Elfogadhatatlan állapotok az egészségügyben
Aki használható, menthető azt előre veszi, megmenti, aki már öreg, a gyógyulása csak kicsit meghosszabbítja az életét, de a csata kimenetelét már nem tudja befolyásolni, azt ott hagyjuk az útszélen megdögleni.
Tisztelt Praxisblog!
Szeretném elmesélni történetünket, és egyúttal örülnék jótanácsnak és a kommenteknek is, hogy mi vagy mások elkerülhessék ezt a jövőben.
Anyósom 76 éves, a Háború és békével megegyező vastagságú a leleteit tartalmazó dosszié. Ettől függetlenül megfelelő minőségű életet tud biztosítani magának, a szokásos fájdalmakkal együtt él, szóval nem panaszkodik és elfogadta, hogy a problémák a korral járnak.
Az utóbbi időben azonban új tünetekről kezdett beszámolni, amelyek egyre súlyosabbak, és nem tűnik úgy, hogy bárki is foglalkozni akarna vele, kezdve a háziorvosával.
Nagyjából egy hónapja, hogy anyósom olyan rosszul érezte magát, hogy szédülés, hányinger és orientációs problémák miatt nem tudott felkelni az ágyból. Hívtuk a mentőt, akik rövid vizsgálat után bevitték a Honvéd kórház SBO osztályára.
Ott az én 76 éves anyósomat 9 órán át ültették egy folyósón egy fa széken, mindenféle részeg, drogos, véres kötésű stb. beteg között. Ez alatt az idő alatt vért vettek tőle, többféle vizsgálatot is elvégeztek, és azon kívül, hogy látszólag nem foglalkozott velünk senki, mégis haladtak a dolgok. Azonban a vizsgálatok végén közölték vele, hogy a problémája a korábban is meglevő keringési problémáinak egy kicsit komolyabb megnyilvánulása, nem sürgősségi probléma, menjen haza és hívja a háziorvosát.
A múlt héten az én anyósom ismét nem tudott felkelni az ágyból Péntek reggeltől, ezért Hétfő reggel kihívta a mentőszolgálatot, akik újra bevitték a Honvéd Kórház SBO-ra. Itt újra 12 órán át ültették az anyósomat ugyanazon a folyósón, ugyanazon a kemény széken, étlen, szomjan, anélkül, hogy bármit mondtak volna, és miután Anyósom már holt fáradt volt, ezért úgy döntöttem, hogy ott hagyjuk a kórházat, így aztán bele is került a jegyzőkönyvbe, hogy „Önkényesen ismeretlen helyre távoztunk”.
Igaz, 6 óra várakozás után már el akartak küldeni, ugyanazzal az indokkal, mint a múltkor, de kitartó könyörgésemre az éppen szolgálatban levő főorvost megérintette valami, és konzíliumot kért az érsebészeti osztályon levő kollégájától. Ekkor három óra várakozás után az érsebész telefonon meghallgatta a problémát, majd közölte, hogy ez nem érsebészeti probléma, forduljunk máshoz. Ezután a szolgálatos főorvos felhívta a neurólgus kollégáját, akinek 3 óra nem volt elég, hogy le tudjon jönni a magas egekben levő osztályáról az SBO-ra megnézni Anyósomat.
Így jött össze a 12 óra, amikor is „Önkényesen távoztunk”, habár ezt sem értem, mert pontosan megmondtuk, miért megyünk el és hogy haza fogunk menni.
Mindez azért érdekes, mert a mai napon Anyósomat ismét bevitte a mentő ugyanarra az SBO-ra és most ismét itt ülünk, immár 6 órája, megint nem történik semmi, és ugyanúgy ki fognak dobni, mert a jelenlegi törvények szerint ez tényleg nem sürgősségi probléma.
Szóval a következő kérdésekre szeretnék választ kapni a tisztelt bloggerektől:
1. Észre vette-e valaki, hogy szép csendesen ellopták tőlünk az Orvosi Ügyeleti rendszert?
2. Tisztában van-e mindenki vele, hogy a Sürgősségi ellátás nem azt jelenti, hogy ha fáj a hasam, és bemegyek a hétvégén az orvosi ügyeletre (ami ugye már sürgősségi) akkor ott el is fognak látni?
3. Miért visz be a mentő 3x is az SBO-ra, ha onnan akár 3x is hazaküldenek, mert a mi problémánk „nem sürgősségi eset”?
4. Ha a probléma fennállását igazolják, de az eset valóban nem tartozik a sürgősségi ellátásra jogosítottak körébe, akkor az SBO miért nem továbbít minket azonnal a megfelelő osztályra?
5. Miért kerülhetnek bele olyan szövegek az Ambuláns lapba, melyek nem felelnek meg az igazságnak? Konkrétan hazugságok, ferdítések vagy csak a felét tartalmazzák a tényeknek?
6. Miért nincs (vagy ha csak én nem ismerem a helyét, akkor hol van) egy használati utasítás az Egészségügy jelenlegi rendszeréhez, hogy szakszerűen kommunikáljunk az orvossal, és mint páciens, hatékonyan tudjam segíteni a munkáját?
7. Miért van az, hogy amikor időpontot kérünk a szakrendelésen, egy hónap múlvára kapunk időpontot, pedig az Anyósomnak olyan súlyos a problémája, hogy nem tud felkelni az ágyból?
8. És a legfontosabb: Miért nem kérheti a háziorvos a felvételünket közvetlenül a körzeti kórház adott osztályára kivizsgálás céljából?
Szeretném, ha ezekre a kérdésekre választ kaphatnék, mert az az érzésem, hogy az egészségügy most úgy kezeli a betegeket, mint a katonákat a harctéren. Aki használható, menthető azt előre veszi, megmenti, aki már öreg, a gyógyulása csak kicsit meghosszabbítja az életét, de a csata kimenetelét már nem tudja befolyásolni, azt ott hagyjuk az útszélen megdögleni.
Számomra ez elfogadhatatlan és hajlandó vagyok ellene küzdeni. Ki van velem?
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
töpörtő 2016.06.25. 10:12:52
Sokan ugyvannak vele bemennek a sürgöségire és megcsinàlnak "soron kivül"vizsgàlatokat.
Milyenvilágmárez 2016.06.25. 10:15:36
Dikusz 2016.06.25. 11:29:51
1. Nem vettem észre, hogy ellopták volna. Az utóbbi években sajnos sűrűn kellett hívni az ügyeletet, mindig el tudtam érni őket. Mivel a posztoló is, én is budapesti vagyok, gondolom ő is.
2. Én azzal vagyok tisztában, hogy a kórházak sürgősségi osztályára nem menni szoktak, hanem visznek, és a sürgősségi ellátás nem azt jelenti, hogy azonnal ellátnak, hanem adott esetben ki kell várnom a soromat. El kell fogadnom, vannak nálam súlyosabb állapotban lévő betegek (esetleg épp egy hajléktalan), akiket még később is hoztak be. Az a másik harminc ember meg, aki előttem már ott volt ugyanolyan fájdalmakkal előre kellet volna hogy engedjen?
3. A mentő azért visz be, mert ha nem vinne az lenne a baj. Nem tudhatja a hasfájás mit takar, az SBO-n majd az orvos megvizsgálja. Tapasztalatom alapján első körben a valóban képzett szakszemélyzet meg tudja állapítani kell-e orvos. Volt amikor nem is kérdezett, rögtön hívta az orvosokat.
4. Az SBO megadta a megfelelő tájékoztatást. Ha nem szükséges a sürgősségi ellátás, miért is kellene a kórházi osztályra utalni(sürgős esetben beutalják. Leírta a posztoló, hogy szakorvosi vizsgálatot javasoltak. Ott pedig ritkán van olyan, hogy azonnal sorra kerül, vár más is, ugyanannyira beteg, mint a hozzátartozója.
5. Ha kérdések vannak(konkrét), hogy mit-miért akkor tessék szíves lenni mi az. Miből gondolja hogy hazugság, esetleg szakember a posztoló? Ebben a posztban semmi konkrét gyanú nincs leírva, honnan vette ezt a posztoló.
6. Milyen használati utasítás? A posztoló felnőtt ember gondolom. Az SBO kissé keményen fogalmazva)nem arra való hogy a beteg éppen ott kommunikáljon az orvossal. Akkor meg az lenne a baj, hogy minden egyes beteg hozzátartozója fél óráig feltartja az orvost. Itt arra nincs idő, ezért sürgősségi. Én se ott kérdezem meg, hanem a háziorvostól.
7. Azért, mert ezer másik betegnek talán súlyosabb problémája van, még akkor is, ha fel tud kelni az ágyból.
8. A háziorvos meg tudja állapítani, hogy a betegnek szüksége van kórházi ellátásra, - kedves posztoló, kérlek ne vedd rossz néven - de talán nem is volt szükség rá. Amikor mi kihívtuk őt, rögtön látta mi a baj, és azonnal hívta a mentőt.
Válaszoltam a kérdésekre, én meg azt szeretném, ha a posztoló is megjelenne itt hozzászólóként, és a véleményünket kulturált módon egyeztethetnénk.
Azzal meg nem értek egyet, hogy nem segítenek. Attól hogy elküldték szakrendelésre, nem tudnak többet tenni, ha egyébként nem szorul kórházi ellátásra.
Kedves posztoló az utolsó sorodra a válaszom/kérdésem: te mit tettél eddig ez ellen?
Kint voltál bármelyik olyan megmozduláson ahol az egészségügyi dolgozók/orvosok kértek az emberektől segítséget? Esetleg van ötleted arra mi lehetne a hatásos megoldás? Mert az nem az, hogy otthon elégedetlenkedek, és mások segítségét kérem. Tessék először tenni érte, és majd jönnek a többiek is.
Én úgy gondolom innen otthonról ülve csak azt tudom tenni, hogy óvnom kellene(kellett volna) a saját egészségemet.
asztalosani 2016.06.25. 13:18:02
üdv Csipkerózsika!
jó sokáig aludtál.
ezek után próbálj meg panaszt tenni a betegjogi képviselőknél. :-)
_______________________
"5. Miért kerülhetnek bele olyan szövegek az Ambuláns lapba, melyek nem felelnek meg az igazságnak? Konkrétan hazugságok, ferdítések vagy csak a felét tartalmazzák a tényeknek?"
hajaj.... kis virágszál! olvasd már el az 1997. évi eü tv. első 50 §-át... ott megtalálod erre a kérdésedre a választ is.
______________________-
"7. Miért van az, hogy amikor időpontot kérünk a szakrendelésen, egy hónap múlvára kapunk időpontot, pedig az Anyósomnak olyan súlyos a problémája, hogy nem tud felkelni az ágyból?"
hajaj, és még ti milyen szerencsések is vagytok! rokonomnak fél év múltára adtak volna hasi uh-ra időpontot. érted? nem egy hónap, hanem 6 hónap!
______________________-
"Szeretném, ha ezekre a kérdésekre választ kaphatnék"
nem fogsz. írj tértivevényes levelet orbánnak, meg a csürhe bandájának. illetve az "emberforrás miniszternek", vagy a jóhaverjának akit az eü élére kiültettek most. AJBH-hoz is írhatsz, oda elég egy email, ha már ennyire fel vagy paprikázva. illetve két héttel ezelőtt a retekklubb is keresett hasonló témakörben embereket, úgyhogy megdobhatod őket is egy emaillel.
_________________
TÁJÉKOZTATLAK, HOGY 2010-BEN (VÁLASZTÁSUK UTÁN AZONNAL) MEGSZÜNTETTE FIDESZ AZ EBF-ET, AKI ILYENÉRT ODA CSAPOTT KEMÉNYEN. AZÓTA SEMMILYEN HATÓSÁG NINCS AKI KÉPVISELNÉ A BETEGEK JOGAIT. KÉRDEZD MEG A FIDESZRE SZAVAZÓ HAVERJAIDAT, HOGY KELLETT-E EZ NEKIK?
________________
"Számomra ez elfogadhatatlan és hajlandó vagyok ellene küzdeni. Ki van velem?"
hát ezen besz*rtam.
kedves! keresd meg az összes ellenzéki pártot, kezdve lmp-vel, Szabó Tímeával, Jobbikkal, Sándor Máriával és folytathatnám... tegyél írásbeli panaszt lehetőleg tértivevényes módon (hogy később tudd lobogtatni) , illetve lehet menni az EU-hoz is asztalt csapkodni (Betegjogok, eü.-i ellátáshoz való hozzáférés c. alapjogok miatt) . csak halkan jegyzem meg, hogy van egy NORMÁLIS FB csoport, ami ezért küzd. nem olyan csürhe banda mint itt a praxison szél által idefújt hordalék, mint mig54 alias the wolf, thempusanus alias karcsi bácsi, meg sorolhatnék pár fedő nevet is.
csatlakozz hozzájuk, segítsd a munkájukat, hogy te is előrébb juss, ezáltal a gyerekeid is.
Igazság, hol vagy? 2016.06.25. 17:35:49
Zoltan Kovacs01 2016.06.25. 18:57:53
2016.06.25. 19:12:53
Ezmiértkell 2016.06.25. 19:19:44
Netuddki. 2016.06.25. 20:24:52
Netuddki. 2016.06.25. 20:27:33
2016.06.25. 20:51:07
Rotoxis 2016.06.25. 20:54:04
Nálunk hétvégén reggel 7-től este 7-ig van ügyelet. Éjszakai nincs. Hétközben sem. Bő 250 ezer lakosra. Nem szakad bele a munkába. Csak kevesebb veszik igénybe.
A háziorvos/gyerekorvos sürgős esetben egy, tervezhető vizsgálatra három-négy hétre ad időpontot. Szakorvos egy-két hét. A tévedések elkerülése érdekékben, mindegyik m a g á n orvos, 40-130 € tarifával.
2.
A jó magyarnak a sürgősségi ellátás azt jelenti, hogy a rendes utat megkerülve előbb jusson ellátáshoz másoknál. A poszter szerint is ezt jelenti.
3.
A mentő beviszi, mert nem akar vitatkozni. A beszállítás megtagadására nincs megfelelő jogi védelme Magyarországon. Attól, hogy mentő szállítja be, semmiféle előnyt nem jelent.
4.
Pont, amiért az előbb írtam. Nem előzünk, nem ügyeskedünk, nem pofátlankodunk.
5.
Mi került, hova került, miért került? Miért nem reklamált? Ja, hogy önkéntesen
Rotoxis 2016.06.25. 21:00:46
6.
Van ilyen, egészségügyi kulturának hívják. Hogy a poszternek nincs, javarészt az ő hibája.
7.
A kedves mama nem tud felkelni az ágyból, de képes ájulás nélkül 6-12 órát ülni az SBO kemény fa székén. Na menj a
8.
És a legfontosabb. A háziorvos pontosan tudja, hogy kit, milyen kórsággal hová utaljon. A kivizsgálás nem ilyen. Befekszem kivizsgálásra. Röhej, ilyen legfeljebb a cocilizmusban volt. Próbálnád ezt meg nálunk, azonnal kapnál beutalót. Pszichiátriára
micsoda? 2016.06.25. 21:29:49
Hóhér az utolsó barátod · http://internetszemete.blog.hu 2016.06.25. 22:30:31
Szánalmas, hogy micsoda egy söpredék jár ide, nulla empátiával, de annál nagyobb arcmérettel...
Hóhér az utolsó barátod · http://internetszemete.blog.hu 2016.06.25. 22:32:01
macihagyma 2016.06.25. 23:14:19
kheiron 2016.06.25. 23:21:40
A sürgősségi NEM gyorsasági.
Ha onnan háziorvoshoz küldenek, akkor tessék szépen elmenni a háziorvoshoz.
Nem azt veszik fel a kórházi osztályra, akit a hozzátartozó szeretne, hanem azt, aki szakmailag indokolt.
A "háziorvosi ügyelet" a Magyarországon működő formában értelmetlen energia- és pénzpazarló idiotizmus.
kheiron 2016.06.25. 23:24:28
Igen, csak így tovább, megint érdemes a kveruláns paranoid személyiségzavart nyomni, a végére a teljesen hibás nick-megfeleltetések nagyot ütnek, egy elmebeteg tényleg így működik.
Holnap lehetne benne perzekútoros aspektus is? Hadd lássam, milyen, amikor üldöznek, lehallgatnak vagy sugaraznak!
:-)
Ezmiértkell 2016.06.26. 05:53:40
KisIst 2016.06.26. 06:01:28
jotekony koc 2016.06.26. 06:15:14
ugyhogy a háziorvost meg a járóbeteg ellátás nem segítség ilyenkor.
Pár napra folvehettek volna a vertigoval a neurologiara, amig talpraáll.
jotekony koc 2016.06.26. 06:18:13
asztalosani 2016.06.26. 07:09:40
erre azt fogja írni, hogy az utódnak kötelessége bevinni a hátán, mert tudod neked csak kötelességed van, és ha nem tudod, akkor egy szar alak vagy
aztán megjelenik itten defné, aki asztalt csapkodva leírja majd, hogy ő bezzeg bevitte a hátán az öreganyját sorozatos rákkezelésre. arra a válaszra, miszerint sokan a munka miatt nem tudják ezt megtenni, mert az első adandó alkalommal kirúgnák őket, csak azt fogja válaszolni, hogy "Olyan helyen kell dolgozni, olyan beosztással" (tudod tipikus fideszes segget nyaló ) és arra a kérdésre hogy mégis hányszor, illetve milyen távból cipelte be a hátán az anyósát (és mégis hány kiló is volt az öreglány?), pedig egy 20 soros kitérő választ fog írni, amiben leírja, hogy ő aztán milyen magasztos, faszagyerek hogy a hátán cipelte be... de a kérdésre egy kib*szott szót sem fog írni
asztalosani 2016.06.26. 07:11:23
kiscsillag!
mig54 alias wolf -nak vannak üldözési mániái, úgyhogy most nem kissé mellé lőttél...
Burgermeister 2016.06.26. 07:12:31
Az eü.t szétverték, orovosok, nővérek kitántorogtak.
Beszántani, besózni ezt az országot.
asztalosani 2016.06.26. 07:16:42
nem kisvirágszál!
én ebbe a csürhe bandába NEM tartozom bele.
árnyékra vetődtél, mert veled ellentétben ÉN BENNE VAGYOK ABBAN A CSOPORTBAN :-)
nyilván ilyen szar alakokat mint ti nem fognak felvenni.
és amit ti itt nap mint nap lerendeztek, hol a cikket íróval szemben, hol a kommentelőkkel szemben, az a magatartás ott nem hogy nem megengedett, de azonnali kizárással is jár, sőt következményekkel is!
és ha már nem esett volna le a csöppnyi amőbaméretű agyadnak, leírom neked külön: CSAK TITEKET TISZTELLEK MEG ilyen stílusban, MERT TI EZT KIHARCOLTÁTOK, ha még nem vetted volna észre balfaszkám!
prevent 2016.06.26. 07:17:26
mások is felvetették már szinte az összeset, én csak röviden:
1) tényleg, miért nem vizsgátatta ki magát a háziorvossal?
2) ha másodjára péntek REGGEL lett olyan rosszul, miért csak hétfőn vitették be - ennyire sürgősségi volt az eset?
+) vegyél bammeg enni-inni a drága mamának, ne sírjon a szád
4) biztos, hogy az SBO-n csak csupa drogos meg részeg volt?
ez egész írásnak nincs semmi értelme.
vagy merő rosszindulat, vagy olyan szintű butaság, amit már önmagában ki kellene vizsgálni.
arra kíváncsi lennék - lévén oly hosszú leletsorral rendelkezik a család, így komoly orvoslátogatási múltja lehet - hogy mit is közöltek a mentőkkel, orvosokkal. az írás alapján vszeg annyit, hogy a mama beteg, nem tud felkelni.
Meg azt is szeretném fentiek alapján tisztelettel felvetni, hogy írjon már egy szösszenetet arról az időről, mikor még nem "lopták el az orvosi ügyeletet maguktól", miként is voltak az esetek. Gondolom beértek a hipermodern, fényesre suvickult SBO-ra, ahol csakis józan életű, sértetlen értelmiségiek anekdotáztak és sietve párnázott fotelt adtak a néninek, kis asztalkán tálalva a teát és az aprósüteményt. Egy inas rögtön felvette az ebédrendelést és sürgősséggel (hisz ez az osztály mottója) továbbitotta a Gundelbe, rendkívüli szállítást kérve. Időközben egy 18 tagú orvosi stáb (neurológus, belgyógyász, kerngési specialista meg aki csak a tengeren innen hozzáférhető) felsorakozott, és a legmodernebb eszközök segítségével, (plusz video konzílium tengeren túli és távolkeleti specialistákkal) röpke 15 percen belül, nehogy kihűljön az ebéd, teljeskörű kivizsgálást végeztek. Eközben a család kísérő tagjai nyilván a privát vetítőteremben VIP kiszolgálás mellett várakoztak csendesen, az értelmiségiek pedig - lévén sem drogosok, sem részegek, de még csak egy kacolás sem esett rajtuk - érdeklődve figyelték a team-munkát.
hát ezt inkább egy filmen nézném meg - valahogy nem hiszen, hogy így lehetett igazán.
szánalmas
Igazság, hol vagy? 2016.06.26. 08:42:28
2016.06.26. 08:44:35
Igazság, hol vagy? 2016.06.26. 08:46:22
midnight coder 2016.06.26. 08:49:36
Amúgy a probléma alapvetően a rendszerrel van. Egyrészt nagyon kicsi az egészségügyre fordított összeg (GDP arányosan sem sok, és nálunk elég kicsi a GDP), másrészt nagyjából a lakosság tizede úgy éli le az egész életét, hogy valódi munkának még csak a közelébe sem megy, max. közmunkát végez - és ugyanazt az ellátást kapják, mint bárki más. Szóval, eleve az egy főre eső összeg igen kevés. A dologi kiadások (gyógyszer, gépek) ára világszínvonalú (azaz a magyar sem veszi meg olcsóbban a röntgengépet mint az amerikai), az egyetlen dolog amin spórolni lehet, az a bérköltség. Ennek viszont a fiatal orvosok, nővérek távozása a következménye.
Ezzel együtt persze maga a struktúra is rossz, de ennyi pénzből más struktúrában sem csinálnának sokkal jobbat. Lásd az angolok, vagy az USA egészségügyi rendszerét, ahol picit több pénz mozog, mégsem szeretnél ott beteg lenni.
Persze be lehet(ne) szedni több adót, TB-t, csak ennek összege már így is rekordszintű. A csórókat nem nagyon lehet tovább terhelni, a nem annyira csórók - akik viszont a GDP nagy részét produkálják, vagy kulcspozíciót játszanak a termelésében - így is legalább olyan tömegben hagyják el az országot, mint az orvosok. Lesz itt csúnya világ pár év múlva, még sokkal csúnyább mint most. A te anyósod még szerencsés.
she_wolf 2016.06.26. 08:53:19
Mint ahogy te sem szoktál lényegi kérdésekre válaszolni. Öngól.
she_wolf 2016.06.26. 08:54:58
Te csak szeretnél pszichésen olyan rendben lenni, mint én!
2016.06.26. 08:56:31
2016.06.26. 08:59:33
2016.06.26. 09:02:34
Te kevered az ügyeletet a kórházakban lévő sürgősségi ellátással.
Lázzal nem megyünk a sürgősségire, töréssel meg az ügyeletre nem.
2016.06.26. 09:03:34
2016.06.26. 09:06:04
2016.06.26. 09:07:32
she_wolf 2016.06.26. 09:16:56
Ez érdekes... van zártkörű faszbuk csoport, ahová csak olyan kivételezetteket vesznek fel tagnak, mint te is vagy. Tehát a minimum elvárás a leendő tag felé, hogy hazudjon, mint a vízfolyás?
Többel által feltételezett, általam pedig tudott tény rólad, hogy más formában is meg tudsz nyilvánulni. Akkor mégis miért itt esz a penész, és nyomod a süket vakert, ami köszönőviszonyban sincs az orvoslás hazai metódusaival? Teszed mindezt olyan koponyákkal szemben, akik a hazai orvoslást nemzetközi szinten is elismerten űzik. Ráadásul hazai viszonyok között!
Miért jössz házhoz a pofonért (amit rendszeresen meg is kapsz), ha egyszer komoly háttérmunkákat végzel egy kívülállók által ellenőrizhetetlen közösségben?
Az, hogy engem és még 2-3 nicket "kivételes kegyben" részesítesz, a számodra azt jelenti, hogy mindenki, aki itt, a Praxison véleményt formál, ugyanarra a polcra kerül nálad, amennyiben nem lájkolja ezerrel a hozzászólásodat.
Ez eléggé infantilis dolog, és korodnál fogva nem kevésbé megmosolyogtató.
Summa summárum: egy hazug ribanc vagy, aki jól tenné, ha most már inkább csak azokkal cseverészne, akik egy hangyafasznyit is adnak a szavára.
Jó tanács: addig menj innen inkább önként, amíg emelt fővel teheted! Vígasztald magad azzal, hogy mi (szar alakok) nem érdemlünk meg téged! Önámításban, magad mások fölé helyezésében úgyis jó vagy.
Minél tovább halasztod, annál gázabb lesz.
(Most is csak a jóindulat szólt belőlem.)
she_wolf 2016.06.26. 09:27:25
Teljesen egyet tudok veled érteni, egy részét magam is tapasztaltam, igaz, nem éreztem jól magam tőle, de erre volt lehetőségem.
A hozzászólásodat megtoldanám azzal (igen, megint a politika) hogy a rendszerváltáskor nem nyúltak hozzá azonnal az egészégügyi finanszarozás átszervezéséhez, Húzták, halaszották, ezért görgetjük magunk előtt legalább 20 év lemaradását. Több, mint 2 évtizeden keresztül, komótosan átállni nagy luxus.
Amibe nem melékesen emberek halnak bele:(
2016.06.26. 09:27:50
2016.06.26. 09:31:04
2016.06.26. 09:40:17
she_wolf 2016.06.26. 11:16:31
Nem a technikai tudás a lényeg. Egy vénázás nem nagy kunszt (feltéve, hogy nem üvegropiból van a véna), hanem arról van szó, hogy amennyiben nincs megfelelő szakirányú végzettséged, orvos nem fogja felírni receptre. És ott még nem tartunk -szerencsére-, hogy egy sima fizsóért beugorjunk a patikába vény nélkül.
Steril tűt lehet venni mezei vásárlóként, vény nélkül is. Onnan tudom, hogy én is veszek, de az infúziós szerelékben már nem vagyok biztos.
kheiron 2016.06.26. 11:36:52
Amikor fel tud kelni, akkor menjen.
Ha képes volt X órán át ülni többször is a "kemény széken", s fel sem vették osztályra, akkor semmi komoly baja nincs, az átmeneti probléma javulása után meg - a hülyeséggel párosult lustaságon kívül - semmi nem akadályozza meg, hogy normálisan kivizsgáltassa magát.
kheiron 2016.06.26. 11:38:02
Igen, ez az, gratulálok, totál kveruláns paranoid! :-)
De a kedvemért... nem lehetne ma valami üldözéses téveszmét is belevenni?
kheiron 2016.06.26. 11:40:04
Nem, a "háziorvosi ügyelet" rendszere egy alapvetően elhibázott baromság, 2016-ban szakmailag indokolhatatlan a megléte.
kheiron 2016.06.26. 11:42:12
A mentők (mármint a terepen dolgozó kollégák) nagyon nehezen tagadhatják meg a beszállítást, rettentő sok baromságot kell végrehajtaniuk, ezt ők maguk is tudják, viszont a szabályokat nem ők hozzák.
defné 2016.06.26. 11:44:24
Te nem érted meg azzal a csökevényes agyaddal,hogy vége a jó világnak, és a hozzátartozónak kell megoldania a beteg rokonok szállítását adott esetben a gyógykezelését? Nem ér el az agyadig bazmeg? Melyik részét nem érted a tényeknek asztalosani? Miért nem tudod felfogni,hogy a lebetegedett anyukák/apukák/nagyik/gyerekek kezelésekre való fuvarozása nem a kórház dolga és keret sincs rá.Hiába vergődsz,hogy nem a hozzátartozó dolga mert dolgozik,mert otthon 6 puja várja,meg a széttárt lábú felesége,akkor sem fogja senki megoldani.Érted? Senki.Olvasgasd el zünüke@ nem régen írt hozzászólását,hogy a kőgazdag Svájcban mennyit kell fizetni az eü.biztosításra ha valaki lebetegszik,hogy mindenért pattog a biztosító,hogy a mentőt ki kell fizetni hiába vagy bebiztosítva.Neked nehéz a felfogásod?
Te primitív barom azért lennék fideszes mert jó a munkabeosztásom? :D :D :D Hogy te milyen ostoba vagy!!
És még valami: "öreglány" a jó kurva édes anyád nem az én halott nagymamám.Oda nem járhattál volna enni ahova Ő szarni járt.Megtisztelnél itt mindenkit ha áthúznál a fb csoportba osztogatni a jogi tanácsokat,az eü.-s tanácsokat,és szórni a hülyeséget minden posztnál.
kheiron 2016.06.26. 11:49:26
Nyugi, én már sokszor írtam itt, hogy "asztalosani" nick egy zseniális troll, a mögötte álló ember komoly pszichiátriai vagy pszichológiai szakmai ismeretek birtokában hozta létre a nicket.
A nick gyönyörűen, szabályosan mutatja, hogy milyen és hogy működik egy betegségtudat nélküli paranoid skizofrén beteg.
Épp ezért az érdemi reagálás a hozzászólásaira teljesen értelmetlen, ugyanis a nick gazdája a skizofrén szerepet teljesen megtartja, azaz az elmebetegekre jellemző módon nem fog olyan reakciót adni, amilyet egy egészséges pszichéjű embertől elvárnánk. Magyarul beszélgetni nem lehet vele, mert csak a saját téveszméit fogja hajtogatni.
grafoguru 2016.06.26. 12:01:30
Valamelyik pártnak végig kellene vinni egy törvényjavaslatot, miszerint országgyűlési képviselők, miniszterek, államtitkárok és helyetteseik - családjukkal együtt - kötelező jelleggel csak közkórházban (kivételezést és hálapénzt büntető jogi kategóriával kizárva) gyógyíthassák magukat.
Szerintem egycsapásra megoldódna az egészségügy.
she_wolf 2016.06.26. 12:04:57
Eddig úgy voltam vele, hogy szimlán csak egy egyszerű hülye, némi csökönyösséggel megspékelve.
De az utóbbi napokban tőle tapasztaltak inkább azt támasztják alá sajnos, amit Te már elég régóta pedzegetsz.
És ha Neked van igazad, akkor az nagyon komoly aggodalomra ad okot, mert ezzel ő szabadon császkál, gyanútlan emberek között.
Eccer majd úgy járunk, mint "Máj kell duglász" filmjében a csóró nép...még jó, hogy itt max. valami vaskos jogi kisokossal verhet végig az áldozatain:D
Így vagy úgy, ő akkor és ezentúl is csak egy hazug ribanc:P
(Azért annak örülnék, ha csak szociopata lenne, mert az nem enyhítő körülmény...)
she_wolf 2016.06.26. 12:08:52
Kis kieg. a jogi kisokoshoz: nemtom mit jogoskodik folyamatosan, amikor csak egy banki szakügyintéző.... jó, az ebből adódó frusztráltságát megértem, nagy a fluktuáció, már nem életbiztosítás kamatlábakon aszalni a seggünket:(
2016.06.26. 12:09:43
she_wolf 2016.06.26. 12:16:13
Nyugodtság van, okulj az én példámból! Hagyd a picsába ezt a két lábon járó ipekakuánás bilit:(
Nehogy már egy olyan trágyakupacon akadj ki, aki lakodalmas Lajost, Hosszú Katinkát, meg a rubintos virágszálat állítja jó vagy rossz példának az emberek elé!:(
Az ilyenek csak ennyit tudnak:(
kheiron 2016.06.26. 12:21:08
A "normál ügyelet" létezése szakmailag egyszerűen megindokolhatatlan.
A beteg vagy annyira jól van, hogy otthon elvan egy mentőszolgálatos telefonos konzultációval, és a háziorvosnál normál rendelési időben való megjelenés után szépen tovább gyógyul, vagy annyira rosszul van, hogy mentőt kell hívni hozzá és bevinni a kórházba.
Harmadik út meg az, hogy ügyeletet hívunk a manikűrözés közben elvágott kisujjunkhoz meg a 37,3 fokos "lázrohamhoz", a "beütöttem a térgyemet és bekékült" panaszokhoz, valamint ahhoz, hogy "elfogyott a nagymama gyógyszere, tessen mán írni egy receptet". Ugyanis ezek a halaszthatatlan, szupersürgős betegek adják a háziorvosi ügyeleti ellátás túlnyomó részét.
Ahhoz egy orvos ideje túl drága, hogy rohangásszon a körzetben, és - megfelelő sürgősségi felszerelés híján - ha kell, ő hívja a mentőt.
defné 2016.06.26. 12:30:30
De komolyan mondom,hogy felrobban az agyam amikor valaki állandóan csak a jogait hajtogatja meg azt,hogy mi járna.Nem fogja fel azzal a csökött agyával,hogy a beteg hozzátartozó az én gondom,nekem kell megoldani azt,amit az állam nem old meg.Ez képes lenne a haldokló anyját vagy apját letenni a kórház elé,hogy nem ez nem az ő dolga.Kezdem én is gyanítani,hogy ez a nő súlyos mentális zavarokkal él.
she_wolf 2016.06.26. 12:32:48
"Ahhoz egy orvos ideje túl drága, hogy rohangásszon a körzetben, és - megfelelő sürgősségi felszerelés híján - ha kell, ő hívja a mentőt."
Meg leginkább túl kevés! Mert kimegy X számú híváshoz, és annak csak tizede indokolt, aminek a vége általában azonnali kórházba szállítás.
Ugyanez az SBO-n: a felét simán az ajtóból vissza lehetne irányítani haza már a portáról. Amennyiben mégis orvos elé kerül, és nem volt indokolt az SBO-s ellátás, teljes áron kifizettetni a delikvenssel. Rögtön lenne +pénz, vagy elégséges idő a többi, valóban beteg emberre!
A poszthoz egyébként annyi észrevételt tennék, hogy köszönöm @töpörtő: -nek, hogy lakonikusan fogalmazva megírta helyettem!
she_wolf 2016.06.26. 12:42:27
Azt hiszem, @kheiron nem feltétlenül arra utalt, hogy ez a miazma pszichés beteg, hanem arra, hogy otthon van az ilyen betegségekben. Így sikerül megvezetni a társaságot.
De akár beteg, akár éppen az ellenkezője, hazugságon kaptam. Két alkalommal legalábbis 100%-osan.
Úgyhogy innentől kezdve az én szememben ő csak egy szarkupac.
2016.06.26. 13:13:37
Dikusz 2016.06.26. 13:16:25
Saját tapasztalat alapján hadd írjam le az egyik esetünket(a férjemről van szó):
Tavaly áprilisban fulladásra panaszkodott (COPD-s, bal lába combközéptől amputált, cukorbeteg, egyéb súlyos betegségei is vannak). Akkori "tudásom" szerint a háziorvosi ügyeletet hívtam. Az említett betegségeit felsoroltam, ők azt mondták hívjam a mentőket.
Telefonáltam a mentőknek ugyanezt elmondtam, kiemelve a COPD-t (azt hittem ez a fulladás oka ebben az esetben), komolyan vették, öt perc múlva ki is jött a - háziorvosi ügyeleti kocsi. Vizsgálat után hívta a mentőket. Nem a COPD volt a baj, mire beértünk a kórházba, már nem tudott önállóan lélegezni (szívelégtelenség). A vizsgálóból már intubálva hozták ki.
Azt mellékesen meg kell jegyeznem azoknak akik szidják a sürgősségit, az SBO-n nem várattak, látták komoly a baj, azonnal vizsgálták.
Mindez azért említettem meg, mert amikor a mentőket hívtam, ők mégis a háziorvosi ügyeletet küldték ki.
kheiron 2016.06.26. 13:22:53
Na, te magad is leírtad, hogy mentő és kórház kell a komoly betegnek, a vesekövet meg a középfülgyulladást nem árt, ha szakorvos nézi meg. :)
Mondom, NEM KELL KÖRZETI ÜGYELET. Teljesen haszontalan és értelmetlen.
A sürgősségi ellátás a mentők és a kórházi orvosok dolga. Pont.
2016.06.26. 13:24:26
kheiron 2016.06.26. 13:25:15
A mentők azért küldték a közeti ügyeletet, mert egyszerűbb volt még egy kört futtatni veletek.
A háziorvosi ügyelet ugyanis effektíve mit csinált? Hívta a mentőket.
Azért fenntartani csomó pénzért egy szakembereket foglalkoztató szolgálatot, hogy az hívja a mentőket... hát szerintem nem a hatékony betegellátás csúcsa, az idő elvesztegetésén kívül más értelme nincs.
2016.06.26. 13:31:15
2016.06.26. 13:39:41
2016.06.26. 13:42:06
she_wolf 2016.06.26. 14:42:18
Külföldia-Magyarország összehasonlításban az az ábra, hogy amíg ott ezerszer is meggondolják, hogy hívjanak-e segítséget, addig nálunk valóban az van, hogy minden szarra lábhoz rendeljük az egészségügyet. Abban @kheironnak teljesen igazat adok, hogy abban a formában ahogy nálunk meggyökeresedett az ügyeleti rendszer, semmi létjogosultsága nincs. Magyarul: egy lovat két seggel nem lehet megülni.
Valahogy örökös késztetésünk van lehetetlen dolgokra vállalkozni:(
Neked meg igazat adok abban, hogy vannak olyan esetek, amikor valóban kell(ene) szakember csak ahhoz, hogy később saját lábon el tudjon menni a beteg a megfelelő szakrendelésre.
Csakhogy ahhoz se pénz, se paripa, se fegyver, ráadásnak pedig itt van a javarészt elkényeztetett "beteganyag", aki nem érti, hogy az egykor jól működő módszer most mi a túróért csődölt be.
És ami még idáig vezetett az az, hogy az emberek egy része nem mer munkaidőben orvoshoz menni, mert félti az állását, a másik része meg azt mondja, hogy nem áldoz rá időt hogy ide-oda császkáljon, mert a mentő úgyis elviszi és/vagy az SBO-n úgyis ellátják, akkor miért törje magát?
Szóval összetett dolog ez:(
Nálunk ez van. És baj, hogy ez van.
Két orvos kommentelő jut hirtelen eszembe, mindkettő szavai nagyon igazak.
Az egyik: "olyan egészségügyünk van, amilyet megérdemlünk" (ha felaksztanak sem tudom, ki mondta)
A másik (és ez szó szerint!): "A magyar egészségügy még mindig jólesően emberbarát."
(Ennek a szerzőjét hiányolom:))
asztalosani 2016.06.26. 16:35:15
blablaba-...
tehát hányszor is vitted az anyósodat "a hátadon" és hány kilométer volt köztetek?
tudom, hogy úgy sem fogsz rá válaszolni, mert a rokonaid megjelennének és a sárga földig lehazudoznának, de akkor meg ne böfögj ilyen szarokat ide, és ne fényezd magadat!
asztalosani 2016.06.26. 16:41:49
"Nem a technikai tudás a lényeg. Egy vénázás nem nagy kunszt (feltéve, hogy nem üvegropiból van a véna), "
hát beszarok!
"VÉNÁZÁS"?????
"ÜVEGROPI"""""?????
ezt a kifejezést még életemben nem hallottam, áruld már el, hogy ezt melyik iskolában, melyik kurzus keretében nyomatják illetve SZAKkönyvben írják??????
"Nem a technikai tudás a lényeg"????
hát te utolsó csőcselék! vegyen tőled vért (ja bocs vénázzon téged egy) csöves aki csak könyvből tanult meg "vénázni"... aztán műtsön már meg olyan aki szintén csak a könyvből olvasott róla.
____________________________
ennél jobban is le tudod magadat égetni???????
___________________________
kibaszott jó lenne, ha nem osztanád az észt NEM EÜ-S LÉTEDRE, EGY OLYANNAK AKI ÉPPEN BENNE VAN, ÉS TANULJA!!!!!!!!
beszarás, hogy mekkora pofád van mindehhez!
menjél vissza wc-t pucolni, mert ilyen "szaktudás" mellett max a betegek szarához engedtek téged közel...
asztalosani 2016.06.26. 16:43:51
"Steril tűt lehet venni mezei vásárlóként, vény nélkül is. Onnan tudom, hogy én is veszek, de az infúziós szerelékben már nem vagyok biztos. "
uram atyám, ekkora szarokat hogyan tudsz te ideböfögni???
_________
"Steril tűt lehet venni mezei vásárlóként, vény nélkül is. Onnan tudom, hogy én is veszek"
ja-ja. eddig azt hitte hogy be vagy baszva folyamatosan, de hogy már lövöd is magadat???? uram atyám, akkor ezek szerint ezért nincsen neked NORMÁLIS emberi kapcsolatod...nagyon gáááz
she_wolf 2016.06.26. 17:40:49
Te megint hülye vagy, én meg megint röhögök:D Jó ez így. Nekem:)
kheiron 2016.06.26. 19:27:33
Félreértesz.
Az "orvos ideje túl drága" annyit jelent, hogy semmi értelme nincs annak, hogy egy nagyon sokat tanult kvalifikált szakember mentőt hívogasson meg effélék.
kheiron 2016.06.26. 19:30:24
Látom, nem jutott el hozzád, amit mondtam.
Akkor próbálom másképp.
Szerinted van-e létjogosultsága annak a szolgáltatásnak, ami a következőt tudja: neked elfogy otthon a kenyered. Ahelyett, hogy sütnél magadnak, vagy elmennél a pékhez, ők kiküldenek egy élelmiszeripari mérnököt meg egy dietetikust, majd közlik, hogy "tényleg elfogyott a kenyér, tessék sütni magának, vagy elmenni a pékhez". Majd távoznak.
kheiron 2016.06.26. 19:39:08
"
@kheiron: A kioktató trollkodó stílusod miatt még akkor is hiteltelen lennél, ha igazad lenne. Sürgősségnél mentő kell, ki vonja kétségbe, amikor nem sürgősség, akkor ügyelet. Ez volt a téma okoska."
1. Látom, a személyeskedés már jól megy, de hát mivel érveid nincsenek, ezért csak ugyanazt a butaságot hajtogatod.
2. Amikor nem kell sürgősség, akkor meg ráér a beteg a rendes rendelési időben elmenni az orvoshoz, addig meg szedjen aszipirint és lélegezzen mélyeket.
anitám83 · http://kep.ivpicture.hu/223232.t.jpg 2016.06.26. 21:41:30
kheiron 2016.06.26. 22:16:05
Az allergiásoknak találták ki az úgynevezett "pen" injekciókat, ezek afféle egységcsomagban kaphatók, és egyszerűen annyi velük a teendő, hogy az ember állandóan a közelben tartja, és ha nagyon rosszul lesz bármitől, utolsó erejével még magába szúrja a gyógyszert. Az meg meggyógyítja hipp-hopp.
Ennek a pár ezer forintos tételnek a kiváltására tartani egy ügyeleti csapatot eléggé nagy pazarlás mind az emberi, mind az anyagi erőforrásokkal.
asztalosani 2016.06.27. 07:26:57
kiscsillag!
tegnap SBO-n sötét bőrű nő asszony megjelent 2 pereputtyával. a betegfelvételi pultnál azt mondta hogy fáj a csuklója. kérdezték tőle: mióta fáj? erre benyögte: 2 hete. majd el akarták zavarni, hogy menjen szakrendelésre ez nem sbo feladata. nem ment el, telefonált. a zárt ajtók mögül kijött egy szintén sötét bőrű takkernő, akivel puszi jobbról-puszi balról, majd kedélyesen traccsoltak egyet.majd ő visszaspurizott az ajtók mögé, nemsokára megjelent uaz a betegfelvételis ember. újra megkérdezte hogy mi járatban erre. erre közölte az asszony vele, hogy még mindig fáj a csuklója és hogy nincs tb kártyája. érdekes módon erre meg rögtön találtak neki egy kitöltendő papírt. mi már 5 órája ültünk ott, velünk egyetemben egy szívinfarktus gyanús, egy megégett kisgyerek, egy hasi panaszokkal görnyedő középidős férfi (aki még felállni sem tudott) , ő meg 10 perc alatt bejutott, további 25 perc alatt végzett is.
úgyhogy légy oly kedves nem írni ide olyanokat, hogy az sbo csak sürgősségi betegellátásra való, mert akinek két hete fáj a csuklója az baromira nem lehet sürgősségi eset.
(a fenti eset is jól példázza, hogy mennyire kiszorulnak az sbo-s ellátásból azok a fehér emberek akik RENDESEN FIZETIK (VONJÁK) A TB-T, azzal szemben aki feketézik, fusizik, szarik bele befizetni az évi MINIMUM 100.000 forintot.)
végülis ja, hát hülye lenne befizetni a minimum 100.000 forintot évente, ha egy ilyenért kifizet évente 20-25.000 ezret.... még így is jobban jár, marad neki 75 ezre...
neduddki21 2016.06.27. 16:27:30
2016.06.27. 18:00:34
kheiron 2016.06.27. 20:57:18
Az a baj, hogy ezek a betegségek valójában egy komplex, sokszakmás, "valódi" SBO-ra valók, ahol nem a hirtelen felindulásból ész nélkül adott széles spektrumú (azaz emiatt szakmailag hibás) antibiotikum-terápiát, hanem szakorvosi vizsgálatot követően valamennyire célzott kezelést kap a beteg.
neduddki21 2016.06.28. 09:14:16
karcsibácsi 2016.06.28. 10:34:08
Együttérzek édesapád elhunyta miatt.
Kérdésedre a válasz a halottkémi rendszer.
Az Amerikai Egyesült Államokban, az Egyesült Királyságban a halottkémi rendszer, a
halottkémek munkája a helyszíni halálmegállapítás, a halál okának felderítése a
halottvizsgálati tevékenység részét képezi. A XIX - XX. században Magyarországon is
működő halottkémek feladatait később orvosi kompetenciává módosították, ennek
megfelelően napjainkban a hazai gyakorlat szerint a halott vizsgálata, dokumentációja, a szükséges további intézkedések az elsőként észlelő orvos feladata.
Az Egyesült Államokban a halottvizsgálatot végző személy a halottkém, aki 18
évnél idősebb, amerikai állampolgár, az adott megye állandó lakosa, rendszerint 4 éves
szolgálati ciklusra választott személy.
A halottkém felelős a vizsgálatok kezdeményezésére és lefolytatására a halál okára és
módjára vonatkozóan.
A halottkém szakértőt vehet igénybe (törvényszéki kórboncnok) a halott vizsgálatához.
kheiron 2016.06.28. 11:04:57
Pillanatnyilag a háziorvos a kompetens, értelemszerűen amikor normalizálódik a rendszer, valószínűleg a mentők, vagy ahogy karcsibácsi írta, a halottkém feladata lesz.
she_wolf 2016.06.28. 11:49:44
Nocsak, nocsak... tán csak nem rasszistának teccik lenni kendnek?
Oszt mondja már meg nekem kend, hogy olyan is van, hogy férfi férj? Mert ha nő asszony van....
És rögvest két egész pereputty? Nem semmi! Összesen hányan voltak? Matek megy? Tudni, hogy mit írunk, megy?
De szerintem az történt, hogy:
"tegnap SBO-n sötét bőrű nő asszony megjelent 2 pereputtyával. a betegfelvételi pultnál..." és akkor felébrdtem, doktor úr.
Egy rossz mesemondónál csak az olyan humorista rosszabb, aki elmagyarárra a poént:(
Úgyhogy kijöhetsz még ebből, nyugi, legyél optimista!
mechanikus körte 2016.06.28. 11:57:22
Kommentelő k.m.n. 2016.06.28. 13:57:48
1. Én nem vettem észre, hogy az ügyeleti rendszert ellopták, az is üzemel rendesen. Külön poén, hogy mifelénk a háziorvosi ügyelet és az SBO egy épületben van, így félig-meddig tehermentesíti az SBO-t. De "hála" a sok indokolatlan mentőhívásnak, így is 50-60 beteg jut egy SBO-s nappali műszakra, holott ezek közül csak 4-5 eset lenne indokolt. Tipikus indokolatlan esetek: "2 hete xy helyen fáj, de most jobban/most van időm", "37.5 fokos lázam van", "összevesztem párommal/anyámmal stb, ezért bevettem 2 Xanaxot és 1 felest", "3 napja itt van ez a pukli a bőrömön" és a poszter féle "egy hónapja szédülök" is. De pár napja a "legjobb" egy 24 éves külföldi srác volt, aki azért kereste fel szombat kora este az SBO-t, mert megcsípte a szúnyog és a csípés most nagyobb, mint lenni szokott... (Ebben a hónapban az SBO-ra voltam beosztva, innen a friss élmény).
És természetesen mindenkit meg kell vizsgálni, le kell papírozni (itt is külön élmény, amikor - ahogy a poszter is írta - egy Háború és béke vastagságú korábbi dokumentáció kerül elő egy olyan betegnél, aki a mi rendszerünkbe még nincs felvéve). Emiatt az orvos gyakorlatilag folyamatosan napi 12 órában adminisztratív munkát végez (ismétlem, nagyrészt indokolatlan esetek miatt!), így érthető módon nem túl őszinte a mosolya, amikor a poszterék betoppannak egy újabb, azon a napon már ötödikként az egy hónapos szédüléses panaszokkal...
2. Nem, a betegek legnagyobb része NINCS TISZTÁBAN AZZAL, HOGY MIT JELENT A SÜRGŐSSÉGI ellátás. Elvileg a halaszthatatlan, sürgős ellátást igénylő kórképeket kellene ott ellátni. Ezzel szemben a "néphit" szerint az SBO arra van, hogy bármilyen panasszal soron kívül, bármikor ellátják, sőt egyesek még a szakrendeléssel is összekeverik. A témánál maradva, ilyen eset, amikor valakinek 1 hónapja tartó szédülés miatt már van időpontja neurológiára carotis dopplerre vagy CTA-ra, de ő nem tud 2 hetet várni, mert utazik a család és meg van lepődve, hogy az SBO-n nem neurológiai szakrendelés folyik...
3. Azért viszi be a mentő 3x is, mert mint fentebb is írták, a mentő a legritkább esetben teheti meg, hogy beteget a helyszínen hagy (ha nincs orvos vagy tiszt a járművön, csak mentőápoló, akkor pedig semmiképp se teheti meg, még a legtriviálisabb esetben sem). A betegnek/hozzátartózónak illene tudni, hogy 1 hónapja változatlan panaszok esetén nem a mentőt/ügyeletet hívogatjuk, hanem HO-tól kérünk beutalót a szakrendelésre.
4. Az SBO csak akkor továbbíthat beteget a megfelelő osztályra, ha az adott osztály átveszi a beteget! Értelemszerűen a nem akut eseteket nem fogja soron kívül semelyik osztály sem fogadni. De jó is, hogy ezt említette a poszter, mert sokan ABBAN A TÉVHITBEN ÉLNEK, HOGY AZ SBO-N KERESZTÜL A SZAKRENDELÉST/VÁRÓLISTÁT MEGKERÜLVE, RÖGTÖN OSZTÁLYRA/VIZSGÁLATRA KERÜLNEK. Ismétlem, nem így van.
5. Az "önkényes eltávozás" akkor is annak számít, ha a betegnek nincs türelme 12 órát étlen-szomjan ücsörögni egy széken és emiatt lelép...
6. Nem kell ide használati utasítás. 80-as IQ felett általában tudni szokták, hogy ha nagy baj van, akkor mentőt kell hívni, ha pedig várhat pár órát/reggelig a panasz (pláne, ha már napok óta tart), akkor pedig a háziorvoshoz kell menni, aki majd ad beutalót és megmondja, hová kell menni. De ha már többször konkrétan elmondták, hogy bizonyos panaszhoz nem kell mentőt hívni, akkor azt illene megérteni.
Azt valamiért tudni szokták az emberek, hogy ha a tábortüzet valami rejtélyes okból kifolyólag adott este nem tudják vizeléssel eloltani, akkor még nem kell tűzoltót hívni, bezzeg a mentőhíváskor már nem szoktak ennyire önkritikusok lenni...
7. A szakrendelésre azért kell várni, mert a rendelkezésre álló erőforrások (személyzet, eszközök stb.) nem végtelenek, még a nyugati országokban sem. Az pedig belátható, hogy ha valaki képes órákig ücsörögni egy faszéken, az nem a "ki sem tud kelni az ágyból" kategória...
8. Ha a háziorvos kérhetne ilyen osztályos felvételeket "kivizsgálás céljából", akkor kb. 3 nap alatt összeomlana az EÜ ellátás: akut betegek halnának meg a kórházak küszöbén, mert az osztályok tele lennének "HO küldte kivizsgálásra" jellegű betegekkel. A posztoló szerintem nincs tisztában azzal, hogy gyakran 100-200ezer lakosra jut 20 ágy egy specializáltabb kórházi osztályon, melyek így is sokszor annyira tele vannak, hogy a közepesen sz@r állapotú beteget kell valahová elpasszolni, hogy a nagyon sz@r állapotúnak jusson hely. És a posztoló anyósa ezen a skálán valahol az "egész jó állapotú" környékén helyezkedik el...
De világszinten (ti. "Nyugaton" is) az a trend, hogy az osztályos tartózkodást minimalizálják (ld. egy napos sebészet) és mindent ambuláns formában vizsgáljanak ki/kezeljenek, amit csak lehetséges.
she_wolf 2016.06.28. 14:30:28
Nagyjából ugyanezek szoktak itt megjelenni egy-egy poszt alkalmával, és a rendszert ismerők, benne dolgozók által leírva.
Ez egy olyan összegzés, ami eddig ilyen formában nem került fel ide, és most örülök, hogy pótoltad ezt a hiányt.
(Kellemes időtöltést a szabi alatt!)
neduddki21 2016.06.28. 16:17:00
badger 2016.06.28. 17:26:59
she_wolf 2016.06.29. 11:51:48
Szerintem pedig körültekintő megfogalmazással nyugodtan megtehetted volna:(
A hír szent, a vélemény szabad, tehát tálald véleményként:)
(Arról nem is beszélve, hogy valószínűleg újabb -de legalábbis másféle- adalékkal szolgálhat az írásod.
(Nem uszítani akarlak, csak kíváncsivá tettél.)
dioda 2016.07.16. 22:02:00
A beteg vagy annyira jól van, hogy otthon elvan egy mentőszolgálatos telefonos konzultációval, és a háziorvosnál normál rendelési időben való megjelenés után szépen tovább gyógyul, vagy annyira rosszul van, hogy mentőt kell hívni hozzá és bevinni a kórházba.Harmadik út meg az, hogy ügyeletet hívunk a manikűrözés közben elvágott kisujjunkhoz meg a 37,3 fokos "lázrohamhoz", a "beütöttem a térgyemet és bekékült" panaszokhoz, valamint ahhoz, hogy "elfogyott a nagymama gyógyszere, tessen mán írni egy receptet". Ugyanis ezek a halaszthatatlan, szupersürgős betegek adják a háziorvosi ügyeleti ellátás túlnyomó részét. "
100 %- ban egyetértek!
Kivétel: vidéken/kisvárosban/falun, ahol a legközelebbi SBO 50 km-re van. Ott jól jön egy-egy h.o. ügyelet, aki legalább az általad fentebb leírt apróságokkal útnak indulókat megrostálja és nem fut be minden nyavalygó beteg az SBO-ra. H.o. ügyeletnek azonban SBO 20-30 km-es körzetében helye nincs...
dioda 2016.07.16. 22:11:19
Ezek a betegek mind el tudnak menni a legközelebbi SBO-ig. És ha a "veseköves roham" mondjuk akut veseelégtelenség, azt nem egy labor/UH/rtg háttérrel SBO-n kéne igazolni? Egy h.o. semmilyen diagnózist nem tud felállítani és szinte semmilyen betegséget nem tud kezelni egy orvosi táskával/fonendoszkóppal. A valóban beteget nem tudja ellátni, azt mind beküldi az SBO-ra (és a képzettségtől függően a nembetegek 50-80%-át is). Az pedig mindenképpen túlzás, hogy 3-4000 Ft-os óradíjért recepteket írogasson (helyenként ennél is több, mert sok helyen már csak lasszóval lehet ügyeletest fogni és a h.o.-ok korfáját elnézve ez cak rosszabbodni fog) ügyeletben...persze ha egy önkormányzat ennyire gazdag...akkor fizesse...
dioda 2016.07.16. 22:20:01
dioda 2016.07.16. 22:29:47
Vidéken ugyanez elmondható a háziorvosi ügyeletek jelentős részéről (többségéről?) is. Pl. nálunk 100-200 km-ről járnak "profi" ügyeletes orvosok (értsd: praxisa nincs, kórházba nem kell, mert túl ostoba, gyakorlati készsége nulla, helyismerete nincs). Eredmény: 4000 Ft-os óradíjért (hiteles adat) a betegek 80-90%-a továbbküldésre kerül az 50 m-re lévő SBO-ra/gyerekosztályra. De az önkormányzatnak fenn kell tartania az ügyeletet ugyebár...