Megalázták a nyugalmazott mentőtisztet

2015.02.25. 07:52

nagykanizsai_korhaz.jpgKésőbb a kórteremben megcsördült a telefonom éppen, amikor a doktor úr belépett. Kiabálva rám förmedt, hogy "kapcsolja ki azt a szart, de azonnal.

Tisztelt Praxis Platform!

 

Érszűkület miatt mindkét lábam amputálták, ezért kerekesszékben élem minden napjaim.

 

Hogy a betegségem tovább ne tudjon terjedni, szinten tartása miatt Angiológus és Érsebész együttes véleménye alapján 3 havonta infúziós kezeléseket kellene kapnom. 2005-től folyamatosan meg is kaptam Budapesten A Péterfi S.uti kórházban. 2013-ban Zala megyébe költöztem.

 

A nagykanizsai kórház főigazgatójával felvettem e.-mailban a kapcsolatot. Tájékoztatott, hogy van lehetősé itt is megkapnom a szükséges ellátást. A sebészet ov.főorvosa Dr.Sz...nek nem nyertem el a szimpátiáját (véleményem szerint boríték híján) ezért aztán meglehetősen arrogánsan viselkedett és beszélt velem.

 

Következő alkalommal felvételre berendeltek reggel 7 órára. A folyosón várakoztam, majd 10,30 táján a vizit végén megszólalt a nevezett főorvos és utasította a beosztottait, hogy kezdjenek valamit (idézem: "azzal a kocsis emberrel").

 nagykanizsai_korhaz.jpg

Később a kórteremben megcsördült a telefonom éppen, amikor a Dr. Úr belépett.

Kiabálva rám förmedt,(idézem"kapcsolja ki azt a szart, de azonnal"). Megjegyzem a felszólítás nélkül is elutasítottam volna a hívást, pontosan arra való tekintettel, hogy bejött az orvos. Tájékoztatásul közlöm Önökkel, hogy 40 évet voltam eü. dolgozó.1986.ban végeztem a Sote.Orvos Továbbképző Intézet Főiskolai karán,Mentőtiszti Szakon.

30 éven át voltam az Omsz.tagja.

 

Úgy vélem, hogy ilyen viselkedést, beszédet nem engedhet meg a szóban levő orvos.

 

Emberi mivoltomban alázott porig ez az ember.

 

Tisztelettel kérem Önöket, tegyék közzé panaszomat, hogy embertársaim olvashassák, mi  folyik egyes kórházakban.

 

Tisztelettel:

Kisgyörgy József.

Nyugalmazott Mentőtiszt.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tempus.Anh 2015.02.25. 09:59:46

- Azt a beteget, aki a főigazgatói ajtón kopogtatva lép be a kórházba, nagyon szokták szeretni az orvosok, borítékolom, hogy borítékkal vagy boríték nélkül, ez volt a sebész főorvos - esetleges - mordságának az oka.
- A "véleményem szerint boríték híján"-nak nincs létjogosultsága, korábban már írtuk, hogy nem gyanusítgatunk, nem bélyegzünk meg és nem járatunk le senkit tények híján, egyszóval a rosszindulatra nem adunk.
- A sebészek kissé keményebb hangneme ismert, de ezt egy mentőtiszt tudja a legjobban.
- A "merde" kifejezés már Waterloonál is elhangzott a Vieille Garde parancsnokának, Cambronne-nak a szájából, amikor megadásra szólították fel.
Nem új dolog.

Az eü. dolgozóként való kivételezés nem fog itt nagy sikert és tetszést aratni, az is igaz viszont, hogy az eü.-ben eltöltött hosszú évek sem jogosítanak fel arra, hogy bármelyik kollega ajtaját két lábbal berúgjam. Ezt magam sem így teszem.
Sapienti sat.

Tempus.Anh 2015.02.25. 11:12:57

Azonkívül jobb egy, engem a szememben lekutyapicsázó, de böcsületes, karakán, férfias ember, minte egy mézesmázos, de a hátam mögött áskálódó, engem mindennek elhordó hernyó.

Liesz 2015.02.25. 11:31:33

Szegény ember. De ilyenkor nem úgy van azért, hogy a pesti kezelőorvos valamilyen szinten "átadja" az ilyen kezelésre szoruló beteget a vidéki kollégának? Miért főigazgatónak írogat e-mailt a beteg? Nem igazították el még Pesten, kihez forduljon, kit keressen, ad absurdum, eü dolgozó, nem lehet ilyenkor egy telefont megereszteni Nagykanizsára, hogy érkezik majd hozzájuk valaki ezzel és ezzel a betegséggel?!

Tempus.Anh 2015.02.25. 12:15:05

@Liesz: A Zala megyébe költöző beteget automatikusan átveszi a helyi háziorvos illetve az ottani, területileg illetékes kórház.
Ha ő megbeszéli egy főorvossal, hogy az osztályán szeretne - fenntartó jellegű - vasoactiv kezelésben részesülni Winiwarter-Bürger miatti alsóvégtagi amputatiokat követően, az simán összejön, ambuláns megjelenés, előjegyzés, befekvés , stb.
Egészen más a leányzó fekvése, ha a főigazgatót környékezi meg és az hatalmi szóval utasítja az osztályvezető főorvost, hogy vegye fel a beteget, mert "én így akarom".
Az ilyen főbejáraton történő díszbelovaglást a Caesar bíborpalástjába kapaszkodva nem szokták szeretni a centuriok.
Én még eltűrném, de sokan nem.

Tempus.Anh 2015.02.25. 12:16:15

Az ilyen főbejáraton történő díszbelovaglást, a Caesar bíborpalástjába kapaszkodva, nem szokták szeretni a centuriok.

Az utolsó előtti mondat, vesszőkkel ellátva :)

Liesz 2015.02.25. 12:19:57

@Tempus.Anh: értem. akkor azt azért jól sejtettem, hogy nincs magára hagyva a beteg egy ekkora váltásnál. (vajon tájékoztatták-e, vagy miért bénázott ezzel az e-mailezéssel?)

karcsibácsi 2015.02.25. 12:35:03

A sebészek szabadszájúsága előttem is ismert, és egymást közt, műtőben(ha alszik a beteg) ez helyénvaló is. Idős, elesett állapotú beteggel szemben megengedhetetlen, ha ráadásul ez a beteg több évtizedet a lövészároknak ugyanazon az oldalán szolgált, megkülönböztetett tisztelet (és igen, kivételes bánásmód) illeti meg. Függetlenül attól, hogy esetleg főigazgatói utasításra került felvételre.

Tempus.Anh 2015.02.25. 12:38:04

@Liesz: Valószínűleg túldimmenzionálta a dolgot, nyilvánvalóan nem fogják emiatt elmarasztalni, csak tudomásul veszik és esetleg nem fogják úgy szeretni, ahogy elvárná.

El lehet képzelni, hogy mit érez az a tanár, akit a szülők által megkörnyékezett iskolaigazgató szorít rá, hogy elnézőbb legyen egy tanulóval, mennyire őszinte a mosolya alkalomadtán.

Tempus.Anh 2015.02.25. 12:43:01

@karcsibácsi: Egy ortopédiai műtétre emlékszem, diákként voltam bent, ahol két nagyon híres ortopéd sebész egy TEP műtét közben szólt oda angolul a túlontúl dúskeblű, cicaszemű műtősnőnek, hogy
"What did you say, honey? Would you like to make sex with us?"

A cicaszemek erre meg sem rebbentek, pedig nyilván jól értette a (ráadásul többesszámban elhangzott) kérdést.:)

Az eü. dolgozót itt is VIP személynek tekintjük, egy esetet kivéve, amikor ezt elvárja tőlünk és külön kiköveteli magának.

EZAZ 2015.02.25. 12:51:00

Azt hiszem, ebben a történetben sokminden benne van, amin ki szoktam akadni. Nem éreztem benne, hogy ő azért várna el bármilyen különleges ellátást, mert mentőstiszt volt. Egy szerencsétlen, beteg ember, akivel egy baromállat megint szemétül viselkedett. Jól pofon kéne vágni, ha már az anyukája nem tette meg annak idején.
Mellesleg kerülhet még a doktor "úr" is ilyen helyzetbe, ha ilyen ember, nem biztos, hogy túl sokan szeretik.
A bácsi szerintem nem arra célzott, hogy neki mentősként jobb ellátás járt volna. Egyszerűen csak arra, hogy ő annak idején nem ezzel a fajta hozzáállással végezte a munkáját.
Egy ennyire beteg ember nem valószínű, hogy képes megvédeni magát egy ilyen helyzetben. Gondoljunk már bele, ott ül, fizikailag védtelen, kiszolgáltatott helyzetben. Jön egy bunkó, aki 80 cm-rel magasabbról elkezd ugatni vele. Átéltem hasonlót, alapból meg tudom védeni magam, de akkor majd' besz@artam az ijedtségtől.
Hogy a boríték hiányzott vagy egyszerűen csak egy bunkóval volt dolga, azt ugye nem tudhatjuk biztosan, valóban. Annyi biztos: tapasztalataim szerint egy kedves orvos, aki alapból normális, vagy elutasítja a borítékot, vagy még kedvesebb stílusra váltva elteszi. A munkáját ímmel-ámmal végző orvos elteszi és ezután lelkesebb lesz. A bunkó elteszi a borítékot és kedves nem lesz, de visszavesz a megengedhetetlen stílusából.

Tempus.Anh 2015.02.25. 13:02:06

A beteg felvételt és ellátást nyert. Azonkívül az OSZTÁLYON jelent meg a szakrendelő helyett ( "a kocsis ember" nevét, címét, rangját senki nem látja tíz méter távolságból, az messziről egy tolószékben ülő személy bárki számára) és ennek ellenére felvették.

EZAZ 2015.02.25. 13:10:09

Azt hittem, ez ellátás jár...

she_wolf 2015.02.25. 13:55:33

A poszter szíves figyelmébe:
A posztban szereplő ov. főorvos személye az írás alapján beazonosítható. Ezt az orvost egy nem megalapozott feltételezés alapján minősítette. Bár nem vagyok jogász, de úgy vélem, ennek a jelenlegi törvények alapján lehet ennek folytatása, amennyiben a másik fél lépni akar ez ügyben. Mivel a poszter a panaszát aláírással látta el, rövidre is lehetne zárni.

40 év a magyar egészségügyben mindenképpen tiszteletre és elismerésre méltó, amely tiszteletet és elismerést kikövetelni azonban nem, csak kiérdemelni lehet.
A posztert -mint beteg embert- végtelenül sajnálom a helyzete miatt, mert végtagot elveszíteni és úgy megfelelni a mindennapi kihívásoknak/elvárásoknak jóval több, mint nem egyszerű:(
Megértem a posztert ha úgy gondolja, a bajtársiasság elvén picit talán többet várhatna el. De nem értem meg azt, hogy amennyiben ez a többlet hiányzik, akkor "besértődik" és abcugol.
Egyetlen orvost, az ov. főorvost emelte ki, tehát nem arról van szó, hogy kolletíve elutasítóak, vagy "utálatosak" lettek volna vele szemben.
Bár lehet kifogásolni a módot, ahogyan bekerült az ottani rendszerbe, ugyanakkor meg is lehet érteni. Szép magyar mondásunk van erre a hal és a fej együtt emlegetésével:)

she_wolf 2015.02.25. 13:56:08

@mig54:
- ennek az első bekezdésben:(

she_wolf 2015.02.25. 14:06:07

@Tempus.Anh:
Megnéztem volna a folytatást, amikor a szöszke válaszol valahogy így:
Yes, I would like to, but here, right now and with everyone!

Tempus.Anh 2015.02.25. 14:08:10

@EZAZ: Ez egy fenntartó kezelés, egyáltalán nem sürgős indokkal, amúgy a sebészetek nem az infúziós therapia osztályai, abszolút invazív osztályok. Ugyanezt megkaphatná nappali ellátás keretén belül is, amennyiben a beszállítás körülményei biztosítottak.

Ahogy mig54 kolleganő is mondta, a 40 év, ahogy a kor is, csak jogokra és nem kikövetelt előjogokra jogosít fel.

she_wolf 2015.02.25. 14:13:22

@Tempus.Anh:
A "kolleganőért" ki fogsz kapni, most borítékolom!:D

she_wolf 2015.02.25. 14:16:42

@Tempus.Anh:
Nagy kár, hogy itt nem lehet szövegszerkeszteni, mert akkor sejt méretű betűkkel írnám: megkaphatná az otthonában is, felügyelet mellett.
De az már tényleg a vég kezdete lenne:((

Tempus.Anh 2015.02.25. 14:17:00

@mig54: "Together may be better than one-by-one..." :)

she_wolf 2015.02.25. 14:26:45

@mig54:
...pláne, hogy még sosem szereztem benne tapasztalatot:D

EZAZ 2015.02.25. 14:31:11

@Tempus.Anh: Nem a 40 év, csak annyi, hogy ember. Lehet vitatkozni azon, hogy milyen úton került be, de azért lássuk be: mentős vagy orvos vagy egyszerű "mezei" akárki, általában próbálnak bejutni minél előbb, minél megfelelőbb helyre. Emberünknek nem sikerült. Nem mondd, hogy ha neked van valami komolyabb bajod, akkor nem egy kollégádat hívod fel. Bizonyára felhívod az SZTK központi számát, "dr." nélkül bemutatkozol és kérsz egy időpontot, addig meg szenvedsz.
Én személy szerint eddig életemben összesen 3 alkalommal "használtam" ki saját célre az ismeretséget - az egyik alkalommal, miután a háziorvos, bőrgyógyász stb. töketlenkedése miatt nem javult Anyukám "bőrirritációja", szóltam az ismerősömnek. Ha nem szólok, Édesanyám 1 napon belül valószínűleg meghalt volna (szerencsére él és virul, rossz emlék az egész).
Értem, hogy itt nem ilyen esetről van szó.
Nekem elsősorban az említett orvos stílusával van a bajom. Én elhiszem, hogy ez történt, mert én is voltam hasonló helyzetben, láttam sok ilyet és nem ismeretlen. Csak mindig felháborít. Szerintem hihető.

she_wolf 2015.02.25. 14:41:10

@EZAZ:
"Szerintem hihető."

Itt van az eb hantja:( Mindazt amit leírtál osztani tudom, mert sajnos ez a jellemző. Szép, szép az egyenlő bánásmód elve, de nem érdemes egy olyan világban ezért harcolni, ahol nem valósítható meg.
Fentről tapos, lentről kapar. Ez van:(
Nyilván mindenki és mindenhol a kapcsolatokat keresi, és igyekszik felhasználni ma nekem, holnap neked alapon, egymás hátát vakarva.
Ronda helyzet, visszataszító, de ebben telnek a mindennapjaink:(

Liesz 2015.02.25. 14:53:57

@Tempus.Anh: lennél Te egyszer "kocsis ember", örülnél biztos, hogy ha így hivatkoznának Rád... jaaaaaaaaaaaaaaaj

Tempus.Anh 2015.02.25. 14:59:26

@EZAZ: Azért ha Angliába akarok beutazni, nem a királynőnek írok e-mailt.
A kollega úr el volt látva, egyszer meghallotta, amint a távolból valaki megemíltette, hogy ő - sajnos - kocsiban ül, egyszer pedig rászólt a (valószínűleg egy éjszakát nehéz műtéttel töltött, fáradt, ingerült) orvos, hogy hagyja már most a mobilt.
Túlreagálni dolgokat, főleg eü. dolgozóként hepciáskodni, előjogokat követelni eléggé nemszeretem kategória.

Apámat egy klinika urológiai osztályán műtötték malignus veseelváltozása miatt anno. Eszembe nem jutott volna akár a takarítónőtől vagy nővértől is bármit kérni, követelni, elvárni. Ott és akkor minden úgy volt jó, ahogy volt, annak az osztálynak a működési rendje, dolgozóinak az erőfeszítése, küzdelme apámért szent volt számomra. Nem pofáztam, nem utasítgattam vagy vontam kérdőre senkit.
Apám még 9 évet élt a jól sikerült műtéte után.

she_wolf 2015.02.25. 15:27:33

@Tempus.Anh:
A túlreagálásról:
Nem vagyunk egyformák. Semmilyen szempontból sem, és ezt Te -mint orvos- igazán tudhatod.
Korábbi tapasztalatok, vérmérséklet, értékrendek, és megannyi egyéb dolog, ami az emberre egyénenként hat -legyen az hozott, vagy szerzett....még az egypetéjű ikrek között is vannak viselkedésbeli különbségek. Csak tól-ig határok vannak, amibe egy normálisan szocializált, kulturált embernek bele kell férnie. Ez a határ pedig igen tág. Ami ezen kívül esik...na, az aztán igazán egyedi!
Nem kívánhatod (és szerintem ne is kívánd), hogy egyentojások legyünk, akik minden helyzetben azonos módon nyilvánulnak meg:)
I do not want gattaca:)

A mobil:) Te is csak valószínűsíted, hogy a kollegád mivel töltötte az elmúlt éjszakát. Én meg a kórházban azt csinálom, hogy a telóm csak akkor műxik, ha én kezdeményezek róla hívást, ha pedig hívást várok, akkor valami diszkrét jelzésre állítom, hogy senkit ne zavarhasson. Majdnem mindenre van megoldás.

Nekem is van itthon "kerekes székem", én csak járgánynak hívom. Tikket kaptam akkor, mikor azt kifogásolták (konkrétan: harsogott tőle a média!), hogy az nem tolókocsi, hanem kerekes szék. Hát nem mindegy? Gyógyászati segédeszköz, oszt punktum.
Botsáska a szájmenésért....

EZAZ 2015.02.25. 16:10:21

@mig54: Én is jártam "rokkerjárgánnyal" pár hónapig. Akkor így hívtam, másokat nem bántanék vele, mert nem tudják, hogy mi van. Ezek a dolgok tényleg túl vannak reagálva, nem tudom, hogy mondjam, hogy süket/siket/hallássérült stb. Én magam pl. sánta vagyok. Egy barom miatt. De inkább mondja valaki, hogy bicebóca, mint hogy szánakozva nézzenek, meg időnként megkérdezzék, hogy "mé nem csinász má valamit a lábbaddaaaaa".
Tempus bácsival f@szán elbeszélünk egymás mellett, múltkor kijelentette, hogy velem nem áll szóba. Most mégis. Akkor nem sírtam a szomorúságtól, most nem sírok a meghatottságtól. Lehet, hogyha élőben találkoznánk (persze úgy, hogy véletlenül és nem tudnánk, hogy innen ki kicsoda), akkor még szeretnénk is egymást.
Értem én, hogy mindenki védi a saját köreit. A rosszkedvet megértem, a bunkóságot nem.
Nem tűröm, ha valaki velem ordítozik, megaláz, lekezel.
Sem családban, sem idegenként, sem rendőrtől, sem orvostól. Hogy bízza rá magát a beteg, ha rondán beszél vele. Nézzen rá fáradtan, szomorúan, a bácsika még meg is fogja sajnálni. Ha meg jön egy bunkó beteg, akkor helyre lehet rakni. Mármint a személyiségét.
Mondom: nem az orvosok ellen vagyok. A bunkók ellen.

EZAZ 2015.02.25. 16:12:25

@Tempus.Anh: De ugye tudták ott, hogy kolléga vagy? Csak egy egyszerű kérdés, én igyekszem nem következtetni...

Tempus.Anh 2015.02.25. 16:31:37

@EZAZ: Az őt megműtő tanszékvezető professzor tudta egyedül.

she_wolf 2015.02.25. 16:33:43

@EZAZ:
Bármily cizelláltan is fogalmazunk, a lényegen nem változtat.
A sajnálatból én sem kérek, de látod: ebben is különbözünk mi, emberek. Van, aki szereti sajnáltatni magát, sőt, ha erre senki nem hajlandó, akkor majd ő sajnálja önmagát mindenki más helyett, teljes mellbedobással.
"Tempus bácsi" olyan, amilyen, és én nagyon szeretem Őt. Itt. De lehet, hogy a rendelőjében (ismeretlenül) kikaparnánk egymás szemét, vaskos ide-odaküldözgetésekkel megtarkítva:)) Ki tudja?
Ha engem támadnak, a saját fegyverét igyekszem a támadó ellen használni. Általában bejön, pedig egyébként a kenyérre lehet engem kenni, jámbor, kedves embernek vagyok bootolva:)
A posztra visszatérve pedig csak annyit mondhatok, hogy egy poszt soha nem szentírás. Elég ha valamit, egyetlen szót vagy mondatot félreérthetően, vagy nem az elhangzottakat pontosan idézve írnak, és máris borul a papírforma. Vagy kiegészítésképpen olyan árnyalatot adnak neki, ami a poszter vélt vagy valós helyzetét nyomatékosítja, és ugyanez a helyzet. Tárgyilagosságot elvárni nagyon nehéz akkor, amikor érzéseink irányítanak.

Bunkók ellen tenni pedig olyan, mint szél ellen..... max. annyit tehetsz, hogy saját számodra meghúzod azt a határt, ami alá már nem mégy. Persze nehéz ezt megtenni, ha az egészséged, esetleg az életed múlhat rajta.

Tempus.Anh 2015.02.25. 16:36:22

@mig54: Frusztrációs tolerancia kérdése az egész. Nyilván egy alsó végtagjait elvesztő ember érzékenysége többszöröse egy egészségesének.
Én találkoztam már végstádiumú tumoros, igen szolid humorú, megkönnyeztetően kiegyensúlyozott, sorsával tökékletesen tisztában levő, ennek ellenére sziklaszilárdnak tűnő emberrel és egyszerű neurológiai betegségben szenvedő kibírhatatlan hypochonder energiavámpírral is. Mondanom sem kell, melyikük társasága az elviselhetőbb.

Tempus.Anh 2015.02.25. 16:42:43

@mig54: A rendelőben sose kapnánk hajba.
Már említettem azt az esetet, amikor a bantu törzsfőnök felesége felverte az egész szakrendelői folyosót, úgy haldoklott, aztán utolsó kívánságai közt egyebek mellett az is szerepelt, hogy majd a farkánál fogva rángatja ki a dokit (engem) a rendelőből.
Mindezt azért, hogy nézzem meg, mennyire a végét járja.
Aztán amikor kértem, hogy hallgasson, mert vizsgálni szeretnék, utolsó erejével elrohant a főigazgatóhoz és feljelentett, mert hagyom meghalni a szakrendelő folyosóján.

Ma is él és virul, szép, barna és másfél mázsa, oszt hangosabb, mint valaha.

Még őt is megvizsgáltam, mindazok után is :)

she_wolf 2015.02.25. 16:43:00

@Tempus.Anh:
Frusztációs tolerancia. Igen:(
Néha elgondolkodom azon, hogy melyik korban lett volna, vagy lenne jó/jobb élni.
Érdekes következtetésre jut az ember:)

Én egyszer kipróbáltam, hogy a bal kezemet nem használtam (nem tudom már mi vitt rá), pár óra után azt mondtam, hogy ezt SOHA! nem akarom megtapasztalni.
Tudom: hülye vagyok, de inkább a 6 lábnyi mélység:(

she_wolf 2015.02.25. 16:50:29

@Tempus.Anh:
Ha a rendelőben nem, akkor szerintem máshol sem.
Emlékszem az esetedre amit most említettél, akkor is meglepett picit a higgadtságod:)
Remélem, az állatokról (és a természetről) hasonlóképpen gondolkodsz mint én, mert ez még lehet ütköző pont köztünk:D
(Ja, és ha én tiszteletben tartom a Te hitedet, Te pedig viszonzásul nem illeted rossz szóval az én gyenge ateizmusomat, akkor köztünk tényleg nem lehet vérre menő balhé:D)

she_wolf 2015.02.25. 16:53:00

@mig54:
+r....mán tejjessen fuszráltnak érzem magam, szerintem folyadékhiányom van, sorvad a zagyam:)
kell nekem idegenyül írni..

Tempus.Anh 2015.02.25. 16:53:22

@mig54: Tökéletes az összhang köztünk, ez egyáltalán nem megkérdőjelezhető tény.

she_wolf 2015.02.25. 17:09:32

@Tempus.Anh:
Lehet, hogy sok párhuzamot találnánk, de ne menjünk bele:)
Azon túlmenően hogy ez itt nagyon erősen offtopik, egyebek miatt sem érdemes.

(Asszem most beleborulok Vincent Damon Furnier-be, kirángatva magam a vizilófiából:D)

karcsibácsi 2015.02.25. 17:27:41

@Tempus.Anh: " szép, barna és másfél mázsa" Erről egy József Attila vers jut eszembe
(" lágy volt szőke és másfél mázsa").

karcsibácsi 2015.02.25. 17:32:31

Elek Tibor Hornyák · Kiemelt hozzászóló · M.N.Zenész Tiszthelyettesképző Szakközépiskola
Elolvastam, a beteget kárhoztatják, nem a főorvost marasztalják el. Érdekes.

Ezek szerint az én hozzászólásomat nem olvastad el.
("A sebészek szabadszájúsága előttem is ismert, és egymást közt, műtőben(ha alszik a beteg) ez helyénvaló is. Idős, elesett állapotú beteggel szemben megengedhetetlen, ha ráadásul ez a beteg több évtizedet a lövészároknak ugyanazon az oldalán szolgált, megkülönböztetett tisztelet (és igen, kivételes bánásmód) illeti meg.")

she_wolf 2015.02.25. 17:41:05

@karcsibácsi:
Az emberek többsége szelektíven olvas. Csodálkoznék, ha Te ezen csodálkoznál:(

Móg 2015.02.25. 17:42:11

@Tempus.Anh: Ez a páciens ugyan nem fog semmit két lábbal berugni,mivel egy sincs neki.
Remélem orvos vagy te is nem baka evvel az empatikus hasonlattal.

Tempus.Anh 2015.02.25. 18:17:38

@karcsibácsi: Igen, erre a hasonlatra céloztam, valóban :)

@Móg: Magamról írtam, hogy nem fogom berúgni két lábbal, de előtted mondd, mért a f@szért kellene nekem magyarázkodni, Góg és Demagóg?

Sol Durka 2015.02.25. 18:57:34

Ó bizony, de mennyi szerepzavaros egészségügyi dolgozó van! A gőgös, magát istennek hívő doktor úr, aki basáskodik a betegeken, mert ez bizony a hatalommal való visszaélés! Orbánék előtt még volt egészségügyi felügyelet, ahol kivizsgálták az ilyen durvaságokat, azonban ezt is szétverték. A szegény betegek jó része testileg, és lelkileg is kiszolgáltatott, és ki hallgatja meg, ki figyelmezteti a szerepzavarosokat, hogy nem hatalmaskodhatnak a betegeken (akikből mellesleg élnek).

Tempus.Anh 2015.02.25. 20:13:21

Itt az alagsorban kommentelőnek: Magyarországon NEM a Hippokratészi esküt teszik le.

Amúgy pedig semmiféle kioktatásra, tanácsra, kibickedésre nincs szükségünk.

Értem, Szabados Gábor?

karcsibácsi 2015.02.25. 20:25:35

@Tempus.Anh: Egyébként a Hippokratészi esküben az is benne van, hogy soha nem végzek abortuszt és nem operálok hólyagkövet...
Ellenben, amit Szabados Gábor "idéz", az nincs benne, még hasonló sem.

Gabika, okulásul olvasd el, hogy legközelebb, ha okoskodni akarsz, helyesen idézd!

"Esküszöm a gyógyító Apollóra, Aszklepioszra és Hügieiára és Panakeiára és valamennyi istenre és istennőre, akiket ezennel tanúkul hívok, hogy minden erőmmel és tehetségemmel megtartom következő kötelességeimet: tanáromat, akitől e tudományt tanultam , úgy fogom tisztelni, mint szüleimet, vagyonomat megosztom vele, s ha rászorul, tartozásomat leróvom; utódait testvéremnek tekintem, oktatom őket ebben a tudományban, ha erre szentelik magukat, mégpedig díjtalanul; továbbá az orvosi tudományt áthagyományozom fiaimra és mesterem fiaira és azokra, akik az orvosi esküt leteszik, másokra azonban nem. Tehetségemhez és tudásomhoz mérten fogom megszabni a betegek életmódját az ő javukra, és mindent elhárítok, ami ártana nekik. Senkinek sem adok halálos mérget, akkor sem, ha kérik, és erre vonatkozólag még tanácsot sem adok. Hasonlóképpen nem segítek hozzá egyetlen asszonyt sem magzata elhajtásához. Tisztán és szentül megőrzöm életemet és tudományomat. Sohasem fogok hólyagkövet operálni, hanem átengedem ezt azoknak, akiknek ez a mesterségük. Minden házba a beteg javára lépek be, s őrizkedni fogok minden szándékos károkozástól, különösen férfiak és nők szerelmi élvezetre használatától, akár szabadok, akár rabszolgák. Amit kezelés közben látok vagy hallok – akár kezelésen kívül is a társadalmi érintkezésben – nem fogom kifecsegni, hanem titokként megőrzöm. Ha ezt az esküt megtartom és nem szegem meg , örvendhessek életem fogytáig tudományomnak, s az életnek, de ha esküszegő leszek, történjék ennek ellenkezője."

Tempus.Anh 2015.02.25. 20:27:32

@karcsibácsi: Én a valódi esküt is letettem annak idején...mondhatni összesen három orvosi eskü van mögöttem és egy házassági :)

Köszönöm szépen, kedves kollegám!

Tempus.Anh 2015.02.25. 20:31:42

Itt az "Orkhosz" ógörög szövege :)

Ὄμνυμι Ἀπόλλωνα ἰητρὸν, καὶ Ἀσκληπιὸν, καὶ Ὑγείαν, καὶ Πανάκειαν, καὶ θεοὺς πάντας τε καὶ πάσας, ἵστορας ποιεύμενος, ἐπιτελέα ποιήσειν κατὰ δύναμιν καὶ κρίσιν ἐμὴν ὅρκον τόνδε καὶ ξυγγραφὴν τήνδε.
Ἡγήσασθαι μὲν τὸν διδάξαντά με τὴν τέχνην ταύτην ἴσα γενέτῃσιν ἐμοῖσι, καὶ βίου κοινώσασθαι, καὶ χρεῶν χρηίζοντι μετάδοσιν ποιήσασθαι, καὶ γένος τὸ ἐξ ωὐτέου ἀδελφοῖς ἴσον ἐπικρινέειν ἄῤῥεσι, καὶ διδάξειν τὴν τέχνην ταύτην, ἢν χρηίζωσι μανθάνειν, ἄνευ μισθοῦ καὶ ξυγγραφῆς, παραγγελίης τε καὶ ἀκροήσιος καὶ τῆς λοιπῆς ἁπάσης μαθήσιος μετάδοσιν ποιήσασθαι υἱοῖσί τε ἐμοῖσι, καὶ τοῖσι τοῦ ἐμὲ διδάξαντος, καὶ μαθηταῖσι συγγεγραμμένοισί τε καὶ ὡρκισμένοις νόμῳ ἰητρικῷ, ἄλλῳ δὲ οὐδενί.
Διαιτήμασί τε χρήσομαι ἐπ' ὠφελείῃ καμνόντων κατὰ δύναμιν καὶ κρίσιν ἐμὴν, ἐπὶ δηλήσει δὲ καὶ ἀδικίῃ εἴρξειν.
Οὐ δώσω δὲ οὐδὲ φάρμακον οὐδενὶ αἰτηθεὶς θανάσιμον, οὐδὲ ὑφηγήσομαι ξυμβουλίην τοιήνδε. Ὁμοίως δὲ οὐδὲ γυναικὶ πεσσὸν φθόριον δώσω. Ἁγνῶς δὲ καὶ ὁσίως διατηρήσω βίον τὸν ἐμὸν καὶ τέχνην τὴν ἐμήν.
Οὐ τεμέω δὲ οὐδὲ μὴν λιθιῶντας, ἐκχωρήσω δὲ ἐργάτῃσιν ἀνδράσι πρήξιος τῆσδε.
Ἐς οἰκίας δὲ ὁκόσας ἂν ἐσίω, ἐσελεύσομαι ἐπ' ὠφελείῃ καμνόντων, ἐκτὸς ἐὼν πάσης ἀδικίης ἑκουσίης καὶ φθορίης, τῆς τε ἄλλης καὶ ἀφροδισίων ἔργων ἐπί τε γυναικείων σωμάτων καὶ ἀνδρῴων, ἐλευθέρων τε καὶ δούλων.
Ἃ δ' ἂν ἐν θεραπείῃ ἢ ἴδω, ἢ ἀκούσω, ἢ καὶ ἄνευ θεραπηίης κατὰ βίον ἀνθρώπων, ἃ μὴ χρή ποτε ἐκλαλέεσθαι ἔξω, σιγήσομαι, ἄῤῥητα ἡγεύμενος εἶναι τὰ τοιαῦτα.
Ὅρκον μὲν οὖν μοι τόνδε ἐπιτελέα ποιέοντι, καὶ μὴ ξυγχέοντι, εἴη ἐπαύρασθαι καὶ βίου καὶ τέχνης δοξαζομένῳ παρὰ πᾶσιν ἀνθρώποις ἐς τὸν αἰεὶ χρόνον. παραβαίνοντι δὲ καὶ ἐπιορκοῦντι, τἀναντία τουτέων.

she_wolf 2015.02.25. 22:38:03

@Tempus.Anh:
Márpedig ha elfogyik a puskapor, ez szokik jönni. A jó öreg Hippokratész. Szegény:(
Idevésted ógörögül, ami szép Tőled. A kérdésem: miért, amikor még magyarul sem képesek némelyek felfogni, megérteni? Csak ferdíteni, félremagyarázni, mást belelátni.
Jelenleg többféle megfogalmazású orvosi eskü van Magyarországon, ami lényegileg ugyanaz.

Javasolnám az alábbi linken lévőt mindazoknak elolvasni, akik (legalább önmaguknak bevallottan) nem tudnak mit kezdeni az orvosi avagy részben tévesen Hippokratészi eskünek nevezett fogadalommal:

nol.hu/archivum/archiv-50692-35910

söpi 2015.02.25. 22:41:08

@mig54: Ebben az esetben ez nem működik,mert Ő már semmit nem tud visszaadni, csak kérni, könyörögni tud.

she_wolf 2015.02.25. 23:04:19

@söpi:
Nem ismerem ezt az embert. Nem tudom, milyen. Csak abból indulhatok ki amit, és ahogyan írt.

takonyhabony 2015.02.26. 08:26:25

Hetvegen a szekszardi korhaz ful orr gegen ugyeletben levo pecsi orvoshoz dr Kett Antoniahoz vittem 9 honapos lanyomat 39 fokos lazzal, elotte odaszoltunk, hogy megyunk, ennek ellenere 1 orat vartunk ra, mert sajat maganak infuziot kotott be, igy nem tudott jonni. A viselkedese turhetetlen volt, udvariatlan, nem koszont, ha nem valaszoltam a kerdesere azonnal, haragosan surgetett, a gyerekhez nem szolt, mikor le kellett fogni a fejet, felhaborodottan utasitgatott, majpd kikuldott a folyosora, amig megirta a jelentest. Nem mondott semmit a felirt gyogyszerrol, a fulgyulladasrol, majd koszones nelkul elment. Megalazoan viselkedett, turelmetlen, szamomra elfogadhatatlan stilusban beszelt. Nem szivesseget tesz nekem, hogy ellatja a gyermekem, hanem ez a dolga, ha nem is kedves, de normalis minimum legyen, hamar ezt a szakmat valasztotta. Kenyszerbol mentem oda, ezutan inkabb elkerulom, ha latom, hogy o van ugyeletben. Elkepeszto, hogy ezt megteheti a beteggel. Azota Pecsrol ki is rugtak. Udvozlettel, Horvath Renata

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2015.02.26. 09:49:46

Érdekes, ha már mindkét lábát levágták, mi a fészkes fenét keres a sebészeten? További sebészeti teendő biztosan nincs, értágító infúziókat meg angiológiai belgyógyászaton szokás adni. Ha a lábatlant rálőcsöli a főigazgató a sebészetre, a főorvos alkalmasint dühös lesz, és igaza is lesz, mert azzal neki már semmi dolga.

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2015.02.26. 09:51:12

@Tempus.Anh: Bantu törzsfőnök. Szép. Mondj inkább cigányvajdát, mert a politkkai korrektség a demokrácia halála.

klj_54 · http://csutak.fw.hu 2015.02.26. 12:37:29

Elküldtem volna a rohadt szexuáliparifürdőszakmunkásnő anyjába nagy hangon azt a két-lábon járó tetűt!
Amióta a szüleim szándékosan megölték, orvos óvakodjék tőlem, én nem zavarom őket. Papír van a busz bérletem hátulján:
bárhol meg tudok dögleni MEGTILTOM a szegedi SBO.ra szállításom ahol édesanyám szándékosan eltették láb alól :(

Tempus.Anh 2015.02.26. 13:26:21

@Molnárgörény: Valószínűleg a főigazgató a mindig ideges és túlhajszolt, ergo hangosabb és zsörtölődőbb sebészeken lökött egyet azzal, hogy az őt megkereső eü. dolgozó kezelését hatalmi szóval rájuk hárította. Minthogy a vérző-viszkető sebre sósavat önteni többnyire nem a komfort-kategória, a sebész főorvos mosolya sem volt a legőszintébb. A főigazgatói nyomásra betolt beteg sehol sem a szívrepesve szeretett lieblingek közé tartozik.

Ismertem olyan mentőst, aki a fiatal rezidens kolleganőt BÖRTÖNNEL fenyegette meg, ha nem veszi át tőle a(z egyébként nem indokoltan behozott) beteget, csak mert nem volt kedve a küldő intézetbe visszaszállítani.
Azután a sors úgy hozta, hogy a már szakorvossá, később főorvossá avanzsált kolleganőhöz került az illető mentős, osztályos kezelésre.
A kolleganő két évtized távlatából sem felejtette el az esetet, de ez nyilván nem befolyásolta a szakmai teendőinek elvégzését a beteggel kapcsolatban.
El lehet képzelni azonban, mennyi szeretetet érezhetett az illetővel szemben.

karcsibácsi 2015.02.26. 13:35:31

@klj_54: "MEGTILTOM a szegedi SBO.ra szállításom "
Ha netán rosszul leszel a szegedi helyi buszon (reméljük, nem következik be), és elveszted az eszméleted, ez a papír pont arra lesz jó, hogy kitöröld vele a fenekedet, miután beszállítottak a szegedi SBO-ra és ott felélesztettek.

Tempus.Anh 2015.02.26. 13:39:31

"A nagykanizsai kórház főigazgatójával felvettem e.-mailban a kapcsolatot. Tájékoztatott, hogy van lehetősé itt is megkapnom a szükséges ellátást. A sebészet ov.főorvosa Dr.Sz...nek nem nyertem el a szimpátiáját (véleményem szerint boríték híján) ezért aztán meglehetősen arrogánsan viselkedett és beszélt velem."

Suttyó Jóska bemegy az állatkertbe, odalép a róka ketrecéhez és egy hosszú bottal addig piszkálja és hergeli, amíg a róka dühében a földön fetreng, habzó szájjal.
Mit mond erre Suttyó Jóska, a sajátos logikája szerint:
"- Lám, a róka igen dühös és agresszív állat, valószínűleg azért, mert ketrecbe bezárva tartják és így nem lophat kedvére tyúkot, mert mellesleg veszélyes és kártékony tyúktolvaj is"

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2015.02.26. 13:50:12

@klj_54: Ez esetben leghelyesebb, ha azt teszed, ami a papírod első négy szavában áll. Aki ugyanis ekkora marhaságokat képes leírni, az nem csupán ön- de nyilván közveszélyes, amire egy orvosság van: a posztumusz Darwin-díj.

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2015.02.26. 13:56:10

@Tempus.Anh: Önmagában ez így ebben a formában nem igaz teljesen. Mindenhol van VIP-beteg olyasmiért, mert a főigazgató, orvosigazgató, ov. főorvos, stb. ismerőse, rokona. Nekem ezzel semmi bajom nincs, természetesnek tartom, különösen, ha nem extrém volumenű (volt olyan főigazgatónk valaha, aki napi VIP-ezést folytatott, egyértelműen így épített társadalmi kapcsolatokat). Én se fogom az apámat CT-ért sorba állni engedni, ha kellene. Nyomtató lónak nincs bekötve a szája.

Inkább akkor van gond, ha a VIP-beteg ezt nagyon hangoztatni kezdi, vagy ha magát képzeli a főigazgató helyébe. Szerencsére ez ritka - a mostani vezetőnk maga is remek ember, így az ismerőseivel se szokott gond lenni - és ha így adódik, megbeszélem azzal, aki VIP-ként kezelteti, hogy ebben a szituációban mi legyen.

Gondolom, itt a "mentőtiszt voltam, ti semmit se tudtok az egészről"-mentalitás beindult szépen, aztán jött a visszacsapás, nem meglepően. Én goromba természet vagyok, nem tagadom, de nem ok nélkül. Visszaadom a lenézést, bunkóságot, gorombaságot (mert semmilyen esküben nincs benne ennek benyelése infarktusszerzés árán), de ha valaki normális, azt sose küldöm anyjába, hiszen semmi okom rá. Tudálékos, mindent jobban tudó, felülbíráló beteg vagy hozzátartozó, az más kérdés, megkapják a magukét.

Tempus.Anh 2015.02.26. 13:56:23

Se az orvosnak, se a betegnek nem vidám egy SBO-n történő találkozás, előbbi aggódik az utóbbi életéért, utóbbi a sajátjáért, a két aggodalom összekeveredik, már amennyire két ilyen veszélyes anyag elegyíthető.

Nekünk a betegek nem ellenségeink, a gyógyításukra tettük fel az életüket, egy valódi beteg sose kérdőjelezi meg az orvos jóindulatát, segítőkészségét, empátiáját, még a tudását sem, hanem rábízza magát és mindenekelőtt hisz Istenben.

A gond azokkal van, akik többet követelnek tőlünk, mint amit megadhatunk, és ha ezt nem kapják meg, akkor elkezdenek ördögöt keresni bennünk.

Tempus.Anh 2015.02.26. 14:01:09

@Molnárgörény: Igen, egy korábbi hozzászólásomban említettem, hogy nálunk is minden eü. dolgozó illetve a hozzátartozója alapból VIP beteg, kivéve, ha ezt követelőzve kikéri magának.
Volt olyan régebbi fizikoterápiás asszisztens kolleganő, aki anyukáját hozta be hozzánk, külön kórterem, új ágy, stb., majd naponta háromszor felhívta az osztályt és orvostól kezdve a nővérig mindenkin éles hangon számonkérte, hogy épp mit kapott meg vagy mit nem kapott meg a beteg.
Telefonon, sose személyesen.

Ilyen is létezik.

Tempus.Anh 2015.02.26. 14:06:49

Amit a sebész főorvosról és a borítékról mond, abból a hozzáállása világlik ki az eü. kollegákhoz: "Én hosszú ideje egy seregben dolgoztam veletek együtt, ezért kijár nekem a megkülönböztetett figyelem, de tudom ám, hogy pénzéhes szarjankók vagytok és amiatt nem bántok velem jól, mert nem tömöm a zsebeteket, ellenben megmutatom nektek, hogy magasabb körökben kötött ismeretségeim révén úgyis el fogtok látni, ha nem akarjátok"

Tempus.Anh 2015.02.26. 14:54:14

@Molnárgörény: És valóban, a coronariáinkra nincs biztosítás kötve, ha idő előtt beüt egy infarctus, senki nem kérdi meg, hogy melyik agyalágyult baromarc hozzátartozó vagy hepciás beteg adta meg a végső döfést nekünk.
Bocsáttassék meg, hogy az ideg- és érrendszerünk nem dzsesszzongora, amin bárki kedvére játszhat, a mi kontónkra.

she_wolf 2015.02.26. 17:40:38

Bocs, szolgálati közlemény:
Szólna valaki Despotának hogy "takonypóc" kommentelő hozzászólásából (2015.02.26. 08:26:25) kapja ki az orvosnő nevét? Köszike!:))

csakmotyogok 2015.02.26. 19:32:51

@Tempus.Anh: Másik véglet: osztályvezető főorvos feleségét műti, kedves kollégája. Ugyan az a kórház csak más osztály. Az asszony halk, csendes, és a nővérek közül 2 úgy gondolta megmutatják, majd egy nyafka főorvosénak hogy hol lakik a magyarok Istene (nem ismerték csak azt gondolták főorvosné’ többen szóltak miatta, biztos nyafka) . Műtét után nem adtak neki fájdalom csillapítót, 24 órán át bár az ő osztályuk vezetője úgy rendelkezett műtét után x időnként kapjon az asszony. Ugyan úgy, mint bárki más műtét után. Az asszony a fájdalomtól teljesen elveszítette a kontrollt. Szerencséjére a férje épp benézett ügyelt után. A nő épp az ablakon akart kiugrani. Nem is tudott magáról. Nem emlékezett semmire. Nem panaszkodott. A férj is csak szépen összecsomagolta párját.A kollégájával jóban vannak az asszony felépült, botrány nem volt.

Tempus.Anh 2015.02.26. 19:41:39

@csakmotyogok: Szomorú és tanulságos történet, bzony :(

csakmotyogok 2015.02.26. 19:49:58

@Tempus.Anh: Ezzel csak arra utaltam, hogy egy volt eü. dolgozótól nem szép ,ha a saját fészkébe. Nem az a tiszteltre méltó ha valaki kivagyiskodik '.

okina48 2015.04.01. 11:58:29

@Tempus.Anh: Ezzel most mit szerettél volna demonstrálni?
Azt,hogy kedves emberek,leendő betegek!
Jól fontoljátok meg,hogy hogyan viselkedtek egy orvos vagy ápoló palántával,mert ha a tudása nem is sokat gyarapszik,de az emlékezete,és bosszúszomja határtalan,és mint tudjuk,Isten malma lassan őröl! Márpedig tudjuk,hogy sokan Istennek képzelik magukat,akik így -úgy átvergődték magukat az orvosin!

Tempus.Anh 2015.04.01. 12:15:31

@okina48: Értő olvasás. Úgy a második elemi tájékán. De neked az rég volt, tudom.
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása