Az én időm nem pénz? Az ő idegeik nem bánják?

2014.11.07. 05:09

not-quite-carrie-waiting-by-phone2.jpegKomolyan, mehetek négy gyerekkel fizetős rendelésre, miközben jogosultak vagyunk TB finanszírozott ellátásra!?

Tisztelt Praxis Blogger!

 

Legnagyobb bosszúságomra nem tudtam elvinni scheuermann kóros gyermekeimet a többhetes telefonálási kísérlet árán 6 hétre előre szerzett időpontban a szokásos évi ortopédiai kontrollra. Praktikus lett volna, ha előre le tudom mondani ezt az időpontot, de 2 napon át hiába próbáltam őket hívni emiatt. Mikor végre újabb 2 nap után kapcsoltak, azt a rezignált választ kaptam, hogy újabb időpontért telefonáljak 3 hét múlva, október 27 után... 

 

30-án, sokadik eredménytelen próbálkozás után végre sikerült is velük beszélnem, de ismét azt, az utóbbi években szinte már megszokott választ kaptam, hogy nem tud időpontot adni, mert „betelt a naptár” (???), telefonáljak újabb 3 hét múlva. Hangot adtam felháborodásomnak, mire az asszisztens elmondta, hogy „mindenki panaszkodik erre az előjegyzési rendszerre”, illetve „ha sürgős, mehetek fizetős rendelésre a XI. kerületbe”... (Komolyan, mehetek négy gyerekkel fizetős rendelésre, miközben jogosultak vagyunk TB finanszírozott ellátásra!?)

 not-quite-carrie-waiting-by-phone2.jpeg

A Kapás utcai Rendelőintézet laborvizsgálataira pl. lehet e-mailben is jelentkezni... A Budai Gyerekkórház ortopédiai osztályának miért jó, hogy hiábavaló telefonálgatással vagyok kénytelen tölteni az időmet; a telefonjuk folyamatosan szól, a frusztrált szülők meg őrjöngenek azzal a szerencsétlennel, akinek közölnie kell az abszurd üzenetet, hogy „betelt a naptár”?

 

Amennyiben kapacitásproblémáik vannak (bizonyára ez van a háttérben), akkor így is, úgy is hosszú várólisták alakulnak ki, tehát akinek sürgős, és is telik rá, úgyis elviszi majd a gyerekét fizetős magánrendelésre... (Akinek meg nem telik rá, azt minek még ezzel is hergelni?) -- Azzal sem érdemes érvelni, hogy csak szóban lehet egyeztetni, mert 6-8 hétre előre úgysem lát az ember, és a történet már rég nem arról szól, hogy én mondanám meg, hogy nekünk mikor jó – ehelyett örülök, ha kapok időpontot és alkalmazkodok a végsőkig... -- Ha e-mailben osztanák az időpontokat, az időtakarékosabb lenne és kevesebb ingerültséggel járna...

 

Úgy vélem, ez a probléma, bár nem élet-halál kérdése, átlépte az egészségügyi ellátórendszer hozzáférésének kérdéskörét, így tehát betegjogi kérdés. Ráadásul a gyerekeink egészségéről van szó...

 

Persze lehetne arról is beszélni, hogy már így is fizetünk egy csomó mindenért, ami korábban járt (pl. az egyik gyereket így-is-úgy is kénytelen vagyok fizetős ortopédiai rendelésre vinni, mert az ingyenes gyógytorna-betanítás már rég megszűnt, és a sulijában nincsen gyógytorna). De direkt nem beszélek erről, mert tudomásul veszem (ha helyeselni nem is tudom), hogy az egészségügy alulfinanszírozott. Az viszont csak nem pénzkérdés, hogy telefonon vagy e-mailben osztják az időpontokat...?!?

 

Üdvözlettel, Orsolya

 

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

csepke 2014.11.07. 19:09:23

Egyszer a 2000es években még, én is elvittem volna a gyereket a gyerek ortopédiára. De nem volt bejelentkezés egyáltalán, hanem aznap számtépős érkezési sorrendes módszer volt. Vagyis odamegy az ember a gyerekkel reggel hétre, de minél korábban, egynapi hideg élelemmel felszerelkezve, és közelharcban megküzd a többi frusztrált anyukával a sorszámért. Ha nem volt szerencséje és 5 perccel a sorszám kitétele után érkezett, akkor egésznap ott ülhetett, ha még annyira sem, akkor mire odaért elfogyott a sorszám, lehet egy újabb nap újra próbálkozni. És ez országos vonzáskörzetű kórház volt, elképzelni sem tudom, annak a reakcióját aki sok kilométerről bumlizott és a helyszínen szembesült azzal, hogy legközelebb újrapróbálkozhat. Én végül azt gondoltam, az időm is, meg szabim is drágább annál, hogy emiatt egyet elhasználjak, és így elmentünk magánrendelésre.

zellerlevél 2014.11.07. 20:31:51

Kérj háziorvosi beutalót az OGK-ba, és vidd oda. Fél évvel előbb kell ugyan időpontot kérni, de gyorsak, kedvesek, korrektek. (Amikor ott vagytok vizsgálaton, akkor kérjetek azonnal a következő vizsgálatra is időpontot. Nekünk bejött, sokkal inkább, mint a helyi kórház szakrendelése.)

Vagy vidd a Dombóvári utcába a Salusba magánrendelésre, Orosz doktornő 2000 forintot kért két éve a vizsgálatért, telefonon egy héttel előbb is kaptunk időpontot.

ROTFL Manó 2014.11.07. 20:57:48

Oké, de ha mindenki a fizetős rendelésre jár, akkor joggal merül fel a kérdés, hogy mire fel vonják tőlünk a TB-t?!?

Kommentelő k.m.n. 2014.11.07. 21:07:39

Ebből is látszik, hogy a jelenlegi EÜ finanszírozás ugyanolyan, mint annak idején (vagy mint manapság É-Koreában) a szocialista piacgazdaság: ELMÉLETILEG mindenkinek alanyi jogon jár minden egy jelképes összegért cserébe, ami az átlagpolgárok 90%-át elégedettséggel tölti el.

Csak aztán a boltban jön a feketeleves, hogy az áruk nagy része valamiért nincs a polcon, vagy ha több hónap után mégis kerül valamennyi portéka a kirakatba, akkor az 0,1 másodperc alatt el is fogy újabb hónapokig...

Annyi a különbség, hogy régen az emberek hozzá voltak szokva ahhoz, hogy éveket várjanak egy Moszkvicsra/telefonvonalra, míg manapság alapelvárás, hogy az ember a pénzéért rögtön minőségi szolgáltatást kapjon.

A dilemma abban áll, hogy az emberek befizetése nem fedezi a költségeket, így a mindenkori kormánynak 3 főbb lehetősége van:

1. Fenntartani az "ingyenes" EÜ látszatát, cserébe eltűri, hogy nem mindig/mindenhol hozzáférhető és a fentebb leírtak mindennaposak. (= Mindenki keveset fizet, de sokan sz**t kapnak)

2. Privát alapokra helyezi az egészet: lesznek csili-vili rendelők/kórházak, mosolygós orvosok, Fészbukos időpontfoglalás stb. cserébe fizet a beteg, mint a katonatiszt. ( = Aki kifizeti a minőségi ellátást, az megkapja, aki nem, az pedig így járt)

3. A fentiek kombinációja. (= Aki fizet az jó ellátást kap, aki nem fizet, az talán kap valami "fapados" ellátást, ha éppen ráér valaki)

A 2-3. verziónál viszont könnyen darázsfészekbe lehet nyúlni, mert 3 millió koldus országában elég sokan kiszorulnának a rendszerből, "míg a gazdagoknak még a valagát is ..." Ezért aztán maradnak a kommunista megközelítésnél, hogy ELVILEG mindenki ugyanazt kapja, GYAKORLATILAG pedig lehet hálapénzelni és magánrendelésre járkálni.

Szerintem a jelenlegi kormány annyival egészíti ki a dolgot, hogy a magánellátás még szem előtt se legyen (nehogy má' felháborodjon Cirrózis Pista, hogy Menedzser Jóska pénzért olyan ellátást kap, amire ő X hónapot vár), ezért tiltja ki a magánrendeléseket a közkórházakból...

Fejesrob 2014.11.07. 21:15:51

Az eü informatikai téren vagy nagyon le vannak maradva, vagy nagyon nagy ott a korrupció.

Próbáltam telefonon bejelentkezni egy szakorvosi rendelésre és kb. fél óra múlva derült ki, hogy a telefonos bejelentkezés kamu. Hivatalosan be lehet jelentkezni telefonon, de valójában nem. "Tanácsolják" hogy menj személyesen. Mármint azért, hogy bejelentkezz. Lehet, hogy van más magyarázat is, mint az, hogy pár ostoba, nem törődöm vezető magasról szarik az egészre, de el nem tudom képzelni, hogy micsoda, hiszen a rendszer szempontjából tökmindegy, hogy telefonon beszélsz azzal az adminisztrátorral aki beír, vagy ott állsz előtte. Neked viszont nagyon nem.

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2014.11.07. 23:23:21

@Kommentelő k.m.n.: pedig a megoldas nagyon egyszeru

be kell loni az alapellatasra egy fel evszazada elfogadott ellatasi szintet, ami ezen felul van az csakis maganbiztositos alapon menne
az hogy mi menne az alapra, az egy erdekes kerdes, legfokeppen amire jut penz, pl. erre hogy a gyerekek az eletukben ne kacsazzanak, na pont erre kellene hogy legyen penz :)

fel evszazada pl. siman meghaltak a vesebetegek
cukrosok meg nem is voltak :)

Dwokfur 2014.11.08. 02:06:35

A magyarnál sokkal gazdagabb egészségügyekben még a hazainál is hosszabb várólisták vannak.

Szúrófény 2014.11.08. 05:04:45

Egy másik "praxis" ha nem szájuk íze szerint pofázol letiltanak sajtószabadság gyakorlása miatt!
Széchenyi aranyköpése: „Az önkény, mint a tapasztalás bizonyítja, rendszerint karöltve jár az ostobasággal!”
Megölték érte, igazsága meg Ferenc Jóskát, Sztálint, proletár diktátorokat! A jelen, jövő diktátorait is megfogja

„Aki el akarja nyomni a kritikát: annak vagy becstelen szándékai vannak, vagy érzi a maga szellemi silányságát.” Szabó Dezső:

DFK 2014.11.08. 10:10:45

Biztos nem tudja a kedves posztoló, hogy az egészségügyiek szerint a beteg van őértük.

she_wolf 2014.11.08. 10:31:48

Vastagon sárosak ebben és az ilyenhez hasonló esetekben a kommunikációképtelen szereplők, és az az érthetetlen adminisztrációs labirintus, aminek köszönhetően már szinte misztikus feladat kiigazodni a rendszerben egy halandónak. Pláne úgy, hogy nem egyszer ők maguk sem tudják, hogy mit beszélnek. Ezért megyek a "fejhez" a Kresz Géza utcába a jövő héten, hogy leharapjam!:)

she_wolf 2014.11.08. 10:33:37

@Dwokfur:
Ez nem biztos, hogy vígasz, pláne gyermek beteg esetében, úgyhogy ez szerintem nem lehet érv:( Ne haragudj, kérlek!:)

she_wolf 2014.11.08. 10:36:08

@mig54:
"Pláne úgy, hogy nem egyszer ők maguk sem tudják, hogy mit beszélnek."

Elnézést, ez így félreérthető, de nagyon:) Az idézett mondat a labirintusban korzózó, az azt állítólag jól ismerő honfitársainkra vonatkozott:)

Dwokfur 2014.11.08. 10:43:24

@mig54: Nem érvnek szántam. A posztoló írja is, hogy a legnagyobb baja a kapcsolattartás mikéntjével van. Az pedig egy szervezési kérdés és helyileg kell megoldani. Mármint a kórháznak. És valószínűleg nem egy megoldhatatlan feladat.
A budai gyermekkórházban csak a kardiológiát ismerem, ott szakmailag jók egyébként.
Megoldásként az jön szóba - ahogy azt az előttem szólók már javasolták - hogy keres egy másik ortopédiát. Vannak fizetős és nem fizetős lehetőségek is.

she_wolf 2014.11.08. 11:25:18

@Dwokfur:
A szakmával nekem soha semmi bajom nem volt, és jelenleg sincs:) Az adminisztráció, a kommunikáció, illetve ezek össze-vissza kuszasága viszi el azt a kis jót is, ami van a hazai eü.ben:( Jó, vannak, akiknek az a vesszőparipájuk, hogy azért is az orvos a hibás, hogy reggel felkel a Nap, de velük nem lehet mit kezdeni.
A posztoló írja, hogy négy gyermeke van. Nem tudom, hogy mind betegek-e, vagy csak egy gyerek miatt kell magára kötnie az egész családot, és fizetős helyet felkeresnie egy olyan betegség miatt, amit nem lehet 2 hét alatt kikúrálni. Szóval ilyenkor mindig azon dühöngök - persze, csak magamban -, hogy "mélyen tisztelt" kormányunk óbégat a gyerekek jólétének előtérbe helyezésének álcája mögül, miközben ívesen tesz arra, hogy a bajban hogyan tudná segíteni őket. Ez bicskanyitogató.
Megnéztem a gugliban, hogy miről van szó, hát elismerésem az anyukának! És őszintén sajnálom, hogy ilyen tortúrában van részük:(

neduddki21 2014.11.08. 13:17:33

@mig54: A posztból úgy tűnik, hogy több gyermek is beteg :(
Ezt írja rögtön az elején:
"Legnagyobb bosszúságomra nem tudtam elvinni scheuermann kóros gyermekeimet..."

she_wolf 2014.11.08. 13:26:13

@neduddki21:
Igen, bocs, benéztem:( Azért remélem, nem mind a négy gyerek küzd ezzel...vagy ikrek lennének?:o

zellerlevél 2014.11.09. 22:35:28

@mig54:

Általában családi halmozódást mutat. Nálunk négy gyerekből kettő volt érintett. Az első sajnos a helyi orvosok időhúzása, halogatása és a mi tájékozatlanságunk (vagy bennük meglévő alaptalan bizalmunk) miatt későn került jó kezekbe, neki már a fűző mellett is lett maradandó károsodása (csigolya ékesedés). A másikat időben vittük, neki elég volt a gyógytorna. Már befejeződött a csontosodása, nem is kell többet mennie, minimális görbülettel megúszta.

Az Országos Gerincgyógyászati Központban mindig normális ellátást kaptak a gyerekeink.
Miközben a helyi megyei kórházból sokszori kérésre sem kaptuk meg a gyerekeink rtg.fevételeit (nem érnek rá megkeresni, nem tudják hol vannak, nem találták meg), addig az OGK-ban felhívták a figyelmünket, hogy vigyünk CD-t, mert az eredményeket kiírják rá, hogy a gyógytornász is láthassa a változást. Ez a kis részlet is mutatja a hozzáállásbeli különbséget.

zellerlevél 2014.11.09. 22:51:16

@ROTFL Manó:

A fűző ára 2010-ben 189 ezer forint volt. Tb-re 29 ezer körül lett volna. Közgyógy igazolványra ingyen van. Ezért (is) fizetjük a járulékot.

Azért is, hogy az önhibájukon kívül járulékot nem fizetők is kapjanak valamilyen ellátást: ide tartoznak a gyerekek és a nyugdíjasok is, vagyis a szüleink, gyerekeink. Azok is, akik rokkantak, no meg a régebben potyautasnak nevezettek is. Róluk nem lehet tudni, hogy milyen értékű ellátást vesznek igénybe. Mint ahogy azt sem, hogy mekkora a tb kiadásoknak az a hányada, amiket a normál út megkeresével vesznek igénybe azok, akik tudnak és akarnak fizetni azért, hogy jobb/több/szakszerűbb/figyelmesebb/gyorsabb ellátást kapjanak, de nem magánrendelésre mennek, hanem (mondjuk így) lefizetik az állami rendelésen dolgozó orvost, ezzel ugyan pénzt, erőforrást vesznek ki a "közös kasszából", de személy szerint engem sokkal jobban zavart a rendelési és ügyeleti időben végzett "magánrendelés" többi beteget időben, figyelemben megkárosító volta. Ez most felénk is megszűnőben van, részben a kialakított sürgősségi központnak, részben az ellene való szigorúbb fellépésnek köszönhetően.

Tempus.Anh 2014.11.10. 06:24:10

A posztból az derül ki, hogy a gyerekeket az anyukájuk az első megadott időpontra nem tudta elvinni, második időpont pedig a várólista hosszúsága miatt már nem volt. Ez a "sok eszkimó - kevés fóka" tipikus esete, az a szakrendelő a betegek elképesztő tömegét a betelt naptárára való tekintettel már nem volt képes időpontra újraprogramozni. Van ilyen. A kérdés az, hogy ilyenkor mit tehet a szakrendelő? A már időpontot kapott betegeket törölje és helyette írja be az anyuka gyerekeit? Nyisson új szakrendelőt saját maga mellett? Vegyen föl több orvost? A poszt születésekor a "fizetem a tb-t tehát nekem jár a vizsgálat" című érvelésen kívül az anyuka esetleg konstruktív megoldásokkal is szolgálhatna. Azonkívül az ország egyetlen hivatala sem igazodik az én programomhoz, nekem kell hozzájuk - ez még egy előjegyzés alapján működő ortopédiai szakrendelő esetén is így van, bocs, kedves anyuka.

Mille38 2014.11.10. 18:49:28

@Tempus.Anh: Javaslat: ne mondja azt, hogy erre a hónapra betelt a naptár, hanem adjon a következő hónapra. Vagy az azutánira. Legalább látszódjon, mennyi a kapacitáshiány. Így mindenki hátradől, mint aki jól végezte dolgát, a szülő meg mehet a búsba.
Tavaly hasonlót játszottam el a mammográfiával, de Bp-en legalább találtam alternatív megoldást: áprilisi telefonálgatásom nyomán az első intézményben mondott "már decemberre sincs helyünk" helyett már szeptemberben tudtak fogadni. (Ahol további kalandok vártak és csak két hét múlva került sor a tényleges vizsgálatra, de az egy másik történet.) Az idén nem mentem el a vizsgálatra. Tudom, hogy ezáltal csak magammal szúrok ki. Majd jövőre megint felveszem a kesztyűt...

sunabajnok 2014.11.10. 21:38:41

Nem mintha kötözködni akarnék, de ha a szülő nem ér rá, elviheti kontrollra egy kérdésekkel teli cetlivel a nagyszülő is a gyereket, vagy az apuka nem?
Számtalanszor volt, hogy munkából nem engedtek el, így rokonnal oldottam meg.
Pláne, ha ilyen körülményes és hosszú a várólista.
Csakkérdem.

Tempus.Anh 2014.11.10. 22:00:19

@Mille38: Semmiből egy új világot csak egy Bolyai János nevű erdélyi géniusz teremtett anno. Sajnos a nincs az nincset jelent még a kórházak nyelvén is.

mnika88 2014.11.11. 09:19:59

@sunabajnok:
Én is erre gondoltam,hogy miért csak az anya tudná elvinni kontrollra?Ott van apa,nagynéni,nagybácsi,közeli barát stb. Ha tudom,hogy ennyire sokára van másik időpont,akkor nem hagyom veszni,hanem keresek megoldást,főleg ha a gyerekeimről lenne szó.

Tempus.Anh 2014.11.11. 09:41:39

Igen, a feladásnak, elfogadásnak és beletörődésnek is megvan a maga pszichológiája. A Lajtán innen élő populáció számára ezek a kifejezések ismeretlenek, ahogy az is, hogy egy vitában a másik félnek is lehet igaza. Ebből születnek a hasonló posztok.

neduddki21 2014.11.11. 12:21:12

@mnika88: @sunabajnok: Lehetett az ok a gyerek más betegsége, halaszthatatlan iskolai elfoglaltság. Közbejöhet bármi olyan, ami miatt a gyerekek nem tudtak menni, vagyis nem feltétlenül a szülő (poszter) az oka.

mnika88 2014.11.11. 14:43:46

@neduddki21:
Ez is lehet,bár gondolom ezt írta volna a posztban,hogy önhibájukon kívül kerültek ilyen helyzetbe.Az derül ki,hogy egyik gyereket se tudta elvinni és már napokkal előre tudta,hogy nem jó az időpont.
Azt meg nem várhatja el az anyuka,hogy kiadják neki más időpontját.:(

Tempus.Anh 2014.11.11. 17:11:33

Nem gond, ha megyénként egy kórház lesz, ahogy tervezik, minden beteg gondja egyből megoldódik.
Ezt nevezem én a gödör fenekén történő ásásnak.

Üdv. vidám Anglia...

csakmotyogok 2014.11.11. 17:49:57

@neduddki21: Azért 1 iskolai elfoglaltság ha csak nem érettségi vagy nyelvvizsga ne legyen már előrébb, mint 1 vizsgálat amire baromi nehéz bejutni.

she_wolf 2014.11.11. 19:37:50

@zellerlevél:
"Ez a kis részlet is mutatja a hozzáállásbeli különbséget."
Ez így van, és köszönöm a válaszod:)
Mint tudjuk, az ördög a részletekben lakozik...

she_wolf 2014.11.11. 19:49:11

@Tempus.Anh:
"Sajnos a nincs az nincset jelent még a kórházak nyelvén is."

Pedig akár lehetne is, ha egyes patkoltaknak nem azért lenne fejük, hogy legyen min hordani a kalapot:(

"Üdv. vidám Anglia..."

Na még csak az kéne!:( (biztos elment az eszem, de egy idézet ugrott be hirtelen: "...dalolva ment lángsírba..."), mert inkább mennék dalolva, mint élnék ott, betegként:(
Tehát én nem csak a lecsó miatt vagyok patrióta:))

neduddki21 2014.11.11. 19:50:28

@csakmotyogok: Külföldi, előre leszervezett iskolai kirándulás? Esemény, amelyen fellép a gyerek és nélküle borul az egész (pl. ő a főszereplő egy iskolai darabban)? Pótvizsga? Betegség, ami miatt a gyerek nincs olyan állapotban, hogy elmenjen a rendelésre? Vagy más betegséggel kapcsolatos még fontosabb vizsgálat, aminek az időpontja ütközik ezzel? Esetleg halaszthatatlan műtét? Temetés, amin a gyerekek is részt vesznek? Stb. stb. stb. Az élet sok mindent tud produkálni, anélkül, hogy tudnánk, mi történt, nem kellene csípőből az anyukát hibáztatni.

csakmotyogok 2014.11.11. 20:08:40

@neduddki21: Igen, nem megy iskolai kirándulásra orvoshoz megy helyette ,mert az egészség kincs. Iskolai szereplés, igen mert a pedagógus a főszereplőkre b verziót is szán, vagy nem is olyan fontos.Hol írtam, ha nagyon beteg , műtét/vagy CT -je van akkor is menjen vizsgálatra??? Itt nem erről lehetett szó, különben írja a szülő. Most el kell dönteni fontos ez a vizsgálat és akkor nagyon komoly eseteket leszámítva elmegyek. Nem fontos, de akkor nem háborgok ha nem kapok időpontot, mert mások akiknek fontos elfoglalják a kiadható helyeket. Az egészség kincs.

csakmotyogok 2014.11.11. 20:14:05

@neduddki21: Hol olvastál ki olyat hogy hibáztatom a szülőt?
Azért nagy gond van ám az átlag ember fejében a hozzáállással kapcsolatban.

Tempus.Anh 2014.11.11. 20:40:58

@mnika88:
@mig54:
Nem megyek el, ezzel csak a még masszívabb kivándorlási kedvre utaltam, ami idebent fellángol majd.
És köszönöm...

neduddki21 2014.11.11. 20:45:13

@csakmotyogok: Hol írtam, hogy te hibáztatod a szülőt? Felmerült, hogy miért nem vitte el más a gyereket, ha az anya nem ért rá. Erre írtam, hogy a gyerekben rejlő ok miatt is lehetséges a vizsgálat elmaradása, amire példákat hoztam. Ebből te kiragadtál kettőt és a lényeget tökéletesen figyelmen kívül hagyva, belekötöttél. Fölöslegesen. Ismétlem: a hozzászólásom lényege az volt, hogy a gyerekkel kapcsolatos is lehetett az az ok, ami miatt nem tudtak elmenni a vizsgálatra. Teljesen irreleváns ebből a szempontból, hogy szerinted(!) a több példa közül kettő nem elfogadható.

Nem gondolom, hogy egy kontroll vizsgálat annyira fontos legyen, hogy megelőzze a példában leírtakat, amikor kis jóindulattal, egy normális rendszerben megoldható lenne más időpontban is. Valószínű, hogy a szülőnek meg sem fordult a fejében, hogy ne tudna más időpontot kérni, nem lehet felkészülni ilyen mértékű szervezetlenségre.

mnika88 2014.11.11. 21:02:46

@neduddki21:
Az ok nincs feltüntetve,hogy miért nem vitte el őket a kontrollra.Szerintem ezt tök fölösleges tovább ragozni.Anyuka tudja az okot,ha ő hibázott,akkor ebből levonhatta a konzekvenciát,ha viszont tényleg nyomós,előre nem látható akadály miatt nem vitte el a gyerekeket,akkor meg nem az ő hibája.Ennyi.:)
Mondjuk már nálunk is úgy volt,hogy még év elején lediktálták az egész éves fontos iskolai eseményeket az ellenőrzőbe,üzenőbe (ünnepségek,szünetek,kirándulások stb.),amit a szülőnek alá kellett írnia.6 éve még szakközépbe jártam,ott is bevett szokás volt ez.Olyan nagyon komoly hirtelen iskolai elfoglaltság,amiről hiányozni se lehetett,nem nagyon adódhatott.:)

mnika88 2014.11.11. 21:24:24

@neduddki21:
Hát sajnos valamikor kevés a jóindulat.:( Amikor fullon vannak a szakrendelők,sokszor képtelenség benyomni plusszosokat.
Egyik gasztros kolleganő mesélte,hogy volt két olyan hónap,amikor nagyon sok polypectomiát csináltak,ugye ilyenkor szövettani eredmény kiadása végett vissza kell hívni őket a szakrendelésre.Nos,ennek az lett az eredménye,hogy az az szerencsétlen orvos,aki 7-15 h-ig egymaga(!) nyomta a tükrözéseket,na neki még a 15h-tól kezdődő szakrendelésen is osztogatnia kellett minimum este 18 h-ig a szövettani eredményeket.Majd bele rokkant,mindenki ideges volt,a betegek is őrjöngtek.Néha be tudott segíteni neki valaki,de 3 db orvossal osztályt,endoscop labort,szakrendelést vinni,háát,művészet...Nos,a lényeg,hogy mivel sikerült minden beteget ellátni,minden szövettant kiadni,mi lett az eredmény?Onnantól fogva annyi beteget kellett alapból ellátniuk!!A központi előjegyzés több beteget írhatott be,más osztályok is ész nélkül küldhették a betegeket.Mi lett mindennek az eredménye? Ennek az orvosnak 3 hónapja volt a temetése.Öngyilkos lett,nem bírta a folyamatos nyomást és feszültséget.
Na szóval,nem lehet jószívűnek lenni sajnos,mert akkor annak kell lenni a következővel is,meg a következővel is,az ellátó személyzet meg szépen belerokkan.:(

she_wolf 2014.11.11. 21:37:01

@Tempus.Anh:
Tudom, hogy nem mennél el:)

"Na még csak az kéne!:(" Ezt önző módon magamra értettem:D

she_wolf 2014.11.11. 21:41:48

@mnika88:
Ez végtelenül szomorú:( És ezt sokan nem tudják, nem látják, vagy ha igen, akkor jön a csilliós kérdés: "Ha nem bírja, miért lett orvos?!"

mnika88 2014.11.11. 22:03:37

@mig54:
Mindenkinél van egy pont,amikor nem bírja tovább.Egy nagyon jó orvos volt,nem akkor kezdte a szakmát,bírta a strapát,de ember volt ő is.Ami a legszomorúbb az egészben,hogy senkit nem érdekelt ez.Sajnos sokszor a többi osztály orvosa se volt tekintettel rá,hogy amikor látták,hogy már 30 colonoscopia van beírva a gépbe,ne rakják már aznap sürgősben 31.-nek a reggel 1x véreset székelt ,jó állapotú beteget.A halála előtt pár nappal beszélgettünk,ez volt neki a legfájóbb,hogy mindenki kapcának nézi.:(
Még hány ilyen lehet.:(

mnika88 2014.11.11. 22:09:47

@Tempus.Anh:
Miért nem mész el Ausztriába ide mellénk fürdős orvosnak? :D Betegre kereshetnéd magad,helyben lenne a wellness,medence,minden.Pár mamit meg papit kéne istápolgatnod,oszt jóccakát! :D
Ja, mivel én segítettelek álláshoz,jár nekem egy éven át a fizetésed 40%-a (na jó,35 %,mivel segítettél már nekem,de lejebb nem megyek).
Mit szólsz?:D

csakmotyogok 2014.11.11. 23:01:45

@mnika88: Én hasonló történeteket tudok csak nem gasztros dokikkal és infarktussal. :((

Tempus.Anh 2014.11.11. 23:18:58

@mnika88: De jó, máris Csáth Gézának nézel engem :). Olvastam ám az emlékiratait/naplóit :)

she_wolf 2014.11.11. 23:19:24

@mnika88:
Bele se gondolj, hány ilyen lehet!:(

she_wolf 2014.11.11. 23:22:30

@mnika88:
Bocs. Fürdős orvosnak? Ne vicceskedj már, nem megy sehová, elzavarni sem tudnád, (legalábbis bízom benne).

mnika88 2014.11.11. 23:44:18

@Tempus.Anh:
Most meg kellett néznem ki az a Csáth Géza,mert sosem hallottam róla.Szimpatikus ember.:) De Te nem vagy morfinista,ugye?:D
Nem győztek meg a feljegyzései,hogy milyen jó fürdős orvosnak lenni? Tiszta haszon,neked is,meg nekem is az(lenne)persze.:D

mnika88 2014.11.11. 23:49:33

@mig54:
Amúgy tényleg hülyeségből írtam ezt,de viccen kívül,ez tényleg nagyon jó állás.Itt nálunk amikor elege van valamelyiknek,mindig bedobja,hogy elmegy fürdős orvosnak.:) Gondolj bele,hetente 2-3 nap bemegy pár órára,aztán megvan a 4-5 ezer euro.Nyugis,kellemes környezet,mi kell még?:D

Tempus.Anh 2014.11.11. 23:54:32

@mnika88: A Kosztolányi Dezső unokafivére volt, valódi nevén Brenner József, és a nagyon mellőzött írók közé tartozott hosszú ideig, valami eszméletlen tragikus véget ért 1919-ben, amiért sajnos keményen megdolgozott élete utolsó éveiben.
Dobai Péter (kedvenc magyar íróim egyike) A fürdőorvos címmel filmforgatókönyvet is írt róla, amit volt szerencsém egyik Napút folyóiratban elolvasni, a film sajnos soha nem készült el (a Dobai egyik regénye alapján rendezték pl. a Redl ezredes c. nagyon jó Szabó István-filmet)

Tempus.Anh 2014.11.11. 23:57:18

@mnika88: Ez a "fürdős" kifejezés elég frivol képzettársításra ad alkalmat, belőlem legalábbis ezt hozza ki első olvasatra :)

she_wolf 2014.11.12. 00:18:29

@Tempus.Anh:
Hehehehe....:) Egyre gondolumk szerintem:DDD

mnika88 2014.11.12. 00:19:06

@Tempus.Anh:
:D Tényleg nálunk így mondja mindenki,hogy "fürdős orvos".Eszembe sem jutna olyan értelemben írni neked,de gáz,hogy ezt olvastad ki elsőre a soraimból.:/
Ha nagyon szemtelennek tartasz bármikor szólj ám,bele tudok lendülni a hülyéskedésbe nagyon,de tiszteletlen nem akarok lenni.:)

mnika88 2014.11.12. 00:21:21

@mig54:
Na szép....Te is ÚGY értetted? :D Anyám,mit gondolhattatok rólam...

Tempus.Anh 2014.11.12. 00:33:47

@mig54: Igen :)@mnika88: Nem vagyok ám egy besavanyodott prűd bapó, semmi gond :)

she_wolf 2014.11.12. 00:45:22

@Tempus.Anh:
Ritka vendég itt a humor:( Pedig ha már az sincs....:(

she_wolf 2014.11.12. 00:48:47

@mnika88:
Bevallom, "ÚGY":) De látod: ma is tanultam valamit! Tőled. Ez pedig jó:)
Búcsú, jóccaka, elvackolok....

mnika88 2014.11.12. 00:53:49

@mig54:
Ha Te mondod...bár nem tudom,mit tanulhatsz tőlem. Max én tanulhatok Tőletek,majdnem 2x annyi idősek vagytok,mint én...

Tempus.Anh 2014.11.12. 07:06:25

@mnika88: Én elfogadom :-) , míg mig54 viszont nem, egy hölgynek ugyanis nincs kora, szerintem.

she_wolf 2014.11.12. 11:07:40

@Tempus.Anh:
No meg persze annyi tudása sem. Ha mig54-ről beszélünk:) A jó pap is holtig tanul, és én nem tartom rangon alulinak, ha tőlem fiatalabbtól tanulok, ismerek meg valamit. A tapasztalati tudás már más tészta:)
Egyébként "fürdős" orvosnak lenni biztosan jó lehet. Tuti, hogy ők ingyen úszhatnak, masszíroztathatnak, ecetetrá...de legalábbis kedvezményesen.

mnika88 2014.11.12. 12:29:03

@mig54:
:)
Biztos kedvezményesebben csobbannak a medencében,nem tudom.Viszont nyugis munka nagyon.Napi pár órában foglalkoznak a fürdő vendégeivel,aztán mennek haza és megvan bőven a pénzük.Mondjuk biztos unalmas,meg semmi szakmai kihívás nincs benne.
Na,egy kis Tramadol bevétel és spuri vissza az ágyba,már nem bírom.Szép napot Neked/Nektek! :)

she_wolf 2014.11.12. 12:41:07

@mnika88:
:)
Pihengess, gyógyulgass!:)

Tempus.Anh 2014.11.12. 15:17:56

@mig54: Csáth Géza inkább 90-60-90 dimmenziójú hölgypáciensek tucatjainak szórakoztatásával volt elfoglalva, emlékirataiban a coitusok számát is megjelölte naponta, kendőzetlenül számolt be napi morfinadagjairól, tragikus sorsú nejével folytatott viszonyáról, stb.
Biztosan megvolt az előnye is és megvannak a hátrányai is ennek a szakágnak.

A kábítószerfüggésről orvosok közt egy kiváló sorozat, a The Knick (A sebész)
számol be elég érzékletesen, a cselekmény is kb. Csáth Géza korában játszódik, New Yorkban.

csakmotyogok 2014.11.12. 16:25:02

@mnika88: Azért a Tramadollal vigyázz ám, hamar függést alakít ki .

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2014.11.12. 17:59:00

"Legnagyobb bosszúságomra nem tudtam elvinni scheuermann kóros gyermekeimet a többhetes telefonálási kísérlet árán 6 hétre előre szerzett időpontban a szokásos évi ortopédiai kontrollra. Praktikus lett volna, ha előre le tudom mondani ezt az időpontot, de 2 napon át hiába próbáltam őket hívni emiatt. Mikor végre újabb 2 nap után kapcsoltak, azt a rezignált választ kaptam, hogy újabb időpontért telefonáljak 3 hét múlva, október 27 után"

Na, fordítsuk le. Szokásos éves kontroll, amiben semmi sürgősség vagy akut panasz nincs (a M. Scheuermann egy gyermek-serdülőkori csigolyadeformitás, a csigolya ék alakúra lapul). Anyuci "nem tudta elvinni" a gyerekeket, holott hat héttel előbb tudta az időpontot ő is. Hogy miért, azt elhallgatja. Utána meg szid mindenkit, hogy egy szimpla kontrollvizsgálatra nem rohannak neki soron kívül új időpontot adni. Gyanítom, hogy aki a hat héttel előre ismert időpontra magyarázat nélkül nem tudja elvinni a gyereket, annál a telefonálás is olyan, hogy kétszer megpróbálta, és egy perc kicsöngés után lecsapta.

Nem az egészségügy tehet arról, hogy előjegyzés meg várakozás van - de ha ez a rendszer, akkor a teljességgel fegyelmezetlen beteg ne nagyon igényeljen különelbírálást magának, és ne gyalázkodjon össze-vissza. Pláne ne hat héttel előre tudott szimpla éves kontroll önhibából történt elmulasztása esetén.

she_wolf 2014.11.12. 20:44:11

@Tempus.Anh:
Csáth Géza ízlése jó volt. Gyereksúlyú és idomú felnőtt hölgyek iránt vágyat érezni szerintem némi pszichés deformitásra vall:(

Előny az élvezet, hátrány a mindenféle kórság, de hát ugye aki kutyával hál...
A narkotikumok: egyszer élünk, nem? Mondta a bohém, és meghalt.

zellerlevél 2014.11.12. 21:16:41

@Molnárgörény:

Nem csak így lehet fordítani...

Amikor nekünk volt ilyen (lázas gyerekkel nyilván nem indul útnak; ha a másik gyereke kórházban van, akkor sem; ha a munkahelyén mondjuk váratlan ellenőrzést kapnak, és nem engedik el; haláleset van a családban, ő maga beteg... stb., feltételezzük már, hogy nem azért nem ment el, mert nem volt kedve), akkor akármilyen előjegyzéses rendszer akadály, és csak rugalmassággal oldható meg a probléma, ahogy sok helyen meg is oldják ilyenkor.

Ha a gyerek fűzős, vagy szed valamilyen gyógyszert, akkor a szakorvosi javaslat, közgyógy. igazolvány érvényessége, emelt családi pótlék folyósítása, utazási igazolvány lejár, a kontroll időpontját mindig ehhez kell igazítani. Ilyen esetben egy pár napos várakozás is komoly gondot jelenthet, nem beszélve arról, ha időpontot is csak hetek múlva kérhet...

(Sok intézményben van lehetőség dupla időpontot kérni, és ha az első nem jön össze, akkor a másodikat veszi igénybe; ha elsőre sikerül elmenni, akkor a másodikat ott és akkor lemondják. Mi kaptunk már ilyen lemondott időpontot, nagyon jól jött.)

zellerlevél 2014.11.12. 21:18:15

@zellerlevél:

Ja igen: ha túl korai időpontra kér időpontot, akkor meg MÉG nem írják (írhatják?) fel az újabb szakorvosi javaslatot.

mnika88 2014.11.13. 14:55:57

@zellerlevél:
De,kiállíthatják akkor is az új javaslatot,ha korábban mész.

mnika88 2014.11.13. 17:19:38

@csakmotyogok: Igen,tudom,köszönöm a figyelmeztetést.Csak azért szedem,mert lecsap és el tudok aludni,fájdalomcsillapításra nálam egyáltalán nem alkalmas ez a hatóanyag.Talán így nem tudok hozzászokni sem olyan könnyen.:)

zellerlevél 2014.11.13. 23:02:56

@mnika88:

Mi jártunk úgy, hogy túl korán kaptuk meg a javaslatot, amikor az előző még nem járt le, és mire benyújhattuk az új igényt, addigra a javaslat 30 napon túli volt, és nem fogadták el... (Nem tudom, hogy van-e még ilyen, mi ha jól emlékszem, a gyógyúszással jártunk így.)

mnika88 2014.11.13. 23:37:02

@zellerlevél:
Hm.Nekem az asthmám miatt kell a szakorvosi javaslat és nem egyszer fordult már elő,hogy valami akut dolog miatt mentem szakrendelésre,akkor helyből kiadták az új javaslatot,pedig 2-3 hónap is hátra volt még.Vagy amit tudok,hogy ha valaki valami miatt korábban jön a gyermekdiabetes szakrendelésre,ott is odaadják,ha már ott van.
Amúgy lehet csak fáradt vagyok,de nem értem,ha a javaslat egy teljes évre szól,akkor miért számít,hogy 30 nappal korábban állították ki,miközben még cirka 11 hónapig érvényes?Vagy félreértem?
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása