Ha kórházba kerülsz, jobb, ha felkészülsz a halálra

2015.10.15. 07:36

why-is-my-physician-so-angry2.jpgVérlázító volt, ahogy egymás közt nevezték az egyes beteg embereket. A „cigány”, a „húgyos debil”, „a beszarós” és a „zsírdisznó”, hogy csak néhányat idézzek. Mindezt diplomás, jól képzett emberektől, akik elméletben a gyógyításra tették fel az életüket.

Tisztelt Praxis!

 

Nemrég Dél pesti Kórház vendégszeretetét élveztem és rá kellett jönnöm, ha az ember kórházba kerül, előtte mindenképpen végrendelkezzen és készítse fel önmagát és a szeretteit a halálra, mert igen könnyen a túlvilágon találhatja magát. Gyakran hallani (és olvasni önöknél is) az egészségügy válságos helyzetéről, de igazán csak akkor szembesül ezzel az egyszeri beteg, ha a saját bőrén kénytelen megtapasztalni. Trombózis gyanúval kerültem be a fent nevezett intézménybe és már az első pillanatokban elszörnyedtem a látottakon. Nem az lepett meg, hogy milyen a higiénia és a kórtermek állapota, hanem a közöny és az a fajta szemlélet volt számomra döbbenetes, amelyet az orvosok és a nővérek részéről tapasztaltam. Egy darab kutyapiszoknak több becsülete van, mint egy betegnek.

 why-is-my-physician-so-angry2.jpg

 

Már az első pillanatban éreztették velem, hogy egyszerű munkadarab vagyok, akinek nem lehetnek kérdései, igényei, és a legjobb az lesz, ha befogom a számat. Nem aranyrudakkal megtömött zsebbel vonultam be, így szíven ütött, hogy már az első napon a képembe vágták, mindennek külön ára van és kinek mennyi a tarifája. Minden szívbaj nélkül tudatták, hogy az orvosom mennyire számít és a nővérkéknek mi az igényük a figyelmes és féltő kezelésért cserébe. nem a betegektől tudtam meg, egy huszonéves nővérke világosított fel, miközben a vérhígítómat szúrta belém. Pont olyan stílusban, ahogy a piaci kofa kínálja a portékáját. Már-már zsarolásnak éreztem, aminek nem tudtam, de nem is akartam engedni. Talán ez volt a szarvashiba, amit elkövettem.

 

Attól kezdve, hogy kiderült, nem én fogom szponzorálni a hálapénz áramlást és a kórházi korrupciót, mindig valamilyen kellemetlenség ért. Le se tojtak, hogy finom legyek, ha kérdeztem, ignoráltak. Nem én voltam az egyetlen. Pénz beszél, kutya ugat, úgy látszik, a befizetett TB nem számít fabatkát sem. Volt alkalmam többekkel beszélni, nem igazán kedélyes társalgásra kell gondolni. Ha csak a fele igaz mindennek, akkor óriási bajban vannak a magyar betegek. Saját szememmel láttam, ahogy egy fájdalomtól üvöltő beteg mellett úgy mentek el több ízben, hogy rá sem néztek. De ami még ennél is vérlázítóbb volt, ahogy egymás közt nevezték az egyes beteg embereket. A „cigány”, a „húgyos debil”, „a beszarós” és a „zsírdisznó”, hogy csak néhányat idézzek. Mindezt diplomás, jól képzett emberektől, akik elméletben a gyógyításra tették fel az életüket. Kérdem én, mindez elfogadható? Rendben van ez így? Legközelebb, ha ne adj Isten újra kórházba kell vonulnom, előtte felkészítem a családomat és magamat is a végső útra. lehet, hogy jobb is, ha meghal az ember, mintha ezeknek a kezébe kerül.

 

Dr. T. János

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

she_wolf 2015.10.15. 10:49:53

Az ilyen huszonéves nővérke talán jobb, ha nem itthon dolgozik.
Ha ugyanis mindezt kérdés nélkül tudatta a beteggel, akkor ritka nagy idióta, és azokból már van itthon elég.

Nem csak ez nincs rendben azonban, hanem az sincs rendben, hogy Ön is általánosít. Nem hiszem ugyanis, hogy válogatás nélkül mindenki ilyen lett volna.
Egyetlen konkrétum van a posztban: a trombózis gyanúja. Sikerült igazolni, a helyét megállapítani, feloldani? Emittáláskor ellátták zárójelentéssel, receptekkel, tanácsokkal?
Ha a saját fülével hallotta, hogy hogyan "becézgetik" a betegtársakat, nem lett volna kedve közbeszólni? Pláne, ha tudja is esetleg, hogy melyikkel melyik valós személyt illetik? Biztosan jólesett volna nekik, hogy valaki feszólal a védelmükben.
Vagy csak írni tud, kedves Dr. T. János? Ide? A Praxisra? Mert innen megoldást hiába vár, ez nem az a hely!

Amiben maximálisan igazat tudok adni Önnek az az, hogy igen, a befizetett TB nem számít fabatkát sem! Ha lenne elég pénz az eü.-ben, akkor talán könnyebben utilaput köthetnének azok talpára, akikre egy pisszenés rossz szó is elhangzik. De így....szegény ember vízzel főz, tessék megszokni! Vagy ha ez nem tetszik, lehet jogi úton lépni, hajrá!

(Egyszer csak úgy kalandvágyból becuccolnék a Dél-Pestibe "próbabetegnek".)

monddazigazatmar 2015.10.15. 15:11:22

Tudod Dr. T. János doktor, ha a ennyire spúr vagy, és nem fontos neked a saját egészséged, akkor meg is érdemled :D:D Mekkora elvek embere, hogy nem támogatja a kórházi korrupciót.
A TB-d nem arra fizeted, hogy mosolyogjanak meg nyalogassák a kis segged. Elláttak? El.

Mérnork 2015.10.15. 15:14:52

"A „cigány”, a „húgyos debil”, „a beszarós” és a „zsírdisznó”, hogy csak néhányat idézzek."
Ha egyszer ilyenekkel vannak teli a kórházak, mit mondjanak rájuk? ;-)))

Kacsura 2015.10.15. 15:37:46

Annyira élvezetes a Praxis blog hozzászólásait olvasni. Egészen nyilvánvaló, hogy többen egészségügyben dolgozók, akik válaszolnak.

Nna, azt hiszem, nem vagyok egyedül a véleményemmel, hogy még az a fizetés is sok, amit jelenleg az egészségügyben dolgozók zöme (tisztelet az icipici kivételnek) kap. És ne várjanak már a társadalomtól megértést, amikor fizetésemelésért kuncsorognak! Ezzel a mentalitással.

I-Work 2015.10.15. 16:15:07

Ebben a formában felháborító a blog stílusa és hangvétele. Az általánosítás pedig a demagógia melegágya. Az tény, hogy a magyar egészségügyben dolgozók döntő hányada lelketlen és időnként lehetetlen körülmények között dolgozik.
Az is tény, hogy az ágazat - fogalmazzunk így -, "prémium dolgozói" jellemzően már réges-régen valamelyik Nyugat-európai kórházban vállalnak munkát, az itthoni bérek sokszorosáért.
Azonban kikérem magamnak, - az itthon dolgozó orvosok, nővérek, ápolók, de még a kórházban takarítók nevében is -, hogy általános elvárás lenne részükről bármilyen anyagi ellenszolgáltatás kikövetelése a kiszolgáltatott betegtől, vagy a beteg hozzátartozóitól.
Előfordulnak ilyen esetek is, - néha puszta pökhendiségből, néha kényszerből...
Mivel a magyar kórházakban fekvő betegek részei a magyar társadalomnak, - azért minimális társadalmi szolidaritás, türelem és megértés elvárható lenne a betegek részéről is. Ehhez hozzá tartozik annak az elfogadása is, hogy az egyhuzamban esetleg már sokadik műszakot teljesítő orvos, vagy nővér munkáját, - a lehetőségek függvényében -, valamilyen módon megköszöni, elismeri, honorálja a beteg.
A rossz anyagi, erkölcsi és mentális állapotban lévő egészségügyi ágazat dolgozóit azonban felesleges goromba módon provokálni, - a meg nem értettségre, még sajnálatosabb válaszreakciók fognak következni.

My name is Buck and I came here to fuck 2015.10.15. 16:52:09

De a vizitdíjat gondolom leszavazta a kedves posztíró és az őt támogató hozzászólók is, gondolom...

anitám83 · http://kep.ivpicture.hu/223232.t.jpg 2015.10.15. 17:31:13

@Kacsura: Szerintem sincs egyedul a velemenyevel, sot en csak a negyedet adnam a mostani berunknek, es tudja miert? Mert akkor vegre osszeomlana az egesz egeszsegugy es lehetne ide posztolgatni, altalanositani es szidni mindenkit, jaj elnezest akkor mar nem lesz kit provokalni.
Azert csak sikerult a kedves posztolot is meggyogyitani (errol egy szo sem esett, gondolom ez nem fontos).

agyzsugorito 2015.10.15. 17:37:55

@I-Work:
"a meg nem értettségre, még sajnálatosabb válaszreakciók fognak következni"

Gyengébbek kedvéért lefordítom, hogy mit akar ez a mondat jelenteni:
Vagy csusszannak a borítékok, vagy hagyunk megdögleni, kedves beteg! Szép!!!

Azt pedig végképp nem értem, hogy miért kéred ki magadnak az eü. dolgozók nevében, hogy általános elvárás lenne bármilyen anyagi ellenszolgáltatás. Igazad van, azt nem állíthatjuk, hogy egytől-egyik minden eü. dolgozó kivétel nélkül elvárja ezt, biztos, hogy vannak, akik nem. De nem ez az általános. A nagy többség igenis elvárja. És persze nem szép dolog az általánosítás, de erre meg azt mondom, hogy "akinek nem inge, az ne öltözködjön..." De ne csináljunk már úgy, mintha minden orvos és nővér felháborodva utasítaná vissza a borítékokat. Mindannyian tudjuk, hogy nem így van. Sőt! Sok nőgyógyász már az első vizsgálatnál közli, hogy majd hány százezerbe fog kerülni nála a szülés. Csak hogy a kedves várandós anyuka tudja, mennyit kell összeraknia 9 hónap alatt.
A tanárok sincsenek túlfizetve, sok plusz munkát végeztetnek velük ingyen és bérmentve, nem egyszer hétvégéken is. Ők is mondhatnák azt, hogy csak annak tartanak órát, akiktől csusszan a boríték, a többi meg maradjon buta, mint a tök. Meg a gyári munkások, akik még éjszaka is a szalag mellett állnak minimálbérért, és WC-re is alig engedik ki őket. Őket is meg lehetne támogatni borítékokkal. Csak amikor az ember megbetegszik és az élete a tét, akkor persze, hogy tejel. Na ezt használják ki az orvosok gátlástalanul, szemrebbenés nélkül.

A lelkiismeretes munkájukat pedig el lehet ismerni, meg lehet köszönni sokféleképpen. De számukra kizárólag a jól kitömött boríték az elfogadható.

EZAZ 2015.10.15. 17:42:02

@mig54: Tapasztalatom szerint sajnos minimum 80-20% arányban lehet általánosítani. Szerintem ne vállalj be ilyen kalandokat - hidd el, még lehet sokkal több bajod.
Aztán ha az ember elég szarul van, jön a halálfélelem, meg még bunkók is vele, akkor nem nagyon nagy a szája.

Kolompár Csubakka 2015.10.15. 17:42:30

Szegeden voltam bent a sürgősségin. Mindenki nagyon kedves volt velem, nagyon jókat beszélgettünk közben, és mindenki elvárásaim fölött végezte a munkáját.
Lehet, hogy az orvosok hozzáállása azon is múlik milyen ember megy oda. Mivel én kedves ember vagyok, velem is nagyon kedves volt mindenki.

agyzsugorito 2015.10.15. 17:45:26

@anitám83:
Persze, hogy nem esett szó, mivel a posztolónak nem azzal volt baja, hogy nem látták el. Ellátták, szakszerűen. Erre nem is panaszkodott. A gondja azzal volt, hogy... várj idemásolom a szövegből:

"Nem az lepett meg, hogy milyen a higiénia és a kórtermek állapota, hanem a közöny és az a fajta szemlélet volt számomra döbbenetes, amelyet az orvosok és a nővérek részéről tapasztaltam. Egy darab kutyapiszoknak több becsülete van, mint egy betegnek."

Tehát a pökhendi, lekezelő, bunkó stílussal volt baja, meg azzal, hogy a vérhigító beadása közben a nővérke közölte az anyagi elvárásokat. Vagy ez teljesen természetes, hogy ezt el kell fogadni és senki ne merészeljen ezen kiakadni?

Még egyszer kérdezem: hogy jön ide az, hogy ellátták-e vagy sem rendesen? Koncentráljunk a leírtakra, annak szó szerinti értelmezésére és ne keverjük a szempillát az ampullával! Mert ez nem más, mint terelés és a valódi probléma elfedése.

EZAZ 2015.10.15. 17:45:54

@My name is Buck and I like to fuck: A vizitdíj ideje alatt sem volt semmivel sem jobb a helyzet. Műtöttek akkor, a borítékot is megkapta az orvos, aztán mégis elcseszte a térdemet.

EZAZ 2015.10.15. 17:47:01

@monddazigazatmar: A történet részben arról szól, hogy szenvedő emberek mellett mentek el anélkül, hogy ellátták volna őket.

agyzsugorito 2015.10.15. 17:55:06

@Kolompár Csubakka:
Igazad van, sok múlik azon is, hogy a beteg hogyan viselkedik. Egy bunkóhoz alapból másképp viszonyul az ember a hétköznapi életben is. De láttam példát a kórházban olyanra is, hogy egy olyan idős nénivel, aki egész nap csak csendben feküdt az ágyában, és egy hangja nem volt, úgy beszélt a nővér, hogy legszívesebben úgy pofán vágtam volna, hogy a borítékjai tartalmát hordhatta volna a fogtechnikushoz.
Sajnos mindenki azzal jön, aki kórházban dolgozik, hogy a TB-t nem arra fizeti a honpolgár, hogy a kórházban kinyalják a seggét. Szerintem a segg kinyalása és az otromba, bunkó stílus a két véglet. A kettő között elég széles a skála, nem lehetne megtalálni az arany középutat? Ja, nem. Mert egyszerűbb az összes felgyülemlett frusztrációt a betegen kitölteni. Mert se a főnökükön, se a politikusokon nem merik. Marad a kiszolgáltatott beteg...

Void Bunkoid 2015.10.15. 17:58:04

Elnézést, hogy diogenészi módon, cinikusan és pártatlanul állok az ilyen dolgokhoz, de szerintem MINDENKI adogat gúnyneveket magában az osztálytársainak, kollégáinak, a sarki boltosnak, satöbbi, mintegy kikarikírozva bizonyos jellemző tulajdonságukat, legtöbbször igen, külső jegyeiket, vagy egyes szófordulataikat, et cetera. Az már csak egy más kérdés, hogy ha többen ugyanazt gondolják valakiről, akkor hangosan ki is mondják. A közös, hasonló gondolkodás, ítélkezés persze lehet negatív, meg csúnya, ha a f*sz másik oldalán állunk. De ha nem, akkor közösségformáló erő. Lásd Isten igaz szolgája vs hitetlen gyilkos muszlimok, és fordítva Allah igazhitű harcosai vs gyaur kutyák...

efi 2015.10.15. 18:03:48

Feljelentés megvolt? Miért nem ?

Void Bunkoid 2015.10.15. 18:27:12

@efi: ó, azért ne jelentgess már fel állandóan, már nem az 1950-es években vagyunk, hogy az állampolgárok egymást jelentgessék fel bizonygatva, hogy ők milyen jó káderek. Inkább legközelebb azokra szavazz, akik ezt a rendszert-módszert fel akarják és fel is fogják számolni, azt is megígérve és betartva, hogy ha nem sikerül nekik, elszámoltathatóak érte.

she_wolf 2015.10.15. 18:32:28

@EZAZ:
Az én arányom 20-80%:)
Mivel mindketten nagy vonalakban ismerjük egymás eddigi tapasztalatait, ezen számunkra nincs is semmi meglepő.
Leginkább azért kellene több pénz az eü.-be, hogy a humán oldalt erősítsék belőle. Valaki már próbálkozott volna a paraszolvencia útját állni, de be kell látni, hogy a mai ár - és bérviszonyok között ez vastagon utópisztikus elképzelés.
Majd ha elegendő pénz lesz az eü.-ben és szívfájdalom nélkül penderíthetik ki az oda nem valókat, akkor megszűnik a Praxis blog is.
De ugyanez vonatkozik más szakmák munkavállalóira is.
Mert az nem megoldás, hogy kirúgom és a másik csak azért nem tud plusz műszakot vállalni őt helyettesítvén, mert egy nap még mindig csak 24 órából áll.

Aki velem bunkó, azt le szoktam oltani. Akárki is legyen!:) Elégszer lehetett már tőlem olvasni, hogy az "amilyen a mosdó..." elvet vallom, és ennek szellemében is kommunikálok. Ha éppen nem tudok, mert dögrováson vagyok, nem mulasztom el bepótolni:D

RedRum 2015.10.15. 18:42:35

@EZAZ: Mi köze is van a borítéknak a hozzáértéshez /szerencséhez?
"Tudsz repülni....Nem...és ha megfizetlek?"

RedRum 2015.10.15. 18:50:05

Termeszetesen elitelendoek a tortentek, es se korhazban, se masutt nincs helyuk. Mint a "fejostehen" "Luzer" "s....gfej" stb. ugyfelmegnevezesnek a bankok pultjai mogott, a "csoro kuponos f...j" -nek a hotelek recepciojan, meg az "uzletember" "ismert vallalkozo" stb. titulusnak a kekfenyben/operabalon.

she_wolf 2015.10.15. 19:23:52

Off-topik leszek, de most botlottam bele, és csak azért linkelek, hogy ne az legyen, hogy csak nálunk bánnak tiszteletlenül a beteggel:

kivultagasabb.blog.hu/2015/06/26/orvosok_alaztak_az_alvo_beteget

Természetesen ezzel nem felmenteni szándékozom a hazai bunkózást, az sehol, semmilyen körülmények között nem engedhető meg!

she_wolf 2015.10.15. 19:27:52

Off-topik leszek, de csak most botlottam bele. Azért linkelem, mert úgy tűnik, nem csak nálunk bánnak tiszteletlenül a betegekkel:

kivultagasabb.blog.hu/2015/06/26/orvosok_alaztak_az_alvo_beteget

Természetesen ez nem ment fel senkit a hazai bunkózások alól, az sehol, semmilyen körülmények között nem engedhető meg!

she_wolf 2015.10.15. 19:29:55

@mig54:
Bocs a duplázásért, megint szívózik velem ez a car, de egyszer a falhoz vágom!:(

Dwokfur 2015.10.15. 20:53:17

"Kérdem én, mindez elfogadható? Rendben van ez így?"
Orvosként mondhatom, hogy nem fogadható el és nincs rendben így - ha akár a fele is igaz a leírtaknak. Míg egyesek a szakmában lelkiismeretesen dolgoznak, addig mások tönkreteszik a hivatásunkról alkotott képet. Ha a hálapénz az egészségügyi büdzsébe kerülne, megoldhatók lennének az ágazat problémái...

lüke 2015.10.15. 21:32:02

MO jobban teljesít!A magyar kórház lazarette, s a hangnem is ennek megfelelő

lioliom 2015.10.15. 21:36:58

@Dwokfur: A hivatásukról alkotott kép már régen tönkrement!Nem vagyok már fiatal,így emlékszem,hogy régebben/70-80 években/az orvosok köztiszteletben álltak!Amikor mindenki elvtárs volt Őket akkor is Úrnak hívták!De aztán szépen- lassan szívós munkával kivívták maguknak,hogy mostanában,ha orvosról vagy eü.személyzetről van szó egy társaságban akkor csak azért nem köpnek ,mert egymást legalább megtiszteli a társaság!Mostanra már aki ad magára az nem itt dolgozik sajnos.Maradtak azok akik nem beszélnek nyelveket,alulképzettek,nem akarnak dolgozni,idősebbek,esetleg nem találnak lehetőséget!Ez nagyon nagy baj!Mivel az itt maradottak általában megkeseredett,sértett emberek kimarják még a maradék használható szakembert is.Ez nem most kezdődött.Hanem akkor amikor az analfabéta főorvosok elmarták a betegeket a lelkes fiatalok elől,majd jól férekezelték Őket.Akinek nem bírta ezt a rendszert a gyomra ,na azok indultak meg előszőr.Akik meg itt dolgoznak azok meg tényleg életveszélyesek!Az arány 90-10%.

Ejjnye Bejjnye 2015.10.15. 21:50:50

@efi: Nem lehet, nem tudod feljelenteni (bocs a tegeződésért, ha sért), mivel, ha baj van, nemigen kerül kézbe olyan eszköz, amivel bizonyítani lehet a visszaéléseket, a bentiek pedig összefogva annyi tanút hoznak, amennyit csak akarnak. Ezenkívül fél a halálán lévő beteg, és fél a hozzátartozó a következményektől. És következmény gyakran látható.
Személyes példa: amikor sok-sok éve az egyik szülőm az orosházi kórházba került gyenge és első infarktussal, egy napig csak infúziót (sós vizet) kapott. Az intenzíven lévő többi beteg adta át neki az infót: mennyit kell adni az osztályos főorvosnak, a többieknek, főnővértől lefelé is. Ment a telefon haza. Amikor a házastársa behozta a pénzt, és odaadta az osztályos főorvosnak, megmozdult a rendszer, elindultak az utasítások, lett vizsgálat, beavatkozás... Aki a szülőm mellett feküdt, közeli és fizető hozzátartozó nélkül, meghalt. Plusz érdekesség a történethez, hogy az intenzív osztályon úgy ment a beteg mosdatás, hogy a nővér egyik beteget a másik után mosdatta le ugyanazzal a lavór langyos vízzel, ugyanazzal a mosdató ronggyal. Magyarán az előző beteg pénisze/töke/punája után jött a következő arca.
Nemrégen sokadik nehéz helyzet, és gyógyszeres terápia után meghalt a szerettem. Ott. Amikor bementem intézni az ilyenkor szokásos ügyeket, megdöbbentem, hogy a coronária őrzőben állt a cigaretta füst fényes nappal. A kedves személyzet cseszett kimenni bagózni. A betegek ebben pácolódtak. A kezelő orvos már az első perctől a kezemet nézte, van-e benne valami. Tudtam, hogy szüleim jól tejeltek nekik. A gyász és a tehetetlenség érzése miatt, no meg azért, mert bizonyítani semmit sem tudtam volna, nem tettem feljelentést.

efi 2015.10.15. 22:02:20

@Ejjnye Bejjnye:
Feltalálták már a mikrofont és a rejtett kamerát is.
Nem érdekel, hogy nem járult/járulna hozzá a felvételhez. A bírót sem fogja.

Mészáros Laci 2015.10.15. 22:16:31

Biztosan komoly aggodalom volt a trombózisgyanús páciensben saját sorsával kapcsolatban.

kodacx 2015.10.15. 22:30:31

"A tojás a tyúk seggéből jön, abból a csirke, a csirkéből lesz a tyúk, akinek a seggéből megint jöhet tojás..."

Sorrendiség, meg ok-okozat! Lépésről-lépésre, cimbik!

1. - 50 éven át szarul fizetettek az egészségügyben dolgozók, orvosok, szakápolók,
- a hatalom sok vezető posztra seggfejeket vagy legalább is pártkatonákat ültet,
- a rendszer rosszul szervezett, és mesterségesen felfújt.

2. 50 éve a korrupt jónép laza mozdulattal kitömi pénzzel, feketén, azokat, akiktől valami plusszt remél.

3. Ettől az egész eü. rendszer 50 év alatt teljesen, totálisan, és velejéig korrumpálódik.

4. A korrupt rendszerben nem csak a pénz, hanem minden egyre rosszabbul megy, pld. szarul fizetett dolgozók lopnak, fusiznak, a fiatal orvosok nem jutnak megfelelő esetekhez, mert az idősebbeknek abból van boríték, az idősebbek sokszor baxnak tanítani a fiatalokat, mert inkább gyógyítanak, mert abból van nekik boríték, ráadásul a fiatalokban konkurenciát látnak, a korrupció miatt egyre több olyan erkölcsi nulla, meg hozzá nem értő kerül a rendszerbe, akinek semmi keresnivalója nem lenne ott.

5. Megnyílnak a határok, Európában lényegében mindenhol jobban keres egy szakképzett orvos, ápoló, mint itthon.

6. Minden olyan épkézláb szakember, aki beszél nyelveket, és jobban szeretne élni vagy csak egyenesen a töke tele van már az itthoni faxságokkal, idióta főnökkel, elmebeteg profeszorral, bunkó, agresszív betegekkel, stb. és nem fűti "könnyzacskót facsaró" hazaszeretet, elhúz a vérbe...sőt, még azok közül is sokan.

7. Egyre nagyobb az emberhiány, még több olyan erkölcsi nulla, meg hozzá nem értő kerül a rendszerbe, akinek semmi keresnivalója nem lenne ott, sőt, a totál alkalmatlanokat is csak a legkirívóbb esetekben távolítják el onnan.

8. A maradókra egyre nagyobb teher nehezedik, egyre nagyobb a nyomás, a xar bérek meg se moccannak...

9. Még többen fognak elmenni a vérbe...

10. Ti meg majd még mindig itt veritek a fütykösötökkel a habot egymás szája szélén, tovább szidva azokat a sokszor tényleg bunkó, kiégett, leszarom, frusztrált, megalázott, megsértett, lestrapált nővéreket, orvosokat, akik még egyáltalán bemennek, néhányuk egy utcaseprő bérénél kevesebbért, a büdös lábatokat kötözni, a gennyes sebeiteket ellátni, a zöldes-habos váladékú pinátokat lekezelni, a szart lepucolni a seggetekről, a hányásotokban turkálni, a hülye, HIV+ drogos fiatokat megműteni, a nyáltól fröcsögő pofátokba turkálni...

De ti nem jelentitek fel azt, aki 100-et nyög be rögtön a terhesség elejénél egy szülésért...sőt, kifizetitek neki, mert akkor biztos egészségesebb lesz a gyerek!
Neeeem! Mi mindig fel tudtunk jelenteni mindenkit...csak éppen azt nem, akit tényleg kellene!
Nem baxátok pofán azt a nővért, aki a halott felett röhög...mert ahhoz meg már nyúlbélák vagytok!
Nem mentek az utcára, a Kis Focialista háza elé, hogy most már tegye üresbe magát és foci helyett inkább az egészségügyre költsön...mert az mindenkinek kellene...
Neeeem!
Helyette itt veritek a nyálatokat...amíg ki nem szárad a szátok és akkor majd jól elmentek fül-orr-gégészhez és majd dühöngtök, hogy nincs büfé és várni kell...

DEKI 2015.10.15. 22:52:53

Sorry, de a "seggkinyalás" és az, hogy a beteget emberként kezeljék nem szinonímák! Teljesen nyilvánvaló, hogy az itt kommentelők többsége az eügyben dolgozik. Szívet melengető látni, hogy milyen nagy az egyetértés ;)
Nem értek egyet a hálapénzzel, de tudomásul veszem, hogy ez nálunk így működik. Viszont, bocs, de ha az orvosok/korházi dolgozók azt gondolják, hogy nekik alanyi jogon jár-óriási tévedésben vannak!! Kicsit erős hasonlat, de a pincérnek is akkor adok borravalót, ha elégedett voltam. Az elégedettségemhez pedig nem elég annyi, hogy kihozza a kaját/esetleg odabassza az asztalra. A "hogyan" is számít! Az orvosnak és az eüs dolgozóknak az a feladata, hogy Lelkiismeretesen, Legjobb tudásuk szerint kezeljék a beteget. Nem az, hogy sértegessék, megalázzák, vagy durván és gátlástalanul zsarolják. Szánalmas!!

Dwokfur 2015.10.15. 23:09:31

@lioliom: Itthon dolgozom és a munkatársaimra és (merem remélni, hogy) rám sem jellemző az, amit az itthon maradottakról ír...

briggancs 2015.10.15. 23:55:43

@Dwokfur: Hát igen, okádok az általánosítástól...meg attól mikor a kedves páciens már eleve úgy jelenik meg nálunk, hogy van egy sztereotípiája és azt "belémlátja" miközben én meg segíteni szeretnék rajta ( mindenféle mellékes elvárása nélkül, pusztán hivatás és emberszeretetből, hiszen ezért vàlasztottam ezt a pályát ) és kapásból bunkó velem, nem figyel arra amit mondok és nem érdekli, holott a saját érdekéről van szó. Ezt soha nem értem meg, mikor valaki ilyen. Ez különösen az aznapi 20-adik után elég frusztráló...de azért csináljuk. Én már annak is őszintén örülök, ha egy beteg köszön, lehet cél-e kommunikálni, valamint a vizsgálat után elköszön. Bónusz, ha azt is mondja, hogy köszönöm. Akkor annak már nagyon örülök.

TGabi 2015.10.16. 00:24:03

A Dél- Tepsi kórház hírhedten hóhér - tanya, kerülni kell messziről. Szt. Istvánnal és Uzsokival volt eddig többnyire kontaktom ... Ott kedvesek, rendesek voltak mindig. A Maros - utcai rendelőintézet volt egyszer horror.

Egy ideig munkanélküli voltam és akkortájt kezdte el a kretén Gyurcsány - kormány a "TB-t nézegetünk és ha van melód, ha nem, fizess..." szisztémát. Na, ott valami Ursula nővér leordította az arcomat, hogy "MAGÁNAK NINCS BIZTOSÍÍÍTÁSA!" De olyan stílusban üvöltözött, mintha a hátsójából húzott volna elő.

Szerencsére azóta rendeződtek a dolgaim ...de ez a magatartás ótvar volt, az 700 ...

horex · http://horex.uw.hu/ 2015.10.16. 08:12:45

Azert csak sikerult a kedves posztolot is meggyogyitani (errol egy szo sem esett, gondolom ez nem fontos)."

Volt az egyik kommentben ez és még néhány is hasonló értelmű.
Aki ezt irja, gondoljon bele, ha én orvos lennék és hozzám jönne , mit szólna a következő dumákra?
Maga szerencsétlen , mingyá' magába döfök egy fülmosó fecskendővel aztán befoghatja a pofáját és nem fog jajongani, utána itt ez a szar bogyó, vegye be és húzzon haza!
És a beteg tényleg meggyógyult!

Olvasok itt fölháborodott , vélhetőleg eü-i dolgozói véleményeket.
Mit gondoltok, idejönnek fizetett bértolnokok és kitalált történeteket irogatnak szakmányban?
Fentebb irja egy olvtárs, hogy kalandbol kipróbálná a Dél-Pestit
Tessék bemenni egyszer-kétszer mint látogató és körbenézni, elbeszélgetni a betegekkel kifigyelni az orvosok, nővérek munkáját és lesz saját tapasztalat
Utána lehet ide visszajönni és leírni azt

Mondom mindezt úgy, hogy idáig csak lelkiismeretes orvosokkal, aszisztensekkel találkoztam/kopp-kopp/
Szerencsére csak könnyebb dolgokkal, kis operációkkal jártam kórházban, szakrendelőben, de eltöltöttem egy éjjelt a Honvéd sürgősségijén is.
Könnyű nap volt, kb. 100beteggel , mondta az orvos hajnali 2 kor, amikor ráért velem még beszélgetni is! Máskor 2-300 beteget hoznak és vannak 2-en ügyeletben + a személyzet
De jártam angiologiai ügyeleten, ahol megintcsak nagyon lelkiismeretesen ellátott/kivizsgált egy fiatal orvosnő és a nővér is
Viszont elmondta, hogy a rengeteg bentfekvő betegre 3 orvos jut

Bele kell menni a politizálásba, és nem OFF itt
A franc egye meg Orbánt, mert mégiscsak rajta múlik minden.
Nem kívánok betegséget neki, de zárolnám a bankszámláját és a családét is, akkor befektetném valamely kórházba hogy tapasztalja már meg mi a helyzet Magyarországon
Nincs megfelelő durva kifejezés a stadion épitkezés és az eü. ellátás összehasonlitására
Összességében milliárdos pénzek mennek haveri zsebekbe, mint a Nemzet filmesMiniszteri biztosa, a Nemzet Gázszerelője , hogy csak a legismertebbeket emlitsem.
Miért fontosabb egyházi épületeket felújitani, mondvacsinált munkákat odaadni pályázat nélkül/törvényes!/, egy USA-bol idetántorgott filmest hozzásegiteni hogy tv csatornát vegyen milliárdokért, mint az eü-et javítani?

A leggazdagabb magyarok kb. 5milliárd forint vagyonnal rendelkeznek ás a sorban következők alig maradnak le.
Ugyanakkor ők legalább "vállakoztak", míg az újonan feltünt csókosok "csak" újgazdagok, miközben emberek 100ezer nettobol tengődnek

Nem látja, nem hallja milyen a helyzet? Nem hiszem el, de nem értem miért nem tesz semmit.

horex · http://horex.uw.hu/ 2015.10.16. 08:21:02

@kodacx: De ti nem jelentitek fel azt, aki 100-et nyög be rögtön a terhesség elejénél egy szülésért..."

Bizonyithatatlan, vagy nehezen bizonyitható dolgok ezek. Fentebb is irták, miért nem jelenti fel a poszttoló a nővéreket
Kinek, hova, mi lesz a végeredménye, hogy bizonyitja, hogy hogy beszéltek vele?
Egyszer jártam egy sürgősségin, ahova "kötelező" lett volna felvenni, de legalább is orvos elé járulni
Már a férfi nővérnél elakadtam a kekeckedése miatt. Nyugodt ürge vagyok, de akkor elöntötte a szar az agyam, elküldtem keményen az anyjába és otthagytam
Írtam a betegjoginak
Kaptam semmitmondó választ az igazgató úrtol, hogy mindent megtesznek a betegek érdekében bla-bla.

lioliom 2015.10.16. 08:51:18

@kodacx: Ez tök így van!És miért?Mert még mindig félünk,sunnyogunk,mert ha elküldjük doktor oda ahová való akkor félünk,hogy elkezel,ha a nővért akkor,mert félünk,hogy leszar!Mert ezt elküldés nélkül is megteszi,de még mindig bennünk az alá és fölé rendeltség érzése amit erősít a rendszer/mert pl.általában a doktor úrak még a köszönésünket sem fogadják!!/,ezt nevelték belénk és Mi is ezt neveltük a gyerekekbe!Megfigyelte már valaki,hogy a folyosókon kedélyesen ,esetleg hangosan beszélgető betegek,ha kinyílik az ajtó és mennek be akkor kicsit meghajolnak gerincben és szinte suttogva köszönve mennek be a barlangba?

lioliom 2015.10.16. 09:02:30

Személyes történet az elvándorlásról:kerületi szakrendelő,szemészet.Fiatal orvos,belépek köszön,kezet fog bemutatkozik,megkér fáradjak be az elsötétített szobába,meghallgat,megkér!!!!!üljek ki ,mert pupilla tágítás és az idő,addig elnézést kér ,de megnéz egy másik beteget,csöppent és mondja sajnos csíp kicsit és törölgeti a könnyeim.Vizsgálat vége,elnézést kér,még a várakozásért,de lediktálja az asszisztensnek az eredményt/Őt is megkéri,hogy írja!/és a receptet megírja!Ülünk egy idősebb asszonnyal és nézzük egymást,biztos ,hogy már meghaltunk,mert ez itt a földön nem történhet meg Magyarországon!!!Elköszönés,jó egészséget kiván!Eltelik 2 év.Megyek újból.Keresem a doktor Úrat!Ja, sajna külföldön van már!Jön a szokásos metód!Savanyú főorvos asszony,állva rendel,köszönést nem fogad,türelmetlen,szinte kiabál,hogy nem jó a leolvasott betű,ordít ne pislogja ki az egyébként csípős tágítót......stb.Receptet utánam dobja ugyanaz az asszisztens aki 2 éve még mosolyogott!

Dr.Démonmac1 2015.10.16. 09:12:44

Nekem a Nyírővel volt tragikusan rossz tapasztalatom, az ápolók egyenesen a markukat tartották, azt a helyet is a sárga földig lerombolni, és behinteni sóval.
Tragikus a kórház és a termek felszereltsége, tragikus a táplálék (1 tea + 1 szelet kenyér = "vega menü" (mert nem ehet mást orvosi előírás szerint)
egy dologra jó, hogy meghalasszák a kedves nyugdíjas beteget.
Hogy az ápoló télen szó nélkül kinyitja az ablakot a kórteremben, a betegek 1 szál vékony lepedővel voltak letakarva (tüdőgyulladás hopp)
Hálapénz nélkül nem is érdemes bemenni, még látogatóként se, nemhogy betegként.
vagy az, hogy a szegény beteg összeseik a wcben, és kb reggel találják meg addig senkinek nem hiányzik.
Hogy nincs a wcben budipapír, hogy mondhatni mindent a betegnek kell megvennie
Tényleg mi a fenének fizeti az ember a TB-t?
Hoci vissza mind.

Előválasztás 2018 emelt díjas sms (törölt) · http://www.engy.hu/elovalasztas 2015.10.16. 09:14:41

Háromszor vitt el a mentő, egy pulmonális embólia + 2 kardióverzió + szív abbláció után nyuggerként fiatal csajokra hajtok. Működik a magyar egészségügy, de mindig legyen nálad 500 Ft a beteghordóknak + 1000 Ft az áplónőknek + 5-10-100000 Ft a dokiknak és 2-3 óránként tejelj, menni fog az ügy.

Dr.Démonmac1 2015.10.16. 09:19:24

@kodacx: Én konkétan, magárendelésre járok, és a környékére nem megyek állami intézménynek, de ezt nem teheti meg mindenki.

Fot L' Mondó · http://fotelmondo.blog.hu/ 2015.10.16. 09:45:05

A Dél-Tepsi különösen híres erről!
...
Bárhova, csak a Dél-Tepsibe ne!

EZAZ 2015.10.16. 09:55:28

@RedRum: Ugye a boríték sokszor szóba kerül annak kapcsán, hogy rosszul fizetik az egészségügyi dolgozókat, az anyagi helyzet kihat a hangulatra, a teljesítményre stb. Így a saját érdekemben akkor vágok bele egy - számomra - komolyabb műtétbe, ha képes vagyok nyújtani ezt a hangulatjavítót (kivéve persze, ha sürgős). Nem mondom, hogy a térdem szándékosan lett elcseszve, de úgy gondolom, hogy egy igen nagyon futtatott orvos egy - számára - rutinműtétet hogy ennyire látványosan elbarmoljon, az legalábbis a leszaromság jele. Hozzáteszem, hogy egy, magát jóval csendesebben reklámozó kollégája úgy hozott rendbe, hogy előre közölte, hogy meg se próbáljak fizetni érte.

Warlimont 2015.10.16. 10:47:22

Kivancsi lennek, mondjuk egy hivatalban, boltban, autoszerelönel, telefonos ugyfelszolgalatoknal hogyan titulaljak a klienseket....

Amikor a betegek mar unalomig halljak hogy bajban van az egeszsegugy, tulterhelt mindenki, nincs ember, gyogyszer, eszköz, blablabla, azt mar unjak. Azutan amikor maguk szembesulnek ezzel, akkor mindenki meg van döbbenve, pedig csak azt latjak elöben, amiröl az elmult 30 evben mantrazott mindenki. Es mostanra sajnos egy olyan orvos-növergeneracio nött fel a fogyasztoi tarsadalom reszekent, aki nem hippokrateszi alapon önfelaldozni akar, hanem penzt keresni, es jol elni, mert minden media ezt a celt sulykolja, utoljara a 80-as evek vegi Szomszedok sorozatban latott az ember a TV-ben szimpatikus kispenzu atlagembert. Az utobbi 10-15 evben a tarsadalom joreszt lerangatta az orvosokat a tarsadalmilag kiemelt helyukböl, nem biztositotta a nyugodt es stabil munkavegzes felteteleit, "szolgaltatot" faragott belöluk kodokkal, sulyszamokkal, millio könyvelessel, nulla alapfizetesert, millio ugyeleti kötelezö tulmunkaval. Mostanra a moral pont olyan, mint amilyen egy lezullött, a csöd hataran allo etteremben is fogadja az embert, ahonnan a legjobb dolgozok mar reg leleptek. Ez van. A következö valasztasokon tessenek ugy szavazni, hogy ne sokmilliardos focistadion epuljön minden nagyközsegbe, meg ne a hataron tulra pumpaljuk at a penzt Erdelybe, hanem a sajat egeszsegugyunkbe.

A halapenz kapcsan viszont ovatosan megjegyzem, megdöbbenes erne mindenkit, ha kikerulne betegnek ide Svedorszagba. Föorvoskent itt dolgozva kell eszrevennem, hogy a hibas es rossz halapenzes magyar rendszernek van egy roppant kulönös pozitiv mellekhatasa! A magyarorszagi orvos AKAR talalkozni a betegevel, mert több beteg->több halapenz, az alapfizetesböl ugyanis konkretan ehenhalna a csaladja. Itt a svedeknel meg az van, hogy mindenkinek jo magas a fix fizetese, tehat több beteg->több hibalehetöseg, több nyug es stressz, totalban mindenki haritja a beteggel valo talalkozast. Betegoldalrol ugy nez ki a dolog, hogy olyan ide-oda dobalasok vannak, amit ti el se tudtok otthon kepzelni. A magyar halapenz pozitiv mellekhataskent TELJESITMENYBERKENT muködik. Ne tudjatok meg, milyen az, amikor megszunik a teljesitmenyber egy eu.rendszerben.

Mondok vegul egy nem is tul extrem, tragikomikus sved peldat, hogy tudjatok elhelyezni a Praxis blog sztorijait az univerzumban. Svedorszag, hosszu nagymutet. Ez otthon önfelaldozasos alapon ugy megy, hogy a csapat csinalja vegelgyengulesig, de befejezi a munkat. Svedeknel hogy ment ugyanez? Delutan lejart a munkaidö, igy a csapat összetanakodott az alvo beteg felett, mindenkinek dolga van, gyerek, bevasarlas, foci a haverokkal, stb, arra jutottak, hogy ezt itt most felbehagyjak, a beteget attoljak az intenzivre, ott altatasban marad reggelig, reggel ök munkaidöre bejönnek 8-ra, es akkor majd folytatjak tovabb.

Warlimont 2015.10.16. 11:01:10

@lioliom: "még mindig bennünk az alá és fölé rendeltség érzése amit erősít a rendszer/mert pl.általában a doktor úrak még a köszönésünket sem fogadják!!"

Ujabb orvosgyulölö ember. Probalj mar gondolkozni! NEM az orvos tesz kiszolgaltatotta, meg ala-fölerendeltte, hanem a betegseged. Konkretan az a helyzet, hogy te nyögve fekszel LENT az agyon, az orvos meg all FÖLÖTTED a viziten es kerdez töled, meg nyomogatja a hasadat. Ez az ala-föle rendeltseg. Es te baromira szeretnel meggyogyulni, FELallni az agyrol es elni tovabb az eletedet, felsz, es ez az agyad FÖLÖTT allo ember (es tarsai...) aktualisan az egyetlen eselyed. Ettöl van ala-fölerendeltseg, es ezt nagypofaval, meg arroganciaval nem lehet megvaltoztatni betegoldalrol. Ugyanis amig sokkal több beteg van, mint orvos, plane mint jo orvos, addig a nagypofaju beteget könnyu otthagyni, mert az orvos masikkal foglalkozik helyette, es meg fel se jelentheted igazan, mert nem TV-t nezni ment helyetted, hanem betegekkel volt.

Az persze mar az orvos felelössege, es ebben a reszeben igazat adok neked, hogy ezzel a kiszolgaltattsag-erzessel, es a helyzetböl adodo ala-fölrendeltseggel NEM SZABAD visszaelni. Szemely szerint megvetettem otthoni munkam soran is a halapenzt elöre kikövetelö, a betegekkel fölenyeskedö, indokolatlanul arrogans kollegakat. Viszont az is teny, volt olyan betegem is, aki olyan hangon allt hozzam velmenyem szerint teljesen jogtalanul, hogy kikuldtem a szobabol gondolkozni egy kicsit a folyosora.

Warlimont 2015.10.16. 11:11:04

@Dr.Démonmac1: "Hogy nincs a wcben budipapír, hogy mondhatni mindent a betegnek kell megvennie
Tényleg mi a fenének fizeti az ember a TB-t?"

Konkret peldat mondok: a szakrendelönkbe ha kitettunk szappant, törulközöt reggel, mar egy ora mulva nem volt ott. Ez mindennapos volt. Kiloptak a csavarokat az ajto zarjabol, leloptak a csapot a kezmosobol. Egyszer megdöbbenve jött a sokat latott takaritonö, hogy ezt mar ö se hiszi el, de (szo szerint) a WC mellöl elloptak a szaros hasznalt WC kefet!

Egy sved varos, vagy egy sved korhaz nem azert nez ki jobban, mert sokkal szebb, hanem mert itt nulla közeli a rongalas es lopas. Amit kiraksz, az ott is marad. Ha egy falat lefestesz, akkor az ugy is marad, nem lesz mar estere tele graffitivel.

drontal 2015.10.16. 12:53:19

@agyzsugorito

:) Nálad a pont!!

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2015.10.16. 13:47:44

@lioliom:
Személyes történet:kerületi szakrendelő,szemészet. Idegen tárgy a szemben-séta közben kissé óvatlanul kb. 10méterre megközelítettem egy fűkaszást és valami beleállt a szemembe. Mivel nem múlt a fájdalom órák múlva sem, SZTK-t hívtam. Mondták, hogy 2 hónap múlva van időpont. Amikor mondtam, hogy hátizé elég kellemetlen a dolog már aznap fogadtak. Sajnos 3 órát kellett várnom, de türelmes voltam.

Kb. 50-es doktornő, 2 asszisztens akik verik a gépet. Mielőtt a panaszomat elmondhattam volna utasítottak, hogy olvassam el a táblát (egyébként 1,5-es szemüvegem van, amit nem engedtek felvenni). Nem nagyon ment, már csak azért sem mert akkor már 5 órája folyt a könnyem. Gondolom mivel nem voltam még náluk ezért valamit kellett írni a nyilvántartásba. Kaptam valamilyen cseppet ami mint később kiderült pupilla tágító és fertőtlenítő volt, majd szerencsére gyorsan kikapta az idegen anyagot. Ugyanilyen szemcseppeket írt receptre, majd aláíratott egy kezelőlapot, hogy minden tájékoztatást megkaptam, kérdésem nincs. Igazából volt kérdésem, de mivel kb. 10évesen voltam orvosnál utoljára azóta 25éve nem igazán akartam zavarni, hiszen nyilván sok munkájuk van, majd ki googlizom a válaszokat. Szépen megköszöntem és távoztam.

Kb. ennyi is az elvárásom az állami orvoslásban. Nem jattoltam, furán is jött volna ki.. Viszont nem is hisztiztem, udvariasan, kedvesen beszéltem (szinte láttam ahogy lepereg.. szavamba vágtak, lekezelően beszéltek).

meg aztán ha a dokinak adok talán kellett volna a 2 csacsogó nővérkének is, bár hozzáadott érték még köszönés sem volt részükről (a dokinő legalább mikor "Köszönöm szépen, további szép napot"-tal elköszöntem legalább cinikusan megjegyezte, hogy "meg volt" - alap nélkül, nem hisztiztem, nem akadályoztam erőn felül együttműködtem)

Ami viszont közben történt amíg vártam csúnya volt:
egy stroke-os mozgássérült beszélni nem tudó de szellemileg tiszta nénit és családját kezelték csúnya stílusban, vagy hogy amíg a szememmel matatott mondja a kolléganőjének, hogy ő bizony rövidre vágja a körmét, mert ha nem így tesz akkor sza*rszagúnak érzi - sajna nem volt rajta gumikesztyű, szóval inkább dohányosnak mondanám, de értem én, hogy a fertőtlenítőszer erős, de.. Illetve azt sem mondták, hogy a pupillatágítás okán gyakorlatilag alig láttam a vakító napsütésben, kénytelen voltam taxit hívni vezetni nem tudtam volna az biztos.

Ezzel szemben kontrollra inkább magánrendelésre mentem. Nem került 5e Ft-ba sem (számlát kaptam róla). Nem azt mondom, hogy ott márvány padló meg arany kilincs de ég és föld. Nem tudom sürgősséggel bemehettem volna-e

kgaben 2015.10.16. 14:04:03

Tényleg felháborító az, hogy ilyen van, ha tényleg van. Ezzel ugyan is a még becsületesen dolgozó, tényleg hivatásukként érző embereket, minket is lejáratnak. Még akkor is, ha magam, és mindenki más is elkülönül ettől a jelenségtől. Én ahol mellékállásként dolgozom még soha nem láttam egyetlen orvost sem, aki elfogadott volna egy fillért is. Pontosabban mindegyik visszautasította. Nem azt mondom, hogy mind kedves, de tisztelettudó, és jó szakember!
És lenne egy kérdésem. Mindenféle rosszindulat nélkül. Mikor vonult ki bárki is az utcára amiatt, hogy nem hajlandó tovább tűrni ezeket a körülményeket amik a kórházakban vannak???? Nem csak az épületek, az ágyak, hanem minden miatt, várólista, hangulat, bánásmód??? SENKI. SOHA.
Az internet adó ellen rögtön az utcára vonult rengeteg ember, de saját maguk miatt már nem képesek...

kodacx 2015.10.16. 15:06:19

@DEKI:
"Nem értek egyet a hálapénzzel, de tudomásul veszem, hogy ez nálunk így működik."
Hát gratulálok az erkölcseidhez, ha téged ez (már,még, egyáltalán soha nem) zavar(t)!

"de ha az orvosok/korházi dolgozók azt gondolják, hogy nekik alanyi jogon jár-óriási tévedésben vannak!!"
Hát ez az, hogy aki azt gondolja, hogy az neki alanyi jogon jár, az BIZONY BŰNCSELEKMÉNY! Jelentsétek fel ezeket!
A nőgyógyászok 90%-a, a sebészek 70-80%-a egy hónap múlva ülne...lenne nagy ereszd el a hajamat!
De nem teszitek!

"a pincérnek is akkor adok borravalót, ha elégedett voltam. Az elégedettségemhez pedig nem elég annyi, hogy kihozza a kaját/esetleg odabassza az asztalra. A "hogyan" is számít!"
A pincéred 2 évet (+gyakorlat) ha tanult, mire vagy "odabassza", vagy kedélyesen és elegánsan eléd helyezi a kaját, és te méltóztatsz ezért neki nagy kegyesen borravalót adni. Egy szakápoló, egy orvos 4-6-8-10-12-16 évet tanult, ha igazán profi, folyamatosan képzi magát...és itthon sokuk kevesebbet visz haza, mint egy pincér!
A másik, hogy a pincérnek nem kell borravalót adni, ha bunkó, de attól még a cehhet ki kell fizetned, ha kajáltál, és a fizetését meg fogja kapni!
Itt nálunk a cehh annyira kevés, hogyha jópofiznak veled, és adsz jattot, még azzal együtt sincsenek kint a xarból!
A pincéred, ha jól dolgozik, teletömöd jattal! Csak azért, mert azt csinálja, ami amúgy is a dolga lenne!
Az egészségügyben a szerencsésebb !!!25-30%!!! kivételével, aki borítékos pozícióban van, HA KIMELÓZOD A BELED, HA ÉPPEN NYUGISABB, HA UDVARIAS VAGY, HA CSŐ BUNKÓ, NEM KAPSZ TÖBB PÉNZT HÓ VÉGÉN!
Akkor meg mit vársz?
Te csinálnád ingyen azt hosszan, amiért a fizetésedet kapod?

"Az orvosnak és az eüs dolgozóknak az a feladata, hogy Lelkiismeretesen, Legjobb tudásuk szerint kezeljék a beteget."
Egyrészt ettől a gusztustalan hozzáállástól hányok, mert HA ITT MA MINDENKI, ebben az országban, akármennyire is kedvetlenül, unottan, flegmán, beleszarva, téged átbaxva, röhögve, de szakmailag CSAK ANNYIRA JÓL VÉGEZNÉ A DOLGÁT, mint a mai napig az egészségügyben sokan, AKKOR QRVÁRA NEM ITT TARTANÁNK, hidd el!
A rendőrnek meg nem az lenne a dolga, hogy elkapja a rosszfiúkat?
Az adóhivatalnoknak nem a milliárdos adócsalókat kellene kergetni a kis csóringerek helyett?
A politikusainknak nem azon kellene fáradozniuk ezerrel, hogy nekünk jobb legyen?
A bankároknak nem a pénzemet kellene fialltatniuk?
A jogászoknak nem a jogainkat kellene védeniük?
Az eladónak nem kellene köszönnie, ha belépek?
A BKV-nak nem az lenne a feladata, hogy ne késsek el?
Itt mindenkinek van-lenne feladata, amit baxik jól csinálni, de egyedül az eü-söknek van KÖTELESSÉGE, MERT...?!?
Ez a halálom, hogy "arra esküdtetek", meg "az a dolguk"!
Az a dolguk, hogyha tudják, megmentsék a xaros segged, hogy életben tartsanak, amíg lehet, hogy helyrehozzanak! Ahhoz sem szeretni nem kell téged, se jópofizni veled, se becsülni téged! Egyrészt mert ha te se becsülöd őket, akkor ők téged miért, másrészt ha az állam által te, meg a társadalom annyira taksáljátok az ő szakértelmüket, tudásukat, amennyire meg vannak fizetve, akkor meg pláne nem!
A jómodor, meg a türelem NEM JÁR! Az van, akinél van, sokaknál eleve nincs, ha neked van, az tart valameddig, aztán ha folyamatosan csak szart kapsz és elfogy, akkor vége, mint a botnak!
Barátom, mindenkinek fix energiái vannak!
Ha éveken, évtizedeken át kapsz szemétséget, megalázást, dúrvaságot, zaklatást, szívózást, sőt, sokszor erőszakot is, ráadásul úgy, hogy xarul is fizetnek ezért, akkor a végén már nem fogod (tudni) szeretni azt az arrogáns, nyűhös, ingerlékeny, ijedt, zavart beteget, aki éppen előtted döglődik...ráadásul a 40-50%-uk magának csinálta a bajt!

Tele van seggfejjel, alkalmatlannal, kiégettel, akoholistával, függővel, felgmával érzéketlennel, korrupttal, pszichopatával az egészségügy!
TELE BIZONY!
Ki kéne őket rúgni?
DE MÉG HOGY! A MAGYAR EÜ. 30%-át (saját becslés) KI KÉNE RÚGNI A FRANCBA!

DE NEM LEHET! MERT ÍGY IS KEVESEN VANNAK, ÍGY SINCS UTÁNPÓTLÁS, ÉS AKKOR MÉG ENNYI SE LESZ!

monddazigazatmar 2015.10.16. 23:27:35

@EZAZ: "A történet részben arról szól, hogy szenvedő emberek mellett mentek el anélkül, hogy ellátták volna őket."
Na, most én nem vagyok orvos. De az biztos, hogy attól, mert tudják, hogy mi a baja, sőt azt is tudják, hogy fáj neki még nincs megoldva semmi. Akkor sincs, ha három percenként megsimogatják.
"Saját szememmel láttam, ahogy egy fájdalomtól üvöltő beteg mellett úgy mentek el több ízben, hogy rá sem néztek." Képzeld el, hogy fáj a fogad. Tudod te is, tudja a doki is. Attól nem múlik el, mert mondjuk rádnéz. Ha meg tele a fogorvosi szék, vagy eltört a fúró akkor várnod kell.

csakmotyogok 2015.10.17. 09:17:12

@monddazigazatmar: Nem beszélve arról ha mindegyik mellé leülnek együtt érezni a munka lelassul és 1 éven belül az összes idegösszeomlást kap,akkor végképp nem lesz aki gyógyítson.

EZAZ 2015.10.18. 12:20:37

@monddazigazatmar: Ha számodra az ellátás és a simogatás ugyanazt jelenti, akkor elképzelhető, hogy nem a fenti cikkhez szóltál hozzá.

Csehné Nagy Tünde 2015.10.18. 22:33:43

@agyzsugorito: Saját tapasztalat. Férjem mélyvénás trombózissal került a belgyógyászatra. Tudni kell hozzá, hogy rákbeteg volt és sztómát alakítottak ki nála. Felkelni nem lehetett az ágyból, viszont nekem telefonált és én mentem minden nap sztóma zsákot cserélni, mert a nővérek egyszerűen tudomást se vettek róla, hogy azt cserélni is kellene. A tisztálkodásról meg ne is beszéljek. A párom kénytelen volt kimenni, ha nem akarta, hogy mosdatlanul feküdjön napokig. Szóval nagyon sok osztályon megérne a nővércsere.

Csehné Nagy Tünde 2015.10.18. 22:44:58

@kodacx: Tudod engem csak egy dolog zavar a hálapénzzel kapcsolatban. Ha megmondják, hogy mennyi legyen a borítékban. Nem vagyok gazdag, de ha emberségesen bánik velem akár az orvos, akár az ápoló, akkor én megköszönöm az emberségét. Nem kell ehhez, hogy körülöttem ugráljon vagy minden percben ott legyen, de beszéljen velem emberhez méltóan és tájékoztasson rendesen az ellátással kapcsolatban, hogy mit miért. De én döntöm el, hogy mennyi lesz a köszönöm és ne ők mondják meg előre.

she_wolf 2015.10.19. 18:36:56

@Csehné Nagy Tünde:
Ha közellátásban előre közlik hogy mennyi az annyi, az bizony bűncselekmény. És nem csak az követi el aki kapja, hanem az is, aki adja. Az egyik oldalról zsarolás, a másik oldalról megvesztegetés.
A hálapénz elfogadása utólagos, mértéke egyénileg, és szabadon választható. Sem az adása, sem az elfogadása nem ütközik törvénybe, mert nem biztosít jogtalan előnyt. Idén kivették abból a törvénymódosításból, amely szerint a hálapénz elfogadása bűncselekmény lenne.

Csehné Nagy Tünde 2015.10.19. 19:17:54

@mig54:
Igen, én is így gondolom. Ha elégedett vagyok az ellátással, az emberséggel, akkor igen, én döntöm el, hogy mennyire. De sajnos ez még nem teljesen így működik ebben az országban.

she_wolf 2015.10.19. 19:35:51

@Csehné Nagy Tünde:
Azt se felejtsük el, hogy van az orvoslásnak olyan területe is, ami speciálisan a hálapénz, és a kinek mennyit KELL adni alapon működik (szülészet-nőgyógyászat). Sajnos:(
Ott aztán nyílnak a pénztárcák, és nem egyszeri alkalommal. Ezt tapasztalatból, és a másik oldalról tudom.
Megint kikötöttünk a pénznél, és a politikánál. Minden út ide vezet, nem Rómába:(
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása