Lepukkant szanatórium Sporonban

2014.02.24. 08:27

uj-kepeslapok_0041.preview.jpgSajnos későn tudtam meg, hogy a fizetős szárny mennyivel másabb! Modern bútorokkal, kényelmes ágyakkal, lapos tv, WiFi, hűtőszekrény, széf, fürdőszoba, WC bent, szőnyegpadló, zárható, fotócellás ajtó stb.

Néhány szó a Soproni szanatóriumról . Januárban 2 hetet töltöttem a Soproni szanatóriumban. Egy dohos, két ágyas, régi, kopott, ócska bútorokkal felszerelt szobába kerültem. Ez alatt 2 ágy, 2 asztal, 2 szék és egy kétajtós szekrény értendő. Ja és az egyik asztalon egy tévé. Az egész nagyon színtelen, lehangoló volt. A férjem tavaly halt meg, azért mentem, hogy egy kicsit kikapcsolódjak, de ezt meglátva legszívesebben visszafordultam volna.

 uj-kepeslapok_0041.preview.jpg

Az ágyon egy takaró, alatta huzatban, egy nagyon vékony, sokkal kisebb valami volt (paplannak nem lehet nevezni), amit állandóan igazgatni kellett a huzatban. Zuhanyzó és mosdó tartozott a szobához, WC nem! Az, a folyosó végén volt, méghozzá közös a férfiakkal. Ezt úgy kell érteni, hogy a közös helységben van 3 WC, 1 női, 1 férfi, a harmadik csak úgy! Bezárni nem lehetett egyiket sem.

 

Hiába volt kiírva az ajtóra, hogy Női WC, nem egyszer rám nyitottak. Az, hogy a WC, a papírtartó, de még a villanykapcsoló is szaros volt, az sajnos néhány embert minősít!!! A szobához tartozó fürdőszobában állandóan csatornaszag volt. Ami természetesen betöltötte a szobát is. Egyébként is az egész épületben jellemzően vagy ételszag, vagy szarszag (elnézést) terjengett. Hűtőszekrény szintén a folyosón volt. Reklám szatyorban, felcímkézve, becsomagolva mindjárt a harmadik napon eltűnt belőle egy csomag túró rúdim és két pudingom. Vittem magammal egy kis laptopot, hogy a külföldön élő családommal valamennyire tudjam tartani a kapcsolatot. 3.000.-Ft-ot fizettem azért, hogy a társalgóban tudjam használni a WiFit.

 

Már amikor volt jel! Mert nem volt mindig! Nem gondoltam, hogy még létezik ilyen ócska, lepukkant szanatórium, ahol inkább csak depressziós lesz a beteg ember. A nővérekkel és általában a kiszolgáló személyzettel nem volt semmi problémám. A kiírt kezelések is jók voltak, rendesen végig csináltam. Nagyokat sétáltam a parkban, néhányszor kimentem a városba. Nekem az élelmezés is megfelelő, elegendő volt. Leszámítva a savanyúságot, azzal nagyon spóroltak.

 

Szívesen maradtam volna még, más körülmények között. Sajnos későn tudtam meg, hogy a fizetős szárny mennyivel másabb! Modern bútorokkal, kényelmes ágyakkal, lapos tv, WiFi, hűtőszekrény, széf, fürdőszoba, WC bent, szőnyegpadló, zárható, fotócellás ajtó stb. Mindent összevetve, sokkal jobban éreztem volna magam egy ilyen szobában, mint amilyenbe kerültem.

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

a végtelen űrben együtt 2014.02.24. 18:53:53

@Mondeoman: javaslatom: pillanatra felejtsd el az indulataidat. Ha ez sikerült, fussunk neki harmadszor is: nem a tudásáról beszéltem, hanem arról, hogy egy politikailag perifériára került ország külügyérének, politikailag mindegy, hogy egyébként milyen tudással, illetve milyen képesítéssel rendelkezik. Ad absurdum előfordult, hogy Amerikában se a külügyminisztert, se Orbán Viktort nem fogadták, pedig nagyon szerettek volna találkozni valamilyen fontos vezetővel. Politikailag nem voltak akkor szalonképesek. Nem jelentettek tényezőt és mind1 volt ki fia borja és mit tud valójában.
Martonyi János, a jelenlegi külügyminiszterünk magasan képzett ember, de főleg a jog területén jeleskedett.

A harmadik világban, ahol még mindig nagyon nagy hangsúlyt fektetnek a politikai megbízhatóságra -főleg ha egy diktátor kerül átmenetileg hatalomba-, többnyire olyan személyt választanak erre a posztra, aki rendelkezik valamilyen magasabb képzettséggel, de feltétlenül megbízható, mert különben menedék jogot kérne az első adandó alkalommal, mikor külföldre megy tárgyalni. No, persze míg külföldön van, addig "gondoskodnak" a családjáról.:)

Ugyandehogy (törölt) 2014.02.24. 18:57:30

"azért mentem, hogy egy kicsit kikapcsolódjak"

hátbazmeg.

Mondeoman 2014.02.24. 19:09:46

@a végtelen űrben együtt:
15:21: "elismerem, hogy egy külügyminiszternek tanultnak, műveltnek és roppant tájékozottnak kell(ene) lennie"
18:53: "nem a tudásáról beszéltem"

Tudod mit, tényleg hagyjuk abba. Addig csűrted-csavartad, hogy mostmár ellentmondasz magadnak.

a végtelen űrben együtt 2014.02.24. 19:32:03

Amit valaki nem akar megérteni, azt nem is fogja.
A szövegkörnyezetből való tetszőleges/önhatalmú kiemelés célja, hogy értelmetlenné, vagy a valós mondanivalóval ellentétessé tegye az inkriminált szöveget. Szerintem is hagyjuk.

magam adom 2014.02.24. 19:42:50

Mi lett volna, kedves posztoló, ha a kapcsolatot a külföldön élő családjával nem kis laptopon, hanem mondjuk személyesen tartaná, kikapcsolódásképpen, gyászát felejtendő?
Mégis mit gondol, Drága, 2 hét wellness, lapos TV, miegymás az adófizetők pénzén? Hogy ilyen körülmények között még maradt volna is? Hát azt elhiszem....

Szabo T 2014.02.24. 19:47:04

"becsomagolva mindjárt a harmadik napon eltűnt belőle egy csomag túró rúdim és két pudingom"

A Turo Rudik miatt en is morcos lettem volna :)

a végtelen űrben együtt 2014.02.24. 20:02:18

"A rehabilitációs ellátásra kizárólag a rehabilitáció alapjául szolgáló betegség gyógykezeléséhez szükséges szakorvosi és e megbetegedéshez kapcsolódó esetleges szövődmények tekintetében illetékes szakorvos, illetve rehabilitáció vagy fizikoterápia szakorvosa jogosult beutalni."

Tehát: nem csak a posztoló a hunyó. Több mint valószínű, hogy pszichológiai rehabilitációra lett beutalva. "Jó" orvosa lehet a panaszosnak.

she_wolf 2014.02.24. 20:02:19

@Mondeoman:
"Addig csűrted-csavartad, hogy mostmár ellentmondasz magadnak."

Ez szokik lenni az egyik módja a "hogyan csináljunk hülyét magunkból" című szappanoperáknak.
A másik mód, amikor csűrés-csavarás közben lassan engedményeket teszünk (természetesen nagylelkűen!) a másik javára egészen addig, hogy már egybecseng a véleményünk. És a másiknak illik kitüntetve éreznie magát, mert egy síkhülye elméjében világot gyújthatott valamiről.

Mária 2014.02.24. 20:13:00

"azért mentem, hogy egy kicsit kikapcsolódjak"

Nahát, van akinek az a kikapcsolódás, ha befekszik egy kórházba, beteg emberek közé, hogy orvosok és nővérek ugráljanak körülötte?

Remélem, gyógyítják valahol az ilyet.

Narancskommunista (törölt) 2014.02.24. 20:14:07

Anno egyszer úgy 7-8 éve egyszer mikor a Győr-Sopron gyorsvonaton ültem, végighallgattam 2 idős hölgy beszélgetését.

Az egyikük Sopronban lakott, és 1 hétig volt kezelésen Győrben, mert állítása szerint már alig bírta a kezét megemelni, láthatóan szuper kezelést kapott, mert méretes táskákkal szállt fel, nem csak az 1 hetes cuccaival, mert állítása szerint nagybevásárlás is volt.

Másikuk Győri volt, és a soproni szanatóriumba ment 1 hétre. Mint elbeszéléséből kiderült, jelentéktelen szívzöreje volt, ami kb. minden 2. embernek van, viszont a szanatóriumot nem tudják megtölteni ténylegesen betegekkel, és a betegek után kapnak támogatást, ezért az orvosa felírt neki egy beutalást, legalább lesz 1 hét kikapcsolódása. Feltételezem, a posztoló is hasonló okból ment:

"azért mentem, hogy egy kicsit kikapcsolódjak"

Akkor viszont megkérdezem, mégis mi a retkes faszt várt, talán luxusszállodát? Sok hónapos várólisták vannak műtétekre, mert nincs pénz, nincs elég orvos, erre egyeseknek meg az ingyen nyaralását fizeti az egészségügy, és akkor posztoló még sír is?

Narancskommunista (törölt) 2014.02.24. 20:14:55

@Narancskommunista:
Kisbetűvel kellett volna írnom, hogy győri, csak elcsesztem, bocsi nyelvtannácik.

a végtelen űrben együtt 2014.02.24. 20:18:53

Nem cseng egybe! Az ellenszenv pedig semmit nem legalizál, csak egy negatív lelkiállapot. A vádaskodások helyett érvekre volna szükség. Persze nem a hajánál előrángatottra gondoltam.

she_wolf 2014.02.24. 20:30:01

@a végtelen űrben együtt:
De, egybecseng. Folyamatosan ezt csinálod.
Nem vádaskodom, és a lelkiállapotom köszöni, jól van. Nem vagy ellenszenves. Csak vannak ostoba megnyilvánulásaid.
Az én szememben akkor semmisültél meg emberileg, mikor nicket váltottál.

a végtelen űrben együtt 2014.02.24. 20:30:14

@Narancskommunista:

Az intézménynek három szakterülete van, kettő Sopronban (Kardiológia, Neurológia), egy Balfon (Reumatológia).

a végtelen űrben együtt 2014.02.24. 20:35:16

@mig54: Ezen állításokat el kell fogadnom abból az egyszerű felismeréstől vezérelve, hogy tévedhetetlen vagy. No comment.:)

Dezső Németh 2014.02.24. 20:43:28

@Mondeoman: Remek végzettségű ifjak foglalnak el felelős beosztásokat a jelenlegi rendszerben. És egy az, amihez értenek: Hazudoznak a végtelenségig. A mellébeszélés művészetének gyakorlása nem viszi előbbre az országot...

a végtelen űrben együtt 2014.02.24. 20:59:58

@Dezső Németh:

Három esetet említenék meg: a Nixon elnök lemondását eredményező Watergate-botrányt, a Clinton elnök alkotmányos felelősségre vonásába torkolló Lewinsky-ügyet és George W. Bush elnök az Irak ellen 2003-ban megindított háború legitimációját alátámasztó érvrendszere kritikus pilléreinek megrogyását, amely leginkább csupán egy késéssel jelentkező népszerűségvesztést eredményezett.

she_wolf 2014.02.24. 21:01:33

@a végtelen űrben együtt:
Nem vagyok tévedhetetlen, és te se hidd ezt magadról. Akkor nem lesz veled semmi baj.

a végtelen űrben együtt 2014.02.24. 21:10:09

@mig54: Ma jó napod van: gyakran tévedek, de azt határozottan teszem és egy észrevétel: "Minden ember akkora, amekkora dolgok feldühítik."

she_wolf 2014.02.24. 21:30:05

@a végtelen űrben együtt:

"gyakran tévedek, de azt határozottan teszem"

Ezt már nevezem! Hogy tudd: most nagyon röhögök:)))
Te egy nagy dolog vagy. Dühítesz. Akkor most én egy nagy ember vagyok? Dagad a szügyem a büszkeségtől:)

2014.02.24. 21:38:54

@a végtelen űrben együtt: Akkor ezért maradtam én ilyen kicsi DD

she_wolf 2014.02.24. 21:42:40

@Turchi:
És mint tudjuk: jóból csak kicsit adnak:D

2014.02.24. 21:49:16

@mig54: Ma nem volt annyira röhögős napom de most sikerült D

she_wolf 2014.02.24. 21:58:42

@Turchi:
Mindent a köz szolgálatáért:)

Dezső Németh 2014.02.24. 23:25:20

@a végtelen űrben együtt:
Remek ! És ?.... Én azt írtam, hogy aljas gazemberek vezetik az országot, az ország állampolgárait pedig az orruknál fogva, Te meg közölsz a Világtörténelemből - egészen véletlenül az USA történetéből - három adatot, ami tulajdonképpen semmitmondó. Kit érdekel MOST már, hogy Monika szopása házasságtörésnek / szexuális aktusnak számít-e, vagy sem ? Az, hogy ahhoz elég okosak az ifjak ( a "mieink" ), hogy mellébeszélésükkel és kibúvó keresésükkel hülyének tartsák az ország népességének felét, az a MI országunkra vonatkozik. Már amennyire az a miénk, és nem a KÖZGÉP-é...

reepach 2014.02.24. 23:32:34

@a végtelen űrben együtt: " pszichológiai rehabilitációra lett beutalva" magyarra fordítva: pszichológiai rehabilitációra utalták be, de ilyen nem létezik. Sem Sopronban, sem máshol. Sopronban egyébként kardiológiai rehabilitáció van. Nem kellene minden olyasmibe, amihez nem értesz, nagyon határozottan belekotyognod. A végén még úgy jársz, mint az egyszeri gyerek, aki nagyobbat akart szellenteni, mint az apja...

Dezső Németh 2014.02.24. 23:58:52

@reepach: Mivel tavaly novemberben és tavalyelőtt decemberben eltöltöttem e kies helyen három-három hetet ( kétszeres szívinfarktus és két szívoperáció után - egyszer három, egyszer két érre kiterjedő bypass-műtét következményeként ), bizton állíthatom, hogy a kórház-szanatórium ( mivel kettős funkciója van ) második és harmadik emeletén belgyógyászati részleggel rendelkezik( szívbetegségek rehabilitációja ), első emeletén pedig ideggyógyászat ( nem a dilisek, hanem pl. sclerosis multiplex-jellegű betegségek ) rahabilitációs részlege kapott helyet. A földszinten vannak a kezelők, az udvaron fedett fürdő a beutaltak részére. Idéznélek Téged:"...Nem kellene minden olyasmibe, amihez nem értesz, nagyon határozottan belekotyognod..."
Ha érdekel, a Sopron Rehab címszó alatt találsz még a helyről tudnivalókat...

Dezső Németh 2014.02.25. 00:08:15

@reepach:
Rehabilitációs Intézet
9400 Várisi út 2. (+36 99) 508 400

she_wolf 2014.02.25. 01:19:06

@csepke:
"Ez kb. ugyanaz lehet mint a receptre masszíroztatni, meg fürdőbe járni."

Nem, nem ugyanaz. Neurológiai és térdízületi problémáimon az ilyesfajta testmozgás sokat segítene. Csakhogy nem tudom vidéken igénybe venni, mert a házat és az állataimat nem hagyhatom magukra. Neurológussal és ortopéd szakorvossal kell majd egyeztetnem, hogy van-e rá mód.

reepach 2014.02.25. 05:34:56

@Dezső Németh: Pszichológiai rehabilitáció nincs. Sehol.
Ezek szerint hasznos volt a szívműtéted utáni rehabilitáció, örülök neki. Nem lehet annyira rossz ez a "kies hely", ha másodszor is odamentél, és nem pl. Balatonfüredre.
További jó egészséget kívánok, tisztelettel. A végtelen zűrnek írt belekotyogást fenntartom.

a végtelen űrben együtt 2014.02.25. 07:42:30

@reepach:Ha Sopronban csak kardiológiai rehabilitáció van, akkor ezt mivel magyarázod:
www.cylex-tudakozo.hu/ceg-info/%C3%A1llami-szanat%C3%B3rium-sopron-99526.html

"pszichológiai rehabilitációra utalták be, de ilyen nem létezik."

De ha ilyen nem létezik, akkor ezt mivel magyarázod:
www.oep.hu/pls/portal/docs/PAGE/LAKOSSAG/OEPHULAK_EBELLAT/ACH%C3%8DVUM%202010/REHABILITACIOS_ELLATASOK.PDF

Vagy ezt: www.eum.hu/archivum/egeszsegugyi-ellatas/szanatoriumi-ellatas

Mindkettő felsorolja a pszichoterápiás eljárást, ill.pszichológiai ellátást.

De ettől függetlenül:
Mivel nem vagy hajlandó befejezni a sanda utalgatásaidat, független attól hogy igazad van, vagy nincs, ezért amit most megint voltál kedves odabiggyeszteni, azt dugd fel a sejhajodba és üzengess annak, aki otthon a levest meri.

DezInf 2014.02.25. 08:05:00

@Mária:
Látom Maris a szövegértelmezéssel is gondjaid vannak:))

Tiltsd ki a blog íróját, nehogy má itt más leírjon bármit is amikor itt vagy te nekünk!!!

Amúgy mitől lenne hiteles a véleményed, ha a saját blogodon is hazudsz, csalsz, manipulálod a hozzászólásokat?

Begőzöltél?

Megértelek, egyre durvábban viselkedsz, intoleranciád az egekbe emelkedett, nem csoda, hogy megkaptad azt amit megérdemelsz.

Erre mint egy eszelős elkezdesz tombolni:)))

Nem szép dolog hisztizni azért mert vannak olyan blogok, ahol nem lehet kommentelni, moderáció, előzetes moderálás van meg kitiltás is.

Főként, ha kiderül, hogy az előző blogodon is moderáltál, kitiltottál bloggereket .....

Az én kommentemet meg manipuláltad a tegnapi blogodban.

Nem elég tisztességesnek látszani .......... egyszerűbb tombolni :)))))))

a végtelen űrben együtt 2014.02.25. 08:07:17

@Dezső Németh: A felháborodás okát értettem. A három példával csak érzékeltetni akartam, hogy minden ország politikusai -köztük a legnagyobb- is alkalmazzák ezen technikákat. A hazugság emberi alaptulajdonság(lásd még: füllentés), ezért azt, kivétel nélkül mindenki alkalmazza élete folyamán többször is. Ez tudományos tény (persze most néhány nagyagyú majd előkeresteti ezt is velem).

Visszatérve: a fentebb említett "füllentést"a politikában fokozottan alkalmazzák, mert szükséges rossz. Ez abból adódik, hogy a politizálás során egyidejűleg kell több igazságot szintetizálni és lehetőleg olyan megoldást találni, hogy ne szabaduljanak el az indulatok. A hazugság a politika egyik fontos tartópillére, persze nem így idézik a nyilvánosság előtt. A lényeg: hogy a politikus nagyon jó memóriával rendelkezzen, mert fontos, hogy emlékezzen arra, hogy hol és mit hazudott.

Mária 2014.02.25. 08:10:05

@DezInf:

Látom, rajtad is sokat segítene egy jól megválasztott intézmény egy csendes, távoli helyen, felkészült szakemberekkel és markos ápolókkal :)

DezInf 2014.02.25. 08:16:53

@Mária:

Válaszoltál a felvetésemre?

Most a hallgatás beismerés?

Ideje lenne megmutatnod, hogy van gerinced :))))))

butyko 2014.02.25. 08:59:15

@csepke: Nem,Csepke,tévedésben leledzel.A szanatóriumnak (utógondozásnak)helye van a gyógyellátási listán.Ugyanúgy,mint a receptre íratott kezeléseknek és gyógyfürdőknek.Nincs ezzel semmi baj.Az a baj,ha nem rászorult veszi igénybe ezeket.Az akkor ugyanis: lopás.A TB-től,átvitt értelemben tőlem.Meg Tőled.Meg az ország lakosságának nagyon jelentős részétől.Kis túlzással elmondhatjuk,hogy azért nincs wifi és ágynemű az ilyen helyeken,mert a TB-nek nem telik rá.Mert az ilyenek,mint a posztoló,pazarolják a TB vagyonát.A TB vagyona pedig nem feneketlen zsák!

butyko 2014.02.25. 09:08:29

@Dezső Németh: "udvaron fedett fürdő a beutaltak részére" Az én emlékeim szerint az a gyűrű alakú medence az úszást szolgálta. A fürdőben inkább a tisztálkodás folyik.A termálfürdőben a "zacsiáztatás" dívik,a gyógyfürdőben a gyógyvízben történő gyógyulással járó folyamat,v.ö.balneoterápia.A Várisi úton melegített csapvízben úszkálnak,Balfon gyógyvizes medence van.A többi stimmel.Jó egészséget kívánok!

a végtelen űrben együtt 2014.02.25. 09:23:06

@butyko: Igazad van abban, amit leírtál abban az estben, ha tényleg olyan veszi igénybe, akinek nem feltétlenül szükséges. Ebben az estben nem tudjuk, hogy valóban szüksége volt rá, vagy nem. Természetesen a beutaló orvos szerint igen. Elképzelhető, hogy ezen problémája már előzőleg is fennállt, tehát már nem új keletű és ezúttal férje halála miatt kiújult. Elköveti azt a hibát, hogy nem gyógyulást említ, hanem "kikapcsolódást". Ami önmagában lényegében ugyanazt jelenheti adott estben. De ez és a szanatórium lenézése itt ellenérzéseket eredményez. Tehát, nem biztos hogy pazarolt, nem biztos, hogy jogtalan volt, csak nem vette figyelembe a realitásokat, ami a mai egészségügyet jellemzi.

butyko 2014.02.25. 09:33:29

@a végtelen űrben együtt: Valóban.Személyre szólóan valóban tévedhetek.A probléma inkább rendszerszintű ,és azok sem akarják - tudják - merik - nem engedik nekik - megoldani,akik megtehetnék.

a végtelen űrben együtt 2014.02.25. 10:24:42

@butyko: Amit most leírok, az az én magán véleményem:

Ami magyarországon kialakult egészségügy címszó alatt, az a rendszerváltás előtt közvetlenül, illetve után, tovább már nem tartható. Olyan gyógyászati eljárások, gyógyszerek és modern gépek lettek bevezetve/alkalmazva, amit a múltban megalkotott egészségbiztosítási rendszerrel hosszabb távon lehetetlen fenntartani. De se szakmailag, se politikailag megváltoztatni rövidtávon nem lehet. A hosszú idő alatt becsontosodott szemlélet, mely a régebbi szakmai elitet jellemzi, ebben nem akar partner lenni. Persze vannak kivételek, de ebben az estben is csak erősítik a szabályt. Politikailag sem kivitelezhető, mert: a már említett szakma is politikai erőt is képvisel. Az ország költségvetésének szerkezete, melynek nagy szeletét alkotja az egészségügyi kiadások, ezért annak átgondolatlan megváltoztatása összeomlást eredményezne. Valamint, a majdan kialakított és hosszabb távon is fenntartható új rendszer tulajdonosi, működtetői, beszállítói struktúrájának kialakítása is várat magára.

Tehát: egyenlőre marad a régi egész addig, amíg a régi csontok kihalnak, míg az új struktúrát kialakítják /megszilárdult politikai struktúra/ és a "nép, az Isten adta nép", mely a politikát kényszeríteni képes, ki nem követeli. Ennek a követelésnek hangulati kialakítása folyik napjainkban időnyerés célzattal.

reepach 2014.02.25. 10:27:56

@a végtelen űrben együtt:
""pszichológiai rehabilitációra utalták be, de ilyen nem létezik."

De ha ilyen nem létezik, akkor ezt mivel magyarázod:
www.oep.hu/pls/portal/docs/PAGE/LAKOSSAG/OEPHULAK_EBELLAT/ACH%C3%8DVUM%202010/REHABILITACIOS_ELLATASOK.PDF
Vagy ezt: www.eum.hu/archivum/egeszsegugyi-ellatas/szanatoriumi-ellatas
Mindkettő felsorolja a pszichoterápiás eljárást, ill.pszichológiai ellátást."

Mivel magyarázom? Azzal, hogy alapvető fogalmakkal nem vagy tisztában, ennek ellenére (vagy éppen ezért?) össze-vissza hablatyolsz, osztod az észt, holott arra neked lenne igen nagy szükséged...

Szóval, létezik kardiológiai -, mozgásszervi -, gasztroenterológiai -, neurológiai és psychiátriai rehabilitáció. PSZICHOLÓGIAI REHABILITÁCIÓ NEM LÉTEZIK, bármeddig rágod a gumicsontot. Ennek semmi köze ahhoz, hogy a rehabilitációs kezelés részét képez(het)i a pszichológiai ellátás is.
Psychiátria és pszichológia nem ugyanaz, nagyjából úgy viszonyul egymáshoz, mint az egyházi kedves atya a fegyházi nedves gatyához, csakhogy számodra is érthető hasonlattal szemléltessem a különbséget.

a végtelen űrben együtt 2014.02.25. 10:47:45

Szóval nem létezik, de mind kettő a rehab részét képezi. OK! Szemléltetted. A lényeget tekintve semmin nem változtat -amire egy csomó szót vesztegettünk- kezelhetik az általam említett probléma miatt. Mivel körömszakadtáig ragaszkodsz a lényegen semmit nem változtató pontos kifejezéshez, legyen: "PSZICHOLÓGIAI REHABILITÁCIÓ NEM LÉTEZIK", csak a részét képezi. Fontos ennek leszögezése, mert még valami nagy problémát okozhat valakinek.

Na és mi van a soproni kórház ellátási körével? Azt nem felejtetted el? Gyorsan nézz utána, mert hátha ott is felfedezel valamit. Ha sikerül, akkor valami elmés csattanóval prezentáld. Szeretem őket olvasni.:)

Narancskommunista (törölt) 2014.02.25. 13:04:40

@a végtelen űrben együtt:
Én nem néztem utána, de anno csak szívszanatórium volt, mikor még Sopronban éltem. Mondjuk most rákeresek, mert te valahol guglizhattad, mert itt nem arról volt szó, hogy az adott szervezet alá mi is tartozik (azt elég gyakran változtatják), hanem konkrétan a Lőverekben található szanatóriumban milyen ellátás van, az alapján pedig, hogy azt írtad, hogy a balfi kezelés is ide tartozik, simán lehet, hogy a neurológiát ugyanúgy csak hozzácsapták a szervezeti egységhez, de helyileg továbbra is az Erzsébet Kórházban van. De mondom, utánanézek ennek.

Narancskommunista (törölt) 2014.02.25. 13:07:50

@a végtelen űrben együtt:
Szerintem itt az a lényeg, hogy a neurológiai/pszichiátriai rehab ugyan tartalmazza a pszichológiai kezelést is, de olyan nincs, hogy valakit pszichológiai problémákkal (meghalt a férje és bánatos, ki kell kapcsolódnia) küldenek rehabra, vagy legalábbis nem szabadna lennie. A pszichiátriai kezelés meg ugye komoly gyógyszeres kezeléssel is jár többek között, és a lelki bánat nem tartozik a kezelendő mentális betegségek között, de pl. depresszió már igen, amit sokan összetévesztenek vele.

reepach 2014.02.25. 13:22:05

@a végtelen űrben együtt: Ahogy egyik kommentelő társam írta a te megnyilvánulásaidról, ez " az egyik módja a "hogyan csináljunk hülyét magunkból" című szappanoperáknak. "
Tényleg jószándékúan tanácsolom, hogy ne erőlködj tovább, mert egyre rosszabb képet festesz magadról.

a végtelen űrben együtt 2014.02.25. 13:29:18

@Narancskommunista: A panaszos nem írja konkréten, hogy milyen beutalóval érkezett. Ezért maradt a találgatás részemről: " Több mint valószínű, hogy pszichológiai rehabilitációra lett beutalva."
A több mint valószínű meghatározás nem jelent biztosat, csak találgatás, mert ebben a estben nincs biztos támpont. Ráadásul a pszichológiai kezelés helyett, eléggé el nem ítélhető módon pszichológia rehabilitációt írtam. Ami nem főbenjáró vétség, de pontatlanság. Le is csapott az ügyeletes istenharagja. Mind1, helyre lett téve...legalább is remélem.
Találgatunk, mert nincs adat. Biztosat csak a kezelőorvosa tudna adni, de ő nem fog. De ha -képzeletben is- adna, biztos lehetsz, hogy épkézláb indokot jelölne meg, ami persze koránt sem fedné a panaszos kijelentését.

Javaslom ne keresd, hogy milyen egészségügyi problémával lehet bejutni a soproni szanatóriumba. Én már rákerestem, be is linkeltem. Akinek nem felel meg, annak azt mondom, hogy biztos kardiológiai volt a probléma. Ettől megnyugszik és nincs gond. Azt hisz mindenki, amit akar, mert nincs adat a panaszostól.

a végtelen űrben együtt 2014.02.25. 13:30:17

@reepach: Tanács elutasítva! Nem érdekel a rólam kialakított képzelgés.

a végtelen űrben együtt 2014.02.25. 15:04:56

blogszabályzat

2.) Kommentek, hozzászólások

- A blogon regisztrációt követően, vagy Facebook használatával bárki elmondhatja véleményét az adott témáról, cikkről.

Tehát mindenki! Mióta beregeltem ide soha egyetlen egyszer sem vontam kétségbe senki kompetenciáját, véleményét, érzéseit, mert ehhez mindenkinek joga van. Ha úgy éreztem, hogy valami szerintem nem volt pontos, vagy csak félreérthető volt, akkor visszafogottan jeleztem észrevételem és feltétlen megindokoltam. Arra nagyon vigyázok, hogy ne sértsek meg senkit, még akkor is igyekszem erre ügyelni, ha már nyilvánvaló, hogy kötözködni akar az illető. Tisztában vagyok azzal, hogy időnként írásaimmal vélt, vagy valós érdekeket sértek. Ez mindig ellenérzéseket kelt. De ehhez jogom van. A véleményemet írom, ami nem mindig sikerül a legpontosabbra, mert én is emberből vagyok.
A véleményem valamiről nem szentírás, nem tanítás és nem erőszak. Egy vélemény és az enyém, még akkor is ha nem pontos és ne adj Isten utólag butaságnak bizonyul. Ha minden pontosan és kikezdhetetlenül tudnék, akkor magam lennék a Teremtő. Ő csalhatatlan én közel sem. A lényeget mindig a másik szellemi és becsületbeli sérthetetlensége jelenti számomra.

Ellenben: velem szemben már nem tartják be egyesek ezt az alapvető kommunikációs szabályt. Olyanokat engednek meg maguknak, amit ezen blogban résztvevő, szellemi színvonalat megjelenítőktől véleményem szerint nem indokolt. Többnyire teljesen indokolatlan és apróságokon fennakadó, félremagyarázó sértegetés a cél. Olyan vádak hangzanak el tanult emberektől, hogy: "ne oszd az észt!" (a vélemény soha nem észosztás). "Ne beszélj hülyeségeket!" (miért, másnak szabad?). "Tudálékoskodsz!" (Tilos?) Akinek valamiért nem tetszik, nem ért vele egyet, ugorja át. Nem fog összedőlni a világ. De ha bántja szépérzékét, felsőbbrendűségét, még mindig elmondhatja normális stílusban. Mindent meglehet beszélni, ha korrekt a megközelítés.

Véleményem szerint ezen hozzám intézett szösszenetek -melyek indulat vezéreltek- kissé "diktatúra ízűek" és mint ilyen, engem ellenállásra ösztönöznek. Egy csöppet sem érzem kevesebbnek és többnek magamat az itt kommentelőkkel szemben. Igazán nevetséges, amikor egy, már hosszabb ideje magát sértettnek érző ember, aki pitbullként követi minden írásom, benne hibát keresve, hogy gúnyolhasson, azt tanácsolja -persze "jóindulatúlag"-, hogy "ne erőlködjek tovább. Nos, tisztelettel: a klozeten időnként, itt soha. Javaslom neki és tisztelt társainak az "élni és élni hagyni" mondást. De ha nem megy, akkor nem megy.

Dezső Németh 2014.02.25. 16:22:17

@butyko: Abban a gyűrű alakú medencében hetente háromszor VÍZ ALATTI ( azaz : vízben végzett ) torna folyik, több csoport részére, több turnusban... És van benne pl. egy "SZOBAKERÉKPÁR" is ( IGEN, IGEN, BENNE A VÍZBEN !!!! ) ahol a mozgássérültek tekerhetik a pedált, és az ízületeik kevésbé vannak megterhelve, az izomzatuk pedig mégis igénybe van véve... és mindenféle SZIVACSBÓL KÉSZÜLT "SÚLYZÓK" szolgálnak a torna eszközeiül... Mert a műanyag szivacsot nehéz a víz alá nyomni, és ezért hasznos, mert erőt kell kifejteni... A francba' lehet mindenki ilyen okos, aki ott sem járt !...

Dezső Németh 2014.02.25. 16:35:39

@reepach: Különböző időpontokban volt két infarktusom, és két bypass-műtétem. Az első három esetben: első infarktus ( 1997 ), első szívműtét ( 2003 ) második szívműtét ( 2006 ) után Füredre vittek ( nem nagyon kérdezték, hogy akarok- e menni...). Mindhárom eset nyáron volt, ( Július- Augusztus - Július ), de műtét után nem engedtek fürödni. Annál az egy esetnél, amikor fürödhettem volna, éppen szét volt verve - szó szerint - a kórház épületében levő medence, mert átépítették. A kórháznak saját strandja van, úgy 2 km-re a kórháztól. Aki egészséges, oda jár. De én beteg voltam... Sopronban meg jó a levegő. Lélegezni meg még betegen is tudok, és télen is. Pedig Füred még közelebb is van, mint Sopron... A telítettségről: Sopronban mindkét alkalommal voltak asztaltársaim - öt személyes asztalok esetében -, akik Sopronban laktak... A hét végén hazajártak... Kaja, ágy biztosítva, Szabadidő eltöltése otthon... Hát, ilyenek a körülmények arrafelé...

Dezső Németh 2014.02.25. 16:42:51

@reepach: Ja, és arról, hogy mi is az a "kies hely", gondolom, lila dunsztod nincs....

2014.02.25. 16:54:35

@mig54: Elnézést hogy közbeszólok, de az említett ország (Nagy-Magyarország) ötszáz éve nem létezik, legfeljebb a magyar közgondolkodásban. Az adott területen élők messze kisebbsége magyar, ellenben minden itt élő népnek van konkrét nemzete és országa, amivel összefüggően él. A népszavazás dolgát sem erőltetném, mert ha most kéne szavazni arról, hogy a Dunántúlt Ausztriához csatolnánk-e, nos... a végeredmény gondolom egyértelmű.

Egyébként a népszavazáshoz, ehhez az ötszáz éves nem-létezéshez és a soproni szanatórium állapotához szervesen kapcsolódik mindaz, ami miatt a körülöttünk élő nemzetek (a saját hazájuk szeretetén túl) nem akarnak budapesti irányítás alá tartozni.

Az osztrákokkal és szlovénekkel sosem játszottunk egy ligában, a szlovákok és a horvátok lehagytak minket, a románok jó úton vannak a lehagyásunkban. Akinél kicsit jobban muzsikálunk, az Szerbia és Ukrajna; az egyik országot szétbombázták és megverték két háborúban, a másik pedig száz év elnyomásból kéne magához térjen. Ezekhez képest vagyunk _még_ előnyben.

Én perpill nem tudok elképzelni annál nagyobb kitolást a Kárpát-medence népeinek, minthogy Budapest vezetése alá tartozzanak. Nem tudtuk jól irányítani az országot ötszáz éve sem, ezért szűnt meg, nem tudjuk jól a mostanit sem. A magyar történelem nekem inkább azt mutatja, hogy mennyire trék vagyunk, még a szomszédokhoz képest is.

A németek esetében sem a területet sajnálom el az új gazdáitól, hanem a lehetőséget, azt, hogy mit művelnek vele. Amikor Königsbergre gondolok, akkor Immanuel Kant jut eszembe, amikor Kalinyingrádra, akkor egy orosz haditengerészeti támaszpont. Betonból.

A területnek amúgy sincs szinte semmi jelentősége. A leggazdagabb európai országok közül néhány: Svájc, Luxemburg, Lichtenstein. Egy svájci szanatórium és a soproni közt a különbség mégis tapintható, szerintem már Remarque jobb körülmények közt volt, mint Kovács néni 2014-ben Sopronban.

Dezső Németh 2014.02.25. 17:12:15

@Fyall:
"... szerintem már Remarque jobb körülmények közt volt, mint Kovács néni 2014-ben Sopronban..."
Remarque idejében az általa említett szanatóriumba királyok, hercegek, grófok, válogatott cigánylegények kaptak beutalót. Kovács nénik aligha. Ha a mostani VIP szanatóriumokat vizsgálnánk, Remarque-é a fasorban sem lenne... Nézd csak meg, ovi milyen szanatóriumba fog néhány hét múlva kerülni, és akkor egyeztessünk !...

2014.02.25. 17:23:54

@Dezső Németh: A történelmi ívű leírásom arra akart utalni, hogy a szegény, rosszul irányított országnak szegényes lehetőségei vannak arra, hogy egy férjét egy éve elvesztő embert állami kezelésben magas szinten rekreálni tudjon.

2014.02.25. 17:38:29

Ontopic: "Hiába volt kiírva az ajtóra, hogy Női WC, nem egyszer rám nyitottak." - én a koliban rendszeresen jártam át a női vécébe székelni, mert az összes jogászlány, aki a folyosón a plafont szimatolóan magasra tartotta az orrát, olyan vicces hangok kíséretében szart, hogy egyszer még az újságot is kiejtettem a kezemből a visszafojtott röhögéstől :)

2014.02.25. 17:50:28

Egyébként a posztoló ne panaszkodjon a vécére, amíg nem találkozik egy olyan undormánnyal, mint a mi kolink lányvécéjében volt a "kaptár". Nos ez életem egyik leggyomorforgatóbb látványa és szagványa volt.

Elmesélem.

Az volt a lényeg, hogy a használt tampont azon menstruumosan fel kellett akasztani a vécé öblítőtartályának karjára, a lehúzózsinór mellé. Ott persze lecsöpögött és megszáradt. Ahogy a szerelmes lakatokat a Janus Pannonius úti kerítésre, úgy aggatták a lányok egymás mellé a használt tamponjaikat, amelyek az önnön nedvüktől és a kosztól egyberagadva egy kaptárra kezdtek hasonlítani. Nyitott ablaknál, meleg időben jöttek rá a legyek, és ahogy körüldöngték a biológiai vagyonunkból* kijött testnedvekre éhes csáppal a kaptárt, néha valóban olyan lehetett, mint a neve is mutatja.

Sajnos én ezt már sosem láttam, mivel mindig az ajtóhoz közelebb, a kaptártól a lehető legmesszebb ültem be megszabadulni a teszkós zsömléből és spáros párizsiból, a Rácvárosban tarhált gyanúsan olcsó darálthúsból és egyszerű krumplifőzelékből alló táplálékom végtermékétől. (Néha a spárban is vettem darálthúst, de csak a szavatosság lejárta előtti leárazottat.)

*schmittpál után szabadon

reepach 2014.02.25. 18:21:57

@Dezső Németh: " arról, hogy mi is az a "kies hely", gondolom, lila dunsztod nincs..." Te írtad, hogy eltöltöttél 2 alkalommal 3 hetet "e kies helyen", én csak idéztelek.
Egyébként tényleg nem jártam még ott, de több beteget küldtem oda, és azok általában meg voltak elégedve.

reepach 2014.02.25. 18:24:12

@a végtelen űrben együtt:
Hogy rövidítik azt a baktériumot, aminek az ulcerogenezisben betöltött szerepéért két ausztrál kutató Nobel díjat kapott?

Dezső Németh 2014.02.25. 18:51:07

@reepach: Nos, igen... A "kies hely" eredetileg dícsérő jelentésű volt, a KIETLEN ellentéte... Éppen ezért nem értem, mit keres az a TE szóhasználatodban... Mai használóinak általában fogalmuk nincs, mit is jelent...
Mint ahogy több politikustól, riportertől hallottam pl. az utóbbi hetekben: Nagy TÉTELBEN fogadna erre-arra... A hülyéje... Mert nem nagy TÉTELBEN, hanem nagy TÉTBEN szoktak fogadni, akik nagyot akarnak mondani. Okosnak és műveltnek szeretnénk látszani... aztán csak hülyeségeket beszélünk... Utóbbiakat NEM Rád értem...

Dezső Németh 2014.02.25. 18:59:18

@reepach:
"...Hogy rövidítik azt a baktériumot, ..." Hát, jó éles szikével !...

a végtelen űrben együtt 2014.02.25. 19:01:06

@reepach:
Hogy nevezik azt a még nem bizonyított részecskét, amit a feltételezés szerint felelős azért, hogy például se te, se én nem esünk szét?

a végtelen űrben együtt 2014.02.25. 19:51:04

@Dezső Németh: Nahát, Dezső! Most ellőtted a ripacs poénját, ezért bosszúból nem válaszol az én kérdésemre. Szedte-vette teremtette, hát szabad ezt?:D

a végtelen űrben együtt 2014.02.25. 20:18:53

@reepach: már megint tévedtél, nem talált egyik sem.:)

a végtelen űrben együtt 2014.02.25. 20:22:07

@reepach: ha nem tudsz valamit, nyugodtan kérdezz. Még mindig tisztességesebb, mint gúnyolódni. Megint kezdtél valamit, amit nem tudsz befejezni. A H.P. az otthon a levest meri, te itt válaszolj a kérdésre, hacsak nem akarsz H.F. lenni.:)

a végtelen űrben együtt 2014.02.25. 20:32:35

@Babette_: Gratulálok! Higgs-bozon. Az Isteni részecske, mely tömeget ad minden anyagnak. De ne higgye senki, hogy ezt ripacs nem tudta. Csak haragszik rám és nem akar hozzám szólni. Jó ember ő...igaz?:)

she_wolf 2014.02.25. 20:33:03

@Fyall:
Tisztában vagyok mindazzal, amit leírtál (vagy legalábbis jó részéről van némi sejtésem, - mint említettem -, a töri nem erősségem:))
Csak egy utópisztikus gondolat/felvetés volt a részemről, hogy mi lenne, ha....

reepach 2014.02.25. 21:20:19

@a végtelen űrben együtt: te egy mentalisan retardált, primitív, de - ezt kompenzálandó - felettébb öntelt humanoid vagy. Szánalmas, reménytelen casus (est, ahogy te mondanád). Egyébként nőnemű, még ha szégyelled is, és minden bizonnyal szőke.
A H.P. egyébként Helicobacter Pylori, a kérdésemre volt a válasz, de ezt úgysem fogod fel.

she_wolf 2014.02.25. 21:45:17

@reepach:
A H.P. nem a Harry Pottert jelentette?:)) Vagy a Deskjet nyomtatót? Most vígasztalhatatlan vagyok:( (sunyi vigyor)

Hagyd már a fenébe! Viszont köszi hogy tudom, nőről van szó.

Dezső Németh 2014.02.25. 22:20:04

@mig54: The software and printer giant Hewitt Packard ...

a végtelen űrben együtt 2014.02.25. 22:35:07

@reepach: Ez a kifakadás tökéletesen bemutatja egy 40 éve doktorált ember intelligenciáját. Kéretlenül feltesz nekem egy szerinte elmés kérdést, mert szeretne jól beugratni, hogy mindenki lássa milyen kis buta vagyok. Nem sikerül. Kap ő is egy kérdést és besül. Ezután már világos, hogy én vagyok szőke. Most én is leírhatnám, hogy milyennek látlak, ha lemennék a te szintedre, de abból nem eszel. Főlj csak a saját levedben IQ huszár. De a kérdésem után -amit más válaszolt meg- legalább már tudod, hogy miért nem esel szét...egyenlőre!:)

she_wolf 2014.02.25. 22:36:10

@Dezső Németh:
Puffneki!:) Ezt megnézem, csak kíváncsiságból.
Egyszer vettünk egy Hewlett Packard nyomtatót. Egészen jól működött a garanciaidő letelte után vagy 2-3 hónapig. Akkor tanultam meg jól a nevét nekije:))) És rá gondoltam némi utálkozó nosztalgiával:)

she_wolf 2014.02.25. 22:45:13

@a végtelen űrben együtt:
"főlj" (helyesen: főj) meg "Higgs bozon" egy embertől? Baszki, ilyen nincs:DD Nickhuszár:D

Dezső Németh 2014.02.25. 22:50:38

Tavaly áprilisban voltam 4 hétig Germániában. Egy éjszakai TV-műsorban volt vagy 7-8 prominens személyiség, akik pl. az NDK konyhagépet ( úgy 30 éve gyártották és kiválóan működött )és a jelenleg kapható ("nyugati " ) konyhagépeket hasonlították össze. Hivatalos megállapításként közölték, hogy a jelenleg gyártottak szépek, jók, ügyesek, üzembiztosak, csak éppen van bennük egy-egy ( egyiknél ilyen, másiknál olyan ) alkatrész, ami filléres, általában műanyag, és 1-2 hónappal a szavatossági - garanciális idő lejárta után meghibásodik... A gépet pedig nem lehet javítani, mert szétszerelni sem lehet, ill. a javítás - kiszállással, szerelői óradíjjal, ráfordított munkaidővel - több lenne, mint amibe egy új készülék kerül... EZÉRT mondta vargamisi - tudod, az a fidesznyik idióta, aki négy éve csontvázakat keres mindenféle szekrényekben, és még egyet sem talált...- , hogy előbb-utóbb tönkremennek a mosógépek, és ez a magyar gazdaság fellendüléséhez vezet... Magam is javítottam már meg több rádiót, hajszárítót, villanyboylert, fűnyírót, stb... amikre a hivatásos szerelő azt mondta, hogy NEM lehet megjavítani... Lehet, hogy NEKEM köszönhető a magyar nemzetgazdaság fos állapota ?.... Jaj szegény fejemnek !....

a végtelen űrben együtt 2014.02.25. 23:18:59

Tudom, hogy helyesen főj, de ha ritkán is, de használják a főlj-t is. Igaz, ott egy versike van megzenésítve (ez jutott eszembe), ott teát főznek, itt ripacsot. Mondanám, hogy b...ki, van ilyen.

she_wolf 2014.02.25. 23:28:23

@Dezső Németh:
A férjem ilyen:) Amit írtál, arra van egy hangzatos kifejezés: Fogyasztói társadalom.
A múltkor láttam a Spektrumon az izzókról egy filmet. Nem mai történet, és már akkor meghatározták, hogy mennyi ideig szabad égnie egy vellanykörtének. Betervezett avulás. Még egy snitt: hatalmas ünneplés tortával, pezsgővel egy 100 éve égő villanykörtének:)
Nekem is NDK-s mosógépem van. Automata FORON, '89-ben vettük, és a férjem talán két alkalommal, ha belenyúlt javítani. Még mielőtt beadná a kulcsot, gyorsan szereztünk egy másodikat is. Alkatrésznek:))
Konyhai robotgépnek itt van a Kenwood Major (talán az is valamikor 80valahányban készült, nem tudom), és már előre zokogok hogy mi lesz ha bedöglik:(

she_wolf 2014.02.25. 23:30:56

@a végtelen űrben együtt:
Megint magyarázod...ez régről beléd ivódott, mert akkor megértem hogy nehéz levetkőzni.

Dezső Németh 2014.02.25. 23:50:14

@mig54: Volt egy évekkel ezelőtti híradás egy Pesten fellelt égőről, ami bizonyíthatóan negyvenvalahány évig égett. A körtét előállító cég fejesei EZT szerették volna vállalatuk emblémájává tenni, de lebeszélték róla őket. A bizonyítható folyamatos üzemelés háttere ugyanis az volt, hogy egy lakásban találtak egy bekapcsolt izzót, ami egy negyvenvalahány éve elhunyt, és szintén a lakásban tartózkodó ember maradványai felett égett... Azt a 100 éves égő-témát én is hallottam: Valami vasútállomáson, Nagy-Britanniában ég éjjel-nappal... Csak éppen az AKKORI anyagmennyiség és technológia a maival nem összevethető. AKKOR még tettek anyagot a termékbe!...
Ami viszont megdöbbentett az írásodban, hogy azt írod Apuciról: "...a férjem talán két alkalommal, ha belenyúlt javítani. Még mielőtt beadná a kulcsot, gyorsan szereztünk egy másodikat is. Alkatrésznek:))..." Nem elég, hogy BESZEREZTÉL EGY MÁSIKAT, MIELŐTT BEADNÁ A KULCSOT, de ráadásul ALKATRÉSZNEK !.... Hát azért, ez hallatlan !...

butyko 2014.02.26. 00:00:43

@Dezső Németh: Tisztelt Németh Dezső!A francba lehet valaki olyan okos,aki még olvasni és szövegérteni sem tud?Idézem magam: " Az én emlékeim szerint" Nos,az én emlékeim 1984-től 1987ig datálódnak,amikor a Soproni Állami Szanatóriumban DOLGOZTAM.És nem kertész voltam a parkban,hanem gyógyítottam.Akkoriban talán még nem volt bicikli a vízben,de nem is ez a lényeg.Csak az,hogy udvariatlan személyeskedés nélkül maradjunk a topic témájánál. Mellesleg a szivacs funkciója a vízitornánál,hogy nehéz legyen kivenni a vízből(tehát pont ellenkezőleg,mint írtad),ugyanis a szivacs beszívja a vizet,így a könnyű szivacsból azonnal nehéz vizes szivacs lesz.Többször felemelve komoly erőpróba.Már a szanilakónak,nem egy élsportolónak...

she_wolf 2014.02.26. 00:06:18

@Dezső Németh:
"Hát azért, ez hallatlan !..." Ugye?
Ha tudnád, milyen őskövületek vannak nálunk napi használatban, feljelentenél:) Hiába, ilyen csökönyösek vagyunk, nem kel a csillivilli zsírúj, nem áldozunk rá pénzt, miattunk van a hazai GDP a bányászbéka segge alatt. Ide lőjetek, vagy vessetek a mókusok elé!
Van garázsunk, az autó meg kint éli pornográf életét: eső veri, nap szíjja:) Ja, autó. Már lehet cseszegetni, bőven felnőttkorú a kadét. A garázsban szerinted mi van?:) Naná, hogy szerszámok, alkatrészek, ilyen porszívő, olyan izéhozé. Csak mert kompatibilis cucc van benne a használatban lévőhöz.
Apu meg javítgat.
Az igazság pedig itt van, Te írtad le: "AKKOR még tettek anyagot a termékbe!..."

Dezső Németh 2014.02.26. 00:14:52

@butyko: Az a szivacs, amiről én írtam, az ténylegesen SZIVACSNAK LÁTSZÓ TÁRGY, melynek egyetlen jellemzője, hogy NEM SZÍVJA BE A VIZET, hanem lényegében taszítja... És mondám: LE KELL NYOMNI A VÍZ ALÁ, ÉS OTT KELL MOZGATNI, A VÍZ FELSZÍNE ALATT... És mivel a felhajtóerő felfelé szándékozna mozgatni, ERŐ kell hozzá, hogy azt meggátoljuk... Ebből kap a páciens két darabot fejenként. Kiképzése olyan, mint az egykezes súlyzóé, két korong között egy húsz centis rúd, amelyet meg lehet markolni... Hát, ilyen irányba fejlődött az orvostudomány az utóbbi 27 évben...

Dezső Németh 2014.02.26. 00:18:48

@mig54: NEM az a bajom, hogy pótalkatrészt spájzolsz be, hanem HOGY APUCI HELYETT SZEREZTÉL egy másikat, és kimondottan PÓTALKATRÉSZNEK !...
"...a férjem talán két alkalommal, ha belenyúlt javítani. Még mielőtt beadná a kulcsot, gyorsan szereztünk egy másodikat is. Alkatrésznek:))...!A FÉRJEM BELENYÚLT, DE MIELŐTT BEADNÁ A KULCSOT !!!!!.... Ezt nem is tudom minősíteni !.....

she_wolf 2014.02.26. 00:29:03

@Dezső Németh:
Látom, mi a bajod:) Jót röhögtem:D Mondjuk a "szereztünk"-ből rájöhettél volna, hogy a férjem talán nem akkora méretű papucs, hogy segít nekem beszerzni egy pótot:)))
Az íromány főszereplője a mosógép, maradjunk ennyiben:)

she_wolf 2014.02.26. 00:31:19

@mig54:
Na, ez sem egyértelmű... Sőt, ha lehet, még rosszabb és már alig látok a könnyeimtől:D

she_wolf 2014.02.26. 00:32:59

@a végtelen űrben együtt:
Tényleg hülye vagy. Reménytelen...

Tempus-Anh 2014.02.26. 00:57:06

Sőt: főjj, fújj, bújj, lőjj...

Tempus-Anh 2014.02.26. 00:58:27

Mi is bújjunk ágyba, sok lesz ez mára...:-)

Dezső Németh 2014.02.26. 03:50:23

@mig54: A gyerekeiddel / szomszédokkal / munkatársakkal is szerezhettél volna Apu helyett egy másikat... Mielőtt beadná a kulcsot

erili2 2014.03.13. 07:42:09

@Narancskommunista: Valóban, régen Szívszanatórium volt, de az már nagyon régen volt! Aztán lett Állami Szanatórium. Most az Erzsébet Kórház, a Szanatórium és a Balfi Gyógyfürdő egy komplexum. A szanatóriumban teljes felújítás történt, teljesen hiteltelen a hölgy panasza, aki kikapcsolódni ment oda. A "régi" szárnyat szépen felújították, a hibákat az "új" szárnyban kijavították. Látogatóként voltam egy NEM fizetős ismerősnél. Nem volt csatornaszag, pedig a neurológiai részen volt a szobája. Maximálisan elégedett volt mindennel.
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása