Ez nem kórház, hanem sintértelep

2016.04.01. 07:22

dsc-6030_335.JPGNagyon sok embertől hallottam, hogy ez a kórház egy "sintér telep", ha az embernek nincs orvos ismerőse itt vagy sok pénze az biztos, hogy nem sok jóra számíthat. Ja és empátia, nulla!

Kedves Praxis blog!

Több csalódás is ért, amikor nekem vagy családtagomnak "dolga" volt a Bács-Kiskun Megyei Kórházban.

 

  1. 1. A sürgősségi tudtommal nem azt jelenti, hogy 4 órát váratnak egy beteget?!
  2. Rövid idő leforgása alatt 2-3 osztályra is pakolják az embert, mert nem tudják megállapítani pontosan mi a baja.
  3. A nővérek levegőnek nézik az osztályokon az embert (beteget, látogatót) de a kis pultjuk mögött elcsevegnek és nevetgélnek, külön szóltam nekik, mint látogató, hogy nézzenek már rá egy betegre, mert rosszul van... és persze nekik állt feljebb.
  4. Egy besárgult beteget kezeltek és találtak epevezeték elzáródást, amit megműtöttek, és mert annyira figyelmesek voltak a betegnek belső vérzése lett (amit persze nem vettek észre) ami agyvérzéshez vezetett, ami aztán kómához és végül halálhoz.

 

Hatalmas csalódás ez a kórház! Az orvosok, az ápolók egyaránt. A halálhírt telefonon közölték, de amikor személyesen bement az ember sehol senki, sehol a beteget kezelő orvos. Amikor megkaptuk a papírokat, nem ezt a "kis"agyvérzéssel járó belsővérzést jelölték meg a halál okának. A bevitt ruhákat és egyéb tárgyakat nem is vitték fel a gasztroenterológia osztályra, hanem a belgyógyászaton hagyták.(ez is nem kevés időbe került, mire kiderült, hogy hol vannak.)

dsc-6030_335.JPG

Rendőrségi boncolást szerettünk volna kérni, ez már nagyon nem tetszett nekik (nem véletlen hagytak ki ilyen részletet a zárójelentésből) azt a választ kaptuk a rendőrségen, hogy nem tudják mikor lesz rá alkalom, erre kórház szép kis összeget mondott az addigi "tartásra", így sajnos csak a kórház végezte el a boncolást... Sajnos ez a történet nagyon rosszul végződött.

 

Nagyon sok embertől hallottam, hogy ez a kórház egy "sintér telep", ha az embernek nincs orvos ismerőse itt vagy sok pénze az biztos, hogy nem sok jóra számíthat. Ja és empátia, nulla! Ha szükségem lesz orvosi ellátásra, biztos vagyok benne, hogy inkább másik kórházat választok és utazok pár órát. (ha van rá lehetőségem).

 

A tárgyban megneveztem a kórházat is, szomorú hogy felesküdt orvosok miatt, akikről azt hisszük, hogy számíthatunk rájuk, mégis miattuk veszítjük a szeretteinket. Kérdezem én, ha tőlük nem várhatunk segítséget, akkor kitől?

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Greg24 2016.04.01. 07:34:13

Valoban a surgossegi nem azt jelenti,hogy 4 orat kell varni...csak tessek ezt elmondani azoknak akik betevednek torokfajassal meg hasmenessel a surgossegire es ezert akinek meg tenyleg van baja azoknak 4orat kell varni...a surgossegis varakozasrol nem a rendszer tehet sajnos hanem a betegek,...

macska69 2016.04.01. 10:46:13

Őszinte részvétem a gyászoló posztolónak és mélyen sajnálom, hogy ez történt.

A sürgősségiről szerzett saját tapasztalataink alapján annyit tudnék összehasonlításként megemlíteni, hogy 86 éves apusomat bevitte a mentő a Honvédba (ÁEK), mert rángatózott, ömlött róla a víz, hányt, közben eszméletét is elvesztette. Délután kb. háromtól ketyegett a sürgősségi, éjjel egy óráig voltam vele, (akkor hazaküldtek, mert mondták, hogy rengeteg vizsgálat lesz, ahova nem mehetek vele, majd szólnak, hogy hol találom és akkor menjek vissza) amikor is még mindig besorolásra várt, száz fölött volt a betegek száma és csak jöttek, jöttek a mentők a súlyosabbnál súlyosabb betegekkel, akiknek mindenük gépre volt kapcsolva, sípolt-dudált-villogott rajtuk minden műszer és a sürgősségis stábnak még pisilni sem volt ideje elmenni. Természetesen mindenki riadt, beteg és türelmetlen volt és a sürgősségisek ezt is tudták kezelni, én csak csodálni tudtam, hogy milyen rendszer alapján és mennyire tudják sorolni, hogy ki életveszélyes, azonnalis, súlyos vagy nem súlyos. Utcán talált kisöregek eltört végtagokkal, lyukas, vérző fejű ittas ember, bibis hüvelykujjú fiatalember, rosszul lévő cukorbeteg, infarktus és még ki tudja (ők) mennyiféle bajjal jött emberekkel volt teli a váró, mindhárom folyosó, iszonyú sokat kellett várni, volt olyan is, aki nem tudta, hogy ő kicsoda és hogy került ide, de mindenki sorrakerült anélkül, hogy valaki belehalt volna.
Igen, piszokul sokat kellett még a sürgősségin is várni, hiába is gondolná az ember, hogy ott aztán gyorsan mennek a dolgok, de mi azon szerencsések közé tartozunk, akikért minden megtehetőt megtettek. Két hét után haza is jöhetett apuskám. Igaz, az osztályon már megszenvedtük a nővérhiányt, de egy árva rossz szót sem szólhatok a kórházra.
Mi szerencsések voltunk.
Igen, óriási különbség van kórház és kórház, történet és történet között.

Kívánom, hogy mielőbb túl legyen a gyászon és a haragon a poszt írója.

platelet 2016.04.01. 11:50:28

Nagyon téved a posztoló. A sürgősségi nem azt jelenti, hogy "gyorsan", hanem azt, hogy "soron kívül". Sürgősség szerint rangsorolják a betegeket, van azonnalos, sürgős, halasztható, vagy valamilyen ehhez hasonló kategóriarendszer van. Az, hogy egy sürgősségin 4 órát kell várni, legkevésbé sem probléma (ha mondjuk egy azonnalos ellátást igénylő betegnek kell, akkor persze igen).

she_wolf 2016.04.01. 14:25:59

Részvétem a poszternek, noha a posztból nem derül ki, hogy kivel, mikor és mi történt.
A körülményekről csak annyit, hogy ezt eredményezi a "nagyüzemi" orvoslás.
"Rendőrségi boncolás" mint fogalom nem létezik. Amire a poszter gondol, az a igazságügyi/törvényszéki boncolás.
Ezt a beteg hozzátartozója nem rendelheti el/meg, ugyanis ez mindig a haláleset körülményeitől függ. Előfordul, hogy egyszerű boncolás során olyan körülményre derül fény, ami indokolja szakértő jelenlétét, ebben az esetben azonnal megszakítják a boncolást, míg a szakértőt ki nem jelölik és az meg nem érkezik.
Ennek szigorú előírásai vannak, a hozzátartozó kompetenciája teljesen kívül esik ezen.

she_wolf 2016.04.01. 14:32:57

@platelet:
A 4 órával európai viszonylatban még teljesen jól állunk, főleg ha belekalkuláljuk a sürgősségit indokolatlanul igénybe vevők garmadáját!
Ha Magyarországon is a bejárattól fordítanák vissza azokat, akiknek semmi keresnivalójuk nincs a sürgősségin, mindjárt hamarabb sorra kerülhetnének azok, akiknek valóban az életük, testi épségük múlik az időn, és mindjárt nem lenne akkora hiány a dolgozók számában sem!
De még mindig tudathasadtak vagyunk, a rendszerváltás óta eltelt rengeteg év dacára is:(

she_wolf 2016.04.01. 14:36:34

@macska69:
Mi is vártunk már több, mint 11 órát az idős anyósommal a Honvédban, aki kint a folyosón egy "gurigás ágyon" kapott infúziót, majd a közben elvégzett vizsgálatok után a hónunk alá kaphattuk, és vihettük haza.

shred 2016.04.01. 16:04:07

"A nővérek levegőnek nézik az osztályokon az embert (beteget, látogatót) de a kis pultjuk mögött elcsevegnek és nevetgélnek, külön szóltam nekik, mint látogató, hogy nézzenek már rá egy betegre, mert rosszul van... és persze nekik állt feljebb."

Ez általánosan jellemző az egészségügyi dolgozók nagy részére (nem mindenkire!). Ha meg mered szólítani őket, akkor jön a szemforgatás, vállvonogatás, a "mit akarsz, te kis hülye, nem látod hogy dolgom van?" stílus. Minden infót úgy kell harapófogóval kihúzni belőlük, gyakorlatilag a munkájuk során adódó legnagyobb problémának a beteg és a hozzátartozója tűnik.

de let e ... 2016.04.01. 16:58:39

@platelet: Na ja , csak mire valaki besorolja a beteget , hogy mennyire szorul sürgős ellátásra , addig is órák telnek el . Friss tapasztalat egy frissen megnyílt megyeszékhelyi sürgősségin : egy óra várakozás mire kinyílt a kis ablak és beszedték a beutalót , majd újabb egy óra mire bekerült az orvos elé a beteg , aki eldöntötte milyen vizsgálatra és milyen sürgősen van szüksége , mindezt háziorvosi beutalóval , agyi érelzáródás gyanúval ... A vicc az egészben , hogy a megnyitáskor kis szórólapokkal szórták tele a várost , hogy milyen szuper lesz az egész és hogy már a belépéskor egy magasan képzett ápolónő fogad mindenkit , aki besorolja az érkezőket , hogy azonnal vagy mennyi időn belül kell ellátni a beteget ...

efi 2016.04.01. 17:05:15

@she_wolf:
És miért nem fordítják vissza?

she_wolf 2016.04.01. 18:15:23

@efi:
Ó, hát a hipopotámuszi eskü miatt, amiről sokan azt sem tudják, eszik-e vagy isszák:(
Meg mert fizetem a tébét és akkor az nekem jár éjjel-nappal, és a pattanásommal is oda fogok menni mindig, mert onnan nem küldhetnek el. Ne bosszants!:)
Az meg hogy a hülye pattanásom miatt nem tudják időben ellátni azt, aki valóban rászorulna az azonnali beavatkozásra...ja, hát "így járt".
(Természetesen sarkítottam és szokásomtól eltérően általánosítottam.)

Szóval nem gömbölyű ez sehogy sem.
És sokan kijelentik, hogy bizony, ő csak sürgősségire, és pontosan ezért! Én meg pontosan ezért vasalnám be rajtuk vastagon mindezek költségvonzatát!

she_wolf 2016.04.01. 18:20:50

@de let e ...:
"...egy magasan képzett ápolónő fogad mindenkit..."
Itten van az eb hantja: hiába jól felszerelt, zsírúj, korszerű és miegyéb, ha kong a szakemberek hiánya miatt, ott is csak egy kupleráj lesz rövidesen, meg új, az intézményt lehúzó posztok tömege.
(Csak azért nem kérdezem hogy akarsz-e fogadni, mert eleve nyerő pozícióban ez durva lenne tőlem.)
Üdv:
Pesszim Pista

macska69 2016.04.01. 18:37:58

@she_wolf: mi is (illetve apus) a gurigás ágyon várakoztunk. néha eltolták vele ide-oda, labor, CT, EKG, újabb labor, aztán vissza a folyosóra.

Már én is ücsörögtem sajátmagam sürgős esetével a Honvéd sürgősségin, sok órás várakozás után kiderült, hogy nincs szabad műtőjük, nekem meg azonnal kell, úgyhogy átrobogtunk a Podmaniczky tömbbe, ott meg már ment is a nyisza.
Óriási szerencsém van, hogy igényjogosult vagyok a Honvédba, mert a többi kórházról annyi szörnyűséget hallottam, hogy égnek áll a hajam tőle. Meg is fogadtam, hogy nem leszek beteg. :)

macska69 2016.04.01. 18:39:27

@she_wolf: hipopotámuszi - nagyon jó. :D

she_wolf 2016.04.01. 18:56:11

@macska69:
Így járok ha facét olvasok, elgurul a gyóccerem, de úgy kell nekem!:(

she_wolf 2016.04.01. 19:11:07

@macska69:
Fogadkozni nem érdemes, úgyis megszeged (vagy megszegetik veled):)
Nálunk is ez volt, mikor szegény anyósomat bevitte a mentő, és előre figyelmeztettek, hogy jó lesz, ha megyünk utánuk (nem velük), mert áldatlan állapotok vannak, és jó ha felkészülünk arra, hogy haza kell hozni szegénykémet.
Vonásra bejött minden szavuk, mindemellett pedig nagyon segítőkészek is voltak.
Elvégeztek a Honvédban minden szükséges vizsgálatot, mami hazakerült.
Csak azért sajnáltam még pluszban, hogy ugye sem enni, sem inni, legfeljebb nedvesítni, közben ment az infúzió, és még keresnünk is kellett vele egy diszkrétebb sarkot, ahol ágytálat tehettem alá. Leírhatalanul elszomorított, hogy így kellett látnom Őt:(

(És hogy hozzam a szokásos formámat: innen csókoltatom az összes dilettáns, képmutató szarházi politikust! Hádésszal!)

Hórukk 2016.04.01. 23:54:49

Amikor bezzeg szavazni kellett, az itt kritizálók többsége hozta a nyakunkra azokat, akik csökkentik az egészségügyre köllthető pénzt, de annak a nagy részét is ellopják. Tetszettek volna gondolkodni kedves többség. Akárki akármit mond, több pénzért volna alkalmas jelentkező az alkalmatlan nővérkék és orvosok helyett. Vagy lehetne egyszerre több embert foglalkoztatni a sürgősségin és máshol.

she_wolf 2016.04.02. 00:32:22

@Hórukk:
Az "itt kritizálók" alatt kiket értesz?
Ott álltál minden poszter és minden hozzászóló mellett, amikor ikszelt? És minden választáskor? Mert tökmindegy melyik oldal kormányoz, az egészségügy rendbetétele csak választási ígéret marad. Mindegyiknél, kivétel nélkül!

Hórukk 2016.04.02. 01:38:36

@she_wolf: Ugye a többséget. És a színvonalat elnézve nincs kétségem hogy itt túlnyomó a "töppség", legalábbis az erős kritikusok közt. Persze annak "tökmindegy" aki nem néz(-ett) szét. Vagy nem lát(-ott).

büdösbanya 2016.04.02. 07:50:20

Így 8 év távlatából már úgy érzem, lehet, hogy magam is indokolatlanul vettem igénybe a sürgősségi ellátást. Mentségemre szolgáljon, hogy engem oda küldtek...

Éjszakai epegörcsöm volt, később kiderült, hogy elzáródott az epevezeték. Nagy erejű, letaglózó fájdalmat éreztem, nem bírtam állva maradni sem. Kijött az ügyeletes orvos, és innentől semmire sem emlékszem. A férjem elmondásából tudom, hogy a lelkiismeretes orvos órákig ott volt mellettem, megvárta, amíg a különböző injekciók eredményeként oldódik a görcs és az elzáródás. A farizmomba adott injekció nem volt elég, kaptam a vénámba is. Végül jobban lettem, de az ügyeletes javasolta, hogy reggel feltétlenül menjünk be a közeli kórház sürgősségi osztályára, erről papírt is adott.

Másnap a sürgősségin kezdtünk. Előtte még felhívtam a háziorvosunkat, elmondtam, mi van, és megerősítést kértem, hogy tényleg a sürgősségin van-e a helyünk. Ő szó szerint ezt válaszolta: "Én nem tudok mit csinálni magával, nekem csak egy sztetoszkópom van!"

A sürgősségire a 8 hetes kisbabánkat muszáj volt vinnünk magunkkal, hiszen szoptattam, de vele a férjem kint az autóban várakozott. Ezt a sürgősségi főorvos asszonya is melegen ajánlotta, mondván, tele van a váró hányós-hasmenéses betegekkel... Azt azonban nem tudta megígérni, hogy a baba ellátására tekintettel előbbre sorolnak, hiszen ezt csakis a betegek állapota döntheti el.

7 óra telt el a bemenetelünktől számítva, ekkor derült ki, hogy bár a laboreredményeim nagyon rosszak, elzáródás már nem áll fenn, így azonnali műtétre nincs szükség. Átküldtek a sebészeti szakrendelésre, hogy egyeztessek műtéti időpontot, amelyet végül 3 hónappal későbbre kaptam.

Az előzmények ismeretében ma már nem mennék be a sürgősségire. Egyrészt tök fölösleges volt. Bár fennállhatott volna az a lehetőség is, hogy azonnal műteni kell, de ebben az esetben nyilván az ügyeletes rögtön mentőt hívott volna, nem távozott volna azzal, hogy reggel menjünk be a kórházba. Másrészt megviselt a 7 óra várakozás, és a kislányunk miatt is idegeskedtem. A labort meg az ultrahangot talán más keretek között is el lehetett volna végezni (ebben segíthetett volna a háziorvos), és akkor megkímélhettem volna magamat mindezektől, az amúgy is leterhelt sürgősségit meg egy indokolatlan betegellátástól.

Pilotax 2016.04.02. 09:05:40

@Greg24: Mivel a sürgősségire érkező egyébként igen rosszul érzi magát, honnan tudja, hogy ő nem sürgősségi eset? Elvégre nem orvos azért ment oda.
@platelet: Ha nem vizsgálják meg, akkor minek alapján történik a sürgősségi besorolás?

Egyébként én személy szerint az egészségügy legnagyobb problémájának a morális állapotát tartom, sokkal inkább mint azt, hogy a sürgősségin csak 4 óra múlva kerül sorra valaki. Az utóbbi helyből az előbbiből adódik, nem számolva persze sok esetben a létszám és eszközhiányt. Az utóbbiakat az esetek 99 %-ban az előbbivel az utóbbi kezelhető lenne, de ahhoz embereknek és nem biorobotoknak kellene az egészségügyben dolgozni.

platelet 2016.04.02. 12:01:40

@she_wolf: Pontosan! A "sürgősségi" szó esetében teljes a fogalomzavar...

platelet 2016.04.02. 12:05:14

@de let e ...: az első besorolást nem orvos, hanem ápoló (triage nővér) végzi (nem feltétlenül nő, nem kell szexistának lenni...) Ez nem órák, hanem percek alatt történi meg. Az agyi érelzáródás gyanúja valóban azonnali ellátást igénylő esetnek hangzik, de nem látjuk a betegek, ez sajnos bármit takarhat egy beutalón, ezért van a triage nővér, hogy eldöntse...

platelet 2016.04.02. 12:11:08

@Pilotax: Megvizsgálják. De ehhez nem kell orvos, ez csak néhány alapvető paraméter. Egy tapasztalt triage nővér már ránézésre is látja, hogy ki a sürgős eset. Képzeld el, hogy te vagy a triage nővér, megjelenik egyszerre 3 mentő 3 beteggel plusz még 5 ambuláns beteg áll sorba. Van 2 vizsgálód 2 orvossal, az egyik éppen foglalt. Gyorsan kell dönteni, ilyenkor mit csinálsz? Beszélsz a mentőkkel, megnézed a beutalókat, kiválasztod azt, aki a legszarabb állapotban van, és őt küldöd be az orvoshoz, aztán nekiállsz a többit is átnézni... Közben jön a többi...

platelet 2016.04.02. 12:14:13

Még egy dolog. Természetesen, mindenkinek a saját baja a legsürgősebb, de néha nem értem az embereket. Látják, hogy a mentő által hozott, eszméletlen beteg "beelőzi" őket, pedig ők már "korábban itt voltak", és irigykednek rá... Komolyan, inkább örülni kéne, a sürgősségin jót jelent, ha várakoznod kell... Ha nyolcan ugranak rád azon nyomban, na az a nagy baj...

she_wolf 2016.04.02. 17:42:13

@Hórukk:
Tele vagyunk a 3 majommal:(
Budapesttől 20 km.-nyire lakom. A teraszomról látszik a Gellért-hegy, szóval szélcsedben ha jól odateszem magam, simán átsercintek. Az itteni emberek mentalitása azonban hűen hozza a középkort:(
Gyanítom, hogy ez az ország nagy részére igaz lehet. Mindenki belemerül a saját nyomorába (vagy éppen jó dolgába), és a közértnél nem lát messzebbre. Vagy éppen megveszi kilóra az egész falut. Itt sincs középút.
Választáskor 2 alternatíva van:
1; Minek? Úgysem változik semmi!
2; Minek? Ez így nekem teljesen jó!

No, beszélj velük!:( És ha valahol, itt igencsak meglátszik a magyar lakosság összetétele, illetve a korjellemzők:(

Hórukk 2016.04.02. 20:30:42

@büdösbanya: Nyugi, nem volt hiba bemenni ha azt mondta az ügyeletes. Igaz, ha láz, fájdalom nincs már és nem vagy sárga, akkor a sürgős ellátást igénylő epebaj nagyjából kizárható, lehet menni a szakrendelésre műtéti időpontért. Mondok inkább - ismétlődően - megtörtént esetet: "Fáj a szívem doktorúr! - Mióta? - Amióta azt az édes-bús nótát meghallottam a rádióban. - És fáj még? - Nem, már elmúlt."

she_wolf 2016.04.02. 21:05:20

@büdösbanya:
"Én nem tudok mit csinálni magával, nekem csak egy sztetoszkópom van!"

Vérző oesophagus varixommal szóról-szóra ugyanez. Javaslat: sürgősségi, lehetőleg önállóan megoldva, mert a nénózó rohammentő nem indokolt, és a telefonon hívott mentő ki tudja mikor tud jönni, így a legtutibb.
Mentünk, láttunk, győztünk, élek. Köszönöm!

Hórukk 2016.04.03. 11:50:17

@büdösbanya: Igen, éveken át, ismétlődően, havi 2-3x. És nem egy van hasonló. Na ezeket mondjuk visszafogná a vizitdíj. De az nem kellett a "töppségnek". Úgyhogy semmi együttérzés nincs bennem azok iránt, akik most itt panaszkodnak, de anno aktív részesei voltak a tönkretételnek. (És valszeg most is azok.)

she_wolf 2016.04.03. 17:02:44

@Hórukk:
A vizitdíj nem lett volna rossz, ha több figyelmet fordítottak volna kivitelezésre, megvalósíthatóságra.
300 forintokkal mókolgatni, hogy jajapró meg visszajáró 10 ropisból (ha-ha), meg nyugta, meg kis kulcsos fémdobozka...vicc!
És ott is az igazán betegek szívták meg, mert mindig ők a csendesebbek, a szabály- és jogkövetők:(

Braincelle 2016.04.03. 18:20:14

@Pilotax:
Majd ha nem dolgoztatják őket a biorobotságig, akkor nem lesznek biorobotok. Mi az, hogy leszámítva az eszköz és szakemberhiányt?
Ez olyan mintha azt mondanád hogy jó volt a vacsora ha leszámítjuk a tálalast és az étel minőségét.

she_wolf 2016.04.03. 18:40:37

@Braincelle:
Kézrátételes gyógyítás. Csak ez lehet megoldás.
Baleseti sebészeten a nyílt csonttörésest eszköz és szakember híján megsimogatja a portás, és imígyen szól: Kelj fel, és járj!
Mert empátia mindenek fölött! A portás meg 36 órázik, de így járt, ment volna vasúti váltókezelőnek, nem?

(Velem ne legyenek M patikusak! Velem csak úgy beszéljenek, ahogy én beszélek velük, és csak szereljenek össze, bökjék belém, írják fel, és hadd mehessek a dolgomra.)

Hórukk 2016.04.03. 19:15:46

@she_wolf: Akinek ebből bevétele volt, az annyiért megoldotta a váltópénz-problémát. A kevesebb páciens miatt felszabaduló idő pedig bőven pótolta a többletmunkát. Lehetett volna 1000 Ft is (mint kerek összeg), de az már van, akinek nagy pénz. A 2-3 gombóc fagyi ára azonban jó kompromisszum volt, azzal együtt, hogy az indokolt sürgősségi ellátás ingyenes volt, gyerekeknek ingyenes volt és létezett egy évi 6000 Ft-os plafon. Sokan kritizálták a kivitelezést, de igazán jó, javító szándékú (konstruktív) és olcsó! alternatív javaslatot sem akkor sem azóta nem hallottam. A dolog megbukott az agyatlan (poszt-)komcsi hőbörgőkön. Ez van, és ennek az eredményét tapasztaljuk most.

she_wolf 2016.04.03. 19:27:48

@Hórukk:
A nem kellőképpen átgondolt intézkedéseket nem nehéz megfúrni. Pedig meg lehetett volna tartani a vizitdíjat, ennél sokkal kevésbé fontos dolgok miatt is módosítanak alkotmányt is, akár havi rendszerességgel.
Csak hát megint az van, hogy kinek mi és miért fontos..:(

Liittlee 2016.04.03. 22:25:14

Egyszer, valamikor, a távoli szép jövőben, talán lesz egy olyan poszt is ahol valaki megköszöni az életét, vagy akár a gyógyulását, mert azért ilyen is akad, sőt szerintem ebből van több. Őszinte együttérzésem és részvétem gyászolónak. Azonban az valóban igaz, hogy a posztból semmi konkrétum nem derül ki. Megértem, és egyetértek valóban nagyon hosszú a várakozási idő aminek két oka van, az egyik, hogy nagyon sokan indokolatlanul keresik fel a sürgősségit. Felmerült az a kérdés miért nem fordítják vissza őket, a válasz nagyon egyszerű mert itt ebben az országban nem tehetik ezt meg! Más országokban sem igazán, de ott másféle módon fogják ezt vissza, mivel az egészségbiztosítás, máshol, üzleti biztosítóknál van, ha a biztosítottja indokolatlanul veszi igénybe a sokkal drágább sürgősségi ellátást, azon mód felemelik a biztosítási díját vagy átminősítik a biztosítását és kevesebb juttatást kap. Kétszer is meggondolja torokfájással menjen-e a sürgősségire. A másik ok, az orvoshiány, pont az említett kórházban szűnt meg több osztályon a járóbetegellását a rendelő intézetben. A betegek így kénytelenek a kórházi osztályra menni, ahol nagyon sok esetben, egy kisebb osztályon 1 db orvos van, akinek el kellene látnia a járóbetegeket, az osztályos betegeket, ezenkívül, ha a sürgősségi szakorvost kér akkor azt is el kell látnia,netán valakit műteni kell akkor az az első, a temérdek adminisztrációról nem is beszélve. Tehát míg Te kint dühöngsz lehet épp akkor éleszt valakit újra, valaki más életérét küzd. Olvastam itt a face book-on egy idegsebész szakorvos nyílt levelét, amiben leír több esetet, de az egyik nagyon emlékezetes. valahol az országban meghalt egy beteg, mert nem tudtak bejutni a bezárt műtőbe,mert a műtős kulcsostól elaludt. Most lehet dühöngeni, hogy az a nyomorult hülye stb. Aztán kiderült, a műtős 72 órája volt szolgálatban, mert nincs több ember. Akkor most mi is van ?

Királyné Földházi Erika 2016.04.04. 06:12:55

Szeretném a blog irojával felvenni a kapcsolatot! Köszönöm

Pilotax 2016.04.04. 09:01:19

@Braincelle: Sem az eszköz sem a szakemberhiány nem indokolja azt a gorombaságot, modortalanságot, neveletlenséget, lealázó, ledorongoló beszédstílust amit az egészségügyben maguknak megengednek az ott dolgozók, tisztelet a nem túl gyakori kivételnek. Sajnos nem kivételesen, hanem mindennapos gyakorisággal.
Miért az a legtöbb orvosi válasz a betegnek az állapotával kapcsolatos kérdésére, hogy azt maga úgysem érti! Ha nem latinul és érthetően mondja, akkor miért is nem érti a beteg? Én is többször kaptam ilyen választ, igaz nem vagyok orvos, de a 2 diplomámmal hülyének sem érzem magamat, pedig szó szerint azt a választ kaptam, hogy "maga hülye ehhez, úgysem érti!". A munkám miatt is gyakorta volt kapcsolatom az egészségüggyel. Napi szinten tapasztaltam, hogy a jogilag kötelezően előírt tájékoztatást úgy adják meg, hogy üresen akarnak aláíratni papírokat. Mivel ekkor hatósági feladatot láttam el, hivatalból nem fogadhattam el az ilyen típusú eljárást. Emiatt állandó konfliktusba keveredtem az így eljáró egészségügyi személyzettel.

dioda 2016.04.10. 17:33:30

@Pilotax: Az egészségügynek nincs "morális állapota". Az az embereknek van. És azért működőképes még az e.ü. ilyen kevés pénzből, ilyen kevés emberrel, mert a benne dolgozóknak van morális tartásuk. Én sem szoktam éppen szépen nézni arra, aki hajnali kettőkor ébreszt ügyeletben, azt senki el nem várhatja, de még akkor sem szólok be, ha teljesen feleslegesen vette igénybe az ellátást (kirívó esetben azért elmagyarázom, hogy mi az, ami sürgős és mi az, amivel megvárhatta volna a háziorvosát). De ez nem várható el mindenkitől. Úgyhogy visszautasítom a "morális válság" vádját.

dioda 2016.04.10. 17:36:56

@Pilotax: Annak, hogy (csak) 4 órát kell várni a sürgősségin, semmi köze nincs az e.ü. "morális állapotához" (mint az előbb írtam, ilyen nem is létezik, de ha létezne, se lenne).

Aurora Nemes 2017.04.07. 09:52:15

Kb egy éve, vasárnap délután 2 óra. Megyei kórház sürgősségi várója 5 beteggel. Én utolsó érkezőként 1 órája várok. Mentősök hoznak egy 30 körüli, nyöszörgő fiatalembert. Kb. 5 perc múlva a "recepciós" nővér a beteg nevét kiordítva az ablak mögül megkérdezi, hogy a levágott újját magával hozta-e. A srác nyöszörögve felmutat egy véres papírcsomagot. Természetesen mindannyian azt gondoltuk, hogy ő a legsürgősebb eset, minél előbb vissza kell varrni az újját. Délután 5 óráig csak annyi történt, hogy hárommal többen lettünk.

karcsibácsi 2017.04.07. 16:45:29

A sintértelep túl hízelgő kifejezés, nem kell szépíteni: halálgyár. Mint minden magyar kórház..

she_wolf 2017.04.07. 17:45:08

@karcsibácsi:
Csak szólok, hogy a sintértelepen fájdalommentesen, injekcióval egy végleges és jótékony álomba küldik az ebeket, mint ahogy az állatorvos is így tesz egy szenvedő és menthetetlen, fájdalmakkal küszködő beteg állattal -a gazdi jelenlétében és/vagy jóváhagyásával.

Azok az emberek, akik "sintértelep" jelzővel illetik a kórházakat, a büdös életben nem láttak még állaton végzett eutanáziát.
Továbbá a sintértelep befogott, kóbor állatok gyűjtőhelye, ahol helyhiány miatt és X nap eltelte után altatnak, ha az állat gazdája nem jelentkezik az állatért, vagy az idióta állatvédők/állatmentők/fajtamentők ki nem hozzák szerencsétleneket, hogy kutyát/macskát csináljanak belőlük, és örökbeadják!

Bocs' karcsibá', a kirohanásom nem ellened szólt -temészetesen-, ne haragudj!
Csak amikor a gyépés nem tudja hogy mit brekeg, akkor gurul a gyóccer...

Bianca Wolf 2017.04.08. 00:43:34

Teljes mértékben egyet értek. A 3. pont velem is megtörtént. Van egy barátnőm aki fejfájás miatt került kórházba. Ötletük sem volt, hogy mi baja lehet. Fél hónapig bent feküdt és ezt az orvosok le se szarták. Azután meglumbálták mert lime kórra gyanakodtak. Na. A csaj azóta alig tud lábra álni mert félre szúrták a tűt. Felvitték pestre. Az valamit segített, de a dereka, a lába atóta is fáj neki, pedig azóta 1 év eltelt. Hála ezeknek az embereknek, akik orvosnak nevezik magukat...

Honleány Amazon 2018.04.06. 19:51:39

@Királyné Földházi Erika:
Szia
En is szerettem volna felvenni a kapcsolatot vele..
2017.marc.31-i anyukam halala miatt..
Szinten a kecskemeti gasztro osztaly...

nagybátyád 2020.02.05. 19:40:32

@shred: Már bocsánat, de én sajnos sokszor megfordultam a ceglédi kórházban. Több osztályát is megismertem. Soha, egy pillanatra sem éreztem sehol ezt a fajta magatartást. Nem volt olyan fáradt nővér, orvos, betegtologató, akik ne figyelemmel és empátiával fordulnának a beteghez vagy a hozzátartozóhoz.

nagybátyád 2020.02.05. 19:45:30

@Liittlee: Van olyan poszt is. Mivel némiképpen komplexen tartalmazza a tapasztalataimat, egyesek ostobaságnak, míg mások érdekesnek tartották. Ami a lényeg: aki akarta, kiolvashatta, hogy a kórházi dolgozóknak hálás vagyok amiatt, hogy életben maradtam <3
A címe ha jól emlékszem: hugyosak és talpasok
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása