Nagy ívben tesz a betegekre a háziorvos

2016.04.19. 05:03

sad-doctor.jpgKértük, hogy írjon beutalót kardiológiára, amire annyi volt a válasza, idézem: "Minek?! Úgysem jutnak be!"

Emberek, sajnos a magyar egészségügy tényleg rémes állapotban van, és bár ha nem is a teljes sztorit, de a nagyrészét el tudom képzelni a magyar orvosokról, akik itthon maradtak. 
Lássuk az én sztorimat, amit objektíven fogok leírni, főképp azért, hogy lássák, nem a lelki sérelmeim vezérelnek.

Nagymamám (75 éves) asztmás, szívbeteg. Nénikém 55 éves, asztmás, leszázalékolt.
Mindkettőjüknek ugyanaz a háziorvosuk, a helyi orvos.


A gyógyszerek terén van némi probléma, hiszen mindent azzal akar megoldani nagymamámnál, anélkül, hogy kivizsgáltatna bármit is. Hiszen minek? Kértük, hogy írjon beutalót kardiológiára, amire annyi volt a válasza, idézem: "Minek?! Úgysem jutnak be!" De igen! Bejutna, mert ugyebár itt minden a kapcsolatokon múlik, és ott éppenséggel akad.

 

sad-doctor.jpg

 

De ne ragadjunk le, januárban szanatóriumba járnak, évközben erre tesznek félre, amennyit tudnak. És mire a szanatóriumba került, addigra már nem nézett ki túl jól, de azért lementek, hisz ott azért mégis figyelnek rájuk a nap nagyrészében. Az első héten még jól volt, de utána elkezdett hallucinálni, és kómába került.

 

 Az orvosok rohammentővel vitték az Ajkai kórházba, ahol kiderült, hogy nátrium-klorid (egyszerű konyhasó) hiánya van! És a vérnyomásproblémáit is okozhatta. Okozta is. A Tapolcai szanatóriumnak és az Ajkai kórháznak köszönhetjük, hogy nagymamám még velünk van. Ott még vannak tisztességes orvosok.

Nénikém sztoriját rövidre fogom. Ő kérte, hogy egy másik gyógyszert legyen szíves beállítani neki a doktor úr, amelyet gyógyszerészünk ajánlott, mire annyit mondott, hogy nem fogja, mert az macerás.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dodzsemező Parasztok 2016.04.19. 08:09:42

A magyar egészségügyből szinte teljesen kihalt az "ember".
Hippokratész??!!.... Muhahahahha.... "Kitámasztott zsebekről" szól az egész.
Tisztelet a kivételnek.

Poszter meg váltson másik háziorvost.

Hóhér az utolsó barátod · http://internetszemete.blog.hu 2016.04.19. 16:50:56

@Dodzsemező Parasztok: te próbáltál már orvost váltani? Még Budapesten is reménytelen, ha nem ismerősöd a kinézett orvos. Én is szívesen átmennék másik dokihoz, aki emberszámba veszi a beteget és nem a saját, önző érdekeit helyezi eléjük, de mindenhol arra hivatkoznak, hogy a saját körzetükben is túl sok a beteg.

she_wolf 2016.04.19. 17:04:39

@Hóhér az utolsó barátod:
Már többedszer panaszkodsz erre. Mi az a tényező, ami miatt ennyire nehéz az orvosváltás?

A poszthoz: az ajkai orvosok nem tudnak megfelelő, lakhely szerinti orvost ajánlani?

micsoda? 2016.04.19. 19:30:43

Elsőre az jutott eszembe, hogy van ilyen is, hogy sóhiány. Miközben a gyereknél a sótlan ételekre törekszünk. Ez is megérne egy posztot.

Szerencsére azért kevés a posztban leírt felelőtlen háziorvos. A jobbak is elfáradnak, mert tényleg sok a beteg. Az a vizit dij nem volt rossz ötlet. Bocsánat, de az is orvoshoz szalad aki nem tud fi....i
Azért háziorvosok többsége tud különbséget tenni, és megérti, hogy idős embernél már lehet betegségre utaló ok.

djpeter 2016.04.19. 23:00:24

@she_wolf: Én szekszárdi vagyok és nálunk is ez a gond. Váltanánk én és a családom és meg is kérdeztük barátainkat kihez menjünk és hogyan lehetne elintézni,de eddig nem sikerült. Most nem irom le a részleteket ,de elhiheted ha a páromnak csak egyszer baja lesz abból hogy a körzeti orvos nem végzi el amiért fizetik akkor meglátogatom és kitekerem a nyakát. Csak egy info hogy a helyettese aki elég sűrűn van a kocsmából szokott menni a rendelőbe dolgozni 3 sör és ugyanennyi feles után. Ha ő van be se megyek. Itt tart ma a háziorvos szakma. Bele lehet szarni. A páromnak rendszeresen vidékre kell járni egy betegsége miatt és az utikoltseg papírt sem akart adni a körzeti orvos mert azt mondta nem az ő dolga de párom megkérdezte a tb-nél kinek mikor kell adnia és elmondta a dokinak. A doki azt mondta akkor sem ad. Basszuk meg...a párom Közölte vele jobban jár ha ad mert különben lemegyek és kiverem belőle. Na azóta adja. Miért is kell ez? Mért nem tudja adni magától? A többit le se irom miket csinál.

macihagyma 2016.04.19. 23:16:04

Hát igen! Az orvos az hülye! Bezzeg a beteg az tudja!

Hofi

she_wolf 2016.04.20. 04:27:16

@djpeter:
Hirtelen csak két háziorvosi listát néztem meg a gugliban, nem tudom, mikori állapotot tükröznek az adatok (névsor), de van átfedés. Ha csak azokat nézem, akik mindkét lapon szerepelnek, 11 felnőtt háziorvost találtam Szekszárdon.
Szabad orvosválasztás van. Ha kiveszem azt akivel bajotok van, meg a cefrekedvelő helyettesét, akkor is marad néhány.

A cefrebarát helyettes nehezebb dolog. Nem vagyok egy véresszájú valaki, be-/feljelentgetős meg pláne nem, de az nagyon nincs rendjén, hogy egy orvos szeszelgetés után megy beteget ellátni.

Ha a pároddnak olyan betegsége van ami rendszeres orvosi ellenőrzést kíván meg, nem haboznék átnyergelni máshoz. Barátok, ismerősök véleményére ilyen esetben nem szoktam adni, mert legrégebbi barátunk a feleségével ugyanahhoz az orvoshoz jár, mint én. Ők fújnak rá, minden alkalommal lehúzzák róla a keresztvizet, velem nagyon rendes, alapos (és már többször leírtam itt, hogy egészen konkrétan az életemet mentette meg egy döntésével). Én biztosan kitartok mellette, míg csak fel nem adja az egyikünk:)
Szóval szerintem hajrá, én kívánom a legjobbakat nektek!

lüke 2016.04.20. 09:12:50

a házi orvos egy megbízhatalan renitens a hatalom szemében
Semmilyen kompetenciája nincs,még pelenkát sem írhat fel,szakorvosi javaslat nélkül!
Mi ez?Mi van itt?
Kivizsgálás:CT,MR ? etc nem is álmodhat beutálásról.....

Dikusz 2016.04.20. 09:44:48

@djpeter: biztos így van ahogy mondod, hiszen a ti orvosotok. Mégis azt mondom, ha nem vagytok elégedettek vele, meg kellene próbálni másik orvoshoz bejelentkezni. Talán nem feltétlenül abba a körzetbe, hanem városon belül másik rendelőbe.
Jártam én is hasonló cipőben, gondolkodtam arról, hogy átmegyek másik háziorvoshoz. Aztán mégsem, mert egyrészt a férjem maradna, másrészt végiggondolva az egészet tulajdonképpen e lehetőségeihez képest mindent megtesz. Nem a legnagyobb kerület Budapesten, de sok betege van, és egyszerűen nincs pár percnél több ideje egy betegre sem.
Kisebb falvakban biztosan nehezebb a helyzet (lehetetlen), ha másik háziorvoshoz szeretne menni, amennyiben egyáltalán van orvos a faluban/községben, és nem hat faluval távolabb kell utaznia.

zsebibabi 2016.04.20. 10:19:03

@djpeter: " nálunk is ez a gond. "
Nem. Nálatok az a gond, hogy erőszakos, primitív alak vagy (v.ö. " kitekerem a nyakát").

shred 2016.04.20. 11:06:27

@lüke: igen, ugyanakkor ha a szakorvos felírta a pelenkát, akkor ugyanúgy vissza kell ballagnod a háziorvoshoz, mert a gyógyszertári receptet csak neki van joga kiállítani. Van baj:)

djpeter 2016.04.20. 23:24:49

@zsebibabi: Majd ha a feleséged vagy gyereked egészsége fog múlni rajta te is elgondolkozol. Milyen dolog lenne ha én sem látnám el a munkámat rendesen mint buszvezető. Nem állnék meg a megállóban mert nem szimpatikus vagy nem venném fel az utast. Direkt nem orvost hoztam fel de talán megérted. Páromnak autoimmun betegsége van és éppen kiújult 8 év után amire szarik a doki. Szükséges rendszeres vérvétel és szigorú és erős gyógyszert szed. De ez egy dolog. De már kétszer mentünk maszek dokihoz mivel a körzeti semmit sem csinált. Közép fül gyulladással hazaküldte hogy semmi sincs. Másodszor a kezén levő vérmérgezést kapott és azt mondta beképzeljuk. Hazaküldte páromat. Másnap bevittem a kórházba mert a csík a vállánál volt. Érdekes ott azonnal megállapitottak es kezelték. Az utolsó pillanatban. Szoval te mit csinálnál ha igy kezelnék a párod? A temetésén biztos mosolyogtál volna. Gondolkozz hogy nem mindenki azért agresszív mert hobbija hanem oka is lehet rá. Én szeretem a párom és nem akarom elveszíteni egy orvos miatt.

she_wolf 2016.04.21. 07:23:37

@djpeter:
"Szoval te mit csinálnál ha igy kezelnék a párod?"
Igaz, hogy nem nekem írtad, és az is igaz, hogy ismétlem magam: orvost váltanék.
Írod, hogy magánorvosnál jártatok. Ha van rá lehetőség, válasszatok magánorvost. Ha nincs, akkor még mindig van mód, hogy a többi háziorvos között találjatok valakit, aki megfelelően tud gondoskodni a beteg párodról.
Az autoimmun betegség nem vicc. (Legalábbis úgy tudom.)

Hórukk 2016.04.21. 23:47:51

Nem értem a posztolót. A háziorvos nem utalta be oda ahová kérte. Biztosan nem tartotta indokoltnak, van ilyen. Kívánságműsor a rádióban volt régen, nem tudom létezik-e még. Aztán elkerült egy "remek" szanatóriumba, ki tudja milyen kezelést kapott (persze legalább ránéztek ugye), amitől? kómába került, de ezért is a háziorvost hibáztatja. Hogy klasszikust idézzek: háát hűlye maga, hűlyeee???

rest of boys 2016.04.22. 21:26:00

@Hórukk: A magyar beteg az egy olyan beteg, hogy ha nem az történik, amit ő akar, akkor földhöz veri magát és nyavalyatörősen tekerődzik a parkettán, habzik a szája és a talpaival toporzékol, amíg el nem éri a célját.

Nem megértés van és tekintélytisztelet, nem ésszerűség és belátás van, hanem " - ÉN MÁRPEDIG ÚGY AKAROM" van.

Hóhér az utolsó barátod · http://internetszemete.blog.hu 2016.04.22. 21:38:25

@rest of boys: miféle tekintély az amit tisztelni kell? Diabetológus szakorvos. Tíz perce van rám, ebből 8-at nekem hátat fordítva tölt, a maradékban lehülyéz, a papírra amit a kezembe nyom, olyan baromságokat ír, hogy az valami félelmetes (pl. "többszörös szövődmény", miközben max. arról tudhat az elődjétől, hogy rossz a szemem, ami vagy a cukor miatt van vagy nem), a TB felé meg olyan vizsgálatokat jelent le, amit sohasem végeztek el...
Vagy... tüdőgyógyász, akinek a gorombáskodáson túl az a legfontosabb problémája, hogy miért nem dolgozom...
Vagy... háziorvos, akinek túl sok a napi négy órányi rendelési idő, ezért a heti húszból tizenhat óra marad a rengeteg betegre.
Vagy... sorolhatnám a végtelenségig. Bunkó orvosok... érdekes, hogy ápolószemélyzetből tíz év alatt egy, max. két tahóval találkoztam, míg ú.n. orvosból, kb. egy-kettő volt, akinek nem csak a diplomája volt meg, hanem a hivatástudata is.

És akkor a nemlétező szakértelemről még szót sem ejtettem...

rest of boys 2016.04.22. 22:57:48

@Hóhér az utolsó barátod:
Mindenki hülye, aki látott, csak te vagy helikopter, nemde ? :)

Hóhér az utolsó barátod · http://internetszemete.blog.hu 2016.04.22. 23:02:24

@rest of boys: őszintén kívánom neked, hogy sok dolgod legyen olyan "orvosokkal", amikhez az emlmúlt 8-10 évben szerencsém volt! Tölts minél több időt kórházakban, majd rájössz.
Csak nem érintett vagy? Mert a viselkedésed, a büfizésed pont olyan, mint az a csőcselék, ami elfoglalta mára az orvosok helyét.

rest of boys 2016.04.23. 01:12:41

@Hóhér az utolsó barátod:
Nem volt furcsa, hogy úton-útfélen csak ellenállásba ütköztél? Biztos nem a saját készülékedben lehet a hiba?

Csak tipp volt, utóirat a töprengéshez.

she_wolf 2016.04.23. 15:01:17

@rest of boys:
Nem vagyok senki fogadatlan prókátora, de azt azért hadd jegyezzem meg, hogy minden tiszteletem mellett kaptam már a hónom alá a szerettemet kórházban és vittem haza, miután a nagy tekintélyű professzor úrra úgy rácsaptam a szobája ajtaját, hogy azt hittem, tokostól landol az asztalán.
Pedig ha valaki, én aztán tényleg tudom, hol a helyem egy tudós emberrel szemben.
Mégis sikerült eljutnom arra pontra, hogy éppencsak ki nem mondtam, hogy kivel, milyen formában, és mit csináljon a nagytudású faszkalap!
Botsáska...
Jó, mondjuk nem ellemző, hogy ilyen önmaguktól megdicsőült szaralakokkal hoz össze a sorsom, de vannak ilyenek is, akár elfogadod ezt, akár nem.
Én és a családom pedig kösz, jól vagyunk. És azoknak akik jóvoltából most itt tartunk, életem végéig hálával és köszönettel tartozom.

Csak azt tudom mondani, aki elégedetlen az őt kezelő orvossal, váltson, amennyiben módja van rá!
Ehhez természetesen elengedhetelen a józan belátás, és az őszinte beteg-orvos kapcsolat, a helyes kommunikáció.

she_wolf 2016.04.23. 15:09:01

@rest of boys:
Bocs, csak a tekintély tiszteletéhez:
A tisztelet kivívásához nekem nagyon kevés kell: figyeljen rám! Slussz:)
Megtoldhatom azzal, hogy higgyen nekem, de ez nem várható el általánosságban minden orvostól, mert vannak bagatellizáló, terelő, mi több!, hazug betegek is.
(Ennek következménye az általánosítás, ami viszont elvben nem lenne megengedhető.)
Én viszont én vagyok, egy másik lap. Nem az előző, és nem a következő.
Viszont ez ellentétes azzal, amiben minimalizáltam a kívánságomat. Önfarkába harapó saját kígyó:(

rest of boys 2016.04.24. 11:50:37

@she_wolf: Így van, a tekintélyt nem kikérni kell, hanem kivívni, valóban...

Nem is az önjelölt, felfújt egodiasztolés akarnokoról írtam általában, hanem arról,
hogy eleve tisztelettel közelítünk ahhoz, akinek a segítségét szeretnénk kérni.
Ezt addig a pontig, amíg azt nem tapasztaljuk, hogy nem a hivatásához méltó módon viszonyul hozzánk, innentől kezdve sokkal szárazabbra és az objektivitás határain belül kategorikusabbra vált a hangnemünk.
A lenézés és leplezetlen fennhéjázás ellenszenvet és végső soron megvetést szül.

she_wolf 2016.04.24. 14:45:52

@rest of boys:
A 'ki van kiért' témakörhöz már megírtam az én hozzáállásomat, nem ismétlem magam:)
Úgy vettem észre, hogy eseteim csaknem teljes egészében ez így jól működik, úgyhogy a továbbiakban is ehhez tartom magam.
Kivétel pesze akadt már, azokon elegánsan átléptem. Rövid az élet ahhoz, hogy ilyeneken görcsöljek.

(Ha már élethossz: valamikor nagyon késő éjjel láttam egy dokumentumfilmet. "Gyerekcsatorna", De Vinci Learning: Az öregedés vége -part 2. Megint elszörnyedtem azon, hogy az Észak-európai országok %-arányosan mennyit fordítanak egészségügyre (Magyarországgal szemben), valamit hogy mennyire vakok itthon, hogy nem látják, mennyire hasznos az, ha az idősebbekre odafigyelnek. Olyan utópisztikus világba tekinthettem bele ami ott már most működik, itthon viszont -amíg ilyen az ország vezetése- sosem fog:( És az idősebbek alatt nem a 80-on túliakat kell érteni, mert itthon már a 60-65 éves is vén csatalónak számít, hiába van még benne jócskán potenciál.)

"egodiasztolés"...megint megnevettettél, köszi!:)

Celtic 2016.05.31. 15:20:31

A, mar ertem, miert volt nekem fel ev bejutni a karidologiara
De szerencsere csak 30 evet kell varnom es mar en is konnyen bejutok, mert lesznek kapcsoltaim

"Minek?! Úgysem jutnak be!" De igen! Bejutna, mert ugyebár itt minden a kapcsolatokon múlik, és ott éppenséggel akad.
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása