Nem hajlandó gyógyítani

2016.12.30. 08:29

11886.jpgHa rajta múlik, akkor még fél év múlva is hasonló nehézségekkel fogok küzdeni, ha éppen el nem patkolok addig.

Tisztelt Praxis blog!

Szeretném elmesélni a velem történteket, remélem tanulságul szolgál majd az olvasók számára és abban is bízom hogy esetleg némi jó tanáccsal is el tudtok látni. Adva van a háziorvosom, akit szerencsére igen ritkán kell felkeresnem. Ameddig szimpla recept írás volt köztünk a legszorosabb kapcsolat, addig az égvilágon semmi probléma nem volt, ugyanakkor amint komolyabb esettel fordultam hozzá, máris előkerültek a gondok, bajok. Egy ideje elég rosszul érzem magam, a gyomrommal nincs minden rendben, puffadok, fáj  és feszít állandóan, morog, mocorog, ha kell, ha nem. A székletem olykor hígabb, olykor keményebb, végbél tájékon viszketést is érzek, emellett a közérzetem rossz,  fáradékony vagyok,  előfordul, hogy köhögök,  illetve valamilyen váladék van a torkomon állandó jelleggel, amitől rekedt is vagyok. A mellkasom is fáj időnként és néha úgy érzem szédülök is. Mindez 30 évesen épp elég a jóból,  azt hiszem.

Természetesen ellátogattam a háziorvosomhoz a panaszokkal, de azon kívül, hogy szerinte refluxom lehet és írt fel Ludeát, valamint köhögés csillapítót, egy kenőcsöt, de érdemben mást nem csinált. A tüneteim igazából nem változtak, vsgyis jelentősen nem és azóta már kétszer jártam újra nála viziten, de még egy egyszerű laborvizsgálatra sem utalt be. Annyit mondott hogy szedjem a gyógyszert és használjam a kenőcsöt és ha minden marad a régiben, majd az új esztendőben keressen fel őt. Addig pedig marad a szenvedés, ráadásul már lassan másfél hónapja húzódik a történetem. Biztos vagyok benne, hogy valahol a gyomrom tájékán lehet a gond, mert korábban soha nem éreztem ezeket a kellemetlenségeket.Nem dohányzom, nem iszok alkoholt, csak ritkán, vékony testalkatom van. Rengeteg dolgot olvastam ezekről,  ami talán megint csak nem túl jó,  mert már olyan súlyos betegségeket vízionálok, hogy csak na.

Ha esetleg van valakinek használható ötlete, mégis mi lehet a bajom és mit kellene tennem, kérem ne tartsa magába. Az viszont igen szomorú, hogy az orvosom többszöri jelzésem ellenére sem volt hajlandó eddig semmiféle vizsgálatnak alávetni, laborba, vagy bárhova máshova küldeni  és ránézés alapján dönt el olyan dolgokat, amelyeket vizsgálatoknak kellene igazolniuk. Ha rajta múlik, akkor még fél év múlva is hasonló nehézségekkel fogok küzdeni, ha éppen el nem patkolok addig. Másik orvost pedag nem tudok választani,  mert a környéken igen zsúfoltak a praxisok. Várom a visszajelzésüket és esetleges tanácsaikat!

A.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rókaregeróka 2016.12.30. 09:53:03

Hello!

Igen, ez lehet reflux is, nekem is van, és a szívinfarktus mellkashúzásától a hátközép, mellkas hátsó falába sugárzó, légvételre fokozódó kellemetlen szúrástól a szegycsont alatti fájdalomig, nehéz légvételig és a gyomorszáj tapintására kiváltódó érzékenységig, a nyelőcsőbe feláramló sav hatására égő érzésen át a torokpanaszokig, hátsógaratfali folyáson át az orrmandula folyamatos megnagyobbodásáig, rekedtségig mindent okoz.

Szedem a PP-gátlót, igaz, nem állandóan, mert nekem a nagyobb frontváltozások váltják ki, évente egyszer tükrözésre megyek, mindig csak nyelőcsőgyulladás és kismérvű alsó szakaszos gyomorgyulladás a diag.

Anyámtól örököltem a rosszul záró gyomorizmokat, és ugye a túlsúly.

Ami bevált: pp-Gátló, ősszel és tavasszal, emrt akkor drasztikus a frontváltozás, némi Renie, és mostanában a Gaviscon odlat- bár ezzel a gastrosból háziorvossá avanzsált dokim kiröhögött, hogy ezt terheseknek írják fel, olyan enyhe-, de nekem hat.
Szuperül lefedi a gyulladt területeket, még meg nem "gyógyulnak"

Fontos az idézőjel.

Nem nagyon gyógyul ez meg, csak mérséklődhet, élhető lehet. És rá lehet készülni.

Javaslom, hajts ki belőle egy gastroenterológiai beutalót, mert illik megnézni nem e fekély.
És készülj, hogy 3-4 hónapos sorban állás is lehet vidéken. Vagy marad a magán.

Jobbulást

( még néhány tipp: salvus víz- óvatosan, emrt a MG miatt hashajt, szódabikarbónás víz- )

Üdv: Róka

Rókaregeróka 2016.12.30. 09:56:29

Jah, és az övszerű, felsőhasi feszülést, levegős- zsíros székletet, és a szakaszos tejérzékenységet kihagytam- gyanítom, ha gyulladt a gyomor/ bél, nehezen tolerálja a tej nyálkáját, mint minden gyulladás, akárhogy is enyhülést hoz a hűvös tej.

No, remélem, tudtam segíteni picit :)

Rókaregeróka 2016.12.30. 10:02:31

Még valami: sokszor kis adagot kellene enni, kerülni a fűszerest és szigorúan lefekvés előtt 2 órával már nem étkezni. Ha túlsúly van, fogyni, mert a hastérfogat felnyomja a gyomorszájat a rekeszizom fölé, és így nem zár rendesen.
Légy türelmes, nem egyik napról a másikra szűnik meg a tünet/ mérséklődik.
Tiszta lelkes vagyok, pedig sajnálom a posztolót :D

she_wolf 2016.12.30. 11:52:24

@Rókaregeróka:
Írta, hogy vékony testalkatú:)
A gasztrós beutaló mindenképpen jó ötlet lehet, és amennyiben van rá lehetőség, kérni egy fizetős labort magad uram, ha szolgád nincs jeligével:(
De a poszter helyében én háziorvost váltanék -amennyiben van rá mód.

she_wolf 2016.12.30. 11:54:31

@she_wolf:
Én is benéztem, nem tud orvost váltani:(
(De azért én megpróbálnám a helyében, telített praxis ide, vagy oda.)

platelet 2016.12.30. 12:28:47

Vsz tényleg "csak" reflux, de ki kell vizsgálni (gxomortükrözés, stb.), kérjen gasztroenterológushoz beutalót! A Ludea jó ötlet, szedje!

platelet 2016.12.30. 12:33:33

"egyszerű laborvizsgáltra sem utalt be": ez viszont laikus kifejezés (ami nem baj! de akkor miért szól bele olyanba, amihez nem ért??) Ha a "rutin" vagy inkább leggyakrabban kért laborvizsgálatokra gondol (vérkép, máj- vesefunkció, ionok, vérzsírszintek, vércukor), nem gondolnám, hogy ezek közül bármelyik rámutat a diagnózisra...

Rókaregeróka 2016.12.30. 13:06:31

@she_wolf: Sebaj, az a fránya kv hiány: én már 3 éve nem iszom :D

apanna 2016.12.30. 13:53:53

@platelet: Attól még évente elküldhetné egy laborra. Ez egyébként kötelessége is. Többek között ezért kap a beteg után pénzt.

she_wolf 2016.12.30. 14:00:53

@platelet:
Viszont kapásból máris kiiktathat néhány felesleges kört (nem mintha itt ez akkora segítség lenne, hiszen oda sem küldte el, ahová esetleg jó lett volna).

platelet 2016.12.30. 14:05:29

@apanna: Milyen laborba? Egy 30 éves egészséges embert? Évente? Mit várunk?

platelet 2016.12.30. 14:10:53

@she_wolf: Milyen felesleges köröket? A panaszok alapján legvalószínűbb a reflux, ez laboreltérést nem okoz. A másik, ami lehetséges, étel intolerancia, ezek a laborok erre se. A legvalószínűtlenebb a tumor, ezt megintcsak nem tudja a labor kizárni.

Rengeteg a felesleges, "rutin", szűrő labor, a beteg megnyugszik tőle, valójában tök felesleges, nem költséghatékony (azaz valóban szükséges vizsgálatok elől veszi el a pénzt)

she_wolf 2016.12.30. 14:53:21

@platelet:
Az világos, hogyha patadobogást hallasz, lovat keresel:)
Azért írtam a laborra, hogy önállóan is megkérhető fizetős formában -ha ez megnyugvást ad a betegnek, és ha ennek érdekében hajlandó finanszírozni.
A felesleges kört arra értettem, hogyha talál benne az orvos olyan értéket, ami felkeltheti a figyelmet más irányban való tapogatózásra.

Mano75 2016.12.30. 16:17:51

Szia. Nem akarlak elkeseriteni, de ez a tipikus gyomorfekély kezdő tünetei.
Patikában lehet kapni Quamatel tabl.igaz csak 10 mg os mert a másikat receptre írják. Szerintem szedjék azt és ha azokutan sem múlik a tuneted keresd fel újból a dokit és mondd meg neki hogy tegyen valami vizsgálatot. Keruld a fűszeres, savas, ételeket és a szensavas italokat, ill.a kávé fogyasztását ehgyomorra. Nekem is ezzel kezdődtek anno a tünetek és senki Nem hitte el amíg s.ő.s ben tükrözes lett a vége.
Ennyit tudtam segíteni. Üdv.

apanna 2016.12.30. 18:32:46

@platelet: A háziorvosnak kötelezettségei is vannak. Ilyen a prevencióra való felhívás, és az évenkénti laborvizsgálatra küldés. Ezért kapja többek között a pénzt a tajkártyád után.

apanna 2016.12.30. 20:21:53

@platelet: Egyáltalán nem felesleges, sőt javasolt. Egy laborvizsgálat kimutathat gyulladást, a gyulladásból ha van panasz, további vizsgálatokat kérhet az orvos.

platelet 2016.12.31. 08:17:01

@apanna: szerintem ne vitatkozz olyan témában, amihez nem értesz

apanna 2016.12.31. 09:26:06

@platelet: Nem azt írtam , hogy egy laborvizsgálatból kimutatható, ha az embernek daganata van, de a gyulladás igen, és az utalhat daganatra. Egy harminc éves ember is lehet daganatos. Ez egy példa volt. A háziorvosnak igen kötelessége a hozzá járó embernek felhívni a figyelmét az évenkénti prevenciós vizsgálatokra, és az éves laborra. Nem csak azért ül a rendelőbe, hogy betegeket vizsgáljon, és gyógyszer írjon fel.

csak néha benézek ha marhaságot látok 2016.12.31. 16:07:55

@apanna: a vérsüllyedés nem tartozik már (szerencsére) a standard laborokba. ennek emelkedése utalhat tumorra ( és millió más gyakoribb betegségre). a sokkal specifikusabb és manapság gyakrabban végzett CRP nem feltétlenül mutat összefüggést a tumorokkal. az évenkénti vizsgálattal inkább népbetegségeket (magas vérnyomás, cukorbetegség) érdemes szűrni. 30 éves korban nagyon kevés olyan gyakori tumor van amiért érdemes lenne leszűrni a népességet. gyanítom, hogy 30 éves korban magyarországon a szifilisz, tripper vagy a TBC sokkal gyakoribb mint bármelyik tumor, mégsem nagyon szűrünk (sőt a TBC ellen már nem is oltunk) ellenük.
ha egy magas vérsüllyedés miatt elküldöm a beteget 30 évesen mellkas és hasi CT-re kontrasztanyaggal akkor még fel is jelentenek súlyos testi sértésért, vagy te milyen módszerrel szűrsz daganatokat?

apanna 2016.12.31. 20:41:29

@csak néha benézek ha marhaságot látok: Az alap a háziorvos hozzáállása volt. A további szóözönnek tulajdonképpen nincs jelentősége. Tavaly kaptunk új orvost aki így kezdte. Minden hozzáfordulót, ha egyébként egy éven belül nem volt panasza, de őt most felkeresre, labor, és prevenciós vizsgálatok. Én a poszt író háziiorvosának hozzáállását nehezményeztem.

Tempus.Anh 2017.01.02. 21:03:01

Ha emésztési zavaraid és végbélviszketésed is van, én gondolnék pl. parazitózisra is, a Giardiától az Oxyurison át az Ascaris-ig.
Egy bakterlaborban történő megjelenést megér.
A háziorvosodnak feldobhatod a tippet.

Rókaregeróka 2017.01.03. 20:43:57

@Tempus.Anh:

Jogos a parazita vizsgálat is, bár nekem a savas széklet szokta "kicsípni", mint a kisdedek popóját :) És mikor gyógyul, viszket :)

AdrianM 2017.01.03. 21:11:48

Azt még hozzátenném, évekig cigiztem, kávéztam és nagyon nem ettem, napi egyszer kétszer maximim, azt is hirtelen, befalva, nem is kifejezette egészséges dolgokat. Amikor letettem a cigit kb 3 hónapja megnőtt az étvágyam, rendesebben étkezek, fel is jött rám pár kiló, de az 190 magasságomhoz a mostani 82-83 kg nem túl sok, a korábbi volt (73-75) nagyon kevés.

Nem tudom tényleg mi lehet a baj, mist kaptam gastroenterologiára beutalót, ahol csak márciusra akartak időpontot adni (Péterfy), de nagy győzködés után tükrözést mondtak, hogy az kell, bő egy hét múlva. Most pedig ettől rettegek, egyrészt magától a vizsgálattól, másrészt, hogy mit találhatnak..

AdrianM 2017.01.03. 21:21:42

Lemaradt az eleje;

Kedves mindeki! Köszönöm szépen mindenkinek, aki elolvasta amit írtam. A Salvus víz sajnos nem segített, ahogy a Raphachol granulátum sem. A tüneteim igazából nem változtak, vagyis jelentősen nem. A hasam, gyomrom továbbra is fel van duzzadva, puffadva, szemmel láthatóan és kézzel is tapintható. Főként a köldök feletti részre jellemző. Ráadásul néha fáj is ugyanott és bal oldalon lent is a hasam. A gyomor mozgás, mocorgás is megmaradt, a székletem hígabb a kelleténél, világos színű. Mindezen tünetek nem kapcsolódnak az evéshez, tehát a duzzadás akkor is jelen van ha nem ettem. Meg kell mondjam, hogy nagyon el vagyok keseredve és félek is attól, hogy mi lehet a gond. Már a legrosszabbakra is gondoltam. Optimizmusra egyedül az ad okot, hogy az étvágyam továbbra is nagyon jó.

Azt még hozzátenném, évekig cigiztem, kávéztam és nagyon nem ettem, napi egyszer kétszer maximim, azt is hirtelen, befalva, nem is kifejezette  egészséges dolgokat. Amikor letettem a cigit kb 3 hónapja megnőtt az étvágyam, rendesebben étkezek, fel is jött rám pár kiló,  de az 190 magasságomhoz a mostani  82-83 kg nem túl sok, a korábbi volt (73-75) nagyon kevés.

Nem tudom tényleg mi lehet a baj, most kaptam gastroenterologiára beutalót, ahol csak márciusra akartak időpontot adni  (Péterfy), de nagy győzködés után tükrözést mondtak, hogy az kell, bő egy hét  múlva.  Most pedig ettől rettegek, egyrészt magától a vizsgálattól, másrészt,  hogy mit találhatnak..

alprazolam 2017.01.04. 10:22:43

Minden vizsgálatod negatív lesz (eltekintve egy kis refluxtól). idegi alapon vagy beteg (de nem vagy idegbeteg!!!). Szervi bajod nincs. Szerintem.

Rókaregeróka 2017.01.04. 16:16:26

@alprazolam: IBS nekem is jött a refluxhoz, az olyan megfoghatatlan dolog.

Kedves Posztoló!

Nekem is akkor jöttek a bajok, mikor letettem a cigit / nem az abbahagyása ellen írom/, és ugyanilyen életvitelt éltem. Fog még több kiló is jönni, ha nem kezdel sportolni. A sport jót tesz majd az emésztésednek is/ én nem tudtam, neked nagy hajrá!/, ami most belassult.

A gyomortükrözés nem egy kellemes dolog, de csak 5 perc, és ha segíted az orvost, könnyebb lesz: nyelj, amikor mondja, és ne szégyelj semmit, bármi történik veled, az természetes, ezt tudja a doki is.
Fontos, hogy bízz benne, külöben kb erőszak lesz az egész, és kérj lidocain befújást, picit a torok dolgokon javít. Nézheted a monitoron, hogy mi történik, az eltereli egy picit a figyelmed.
És lazíts! : )

Ne félj, ez mind semmiség, emberek ennél rosszabbon is átmentek már :)

Rókaregeróka 2017.01.04. 16:21:45

Amúgy tipikusan a stressz áldozata vagy és ez tipikusan egy stresszbetegség- a reflux-, ahogy az IBS is az :)

peregrina46 2017.01.04. 17:33:26

El kell menni magánorvoshoz. Nincs más megoldás.Ugyanaz az orvos magánrendelésen sokkal megértőbb.

2017.01.04. 22:12:25

IBS és reflux, megfoghatatlan betegségek, ezért ráfogják, hogy idegi és stressz eredetűek, mint annyi másra, amit nem ismernek fel. De csak azért mert nem tudják, vagy nem is akarják tudni az igazi okát. Biztos hogy hozzá járulnak ezek is kb 20-30 %-ban.
Vizsgálatkor annyit látnak, hogy felmaródott a nyelőcső, a beleken gyulladásos heges jelek, de még nem fekély vagy nem crohn. Pedig az esetek többségében a belekben élősködő milliónyi kórokozó a bűnös, ami felzabálja az emésztő enzimjeinket, s cserébe savas anyagokat termel. Aztán ha nincs már elég enzimünk, akkor jön az ételallergia, majd szép lassan a többi nyavalya.
Székletmintából szinte kimutathatatlanok. Az egyetlen jó megoldás mégis a béltisztítás, ami néha elég nehéz, mert igencsak ragaszkodnak hozzánk.
No meg a másik: van egy kis híg székleted, ha zavar szedj egy kis Lopediumot, vagy van még néhány ilyen tüneti kezelésre való baromság. Aztán szép lassan beléd sülnek a nemkívánatos élősdik.
Egyébként emésztési panaszai hátterében lehet pajzsmirigy probléma is.
Jobbulást kívánok!

qbr 2017.01.05. 09:13:03

@apanna: Minden diagnosztikus eljárásnak van specificitasa (milyen valószínűséggel mondja egy nem beteg emberre, hogy tényleg nem beteg), és szenzitivitasa (milyen valószínűséggel mondja egy beteg emberre, hogy tényleg beteg).

Tegyük fel, hogy van egy diagnosztikank, aminek mind a specificitasa, mind a szenzitivitasa 99%. Azaz a betegek 99%-a esetén azt mutatja ki, hogy tényleg beteg, és az egészségesek 99%-a esetén pedig azt, hogy egészséges.
Tegyük fel, van egy betegségünk, ami egymillióbol száz embert érint (1/10,000).

A feladatunk, hogy eldontsuk, hogy inditsunk-e általános szűrést. Nézzük meg, hogy mi történik, ha 1 millióembert leszűrünk.
Találni fogunk 99 beteget, és nem veszünk észre 1-et (szenzitivitas). A másik oldalon lesz 10,000 ember, akire azt mondjuk, hogy beteg, vagy legalábbis gyanús, miközben egészséges (specificitas).

Innentől kezdve a dolog már egyértelmű: költség, kockázat / haszon elemzést kell végezni. Olyan esetekben, ahol a tovabbi vizsgálatoknak van kockázata (pl. röntgen), vagy nagyon drágák (pl. genetikai tesztek) nagyon is fontos feltenni a kérdést, hogy melyik rosszabb, 99 beteget nem kiszűrni, vagy 10,000-et kockazatoknak kitenni.

Az élet nem vegytiszta példákból áll, ilyet is, olyat is lehet találni. (pl nincs rutin szűrés myeloma multiplexre, de van fenilketonúriára)

A rutin labor mindenkinek, korelozmeny és tünetek nélkül...nem tudom, ki kell számolni.

Rókaregeróka 2017.01.16. 19:03:13

@fekete macska a fűben:
mondasz valamit.
Mindene stre én szeretek zabálni: sokat, zsírosat és fűszereset.
És cseszek mozogni.

Szóval igazi jóvágású régi parasztgyerek vagyok :)

Aztán tegnap megint elővettek a posztoló tünetei, gondoltam is rá, miközben magamat sajnáltam, a jó adag brassói, a kimártogatott zsírja+hagyma és a diós fagyi után.

Most keksz és tea 5 napig.
Jah nem, mert csak ma estig bírtam. De előbbitől egész nap semmi bajom nem volt, most meg a vajas kiflis bűnözés is cseszi már a gyomrom.

Nah majd csak túléljük ezt is :)

2017.01.20. 12:09:42

@Rókaregeróka:
Én városi lány vagyok 50 fölött, átlag alig 50 kilóval.
Szeretem a sült és rántott husikát az olajban vagy zsírban sült (néha tocsogó) krumplit. A sült hagymánál sóval kenyérrel finomabbat nem ismerek, szeretem a szalonnát, húsos-kolbászt, az eszterházy és parasztsonkát.
A fűszerekkel úgy vagyok, hogy szeretem az ízes ételeket, de a túl sósat fűszereset nem. A zöldségeket amúgy csak módjával inkább levesben, gyümölcsöt sem sokat csak egy kis vitamin-pótlás gyanánt. Folyadékot keveset iszom, mert nem esik jól. Annyit mozgok, hogy mindig gyalog járok, s néha nyújtózkodom.
Tehát mondhatni mindent ami egészségtelen, kivéve a gyalogolást.
Semmi bajom nem volt addig, míg nem szedtem össze valami diaréval (hasmenés) járó, múlni nem akaró nyavalyát. Akkor sem lett volna baj, ha szép lassan megiszogatok 1 üveg Unikumot, vagy beszedek 1-2 doboz széntablettát. De sajnos ehelyett elmentem az orvoshoz. Kaptam egy Reasec nevű „gyógyszert”, amitől bekötöttek a beleim bélbolyhaim sok-sok évre.
Aztán egyre betegebb lettem. Szájpadlás viszketés, nátha, köhögés, torokgyulladások, gyomor és hasfájás, puffadás görcsök, híg széklet ami alig akar kijönni, szemromlás stb... Jöttek a kivizsgálások, labor, tükrözés, de lényegében semmit sem találtak. Azt mondták idegi eredetű. Kaptam rá Dicetel nevű gyógyszert, de még rosszabb lett minden. Mondták egyszerre nem hat, legyek türelemmel. Néhány hét múlva úgy begörcsöltem, hogy vakbélgyanúval kórházba kerültem. Infúziók után koplalás, hamar javultam, csak az 50 kilóm fogyott viharos gyorsasággal. Gipszkása itatása után végigröntgenezték emésztőrendszeremet s a vékonybélen találtak gyulladásokat, itt-ott hegesedést. Hazaengedtek, mondták szedjem tovább a gyógyszert, ez biztos csak 1 fertőzés volt. 1 tabletta bevétele után újra kezdtem rosszul lenni, így rá kellett ébrednem, hogy ha tovább szedem a pirulákat, akkor lassan alulról szagolom az ibolyát.
Pajzsmirigy túlműködésre is megnéztek, mivel ezek emésztési gondokkal is járnak, meg súlyvesztéssel, de végül ezt is kizárták.
Kb 10 éven keresztül próbálkoztam, sokféle alternatív gyógymóddal, rostdús táplálkozással mellette ivókúrákkal, különféle béltisztításokkal, probiotikumokkal, de nem igazán működött nálam semmi. Volt amelyik rövid időre egy kicsit javított rajtam, de végül mégsem oldotta meg a problémát.
Aztán elmentem egy kezdetleges biorezonanciás bemérésre, ahol a természetgyógyász azt mondta, hogy a hasnyálmirigyem alig működik, de igazán jó készítményt nem sikerült rá találni. Bevallom őszintén nem is hittem el, hogy hm-nek valami baja lenne, hiszen a cukrom is és az amiláz, lipáz is jó volt, vérben mért allergiaszintem is csak kicsivel haladta meg a normálisat. Az orvosi teszt is csak minimális por allergiát és nagy mértékű nikkel allergiát mutatott (nikkeles ékszereket akkor már nem hordtam). Mégis az állandósuló köhögésbe majd megfulladtam.
A gyógyszertári hasnyál enzim pótló gyógyszerek valamit javítottak rajtam, de nem igazán. Aztán megjelent a CaliVita-nak egy kombinált hasnyálmirigy enzim készítménye, amitől szinte kicserélődtem.Sokáig szedtem. Ma már csak fehérjebontó enzim hiányom van, ennek a korrigálása már nehezebb feladat, mert úgy tudom nincs külön ilyen enzim készítmény, a papaya meg nem jött be. Persze miért is lenne, hiszen nem az a cél, hogy az emberek meggyógyuljanak, hanem inkább talán az hogy betegek legyenek, s így minél több pirulát jó pénzért belénk diktáljanak. A fegyvergyártás mellett a gyógyszergyártás a legnagyobb üzlet.
Egyébként olvastam, hogy a sokáig fennálló hm. fehérjebontó enzimek hiánya rákot, a zsírbontó lipáz hiány szív és érrendszeri betegségeket, a szénhidrát bontó amiláz hiánya pedig lisztérzékenységet okoz. Ezek mind-mind bélproblémával járnak. Ha mellettük még valakinek epe és máj működési zavarai is vannak az rátesz még egy lapáttal (márpedig ha valaki sok gyógyszert szed, akkor előbb-utóbb lesz ilyen gondja is). Közben felborul a bélflóra s beleinkben felgyűlnek az élősdik. Ezért mondják, hogy a betegségek a beleinkben élnek.
Ezeken a problémákon lehet segíteni, csak nehéz rátalálni arra, ami tényleg jól hat ránk. Sajnos egységes gyógyír nincs, mert mindannyian mások vagyunk s mindenkire minden másképp hat.
Én ma is azt vallom, hogy nem bizonyos ételeket kellene örökre elhagynunk, hanem az emésztésüket elősegítő enzimeket esetleg savakat kellene pótolnunk.
Nézzük közelebbről pl a gyomor legnagyobb ellenségét a helicobacter fertőzést. Okozója a gyomor és nyombél falába fúródik, mert a gyomor savas környezetében elpusztulna. Közben közömbösíti a gyomorsavat, s helyette másféle savat termel. Ettől a fertőzött ember úgy érzi, hogy sok a sava s savlekötőket szed. Így tovább fogy a gyomorsava, ami megvédené az étellel bekerülő egyéb kórokozóktól is. A lúgosodó környezetben tovább szaporodik, s egy idő után teljesen tönkre teszi a gyomorflórát s fekélyt, majd rákot is okozhat. Ha a gyomorflóra tönkremegy követi a bélflóra is, meg az egész emésztőrendszer. Ördögi kör.

Rókaregeróka 2017.01.21. 23:29:01

@fekete macska a fűben:

nagyon rövid leszek: szerintem minden a stresszre vezethető vissza :)
A betegségek kialakulása a megbomlott egyensúly talajáról indul ki.

Azután csak az a lényeg, hogy sikerül e a szervezetet- és az agyat is- visszabillenteni, avgy resetelni.

Ha nem, akkor jön a gyógyszer/betegségspirál.

Nálam nem lehet kiküszöbölni a stresszt :/

Jobbulást!

2017.01.22. 19:19:02

@Rókaregeróka:
Igen, lehet, ezt mindenki maga érzi.
Ha a problémák a stressztől jönnek elő, akkor bizonyosan az ebből adódó belső feszültség az eredet.
Ha az ételek fogyasztása után fokozódnak a panaszok, akkor az emésztőrendszer valahol hibás működése a felelős -szerintem.
A jobbulást köszönöm, viszont kívánom!
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása