Magára hagyták a haldokló családanyát
Ilyen orvosi szaktudás mellett ami ebben az országban van,egy beteg nincs biztonságban.
Tisztelt Praxisblog
Sajnos megint itt van egy eset-a sok közül-ami az Esztergomi kórházban történt egy négy gyerekes családanyával, akinek még nagyon sok dolga lett volna ezen a földön,többek közt a gyerekeit felnevelni. Sajnos megint hazaküldtek egy beteget,akinek még egy "laikus" szerint is infarktusos tünetei voltak,és érdekes mód ez egy egészségügyi dolgozónak sem jutott az eszébe,az állítólagos vizsgálatok közben.
Sajnos egy infarktusos beteget,megint órákig várakoztattak,így percről percre romlott a túlélési esélye,majd hazaküldték. Sajnos az őt vizsgáló orvos mind aki jól végezte a dolgát,a műszak befejeztével hazament,otthagyva egy akkor már gyakorlatilag haldokló asszonyt a váróban. Sajnos ez az asszony másnap,vagy még aznap (?) meghalt.
Mint kiderült nem ez az egyetlen eset a fent említett kórházban,ami már a rendőrségnek is kezd gyanússá válni,és nyomozás indult az érintett osztály ellen. A dolog érdekessége,hogy a már halott asszonyt még aznap boncolni akarták,de a rendőrség közbelépett.Vajon miért siettek ennyire?? Feltételezem az egyértelmű nyomokat szerették volna eltüntetni,és a botrányt elkerülni,ami most vár rájuk.Nagyon remélem,hogy a nyomozás kellőképpen befogja tudni bizonyítani,hogy ha ezt az asszonyt kellő ellátásban részesítették volna,akkor még ma is élne,és a gyerekeivel lehetne.
Sajnos kezd bebizonyosodni az a tény,hogy az "itt ragadt" orvosok java része egy nem alkalmas az orvosi pályára,és ha tízszer ennyit keresnének,ha a legmodernebb orvosi felszerelés közt válogathatnának,ha nem kéne másik kettő helyett dolgozniuk,akkor is ugyanilyen tudatlan,nem törődöm balfékek lennének,a hasonlóan működő orvosi asszisztencia,és nővérekkel együtt.
Lehet ezen vitatkozni,lehet köpködni arra aki a véleményét megmeri mondani,lehet lehülyézni azt akinek nincs orvosi végzettsége,de a tényeken ez semmit nem változtat .Ilyen orvosi szaktudás mellett ami ebben az országban van,egy beteg nincs biztonságban. Persze vannak kivételek,de az egy országnak nagyon kevés.
T. K.G.
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
IP gyűjtögető 2014.06.04. 08:18:57
TrishtanAG · tudfan.blog.hu 2014.06.04. 09:25:53
Nem baj, hogy lassan csődbe mennek a kórházak, de legalább lesz hol rúgni a bőrt...
she_wolf 2014.06.04. 12:40:14
Egy jóval korábbi poszt kapcsán megjegyeztem, hogy Esztergomban nagy baj van, jóval több, mint amennyi "belekalkulálható" lenne:(
she_wolf 2014.06.04. 12:51:45
"Sajnos kezd bebizonyosodni az a tény,hogy az "itt ragadt" orvosok java része egy nem alkalmas az orvosi pályára,és ha tízszer ennyit keresnének,ha a legmodernebb orvosi felszerelés közt válogathatnának,ha nem kéne másik kettő helyett dolgozniuk,akkor is ugyanilyen tudatlan,nem törődöm balfékek lennének,a hasonlóan működő orvosi asszisztencia,és nővérekkel együtt."
Erre gondolsz? Az én véleményem az, hogy az emberhiányt megszüntetve és az elavult felszerelést (mentőautótól a catgut-ig) kiiktatva, modernizálva feljavítva jóval beljebb lennénk. Talán naív vagyok, de hiszem, hogy ha nem a hálapénztől függene a jövedelmük és ha a bizonyítható hibákat komolyabban szankcionálnák, akkor visszatérne a becsületük, és ezzel együtt az ellátás minősége is javulna.
Az orvosi egyetemi oktatásba mikor szóltak bele utoljára, és ki tette? Ezt tényleg, és őszintén kérdezem, mert nem tudom:(
szabidoki 2014.06.04. 19:01:51
@IP gyűjtögető: hm, lehet hogy igazad van, lehet hogy nem. Akárhogy is legyen, az itteni szájkaratén kívül mit tettél hogy javuljon a helyzet?
@mig54: a bizonyítható hibákat már most is komolyan szankcionálják, a legendákat-mondákat nem szokás büntetni. Persze nyilván van itt is olyan százalék, ahol tényleg hibázott valaki csak bizonyíthatatlan, de a többség simán csak nincs tisztában azzal, hogy az egészségügy veszélyes üzem, ahol semmire sincs garancia. Mondok egy példát - vastagbél-tükrözés során kilyukad a bél és a beteg elkezd vérezni a hasüregbe - ez sajnos része a műtéti kockázatnak, nem műhiba. Nem felismerni és kezeletlenül hagyni viszont műhiba. Ha felismerik és el kell távolítani valamennyi vastagbelet, akkor sem örül a beteg hogy túlélte, hanem rögtön megy a Fókuszba hogy neki kivették a vastagbelét a hentesek, pedig csak egy tükrözésre jött...
she_wolf 2014.06.04. 20:26:21
Ezoterikus Nemesköveknek alant:
Nem értem. 210/110-es vérnyomás, és 10 éve nem járt háziorvosnál? Ilyenkor "alapból" meg kell mondani a háziorvosnak, hogy mit tegyen? Tehát a háziorvos rendreutasítása zsigerből megy, a 64 éves, egyéb súlyos betegségektől szenvedő beteg rendszeres kontrollra járása nem? Mindegy, lett EKG és ha jól tévedek, más is lesz, nem csak ez:(
Kovács Nóra Anna 2014.06.04. 20:31:53
".. rendőrségi vizsgálat révén végig lehet követni, hogy alakul ..."
Aztán majd lezárják azzal, hogy minden a legnagyobb rendben volt. Ez így szokás hazánkban.
szabidoki 2014.06.04. 20:48:21
she_wolf 2014.06.04. 20:54:17
Fromthedeep 2014.06.05. 01:09:02
Istóczy Győző · http://kuruc.info 2014.06.05. 02:00:41
Azt is remélem, hogy a kórháznak ad igazat a bíróság, és végül ezt a hiéna szennyblogot be kell zárni (a hasonszőrű Munkahelyi Terrorral együtt).
NickMickRickDick 2014.06.05. 05:12:35
NemNick 2014.06.05. 06:24:09
Csak egy kérdés: akkor mit keresel itt? Két bőrkabátos telefonfülke pisztolyt nyoma fejedhez, hogy itt rontsd a levegőt?
Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.06.05. 07:44:59
"hm, lehet hogy igazad van, lehet hogy nem. Akárhogy is legyen, az itteni szájkaratén kívül mit tettél hogy javuljon a helyzet?"
Az általad megszólított kommentelő egy egyszerű beteg, ő nem sokat tud tenni. Te orvos vagy, neked sokkal jobbak a lehetőségeid. Látom a kommentedből, a felelősség áthárítása a dolgokba beleszólni nem tudó betegre már könnyen megy neked.
Na de TE MIT TETTÉL, hogy javuljon a helyzet?
Felléptél az orvosi kamarában a betegekre való tisztességes odafigyelés érdekében? Orvosként neked több szavad van, mint egy betegnek.
Feljelentettél már olyan kollégát, akiről tudtad, hogy nem lelkiismeretesen lát el egyes betegeket? A te szakvéleményedre jobban adnak, mint egy betegére.
Tettél már bejelentést a hatóságokhoz, amikor azt láttad, hogy egy beteget nem kellően láttak el? Neked inkább elhiszik, mint egy laikus betegnek.
Fordultál már a parlamenti képviselődhöz, a mindenféle orvosi szervezetekhez, etikai bizottságokhoz, hogy szigorúbban ítéljék el a nem etikusan dolgozó orvosokat? A te szavad többet nyom a latban, mint egy egyszerű polgáré, mert jobban belelátsz az egászságügy működésébe.
Tanácsoltad már betegnek, hogy forduljon betegjogi képviselőhöz vagy bírósághoz, amiért nem látták el rendesen?
Ha a fentiekre nem tudsz igennel válaszolni, akkor semmi erkölcsi alapod nincs a betegre hárítani a felelősséget - persze egyébként sincs.
szabidoki 2014.06.05. 08:17:23
Egyébként nagy hazugság az, hogy egy "egyszerű beteg nem tud semmit se csinálni", inkább az az igaz, hogy lusta megmozdulni és lapít mint sz@r a fűben - aztán rátalál a praccisblogra és elkezdni itten megmondani a frankót... Aki elégedetlen, mindenki írjon egy levelet az országgyűlési képviselőjének (ja hogy először ki kell találni hogy ki is az), hogy elégedetlen az egészségügy jelenlegi helyzetével, csináljon valamit a tisztelt képviselő úr/hölgy vagy különben legközelebb nem rá és pártjára szavaznak hanem másra. Amúgy e-mailt is lehet küldeni. Sőt. Facebook mozgalmat is lehet indítani - ha elég ember csatlakozik, felfigyelnek rá.
Bár ahogy látom a választási eredményekből az ország kétharmada elégedett Viktor király országlásával, a praccison csak egy törpe minoritás elégedetlenkedik - a logikus következtetés az, hogy aki itt cirkuszol az mind komcsi :D
Ja, hogy a kérdésedre is válaszoljak, több olyan alkalom is volt, amikor a munkahelyi vezető felé jeleztem, hogy problémás esetek vannak - a hatóságokat értesíteni az ő dolga, nem az enyém...
Komojtalan 2014.06.05. 09:15:43
Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.06.05. 09:34:17
"hogy a fent említett kommentelő beteg-e vagy sem, azt nem tudom, de te láthatóan az vagy :D"
Távdiagnózis, te idióta? :D
Na de egy szót sem válaszoltál arra, TE MIT TETTÉL. Persze ez is válasz, semmit nem tettél, csak nyomod a hülye dumádat, te bélféreg.
Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.06.05. 09:35:54
"vagy csak el kellene kezdenetek tisztességgel, becsülettel dolgozni."
Azt nem fogja tenni, inkább itt osztja az észt arról, hogy ki a beteg (leginkább ő a beteg), és hárítja a felelősséget. Ez sokkal könnyebb, mint tisztességgel, becsülettel dolgozni.
Muad\\\'Dib 2014.06.05. 09:59:44
A pénzügyi helyzet pedig nem lehet kifogás a rossz munkavégzésre. Aki orvos/nővér létére ezzel a baromsággal jön, annak "kívánom", hogy mikor leég a lakása az utcán kedélyesen kávézgató tűzoltóval találkozzon, aki közli, hogy annyira kevés a bére, hogy semmi kedve ingyen kapkodni...
Fekete Pestis 2014.06.05. 10:04:38
bocs, ez a megjegyzés egy csúsztatás részedröl. Általánosságban persze hogy igazad van, a jelen eset azonban legalábbis eléggé "véleményes".
Nem értek az e.ü-höz, de olyan helyen dolgozok, ahol a folyamatoknak és azok szabályozásának nagy szerepe van. Nyilván ha lett volna infarktus GYANUJÁRA vonatkozó protokol, akkor ez nem biztos, h. megtörténik.
Hogy nem beszélek akkora hülyeséget, a dán példa is bizonyítja. Amikor feleségem Dániában szült, és adódott egy kis komplikáció, érdemes volt megnézni, mi történt. Elöször a szülésznö hívta a kollegáját, aztán a fönöküket. Amikor a fönök sem tudta megooldani, hivták az ügyeletes orvost. Amikor az sem tudta megoldani, hívták a müszakvezetö föorvost. Végül vagy 6 tagú team volt ott [ahol normál esetben egy is elég lett volna].
Nyilvan nem azért, mert féltek a felelösséget vállalni [ a Ny-Eu kultúrában mindenki vállalja a dolgaiért a felelössséget], hanem mert a protokoll ezt írja elö. És azért írja elö, mert a "kolektív bölcsességre alapoznak".
Ha ilyen nincs M.o-n az baj. Ha meg van, de a jelen esetben nem alkalmazták, akkor az a baj.
[Ja igen. Remélem annyi kártérítést fizet a korház, amennyiböl a 4 gyerek felnevelhetö gond nélkül.]
she_wolf 2014.06.05. 10:31:20
A szervezetlenség és a pazarlás magasiskolája amit a hazai egészségügy művel. Nem általánosságban a benne dolgozókról beszélek mert azok javarészt gyalogáldozatok, hanem azokról, akik ezt a helyzetet teremtették. És ölbetett kézzel figyelik "munkájuk" eredményét.
Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.06.05. 10:34:16
"ez a megjegyzés egy csúsztatás részedröl"
Szabidokika próbálkozik, pedig itt nincs is tétje a dolognak. De azért próbál oltani. Elég tisztességtelen dolog összemosni a minden odafigyelés ellenére elkerülhetetlenül előforduló haláleseteket az orvosi nemtörődömség okozta halállal. Azzal, hogy az előbbit hangoztatja, a második csoportot is bele próbálja suvasztani az elsőbe.
@szabidoki:
"Mi kellene ahhoz hogy elhidd, hogy anélkül is halnak meg emberek hogy az orvosok hibáztak volna?"
Mi kellene ahhoz hogy elhidd, hogy úgy is halnak meg emberek hogy az orvosok hibáztak?
@Muad\\\'Dib:
"a drága balfas* kollégák azt gondolják a szakmai szolidaritásnak, hogy egyértelműen hazug szakvéleményeket állítanak ki folyamatosan a bírósági ügyekben."
Kéz kezet mos. Legközelebb majd a másik kolléga mossa ki őt a szarból.
"A szakértők fölé pedig egy igen komoly, valódi jogokkal rendelkező felügyelő testületet kell helyezni"
Az a kérdés, mi szavatolja a felügyelő testület pártatlanságát. Hiszen az is orvosokból kell álljon, és akkor máris ott van a szakmai "szolidaritás".
neduddki21 2014.06.05. 10:36:43
she_wolf 2014.06.05. 10:37:18
"A pénzügyi helyzet pedig nem lehet kifogás a rossz munkavégzésre. Aki orvos/nővér létére ezzel a baromsággal jön, annak "kívánom", hogy mikor leég a lakása az utcán kedélyesen kávézgató tűzoltóval találkozzon, aki közli, hogy annyira kevés a bére, hogy semmi kedve ingyen kapkodni..."
Ezzel annyiban nem értenék egyet, hogy a tűzoltó sem tud oltani, ha nincs víz, hab, por. Nem adhatsz olyan gyógyszert ami nincs, és a hibás diagnosztikai eszközt is legfeljebb csak leporolgathatod:(
csak néha benézek ha marhaságot látok 2014.06.05. 10:37:24
én elkezdenék aggódni a cikk írja helyett, ilyennel vádolni egy kórboncnokot, hát na, kell bátorság hozzá
Muad\\\'Dib 2014.06.05. 10:38:34
"...Az a kérdés, mi szavatolja a felügyelő testület pártatlanságát. Hiszen az is orvosokból kell álljon, és akkor máris ott van a szakmai "szolidaritás". "
Ez jó kérdés, és aligha fogom tudni megválaszolni, de biztos lehetne rá megoldást találni. Például, hogy csak olyan személy lehet a tagja, aki már nem praktizál, és vállalja, hogy nem is fog. Vagy esetleg szakértőket lehetne katonaorvosokból delegálni, akik sokkal komolyabb szankciókkal néznének szembe esetleges hamis vélemények kiállítása után, hiszen ők hadbíróság előtt felelnek.
De ezek csak fikciók, nem vagyok jogász, találják ki ők.
Muad\\\'Dib 2014.06.05. 10:39:41
Csakhogy az esetek többsége nem a gyógyszerhiány/diagnosztikai eszközök hiánya miatt következik be, hanem a nemtörődömség, hanyagság és inkompetencia miatt.
she_wolf 2014.06.05. 10:41:02
Muad\\\'Dib 2014.06.05. 10:41:42
OMFG!
De, képzeld, ha a kollégám mondjuk sikkasztaná a cég pénzét, vagy nemtörődömségből/kenőpénz hiánya miatt súlyos hibát vétene azonnal felnyomnám. Nálunk szerencsésebb országokban ez így TERMÉSZETES. Nem úgy, hogy jajj Gizike megint lenyúlt a raktárból egy pár százezres cuccot, de belefér...
Muad\\\'Dib 2014.06.05. 10:42:40
A feltételezésért? Mióta? Nem állított tényeket, bizonyosságokat.
she_wolf 2014.06.05. 10:47:56
Ezért említettem korábban azon szankciókat melyeket egy ilyen eset bizonyíthatósága esetén üdvös lenne alkalmazni.
Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.06.05. 10:57:51
"Egyébként is: vannak erre szakosodott intézmények, azoktól kell elvárni a problémák kivizsgálását, nem az orvos kollégájától."
Amelyek szintén orvos kollégákból állnak. :D Továbbá az "erre szakosodott intézmények" is kikérdezik az ottani kollégákat, akinek a te "etikád" szerint hallgatniuk kell.
De nem részletezem, mindenben egyetértek @Muad\\\'Dib: neked írt válaszával.
platelet 2014.06.05. 11:21:56
Komolyan, olvasom a posztot meg a kommenteket, és szinte sírok...
Muad\\\'Dib 2014.06.05. 11:25:48
Így van, felháborító, hogy valaki elvárja, hogy az egészségügyi dolgozó is felelősséget vállaljon a munkájáért. Hová jutna a világ, ha ugyanazok vonatkoznának rájuk, mint egy normális emberre.
she_wolf 2014.06.05. 11:29:56
platelet 2014.06.05. 11:30:04
Fekete Pestis 2014.06.05. 11:31:05
"hogy a fent említett kommentelő beteg-e vagy sem, azt nem tudom, de te láthatóan az vagy :D"
és még a bankárokat nevezik arrogánsnak és pénzsóvárnak ;)
platelet 2014.06.05. 11:31:32
Muad\\\'Dib 2014.06.05. 11:33:33
A többség annyit szeretne, hogy az egészségügyi dolgozó büntetőjogi felelőssége érvényesíthető legyen. Jelenleg ez igen kevéssé van így.
Fekete Pestis 2014.06.05. 11:35:34
jó, mondjuk ez jogos.
nade vannak-e a folyamatok szabályozva - á-tól cettig ? [Milyen esetben mit kell csinálni - folyamatábrával, stb].
És ha nincsenek, akkor miért nincsenek?
És ha vannak, akkor jelen esetben betartották-e a policy-t? (Vagy a policy lefedte-e ezt az esetet megfelelöképpen?)
Mondjuk az erre adott válaszokkal már elindulhat egy érdemi vita.
Minxdenkinek jobb lenne - az orvost kevesebb felelössség terhelné, a teendök egyértelmüek és auditálhatók lennének, valamint utólag a vétkeseket jobban elö lehetne venni - hiszen a Szent Szabályzat ellen vétettek ;)
[mindezt azért kérdem, mert erre az iparágra nics rálátásom. ]
Fekete Pestis 2014.06.05. 11:37:22
mondom, ha lenne policy, akkor az elfogultságnak és az átfütöttségnek a méregfogát kihúznánk - megtette-e amit a szabályzat kíván (igen/nem), illetve a szabályzat megfelelo volt-e (igen/nem)
neduddki21 2014.06.05. 11:39:30
platelet 2014.06.05. 11:39:36
she_wolf 2014.06.05. 11:41:58
A bajt ott sejtem, hogy sokan azt akarják, hogy egy egészségügyi dolgozó hibája egyetemlegesen legyen felróható minden eü.-snek. Legalábbis mást sem olvasni, mint azt, hogy orvosOK, nővérEK, csupa-csupa általánosítás + az eü.-sbe belemagyarázni akarás, miszerint Istent játszik. Pedig ezt hovatovább kikéri magának.
Minden eset egyedi, az elbírálásának is annak kellene lennie. Csak egyetlen dolog legyen azonos, a következetes elmarasztalás, ha vétett valaki a törvény ellen. Én csak ennyit szeretnék, és ezzel elégedett is lennék.
Muad\\\'Dib 2014.06.05. 11:43:58
A hozzáállás és a kenőpénz nélkül teljes érdektelenség mutatása nem a rendszer hibája, hanem jellembeli szánalmasság. Mint említettem, ha ég a házad, majd te sem örülsz, ha a tűzoltó a munkakörülményei miatt lós*art sem csinál.
Lehet itt magyarázni, hogy de ez nem így van, de pechedre az emberek többsége jár orvoshoz, és nagyobb százalékban a fent említett mentalitással találkozik. Ettől pedig teljes joggal dühös lesz.
she_wolf 2014.06.05. 11:55:01
Viszont amíg diagnosztikai eszközök alatt csak az ugrik be valakinek, hogy EKG meg vérnyomásmérő (pedig a klf. reagensek is azok, csak rohadt drága némelyik) addig nem lehet érdemben vitázni, érvelni.
A létszámhiányra pedig ne hivatkozz, mert tudod: el lehet menni.....:(
csak néha benézek ha marhaságot látok 2014.06.05. 11:55:30
csak néha benézek ha marhaságot látok 2014.06.05. 11:58:34
Muad\\\'Dib 2014.06.05. 12:00:31
Mindenesetre necces lenne egy per kimenetele.
csak néha benézek ha marhaságot látok 2014.06.05. 12:01:05
csak néha benézek ha marhaságot látok 2014.06.05. 12:04:41
az elmeorvosi vizsgálatok elrendelésében látom semmilyen nemű jártasságod sincs. a lényeg az, hogy nem lehet valakiről büntetlenül rágalmazó feltételezéseket, kijelentéseket tenni.
a per kimenetele a levél írójára illetve a blogra tényleg necces lenne
Muad\\\'Dib 2014.06.05. 12:04:49
a.te.ervelesi.hibad.hu/lenyegtelen-konkluzio
Amúgy a bolti eladó sem verheti meg a részeg, ordibáló vásárlót, legfeljebb rendőrséget hívhat.
Muad\\\'Dib 2014.06.05. 12:09:47
"...A jövőbeni esemény állítása, az erre vonatkozó következtetés levonása nem tényállítás, hanem feltételezés, amely nem a rágalmazásnak, hanem esetleg a becsületsértésnek lehet a tárgya..."
8/2013. számú büntető elvi határozat
Tehát esetleg lehet polgári peres eljárásban becsületsértés, de nem feltétlenül.
she_wolf 2014.06.05. 12:10:05
Akkor kezdjük el! Kalapozzunk, tarháljunk, legyen normális fizetés, kapjuk rendbe a kórházakat, legyen benne minden ami szükséges az egyenletesen jó egészségügyi ellátáshoz (jelzem, én még mindig inkább magyar orvoshoz megyek itthon, mint mennék máshol!), és akkor rendben lesz minden ne aggódj! Csak pénz, és hozzáértőkből álló(!) minisztérium kell hozzá, az intézmények élére pedig szintén hozzáértő emberek.
Persze az is kell, hogy mi magunk kovácsoljunk tőkét abból, amit Magyarországon született és tanult okos orvosaink, tudósaink fejlesztettek ki és valósítottak (volna) meg, ne kelljen már a saját "kölykünkért" licenc díjat meg mifenéket fizetni méregdrágán.
Mondjuk ezekből kiindulva ugye, hogy lehetne sokkal jobb is a magyar egészségügy?
Épp elég csapás nekünk, hogy focink már sose lesz (most nagyon röhögök), de hogy egészségügyünk - amely "még mindig jólesően emberbarát" - se legyen, túl nagy luxus volna.
she_wolf 2014.06.05. 12:18:28
Ennyire mélyen nem hogy nem látok bele, de még a felületét is csak nagyon messziről kapirgálom.
csak néha benézek ha marhaságot látok 2014.06.05. 12:23:31
mert ugye nem keverjük a Jézuskát a géppuskával? nem ugyanaz, hogy "feltételezem, hogy holnap azért akarod meglátogatni Julcsikát mert meg akarod rontani" meg az, hogy "feltételezem, hogy tegnap azért mostad ki a ruháidat, hogy eltüntesd Julcsika megrontásának nyomait"
nem verheti meg, de nem is köteles kiszolgálni mint az egészségügyben dolgozó, és ki is tilthatja az üzletből az ilyen vásárlót, amit ugye az egészségügyben nem igazán lehet kivitelezni
she_wolf 2014.06.05. 12:24:24
Mint említettem, a tűzoltó sem a csupasz ülepével fogja elfojtani a tüzet:)
Egyébként mindettől függetlenül szerintem nem szerencsés foglalkozásokat/hivatásokat így összehasonlítani:(
csak néha benézek ha marhaságot látok 2014.06.05. 12:30:25
www.eum.hu/kereses?searchStr=szakmai+protokoll&go=Keres
marand22 2014.06.05. 13:07:42
A kardiológiában most folyik a szakmai protokollok aktualizálása, úgy tudom a többi szakmában is folyamatban van.
Az ellátási standardok bevezetése szintén most indul, jelenleg pilot vizsgálat zajlik 6 intézményben (kórházak és szakrendelők), a kiterjesztése is elindult, a pályázatokat májusban kellett leadni, az EMMI preferenciája alapján idővel országosan kötelező lehet. A MEES-nek való megfelelést (Magyar Egészségügyi Ellátási Standard) viszont majdnem minden egészségügyi intézményben rendszeresen vizsgálják (audit), bár (profitorientált) magáncégek.
Patreides · patreides.blog.hu 2014.06.05. 13:35:38
Ez már sajnos leginkább a "szarni bele... ennyi pénzért?" kérdése.
Olyanokból is orvosok lesznek, akiknek egyébként emberi, erkölcsi okokból semmi keresnivalója nem lenne az orvosi pályán, de anyagilag annyira nincsenek megbecsülve (kivéve a kivételezett helyzetű keveseket), hogy örülnek, hogy egyáltalán még van, aki jelentkezik egyes orvosi állásokra.
csakmotyogok 2014.06.05. 13:45:40
Ennél most csak rosszabb a helyzet...
www.fullextra.hu/modules.php?name=Journal&file=display&jid=9078
csakmotyogok 2014.06.05. 13:55:02
Jim Raynor 2014.06.05. 14:27:02
"Legalábbis mást sem olvasni, mint azt, hogy orvosOK, nővérEK, csupa-csupa általánosítás"
ja, bezzeg amit az ide kommentelő orvosok írnak rendszeresen, hogyaszondja pl. a betegEK bunkók, meg a betegEK amúgy sem fizetnek elég tb-t tehát kussoljanak, a betegEK hülyék stb. az rendben van.
jotik (törölt) 2014.06.05. 14:45:56
she_wolf 2014.06.05. 14:55:45
Nem, az sincs rendben. Hol olvastad? Mutasd! Rendszeresen? Ezt magad sem gondolod komolyan, ugye?
_Epikurosz_ 2014.06.05. 15:02:16
szabidoki 2014.06.05. 19:52:05
@Kovacs Nocraft Jozsefne: minden megszólalásod csak engem igazol, hajrá, ne hagyd abba! :D
@marand22: az ÁNTSZ nemrégiben javasolta hogy a törvényben megszabott minimumfeltételeken enyhítsen a kormány, mert nem volt olyan eü intézmény az országban, ami a tárgyi és személyi feltételeknek egyaránt megfelelt volna... Ez persze nem kapott különösebb visszhangot, mert "azorvosokelfogaggyákahálapéééézt"...
@Muad\\\'Dib: a minőségi szolgáltatást árán meg kell fizetni, utána lehet csipogni, ha valami nem kerek. Már Puskás is megmondta, kis pénz kis foci. Persze köszönhetően a hatékony kormányzati propagandának a hozzád hasonló droidok az eü dolgozókat okolják a kétségtelenül létező problémákért, nem pedig az tényleges felelőst, a mindenkori kormányzatot, pedig lássuk be, ténylegesen ők tehetnének a legtöbbet a helyzet javításáért.
@Fekete Pestis: minimális és erősen bulvárjellegű információk alapján ilyen sommás ítéletet mondani inkább rólad mond el valamit, nem a konkrét esetről...
Fekete Pestis 2014.06.05. 21:06:36
" minimális és erősen bulvárjellegű információk alapján ilyen sommás ítéletet mondani inkább rólad mond el valamit, nem a konkrét esetről..."
A. értelmezve olvas. [lehet hogy az orvosi diplomához pusztán és kizárólag csak seggelni kell, az olvasottakat értelmezni {netán alkalmazni;) } nem? ;)]
B. nem itél mások felett.
ugye, T. "doktor úr"?
szabidoki 2014.06.05. 21:21:09
Ahogy én látom az értelmező olvasással neked vannak komoly gondjaid...
szabidoki 2014.06.05. 21:28:45
Ahogy én látom az értő olvasással neked vannak komoly gondjaid...
Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.06.05. 21:36:00
"minden megszólalásod csak engem igazol, hajrá, ne hagyd abba! :D"
Galambocskám, csak magadat égeted, amikor folyton a mundér becsületét véded. Engem meg nyugodtan fikázz, hozzád hasonló becstelen ember sértegetése lepereg rólam.
Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.06.05. 21:38:19
Inkább NT. doktor úr.
Dokika megszokta, hogy a rendelőben neki van igaza a beteggel szemben (mondjuk ez sem egészen igaz). Kurvára nem tudja megemészteni, hogy itt nem a rendelőben van, itt nem elég kinyilatkoztatnia valamit, érvek is kellenének.
Na meg némi tisztesség és becsület, mely fogalmakat ő hírből sem ismeri.
Irkutszk 2014.06.05. 21:40:38
@csakmotyogok: Mindenhol egyre erősebb a minőségbiztosítás kérdése. ... és hasonló problémákat vet fel az ügy (ti. magából az adott munkából von el pénzt-paripát-fegyvert).
@Fekete Pestis: Szerencsére (?) a betegek által produkált tünetek nagyon széles sávban változnak, ergó az általad leírt munkakör nem illeszthető rá. Olvass vissza, ha nagyon érdekel (bár eléggé mélyre kell ásnod), javaslom a 'vakbélgyulladás' témát (ti. a vakbélgyulladás minden más betegség tüneteit utánozhatja - és akkor ez még csak egy 'szimpla' (egyébiránt könnyen életveszélyessé is válhat) vakbélgyulladás volt -, hol van még a betegségek listájának a vége?).
Irkutszk 2014.06.05. 21:44:06
bajkal 2014.06.06. 01:03:00
A rendszernek mindenki része, a kormányban is csak apró picike emberek dolgoznak és apró pici teendőiket végzik, sok picike apró páciensből, orvosból, nővérből...kórboncnokból áll össze a kép. A képviselők közülünk kerülnek ki, nagyszerű ötletem, miszerint állami vezetőinknek, kifejezetten az eü államtitkárnak pár napot egy közkórházban kellene töltenie inkognitóban végignézve a pórnép és póregészségügyisek napi lüzdelmeit kifejezetten jót tenne az eü reform meglódításáért sajnos hamvába holt, jót nevethettek rajta ;-). De hát nem is az én feladatom javítani az eü helyzetén, tegye csak meg a felettesem (utalva Szabidokira) :-D. Ügyintézők írják még a miniszterek leveleit is, úgyhogy igenis a picike embereken múlik a rendszer, nem kell elérhetetlen magasságokba képzelni a vezetést és irányítást. A pici emberkék irányítanak, mert a közöny és a le*arom, nem az én dolgom jelenti, hogy ez, ami van így pont jó, fönn kell tartani.
Mindenki nyissa ki a száját vegye a fáradtságot, hogy szól a megfelelő helyen vagy a nem megfelelőn is, ha kell szól százszor, ha kell hülyét csinál magából, de tesz valamit. Orvosnak biztos nincs munkája páciens nélkül, páciens nem biztos, hogy meggyógyul orvos nélkül...;-).
jágör68 2014.06.07. 14:26:38
Csókoltatom is innen a jelenlegi hatalom akadémikus- professzor s*ggnyalóit, ha szerintük ez így okés.
Nem mehet mind a 9 millió ember az ÁEK- ba- már ott is "elég nagy problémák" vannak- valahogy elsikkadt a hírekben, hogy tavaly szeptemberben lelépett a teljes idegsebészeti osztály, mert nem látták biztosítottnak a szakmai szabályoknak megfelelő ellátás feltételeit- a kormánytagoknak kinevezett VIP- kórházban.
És akkor egy vidéki kis városi vagy megyei kórház "problémáiról" még nem is beszéltünk...
A magyar embert nem érdekli az egészsége és az egészségügy- bodzástól a feketemunkásokon át a vállalkozókon keresztül a tolvajpolitikusokig.
Saját ellátásukra kijelölt intézményükben nem képesek/ akarnak megfelelő anyagi feltételeket biztosítani- talán mert azt gondolja, hogy hippokráteszi eskü megfelően helyettesíti a fizetést meg a szakmai minimumfeltételek biztosítását.
De megnyugtatok minden kedves kommentelőt:
ha a Jobban Teljesítő Miniszterelnököt kicsit komolyabb baj éri, mint hogy focizás közben elszakad a keresztszalagja, neki sincsenek sokkal jobb esélyei? annyira learmortizáltak már mindent a nagy tolvajprivatizációs rablókapitalizmusban.
Lézerjanika fenyegetőzései is hatástalanok lennének a magyar egészségügyben.
Szóval ennyire x@r a helyzet, de legalább reménytelen.
Aki jó géneket örökölt az is egyen sok zölséget- gyümölcsöt, kevés húst;ne dohányozzon- alkoholizáljon- drogozzon, mozogjon sokat, közlekedjen óvatosan, kerékpárral kizárólag világítás- védősisak kombinációval.
Aki meg rossz géneket örökölt- annak sajnos ezt dobta a gép.
A Jobban Teljesítő pénz- és élvezethajhászásba' nem fontos az egészségügy.
neduddki21 2014.06.07. 15:52:41
Ő külföldre jár.
platelet 2014.06.09. 16:32:05
Kicsit bonyolult lett, de szerintem nagyjából egyetértünk, egymásra vagyunk utalva :)