Miért kellett így meghalnia édesanyámnak?

2014.03.21. 07:53

candle.jpgMi lett volna, ha odafigyelnek az orvosok, törődnek vele a nővérek? Vagy ha nem adjuk a hálapénzt, az életet meg se érdemlik?

Tisztelt Praxis!

 

Leírom az én (mi) sajnálatos tapasztalatunkat a deszki tüdőszanatóriummal. Kezdem 1 héttel korábban. Anyunak vizesedett a lába combig, kihívtuk az ügyeletet, adott vízhajtót injekcióba, le is ment. 3 nap múlva újra vizesedet, kihívtuk a háziorvost, vért vett, másnap vittem az eredményt, de nem mondott az orvos semmit. 2 napra rá újra bevizesedett, kihívtuk az ügyeletet, az ügyeletes orvos megdöbbenve nézte a friss vérleletet, hogy a háziorvos miért nem írt májvédőt, meg anyunak  be van sűrűsödve a vére. Bevitték a sürgőségire, csak a vizesedés volt, ami aggasztott minket. Anyukám ott  feküdt, nagyon beteg volt, végstádiumú COOP beteg volt innen.

 

Nagyon vizesedet itthon a lába, de az egészségével az állapotához képest jól volt, sétál előtte, egyedül le tudott  tusolni. Makóról átszállították 10 órakor, elvitték egy sor vizsgálatra, de anyunak nem mondták, mikor hova viszik. Az orvos E., nem nevezném orvosnak 4 órakor nézet rá, de semmi tájékoztatást nem adott. Anyut rátették egy gépre, ami állítólag szükséges volt, de anyu mondta, hogy egyre rosszabbul van. Levette, erre kikötötték és akkor is rátették a gépre. Mondta, saját felelősségre nem kéri ezt a fajta kezelést, de semmibe vették

 

 Ha nem volt éjjel rajta a gép, akkor Oxigén maszk volt rajta, amire itthon is szüksége volt. Itthon maga adagolta magának, ha rosszabbul, volt feltette, de nem volt vele gond. Ott az éjszakai nővér úgy gondolta, anyu elaludt, spóroljunk, levette az a oxigént ,erre anyut reggel alig tudták felébreszteni, mert ugye nem kapott elég oxigént( ezt is a szobatársától tudtuk meg ).

A gyógyszereit elvették, nem adták neki enni, nem tudott, mert ki volt kötve, mikor bevitték. Ereje nem volt enni, azért küzdött, hogy a gépet vegyék le róla. Mikor levették jól volt, mondta többször, hogy nem bírja tovább, a géptől rosszabbul van, elég neki a  megszokott gyógyszerei és az oxigén. Fürödni nem tudott, a nővérek nem fürdették, erre a szobatársak többször panaszkodtak, sajnálták szegényt.

 

Mikor ezt szóvá tettük E. orvosnak, dicsérte a nővéreket, anya állapotáról össze vissza beszélt  (szerintem azt se tudta kiről van szó). Kedden voltunk bent nála, akkor felült, mosolygott, arról beszéltünk mi lesz, ha hazajön. Szerda delelőt próbáltam az orvossal telefonon beszélni, vagy fel se vette, vagy felvette és azonnal félretette. Húgom is hívta, neki azt mondta neki ere nincs ideje, hogy anyu állapotáról tájékoztasson minket. jelzem egyszer sikerült vele beszélni telefonon.

 candle.jpg

Nővéremék meg anyu  testvére mentek be hozzá délben, hogy megmosdassák, meglátogassák, de anya ágya üres volt. Évi kérdezte, hol van anya, ott odamondták flegmán, meghalt 10 kor. Még beszéltem vele, hallottam könyörgött, vegyék le a gépet, kedden azt mondák este ráteszik, reggel leveszik és lehet, többet nem is kell. Erre 10 kor még rajta volt, az orvos felé se nézett, a telefont fel se vette. Úgy hallottam, a halottat 2 órát az ágyban kell hagyni, anyut nem hagyták. Átszállították Szegedre boncolásra, több mint 1 hétig ott tartották, de nem boncolták fel. Vajon miért?

 

 Anyu vizet, folyadékot nem kapott, ezt jelezte nekünk. Annyi gép volt az asztalán, hogy a poharát nem is tudtuk letenni, sóoldatot nem kapott, hogy ne száradjon ki (gondolom az vizesedét így akadályozták meg). Kedden, mikor beszéltünk vele, monda, neki elég a gyógyszerei, meg az oxigén, szerinte ezekkel otthon is el lesz, nem lesz gond. Jól volt, nevetett. Az orvosok 1 hozzátartozót se hívtak fel, hogy anyu elment, bementek látogatóba, ott mondák, hogy a cuccait szedjék össze

 

A nővérek flegmák, a másik szobában 10 percig kiabált egy úr nővér után, aki a nővér pultba olvasott. Elindult nem kis haraggal " melyik ordít? mi baja van már?" nem kedves szavakkal, nem irigylem azt a beteget, akihez kiment...

 

Nem csak úgy lehet megölni egy embert, hogy leszúrjuk, vagy lelőjük, ha nem kapja meg a megfelelő ellátást, az is sajnos rossz véghez vezet. Miért kell az ember méltóságát ily módon elvenni, akaratától megfosztani? Ha rosszabbodott az állapota, miért nem vették észre az orvosok, miért nem vitték az intenzívre, vagy miért nem tették lélegeztetőre? Makón ezt meg tudták csinálni?

 

 Ennek fél éve, nem értem a halálát, hisz neki lett volna még itthon 2 unoka, aki hazavárta, 3 gyereke. Mi lett volna, ha odafigyelnek az orvosok, törődnek vele a nővérek? Vagy ha nem adjuk a hálapénzt, az életet meg se érdemlik az ellátást hálapénz nélkül, ha arra járok vizitkor, akkor ránézek, ha nem akkor nincs arra dolgom?

 

 

Legyen itt az Ön hivatkozása és logója, vagy rendeljen tőlünk további hirdetési felületeket. A részleteket megtalálja legfrissebb médiaajánlatunkban.

10233390-empty-blank-emblem-badge-shield-logo-insignia-coat-of-arms.jpg

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tempus-Anh 2014.03.21. 09:20:30

Részvétem a posztolónak.
A COOP valószínűleg elírás, amiről itt szó van az a COPD, egy súlyos, előrehaladott (itt a tünetek alapján szívelégtelenséghez is társuló) tüdőbetegség.

Sajnos a tüdő és a szív egy idő után kölcsönösen dekompenzálódik (cor pulmonale, asthma cardiale), ami lassan és biztosan a beteg halálához vezet, intenzív osztályon ideig-óráig még életben tartható a páciens, de a végkifejlet nem kérdéses. Egy masszív, vízhajtókkal sem uralható alsóvégtagi ödémásodás nagyfokú, előrehaladott szívelégtelenség jele, a fenti utólagos következménnyel.

A "de az egészségével az állapotához képest jól volt" kijelentés tehát nem hogy nem fedi a valóságot, de attól sajnálatos módon nagyon messze áll.

A történetben egy sor logikátlan, zavaros, következetlen kijelentés is van, amit itt nem szeretnék bogozgatni, elég a posztoló baja anélkül is.

she_wolf 2014.03.21. 10:55:39

@Tempus-Anh:
Ez a poszt nagyon ismerős:(

belekotty 2014.03.21. 11:35:20

Részvétem. Nyugodjon békében!

Katoci 2014.03.21. 11:50:57

Kicsit zavaros a torténet, de egy dolog biztos. Végstádiumú COPD-s beteget nem viszünk intenzívre és nem tesszük lelegeztetőgépre, mert soha nem jön le róla, felesleges szenvedés a betegnek. A maszkos gépi lelegeztetés (gondolom itt ez lehetett) viszont sokszor athúzza a beteget a kritikus időszakon, viszont kényelmetlen lehet a betegnek (főleg ha nem szeretné, küzd a gép ellen, esetleg rosszul van beállítva stb). Oxigént meg szintén csak a lehető legkissebb dózisban és rövid ideig kell adni, a "ha rosszul volt felcsavarta" már otthon is hibás megoldás volt. Amire viszont nincs mentség, az, hogy a legközelebbi hozzártartozót nem informálták a halálesetről (már ha jó volt a telefonszám amit kaptak).
A halott 2 órán át való fektetése meg ugyebár nem a kórteremben történik, így ennek a meglétéről vagy hiányáról a posztoló nem tudhat.
Röviden egy újabb eset, amikor bár a személyzet szakmailag vsz helyesen járt el, a rossz kommunikáció miatt a hozzátartozó az ellenkezőjéről van meggyőződve.

Benoke2 2014.03.21. 12:47:17

Részvétem!

Néhány posztban a lényeg kimaradt, az orvosok és a többi kórházi dolgozó hozzáállása...

A leírtakból kiderül, hogy alkalmatlanok a feladatuk ellátására, és igen igen finoman fogalmaztam. A helyzet az, hogy ez biztosan nem egyedi eset és csak egyre szaporodik. Lehet itt ferdíteni, de ez egyáltalán nem a valóságtól elrugaszkodott eset, sőt, ennél biztosan jóval durvábbak is vannak. Sok orvos van aki kisebb nagyobb ügyeket flegmán kezeli. Minden emberben van hiba, de egy orvosnál és kórházi személyzetnél egyszerűen nem tolerálható minden. Tudjuk, hogy fizetési problémák vannak, a kezdő orvosoknál, és a többi kórházi dolgozónál meg pláne, de nem ők az egyedüliek az országban, hanem mindenhol ez van. Szóval arra ahogyan viselkednek, nincs mentségük. Ráadásul mikor az ember egy hozzátartozóját veszti el, akkor még fontosabb a hozzáállás. Ez az egész pedig akkor sem pénz kérdés ha azt mondják, az ilyen mentalitású emberek nem valóak olyan helyre ahol emberekkel kell kapcsolatot tartani, még újságos bódéba sem, nem hogy orvosnak, vagy ápolónak.

Sajnos közelebbi kapcsolatot ápoltam az egészségüggyel, és a pénzügyi helyzet ellenére azért bőven akadnak rendes emberek is. Csak félek, hogy az ilyen emberek egyszer kisebbségbe szorulnak, akkor viszont jajj a betegeknek, vagy is inkább mindenkinek.

she_wolf 2014.03.21. 13:28:34

Bezárt a tízlábú finomság?

she_wolf 2014.03.21. 13:34:16

@Katoci:
Akkor én most fel vagyok háborodva (a macska meg fel van mászva a fára).
Legutóbbi kórházi tartózkodásom során a kórteremben - ahol voltam - meghalt egy férfi beteg. Bizony, kemény 2 órán keresztül volt még ott, lepedőbe csavarva. Ezt az eljárást többször volt már alkalmam tapasztalni. Ha jól tudom, obszervációnak hívják, de lehet, hogy tévedek.

Tempus-Anh 2014.03.21. 13:47:38

@mig54:
Nálunk is a kórteremben, paravánnal elkerítve történik az exitalt beteg kötelező kétórás observatioja, a kórbonctanra történő átszállítás előtt.

Katoci 2014.03.21. 13:53:38

Nálunk épp ez miatt nem obszerváljuk a holttestet a kórteremben. Eléggé megterhelő pszichésen a szomszéd ágyon fekvő betegtársnak, hogy meghalt valaki mellette. Nem kell ezt azzal tetézni, hogy még ott is hagyjuk 2 órára. Persze van ahol nincs hely erre, de szvsz törekedni kell rá. A kommunikáció (nem csak a verbális) fontosságát meg nem lehet eléggé hangsúlyozni.

Tempus-Anh 2014.03.21. 13:54:04

@Benoke2:

Mesélj csak nekünk egy pár dolgot, hogyan is kell ellátni az intenzívre került beteget? Ki hibázott és hol?

Amit leírsz az egy se füle - se farka katyvasz, még nagyobb szósz, mint maga a poszt, teljesen logikátlanul összeollózott bővített mondatokkal, ahol az első és az utolsó köszönő viszonyban sincs egymással.

Javaslom a mondanivalód átfésülését, esetleg egy korrektort is alkalmazhatsz, mielőtt ide ejakulálod ezeket a förmedvényeket. Kötve hiszem, hogy élvezel is közben, mert ez így horror élmény-kategória.

she_wolf 2014.03.21. 14:13:02

@Tempus-Anh:
Igen, a paravánt elfelejtettem, köszi:)
Egyébként az össze kórházaban ahol megfordultam akár betegként, akár dolgozóként, így történt az observatio.

she_wolf 2014.03.21. 14:14:02

@Tempus-Anh:
Ne bántsd, eltévedt a tízlábú finomság felé való igyekeztében:)

Tempus-Anh 2014.03.21. 14:45:41

@mig54:
Igen, ha főzni akarok, akkor legyen legalább főzőtudományom, ha az nincs, akkor az a legkevesebb, hogy a hozzávalók megvannak, ha pedig az is hiányos, akkor hát szerezzek egy olyan edényt, amiből az egész nem fog kifolyni...

she_wolf 2014.03.21. 14:50:39

@Tempus-Anh:
Úgy még sose volt, hogy valahogy ne lett volna:) Meg "Vastyúk is talál szeget":)
OFF: mi a véleményed a Lyricáról?

Benoke2 2014.03.21. 14:55:28

@Tempus-Anh: Ha értelmezési problémákkal küzdesz, akkor annak a megoldása nem rajtam keresztül történik... :o)

she_wolf 2014.03.21. 15:13:16

@Benoke2:
Az hogy szórend, mond neked valamit?

Tempus-Anh 2014.03.21. 15:32:50

@mig54:
Jó gyógyszernek tartom, elég eredményesen használjuk, főleg diabetes szövődményeként kialakult polyneuropathiában, én startból 3x75 mg-mal kezdek, mert hozzám elég elhanyagolt, előrehaladott esetek kerülnek. Sajnos csak igazolt diabetesben rendelhető támogatással, más etiológiájú neuropathiakban nem.

she_wolf 2014.03.21. 15:41:17

@Tempus-Anh:
Köszönöm! Nekem 3x150 az adagom, és....hogy is mondjam...javulást nem nagyon tudok igazolni. A kezem talán alakulgat, de estére ugyanolyan, mint a Lyrica szedése előtt. Szomorú vagyok, mert már az idejét sem tudom, mikor öltöztem utoljára nőnek:( A magas sarkú már csak dísznek van, meg nosztalgiának:(( Gatya, póló, pulcsi, meg edzőcsuka.
Küldök neked mélt az utolsó mondatodra válaszolva.

Tempus-Anh 2014.03.21. 15:55:50

@mig54:
Köszönöm, megnézem.

she_wolf 2014.03.21. 16:25:02

@Tempus-Anh:
Köszönöm, válaszoltam is rá:)

acka1 2014.03.21. 16:29:44

Őszinte részvétem a posztolónak. :(
Amúgy 23 évesen én is megtapasztaltam a 2 órás exit obszervációját. Én nem mehettem ki a kórteremből,mert ágyhoz voltam kötve a transzfúzióval, mellettem pedig a szobatárs elhunyt. Én ott voltam végig, amíg el nem vitték.Előtte sosem láttam haldoklót :( .

she_wolf 2014.03.21. 16:46:04

@acka1:
Sajnálom, hogy olyan fiatalon kellett megélned, és olyan körülmények között. Én kisiskolás voltam, mikor az anyai nagyanyám meghalt. Az otthonában. Nem vitték kórházba, mert az orvosok azt mondták, nincs mit tenni. Ott volt anyám és majdnem az összes testvére gyerekestül, mindenestül. Virrasztottunk. A halált már akkor is természetesnek vettem és semmi ijesztőt nem találtam benne.

acka1 2014.03.21. 17:25:49

@mig54: Még így 16 év távlatából is kiráz a hideg. A család zokogása, és a csöndes pakolás..... Brrr.... Tudom, hogy egyszer mindenki meghal, de igazából gondolni sem szeretnék rá. :( Engem megrémít.

formed 2014.03.21. 17:32:56

Őszinte részvétem.
Mindazonáltal a COPD egy progresszív tüdőbetegség, melynek lényege, hogy a tüdőben levő legholyagocskak fala megsemmisül, ezáltal csökken a gázcsere. Sajnos a dohányosok 90%-ában fordul elő. Léteznek olyan genetikai megbetegedések, ami cigi nélkül is ezt okozza, un. Alfa-1-antitripszin hiány, így a tripszin szó szerint megemeszti a tudot.
De éppen eleg döbbenetes, hogy a dohányosoknál mindig találunk-akár mellékletként-COPD-t. Ezek után senki ne magyarázza nekem, hogy a cigi káros hatásai nem bizonyítottak.
A COPD előbb-utóbb a fent vázolt okok miatt halálhoz vezet sajnos, főként ha szívbetegség is társul mellé.
Még egyszer nagyon sajnálom, de a leírtak alapján mulasztás nem történt szakmailag.
Az más kérdés, hogy a kezelőorvosnak illett volna tájékoztatni a hozzátartozót a várható kimenetelről.

Tempus-Anh 2014.03.21. 18:03:41

Európába jövetelünk előtt a halál az élethez szerves hozzátartozott...kellett egy zivataros történelem, egy sötét, bigott, embertelen középkor ahhoz, hogy ide jusson a nemzet, hogy a halált elfogadhatatlan, tőlünk idegen, életünktől elrugaszkodott valaminek tekintsék. Eléggé el nem ítélhető módon sok családban szokás a haldokló beteget kórházban vinni meghalni, holott otthon, családi körben, szeretteivel körülvéve ez minden embernek alanyi jogon járna.
De nem, a lélegeztetőgép utolsó fújtatásáig hagyják a menthetetlen, láthatóan infaust eseteket a kórházban vergődni és a végén az egészségügyet okolják, amért nem halt meg "méltó körülmények közt" a hozzátartozó.
Holott ehhez a körülményeket épp nekik kellett volna megteremteni.

she_wolf 2014.03.21. 18:26:25

@formed:
"Ezek után senki ne magyarázza nekem, hogy a cigi káros hatásai nem bizonyítottak."

John Lennonnak már bizonyíthatod:( Ő és Yoko hangoztatták előszeretettel, hogy a cigizés nem káros.
Felvihetnék már a másik fajta cigimet is legalább ezer forintra, hogy ne vegyek többé:)

she_wolf 2014.03.21. 18:35:31

@Tempus-Anh:
Csakhogy a hozzátartozók dolgoznak. Az milyen lenne, ha megkérdezné az orvost a hozzátartozó, hogy mennyi ideje van hátra a szeretett betegnek, mert akkor úgy vesz ki szabadságot? És akkor bekavar az élet, a természet....
Pedig valóban az lenne a jó, ha a halottainkra nem tabu témaként tekintenénk. Semmi nem tart örökké. Még a mamutfenyő sem él örökké, igaz jelenleg a legöregebbnek tartott példány 3200 éves...

she_wolf 2014.03.21. 18:41:10

@acka1:
Ne rémüldözz. A természetes halálban nincs semmi ijesztő, vagy visszataszító. Az erőszakos halál kicsit más tészta, és arra joggal tekint másképpen az ember. És az emberi ostobaság okozta halál pedig....nem tudom minősíteni. Hülyüljék magukat a halálba, úgyis túlnépesedett már a Föld. (Itt konkrétan az összevarrt szájú nőre meg élete tüneményes párjára gondolok. Apunak kötél járt volna.)

csakmotyogok 2014.03.21. 18:47:29

@Tempus-Anh: Igen, sőt az én gyerek koromban szégyen volt ha valakit a családja hagyott a kórházban meghalni (igaz én már betöltöttem a 40-et). Azért már sejthető a vég. Vannak ,akik még tisztelik a szerettüket ennyire. Egyébként, ismerőseim is megkérdezték az orvost: mondja meg őszintén sok ideje van-e még, mert nem hagynák meghalni a kórházban tisztességgel szeretnék, hogy eltávozzon...megmondta az orvos, hogy bizony már nincsenek évek ,hónapok hátra. Ott pl. mindenki dolgozott a családban,de van szabadság, és vannak lehetőségek, csak akarni kell.

acka1 2014.03.21. 18:56:37

@mig54: Néha,depis pillanataimban sokszor gondolkodom, hogy milyen lehet meghalni...Fáj,érez valamit az ember közben,vagy csak egyszerűen megnyugszik, és beletörődik,hogy itt kell hagynia ezt a földi létet ?
Az ostoba halál tényleg minősíthetetlen. Az Amerikai Egyesült Államokban Darvin-Díjjal jutalmazzák a legostobább halálokokat.Vannak közöttük nevetségesen ostobák is.

she_wolf 2014.03.21. 19:09:35

@acka1:
Az egyik ismeretterjesztő csatornán néha elkapom "A halál 1000 arca" című adást, abban vannak olyanok, hogy az állam leesik egyesek ostobaságán....Figyelj! Van valami igazság ebben a mondásban: "Aki hülye, haljon meg!" Néha elgondolkodom azon, hogy mi kellhet ahhoz, hogy valaki ennyire ostoba legyen?
Vannak depis hangulataid? Sajnálom. Kívánom, hogy ne legyenek! Fáj-e a halál? A halál nem fáj. Csak az fájhat esetleg, ami okozza.

acka1 2014.03.21. 19:21:18

@mig54: Néha vannak ilyen hülye hangulataim .De szerintem nincs olyan ember, akinek ne lennének.
Hogy mi kell ahhoz, hogy ostoba módon halljon meg valaki ? Szerintem csak egy rossz pillanat...
Pl. mi kellett ahhoz,hogy egy amerikai állampolgár ingyen üdítőért addig rángatta a kólaautomatát, míg az végül ráborult és agyonütötte ? Egy elnyelt pénz, és egy szomjas pacák :) ( Ő volt az első Darvin-díjas ).

formed 2014.03.22. 03:15:39

@mig54: igen, abszolút megéri leszokni, nem csak a primer prevenció miatt, hanem mert az sokkal jobban érzi magát-lelkileg is. Amit mondanak, hogy leszokást követően obesek lesznek, szvsz hülyeség, hisz pont a javuló kondíció miatt több sportra lesz kedve.
Aztán lehet, nem így van, én most magamból indultam ki, en egy száltól is órákig rosszulérezném magam, palpitato, et cetera...
Ha elhatározod, sok sikert és kitartást kîvanok hozzá! Meglátod majd, megéri! Mintha kicseréltek volna :)

formed 2014.03.22. 03:29:23

@formed: bocsi a helyesírási hibákért!
Más: csak adalék, mert Tempus már kifejtette, hogy áll a magyar társadalom a halálhoz.
Amíg mentőztem, és terminális stádiumban levő beteghez mentünk ki, mindig felvilágosítottam a hozzátartozót, hogy sajnos itt a vége, nem vinném be, mert számára is sokkal méltóságteljesebb lenne az otthonában elmenni.
10-ből 8 nem fogta fel, volt, aki feljelentéssel fenyegetőzött...ennyit erről :(

Tempus-Anh 2014.03.22. 07:22:36

@formed:
Talán már meséltem az esetet, amikor egy faluvégi, elég népes házban haldoklott az idős mama. Az OMSZ hívásra kiment, a mentőápolókat a túlexponált család férfitagjai startból elpáholták, majd az orvost a nyakához szorított rugóskéssel ösztökélték nagyobb szorgalomra és fürgeségre, mondván, hogy ha a mami meghal, ő azonnal követni fogja.
Elképzelhető, hogy ilyen körülmények közt mennyire vidám, tettrekész és friss ihletekben bővelkedő lehetett az orvos.

A történet a Tex-Mex határmenti sztorik közé is jól beillene.

she_wolf 2014.03.22. 08:44:15

@formed:
Nagyon köszönöm a lelkesítő szavakat! Akinek szorult valami a fejébe az tudja, hogy a dohányzásnak (a passzívnak is) rengeteg káros hatása van. Nálunk még lehet a lakásban dohányban dohányozni, és ha hosszabb ideig nem vagyok itthon mellbevág a bagószag, mikor hazaérek. Nem finom. Hogy valaki elhízik, vagy sem...senki nem látott még dagadt dohányost? Csodálkoznék?
De gondoljunk bele: mi lenne, ha mindenki egészségesen halna meg 120 éves korában? Munkanélküli egészségügyi dolgozók, és mivel már így is túlnépesedtünk, szegény Pacha Mama belerokkanna:)
A halálról, és arról, hogy mennyire nem decens erről beszélni, illetve mennyire nem "szalonképes" egy idős, ne adj' Isten beteg ember látványa: a falra tudnék mászni az életbiztosítós reklámoktól, szórólapoktól, az azokon/azokban szereplő, kicsattanó egészségnek örvendő, hamvasított (értsd: lila!) ősz hajú modell bácsiktól-néniktől. Az életbiztosítás nem hülyeség, de a körítés gyomorforgatóan ízléstelen:(

she_wolf 2014.03.22. 08:48:00

@mig54:
A "csodálkoznék" után felkiáltójelet tessenek vizionálni!:)

she_wolf 2014.03.22. 08:49:54

@Tempus-Anh:
Szorongatott helyzetben brillírozik az elme:) Gondolom, a mentős nem vette ilyen poénosnak:(

formed 2014.03.23. 15:49:37

@mig54: igazán nincs mit! Sajna én az egyetemen elkezdtem, nem volt egyszerű abbahagyni, de mindent lehet, csak akarni kell. A sportos/szabadidős témát a saját példám alapján hoztam fel, nekem ez jött be, igazi extasis volt dyspnoe nélkül lefutni 5 km-t :)
Jómagam ugyanis nem nagyon hiszek a különféle nicotinos bisz-baszokban, az egyéb buproprionos, meg vareniclines kezeléséhez nem tudok hozzászólni, sztem a buproprionnak állati sok mellékhatása van, a vareniclinhez meg Tempus-Anh tudna hozzászólni, hogy mennyire szerencsés, ha elkezdjük modulalni a n-Acherg neuronokat és receptoraikat.

she_wolf 2014.03.24. 00:51:25

@formed:
Persze, hogy mindent lehet, és ez is nagy meccs lesz, előre tudom:)

Anyósom gyötört rendszeresen ezekkel a nikotinos rágókkal, meg tapaszokkal, meg franckarikákkal, de mondtam neki, hogy inkább cigit veszek az árán, az legalább jólesik:)

Idestova (illetve egészen pontosan) 33 éve dohányzom, és nem a light kiadásokat.
Amiket leírtál "doktorul" azokat nem tudom követni, mert bár utánanéztem, de az angol konyhanyelvem azok megértéséhez vajmi kevés:(

Nem vagyok ugyanis szakmabeli.

A sport. Ficergő ember volnék, de az alkohol okozta polyneuropathia nem nagyon inspirál a futásra.

Szóval van bajom elég, de a humorom töretlen:) Te meg én egyszer úgyis találkozunk, vagy ha mégsem, akkor majd az egyik kollegádnál teszem tiszteletemet. De szépen bánjon ám velem, mert visszajövök kísérteni!:D

acka1 2014.03.24. 19:12:02

@mig54: Kiserteni ? ? :D En is azt mondtam a paromnak,hogyha nem banik velem jol,akkor visszajovok,es en leszek a kiserto lelkiismerte ;) Eddig meg mukodik a dolog :D
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása