A halál kapujában jártam

2014.02.25. 09:08

mom-and-baby.jpgBevallom őszintén, bennem egy percig sem merült fel, hogy bármi baj történhet. Teljes mértékben megbíztam az orvosomban, és a szülésznőmben.

Köszönet,….

"Aminek meg kell történnie, az megtörténik. Akivel találkoznod kell, azzal találkozol. Akinek észre kell vennie, az észrevesz. Ilyenkor mondhat bárki bármit, Te úgy is érzed. Nem lehet tudni, mi lesz belőle: egy éjszaka emléke, évek, vagy egy élet. Ott van, és Te tudod, hogy közötök van egymáshoz. Tehetsz bármit: valahol egy láthatatlan dimenzióban már össze vagytok egy finom kis szállal kötözve. Nem lehet rosszkor rossz helyen lenni. Mindig ott vagy, ahol dolgod van és mindig azokkal, akikkel dolgod van. Lehet, hogy gyönyörű lesz, lehet, hogy fájni fog, de ez az életed. És ennél se szebb, se jobb, se izgalmasabb nem történhet Veled."

- ismeretlen szerző

 mom-and-baby.jpg

2013. Július 22.

A világ nagy részének egy átlagos hétfő. A másik felének a brit kisherceg várva-várt érkezése. Nekünk életünk egy nagy napja, amikor világra jött a mi kis hercegnőnk.

Kislány, egy valódi kis csoda, hiszen az orvosok szerint esély sem volt rá, hogy természetes úton megfoganjon.

 

 

Gyönyörű 9 hónap volt. Teljesen problémamentes. Az egyik legmeghatározóbb időszak egy nő életében. De mivel a kisasszony a kiírt időponton túl sem érezte úgy, hogy itt az idő, és olyan még nem fordult elő, hogy egy baba benn maradt volna a pocakban, ezt a bizonyos hétfőt jelölték ki, hogy világra jöjjön.

 

 

Reggel 7-kor el is kezdődött a folyamat, és minden rendben is zajlott, bár előre lehetett látni, hogy nem lesz egy gyors szülés. Körülbelül 11-12 óra vajúdást követően a baba feje már a szülőcsatornában volt, de a hosszas szenvedés után már nem maradt energiám nyomni.

Akkor, ott, abban a percben valami megszakadt bennem. Már nem tudtam uralni a saját testem. Nem tudom, hogy a fáradtságtól, vagy a gyógyszerektől, de fékezhetetlen remegés tört rám. Meg kellett császározni, nem volt más választás.

 

 

Egy-egy hangfoszlányból detektáltam, hogy valami nem az igazi, de ilyenkor csak „túlél” az ember. Végtelennek tűnő idő után kitoltak a műtőből, és azt hittem vége van, túl vagyunk rajta és van egy gyönyörű gyermekünk. De tévedtem...

 

 

Az egész napot betöltő vajúdás után, még csak most jött a neheze. Félig eszméletlen állapotban, néha-néha magamhoz térve csak a hasamra nehezedő jégakkuk, sürgő-forgó emberek, hirtelenjében megsokszorozódó branülök, fejem fölött lógó infúziók, plazma, és vér adhatott okot némi aggodalomra,..de abban az állapotban nem érdekelt semmi.

Aztán gondterhelten közölte velem az orvosom, hogy ismét meg kell műteni, mert nem állt el a vérzés. Ki kell venni a méhemet. Abban a pillanatban semmi más nem érdekelt, csak, hogy altassanak el, mert nem akartam tudni, de még csak sejteni sem, hogy mi is történik velem, csak túl akartam lenni rajta.

 

 

A műtő felé az egyik orvos felvilágosított, hogy tulajdonképpen ez egy életmentő műtét, ha szeretném, sem lenne más választásom. Egy percig átfutott az agyamon, hogy ilyen csak a filmekben szokott lenni. A lányom, aki a megszületést követő sokkból még valószínűleg fel sem eszmélt, lehet, hogy nem is fogja látni az anyját?

A férjem, akit már hazaküldtek, de visszahívtak félúton, mert mégsem úgy alakultak a dolgok, ahogy kellett volna,..vajon mit érezhet?

Mi lesz, ha egyedül maradnak? Tényleg ennyi egy élet?

Szerencsére nem sok időm volt ezeken gondolkozni, hiszen rendkívül gyorsan történtek a dolgok.

 

 

Ekkor már kedd hajnal volt, de az orvosok, szülésznők, műtős személyzet fáradhatatlanul végezte, a nem kis elismerést érdemlő munkájukat.

Reggel tértem magamhoz. Az orvosom tájékoztatott az éjszaka történéseiről: Miszerint atóniás lett a méhem, bármennyire szerették volna megkímélni, nem volt más választás, el kellett távolítani.

 

 

Mindenki szemében láttam az együttérzést és azt a mély aggodalmat, amit az elmúlt 24 óra történései miatt éreztek.

 

 

Pedig nagyon jól tudom, hogy mindent megtettek, ami tőlük telt.

Sokan kérdezték később, hogy milyen érzés volt a halál kapujában,..de bevallom őszintén, bennem egy percig sem merült fel, hogy bármi baj történhet. Teljes mértékben megbíztam az orvosomban, és a szülésznőmben.

Tudtam, hogy jó kezekben vagyok.

 

 

Egy percig sem merült fel bennem, hogy azon aggódjak, mi lesz most,..hiszen van egy egészséges pici lányom, aki beragyogja a napjainkat.

Van! És számomra ez a fontos.

Minden erőmmel azon vagyok/leszek, hogy ezt az Isten adta csodát minden nap kiérdemeljem.

 

 

És ezért kimondhatatlanul hálás vagyok mindenkinek, aki aznap ott volt, és segített.

A Szt. Margit Kórház szülészetén dolgozók kivétel nélkül kiváló, lelkiismeretes

egészségügyi dolgozók,akik a nehéz körülmények ellenére is elhivatottak a munkájuk iránt.

 

Erről az egy hétről egy, az Álomháború filmben elhangzó gondolat jutott eszembe:

„Mindenkinek van egy angyala, egy oltalmazó, aki vigyáz rá. Sosem tudhatjuk, épp milyen alakot ölt, egyszer egy vénemberét, máskor egy kislányét, de ne hagyd, hogy becsapjon a látszat, erősebb ő bármelyik sárkánynál. Mégsem azért kísér, hogy harcoljon helyetted, hanem hogy a színpad széléről a füledbe súgja: hatalmad van az általad teremtett világok felett!”

 

 

Azokban a napokban, hiszem, hogy az én őrangyalom is ott volt, és valamennyi orvos és szülésznő személyében volt jelen.

 

 

Köszönöm Nekik még egyszer!

 

 

                                                                       H.N.M.

 

 

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

a végtelen űrben együtt 2014.02.25. 22:19:01

@mig54: Nagyon szívesen válaszolok, csak fuss neki még egyszer, mert igen összecsaptad a kérdést...szerintem. Szóval, mit is szeretnél kérdezni?

she_wolf 2014.02.25. 22:29:49

@a végtelen űrben együtt:
Hát csak azt, hogy mi az az "óg-móg dörmögnek"?
Nem csaptam én ezt össze, te is rá fogsz jönni:)

a végtelen űrben együtt 2014.02.25. 22:42:12

Megint igazad van! Nincs vessző közte. Helyesen óg-móg, dörmögnek, azaz, dohognak, dörmögnek. Azt hiszem a tiszteletbeli lektoromnak* kérlek fel (amit persze azonnal vissza is utasítasz, de gyakorlatban úgy is megteszel).:)

*ebben az estben ideológiai v. stiláris szempontból véleményt adó.

she_wolf 2014.02.25. 23:12:19

@a végtelen űrben együtt:
Persze hogy megteszem, bár nyelvtani tudásom egy lektoréhoz képes a nullához közelít. De már megint csűrsz-csavarsz, terelsz. Nem a vesszőn van a hangsúly, arra soha nem akadok ki.
Figyelj! Helyesen: vagy ógnak-mógnak, dörmögnek,
vagy óg-móg,dörmög. De olyan hogy óg-móg, dörmögNEK, nincs!!
És számtalanszor vétesz ilyesfajta hibákat, majd a 30-40-50 éve praktizáló orvosokat akarod zsebre tenni a saját portájukon?
Nem tudom ki vagy, mi vagy, szőke vagy barna, rohadtul nem érdekel, de az a kényszered, hogy mindenkinél okosabbnak hiszed magad nagyon tud dühíteni.
Vigyázz, ez hosszabb távon mentális zavarhoz vezethet.

zunuke 2014.02.25. 23:20:52

@reepach: "....hogy egy kis rosszindulattal egészen másféle posztot is lehetett volna írni"
Igen lehetett volna,de nem kellett.

Ezzel szemben sajnos vannak olyan esetek is,amikor az anyukának átkozottul rossz élményei vannak a gyermeke születésének körülményeiről,és a kórházban töltött pár napról is.Mindkét esetből akad bőven,hidd el.

a végtelen űrben együtt 2014.02.25. 23:58:41

Nézd! Már világosan leírtam, hogy a már századszor emlegetett idióta vádakról mi a véleményem. Erre 101-szer is előhozakodsz vele. Nem unod? Ki a fene akarja zsebre vágni a ripacsot. Kerülöm, de ő jön utánam és megtalál a kéretlen hülyeségeivel, azt miért nem veszed észre sasszem. Vagy csak szelektíven látsz?
Ki a fene kérte erre ma például, hogy ilyet kérdezzen?

reepach 2014.02.25. 18:24:12
@a végtelen űrben együtt:
Hogy rövidítik azt a baktériumot, aminek az ulcerogenezisben betöltött szerepéért két ausztrál kutató Nobel díjat kapott?

Ki a tökömet érdekli? Most akkor ki kötekedik és ki okoskodik. De rendben! Én is feltettem egy kérdést, nem tudta. Szóval hagyjuk. Ha ilyen fejlett az igazságérzeted -ami nem baj-, akkor ne csak szelektíven..."baszki"! (hogy idézzelek)

Nem tudom és nem is érdekel, hogy ki 30-40-50 éve orvos -kivétel ripacs, mert ő elsírta a vállamon egy vita után. Az se érdekel, hogy a nyelved folyton a seggükben lóg, a te dolgod, de ha az vélt okosságom zavar, akkor olvasd el, amit erről a baromságról írtam.

a végtelen űrben együtt 2014.02.25. 15:04:56

Ez meg: "vagy óg-móg,dörmög. De olyan hogy óg-móg, dörmögNEK, nincs!!"
Figyelj! Magasan teszek rá, hogy szerinted hogy helyes. No, akkor jó kurkászást.

she_wolf 2014.02.26. 00:19:39

@a végtelen űrben együtt:
Nem kell kurkászni, mert kilövi a szememet.
Te mindig, mindenkit zsebre akarsz vágni, itt a gond.

"És számtalanszor vétesz ilyesfajta hibákat, majd a 30-40-50 éve praktizáló orvosokat akarod zsebre tenni a saját portájukon?"

Van itt bárki is néven/nicken nevezve? És nem lóg senki seggében a nyelvem, moderáld magad:), csak dolgoztam nem keveset köztük, így kívülrő és belülről is rálátok a dologra.
Ha ekézni akarnék, azt is megtehetném, de nem veszem el a kenyeredet, nyugi.

"Ki a fene kérte erre ma például, hogy ilyet kérdezzen?

reepach 2014.02.25. 18:24:12
@a végtelen űrben együtt:
Hogy rövidítik azt a baktériumot, aminek az ulcerogenezisben betöltött szerepéért két ausztrál kutató Nobel díjat kapott?"

Lehet, hogy nem tudta a választ, és remélte, hogy te majd gyorsan kiguglizod. Mit lehessen tudni?:)

a végtelen űrben együtt 2014.02.26. 00:25:33

@mig54: Na látod, az utolsó mondatod mindent elárul. Ennyi ésszel, meg egy vödör mésszel bármire képes lehetsz. Szóval, ott az a nyelvecske.:)

a végtelen űrben együtt 2014.02.26. 08:38:32

Nagyon jó, ha ilyen, vagy ehhez hasonló szülésekkel is szembesül az olvasó. Bár, végkimenetelében csak 50%-os sikerről beszélhetünk, mert ugyan a baba él és egészséges, de a kedves mama örökre meddővé vált. Sikeres volt az életmentő műtét is, úgyhogy elmondhatjuk ebben az estben: jó kezekbe került a szülő nő. De sajnos nem mindig áll rendelkezésre ilyen kiváló személyzet. Erre, az alábbi történet is szemléltető:

Első szülés, fogadott orvos, aki történetesen nő. Abban az időben még nem kellett előre fizetni. Még igazából "hálapénz" volt, amit ugye utólag szokás odaadni. Szokásos elővizsgálatok, melynek keretében -már a vége felé- világossá vált, hogy harántfekvéses a baba. "Nem baj, majd megfordul, mire eljön a szülés", -így az orvos. Ezenkívül problémamentes volt a terhesidőszak. Eljött a szülés napja. Befekvés, beöntések, wc-re szaladgálás. Vajúdás. A baba nem fordult és mint kiderült, nem csak haránt, hanem haránt farfekvéses volt. Ilyenkor egy gyengén képzett szülész is császárt kezd emlegetni, de a történet -a már középkorán jócskán túl levő- orvosnője nem ezt tette. Mondhatnám, hogy igazán egyedi pech, hogy focirajongó orvost fogott ki a mama. Hogy ez miért érdekes? 1986-ot írunk és ez az év többek között, a foci vb éve. A szülés napja június 29. este.
Ekkor zajlik a vajúdás vége és az Argentina-NSZK döntő. (A gyorsan a guglizóknak: ne zavarjon meg senkit, hogy helyi idő szerint 12 órakor volt a meccs, mert ez Mexikó-ban volt.) Visszatérve: a vajúdó mama, aki már a szülőfájdalmak vége fele járt, szólt a nővérnek, ezért azok bevitték a szülőszobába és ezzel egyidejűleg elmentek szólni a doktornőnek, hogy nem sokára megindul a szülés. De nem jött, mert nagyon izgalmas volt a meccs és a mama pechére az utolsó percekig. Ezért aztán nem jött. A magzatvíz már elment, amikor beesett az orvos. Kérdezték a nővérek, hogy nem kellene-e császározni, mert a baba keresztbe fekszik. Nem kell, döntött az orvos és akkorát vágott a szikével, hogy a helye többé nem hegedt össze normálisan. Megkezdődött a küzdelem szó szerint, mert a magzat már a szülőcsatornában volt, de helyzeténél fogva elakadt. Kitört a pánik. Ekkora már minden, az akkor a kórházban található ügyeletes orvos ott tolongott a szülőszobában. A szülést segítő nővérek elhúzódtak, csak az orvosok dogoztak minden irányból. Szó szerint kell érteni, mert az egyik fölállt a szülőasztalra és felülről nyomta a mama hasát. A már egyébként is nagy vágás tovább repedt, a vér minden irányban szétfreccsent, beterítve orvost és a csempézett falat. A doktornő a szülés után leginkább egy hentesre volt hasonlatos. Sikerült a pánikba esett team munkája, világra jött a fiú gyermek, akit azonnal el is vittek, mert leginkább törppapára hasonlított színében. Utána "seb stoppolás" és az öröm, hogy ezt az igazán "mindennapos" szülést mindenki túlélte. Nem sokon múlt, mert mi van, ha hosszabbítanak a meccsen? Komoly bevérzésekkel hulla sápadtan tolták ki a csak félig öntudatánál lévő mamát. A gyermekét csak másoknál sokkal később láthatta, de legalább egészségesen. Talán érthető hogy ebben az estben a "hálapénz", ami inkább "meccspénz" lett volna, elmaradt. Annál is inkább, mert utólag a fene nem tudta, hogy a sok bábáskodó orvos közül ki volt az erre érdemes.

she_wolf 2014.02.26. 10:25:32

A nővéreknek vajmi kevés köze van ahhoz, hogy hogy fekszik a baba, javaslatot sem tehet az orvosnak. Erre legfeljebb a szülésznőnek lehet kompetenciája.
Szülést segítő nővérek? Mit keresnek nővérek a szülőszobán? Ezt most komolyan kérdezem, mert nem értem. Legfeljebb csecsemős nővér lehet(ne) bent, az is csak ágytól távol a szülés vége felé.
Szikével? Kórházanként másképp metszenek gátat? Én ollóról tudok. Ezt is komyolyan kérdezem. A spontán született csecsemők többször hasonlítanak törppapára (vagy szilvára), mint nem, nem kell ezért drámázni:)

a végtelen űrben együtt 2014.02.26. 11:27:57

Mig! A történet ott van. A történetet ezekkel a szavakkal mesélték el nekem, tehát így tudom én is elmondani. A tegnapi szóváltásunk után (akit érdekel utána nézhet), nem hiszem hogy bármit is megszeretnék vitatni veled. Hogy mit hiszel és mit írsz, az a te dolgod. Elmélkedj. A "drámázásról" egy szó sem esik, csak te említed. Lelked rajta. Boncolgass, szed szét darabokra és a végén állapíts meg valami hozzád illőt. Én kimaradnék ezúttal belőle.

Tempus-Anh 2014.02.26. 11:46:26

@a végtelen űrben együtt:
Asszem 3:2 volt Argentína javára, 1986 július valahányadikán zajlott és én sorkatona voltam valahol a Nagyalföld peremén...Emlékszem.

Tempus-Anh 2014.02.26. 11:49:25

Ja és magyar labdarúgó hazája színeiben azóta sem játszott VB-stadionban.

Tempus-Anh 2014.02.26. 11:57:09

@a végtelen űrben együtt:
Így van, köszönöm, én emlékeztem rosszul.

she_wolf 2014.02.26. 11:57:54

@a végtelen űrben együtt:
Elveszed a játékomat? Nem szép tőled. Ráadásul úgy, hogy te voltál indulatos.

Egyébként aki a fenti történetet elmesélte neked egy azon sokak közül, akik drámázva élik meg a szülést. Hentesre hasonlító orvos, bekékült baba, kitört pánik, komoly bevérzéses, hullasápadt, félig öntudatlan anyuka, és még sorolhatnám...
Mi ez, ha nem drámázás? Mondd meg annak, aki ezt a történetet elmesélte neked, hogy ne a kínt, a külsőségeket rágogassa, hanem örüljön az egészséges, immár felnőtt gyermekének:)

a végtelen űrben együtt 2014.02.26. 12:02:59

@mig54: Ugye ezt te sem gondolod komolyan?

Tempus-Anh 2014.02.26. 12:14:08

Az epysiotomiát valóban ollóval végzik, többnyire 7 óránál és viszonylag jó gyógyulási hajlama van miután összevarrják.
"A magzatvíz már elment mikor beesett az orvos": időben megérkezett. Az első fiamnál
reggel kilenckor volt burokrepesztés és este kilenckor császár...szóval időben voltak.

A sztori inkább hasonlít egy hatásvadász drámához, mint egy reális szüléshez.
Ha a kismama szemszögéből nézzük, számukra minden szülés egy dráma.

a végtelen űrben együtt 2014.02.26. 12:26:06

@Tempus-Anh: Haránt farfekvésest normál úton levezetni? Minden ügyeletes orvos összetrombitálva, miután elakadt a baba? A szülőszoba, valamint abban benntartózkodók tiszta vérben. Igazad lehet, ez tényleg hatásvadász. Naponta vezetnek le ehhez hasonló szülést. Nem is értem, hogy nálatok miért nem így történt?

she_wolf 2014.02.26. 12:39:10

@a végtelen űrben együtt:
Ez mind semmi ahhoz képest, mikor a maradék magzatvíz is távozik a babával együtt. Volt hogy úsztunk a mindenféle nedvekben:)

a végtelen űrben együtt 2014.02.26. 12:39:29

@a végtelen űrben együtt:

"Ha a kismama szemszögéből nézzük, számukra minden szülés egy dráma."

Sajnos ebben se tudok igazat adni, mert azóta szült még kettő kisfiút és mindegyik sima és normál szülés volt. Ebből az egyiket szinte észre se vette, már megvolt.

she_wolf 2014.02.26. 12:42:08

@Tempus-Anh:
A szülésznő/orvos mutató és középső ujja közt:)

she_wolf 2014.02.26. 12:46:03

@a végtelen űrben együtt:
Rendben, időben befordultak, és a maminak is volt már némi sejtése a szülésről. Mindig mindenben az első a legnehezebb, hiszen nincs viszonyítási alap.

Tempus-Anh 2014.02.26. 12:48:22

@a végtelen űrben együtt:
Egy szülőszobát kipingálni vérrel és a benntartózkodókra is egy-egy vödörrel ráönteni
az elmegy egy színpadi kellékesnek, de a valóságban erről szó sincs.
Honnan annyi vért?
Nyilván könnyebben megszülte a másik két gyerekét, hisz ez többnyire a terhességek számával egyenesen arányban egyre könnyebb, az első legtöbbször a legnehezebb és legnagyobb negatív élmény.

Maradonáék VB-címét összefüggésbe hozni a sztorival pedig nagyon szerencsétlen próbálkozás.
És mi van, ha Rummeniggeék nyernek?

reepach 2014.02.26. 12:48:37

@mig54: Minden társaságban van egy, hmm, hogy is mondjam, hogy senki ne sértődjön meg, csekély értelmű medvebocs (bár a mienk nem olyan szeretni való, mint Micimackó), aki nagy meggyőződéssel még nagyobb butaságokat mond, és ráadásul még büszke is rá.
A felnőttek ilyenkor sokatmondóan egymásra néznek, elnézően mosolyognak, és másra terelik a beszélgetést. Azt hiszem, nekünk is ezt a módszert kell követnünk a jövőben...

a végtelen űrben együtt 2014.02.26. 12:57:51

Óó! Összejött a "nagy csapat".:) Üdv ripacs, jó hogy beköszöntél (egy IQ kérdést?:)). Én akkor mennék, mert amit akartam elmondtam, most rajtatok a sor egy ízes kis köpködésre. Ezt már nem várnám meg, ha nem haragszotok.

Tempus-anh: nem volt vödörrel, de még a plafonon is volt, mert a szakadásnál szanaszét fröccsent. De úgy látom Te se akarod megérteni. Hát további jó szórakozást. Én inkább sétálok egyet a napsütésben.:)

Tempus-Anh 2014.02.26. 13:26:03

@a végtelen űrben együtt:
Hogy került a plafonra vér, a nőt talán gáttal felfele, gravitáció ellen szülesztették?
Még az afrikai bozótlakó törzsek is ismerik Newton törvényét és az anyaföld felé szülnek, nem az ég felé...

Fura sztori...

Igazság, hol vagy? 2014.02.26. 13:27:55

@a végtelen űrben együtt: Tudod nekem az ilyen elmesélt történetekről egy kisérlet jut eszembe:Leültetnek x embert egymásmellé,az elsőnek mondanak egy mondatot,amit tovább kell adnia.Ez így megy az utolsó emberig.Elképzelhető a végeredmény.

she_wolf 2014.02.26. 13:28:02

@a végtelen űrben együtt:
Kellemes időtöltést!:) Egyébként mit olvasnál szívesen, mikor visszatérsz? Mert azt aligha, hogy Tempus Anh, reepach és mig54 eláztatják egymást a köpetükkel:P (bár az Ő nevükben nem nyilatkozhatok) Milyen tudatmódosítód van, hogy ilyesmit vizionálsz?

she_wolf 2014.02.26. 13:30:48

@mig54:
És erre szokta volt megboldogult édesapám mondani, hogy: "Postásnak szar a fizetése."

Tempus-Anh 2014.02.26. 13:47:20

@mig54:
Egyik zseniális könyvben írja a pihentagyú író, hogy egy alkalommal utazni készült az autójával, mire a haverja azt ajánlotta, hogy inkább LSD-s tripezzen egyet, az olcsóbb, színesebb és érdekesebb. Erre az író azt válaszolta, hogy jójó, érdekesebb, de ott nem ő vezet...:D

she_wolf 2014.02.26. 14:07:16

@Tempus-Anh:
Na ezért nem mertem soha kipróbálni az ilyesmit:)
Én is eltűnök pöttyet. Konyházni. Bakonyi husit kíván szép szervezetem:D

Tempus-Anh 2014.02.26. 14:10:03

@mig54:

Jó étvágyat kívánok!
(Tiszántúli lány dunántúli ételekre bukik? Ez a vég kezdete!)
:)

reepach 2014.02.26. 15:45:32

@mig54: Csatlakozom @Tempus-Anh:-hoz: Mahlzeit ,vagy ha úgy jobban tetszik, Приятного аппетита!
Mondhatnám azt is, hogy köpködés helyett :-) Micimackónknak (bár inkább hajaz Fülesre) nem ez az első, félek, nem is utolsó tévedése...

a végtelen űrben együtt 2014.02.26. 16:00:57

@Tempus-Anh: Na itt is vagyok. Isteni volt a Duna-part. Egész a CET-ig sétáltam, ott egy fiatal művészek kiállítás és utána napozás. Na de munkára!

Szóval: "Hogy került a plafonra vér, a nőt talán gáttal felfele, gravitáció ellen szülesztették?"

Ez egy igen furfangos kérdés.:) Lehet hogy a vér nem annyira tájékozott gravitációs kérdésekben, oszt csak úgy össze-vissza fröcsköl.

Na de ez még jobb: "Még az afrikai bozótlakó törzsek is ismerik Newton törvényét és az anyaföld felé szülnek, nem az ég felé".

Naná, hogy ismerik! Előbb leverik a fáról, megpucolják és úgy fogyasztják, de a héját, a törvényt, azt ők is kiköpik.:) Kaja után, elégedetten felállnak és úgy menet közben állva kipottyantják a kis lurkót. Ezt még Newton-tól tanulták, mert arra igen népszerű.

a végtelen űrben együtt 2014.02.26. 16:08:23

@Igazság, hol vagy?:
"Tudod nekem az ilyen elmesélt történetekről egy kisérlet jut eszembe:Leültetnek x embert egymásmellé,az elsőnek mondanak egy mondatot,amit tovább kell adnia.Ez így megy az utolsó emberig.Elképzelhető a végeredmény"

Ez így van! Ebben az esetben nem volt sok x, csak egy. Tudod hogy nekem meg mi jut eszembe arról amit írtál: megnézném a sok elmebajnokot, amikor olyan helyzetbe kerülne, hogy szülés közben elakad a szülőcsatornában a gyermeke. Én meg odaállnék elé és roppant okosakat kezdenék neki mondani Newton-ról, meg a sok x-ről. Fantasztikus élmény lenne.:)

a végtelen űrben együtt 2014.02.26. 16:17:04

@mig54: No, neked nem kellene a tudatmódosítókat emlegetni. Volt neked abban részed elég. Legalább is elmondásod szerint. Akkor megkérdezném: májad már rendbe jött? Kezed már nem remeg?

Nagyon sokszor írsz képzavarosan: Pl.: "zsebre akarsz rakni orvosokat", meg ehhez hasonló okosságot. Szép nagy zsebem lehet.:)
De ha tudsz ilyeneket, akkor mit nem értesz a verbálisan értetteken?
Elhelyeztem pár hibát a mostani írásokban is. Keresd csak meg!:)

she_wolf 2014.02.26. 16:27:38

@a végtelen űrben együtt:
No, figyelj! A cefre nem tudatmódosító. Így aztán nem is lehetett részem a használatukban. Köszönöm kérdésed, a májam rendben van. Már megint megállapították. Kezem már régóta nem remeg, csak akkor ha ilyen sületlenséget olvasok tőled, mint ez is.
Olyasmit, hogy "rakni" nem írtam. Egyébként mi ebben a képzavar?
Ne vizsgáztass! Nem szeretem, ha tőlem hülyébbek akarják ezt tenni.

Szóval már megint (még mindig) hülye vagy. Nem baj.

she_wolf 2014.02.26. 16:32:26

@Tempus-Anh:
A vég kezdete? Akkor arra mit lépsz, ha azt mondom (horribile dictu!), hogy a karibi konyhát is csípem:D
Most jó nagy honvágyat ébresztettél bennem.

she_wolf 2014.02.26. 16:33:39

@a végtelen űrben együtt:
Ja, és idézni csak pontosan és szépen, tudod.....

she_wolf 2014.02.26. 16:36:11

@reepach:
Köszönöm:) Mire kibogarásztam a cirill bötűket....
Jó hasonlat a Micimackó. Azt sem szerettem, úgyhogy ez Bull's eye:)

reepach 2014.02.26. 16:47:46

@mig54: "Akkor megkérdezném: májad már rendbe jött? Kezed már nem remeg?"
Elrettentésként idéztem ennek a szerencsétlen alaknak a förmedvényét, minden jóérzésű embernek legyen figyelmeztetés, hogy ez az, amit soha nem szabad. A butaság nem bűn, azonban embertársunk (vélt vagy valós) betegségével, fogyatékosságával revolverezni súlyos jellemhiba. Ezzel ez a végtelenül zűrös főemlős kiírta magát a civilizált emberek (beleértve a normális bloglátogatók és kommentelők) közösségéből. Mostantól tényleg negligálni kell, nem méltó figyelmünkre, válaszunkra.

she_wolf 2014.02.26. 16:51:34

@Tempus-Anh:
Most nézem csak...12 óra fekve, tolófájások között azért nem semmi. Burokrepesztés után a kismamák már nem sétálgatnak. Szegény nejednek ez nem lehetett valami nagy gyönyör.

she_wolf 2014.02.26. 17:00:18

@reepach:
Hagyd csak, én élvezem:D Szeretem olykor-olykor elkapni a tökét (azt írta, van neki:D), aztán somolyogni azon, hogy dunsztolódik:) Mindez őt minősíti.
Ami engem illet: ha a neten írok magamról, akkor mindig az igazat írom. Ha leírom, akkor nem titok többé. Mindenki úgy él vele, ahogy akar. Ha visszaél, akkor így jártam, de megvédem magam, ha szükséges. Vagy pedig ballisztikus ívben teszek rá:)

Ezzel csak azt éred el, hogy legfeljebb visszajön egy harmadik nickkel, és elvesz a drága időnkből úgy 15-20 percet, mire újra beazonosítjuk:) Hát kell ez nekünk?:D

a végtelen űrben együtt 2014.02.26. 17:09:32

@mig54: Szeretsz poénkodni rajtam. OK! Érted is a viccet. OK! A probléma ott kezdődik és végződik is egyben, hogy csak a sajátoddal vagy így. Kitalálsz egy elmésen sértő viccet -mondjuk dől belőled, minta...- és amikor visszakapod már nem bírod elviselni. Átmész sértegetőbe. A probléma az, hogy immunis vagyok rá. Persze vannak napok amikor nehezebb elviselni téged, de általában jó bírom.
Javaslom, ha még szeretnél viccelődni más bőrére, akkor az veszít, aki előbb káromkodik. OK?:)

reepach 2014.02.26. 17:20:27

@mig54: Igen, érthető a Te hozzáállásod is. Valójában én is első felháborodásomban írtam azt, amit, kicsit lehiggadva már megbocsájtóbb vagyok. De tényleg van egy határ, amit (még itt sem) szabad(na) átlépni...

a végtelen űrben együtt 2014.02.26. 17:20:47

@reepach: ripacs! Már megint jobb lett volna, ha nem szólalsz meg. A "cefre élvezetét" és az azokból eredő problémáit "mig" tette közzé és másoknak kellett-nem kellett olvasnia. Ha ez neki problémát jelent, akkor írja privibe. De ő szétkürtölte, te meg fogadatlan prókátorként megint igazságot akarsz tenni, persze az én bőrömre. Neked van képed engem elmarasztalni, aki már minden létező szennyet rámöblögetett? Néha olyan a stílusod, hogy szappan kellene hozzád. Olvasd csak el a tegnapi förmedvényed! Kéretlen vicced visszahullt a nyakadba és még te H.P.-zel, H.F.-kém.

Eszem-f...om megáll!:D "Mostantól tényleg negligálni kell, nem méltó figyelmünkre, válaszunkra."

Egyszer már ebben megeggyeztünk, amit párnap után felrúgtál. Negligálj ember, negligálj!

a végtelen űrben együtt 2014.02.26. 17:25:53

@mig54:"Hagyd csak, én élvezem:D Szeretem olykor-olykor elkapni a tökét (azt írta, van neki:D), aztán somolyogni azon, hogy dunsztolódik:) Mindez őt minősíti."

Gyere kapd el!:D Hagy dunsztolódjak.

"Ezzel csak azt éred el, hogy legfeljebb visszajön egy harmadik nickkel, és elvesz a drága időnkből úgy 15-20 percet, mire újra beazonosítjuk:) Hát kell ez nekünk?:D"

Most úgy kezedem, ahogy te szoktad: baszki! Egész nap itt lógsz, van neked drága időd? Ne sajnáld már azt a 15-20 percet.:D

reepach 2014.02.26. 17:26:15

@a végtelen űrben együtt: Ne szólj hozzám többet, ha szabad kérnem. Épp elég elmebeteggel találkozom a munkám során, szabadidőmben normálisokkal szeretnék társalogni, nem a hozzád hasonlókkal!!!

a végtelen űrben együtt 2014.02.26. 17:32:50

@reepach: Értettem main fürer! Ígérem, még azt is elfelejtem, hogy vagy. De aztán most már embereld meg magad és te se gyere öblögetni, meg elméskedni hozzám. Tegyünk mindketten úgy, mintha nem is lennénk egymás számára. (van Isten!)

she_wolf 2014.02.26. 17:35:21

@a végtelen űrben együtt:
Az időbeosztásomhoz annyi közöd van, mint eszed. Vagyis semmi:)
Kezdesz kiakadni? Az nem baj, ne fojtsd magadba, mert még kárt szenved szép lelked.
Amiből éppen most kaptunk egy kis ízelítőt. Mi, mindannyian.

reepach 2014.02.26. 17:37:39

@a végtelen űrben együtt:
Last message:
Jószándékú figyelmeztetés: aki nem tud arabusul (és helyesen semmilyen más nyelven, beleértve az anyanyelvét is) az ne beszéljen arabusul... németül... magyarul.

Helyesen: Mein Führer.
Arra nézve pedig, hogy @mig54: mit írt magáról, ajánlom figyelmedbe:
Je me les sers moi-même, avec assez de verve,
Mais je ne permets pas qu'un autre me les serve

she_wolf 2014.02.26. 17:39:07

@a végtelen űrben együtt:
Legfeljebb az lehet számodra sértő, amikor azt írom: hülye vagy. Én ezt nem sértésnek szánom, csupán tényt közlök:)

she_wolf 2014.02.26. 17:43:29

@a végtelen űrben együtt:
"Kitalálsz egy elmésen sértő viccet -mondjuk dől belőled, minta...-"

Hány ilyen viccet találtam ki? Idéznéd? Csak mert azt írod, dől belőlem...Olyan sok lenne?
Dől belőlem, minta... Miezazez már megint? Nehogy szétcsússz nekem, te!

a végtelen űrben együtt 2014.02.26. 17:43:59

@reepach: Last message vége. Balra el...(marad a main fürer) igaz nem neked szántam, hanem mig-nek, de te haraptál rá (ez van).:) A többit tedd el dunsztos üvegbe, jövőre jó lesz valamire. Bocs, de mig-gel kell foglakoznom...dunsztól.:D

she_wolf 2014.02.26. 17:46:06

@reepach:
Maaaaargit! Nóóóóóórmális? Még franciával is tolod?:) Tényleg szét fog csúszni:(

she_wolf 2014.02.26. 17:50:27

Reepach! Te érted a 17:43:59-et? Nálam totál képzavar van, pedig eskü, hogy a szaharai száraz vagyok:D

a végtelen űrben együtt 2014.02.26. 17:50:27

@mig54: Tudod, ha még nem te mondanád, jelentene valamit, de egy hosszú ízlelőszervtől ez már kétes.
"Kezdesz kiakadni? Az nem baj, ne fojtsd magadba, mert még kárt szenved szép lelked."
Úgy érzed?:) Tudod össze kell szedni magad, hogy ez sikerüljön.

"Amiből éppen most kaptunk egy kis ízelítőt. Mi, mindannyian."
Panaszkodsz? Én már hetek óta kapom az ízelítőt itt, most már belejöttem és ezt nektek köszönhetem. Ne nyavalyogj, dunsztolj!:)

a végtelen űrben együtt 2014.02.26. 17:53:18

@mig54: Hogy csúsznék...dunsztolsz, meg erősen szorítod a...:D Így nem lehet szétesni. Bár, ha nagyon és sokszor szorítasz, előfordulhat.:D

reepach 2014.02.26. 17:59:25

@mig54: Ezt már senki, ő maga sem érti. Teljesen dezorganizálódott. Kezdetben egy kicsit több @értelemmel: bírt...

a végtelen űrben együtt 2014.02.26. 17:59:56

@mig54: Áhh! Nem írsz, így uncsi. Megyek, mert van pár 3D-s filmem és megakarom nézni. Addig koncentrálj.:)

a végtelen űrben együtt 2014.02.26. 18:12:07

Nem érted mi? Na akkor pilláz ide: itt két verzió van. Vagy megfelel nektek egy poszt (ha dicséri az orvost), vagy nem felel meg (szapulja az orvost). Más nincs. Ha dicsér, akkor 5-10 beírás után verbális halál. Ha szapul, akkor azonnal elemében van a kemény mag és a szatellitjei. Beindul az egyöntetű fika, hajánál előrángatott vádak alapján. Ezzel se lennétek sokáig el, mert hamar kimerül a téma. Ekkor jövök én. Kis turbó és már nem is az eredeti poszt a lényeg, hanem én. Persze komoly érv nincs, csak heveny hülyézés, de ezzel legalább jól elvagytok és mély az együttérzés, a csorda szellem. Egységesen engem szapultok, én meg jól elvagyok ennyi szürkeállomány mellett. Ha leül a dolog, újra piszka és már indul is a mandula. Szóval, nem kell ide értelem, mert az egész olyan egysíkú. Ha nem hiszed olvasd vissza az eddigieket. Egy kaptafa az egész.

she_wolf 2014.02.26. 18:14:18

@reepach:
Ahogy mondod:) Ha idáig nem derült volna ki hogy nő, most már én is sejteném:) Így durcizni csak egy szöszi tud.

reepach 2014.02.26. 18:18:40

@mig54: "Ha idáig nem derült volna ki hogy nő, most már én is sejteném:"
Persze, hogy az. Én azt is sejtem, hogy valójában mi a baja...

she_wolf 2014.02.26. 18:21:07

@a végtelen űrben együtt:
Igen. És te vagy rajta a csuka. Mert megérdemled:) Mennyé' aranyom tepsitévézni, hátha te is egysíkú leszel:)

she_wolf 2014.02.26. 18:22:17

@reepach:
Avass be, légy szíves:)

reepach 2014.02.26. 18:25:18

@mig54: Nem lenne illendő. Meg egyébként is, a törvény az egészségi állapotra vonatkozó adatokat szigorúan védi.

she_wolf 2014.02.26. 18:31:08

@reepach:
Akkor ne írd ki hogy idiotizmusban szenved, írj csak annyit hogy idióta:) Így nem ütheted meg a bokád.

Igazság, hol vagy? 2014.02.26. 20:14:53

@a végtelen űrben együtt: Válaszod lehetett volna rövidebb.pl.A szülőanya mondta el.Válaszod továbbá körítés,terelés,feltételezés...Részemről a Veled való kommunikáció lezárva!További szép estét,és még több elmés,hozzáértő komment írást.

a végtelen űrben együtt 2014.02.26. 21:04:04

Az világos, hogy az itt kommentelők egy csoportja kifejezetten Janus-arcú (nem mindenki!). Erre többször rávilágítottam, persze az érdek és dac szövetség ezt tagadva, a támadás a legjobb védekezés elvét alkalmazta. Sokáig gondolkodtam, hogy lehetne ezt világosan kimutatni. Mint írtam az itt feljebb levő kommentemben, két verzió van: vagy az orvost dícsérő, vagy azt szapuló a poszt. Ennek megfelelő a reagálás is, függetlenül attól, hogy mit tartalmaz. Ezért úgy gondoltam, legyen két, tartalmában hasonló történet, csak az egyik legyen az orvosokra nézve hízelgő és legyen egy, ami nem. Arra vigyáztam, hogy a negatív, ne legyen annyira negatív. Olyan, kronológiailag tárgyszerűen elmesélt, de semmi szidalom, semmi vádolás. Tárgyszerű, de negatív. Mindkettőben legyen életveszély, érje veszteség a szülő nőt. De az egyik dicsérje az orvosokat, a másik ne. Amint látható, kiválóan sikerült bemutatnom a reagálásokon keresztül, hogy milyen itt néhány "ember"(?) A két történetre szöges ellentétben reagáltak, attól függően, hogy érdeküknek melyik felelt meg leginkább. Az egyiket az egekbe emelték, míg a másik szenvedőt kigúnyolták, semmibe vették, relativizálták. Saját maguk igazolták a feltételezésemet, ami nem is feltételezés volt, tényként kezeltem. Janus-arc tisztelt(?)kommentelő társaim. Hogy mi volt ez az egész két történet:

"álmomban két macska voltam és játszottam egymással."

reepach 2014.02.26. 21:22:57

@mig54: Ahogy azt Te is észrevetted és megjegyezted, nincs szerencséje az idézetekkel. Nagyfokú tiszteletlenség pontatlanul idézni, különösen, ha olyan zseniális írót hamisít meg, mint Karinthy. Ő ugyanis az Ötórai záróra című kis groteszkben így ír: "Továbbá azt álmodtam, hogy két macska voltam, és játszottam egymással."
Nem "álmomban", álmában legfeljebb Füles kergette a farkát...

she_wolf 2014.02.26. 21:53:20

@reepach:
Hagyd már a szerencsétlent:) Mesmeg már forgatókönyvet írt....hagyjuk "hagy" bontakozzon ki. Még a végén mi leszünk hibásak, ha valami benne fog ragadni, és mentális problémái lesznek (a meglévők mellé).

she_wolf 2014.02.26. 22:03:08

@a végtelen űrben együtt:

"Mindkettőben legyen életveszély, érje veszteség a szülő nőt."

Kérdezném, hogy az általad ismertetett esetben mi volt az életveszély, és mi volt a veszeteség?

she_wolf 2014.02.26. 22:05:56

@mig54:
veszetség - veszteség, bocs

magam adom 2014.02.26. 22:26:49

A végtelenül üres hozzászólásokat olvasva néha elkap a harctéri ideg, és írni kezdek, majd kitörlöm, mert betűre sem érdemes. Nem csoda, ha Karcsibácsi, és még néhányan távolmaradásukkal tüntetek.

a végtelen űrben együtt 2014.02.26. 22:36:41

@mig54: Bocs, de ma már aludni szeretnék és nem ezzel a zavaros kérdéssel foglalkozni, hogy "veszeteség", majd a javításban veszetség-veszteség. Itt ólálkodik a nyelvészprofesszor megint körülöttem, de a te hibád már nem tűnik neki fel. Javaslom: ma már ne igyál több "izgató teát", mert már összeakad a kezed írásközben. Aludd jól ki magad és holnap fuss neki még egyszer. Lehet szerencséd lesz és válaszolok.:D

Irkutszk 2014.02.27. 05:20:05

@magam adom: Amennyiben rám is vonatkozik, én nem tüntetek, csak várom azt a posztot vagy kommentet, amire érdemben lehet válaszolni. Ez a vita semmilyen mértékben nem érinti a szakmámat, a személyes véleményemet pedig megtartom.

2014.02.27. 05:49:59

@Irkutszk: off: Remélem a jövőben is megtartod a személyes véleményed, bár eddig sem ezt tetted. Mint egy gyerek közlöd hogy ki kivel beszélhet, kinek mikor kell abbahagyni, lásd a múltkori csörtédet valakivel, előtte meg velem, előttem meg még sok emberrel. Majd sértődötten elvonulsz. Te voltál az egyetlen mérhetetlen bunkó aki azon a bizonyos emlékező lapon közölted, hogy mivel nem értesz egyet. Mindenki normálisan reagált kivéve téged. Az nem egy egyetértő lap volt, hanem a saját érzése mindenkinek. Azért mert te láttad és jobb perceit sikerült kifognod, az nem azt jelenti hogy ez mindig így volt. Más is látta, más is levelezett vele pl. én, és mást látott, hallott mint te. Szenvedést, fájdalmat. Rákkal nem szoktak mosolyogva a sírba menni. Őrületes fájdalmakkal jár, tudom, mondta, és van tapasztalatom benne hosszú éveken keresztül. És ezt nem azért mondom mert bármi bajom is lenne veled, csak ez az emlékezés volt annyira durva hogy szóvá tegyem. Mindenki jobban jár ha csak szakmai dolgokhoz szólsz hozzá és végre tudomásul vennéd hogy mindenki szabadon nyilváníthat véleményt. Te is. Csak tudd hogy hol. És mst ha a te szavaiddal élnék azt mondanám, befejeztem veled a beszélgetést, de minthogy ez hülyeség, ezét nem mondom.

Irkutszk 2014.02.27. 07:01:22

@Turchi: Én már csak egy ilyen bunkó szókimondó ember vagyok. De inkább ilyen, minthogy folyton csak panaszkodjak.

reepach 2014.02.27. 07:13:03

@Turchi: Elnezest az ekezetek hianya miatt, tabletrol irok.
Altalaban tetszenek szellemes, targyilagos, lenyegretoro hozzaszolasaid, de most azt gondolom, valamit felre ertettel @Irkutszk: ..kal kapcsolatban. Szerintem, pedig meglehetosen kritikus vagyok az itt megszolalokkal szemben, O sem a Memento poszton, sem mashol nem kovette el azokat a hibakat, amivel vadolod. Legalabbis en igy latom...

2014.02.27. 07:14:05

@Irkutszk: A blogom neve panaszkodj, amihez a megoldás is hozzátartozik. Azaz építő, nem csupán panaszkodó. Egyébként meg mi köze ennek a témához? Én megoldok dolgokat, kinyitom a szám, nem húzom be fülem-farkam, és igen, ennek első fázisa a panasz. Különben hogy értenék meg a problémát? Mindig is utáltál, ez sem zavart, de ez az emlékezés hozott ki igazán a sodromból hogy még ott sem hagytad hogy mindenki írjon saját belátása szerint. A bunkóság és szókimondás nem zavar, nem is tartalak annak, kivéve ezt a bizonyos helyzetet, akár én is lehetnék ilyen, be is vállalom, nem akarom magam más színben feltüntetni, de illik tudni legalább egy speciális (emlék) lapon hogy mi a helyes. És inkább a te megjegyzéseidet olvasom mint 1-2 rettenetesen hosszú nick nevű hozzászólóinkat.

2014.02.27. 07:20:54

@reepach: Egyszerre írtunk, a megjegyzésem végén ott van hogy értelmesnek tartom, inkább az ő véleményét olvasom mint hosszú nick nevű barátunk (neked különösen kedvenced ő ha jól tudom DD) Nem vádolom semmivel, csak így érzem és bizony ott is volt olyan válasz szintén hiteles forrásból ami cáfolta a furcsa megjegyzését. Valamint hozzám érkezett e-mailek is sajnos mást érzékeltettek.

Irkutszk 2014.02.27. 08:10:44

@Turchi: Nem tudom, miért hoztad fel a blogodat, én az itteni posztodhoz szóltam hozzá.

2014.02.27. 08:26:06

@Irkutszk: Mert a blogomnak ez a címe, itt viszont nem szoktam panaszkodni, mivel ritkán szólok hozzá. Miután itt általában panaszkodni szoktak, egyesek elég sokat, nem én, gondoltam csak van valami oka hogy ezzel is belém kössél. Akár az összes posztolót és hozzászólókat is felhozhattad volna ezzel az erővel. Hiába, az utálat nagy úr. De ez is az emberi viselkedés egy része. Ebben a posztban csak most szóltam hozzá egyszer. Ebből az egy hozzászólásból következtetted azt ki hogy én mindig panaszkodom ?? Érdekes. Valaki megszólal egyszer és azt válaszolják rá hogy mindig panaszkodik. Ez az igazi elvakult utálat. És nyilván nem igaz.

Irkutszk 2014.02.27. 09:02:16

@Turchi:
Akkor megpróbálom jobban körülírni, hogy mégis mit és miért írtam.

"Más is látta, más is levelezett vele pl. én, és mást látott, hallott mint te. Szenvedést, fájdalmat." írtad te, mire én válaszoltam, hogy én nem szeretnék "folyton csak" panaszkodni, inkább vagyok bunkó és szókimondó. Mert ÉN nem szeretnék panaszkodni. Nem írtam rólad, hogy TE folyton panaszkodnál.

P.S. Senkit nem utálok a blogon, beleértve téged is. Ilyen erős érzelmekhez sokkal nagyobb mértékben kellene ismernem az itt posztoló embereket.

P.P.S. Csak ha már ennyire a magam írta sorok magyarázatába bocsátkozom... Amikor azt írom, hogy többet nem szólok hozzá a beszélgetéshez, az azért van, mert nincs több érvem. Ha nem győzzük meg egymást azon érvek alapján, amiket leírtam, nem tudok többet hozzátenni, és maradunk nem-egyetértésben. Ez még nem utálat, egyszerűen különbözőképpen gondolkodunk, és ennek elismerése.

Kellemes szép napot.

2014.02.27. 09:26:32

@Irkutszk: Jó, tekintsünk el attól hogy ki panaszkodott, lényegtelen. Én egyébként szeretek, nem ördögtől való az, de ez más lapra tartozik. Én azért van akit utálok a blogon, mégiscsak emberből vagyunk.D Amit leírtál róla az megtéveszthet másokat. Nagyon is szenvedett, mint ahogy minden végső stádiumos ember. Ezen nincs mit szépíteni. Az már más lapra tartozik hogy mindenki a szépre szeretne emlékezni, de aki sokat látott haldokló embert az tudja, semmi szép és vidám nincs a végén. 5 évig haldoklott az anyám, tudom. Pedig elég jól bírta magát, mégsem az maradt meg bennem hanem a szenvedése. Az amit felénk próbált mutatni az igazából nem volt igaz. Csak a látszat. így volt ezzel Vera is. Értem én hogy a vitának véget kell vetni egyszer, csak tényleg mókás hogy már előre lehet tudni mikor mit fogsz mondani. A kategorikus kijelentéseid pedig mintegy sokat megélt, 80 éves ember meglátásai, pedig tudtommal te fiatal vagy, ami persze nem jelenti azt hogy ne lehetnél okosabb mint az idősebb korosztály. Most akkor én mondom azt hogy ezt kiveséztük alaposan, talán meg is értettük egymást. Szép napot neked is! :-)

she_wolf 2014.02.27. 12:05:26

@a végtelen űrben együtt:
Tudod, tegnap az ámokfutásodat olvasgatva azon gondolkodtam, hogy lehet - e még lejjebb? Te pedig többször, önmagadat is alulmúlva bizonyítottad, hogy igen.
Ha nem probléma, innen már elengedlek. Süllyedj tovább egyedül. Ne aggódj, meg tudod csinálni!:)
Pont.

a végtelen űrben együtt 2014.02.27. 13:33:23

@mig54: Egyetlen szót írok ide neked: (kauzalitás), mely mindenre magyarázatot ad. Ha érted, jó, ha nem akarod, akkor nem.

Tegnap ígértem, hogyha úgy adódik írok választ neked. Írtam, de nem ide és nem arra. De írtam, mert megígértem. A emberi léleknek nagyon fontos, hogy a "tegnapi mocsárból" kitudjon lépni, a "mai napfényre". Ez az esti alvás "elmúlása", a "másnapi napfényes ébredés". A megújulás mindig fontos, én legalábbis hiszek benne. Tudom, ez egy illúzió, de az ember már csak ilyen.
Vesszőcske.:)

2014.02.27. 14:12:27

@a végtelen űrben együtt: Ismered biztos azt a mondást hogy a kevesebb néha több. Nem írsz te rosszakat csak túl sokat és túl sokszor. Szerintem többen már csak átugorják az írásaidat. A hosszú tekervényes mondataid pedig annyira idegesítenek mint a férjemnél, aki képtelen a lényeget röviden megfogalmazni. Még jó hogy nagyon elfoglalt, nem kell sokszor kiszenvedni, mit akar. Tényleg, hogy jut időd ennyit írni? Vagy türelmed?

a végtelen űrben együtt 2014.02.27. 16:04:02

@Turchi: Mivel nem írtad oda, hogy kérdéseid költőiek, így nem veszem annak, válaszolok. Érdekes és egyben találó a megállapításod. Tudod, ez a "kevesebb néha több", nálam felér egy szitkozódással, de azért ne vedd rossz néven, mert nem annak szántam. Az én elvem, hogy senkibe nem fojtom bele a szót, annyit ír, amennyit akar. Nem vagyok nagy híve a modern kommunikáció áldásainak, mely feltalálta az SMS-t, a NET társadalomban kialakult szlengeket, rövidítéseket és egyéb malacfarknyi szövegváltást. Az írás -főleg egy ismeretlennel-, mint a beszéd egy formája, nem fedi le két, vagy több ember közti kommunikáció egészét. Annak csak kis hányadát képes kitenni. A többi gesztusokból áll. Az írásból tehát kimarad a legfontosabb. Ráadásul még ismeretlenek is vagyunk egymásnak. Ilyenkor írásban és főleg nyúlfarknyiban nem lehet normálisan kifejezni magad. Maximum szitkozódni, ezt tegnap kipróbáltam.:) Szóval: nálam az írás önkifejezési mód és ha ihletem van, akkor verbális örömszerzés. Félre ne érts! Tudok röviden és tömören fogalmazni, de minek? Mi a kényszer rá? Nem szeretnek olvasni az emberek? Nem kíváncsiak egymás gondolataira? Türelmetlenek? Mi a kényszer oka? Miért ez a nagy sietség? Mi a baj a részletesen leírt gondolatokkal? Miért jobb a rövidebb? Én szeretem a részleteket, mert a lényeg mindig abban rejlik. Nem a csontváz a lényeg, az csak tartást ad. Ami ráépül, az a lényeg. Ha már úgy döntök, hogy írok/válaszolok, akkor nem sajnálom sem az időt, sem a kis újaimat. A beszélgetés, pedig a legfontosabb érintkezés.
Gondolom most már kiszáradtál a sok olvasásba, úgyhogy...bocs a hosszú válaszért.:)

2014.02.27. 16:13:55

@a végtelen űrben együtt: Nálam a kevesebb néha több a bölcsesség jele. És igazad van, átugrottam pár sort ahogy mások is, mert a sietségnek nagyon pórias okai vannak, éhes a gyerek, szomjas, fáradt, nyűgös, tanulni kell, főzni, takarítani, vasalni kell, és akkor megjön a férj a te körmondataiddal és már nincs idő se írni se olvasni. Pláne nem egész nap. Nekem pedig az átlagnál még több a szabadidőm, mégsem érek rá oldalakat olvasni. Nehéz feladatot választottál hogy indulatmentes beszélgetésre szoktasd az embereket (egyeseket nem is lehet :-)), de a hosszú körítés nem fog segíteni. Nézd meg pl. @Babette_: hozzászólásait. Annyira rövid mindig és mégsem érthetetlen. Legalábbis aki akarja, megérti. És szerintem most belőlem is ennyi pont elég.

a végtelen űrben együtt 2014.02.27. 16:32:20

@Turchi: Értettelek és ígérem nem tartalak fel. Lásd el feladataidat. Nekem van időm bőven és ritkán rohanok, nincs miért. Lehet én másként szervezem.:)

2014.02.27. 16:54:22

@a végtelen űrben együtt: "Ez a lehet én másként szervezem"-ben van ám egy kis rosszindulat nem gondolod? Ha valakinek sok a tennivalója akkor akárhogy szervez, nem jut idő félóránként hosszú hozzászólásokat gyártani. Egyébként meg nem tartottál fel, ha már erre az oldalra jövök akkor valamennyire ráérek.

a végtelen űrben együtt 2014.02.27. 17:36:56

@Turchi: Bennem addig nincs rosszindulat, amíg többszörös alapja nincs. Mondjuk folyamatos sértegetés. Kettőnk között ilyen még nem történt, ergo alap a jóindulat. Beszéljünk meg valamit: nem értünk félre semmit, nem gondolunk és nem feltételezünk rosszat. Ha valamit nem vélünk érteni, akkor rá kérdezünk. OK?:)

2014.02.27. 18:30:08

@a végtelen űrben együtt: Ha olvastál pár hozzászólásomat, bár kinek van arra ideje DD, nálam az az alap amit leírtál.

magam adom 2014.02.27. 22:26:13

@Irkutszk: Rád is vonatkozik. :-) Valóban, egyre nehezebb olyan poszttal és hozzászólással találkozni, ami értelmes beszélgetésre sarkallna.
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása