Amikor az egészségügyi dolgozót alázzák meg
57 hozzászólás
2017.01.05. 05:46
Olyan hangot tud 1-2 beteg megengedni magának, hogy az valami elképesztő. És sajnos gyakran belefutok ebbe, ami őszintén szólva, volt hogy iszonyatosan megviselt és sírva adtam át a műszakot.
Tisztelt Praxis!
Régóta olvasom az oldalt, és úgy éreztem eljött az idő, hogy én is hozzá szóljak. Rengeteg panaszt és pár kedves történetet is olvastam. Szeretném megosztani az olvasókkal az én történetem. Nos én nem laikus vagyok, lassan 3 éve dolgozom egészségügyben 5. éve tanulok folyamatosan, minél jobb szakember szeretnék lenni és minél több emberen segíteni. Jelenleg dolgozom szakápolóként, és tanulok mellette. Azt gondolom, hogy megtaláltam a hivatásom, szeretem az embereket, mindenkiben próbálom a jót meglátni, és a legjobb tudásom szerint ellátni.
Érdekes, hogy mennyien szidják az ápolókat&orvosokat. Persze van,hogy néha belefut az ember 1-1 morcos emberbe és nyilván nem azt kapja amit elvár. Amit meg is értek, hiszem számomra az is cél, hogy a beteg olyan fogattatást, kedvességet,odafigyelést és ellátást kapjon mint amilyet én várnék el, hiszen én is lehet kiszolgáltatott. Azonban sokszor a jó sem elég jó. Mikor pl mint én aki a szívét-lelkét kiteszi a betegért ( fiatal vagyok, ez tény. Lehet akár erre is fogni) olyan hangnemet engednek meg maguknak már bocsánat a kifejezésért de mintha a majom seggéből rángatták volna elő, amikor az ember csak segíteni szeretne. Számtalanszor belefutottam már ebbe. Sürgősségin dolgozom, így nyilván pörgés van. De amikor kikérdezek egy beteget okkal kérdezem meg pl: Mióta tart a panasz? Van-e kezelt betegség? stb.. és nem azért mert érzéketlen tahó vagyok. Olyan hangot tud 1-2 beteg megengedni magának, hogy az valami elképesztő ( az ízes magyar káromkodást kimerítve). És sajnos gyakran belefutok ebbe, ami őszintén szólva, volt hogy iszonyatosan megviselt és sírva adtam át a műszakot, holott soha egyetlen egy beteggel sem kiabáltam,bunkóztam stb..Ilyenkor mikor hazaérek, elgondolkozom, hogy miért is képezem magam? Dolgozom? Teperek? Igyekszem?..ha az embert sz*rba sem nézik. Nyilván tisztelet a kivételnek, és távol álljon tőlem, hogy bárkit is megsértsek..Kérdem én, akkor engem mi motiváljon? A fizetésem nem fog, az eszközhiány, időhiány, magam is látom, hogy romokban az e.ü. De felkelek minden nap, és mosolyogva megyek be dolgozni. Mert megéri..pl egy kedves mosoly egy idős nénitől/gyermektől vagy egy "köszönöm nővérke"..És nem megyek ki külföldre, mert a hazámban szeretnék dolgozni és élni.
A valóság az, hogy nem csak az egészségügy van romokban..hanem a társadalom..Mivé leszünk ha nem becsüljük meg egymást..olyan nincs, hogy mindig csak az egyik fél a hibás. Tudom felesküdtünk. Ezt mi eskünek ,mások kötelességre keresztelik át, mondván: ez a maga kötelessége!.
A történetből azt akarom kihozni, hogy lássuk be emberek..mindkét fél hibás. Viselkedjünk és tiszteljük egymást, mint embertársunkat! Tömören fogalmaztam, mivel nem akartam a betegellátást részletezni, csak a viselkedésre szerettem volna kitérni. Kihalt az emberekből a pozitivitás, kedvesség, vagy az egyszerű tisztelet, normál napszakhoz megfelelő köszönés az embertársunk felé. Vajon pl Te! fordított helyzetbe elviselnéd hogy úgy beszéljenek veled mint egy kutyával, ha te valóban segíteni akarsz és figyelmes,kedves vagy? Nos, kénytelen vagyok elviselni..mert felesküdtem..másrészről nem is szeretek vitázni, én tisztelem embertársam/betegem. Nyelek egy nagyon és mosolygok tovább. Ezekbe a helyzetekbe ki gondol be? Természetes lenne, hogy én mosolygok Te pedig lehülyézel?..Nap mint nap?
Tudom, hogy ez a történtet heves vitát fog elindítani ( bár bízom benne, hogy nem), érvek,ellenérvekkel, jogos és jogtalan hozzászólásokkal. Javulni attól, semmi nem fog, csak gondolkozzunk el rajta.
Nagy bátorság kellet, hogy ezeket lemerjem írni, napok óta újra és újra legépelem, de mindig kitörlöm..féltem hogy ha ezt leírom és mások elolvassák, hogy is mondjam ismét "csúnya" szavakat kapok csak..de " a siker titka abban rejlik, hogy soha nem adtam fel semmit és nem kerestem a kifogásokat" -Florence Nightingale-.
Üdvözlettel: Egy mezei Ápolónő
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
guy 2017.01.05. 11:18:13
Nincs az ápolóknak egy olyan órájuk a tantervben, amelynek során megtanítják nekik azt, hoyg hogyan kell irányítani a panaszkodó, ideges betegeket? Ha nincs, legyen!
büdösbanya 2017.01.05. 11:22:16
Nekem hiányoznak a konkrétumok, pl. arra mit válaszoltak, hogy mióta tart a panasz, és van-e kezelt betegség?
pallasmacska 2017.01.05. 11:39:58
@guy: Miért nincs inkább az embereknek úgy általában valami viselkedéstechnikai óra, ahol megtanítják, hogy ne légy fasz senkivel?
Teljesen átérzem a posztíró panaszait. Négyszer voltam kórházban életemben, mindig a betegtársak idegesítettek a legjobban. Olyan modorban tudnak kommunikálni, hogy az elképesztő.
Teljesen átérzem a posztíró panaszait. Négyszer voltam kórházban életemben, mindig a betegtársak idegesítettek a legjobban. Olyan modorban tudnak kommunikálni, hogy az elképesztő.
Hazzuri 2017.01.05. 11:41:51
FOGATTATÁST FOGATTATÁST FOGATTATÁST FOGATTATÁST FOGATTATÁST FOGATTATÁST FOGATTATÁST FOGATTATÁST FOGATTATÁST FOGATTATÁST FOGATTATÁST FOGATTATÁST FOGATTATÁST FOGATTATÁST FOGATTATÁST FOGATTATÁST FOGATTATÁST FOGATTATÁST FOGATTATÁST FOGATTATÁST FOGATTATÁST FOGATTATÁST FOGATTATÁST FOGATTATÁST FOGATTATÁST FOGATTATÁST FOGATTATÁST FOGATTATÁST FOGATTATÁST FOGATTATÁST FOGATTATÁST FOGATTATÁST
forge 2017.01.05. 11:44:13
Kedves Poszterina,ha megengeded akkor én meg leírom a leveled tartalmának az ellenpéldáját,ami velünk történt meg 1 napja.
13 éves unokaöcsémet közel 1 éve hordja az anyja a Heim Pál gyermekbőrgyógyászati szakrendelésre az arcát,nyakát ellepő gennyes pattanások miatt.Az első gyógyszerezés nem volt hatásos így egy jóval erősebb gyógyszert írtak fel,amihez havonta laborvizsgálat szükséges.November végén voltak utoljára kontroll vizsgálaton,ekkor kapta a decemberi gyógyszeradagot illetve receptet.Az ambuláns lapon ott szerepel,hogy december végén illetve január elején ismét kontroll az esedékes labor eredménnyel,meg hát ugye kellene a következő recept..A nővérem 2 napja hívja a fenti bőrgyógyászat megadott mellékszámát időpont miatt (mert ez így működik)sikertelenül,senki nem veszi fel.Ma reggel végre sikerült elérni a telefonszámot.A nővérem és a bőrgyógyászati asszisztens párbeszéde a következő volt.
-Jó reggelt kívánok,egy időpontot szeretnék kérni Dr.X.Y doktornő rendelésére.
-Mi a baja a gyereknek,új beteg?-kérdezi a fiatal asszisztens.
-Nem új beteg,hónapok óta a doktornőhöz járunk,most lenne a havi kontroll,és a recept is kellene.
-Nem tudok adni időpontot a doktornőhöz,január végéig tele vagyunk,és a doktornő februártól már nem is lesz-közli röviden és nem túl barátságos hangnemben.
-Én értem,de a gyerek az arcával a kamaszrendelésre jár X doktornőhöz,most akkor kinek adjuk le a labort,ki fogja felírni a gyógyszert? Itt van az ambuláns lapon,hogy most kell jelentkezni nála.Most akkor mit csináljak? Hova vigyem?
-Én azt nem tudom,talán tessék jönni szerdán-mondja ekkor már türelmetlen hangon.
-Most mondta,hogy nem tud adni időpontot januárra,akkor melyik szerdára gondol? Ne haragudjon,de kezdem nem érteni amit mond-válaszolt a még mindig türelmes anya.
-Hölgyem,a doktornő minden szerdán rendel,csak a recepción sorszámot kell kérni-kezdi emelni a hangját az asszisztens hölgy.
-Ja,hogy a X.Y doktornőhöz mégis csak be lehet jutni szerdánként,csak éppen minimum 4 órát kell várni az "általános" bőrgyógyászati rendelésen úgy,hogy kontrollra vagyunk visszarendelve a "kamaszrendelésre"? Mondjuk kezdhette volna ezzel is,így nem beszéltünk volna el egymás mellett közel 7 perce-közölte a nővérem.
-Nekem erre nincs időm,ha nem jó ez a megoldás akkor tessenek elmenni máshova-utasította a nővéremet az egészségügyi dolgozó,majd köszönés helyett letette a telefont.
Most akkor csendben megkérdezem,hogy a beteggel vagy a hozzátartozóval ilyen stílusban beszélő egészségügyi dolgozó vagy asszisztens megérdemli a tiszteletet? Nem azt érdemelné,hogy jól elküldjék minden ilyen alkalommal az édes anyjába? Nehezére esett volna már az elején érthetően elmondani,hogy ebben az esetben mi a teendő? És milyen kijelentés az,hogy "el kell menni máshova"? Hogy jön ehhez egy asszisztens,hogy ilyen kijelentést tegyen a betegnek,aki próbál belőle érthető választ kiszedni a kérdésére,ami nem utolsósorban a munkakörével függ össze? Ha a testvéremmel ezt a hangnemet megütötte reggel 9 kor, akkor még a mai nap folyamán vajon hány szülővel fogja ugyanezt a pimasz stílust megengedni?
13 éves unokaöcsémet közel 1 éve hordja az anyja a Heim Pál gyermekbőrgyógyászati szakrendelésre az arcát,nyakát ellepő gennyes pattanások miatt.Az első gyógyszerezés nem volt hatásos így egy jóval erősebb gyógyszert írtak fel,amihez havonta laborvizsgálat szükséges.November végén voltak utoljára kontroll vizsgálaton,ekkor kapta a decemberi gyógyszeradagot illetve receptet.Az ambuláns lapon ott szerepel,hogy december végén illetve január elején ismét kontroll az esedékes labor eredménnyel,meg hát ugye kellene a következő recept..A nővérem 2 napja hívja a fenti bőrgyógyászat megadott mellékszámát időpont miatt (mert ez így működik)sikertelenül,senki nem veszi fel.Ma reggel végre sikerült elérni a telefonszámot.A nővérem és a bőrgyógyászati asszisztens párbeszéde a következő volt.
-Jó reggelt kívánok,egy időpontot szeretnék kérni Dr.X.Y doktornő rendelésére.
-Mi a baja a gyereknek,új beteg?-kérdezi a fiatal asszisztens.
-Nem új beteg,hónapok óta a doktornőhöz járunk,most lenne a havi kontroll,és a recept is kellene.
-Nem tudok adni időpontot a doktornőhöz,január végéig tele vagyunk,és a doktornő februártól már nem is lesz-közli röviden és nem túl barátságos hangnemben.
-Én értem,de a gyerek az arcával a kamaszrendelésre jár X doktornőhöz,most akkor kinek adjuk le a labort,ki fogja felírni a gyógyszert? Itt van az ambuláns lapon,hogy most kell jelentkezni nála.Most akkor mit csináljak? Hova vigyem?
-Én azt nem tudom,talán tessék jönni szerdán-mondja ekkor már türelmetlen hangon.
-Most mondta,hogy nem tud adni időpontot januárra,akkor melyik szerdára gondol? Ne haragudjon,de kezdem nem érteni amit mond-válaszolt a még mindig türelmes anya.
-Hölgyem,a doktornő minden szerdán rendel,csak a recepción sorszámot kell kérni-kezdi emelni a hangját az asszisztens hölgy.
-Ja,hogy a X.Y doktornőhöz mégis csak be lehet jutni szerdánként,csak éppen minimum 4 órát kell várni az "általános" bőrgyógyászati rendelésen úgy,hogy kontrollra vagyunk visszarendelve a "kamaszrendelésre"? Mondjuk kezdhette volna ezzel is,így nem beszéltünk volna el egymás mellett közel 7 perce-közölte a nővérem.
-Nekem erre nincs időm,ha nem jó ez a megoldás akkor tessenek elmenni máshova-utasította a nővéremet az egészségügyi dolgozó,majd köszönés helyett letette a telefont.
Most akkor csendben megkérdezem,hogy a beteggel vagy a hozzátartozóval ilyen stílusban beszélő egészségügyi dolgozó vagy asszisztens megérdemli a tiszteletet? Nem azt érdemelné,hogy jól elküldjék minden ilyen alkalommal az édes anyjába? Nehezére esett volna már az elején érthetően elmondani,hogy ebben az esetben mi a teendő? És milyen kijelentés az,hogy "el kell menni máshova"? Hogy jön ehhez egy asszisztens,hogy ilyen kijelentést tegyen a betegnek,aki próbál belőle érthető választ kiszedni a kérdésére,ami nem utolsósorban a munkakörével függ össze? Ha a testvéremmel ezt a hangnemet megütötte reggel 9 kor, akkor még a mai nap folyamán vajon hány szülővel fogja ugyanezt a pimasz stílust megengedni?
badger 2017.01.05. 11:44:32
@guy: konfliktuskezelés csak úgy lehet, ha a másik fél is érdekelt benne, de amíg a balhézás és a hőzöngés a lényeg, addig a magatartástudományok kandidátusa is tehetetlen egy ilyen helyzetben, ezért van a biztiőr. Ha elvégez egy kommunikációs traininget egy ápoló attól még nem lesz kevesebb a kötekedő verekedő hülye fasz. Biztos van amúgy ilyen kommunikációs tantárgy egészségügyi főiskolai karon. Orvosin is van.
gchg 2017.01.05. 11:55:25
"A valóság az, hogy nem csak az egészségügy van romokban, hanem a társadalom." Végre valaki kimondta!
badger 2017.01.05. 11:58:08
@forge: ez még nem is tűnik egetrengető bunkóságnak. Adott egy hülye helyzet, hogy az orvos már ekkortól nem rendel, minden időpont be van telve, az asszisztens nem tudja hogy mi lesz, halvány lila gőze sincs hogy hogy lesz a jövőben a rendelés, már 7 perce beszél egy szülővel, közben meg pörgetné a rendelést amikor kint vár x beteg, nem ér rá foglalkozni az anyukával mert ezzel feltartja, valamivel meg le kell rázni: tessék akkor szerdán bejönni. Ez van ha egy ember egy seggel 10 lovat ül meg. Túlhajszoltság, düh, lerázás, közöny. Ezzel kell számolni, nem kell ennyire megsértődni.
Vadalmaaaaa 2017.01.05. 12:27:01
Egyetértek, olyn nincs ,hogy mindig csak az egyik fél a hibàs. Lehet,hogy,ha GYAKRAN belefut kàromkodò betegbe,azért Ön is elronthat valamit. Szerintem érdemes egy kis önvizsgàlatot tartani, mit tehetne màsként.
Édesanyàm egy sìró idôs bàcsit talàlt egy rendelöben,akinek azt mondta egy vidéki orvosno,hogy :"tartós tejet,kabàtot màr ne vegyen". A bàcsit a hangnem bàntotta,hiszen azt o is tudja,hogy az emberi elet véges.
Vannak minôsîthetetlen hangnemben beszélö egészségügyi dolgozók is szép szàmmal.
Édesanyàm egy sìró idôs bàcsit talàlt egy rendelöben,akinek azt mondta egy vidéki orvosno,hogy :"tartós tejet,kabàtot màr ne vegyen". A bàcsit a hangnem bàntotta,hiszen azt o is tudja,hogy az emberi elet véges.
Vannak minôsîthetetlen hangnemben beszélö egészségügyi dolgozók is szép szàmmal.
mechanikus körte 2017.01.05. 12:35:21
@forge: És ez hogy jön a posztoló problémájához?:D Miért kell parasztnak lenni az udvarias asszisztenssel, nővérrel, vagy akár orvossal, arra mi a magyarázat? Magam is vigasztaltam már 40-es, egyébként nagyon jókedélyű, talpraesett doktornőt, akit annyira kikészített egy bunkó beteg, hogy sírva fakadt, pedig ez nagyon nem jellemző rá. És nem egyedi eset az övé, láttam beteget, aki bottal verte az orvosi szoba ajtaját, mert neki azonnal kellett a recept, nem ért rá 5 percig, amíg az orvos a mosdóban volt. Lehet bőven példákat hozni innen is, meg onnan is, tessék szépen tudomásul venni, hogy a betegek sem szentek.
guy 2017.01.05. 14:10:48
@badger: Szerintem több dolog is fontos a konfliktuskezelésben, pl.:
1. akivel szemben bunkó valaki, az tanulja meg ezt kezelni, és szinte leperegjen róla - valószínűleg ez tanulható, ha magától nem megy
2. hogyan kerekedjünk afölé, aki velünk szemben per pillanat bunkó - szerintem ez is tanulható, nyilván 100%-os megoldás nincs
3. Nem lehet megtanítani többmillió embert arra, hogy veszélyhelyzetben (mert a beteg abban érzi magát) ne legyen bunkó. A töbsség nyilván nem az, de egy ügyfélkörnyezetben lévő dolgozót valószínűleg sokkal egyszerűbb megtanítani a fenti kettőre, mint a többmillió viselkedéshiányos számára tanfolyamokat tartani a fentiekről, mivel az ténylegesen lehetetlen. Ha pedig az ügyfélkapcsolatban lévő dolgozókat megtanítják erre, amíg dolgoznak, lehet, hogy ragad is rájuk valami.
1. akivel szemben bunkó valaki, az tanulja meg ezt kezelni, és szinte leperegjen róla - valószínűleg ez tanulható, ha magától nem megy
2. hogyan kerekedjünk afölé, aki velünk szemben per pillanat bunkó - szerintem ez is tanulható, nyilván 100%-os megoldás nincs
3. Nem lehet megtanítani többmillió embert arra, hogy veszélyhelyzetben (mert a beteg abban érzi magát) ne legyen bunkó. A töbsség nyilván nem az, de egy ügyfélkörnyezetben lévő dolgozót valószínűleg sokkal egyszerűbb megtanítani a fenti kettőre, mint a többmillió viselkedéshiányos számára tanfolyamokat tartani a fentiekről, mivel az ténylegesen lehetetlen. Ha pedig az ügyfélkapcsolatban lévő dolgozókat megtanítják erre, amíg dolgoznak, lehet, hogy ragad is rájuk valami.
Nancsibacsi 2017.01.05. 14:28:18
Kedves Poszerina! Ha elmennél fodrászhoz, ülnél ott 8 órát fűtetlen helységben, drogosok, részegek és hajléktalanok között, aztán a fodrász méltóztatna 5 percet rád szánni hogy feltegyen olyan kérdéseket amiket jellemzően már 4 és 6 órával korábban is megkérdeztek tőled - megnézném én is, hogy milyen hangnemben beszélnél vele.
Az a szolgáltatás amit nyújtotok az SBOn SZAR! Nem miattad, nem a hozzáállásod miatt szar, de szar. Hiába teszed ki a lelked - akkor is szar lesz. És nyilván rajtad csattan az ostor, nem a felelősökön, hiszen te vagy a fronton. Most mondhatod azt, hogy a fodrász az más, mert az egy piaci szolgáltatás, tehát NYILVÁN kinyalják a seggét a vevőnek: a gond csak ott van, hogy az EÜ is elveszi ELŐRE a pénzemet, így NEM TUDOK VÁLASZTANI hogy melyik szolgáltatót vegyem igénybe. Ha magánkórházba mehetnék, és ott fel tudnám használni a TB-be befizetett (és munkáltatóm által szintén befizetett) kisebb vagyont (lassan egy fél ház ára), akkor soha a büdös életben nem találkoznál velem az állami fenntartású SBOn. Sajnos azonban ezt nem tehetem meg, mert a rendszer kényszerít arra, hogy drága pénzen SZART vegyek, nálatok. Emiatt kissé ideges lesz az ember, és csúnyán beszél. Erről szól a történet.
Az a szolgáltatás amit nyújtotok az SBOn SZAR! Nem miattad, nem a hozzáállásod miatt szar, de szar. Hiába teszed ki a lelked - akkor is szar lesz. És nyilván rajtad csattan az ostor, nem a felelősökön, hiszen te vagy a fronton. Most mondhatod azt, hogy a fodrász az más, mert az egy piaci szolgáltatás, tehát NYILVÁN kinyalják a seggét a vevőnek: a gond csak ott van, hogy az EÜ is elveszi ELŐRE a pénzemet, így NEM TUDOK VÁLASZTANI hogy melyik szolgáltatót vegyem igénybe. Ha magánkórházba mehetnék, és ott fel tudnám használni a TB-be befizetett (és munkáltatóm által szintén befizetett) kisebb vagyont (lassan egy fél ház ára), akkor soha a büdös életben nem találkoznál velem az állami fenntartású SBOn. Sajnos azonban ezt nem tehetem meg, mert a rendszer kényszerít arra, hogy drága pénzen SZART vegyek, nálatok. Emiatt kissé ideges lesz az ember, és csúnyán beszél. Erről szól a történet.
g0826 2017.01.05. 14:32:43
@guy: Erre lenne 1 egyszerű mód:aki bunkó kivágni a kórház elé menjen Isten hírével, biztos megszűnne a nagy arc, és hőzöngés, csicskáztatás.Biztos vagyok benne már ettől az 1 dologtól is csökkenne az elvándorlás. Magam ellen beszélek, de a poszter jobban járna külföldön több a fizetés, a betegek jobban neveltek és sokkal kevesebb a munka,megbecsülnék. Az emberek jó része nálunk azt hiszi az ápoló és az orvos az ő szolgája.
Tempus.Anh 2017.01.05. 14:42:14
@guy: Nem vagy köteles elviselni valaki bunkóságát. Erre semmi nem jogosítja fel az illetőt. Sem a betegsége, sem a hangyafasznyi "téjbéje", amit vagy befizet, vagy nem.
Aki bunkóval támad, azt bunkóval verik le.
Alapszabály.
Aki bunkóval támad, azt bunkóval verik le.
Alapszabály.
sZulamith 2017.01.05. 14:44:36
Hát igen, a beteg az beteg. Kitudja mióta érzi, kínlódik a betegségével. Ingerült, és az első adandó alkalommal,pláne amikor egy fiatal nővérrel kerül össze, kijön belőle. Szerintem erre is fel kell készülnie annak aki ezt a hivatást választja, és ne vegye a lelkére. Rázza le, mint kutya a vizet:)
Nancsibacsi 2017.01.05. 14:52:14
@guy: "mint a többmillió viselkedéshiányos"
Na várjál, de ezt a megalázkodok, és tűrök míg meg nem döglök viselkedést hol máshol is kell alkalmazni az EÜn kívül? Mert nekem most hirtelen egy másik szolgáltató se jut eszembe. Most mondhatnád hogy "a hivatalban", de nem, mert ma már sok mindent el lehet intézni neten keresztül, ami kevés miatt meg be kell menni "a hivatalba", azt jellemzően 5 perc alatt elintézem. Tavaly jártam NAV-ban, kormányablaknál többször, intéztem önkormányzati ügyet - és minden olyan gördülékenyen ment, hogy az állam leesett. Egyedül a kib.szott EÜ - az nem bír egy centit se fejlődni. Az EÜben semmi más nem biztos, csak:
- Várnod kell végtelen sokat
- VAGY! Ha megvan az a bizonyos "mozdulat" (átadod a pénzt), akkor beindulnak a csikorgó fogaskerekek. Adsz egy 20ezrest, és rögtön nem kell várnod - nem 2 hónapra van időpont, hanem jöjjön most be. Ha átadtad a pénzt, van MINDEN - akár agyműtét is holnap, vagy szívtranszplantáció.
Hát ne haragudj, de nem - kurvára nem vagyok ezt hajlandó ezt a viselkedést az EÜ miatt felvenni. Nőjjenek fel ők is a szolgáltatói feladathoz, mint a többi állami alkalmazott, aki abból él amit én szarok.
Na várjál, de ezt a megalázkodok, és tűrök míg meg nem döglök viselkedést hol máshol is kell alkalmazni az EÜn kívül? Mert nekem most hirtelen egy másik szolgáltató se jut eszembe. Most mondhatnád hogy "a hivatalban", de nem, mert ma már sok mindent el lehet intézni neten keresztül, ami kevés miatt meg be kell menni "a hivatalba", azt jellemzően 5 perc alatt elintézem. Tavaly jártam NAV-ban, kormányablaknál többször, intéztem önkormányzati ügyet - és minden olyan gördülékenyen ment, hogy az állam leesett. Egyedül a kib.szott EÜ - az nem bír egy centit se fejlődni. Az EÜben semmi más nem biztos, csak:
- Várnod kell végtelen sokat
- VAGY! Ha megvan az a bizonyos "mozdulat" (átadod a pénzt), akkor beindulnak a csikorgó fogaskerekek. Adsz egy 20ezrest, és rögtön nem kell várnod - nem 2 hónapra van időpont, hanem jöjjön most be. Ha átadtad a pénzt, van MINDEN - akár agyműtét is holnap, vagy szívtranszplantáció.
Hát ne haragudj, de nem - kurvára nem vagyok ezt hajlandó ezt a viselkedést az EÜ miatt felvenni. Nőjjenek fel ők is a szolgáltatói feladathoz, mint a többi állami alkalmazott, aki abból él amit én szarok.
Tempus.Anh 2017.01.05. 14:57:02
@Nancsibacsi: Ha annyit kellene az eü. szolgáltatásért fizetned, amennyit az valóban ér, nem győznéd gatyával.
Úgyhogy örülj ennek a nagyon pazarló seggkinyalós rendszernek, amíg teheted, mert a következő az keservesen megfizethetetlen lesz.
Úgyhogy örülj ennek a nagyon pazarló seggkinyalós rendszernek, amíg teheted, mert a következő az keservesen megfizethetetlen lesz.
Hóhér az utolsó barátod · http://internetszemete.blog.hu 2017.01.05. 15:04:31
@Tempus.Anh: mexólalt a hivatásának élő "orvos"...
Hóhér az utolsó barátod · http://internetszemete.blog.hu 2017.01.05. 15:06:53
Elhiszem, hogy van olyan eü-s, akit méltatlanul ér sérelem a betegek részéről, de én többségében pont az ellenkezőjét tapasztaltam.
Az eü-s tahó a betegekkel, ok nélkül (pontosabban a beteg biztosan nem tehet róla), a beteg tahó az egészségügyi dolgozóval, mert ahogy mondani szokás, "amilyen az adjonisten..." - ha velem lekezelően bánik orvos vagy ápoló vagy adminisztrátor, vele szemben én sem leszek egy kultúrlény.
Az eü-s tahó a betegekkel, ok nélkül (pontosabban a beteg biztosan nem tehet róla), a beteg tahó az egészségügyi dolgozóval, mert ahogy mondani szokás, "amilyen az adjonisten..." - ha velem lekezelően bánik orvos vagy ápoló vagy adminisztrátor, vele szemben én sem leszek egy kultúrlény.
Tempus.Anh 2017.01.05. 15:12:03
@Hóhér az utolsó barátod: Te ilyenkor hogyhogy nem akasztottakat nekrofilizálsz, Oberhenker ?
látjátok feleim szümtükkel 2017.01.05. 15:14:29
@forge:
Tiszteletem minden naívnak. Szóval ezt úgy kell csinálni, hogy ha az embernek az orvos azt mondja jöjjön ekkor ( de ha nem mondja akkor is ), akkor a lehető legközelebbi időpontban ( felénk reggel 7-8, délután 13-14 óra közt ) fel kell hívni az időpontot osztogató személyt, és kérni kell tőle egy időpontot azzal, hogy x napra kellene. Mert az orvos azt mondta. Lehet nap megjelölése nélkül is kérni, akár naponta is. Egyik időpont majd csak beválik.
Mellesleg felénk a gasztroenteorológiai szakrendelésre két-két és fél hónapra adnak időpontot. Ha azonban az ember elmegy valameylik orvos magánrendelésére, akkor már másnap megjelenhet a szakrendelésen, és ellátják.
Érti ezt valaki? Főleg ottan, ahol a szakellátást szervezik?
Tiszteletem minden naívnak. Szóval ezt úgy kell csinálni, hogy ha az embernek az orvos azt mondja jöjjön ekkor ( de ha nem mondja akkor is ), akkor a lehető legközelebbi időpontban ( felénk reggel 7-8, délután 13-14 óra közt ) fel kell hívni az időpontot osztogató személyt, és kérni kell tőle egy időpontot azzal, hogy x napra kellene. Mert az orvos azt mondta. Lehet nap megjelölése nélkül is kérni, akár naponta is. Egyik időpont majd csak beválik.
Mellesleg felénk a gasztroenteorológiai szakrendelésre két-két és fél hónapra adnak időpontot. Ha azonban az ember elmegy valameylik orvos magánrendelésére, akkor már másnap megjelenhet a szakrendelésen, és ellátják.
Érti ezt valaki? Főleg ottan, ahol a szakellátást szervezik?
she_wolf 2017.01.05. 15:25:11
@Nancsibacsi:
"Nőjjenek fel ők is a szolgáltatói feladathoz, mint a többi állami alkalmazott, aki abból él amit én szarok."
Vaszmakogszmájdírfrend?
A kalitkás ügyintéző micikénél nagyobb király nincsen is! Le lehet gurulni a nővérekről. Neked is.
"Sajnos azonban ezt nem tehetem meg, mert a rendszer kényszerít arra, hogy drága pénzen SZART vegyek, nálatok. Emiatt kissé ideges lesz az ember, és csúnyán beszél."
Ércsük. Tehát azért, mert a szar rendszer belekényszerít egy szar helyzetbe, te késztetést érzel, hogy felrúgdosd az első utadba kerülő egészségügyi szakdolgozót. Mert együtt szoptok. A szar rendszer miatt. Világos.
"Nőjjenek fel ők is a szolgáltatói feladathoz, mint a többi állami alkalmazott, aki abból él amit én szarok."
Vaszmakogszmájdírfrend?
A kalitkás ügyintéző micikénél nagyobb király nincsen is! Le lehet gurulni a nővérekről. Neked is.
"Sajnos azonban ezt nem tehetem meg, mert a rendszer kényszerít arra, hogy drága pénzen SZART vegyek, nálatok. Emiatt kissé ideges lesz az ember, és csúnyán beszél."
Ércsük. Tehát azért, mert a szar rendszer belekényszerít egy szar helyzetbe, te késztetést érzel, hogy felrúgdosd az első utadba kerülő egészségügyi szakdolgozót. Mert együtt szoptok. A szar rendszer miatt. Világos.
she_wolf 2017.01.05. 15:32:27
@Hóhér az utolsó barátod:
Hányszor olvastál te itt olyan posztot, ami arról szól, hogy a paraszt beteg mit művel és hogyan beszél az egészségügyi dolgozóval (jellemzően a nővérekre gondolok)?
Ez a blog egyirányú, legfeljebb eü-s dolgozó hozzászólásából értesülhetsz arról, hogy a betegek mire képesek, és legfeljebb akkor, amikor index címlapos a poszt (mint most is), mert egyéblént a légy sem szarja le.
És amíg az igen k. olvasó notóriusan leszolgáltatózza az állami egészségügyet (magyarul: vaksi!), addig nem nagyon van miről beszélni.
Hányszor olvastál te itt olyan posztot, ami arról szól, hogy a paraszt beteg mit művel és hogyan beszél az egészségügyi dolgozóval (jellemzően a nővérekre gondolok)?
Ez a blog egyirányú, legfeljebb eü-s dolgozó hozzászólásából értesülhetsz arról, hogy a betegek mire képesek, és legfeljebb akkor, amikor index címlapos a poszt (mint most is), mert egyéblént a légy sem szarja le.
És amíg az igen k. olvasó notóriusan leszolgáltatózza az állami egészségügyet (magyarul: vaksi!), addig nem nagyon van miről beszélni.
she_wolf 2017.01.05. 15:39:57
@látjátok feleim szümtükkel:
"Mellesleg felénk a gasztroenteorológiai szakrendelésre két-két és fél hónapra adnak időpontot. Ha azonban az ember elmegy valameylik orvos magánrendelésére, akkor már másnap megjelenhet a szakrendelésen, és ellátják."
Ez teljesen logikus és normális. Nem tudom, mi nem érthető ezen?:(
Az állami eü.-ben panaszod van, beutalnak szakrendelésre, ott pedig időpontot kapsz. Az időpont attól függ, hogy előtted hányan jelentkeztek még be ugyanarra a vizsgálatra.
Nézd meg egy-egy kórház területi/létszámi lefedettségét, és rögtön megérted, miért kapsz akár már másnapra időpontot magánintézményben.
Egyszerűbben: az állami kórházakban sok az eszkimó (beteg) és kevés a fóka (személyi és eszközi háttér). Ennyi.
"Mellesleg felénk a gasztroenteorológiai szakrendelésre két-két és fél hónapra adnak időpontot. Ha azonban az ember elmegy valameylik orvos magánrendelésére, akkor már másnap megjelenhet a szakrendelésen, és ellátják."
Ez teljesen logikus és normális. Nem tudom, mi nem érthető ezen?:(
Az állami eü.-ben panaszod van, beutalnak szakrendelésre, ott pedig időpontot kapsz. Az időpont attól függ, hogy előtted hányan jelentkeztek még be ugyanarra a vizsgálatra.
Nézd meg egy-egy kórház területi/létszámi lefedettségét, és rögtön megérted, miért kapsz akár már másnapra időpontot magánintézményben.
Egyszerűbben: az állami kórházakban sok az eszkimó (beteg) és kevés a fóka (személyi és eszközi háttér). Ennyi.
Tempus.Anh 2017.01.05. 15:44:13
@she_wolf: Prosit Neujahr, kedves barátnőm :)
Igen, ez a felület az eü. lejáratására van kidolgozva, egyszerűen azért, mert
- az eü.-t nyakán lehet fogni az altruizmusa, empátiája és nem utolsósorban ilyen-olyan esküje révén ;
- az eü. nem rúg vissza, nem perel be becsületsértésért, amolyan lelki hányászacskó, psychés köpőláda, indulatlevezető boxzsák ;
- "a betegnek mindig igaza van..." bekezdésű axiómába kapaszkodva lép be az ajtón az olyan beteg, aki
- "a tébéért nekem minden jár" és "az egészségügy az én pénzemből él" c. téveszmerendszer gyógyíthatatlan megszállotja...usw.
A fentiek figyelembevételével nem is olyan furcsa az, hogy a fenti posztok szokatlanul ritkák.
Igen, ez a felület az eü. lejáratására van kidolgozva, egyszerűen azért, mert
- az eü.-t nyakán lehet fogni az altruizmusa, empátiája és nem utolsósorban ilyen-olyan esküje révén ;
- az eü. nem rúg vissza, nem perel be becsületsértésért, amolyan lelki hányászacskó, psychés köpőláda, indulatlevezető boxzsák ;
- "a betegnek mindig igaza van..." bekezdésű axiómába kapaszkodva lép be az ajtón az olyan beteg, aki
- "a tébéért nekem minden jár" és "az egészségügy az én pénzemből él" c. téveszmerendszer gyógyíthatatlan megszállotja...usw.
A fentiek figyelembevételével nem is olyan furcsa az, hogy a fenti posztok szokatlanul ritkák.
badger 2017.01.05. 15:47:38
@guy: Jééé, a blog színvonalához képest veled igen jó társalogni. Ezt minden hátsó szándék, szarkazmus nélkül mondom és abszolút pozitívumként értem. Amiket felsorolsz az tök igaz meg jogos. Én ahogy megfigyeltem van egy alapvető ösztönös konfliktuskezelés. . A fiatalok még megpróbálják csillapítani a kedélyeket, aki 5-15 éve gályázik, és kiégett az inkább belemegy a konfliktusokba, illetve a kisebb hajcihőkre is jobban ugrik. Az idősebbek meg kihátrálnak " volt már ilyenbe számtalanszor részem, tökömnek sem hiányzik ez" . Ez olyan mint az empátia, valamit lehet róla oktatni, de sose lehet megtanítani egy emócionális készséget. Az eü-nek respekt kéne. Külföldön is veszélyelben érzik magukat, mégsem viselkednek magyar módjára. Van visszatartó erő, van következménye egy ilyen dolognak, társadalmilag nem elfogadott egy közintézményben cirkuszolni. Magyarországon sem mindenhol, pl. bankban óriási cirkuszolást még nem láttam, nem elfogadott, de egy SBO-n az nagyon laza műszak ha csak 3 balhés van. Lehet fontosabb a pénzintézmény mint a kórház?
swiss blend 2017.01.05. 15:53:49
@forge:
Én kísérőként három esetben voltam ezen a kamaszrendelésen pár hónappal ezelőtt, de olyan nagy tumultust egyszer sem láttam.Időpontra mentünk, és alkalmanként 4-5 gyereknél több nem volt több. Furának tartom,hogy januárra már nincs időpont egy kontroll ellenőrzésre.
Én kísérőként három esetben voltam ezen a kamaszrendelésen pár hónappal ezelőtt, de olyan nagy tumultust egyszer sem láttam.Időpontra mentünk, és alkalmanként 4-5 gyereknél több nem volt több. Furának tartom,hogy januárra már nincs időpont egy kontroll ellenőrzésre.
swiss blend 2017.01.05. 16:02:13
@Tempus.Anh:
Nincs igazad teljes mértékben,mert vannak emberek (elég sokan is)akik nagyon magas eü.hozzájárulást fizetnek és őket ugyanúgy elküldik a francba,ugyanolyan ellátást kapnak mint az aki a minimumot fizeti,ugyanúgy várniuk kell órákat,heteket,hónapokat,ugyanolyan lepukkant kórteremben fekszenek a hepehupás ágyon,ugyanolyan moslékot kapnak enni.
Szóval ne csináljunk úgy mint ha ez teljesen ingyen lenne,mert sok ember nem ingyen élősködik az eü.-n.
Nincs igazad teljes mértékben,mert vannak emberek (elég sokan is)akik nagyon magas eü.hozzájárulást fizetnek és őket ugyanúgy elküldik a francba,ugyanolyan ellátást kapnak mint az aki a minimumot fizeti,ugyanúgy várniuk kell órákat,heteket,hónapokat,ugyanolyan lepukkant kórteremben fekszenek a hepehupás ágyon,ugyanolyan moslékot kapnak enni.
Szóval ne csináljunk úgy mint ha ez teljesen ingyen lenne,mert sok ember nem ingyen élősködik az eü.-n.
szabidoki 2017.01.05. 16:05:07
@guy: speciel van kommunikációs tréning, de az feltételezi hogy mindkét fél a kommunikációban érdekelt nem pedig a cirkuszolásban.
she_wolf 2017.01.05. 16:05:26
@Tempus.Anh:
Neked is boldog új évet!:)
A hazai egészségügy a legkiválóbb terep arra, hogy jól megmondjuk a magunkét, ha ránk néztek a tikok.
Lehetőleg objektíven belegondolni az ok-okozati összefüggésekbe viszont már fárasztó. Nem baj, pihenünk egyet, aztán holnap megint jól megírjuk a magunkét.
És észre se vesszük, de megint elmúlik 10-20 év, amikor is majd még rosszabbak lesznek a viszonyok, és noszatalgiával gondolunk arra, hogy most min háborodtunk fel.
Ebben viszont már akkora gyakorlatunk van, hogy mindenkit verünk Európában!
Neked is boldog új évet!:)
A hazai egészségügy a legkiválóbb terep arra, hogy jól megmondjuk a magunkét, ha ránk néztek a tikok.
Lehetőleg objektíven belegondolni az ok-okozati összefüggésekbe viszont már fárasztó. Nem baj, pihenünk egyet, aztán holnap megint jól megírjuk a magunkét.
És észre se vesszük, de megint elmúlik 10-20 év, amikor is majd még rosszabbak lesznek a viszonyok, és noszatalgiával gondolunk arra, hogy most min háborodtunk fel.
Ebben viszont már akkora gyakorlatunk van, hogy mindenkit verünk Európában!
she_wolf 2017.01.05. 16:15:07
@swiss blend:
Gondolom, nem véletlen, hogy nem nyúlnak hozzá az egészségügy financiális problémájához ebben a vonatkozásban. Nem találsz olyan megoldást, ami a jelenlegi (Magyarországra vetítve mondható, hogy a mindenkori) gazdasági mutatóink mellett működőképes lenne.
Nem választható le teljesen a magánellátás az államiról, kötelező jellegű kapcsolódási pontok vannak, és mint tudjuk, közös lónak túros a háta:(
Gondolom, nem véletlen, hogy nem nyúlnak hozzá az egészségügy financiális problémájához ebben a vonatkozásban. Nem találsz olyan megoldást, ami a jelenlegi (Magyarországra vetítve mondható, hogy a mindenkori) gazdasági mutatóink mellett működőképes lenne.
Nem választható le teljesen a magánellátás az államiról, kötelező jellegű kapcsolódási pontok vannak, és mint tudjuk, közös lónak túros a háta:(
zellerlevél 2017.01.05. 16:19:27
@Tempus.Anh: És akkor jöhet a kérdés, hogy mi volt előbb, a tyúk, vagy tojás...(Ki támadott először bunkóval.)
Szerintem pont az lenne a lényeg, hogy legyen, aki megszakítja ezt az ördögi kört.
Szerintem pont az lenne a lényeg, hogy legyen, aki megszakítja ezt az ördögi kört.
2017.01.05. 16:43:54
"teccettek volna forradalmat csinálni!"
Tempus.Anh 2017.01.05. 16:45:21
@swiss blend: Északkelet ill. kelet felé kellene átlépni egyszer a trianoni országhatárt és körülszimatolni utódállamaink kórházaiban, az ottani viszonyokat jól megszemlélve.
Azután pedig hazajönni és megilletődve, könnyek közt leborulni a magyar nővér és orvos előtt.
Azután pedig hazajönni és megilletődve, könnyek közt leborulni a magyar nővér és orvos előtt.
Tempus.Anh 2017.01.05. 16:46:00
@zellerlevél: Valóban, az ördögi kör megszakítása lenne a lényeg.
látjátok feleim szümtükkel 2017.01.05. 17:02:06
@she_wolf:
Persze, mire két-három hónapos várakozási időkkel körbe járod amit kell, addig megesz a rák.
Azt magarázd már meg, hogy az az orvos, aki két hónapra tud fogadni, a magánrendelés utáni napon miért tud fogdni ugyan ott, ahol korábban csak két hónap múlva ért volna rá? Kapisgálod mit nem birok érteni?
Persze, mire két-három hónapos várakozási időkkel körbe járod amit kell, addig megesz a rák.
Azt magarázd már meg, hogy az az orvos, aki két hónapra tud fogadni, a magánrendelés utáni napon miért tud fogdni ugyan ott, ahol korábban csak két hónap múlva ért volna rá? Kapisgálod mit nem birok érteni?
látjátok feleim szümtükkel 2017.01.05. 17:03:42
@she_wolf: "Ez a blog egyirányú,..."
Senki nem tiltja, hogy csinálj egy másik irányú, esetleg két vagy több irányú blogot. Rajta!
Senki nem tiltja, hogy csinálj egy másik irányú, esetleg két vagy több irányú blogot. Rajta!
látjátok feleim szümtükkel 2017.01.05. 17:09:01
@she_wolf: "Nem választható le teljesen a magánellátás az államiról, ..."
Télleg. Az ügyeletet az orvosok magánvállalkozóként ( mostmár katásként ) végzik korlátlan óraszámban. Ha alkalmazottént végeznék, akkor bezony kemnény túlórapénz meg akármi járna nekik. Így ha szólnak, akkor köteles rohanni. De ez nem a beteg gondja, és nem is azoké akik az egészségügyi járulékokat fizetik.
Télleg. Az ügyeletet az orvosok magánvállalkozóként ( mostmár katásként ) végzik korlátlan óraszámban. Ha alkalmazottént végeznék, akkor bezony kemnény túlórapénz meg akármi járna nekik. Így ha szólnak, akkor köteles rohanni. De ez nem a beteg gondja, és nem is azoké akik az egészségügyi járulékokat fizetik.
látjátok feleim szümtükkel 2017.01.05. 17:11:24
@Tempus.Anh: "Azután pedig hazajönni és megilletődve, könnyek közt leborulni a magyar nővér és orvos előtt."
Kár, hogy a poszt éppn nem az orvosokról és a nővérekről, hanem a rendszerről szól. Plusz a rendszerbe belehülyülő alkalmazottról, aki nem tud normális választ adni ( mert nem ő tehet róla ) arra mit a poszt feszeget.
Kár, hogy a poszt éppn nem az orvosokról és a nővérekről, hanem a rendszerről szól. Plusz a rendszerbe belehülyülő alkalmazottról, aki nem tud normális választ adni ( mert nem ő tehet róla ) arra mit a poszt feszeget.
Antalbaba 2017.01.05. 17:14:17
"Tudom felesküdtünk."
Hát NEM!!! Még az orvosok sem kussolásra, nyelésre, alázásra esküdtek fel, de a szakdolgozók emellett a szegénységi fogadalmat sem tették le. Szóval alapvetően két ember kommunikációjáról van szó, és nem, MINDENT nem tűrök el SENKITŐL:-( Vannak persze feszült helyzetek (ha éjjel 3-kor dől a vér a kezemből, éppen lesz@rom, hogy a nagyszüleim között volt-e daganatos, vagy elmebeteg), de ha alapvetően emberként és nem kutyaként szólnánk egymáshoz, jóval kevesebb lenne a felesleges stressz.
Hát NEM!!! Még az orvosok sem kussolásra, nyelésre, alázásra esküdtek fel, de a szakdolgozók emellett a szegénységi fogadalmat sem tették le. Szóval alapvetően két ember kommunikációjáról van szó, és nem, MINDENT nem tűrök el SENKITŐL:-( Vannak persze feszült helyzetek (ha éjjel 3-kor dől a vér a kezemből, éppen lesz@rom, hogy a nagyszüleim között volt-e daganatos, vagy elmebeteg), de ha alapvetően emberként és nem kutyaként szólnánk egymáshoz, jóval kevesebb lenne a felesleges stressz.
she_wolf 2017.01.05. 17:48:43
@látjátok feleim szümtükkel:
A magánrendelését maga osztja be. A TB-s rendelését pedig nem! Úgy kapja ömlesztve a nyakába, ahogy küldik hozzá a betegeket.
Felhívod (te, a beteg) Gizikét az intézményben időpontért, ő belenéz az előjegyzésbe, és közli veled, hogy mikor mehetsz, mikorra van szabad hely. Ha két hónap múlva, akkor sajnos ez van, ez ellen se a beteg, se az orvos nem tehet semmit TB-s ellátásban.
De a doki mondhatja neked, hogy a magánrendelésén tud neked holnaputánra helyet biztosítani, mert ott és akkor nincs előjegyzett betege.
Kérdés, hogy te tudsz vagy akarsz-e ezzel élni. Ocsmány, kizsákmányoló helyzet, ez kétségtelen. De talán nem az orvosokat kellene ezért megfeszíteni.
(Szakács vagy. Menzán és otthon egyaránt. Ugyanazon módszer szerint dolgozol? Nem! Már az anyagbeszerzés is másként működik az otthoni munkád során, mint a melóhelyeden.
Világos már a különbség?)
A "Nem választható le teljesen a magánellátás az államiról, ..." arra értendő, hogy bizonyos vizsgálatok és esetek során nem kerülhető meg az állami finanszírozású intézmények működésének bevonása, mert a kis "hatótávolságú" magánintézménynek nincs meg hozzá az eszközi és emberi háttere.
Ezért nem válaszható le egymásról a kettő.
A magánrendelését maga osztja be. A TB-s rendelését pedig nem! Úgy kapja ömlesztve a nyakába, ahogy küldik hozzá a betegeket.
Felhívod (te, a beteg) Gizikét az intézményben időpontért, ő belenéz az előjegyzésbe, és közli veled, hogy mikor mehetsz, mikorra van szabad hely. Ha két hónap múlva, akkor sajnos ez van, ez ellen se a beteg, se az orvos nem tehet semmit TB-s ellátásban.
De a doki mondhatja neked, hogy a magánrendelésén tud neked holnaputánra helyet biztosítani, mert ott és akkor nincs előjegyzett betege.
Kérdés, hogy te tudsz vagy akarsz-e ezzel élni. Ocsmány, kizsákmányoló helyzet, ez kétségtelen. De talán nem az orvosokat kellene ezért megfeszíteni.
(Szakács vagy. Menzán és otthon egyaránt. Ugyanazon módszer szerint dolgozol? Nem! Már az anyagbeszerzés is másként működik az otthoni munkád során, mint a melóhelyeden.
Világos már a különbség?)
A "Nem választható le teljesen a magánellátás az államiról, ..." arra értendő, hogy bizonyos vizsgálatok és esetek során nem kerülhető meg az állami finanszírozású intézmények működésének bevonása, mert a kis "hatótávolságú" magánintézménynek nincs meg hozzá az eszközi és emberi háttere.
Ezért nem válaszható le egymásról a kettő.
látjátok feleim szümtükkel 2017.01.05. 17:53:43
@she_wolf:
Te valamit benéztél, vagy te is szakrendelésen vagy doiki? Mert a magánrendelés után másnap a tb-s szakrendelésen fogadnak. Sorban. Azokkal, akik már hónapokkal előbb kapták arra a napra az időpontot. Hogyisvanez?
Te valamit benéztél, vagy te is szakrendelésen vagy doiki? Mert a magánrendelés után másnap a tb-s szakrendelésen fogadnak. Sorban. Azokkal, akik már hónapokkal előbb kapták arra a napra az időpontot. Hogyisvanez?
she_wolf 2017.01.05. 17:54:50
@látjátok feleim szümtükkel:
Az derék lenne. Csakhogy azt hiszem, úgy borulna az egész, mint egy rosszul megrakott szekér. Mert ha lennének is "picsogós" egészségügyi dolgozók, akik elmesélik a velük történteket, illetve amiatt panaszkodnának, ami miatt örökösen méltatlan helyzetbe és választások elé kerülnek nap, mint nap, akkor azt hiszem, lenne rácsodálkozás:(
De a doki meg a nővér kussoljon, és húzza a belét maga után, mert erre esküdött fel.
Az derék lenne. Csakhogy azt hiszem, úgy borulna az egész, mint egy rosszul megrakott szekér. Mert ha lennének is "picsogós" egészségügyi dolgozók, akik elmesélik a velük történteket, illetve amiatt panaszkodnának, ami miatt örökösen méltatlan helyzetbe és választások elé kerülnek nap, mint nap, akkor azt hiszem, lenne rácsodálkozás:(
De a doki meg a nővér kussoljon, és húzza a belét maga után, mert erre esküdött fel.
she_wolf 2017.01.05. 18:08:37
@látjátok feleim szümtükkel:
Értő olvasás rulez!
A kérdésedet megelőzendő írtam, hogy... és akkor fordítok: Dr. Gipsz Jakabhoz elmégy magánrendelésre, hogy fáj a hajad. De Jakab dokinak olyan előzetes vizsgálati eredményekre van szüksége, amelyeket saját terepen nem tud teljeskörűen beszerezni. Ezért behív a hagy házba, hogy csinálják meg neked. Itt valósul meg "a magánellátás nem választható le teljesen az államiról" című rész.
Jakab doki könyvelése pedig lerendezi az állami intézmény gazdaságisával a fizetendőt.
Te pedig továbbra is Jakab dokival vagy elszámolásban. Igaz, szívsz is közben, mert a többiek számára (no meg persze magadnak is) fizeted -fizeti a munkáltatód- a TB-t, amiből ellátják azokat, akik jóval előtted kaptak ugyanarra a napra időpontot.
Bonyolult, meg igazságtalan is, ugye? Igazad van, nem kéne annak lennie!:(
Értő olvasás rulez!
A kérdésedet megelőzendő írtam, hogy... és akkor fordítok: Dr. Gipsz Jakabhoz elmégy magánrendelésre, hogy fáj a hajad. De Jakab dokinak olyan előzetes vizsgálati eredményekre van szüksége, amelyeket saját terepen nem tud teljeskörűen beszerezni. Ezért behív a hagy házba, hogy csinálják meg neked. Itt valósul meg "a magánellátás nem választható le teljesen az államiról" című rész.
Jakab doki könyvelése pedig lerendezi az állami intézmény gazdaságisával a fizetendőt.
Te pedig továbbra is Jakab dokival vagy elszámolásban. Igaz, szívsz is közben, mert a többiek számára (no meg persze magadnak is) fizeted -fizeti a munkáltatód- a TB-t, amiből ellátják azokat, akik jóval előtted kaptak ugyanarra a napra időpontot.
Bonyolult, meg igazságtalan is, ugye? Igazad van, nem kéne annak lennie!:(
Greg24 2017.01.05. 18:36:08
@forge: jaaa nem voltez elllenpelda,ez egy jo pelda volt...uj aszisztensno nem tudja mi lesz anyuka elkezdni kerdore vonni telefonon...mintha amugy barmilyen szolgaltatonal is el lehetne intezni valamit telefonon....faradjon be kedves anyuka ha kivamvsi h ki lesz az uj orvos...
forge 2017.01.05. 20:51:29
@Greg24:
"új asszisztensnő nem tudja mi lesz anyuka elkezdi kérdőre vonni telefonon"
Gondolom csak futtában olvastad el a kommentem.
"Anyuka" nem vonta kérdőre az asszisztenst,csak időpontot szeretett volna kérni mint ezidáig.Hogy a hölgyben egy cseppnyi segítő szándék és értelem sem nagyon volt,erről nem mi tehetünk.Egy egyszerű,a munkaköréhez kapcsolódó kérdés lett neki feltéve, ami ráadásul a munkaköréhez tartozik mivel orvosi asszisztens.
"mintha amúgy bármilyen szolgáltatónál is ellehetne intézni valamit telefonon"
Kezdeném azzal,hogy a gyermekbőrgyógyászat nem szolgáltató. A fenti gyermekkórház problémás bőrű kamaszrendelésére a megkezdett kezelés után minden kontroll vizsgálat előtt telefonon időpontot kell kérni.Egyébként nem jutsz be,mert név szerint ellenőrzik a földszinti recepción.Létezik még a sima bőrgyógyászati rendelés is ahol hajnalban kiosztanak (ha jól tudom) 50 sorszámot,és ezzel a sorszámmal délig egészen biztos ott ücsörögsz a dugig teli váróban.
"fáradjon be kedves anyuka ha kíváncsi,hogy ki lesz az új orvos"
Beszélt valaki új orvosról?
"új asszisztensnő nem tudja mi lesz anyuka elkezdi kérdőre vonni telefonon"
Gondolom csak futtában olvastad el a kommentem.
"Anyuka" nem vonta kérdőre az asszisztenst,csak időpontot szeretett volna kérni mint ezidáig.Hogy a hölgyben egy cseppnyi segítő szándék és értelem sem nagyon volt,erről nem mi tehetünk.Egy egyszerű,a munkaköréhez kapcsolódó kérdés lett neki feltéve, ami ráadásul a munkaköréhez tartozik mivel orvosi asszisztens.
"mintha amúgy bármilyen szolgáltatónál is ellehetne intézni valamit telefonon"
Kezdeném azzal,hogy a gyermekbőrgyógyászat nem szolgáltató. A fenti gyermekkórház problémás bőrű kamaszrendelésére a megkezdett kezelés után minden kontroll vizsgálat előtt telefonon időpontot kell kérni.Egyébként nem jutsz be,mert név szerint ellenőrzik a földszinti recepción.Létezik még a sima bőrgyógyászati rendelés is ahol hajnalban kiosztanak (ha jól tudom) 50 sorszámot,és ezzel a sorszámmal délig egészen biztos ott ücsörögsz a dugig teli váróban.
"fáradjon be kedves anyuka ha kíváncsi,hogy ki lesz az új orvos"
Beszélt valaki új orvosról?
Greg24 2017.01.05. 22:08:11
@forge: igen beszelt,azt mondtak a doktorno mar nem is lesz,nyilvan mas orvos lesz helyette...de igen valahol a borgyogyasza is szolgaltato,csak nem a klasszikus formaban...fizetsz egy szolgatatasert es kapsz valamit cserebe...
-Ja,hogy a X.Y doktornőhöz mégis csak be lehet jutni szerdánként,csak éppen minimum 4 órát kell várni az "általános" bőrgyógyászati rendelésen úgy,hogy kontrollra vagyunk visszarendelve a "kamaszrendelésre"? Mondjuk kezdhette volna ezzel is,így nem beszéltünk volna el egymás mellett közel 7 perce-közölte a nővérem. Tehat ez normalis hangnem?!
-Ja,hogy a X.Y doktornőhöz mégis csak be lehet jutni szerdánként,csak éppen minimum 4 órát kell várni az "általános" bőrgyógyászati rendelésen úgy,hogy kontrollra vagyunk visszarendelve a "kamaszrendelésre"? Mondjuk kezdhette volna ezzel is,így nem beszéltünk volna el egymás mellett közel 7 perce-közölte a nővérem. Tehat ez normalis hangnem?!
Dikusz 2017.01.05. 23:03:13
@badger: tegnap esett meg velem: műtét előtti vizsgálatokat intéztem a kerületi szakrendelőben. Az EKG-vizsgálatra vártam, sorszámmal, láttam utánam is sokan vannak. Sorra kerültem, annak rendje-módja szerint felfeküdtem az asztalra, rám is tették a "csipeszeket". Látom, hogy az asszisztens hölgy igencsak nézi az eredményt, aztán nagyon elkezd elnézést kérni, hogy ne haragudjak, de a lábamra fordítva tette fel a nemtudommit. Azt mondta reggel 8 óra óta megállás nélkül hívja be a betegeket (11 óra körül jutottam be), még pisilni sem tudott elmenni. Nem is tartottam fel a szükségesnél tovább, és persze, hogy nem haragudtam rá, megcsinálta mégegyszer a vizsgálatot, de azt mondta ilyen még nem fordult elő vele sosem.
she_wolf 2017.01.05. 23:48:57
@Dikusz:
"...azt mondta ilyen még nem fordult elő vele sosem."
Nyugi, majd fog. Jó lesz, ha hozzáedződik:(
"...azt mondta ilyen még nem fordult elő vele sosem."
Nyugi, majd fog. Jó lesz, ha hozzáedződik:(
mechanikus körte 2017.01.06. 10:00:19
@Nancsibacsi: "Az a szolgáltatás amit nyújtotok az SBOn SZAR!"
Sajnos, volt alkalmam megtapasztalni más - tőlünk nyugatra fekvő - EU-tagország egészségügyi ellátását. Reggel 9-kor vittek be a sürgősségire, súlyos állapotban, másfél óra telt el, mire megvizsgáltak. Aztán kitoltak tolókocsiban a váróba, ahol pont ugyanolyan vegyes társaság volt, mint bárhol máshol, pl. nálunk.:-) Néhány óránként történt valami, vérvétel, röntgen, majd délután 4-kor megkaptam a diagnózist, és intézkedtek a kórházi felvételről. Rengetegen várakoztunk, de senkinek eszébe nem jutott pattogni a nővérrel vagy orvossal, sőt...
Amúgy tb: mit gondolsz, miért nincsenek magán sürgősségi osztályok Magyarországon?:-)
Sajnos, volt alkalmam megtapasztalni más - tőlünk nyugatra fekvő - EU-tagország egészségügyi ellátását. Reggel 9-kor vittek be a sürgősségire, súlyos állapotban, másfél óra telt el, mire megvizsgáltak. Aztán kitoltak tolókocsiban a váróba, ahol pont ugyanolyan vegyes társaság volt, mint bárhol máshol, pl. nálunk.:-) Néhány óránként történt valami, vérvétel, röntgen, majd délután 4-kor megkaptam a diagnózist, és intézkedtek a kórházi felvételről. Rengetegen várakoztunk, de senkinek eszébe nem jutott pattogni a nővérrel vagy orvossal, sőt...
Amúgy tb: mit gondolsz, miért nincsenek magán sürgősségi osztályok Magyarországon?:-)
she_wolf 2017.01.07. 11:04:53
@mechanikus körte:
"Rengetegen várakoztunk, de senkinek eszébe nem jutott pattogni a nővérrel vagy orvossal, sőt..."
Mert egy kétszínű banda! Azért! Otthon meg le se veszi a cipőjét, hanem máris megírja a csúfságot a helyi "Praxis" blogba:D
De most élcelődésen kívül: itt is lehetett olvasni olyan posztokat, amelyekben leírták, hogy bár itthon jóval hiányosabb az ellátás minden téren, de a gyógyulási esély sokkal magasabb (úgy kb. mindent összevetve!), mint az áhított "nyugaton".
"Rengetegen várakoztunk, de senkinek eszébe nem jutott pattogni a nővérrel vagy orvossal, sőt..."
Mert egy kétszínű banda! Azért! Otthon meg le se veszi a cipőjét, hanem máris megírja a csúfságot a helyi "Praxis" blogba:D
De most élcelődésen kívül: itt is lehetett olvasni olyan posztokat, amelyekben leírták, hogy bár itthon jóval hiányosabb az ellátás minden téren, de a gyógyulási esély sokkal magasabb (úgy kb. mindent összevetve!), mint az áhított "nyugaton".
qbr 2017.01.08. 20:53:32
@she_wolf: Így viszont Jakab dokinak (illetve a betegnek) sokkal többe fog kerülni a szolgáltatás, mert a doki nem vásárolhat olyan nyomott áron, mint az OEP teszi (illetve tette dec.31-ig)
qbr 2017.01.12. 09:15:40
@she_wolf: Már nincs OEP
she_wolf 2017.01.12. 10:19:25
@qbr:
Igen, köszi, erről olvastam már.
Kíváncsi vagyok az újabb "átalakításra", hogy mi sül ki belőle.
Igen, köszi, erről olvastam már.
Kíváncsi vagyok az újabb "átalakításra", hogy mi sül ki belőle.