshova-utasította a nővéremet az egészségügyi dolgozó,majd köszönés helyett letette a telefont.


Most akkor csendben megkérdezem,hogy a beteggel vagy a hozzátartozóval ilyen stílusban beszélő egészségügyi dolgozó vagy asszisztens megérdemli a tiszteletet? Nem azt érdemelné,hogy jól elküldjék minden ilyen alkalommal az édes anyjába? Nehezére esett volna már az elején érthetően elmondani,hogy ebben az esetben mi a teendő? És milyen kijelentés az,hogy "el kell menni máshova"?

 

Hogy jön ehhez egy asszisztens,hogy ilyen kijelentést tegyen a betegnek,aki próbál belőle érthető választ kiszedni a kérdésére,ami nem utolsósorban a munkakörével függ össze? Ha a testvéremmel ezt a hangnemet megütötte reggel 9 kor, akkor még a mai nap folyamán vajon hány szülővel fogja ugyanezt a pimasz stílust megengedni?"

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rókaregeróka 2017.01.07. 09:09:37

Ezt már olvastam valahol: talán a kommentek közt? :)

badger 2017.01.07. 10:35:21

Jóvammá' bloggazda, ez a perverziód hogy ha veled szembejön egy sipítozó komment akkor már egyből idefosod az oldaladra egy külön posztba? És ott van feltéve egy eldöntendő kérdés. Válaszoljuk meg hogy nem, vagy hol igen lehet így beszélni? Inkább szüntetnéd meg szépen ezt putri szintű blogot. Amúgy szívesen adok tippeket, facebookon keress rá random sbo - k, mentőszolgálat oldalára, onnan olyan forrásanyagot találsz hogy orgazmustól remegve fogod ide bemásolni

she_wolf 2017.01.07. 10:53:09

@Rókaregeróka:
Jól látod, ez az "Amikor az egészségügyi dolgozót alázzák meg" című poszthoz írt egyik hozzászólás.
Hőn szeretett blogszerkesztő(m) serényen végzi a munkáját: a demokrácia égisze alatt egy egészségügyi dolgozó némileg panaszos hangú levelét közzétette, majd rögtön le is fojtotta egy ellentétes reklamációt megfogalmazó hozzászólással, hiszen egységben az erő, és fő az objektivitás:(

Vasmarokkal kézben tartja a blog összeugrasztó irányvonalát, a floodolásra meg ívesen tesz. Engem némileg a hazai belpolitikára emlékeztet: látszatoskodunk, mintha tennénk, vagy legalábbis tenni akarnánk valamit. Cél: a bányászbéka kloákája alá kerülés:( Hogy ezt már rég sikeresen abszolváltuk? Kit érdekel?

she_wolf 2017.01.07. 10:59:02

@badger:
Ne fáraszd a bloggazdát, éppen elég szegénynek, hogy állandóan a szemét törölgeti.
(Hülye élettani reflex:D)

Rókaregeróka 2017.01.07. 11:32:43

@she_wolf: Kevesebb hagymát kellene pucolnia :D

Greg24 2017.01.07. 11:44:00

Persze,hogy szabad,megerdemelte!;-)

she_wolf 2017.01.07. 12:21:09

@Rókaregeróka:
Igen:) Meg kevesebbet kéne ásítania. De szegénykém már arra is fáradt, hogy legalább a szökőévente bekerülő rendes, egyetlen (azaz: 1) darab floodolást eltakarítsa:(

Tempus.Anh 2017.01.07. 12:45:18

Erre csak annyit mondok: b@szd meg. És ebben minden benne van. (b+)

she_wolf 2017.01.07. 13:18:50

@Tempus.Anh:
Ne srófold az idegeidet, kedves barátom!:)
Ez a tipikus "elbeszélünk egymás mellett, mert kommunikációs deficittel rendelkezünk" iskolapáldája:(
Kutyaszarból nem versz tejszínhabot.

zizi77 2017.01.07. 14:10:20

Ha ez így hangzott el, akkor a kedves hozzátartozó volt kioktató szerintem. Az asszisztens joggal hihette azt, hogy ha már rendszeresen oda járnak, akkor tudják, hogy van egy sorbanülős módszer is. Nyilván az asszisztens se volt a helyzet magaslatán, csak lehet, hogy ez volt az elmúlt 1 órában a 10. hasonlóan kedves telefonáló.

Hórukk 2017.01.07. 14:29:28

Ennyi pénzért sajnos ez van. Lehetne - ez helyett - logisztikust fölvenni, aki megtervezne, levezényelne egy ilyen átállást (meg a másik 20-at is havonta) és mellé egy kommunikációs szakembert, aki kedves, megnyugtató hangon, logikusan elmagyarázza a teendőket (esetleg levélben előre informálja a rendelés által gondozott betegeket). Ekkor az asszisztens asszisztálhatna, az orvos meg gyógyítana - csakhogy az ő bérükre már nem futná. Sajnos rossz fizetésért nem lehet válogatni a nővérek közt, az van aki marad, nem az aki türelmesen és logikusan tud kommunikálni. Mellesleg az érdeklődő anyuka stílusa vált először kioktatóvá, az asszisztens pedig ezt nem tudta profi módon kezelni.

Bibi81 2017.01.07. 14:37:31

@zizi77: Egyetértek. Egyébiránt nem tudjuk, hogy pontosan mi és hogyan hangzott el. De számomra még így is a posztoló nővére jön ki rosszul. Azt se értem, hogy miért kell teljesen természetes dolgokra erős gyógyszereket felíratni. A gennyes pattanások sajnos velejárói a kamaszkornak. Elmúlnak, csak a hegesedés elkerülésére kell odafigyelni. Abban a korban a bőr még rugalmas, tehát ez kb. 25 éves kor alatt még nem probléma.

Nyilván itt rendszer szintű problémáról van szó, mindenki idegbajos, és a másikon tölti ki a frusztáltságát. Ezen viszont csak egyéni szinten tudsz segíteni. Mondjuk, azt se értem, hogy miért kell rögtön minden egyes vélt vagy valós sérelemért klaviatúrát ragadni. Az ember megtanul értelmesen túllépni a dolgokon.

SD9 2017.01.07. 18:42:04

@Bibi81:
Azért én óvatosan osztogatnék orvosi tanácsokat a szükséges ismeretek nélkül.
Pattanás és pattanás között is van különbség, nem is akármilyen.
Gennyes pattanást/egyéb bőrproblémát okozhat bőratka is. A nehezen kezelhető pattanás okának kiderítése bőrgyógyász feladata. A kezeléshez speciális gyógyszer kell, ez nem múlik el csak úgy magától.
Nem tudjuk, hogy az illető pattanásai mitől vannak, mennyire súlyosak.
Mellesleg menj be egy általános vagy középiskolába, és az állításod, hogy a gennyes pattanások velejárói a kamaszkornak, és hogy ez egy teljesen természetes dolog, máris meg lesz cáfolva.
Ja, és ne terjeszd ezeket a baromságokat.

Sterbinszky Tivald 2017.01.07. 19:58:54

Miért nem kértek időpontot a decemberi vizsgálatkor???
Én is jártam havonta bőrgyógyászhoz, és én így tettem.

is 2017.01.07. 23:08:33

Kiindulva a tenyekbol:
- Van heti rendeles, nyitott
- Vannak ezentul idopontok a rendelsen kivul

Elsokent beteg idopontot ker, nem a problemajara keres megoldast. Az elso ket kor megsprolohato lett volna, ha a beteg a harmadikkal kezd, hogy neki havi visszatero kontroll kell.

A beteg nem tudja, hogy mi a kulonbseg az idopont, meg a heti rendeles kozott. Igen, az asszisztensnek ilyenkor felvilagosito uzemmodba kell helyeznie magat, valamilyen szinten ez meg is tortenik, nyilvan lehetett volna baratsagosabban is.

Beteg erre ugy tesz, mintha nem o nem tudott volna valamit, es nem megkoszoni a felvilagositast, hanem probal felulkerekedni, hogy akkor o legyen az, aki lecseszi a masikat. Mindezt szep hosszu kormondatokban, hosszasan. Sajnos itt be kell irnunk a betegnek egy nagy fekete pontot.

Az csak a szokasos, hogy minden elhangzo mondat melle jol nyomatekosan oda kell irni, hogy az egyik oldal milyen szemetul csinalja, amit; mikozben a masik oldal artatlan baranyka. Ezeket az erzelmi reszeket termeszetesen csak negligalni, sot, negativan ertekelni lehet. Akinek ilyenekre szuksege van, az maga is tudja, hogy valahogy nem kerek a tortenet.

Osszefoglalva: nem kell tudni, hogy a heti rendeles, meg az idopont kozott mi a kulonbseg, de ha elmondjak, akkor azt megkoszonni illik, nem pedig hosszasan kioktatni, hogy miert nem talalta ki a masik fel az idopont keresbol, hogy a heti rendeles is jo.

forge 2017.01.08. 00:44:53

@Greg24:

"persze hogy szabad megérdemelte"

Az ilyen uszító trolloknak mint te öreg köszönhető az,hogy az emberek 60%-a ellenszenves az eü-vel ha van rá oka ha nincs.Nekünk volt,ez ha tetszik ha nem ez van.Lehet neked kifejezetten bejön ha a telefon végén ülő eü-s dolgozó úgy beszél veled mint a haverjával,de mi ebbe nem tartozunk bele.Amíg a tiszteletet megkapta a nővéremtől addig elvárható lett volna tőle is a flegmatikus választ mellőzve.

forge 2017.01.08. 00:51:52

@zizi77:

Zizike drága

"az asszisztens joggal (?) hihette,hogy ha már rendszeresen oda járnak,akkor tudják,hogy van egy sorban ülős módszer"

Zizike,látom az értőolvasás nem nagyon megy,de segítek.

Hónapokkal ezelőtt jártak a magácska által említett 'sorbanülős rendelésre,amikor is a szakorvos átvette a kezelést,és attól kezdve már nem a 'sorbanülős rendelésre kellett járni a kontroll vizsgálatokra,mert nem oda tartozott.

Tetszik már végre érteni?

forge 2017.01.08. 00:54:18

@Hórukk:
Melyik résznél 'vált az anyuka kioktató stílusba? Amikor tanácsot kért,hogy most hová vigye a kezelt gyereket? Vagy mikor?

forge 2017.01.08. 00:58:29

@Bibi81:

Te szerencsétlen,nem a gyerek anyja íratta fel a gyógyszereket,hanem a bőrgyógyász szakorvos ezzel kezeli a kamasz arcán/nyakán lévő borzalmas kinézetű,súlyos gyulladást.Ne kotnyeleskedj bele olyanba amihez egyáltalán nem konyítasz baz+.Ha meg ennyire okos vagy a témában,akkor tudnod kéne,hogy az ilyen súlyos bőrpanaszt kezelni kell egy serdülőnél.

Állat

swiss blend 2017.01.08. 01:07:21

Érdekes ez a sok egy követ fújó új név.

Bibi81 meg Hórukk meg Zizi77 meg IS.Nem egyek vagytok ti véletlen?

swiss blend 2017.01.08. 01:15:38

@Bibi81:

Ezt a szerinted teljesen természetes dolgot mégis bika erős gyógyszerekkel kezelik a gyermekbőrgyógyászok havonkénti vér és vizelet vizsgálat kíséretében.Feltételezem nem linkre nyomnak egy kölköt hónapokig ezzel a drága gyógyszerrel.
Mielőtt megkérdeznéd,hogy én honnan tudom ezeket a válaszom az,hogy én is kísértem egy kamaszt ugyanide,ugyanilyen bőrbetegséggel.

Még mielőtt lemaradna: nekünk is a kamaszrendelésre időpontot kellett kérni telefonon- előre.A 'sima rendelésen egészen más bőrgyógyászati betegségekkel várnak a betegek.

andd1234 2017.01.08. 09:00:58

Ugyanilyen helyzetbe kerültem, csak egy másik bőrgyógyászaton! Én elküldtem az illetőt az anyjába, és magánrendelésre mentem a fiammal, de egyszeri volt a probléma. Hozzátenném, hogy az eü.különböző területein töltöttem munkás éveimet, többféle szakképesítéssel, mindig tisztelettel bántam a betegekkel, bár sokan nem érdemelték meg, és kiégve mentem nyugdíjba! A vizitdíj korszakalkotó ötlet volt arra, hogy a szociális, vagy társasági okokból rendelőket látogató energiavámpirokat levalasszák a valódi betegekről, és csökkentsék a túzsúfoltságot. A magyarok belesétálta

Greg24 2017.01.08. 09:53:36

@forge: nagyon kedves,es magasszinvonalu mindenhozzaszolasod,gondolom a novered is igy beszelt a telefonba....es nem trollkodok bele a beszelgetesbe,hanem en a masik oldalon ulok es tudom,hogy milyen ,,kedvesek" es ,,okosak" az ilyen telefonon haborgo anyukak...

Greg24 2017.01.08. 09:57:58

@forge: itt valt kioktato stilusba: ,,-Ja,hogy a X.Y doktornőhöz mégis csak be lehet jutni szerdánként,csak éppen minimum 4 órát kell várni az "általános" bőrgyógyászati rendelésen úgy,hogy kontrollra vagyunk visszarendelve a "kamaszrendelésre"? Mondjuk kezdhette volna ezzel is,így nem beszéltünk volna el egymás mellett közel 7 perce-közölte a nővérem."... elottemegmondta az asszisztens h sorszamot kell kerni,de jott a ,,jaa nekem varnom kell?" Szokaasos szoveg..csodalom h az ,,en evek ota fizetem a sok TB-t" szoveget nem dobta be..

masada 2017.01.08. 10:20:35

Szar bunkó voltál a nővérrel

sZulamith 2017.01.08. 10:21:12

Csodálkozom, hogy a posztiró csodálkozik a hangnemén, ugyanis bárhol ügyfél, vagy csak vásárló vagy, 10 ből legalább 7 esetben ilyen a hangnem, oda és vissza

Gyenesi 2017.01.08. 11:07:29

Remélhetőleg ezt olvassa a főnöke is. Kiváncsi lennék az ő intézkedésére.
Az Egyesült Királyságból az első géppel a saját költségére haza zavarnák.Oszt itthon folytathaná a
a betegbarát szolgálatát.

Humpfrey (törölt) 2017.01.08. 11:14:33

@Hórukk: erre csak anyit mondanék hogy ez nem egészen így működik a normál világban

Jólneveltség, a gerinc nem fizu kérdése. Másrészt meg ha vkinek nem tetszik a melója lehet menni külföldre is

drontal 2017.01.08. 13:27:23

@Greg24:

Ha figyelmesen és elfogultság nélkül végig olvasnád a leírtakat,akkor nem írnál ilyen hülyeségeket.

drontal 2017.01.08. 13:33:45

@Greg24:
Ki háborgott?

Időpontért lett a rendelő felhívva.

Nem lehetett volna úgy kezdeni a felvilágosítást,hogy "már erre a hónapra nem tudok adni időpontot a kamaszrendelésre,de viszont a doktornő minden szerdán rendel az általános bőrgyógyászaton,tessék idejönni arra.

Ez olyan nehéz lett volna? Már az első percben az anyát le akarta azzal rázni,hogy az orvoshoz nincs időpont már,februártól nem is lesz többet,és ő nem tudja hova vigye a kezelés közepén álló gyereket.

Szerinted ez egy korrekt,a munkakörének megfelelő válaszadás volt?

Greg24 2017.01.08. 13:52:16

@drontal: te jó ég vedd már le a napellenzőt magadról...nem mindig az egeszsegugyis a szar alak,akármennyire is sulykolják itthon..megmondta az asszisztens mikor hogy kell jönni,erre a kedves anyuka elkezdett háborognak,hogy jaj de akkor várni kell!igen azt kell aranyom!ugyh teljesen normális volt válasz...

Hórukk 2017.01.08. 14:07:57

@forge: Ja,hogy a X.Y doktornőhöz mégis csak be lehet jutni szerdánként,csak éppen minimum 4 órát kell várni az "általános" bőrgyógyászati rendelésen úgy,hogy kontrollra vagyunk visszarendelve a "kamaszrendelésre"? Mondjuk kezdhette volna ezzel is,így nem beszéltünk volna el egymás mellett közel 7 perce-közölte a nővérem.

g0826 2017.01.08. 15:44:55

@Gyenesi: A főnöke megsimogatná a buksiját, mert ha felmond akkor a posztoló nővére végezheti majd az ő munkáját.

zünüke 2017.01.08. 15:49:30

Nem új beteg,hónapok óta a doktornőhöz járunk,most lenne a havi kontroll,és recept is kellene.

Nem tudok adni időpontot a doktornőhöz,január végéig tele vagyunk,és a doktornő februártól már nem is lesz-közli röviden és nem túl barátságos hangnemben.

Én értem,de a gyerek az arcával a kamaszrendelésre jár X doktornőhöz,most akkor kinek adjuk le a labort,ki fogja felírni a gyógyszert? Itt van az ambuláns lapon,hogy most kell jelentkezni nála.Most akkor mit csináljak,hova vigyem?

Ha valaki ebből a telefonon történő párbeszédből (nem beszélve a többiről)azt állapítja meg,hogy az anya volt tiszteletlen és kioktató akkor arról nekem is az a véleményem,hogy a praxisblog fizetett trollja,vagy csak szimplán szórakozik.

1/ ha nem tudja a megoldást erre a kérdésre,akkor ott az orvos aki tőle 1 méterre ül,talán meg kellett volna kérdezni.
2/Ha a telefonos párbeszéd valós (miért ne lenne az) akkor abból tökéletesen kitűnik,hogy az asszisztens leszarta azt,hogy az anyuka nem tudja hogyan fog a gyerekével bejutni a havi kezelésre X doktornőhöz.
3/Anyuka volt kioktató? Én is szeretném tudni azt,hogy hol???

Kedves Greg24 megkérlek ne te válaszolj,mert neked teljesen mindegy mi történik akkor is a te oldaladnak van igaza.

Hol volt az anyuka tiszteletlen és kioktató??

zünüke 2017.01.08. 15:56:27

@g0826:

Ahha, tehát ott tartunk,hogy valójában el kell tűrni mindent,mert ha megsértődik az egészségügyi dolgozó még fogja magát és elmegy.
Ezzel csak az a baj @g0826,hogy ezzel a stílussal sehova nem fog tudni menni,maximum ideiglenesen külföldre. Igazat írt valaki itt feljebb,az első géppel jöhetne haza önköltségen,és állhatna vissza valamelyik kórházba.Ezt a stílust csak itt lehet megengedni Magyarországon nekem elhiheted,ez sehol máshol nincs.

zünüke 2017.01.08. 15:57:49

@Hórukk:

de az elejét is idézd,ne csak a végét...........mert így egészen más az értelme.

defné 2017.01.08. 16:40:32

@zünüke:

Egyértelmű,hogy leszarta azt,hogy a zajló kezelésre a gyerek hogy fog bejutni a kezelőorvosához.
Egyértelmű,csak értelmezni kell tudni a posztot.

defné 2017.01.08. 16:44:26

@sZulamith:

Én azért ezt nem mondanám.Az elmúlt hónapokban gyakran intéztem telefonon hivatalos ügyeket,és talán ha 1 olyan ügyintézőt fogtam ki akivel nem nagyon tudtam szót érteni.A többivel semmi problémám nem volt.

defné 2017.01.08. 16:46:47

@Bibi81:

Erős gyógyszereket nem lehet felíratni mert én azt akarom szedni.

Greg24 2017.01.08. 17:19:58

@zünüke: :-) mert te nem csak a te igazad fujod...mondjuk ha nem csak a beszelgetes elejet olvasnad el draga zünüke hanem a kovetkezo 1-2 bekezdest is,talan te is maskepp latnad a dolgot...
Valoban ezt csak Magyarorszagon lehet megcsinalni,de azt is,hogy egy orvos/nover/asszisztens kevessebt keres mint egy kukas...

g0826 2017.01.08. 17:26:42

@zünüke: Van is igazad, meg nincs is. Én a férjem kollégáit munkatársait látom. Elmentek külföldre, megfiatalodtak kivirultak és bitang jól élnek, míg itthon ingerültek, túlhajszoltak voltak. No ez mitől van? Külföldön 1 munkát végez el 1 ilyen alkalmazott is. Nem telefonos kisasszony és asszisztens, meg adminisztrátor egyben. sokan írták már, most is én is azt mondom.Ha nem mogyoróval fizetnék őket lenne kikben válogatni. A férjem osztályáról is elmennek az ápolónők a LIDl-be is vagy máshová. Több fizetés kevesebb macera. Pedig feltételezem a multi sem jótékonysági intézmény.

Hórukk 2017.01.08. 20:26:19

@Humpfrey: Akkor te nem ismered a világot. Egyrészt, mert az általad gondolt gerinc ebben az országban nem alakult ki. Mikor alakult volna? A Kádár-rendszerben? Urambátyámék idején? Vagy a jelenkor talán alkalmas erre? Ez a "gerinc" csak a kölcsönösség elvén alakul ki, de a nővérke ugyenezt a hozzáállást kapja a parkolóőrtől, a hivataltól, a banktól, a vízvezetéxerelőtől, mindenhonnan. Honnan tanulna tisztességes hozzáállást? Néhányan persze elsajátítják maguktól, de azok elsajátítanak mást is és mondjuk jobban fizető pályát választanak, pl kommunikációs szakemberek lesznek. Vagy ha már nővérnek ment, akkor elsajátít egy nyelvet és már itt sincs. Ezt mint alternatívát említed te is, de ahogyan a kínálati oldal tovább szűkül, úgy romlik tovább az átlagos minőség, ez tehát nem alternatíva a társadalom számára. Mindez alapszintű közgazdaságtan, nem gondolom, hogy nehéz lenne belátni. Ha több lenne a pénz, megfordulna az irány és az egyébként másra is alkalmas jó munkaerő elkezdene az eü felé áramlani, verseny alakulna ki és meg lehetne szabadulni az alkalmatlanoktól.

zünüke 2017.01.08. 22:24:47

@Greg24: @g0826:

Először is kezdeném azzal,hogy a csekély bérezés (bár senki nem tudja valójában ki mennyit kap most)nem indok arra,hogy a beteggel vagy annak a hozzátartozójával úgy beszéljenek amilyen hangulatban éppen vannak.Ezt is csak ebben az országban lehet megtenni,mert az állandóan emlegetett "álmokat" megvalósító országok egészségügyi intézményei bizony ennek a negyedét sem tűrnének el.Ez nem lehet indok egy olyan országban ahol a dolgozó emberek többsége szintén mogyorókat keres,sokszor napi 10-12 órás munkával,szintén agyonterhelve,rettegve a főnökség szigorától akik a nyomukban lihegnek az egész munkaidő alatt.

Greg24 Te nem akarod megérteni ezt a posztot,így magyarázhatná neked egy egész hadsereg is eredménytelenül.Akkor is az asszisztensnek lenne igaza.De nincs hidd el.
A gyerek anyja időpont miatt hívta fel a bőrgyógyászatot,mert ez teszik mittudom én mióta.Az asszisztens közölte,hogy nincsen időpont a gyerek kezelőorvosához,és neki gyakorlatilag halvány gőze nincsen arról,hogy az anyuka kinek és hogyan fogja akkor leadni a labort,és ki fogja megnézni a kezelt gyerek arcát.Majd mégis csak kinyögi,hogy jöjjenek szerdán,de azt is talán jöjjenek szerdán-mondja.Te értenéd,hogy milyen rendelésre hív be-talán? Nehéz lett volna egy pár szóban elmondani,hogy a doktornőt csak úgy éri utol ha a szerdánkénti rendelésére (ami nem a kamaszoknak van) befáradnak? Én jól olvastam végig a posztot,és hülye sem vagyok,de ugyanúgy nem értettem volna a válaszát a kérdésre.

"Ha nem jó ez a megoldás tessenek elmenni máshová"??? Mi ez? Ő határozza meg,hogy a beteg akkor keressen más megoldást ha ez nem jó? Egy egészen egyszerű kérdésre nem volt képes értelmesen válaszolni, ráadásul szemtelen is,és neki lenne igaza?

Aki még nem volt a Heim Pál kórház gyermekbőrgyógyászatán a sorszámos rendelésen,az ne mondjon véleményt.Ki kell próbálni.Ha nem muszáj,az ember oda soha többet nem megy még a közelébe sem.

Greg24 2017.01.08. 22:39:47

@zünüke: ma magyarorszagon egy olyan hasonlo felelossegu es kornyezetu munkaval sem keresnek olyan keveset mint az egeszsegugyben,igy ha egy hadsereg mondja is el,es ha nincs is igaza teljesen a novernek akkor is mellette fogok allni!

mechanikus körte 2017.01.09. 00:00:56

@Gyenesi: Lófaxt. Ne gyere a hülyeségekkel, és főleg a brit egészségügy magasztalásával, sokunknak van rálátása.:-) A nővér korrekten járt el, megadta a kellő felvilágosítást, anyuka pedig bunkó és kioktató volt. Erre valóban az az adekvát válasz, hogy ha nem tetszik a várakozás, menjen máshová.

drontal 2017.01.09. 00:32:29

@Greg24:

Az a bizonyos ellenző rajtad van és ezért bocs.Senki egy szóval nem állította,hogy mindegyik eü-s szar alak,viszont vannak benne szar alakok is.Velem is beszélt már megengedhetetlen hangon orvosi asszisztens,akinek csak azért nem szóltam vissza erősebben mert hát mégis csak egy nővel álltam szemben ott az ajtóban.Erről ennyit.

"Megmondta az asszisztens,hogy mikor kell jönni,erre a kedves anyuka elkezdett háborogni,hogy de akkor várni kell"!!
Nem,az asszisztens nem mondta meg,hogy mikor kell jönni csak a végén,amikor már anyuka kétségbe volt esve,hogy nem fogja tudni utolérni a kezelőorvost.Érthető tájékoztatást a csaj nem adott hiába erőltetjük arrafelé a dolgot.Hogy elkezdett háborogni,hogy akkor várni kell ennek az az egyszerű oka,hogy nem az általános rendelésre tartoznak ahol mint a poszt említi 4 órát kell várni alaphangon.

Tehát nem volt "teljesen normális"a válasz.

drontal 2017.01.09. 00:35:54

@mechanikus körte:
Akkor csatlakoznék azokhoz akik már kérdezték,hogy a nővér hol adott korrekt,és kellő felvilágosítást? Mert vagyunk egy páran akik nem találjuk ezt a részt.

dayue 2017.01.09. 01:01:09

Ha nektek ez lenne a korrekt és érthető válaszadás egy orvosi asszisztenstől,akkor itt már tényleg csak azok maradtak akiket a kutya sem alkalmaz odakint.

dayue 2017.01.09. 01:08:54

@zünüke:

"Ezt is csak ebben az országban lehet megtenni mert az állandóan emlegetett "álmokat" megvalósító országok egészségügyi intézményei bizony a negyedét sem tűrnének el"
Ott nem csinálnának ne félj,ott az ilyen telefonon történő időpontkéréses betegeknek a kagylón keresztül nyalnának fényesre a seggét,és harmincszor ismételné el mikor és hova kell menni.Még szép napot is kívánna tízszer egymás után.

g0826 2017.01.09. 07:11:40

@dayue: Hol élsz te? Nem nyalják fényesre a seggét, megmondják menjen szépen 5 hónap múlva. Kedvesen udvariasan, rövidre zárt kommunikációval. Nem az asszisztens, az asszisztál. Az erre a célra felvett személyzet.

defné 2017.01.09. 12:29:15

@g0826:
Ne mondd mar,hogy a kulfoldi korhazakban 5 havonkent hivnak be egy kezelt beteget. Azert ez enyhe tulzas.

defné 2017.01.09. 12:31:58

@g0826:
arrol meg aztan tenyleg nem mi beteegek tehetunk,hogy nincs megfelelo szamu es kepesetesu szemelyzet az orvosok mellett. Ez nem a mi hibank,mi csak szivjuk ennek a kovetkezmenyeit,elo pelda a fenti poszt.

she_wolf 2017.01.09. 16:15:31

@defné:
Ezt rosszul látod.
Csakis MI tehetünk minderről:(

she_wolf 2017.01.09. 16:21:34

@is:
Ez egy korrekt elemzése a történteknek, csak kár, hogy senki más nem látta meg:(
Az első mondatnál szokott minden elcsúszni roszz irányba. Kommunikációban nem vagyunk a helyzet magaslatán, a telefonosról pedig inkább ne is beszéljünk!

Igazság, hol vagy? 2017.01.09. 21:31:54

@defné: Szerinted az asszisztens tehet róla?

defné 2017.01.10. 09:08:47

@Igazság, hol vagy?:

Senki nem allitotta, hogy az asszisztens tehet rola, de mi betegek sem.

dayue 2017.01.13. 22:49:09

@g0826:

Ez a cikk sántít mert egy szupermarketes árúfeltöltő semmilyen körülmények közt nem kereshet havi 300 ezer nettót.De bruttót sem.
Ha a Lidl-ről van szó, ott olyan nincs,hogy árú feltöltő munkakör- esetleg diákmunkára.A Lidl-s melósok-is-dolgoznak mint az állat megállás nélkül.Onnan tudom,hogy napi szinten oda járunk bevásárolni így vásárlás közben is,sorban állás közben is látom milyen meló folyik ott.Mindenki mindent csinál amit éppen kell,sokszor nem nőknek való melót.

she_wolf 2017.01.14. 08:19:48

@dayue:
Elég szomorúnak tartom, hogy az egész cikkből neked csak a fizetés számszerűsítése jött le, mint zavaró tényező. Ez tényleg elkeserítő:(
Még akkor is, ha a cikkben szerepel egy magánvélemény is az összegre utalva, miszerint némileg túlzottnak gondolja maga az író is.
Az, hogy te mit látsz, nem lehet alapja annak, hogy azt hidd: tudod is.
És ha már Lidl (2 tavalyi cikk):
www.penzcentrum.hu/karrier/674_ezres_fizetes_a_lidl_boltjaiban_ez_kell_a_csucsgazsihoz.1051116.html
24.hu/fn/penzugy/2016/07/27/brutto-313-ezret-keres-egy-bolti-dolgozo-a-lidl-nel/

www.mennyitkeresel.hu/szocialis-egeszsegugy-fizetesek

Érdemes összevetni! De ennek ellenére úgy gondolom, nem a számokon kéne vekengeni, hanem a @g0826 által linkelt teljes szöveg mondanivalójában kellene némileg jobban elmerülni.

kgaben 2017.01.14. 09:30:15

A hozzászolásokat olvasva... Volt itt minden. Annyi minden eszembe jutott, remélem semmit nem hagyok ki.
A történethez csak annyit, hogy az itt hozzászólók hogy gondolnák, ha velük kapcsolatban tálalnának valahol egy történetet, amit egy harmadik személy mond el (úgy, ahogy), ellenben ők nem mondják, nem mondhatják el, hogy mi is történt az ő szemszögükből... Remélem érthető. Alapvetően az emberek nem tudnak viselkedni. Ha csordába rendeződnek, akkor aztán mdg főleg nem. Én elhiszem, hogy egy eü dolgozónak tudni kell kezelni bizonyos helyzeteket, de azért vannak határok. Javaslom mindenkinek, hogy menjen el egy egy ilyen helyre pár napot dolgozni. Nem egy egy ilyen esettel van a gond, hanem hogy egész nap szidalmazzák az embert, vagy fenyegetik. Pl mert sokat kell várni. Látják, hogy tele a váró, a sor vége az ajtóban, de az nem számít, neki azonnal. A másik a koszos, szutykos kancigány verte a betegfelvevő pult plexiét, mert neki várnia kell... Hát cimborám kell... Mert előtted vannak vagy huszan, másrészt mert a gyerek nincs annyira rosszul. Van, hogy ilyenkor előre is veszik, mert nem kell a balhé, az agresszió senkinek. De olyankor az előtte nagypofájú anyuka, apuka összehúzza ám magát, meg elfordítja a fejét. Akkor valahogy elfogy a mellény... Na ilyenkor magyon jókat röhögök. Szánalmas. Meg az intézmény is, hogy nem képes az agressziótól megvédeni a dolgozóit. Mert a lelki terror is terror... Mert nekik jogaik vannak. Legutóbb egy beszart, behugyozott talajrészeg "embertől" hallottam, hogy neki jogai vannak, pedig csak tisztességesen arra kértük, hogy ne kiabáljon már, egy percre fogja be a száját. Röhejes volt. Szóval jogokról mindenki hallott, de a kötelességek.... Az olyan valami lejet, mint az unikornis, vagy a hétfejű sárkány. Ezt a tagot hetente többször visszük, de egy fillért nem tesz a közösbe. De pl az itt oly hevesen kommentelőktöl is veszik el ennek az ellátására., időt pénzt, eszközt, energiát. Szóval nem, nem kell elviselni az egész napos, éves atrocitást. És nem, nincs benne a munkaköri leírásban... Ja, igen. Ez jo, mert mindig erre hivatkoznak itt is. Hát, csodálkoznék, ha innen bárki látta volna mi szerepel a munkaköri leírásomban, mégis mindenki meg akarja mondani mit és hogyan kellene tennie egy eü dolgozónak. Na mindegy. Mondjuk a boltban, ha sokat kell várni senki nem veri az asztalt. Én még nem láttam... vagy a vasút.... Ha jegyet veszel kell a kedvezményt igazoló papír, vagy bármi egyéb, anélkül teljes árú jegyet kell venni, vagy a vonatról leszállít a kalaúz, ha nincs,vagy megbírságol. Ha pedig valami nem tetszik rendőrt is hív. Na ott aztán nincs nagy pofa, viszont an összefosott boka... Pár hete még a peronra sem mehettél ki, ha nem volt érvényes jegyed, nemhogy a vonatra.... De ekünk mindent meg kell trbienni, még ha iratai vagy érvényes bizzosítása sincs... Szoval csak mondom, hogy mindenhol összehúzzák magukat, de itt aztán lobogtatják a joguk zászlaját.
A kedvencem: ha nem tetszik lehet menni külfölfdre. Hahó!!! Hát hiány van így is, ki fog dolgozni, ha még ennyi sem lesz? Akkor hogy lesznek azok a jogok??? Külföld. Ott is kell ám várni ott sem áll minden második ember mellett egy egy teljesen felszerelt kórház... Pl anglia: nem sürgős MR vizsgálat ott is 3 hónap... Csak ott az emberek is máshogy állnak a dolgokhoz, nem ugy, mint itt.... Itt az önérzet egyenesen arányos a seggfejséggel és az uninteligenciával, és ebben az ordzágban az önérzet nagyon magas. Szóval ki lehet menni dolgozni, írta itt valaki. Ki is mennek. És ha egy munkahellyel normális életet tudnak teremteni, akkor azért másképp pihen, másképp viselkedik az ember. Nem olyan kiégett, fáradt.
Vagy több pénzt itthon... én már akkor sem maradnék itthon, ha dupla ennyi lenne a fizetés. És nem nagy titok, az emberek miatt.... Amíg így viselkedik mindenki mi a fenének...???

dayue 2017.01.14. 17:22:38

@she_wolf:

Ne szomorkodj mert értettem a cikk mondanivalóját,csak a cikkben szereplő nettó bér eltúlzott összege szúrt szemet mert nem igaz.Ha zavaró a tényező ha nem, ezt már ezerszer itt a praxison levitázták a kommentelők,hogy az egyszerű magyar beteg nem tehet arról,hogy a 'rendszer nem fizet többet illetve nem fizet megfelelő munkabért az egészségügyi dolgozóknak.Ezt csak az egyszerű magyar beteg szívja meg kegyetlenül ha orvoshoz kerül.Vagy az orvos bunkó,vagy az asszisztens,vagy a nővér.Az hogy egyik sem az elég ritka lett manapság.Szóval tök felesleges 'elmerülni @g0826 által linkelt szövegen mert ez van,nem tudunk ellene tenni semmit.Én inkább a pszichiátrián meghalt fiatal srác esetén merengenék,akinek olyan injekciót adtak be amitől másnap meghalt a szerencsétlen.Vagy a 41 fokos lázas agyhártya gyulladásban meghalt kicsi lányról merengenék akihez az ügyelet nem ment ki,és az ügyeletes orvos szúnyogcsípést állapított meg majd hazaküldte.A gyerek meghalt.Tudod én inkább ezeken merengek,mint állandóan az egészségügyben dolgozók fizetésének az összegén.Ezt felháborítóbbnak tartom.

kitchen 2017.01.14. 21:43:42

@kgaben:

Tudod az itt a nagy gond,hogy az állatok módjára viselkedő betegeket összemossátok azokkal akik csendben órákig várakoznak a sorukra,soha egy rossz szóval nem sértették meg az eü.-s dolgozót,életükben nem követeltek soronkívüliséget sehol.Ebből adódóan szinte minden beteget lenéztek és úgy is bántok velük.

kitchen 2017.01.14. 21:48:59

@dayue:

Hétfőn esküszöm felmondok és megyek a Lidlibe melózni (:D)nettó 3 kilóért? Ha kell piros pöttyös köpenybe sütöm a pékárút. (xD)

she_wolf 2017.01.15. 09:00:14

@dayue:
"Vagy az orvos bunkó,vagy az asszisztens,vagy a nővér."

De a beteg véletlenül sem! Az sosem bunkó, sosem követelőző! Aki ilyet mond, az hazudik!
A beteg a betegtársát is kihasználja, félrelöki, átgázol rajta, mert én fizetem a TB-t, és az én hajam jobban fáj, az orvos meg örüljön, hogy fizetem a TB-t, különben felkopna az álla! Legyen nekem hálás, és nyaljon fényesre tetőtől-talpig, mert én....

"Szóval tök felesleges 'elmerülni @g0826 által linkelt szövegen mert ez van,nem tudunk ellene tenni semmit."

Szóvak tök felesleges megpróbálni megérteni a másik oldalt, tök fölösleges emberként gondolni rájuk, tök fölösleges maghallgatni, hogy ők miért érzik szarul magukat a saját környzetükben. Világos. Akkor milyen alapon kérhető tőlük, hogy megadják neked mindazt, amit te megtagadsz tőlük?

Kellemes merengést azokban a már megtörtént és esetenként valóban sajnálatos dolgokban, amiken már nem tudsz változtatni, hiszen mindig egyszerűbb visszafelé köpködni -néha akár gondolkodás nélkül is-, mint azon agyalni, hogy a jövőben mit és hogyan lehetne megváltoztatni!

g0826 2017.01.15. 10:59:20

@dayue: Pont a beteg IS tehet róla, mert ő szavazta ezt meg.Nem értetted az általam linkelt cikk lényegét. Az árufeltöltő nem kompatibilis az intenzíves ápolóval.Az ápoló elvégzi az ő munkáját,de az árufeltöltő soha nem végzi el az intenzíves ápolóét. Az árufeltöltő lehet nem keres 300-at de az ápoló sem pedig ,az elvárás,amit megfogalmaznak velük szemben legalább ennyi nettó alapbér esetén lenne reális+műszakpótlék és egyebek. A valóság ban pedig keresnek 120-140 ezer forintot. A másik oldal véleménye szerint a betegek 90% bunkó.1-1.
A férjem azt mondta a legtöbb beteg koszos büdös, nem mosakszik, az pedig nem pénzkérdés.

g0826 2017.01.15. 11:00:30

@she_wolf: Egyetértek. Annyival kiegészíteném a köpködéssel csak az ellátás színvonalát rontják. Nem megy senki ápolónak, orvosnak a meglévők elmennek.

forge 2017.01.15. 17:31:09

@g0826:

Mit nevezel köpködésnek?

-Az nem köpködés ha valakivel úgy beszélnek/bánnak mint a kapcaronggyal és "uram bocsá hangot mer ennek adni.

she_wolf 2017.01.15. 17:46:55

@forge:
Az valóban nem. Az prompt elintézési mód, amit nagyon tudok pártolni!

g0826 2017.01.15. 20:04:11

@forge: Ha úgy beszélnek, de a többségnek az a baja, hogy nem térdre hullva szolgálják őket kényük-kedvük szerint és az a bajuk, hogy nem viselkedhet úgy az egészségügyben dolgozókkal, mint a kapcaronggyal.

drontal 2017.01.15. 22:56:08

@g0826:

Ha úgy beszélnek,de a többségnek az a baja,hogy nem térdre hullva szolgálják őket kényük-kedvük szerint és az a bajuk,hogy nem viselkedhetnek úgy az egészségügyben dolgozókkal,mint a kapcaronggyal.

-Többsége???

-Furcsa de még egyszer sem láttam vagy hallottam,hogy beteg arrogáns lett volna asszisztenssel vagy orvossal,pedig ültem már én is sokszor órákat várva a soromra, és voltam kórházi beteg is.Viszont a 'kapcarongy esetével fordított helyzetben már volt szerencsém találkozni mint szem és fültanú.
-Ezeket te nem bebeszéled magadnak?

drontal 2017.01.15. 23:03:45

@forge:

Sikerült bejutni a 'bőrgyógyra?

she_wolf 2017.01.15. 23:22:21

@drontal:
Szerintem nincs szükség arroganciára egyik féltől sem. Határozottságra igen! A kettő pedig nem összetévesztendő:)
De jó magyar szokás szerint az orvosnál nem kapjuk össze magunkat, és nem közlünk, hanem vagy hebegünk-habogunk, húzzuk az időt, vagy berúgjuk az ajtót. Aztán megírjuk a praxisba a sirámot.
Tanúja, és részese is voltam az ilyen kommunikációs háborúknak, és közben magamban anyámat emlegetgettem....

forge 2017.01.16. 19:15:42

@drontal:

Igen,sikerült röpke 4 órás várakozással reggel 8-tól kezdődően.:)

kgaben 2017.01.21. 21:45:02

@kitchen: Nem nézek én le senkit. Sajnos ez a tapasztalat. És valóban van kivétel, de az annyira kevés, hogy hihetetlen.... Nem csak a cigányok viselkednek igy.... Sokan. Ez a csordaszellem. Tegnap este megkatuk megint amikor egy részeghez hívtak minket, szó szerint idézve: "csak vigyétek már innen a faszba, shova tudjátok"... Ma este pedig a gyereksürgin majd minden szülő kiabált a triage pultnál.... És ezek nem a betegek, nem sürgősségi szempontból. Azokat előre veszik érthető okokból... Ja, és (sajnos, és innen is őszinte részvétem a szülőknek) még többet fognak várni, mert az olaszországi baleset sérültjeit is oda fogják vinni. Megnézném akkor is lesz e pofájuk így kiabálni és szidalmazni a triage pultban dolgozókat, miközben az ellátást nem ők végzik....

g0826 2017.01.22. 10:37:23

@drontal: Én sokszor hallottam, sajnos. Átlag magyar betegek 80% bunkó. Odaül a 9-kor kezdődő szakrendelésre fél 8-kor és 10-kor háborog, mert még nem került be, pedig ki van írva nem érkezési sorrendben szólítják a betegeket.

drontal 2017.01.24. 18:33:11

@g0826:

"Az átlag magyar betegek 80%- bunkó"

Azért ekkora túlzásokba ne essünk szerintem.

"Odaül a 9-kor kezdődő szakrendelésre fél 8-kor és 10-kor háborog,mert még nem került be,pedig ki van írva nem érkezési sorrendben szólítják a betegeket"

Akik egy 9 kor kezdődő rendelésre másfél órával előbb odaülnek azok feltételezem nyugdíjasok.
A rendelők előtti háborgásnak van ám egy másik verziója is amikor a beteg 3-4 órát ül egy szakrendelésen úgy,hogy egyáltalán nincs tele a váró.
Sokszor időponttal is jó másfél órás csúszások is előfordulnak.

Én elhiszem,hogy az esetek többségében nem az orvos a hibás ez miatt,de próbáld ki egyszer a rendelő előtt ülni vagy állni órákat.

g0826 2017.01.25. 19:44:50

@drontal: Perforált vakbéllel ültem 6 órát rendelő előtt. Nyikkanni nem bírtam, szidni valakit pláne. Ültem én sokat várakozva, de tudom nem a bent lévő a hibás azért mert 16 helyett 47 beteg megy és mind be akar kerülni.Miből gondolod, hogy én nem várakozom?

drappa 2017.01.28. 20:49:35

@g0826:

A perforált vakbél nem életveszélyes állapot?

drontal 2017.01.29. 17:26:54

@g0826:
Erről beszélek!! A rendelő előtt ültél perforált vakbéllel 6 órát,miközben akár ott meg is halhattál volna mielőtt bekerülsz.Nem vagyok orvos,de egy perforált vakbél nem játék,soronkívüliséget kellett volna kapjál és nem 6 órát várakoztatni a beteget a rendelő előtt.Mi lehet ettől sürgősebb egy rendelőben?

g0826 2017.01.29. 22:35:23

@drontal: A sok nagypofájú indokolatlan miatt az az 1 adott estben én nem kaptam meg amire jogosult lettem volna. A többi 20 indokolatlan volt.Ezt fogd fel.Ki a hibás az orvos, mert nem karatézza le a hőzöngőt? Vagy azok akik, minden hülyeséggel felkeresik a szakrendelést és erőszakoskodnak az asszisztenssel? Aki igazán beteg csendben ül.Nem villogott rajtam pirossal, hogy perforált a vakbelem hőzöngeni követelőzni nem volt erőm. Azok a bűnösök akik, hagyják, hogy minden hülyeséggel felkeressék az emberek a szakrendelést. Ezt kellene szankcionálni.Igen meg is halhattam volna az átlag magyar bunkósága miatt.

aLány 2017.01.30. 06:22:52

Ne haragudj, hogy ezt mondom, de aki már 1 éve jár szakrendelésre ugyan ahhoz az orvoshoz..1 év alatt egyszer sem jutott eszébe utána nézni, hogy hogy is rendel a szakorvosom mert bármi közbe jöhet pl: a megbeszélt időpont nem jó. Ráadásul nincs olyan szakrendelés ahol nincs kiírva az ajtóra vagy faliújságra a rendelési idő..csak meg kellene emelni a fenekünket elolvasni és nem a csodát várni! Én is tudom,hogy mikor rendel a szakorvosom attól függetlenül,hogy van időpontom..

forge 2017.02.08. 20:21:12

@aLány:

Vagy nem olvastad végig a posztot, vagy nem érted.
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása