Aki szegény, az ennyit érdemel?

2014.05.02. 08:03

fogamzasgatlo_tabletta.jpgAzért érdemes lenne elgondolkodni azon, hogy emellett a színvonal mellett miért is fizetjük a tb-t.

Tisztelt Praxis!

 

Az a helyzet, hogy évek óta nem voltam tb által finanszírozott nőgyógyászati ellátáson, vizsgálaton, de a közelmúltban úgy alakult, hogy az orvosom, akihez jártam befejezte a praktizálást, ezért tettem egy próbát. Régebben is rossz élményekben volt részem, sajnos ezúttal is, így most már végérvényesen eldöntöttem, hogy többet nem kockáztatok. A régi fogamzásgátlómat szerettem volna egy másikra lecseréltetni, mert az utóbbi időben folyamatosan mellékhatások tünetei jelentkeztek nálam. Hányinger, szédülés, émelygés, így szerettem volna másikat íratni.

 

Már a megérkezéskor láthattam, hogy nem a legjobb döntést hoztam, mert kismillióan voltak, de gondoltam biztos nem kell órákat várnom. Tévedtem, körülbelül 2 és fél órát voltam kénytelen ott ülni, mire sorra kerültem. Ráadásul a többi páciens finoman szólva sem viselkedett éppen normálisan, folyamatosan mentek a viták. Volt, aki annak okán, hogy ő a kórházban (ahol a nőgyógyászati rendelés zajlott) fekszik és csak átküldték vizsgálatra, ezért akart előbb sorra kerülni, az időpontosok mondjuk szerintem joggal szeretek volna bejutni akkor, amikorra hívták őket, szóval elég nagy volt a káosz. Meg kell mondjam, nem számítottam ilyen összevisszaságra.

 fogamzasgatlo_tabletta.jpg

Miután kivártam a soromat és belül szidtam magam, amiért oda mentem következett az orvos – beteg találkozó, de abban sem volt köszönet. Türelmetlen, udvariatlan doktor úr valószínűleg szintén a háta közepére kívánta az egészet, mint ahogy én is, de azért azt hiszem azért legalább köszönni illene, ha már én megadtam a kellő tiszteletet és érthetően, jól hallhatóan köszöntem. Elmondtam, mit szedtem és mik a tapasztalataim a fogamzásgátlóval és azt, hogy ha van rá mód, szeretnék másikat. Mindenféle vizsgálat nélkül már írta is az orvos a szerinte megfelelő bogyót és tessékelt is kifelé a rendelőből. Az egész tök szürreális volt, olyan, mint valami gyorsétterem, ahol hozzád vágnak egy kihűlt hamburgert, csak hogy jöhessen a következő szerencsétlen. Szinte válaszolni sem volt időm, már hajtottak is kifelé. Kezemben a recepttel már csak arra vágytam, hogy minél messzebb kerüljek onnan.

 

Végülis tapasztalatszerzésnek éppen jó volt ez a tortúra arra, hogy megerősítsen abban, érdemes a fizetős szolgáltatást igénybe venni. Ott betartják az időpontokat, képesek emberként bánni velem, köszönnek, udvariasak és legalább megvizsgálnak, mielőtt bármilyen gyógyszerről is legyen szó, amit felírnak. Szerencsére megengedhetem magamnak, hogy ilyen esetekben pénzt áldozzak azért, hogy megfelelő színvonalú ellátásban részesítsenek, de mi van azokkal, akik nem annyira jó körülmények között élnek? Pláne mi van akkor, ha komolyan megbetegednek? Aki szegény, csak ennyit érdemel? Azért érdemes lenne elgondolkodni azon, hogy emellett a színvonal mellett miért is fizetjük a tb-t.

 

Anna

 

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

csakmotyogok 2014.05.02. 09:33:06

Komolyan nem értem a posztert. Látta ,hogy mennyien vannak ki is számolhatta 1 betegre kb 2-3 perc jut. Hogyan gondolta ennyi idő alatt csodát lehet tenni. Ilyenkor mondom uccu neki országgyűlési képviselő stb. vegyenek orvost havi 2-3 millióért jó sokat és javul az ellátás.Kis pénz kis foci, nincs pénz az egészségügyben, egyre kevesebbet raknak bele állami szinten, egyre kevesebb orvos, a beteg pedig egyre több.

Tempus-Anh 2014.05.02. 09:33:57

A fogamzásgátlás nem gyógyítás-kategória, hacsak valamiféle nőgyógyászati kezelés keretén belül írják fel a hormontartalmú készítményt. A fogamzásgátló szedése luxus, azon túlmenően, hogy iszonyú káros, és a fent felsorolt mellékhatások csak a jéghegy csúcsa.

Máskülönben azt szokták mondani, hogy nincs rossz fogamzásgátlási módszer, csak balfasz szexpartner.

A betegtársaidról ne nyilatkozz elítélően, ők ugyanazon hajóban utaznak, mint te, sőt, ha te csak egy OAC-t mentél feliratni, akkor nálad súlyosabb bajokkal küszködhetnek. Fölöttük pálcát törni tapintatlanság, önzés.

A hamburgeredet pedig melegíttesd fel otthon a férjeddel - már ha megy a dolog - a doktor gumikesztyűs keze nem biztos, hogy erre a legalkalmasabb.
Ennyit a vizsgálat elmaradásának felróvásáról.

Tempus-Anh 2014.05.02. 09:36:20

Helyebítek: A fogamzásgátlás nem gyógyítás-kategória, hacsak NEM valamiféle nőgyógyászati kezelés keretén belül írják fel a hormontartalmú készítményt.

Kovács Nóra Anna 2014.05.02. 10:13:05

A poszt írója miért nem mondta a dokinak, hogy az éves szűrővizsgálatra jött? Mert ahogy kiveszem, vizsgálat az nem volt, de azért ment (meg ugye a fogigátló lecseréléséért).
(Amúgy meg, nődokihoz csak magánrendelőbe!)

Kovács Nóra Anna 2014.05.02. 10:15:52

@Tempus-Anh:
Hogy mekkora barom vagy!
A férj akármicsodája nem helyettesíti a doki gumikesztyűs kezét, meg a kenetvételt sem, ugyebár, amit laborban értékelnek ki, és az éves rutin nőgyógyászati szűréshez tartozik (sztk-ban is).
Ezer százalék, hogy hapi vagy:(

Tempus-Anh 2014.05.02. 10:52:17

@Kovács Nóra Anna: "A régi fogamzásgátlómat szerettem volna egy másikra lecseréltetni"
Értő olvasás még megy?

És tévedésben vagy, ugyanis ezer százalék, hogy értetlen libákkal nem épp happy cseverészni.

2014.05.02. 13:05:46

Csak hogy megnyugtassam a posztolót, magánrendelésen is találkoztam már trehány orvossal, be is jelentettem a főnökénél aki aztán ingyen fogadott egy újabb vizsgálatra. Ráadásul az orvos lehazudta a csillagos eget is, szerencsére a nővér tisztességesen vezette a vizsgálati lapot ami engem igazolt. Nem tudom hanyadszorra írom már le, ha valami nem tetszik, szólni kell. Az sztk-ban rengetegen vannak és a betegeket sem válogatják, mindenki olyan, amilyen. Fizikailag képtelenség a rendelési időben ellátni annyi beteget ahányan vannak, mégis ellátják, hát így. Nem mosolyogva, nem örvendezve mert sietni kell. Mellesleg én úgy választottam annó orvost hogy aki az sztk-ban ennek ellenére is normális tudott maradni, az lett a fogadott orvosom. Több orvos, több rendelő kell. Ha ezen nem változtatnak, marad ez a színvonal, vagy ellátatlan betegek. Akkor meg az a baj. Én csak azt a panaszt tudom itt komolyan venni a blogon aki odaírja hogy szólt, vagy tett valamit. Aki megelégszik azzal hogy ide ír, az így járt.

platelet 2014.05.02. 13:17:10

"A régi fogamzásgátlómat szerettem volna egy másikra lecseréltetni". Ez történt. Mi a probléma? Ha esetleg nem úgy menne be az orvoshoz, mint a cba-ba ("10 deka parizert szeretnék")...

qbr 2014.05.02. 15:14:09

Az én olvasatomban:
- Köszönnie illett volna az orvosnak, ez teljes mértékben elvárható.
- Az orvos a kint várakozó, rengeteg beteg mindegyikét szerette volna a munkaidejében ellátni, ezért a fogamzásgátló-váltást nem tekintette annyira fontosnak, hogy pár percnél több időt fordítson rá. Ez egy olyan döntés volt, amelynél figyelembe vehette, hogy a levélíró már évek óta szed fogamzásgátlót, és megadta azt a bizalmat a korábbi felíró orvosnak, illetve a levélírónak, hogy dohányzás, véralvadási betegségek, vagy egyéb rizikófaktorok esetén nem lett volna fogamzásgátló-terápia eddig is.
Ettől függetlenül kikérdezhette volna jobban a levélírót, de akkor meg lehet, hogy egy korai emlődaganat kiszűrésére nem marad idő. Így persze meg egy esetleges trombofíliát nézhet be, ami szintén elég nagy baj.
Amíg "kismillió" beteg jut egy orvosra, addig ennek nincs jó megoldása.
- Akkor már megjegyzem, a leírtak alapján az orvos elmulasztotta a farmakovigilancia-bejelentési kötelezettségét. (Work to rule dolgozó orvosok, szevasztok!!!)
- "Aki szegény, csak ennyit érdemel?" - Nem. Mindenki a lehető legjobb ellátást érdemelné.
- "Azért érdemes lenne elgondolkodni azon, hogy emellett a színvonal mellett miért is fizetjük a tb-t." - A tb-t azért fizetjük, mert a hatályos törvények meghatároznak egy társadalombiztosítási modellt, és előírják, hogy mindenkinek kötelező fizetnie tb-t. A tb-fizetési kötelezettségnek nincs szorosan köze a színvonalhoz (illetve csak áttételesen van, az alapjogokon és betegjogokon keresztül, de azt más törvény szabályozza)
Szerintem egyébként pont, hogy több tb-t kellene fizetni, illetve bizonyos, a használat mennyiségén alapuló egészségügyi ellátásokat fizetőssé kellene tenni a rendszeres tb-fizetés mellett (vizitdíj és kórházi napidíj, szevasztok!!!)

colonel Tigh 2014.05.02. 17:46:42

"Máskülönben azt szokták mondani, hogy nincs rossz fogamzásgátlási módszer, csak balfasz szexpartner."
Vao. Ez aztán az okos. Inkább negyven vagyok már mint harminc (és férfi) de én úgy tudtam -már tinédzser koromban-, hogy az előváladékban is lehet sperma, ritkán és nem olyan mennyiségben nyilván, de ennek okán úgy gondolom, hogy a kedves nem balfasz partnerednek nem muszáj "beléd lőni" a végén ahhoz, hogy teherbe ess. És ez csak egy példa volt, de sorolhatnám a lyukas gumitól a fogamzásgátló- sőt fogamzásgátló plusz gumi mellett megtörtént terhességekkel, megannyi "balfaszsággal". Ez miatt pedig bárhogy is szokták mondani az okos libák között (bocsánat a megszólításért, de gondolom mivel kifejtetted, hogy buta libákkal nem állsz szóba, így az okos libák közé sorolod magad), ez a mondás nettó baromság. És nem, nem vettem magamra, a kis megállapításod alapján biztos nem tartozom a balfasz partnerek közé, tudod elővigyázatosság ide, vagy oda én a tutira megyek: egy párszor jól hasba kell rúgni "utána", hidd el, ez még akkor is működik, ha más nem. Ajánlom figyelmedbe, 100% garancia, ha én csinálom főleg. Ha baj van keress meg. Nyugodtan.
Ui.: tényleg ezt szokták mondani? Hm, több időt kellene okos libák társaságában töltenem...

colonel Tigh 2014.05.02. 17:48:49

@colonel Tigh: Bocsánat, a címzést elfelejtettem, erre akartam reagálni: @Tempus-Anh:

Leonce 2014.05.02. 17:50:50

hozzászólásod kiverte a biztosítékot.
Itt miért nem lehet moderálásra küldeni?
Ez csak odavaló.

Leonce 2014.05.02. 17:53:02

@Leonce: Tempus-Anh hozzászólásáról írtam. Tré és törölni való. Ennyi.

labrabbit 2014.05.02. 18:33:49

Kb. 10 éve egyszer nem magánrendelésre mentem rutin rákszurésre. Elmondtam mit szeretnék, kérdezte a doktorno van-e panaszom. Nem volt. Ezt eljátszottuk háromszor. Végul megvizsgált, mintát vett, de úgy, hogy rendesen szégyelltem magam amiért vesztegetem az idejét. Pedig a korábbi orvosom akkor szúrt le, kedvesen, ha fél évet csúsztam a szuréssel.

Nekem általában jó, és szerencsére kevés tapasztalatom van az orvosokkal, tisztelem oket és a tobbi eu dolgozót. (Igennel szavaztam a vizitdíjra :)

marand22 2014.05.02. 19:11:59

@qbr:
Ad farmakovigilancia-bejelentési kötelezettség:
"A GYEMSZI-OGYI elsősorban azon mellékhatások bejelentését kéri, melyek nem vártak, azaz nem szerepelnek a gyógyszer alkalmazási előírásában és betegtájékoztatójában, tehát új információval szolgálnak az adott gyógyszer lehetséges kockázataira vonatkozóan."
www.ogyi.hu/tajekoztatas_a_mellekhatas_jelentessel_kapcsolatban/
A posztban említettek (hányinger, szédülés, émelygés) szerepelnek a hormonális fogamzásgátlók alkalmazási előiratában mint lehetséges mellékhatások.

Ad felírás:
MINDEN hormonális fogamzásgátló alkalmazási előirata tartalmazza az alábbi mondatot:
"...orális fogamzásgátló rendelése, vagy alkalmazásának újrakezdése előtt részletes kórelőzményt kell felvenni, teljes körű fizikális vizsgálatot kell végezni és az esetlegesen fennálló terhességet ki kell zárni."

jágör68 2014.05.02. 20:10:30

Sajnos nem csak Magyarországon kell magyarázni a kedves betegek egy részének, hogy
1) a sürgős eseteket nyilván előrébb kell venni, így időpont esetén is csúszik a dolog
2) a fekvőbeteg intézmények betegei is nyilván előrébb lesznek véve, mert ott lehet épp azirányú problémát kell szintén- vszonylag gyorsan kiszűrni
3) ezek után jönnek kb az utcáról beeső ki-tudja-mi-baja-lehet betegek
4) majd valahol a legvégén a- nem terápiás célzattal- szedett fogalmazásgátlósok

Be lehet helyettesíteni bármelyik szakággal és a megfelelő betegeikkel.
A bankban, a kormányhivatalnál is várni kell- pedig ott semmi sürgős, életmentést nem végeznek.

Tempus-Anh 2014.05.02. 21:17:02

@jágör68:
Ezt elég nehéz egy eleve kötekedő szándékkal megjelenő IQ-donornak elmagyarázni. A kihűlt hamburgert hozzávágták...na hallod...:) Ludas Matyit nekik...:)))

Tempus-Anh 2014.05.02. 21:20:24

@marand22: Itt következne az a jó pár harminc év alatti, bizonyítottan stroke-os nőbeteg, aki megfordult nálunk és akik 5-10 éves fogamzásgátló-szedés után ide jutottak.
Egy belgyógyász el tudná sorolni ugyanezt, tüdőembólia vonatkozásában.
Érdekes, hogy az Organon és a többi OAC-gyártó cég erről nem vezet pontos statisztikát.

Ja, hogy betiltanák a gyógyszereik gyártását, az más...

Tempus-Anh 2014.05.02. 21:24:15

Ezt azon tény ellenére, hogy a hollandokat tisztelem és a Koininklijke-Zout-Organon nevű nagymúltú cég sikereit elismerem.

Tempus-Anh 2014.05.02. 21:25:40

Koninklijke Zout, bocs, Holland Királyi Sógyárak...:)

marand22 2014.05.02. 21:39:26

@Tempus-Anh:
Hirtelen nem tudtam, miről beszélsz, OAC nekem oralis antikoagulánst jelent. Aztán az Organonról leesett. Ennyit a rövidítésekről...

bekezsu 2014.05.02. 22:27:20

Cicavirág, 4 éve nincs tb! Olvasd el a Alaptörvénynek nevezett katyvaszt és ne csodálkozz semmin!

qbr 2014.05.02. 22:52:17

@marand22: jogos, elnézést, összekevertem valamivel.

Hohenstaufen_újratöltve 2014.05.03. 07:58:34

"Azért érdemes lenne elgondolkodni azon, hogy emellett a színvonal mellett miért is fizetjük a tb-t."

Azért fizetjük a TB-t, ami ugyebár "4 éve nincs is", hogy ne legyen tömeges elhalálozás és krónikus, kezelhetetlen betegségáradat a TB-t fizetni nem képes rétegek részéről. Gondolom senki sem szeretne úgy élni, hogy tömegével fetrengenek az út mentén ellátatlan emberek. Ez az egyik. A másik, hogy a TB fizetéséhez munka és jövedelem kell, ennek hiánya viszont jórészt a bűnszar magyar kapitalista-verzió hibája, sőt bűne. Tehát sokan fizetnének TB-t, de nem tudnak, mert nincs munkájuk. A szekérnek viszont mennie kell, tehát nyilvánvalóan a versenyképes, jó szamarakat szipolyozzák. Világos, hogy egy kapitalizmusban már inkább a nyugati modellnek kéne működnie: magas fizetések és drága magánellátások, így mindenki maga felel mindenért, de kap is jövedelemteremtési lehetőséget hozzá. Ez Magyarországon még nem megy, nem utolsó sorban azért, mert az államot működtető érdekcsoportoknak és apparátusoknak a közösségi pénzek kezelése mindig zsíros üzlet, másrészt az ellátatlan tömegek utcán fetrengésénél még a jelenlegi állapot is jobb. Vagyis mi folyik? Létdeficit-áthárítás és terítés a teljes magyar társadalomra. Magyarán kibaszás. Minden pénz kell a feneketlen zsákba.

rizy 2014.05.03. 08:13:01

Az előttem szólók,már darabokra szedtek, én csak annyit írnék, nem fizetünk TB. Mert megszűnt, négy éve amikor Istenes alaptörvényünket beiktatták. A többit meg már leírták.

Tempus-Anh 2014.05.03. 09:04:22

@marand22: Igen, mi is így rövidítjük a dokumentációinkben az orális antikoagulánsokat, a nőgyógyászaink amb.lapjain viszont rendszeresen így jelenik meg a fogamzásgátlók nevének rövidítése (orális antikoncipiensek).

rókuci 2014.05.04. 13:55:13

Szegény posztíró, nagyon sajnálom.
Én átvágtam a rendszert. Kerestem ajánlások alapján egy jó sztk-s nőgyógyászt, aztán pedig hozzá egy kerületi háziorvost és ott bejelentkeztem.
Húzzák a szájukat jobbra-balra, de pl. Gödöllőn (ami azért nem egy kis falu) még nőgyógyászati labor sincs, hasi UH meg valami álomgép, tehát az orvos találomra "gyógyít", már ha bele nem döglenek a két hónapos várólistába egy nőgyógyászaton.
Azóta már Pestre költöztem, de egy kerülettel arrébb, tehát még mindig nem oda tartozom.
Úgy gondolom mindenkinek megfelelő színvonalú ellátás jár lakhelytől függetlenül és jár nekem a szabad orvosválasztás is, nem akarok valakihez menni, mert oda tartozom...sajnos az oda kell mennem mert oda tartozom rendszer pont életben tartja a pocsék orvosokat...:(
Amúgy a megszűnt TB-t akkor is fizetned kell, ha éppen nincs állásod, függetlenül attól hogy hívják, mert a rendszer érzékeli te jogosult vagy-e az ellátásra a TB számod lapján vagy nem, még egy portálon is le tudod ellenőrizni. Befizetett TB nélkül csak sürgősségi ellátás jár alapvetően mindenkinek tudtommal.

[c] 2014.05.09. 17:15:11

@csakmotyogok: @platelet:
Nos, legalább egy laborvizsgálatra kiírhatta volna. Érdekes, az én orvosom nem ír fel (új) fogamzásgátlót enélkül, pedig SZTK rendelésre járok hozzá.

@Tempus-Anh: Na, épp ezért nem szabadna csak úgy ukkmukkfukk felírni egy fogamzásgátlót.

Tempus-Anh 2014.05.09. 21:12:33

@szomszédmarinéni: Én a masszív ellenzői közé tartozom.

rizy 2014.05.11. 18:05:08

@lpt1:
Abban megegyezhetünk, hogy szó szerint azt írtam, nem fizetsz TB. A mai megnevezése, Szociális hozzájárulás, és egészségbiztosítási adó. Tehát adók módjára működik. köszönöm a CD jogász hozzáférést, és valóban él még, de a fiúk már hegyezik a ceruzájukat, hogy rendbe hozzák az alaptörvénnyel szinkronban. Most valóban van egy minimál ellátás, mondjuk a sürgősségin hat óra várakozási idővel, ami néha kicsúszik, de ennyi. és, hogy meddig? na az a kérdés még.

lpt1 2014.05.12. 09:11:02

@rizy: Nem, egyeltalán nem, mantrázd csak a hülyeséget.

Szociális hozzájárulási adó van, amit a cég fizet a bruttó bér után, meg egészségbiztosítási járulékot és nyugdíjjárulékot fizetnek a magánszemélyek. Olyan, hogy egészségbiztosítási adó, olyan nincs.

A szociális hozzájárulási adó 2013-ban 100%-ban ment a nyugdíjalapba.
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása