Ha a kórházakon múlik, meghalnak a mentőben

2014.06.25. 06:31

Ambulance1.gifElborzadva olvasom és nézem,a közelmúltban történteket, ahol eszméletlen betegek a mentőben arra várnak, hogy valamelyik kórház fogadja őket.

Tisztelt Praxis blog,és olvasói

Az elmúlt napokban azt hiszem mindenki értesült (vagy így, vagy úgy) három olyan esetről, melyekben csupán csak a vak szerencsén múlt, hogy nem végződött halálesettel. Szeretném megtudni, hogy hogyan létezik az, hogy ha egy ügyeletes kórház X napon ügyeletes, akkor nem fogad sürgősségi eseteket. Egészen pontosan szívinfarktusos betegeket, és más sürgősségieket. Elborzadva olvasom és nézem, közelmúltban történteket,ahol eszméletlen betegek a mentőben arra várnak,hogy valamelyik kórház fogadja őket.



-77 éves hölgy szívinfarktus gyanújával négy órán át utaztatják a mentőben, mire az orvos határozott fellépésére hajlandóak a beteget kórházba fektetni. A beteg kísérője szerint a mentős orvossal szóba sem akartak állni a kórházak, egyszerűen lerázták.

-A 67 éves ténylegesen infarktusos beteget három vagy négy kórház nem fogadja, és ha a mentősök nem küzdenek egy mentőben a betegért, ott hal meg a kórház előtt a lánya szeme láttára. Az orvos, mentős kétségbe esve próbál helyet keresni telefonon, akiket szintén mindenhol leráznak ilyen-olyan indokkal.
Ambulance1.gif


-A 87 éves rohamokkal, nehézlégzéssel, kínlódó nénihez a mentőt a diszpécser több mint öt óra múlva küldi, holott az ügyeletes orvos sürgős szállítást kér. A hozzátartozó telefonhívásaira az a válasz, hogy legyen türelemmel, majd megelégelve az állandó nyaggatást, egy arrogáns megjegyzést tesz.



Győrfi-kopasz Pál  az Országos Mentőszolgálat szóvivője szerint semmi rendkívüli nem történt. (?) Majd megmagyarázza, hogy az orvos dönti el, hogy mennyire sürgős a mentő. Az orvos jelöli ki, hogy nagyjából mennyi idő múlva érkezzen az esetkocsi. Ez lehet 2-3, de akár 6 óra is. Amennyiben nincs közvetlen életveszély, az orvos nem kért azonnali szállítást, ebben az esetben a mentő sem azonnal érkezik-mondta Pál, aki nem tudom, mit szólna, ha a feleségét, vagy a gyermekét hat órán belül vinné el a mentő egy sürgősségi esetben. Csak az a bökkenő, hogy az öt  órát várakozó fulladozó hölgyhöz hívott ügyelet, azonnali szállítást kért, amiből lett öt óra. Nem akarnék itt szellemes lenni, de ennyi idő alatt már a hullamerevség is beáll, én úgy tudom. Azt azért nem akarom elhinni, hogy öt óra leforgása alatt nem volt egy szabad mentő Budapesten, aki a 87 éves asszonyt a kórházba szállította volna, mivel elég rossz állapotban volt. Ez létezhetetlen, nekem ezt senki ne akarja megmagyarázni.



Visszatérve a két infarktusos beteg esetére, Győrfi Pál azt nyilatkozta a sajtónak, hogy az ilyen esetek szerencsére ritkán fordulnak elő, de előfordulhatnak. Három kórházban nincs hely? Három kórházban vagy műszaki meghibásodás, vagy helyhiány, vagy idézem-aktuálisan nem tudja a beteget fogadni? Ne már. Ezt senki nem hiszi el, mert ez nem lehet igaz. Hogy egy adott kórházban problémák merülnek fel, azt még aláírom, de háromban? Végül kiderül, hogy azért mégis csak volt hely,mert a mentős orvosok kiharcolták azokat a "helyeket"a betegeknek. A kórházaktól ugyan ott haltak volna meg a mentőkben.




                                                                                                             T.K.G. Erika

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

csakmotyogok 2014.06.25. 07:23:02

Igen itt tartunk 3 kórházban sincs hely. Sőt,akár 10-ben sem. Amit a mentős kiharcolt valószínű 1 pótágy. Ez a nagy ágyszámcsökkenések és orvoselvándorlás eredménye. Ja és miért akar most is harcolni az új államtitkár? A hálapénz ellen. A tömeg, pedig elhiszi ez az eü. baja és nem a pénz és iszonyú szakember hiány..már pénzért sincs orvos. De sebaj,erre szavaztak az emberek.

CPR 2014.06.25. 10:17:45

Megint egy okoskodó, aki majd megmondja, hogy mit és hogyan kéne, mert annyira ért hozzá. Ehhez kár volt egy egész posztot pazarolni. Megkérek mindenkit mielőtt még beáll ide okoskodni, hogy így meg úgy, az előbb álljon be orvosnak vagy ápolónak egy állami intézménybe 12-24 esetleg több órára, aztán verje itt a nyálát. A magyar egészségügyet azok viszik még a hátukon és nap mint nap bebizonyítják erőn felül, hogy a szarból, amit a kormány hagyott az egészségügynek is lehet várat építeni, akik itt maradtak. Lehet nyafogni, hogy sokat kell várni, hogy csúnyán nézett rám a doktorbácsi, hogy hideg volt a keze...stb., de akkor állj be és csináld másképp, ha tudod. Ja és ne gyertek itt az esküvel, meg azzal, hogy ezt választotta a hivatásának, mert ezzel is tele van már néhány hócipő.

hüpike 2014.06.25. 10:29:02

Nekem nem lenne gondom a poszttal, ha normális hangnemben tenné fel a kérdéseit, mert ha igaz amit írt, másokban is felvetődhet a kérdés a helyekről. És esetleg magyarázatot is kaphatnánk rá, mert egy nem eü-s ember nem tudja elképzelni milyen körülmények vannak a kórházakban, mik az esetleges ok-okozati összefüggések.
De ez a stílus elrontott mindent. Mi köze bárkinek pl. Győrfy Pál hajviseletéhez, vagy annak az ő munkájához?

(tényleg megtörténtek az esetek?)

csakmotyogok 2014.06.25. 10:46:11

@hüpike: A legtöbb ember nem kíváncsi az igazságra, csak sztereotípiákat ismételget. Én nem vagyok eü. dolgozó a határterületén dolgozom, viszont sok mindenbe belelátok.
Ahol járok,hiányoznak a minimum feltételek főleg a szakemberek,de sokszor az eszköz és állandó a gyógyszerhiány. Kórházi osztályok 1 orvossal. Osztályok ahol a pótágy pótágyát rakják be, ahol nincs hová fektetni a beteget. Ez a többséget nem érdekli, azon megy a nyünnyörgés fizeti a tébét+azok a szemét hálapénzes fullgazdag' dokik. Pedig a többség agyon van hajtva bagóért, nem kap hálapénzt és a "Tb" nem az egészségügyre fordítódik.

csakmotyogok 2014.06.25. 10:51:14

@csakmotyogok: Helyesbítek: kórház osztályok 1 szakorvossal.

mildi 2014.06.25. 11:39:17

@hüpike: +1. az ilyen beszólogatásoktól* (ami, az elkövető szándékával ellentétben, cseppet sem vicces vagy ironikus.) csak száni kisemberi fröcsögés lett, nem jogos kritika vagy szemrehányás.

*vö. Le style est l'homme même

hüpike 2014.06.25. 11:41:20

@csakmotyogok: éppen ezért lenne jó ez a blog: egy feltett kérdésre a hozzáértők elmondanák a helyzetet, akár egy diagnozisról, félrekezelésről, akár a helyhiányról vagy tvk-ról. Így lenne valós tájékoztatás, nem csak az a néhány egészségügyis értené a kialakult helyzetet, aki néha idelátogat.
De a poszter stílusa vonzza az esetleges anyázást. :(

jágör68 2014.06.25. 11:45:30

nol.hu/belfold/mentettek-a-balatoni-mentoket-1468767

index.hu/belfold/2014/06/18/se_lazcsillapito_se_homero_nem_volt_a_4._keruleti_korhazban/

nol.hu/belfold/meg-nem-tudni-honnan-lesz-forras-1470233

nol.hu/belfold/penzert-mennek-szivbol-jonnek-1469275

Lehet olvasgatni:
-a kórházak 100 milliárdos= 100.000 millió Ft- os tartozásairól,
-a szakemberhiányról- 178 szabad álláshely van -papíron- a jobban teljesítő ország jobban teljesítő egészségügyében, miközben kb 5.000 orvos lépett le
-a Balatonnál uralkodó mentős- szakemberhiányról
-a kórházakban uralkodó koldusságról (még Algopyrin tabletta sincs)

hüpike 2014.06.25. 11:53:54

@jágör68: a cikkekkel szerintem az a gond (bocsánat, ma kekec vagyok), hogy azt lehet kiolvasni belőlük, hogy szemét dokik elmennek külföldre= árulók, aki meg ittmarad, az tuti szétlopja a kórházat, cukorkaként eszi a fájdalomcsillapítót, nehogy oda kelljen adnia a betegnek. (miért is gond venni egy doboz Algoflexet és odaadni anyukának, azóta sem értem). Ilyen cikkeknél az MKSZ is adhatna ki nyilatkozatot, hogy látható legyen a másik oldal is.

csakmotyogok 2014.06.25. 12:17:19

@hüpike: Egyrészt ez a dokik nem írhatják le. Volt 1 debreceni orvos aki elmondta betegeinek, nincs gyógyszer nincs semmi.
Eredmény: jól beperelték,kirugták, utána igaz pert nyert,de késő. Azóta jó német orvos. Ha valamelyik nyilvánosan nyilatkozik akkor, tudja veheti a vándorbotot azonnal.Inkább csendben elhúznak.
Másrészt itt régen sok orvos írt,de a kedves hálapénzező, hentesező hozzászólók elüldözték őket. Volt olyan is amelyik leírta a hbcs-ről amit csak kell. A válaszok:
1.az emberség nem kerül pénzbe
2. de én fizetem a tb-t.
Beleuntak.

hüpike 2014.06.25. 12:32:03

@csakmotyogok: elmentek, sajnos :((
Pedig jó volt olvasni egy-egy gondolatot.
Anyu volt párszor kórházban lábtörésekkel, rutinosan vittük neki a fájdalomcsillapítót, saját (egyéb) gyógyszereit. Ezzel sem lett terhelve a kórház kiadása. Miért is nem _kötelező_ bevinni az amúgy is szedett gyógyszereket? Több pénz maradna pl hőmérőre.

zunuke 2014.06.25. 13:16:46

@hüpike: Igen megtörténtek,a híradóban láttam én is.

sunabajnok 2014.06.25. 13:30:16

@jágör68:
2008-ban munkanélküli voltam. Olvastam a nővérhiányról, és kérdeztem a munkaügyin, hogy nincs-e nővér, ápoló alap képzés, ahol kiderülne, hogy van-e érzékem, szociálisan alkalmas vagyok-e stb....
Nincs! Menjek el privát képzésre kb fél milláért.
Rengeteg munkanélküli van, tudom, soknak a gyűrű leesne az ujjáról, de én pl sosem voltam ilyen beállítottságú, és mégse...
Szerintem már az is óriási segítség lenne a nővéreknek, ha más cserélné az ágyat, mosdatná a betegeket stb..

zunuke 2014.06.25. 13:44:11

@CPR: Ne haragudj meg érte,de a hozzászólásod a témához egy kicsit durvára sikeredett tekintve,hogy a posztban nem a doktor bácsi hideg kezeiről van szó.Egyáltalán nem.

" Megint egy okoskodó aki megmondja,hogy mit és hogyan...."
Válasz: Megint egy okoskodó,aki mindent kimagyaráz.Legyen az a doktor bácsi hideg keze,vagy egy szívinfarktussal szállított beteg, aki a hordágyon eszméletlenül várja a segítséget.

"Megkérek mindenkit mielőtt beáll ide okoskodni,előbb álljon be orvosnak,ápolónak,aztán verje a nyálát..."
Válasz:Én meg arra kérlek téged,hogy mielőtt beállsz ide okoskodni,álljál be betegnek.Egészen pontosan egy "laza" infarktussal száguldozzanak veled a roham mentővel fél éjszakát,mert egy kórház sem fogad.Próbáld ki,hogy félig az eszméletednél vagy,és közben azon tűnődsz,hogy a következő percekben élsz-e még,mert egy pótágy sincs a részedre,és a mentős orvoson és a mentősökön kívül mindenki szarik a fejedre,és az infarktusodra is.
Egyébként kipróbálhatnád azt a verziót is,hogy valamelyik hozzátartozódat kíséred kétségbeesve,mert sehol nem tudják fogadni,és minden másodpercben közölhetik veled a hírt,hogy ennyi volt...ne haragudjon,nem rajtunk múlt.Majd ha egy ilyen dolgon már átestél barátom,akár mint beteg,vagy hozzátartozó,majd akkor oszd az észt.Addig ne nagyon.Egyébiránt az ügyben vizsgálódnak (állítólag) ami ugyebár burkoltan azt jelenti,hogy megoldható lett volna,ha nagyon akarják.Csak nem akarták.
Apropó !!!
Mi az,hogy "műszaki meghibásodás"??
Mi az,hogy "aktuálisan" nem tudja a beteget fogadni? Ez mit jelent?? Ez nem a "helyhiányt"jelenti,mert ez a harmadik indok volt a szóvivőtől.

hüpike 2014.06.25. 13:56:20

@zunuke: rossz irányba megy a harag. Nem tudják fogadni, mert pl. minden orvos műt, asszisztál és jobb ha továbbviszik, hamarabb kap kezelést. Vagy esetleg x számú gépből x-1 rossz, a fennmaradó használatban van, hamarabb kaphat máshol ellátást a beteg. Ennyi jutott nekem naivan eszembe. Az orvosok leginkább a beteg érdekeit nézik, ezért is van többek között vesztesége a kórháznak.

CPR 2014.06.25. 14:02:55

@zunuke: Képzeld ismerem a másik oldalt is, mind betegként, mind közeli rokon kísérőjeként. És képzeld létezik olyan, hogy helyhiány. Például egy infarktusos betegnek nem elég egy ágy meg ágynemű, monitorok és egyéb gépek is kellenek, ha épp mind foglalt, kiről vegyem le? A meghibásodás pedig, hogy elromlik pl. monitor vagy lélegeztetőgép, elküldik szervízbe gyorsan, el is készül, de a kórháznak nincs pénze kifizetni így nem kerül vissza, mert ingyen a szervíz sem dolgozik. Mínusz egy eszköz. Képzeld a műszaki dolgok meghibásodhatnak az egészségügyben is, nem csak az otthoni mikro. Az infarktusos esetben a mentők hősiesen megtettek mindent amíg birták a készleteik és igyekeztek helyet keresni, bezzeg erről már nem szól a fáma. Szerinted a magyar egészségügyben dolgozók a betegek ellen vannak és ilyen és ehhez hasonló dolgokkal akarják őket eltenni lábalól?

platelet 2014.06.25. 15:24:37

Az a baj, hogy újsághírekből lehet kigyűjteni elrettentő történeteket, de ebből átfogó következtetéseket levonni nem lehet, az egyes történetek részletei pedig nem ismerjük, mert nem a posztoló volt itt. Értelemes beszélgest csak rengeteg feltételezés és "ha" mellett lehetne folytatni... Külön érdekes a néni, akinek "rohamai" voltak... Ez az, amiből semmit nem tudunk meg, a roham bármiféle lehet... Írták, hogy volt még nehézlégzése is... Ez is olyan, hogy a "mindjárt meghal" és a "semmi baja" között bármi lehet... Még a másik két esetnél is (bár ott konkrétabb információink vannak) annyiféleképpen történhetett a dolog, hogy ennyiből lehetetlen megállapítani, hogy ki hol hibázott...

Braincelle 2014.06.25. 16:13:18

Az a helyzet, hogy ha hat ágyon hat beteg van az intenzív osztályon, akkor lemondod az intenzív osztályt. Ezért senki nem hibás.

Ilyenkor az ágynyilvántartó megmondja, ki helyettesíti az osztályt. Ha az országban kevés az intenzív terápiás ágy, vagy ezek földrajzi elosztása nem megfelelő, az egészségpolitikai kérdés, a kórházaknak semmi köze hozzá.

Vannak furaságok, mint amikor a 7. kerületi beteget Vácra kellene kivinni. De kívülről nem látja az ember, mi a helyzet, adott esetben lehet, hogy csak így tudták megoldani.

***
És nyilván nem jó a késlekedés, de ha már, akkor kevésbé ártalmas megtalálni a fogadóintézményt telefonon (rádión) keresztül, mint összevissza furikázni a városban.
Ha a beteg "szívinfarktusos" volt, mért nem coronaropgraphiára vitték? (ha jól emlékszem, a felsorolt kórházak, akik nem fogadták a beteget, coronarographiát nem végző intézmények voltak, ezért gondolom, hogy talán mégsem volt olyan erős a gyanú infarktusra). De ennyire mélyen viszont nem ismerem a történetet, nem is ismeri senki, csak azok, akik ellátták a beteget.

Braincelle 2014.06.25. 16:16:18

@Braincelle:
Amúgy ez olyan tipikus kognitív torzítás a közvéleményben. A "kórháztól meghalhatott volna, mert nem fogadt".
Pont az ilyenek miatt érzi magát folyton támadva és kedvetlennek az ember.
Ha csak picit is mögé gondol az, aki vádaskodik, rájön, hogy megfelelő felszerelés, szabad lélegeztetőgép nélkül átvenni egy lélegeztetést igénylő beteget, az a beteg veszélyeztetése lenne.

hüpike 2014.06.25. 17:13:40

@Braincelle: viszont éppen ilyen esetekben kellene az érintett kórházak igazgatóinak kiállnia a nyilvánosság elé, vagy felhívni a cikk íróját, és elmagyarázni hogy miért nem fogadhatták a beteget. Igaz, úgy csak sima tájékoztatás lenne, nem bulvárhír. :( Az emberek meg értesülnének arról, hogy szakember-, és eszközhiány van az eü-ben.

nnamrezc 2014.06.25. 18:29:32

Én csak a második történetet ismerem elég közelről, és gyakorlatilag minden szó csúsztatás, ami a médiában elhangzott. A legfontosabb: nem infarktus volt az iránydiagnózis.
Sejtettem, hogy az itt olvasott dolgoknak nagy része eltorzított információkat tartalmaz, ami érthető is lenne, mert az ember -ha a szeretteiről van szó, nem lát racionálisan. De emiatt ilyen rágalmakat írni, az már bántó. AZ pedig, hogy az ilyenek miatt nap mint nap kapunk negatív visszajelzéseket, szinte gyilkosnak neveznek minket, nagyon elszomorító. :-(

she_wolf 2014.06.25. 18:41:33

@hüpike: Ha ezt megtenné, akkor meg az lenne a baj. Miért? Mert "magyarázkodik, mosakszik, tehát hunyó" alapon már fejét is veszik a "népek":(
Tulajdonképpen mindegyik kórház adhatna ki naponta hivatalos közleményt arról, hogy miért nem fogadták, vagy irányították át a beteget. Én is mentem a Kútvölgyibe (mert oda irányított az orvos!) oesophagus varix ruptura-val - örültem is, hogy oda küldenek -, aztán mondták, hogy sipirc a szomszédba a Jánosba, merthogy a Kútvölgyinek nincs vérző-őrzője. Állam leesett, plafon rámszakadni látszott, hogy miazhogyakútvölgyineknincsen:o
De profi ellátást kaptam a Jánosban, ahova pedig azt mondtam, hogy csak halálom után, boncolni vihetnek.
Hidd el, az emberek (a normálisabb rétegre gondolok) pöpecül tudják, hogy ember-, eszköz- és gyógyszerhiány van:(

micsoda? 2014.06.25. 19:08:36

Nagyon jó, hogy íródnak ilyen posztok, és köszönöm. Egyre- másra adják át a korszerű, felújított létesítményeket, csak az ott dolgozókra jut kevesebb figyelem. A figyelem nem csak a pénzt jelenti. Frusztráltak, idegesek, sajnos a politika oda is beférkőzött, és ez nem új keletű tény. Pedagógus pálya dettó.

csakmotyogok 2014.06.25. 19:15:30

@mig54: "Hidd el, az emberek (a normálisabb rétegre gondolok) pöpecül tudják, hogy ember-, eszköz- és gyógyszerhiány van:( "
Így van hülyével pedig kár vitatkozni.
Mai gyöngyszemem:voltam autószerelőnél.2 órás munka az anyagdíjon felül 25 000.Számla nuku. Szidja az eüt, az orvosokat, irigyli a vélt sok pénzüket és miközben havi milla fölött keres fizeti a 6900 Ft eü járulékot. Háborog a várólista miatt, és etc.
Azért próbáltam informálni, de kár volt. Végső érvként felhoztam az angol ,amerikai eüt. Kioktatott biztos nem olyan rossz ott, hiszen az orvosok mennyire mennek külföldre.Mondom az orvosoknak nem rossz külföldön ,de a betegnek ott sokkal rosszabb. Az "úriember" előrántotta a hepihippo' esküt. Na akkor gyorsan elszeleltem és ha orvos lennék, akkor elsírom magam.Így is azért azt gondoltam,az ilyen hulladékok miatt ilyen vacak itthon,mert elvár, kiveszi a részét, és bár vígan tehetné nem rak bele szinte semmit.

Drbubo2 2014.06.25. 19:20:10

Dolgoztam kórházban, jelenleg az alapellátásban és voltam beteg valamint aggódó hozzátartozó is - mielőtt valaki szóvá tenné. Ezen kívül brit nyelvterületen is, tehát van valami összehasonlítási alapom. A fenti vitaindító cikkel mélységében nem foglalkoznék mert releváns információval sem mi, sem a cikk írója nem rendelkezik és egy olyan dologról, aminek minden részletét nem ismerjük azon nincs mit rágni.
Sajnos azonban a jelenség amit körbejárt létezik és akár meg is történhetett így. S bármelyik nap ismétlődhet is :-(
Ugyanis közhely, de ahogy az előttem szóló eü-re rálátó kommentelők leírták: se pénz, se posztó...
Gyakori érv a laikusok részéről viszont: "na jó, de egy jó szó, az emberséges hozzáállás nem kerül pénzbe". Valóban nem, de ha az orvosnak plusz 2 mellékállással kell megkeresni azt a pénzt, amiből fenn tudja tartani a családját, tudja finanszírozni (saját pénzen!) a fizetős kötelező továbbképzéseit és 2x-3x annyi ügyeletet kell vállalnia mert arra kényszerül (nem tudják különben felállítani az orvoshiány mellett az ügyeleti sort) - nos e mellett már nincs energiája mosolyogni és frusztrált. Az orvos/nővér teherbíróképessége nem osztható végtelen számú részre és az egészségügyis is ember.
Amellett, hogy megfeszülve próbál jó képet vágni egy sürgősségi osztályon az éjszaka beutaló nélkül beeső 1 hete köhögő betegnek, aki arra nem vette a fáradtságot, hogy valamikor elmenjen a háziorvosához és pint arra járt. Ez ugyanis mindennapos eset. Vagy akit 3 napon belül másodszor visz be a mentő mert hány a biocigi elszívása után. És még sorolhatnám. Tévedés ne essék: elfogják őket látni a szakmai protokollok alapján, de akkor nem kell csodálkozni hogy miért kell annyit várni a sürgősségi osztályon. Az egy urban legend, mint amit a Vészhelyzetben látni: bemegy vki az SBO-ra és akkor mindenkire ráugranak, kislabor, nagylabor, CT meg miegymás. Ja, az esetek 10%-ban. Mert kb. ennyi a sürgős esetek száma egy ügyeletben. Tehát egy kicsit rendet kellene tenni az emberek fejében, hogy ez nem a napok-hetek óta halogatott orvoshoz fordulás akut pótlására való.
S még egy dolog: érdemes elhinni h. a torokfájás kezeléséhez valamennyire az orvos is ért, és az "antibiotikumért jöttem, fáj a torkom" kezdetű mondatnak nem sok értelme van. Márpedig ha ilyenkor nem kerül felírásra az "ántibiotikum" akkor másnapra már másik háziorvosnál van a beteg kártyája. Ez angolszász nyelvterületen elő nem fordulhat. Ha ott azt mondják, szopogatós gyógyszer javasolt arra a torokra, akkor egy udvarias "you are the doctor" fordulattal meg is köszönték a dolgot. És ez sem pénzkérdés...

baldoc 2014.06.25. 19:28:50

Magyarország JOBBAN teljesít!
"A stadionok végül is egészségügyi intézmények." Harrach Péter
MOST ez van. 10 év múlva mi lesz??

Gyorgy Nagy 2014.06.25. 20:03:35

Baldoc! Minden szavad igaz! Az állam a legnagyobb TOLVAJ ! Ezèrt van várolista,gyogyszer.lázmérö hiány,stb,stb.elvándorló orvosok növére. Aktiv intenziven dolgozó barátnöm évekota hangoztatja kicsi Viktorék "huljon a férgesére" játszanak.Ébresztő MAGYAROK!

yomsisi 2014.06.25. 20:17:36

A politikusaink viszont Ausztriában, Németországban és az USA-ban gyógyulnak.

A kommentelő keserűségét megértem, de az ágazatban dolgozókat okolni nem tudom, a kialakult helyzetért. A mentők kínlódnak a rájuk lőcsölt rengeteg f@szság miatt, erre jön az ember és kocsihiány. A kórházakban nincs ember, eszköz, WC papír.
A mentők megkapják naponta többször is Kovács nénit, aki összepakolt bőrönddel eset/rohamkocsit hív a krónikus fulladására, vagy a szívfájdalmára, majd a kiérkező egységnek örömmel lobogtatja az aznapi beutalóját, X kórházba. A hozzátartozók meg rohadtul fel vannak háborodva, ha az egység nem hajlandó elvinni. Taxiszolgálat?
No ezért sincs ott elég gyorsan a mentő, a súlyosabb eseteknél. Majd ha sikerül végre szankcionálni a sürgősségi ellátás indokolatlan igénybevételét, akkor fognak igazán háborogni a Kovács nénik és hozzátartozóik.
Pont.

trolltartó 2014.06.25. 20:25:54

@CPR: éjszaka olyan tünetekkel (utólag kardiológus által megerősítve) hívtam az ügyeletet, amik akár egy kezdődő infarktusra is utalhattak. Elküldtek a halál faszára, hogy front van, vegyek be valami nyugtatót és aludjak. (szívritmuszavar, 120-140-es pulzus, erős verejtékezés, némi hányinger, légszomj)

Ma lementem a háziorvoshoz, aki szabin van, a helyettese meg teljes másfél percet pazarolt rám az értékes idejéből, mert sokan vannak a váróban, gyakorlatilag végig sem hallgatott és közölte, hogy ha ilyen bajom van, akkor menjek le sétálni.
Mikor hazajöttem, a vérnyomásmérőm megint ritmuszavart jelzett.

Tényleg kár ezekre sok szót pazarolni... csak az ilyen "orvosokat" kellene eltiltani a praktizálástól, meg ezt a tetves kormányt elzavarni oda ahova valók, mert nem kis részben a politikusaink, elsősorban a fidesz sara, hogy ide züllött az egészségügyi ellátórendszer. Remélem, viktátorunk is úgy fog megdögleni, hogy nem lesz orvos, aki ellássa!

trolltartó 2014.06.25. 20:31:27

@Drbubo2: azért az érdekelne, hogy ha valaki
1. cukorbeteg
2. a diétát beismerten elhanyagolja 15 éve
3. évekkel ezelőtt volt egy TIA gyanús látótérkieséses esete
ilyen előzményekkel bemegy az ügyeletre, hogy megint látótérkiesése volt, csak most a változatosság kedvéért a másik szemén, az illetőt mi a fasznak küldik a honvéd kórház ügyeletére, hogy ott üldögéljen 6-8 órát éjszaka, mikor a honvédben, az ügyeleten egy darab neurológus sincs, csak egy fiatal rezidens nézi meg, aki közli, hogy biztosan pszichés probléma.
Látótérkiesés. Pszichés gond. Ja, persze.

zunuke 2014.06.25. 20:33:32

@hüpike: Valahogy elsőként nekem is ez jutott az eszembe.Miért nem álltak ki még a kórház igazgatók egy esetben sem,hogy elmagyarázzák az üggyel kapcsolatban kíváncsi embereknek,hogy ők egészen konkrétan ezért vagy azért nem tudták fogadni a szóban forgó beteget.De nem,még véletlenül sem tették soha.Inkább hagyják,hogy az emberek dühödten,és felháborodva szidják a kórházakat,és az egészségügyi ellátást.
Na most akkor kérdezem én-mint egy egyszerű ember-mégis mire lehet gondolni?? Nyilván arra,hogy a kórház hibázott,és "a történtekre vonatkozólag a vizsgálat megindult"betanult szöveggel,az ügy le van zárva.
Ha valóban ennyire rossz a helyzet,és még ettől is rosszabb lesz (előreláthatólag) nem kellene már az egészségügyben dolgozóknak valamit tenni,aminek ország szerte hangja is van? A devizások kitudtak menni botrányt csapni az utcára a saját érdekükben?? Féltek?? Nem féltek.Felfigyeltek rájuk egy idő után?? Igen,határozottan igen.Országos botrány van a deviza hitelek átvágott adósai miatt.Csak hát akarat is kell.

nnamrezc 2014.06.25. 20:40:29

Mert konkrét megkeresés nem történt, azért nem válaszolnak.

she_wolf 2014.06.25. 20:44:46

@csakmotyogok: Bocsánat, de durva leszek: az a jóember szopjon lovat, gyógyítson autót, mert neki meg az a dóga! Ja, hogy számla nélkül? Tolj rá egy NAV-ost:) Hülyével ne vitatkozz, árt a szépségednek!:)

@Drbubo2: Válasz mindezekre:
1;erre esküdött fel,
2;senki sem kényszerítette
3;el lehet menni máshová.
Na én meg ettől hányok:(

@baldoc: Nem szoktam átkokat szórni, nem hiszek bennük. De aki ilyen bődületes baromságot mond, forduljon fel a pálya szélén:P Aztán csodálkozzon, ha nem jön a mentő, vagy ha csak mentőápoló van a kocsin.

@yomsisi: Kovács néniket be kell vinni kórházba, el kell őket tisztességesen látni, és ki lehet küldeni nekik egy horribilis számlát. A sok fuvardíjból talán futná arra, hogy az SBO-kon tapasztalható káoszt átláthatóvá tegyék (ha felszámolni nem is tudják). Ennyire egyszerű lenne, és megszűnne a "taxizás".

she_wolf 2014.06.25. 20:50:14

@zunuke: Az eü. dolgozó tüntetés helyett inkább családi életet próbál élni, és pihen. Ez utóbbi pedig elengedhetetlen feltétele a jó munkavégzésnek.
Hányan vonuljanak ki? Az a maroknyi, akik éppen szabadságon vannak? Kicsit vicces lenne:( Devizahitelesek? Nota bene!: ott pénzről van szó!

Gamma Leonis · http://gombamania.blogspot.com 2014.06.25. 20:59:17

A nőgyógyászok rendkívül elszálltak. Hallottam egy történetet. Sajnos magzatelhalás volt a negyedik hónapban. Ilyenkor műtét van. A műtét után jött a doki, és tartotta a markát, hogy mivel megmentette a nő életét, jár neki a hálapénz. Az lényegtelen volt, hogy tragédia érte a nőt, hiszen szeretett volna gyereket és mekkora sokk érte, csak fizessen. Az egész történet tele volt szürreális és nyomasztó részletekkel.
Az egészségügynek vége. Nagyon betegnek vagy mindenre elszántnak kell lennie annak, aki szűkös anyagi forrásai miatt kénytelen igénybe venni az ingyenes egészségügyet. Mert meghalhat, akkor is, ha egy természetes okból eredő gondja van, ami egyébként orvosolható lenne. A nő majdnem elvérzett az egyik gyógyszer mellékhatásaként.
Kész, vége. Aki szegény mint a fejlődő országokban semmiféle ellátást nem fog kapni. Ne is reménykedjen.

Drbubo2 2014.06.25. 21:04:53

@trolltartó: Konkrét ügyben a panaszok és az előzmény mégoly korrekt felsorolása nem ad teljes képet. Fizikális vizsgálat és kikérdezés nélkül nem mernék véleményt mondani. "Csak egy fiatal rezidens nézte meg..." - a szavaidból ítélve pedig tehát eleve feltételezed hogy egy rezidens nem kompetens betegellátási kérdésekben. Ez nem jó megközelítés.

CPR 2014.06.25. 21:10:20

@trolltartó: Nagyon okos vérnyomásmérőd lehet, mert a sima vérnyomásmérő csak vérnyomást és pulzust mér. Tudod egyáltalán mik azok a szívritmuszavarok?

Drbubo2 2014.06.25. 21:14:30

@mig54: sejtettem hogy előkerül valaki, aki előadja az "erreesküdöttfel", "senkinemtartottpisztolytahomlokának" és az "ellehetmenni" mantrát... :D
Ezek után az szokott jönni hogy megpróbál kioktatni és megmondja szerinte mi a dolgom.
Tipikus hozzáállás egy bizonyos arrogáns réteg részéről. Ezek után bámulatosan gyorsan kívül szokta találni magát az ajtón. ;-)

zellerlevél 2014.06.25. 21:21:32

@Drbubo2:

(A kötelező továbbképzést minden szakmában mindenkinek saját magának kell finanszíroznia. Könyvelőnek, adótanácsadónak, tanárnak, jogásznak, minden más szakmának is.)

yomsisi 2014.06.25. 21:59:17

@mig54: Igen. Csakhogy ameddig a mentő kivonulása még egy külföldi esetében is ingyenes, ne várjunk semmit.

she_wolf 2014.06.25. 22:05:25

@CPR: Gondolom digitális vérnyomásmérőről van szó, amelyik néha hülyén pittyeg, és van, aki ebből téves következtetést von le.

csakmotyogok 2014.06.25. 22:05:43

@zellerlevél: A tanároknak nagyon sokái,a közelmúltig az állam finanszírozta. A dokiknak kell a legtöbbet évente százezreket.

she_wolf 2014.06.25. 22:09:41

@zellerlevél: Ez így igaz, de ha egy vállalkozásban rosszul könyvelnek, akkor bünti van, és a könyvelőn csattan úgyis az ostor, meg legfeljebb kirúgják, és alkalmaznak helyette jobb szakembert. Egy orvosnál kicsit más a végkifejlet.

trolltartó 2014.06.25. 22:10:52

@CPR: omron m6 comfort. Nézd meg a leírását, képes bizonyos ritmuszavarokat jelezni.

@Drbubo2: feltételezem, hogy a rezidens nem szakorvos. Utólag, neurológussal (interneten, tehát nem vizsgálat keretében) megtárgyalva az esetet... no comment kategória. Egy TIA nem hagy maga után olyan nyomot (első után a kórházi ideggyógyász mondta), amit pusztán külső (pl. reflex) vizsgálattal fel lehet fedezni. A mostani után interneten megkeresett orvos meg kiakadt, hogy miért nem küldtek tovább MRI/MRA vizsgálatra...

trolltartó 2014.06.25. 22:13:10

@mig54: nem "néha pittyeg", én is érzem, hogy néha ki- kimarad egy-egy dobbanás olyankor. Máskor meg olyan érzés, mintha a szív alsó és felső fele külön életet élnének. Ez utóbbit nem tudom, minek nevezik, de a mérő ezt nem jelzi.

she_wolf 2014.06.25. 22:21:31

@Drbubo2: Most mér'? Nem ez szokott lenni? A hülyéje, miért tanult orvosnak mikor egy CNC marós jóval többet megkereshet, és nem függ tőle emberélet.
Mondom: az említett kérdésektől hányok:( Akkor szoktak előkerülni, mikor a százezredik magyarázó hozzászólásból sem érti meg valaki, hogy mi a pálya, és hogy mennyi az annyi. És ha az eü.-sök béréről van szó, akkor jön az aduász: a HP! Mármint a hálapénz. Erre szoktam én azt mondani, hogy HP (mármint nem hálapénz, hanem valami egészen más:D) aki hivatkozik rá:P

she_wolf 2014.06.25. 22:28:45

@trolltartó: Elnézésedet kérem, ha rosszul értelmeztem valamit. Nagyon sokan megrémülnek, ha kótyagosan pittyeg, és nem szabályos időközönként jelenik meg rajta a szívecske. Többek között ezért is van nekem a digitális mellett hagyományos, higanyos vérnyomásmérőm:)
(hiányzik rotoxis (is))

trolltartó 2014.06.25. 22:49:12

@mig54: mondjuk a mérőmben én sem bízom, de már kétszer összemértük a háziorvoséval és minimális volt az eltérés. Viszont a ritmuszavart azt eddig csak olyankor jelezte, amikor éreztem is, hogy valami nincs rendben. Sajnos a legtöbb ilyen esetben a mérő nincs kéznél.
(ehhh... ma úgy felhúzott az a doki, hogy még mindig lila a fejem és tisztára olyan érzés, mintha nagyon magas lenne a vérnyomásom, pedig nem az, ha hihetek az omronnak)

Drbubo2 2014.06.25. 22:50:13

@trolltartó: hát...a nagykönyv szerint sok mindennek máshogy kellene mennie mint ahogy történik... :-(

Drbubo2 2014.06.25. 23:00:44

@mig54: de, ez szokott lenni ;-)
De még tudom fokozni: néha eljön az a helyzet, amikor benyögik hogy "az én TB-mből fizetik magát, kutya (!) kötelessége ezt és ezt beadni nekem"... :D

trolltartó 2014.06.25. 23:00:48

@Drbubo2: hát az enyhe kifejezés. Ma, miközben vártam a khm... orvosra, beesett egy még nálam is ingerültebb úriember és elpanaszolta, hogy februárban mára kapott időpontot a Honvéd kórházba a diabetológiára, meg még két orvoshoz, bement, üldögélt pár órát, majd közölték, hogy ma nincs orvos, majd ősszel...
Csak halkan küldtem a kurvaanyjába azt a csürhét, akik ezt megcsinálták... Bezzeg a stadionépítés, az nagyon megy. Meg a három éve felújított főútvonalak újraaszfaltozása, mert a régi szabályosan elfolyt a harmincvalahány fokban. :(

she_wolf 2014.06.25. 23:27:22

@Drbubo2: Basszus! A tééjbééj lemaradt:( Igen....

she_wolf 2014.06.25. 23:32:14

@trolltartó: Van nekem egy csuklóra biggyeszthető digitálisom, az mindig nálam van a tatyómban sose lehet tudni jeligével. Egy kedves kommentelőtársunktól pedig kaptam egy higanyosat (nem tudom neki eléggé megköszönni), ha nagyon nagyot nézek a digitális eredményén, akkor azzal szoktam ellenőrizni. A fülemnek jobban hiszek:)

she_wolf 2014.06.25. 23:36:59

@trolltartó: Ilyenkor betegjogi képviselő és panaszáradat a főmuftinak, lehetőleg tértivevényes levélben.
Ha újrakezdhetném az életemet útépítő mérnök lennék:P Vagy építési vállalkozó. Nekünk csak egy házikónk van, na ahogy azt elrajzolta a néni, az nem mindennapos, de inkább hagyjuk.....

she_wolf 2014.06.25. 23:43:31

@trolltartó: Bocs, ez lemaradt: minimális eltérés mindig lesz, a sajátoddal szinte sose mérsz kétszer egyformát, mert a vérnyomás sok dolog függvénye, nem állandó. Az egészséges felnőtt 120/80 Hgmm-es vérnyomása és a 72-es pulzusa -úgy tudom- számított érték. Rendszeresen mérem a vérnyomásomat, és csak egy bizonyos tartományon belül mozog (mostanában inkább alacsony), és ahogy emlékszem, életemben talán kétszer mértem az etalont:)

trolltartó 2014.06.26. 00:28:10

@mig54: azt nem is várom, hogy egyforma legyen, mivel nincs is olyan, hogy vérnyomás. Minden szivdobbanásnál más és más, csak az adott idő alatt mérhető, közelítő átlagot adják meg ezek a gépek.
A gond akkor van, mint nálam, ha két mérő van és az egyik szerint 120/90, a másik szerint meg 160/90. Utóbbi nem kifejezetten baráti, ha valós.
Az automatáknál pontosabb a Korotkov(???) módszer, amit pl. a higanyosnál használnak (nem tudom, te ezt csinálod-e vagy a pulzus eltűnését, ismételt megjelenését figyeled), de ez sem tökéletes, végül van az invazív, mikor egy kis szondát vezetnek azt hiszem, az artériába. Na ez utóbbi pontos, csak kicsit veszélyes művelet. :)

she_wolf 2014.06.26. 02:14:35

@trolltartó: Én hallgatózom, mert ilyen kíváncsi vagyok:) Őszintén szólva utána kellett néznem hogy miről írsz, mert tájékozottabb vagy mint én:) Ezer évvel ezelőtt csak megmutatták hogy kell végezni egy vérnyomásmérést, mire kell figyelni, mikor fogok garantáltan hibás értéket mérni.
(megint egy érv amellett, hogy miért olvasom ezt a blogot)

A 160/90-től nekem is a tarkómra szaladna a szemöldököm, bár volt időszak, mikor ez és az ehhez nagyon közeli értékek (inkább felfelé) voltak a mindennaposak:( Most zabosnak kell lennem, ha egy etalont akarok hozni. Ja, meg a rendelőben mindig kóser a dolog, mert ún. "fehérköpenyes" vérnyomásom van:)
Annyira viszont nem vagyok kíváncsi a vérnyomásomra, hogy ilyen invazív műveletnek vessem alá magam:)

hüpike 2014.06.26. 05:29:54

@mig54: ha nem magyarázkódnak, akkor az a látszat, hogy a panasznak helye van. Azt hiszem én inkább lennék magyarázkodó, és megvédeném a munkatársaim döntését, ha az helyes volt.
Lehet, hogy sokszor volt már téma az ágyszámcsökkentés, meg hasonlók, de aki egészségüggyel évente egyszer ha találkozik, nem jegyzi meg a problémákat. Igenis mantrázni kellene, hogy ne a dolgozókra mutogassanak baj esetén, hanem a probléma okozóját/okát.
Eü-ben nem lesz nagy sztrájk, mert annál elhivatottabbak a dolgozók. A vezetőké lenne a főszerep, de az ő anyagi biztonságuk stabilabb, és pihentebbek annál, hogy holmi kis orvoskák-nővérkék helyzetét valóban meg akarják oldani. A személyzet többi részének meg: el lehet menni. :(

she_wolf 2014.06.26. 09:20:09

@hüpike: Az eü.-ben nem az elhivatottság miatt nem lesz nagy sztrájk, hanem azért, mert nem szüntethetik be a munkát. Mint ahogy pl. a tűzoltók sem. Aki pedig sztrájk alatt dolgozik, az ugyebár sztrájktörő.
Az, hogy egy kórházigazgató megvédi a beosztott dolgozókat nyilvánvaló, hiszen akkor nem attól óbégatna a társadalom, hogy mert az orvosoknak/nővéreknek mindent szabad, úgyis megússzák.
Ez - gondolom - kitűnik ebből a blogból is. A "szakszervezet" szónak manapság már-már pejoratív értelme van, pedig szerintem egy jó(!) szakszervezet hathatósan tudna lépni. Persze lehet, hogy ezt csak én gondolom így, naívan:(

zunuke 2014.06.26. 11:00:07

@Drbubo2: " A fenti vitaindító cikkel mélységében nem foglalkoznék mert releváns információval sem mi,sem a cikk írója nem rendelkezik..."

A három esetből kettőt láttam a híradóban.Személyesen a hozzátartozó mesélte el,hogy min mentek keresztül,míg valamelyik kórház hajlandó volt felvenni a beteget.Tehát nagyjából azért mégis csak van lényeges információ az eseteket illetően.
Egyébként teljesen felesleges az apró részleteket is ismerni,lényeg az,hogy az egyik esetnél hajszál híján múlt,hogy a hölgy nem halt meg,mert az utolsó pillanatokban sikerült osztályra juttatni,a mentős orvosnak köszönhetően.

hüpike 2014.06.26. 11:14:44

@mig54: ha nem lennének elhivatottak a dolgozók, egy kis influenza esetén működésképtelenné tehetnék az egységet. De nem teszik.
A megvédést nem pl műhibára értem, hanem a fnti esetre. Kapnak így a "kórházak" vagyis az éppen akkor ott dolgozók hideget-meleget, de nem áll ki senki a nagy nyilvánosság elé, hogy miért is nem volt szabad kapacitás. És nem, sajnos nem nyilvánvaló hogy nem rosszakaratból tették, mert a poszt ezt sugallja. A híradót nem láttam, bocsi.
A szakszervezet, vagy a közalkalmazotti tanács van, mert kötelező. Hatása: 0. :(
Az alkalmazottak meg félnek háborogni, mert kell a fizetés.
Nagyot tévedek?

zunuke 2014.06.26. 11:19:32

@mig54: "Az egészségügyi dolgozó tüntetés helyett inkább családi életet próbál élni és pihen"

-Jó,akkor pihenjenek és várják,hogy a jelenlegi kormány felfigyel az eü-ben uralkodó áldatlan állapotokra,a szégyenletes fizetésekre,és még lehetne sorolni.

"Hányan vonuljanak ki? Az a maroknyi,akik éppen szabadságon vannak?"

-Mindenki vonuljon ki aki érintett,ha szabadságon van,ha éppen dolgozik.Másként nem fog menni ezt elhiheted.Ha hallgatnak tovább,és tisztelet a kivételnek a betegeken verik el a port,azzal egy forinttal sem fog emelkedni a fizetésük,a kórházakban nem hogy gyógyszer,meg kötszer,meg ágynemű de szó szerint semmi nem lesz.Viszont annál több felesleges haláleset a hiányok miatt.

"Devizahitelesek? Nota bene: Ott pénzről van szó.

-Miért itt nem? Minden probléma a pénzelvonások,és a pénzhiány miatt van.Hát' nem ezért mentek el az orvosok,és az ápolók?? Nem a pénz miatt nincs a kórházakban se gyógyszer,se kötszer,se ágynemű,létfontosságú műszerek?? Nem a pénz miatt nincs elegendő számú mentőkocsi?? Dehogynem.Minden a pénz körül forog,és éppen ezért kéne,hogy a kezükbe vegyék ezt a problémát és ha kell tömegesen vonuljanak az utcára,lássa ország-világ mi folyik itt ebben az országban.

Drbubo2 2014.06.26. 12:53:49

@zunuke: a Híradóban, mi? És személyesen a hozzátartozó mesélte el?
Ezek tényleg releváns információkat hordoznak az eset egészét illetően...

És a mentőorvos is nyilatkozott? Részletezte a beteg vitális paramétereit? Elmondta részletesen mi történt? Nyilván nem. És nem is teheti. Ez a baj az összes ilyen vitaindító bloggal: van egy állítás, melynek a valóságtartalmát csak az egyik fél szájából tudjuk VALAMENNYIRE megsaccolni. Ami talán tükrözi a valóságot, de lehet hogy nem. Könyörgöm, melyik hozzátartozó ne lenne feldúlva egy ilyen történet láttán, hallatán?
Én is fel lennék ha hozzátartozómról lenne szó! És ez teljesen természetes. Akár így is történhetett a dolog. De lehet hogy nem pontosan úgy...

Utána aztán mindenki hozzátesz itt a kulturáltságától és vérmérsékletétől függően egy csomó dolgot pro és kontra.

A másik: magyarázza meg nekem valaki, mit jelent a "hajszál híján" vagy "az utolsó pillanatban"? Mert itt nehezen tudom értelmezni. Egy intubált, lélegeztetett - vélhetően kezdetben instabil állapotban levő betegről lehetett szó, akit aztán stabilizáltak és nagy nehezen intenzív osztályos körülmények közé juttattak. Gondoljuk, mert pontos infóval nem rendelkezünk (lásd fent). Mi itt az utolsó pillanat?
Mert számomra például az, amikor valakit megcsíp egy darázs, gégéödémája van és gégemetszést kell rajta végrehajtanom. Na, ez utolsó pillanat.
Vagy ha kamrafibrillációja van és kiütöm defibrillátorral. Ez is utolsó pillanat. 1 perc késlekedés is végzetes lehet.

Lehet hogy a fentiek leírása szőrözésnek tűnik de kicsit unom már a média szóhasználatát, hangulatkeltését, dramatizálását. Mielőtt valaki félreértene nem a helyzetre, hanem a szóhasználatra értem. Az eset valóban felháborító, valamit tenni kellene sürgősen hogy ilyen ne fordulhasson elő, a hozzátartozónak kitartást, a betegnek pedig minél előbbi gyógyulást kívánok!

CPR 2014.06.26. 19:44:40

@trolltartó: Utánanéztem a típusnak. Hát az a pittyegő kis jel mindenre jó csak a szívritmuszavar diagnosztizálása nem. Arra csak a 12 elvezetése EKG és a szív UH alkalmas.

zunuke 2014.06.26. 19:50:34

@Drbubo2: Igen, az eszméletlen beteg lánya mesélte el a történteket, es külön megkoszonte a mentősök, és az orvos lelkiismeretes hozzaallasat, hogy minden erejüket megfeszíve próbálták életben tartani a beteget, míg végre valamelyik kórház fogadja. Igen, indulatos volt, , főleg amikor azt emlitette, hogy annyi fáradságot sem vettek, hogy legalább egy szakorvos le menjen meg nézni a beteget.

trolltartó 2014.06.26. 21:54:41

@CPR: nem tudom mit néztél, mert nem pittyeg. Jelzi, ha ritmuszavart érzékelt és nálam jelzett is. És tényleg akkor, mikor én is éreztem, hogy valami nem jó.
Mostanában egyre gyakrabban érzem, de csak ritkán van kéznél a mérő. Ráadásul szerencsére annyira rövid ideig szokott általában tartani, hogy viszonylag nehéz a vérnyomásmérővel elkapni.
Kb. a kimaradó vagy extra dobbanásokat tudja érzékelni, ha jól sejtem.

trolltartó 2014.06.26. 21:57:39

@CPR: úgy egyébként neked mi közöd az egészségügyhöz? Tanulsz, orvos vagy, egyéb, egészségügyi dolgozó?

trolltartó 2014.06.26. 21:59:27

@CPR: franc ebbe a szerkesztő funkcióval nem rendelkező komment rendszerbe! :(
Na, szóval az előző kérdéssel csak azt szerettem volna megtudni, hogy egyik-másik hozzászólásodból úgy tűnik, mintha orvos lennél, de ha így van, ezt jó lenne, ha jeleznéd. Ahogy azt is, ha nem rendelkezel orvosi végzettséggel, mert ilyen témában azért nem árt legalább sejteni, hogy kivel/mivel beszélgetünk. ;)

she_wolf 2014.06.26. 23:54:37

@hüpike:
"Kapnak így a "kórházak" vagyis az éppen akkor ott dolgozók hideget-meleget, de nem áll ki senki a nagy nyilvánosság elé, hogy miért is nem volt szabad kapacitás."

Ilyen alapon indíthatnának egy új csatornát mondjuk Eü.1 címmel, mert bővel lehetne mit magyarázni/megmagyarázni. A média egy szemét kurva. Persze, a nézettség kell, meg az is, hogy legalább 2 napig rugózhasson valamin az "álompógár". Vagy ki lehetne tenni képújság 2.0-val a Praxis blogot, a helyzet ugyanez lenne. Mondom ezt úgy, hogy alaphelyzetben nem vagyok pesszimista.

A poszthoz:

"Három kórházban nincs hely? Három kórházban vagy műszaki meghibásodás, vagy helyhiány, vagy idézem-aktuálisan nem tudja a beteget fogadni? Ne már."

De már! Hihetetlen? Magyarországon sajnos nem. Tessenek még jobban összevonni kórházakat! Tessenek jelentősen bővített létszámmal dolgozni (hiszen a megszűnő kórházakban valakik ellátták a napi teendőket). Csakhogy egy kórháznak van költségvetése, amiből nem tudja a "szaporulatot" fenntartani. Merthogy nem kap arányosan többet erre a célra.
(A végtelenségig lehetne folytatni, hogy mi miatt impotens a magyar eü. annak ellenére, hogy a szakembergárda tudása és tevékenysége még mindig nagyon jónak mondható.)
Így lehet(ne) megadni a kegyelemdöfést a magyar egészségügynek.
Az említett riportokat nem láttam, csak elképzelni tudom, annak alapján pedig amit tapasztaltam egy-két alkalommal, hogy milyen a "felkészítés" egy ilyen riportra.....már a kérdést is csak ritkán hiszem el:(

Hogy a poszt mit sugall: neked ezt, nekem azt. Szerintem maradjunk egyben. Csak tudnám, hogy mi köze ennek az egésznek Győrfi Pál hajhiányához:o Minősítgetünk, minősítgetünk?

she_wolf 2014.06.27. 00:26:58

@zunuke:
"-Jó,akkor pihenjenek és várják,hogy a jelenlegi kormány felfigyel az eü-ben uralkodó áldatlan állapotokra,a szégyenletes fizetésekre,és még lehetne sorolni."

Hidd el, a jelenlegi (és nem győzöm hangsúlyozni, hogy a MINDENKORI!) kormány pöpecül tudja, hogy milyen a magyar egészségügy. Ezerszer jobban, mint te vagy én. Csak éppen ívesen szarik rá. A mindenkori kormányok zabigyereke az eü. ami majd eltelgődik száraz kenyéren és vizen.

"-Mindenki vonuljon ki aki érintett,ha szabadságon van,ha éppen dolgozik."

Ha éppen dolgozik NEM! vonulhat. Vagy ezt hogy képzelted? Felhívod a mentőket/ügyeletet mert egy szerettednek sürgősen orvosra van szüksége, különben meghalhat, mire az automata közli veled, hogy: "Sajnáljuk, de az összes egészségügyi dolgozó "vonul" így nem áll módunkban segítséget nyújtani. Kérjük ismételje meg hívását 22.00 óra után. Hívását rögzítettük."

Pénz. Persze,hogy az mindent az mozgat. De azért van némi különbség egy intézmény finanszírozása, és egy lakossági hitelfolyósítás között. (Gondolom én nagy naívan, mert nem vagyok pénzügyi szakember.)
Ugyanis ha a deviza alapú hitelt megszívja az adós és kitör a nagy parasztgyalázat, akkor annak nemzetközi visszhangja van, és a látszatra mindig olyan kínosan ügyelni akaró nagyvezíreket jól megirgumburgumozzák külföldön. Hát milyen szégyen az már!?
De ha a jó Marika nénit megüti a guta miközben a híradóban a devizahitelesek kálváriáját nézi és mentő csak 3 óra múlva jön, akkor abban mi a pláne? Hol van a sajtó, a felháborodás, és a mentősök létszámhiányáért felelős "álomtitkár" letolása? Hát itt, a Praxison:(
Szóval van különbség pénz és pénz között. Szerintem.

she_wolf 2014.06.27. 00:30:32

@mig54:
Jav.: "egyben" helyett: ennyiben (akart volna lenni).
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása