Cserélje ki a a beteg a katétert?

2014.12.12. 05:51

kateter.jpgAz utolsó alkalomnál az orvos kerek perec kijelentette, ha még egyszer oda megyünk az ügyeletre nem fogja kicserélni a katétert.

Tisztelt praxis.

 

 

Úgy hozta a sors, hogy rátaláltam erre a blogra, mivel jelenleg a gondjaimra nem találok érdemi megoldást, pótcselekvés képen kiírnám magamból ezt a tehetetlen dühöt és felindultságot.

 


A történetem a Szent János kórház urológiai ellátásához kapcsolódik. Idős apámmal már kettő éve járok a János kórházba katéter cserére, azt tudni kell, hogy a katéter gyakran eldugul és nem lehet kiszámítani előre, hogy mikor, újabban már hetente kell menni vele, régebben volt, amikor csak
négy hét után kellett cserélni a szilikonos katétert.

 


Ha nappal viszem a rendelésre minimum egy óra a várakozás, de volt hogy két és fél órát kellett várakozni, maga a katéter csere öt perc. A problémák ott kezdődnek ha éppen nem tudom a nappali rendelésre elvinni, mert nincs autóm és mindig mást kell megkérnem, hogy vigyenek be minket.

 


A probléma az urológiai ügyelettel van az ügyeletes orvosok eddig is gyakran a szememre vetették, hogy miért pont az ügyeletre járunk a katétert cseréltetni, (mintha ez valami kiváltság lenne)vagy előjog természetesen azért megyünk az ügyeletre, mert eldugul a katéter és mellette folyik a vizelet, és nem vagyok benne biztos, hogy kéne még egy éjszakát, vagy hétvégén esetleg két napot várni vele.

kateter.jpg 


Az ügyeleten a katéter cseréje sokszor minősíthetetlen minőségben történik és nekem úgy tűnik, hogy szükségtelen fájdalmat is okoznak mintha azt akarnák, hogy a beteg még véletlenül se merjen az ügyeletre. De szerintem jól gondoltam mert az utolsó alkalomnál az orvos kerek perec kijelentette, ha még egyszer oda megyünk az ügyeletre nem fogja kicserélni a katétert. Na persze erre én is egy picit felemeltem a hangomat, röviden ismertettem a gondjaim és problémáim az orvossal, elismerve azt hogy neki sem lehet könnyű a helyzete. Erre úgy látszik megszánhatott egy kicsit, mert átadott nekem egy szakmai fogást és röviden elmagyarázta, hogyan végezhetek otthon apámon hólyag öblítést. Én alapvetően szeretek barkácsolni, de ezen valahogy leakadt az agyam és azóta is hangosan kattog, meg eszembe jutott az is mi lenne, ha doktor úr idős édes anyjának tartanák egy gyorstalpalót, hogyan kell egy konnektort feszültség alatt kicserélni, mert nekem nincs kedvem hozzá.

 


Azt hiszem a végeredmény nem kétséges, pedig nekem simán menne. Én nem értem, miért nem maradhat a cipész a kaptafánál, és miért kell belőle ügyeletes orvost csinálni egy súlyponti kórház urológiai osztályán.


Felsorolok egy pár kifogást, amiket az ügyeletes orvosoktól hallottam eddig.

 

Nincs is eldugulva:farkas fecskendővel neki esik az orvos, hogy átöblíti a hólyagot
a folyadék se- ki se- be, reakció,tényleg.


A trükkös: ultrahanggal vizsgálgatja majd kijelenti, ez nincs eldugulva a gatya közben úszik a vizeletben. De azért kicseréli (biztos, ami biztos) (megjegyzem a dugulás tényét ultrahanggal még egy denevér sem tudná megállapítani, mert ez még a kihúzott katéter szemrevételezése
esetén is körülményes)

A tapasztaltabb: elküld a beteg közeléből, hogy ne is lásd, hogy mit ügyködik, mert abból csak gond lehet.(szubjektív véleményem szerint)

 

Dióhéjban ennyit írnék, persze van még egy jó pár dolog, amire nem tértem ki. Jelenleg az a dilemmám, ha legközelebb menni kell az urológiára, mit tegyek? Másik kórházba nem vihetem, mert ide tartozunk. Ha olyan időpontba kell menni megint, amikor csak ügyelet van, mit tegyek? Főleg ha ugyan az az orvos van.

 

HIRDESSEN SZINTE INGYEN A PRAXIS BLOGON!

index_2.jpg

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Braincelle 2014.12.12. 07:12:22

Nem szerencsés ügyeletben jelentkezni máskor is orvosolható problémákkal, egyszerűen kapacitásbeli okokból: ügyeletben nálunk mondjuk az egyébként dolgozó 30 orvos helyett maxiumum 3 van, ha több baj történik egyszerre, így is nagyon nehéz néha megoldani (egyszerre ugye nem tudok két sürgős beteget vizsgálni meg ilyen apróságok), amikor meg épp nyugi van, akkor szeretne pihenni picit az ember, főleg hogy sok helyen nem is lehet másnap reggel hazamenni, hanem végig kell csinálni azt a napot is.

Ettől még nem szerencsés a betegen "bosszút állni", de azt megértem, hogy szóltak a hozzátartozónak, hogy inkább nappal vigye a rokonát. Csak meg lehet ezt oldani, ha más nem taxival vagy fizetős mentővel (mi is ezt csináltuk, amikor Apu fekvőbeteg volt, nem olcsó sajnos, de nem volt más választásunk).

A katéter átöblítése nem olyan, mint a cseréje, nem értem, mért baj, ha megmutatta az orvos. Ha nem akarja, nem kell csinálni, de én inkább örültem volna, hogy kaptam valamilyen lehetőséget, amivel esetleg jobban tudom uralni a helyzetet. * Aki otthon ápol beteget, sok olyan dologban jártas kell legyen, ami eredendően nem laikus feladat. Anyukám sem mondta a pelenkázásra, a sebkötözésre, vagy a felfekvés ellátására, hogy ezt nem tanították a bölcsészkaron.

Alapvetően értem, hogy nehéz helyzetben van a posztíró, és nem kellene megalázóan viselkedni velük, de ebben az esetben szerintem a "másik oldalnak" is van igazsága.

*: egyébként az élet minden területén boldogul az ember, ha konnektort nem is cserél feszültség alatt, de főz pedig nem szakács, vírusirtót és új operációs rendszert telepít, pedig nem orvos, szétszereli a lefolyócsövet, pedig nem vízsszerelő. Csak éppen muszáj, és az nagy úr-

Tempus.Anh 2014.12.12. 07:23:42

A szakrendelőben valószínűleg van még 30-40 beteg, aki ugyanilyen vagy hasonló problémákkal várakozik, ezért kell 1-től két és fél órát várakozni.
A katétercsere normális esetben nem sürgős beavatkozás, simán mehet szakrendelőben.
Ha elzáródik, mehet ügyeletre, csak találjon egy ügyeletes urológust.
Egyébként urológián dolgozó nővérke is simán megoldja ezt, ha arról van szó.
Ha elégedetlen, akkor a fenti kategorizálgatás helyett javasolnám, hogy menjen el szépen magánrendelőbe és fizesse le az orvosnak járó díjat, el fogják látni a megadott időpontban. Hallod:"leakadt az agyam és azóta is hangosan kattog", :) (okostojás villanyszerelő :))

csakmotyogok 2014.12.12. 07:29:26

A konnektort feszültség alatt kicserélni nem ugyanaz, mint ellátni a hozzátartozót..ilyen alapon a PEG-es beteget táplálni sem a hozzátartozó feladata. Külföldön ha ilyesmivel zaklatja az ügyeletet jól kiszámlázzák. A hangnem az lehet lehetett volna udvariasabb, de ügyeletre menni nem akut esettel pazarlás.Ennyit fejlődött a tudomány régen nem lett volna katéter és most mi lenne az édesapjával? haladni kell a korral, ez is beletartozik. Elöregedő társadalom vagyunk.

csakegybeteg 2014.12.12. 08:15:19

A katéter átöblítése egyszerű dolog, bárki megtanulhatja, és akkor ritkábban kell cserélni, kisebb az esély a dugulásra is. Az ügyelet azért ügyelet, hogy a sürgős, eseteket ellássák, az hogy a cső mellett folyik a vizelet nem annyira az. A sürgős az lenne, ha nem lenne vizelet, de akkor az orvos is másképpen reagál....

reepach 2014.12.12. 09:32:34

A katéter átöblítését minden, állandó katétert viselő betegnek (vagy hozzátartozónak) meg kell(ene) tanulni. A csere már más tészta, ahhoz szakképzett eü. dolgozó (nem feltétlenül orvos) kell.
P.S.: Bármikor kicserélem a konnektort, akár feszültség alatt is.

mildi 2014.12.12. 10:41:05

hát pedig de, meg kell tanulnod átöblíteni. mégis kinek a dolga lenne, ha nem azé, aki a betegről gondoskodik??? nem is értem, hogy nem magyarázták el, mikor az állandó katétert felhelyezték.
ha úgy vagy vele, hogy te nem ezért kapsz fizetést, fogadj háziápolót, és ő majd azért fogja a fizetését kapni.

@reepach: azért inkább csapd le a villanyórát előtte. :)

Tempus.Anh 2014.12.12. 13:02:10

@reepach: Én is kicserélem a konnektort feszültség alatt, igaz, hogy kissé Parkinsonoid-módra remegősen, de megoldom :)

platelet 2014.12.12. 16:02:20

De igen, az ügyeleti ellátás azoknak a "kiváltsága", akiknek akkor akad akut problémájuk. És nem azoké, akik akkor érnek rá. Annyi "tébét" nem fizetsz, hogy éjszaka is pattanjon az orvos, csak mert neked akkor jó...

Érdekes, hogy a katéter átöblítését nem hajlandó megtanulni, de azt listába szedi, hogy hol hibázott az orvos... A cipész meg a kaptafa...

she_wolf 2014.12.12. 16:26:40

@Tempus.Anh:
Talán nem kellene! Megcsap a delej, aztán jól kinézünk:)

@mildi: Ez így van. Olyankor arra gondolok, hogy mikor a férjem kisgyerek volt, akkor az anyukája gondoskodott róla. Mosdatta, etette, tisztán tartotta, magyarázott neki. A gyerekek pedig felnőnek, a szerepcsere gyakran megtörténik, és akkor mi, egykori gyerekek vagyunk a gondoskodók, a szülők pedig a gyerekeink:( Ha ennek nem tudunk eleget tenni, akkor jönnek zsebbe nyúlós lehetőségek. Vannak, csak jól meg kell vizsgálni őket, és aszerint cselekedni.

@csakmotyogok: De nem külföldön vagyunk! És teljesen felesleges azzal példálózni, hogy régen mi volt, hogy volt, és mi lett volna, ha...
Néha én is szeretnék kicsit régebbi korban, nyugisabban élni, de az időutazást még nem oldották meg. Ez van.

@reepach: Ott a pont!
Apósom élete vége felé nagyon nem értette, mit keres az ott, nagyon irritálta, volt, hogy tehetetlen dühe arra sarkallta, hogy kitépje magából. A mi orvosainkra nincs panasz, mindig mindent részletesen elmagyaráztak, nem volt gond.

she_wolf 2014.12.12. 16:28:42

@platelet:
"Érdekes, hogy a katéter átöblítését nem hajlandó megtanulni, de azt listába szedi, hogy hol hibázott az orvos..."

Igen, meg a más szemében a szálkát....

csakmotyogok 2014.12.12. 17:26:01

@mig54: Nem de oda haladunk,sőt itt rosszabb lesz lassan ha az emberek nem kapnak észhez és nem tesznek valamit azért, hogy megtartsák az orvosaikat, sőt idecsábítsanak máshonnan dokikat. A lényeg az öblítést bizony a hozzátartozónak kellene tudnia, és az ügyeletet nem terhelnie ilyesmivel..ja hogy másképp várni kell.Ilyen hozzáállással majd nem lesz ügyeletes orvos és megoldhatja a kedves hozzátartozó az ennél súlyosabb eseteket is maga.

micsoda? 2014.12.12. 17:32:27

Remélhetőleg az egész szóáradat az idős ember előtt zajlik. Megalázottság a betegség mellett, van ennél rosszabb?

csakmotyogok 2014.12.12. 17:34:56

@micsoda?: Igen megalázó lehet ha az emberről nem akar gondoskodni a saját gyermeke és más nyakába varrná a róla való gondoskodást. Mikor kicsi volt a szülő sem adta oda másnak biztos, hogy rakja tisztába, mert ez csecsemőgondozói feladat.

lavór 2014.12.12. 17:50:03

Este 8 óra, kórház...
- Doktor úr! Baj van! Szegény apukám vérzik és bent van a katéter.
- Mióta vérzik?
- Délelőtt 10-óta.
- Értem.

KB. ennyi.

she_wolf 2014.12.12. 17:56:22

@csakmotyogok:
Azért ne felejtsd el, hogy vannak, akik azért nem tudnak gondoskodni beteg szeretteikről, mert élni kell! Dolgozni kell, csekket fizetni kell, ügyes-bajos dolgainknak utánajárni kell.

Írok neked valamit. Nagyon személyes, de minden szava igaz, mert velem/velünk történik meg most, a jelenben: apósom halála után több, mint fél évbe került, mire az orvosok összeállították anyósom gyógyszerezését. Most már képes elfogadni apósom halálát, és nem képzeli azt, hogy az újság azért van más helyen, mert az apósom tette oda. Most már nem hívogatja apósom volt munkatársát, hogy miért sajátítja ki "Daddyt", mert napok óta nem látta. De most már mozgásképtelen is, és az én fizikumom nem elég az ő ápolásához, valamint magam is egy beteg ember vagyok. A férjem többnyire vidéken dolgozik, hiszen meg kell élnünk valamiből, anyósomnak pelenkát, egyebeket kell venni. És igen, jönnek a csekkek is, az autóval, háztartással kapcsolatos egyéb kiadások is. Anyósommal sajnos az történt, amit nagyon nem akartam. Egy otthonba kerül. Havi 170 ezer forintért. Miért? Nem azért mert másra akarjuk lőcsölni a vele való gondoskodást, hanem azért, mert képtelenek vagyunk másképp megoldani ezt a helyzetet. Biztos vagyok benne, hogy mások is vannak ilyen helyzetben, sőt, még rosszabban is:(
Amit lehetett megtanultunk a házi ápolásról, és anyósom amennyire képes segít is azzal, hogy azt teszi, amit mondunk neki, méltósággal viseli a sorsát.
Mi pedig igyekszünk tőlünk telhetően a legnyugodtabb légkört megteremteni a számára.

Tempus.Anh 2014.12.12. 18:13:47

@mig54: Ezért mondom, hogy "remegősen" :)

she_wolf 2014.12.12. 18:23:11

@Tempus.Anh:
Tudom én:) Szerintem Parkinson is szagembert hívott, ha ilyen gondja volt. A szagember keze nem remeg. Ha pedig Parkinsonra utaló remegéses tüneted van, inkább másféle tevékenységbe kezdj, felettébb jó érzés lesz:)) Bár nem hinném, hogy önellátásra szorulnál ilyen tekintetben.
(Bocs, nem akartam túl bizalmas lenni, de remélem, elnézed ezegyszer nekem:D)

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.12.12. 18:33:45

@csakmotyogok:

"Mikor kicsi volt a szülő sem adta oda másnak biztos, hogy rakja tisztába, mert ez csecsemőgondozói feladat."

Nem a gyerek akart megfoganni, hanem a szülő akart szülni.

Braincelle 2014.12.12. 18:49:04

@polyvinyl:
De a gyerek életben akart maradni, jól akarta érezni magát és fejlődni akart, gondolom, azért sírt, amikor éhes volt, be volt pisilve vagy unatkozott.

Gyorgy Nagy 2014.12.12. 19:02:58

Ami a Jànos korházban van az KIMINÀLIS! Ki kell rugni a vezérkart és jo pár PATKÁNY ORVOSt !

she_wolf 2014.12.12. 19:08:18

@Gyorgy Nagy:
"KIMINÁLIS"?
Rúgd ki a vezérkart, meg az orvosokat, aztán mehetsz a hegytetőre te is!

csakmotyogok 2014.12.12. 19:35:35

@mig54: Tudom, nem most léptem le a falvédőről,de sokan nem is akarnak gondoskodni az idős emberről. Kell a pénze, háza kell a nyugdíja (nemrég mondta egy ismerős azért vettek kacsalábonforgót' 10 milliós hitellel,mert bíznak benne nem kell végig fizetni, mert megöröklik a szüleik házát,akik most jókarban' lévő 65-68 évesek), csak az idős nem kell azt be akarják dugni a kórházba, mert ingyen van és rálőcsölni az eü-re pedig az nem azért van.

csakmotyogok 2014.12.12. 19:36:29

@Gyorgy Nagy: Hát nagyon fognak sírni a dokik, hogy elmehetnek máshová kevesebbet dolgozni sokkal több pénzért:D.

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.12.12. 19:36:36

@Braincelle:

Aki gyereket vállal, vagy el kell látnia, vagy gondozásba kell adnia.

csakmotyogok 2014.12.12. 19:38:16

@polyvinyl: Azért állami gondozottként nem épp ideális felnőni.

Braincelle 2014.12.12. 19:53:15

@csakmotyogok:
megállazeszem

@polyvinyl:
értem, de akit szülő nevelt, annak gondoskodnia kell a szülőről, amikor az megöregszik, pont azért mert nem adták állami gondozásba, hanem törődtek vele.

radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2014.12.12. 20:07:53

@mig54: Gyorgy Nagy csak egy szokványos troll, nem érdemes reagálni rá.

Tempus.Anh 2014.12.12. 20:10:48

@mig54: Parkinson korában még nem nagyon volt elektromos hálózat (1810-es évek), de attól még szerelhetett bármi mást. :)

she_wolf 2014.12.12. 20:27:43

@radiologus.hu:
Biztosan eltévedt szegénykém. Nem baj, majd megtalálja a helyét a hasonszőrűek között:(

radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2014.12.12. 20:29:26

@Braincelle:

Ne álljon meg az eszed... :-)

Beszélgess intenzív osztályon dolgozó kollégákkal. Az idős betegek hozzátartozói alapvetően kétfélék: az egyik azt szeretné, hogy a bent fekvő nagypapa lehetőség szerint mihamarabb felgyógyulva hazatérjen, a másik meg azt, hogy lehetőség szerint haljon minél előbb meg, mert már megvan a vevő a lakására.

she_wolf 2014.12.12. 20:38:14

@Tempus.Anh:
Ha neki is Parkinsonja lett volna ő is szagembert hívott volna, ha lett volna elektronyos hálózat:) Így jó?:)
Most nagyjából elolvastam az életpályáját, szimpatikus, és okos embernek tartom, szerteágazó tudással bíró példaképnek állítanám a mostani fiatal orvosok elé.

she_wolf 2014.12.12. 20:39:02

@radiologus.hu:
Mert az élet nem áll meg, pepecselni nincs idő:(

Tempus.Anh 2014.12.12. 21:22:42

@mig54: Megvan az "An Essay On The Shaking Palsy" 1817-es kiadásának reprintje tőle, egy 200 éves tanulmányhoz képest igen friss és logikus érvrendszerű mű.

Mille38 2014.12.12. 22:31:48

Végigolvastam a kommenteket, de egy használható javaslat sem érkezett arra, hogy honnan tudná megtanulni a hozzátartozó a katéter öblítését, esetleg cseréjét, egyéb háziápolási feladatokat. Nincs egy civil szervezet, amelyik ilyen tanfolyamot szervez? Ha van, miért nem ajánlják az orvosok?
Annyit tudok, hogy vannak betegségek, melyeknek van civil szervezete, ahol valamilyen szupportot szerveznek a betegek (hozzátartozók) egymásnak, de sajnos a legritkább, hogy ezeket az egészségügyi dolgozók ajánlanák :( Ennek nem tudom, mi az oka: információhiány? szakmai féltékenység?

she_wolf 2014.12.12. 22:33:37

@Tempus.Anh:
Vannak alaptételek, amelyeken nem fog az idő. Voltak akik ezeket vizsgálták, és leírták nekünk, hogy tanuljunk belőle. Tisztelettel megköszönjük nekik, és továbbítjuk másoknak ezeket az ismereteket:)

she_wolf 2014.12.12. 22:41:57

@Mille38:
Jó felvetés. Biztosan hasznos lenne, mert az emberek zöme nem meri vállalni az "eszközös" otthoni ápolást. De azt nehezen hiszem el, hogy pl. egy ápolónő ne mutatná meg mi a teendő, ha egy hozzátartozó megkéri rá. De a hozzátartozó nem tesz ilyet, inkább "kiírom végre magamból a Praxison", és műfelháborodásában pótcselekszik:(

she_wolf 2014.12.12. 22:55:51

És ha senki nincs aki elmagyarázza, ajánlom a poszter szíves figyelmébe az INTERNETET, ahol szájbarágós videót találtam kifejezetten a katéteröblítésről. Igaz, angolul, de nem olvasni kell, hanem nézni, és meg lehet tanulni belőle a teendőket!
Nagyon "szeretem", amikor egy olyan nagyszerű dolgot mint a net arra használnak fel, hogy sírjanak-ríjanak, nem pedig arra, hogy tájékozódjanak, tanuljanak belőle, általa.

(No meg arra, hogy az orvos orra alá dörgöljék, hogy milyen protokoll szerint kell eljárni egy balesetes beteg kapcsán.)

radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2014.12.12. 23:14:21

@Mille38:

A hozzátartozó "oktatása" a kezelést nyújtó osztályon történik. Fel szokták ajánlani, hogy megtanítják az alapvető fogásokat, mert az megkönnyíti mindenki életét, leginkább a betegét.

Az más kérdés, hogy a hozzátartozó szeretne-e foglalkozni a beteggel, és hajlandó-e megtanulni a dolgokat. Ha nem, akkor van ez az ész nélküli rohangászás.

csokosszaju 2014.12.13. 04:00:53

ha ilyen macerás, érdemes megtanulni

platelet 2014.12.13. 05:41:06

@Mille38: Végig lehetett volna olvasni a posztot is... Az urológus megmutatta neki...

csakegybeteg 2014.12.13. 06:17:12

@Mille38: Ebben az esetben az orvos elmagyarázta.
Egyébként a háziorvos és a körzeti nővér is tud segíteni.
Tudtommal a Vöröskereszt szokott indítani tanfolyamokat ahol az alapokat meglehet tanulni.
Anno a katétercserét nekem az ugrómókus magyarázta el, illetve közölte hogy " most azt csinálod amit mondok, nagyon figyelj, mert a következőnél nem leszek itt"......

Annie Oakley 2014.12.13. 06:28:03

Apósom ágyhoz kötött beteg volt, így járt hozzá ápoló katétert cserelni, atmosni, stb. Csak meg lehetne oldani, hogy valaki pl. Hetente egyszer ránézzen a kateterre! Amúgy én a Hospice alapítványnál láttam útmutató kiadványokat otthoni apolashoz.
Mi viszont nem lehetünk a posztoló helyeben, nem lattuk, mi tortent, stb. Így könnyű itelkezni...

csakegybeteg 2014.12.13. 06:29:49

@csakmotyogok: "az idős nem kell azt be akarják dugni a kórházba, mert ingyen van és rálőcsölni az eü-re pedig az nem azért van. "
Éppen ezért vannak már a krónikus osztályok, ott bizony fizetni kell, nem is keveset.

micsoda? 2014.12.13. 08:32:39

@csakmotyogok: Van igazságod, már ami arra vonatkozik, hogy a gyermeknek is van/lenne kötelessége a szülő felé. Csak azért itt nem annyira ismert az ápolási szitú. Egyáltalán képes lenne-e a gyereke az ápolásra?

csakmotyogok 2014.12.13. 09:57:22

@micsoda?: Aki ilyen jó kis posztot tud rittyenteni ha akar tud katétert is átmosni :))

SaulTigh 2014.12.13. 12:29:41

"...eszembe jutott az is mi lenne, ha doktor úr idős édes anyjának tartanák egy gyorstalpalót, hogyan kell egy konnektort feszültség alatt kicserélni, mert nekem nincs kedvem hozzá."

Mondjuk szombat éjszaka mennyibe is kerülne egy ilyen manőver villanyszerelővel? Kb. 5000 HUF kiszállás, még 5000 HUF, mert 1 óra (megkezdett) alatt megcsinálja.
Mennyit kell fizetni (papíron) az urológusnak ugyan ebben az időben egy katétercseréért? Semmit.
Be kellene vezetni: katétercsere ügyeletben, mondjuk 10000 forint. Akkor senkinek nem lenne semmi problémája...

Off. Ma reggel 6:30, háziorvosi ügyelet hívás: 45-50 éves nő, lázas, fáj a torka. Helyszínen kiderül, hogy kedd(!) óta. És még van pofája elmondani, hogy tegnap volt háziorvosnál, csak akkora sor volt, hogy nem volt kedve kivárni. Inkább hazament és reggel ugrasztotta a csicskákat (no ezt nem mondta, csak gondolta nyilván). Gondolhatjátok mekkora fejem volt... Még csak tüszős mandulája se volt... Az ilyennek simán ki kellene számlázni a 40 ezer forintot. Csak ez a magyar járulékfizetőnek "jár"...

micsoda? 2014.12.13. 13:29:37

@csakmotyogok: Hát engem nem győztél meg. Mert például, van internetem, de a tv-t a rokonok adták, és csak ingyen csomagra telik. Tehát a látszat sokszor csal:))

@SaulTigh: Ezért kellett volna a vizitdij!

asztalosani 2014.12.14. 10:05:29

@mig54: én meg ajánlanám figyelmedbe a térdműtős videókat és akkor nem kötnéd le feleslegesen a sebészek és a többi szakember DRÁGA idejét. Miért nem néztél meg te is egy videót a netről és miért nem te műtöted meg magadat otthon a konyhakéseiddel?

Egyáltalán miért is jársz orvoshoz, hiszen szerinted a neten minden fent van? Neted meg szemmel láthatóan van, mert állandóan itt vagy. Nos? Mekkora hozzájárulást is fizetsz havonta?

she_wolf 2014.12.14. 16:56:54

@asztalosani:
Ne kötekedj velem!
De válaszolok neked, ha már így felbukkantál a semmiből és kérdőre vontál:

Egy katéter öblítése nem azonos egy térdműtéttel, ezt te is nagyon jól tudod, mégis belém kötsz. Hiszed, vagy sem, megnéztem a neten néhány videót, onnan tudom, hogy mit művelt velem az orvos, miközben én az igazak álmát aludtam. Ha nem néztem volna meg, akkor nem tudnám, hogy a térdem jelenlegi kinézete teljesen normális, és itt szívóznék a neten mint panaszos.
Azt is megnéztem, hogy legközelebb mit fog az orvos velem művelni, be is szartam rendesen.

Hogy mikor hol vagyok, ahhoz se neked, se másnak semmi köze, mint ahogy ahhoz sincs, hogy mennyit fizetek havonta.
Nyomatékosan megkérlek, ne húzd ki a gyufát!

csak néha benézek ha marhaságot látok 2014.12.14. 18:07:04

@reepach: ugyan már, én ismerek olyan gerincsérült beteget aki évek óta saját magát katéterezi naponta 4-5-ször (nincs állandó katétere). meg lehet azt tanulni simán.
ha egyébként túl gyakran dugul el a katéter akkor kellene egy vizeletvizsgálat, nincs-e valami húgyúti fertőzés a háttérben

asztalosani 2014.12.14. 18:43:51

@mig54:

"Hogy mikor hol vagyok, ahhoz se neked, se másnak semmi köze, mint ahogy ahhoz sincs, hogy mennyit fizetek havonta."

Akkor leírom, mert lapítasz mint az a bizonyos a fűben, és nekem semmibe se került lekérdeznem, hogy TE MENNYIT IS FIZETSZ BE HAVONTA TB-KÉNT:

6.810 forintot.

Írjam a többit is? És azt, hogy rád eddig az állam mennyit is költött? Vag yfogalmazzak úgy, hogy mennyi pénzt vett ki más zsebéből, hogy a te ellátásod biztosítva legyen?

Szerintem neked nagyon lapos kúszásban, szádat befogva kellene közlekedned nemcsak a rendelő folyosóján előre köszönve az áplóknak, takarítóknak, személyzetnek, betegtársaknak, kezet csókolva az orvosoknak, hanem itt is!

she_wolf 2014.12.14. 19:04:29

@asztalosani:
Igen, annyit. Mert annyit KELL, annyi az előirányzott, a kötelező. Mondják holnap azt, hogy ennek többszörösét KELL fizetnem, és megteszem.
Írhatsz amit akarsz, ballisztikus ívben leszarom. TE számomra nem vagy senki, jogod nulla ahhoz, hogy kérdőre merészelj vonni!
Nagyon kihúzod a gyufát meglásd!

asztalosani 2014.12.14. 19:50:12

@mig54:
Csak nem a tyúkszemedre léptem? :)

Juj, de félek... :D

Tudod, ha elmennél dolgozni,akkor nem ennyit fizenél, lehet az eü. is jobban járna. De hát akinek büdös a munka...

she_wolf 2014.12.14. 20:00:02

@asztalosani:
Nem kívánom még neked sem (te féreg!), hogy a helyemben legyél!

asztalosani 2014.12.14. 20:03:15

@mig54:

Csak nyugodtan kívánd, állok elébe, szeretem a kihívásokat! Vagy most azt hiszed, hogy elkezdünk egymásra licitálni, kinek nagyobb a nyomora? Mert akkor tévedsz.

Amennyit itt pötyögsz, simán kereshetnél magadnak egy adatrögzítői állást és fizethetnéd a TB-t, úgy mint más normális ember.

she_wolf 2014.12.14. 20:09:07

@asztalosani:
Honnan tudod, hogy mivel telnek a napjaim? Kértem tőled (TŐLED??!) tanácsot, hogy mit csináljak? Ismétlem: nem tudsz te lószart se rólam, se senki másról, akibe itt belekötsz! Jó lenne, ha végre önvizsgálatot tartanál ahelyett, hogy másokat baszogatsz! Szakadj le rólam (is!), hanyagolj, én is megpróbálok így tenni.

asztalosani 2014.12.14. 20:20:26

@mig54:
Tudod, ha elkezdjük hanyagolni a közveszélyes (vagy paranoid) embereket, elég nagy káosz lesz :)

Igazság, hol vagy? 2014.12.14. 20:48:24

@asztalosani: Kissé törvénytelen amit itt leírsz,milyen jogon kérdezel le adatokat egyénekről?Erre ráfizethetsz!

she_wolf 2014.12.14. 21:14:50

@Igazság, hol vagy?:
Hagyd, csak vagdalkozni tud, és néha maga sem tudja hogy mekkora baromságokat ír.

she_wolf 2014.12.14. 22:08:09

@Igazság, hol vagy?:
Mellesleg nem kell(ett) "lekérdeznie" semmit, ezt magam tettem itt nyilvánossá. Csak szeretné, hogy az írásai mögé valami fontos személyt gondoljunk a kis szarházi helyett.

Igazság, hol vagy? 2014.12.15. 06:24:58

@mig54: Hát elég szánalmas emberke lehet!

csakmotyogok 2014.12.15. 07:36:46

@micsoda?: hogy jön a tv/net ide? Azt kérdezted kèpes-e? Aki írogatnitud tanulni is tud . Ápolást is. Az akaráson van a lényeg.

micsoda? 2014.12.15. 08:15:27

@csakmotyogok: Hát úgy, hogy akinek internet kapcsolata van, annak megitélése, már nem szegény. Felszinről itélkezni, nem helyes.
Különben meg örülni kell, ha valaki szán rá időt, és leirja történetét az egészségüggyel, a többség épülésére:)

csakmotyogok 2014.12.15. 08:26:48

@micsoda?: Mi abban az építő hogy vki állandóan indokolatlanul veszi igénybe az ügyeletet , ha figyelmeztetik neki áll feljebb és nem akarja megtanulni hogyan gondoskodjon a szerettéről. Ez nem pénz kérdés.

DFK 2014.12.15. 13:50:34

Általában aki dolgozik, az sajnos nem ér rá beteget ápolni.

DFK 2014.12.15. 13:51:55

@csakmotyogok: Ja, szegény dokinak indokolatlanul dolgoznia kellett a fizetéséért.

csakmotyogok 2014.12.15. 14:49:35

@DFK: te beteg vagy. Ez nem orvosifeladat. Pont.

mekk68 2014.12.15. 21:46:12

@Braincelle: hát kezdjük ott a dolgot hogy a katéter illetve a hólyag átöblítése még az orvosok szerint sem ajánlott.mert a patogéneket így kívülről bejuttatjuk a hólyagba és az ott fertőzést okoz.a másik dolog pedig az hogy kipróbáltam a dolgot egyszer csak azért hogy meggyőződjek róla hogy ez valóban segít e?de nem segített a steril víz bement a hólyagba de nem a katéteren jött vissza hanem kb félperc után mellette. szóval erről ennyit.amúgy amikor csak lehetőségem van rá a nappali rendelésre viszem az öreget de ez sajnos nem tőlem függ és sajnos nincs rá pénzem se hogy taxival hordjam be a rendelésre .egyszer kipróbáltam egy magáncéget is kijöttek kicserélték és másnapra bevérzett és fizettem 5e forintot úgy hogy a katétert én vettem de viszont nem értem vele semmit mert másnap vihettem az urológiára.egyébként én a mondókámhoz az arcomat is hozzámerem adni és ha ilyen a magyar egészség ügy meg a magyar orvos azt a tévében is így kéne reklámozni hogy tudják az emberek mire lehet számítani.a célom nem az orvosok megalázása hanem a figyelem felhívása ezekre a dolgokra én már elmentem a falig mindent kipróbáltam de ha valaki úgy érzi hogy nincs igazam nyugodtan fikázzon csak kitudja lehet hogy egyszer ő is ráfog szorulni a magyar egészség ügyre és majd akkor szívesen elbeszélgetek vele.

mekk68 2014.12.15. 21:58:01

@Tempus.Anh: hát igazad van havi 21,000-ft ból ápolási segélyből simán ellehet menni magán rendelésre majd legfeljebb nem eszünk annyit.de ha tudsz olyan orvost aki ennyiből megoldja havi szinten a katéter cserét szóljál már nekem.

mekk68 2014.12.15. 22:06:52

@csakmotyogok: nem a várás a lényeg én akár egész nap el üldögélek a rendelőbe de ha nincs aki odavigyen minket mert éppen nem ér rá .a busz meg nem jöhet szóba.pénz az meg igen kevés akkor mit csináljak? dögöljek meg?

mekk68 2014.12.15. 22:11:22

@csakmotyogok: hát lennél a helyemben akkor picit árnyaltabban fogalmaznál az meg csak a te gondolod hogy valaki nem akar gondoskodni a szerettéről valahogy rosszul értelmezed a dolgokat.

mekk68 2014.12.15. 22:43:13

@csakmotyogok: hát igen minden példa egy kicsit sántít a konnektor hasonlat csak arra szeretne utalni hogy mindenkinek a saját szakmájában kéne a maximumot hozni vagy legalább törekedni rá.kezdeném azzal hogy a katétert csak orvos vagy erről vizsgázott személy cserélhet az ember élete és egészsége nem játék ebből már értheted hogy miről beszélek.ha én mint villanyszerelő egy emberen olyan egészségügyi beavatkozást végzek amire nincs jogosítványom és esetleg balul sül el a dolog azért engem jogilag felelősségre vonhatnak pont úgy mintha jogosítvány nélkül vezetnék járművet és arról még nem is beszéltünk hogy az attól való tartás hogy esetleg fájdalmat okozhatsz .ennek fényében kéne szemlélni a dolgokat én nem vagyok tuskó megértem azt hogy az orvosok sokat dolgoznak kevés pénzért (relatív)de azt is figyelembe kell venni hogy sok ember még kevesebb pénzt keres sokkal több munkával tehát mondhatnám azt hogy az orvos is ugyan abban a csónakban evez mint én és ha a csónak el süllyed mindketten vízbe fulladunk.ugyan ezt ellehetne mondani az egész magyar társadalomról ha egyfolytában azt lessük hogyan toljunk ki a másik emberrel ahelyett hogyan segíthetnénk akkor száz év múlva sem érjük el sem az amerikai,sem a német színvonalat,de még a béka fenekét sem .

mekk68 2014.12.15. 23:08:17

@SaulTigh: nekem már az is eszembe jutott hogy mi lenne ha én lennék az isten meggyógyítanák mindenkit ingyen kivéve a politikusokat és közvetlen hozzátartozóit.:)

mekk68 2014.12.15. 23:28:52

@csakmotyogok: tudod mit én azt mondom neked dögöljek meg inkább szépen csendben itthon
de orvos soha ebbe az életben ne nyúljon hozzám,de még halálom után sem. majd én megásom magamnak a sírgödröt is hogy ne keljen ezzel senkit terhelnem .
így szociális alapon.

mekk68 2014.12.16. 00:04:33

@radiologus.hu: hát úgy látom te sem vagy toppon ebben a témakörben

mekk68 2014.12.16. 00:14:21

@csakegybeteg: (Egyébként a háziorvos és a körzeti nővér is tud segíteni.)ez tévedés nem tud segíteni .

mekk68 2014.12.16. 00:35:18

@micsoda?: teljesen egyetértek eddig messze ez volt a legértelmesebb hozzászólás.

csakmotyogok 2014.12.16. 17:09:05

@mekk68: Nem. Nem tudom hol laksz. Azon a megyeszékhely ahol én élek van segítőszolgálat ingyenes. Mád kis városokban jelképes összegért szállítanak (30 km-ről oda vissza 1000 Ft körül).
Ahol a szüleim élnek ott egyházi van, ha szerződés kötnek velük havi 1000 Ft-ért szállítják őket. Biztos van ilyen a te lakhelyeden is. Ha más nem keress egyházit.

mekk68 2014.12.16. 20:57:33

@csakmotyogok: na persze van, csak három nappal előbb kell szólni a körzeti orvosnak ez egy katéter eldugulás esetén elég reménytelennek tűnik.már leírtam hogy elmentem a falig.papíron meg elméletben minden nagyon szépen működik,de a gyakorlatban sajnos nem
( elméletben apám már teljesen meggyógyult sőt legalább két évet fiatalodott csak sajnos az a fránya gyakorlat nem követi az elméletet)

csakmotyogok 2014.12.16. 21:08:00

@mekk68: Nem csak az az egy lehetőség van nézz szét. Van kerekes székes ismerősöm aki maga katéterezi magát .Pasi. Jó pasi.

bastlaca 2014.12.29. 12:44:53

Üdvözletem.
Katéter helyett férfiaknak létezik más megoldás is. Úgynevezett vizeletcondom. Pl ilyen:
gyogyaszati.hu/termekek/gyogyaszati-segedeszkozok/3/vizeleturites-eszkozei-kateterzsakok/28/page=1/conveen-security-ketreszes-vizeletcondom-non-latex-kulonallo-ragasztocsikkal/547
Ilyen segédeszközöket ki is lehet íratni s a biztosító átfizeti(Szlovákiában igen, csak erélyesebben kell kérni, feltételezem Magyarországon sincs ez másképpen).
Ez a condom azért jó, mert nem fertőződik el, nem dugul el, nem fáj a betegnek. Naponta kell cserélni, ezért tisztán tartható a terület.

némberfecske 2015.01.02. 13:00:14

Kérjen meg egy nővért, aki ha szükséges az otthonukban is ki tudja cserélni. Ilyenkor azonban jó ha megvannak a cseréjét szükséges eszközök. Ezeket a háziorvos is fel tudja írni.

némberfecske 2015.01.02. 13:02:03

Ha gondolja ebben én is tudok segíteni.

molzoli 2020.01.13. 10:57:27

Én most úgy jártam,hogy katétert kellet berakni mivel sipolyos lettem. Elvileg 1honap után kellene cserélni. De 2hétig se birta,eldugúlt.Hivtam metőt irány a sürgösségi osztály,pont két ünnep közöt volt.A sürģösségin nagy nehezen cserérték ki a katétert mert nem volt aki elvigyen amegyei korház urológiára ,ott megmonták nem fogják többet kicserélni mivel csak urológus cserélheti ki,most megint úgy jártam 1hétig se bírta, megint hívtam mentőt irány a sürgösségi vártam egy órát mire megjelent egy doki ő azt monta nem nyúl hozzá felküldtek az urologiára ott cserélték ki a katétert.Most megint úgy jártam 1hétig se bírta,eldugúlt hajnalba vettem észre elásztam,Most 1napig pelenka holnap betegszállitó és urológia,Hiábamegy a sürgösségire nem cserélik csak urológus igy mükögik a rendszer,Még egy nővér se cserélhet katétert,
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása