Menjen innen, amíg arcon nem vágom!

2014.12.01. 08:33

stock-footage-angry-doctor-thumbs-down-sign-bad-news-concept.jpgNyíltan kimondta, hogy szerinte azért vagyok itt, mert elvonási tüneteim vannak, csak gyógyszer kell, fájdalmaim nincsenek.

Tisztelt praxis olvasók

 

Én a mosonmagyaróvári ügyelettel kapcsolatban szeretném veletek megosztani a kevésbé kellemes tapasztalataimat... Este, elég erős szúró fájdalmat éreztem a hasamban jobb oldalon alul.. Már sétálni is alig tudtam, és a fájdalom állandosult. Párom rettentően félt engem, erősködött hogy menjünk el.. Az orvos elég kedvetlenül, de behívott...

stock-footage-angry-doctor-thumbs-down-sign-bad-news-concept.jpg

Nem volt túl kedves...közölte hogy nincs minden rendben a tb-vel kapcsolatban, mondtam, oké rendben fizetünk .. Le kellett feküdnöm, fél perc után hagyott, a hasammal kapcsolatban semmilyen kérdést nem tett fel..Aztán elkezdett célozgatni hogy miért ilyen a szemem (gyerekkorom óta szemtengelyferdülésem van) ..nem értettem... a másik kérdése az volt hogy miért vagyok ideges.. egyértelmű hogy valaki éjjel orvosi ügyeleten nem nyugodt, főleg hogy elég idegeskedő vagyok alapvetően. Nyíltan kimondta hogy szerinte azért vagyok itt mert elvonási tüneteim vannak, csak gyógyszer kell, fájdalmaim nincsenek..

 

Nagyon ideges lettem megszólalni se tudtam... remegni kezdett a kezem.. De szerintem miután ilyet mondanak, kevesen tudnak higgadtak maradni... Lekezelően mondta, hogy ez is a tünete... mentem kifelé sírtam, párom rákérdezett hogy miért kellett ezt, amire annyi volt a válasza, hogy "fiatalember, menjen innen amíg arcon nem vágom". Amin meglepődtem mert párom egy teljesen normális kérdést tett fel udvariasan... nagyon rosszul érintett mivel párnappal ezelött szemtanúja lehettem közelről egy drogos durva kirohanásának, ami rosszul érintett...

 

Az orvos ezt 3 ember előtt csinálta velem... lekezelő volt, megalázott nagyon..

 

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tempus.Anh 2014.12.01. 15:19:21

Egy alhasi panaszokkal hozzánk forduló nőt illik alaposan meg- és kivizsgálni. Mit keresünk a szeménél, amikor derékon alul van a gond? Ejnye-bejnye!

she_wolf 2014.12.01. 15:50:17

@Tempus.Anh:
A szem a lélek tükre:) Ha sárga, akkor lehet irigy lélek, vagy májbeteg lélek. Ráadásul ferde szemmel nézett az orvosra, és ez már elegendő ok arra, hogy testi sértéssel fenyegetettséggel jöjjön el valaki a rendelőből.
Nem szoktam kombinálni (megárt, félrevezet), de nekem ez a poszt nem egyenes valahogy.

Viszont ha ezt 3 ember előtt tette az orvos, akkor be kell gyűjteni a három embert és betegjogi képviselőhöz fordulni az üggyel. Igen, a betegjogi képviselők zömével csak a létszám több néha, de hátha vak tyúk is talál szemet:)
Az ilyen betegre mondom én azt, hogy szerencsétlen.

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.12.01. 16:06:09

"Este, elég erős szúró fájdalmat éreztem a hasamban jobb oldalon alul.. "

Peteérés?

she_wolf 2014.12.01. 16:11:04

@polyvinyl:
Petefészekgyulladás? (nekem fiatalabb koromban sajnos kijutott belőle, jól ismerem az érzést). Vakbélgyulladás hol jelez fájdalmat? Lázról viszont nem írt a poszter (vagy csak lemaradt).

csakegybeteg 2014.12.01. 16:58:15

Semmilyen vizsgálat nem volt? Azért ez érdekes....
Nem akarom elhinni, hogy nem vizsgálta meg az orvos.
@mig54: A vakbélgyulladás, nagyon érdekes tud lenni, hányás, gyomor fájdalom, és ha jól emlékszem akkor jobboldalon jelentkezhet alhasi fájdalom és természetesen láz.

Tempus.Anh 2014.12.01. 17:09:44

@mig54: A baráton kívül "senki semmit nem hallott". Borítékolom, hogy így van...
Fölösleges felfele vizelni, visszahull az emberre.

Egyedüli megoldás ilyenkor a megfelelő választ adni:

1. "Üss meg, baszd meg, ha azt akarod, hogy leszedjem a nagy arcod!" (=> megijed) vagy
2. "Üssön meg, hisz erre esküdött , nem?!" (=> megszégyenül) vagy
3. Síri csend és elvonulás (=> önmagába fordul és előbb-utóbb beismeri saját magának, hogy elszaladt vele a ló, elszakadt a cérna)

christophe 2014.12.01. 17:15:34

Ja,èn is azt mondtam volna ussèl meg b@szd meg,azt vagy bepancsolok egyet èn is vagy kihivom a yardot(ha kijonnek)

she_wolf 2014.12.01. 17:22:32

@csakegybeteg:
Vakbélgyulladással meg is műtöttek, mégsem emlékszem rá pontosan hogy hol fájt, azt hittem megint a petefészkem szórakozik velem, aztán mehettem a műtőbe.

she_wolf 2014.12.01. 17:23:52

@Tempus.Anh:
Mondom: nekem valahogy nemgyerebe ez a poszt...valami nagyon hiányzik belőle, nem tudom megmondani, hogy mi.

csakegybeteg 2014.12.01. 17:31:15

@mig54: Látod éppen ezért nem akarom elhinni, hogy meg sem vizsgálták. Akármi lehet belőle. Nekem nem volt vakbélgyulladásom, viszont a petefészkem az szétdurrant....na az nagyon fájdalmas volt.

mamasita 2014.12.01. 17:38:09

nm értem,a végén mi lett az erős hasi panaszokkal?elmúltak?v egy másik orvos később diagnosztizált vmit?mert ha igen,azt már lehet a z orra alá dörgölni..ha meg nm,akkor mi volt az a k erős szúró fájdalom?isten ments h védjek 1 olyan orvost aki így beszél a beteggel,de 1 nőnek éreznie kell mikor van komoly gond...én is tudom ,ha menzesz előtt v utáni napokban akáár egészen erős fájdalom is lehet ami nm jelent semmit.persze ha az illető nagyon fiatal és tapasztalatlan és meg volt ijedve akkor duplán nagy parasztság..de nm értem azt se h hogy jön ide a drog meg az elvonás...ezt honnan vette az orvos,ez a szitokszava?v öltözet v stílus miatt?..
@mig54: én is ezt érzem.

Tempus.Anh 2014.12.01. 18:01:36

@mig54: Szerintem a vv. maradt el :D Na jó, vicc volt :)

betegbeteg 2014.12.01. 18:01:41

hogy pontosan mi történt, én sem értem, de bizonyára a hölgy röviden írta le a történetet.. azt viszont teljes mértékben tanúsíthatom, hogy a mosonmagyaróvári kórházban az alkalmazottak egy része mekkora tuskó bunkó! (természetesen tisztelet a kivételnek)
engem múlt héten műtöttek, még lábadozom, a megalázást illetően pedig nekem is lenne néhány történetem. életem legborzalmasabb pár napja volt és nem csak a műtét fájdalmai miatt..
azért fizet az ember havi sok ezer forint járulékot, hogy aztán ilyen ellátást kapjon és így bánjanak vele???

Beer Monster 2014.12.01. 18:08:48

Én rájöttem, hogy mi nem stimmel. Ha valaki olyan idegeskedő, hogy nő létére még ráadásul remeg is, azt nem állja ki egyetlen partner sem, nemhogy bólogasson mellé.
Ettől a történet még nyugaodtan megeshetett, de lehet a kapcsolat is friss.

zünüke 2014.12.01. 18:18:12

Az Édesanyám szent emlékére mondom,hogy ehhez a levélhez az FBI kódfejtőire lenne
szükség....:D :D

she_wolf 2014.12.01. 18:29:54

@csakegybeteg:
Ez meg... "fiatalember, menjen innen amíg arcon nem vágom". Láttam, hallottam én már sok dolgot életemben, de ez nekem a leírt előzményekkel és ebben a formában erős kételkedésre ad okot a történet kerekségét illetően. Szóval nulla okkal ilyesmit még egy elszállt orvos sem mond, pláne tanúk előtt. Ennek ugyanis jogi következményei lehetnek, és azért lássuk be, ilyennek nem teszi ki magát még egy "szarok a világra" stílusú ember sem. Hacsak nem akarja megöngyilkolni a karrierjét:)

@Tempus.Anh:
Ez a poszt ebben a formában nagyjából annyit is ér:)

@betegbeteg:
Tuskóság előfordul, én is találkoztam vele ráadásul mostanában. Rövid úton zártam le. A Föld ettől még forog tovább. Ha panaszunk van jelezzük, társalogni nem kötelező, ha szaros gatyának néznek, akkor közöljük, hogy most jöttünk a mosodából.
Én tartom magam az "amilyen a mosdó olyan a törölköző" elvhez, az orvoshoz pedig bekopogok, és nem tokostól rúgom rá az ajtót. Gyakran nem értem, másnak miért olyan nehéz ez?!

mnika88 2014.12.01. 18:54:42

Jelentem,mint appendectomián frissen átesett beteg,hogy pont úgy fáj és ahogy a poszt író leírja.
Még soha nem írtam ilyet,de szerintem ez a poszt kamu.Bekerül tisztázatlan eredetű hasi fájdalmakkal és a doki azon lovagol,hogy bandzsa,aztán pedig sírva távoznak karöltve az aggódó párjával.Mindennemű vizsgálat nélkül és még az anyjukba is elküldi az orvos őket.Ezt már díjazni kéne komolyan mondom,meg kéne alapítani az Arany Praxis díjat,az ehhez hasonló posztok pályázhatnának rá.Vicc...

mnika88 2014.12.01. 18:58:50

@csakegybeteg:
Szétdurrant a petefészked?Nem a cysta volt az?

csakegybeteg 2014.12.01. 19:09:52

@mnika88: Nem! Szétrepedt...azt mondták az orvosok, hogy nagyon ritkán, de előfordul. Csak vért találtak , mikor bekerültem a kórházba akkora volt a petefészek mint egy kisebb alma. Előtte kb. 2 héttel voltam orvosnál, akkor még nem volt semmi...

mnika88 2014.12.01. 19:12:30

@csakegybeteg: Brrrrr,jajj,na akkor az szép lehetett.A női test aztán tudja,hogy kell fájdalmat okozni.

NaNehogyMár 2014.12.01. 19:15:34

Nem tudni, kamu-e a sztori.
1. a beteggel közölni kell a TB ellenőrzés eredményét, sőt írásban is kell tájékoztatni, ha a rendszer "biztosítatlanságot" jelez (tudtommal), ez nem "beszólás" az orvos részéről. Ellenben nagyban meghatározhatta a további társalgást ez a momentum.
2. Fél perc az akut has kizárásra elvileg elegendő lehet egy gyakorlott orvos számára. A beteg által "rövidnek" ítélt vizsgálat további beszélgetést is eredményezhetett.
3. A szemtengelyferdülés észrevételezése és a has megtapintása bizonyosan nem hozta azt a konklúziót, hogy "elvonási tünetek" figyelhetőek meg, így feltételezem további eszmecsere is zajlott beteg és orvos között, ami alapján ilyen kijelentést tett, nem beszélve arról, hogy a betegelőzmények is tartalmazhattak információkat ezzel kapcsolatosan.
4. Mindezek után feltételezem, hogy nem volt konszenzus, így vélhetően a nem túl türelmes ügyeletes agya elszállt - ami legyünk őszinték, sajnos gyakran megfigyelhető az ügyeletes szakmák képviselőinél - és a "pár" vélhetően szintén nem kedveskedő megszólalása kihozta az ominózus mondatot. Ez viszont tapasztalataim szerint nem fordul elő hétköznapi esetekben.
Az eset számomra így elképzelhető, hogy megtörtént, és el is ítélendő az orvosi reakció, ám -osztva korábbi hozzászólók véleményét -kétlem hogy korrekt tájékoztatást kaptunk az eseményekről a poszt által.

csakegybeteg 2014.12.01. 19:18:31

@mnika88: hát nem volt kellemes, de az orvosok kitettek magukért, megstoppolták ami elég hosszú időt vett igénybe, ha kiveszik az gyorsabb lett volna, de ragaszkodtunk hozzá :). Arra emlékszem, hogy műtét előtt iszonyú fájdalmam volt. Aztán azt is mondta a doki, hogy szerencsém volt, mert elvérezhettem volna...

csak néha benézek ha marhaságot látok 2014.12.01. 19:39:45

hasi panasz - hasi sebészet. melyik ügyeleten van labor meg ultrahang meg orvos aki ért hozzá?

reepach 2014.12.01. 21:41:01

Az orvosok között kókler, szakmailag nulla és erkölcsileg gyenge alakok is előfordulnak, ez sajnos tény. De teljesen elmebeteggel még nem találkoztam. Márpedig aki sürgősséggel hasi fájdalommal jelentkező beteget nem vizsgál meg, az biztosan nem normális. Ez olyan súlyos vétségnek számít, ami miatt bármelyik munkahelyről fegyelmivel teszik lapátra!
A másik, ami miatt nekem ez a sztori necces, azt az "arcon vágom" kifejezés. Pofán b.szlak, behúzok egyet, stb. stilisztikailag ilyesmi "illene" a történetbe, de arcon???

mnika88 2014.12.01. 21:50:43

@NaNehogyMár:
Tévedsz,fél perc max egy jó kis perforáció kizárására elegendő,de még egy sokat látott,gyakorlott sebész se tudja a "sunyibb" történéseket fél perc alatt kizárni,pl.a már emlegetett appendicitis is pont ilyen.Minimum egy ultrahang,labor,tapintásos vizsgálat...Nem hiába van tele a sebészet az appendixesekkel,akiket napokig obszerválnak.
Én egyszerűen el nem hiszem,hogy bemegy valaki akár a háziorvosi ügyeletre,roppant erős alhasi fájdalommal,rosszulléttel,alig bír mozogni,aztán csak úgy hazaküldik mindennemű vizsgálat nélkül.Ezt senki ne akarja bemagyarázni,mert ilyen nincs.

NaNehogyMár 2014.12.01. 22:02:43

@mnika88: pontosan ezt írtam, akut has - azonnali ellátás/beavatkozás szükségességének kizárása. Nem minden vakbélgyulladással kell/szoktak műtőbe rohanni...
A posztoló pedig azt írja "elég erős" alhasi fájdalma volt, ami miatt csak a párja "rettentő féltése" miatt fordult orvoshoz...nos ez "elég szubjektív" :)

mnika88 2014.12.01. 23:06:23

@NaNehogyMár:
Igen,értettem mit mondasz,de pont a beavatkozás szükségességének a kizárásához nem elég az általad vázolt 30 másodperc.Azt meg egy szóval sem írtam,hogy minden vakbelessel műtőbe rohannak,de hogy oda kell-e rohanni velük,az sokszor órák alatt dől el.
Mondjuk én a tanulmányaimból,kórházi gyakorlataimból és a saját friss tapasztalataimból mondok véleményt.Nekem 3 orvos nyomkodta a hasam,nem tudták eldönteni,appendicitis-e vagy sem,annak ellenére,hogy az ultrahang egyértelműen leírta.Órákig vizslattak és még így sem voltak 100%-ig biztosak,mi van a hasammal,de kinyitottak a biztonság kedvéért,milyen jól tették,volt mit takarítaniuk a pocimba!:)Sebészem mesélte,hogy volt egy srác,sehogy sem voltak típusosak a panaszai,azt is figyelgették,de mivel fájt neki,laparral belenéztek,aztán találtak egy üszkös appendixet.Pedig a laborja totál negatív volt.Nála se fél perc volt,pedig nem percekkel korábban üszkösödött el...Ilyen is van.:)Erre mondta azt,hogy csak műtét közben derül ki,hogy valakinek tényleg az van,meg a szövettan által.
Igen,ez a szenvedek,mint a kutya és csak a nyaggató szerelmem miatt megyek orvoshoz,ez gyakori eleme az ilyen történeteknek.:)

NaNehogyMár 2014.12.01. 23:19:11

@mnika88: Igazad van, persze, sok minden okozhat "hasfájást", de mint Te is írod, többnyire órákig is lehet hümmögni, ha annyira nem is akut az a has. De Isten őrizz, hogy vitatkozni kezdjünk, pláne olyan dolgon, ami irreleváns a poszt szempontjából, főleg arra tekintettel, hogy a poszt megíródott, tehát vélhetőleg rövid időn belül meg is szűntek a panaszok, illetve a traumát nem a vizsgálat hiányossága, hanem a vélt vagy, valós, de a beteg által mindenképpen megélt "megaláztatás" okozta.

mnika88 2014.12.01. 23:28:26

@NaNehogyMár:
Igen,igazad van.Ha a posztot megírta,akkor túl is élte a dolgot.Mondjuk én még mindig úgy gondolom,hogy így,ebben a formában a poszt kamu,persze lehet valóságalapja,fájhatott a hasa,orvoshoz is mehetett stb,de biztos nem így zajlottak az események.

zünüke 2014.12.02. 18:03:43

Nagyjából tíz éve én ugyanígy jártam. Egyik óráról a másikra jött.A hasam alján jobb oldalt egy tenyérnyi helyen olyan elviselhetetlen fájdalmam lett,hogy azt így elmondani nem is lehet.Délutánra annyira összeszedtem magam,hogy elvánszorogtam a nőgyógyászatra,onnan felküldtek a nőgyógyászati osztályra.Először nőgyógyászati vizsgálat,majd ultrahang volt.Itt semmi gond,küldtek tovább a sebészeti osztályra.Itt nyomtak ott nyomtak,semmi.Gondolom a vakbélgyanút akarták kizárni.Vissza a nőgyógyászatra,ahol is kiderült,hogy (mint valaki írta is fentebb)ciki,vagy nem,peteérésem volt és most ez ilyen fájdalmasra sikeredett.Ha jól emlékszem,de nem biztos Nos-pa injekciót kaptam.Másnapra semmi bajom nem volt.

Szóval nem értem,mert az ügyeletes dokinak tovább kellett volna küldeni a posztolót.Nem?
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása