Idő előtt lehúzták a redőnyt
Erre még a legnagyobb jóindulatom ellenére sem tudom azt mondani, hogy
pénzhiány, vagy orvoshiány, esetleg túlterheltség.
Tisztelt Praxis blog!
Gondoltam megírom a történetet, ha elég érdemesnek találják, nyugodtan kitehetik a fórumra. Pár hónappal ezelőtt elkísértem az egyik ismerősömet az egyik SZTK-s rendelőbe, persze rendelési időben mentünk: ami elméletileg 8-12-ig tartó időszakot jelent. Tudni kell, hogy nem kell oda bejelentkezni, elég csak a TAJ kártyát leadni. 10.55-kor már a hosszú folyosón voltunk, éppen kerestük azt az ajtót, ahová menni kellett. Ez egy hosszú nyíl egyenes folyosó volt, egyik oldalon a rendelőkkel a másik oldalon a betegekkel, akik ülve várakoztak. Haladjunk sorba: átfutottuk szinte az összes ajtón lévő cetlit, mit hogyan, mikor. 11.02 perckor megtaláltuk azt ahová menni kell(ene).
A ciki a történetben az, hogy ezalatt a 7 perc alatt egyetlen egy ajtó sem nyílt ki, de azon az ajtón már rajta volt, hogy a mai napon több TAJ kártyát nem vesznek be, persze az is, hogy a rendelési idő vége előtt egy órával veszik be az utolsó TAJ kártyát. Hogy mikor kerülhetett ki az a cetli, azt nem tudjuk, de biztos hogy 10.55 előtt. Gondoltuk azért leülünk, hátha az asszisztens kijön és egyszer megkérdezi, hogy jött-e még valaki a doktorhoz? Mert már futottunk bele ilyenbe is. 11.20 perckor kivágódik az ajtó, majd az illető aki kilépett ránézett a szemben ülő várakozókra (több más rendelés is volt a szomszédos szobában) köztük ránk is, majd hangosan elköszönt.
Őszintén szólva nem tudtuk ki volt, azt hittük éppen konzultáltak az orvosok... majd rá 6 perccel, kijött az asszisztens és maga mögött bezárta az ajtót. Tehát 11.26-kor vége lett a rendelésnek. Vagyis nem 11.26-kor, mert mint írtam 10.55-től 11.02-ig egyetlen egy ajtó sem nyílt ki a folyosón. Úgy általában az asszisztens meg nem zár be ugye senkit a szobába, és miután megérkeztünk egyetlen egy beteg sem jött ki az adott szobából, úgyhogy némi logikával élve 10.55 előtt lehúzták a redőnyt.
Erre még a legnagyobb jóindulatom ellenére sem tudom azt mondani, hogy pénzhiány, vagy orvoshiány, esetleg túlterheltség... viszont szeretnék én is egy ilyen munkahelyen dolgozni, ahol ezt megtehetem, mert 4 órás munkaidővel számolva, amiből csak 3-at húzok le az utolsót ellógom, azt jelenti, hogy egy nap fizetett szabim van egy héten. Felmerül bennem a kérdés, hogy az ilyen rendeléseket nem ellenőrzi az OEP? Vagy nem tűnik fel nekik, hogy nem történt betegellátás? Vagy nincsenek ad hoc jellegű ellenőrzések?
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Tempus-Anh 2014.04.17. 14:15:03
Korábbi poszthoz történt hozzászólásomhoz hasonlóan itt is ki szeretném fejezni a csodálatomat a sok türelmes, aprólékos, időmilliomos ember iránt akik ezt az országot lakják és akiknek van ideje stopperórákkal a szakrendelők ajtajában ólálkodni és órát-percet lejegyezve szimatolni az orvosok munkaideje után.
Régebben a hasonló fülesmukikat még fizették is.
Úgy hívták őket, hogy informátorok, népnyelven: besúgók.
mildi 2014.04.17. 17:00:25
kérdés: miért ad óra-perc időpontot, ha a rendelés nem így működik? miért nem közölte, hogy adott napon 9-12-ig van rendelés, menjek be és várjam ki szépen a soromat?
eh
*a sürgős eseteket leszámítva
#heti_eü_történet
pefki 2014.04.17. 17:19:49
Bogdán_Szabolcs 2014.04.17. 22:54:20
Mivel tartok tőle, hogy kimoderálnának, válaszomat itt olvashatod:
becsesbrigantik.blog.hu/2014/04/17/a_besugok_a_fulesmukik_meg_a_rendelesi_ido
Feketepéter 2014.04.17. 22:58:29
Egy ultrahangvizsgálat legalább 10 perc.A kedves posztoló miért nem kérdezte meg az asszisztehsnőt,hogy most akkor mi a teendő,miért nem kért segítséget?
she_wolf 2014.04.18. 02:46:35
Tehát némi logikával: hogy láthatta a poszter, hogy ki, mikor hova jön-megy, és melyik ajtón, ha folyamatosan az óráját leste. Mert amilyen időpontokat ír, az előtt le a kalappal. Vagy súlyos szemtengelyferdülése van, amit egy postás megirigyelhetne.
Javaslatom: tessen előbb felhívni az adott intézményt, és pontos, korrekt felvilágosítást kérni a "házirendről". Én így teszek, pedig mindig ugyanaz a séma. Így nem lesz kavarodás, átverés. Ha mégis, akkor tessen panaszkodni a megfelelő helyen. Szerintem.
she_wolf 2014.04.18. 02:54:30
Egyébként hogy a poszter mellett is szóljak: illene sorszámot kitenni, ha az elfogy, mire megyek, akkor így jártam. Legközelebb (mondjuk másnap) nem a rendelési idő közepén, hanem az elején próbálok meg ott lenni, és akkor nem ér csalódás. Ha pedig a sorszámosok még mindig ott ülnek, mire letelik a rendelési idő, az orvos lássa el az összes sorszámos beteget.
Nálunk még legalábbis senkit nem küldtek el a rendelési idő végeztével. Sem a háziorvos, sem a szakorvosok. "Szezonban" meg eleve kevesebb sorszámot tesznek ki.
Tempus-Anh 2014.04.18. 06:07:49
Jim Raynor 2014.04.18. 09:10:54
azért az felettébb szomorú, hogy téged valóban úgy kimoderáltak volna ezért, mint a szél, ez a Tempus nevű nyomoronc meg okádhatja a baromságait.....na mindegy.
és hogy mennyire lelkiismeretek a magyar eü dolgozók:
index.hu/belfold/2014/04/18/hagytak_meghalni_a_feleves_csecsemot/
felteszem, hogy Tempus szerint itt minimum a csecsemő volt a hibás, mert hát az orvosok nem lehettek......
lpt1 2014.04.18. 10:08:15
fityfirity 2014.04.18. 10:55:22
she_wolf 2014.04.18. 11:07:53
Néhol akkora a fejetlenség, hogy már az is csoda, ha az ember megtalálja a bejárati ajtót. Nem hiszem el, hogy nincs egyetlen gyakorlatiasan gondolkodni tudó ember sem egyes kócerájokban, aki az ellátó, és az ellátandó helyzetébe egyaránt képes lenne belegondolni magát, és annak megfelelően alakítaná ki a helyi protokollt.
Tájékoztatás mindenek felett. Kifüggesztve, elmondva.
A kedves poszterek meg vegyék már a fáradságot, és beszéljenek, kérdezzenek, a szájukat ne csak evésre, meg szitkozódásra használják! 8-12-ig van rendelés? Akkor nem 11 előtt 5 perccel kezdek kóvályogni, mint gólyafos a levegőben. "Némi logikával élve": valószínűleg jócskán lesznek már előttem.
Induljunk ki abból, hogy a poszternek igaza van. Na de hogy a szél fújjon rá!: stopperolni van gógyi, megírni pöpecül az időpontokat a praxisba van gógyi, de felhívni az intézményt, hogy mettől-meddig és hogyan, arra már elfogyott a gógyi?
Azt elvárjuk, hogy európai módon szolgáljanak ki bennünket, de európai módon rendelni még nem tudunk a pincértől.
Az asszisztencia helyében én ácsoltatnék a műszakissal egy kis táblát, amin szerepelne a mettől-meddig. Csak az ilyen kellemetlenségek elkerülése végett. Egy volt munkáltatónk azt mondta: Úgy végezd a munkádat, hogy ne hagyj támadási felületet! (Jó öreg Geoff Butler:D)
Jim Raynor 2014.04.18. 12:00:13
de most komolyan, és minden rosszindulat nélkül, mégis miért kellett volna felhívni az SZTK-t? 8-12-ig van rendelés. ez minden információ, amit a betegnek tudnia kell. de nehogy már még a betegnek kelljen azt is kinyomozni, hogy SZTK-s alternatív idősíkban miért nem 12 óra a 12 óra......
Tempus-Anh 2014.04.18. 12:02:32
Tempus-Anh 2014.04.18. 12:08:16
lpt1 2014.04.18. 12:40:29
lpt1 2014.04.18. 12:41:44
she_wolf 2014.04.18. 12:43:30
Ez a válaszod a hozzászólásom egészére nézve?
Én is minden rosszindulat nélkül: tudja a beteg, hogy 8-12-ig van rendelés. 11-kor ér oda? Nem kötekedni akarok, de most komolyan....
Egyébként azért írtam, amit írtam, mert rutinos orvoshoz járó vagyok. Nem passzióból, meg halálkomolyan mondom, hallottam már ilyet: "Ha már úgyis erre volt dolgom benéztem."
Szóval a tapasztalat mondatja velem. És - ha elkerülte volna a figyelmedet -, a tájékoztatás hiánya miatt ugyanúgy károgtam, mint a poszter miatt.
she_wolf 2014.04.18. 12:47:41
Kis kieg.: milyen érdekes, hogy mióta ott esz a fene az ilyen-olyan orvosok ajtaja előtt, még nem volt posztírásra ösztönző problémám az eü.-vel. Igaz, az SBO-ra vonatkoztatva már más a helyzet, de akkor sem én szívtam, hanem szerencsétlen anyósom. Lassan meg se merek szólalni:)
Jim Raynor 2014.04.18. 12:50:14
LOL, nyugi. a többivel egyetértettem. csak ezzel a részével nem tudok. egyrészről, mert a dolgozó ember nem úri passzióból jár az sztk-ba, ebből eredően nem biztos, hogy akkor tud menni,amikor szeretne.
az egy dolog, hogy ha 12-ig van rendelés, akkor józan paraszti ésszel is felmérhető, hogy ha 11-re megyek, nem biztos, hogy beférek. de én is volt már, hogy megpróbáltam. ha nem jött össze, nem morogtam. de az, hogy több mint fél órát lenyesnek a rendelési időből, elfogadhatatlan. ezen nincs mit kiírni szerintem.
she_wolf 2014.04.18. 12:51:51
she_wolf 2014.04.18. 13:02:44
"Hogy mikor kerülhetett ki az a cetli, azt nem tudjuk, de biztos hogy 10.55 előtt. Gondoltuk azért leülünk, hátha az asszisztens kijön és egyszer megkérdezi, hogy jött-e még valaki a doktorhoz? Mert már futottunk bele ilyenbe is."
Bocs, de ehhez nem tudok mit hozzáfűzni. Ha 10.55 előtt került ki a cetli, akkor mi a búbánatos istenharagjáért vár az asszisztensre 11.20-ig, hogy hátha piros hó esik, vagy manna hullik az égből, vagy....dombon ülő fűcsomó legyek, ha értem.
Gondoltuk, azért leülünk....b+, ezt egyszerűen....kész vagyok:)
she_wolf 2014.04.18. 13:07:10
A TETKÓba meg egyszerűen beköltözöm:) Kaja, pia rogyásig, a kertészetin barátságos nyugágyak, nyugszékek, nyugsámlik (style by Zimmer Feri:D) havajdizsinapsugár:D
Jim Raynor 2014.04.18. 13:08:28
ez ok, értem is, igazad is van, persze. De ez a lényegen nem változtat, jelesül, hogy 1 órával a rendelési idő vége előtt ne legyen már olyan, hogy nem vesznek be TAJ-kártyát....
she_wolf 2014.04.18. 13:11:48
A követ minden követ követ:)) Az ellenség keze beletette a lábát a zsebembe!:)
she_wolf 2014.04.18. 13:21:22
Alapállásban utálom, ha megszámoznak, de pontosan itt nagyon jó szolgálatot tud tenni a sorszámozás. A gondomat az okozza, hogy a posztból nem derül ki, hogy ez általánosan így van-e abban a rendelőben, először voltak-e ott, vagy mifene? Mert így teljesen felesleges egymás torkának ugrani hörögve. Gondolom, nem először voltak ott, ha a poszter azt írja, hogy:
"..az egyik SZTK-s rendelőbe, persze rendelési időben mentünk: ami elméletileg 8-12-ig tartó időszakot jelent. Tudni kell, hogy nem kell oda bejelentkezni, elég csak a TAJ kártyát leadni."
Mert ha ez egyetlen alkalom volt, és 10.55 előtt kint volt a cetli, hogy 1 órával a rendelés vége előtt le kell adni azt a rohadalom kártyát, akkor ilyesmi előfordul jobb helyeken is.
she_wolf 2014.04.18. 13:31:11
csókolom,ági van? 2014.04.18. 13:33:27
Megjegyzem: egy nyamvadt igazolás kell a jogsim megújításához, amihez semmi kedvem 1 nap szabit kivenni, mivel a többi napon csak délelőtt rendel, amikor kilométer sorok vannak.
DarthVader 2014.04.18. 13:41:04
" 8-12-ig van rendelés. ez minden információ, amit a betegnek tudnia kell. de nehogy már még a betegnek kelljen azt is kinyomozni, hogy SZTK-s alternatív idősíkban miért nem 12 óra a 12 óra."
Hát erre csak annyit, hogy a 8-tól 12-ig rendelés azt jelenti, hogy 12-ig van rendelés. A A 11.50-re beeső beteggel lehet hogy el kell tölteni az időt 12.30-ig is. És az már ugyebár a 12-n túl van. És lehet, hogy a személyzetet máshol várják. Úgyhogy az teljesen ok, hogy 12-ig rendelés, de 11-ig be kell jelentkezni. (Ez nálam is így van. 11 után tőlem már csak kifelé. 11 után már csak sürgős esetben lehet bejönni - rosszullét, hasonló. Csak ez ki van táblázva. )
Ezt valahol jól látható helyen jelezni kéne a rendelőintézetben is ugyebár. Ami ma Magyarországon szervezésileg az eü-ben van, az egy kib-tt nagy kupac lószar. Pl. 15 óráig tartó kardiológiai szakrendelésen 14.30kor orvos nincs, és 4 db főállású nővér cseveg, a kardiológiai szakrendelésre pedig másfél hónapra adnak előjegyzést. UH rendelő előtt felirat: Csak előjegyzés és bejelentkezés után lehet jönni, a vizsgálat nem az előjegyzés sorrendjében történik, a vizsgálat nem érkezési sorrendben történik. Ez azt jelenti, hogy hasraütéssel. Délelőtt 10 -re berendelt (!) beteget délután 3-kor elküldik, hogy ma már nem jut be. Szóval borzalmas.
3 féle orvos van (mármint ebből a szempontból. )
1, jó tudja managelni a rendelését. Elenyésző.
2, rábízza az aszisztenciára, mert nem érti/nem tudja/nem érdekli. Ez a többség.
3, a legszebb: mint a 2, csak még nagy pofával ki is kéri. Na ilyen Tempus :)
Nem kel rá reagálni, ő egy ilyen :) (Mondjuk, amikor az empátiáról volt szó az egyetemen, akkor hiányzott, de vélhetően igazoltan :)
she_wolf 2014.04.18. 13:46:12
Az eü. spéci terület. Mondhatni: nálunk sufnitunning:( Már ami a szervezést illeti. Mert azt meg kell hagyni, hogy a tudás még mindig igen jó színvonalon jelen van (már látom a hajánál fogva előráncigált, DE-vel kezdődő, kismillió kifogást, hogy: a sógornőm ismerősének a húga is, meg izéhozé:D), de ezt úgy haza tudják vágni a szervezetlenséggel, meg a bürÖkráciával, hogy a betegnek az élettől, az orvosnak a gyógyítástól megy el a kedve:(
she_wolf 2014.04.18. 13:48:49
Jéééé, lehet, hogy egyről beszélünk? Vagyis egyetlen problémáról?:)
she_wolf 2014.04.18. 13:51:18
És ezekből születnek az OEP-es ellenőrzésért sivalkodó posztok:( Én hülye, meg ezt próbálom magyarázgatni, a franc se tudja mér:))
Tempus-Anh 2014.04.18. 13:59:02
@DarthVader: "Möge die Macht mit dir sein!".../ffffhhhh....ffffhhhh...más hangutánzószóval nem tudom utánozni a stridoros nehézlégzést :DDD/
:DDD
Tempus-Anh 2014.04.18. 15:22:27
Oltalom 2014.04.18. 17:55:29
Tökéletesen egyetértek!!!
mildi 2014.04.18. 18:01:50
annyit vártam volna el, hogy elmondja(!), mi a szitu. nem akartam előrébb jutni, nem akartam kivételezést. csak egy rohadt, enyhén bővített mondatot, aka kielégítő, pontosabban: egyáltalán! tájékoztatást.
hogy jön ehhez, hogy különben 2 hónap a várakozási idő? sehogy.
kevered a szezont a sezlonnal.
barack9 2014.04.18. 22:12:41
Gondolom sok embert meglepek, de én írtam ezt a postot! Lehet kérdezni, egyúttal megragadnám az alkalmat a válaszadásra is.
Tempus-Anh 2014.04.17. 14:15:03
"akiknek van ideje stopperórákkal a szakrendelők ajtajában ólálkodni és órát-percet lejegyezve szimatolni az orvosok munkaideje után."
Tisztelt Tempus! Nagyon rosszul gondolja, ugyanis az sehogysem tekinthető szimatolásnak, ha az ember ügyfélfogadási / betegellátási időben keresi fel az illetékes szakrendelőt! És jelentem, nem stopperóra volt nálunk... nem is értem honnan gondolja, vagy ezt hol olvasta?
"Úgy hívták őket, hogy informátorok, népnyelven: besúgók."
Nézze! Az orvos KÖZfeladatot ellátó személy, azért van egy SZTK-s rendelésben, hogy a KÖZ érdekét szolgálja, ellássa feladatát KÖZpénzből. Ha a TB vagy az OEP vagy bárki más azért fizet egy KÖZfeladatot ellátó személynek, hogy 9-12-ig tartson rendelést, akkor 9-12-ig tartsa is meg. Vagy keserű a pirula? Ha el kell mennie előbb, oldják meg a helyettesítését arra az időre, írja ki az ajtajára, hogy "elnézést, de hivatalos dolgom van, előbb el kell mennem, ma a rendelés x óráig tart, helyettes két ajtóval arrébb".
Nevezzen nyugodtan besúgónak, de feltenném Önnek a kérdést, hogy vajon hányszor írta azt, hogy ilyen esetben jelezni kell. Hát megtettem. Jeleztem ITT, biztos vagyok benne, hogy sok szakmabeli olvassa a postot, ha meg nem, akkor majd az ismerőseik jelzik ezt megfelelő helyen, lehet elindul valamilyen ellenőrzés is ezen a téren, mert azt azért tegyük hozzá, hogy gyomorforgató ez a hozzáállás (miközben azért sír az orvosok szája, mert "sok" a beteg), meg az is hogy TB-s időben nagyon sok privát beteg ellátása is megtörténik. Pl.: ismerősöktől hallva az SZTK-s nőgyógyászati rendeléseket említeném. Nem is értem miért nincsenek ilyen fajta rajtakapások, hisz egy ügyintézőt vagy bárki mást is tesztelhetnek próbavásárlások alkalmával... vagy az mi? besúgás? Jó vicc lenne
barack9 2014.04.18. 22:15:39
"A kedves posztoló miért nem kérdezte meg az asszisztehsnőt,hogy most akkor mi a teendő,miért nem kért segítséget? "
Kértünk volna, pont azért ültünk ott,vagy mit hitt, mi másért? Hogy ha kijön az asszisztens, vagy kinéz, megragadtuk volna az alkalmat, felpattantunk volna, odamegyünk és kértünk volna segítséget. (többi infó lent lesz majd erről)
barack9 2014.04.18. 22:26:58
"Tehát némi logikával: hogy láthatta a poszter, hogy ki, mikor hova jön-megy, és melyik ajtón, ha folyamatosan az óráját leste. Mert amilyen időpontokat ír, az előtt le a kalappal. Vagy súlyos szemtengelyferdülése van, amit egy postás megirigyelhetne.
Javaslatom: tessen előbb felhívni az adott intézményt, és pontos, korrekt felvilágosítást kérni a "házirendről". Én így teszek, pedig mindig ugyanaz a séma. Így nem lesz kavarodás, átverés. Ha mégis, akkor tessen panaszkodni a megfelelő helyen. Szerintem. "
Ez jó vicc, gondolom annak szánta!
Nem tudom Ön mikor, hányszor vett részt SZTK-s rendelésen, de SZTK-s rendelésen résen kell lenni, nem szabad bambulni, mert mások megelőzhetik. SZTK-s rendelésen az emberek 99,9%-a vagy maga elé bámul, vagy az ajtót lesi, vagy az óráját nézi, vagy más embert néz. Több opció nincs. Vagy Ön tud valami mást?
Hogyan láthattuk?
Mily meglepő, talán a szemünkkel? Mint írtam az ember SZTK-s rendelésen nem traccspartizik...
Szemtengelyferdülés most hogyan is jött ide, kérem magyarázza meg!
Ugyanis a rendelő ajtaja előtt ültünk le. A rendelő ajtaja velünk szemben volt, 3,5-4 méterre. Nem tudom hogy Önnek milyen szemproblémái vannak, de nekünk ehhez nem kell hogy szemtengelyferdülésünk legyen. Ha Ön másként gondolja, javaslom a "szemészet" nevű SZTK-s rendelés felkeresését reggel 5-től, nehogy elfogyjon az ÖN által nagyra becsült sorszám rendelési idő kezdete előtt 1 órával...
Házirendről nem fogunk telefonon érdeklődni, felesleges is, mert ott vagy lerázzák az embert (tapasztalat), vagy kapcsolgatják az illetőt fél óráig, vagy félretájékoztatnak. Ráadásul teszem azt ha ÖNNEK leszakad a fél karja, a másik fél karjával majd illedelmesen elkezd telefonálgatni a házirenddel kapcsolatosan? Jó vicc. Nem hinném!
Vagy ha igen, kérem hívjon fel, ha az eset megtörténne, mert szeretnék szemtanúja lenni.
barack9 2014.04.18. 22:45:47
@mig54:
"ha az elfogy, mire megyek, akkor így jártam. Legközelebb (mondjuk másnap) nem a rendelési idő közepén"
Nem tudom, hogy Ön hol dolgozik,de kérem szóljon ha lesz nyitott pozíció Önöknél! Ugyanis mi (gondolom sokan vannak így) nem tehetjük meg, hogy ha nem jött össze, majd megyünk másnap és végigülünk két napot...Ha rendelési idő közepén érünk oda és nincs ott egy szem beteg sem, az vajon normális, ha elmegy az orvos? Miért megy el rendelési idejében?
NEM ÍRTAM VOLNA MEG A TÖRTÉNETET, ha az adott orvosra százezren várakoznak, vagy ha az asszisztens/nővér kijött volna egyszer abban a 34 percben és legalább el lehetett volna csípni pár másodperc erejéig. Ha azt mondja, hogy sajnos sokan vannak, menjünk vissza legközelebb / ad időpontot/ vagy legalább egy pillantást vet az esetre és azt mondja, hogy ez "ráér holnapig" vagy bármi más, akkor arra csak azt tudtuk volna mondani hogy KORREKT, OKÉ, visszajövünk. De gondolom asszisztens nem vethet az esetre egy pillantást sem, nem ítélheti meg, mert ha félreítéli, annak következményei lennének, és ezért inkább nem mond semmit, ki sem jön.
Én megértem, hogy vannak olyan napok, alkalmak mikor egymillióan beesnek a rendelőbe, és kell egy határt meghúzni: az orvos is idejében befejezze a rendelését. Ekkor azt mondom, hogy oké szedjék be a TAJ kártyát egy órával előbb és aki ott volt, beadta, az szerencsés. De mikor egy beteg sincs ott, akkor miért nem lehet NYITVA HAGYNI A RENDELŐ AJTAJÁT? Hogy, nincs bent senki, lehet érdeklődni. És megragadnám az alkalmat és elmesélném azt is, hogy azért NEM KOPOGTUNK be, mert az ajtóra az volt kiírva, hogy "A RENDELÉST NE ZAVARJÁK FELESLEGES KOPOGÁSSAL". Szóval Ön mit is csinált volna? Ennek ellenére bekopog? Kötve hiszem! És azt is elmesélném, hogy ezalatt a 1/2 óra alatt egy másik szoba ajtaján valaki bekopogott, kezében papírral, csak azért hogy beadja a leleteit. Erre kinyílt az ajtó és elég erős hangnemben közölve lett az illetővel, hogy "ne kopogjon, mert rendelés van, ki is van írva, ha nem tudna olvasni, és különben is most több orvos konzultál, üljön le aztán várjon"
Harmadrészről, igen megnéztük az órát hogy mikorra értünk oda, szerintem ez normális emberi reakció! És akkor is rávettettünk egy pillantást az óránkra, amikor az ajtót bezárta az asszisztens, szerintem ez is normális reakció. Vagy Ön időmilliomos? Ön nyugdíjas hogy ennyire ráér?
Bogdán_Szabolcs 2014.04.18. 22:47:52
barack9 2014.04.18. 22:53:43
@lpt1:
"stopperolni van gógyi, megírni pöpecül az időpontokat a praxisba van gógyi, de felhívni az intézményt, hogy mettől-meddig és hogyan, arra már elfogyott a gógyi?"
Megnéztük a neten a rendelési időt! OTT NEM SZEREPEL, HOGY EGY ÓRÁVAL ELŐBB BESZEDIK A TAJ KÁRTYÁT, ehhez az kellene hogy legyen "gógyija" az intézmény fenntartójának / üzemeltetőjének / igazgatójának, hogy netre feltegyenek minden információt AKTUALIZÁLVA! Másrészről meg nem mindenkinek van telefonja, és lássa előbb, mit írtam: kapcsolgatják az embert, félretájékoztatják! És kérdezném, hogy erre van valamilyen jogszabály, hogy egy órával előbb szedik be?
"Az asszisztencia helyében én ácsoltatnék a műszakissal egy kis táblát, amin szerepelne a mettől-meddig."
Nem tudom hogy Ön, mint nyugdíjas honnan szerzi be az információit, de nem hiszem hogy a tábla "ácsoltatása műszakissal" az asszisztencia feladatkörébe tartozna.
barack9 2014.04.18. 23:02:58
@Jim Raynor:
Én is minden rosszindulat nélkül: tudja a beteg, hogy 8-12-ig van rendelés. 11-kor ér oda? "
Reggel 7-től megbeszélésen voltunk, úgy tűnt hogy 1-2 napig még húzható az ügy, de súlyosbodott az állapota, EZÉRT mentünk oda és akkor, mint írtam én kísértem! NEM, nem tudtuk fejből, kisujjból kirázva, hogy mikor van rendelés, mert utána kellett néznünk (net).
barack9 2014.04.18. 23:15:44
@Jim Raynor:
Bocs, de ehhez nem tudok mit hozzáfűzni. Ha 10.55 előtt került ki a cetli, akkor mi a búbánatos istenharagjáért vár az asszisztensre 11.20-ig, hogy hátha piros hó esik, vagy manna hullik az égből, vagy....dombon ülő fűcsomó legyek, ha értem.
Gondoltuk, azért leülünk....b+, ezt egyszerűen....kész vagyok:) "
Mint írtam, az ajtóra ki volt írva, hogy :
1. kopogással ne zavarják feleslegesen a rendelést. Ön ilyen esetben mit csinált volna? Mi azt hittük van bent beteg és betegellátás folyik, értelemszerűen azért mert nem látunk át az ajtón.
2. Bíztunk abban, hogy az asszisztens a maradék egy órában legalább kinyitja az ajtót és kinéz, és legalább beszélni tudtunk volna vele.
3. Nem jártam ott eddig, nem ismerem arcról az ÖSSZES orvost. Amikor kijött azt hittük, hogy ott is konzultációt tartanak. Nem tudtuk, hogy ő az orvos.
Másrészről a szomszédos szobában 11-kor kezdődött a rendelés, elméletileg, papír szerint. Az orvos 11.35-kor érkezett meg. A várakozó betegek, háborogtak, "hogy na már megint fél órát késett". Ez az orvos pedig nem vizitelős osztályos orvos... Ebből mindenki azt a következtetést vonja le amit akar.
Igen ott ültünk még 15 percet, ezért hallottuk ezt is, mert azt hittük, hogy az asszisztens azért zárta be a szoba ajtaját, mert elment az illemhelyre (folyosó végén van) és még visszajön/visszanéz. Furcsa volt, hogy rendelési idő vége előtt több mint fél órával elmegy mind az orvos, mind az ottani asszisztens. Vagy Önnek ez nem lenne fura?
2014.04.18. 23:54:56
she_wolf 2014.04.19. 01:28:26
Éppen ezért nem fogok a Maga kérdéseire válaszolni. Különös tekintettel azokra, melyekben olyan dolgokat firtat, amelyekhez Magának semmi köze.
Egy valamit azonban mondanék: ha valahonnan 2 percet kések, meg sem kísérelem, hogy megpróbáljak bejutni. Pontos emberré neveltek.
(Ha pedig leszakad a fél karom, valószínűleg nem a saját lábamon jutok be egy nem SZTK-s rendelőbe, ez nevetséges feltételezés, de gondolom, ezt Maga is érzi, és tudja.)
De hogy a Maga, Maguk iránti jóindulatomat ismét kifejezzem: Sajnálom a történteket az impotens szervezők helyett is.
she_wolf 2014.04.19. 01:32:19
Volt már rá példa, hogy megjelent a poszter, és mindjárt más lett a leányzó fekvése:))
she_wolf 2014.04.19. 01:48:59
Icterusos lett ugyanis a IIYAMA:( Szegény kisöreg:(
Tempus-Anh 2014.04.19. 06:43:56
csakmotyogok 2014.04.19. 08:42:52
2014.04.19. 09:35:15
she_wolf 2014.04.19. 16:24:39
OFF! Hogy vagy egyébként mostanában? Ritkán látlak.
she_wolf 2014.04.19. 16:41:53
(Ez van a hátán: Hyundai HLH 22982VBT)
TV/Monitor, de ezen nem sűrűn fogok filmeket nézni, nem arra kell.
2014.04.19. 17:06:17
she_wolf 2014.04.19. 17:10:52
she_wolf 2014.04.19. 17:15:57
(Ritkán, de rád szoktam kukkantani:) Olyankor vagy nevetek egy jót, vagy Veled bosszankodom.)
bajkal 2014.04.20. 21:00:51
Volt több poszt is tőlem (részben) és nem volt visszajelzés, hogy mikor lesz kint, kint lesz-e egyáltalán vagy épp már kint is van. Így valóban nehéz ide jönni és reagálni a válaszokra. Másrészt a beküldők nagyobb hányada nem egy profi nethasználó, nincsenek regisztralva, nem.kommentelnek. Es meglátván az első néhány kedves őket ócsároló megjegyzést nem is hiszem, hogy valaha vissza akarnának ide térni ;-).
Mig54-nek is: ha meg minden részletre kiterjedően ír valaki, akkor kisregény születik és akkor a kommentelőknek az a baja, hogy jaj de bő lére van eresztve, valaki foglalja már össze...etc. és ugyanúgy nem a lényeget és a necces részeket ragadják ki az olvasó-kommentelők egy része, hanem azt, hogy hol lehet belekötni.
2014.04.20. 22:33:54
2014.04.20. 22:35:31
she_wolf 2014.04.21. 07:29:53
Először is: örülök, hogy írásoddal elárultál némi kulisszatitkot:)
Másodszor pedig: amit külön nekem írtál, abban lehet, sőt! van némi igazad, a hosszú írásokat fáradtak sokan elolvasni. Úgy gondolom azonban, hogy meg lehet egy posztot lényegretörően, pontosan és kérdéseket felvetve írni (valamint némi külalaki rendezettség is hiányzik néha, gondolok itt a hatszáz kérdőjelre, és az ordítozásra). Ha pedig megírok egy posztot, akkor figyelem az utóéletét, és reagálok kérdésekre, megállapításokra.
A poszter és a kommentelők között létrejöhet(ne) így egy olyan párbeszéd, amiből mindenki kiszűrheti a számára fontos információkat.