6 óra várakozás a bunkó nőgyógyászra

2014.03.05. 08:23

sad-woman.jpgNem elég, hogy hosszú órákat várunk, még akkor a bocsánat kérés helyett csapkodás és melegebb éghajlatra küldés is kijut az ember lányának?

Kedves Praxis, kedves olvasók!

 

Sjanos én is rossz tapasztalatokat szereztem a magyar egészségügyben. Nem gondoltam volna, hogy egy egyszerű nőgyógyászati vizsgáklatra hat, azaz 6 órát kell várnom úgy, hogy előzetesen időpontot egyeztettem. És ha mindez nem volna elég, még egy darab rongynak is érezhettem magam, köszönhetően a mélyen tisztelt doktor úrnak.

 

Múlt hét keddre voltam előjegyezve délelőtt 11 órára. Mivel kifejezetten utálok késni, már jóval a megbeszélt időpont előtt, negyed 11 fele megérkeztem a rendelőbe, ahol már érkezésemkor áldatlan állapotok uralkodtak. Rengetegen voltak, kigyózott a sor a váróban, de ekkor még nem aggódtam, mert ugye volt időpontom. Nem tudtam ekkor még, hogy ez az ég világon semmit sem jelent. Azért egy kicsit elbátortalanodtam, amikor hallottam a folyamatos vitát a többi páciens között, de úgy voltam vele, hogy csak megoldódik minden. Nem így történt.

 

Egészen fél 12-ig nem is foglalkoztam az idő múlásával, mert bár volt időpontom, de ennyi csúszás azért simán össze jöhet. De amikor már dél is elmúlt, kezdtem elég kellemetlenül érezni magam. A civakodás is tovább folytatódott, kiderült, hogy még a 9 órás időponttal rendelkezők sem kerültek sorra. Igen, többen voltak, szinte minden időpontra 3-4 nő jutott, 11 órára is négyen kaptunk időpontot. Ekkor már tudtam, hogy hosszú napnak nézek elébe.

 

 

Nem untatok senkit a várakozás kellemetlen részleteivel, egyszerűen nem lehetett megoldani a helyzetet. Többen megkérdeztük az asszisztens hölgyet, hogy is van ez a dolog az időpontokkal, de mindenkit leteremtett, hogy várjunk, érdemi információkkal nem tudott, vagy nem akart szolgálni. Az is érdekes volt, hogy még ezeket kitalált időpontokat sem sorrendben tartották be, amiből szintén parázs viták alakultak ki. Teljesen szervezetlen, már-már kaotikus volt az egész szituáció. Többen rosszul voltak, folyamatosan sor volt az egy darab mosdó előtt, nagyon kellemetlen volt. Volt aki feladta a várakozást és én is többször elgondolkodtam rajta, hogy ott hagyom az egész cirkuszt, de sajnos ez az egy szabadnapom van egész hónapban, amikor jut időm erre, szóval valahogy kitartottam.

 

 

Megváltás, 17 óra előtt nem sokkal kerültem sorra. szánom, bánom, de csak nem tudtam megállni, hogy rákérdezzek az orvosnál, mégis miért alakultak így a dolgok, miért kapott több nő ugyanakkorra időpontot. Habár nem voltam éppen a legvidámabb, de nem sértően, vagy bunkón kérdeztem rá, csak tudni akartam, mégis miért vártunk ennyit. Egy szimpla magyarázattal és egy egszerű "bocsásson meg a kellemetlenségekért" mondattal beértem volna. Ehelyett az orvos kikelve magából csapkodni kezdett és emelt hangon közölte velem, ha nem tetszik, ott a fizetős lehetőség,miért nem mentem oda. Teljesen kiakadt, én pedig ráhagytam. Megvizsgált és végre szabadultam, de a tüske bennem maradt.

 

Rendben, egész biztos a doktor úrnak sem volt éppen kellemes, hogy így alakultak a dolgok. De! A szervezés, pontosabban szervezetlenség nem a páciensek hibája. Nem elég, hogy hosszú órákat várunk, még akkor a bocsánat kérés helyett csapkodás és melegebb éghajlatra küldés is kijut az ember lányának? Ha a fodrásznál találkozik hasonlóval az ember, fogja magát és soha többet be sem teszi oda többé a lábát. Pedig ott nem fizetünk tb-t. Az egészségügyben néhányan (természetsen nem mindenki) úgy tesznek, mintha a páciensnek szívességet tennének azzal, hogy ellátják, megvizsgálják. Örüljön, ha egyáltalán szóba állnak vele. Holott egy szolgáltatásról beszélünk, amiért fizetünk, nem is keveset. Persze az orvosok túlterheltek és alulfizettettek. Ezt megértem és igen sajnálatosnak tartom. De ez nem mentség az effajta viselkedésre. Próbálnék meg én így bánni a munkahelyemen a hozzánk fordulókkal.... Már másnap kereshetnék magamnak másik helyet. És igen, én is túlórázok, engem is érint a mindennapos stressz, nekem is vannak családi problémáim, mégsem viselkedek így. Meg sem tehetném, de eszembe sem jut.

 

Az a fajta cinizmus pedig, hogy el lehet menni a fizetős magánrendelésre is, szintén felháborító. Egyszerűen nem mindenki engedheti meg magának. Ez nem vita tárgya, ez ténykérdés. De ne csináljunk már úgy, mintha jotékonyságból, vagy emberbaráti cselekedetből látnának el bennünket. megfizetjük, ha aakrjuk, ha nem.

 

Fazekas Orsolya

 

 

Legyen itt az Ön hivatkozása és logója, vagy rendeljen tőlünk további hirdetési felületeket. A részleteket megtalálja legfrissebb médiaajánlatunkban.

10233390-empty-blank-emblem-badge-shield-logo-insignia-coat-of-arms.jpg

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

a végtelen űrben együtt 2014.03.05. 09:40:49

Kedves panaszos!

Az teljesen elfogadott Magyarországon, hogy megváratunk embereket, lényegében tetszés szerint. Nem fizetjük ki a munka/szolgáltatás ellenértékét. Nem fizetünk adót, ha el is lehet titkolni. Visszaigényeljük az ÁFÁ-t, amit be se fizettünk. Az ígéretek, a szavunk tartása, becsület erőteljesen relativizálódott. Tomból a "balkánizmus". Sokan nem értik, hogy lehet, hogy Ausztria, Németország ott tart, ahol. Mi az a csoda, ami minket visszavet ebbe az estleges sorsba? Talán ők különb emberek? Naná! Komolyan veszik magukat, komolyan veszik egymást és komolyan veszik azt, amire ígéretet tettek(törvények). Ez az a biztos alap, amire várat lehet építeni. A xarra nem lehet, pedig verbálisan építik ezerrel.

Innen OFF: O.V. mondja: nem szeretjük az oroszokat, velük nem lehet. O.V. mondja: szeretjük az oroszokat, sőt még Kínát is és kussol az ukrán helyzetben. Már az örök barát Lengyelország is haragszik rá(nk), Európáról nem is beszélve. Szóval ez a hat óra és az orvos viselkedése teljesen jellemzi a Balkánt.

zunuke 2014.03.05. 09:58:06

Én pontosan ezért nem megyek el a reumatológiara nagyjából kettő éve-pedig már illő lenne, annyira fáj a vállam és a nyakam.Egyszer az egész napomat ott töltöttem, es végül nem is jutottam be.

Tempus-Anh 2014.03.05. 09:58:46

A nőgyógyászati szakrendelők előtti páciens-dömping mindennapos dolog, egyszerűen nem győzik az orvosok a hatalmas beteglétszámot ellátni.
Semmi gondom a női nemmel, de szerintem a legáldatlanabb orvosi szakág, mert:

1. A lakosság (férfi, női) egy jó részének a szexuális kultúrája nagyon sok kívánnivalót hagy maga után (enyhén kifejezve), ennek összes következményével, aminek nagy része a nőgyógyászati szakrendelőkben csapódik le;
2. A nők egy része egyáltalán nem törődik a saját testével, másik részük túlontúl sokat törődik;
3. A nők egy része mindent megtenne egy gyerekért, a másik részük mindent megtenne, hogy ne legyen gyereke.
4. A női nem gyengesége mellett eleve túlterhelt, többet vállaló vagy több felelősséget hordozó, emellett törékeny és beteges;

Engem mindenesetre csak igen súlyos, életveszélyes fenyegetések árán - vagy még úgy se - lehetett volna rákényszeríteni, hogy nőgyógyász legyek, amit ők csinálnak én egy napig nem tenném.
El lehet képzelni, hogy egy orvos a napi 50-60 panaszkodó, követelőző, síró-rívó, fenyegetőző, rinyáló nőnek a többé-kevésbé "jó illatú", kiábrándító másik végénél ülve, könyökig benne dolgozva mennyire jól diszponált és kedves, őszinte mosolyú tud lenni. És ez nem az aznapi porció, ebben van évek-évtizedek óta.

Ez van az államilag finanszírozott SZTK-kban. Sajnos.

Mindemellett osztályos munka, ügyeletek, szülések, műtétek, ahol mindig egyszerre két ember életéért felel, nem is kis mértékben.

Sapienti sat.

Tempus-Anh 2014.03.05. 10:02:54

@a végtelen űrben együtt:
Orbán Viktor egyszerűen csak bölcs, nem ugrik neki az erősebbnek.

Lengyelország verje csak saját farkával a csalánt, elég hatalamas területet harácsolt össze magának érdemtelenül Németország kárára, egyáltalán örüljön a létének, ne ugrándozzon, mert az oroszok egyszer őt is leültetik.
Az ilyen "barátból" nem nagyon kell.

A harmatgyenge, levitézlett siralmas baloldali férctákolmány már nem tud mibe kapaszkodni, ezt a konfliktust is felhasználja Orbánék lejáratására.

Jövő hónapban biztos a jobboldal újabb nagy többségű győzelme, erre a székelység is garancia, no worries...

a végtelen űrben együtt 2014.03.05. 10:16:18

@Tempus-Anh: Óó! Álljon meg a násznép...! Ne ugorjon neki az erősebbnek? Mikor még itt állomásoztak, nem voltak erősek? Mikor első miniszterelnökségét töltötte és nem engedte át az orosz segélyszállítmányt Szerbia felé, akkor nem voltak erősek a volt testvérek? Hol van magyar kisebbség: az oroszoknál, vagy az ukránoknál? Kit, vagy mit véd most a demokrata? Talán Paksot és a hitelt? A kárpátaljai magyarokért ki tud többet tenni? Az oroszok, vagy az ukránok? Ezektől a tényektől független, hogy melyik szekértábor issza le magát a választás után.

"Ilyen barátból nem nagyon kell". Jézusom Tempus! Van egyáltalán még "barátunk"? A baloldalt nem kell ecsetelned, ismeri mindenki őket.

Tempus-Anh 2014.03.05. 10:23:31

@a végtelen űrben együtt:
Az ukránoktól ne nagyon remélj kegyelmet a magyarjaink számára, ők saját magukon kívül az égadta világon senkit de senkit nem szeretnek.
Biztos forrásbnól, ott élő magyaroktól tudom.
A különítményeseik összevernek, letipornak bárkit, aki nem tetszik az új rezsimnek.
A PS emberei gyakorlatilag megsemmisítették a vereckei honfoglalási emlékművünket.
Ha átmész és az utcákon csoportosan pöffeszkedő keretlegények rádszólnak ukránul és magyarul válaszolsz, annyi neked.
Az ungvári polgármestert agyonszúrták a minap.
Ez rend? Ez az állam akar Európába bejutni?

a végtelen űrben együtt 2014.03.05. 10:34:04

@Tempus-Anh: Nos, ha ezek mind igazak, akkor logikusnak tartod, hogy egyedül O.V. és "népi zenekara" hallgat. E hallgatás mennyiben segíti a magyarokat a keretlegényektől? Újabb verés O.V. miatt is. De! Bár nagyon szerették volna a keretlegények, de még se törölték el a nyelvtörvényt. Most, hogy kuss-ban az ország leszámolhatnának a magyarokkal, még se teszik. A véleményem: amikor megszállnak egy országot törvénytelenül -és mindegy, hogy melyiket-, akkor egy demokrata tiltakozik, mert ha nem, akkor sem fog tiltakozni senki, ha mivelünk teszi valaki. A PS-t nem bölcs dolog kiemelni, mert minden ország rendelkezik szélsőségesekkel, nem is kell messzire menni. Hogy ki terrorista és ki hazafi, nézőpont kérdése és mindig a hatalmon lévő dönti el.

Tempus-Anh 2014.03.05. 10:41:03

@a végtelen űrben együtt:
A jelenlegi rezsim szabadkezet adott a PS-nek Kárpátalján, jóformán azt tehetnek, amit akarnak. Paramilitáris szervezetként egyenruhákba bújnak, fegyvereket használnak, gyakorlatoznak, mindehhez a mostani háborús helyzet kiváló álca.
Az, hogy a hasonló kis szervezetecskékből mi lehet, ha erőre kapnak és fegyveresen léphetnek fel, bizonyítják a spanyol Falange, az usztasák, az SA, a csetnikek, a Tiso-pribékek szomorú példái...

Tempus-Anh 2014.03.05. 10:44:18

@a végtelen űrben együtt:
Az ízig-vérig orosz Krímet pedig az ukrán Hruscsov ajándékozta '54-ben egy vodkagőzös hangulatában Ukrajnának, a terület tele van orosszal és tatárral, az ajándékozás a lakosság megkérdezése nélkül történt.
Nincs amin csodálkozni.

Azonkívül az orosz érdekszféra megvédése a mindenkori nagyorosz doktrína része.

Az USA és közbelép katonai erővel, bárhol a Földön, ha érdekeit sértve érzi.

a végtelen űrben együtt 2014.03.05. 11:03:12

@Tempus-Anh: Mindkét utóbbi írásod színtiszta igaz. De nem hallottam, hogy magyarokat lődöznének, már csak azért is, mert nem mi vagyunk most az ellen. De O.V. taktikája -amit mindenki ért, hogy valójában miért- ezen rossz irányban változtathat, ha valamelyik okostojásnak ez eszébe jut (mert előbb-utóbb jut). Most ezért nem állnak bosszút a magyarokon, mert olyan erős a megszálló és annyira kevés a pénz, hogy több ellenségre nincs lehetőség. De ha normalizálódik a helyzet és visszatér az ország a normális kerékvágásba, akkor elgondolkodnak olyanon is, amin most még nem. Gondolod, akkor kérhetünk szívességet magyar testvéreink miatt? Úgy gondolom, hogy az oroszok nem sokáig keménykednek, mert sokba fog kerülni nekik. De ha mégis támadnak és annektálnak, gondolod a nyugat engedi majd Paksot és a megújuló orosz-magyar barátságot?:)

reepach 2014.03.05. 11:14:06

@Tempus-Anh: Orbán felelős miniszterelnökként, visszafogottan, de határozottan nyilvánul meg(most is), szem előtt tartva kárpátaljai magyar testvéreink érdekeit. Az oroszok pedig igenis barátaink, és 100x inkább Putyin, mint Merkel vagy Hollande, Barackról nem is beszélve.
A Kárpátaljai magyarok helyzetét pedig jól illusztrálja Szojva, ha az ukrán nacionalisták gondolnak egy nagyot, lehet bővíteni... Az EU vezetőit meg csak a piac megszerzése/tartása érdekli ezért nem mernek nyíltan szembefordulni az oroszokkal sem). Tyimosenko köztörvényes bűnöző, a leggátlástalanabb oligarcha (egyébként nem ukrán, hanem orosz, felnőttként tanult meg ukránul) egyetlen motiváló tényezője, hogy újabb dollár milliárdokat akar harácsolni az összerablott vagyona mellé. Janukovics ártatlan elsőbálozó leányka hozzá képest.

Tempus-Anh 2014.03.05. 11:41:08

@reepach:
Igen, végülis egy videotéka-üzemeltetőből egy hónap alatt egy tízmilliárd dolláros (nem hrivnya, nem forint, nem rubel, hanem USA-DOLLÁR) forgalmat lebonyolító gázipari konszern élére kerülni nem épp kispályásokra jellemző mozdulat, általában nem a Szent-Brigitta-rend szende novíciái szoktak ekkorát harapni a közös koncból...
A sosem létezett friss fércállamok népei a legnagyobb fasiszták, nacionalista gőgjük az egeket súrolja...
Ennél blődebbek már csak a franciák tudnak lenni.
Egy ádáz fb-vita alkalmával egy francia azt vágta a szemembe, hogy vigyázzak, mert ha egy franciával beszélek, akkor kétezer év dicsőséges történelme szól hozzám.
Erre belinkeltem neki az 1940-es párizsi Wehrmacht-bevonulás videóját, a fess német lovastisztekkel, kifogástalan egyenruhában masírozó német csapategységekkel a Diadalív alatt és a Champs Elysées-en, aztán megkérdeztem, hirtelen németre váltva a szót, hogy hol van a zwotausendjaehrige dicsőségük, mert sehol sem látom...

Azonnal megszakadt a vita...

Tempus-Anh 2014.03.05. 11:44:23

@a végtelen űrben együtt:
A Nyugat úgy fél az orosztól, mint ördög a tömjénfüsttől.
Az egész krími mizéria alatt egyetlen vak hangot nem ejtettek arról, hogy akár egy fia NATO-katona is beavatkozna ebbe a konfliktusba.

Kb. kétszáz éve bizonyított tény, hogy aki az orosszal kikezd, az halál fia...

a végtelen űrben együtt 2014.03.05. 12:03:07

@Tempus-Anh: Egy pillanatra visszatérnék az eredeti témához.
Mindenki tisztában van, hogy az orvos mit vállal, amikor ezen hivatást kezdi tanulni. Megvannak a maga szempontjai a döntése mellett. Azt is tudjuk -hogy az aktuálisról írjak-, hogy mi a helyzet a szülészet-nőgyógyászaton. Azt is tudjuk, hogy nem tegnap kezdődött. Mindenki tudja, hogy hol turkál az orvos. Szóval a lényegét tekintve mindent tudunk, azon kívül, hogyha mindent tudunk, akkor miért kell minden órára négy beteget behívni, ha tisztában van azzal az orvos, hogy ezt nem fogja tudni ellátni. Nem lenne célszerűbb annyit időre hívni, amennyit el is tud látni? Hogy nem kér elnézést attól, akit feleslegesen időre odabolondított, az a normál eü.-ben teljesen hétköznapi. Szinte szóra sem érdemes.

De, mondjuk ez a doki -persze nem tisztán a fizetéséből-, autót vesz, aminek kivan írva az ára. Meg is beszéli a vétel időpontját a kereskedővel, de amikor odamegy és kiszeretné fizetni, közlik vele 6 órás várakoztatás után, hogy milyen az autókereskedés leterheltsége és milyen nehéz az összeszerelés, szállítás és nem is annyiba kerül, hanem többe és ha ez nem tetszik, be lehet kapni, akkor picit ideges lesz és haza megy.

Vagy a bankok: ők is kötöttek egy szerződést, ami csak nekik volt megfelelő és csak ők egyoldalúan módosíthattak. Volt is mindjárt "jó erkölcsbe ütközés" kinyilvánítva.

Ha az orvos leterhelt és nem szeret odanyúlkálni, ezen lehet változtatni. Több orvos, esetleg csináljon mást. Ez nem tartozik senkire, csak az államra és az orvosra. A beteg ellátásért megy oda és arra az időre, amire odahívták. De ha nem tudja tartani, még mindig megteheti, hogy szól a segéderőnek, hogy értesítse a kinti betegeket, hogy ma már csak ennyi, meg ennyit tud ellátni, a többiek kérjenek új időpontot.

Tempus-Anh 2014.03.05. 12:07:52

Puska Áginak oda alant a mélybe üzenem, hogy a fenti hozzászólásom egyáltalán nem a nők ellen irányul, nőgyógyászati szakrendelőt és szülőszobát pedig nyilván látnom kellett, hisz a kötelező szülészeti-nőgyógyászati gyakorlatomat le kellett töltsem anno.

A hozzámintézett éles kérdéseére csak az a válaszom, hogy nem vagyok felelős a nőgyógyászati szakrendelők rendjéért, működéséért. Az én szakmámon belül az általam vezetett szakrendelőben rend van és kiegyensúlyozott munka folyik.

Egyebekben a hivatásomhoz az égvilágon semmi köze, orvosként pedig csak annyit ajánlhatok, hogy ilyen zabálós képet ne tegyen ki avatarként, mert amellett, hogy bődületesen ízléstelen, nagyon égő is...

Tudja, a kövér, büdös, izzadó nők és a nemi vonzalom...szóval nem Rubens korában élünk.

reepach 2014.03.05. 12:09:22

@Tempus-Anh: Márai ír erről (is) szemléletesen és gyönyörűen a Kassai őrjáratban, szembeállítva a németek szervezettségét a franciák slendriánságával...

Tempus-Anh 2014.03.05. 12:12:33

@a végtelen űrben együtt:
Még mindig a nők tömegei rohanják le a nőgyógyászati szakrendelőket és nem a nőgyógyászok vadásszák lasszóval a nőket.
Ameddig egy nő van rászorulva az orvosra, szépen alkalmazkodjon ehhez az áldatlan állapothoz (amelyért az orvos nem hibáztatható) és ne az agyonterhelt nőgyógyászt ekézze a kialakult szituáció miatt, próbálja meg átérezni a helyzetét - bár nehezen hiszem, hogy némelyeknek ennyi intelligencia szorulna a kontya alá - és megkönnyíteni az életét, ha már hozzá fordult és segítséget remél.

Tempus-Anh 2014.03.05. 12:13:14

@reepach:
Kiváló humanista írónk pontosan látta a valós helyzetet a két nemzet viszonyában.

a végtelen űrben együtt 2014.03.05. 12:18:28

@Tempus-Anh: Nem az oroszoktól félnek és nem is Amerikától, hanem az atombombától. Ha nem lett volna kitalálva, akkor már javában tartana a harmadik világháború. Afganisztánban sem tudtak győzni, szégyenszemre ki kellett vonulniuk, mert egyszerűen nem érte meg. A nyugat nem Oroszországtól fél, hanem az általuk birtokolt energia és nyersanyag az, ami megfontolásra érdemes. Ráadásul Ukrajna nem is tartozik a nyugati érdekszférához. De azért van bennük annyi tisztesség, hogyha megtámadják Ukrajnát, akkor minden lehetségest megtesznek a törvénytelenség ellen.

"Kb. kétszáz éve bizonyított tény, hogy aki az orosszal kikezd, az halál fia".
Ja! Erre mi vagyunk a legjobb példa. A németek simán tönkre verték volna, ha Amerika nem segít Sztálinon. Semmije nem volt, csak agyon vodkáztatott ágyútöltelékei. Sokáig kellett visszafizetniük az Amerikai segítséget.

a végtelen űrben együtt 2014.03.05. 12:32:17

@Tempus-Anh: a végtelenségig lehet ezt ragozni, de hat óra sok. Át kellett volna szervezni.

Irkutszk 2014.03.05. 12:46:36

@Tempus-Anh: Én, a kívülálló naív idealista, azért látok abban némi csalogatót a nőgyógyászati szakban, hogy ők segíthetik világra az újszülötteket.

Irkutszk 2014.03.05. 12:50:24

@Tempus-Anh: +TB járulék már nem létezik.

reepach 2014.03.05. 12:59:58

Az afganisztáni kudarc, hasonlóan az USA vietnámi vereségéhez, a felhalmozott fegyverek "hasznosításáról" és a nagyhatalmak gátlástalanságáról (saját népükkel szemben is) szólt. Néhány éve jártam Kárpátalján, megdöbbentő volt látni Beregszászon az Afganisztánban "hősi halált" halt katonák, köztük sok magyar fiatal nevét a háborús emlékművön. Afganisztán hadereje éppúgy nagyságrendekkel marad el a néhai SZU-étól, mint Vietnámé az USA-étól...
Az atombombától való félelem nem tartotta vissza sem az amcsikat a különböző kalandoktól (Vietnám, Irak, Afganisztán, Grenada), sem a ruszkikat a "forradalom exportjától" ('56, '68, közelkelet). A nyugat igenis az oroszoktól fél, ezért csak szájalnak, de a tettek mezejére (hála Istennek) nem lépnek velük szemben. Nemcsak katonailag nagyhatalom, hanem gazdaságilag is megkerülhetetlenek, nem beszélve az energiaforrásokról. Ha sokáig ráncigálnák a nagymedve bajszát, elzár(hat)ják a gázcsapot, no akkor aztán nagy gáz lenne...

" A németek simán tönkre verték volna, ha Amerika nem segít Sztálinon"
Ez így nem igaz. A keleti fronton a fordulat* sokkal előbb következett be (1942 tele), mint az amerikaiak hadbalépése Európában (D nap, 1944.június 6., addig az amcsik jobbára csak a japánokkal huzakodtak) Vagyis a németek azt oroszoktól szenvedtek megsemmisítő vereséget, éppúgy, mint a franciák százegynéhány évvel korábban.

* "A sztálingrádi ütközet volt a világtörténelem legnagyobb folyamatos csatája. A szűkebb értelemben 166 napig (1942 augusztus 21 – 1943 február 2) tágabb értelemben 199 napon át tartó állandó harcokban - az előkészítő és kiegészítő hadműveletekkel együtt - a két oldalon összesen körülbelül 2 millió katona, és több százezer polgári lakos vesztette életét, esett fogságba, vagy sebesült meg súlyosan. (A fogságba került és sebesült katonák túlnyomó része később szintén elhalálozott.) A sztálingrádi csata volt a második világháború legfontosabb fordulópontja, a legvéresebb, és legtöbb áldozatot követelő összecsapása, és így a történelem eddigi legnagyobb csatája."

reepach 2014.03.05. 13:08:22

@a végtelen űrben együtt:
"hat óra sok. Át kellett volna szervezni."
Ebben viszont egyetértünk. Meg a legkevesebb, ha már így történt, hogy nagyon udvariasan elnézést kellett volna kérni a várakozásért, és levonni a tanulságokat a jövőre nézve.

reepach 2014.03.05. 13:13:08

@Irkutszk: "ők segíthetik világra az újszülötteket" Igen, és ők végzik az abortuszokat is. Semmi sem tökéletes, ahogy a róka is mondta...

Fekete Dália 2014.03.05. 13:13:10

Teljesen egyet tudok érteni Orsolya!

Nálunk megszüntették a nővédelmet, ahová az ambulanciát kikerülve lehetett menni, ott mindig normális orvosokkal lehetett csak találkozni.
Most a profváltás miatt maradt az ambulancia, időponttal.
Márpedig a vérzéses, súlyos akut esetek nem időpontra jönnek elő.
Tegnap reggel, időpont nélkül jelent meg az ismerősöm, délután már túl volt egy beavatkozáson.
Ráadásul egy "kicsi" beavatkozáson.
További két hét kell, hogy eldöntsék, hogy lesz-e nagyműtét.
Nem tudom ki hozta ezt az új rendelkezést, de ehhez csak gratulálni tudok.
Az orvos szerint ez elsejétől van így.

Egyébként nagyon "imádom", amikor férfiak szórakoznak a nőbetegeken, pláne orvosként.
Főleg azt, aki egy másik blogon ámokfutóként van nyilvántartásba véve.

Igazság, hol vagy? 2014.03.05. 13:15:16

Kedves Ági! Milyen az a lavóros asztal?Ja,és hozzászólásának stílusa pedig igazán kiemelt hozzászólóhoz illő.

Tempus-Anh 2014.03.05. 13:15:21

@Fekete Dália:
Ehhez abszolúte semmi közöd :))

Fekete Dália 2014.03.05. 13:15:37

"Engem mindenesetre csak igen súlyos, életveszélyes fenyegetések árán - vagy még úgy se - lehetett volna rákényszeríteni, hogy nőgyógyász legyek, amit ők csinálnak én egy napig nem tenném."

Ez a hölgyek szerencséje!
Mármint, hogy nem lett nőgyógyász.

a végtelen űrben együtt 2014.03.05. 13:19:45

@reepach: Az én gondolatmenetemben a következőképp áll össze: A kint várakoztatott betegek, az én betegeim, ergo törődöm velük, még akkor is, ha az ég összeszakad. Bennem bíznak és ezt ne tegyék hiábavalóan. Ha jó orvosnak bizonyulok, akkor a bizalom hatványozódik és esetleg engem kérnek fel szüléslevezetésére is. Ami sokban előnyös az orvosra nézve. Tehát: ha bíznak, ne adj Isten szeretnek, mint jó orvos, akkor kimegyek a betegeim közé és a megértésüket kérem ezért, meg ezért és segítséget adok abban, hogy ne hat órát, hanem esetleg jóval kevesebbet kelljen várniuk, ha később visszajönnek.

Fekete Dália 2014.03.05. 13:20:47

@Tempus-Anh: A bezzeganyán már mindenki tud mindent egy bizonyos dokiról.

Tempus-Anh 2014.03.05. 13:23:43

@reepach:
Ahogy a Rémkirályban is megírta Michel Tournier, persze nálam sokkal szebben: A T-34-eseket egyszerűre, nagyon erősre és a lövedékekkel szemben ellenálló páncélzatúra építették, olcsók voltak, és rengeteget gyártottak belőlük folyamatosan, a világ legjobb tankjai voltak...Aztán előbújtak a szibériai gyártósorokról és szétzúzták Hitler páncéloshadosztályait.

Nem volt elhanyagolható a Szovjetúnió végtelen nagy hátországa, gyakorlatilag elapadhatatlan ásványkincsei, olaja, élelmiszer- és ruhaipara. Az 1941-42-ben leszerelt európai gyárakat Szibériába menekítették és ott már nem érhette őket veszedelem.

A világ legjobban szervezett, legfegyelmezettebb hadseregét nyilván csak így, a hatodik háborús évben sikerült legyőzni, amikor már 27 állammal állt hadiállapotban.

Tempus-Anh 2014.03.05. 13:24:29

@Fekete Dália:
Abszolút nyílt titok, ki a wolff, ehhez kétség nem fér.

Fekete Dália 2014.03.05. 13:24:40

Puska Ági:

Ez a doki romániai:)))
Ott biztosan ez az elfogadott mentalitás.

Fekete Dália 2014.03.05. 13:25:40

@Tempus-Anh:
És ez ön szerint normális viselkedés?

Tempus-Anh 2014.03.05. 13:27:38

@Fekete Dália:
Erdély mióta Románia? Te meg mi vagy? Egy alföldi tápos cafka.

Ne kezdj ki velem, mert épp harapós kedvemben vagyok :))

a végtelen űrben együtt 2014.03.05. 13:32:18

@reepach: én a következőképp tudom, de nem 100%. A Molotov–Ribbentrop-paktumot azért kötötték, hogy a németek kizárják az oroszokat a háborúból, az oroszok pedig féltek egy német támadástól így megegyeztek. Sztálin álmában sem gondolta, hogy Hitler megtámadja. Ennek következményeként az ipara nem volt felkészülve egy német támadásra. Teljes volt a meglepetés, amikor mégis ez történt. A németek lényegében nem is találkoztak számottevő ellenállással Kb, majdnem az Urálig. Ezen időszak alatt Sztálin Amerikához fordult segítségért, mert se pénze, se normálisan felszerelt gyárai nem voltak, amik ütőképes fegyvereket tudtak volna gyártani. Tehát nem csak pénz, de gépek is kellettek a gyártáshoz. Ez mind Amerika szállította, de akkor már az Urálon túli gyárakba. Sztálin azt írta Rooseveltnek: Ön adja a fegyvereket és meg annyi embert amennyi csak kell(lehet nem pontos az idézet)

Tempus-Anh 2014.03.05. 13:32:46

@Fekete Dália:
Esélytelen a próbálkozása, van már partnerem, elnézést, hogy csalódást okozok. Ha így és itt akar pasit fogni magának, akkor ki kell ábrándítanom: már elkeltem.
Maradok tisztelettel.

Tempus-Anh 2014.03.05. 13:34:51

@a végtelen űrben együtt:
Az Ellenség a kapuk előtt c. filmbeli első jelenetek, a szovjet támadás borzalmas képsorai jól rávilágítanak, miféle embertelen hadviselést folytatott a szovjet vezetés. Nem csoda, hogy 20 millió halottjuk volt. De győztek.

a végtelen űrben együtt 2014.03.05. 13:36:34

Utolsó mondat: és helyett én a helyes. Bocs

Fekete Dália 2014.03.05. 13:37:10

@Tempus-Anh:
Mivel személyesen nem ismerem(hála az égnek), viszont volt "szerencsém" végigkövetni netes ámokfutását, ezért enyhén szólva nevetséges lenne azt feltételezni, hogy én magára valaha is pályáznék:)))

a végtelen űrben együtt 2014.03.05. 13:40:45

@Tempus-Anh: Ja-ja! Csak ha Hitler nem szélesíti ki a frontot ésszerűtlenül, akkor nem hiszem hogy bárki képes lett volna megállítani. A technikai fölény+hit, mindent félre söpört. Komoly fegyver nélkül meg hiába az emberbeli fölény, semmit nem ér.

Tempus-Anh 2014.03.05. 13:40:59

@Fekete Dália:
Én sem gondoltam erre, viszont abban megegyezésre juthatunk, hogy egymás személyiségi jogait tiszteletben tartva a békés egymásmellett élés szellemében viseltetünk a jövőben egymással szemben.
Hogy ki milyen blogban hogyan trollkodik és erre mi a nagyközönség válasza, az mindig relatív. Azt pedig, hogy meddig mehetünk el etekintetben, azt legyen a modik és adminok feladata eldönteni.

Tempus-Anh 2014.03.05. 13:45:13

@a végtelen űrben együtt:
A többfrontos háború ölte meg. Iszonyatos mennyiségű emberanyagot és technikát veszített, fontos nyersanyagforrások hulltak ki a kezei közül. Az olajmezők elvesztése után lebombázták a műbenzingyárait, hadianyagtermelő üzemeit, nem volt élelem, nélkülözött a hátország.
Ezzel szemben az igénytelen orosznak minden rendelkezésére állt és még az éghajlat is nekik kedvezett.
Napóleont is a moszkvai tél segítette Szent-Ilonára, Hitler is ott bukott meg.

Fekete Dália 2014.03.05. 13:46:44

@Tempus-Anh:

Én itt éppen nem látom, én nem azt láttam, hogy maga tiszteletben tartja mások személyiségi jogait.
Egy bunkó nőgyógyászról szóló poszt alá odaokádja a nőkről és a nőgyógyászatról alkotott, gyomorforgató és felháborító véleményét.

Ilyet egy magasan képzett, önmagával kibékült, normális orvos nem tesz.
Hacsak nem egy beteg elme.
Esetleg nem is orvos.....

rikitikitévi 2014.03.05. 13:52:44

@a végtelen űrben együtt:
Tankokat szállítani át az óceánon? Na ne... Herkules még nem volt, az óceánt a fritzek ellenőrzésük alatt tartották a tengeralattjáróikkal, a jenkiket egyébként is lefoglalták a japcsik (Pearl Harbour, Midway...). Az oroszok többek között éppen a tankok számbeli fölénye miatt tudták megállítani a német inváziót (a Tigrisek is jó kis gépek voltak, nemcsak a T34-esek). A hatalmas ország traktorgyárait seperc alatt állították át tankok gyártására, szó szerint ezrével futottak ki a T34-esek a traktorgyárakból.
Amerika nem szállított érdemben haditechnikát a SZU-nak, ez tény.

Tempus-Anh 2014.03.05. 13:53:39

@Fekete Dália:
Nem is tudom, talán írhatna egy új Tractatust, Wittgenstein mintájára.
Egyazon zárótétellel: "Amiről nem lehet beszélni, arról hallgatni kell".

Nos? Megpróbálja?

Tempus-Anh 2014.03.05. 13:56:28

@rikitikitévi:
Kipling Kicsi Mongúza, kedves kollegám, valójában Sztálingrád után Kurszk volt a második halálharang, ami Hitler feje fölött megkondult.
Az ott elvesztett kezdeményezést, a rengeteg kilőtt páncélost Hitler már sohasem tudta pótolni.

reepach 2014.03.05. 13:57:18

@a végtelen űrben együtt: " Komoly fegyver nélkül meg hiába az emberbeli fölény, semmit nem ér."
Az oroszok nem csak létszámban, hanem fegyverzetben is számbeli fölényben voltak.
A csodafegyver meg csak nem készült el időben... bár az atombombához nem sok hiányzott.

reepach 2014.03.05. 14:01:02

@Fekete Dália: Az önismeret és az önkritika teljes hiányára vall, hogy ilyen útszéli repedtsarkú stílussal van képe a másik embert (aki adott esetben az életét menti meg) lebunkózni...

Tempus-Anh 2014.03.05. 14:02:59

@reepach:
Braunék rakétái önmagukban is nagy erőt képviseltek, a Me-262-es az égbolt abszolút ura volt, ha abból 1940-ben a rendelkezésükre állott volna néhány tucat repülőszázad, akkor a Big Ben-en zvasztika lobogott volna már azév karácsonyán.
Szóval Hitler nem alaptalanul bízott a csodafegyvereiben.

Tempus-Anh 2014.03.05. 14:04:28

@reepach:
Van ebben nekem is egy pár rám nézve terhelő előzményem, kedves kollegám, egy bizonyos blogon eléggé közutálatnak örvendő nick vagyok. Köszönöm ismételten a szolidarítást.

Fekete Dália 2014.03.05. 14:04:38

@reepach:
Most is két néven tetszik futni?

Fekete Dália 2014.03.05. 14:07:57

Már csak azért gondoltam, mert ez a Tempus-Anh uralja itt a teret, a hozzászólások alapján.
Elég jól elbeszéget önmagával is, ha a helyzet úgy kívánja.

Tempus-Anh 2014.03.05. 14:10:01

Igen, nyilván egyazon gépen önmagamnak válaszolgatok...Kis magyar schizophrenia :)))
Ne bomoljunk már :)

Tempus-Anh 2014.03.05. 14:12:17

Fekete Dália idejött trollkodni, épp nincs dolga a konyhájában, meg van főzve az ebédje és jóllakottak a kölykei, ki vannak vasalva a mosott ruhái, ki van takarítva nála.
Egyes-egyedüli gondja, hogy jómagam hány példányban vagyok jelen e blogban...:)

Fekete Dália 2014.03.05. 14:19:19

@Tempus-Anh: Amikor wollf és leroi néven tetszett trollkodni, akkor az ment egy gépről.

Szoktál vasalni, gyermeket nevelni(neked ezek szerint kölykeid vannak), ebédet főzni, takarítani?

Esetleg szülni?

Kiabálsz itt, mint a fába szorult féreg, hogy idejöttem trollkodni.Mint egy kis hülye óvodás.
Nevetséges vagy.

Tempus-Anh 2014.03.05. 14:29:37

@Fekete Dália:
Ne köpködj itt nekem, mert úgyis te nyalod fel :)
A következőkben vedd úgy, hogy átugortam amit idefostál, abszolút irreleváns a szöveged :)

reepach 2014.03.05. 14:33:08

@Fekete Dália: Megtisztelő rám nézve, hogy @Tempus-Anh: -nal azonosít, de nem vagyok az.

Tempus-Anh 2014.03.05. 14:36:51

@reepach:
Nagyon aranyos a hölgy, hogy megkeres párválasztási szándékával bennünket, de sajnos már másé a szívünk. Nyitottak vagyunk minden új felé, de ez már egy befejezett tény.

Számomra is megtiszteltetés, hogy Veled azonosít.

Fekete Dália 2014.03.05. 14:37:18

@Tempus-Anh:
Ez a kényszeres röhögés, minden egyes mondat után.

Meggyőződésem, hogy nem vagy normális.

Tempus-Anh 2014.03.05. 14:41:19

@reepach:
Nyilván OCD-ről lehet szó, de Krafft-Ebing tankönyvébe is illeszthető kórkép lehet, a klasszikus psychopathologia egyik casusa.
A hepar album tipikus esete, amikor több partnerrel próbál reménytelen kapcsolatba lépni.

Fekete Dália 2014.03.05. 14:44:58

@Tempus-Anh:
Nézd csak nevetek rajtad, annyira szánalmas a szöveged.

Irkutszk 2014.03.05. 15:02:51

@reepach: ... és így végzi minden idealizmus, letörik a szárnyát a valóság kegyetlen tényeivel. :)

Kovács Nóra Anna 2014.03.05. 15:06:23

@Tempus-Anh:
Unalmas vagy, és hogy nem doki, az ezer százalék.

a végtelen űrben együtt 2014.03.05. 15:15:43

@rikitikitévi: Khmm: Szóval: Nem csak tankokat szállított át a tengeren, hanem pénzt, sokat, amiből nélkülözhetetlen dolgokat lehet venni és még nagyon sok minden mást. Mondjuk technológiát, ami a fegyvergyártás alapja. Nehogy azt mond, hogy tudtak az oroszok fegyvert gyártani már előtte is, mert ez nem igaz. Olyan ócska, hasznavehetetlen fegyverzete volt, ami még az akkori magyar hadsereget se lett volna képes megállítani. De nem csak technológiát kaptak, hanem ami ennél is fontosabb, gyártógépsorokat és olyan útvonalon, amit akkor még a németek nem tartottak ellenőrzésük alatt. Ezt Hitler is belátta, ezért az igyekezet a tengerek feletti ellenőrzést megszerezni, de már későn. A gyárak álltak, benne modern gyártógépsorok. Az jó acél termelés technológiája, amiből később tankok születnek stb-stb.

Javaslom, hogy tekintsd meg a következő oldalt:
hu.metapedia.org/wiki/USA_t%C3%A1mogat%C3%A1s_a_Szovjetuni%C3%B3nak_a_m%C3%A1sodik_vil%C3%A1gh%C3%A1bor%C3%BAban

Igazság, hol vagy? 2014.03.05. 15:24:41

@Kovács Nóra Anna: @Fekete Dália: Ez igen.A panaszos sok hasznos információval gazdagodott.Eltévesztették a blogot,nem ide kellene írogatniuk,ez pedig száz százalék.

rikitikitévi 2014.03.05. 17:17:46

@a végtelen űrben együtt:
A 2. vh-ban az oroszok 40.000. T34-t gyártottak, többszörös számbeli fölényben voltak a Tigrisekkel szemben, ráadásul a tűzálló képessége a 30 fokban döntött homloklemez miatt sokkal jobb volt. A szárazföldi harcok lényegében ezen dőltek el. Teljes egészében orosz fejlesztésű volt, egyszerű, de megbízható konstrukció, orosz traktor- és mozdonygyárakban, orosz gépsorokon gyártották. Az USA által nyújtott segítség (6000 tank 1945-ig!) elenyésző volt, nem beszélve arról, hogy a háború kimenetele , legalábbis a Barbarossa hadművelet sokkal előbb, Sztálingrádnál eldőlt.

keresztszalag 2014.03.05. 17:25:40

Felteszem, hogy a panaszost a II. Világháború elemzése sem érdekli igazándiból!!

rikitikitévi 2014.03.05. 17:31:57

Szóval, T34: Minden tekintetben (tűzerő, páncélozottság, mozgékonyság) felülmúlta a Tigriseket. 1936-ban kezdték fejleszteni, 1940-ben készült el a prototipus, a német hadüzenetre már több, mint 1000 elkészült, 1941-ben további 2000-et gyártottak belőle Stztálingrádban (nem kellett messzire vinni). Ebben Amerikának SEMMI szerepe nem volt. És a SZU-ban a korai Sztálin-érában nagy volumenű fejlett nehézipar volt,részben a mezőgazdaság "szocialista átszervezése" (=erőszakos kolhozosítás) gépesítése miatt.

"Olyan ócska, hasznavehetetlen fegyverzete volt, ami még az akkori magyar hadsereget se lett volna képes megállítani." Ha ilyent olvastál vagy hallottál valahol, illessed erős kritikával az információ forrását!

rikitikitévi 2014.03.05. 17:33:07

@keresztszalag: Akkor ne olvassa. @a végtelen űrben együtt: -tel jól elvitatkozgatunk róla...

Tempus-Anh 2014.03.05. 17:35:52

@rikitikitévi:
A szovjet hadsereg előretörésének sikerét az is elősegítette, hogy Európa nyugat felé haladva egyre keskenyedik, ennek megfelelően egységnyi frontvonalra a nyugat felé előrenyomuló haderő egyre több katonát és hadianyagot tudott koncentrálni.
1945 áprilisában Berlin körül már hárommillió katona és harmincezer ágyú és rakétavető összpontosult.
A szó szoros értelmében üszökké lőtték a várost.

she_wolf 2014.03.05. 18:21:03

@Tempus-Anh:
Tudod, miért jó a skizofrénnek? Sosincs egyedül:)

she_wolf 2014.03.05. 18:22:58

@Fekete Dália:
Ez csak mosoly, drága, csak mosoly:) A röhögés ez: :DDDDDDDDDD

lenoardo999 2014.03.05. 18:23:56

A posztolónak igaza van, de sajnos a menő magánnőgyógyászoknál is sokszor órákat várakoztatnak. Az igaz, hogy utána nem ugatnak. Ezt az orvos ideje végtelenszer többet ér, mint a pácienssé szemléletet nem egyszerű kiirtani.

she_wolf 2014.03.05. 18:25:07

@Kovács Nóra Anna:
Vigyázz! Azért nem merd az életedet rátenni:)

program készítő 2014.03.05. 18:48:11

Nálunk szerencsére visszalépett a nőgyógyász a választási jelöltségről,bár ki tudja lehet kár volt,mert ugyanaz a szitu-ha orvos vagy felsőbbrendű is.

Mária 2014.03.05. 18:49:10

Szerintem a posztoló azoknál csapkodja az ajtót, akik szétlopják az országot. Lehet végigjárni kb. mind a 8 millió nagykorú állampolgárt egy ajtócsapkodásra.

she_wolf 2014.03.05. 19:42:45

@lenoardo999:

"Az igaz, hogy utána nem ugatnak."

Ööööö....mármint hogy kik is nem "ugatnak"?

t74 2014.03.05. 19:43:13

Tisztelt Fazekas Orsolya!

Az itt megnyilatkozó, magukat egészségügyi dolgozónak, netalán még orvosnak is tartó kommentelőknek az Ön és mások hasonló gondjai iránti érzéketlensége és mellébeszélése, illetve a téma teljesen más irányba való terelése rendkívül sajnálatos. Szépen megmutatja, hogy a kiszolgáltatott és beteg emberek mennyire másodlagos, esetenként sokadlagos problémának számítanak jelenleg a magyar egészségügyben.

she_wolf 2014.03.05. 19:44:30

@program készítő:

Ez így, ahogy írtad: baromság!

she_wolf 2014.03.05. 19:56:35

@rikitikitévi:
Amikor ezektől mesélt ájuldozva a töri tanár, én békésen szenderegtem a padon, vagy bőszen "jegyzeteltem" a Füles négyzeteiben, vagy Rejtőt olvastam a pad alatt:)

exkalibur 2014.03.05. 20:02:27

Ha hosszú várakozás után is, de végül mindenki sorra került. Lehetett volna szép szellősen is időpontokat adni, jutott is volna időpont 2 hónap múlva. Akkor meg az a probléma. Egy nőgyógyász szakrendelésen minden népség megfordul. Egészen biztos nem egy leányálom 6 órán át folyós, ápolatlan altestekben turkálni. A legjobb amit a beteg tehet, hogy egy kedves mosollyal megnyugtatja a fáradt dokit és csendben viseli a vizsgálatot. Pontosan tudja a doki hogy a páciensek sokat várnak. Mégsem küldött haza senkit.

Orvos ismerős mesélte, hogy egy konferencián a külföldi kollégák hüledezve hallgatták hogy egy nap alatt több mint 20 vastagbél tükrözést megcsinál. Nincs ám nyugtatgatás, kábítás, utána fektetés, megfigyelés. Szép sorban jönnek a betegek s futószalagon megy a vizsgálat. Ha nem igy lenne hónapokat kellene várni a vizsgálatra.

rikitikitévi 2014.03.05. 20:22:23

@mig54: .

Én mindig szerettem a törit, a háborúk történelmét (megrögzött antimilitáns pacifista létemre) különösen, próbáltam megérteni az események hátterét, mozgatórugóit.
A II. vh., legalábbis Európában, a keleti fronton dőlt el, a partraszállás legfeljebb megrövidítette a végkifejletet. Az USA-nak egyébként elég sok baja volt a Japánokkal (egymillió hadsereg, fanatikus katonákkal és fejlett technikával), ha nem dobják le az atombombát, még elég sokáig elhúzodott volna, vs. több áldozattal. Persze, ennek ellenére barbár dolog volt, különösen a 2. annak már nem volt katonai jelentősége, anélkül is kapituláltak volna...

magánügy 2014.03.05. 20:24:18

@Tempus-Anh: Az ám, cafka az édes jó anyád, akit minden bocskoros...
Mit nem engedsz meg magadnak, műtősgyerek. Mars felkapni a ledobót, munka van.
Orvos, még a legalja sem enged meg magának tizedrésznyit sem.

she_wolf 2014.03.05. 20:25:08

@exkalibur:
Ha ragaszkodom a nőgyógyászomhoz (márpedig ragaszkodom), akkor ha nem akut az eset, kivárom a 2 hónapot. Antibigyót felírhat vizsgálat nélkül is, majd ha panaszom van, jelzem neki.

"Nem untatok senkit a várakozás kellemetlen részleteivel,....", de azzal untathatott volna, hogy miért fordult nőgyógyászhoz. (Bár úgy tűnik, semmi komoly nem volt.)
Ha velem történik meg, hogy időpontra megyek valahova és mondjuk 2 óra múlva sem fogadnak, sarkon fordulok és húzok haza sovány malac vágtában.
Érdekes munkája lehet a poszternek, ha csak havi egyetlen szabadnapja van. Bár ez az ő dolga.

Tény viszont, hogy 6 óra baromi sok. Ha az orvos nem nagyjelenetezik, hanem csöndben végzi a dolgát, akkor is beljebb van a poszter:(

she_wolf 2014.03.05. 20:30:30

@rikitikitévi:
Nem tudok rá hasonlatot, hogy mennyire nem érdekel a történelem sötét középkor utáni része:) Az én tárgyaim a biosz, fizika, kémia, matek voltak. Még a művészettörténet is jobban érdekelt mint a történelem, bár azon is derekasakat ásítottam:D

she_wolf 2014.03.05. 20:32:11

@magánügy:
Hoppá! Ha már elkezdtél egy káromkodást, anyázást, fejezd is be, gyökér!
Hátha erre kukucsol a bloggazdi.

Figyel Castro 2014.03.05. 20:40:03

@Tempus-Anh: mutass mar nekem csak egy fickot, aaki kihord es megszul egy gyereket! Az osszes belepusztulna a fajdalomba. A nogyenge, hahahahaha

Tempus-Anh 2014.03.05. 20:42:56

@mig54:
Látom kiengedték eltávra a fél zártosztályt ma este...:DDD
Ennyi idióta seggfejet egy rakáson.
Félő, hogy nem vették be az esti gyógyszerűket.

Tempus-Anh 2014.03.05. 20:47:19

@Mária:
Mint minden poszt ez is arról szól, hogy a szervezetlenség és a csökkent toleranciaszint mennyire visszásságot szül.

Reggie 2014.03.05. 20:48:05

"...és emelt hangon közölte velem, ha nem tetszik, ott a fizetős lehetőség,..."

Tavozas elott szepen le kell kopni egy 20 forintost es a tenyerebe csapni, hogy nesze fizetes...

Rotoxis 2014.03.05. 20:55:51

@Fekete Dália: "Ez a doki romániai"
@magánügy: "akit minden bocskoros"

Maguk akkora tapló parasztok, hogy ahhoz képest Tempus-Anh ipari tanuló. Bárkinek a
z erdélyi származását negatívként felfogni olyan ostobaságra vall, ami után egyetlen betűjét sem lehet hotelesnek elfogadni.

A posztról. A vizsgálatra jelentkezők száma adott. A nőgyógyászoké is. Abban az esetben, ha az orvos napi legfeljebb hat órás rendelési idejét és az egy betegre fordítandó optimális időt figyelembe vesszük és ennek alapján történnének az előjegyzések, rendkívül sürgős esetben két-három hét, normál esetben kb. három hónap lenne a minimális várakozási idő. Ki-ki döntse el maga, melyik a jobb megoldás.

magánügy 2014.03.05. 21:07:41

Tempus-Anh 2014.03.05. 13:27:38
@Fekete Dália:
Erdély mióta Románia? Te meg mi vagy? Egy alföldi tápos cafka.

magánügy 2014.03.05. 20:24:18
@Tempus-Anh: Az ám, cafka az édes jó anyád, akit minden bocskoros...
Mit nem engedsz meg magadnak, műtősgyerek. Mars felkapni a ledobót, munka van.
Orvos, még a legalja sem enged meg magának tizedrésznyit sem.

mig54 2014.03.05. 20:32:11
@magánügy:
Hoppá! Ha már elkezdtél egy káromkodást, anyázást, fejezd is be, gyökér!
Hátha erre kukucsol a bloggazdi.
Hahó, mig54, néha szellőztesd meg a nyelvedet. Halványodnia is kellene.

Tempus-Anh 2014.03.05. 21:07:49

@Rotoxis:
Apait-anyait beleadtunk ma, elhangzott itt már minden, ami egy vicclapban előfordulhat.
Én sem fukarkodtam a koproláliával.
Köszönöm egyébként.

Reggie 2014.03.05. 21:13:26

@Rotoxis: Jaj ne vicceljunk mar. Ha egy idopontra 4 beteget hivnak egy orvoshoz, akkor tobbet fog tudeni ellatni, mint ha csak annyinak adnak, amennyit valoban el is tud latni? Gondold mar vegig...

Rotoxis 2014.03.05. 21:22:28

@Reggie: Igen többet lát el. Egyrészt a rendelést nem fejezik be időben (szabálytalan), másrészt az egy betegre fordítandó időt rövidítik le, amelynek következménye a kommunikációs problémák, kifogások jelentős része. Tévedés ne essék, az egészségügyi személyzetnek az lenne a jobb, ha a szakma szabályai szerint járnának el, mert az az adott rendelési idő alatt kevesebb betegvizsgálatot, tehát kisebb terhelést jelentene.

she_wolf 2014.03.05. 21:23:46

@magánügy:

"Hahó, mig54, néha szellőztesd meg a nyelvedet. Halványodnia is kellene."

Ööö...mit parancsolsz, kérlek alássan?

Reggie 2014.03.05. 21:24:40

@Rotoxis: A szabalytalanul roviditett vizsgalatokkal szamolva is lehet tisztessegesen idoziteni, ugyhogy ez meg nem indok.

she_wolf 2014.03.05. 21:25:26

@Tempus-Anh:

Pedig még csak szerda van. Mi lesz pénteken?:)

Tempus-Anh 2014.03.05. 21:26:56

@mig54:
Szerintem csak a beszámítható hozzászólókkal kellene társalgást folytass. Dinkákkal csak vesződés van.

Csak orvosi tanács volt :)

she_wolf 2014.03.05. 21:30:14

@Rotoxis:

Bocs, hogy kéretlenül kijavítalak, de "hotelesnek" helyett "hitelesnek"-et akartál írni, gondolom.
Ne haragudgj, pls:)

popszegecs 2014.03.05. 21:31:03

Ez a blog jóformán olvashatatlan, amióta Tempus úr teleszemeteli a degradáló, korlátolt ostobaságaival. És persze minden poszt alatt szorgalmasan nyomul, idült pszichopatához illően.
Mondjuk a másik botcsinálta filozófus kommentjeivel is tele van a padlás, de ő legalább nem ostoba, csak részrehajló.

Eldönthetné már a Praxis, hogy most akkor a betegek élményeivel, tapasztalataival és jogaival foglalkozó blog lesz, vagy pár felfuvalkodott orvos homokozója, amiben látványosan lenézhetik az emberiséget, és szánalmasan kicsinyes módon kakaskodhatnak egymással. Egyelőre az utóbbinál tartunk.

she_wolf 2014.03.05. 21:33:32

@Tempus-Anh:
Miből gondolod, hogy orvosi tanácsra van szükségem?:O)
Szerintem mindenki beszámítható, legfeljebb hülye. De az anyázásokat nem nagyon bírom, függetlenül attól, hogy az enyémet bátran lehet szidni.

Tempus-Anh 2014.03.05. 21:36:18

@mig54:
Egy másik elmebajos is bejött a képbe. Te még nem unod ezeket, mondd? :)
Anyudat nyilván nem szidjuk.

rikitikitévi 2014.03.05. 21:36:28

@t74: Az élet nem habostorta, ahogy Virág elvtárs is mondta.
Egyébként megválaszoltuk Orsi panaszát, többen is elítélően nyilatkoztunk az ügyről. Ezen nincs mit nyáladzani tovább, ezért vett a beszélgetés más (értelmes) irányt részünkről, illetve értelmetlen kekeckedést részetekről, a f.szbukós hozzászólókról nem is beszélve...

she_wolf 2014.03.05. 21:38:52

@popszegecs:
Tempus úr nem szereti az általánosításokat (ebben a legnagyobb egyetértésemet - és gondolom, nem csak az enyémet - bírja), és előbb-utóbb minden posztból az jön le, hogy az orvosOK. De ezt Tempus úr maga fejtette ki az ezt megelőző poszt kapcsán.
Nevezd meg az általad "felfuvalkodott"nak tarott orvosokat.

Tempus-Anh 2014.03.05. 21:40:08

@mig54:
"Szerintem félrement ez a szembeállítás. A pszichoterrort ugyanis simon is nyomta a pókkal meg a babazoknival, a kuplerájjal, sőt, pont ez a játék lényege, hogy a pszichoterrort kell kibírni fizikai agresszió nélkül. Ez lenne a csellendzs.
Ellenben Vikivel nem a lelki terror volt a probléma, hanem hogy kivert a csávó kezéből valamit, aztán meg letépte a seggéről a gatyát. Ezt kellett volna szankcionálni első körben."

A fenti észlény a valóvilág blogjához szokott hozzászólni, az idézett böfögmény is tőle van. Kb. ennyit az értelmi színvonaláról :DDD

Tempus-Anh 2014.03.05. 21:42:37

@mig54:
Iszonyú fáradt vagyok, azt hiszem, lefekszem. Légy jó, jó éjt! :*

she_wolf 2014.03.05. 21:44:15

@Tempus-Anh:
Nem unom, nagy a világ és Isten állatkertje, nézelődök. Ha teliszottyan a púpom, akkor kutyázok, madarazok, és kisimulok. Ez az én nagy titkom, de psszt, csak Neked árultam el:)
Anyámat meg szidhatja aki akarja, egyik szememen be, a másikon ki.

she_wolf 2014.03.05. 21:49:33

@Tempus-Anh:
Nagyon ritkán túrok valaki után, annyi időm nincs:) Amit itt írnak, abból körvonalazódik nagyjából minden. Ha kételyem támad, vagy valamiért nagyon érdekel valami/valaki, no akkor túrok.
Olyan, hogy titok márpedig nincs is:)

t74 2014.03.05. 21:55:23

@rikitikitévi: Virág elvtársra hivatkozni nem túl szerencsés dolog.

she_wolf 2014.03.05. 22:39:11

@rikitikitévi:
Nálad van az igazság!:)
Tempus úr aludni tért, behalt a topik. Mi a szösz? A végén kiderül, hogy Ő a lelke mindennek?
Hol vannak ilyenkor azok, akik eddig tépték a szájukat, hogy Tempus úr szétbarmol mindent? Talán náluk is fellőtték a pizsit? Pedig milyen szépen és okosan meg lehetne vitatni a poszter gondját - baját......

neoteny · http://word.blog.hu 2014.03.05. 23:10:45

@Tempus-Anh:

"Kb. kétszáz éve bizonyított tény, hogy aki az orosszal kikezd, az halál fia... "

en.wikipedia.org/wiki/Russo-Japanese_War

bajkal 2014.03.05. 23:32:47

Kedves Orsolya!
Igaza van, hogy teljesen szervezetlennek, kaotikusnak tűnt, amit tapasztalt. Elismerésem, hogy képes volt 6 órát várni (más választás híján).
Ilyen esetekben, amikor jóhiszeműen feltételezve vagy az informatikai rendszerben vagy akik felvették a bejelentkezéseket "papíron" kutyultak el dolgokat az időpontokkal (és 15 percenként 4 pácienst osztottak be az orvosnak ezek alapján, azaz 4 perc/nő, ami receptfelírásra is épp csak elegendő a bemenetellel/kijövetellel együtt, nemhogy vetkőzés-vizsgálat-öltözés)sokat segíthet egy talpraesett asszisztens (betegirányító vagy aki épp kéznél van), aki tudja kommunikálni a várakozók felé, hogy bocs ma tumultus van bizonyos problémák miatt, elnézést, aki tud maradjon, aki nem kérjen új időpontot, 20 órakor zár a rendelő és pont. Ha nem akarja/akarják ne mondják el, hogy doktorúr magánpáciens szüléslevezetését végzi vagy netán elaludt, esetleg véletlen rosszul osztották be és a magánrendelését nem hagyja ott, dugó van, értekezlet volt, helyettesíteni rángatták be, de annyi információt illene adni, hogy a várakozó eldönthesse neki megéri-e maradni vagy sem (netán átmegy egy magándokihoz, már ha Budapestről van szó, ahol van bőven választék).
Az orvos stílusa a poszt alapján hagy némi kívánnivalót maga után, de ennyi várakozás után biztos mindketten idegesek voltak és ő is egyből támadásnak érezhette az egyébként jogos érdeklődést (amit megint csak egy jó asszisztens vagy egy időben az ajtóra kiakasztott üzenet megelőzhetett volna). Erre csak egy ötlet, hogy ha legközelebb hasonló stílussal találkozik, akkor megpróbálni "visszavágni" és a humor felé eltolni az ilyen "hisztit" (mármint az orvosét:-)). Persze ehhez kell érzék is, sokan inkább nyelnek, minthogy megkockáztassanak egy rosszul elhelyezett csipkelődős poént (mert ugye sokan annyira kiszolgáltatottnak érzik magukat, hogy ilyen cinikus megjegyzésre és felháborodásra megértően mosolyognak és még elnézést is kérnek. A másik lehetőség azonban valóban ez, hogy valami olyasmi nyitó mondattal indít: "Jó napot kívánok! Ez igen, hogy győz minket? Voltak akik, már a mosdóajtón összekaptak, annyira igyekeztek bejutni magához, ezért gondoltam kivárom a sorom,mert valamit tudhat :-DDD. (csak vicc...)

Március van és Despota ígért ide egy "Cenzorilla" utánpótlást. Sajnos a kommentek többsége olvashatatlan, mert semmi közük az adott poszthoz, rengeteg a személyeskedés, egymás kiosztása, sértegetése, lekezelése. Cenzorilla próbálta visszaterelni a "témához" a hozzászólókat.

lpt1 2014.03.05. 23:42:50

@rikitikitévi: Ja, nem, csak majdnem minden rádiót, amelyek hiánya miatt az orosz tüzérség nem tudta érvényesíteni számbeli fölényét - ja, meg a tankok sem.

Ja, meg jelentéktelen is volt, USA:

Delivery was via the Arctic Convoys, the Persian Corridor, and the Pacific Route.

The Arctic route was the shortest and most direct route for lend-lease aid to the USSR, though it was also the most dangerous. Some 3,964,000 tons of goods were shipped by the Arctic route; 7% was lost, while 93% arrived safely.[23] This constituted some 23% of the total aid to the USSR during the war.

The Persian Corridor was the longest route, and was not fully operational until mid-1942. Thereafter it saw the passage of 4,160,000 tons of goods, 27% of the total.[23]

The Pacific Route opened in August 1941, but was affected by the start of hostilities between Japan and the US; after December 1941, only Soviet ships could be used, and, as Japan and the USSR observed a strict neutrality towards each other, only non-military goods could be transported.[24] Nevertheless, some 8,244,000 tons of goods went by this route, 50% of the total.[23]

In total, the US deliveries through Lend-Lease amounted to $11 billion in materials: over 400,000 jeeps and trucks; 12,000 armored vehicles (including 7,000 tanks); 11,400 aircraft and 1.75 million tons of food.[25]

Ízlegesd csak, 7000 tank.

Nagy-Britannia:

The convoy was the first of many convoys to Murmansk and Archangelsk in what became known as the Arctic convoys. Between June 1941 and May 1945 3,000 Hurricanes were delivered to the USSR along with 4,000 other aircraft, 5,000 tanks, 5,000 anti-tank guns and 15 million boots in total 4 million tonnes of war materials including food and medical supplies were delivered. The returning ships carried the gold that the USSR was using to pay the US.

Significant numbers of British Churchill and Matilda tanks along with US M3 Lee were shipped to the USSR after becoming obsolete on the African Front. The Churchills, supplied by the arctic convoys, saw action around Leningrad while tanks shipped by the Persian route supplied the Caucasian Front. With the USSR giving priority to the defence of Moscow for domestically produced tanks this resulted in 40% of tanks in service on the Caucasian Front being Lend-Lease models.[27]

Ízlelgesd csak, 5000 tank.

lpt1 2014.03.06. 00:16:38

@rikitikitévi: A szocialista történelemkönyveket, a Győzelem fegyvereit el lehet felejteni, sok szerencsét pl. egy 1940-es verziójú T-34-es felleléséhez (The amount of losses of the Red Army in period of June 22-July 9 were 11,712 tanks, among them almost all T-34s. And all of the losses were irrevocable, because it wasn't possible to fix the broken tanks - the battlefields were left for Germans.)

Az oroszok 1944-ben rengeteg embert vesztettek, mert korábban leállították a nehézharckocsik fejlesztését, gyártását a T-34-esek javára[2].

Thus, by the end of 1943, the T-34 was not longer suitable for the given tasks. After detailed examitation of the latest war experience, a special commission stated "the T-34 is no longer match to the current war conditions. It become permeable for Germans guns at all ranges". [3]

A T-34 és az M4 összehasonlítása szubjektíven: english.iremember.ru/tankers/17-dmitriy-loza.html

És objektíven: english.battlefield.ru/evaluation-of-the-t-34-and-kv-dp1.html

[1][3] english.battlefield.ru/t-34.html
[2] en.wikipedia.org/wiki/Soviet_combat_vehicle_production_during_World_War_II#Heavy_armoured_fighting_vehicles

PS: Az előző hozzászólásomhoz: english.battlefield.ru/usa-supplies-to-the-ussr.html

rikitikitévi 2014.03.06. 09:00:00

@lpt1:
Természetesen van igazság abban, amit írsz, de felhívnám szíves figyelmedet arra, hogy a történelemírás szubjektív, a "szocialista" éppúgy az volt, mint a másik oldalról szemlélve. Elég sok monográfiát, háborús szakirodalmat olvastam "amatőr történészként".
Ugyanaz a történelmi esemény a szembenálló felek interpretálásában gyökeresen eltérő, akár homlokegyenest elllentétes is lehet, nem könnyű eligazodni ebben a kérdésben (sem). A szövetségesek által a SU-nak nyújtott segítség túlnyomó része a háború második felében került szállításra, a Barbarossa hadművelet addigra már el(dugába) dőlt. Ez tény, ízlelgesd.

she_wolf 2014.03.06. 09:12:44

@rikitikitévi:

"....a történelemírás szubjektív,...."
Talán ezért nem rajongok érte.
Az irodalmat is felemás érzésekkel tanultam. Gyakran másként értelmeztem egy-egy művet, mint a tanár. Viszont kötelező volt bemagolni, még ha nehezen is nyeltem le, mert az összetett magyar jegyem függött tőle. És nem engedhettem meg magamnak azt a luxust, hogy az irodalom jegyem lehúzza a kitűnő nyelvtan jegyemet:(

Barbarossa...szép női név:D

she_wolf 2014.03.06. 09:14:14

@zunuke:
Hát szevasz! Megjöttél?

a végtelen űrben együtt 2014.03.06. 09:29:53

@rikitikitévi: Motto: ez a poszt menthetetlenül háborúba torkollott.

Hogy mi döntötte el a második világháborút, azt pontosan nem lehet meghatározni, mert annyi opció van ami hozzájárult, hogy még a szakértők sem tudnak megegyezni rajta.
Ami nagyon fontos az az, hogyha nyitok egy konfliktust, akkor ügyelnem kell arra, hogy az erőforrásaim (nyersanyag, energia, képzett ember, fizetőeszköz, szövetséges stb.) elegendőek legyenek mind térben, mind időben arra, hogy egyrészt a győzelmet biztosítsa, másrészt, hogy azt meg is tudjam tartani. Ha növelem a területet és időben nyújtom, akkor ezekkel együtt növelem hatványozottan a kiszámíthatatlan véletlenszerűséget is. Egy konfliktust -főleg ha az óriási területen zajlik- egy ember, de még emberek csoportja sem tud uralni, ergo, a kezdetébe már bele van kódolva a bukás is.

Akkor néhány szót a segítség mibenlétéről:(elv és gyakorlat)

Ha bajba kerülünk és abból egymagunk nem vagyunk képesek kikecmeregni, segítséget kérünk. Szükségünk van rá, ezért kérjük és ha kell, könyörgünk érte. Hálásak vagyunk, ha megkaptuk, mert visszakapjuk azt, amit nagyon nem szerettünk volna elveszíteni. De az idő telik és nem szeretünk már emlékezni, hogy valaha gyengének bizonyultunk és rászorultunk más segítségére. Ezért, az idő teltével előbb relativizáljuk, kicsinyeljük, majd ferdítünk és a végén tagadunk, hogy aztán az ellenforduljunk aki élőemléke annak, hogy valaha gyengék voltunk.

Akkor nézzük az USA segítségét: (pillangóhatás)

Hogy sokat, vagy keveset segített nem kérdés. A lényeg, hogy segített és akkor, amikor a legnagyobb szükség volt rá. A kérdés, hogy mikor döntő egy segítség. Akkor, amikor eldönti a további sorsot, más szóval: életbevágó.
Nézzünk egy példát: engem -mert rossz voltam, valaki bevisz a sivatag közepébe -ahonnan több nap kikecmeregni- és ott hagy víz, élelem, napfény elleni védelem nélkül. A halál ebben a szituban biztos. De szerencsém van és arra jön valaki, aki rendelkezik bőven mindenből és hajlandó az én segítségkérésemre azt megosztani velem. Az egész segítség összértéke csekély, de az én szempontomból döntő. Kijutok élve, lesz munkám, vagyonom, családom, gyerekeim, unokáim és ha szerencsés vagyok, nyugodt öregkorom. A segítség nélkül -ami csak egy kis víz, kis élelem, napernyő-, csak a fehérlő csontjaim díszelegnek a tovapergő homokszemcsék között. Tehát, én így ítélem meg a segítséget és az USA segítségét. Ami utána és most is zajlik az az, amit fentebb írtam a segítség mibenlétéről.

Ezeket a dolgokat természetesen nem csak erre a konfliktusra kell érteni, hanem minden más olyan konfliktusra, ahol valamelyik fél segítségre szorult, segítséget kért és kapott. Nem illendő később beleharapni abba a kézbe, ami segített és utálni azért, mert ő tanúja volt elesettségünknek. Ahogy az utálat is, úgy a hála is egy emberi érzés.

rikitikitévi 2014.03.06. 10:16:33

@mig54: "Barbarossa...szép női név" = rőtszakállú.

she_wolf 2014.03.06. 10:26:58

@rikitikitévi:

Ajvé!
Endokrinológust ide!:DDD

A Barbarossa azért dőlt bele a dugájába, mert a vikingeket nem hívták segítségül:D

Tempus-Anh 2014.03.06. 10:39:46

Barbarossa, aki Toro Rosso nővére :-) Valóban ő Frici volt. Volt amúgy az SS-nek egy északi önkéntes hadosztálya, skandinávokból toborozva, Nordland néven.

she_wolf 2014.03.06. 11:09:46

@Tempus-Anh:
Nohát, miket meg nem tud az ember:)

Tempus-Anh 2014.03.06. 11:12:29

@mig54: Pár smiley-val megspékelve :-)

she_wolf 2014.03.06. 11:18:56

@Tempus-Anh:
Természetesen;) Jól aludtál?

Tempus-Anh 2014.03.06. 11:22:08

@mig54: Köszönöm szépen, sikerült aludnom, igen.

Tempus-Anh 2014.03.06. 12:52:34

@mig54: Gondjaid szoktak lenni e téren? :-(

she_wolf 2014.03.06. 13:05:09

@Tempus-Anh:

A polyneuropátiám kínozgat. Egyszerre max. 3-4 órát tudok aludni, aztán ha megmozdulok, felébredek a fájdalmas zsibbadásra. És ha felébredek, teljesen éber is leszek. Alszom én napi 8-9 órát, csak szakaszosan:(
A Lyrica hosszú hónapok óta tartó szedése - úgy tűnik - most kezd javulást hozni, mert a kezeim is ugyanígy zsibbadtak, de most már enyhülni látszik ez a tünet. Máshogy is érzek velük. Tudom, hosszú folyamat lesz, de nem egy hét alatt vágtam haza az idegeimet. Ez van.
Egyébként köszönöm kérdésed:*:)

Tempus-Anh 2014.03.06. 17:17:04

@mig54:
Szoktunk -igaz, diabeteses polyneuropathiaban, de bármilyen eredetűben jó, alkalmazható - gabapentint vagy duloxetint is alkalmazni (Gordius, Cymbalta). Utóbbi rokon az SSRI-vegyületekkel, kedélyjavító hatása is ismert. Javulást kívánok!

Fekete Dália 2014.03.06. 18:57:09

Nos úgy látom, hogy @Tempus-Anh: nem lett kitiltva a blog.hu-ról, csak én.
Érdekes hozzáállás bloggazda részéről.

Akkor most idemásolom, hol szokott ámokfutni
@Tempus-Anh:/leroi/wolff/klara29 és még ki tudja hány álnéven a doki:

bezzeganya.postr.hu/nyugalom-csak-valok/showcomments/oldal/9

"2012 nov. 12 - Mivel én 2008 nyara óta kommentelek (Poronty, aztán BA), viszont elég kampányszerűen. Van .... Egyidőben lehetett ez a wolff féle hímsoviniszta trollal, egy ... Ritka agresszív troll volt, rettegtek is tőle, ahol ő felbukkant, még a ..."

"2012 nov. 12 - Egyidőben lehetett ez a wolff féle hímsoviniszta trollal, egy Erdélyből átszabadult magyar nacionalista faszi, aki osztotta itt az észt, minden ..."

divany.hu/poronty/2009/10/21/poronty_off_3.0./?cp=36
"2009 okt. 21 - Ahogy atgondoltam meg egyszer, egyre jobb otletnek tunik...spontan bezzeganya-effektus :D .... Jajj latom Wolff megint atomreszegen tombol."

A kommentjeinek nagy része ki lett törölve, mert vállalhatatlan hangnemben gyalázkodott.

Tempus-Anh 2014.03.06. 19:21:46

@mig54: Szerinted bevette a gyógyszerét? :-)

zellerlevél 2014.03.06. 19:49:51

@a végtelen űrben együtt:

Hm... kedden a lányommal hét perccel a telefonon egyeztetett időpont után kerültünk sorra. Az orvos elnézést kért a csúszásért.

A te logikád alapján most én mondhatnám azt, hogy a magyar egészségüggyel nincs is semmi baj, minden tökéletes. ;)
Ez nyilván nincs így, de próbáld meglátni benne a jót is.

she_wolf 2014.03.06. 20:24:41

@Tempus-Anh:
A "csomó" is megvolt :), meg a Cymbalta, Milgammával N - nel kezdtünk, aztán a fene se tudja, hogy bő 2 és fél alatt még milyen győgyszerek voltak, mire kikötöttünk a Lyricánál.
Azt - meg asszem - a svédek köpködik, hogy addiktív, meg fúj, meg jaj....Én nem vettem észre, hogy az lenne:P
Legalább vannak egy érvem az ellen, hogy svéd akarjak lenni ( egyébként szerintem nem lenne rossz <:) ).

she_wolf 2014.03.06. 20:31:25

@Tempus-Anh:
Kicsoda? A virágszálra gondolsz? Filmen jobban csípen, mert ott olyan kis hallgatag o:)

she_wolf 2014.03.06. 20:32:04

@mig54:

vannak-van (akar lenni, bocs)

she_wolf 2014.03.06. 20:40:36

@Fekete Dália:

"Nos úgy látom, hogy @Tempus-Anh: nem lett kitiltva a blog.hu-ról, csak én.
Érdekes hozzáállás bloggazda részéről."

Akkor ide hogy tudtál írni?

Egyébként nem tudom, ettől a hozzászólásodtól mit remélsz gyógy---(8:> :D

she_wolf 2014.03.06. 21:14:16

@Tempus-Anh:

Ha az EMG - ENG véleményezéséből írok ide, segítesz magyarítani?
Van inkább pü-ben?

she_wolf 2014.03.06. 21:26:14

@Tempus-Anh:

Köszönöm:)*

Tehát aszongyahogy:

"Elsősorban sensoros és axonális polyneuropathia igazolható, jelenleg aktivitást nem mutat, a myographiák alapján dominálnak a reinnervatios és chronicus jegyek."

Ez van bötűről - bötűre. Neked mi lenne a terápiás javaslatod?

Tempus-Anh 2014.03.06. 21:30:06

@mig54:
Az érzőrostjaid károsodtak főleg ill. ezen belül maguk a tengelynyúlványok, sajnos, nem azok myelinborítása. Ugyanazt ajánlanám, B1 nagy adagban, Milgamma, ill. a fenti hármas (pregabalin-gabapentin-duloxetin közül valamelyik).

Tempus-Anh 2014.03.06. 21:31:21

Van egy Neuromultivit EP nevű multivitamin, ezt is szoktuk ajánlani.

Tempus-Anh 2014.03.06. 21:35:36

Ha reinnervációs potenciálokat is kimutattak, az viszont nem rossz.

she_wolf 2014.03.06. 21:46:08

@Tempus-Anh:

Hogy tisztán lássak (és kérlek, javíts ki!):
Az érzőrostokat myelinhüvely védi (?), és esetemben ez nem károsodott, csak maga az érzőrost? Tehát nem csak "kívülről", a myelinhüvely felől történhet permanens károsodás, hanem belülről is, maga az érzőrost támadható? Vagy hogy van ez?
Nem röhög, magyaráz!:DDD
Egyébként Milgamma N már kilőve, CSAK Lyrica.

Rotoxis 2014.03.06. 21:47:05

@Fekete Dália: Nem húznál vissza a bezzeganyára?

she_wolf 2014.03.06. 21:47:40

@Tempus-Anh:
Mindjárt túrok, hogy hol, mibe fáj...

Ha reinnervációs potenciálokat is kimutatnak, az = a regenerálódással?

she_wolf 2014.03.06. 21:49:37

@Rotoxis:
Hagyd már....erőlködik, még a végén sérvet kap az agya, aztán ajvékolhat itt sebészért:) Kell ez Nektek?

Tempus-Anh 2014.03.06. 21:53:43

@mig54:
Nem, az a gond, hogy először károsodik a rostot borító myelinhüvely, aztán maga a rost is. Schwann-sejtek könnyebben képződnek az axonokon, mint amikor maga az axon károsodik, az nehezebben regenerálódik, bár nem lehetetlen. A reinnerváció azt jelenti, hogy a beidegzését elvesztett izom ismét kezd beidegződni. Nem vagyok neurofiziológus, de a dolog lényege ez, emlékeim szerint.

Tempus-Anh 2014.03.06. 21:55:51

@mig54:
Kedvenc főorvosom ennek a szakágnak hazai legnagyobb guruja, Svédországban Stalbergnél tanulta a neurofiziológiát, ő hatványozottan többet tudna erről beszélni.

she_wolf 2014.03.06. 21:59:52

@Tempus-Anh:
Szóval lehet még belőlem ember, de a lovaglást felejtsem el....S=/

Akkor ezt értelmeztem rosszul:
"Az érzőrostjaid károsodtak főleg ill. ezen belül maguk a tengelynyúlványok, sajnos, nem azok myelinborítása."

she_wolf 2014.03.06. 22:00:37

@Tempus-Anh:
Nem kaphatom elő a farzsebemből:(

she_wolf 2014.03.06. 22:02:54

B vitamint szedek rendesen, készítményekből és kajából egyaránt.

Tempus-Anh 2014.03.06. 22:03:41

@mig54:
Igen, erre utal az "axonális" kifejezés. A lovaglást mért felejtenéd el? Bármilyen fizikai aktivitás megengedett.

she_wolf 2014.03.06. 22:12:03

@Tempus-Anh:

"Bármilyen fizikai aktivitás megengedett."
Igen, ha tudom csinálni. A cipőm talpa alatt a legkisebb kavicsot is érzem, és az olyan, mintha szögbe lépnék. Magyarul: rohadtul fáj. Akkor képzeld el, milyen lehet, ha a kengyelből kiemelem a 80 kilómat:( Próbáltam, mert valamit mozognom kell, nem vagyok topmodell a legalább 20 kiló többletemmel.

Tempus-Anh 2014.03.06. 22:15:09

@mig54:
Értem. :( Úgy értettem, minden fizikai aktivitás megengedett, amit bírsz. :( Sajnálom nagyon. :(

she_wolf 2014.03.06. 22:27:26

@Tempus-Anh:
Keresnem kell egy ortopéd szakorvost a térdeim miatt, és megpróbálok valami vizes helyre receptet kérni tőle. Az úszás ugyanis menne (ha jól saccolocm, az egyetlen sport amire jelen állapotomban képes vagyok).
Megdöbbentem a minap. Tudod: hülye áámerikai filmekben szokik lenni, amikor csajok találkoznak és összekapaszkodva elkezdenek aprókat ugrálni. Férjem jött haza, és ennek nagyon örültem, mert ritkán látom (anyósomnál lakik, mert Őt ápolja immár több, mint 2 éve) és elkezdtem volna ugrabugrálni - mint a filmekben a berátnők -. Nem ment. Álltam döbbenten, és.....elsírtam magam:(

Tempus-Anh 2014.03.06. 22:34:41

@mig54:
Igen, az úszás kiiktatja az ízületekre ható nehézkedési erőt és úgy edz, hogy közben nem terheled az ízületeid egy részét. Az ugrálás eléggé gyors, váltakozó idegizom-ingerületátadással jár, ami ebben az esetben igen nehézkes...De a fenti leletben a reinnerváció, mint infó szerintem biztató azért.

she_wolf 2014.03.06. 22:44:51

@Tempus-Anh:
Köszönöm, jobb lett a kedvem, hogy ezt írtad:)*
Amit az első mondatodban írtál, laikusként én is úgy gondoltam. Ezek szerint mégsem vagyok hülye:) A neurológia számomra eléggé kacifántos ága az orvostudománynak, a magamfajta ember csak akkor igazodhat ki rajta valamelyest, ha nem rémül meg tőle, és téglánként rakja fel a falat, módszeresen. És még akkor is el lehet veszni benne, de alaposan:)

Tempus-Anh 2014.03.06. 22:53:05

@mig54:
Én sem gondoltam soha, hogy neurológus leszek, világéletemben belgyógyász akartam lenni. A sors így hozta.
Örülök, hogy jobb a kedved, a reményt ne veszítsd el...
Jó éjt, pihenj, én is eldőlök :)

csakmotyogok 2014.03.07. 09:30:03

Kedves Orsolya! Ön több dologban tévedésben él.
1. Nem az orvos szervezte meg magának ezt a tempót vki más rontotta el.
Képzelje el milyen rosszul esne önnek, ha valaki a más hibáját kéri önön, számon és vár érte bocsánatkérést.
2. Mióta olvasgatom a blogot többen is leírták, de úgy látszik túl kevés alkalommal. A TB nem egyenlő az egészségügyi járulékkal. S már egy ideje az is tudott, hogy a TB fizetéséért ma Magyarországon nem jár semmi.
3. Empátiát elvárni csak kölcsönösségen alapulva lehet. Ha ön beleképzeli magát abba a helyzetbe, hogy 3-4 ember helyett dolgozik, kvázi ingyen és még az orra alá is dörzsölik ki van fizetve a munkája, és mindezeken felül a más hibáját kérnék önön számon , hogyan érezné magát?
4. A fodrászos példa nem jó, mert valljuk be, igen kinevetnék a fodrásznál, ha azt mondaná 200 forintért vágást, hajfestést és szárítást kér. A fodrásznak joga van megkérni a munkája értékét az orvosnak nem. Ha pedig megkéri, népharag jár érte. Egy ilyen vizsgálat ára 10-20 ezer forint között mozog.( Segítség képpen: bruttó 230 000 ezres fizetésnél az eü járulék 16100 Ft) Őszintén havonta befizet ennyi egészségügyi járulékot? S még hol van 1 szülés vagy műtét ára? Vagy egy kemoterápia, protézis műtét és társai?
5. Tetszik nem tetszik a dokik nagy része bizony emberbaráti szeretetből látja el a betegeket. Ezek után számon kérni bármit is erős túlzás.

Valóban nem kellett volna dühösen csapkodnia az orvosnak csak ezeket elmondania önnek. S még azt, hogy ő sokkal rosszabbul érzi magát önnél.

zunuke 2014.03.07. 13:25:57

@mig54: Hát szia,nem is mentem el.)

she_wolf 2014.03.07. 16:43:57

@csakmotyogok:

1; Az biztos, hogy valaki ott csúnyán bekavart, vagy rettenetesen hanyag volt.

2; Ezt már én is, és mások is, többen szóvá tettük. Lehet, hogy csak kényelmesebb TB- zni, meg akkor mindenki tudja, miről van szó. Egyébként semmilyen jároLÉKot nem fizetsz, annál inkább HOZZÁJÁRULÁST! A járulékért jár valami (ahogy te is írtad) a hozzájárulásért nem - szép, gazdag a magyar nyelv -, az bekerül a nagy kalapba és innentől sejtjük, mi a vége. Ha pedig ADÓnak hívják, akkor ÉLJEN A FOCI!:(

3; Empátia? Azt ne keress, ritka kincs! És elsősorban a betegek nem képesek rá, viszont ez az első szó, ami eszükbe jut, ha az eü.-ről van szó. Más dolog az orvostól empátiát elvárni akkor, ha a bőrgyógyász felír egy magisztrális krémet, hogy azzal kenegesd a képed és akkor nem fogsz vedleni, mint egy kígyó, és már dolog akkor, ha éppen gyógyíthatatlan betegséget diagnosztizálnak a gyerekednél.

A 4. és 5. pontodhoz nem tudok mit hozzáfűzni, mert csak a szót szaporítanám teljesen feleslegesen. Nem matekozok, hogy annyi ez az annyi, hiszek neked. Amit ebben a két pontban leírtál, én is így látom.

Amit viszont zárásképp írtál, azzal egyáltalán nem értek egyet.
Isten ments, hogy egy orvos elkezdjen a kedves beteggel ok-okozati összefüggéseket boncolgatni, pláne(!) magyarázkodni. A legjobban mindkét fél akkor jár, ha röviden, tömören, lényegretörően zajlik a párbeszéd köztük. Csak ez a betegtől nem várható el, mert hát ugye ő beteg, akkor is, ha nem.
Egyébként a háziorvosom, a fogorvosom és nőgyógyászom is választott orvosok. Nem "fizetősek", hanem az ún. SZTK-n belüli lehetőségeimhez mérten azok. Mint ahogy az egyéb szakorvosok is, akikhez szerencsém volt eddig, és lesz a jövőben.
Tessen kérem szépen nyitott szemmel járni, és gondolkodni! Ugyanis ebben van a megoldás. Szerintem:)

she_wolf 2014.03.07. 16:50:28

@zunuke:
És micsináltál egész éjjel?:o)

zunuke 2014.03.07. 17:30:26

@mig54: Kérlek szépen néztem a tévet, majd elszenderettem..:)

she_wolf 2014.03.07. 18:08:49

@zunuke:
Nem csodálom, amilyen ergya a műsor:( Én meg megyek főzőcskézni:) Bye!

she_wolf 2014.03.07. 18:25:28

@Tempus-Anh:
Én meg valaha orvos akartam lenni:( Az emberi élet két legfontosabb állomása érdekelt: a keletkezése, és az elmúlása.
De hát így akarta a sors (meg az a drága, jó....,anyám). Így nem lettem sem szülész-nőgyógyász, sem kórboncnok:(

Tempus-Anh 2014.03.07. 18:34:01

@mig54:
Örömmel hallom, hogy ezirányban érdeklődtél.

(Imént olvastam az index egyik cikkének címét: "Igyunk a medve előbőrére..." :D )

she_wolf 2014.03.07. 18:42:51

@Tempus-Anh:
Nagyjából magamhoz tértem a röhögés okozta fuldoklásból:D
Örülök hogy itt vagy, pár perc múlva küldök Neked privát mélt (még meg kell írnom).

Tempus-Anh 2014.03.07. 18:46:29

@mig54:
Köszönöm, figyelem majd a postámat!

she_wolf 2014.03.07. 18:56:19

@Tempus-Anh:
Szerintem már átment. Ha tévedtem volna, javíts ki:)

Tempus-Anh 2014.03.07. 19:08:53

@mig54:
Igen, megkaptam, köszönöm szépen, édes vagy! :)

she_wolf 2014.03.07. 19:21:17

@Tempus-Anh:
Ezek szerint nem tévedtem:*
Lépek mert dolog van, később bekukkantok, hátha lesz valami fejlemény:)

bajkal 2014.03.07. 19:34:49

@csakmotyogok: @mig54:
Semmi személyes, csak utoljára ti említettétek a TB már nem TB esetét. Gondoltam tájékozódom végre, mert tudtommal fizetjük mi továbbra is az egészségügyet...és igenis van biztosított jogviszony, amiért jár eü szolgáltatás, gyed stb. Az elnevezéseken kár lovagolni, az sztk hallatán is tudja bizonyos kor felett a magyar ember miről van szó és a TB hallatán is (ez utóbbi 2 éve, előbbi bő évtizede változott másik névre).

Utánaolvasás eredménye APEH, helyett NAV honlapon es társain:
2010 Munkáltató fizet: Társadalombiztosítási járulékot, ami ezeket jelenti - 24% nyugdíjbizt.járulék, 1,5% természetbeni egészségbiztosítási járulék, 0,5% pénzbeli egbizt.j, 1% munkaerő piaci j. = 27% (TB) + 1,5% szakképzési hozzájárulás.
Munkavallaló fizet (2010-ben fizetett): 9,5 v. 1,5 % magánnyugdíjpénztári befizetést (nyug.bizt.j) + 8% (aki nem magános volt) nyug.bizt.járulékot + eg
bizt.j-ok 4% természetbenit, 2% pénzbelit, 1,5% munkaerőpiacit. + a munkavállaló pl. ~ 20% körülit adózott, azaz a brutto bér 35%-a az államnak ment.

2013-ban: munkáltató fizet 13% korkedvezményes nyug.bizt.járulékot; munkavállaló fizet: 10%nyug.bizt.jarulekot, és egészségbiztosítási járulékokat (4%termeszetbeni,3%pénzbeli,1,5%munkaerő piacit) +16% szja összesen 34,5%-a a bruttojának megy az államnak.
A munkáltató azonban a 13%-os korkedv.nyug.bizt.j-on felül, fizet 27%-os szociális hozzájárulási adót (ez utóbbit a bruttobér112,5%-a az adóalapja).
Egyszerűsítve (az én olvasatomban): átlag magyar alkalmazott TB ide-oda tovabbra is ugyanannyit fizet "egészségügybe", a munkáltatók pedig már nem 24%-ot fizetnek a nyugdijba, hanem csak 13-at és a kimaradó még megemelve 27% adóként megy a "társadalom biztosítására" :-).

KIS kiegészítés, hogy akik nem rendelkeznek rendes biztosított jogviszonnyal, azok fizetik mindenféle %-os eg.bizt.j.-ok helyett a havi 6800 ft-ot. (pl. rengeteg külföldre kiköltözött magyar, akik ott elmennek orvoshoz és pénzért ellátják őket, odakint adóznak, de a biztonság kedvéért ide is befizetik ezt a kis összeget).
A járulékfizetési felső határt 2013-tól eltörölték.

Kvázi minél többet keres egy alkalmazott és minél legálisabban, annál többel járul hozzá a magyar egészségügyhöz (is). havi brutto 300.000-nél havi kb. 17.000 ft csak az eg.bizt.j., ami éves szinten 204.000 ft befizetes. 2010-ben pl. ebből oep beárazással számolva kitellett volna egy natív és kontrasztanyagos hasi CT-re + egy gerinc natív és kontrasztanyagos MR-re + még pár apróságra. Viszont, jó esetben egy ennyit kereső ember pl. tud figyelni az egészségére, évi egyszer van egy hét táppénzen, és a szemészt, fogászt, nőgyógyászt/urulógust (pasik nem.is járnak éves szinten prosztata vizsgálatra ;-)) magánúton intéznek külön fizetve. A nőgyógyászok többsége számlát nem ad:-( (a navosok egy időben jartak is hozzajuk vizsgálatokra majd jött a bünti). etc.

Az adóra könnyű szkeptikusan és naívan legyinteni, hogy eltűnik a közösbe, de azért mégse tűnik el ugyanis az adó képezi egy jó részét a központi költségvetésnek és abból mire is jut? pl. útépítéstől kezdve az összes állami alkalmazott (beleErtve minden kórházi dolgozót, tanárt, hivatalnokokat stb.) fizetésére, kórházfelújításra eszközbeszerzésre. Ehhez még az EU is hozzáad az elérhető/lehívható támogatásaival (ott se tűnik el, amit a tagország befizet, hanem ezek révén pl. mi még jobban is járunk...de ez már messzire vezetne), aminek egy jó része az eü-be megy/ment bele.

Egyszerűsítve, aki úgy dolgozik, hogy van biztosított jogviszonya vagy legalább maga után fizet be eühozzájárulást azt ne oktassuk ki és vegyük egy kalap alá azokkal, akik zsebbe elfogadnak pénzt, zsebbe tunkolnak pénzt vagy fele fizetésük "fekete"...
Aki meg az állam alkalmazottja az ne nagyon hirdesse, hogy a kedves páciensnek ha nem tetszik, akkor mehet a magánba is, mert ez kb. olyan faramucin hangzik, mint az akinek nem tetszik hazánkban az mehet külföldre is közhely.

Ennél nyilván árnyaltabb a kép és sok mindenen lehet vitatkozni, finomítani, pontosítani. :-)

she_wolf 2014.03.07. 19:58:30

@bajkal:

"Az adóra könnyű szkeptikusan és naívan legyinteni, hogy eltűnik a közösbe, de azért mégse tűnik el ugyanis az adó képezi egy jó részét a központi költségvetésnek és abból mire is jut? pl. útépítéstől kezdve az összes állami alkalmazott (beleErtve minden kórházi dolgozót, tanárt, hivatalnokokat stb.) fizetésére, kórházfelújításra eszközbeszerzésre. Ehhez még az EU is hozzáad az elérhető/lehívható támogatásaival (ott se tűnik el, amit a tagország befizet, hanem ezek révén pl. mi még jobban is járunk...de ez már messzire vezetne), aminek egy jó része az eü-be megy/ment bele."

Khm...

Köszönöm a kimerítő tájékoztatást.

she_wolf 2014.03.07. 21:04:26

@bajkal:

"KIS kiegészítés, hogy akik nem rendelkeznek rendes biztosított jogviszonnyal, azok fizetik mindenféle %-os eg.bizt.j.-ok helyett a havi 6800 ft-ot. (pl. rengeteg külföldre kiköltözött magyar, akik ott elmennek orvoshoz és pénzért ellátják őket, odakint adóznak, de a biztonság kedvéért ide is befizetik ezt a kis összeget)."

Meg ugye azok, akik nem tudnak 8 órában dolgozni, ám ahhoz, hogy leszázalékolják őket még nem kúsznak-másznak eléggé, hogy legalább 4 órában dolgozhassanak.
(Dunát lehetne rekeszteni az ilyen lehetőségekkel, mert az jó a munkáltatónak, és a munkavállalónak is.)
Persze, hogy fizeti a nyamvadt csekket havonta, mert eü. ellátásra, gyógyszerre szüksége van.

magam adom 2014.03.07. 22:37:06

@Tempus-Anh: Drága munkatársam jut eszembe - egy éve már, hogy elment közülünk :-( -, aki szíriai származású volt, de több, mint 40 évet élt Magyarországon, és igen jól beszélt magyarul, ám ha felhúzta magát valamin, akkor igen érdekeseket tudott mondani. Egyik ilyen felejthetetlen mondata volt: "Ne igyál előre a bőrmedvére!". :-)

she_wolf 2014.03.08. 00:00:15

@neduddki21:
Én a TV-ben láttam némi hírt róla.
Annak sincs sok a fejében, aki előre(!) pénzt kér. Mi ez? A kurvák szokták előre kérni:) A létszámon meg úgy meglepődtem, hogy csak esett az állam lefele....
Ott kollektívan hülyék?

neduddki21 2014.03.08. 01:16:49

@mig54: Pedig sok helyen így működik, vagy legalábbis évekkel ezelőtt - amikor még jobban benne voltam - így működött a nőgyógyászat-szülészet. Tudott volt a tarifa, terhességnél már a legelején minden teketóriázás nélkül megmondták, hogy mennyi az annyi. Perek tömkelegét lehetett volna indítani, nem tették, úgy tűnt, hogy hallgatólagosan mindenki elfogadja, hogy ez a dolgok rendje. Csodálkozom is, hogy most az ügyészség rászánta magát a vádemelésre. Remélem, megáll másodfokon az ítélet.

she_wolf 2014.03.08. 01:40:12

@neduddki21:
"Remélem, megáll másodfokon az ítélet."

Ha másért nem is legalább azért, mert ilyen idióták voltak:(
Félreértés ne essék, én továbbra is inkább orvospárti vagyok (és szkeptikus a poszterekkel) itt a blogon, de ez betudható a velem való eddigi bánásmódjuknak - pedig aztán semmi protekció, meg előre boríték - , de ha ezeknek a szülész - nőgyógyászoknak, meg a szülésznőknek ennyi eszük volt....
Azt azért megnézném amikor a műtősfiú előre pénzt kér:)

she_wolf 2014.03.08. 01:59:22

@neduddki21:
A saját családomról egy szösszenet:
Anyám A-os volt, édesapám 0+os. Én 0+os lettem. Utánam anyámnak volt egy rakat vetélése, majd mikor jött az Anti-D gamma-globulin és anyám újra terhes lett, folyamatosan kórházban volt szigorú felügyelet alatt. Így született meg a húgom időre, egészségesen, 9 évvel utánam.
Édesapám a belét kidolgozta, hogy szülés után legyen valami boríték. Természetesen utólag, köszönetképpen, amiért ennyit bajlódott anyámmal.
Tudjuk, hogy a hálapénz léte nem mai keletű, de hírét sem hallottam még soha, hogy orvos előre(!) kért volna meghatározott összeget. Persze az hogy valamiről nem tudok, egyáltalán nem jelenti azt, hogy nem is létezik:)

a végtelen űrben együtt 2014.03.08. 08:57:18

@Tempus-Anh: A mai napon ajánlanám Neked és még nagyon sok sorstársadnak és főleg magamnak. Ha megsértettem itt egy hölgyet, akkor ezennel bocsánatot kérek buta fejemnek és kárpótlásként a következő idézetet írom:

"Soha a nőkről csúnyán ne beszélj, nincs oly alantas asszonyi személy,
aki ne volna méltó tiszteletre: hisz asszony nélkül férfi nem születne. "
(Pedro Calderón)

neduddki21 2014.03.09. 10:07:22

@mig54: Gondolom, ez település- és kórházfüggő is. Ahol én élek, ott úgy volt, ahogy leírtam. Én többször adtam előre, nem csak nőgyógyásznak, de sebésznek is. A sebész nem mondta meg a konkrét összeget, azt azonban egyértelművé tette, hogy fizetni kell. Hozzáteszem, semmilyen lelki traumát nem okozott a dolog, fel voltam rá készülve, még örültem is, hogy az elején letudtam az anyagi részét. Azt követően semmi panaszom nem lehetett, utólag is úgy értékelem, hogy megérte, most sem csinálnám másképp. Ugyanígy a nőgyógyász esetében is: kifogástalan ellátást és odafigyelést kaptam az előre fizetett összegért cserébe.

she_wolf 2014.03.09. 10:38:24

@neduddki21:
Ez nyilván függ attól, hogy az ország melyik régiójában élsz (meg természetesen emberfüggő is). Nem akarom ismételni magam, de én valóban soha, senkinek nem adok előre, hiszen az akkor már nem a hálámat fejezi ki - az anyagi lehetőségeimhez mérten -.
És hogy ragozzam: ha utalást hallok rá, hogy a kezelésért/beavatkozásért - horribile dictu összegszerűsítve! - kell kifejeznem köszönetemet, akkor kopasz kézfogás, és őszinte, meleg mosoly.
Nem azért, mert szemét akarok lenni, hanem mert nem láttam a tarifát kifüggesztve.
Nem tudom, hogy ezért, vagy ezek ellenére, még soha nem volt kommunikációs problémám orvosokkal:) Ahányan vagyunk, annyifélék. És ez így jó. Szerintem:)

jágör68 2014.03.09. 17:16:42

@bajkal:
És most akkor a Big Picture:

EÜ- járulékot fizet- és utána a munkáltató is ugye- kb 3,3 millió ember.

Ellátásra jogosult: (már csak) 9,7 millió ember- plusz a balesetező román kamionos, stb

És leggyakrabban valóban, pont azok veszik igénybe, akik a nemfizető kategóriába tartoznak.
Magyarország éves egészségügyi költségvetése kb 1.000 milliárd Ft- 3,3 milliárd EUR.

Na most ebből 200 km-re nyugatabbra kb 2 közepes városkát tudnának ellátni.
És ugye a gyógyszerek, eszközök, infrastruktúra oroszlánrésze
nem a Richter Gedeon vagy a Rába művek és a Diósgyőri Kohász művek vagy az Ikarus állítja elő, hanem:
St Jude, Siemens, Philips, Masimo, Drager, stb, stb
Szóval nem a 67.500 Ft- os minimálbérét dolgoztató országok.
Úgyhogy az abszolút ár/ értékben sokkal nagyobb a különbség, mint az adórendszerből adódik.

jágör68 2014.03.09. 17:29:13

Egyébként meg nyilván azért kell várni, mert:
1)kevés az orvos- nőgyógyászok is menekülnek már Svédországba rendesen
2)vannak sürgős esetek, amik ugye előbb sorra kerülnek
3)a fentebb részletezett kevés pénz miatt

Hogy mi a megoldás?
Szájtépés helyett:

index.hu/kulfold/2014/03/02/igy_kell_forradalmat_csinalni_penz_nelkul/

index.hu/kulfold/2014/02/11/bosznia/

A gazdasági hanyatlás erkölcsi hanyatlást szül és elég sokáig eltűrik az emberek a mindenütt jelen lévő korrupciót- hazugságot, de egyszer robban a hordó.
Amíg lehet a hanyatló nyugatra emigrálni, addig Magyarországon biztos nem történik semmi
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása