A magyar egészségügyet le lehet húzni a WC-n?

2014.01.18. 09:09

iStock-13234958_toilet-orchid-orange-tile_s4x3_lg.jpgEgy volt ápolónő véleménye a magyar egészségügy helyzetéről.

8 évig dolgoztam ápolónőként neurológián és belgyógyászaton, nem könnyű egyik sem..ajánlom ki kell próbálni egy éjszakát 12 órában! ; szívvel-lélekkel dolgoztam az osztályokon, szerettek is a betegek és mai napig köszönnek és megállítanak beszélgetni, pedig már 9 éve kiléptem ebből a kötelékből! DE! azt tudni kell, hogy sok-sok becsületes és hivatástudattal rendelkező kollégám kiment külföldre, vagy magánorvosi rendelőbe a jobb megélhetés érdekében és a szakma rettenetesen felhígult... mikor én elmentem szülni a helyemre egy alkoholista "ápolónőt" vettek fel, aki nagyon sok életveszélyes helyzetet okozott. 1és 1/2 éve nagyon beteg vagyok, a  nyelési nehezítettségem az egyik legsokkolóbb tünetem, jártam már rengeteg orvosnál. A lényeg, hogy egységes véleményt még soha nem hallottam. Vicces!

 iStock-13234958_toilet-orchid-orange-tile_s4x3_lg.jpg

A legmegszokottabb koncepciójuk, hogy biztos más szakterületű a betegségem és elküldenek máshová; Kivizsgálásra nem szeretnek beutalót adni, csak könyörgésre, vagy ... ellenében. A kedvencem:  az hogy PÁNIK BETEG vagyok! Mindig utólag derül ki, hogy átestem Epstein-Bar vírus fertőzésen, vagy Adeno vírus fertőzésen. A legutóbb az arcüreggyulladásomra  a Fül-Orr-Gégész szakorvos doktornő azt mondta, hogy allergia és felírt Ca-t és C-vitamint; Fizettem egy baktérium tenyésztéses vizsgálatért,mert nem hagytam annyiban ...és  Streptococcus  baktériumot tenyésztettek ki, amire antibiotikumot kell szednem. soha nem volt ínyemre a protekció, így soha nem is említem hogy általános ápoló és -asszisztens vagyok. Úgy bánnak vele mint egy szardarabbal, mintha hülye volnék. Nagyon fulladtam tavaly télen, az ambulancián 3 óra elteltével megkérdeztem, hogy mikor kerülök sorra? rám üvöltött az "orvos" hogy várjak a soromra, mert most hoztak egy 89 éves 20 éve szív- és veseelégtelenségben szenvedőt MENTŐVEL!!! Ajaj ! Rohadt nagy gáz lehetett ha már 20 éve elégtelen a veséje meg a szíve !!! Én 37 évesen (3 kisgyerek otthon) várjak! Hiába fulladtam ... 4 óra elteltével semmi nem történt... be sem hívtak!

 

Viszont a 89 évesnek 15 perc alatt: labor, RR, frekvencia, EKG, UH EEEZ IGEN!!! Ez a magyar egészségügy. Mellesleg a nővér ki-be rohangált és üvöltözött , hogy "kurva elege van és felmond!!!" A két kisgyermekemmel már 2és 1/2 órája ültünk a szegedi gyermek kórház Fül-Orr-Gégészeti ambulanciáján. Pont sorra kerültünk volna, mikor a 15 éves fiú berontott előttünk. Persze nem hagytam annyiba. szóltam hogy már itt ülünk egy ideje, és mi következünk. Erre az "doktornő" őrjöngve kirontott, hogy a fiúnak HYPOGLIKÉMIÁS KÓMÁJA VAN? ÉS SÜRGŐS ESET! és várjak a "kurva soromra" Nah! Csak a félreértés elkerülése végett, mielőtt még vagdalkoznék az orvosi latin szavakkal ( ahogyan az állítólagos orvos tette a váróban) ez a szó azt jelenti, hogy annyira alacsony a beteg vércukorszintje, hogy elveszíti az eszméletét. Szóval! Közöltem az Őrjöngő őrülttel, hogy ezt a kib...tt nagy baromságot a többi várakozó elhiszi , de én kösz nem! Igazán nevetséges volt ahogyan tombolt a butaságának börtönében.Lehet ő nem is tudta mit jelent "orvos" létére, mert akkor nem mondott volna ekkora baromságot!!! Szánalmas!!!  

 

Az orvosokban egy szem tudatosság nincs! Követik a protokollt és ha meggyógyul a beteg...hát maximum magától gyógyul meg, mert a mai szakértelem sokakban a béka segge alatt van!!! Sokuk azt hiszi Istenképzőt végzett; pedig fényévekre vannak tőle... Minap az ambulancián vetettem vért, hoztak egy trombózisgyanús beteget. Az ápolónő lefektette, mire a REZIDENS, akinek a mentős leadta az állítólagos diagnózist , rákiabált a betegre hogy minek fekszik a tiszta ágyba, (mintha neki kellene áthúznia )??? és kiültette egy székre!!! EMBER!!!! Trombózis gyanújával lefektetem a beteget!!! Istenem! Ez lesz orvos???? Hát kösz ! Ennek a szaktudásából még az anyja sem fog kérni :P A magyar egészségügyet lelehet húzni a WC-n

 

Ui.: Mindenre van ám pénz!!! Csak arra nincs hogy hatékony legyen!!! Miért? Hogy húzzál el magánrendelésre!!!

8 évig dolgoztam ápolónőként neurológián és belgyógyászaton, nem könnyű egyik sem..ajánlom ki kell próbálni egy éjszakát 12 órában! ; szívvel-lélekkel dolgoztam az osztályokon, szerettek is a betegek és mai napig köszönnek és megállítanak beszélgetni, pedig már 9 éve kiléptem ebből a kötelékből! DE! azt tudni kell, hogy sok-sok becsületes és hivatástudattal rendelkező kollégám kiment külföldre, vagy magánorvosi rendelőbe a jobb megélhetés érdekében és a szakma rettenetesen felhígult... mikor én elmentem szülni a helyemre egy alkoholista "ápolónőt" vettek fel, aki nagyon sok életveszélyes helyzetet okozott. 1és 1/2 éve nagyon beteg vagyok, a  nyelési nehezítettségem az egyik legsokkolóbb tünetem, jártam már rengeteg orvosnál. A lényeg, hogy egységes véleményt még soha nem hallottam. Vicces!

 

A legmegszokottabb koncepciójuk, hogy biztos más szakterületű a betegségem és elküldenek máshová; Kivizsgálásra nem szeretnek beutalót adni, csak könyörgésre, vagy ... ellenében. A kedvencem:  az hogy PÁNIK BETEG vagyok! Mindig utólag derül ki, hogy átestem Epstein-Bar vírus fertőzésen, vagy Adeno vírus fertőzésen. A legutóbb az arcüreggyulladásomra  a Fül-Orr-Gégész szakorvos doktornő azt mondta, hogy allergia és felírt Ca-t és C-vitamint; Fizettem egy baktérium tenyésztéses vizsgálatért,mert nem hagytam annyiban ...és  Streptococcus  baktériumot tenyésztettek ki, amire antibiotikumot kell szednem. soha nem volt ínyemre a protekció, így soha nem is említem hogy általános ápoló és -asszisztens vagyok. Úgy bánnak vele mint egy szardarabbal, mintha hülye volnék. Nagyon fulladtam tavaly télen, az ambulancián 3 óra elteltével megkérdeztem, hogy mikor kerülök sorra? rám üvöltött az "orvos" hogy várjak a soromra, mert most hoztak egy 89 éves 20 éve szív- és veseelégtelenségben szenvedőt MENTŐVEL!!! Ajaj ! Rohadt nagy gáz lehetett ha már 20 éve elégtelen a veséje meg a szíve !!! Én 37 évesen (3 kisgyerek otthon) várjak! Hiába fulladtam ... 4 óra elteltével semmi nem történt... be sem hívtak!

 

Viszont a 89 évesnek 15 perc alatt: labor, RR, frekvencia, EKG, UH EEEZ IGEN!!! Ez a magyar egészségügy. Mellesleg a nővér ki-be rohangált és üvöltözött , hogy "kurva elege van és felmond!!!" A két kisgyermekemmel már 2és 1/2 órája ültünk a szegedi gyermek kórház Fül-Orr-Gégészeti ambulanciáján. Pont sorra kerültünk volna, mikor a 15 éves fiú berontott előttünk. Persze nem hagytam annyiba. szóltam hogy már itt ülünk egy ideje, és mi következünk. Erre az "doktornő" őrjöngve kirontott, hogy a fiúnak HYPOGLIKÉMIÁS KÓMÁJA VAN? ÉS SÜRGŐS ESET! és várjak a "kurva soromra" Nah! Csak a félreértés elkerülése végett, mielőtt még vagdalkoznék az orvosi latin szavakkal ( ahogyan az állítólagos orvos tette a váróban) ez a szó azt jelenti, hogy annyira alacsony a beteg vércukorszintje, hogy elveszíti az eszméletét. Szóval! Közöltem az Őrjöngő őrülttel, hogy ezt a kib...tt nagy baromságot a többi várakozó elhiszi , de én kösz nem! Igazán nevetséges volt ahogyan tombolt a butaságának börtönében.Lehet ő nem is tudta mit jelent "orvos" létére, mert akkor nem mondott volna ekkora baromságot!!! Szánalmas!!!  

 

Az orvosokban egy szem tudatosság nincs! Követik a protokollt és ha meggyógyul a beteg...hát maximum magától gyógyul meg, mert a mai szakértelem sokakban a béka segge alatt van!!! Sokuk azt hiszi Istenképzőt végzett; pedig fényévekre vannak tőle... Minap az ambulancián vetettem vért, hoztak egy trombózisgyanús beteget. Az ápolónő lefektette, mire a REZIDENS, akinek a mentős leadta az állítólagos diagnózist , rákiabált a betegre hogy minek fekszik a tiszta ágyba, (mintha neki kellene áthúznia )??? és kiültette egy székre!!! EMBER!!!! Trombózis gyanújával lefektetem a beteget!!! Istenem! Ez lesz orvos???? Hát kösz ! Ennek a szaktudásából még az anyja sem fog kérni :P A magyar egészségügyet lelehet húzni a WC-n

 

Ui.: Mindenre van ám pénz!!! Csak arra nincs hogy hatékony legyen!!! Miért? Hogy húzzál el magánrendelésre!!!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zunuke 2014.01.19. 17:39:50

@VaTi: Minden tiszteletem az időseke, de aki ma 89 éves, az kötve hiszem, hogy tömte a fizetésből az egészségügyi kasszát.Ezeket a horror összegeket azért nem annyira régen vonják.

kheiron 2014.01.19. 19:05:16

@neduddki21:

Jaj, már megint egy hozzászóló, aki a fákat látja, de az erdőt nem. :-)

A magánbiztosító, mint olyan, nem garancia semmire, lásd a gépjármű-biztosításokat. Ugyanaz a biztosító kezdi el nem kifizetni, mindenfél indokkal támadni az autószerelő számláját, amelyik aztán ugyanezzel a hozzáállással bír a gyereked vagy a szüleid gyógyításával kapcsolatban is.

VaTi 2014.01.19. 20:08:47

@zunuke: Az a probléma, hogy ez egy gondolkodástípus. Lehet, hogy a példában hozott 89 éves néni nem fizetett tb-t anno. Viszont az a kommentelő, aki egy idős emberre azt bírja írni, hogy bejárogat (mondhatni hobbiszinten) a kórházba szervizgenerálra, meg bomladozni, meg hogy elvonja a kapacitást a harmincévesektől...
Te ugye most aktív befizető. Leszel majd egyszer nyugdíjas. Hidd el, a fenti okoskának te is csak egy rendszeren élősködő bomladozó izé leszel.
És hát el tudom képzelni, mi a véleménye az ilyennek mondjuk a sérülten születettekről, akik lehet, h egész életükben nem tudnak majd dolgozni, befizetni a rendszerbe, használni viszont fogják.
Az a probléma ezzel a fajta gondolkodással, hogy hol húzod meg a határt? A hatvan éveseknél? A nyugdíjnál? A tartósan sérülteknél? Kit dobsz ki a rendszerből?
És az ennek a veszélye, hogyha egyszer elkezdenek ilyen határokat meghúzni, akkor az nem szakmai döntés lenne. A határ ott lenne, ahol a döntéshozó nem érintett.

Greg24 2014.01.19. 22:05:47

Meg jó hogy ez a nővér nem dolgozik már.bár szerintem soha nem is dolgozott különben nem írna ilyen butaságot a vese betegről...az hogy évek óta veseelegtelen attól lehet hirtelen egy dekompenzacioja...valamint egyik sorba azt írja 3 gyerek várja otthon aztán meg hogy kettő ott ül vele,most akkor melyikert sajnaljam epp??az orvosoknak pont egy hisztérias pánikbeteg kiegett nover kell az ugyeletbe...es am a torokfajasaval mertnem haziorvos megy a draga??

jágör68 2014.01.19. 22:57:40

@VaTi:
Szerintem a határt meghúzni:
-18 éves korát betöltött, soha semmilyen (nyilván legális) munkaviszonyban lévő egészen 110 évig bezárólag
-kivétel persze az egyetemista, főiskolás, fizikai- szellemi sérült
de a többinek nincs kifogás.
Ha szegény az ország, meg kell valahol húzni a határt és akkor nyilvám ott kell meghúzni, ahol értelme van.

mel gibson 2014.01.20. 07:39:20

szépen selejtes vagy....olvasom,hogy állandóan összeszedsz valami szart....
az sem normális.

zFuly 2014.01.20. 10:05:18

@neduddki21: A "rossz rendszer" csak attól fog megváltozni, hogy megváltoztatjuk. Ehhez pedig elöbb fejben kellene változni.

zFuly 2014.01.20. 10:13:15

@VaTi: Tecc, nem tecc, statisztikák szerint az élethosszi eü költésünk 90%-a az utolsó 5, 80%-a az utolsó 1 életévre esik.
Ha nem húzunk határt a rossz életkilátásokkal rendelkezö idös, súlyos betegeknél, akkor tényleg nem marad anyagi és emberi erö a 30-50 évesekre.

Mária 2014.01.20. 10:16:24

" most hoztak egy 89 éves 20 éve szív- és veseelégtelenségben szenvedőt MENTŐVEL!!! Ajaj ! Rohadt nagy gáz lehetett ha már 20 éve elégtelen a veséje meg a szíve"

Azt hiszem, a magyar eü nem veszített semmit azzal, hogy a kedves posztoló kilépett a kötelékéből.

zFuly 2014.01.20. 10:20:37

@VaTi: Jelenleg is van határmeghúzás, csak csendben, esetlegesen. Ez komolyan frusztrálja az orvosokat.
Ez egyik gondolkodás nélkül megmenti jól (tök feleslegesen, mint szegény 90 éves nagyimat), a többi meg megpróbálja lepasszolni, mert felesleges vele küzdeni. Az eredmény egy embertelen haldoklás és 6-8 hónap stressz a családnak. Pedig csak elsöre kellett volna hagyni békében elmenni...
De NINCS párbeszéd arról, kit hogyan, miként engedünk el, mit érdemes kezelni, mik azok az értelmes életminöségek, amiért még megküzdünk, és hol van az a pont, ahol már nem létezik az az ellátás (pénz, technika), amivel a puszta 3 hónap túlélésen túl mérhetö egészsegnyereséget lehetne elérni.

Mária 2014.01.20. 10:25:30

Végigolvastam a posztot.

Örülök, hogy ezt az elmebeteg nőstényt kirúgták az egészségügyből.
Tény, hogy nagyon nehéz helyzetben vagyunk, semmi szükség rá, hogy az effélék tovább rontsanak a helyzeten.

A posztoló meg kezeltesse magát. Sokáig fog tartani, a gyerekekről majd gondoskodik addig az állam, mert feltételezem, hogy az ilyennek családja sincsen.

VaTi 2014.01.20. 10:27:51

@zFuly: A 85 éves nagymamám törött combcsontját műtötték, rehabon vett részt, összerakták szépen. Kiadás a rendszernek. Viszont: ez 2 éve történt, a mai napig önellátó módon él, nem kell otthon maradnom vele ápolni, pelenkázni, etetni stb. Ha kiesett volna a szórásból, mert idős asszony, akkor a gondozása miatt kiesett volna a termelésből egy harmincas ember is. Én.
Egyébként nekem ezt nem veszi be a gyomrom: most akkor mindenki szépen fizessen be a rendszerbe, de ha eljut abba az életkorba, mikor ténylegesen igénybe venné, akkor dobjuk ki? Fizetsz te úgy egy szolgáltatásért, hogy tudod, hogy nem kapsz majd semmit a pénzedért, mikor tényleg szükséged lesz rá? Ha nyíltan kimondanák pl, hogy fizess negyven-ötven évig nyugdíjjárulékot, de nyugdíjat majd csak max 2 évre fizetünk (persze, tudom, így sem lesz nyugdíj, de ha ezt így nyíltan ki is mondanák)? Fizetnél évtizedeken át valamit, amiről előre tudod, hogy nem kapod vissza? Mi van, ha a nyugdíjbameneteled után véletlenül tovább élnél, mint a példabeli 2 év? Megtanulsz fotoszintetizálni, vagy belátod, hogy ez van, nem eszel tovább, lefekszel a földre és meghalsz?

zFuly 2014.01.20. 10:28:24

@Mária: Sajnos szakmailag igaza van, még ha nem is nagyon hangzik humánusan. Egy krónikus beteg visszaesése nem kellene versenyezzen egy aktív korú ambuláns ellátásával. Mondjuk érdekelne, hol sikerült ezt így összehozni (ha tényleg), effektív más ellátási útnak kellene lennie.
A másik oldali felháborodásra a másik oldalnak adnátok igazat. Ha pl. mentövel viteti be magát, mert fullad, akkor neki lenne elönye, ö lenne a "védett". Azaz ki mennyire ítéli magát ellátandónak. A mentö hívása után már nincs kontroll, hacsak nem teljesen kizárt a sürgösség lehetösége (ez lássuk be, ritka), akkor a mentö beviszi, és elöre veszik, függetlenül attól, mennyire megalapozott, vagy nem.

zFuly 2014.01.20. 10:31:15

@VaTi: Ne vesd egybe a különben rendben levö idös ember combcsont törését a többszörös alapbetegséggel rendelekezö krónikus beteg (vagy effektív haldokló) visszaesésével. Elöbbi esetben létzik egészség nyereség, utóbbi esetben praktikusan kizárt. A többi stimmel.

Elstron 2014.01.20. 10:31:31

@Kovács Nóra Anna: "apuci-anyuci majd bedugja őket."

Tudod te egyáltalán, hogy hogy is működik a felvételi rendszer?

Mária 2014.01.20. 10:31:43

"Minap az ambulancián vetettem vért, hoztak egy trombózisgyanús beteget"

Ez az idióta hogy vehetett a MINAP vért a betegtől, ha KILENC ÉVVEL ezelőtt kirúgták őt az eü-ből???

@zFuly:

Olvasd el, amit most írtam, fentebb!

Ez a nő egy elmebeteg.

zFuly 2014.01.20. 10:32:49

@Mária: legalább oly szépen írsz a posztolóról, mint ahogy -szerinted- ö ír másokról. Mennyivel vagy különb nála?

zFuly 2014.01.20. 10:34:58

@Mária: olvasni, szövegérteni, plíz: "Minap az ambulancián VETETTEM vért"
A posztoló betegsége folytán volt vérvételen, töle vettek vért.
Ökölbe szorított aggyal nem lehet gondolkodni!

Mária 2014.01.20. 10:36:06

@zFuly:

Sokkal.

Én soha nem háborodnék fel azon, ha a soromra várva előttem látnának el egy másik beteget, azon háborogva, hogy én fiatal vagyok, az a másik meg öreg.

Mária 2014.01.20. 10:40:01

@zFuly:

Nahát, csodálkozol, ha az embernek eldurran az agya, amikor a reggeli kávéja mellé elétolnak egy mérhetetlenül ostoba, demagóg, roszindulatú fröcsögést?

Istenem, mi lett ebből a blogból...

Pár éve még öt-hat orvos beszélgetett itt az olvasókkal és tanította az embereket...

Mária 2014.01.20. 10:44:09

@zFuly:

"Elöbbi esetben létzik egészség nyereség, utóbbi esetben praktikusan kizárt."

Miről beszélsz, életem?

Teljes körű biztosított az idős ember? Igen? Akkor mi a gond azzal, hogy el kell látni?

Próbálnád ezt előadni innen párszáz kilométerre, a gatyádból is kiperelnének.

Mária 2014.01.20. 10:49:19

@zFuly:

"Tecc, nem tecc, statisztikák szerint az élethosszi eü költésünk 90%-a az utolsó 5, 80%-a az utolsó 1 életévre esik."

És a járulékfizetők jellemzően az életük utolsó éveiben vannak rászorulva az eüre. Holott a járulékot EGÉSZ ÉLETÜKBEN fizették.

Miféle ember vagy te? Beszednéd a járulékokat élethosszig az emberektől, majd az utolsó éveikben, amikor a befizetett pénzükért kapni is szeretnének valamit, elhajtanád őket azzal, hogy nem érdemes költeni rájuk, mert úgyis meghalnak pár éven belül?

zFuly 2014.01.20. 10:50:05

@Mária: Kedves Mária, nagyon osztod itt az észt, bár nemigen értem, hogy miért. Az talán nem igaz, hogy ahány ország, annyi eü gyakorlat, de majdnem.
Létezik olyan megoldás pl., ahol a korababákat "pontozzák", és adott esetben csak a szülö kérésére végeznek bármiféle beavatkozást.
Ahol az ellátás mérlegelés nélkül jár, az néhány amerikai biztosítás. Különben mindenhol létezik mérlegelés.

zFuly 2014.01.20. 10:53:44

@Mária: Miféle ember vagyok? Gondolkodó. Tény közöltem, nem füztem hozzá kommentárt. A tény arra int minden felelös eü irányítót, hogy ezzel a ténnyel kezdeni kell valamit.
További minösítéseidet kérlek, tartsd meg magadnak. Lehetetlenné teszi a beszélgetést.

DFK 2014.01.20. 10:54:20

Pedig aki már kényszerült egészségügyi "ellátás"ban részesülni, az tudja, mennyire minősíthetetlen az orvosok hozzáállása. Csak a boríték számít, más semmi. Maszek beteg ellátása OEP infrastruktúrán. 90 %-uk egy NAV vagyonosodásin akkorát bukna.

Netuddki. 2014.01.20. 10:55:05

Az orbán rezsim is minden piszlicsáré dologgal foglalkozik csak a lényegesekkel sem. Egyértelmű, hogy az egészségügy is átalakításra szorulna.
- Aránytalanul sok adót szednek be egy munkavállaló után, amit ma már nem TB-nek hívnak. Eddig se az egészségügyre fordították, de most már hivatalosan is megtehetik.
Azt azért ne feledjük, hogy rengeteg ember után szedik be az adót, de ezeknek csak egy része veszi igénybe az ellátást.
- Egy normális informatikai rendszerrel nem kellene várakozni. Mindenki időpontra menne, amit keményen be kellene tartatni. mekkora kiesés az államnak, az állampolgároknak, hogy órákat, napokat kell ücsörögni a várókban.
- Normális biztosítási rendszer bevezetése. Teljesen mindegy valaki magán vagy államilag kapja meg az ellátást. Most miért nem fizet a biztosító, ha valakit elküld a doki például magánröntgenre, mert ki tudja mikor lenne időpont vagy mennyit kellene várni? Érdekes, magánrendelésen tudnak időpontot adni. Szóval egy méretes lószerszámot az illetékesek hátsójába! Kétszer beszedni a pénzt, ja!

Tempus-Anh 2014.01.20. 10:59:29

@kovi1970:
Névvel, címmel küldd el a jójkívánságod az érintett illetékesnek.
És fogadj egy ügyvédet is.

Netuddki. 2014.01.20. 11:03:32

@jágör68: A nagy helyzet az, hogy ha a "hülyepolitikus" azt a szöveget nyomja, hogy minden jár akkor minden jár is. Másik probléma, hogy ezért a "minden jár"-ért eszméletlen adókat szednek be.
Egy megoldás van, a "hülyepolitikust" el kell zavarni a francba ha ellopja a beszedett pénzt vagy képtelen működtetni a rendszert. Ugyanis a "hüjjepolitikus" a felelős mindenért ami most itt folyik. Az ő dolga lenne MEGSZERVEZTETNI, hogy működjön. Mindig a fejétől bűzlik a hal. Ha legfölül basznak dolgozni, akkor elkanászodnak a "lejjebb" lévők. Ez mindenhol így van, nemcsak az EÜ-ben...

Netuddki. 2014.01.20. 11:07:08

@Tempus-Anh: Egyelőre még a vélemény nyilvánítás szabad, és ha elküldöm az annyába a balfasz megélhetési politikusát, akkor próbáljon csak beperelni. Biztos jól végzi a dolgát és becsülettel megdolgozik minden adóforintért amit havonta hazavisz. Az elszámolás nélküli költségtérítésről nem is beszélve. Nekem meg biztos tollas a hátam...

Mária 2014.01.20. 11:23:43

@zFuly:

"Kedves Mária, nagyon osztod itt az észt, bár nemigen értem, hogy miért. "

Azon az alapon, hogy 2007.06.18. óta vagyok tagja a blog.hu közösségének és semmi okom arra, hogy ne éljek a véleményem szabad kinyilvánításának a jogával és a kommentezés adta lehetőségekkel.

Tempus-Anh 2014.01.20. 11:39:24

@kovi1970:
Csak a szabad véleménynyilvánítás buktatóira figyelmeztettelek. Ami kiterjed a neten kinyilvánított minősítgetésekre is. Nem épp veszélytelen dolog.

zFuly 2014.01.20. 11:48:35

@Mária: Kedves Mária, nem vitatkoznék azon, ki mióta van jelen a virtuális tér beszélgetös és vita helyein (ebben tán nyernék), mert ettöl sem érezném feljogosítva magam bárkinek a kioktatására.
Az EÜ rendszerekröl kis áttekintést pl itt találsz: hu.wikipedia.org/wiki/Eg%C3%A9szs%C3%A9gbiztos%C3%ADt%C3%A1s. Ez csak nagyon általános áttekintés, egy azonban látszik: alapvetöen más utakat járnak az egyes országok ebben a kérdésben, egyetlen általános jó megoldás nincs.

Sok-sok, lehetöleg nem kioktató hangú, nyílt beszélgetés kellene ahhoz, hogy új irányt szabhassunk a folyamatoknak mi, itthon, magunknak.

gnme 2014.01.20. 11:57:29

mondom, egy darab van emón, aki ért hozzá
a többi csak ugatja

látjátok feleim szümtükkel 2014.01.20. 12:05:45

Másik poszthoz fűzött kommentekben kioktattak engem, hogy az egészségügyet nem illik igaztalan vádakkal támadni ( így igaz szerintem is ). Ott egy beteg hozzátartozója mondta el a panaszát, itt meg egy eü dolgozó, vagy volt eü dolgozó, nem tudom egyértelműen megállapítani ( de nem is ez a lényeg ). Erról azonban nem oktattak ki, hogy mi a helyezet az igaz vádakkal.

De ne legyünk szemellenzősek, és vizsgáljuk már meg ennek a posztnak is a valóságtartalmát. Már csak azért, hogy a mérleg elve érvényesüljön, egy ide-egy oda.
Állítólag a "...szegedi gyermek kórház Fül-Orr-Gégészeti ambulanciáján. Pont sorra kerültünk volna, mikor a 15 éves fiú berontott előttünk. Persze nem hagytam annyiba. szóltam hogy már itt ülünk egy ideje, és mi következünk. Erre az "doktornő" őrjöngve kirontott, hogy a fiúnak HYPOGLIKÉMIÁS KÓMÁJA VAN..."

Amennyiben valaki a véderőből ért is hozzá, mondja már meg nekem laikusnak, hogy a HYPOGLIKÉMIÁS kómásokat a Fül_Orr-Gégészeti ambulancián szokják ellátni? Nekem ez kissé sántának tűnik. Ha meg sánta, akkor a kutya utol van érve.

lüke 2014.01.20. 12:08:52

a posztot is!
a magyar eü a táskás hetven feletti doktorokkal gáz,
efelett eljárt az idö a ct ,mr, pet , multislide ct stb idejében , más a diagnosztika ;
agilis és képzett- a mai diagnosztikában is jártas- orvosok kellenek az alapellátásba, akik kiszürik a valóban betegeket

Drago Brutic 2014.01.20. 12:14:24

Jó hogy felhagyott a nővérkedéssel. A posztban éppen a posztoló hozzáállása a legembertelenebb. Volt ápolónőként belekotyog az orvosi munkába, minősíti a betegek problémáját, egy 90 éves krónikus betegről sajnálja a mentőt, valamint a várakozók előtt megaláz egy cukorbeteg gyereket. Szép kis lista. Kb az az embertípus, akitől rettegve menekülök.

bpbp78 2014.01.20. 12:19:37

az egészségügy tényleg ezer sebből vérzik, de miért olyan nehéz elfogadni a képzett nővérnek, hogy ha semmilyen más szervi oka nincsen, akkor pánik beteg és ez van összefüggésben a fulladásával.

A sok stressz nagyon furcsa szervi bajokat is tud produkálni. Ezt tudom saját tapasztalatból is és tudom az édesanyám valamikori pánikbetegségéből. Ő is képzett nővérként dolgozott vagy 25 évig, majd elege lett az egészből...ezután SZTK-s rendelésen vállalt munkát, a váltás tájékán többször megkörnyékezte a rák...ezzel együtt neki a mellkas szorításon keresztül, a fulladás érzésig mindene volt. Kivizsgálták...a rák miatt műtötték, de a fulladás, mellkasszorítás kapcsán nem találtak semmit, ami erre lenne visszavezethető...Ő is belátta, hogy akkor az agya játszik vele...nagyon hosszú idő volt, mire túljutott rajta. Ma már csak okulásként meséli a történetét.

Kedves posztoló ne morogjon, hanem relaxáljon és keressen vidám dolgokat a hétköznapjniban...talán a fulladása is mérséklődni fog!!!

neduddki21 2014.01.20. 12:43:47

@jágör68: "Aki zsebbe pénzt ad- akárkinek (sarki zölségestől kezdve a villanyszerelőn át az orvoson keresztül a tolvajpolitikusig) az magára vessen."

A villanyszerelőnek és a sarki zöldségesnek nem kell pénzt adni azért, hogy a munkáját végezze. A számláját ill. az árut kell kifizetni. Ez messze nem így van az orvosok esetében. Magára vessen, ha nem ad pénzt a beteg, megnézheti, hogy milyen ellátást kap, hogyan figyelnek oda rá, mikor kerül sorra a műtéteknél stb.stb.stb. Vidéken, ahol én élek, elképzelhetetlen tisztességes ellátás külön pénz nélkül. Ha fizetsz, van csípőprotézis műtét fél éven belül, ha nem, akkor három éven belül. Ha fizetsz, van MRI és CT két héten belül, ha nem, hónapokat kell várni. A szülész előre közli, hogy mennyit kér, de ha nincs "fogadott" orvosod, akkor egyáltalán nem figyelnek rád. Én idáig két műtéten estem át, mind a kétszer rögtön befekvéskor nyilvánvalóvá tették, hogy most van itt az ideje fizetni. Hosszan lehetne sorolni. Sajnos, nem a beteg hülyesége, hogy fizet, egyszerűen nincs választása, ha biztonságban akarja magát érezni és rendes ellátást kapni.

Ezen kívül: Felsővezetőről írtál, arra válaszoltam, hogy jön ide az átlag magyar munkavállaló? Ne terelj.

Az egészségügy reformján nem a vizitdíjat értettem (ahogyan le is írtam), az nem reform, bár annak elutasítása (az orvoskamara részéről is!) csak egy leképződése az egész problémának. Átfogó reformot, több biztosítót, magántőkét, magánkézben lévő kórházakat, egyéb szolgáltatókat értettem reform alatt. Volt is erre törekvés az előző ciklusban, de elhasalt a jelenlegi rendszerből jól megélőknek köszönhetően. Ez azonban nem politikafüggő. Bármely kormány próbálná meg, megakadályoznák, túl sok érdeket sértene.

Most is vannak magánkézben lévő szolgáltatók, akik szerződést kötöttek a TB-vel, összehasonlíthatatlanul jobb ellátást nyújtanak úgy, hogy valóban nem kell paraszolvenciát fizetnie a betegnek, erre külön fel is hívják a figyelmét. Szerencsére van ilyen a lakóhelyem közelében is, nagyon jók a tapasztalataim.

reepach 2014.01.20. 13:18:17

@Mária:
"Istenem, mi lett ebből a blogból..."
Rosszindulatú, buta, öntelt, agresszív alakok gyűjtőhelye.

desw 2014.01.20. 13:24:14

@neduddki21:

"Átfogó reformot, több biztosítót, magántőkét, magánkézben lévő kórházakat, egyéb szolgáltatókat értettem reform alatt."

Szerinted a maszek biztosító majd fizeti puszira id. Kovács Béláné kisnyugdíjas ellátását? Nem hinném! Én támogatnám azt, hogy mindenki egyezzen meg a saját maszek eü. biztosítójával, de a többség ezért lázadozna. A többségnek jobb a jelenlegi "nem fizetek semmit és szarok az egészségemre de azért megkapom" rendszer.

Igazi eü reform majd csak a teljes összeomlás után lesz esetleg. Egyrészt jelenleg 10 millió fő veszi igénybe a szolgáltatás, de csak 1-2 millió fizet érte érdemben, azaz az állampolgárok többsége nem érdekelt a változásban, ill. jobbat persze akarnának, de fizetni nem fizetnének.

Másrészt a kórházi mutyibrigádok sem igazán érdekeltek abban, hogy tiszta rendszer legyen, mert könnyebb a zavarosban és az állami pénzekből halászgatni.

DarthVader 2014.01.20. 13:57:12

Betegemet előjegyzés alapján (!) betegszállító időpöntra (!) bevitte neurologia szakrendelésre. A szakrendelésen szabadság miatt (!) nem volt orvos. Nem volt, aki a betegszállítót hazafelé kiállitsa. (Párhuzamosan egyéb szakrendelések müködnek.) A betegszállító közölte, hogy nem tudja hazahozni.

Ez az egész ország, úgy ahogy van, oktasásosditól, egészségügyesditől egy nagy rezsicsökkentés. De ennyit érdemlünk.

neduddki21 2014.01.20. 14:10:15

@desw: Az utolsó mondatoddal teljesen egyetértek. A biztosító nyilván csak annak fizet, aki fizeti a biztosítást. Aki nem, annak alapellátás - vagy nevezzük bárhogy - jár, állami, vagy az állami egészségbiztosítóval szerződött kórházban. A lényeg, hogy aki fizet, az kapjon is arányosan megfelelő szolgáltatást. Aki nem fizet, az érje be azzal, amit az állam egy erre rendelt - a jelenlegi 35%-os adónál jóval kisebb mértékű - adóból (hozzájárulásból) biztosítani tud. Nem beszélve a versenyhelyzet és a piac áldásos hatásairól, ha több biztosítóból is választhat az, aki meg tudja fizetni az egészségügyi szolgáltatást. Ami teljesen elfogadhatatlan az a jelenlegi rendszer, az, hogy hiába fizeted be te és a munkáltatód a havi 200.000,-Ft körüli összeget (egy középvezetői fizetés esetén), ahhoz, hogy normális ellátást kapj, vagy paraszolvenciát kell adnod, vagy magánorvoshoz menni újabb nagy költségen.

gnme 2014.01.20. 14:19:59

@Drago Brutic: nekem még nem sikerült hipós kómát lábon kihordanom
neked igen?

nickM 2014.01.20. 14:28:45

@neduddki21: Állj már le ezzel, könyörgöm! Vagy legalább tanulmányozd a csodálatos amerikai egészségbiztosítási rendszert, ahol egy-egy tartós betegség akár csődbe is viheti az egész családot, és gondolkozz el azon, hogy ez egy elöregedő társadalomban hova is vezetne! (Az általad istenített versenyhelyzet pl. oda, hogy bizonyos életkor után simán felmondanák a biztosítását annak is, aki egész életében nettó befizető volt, csak elérte az az életkort, ahol költeni is kellene rá. Jobb esetben köthetne új biztosítást jelentősen megemelt díjtétellel.)
Az állami egészségbiztosításnál (és a népesség egészére szétterített kockázatviselésnél) jobbat egyelőre nem találtak fel. Ugyanakkor:
1, ha kevesebbet "vennének" ki a rendszerből, bőven működhetne
2, ha racionalizálnák a működést, az sem lenne rossz.
(Tudom, hogy "*** idősgyilkos és miegyéb" vagyok, de mi értelme egy 75-80 éves rákos paciens "életmentésének"? (Komolyan Mengele sírva könyörögne, hogy a mai egészségügyben dolgozhasson. Ahelyett, hogy menthetetlen esetekben hagynák a beteget békében elmenni, csakazértis visszarángatják még egy fél év szenvedésre; aki pedig menthető lenne, egyáltalán nem biztos, hogy megkapja a szükséges odafigyelést/kezelést.)

rágógumó 2014.01.20. 14:31:29

Pedig a magyar egészségügy és oktatásügy akkor is világleső! Rendeletileg! :D

desw 2014.01.20. 14:40:22

@neduddki21:

Egyetértek veled, csak megvalósíthatatlan addig, amíg az emberek nem veszik észre, hogy baromi nagy gond van és fenntarthatatlan a rendszer.

Jelenleg max. 2 millió fő van, aki érdemben fizet az eü-ért. A 3 millió nyugdíjas és a 2 millió gyerek puszira kapja, a többi pedig kb a minimumot fizeti, azt a havi 6-7 ezret, vagy mennyit, és akkor még a külföldről érkező eü-túristákról még nem is beszéltünk.

Akik jelenleg ingyen kapják az eü ellátást (nyugdíjasok, gyerekek), nem akarnak fizetni a jővőben sem, és egy maszek biztosító sem lesz hajlandó havi vacak 6-7 ezresért biztosítást kötni alkesz Jóskával. Azaz az állami rendszerben maradnának azok, akik ingyen vagy szinte semmit sem fizetve kapják az eü-t most is, a maszekhez meg megy a jelenleg érdemben fizető réteg. Mi lesz, ha a mostaninál is kevesebb pénz lesz az állami eü-ben?

A drága butuska álompolgárok nélkül nem menne semmilyen reform, és akkor még ott vannak a zavarosban halászgató eü dolgozók is. Nem lesz itt semmi érdemi változás mostanában, csak alkalmazkodni kell ehhez a foshoz.

desw 2014.01.20. 14:47:35

@nickM:

"Az állami egészségbiztosításnál (és a népesség egészére szétterített kockázatviselésnél) jobbat egyelőre nem találtak fel. "

Há' ja! A gond csak az, hogy ez a "szétterítés" valahogy nem olyan jól sikerül, mert ugye a 10 millióból az az 1-2 millió érdemi fizető valahogy nem annyira szétterítést mutat.

Aztán az sem igazán tuti, hogy az alkesz, a dohányos, kövér, ... ugyanannyit fizet, mint az, aki vigyáz az egészségére. Ez is csak egy rothadó állami rendszerben maradhat...

értelemmel 2014.01.20. 15:18:46

@reepach:

""Istenem, mi lett ebből a blogból..."
Rosszindulatú, buta, öntelt, agresszív alakok gyűjtőhelye.

Két lehetőséget látok és ajánlok. Az még érthető, hogy ez a véleményed, de az már nem, hogy teljes mellszélességgel ott vagy minden perpatvarban. Mintha beállnál a lányok köz és mikor megkapod a magadét, akkor fanyalognál, hogy ezek milyenek. Ne állj be "ezek" közé és szűz maradsz.

A másik, hogy megkeresed valamilyen formában e site üzemeltetőjét és határozottan felszólítod, hogy tiltson mindenkit ki, aki nem ért Veled és még pár kedves barátoddal egyet.

Sajnálom, hogy most én is agresszív, buta és önteltek csoportjába kerültem azzal, hogy szóltam ellened. Penitenciaképp hamu és ruha megszaggatásra ítélem magam. /hogy én ezért mit fogok kapni :((/:)

Tempus-Anh 2014.01.20. 15:30:30

@lüke:
Akkor elmondom, hogy az orvoslás, a diagnosztika azon túlmenően, hogy hatalmas technikai fejlődést ért el, kibernetizálódott, mégis elsősorban az orvos-beteg közvetlen kapcsolatán alapul.
Tehát egy hetvenéves orvos 40-45 éves tapasztalata többet ér, mint a 30 éves orvos ötéves jártassága. Amennyiben az idősebb kollega folyamatosan képezte magát, az óriási beteglétszám, amit ellátott, felülmúlhatatlan rutint kölcsönöz neki.
Ahogy egy többévszázados Stradivarinál ma még mindig nem gyártanak jobb hegedűt, úgy az orvosok régisége sem biztos, hogy épp a silányulásukkal egyenértékű.
Talán már felhoztam a húgom példáját a hetvenes közepéről.
Anyám terhes volt a húgommal és egy alkalommal egy idős orvoshoz került terhességi kontrollra.
Az idős főorvos ráhelyezte a sztetoszkópot a hasára és megmondta, hogy az a szívhang egy kislánymagzat szívhangja.
Anyám csak hüledezett, mert ezt addig senki nem közölte vele.

Ezt egy mai képzést kapó nőgyógyász az életben nem fogja tudni überelni.

Tempus-Anh 2014.01.20. 15:32:22

Talán már felhoztam a húgom példáját a hetvenes évek közepéről.

Ez a mondat így szól fennebb.

nickM 2014.01.20. 15:42:38

@desw: Tudod mit! Lépjünk előre a Gattaca irányába! Akinek genetikai hajlama van valamilyen betegségre (pl. emlőrák), fizessen legalább tízszeres összeget, mert úgyis csak a baj lesz vele. (Nem, ez manapság már nem sci-fi kategória.)
Abban viszont igazad van, hogy szűrésekre és megelőzésre bőven megérné költeni. Szerinted, ha a magánbiztosító finanszírozza a szűrést és rizikófaktort talál, akkor mi történik majd?
Tudomásom szerint a jelenlegi szabályozás szerint az aktív népesség azon része, aki nem fizeti be a havi 6x00 TB-t, csak életmentő beavatkozásra jogosult, a rehabilitációért (stb.) fizetnie kell. És igen, ezt az inaktív népességre is ki lehetne terjeszteni. (Ugyanakkor van "néhány" ismerősöm az egészségügy területén, aki büszke arra, hogy mennyit nyert a rendszer "optimalizálásával".)
(A személyeskedések elkerülése végett jelzem: jelenleg bőven nettó befizető - és műhiba elszenvedő - vagyok, állítólag 4 éve új háziorvosom van, de még nem találkoztam vele, az előzőt 15 év alatt talán háromszor láttam.)

Netuddki. 2014.01.20. 15:53:51

@Tempus-Anh: "Csak a szabad véleménynyilvánítás buktatóira figyelmeztettelek. Ami kiterjed a neten kinyilvánított minősítgetésekre is. Nem épp veszélytelen dolog."

Fenyegetel kiscsákó? Fenyegetel? ;)

Pannon Puma 2014.01.20. 16:11:10

Ennyi trollt, mint itt a praxison, sehol nem lehet találni, az biztos. Meg ennyi egészségügyist, aki mosdatja szép tisztára mindig az egésszégügyiseket. Nem baj, fényesre súroltan is mehet a magyar egészségügy le a WC-n. Csak aztán jó sok domestost utána ... :D

she_wolf 2014.01.20. 16:27:50

@Pannon Puma:
Vaszmakogsz? Mink itten éppen egy ex-egészségügyist ekézünk -eredetileg-. Ő már lehúzta magát. Öblögettünk, köptünk.

értelemmel 2014.01.20. 16:30:40

@látjátok feleim szümtükkel:

már megint szögen találod a fejet. Nem is érkezett értékelhető és hozzáértő válasz. Finoman átsiklott ezen mindenki. Több mint valószínű, a sokkal a megfelelő helyen kopogtatott a fiatalember, de átirányították ide, mert ott egy akut fültő gyulladásost kezeltek és két helycserés helyettesítés volt, így a megfelelő orvos épp a másik helyen rendelt.

Ami még érdekes, hogy a nővér ki-be rohangál, "mert kurva elege van és felmond". Én még ilyen show-t nem láttam.

desw 2014.01.20. 16:39:01

@nickM:

Tudtam, hogy ki fogod forgatni a dolgot.

Azért tegyünk különbséget a szándékos és a véletlen között. Azért az elég ritka, hogy valaki VÉLETLENÜL dohányzik és iszik, és az elhízás is legtöbbször a helytelen életmód következménye, és nem a VÉLETLENEN műve.

Ha kigyullad a házad, akkor fog fizetni a biztosító, de ha te gyújtod fel szándékosan, akkor nem, hiába fizetted 40 éven keresztül a biztosítást.

Aztán általában a biztosított értek határozza meg a biztosítás díját, nem a jövedelem. Hiába vagy papíron minimálbéres, a 40 millás hazád biztosítása ettől még nem lesz olcsóbb.

"Szerinted, ha a magánbiztosító finanszírozza a szűrést és rizikófaktort talál, akkor mi történik majd?"

Emeli a díjat, ahogy minden más biztosítás esetében is. Egy friss jogosítvánnyal rendelkező többet fizet, mint az, akinek 20 éve van jogsija. Vajon miért? Mert a statisztika alapján nagyobb a kockázat, így többért vállalja a biztosító. Egyszerű ez: nagyobb rizikót csak több esetleges bevétel mellett vállalnak, ahogy mindenki ezt tenné, ha a saját pénze lenne.

"Tudomásom szerint a jelenlegi szabályozás szerint az aktív népesség azon része, aki nem fizeti be a havi 6x00 TB-t, csak életmentő beavatkozásra jogosult, a rehabilitációért (stb.) fizetnie kell. "

Pár éve csak egy figyelmeztetés volt, talán most már keményebben szankcionálják.

"És igen, ezt az inaktív népességre is ki lehetne terjeszteni."

Egyetértünk, de hajrá, próbáld meg ezt végigverni a 3 millió nyugdíjason és a 2 millió gyereken!

"(Ugyanakkor van "néhány" ismerősöm az egészségügy területén, aki büszke arra, hogy mennyit nyert a rendszer "optimalizálásával".) "

Ez mi volt?

"A személyeskedések elkerülése végett jelzem: jelenleg bőven nettó befizető"

Ez dicséretes! Gondolom azért megérted azokat is, akik nem óhajtják a pénzüket feleslegesen bedobálni egy feneketlen kútba.

Tempus-Anh 2014.01.20. 16:53:44

@kovi1970:
Csak jóindulatúan figyelmeztetlek, te nagyonhülye.
Részemről fáklyásmenet, hogy ki és mennyi pénzt perel le rólad egy esetleges rágalmazási perben, tőlem aztán fröcsögj amennyit csak akarsz.
A te dolgod.

gnme 2014.01.20. 16:59:09

de most a sokkolt fiatalember (aki eszméletlen volt, lévén kómás) miért nem ivott gyümölcslevet vagy miért nem evett szőlőcukrot? (vagy miét nem kapott be egy kukit? .. hisz az gyorsan emel)

ehelyett berontott.. há' nem nagyon értem

(végülis butákra is szükség van.. nem lehet mindenki edukált beteg, ez igaz)

látjátok feleim szümtükkel 2014.01.20. 17:01:34

@kovi1970:

Tisztelt Kovi!
Ne idegeld magad, az a fogorvos dóga. Amennyiben jól átnyálazod az előző posztokat, akkor igen jól látszik, hogy egyesek és kettesek egész nap itt szarják a gyöpet. Márpedig ha ők eü dolgozók, mint ahogy fennen hirdetik, akkor vagy dologtalan főnökök, vagy fizetett trollok. Idegelődést nem érnek.:)
Amennyiben tévednék, se nem főnökök, se ne fizetett trollok, akkor meg ki kéne rúgni a főnöküket, mert a beosztottjai munka helyett itt jártatják a szájukat.

2014.01.20. 17:06:40

Nemrég láttam egy ilyen filmet, hogy "Az éhezők viadala". Na az volt ilyen, hogy mindenkinek az járt a fejében, hogy a többit hogyan csinálja ki, és nem az, hogy kijusson a bajból. A magyar egészségügynek nem az a baja, hogy ellátják benne a járulékot nem fizetőket, hanem az, hogy nincs elég pénz a rendszerben, miközben semmi árát nem tudjuk befolyásolni, az egész egészségügyet az utolsó ultrahang-készülékig importálni kell. Ja, és a magántőke sem megoldás, már csak azért sem, mert a nyolcvanéves kisnyugdíjas néniket ellátni nem biznisz. A prevenció sem megoldás önmagában, mert ha valaki lehúzott 25 évet láncdohányosként földalatti műszakban vagy egy kohóban vagy vegyi üzemben, az elkezdhet enni répát, legelni a salátát meg lenyomni a kék túrát, ugyanúgy meghal tüdőrákban, mint a rokonom pár éve. Jó, persze valamit azért biztos számít, de hogy ettől minden megoldódna, azt kétlem.

Már hosszú idő óta nagyon-nagyon komolyan, strukturálisan kéne átalakítani az egészségügyet, ezt mindenki tudja, mégsem tesz senki semmit, és persze ha beleolvas bárki tetszőleges politikai blogba, láthatja, hogy ez senkit sem érdekel. Ha mindenki arról beszélne, hogy nem mehet így tovább az egészségügy, akkor valamelyik zseni politikus felbérelne egy jó csapatot, akik elkezdhetnének legalább foglalkozni az üggyel, de addig inkább megfizetik a kampányfőnökeiket meg a sajtóosztályt.

Mellesleg én nem értem, miért kell az egészségügyi szakdolgozóknak mindig kisebbrendűségi komplexussal küzdeniük, ha az orvosokról beszélnek. Én magam is egészségügyi szakdolgozó vagyok 20 éves korom óta, orvos meg jövőre leszek, mégsem mondtam soha, hogy dehát ezek a beképzelt hülyék, istenképzős latintrógerek. Tehát elég vicces szokott lenni, mikor a gyógytornász csajszik nekiállják mondani, hogy de hülyék ezek a reumatológus orvosok, semennyi eszük sincs, miközben olyan nagyra vannak magukkal! Én meg ott mondom, hogy aha, aha, igen, persze - de csak a válluk mögött, hogy a dekoltázsukba egy kicsit be tudjak nézni.

Ilyenkor szoktam beküldeni, hogy mutathatnál pár tornapózt nekem is, meg túl sokat vagyunk elfoglalva a nyelvtannal, meg hogy ha hentes lennék, csak a kisebb cerkám lenne a fülem mögött, meg hogy az a torna, amit veled nyomnék, sok dolgot meggyógyítana.

De hát oda se figyelek a válaszra, nevetséges csipkelődés az egész, pont úgy, ahogy ez az istenképzős faszság. Az egészségügyi kiegészítő szakmákat tanuló lányok (márpedig az ilyen szakokat a mentőtiszti kivételével szinte csak nők tanulják) többsége egyébre sem vágyik, mint egy karakteres, bunkó orvosra - az istenre, aki mellett istennőnek hihetik magukat.

A többiek csak átveszik ezt a dumát, de nem értik a mélyen benne rejlő szexuális frusztrációt.

Mária 2014.01.20. 17:08:28

@Tempus-Anh:

Semmi olyat nem írt, ami miatt perelni lehetne. Az eü ellátórendszerről és a politikusokról írta le a véleményét, nevek és konkrétumok nélkül.

Én az ide posztolókat sokkal inkább félteném egy pertől, de hát ugye ebben a rendszerben még őket se, nem hogy egy általánosságokban panaszkodó kommentelőt.

radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2014.01.20. 17:36:13

@értelemmel:

"mi még érdekes, hogy a nővér ki-be rohangál, "mert kurva elege van és felmond". Én még ilyen show-t nem láttam."

Hm, hm, nem lehet, hogya posztoló cseppet még csavart a történteken? :-)

őrkutya2 2014.01.20. 17:44:11

@jágör68:

mielőtt nagyívű általánosításokat ír le ajánlom a következőt:

1. látogasson el a budai Gerincgyógyászati Központba (magánkórház)
2. majd utána a Semmelweis OE Orr-Fül-Gégészeti Klinikájára (tök állami),
3. harmadik lépésként pedig döntse el, hogy melyik néz ki úgy, mintha NEM a harmadik világban, hanem Európában lenne.

Mindkét intézményben OEP ellátottként, biztosítottként kezeltek.

Tempus-Anh 2014.01.20. 18:04:37

@látjátok feleim szümtükkel:
Ja, amikor már kifogytunk az érvekből, jövünk azzal, hogy ki honnan és mennyit kommentel(het). :)
Szánalmasan gyenge vagy, lásd be.

Tempus-Anh 2014.01.20. 18:05:14

@Mária:
Volt rá eset, hogy visszacsapott az ostor vége.

reepach 2014.01.20. 19:04:03

@értelemmel: Kezdetben egészen értelmesen írtál, aztán egyre jobban belebonyolódtál az egyszerű dolgokba, és mostmár nem tudod, hogy mennyi az annyi.
Ha olvasgattad volna a blogot 3-4 éve, tudnád, hogy mire célzott Mária, és miért írtam én is lesújtó véleményt a kommentelőkről. Nota bene, nem elsősorban rád gondoltam.
Egyébként nem vagyok ott "teljes mellszélességgel minden perpatvarban", sőt, ritkán veszem a fáradságot az íráshoz... nincs (sok) értelme...

reepach 2014.01.20. 19:10:02

@őrkutya2: Én meg pitbull vagyok.
A budai Gerincgyógyászati Központ NEM magán kórház, hanem OEP által finaszírozott, bármelyik TAJ számmal rendelkező magyar (sürgősségi esetben úniós is) állampolgár számára ingyen igénybe vehető kórház.
Magán kórház az, ahol fizetned kell az ellátásért, ilyen Mo-n már nincs, legalábbis fekvőbeteg gyógyintézmény formájában.
A Gerincgyógyászati Központ vezetőjének (aki amúgy kiváló orvos, kiváló ember) egyébként van magán járóbetegklinikája 2 utcával odébb - ott már azért is fizetned kell, ha WC-re kell menned...

she_wolf 2014.01.20. 20:32:13

@reepach:
Az említett kórházban én is jártam. Beutalóval mentem szakrendelésre. A neurológus (aki a beutalót íra) nyomatékosan, többször is hangsúlyozta, hogy OEP-es rendelésre kérjek eligazítást. Így történt. A különbség az OEP-es és a nem OEP-es vizsgálat között annyi, hogy az OEP a Gerincgyógyászati Központ esetében nem finanszírozza aZ EMG-ENG vizsgálatot, azt csak fizetősként vehetem igénybe ott (2 ajtóval arrébb, ugyanazon folyosón), míg a "sétálós" vizsgálatot igen.
A Kútvölgyiben ugyanez a vizsgálat (mármint az EMG-ENG) OEP által finanszírozott.
Odamentem tehát. Sóher vagyok, nem tagadom:(

reepach 2014.01.20. 20:36:02

@mig54: Úgy tudom, az MR-t sem fogadta be náluk az OEP, ezért kérnek jelképes díjat (5-10.000 Ft) érte.
Lényeg, hogy a gerincfixációs műtéteket finanszírozza, különben le kéne perkálni néhány milkát...

zFuly 2014.01.20. 20:42:49

@értelemmel: Azt a hamuszaggatást megnézném! :)

értelemmel 2014.01.20. 20:43:20

@reepach:

Megértelek! Egy szóval sem kell többet mondanod annál, hogy "...nincs sok értelme..."
Áttekintve -ami kettő napot vett igénybe- Világos a felállás és ahogy látom, ez nem is változik. Az első nap után már kiakartam lépni, azzal az utolsónak nevezett hsz-el, amiben a lelkiismeretről írtam. Tekintsétek írói munkásságom nehezen megbocsájtható részének. Szóval: mondom akkor búcsú, mert egy-két kivételtől eltekintve, csak depresszióba esek ezektől a hozzászólásoktól, vagy csak egyszerűen -higgadtság és jó neveltség ide, meg oda- atomi szinte oszlatnék fel egy két végtelenül kedves és intelligens hozzászólót.

Azt írod a másik hsz-ben, hogy sokat beszélek és keveset mondok /persze angolul/, amivel nem igazán értem mit akartál elérni? Kissé primitív vagy esetenként, aztán mintha megjött volna az eszed és képes vagy négy mondatot elfogadhatóan összetenni. Félre ne érts, most nem akartalak sértegetni, de ez a tény. Biztos Te is értelmes vagy, csak asszimilálódni kell a környezettel, ha az ember be akar kerülni egy közegbe.

Szóval: mondom az első nap után, akkor lépek. Erre nem visszarángat egy gyakran előforduló! Na jó, mondom, akkor még egy kicsit munkálkodom. Párom, először röhög rajtam, majd mikor ecsetelem a blog mondani valóját, keresztmetszetét, megnyilvánulásait és unos-untalan helyben erőlködését, akkor kissé elkomorult és csak annyit mondott: jellemző az egészségügyre, kiválóan leképezik. Meg kell Neki bocsájtani, csak jogász, még fejlődnie kell.

Miután sokatokkal sikerült "mély barátságba kerülni", illendően elbúcsúzom: Sok-sok sikeresen eltöltött évet itt mindenkinek. Én, miután két napot elbeszélgettem, elolvasgattam itt, nagyjából világossá vált előttem, hogy ez itt egy időtlen időtöltés klub tagoknak. Olyan helyben járós.

Visszatérve egy megállapításodra: "Kezdetben egészen értelmesen írtál, aztán egyre jobban belebonyolódtál az egyszerű dolgokba, és most már nem tudod, hogy mennyi az annyi."

ja-ja! Első nap még láttam értelmét, aztán ez az értelem, mely a "minden elsöprő erő" volt részemről, találkozott a helyi "mozdíthatatlan erővel" és megkezdődött az asszimilálásom, a meddő, sehova nem vezető, semmin nem változtató társalgások miatt.
Akkor búcsú:

További...amit csak szeretnétek!:)

reepach 2014.01.20. 21:02:24

@értelemmel:
" mintha megjött volna az eszed"
Ezt kikérem magamnak! Nem jött meg.

qbr 2014.01.20. 21:17:31

@reepach: Nem egészen. A Gerincgyógyászati Kp. egy, az OEP-pel szerződésben álló, de magántulajdonban lévő intézmény.

she_wolf 2014.01.20. 21:54:45

@reepach:
Köszi:) Esetemben is 10.000 forintba került volna, de annyi nem volt nálam, és anyámnak sem lettem volna hajlandó újra bebumlizni a Királyhágóra összesen 6 buszozással:(

she_wolf 2014.01.20. 22:00:15

@qbr:
Neked is köszi:) Egyébként néha eltöprengek egyik-másik vizsgálat árán, hogy "Mi kerül ezen a fotelon 4700 forintbaaaa!":)
De tényleg, néha nem ártana tudni, hogy miből tevődik össze, csak a tisztánlátás végett.

reepach 2014.01.20. 22:03:31

@qbr: ÉNem. Funkcionális privatizációról van szó, vagyis a működtető társaság szerződik az oep-pel, az pedig a lejelentett pontok alapján (az ellátott betegek után) havonta fizet. De az épület maga, a felszerelések, diagnosztikai berendezések (az előbb említett MR kivételével,amit kb 5 éve vett meg a cég) nincsenek magántulajdonban.

reepach 2014.01.20. 22:17:04

@mig54:
Egy MR vizsgálat ára tartalmazza a műszer beszerzési árát (2-300 millió Ft), karbantartását, a dolgozók bérét, az épület fűtését-világítását, takarítását, a felhasznált kontrasztanyagok árát, stb. Természetesen egy vizsgálatra vonatkoztatott költségekről van szó.
MR esetében hozzájön még a gép hűtése cseppfolyós héliummal, akkor is, ha egy vizsgálat sem történik, ez is milliós tétel havonta.
Ebből könnyen kijön a több tízezer forintos költség.

régi villamos 2014.01.20. 23:50:50

@lüke: Bocsi, cukorbetegként pontosan tudom, hogy a hipoglikémiás állapotban többnyre elég, egy kockacukor, vagy egy szőlőcukor tabletta, és már rendben is lesz a dolog.

reepach 2014.01.21. 09:58:35

Egy kis adalék a honi állapotokhoz az indexről.

"Egy idős, 87 éves férfit december 26-án kellett bevinni a neurológiai osztályra, miután nyaki érelzáródása volt.

A beteg fia történetesen negyven éve Németországban él. Amikor bekísérte apját, megdöbbent a neurológiai osztályon tapasztalt állapotokon. Csak azért fordult a sajtóhoz, hogy a kórház változtasson az állapotokon. Azt szeretné, hogy ha már az apjának ez nem adatott meg, legalább a többi beteg méltó körülmények között gyógyulhasson.

A neurológiai osztályon kosz és retek mindenhol. Amikor apám zoknija leesett, lehajoltam érte a földre. Láttam, hogy az ágy alján pókháló van és furcsa foltok. Nem tudtam megállapítani, hogy rozsda vagy vér vagy mindkettő. Szinte mindennap láttuk, hogy a padlón tabletták vannak: nem értettük, hogy kerültek oda, és azt sem, hogy miért hagyták ott őket. Amikor az infúzióba visszafolyt a vér, a nővér a véres folyadékot egyszerűen a kórterem padlójára csorgatta. A nővérek úgy bánnak a betegekkel, mint a kutyákkal. Volt, hogy este hétkor kérte, hogy cseréljék ki a pelenkáját, de ezt csak reggel hétkor tették meg. Csak ketten voltak közülük, akiket az Isten is erre a pályára teremtet, és a betegszállítók is nagyon készségesek voltak, de a többieket azonnal el kellene tanácsolni erről a pályáról.

December 31-én akarták hazahozni a kórházból. Már éppen elkezdték volna felöltöztetni, amikor kiderült, hogy negyvenfokos láza van, mert elkapott egy kórházi fertőzést. Az utolsó két napot az 1-es belgyógyászaton töltötte, ahol viszont minden példásan működött, mintha egy másik kórházban lettek volna."

Az idős ember immunrendszere nem bírta. Január 9-én meghalt.

reepach 2014.01.21. 10:04:26

@régi villamos: akkor még nem volt (szerencsére) valódi hipoglikémiád.

nickM 2014.01.21. 12:00:08

@desw: Én forgatom ki? :) Egy szót se szóltam a dohányzás/elhízás témakörben; ezt Te keverted ide. "Statisztikai alapon" fizessen többet aki városban lakik, aki elmúlt 40, a nyugdíjasok meg nyögjék ki a legmagasabb díjat onnantól, hogy a bevételük jóval kevesebb, mint aktív éveikben. Ez egyébként nagyon szépen hangzik mindaddig, amíg el nem éred azt a kor, ahol már Te is csak kockázati faktor vagy.
"Optimalizálás": maradjunk annyiban, hogy bőven vannak olyan munkakörök az egészségügyben ahol "optimalizálható" a fizetés (nem, nem a hálapénzre gondolok), míg pl. egy SBO-n simán előfordul, hogy vizeletminta adásához kapsz egy kémcsövet és oldd meg, mert a 2 ft-os műanyag pohár elfogyott és még pár napig nem is lesz.
Legelső sorban a jelenlegi működést kellene átláthatóvá tenni és optimalizálni, addig hiába beszélgetünk arról, hogy mennyibe kerül és ezt ki fizesse meg, mert fogalmunk sincs mennyi "csorog el" a rendszerből.

desw 2014.01.21. 16:57:38

@nickM:

"Én forgatom ki? :) Egy szót se szóltam a dohányzás/elhízás témakörben; ezt Te keverted ide. "Statisztikai alapon" fizessen többet aki városban lakik,"

Van autód? Városban / Budapesten laksz? Akkor te is többet fizetsz KGFB-re, mint egy falun élő. Miért is? Mert nagyobb a kockázata annak, hogy biztosítási eseményt generálsz és fizethet helyetted a biztosító. Ennyi! Piás, dohányos, elhízott, ... esetében nagyobb a kockázata bizonyos betegségeknek, azaz annak, hogy a biztosítónak fizetnie kell helyetted

"aki elmúlt 40, a nyugdíjasok meg nyögjék ki a legmagasabb díjat onnantól, hogy a bevételük jóval kevesebb, mint aktív éveikben. Ez egyébként nagyon szépen hangzik mindaddig, amíg el nem éred azt a kor, ahol már Te is csak kockázati faktor vagy."

Ahogy írtam, a SZÁNDÉKOS önpusztítókról beszéltem, dohányos, alkesz, elhízott, ...

"Legelső sorban a jelenlegi működést kellene átláthatóvá tenni és optimalizálni,"

Ez lenne az egyik fontos lépés. A másik a járulékteher szétterítése, hogy ne csak 2 millió fő fizesse 10 millió ellátását.

"addig hiába beszélgetünk arról, hogy mennyibe kerül és ezt ki fizesse meg, mert fogalmunk sincs mennyi "csorog el" a rendszerből."

Ez édes! Amíg nem lesz tiszta és átlátható az eü (kb soha az ellenérdekelt felek miatt), addig fizessen csak 2 millió fő, a 8 millió potyutassal addig nem kell foglalkozni. Ilyen hozzáállás mellett nem kell csodálkozni azon, hogy sok az "adóoptimalizáló" ember. És mivel te nettó befizető vagy állítólag, így tulképpen magad alatt vágod a fát és még örülsz is ennek. Ez jó!

És amíg nem lesz svejci szinten a MÁV és a BKV, addig nem kell foglalkozni a bliccelőkkel sem, ugye? Ja, hogy azért is rohad minden, mert kevesen fizetnek sokat???

magam adom 2014.01.21. 17:48:33

@mig54: Csak kiegészítésképpen @reepach: korrekt válaszához: Egy vizsgálómódszer árát az úgynevezett hozzáférhetősége is meghatározza. Maradjunk az MR vizsgálatnál. Vannak területek, ahol több százezres beteglétszámra egy MR készülék jut. Ennek oka a berendezés, és a kiegészítő eszközök igen magas ára. A vizsgálatot végző személyzettel, és az MR leletezésben jártas radiológusokkal sem lehet Dunát rekeszteni. Egy MR vizsgálat ideje 20-40 perc, ebből következik, hogy nem lehet quantum satis "gyártani" a vizsgálatokat. A hagyományos diagnosztikai eljárások pl. rtg, UH, könnyebben hozzáférhető módszerek. Több a készülék, viszonylag rövidebb a vizsgálati idő, és kisebb a járulékos anyagköltség is, illetve, mint alap radiológiai vizsgálómódszer, több a hozzáértő személyzet is.

nickM 2014.01.21. 17:53:09

@desw: :) Nincs, BMV-vel járok meg gyalog.
Én pedig arról beszéltem, hogy NEM a "szándékos önpusztítás"-ról csacsogok, hanem arról, hogy FÜGGETLENÜL az életmódodtól bizonyos kor után a kockázati tényezők mindenképpen emelkednek! (De konkrétabb példával, szerinted a 94 éves nagypapámnak hányszor emelték volna már a biztosítás díját? Pedig életében másodszor(!) 2 hónapja került kórházba/vette igénybe az egészségügyi ellátást!)
MÁV, BKV és társai: Igen, ott is bőven elférne egy _pártatlan_ átvilágítás és racionalizálás/optimalizálás.
"Magam ellen beszélek" Tudod, valahol igen. Valahol meg ebben a társadalomnak nevezett dologban élünk, mert evolúciós szempontból hatékonyabb. Ennek meg része a szolidaritás (jó, tudom, nálad - ezek szerint - nem. Nem, nem vagyok boldog azoktól, akik jogosulatlanul veszik igénybe, de jobban zavar az, hogy rendszerszinten felfoghatatlan összegek tűnnek el - vagy legalábbis bőven gyanús, hogy ez történik.)

desw 2014.01.21. 18:29:32

@nickM:

Nagyapád kevesebbet fizetne, mert csak kétszer volt életében kórházban (feltehetően nem fetrengett minden nap részeg az utcán és a jó egészségi állapota az értelmes életvitelének is köszönhető), mint az az idős ember, aki a helytelen életvitele miatt rosszabb egészségi állapotban van. Én csak arról beszélek, hogy fizessen többet az, aki szándékosan pusztítja az egészségét.

Hát a jelenlegi rendszert (2 millió fizet 10 millió használja) khmmm, hát igencsak masszív drog hatása alatt halucinálva lehetne csak szolidaritásnak hívni. Valahogy nekem inkább a vérszívás szó ugrik be akkor, amikor az alkesz és dohányos ugyanolyan ellátást/elbírálást kap, mint egy balesetes. Azért nem ártana különbséget tenni egy balesetben megrokkant és egy ivászat és bagó miatt megrokkant ember között. De persze semmi gond! Ha neked nem probléma az 50 éves alkesz rokinyugdíját kifizetni, akkor hajrá!

"Nem, nem vagyok boldog azoktól, akik jogosulatlanul veszik igénybe, de jobban zavar az, hogy rendszerszinten felfoghatatlan összegek tűnnek el - vagy legalábbis bőven gyanús, hogy ez történik.) "

A két dolog független egymástól!

lüke 2014.01.22. 14:00:47

@Tempus-Anh:
aha,
a hetvenes évek közepén fejeztem be a SOTE-t de ezt még nem hallottam stetoszkópon keresztül se, söt ma se, pedig nemrég voltam audiometrián

lüke 2014.01.22. 14:06:20

@reepach:
kösz
/ korábban már megírtam a Lajtán túl a hypozó beteg is kórházba szállíttatik,kaptam is
hideget-meleget a szakkomentátoroktól:)/

Tempus-Anh 2014.01.22. 21:20:46

@lüke:
Attól ő még meghallhatta. Ő nem 1975-ben végezte el és (talán) nem a SOTÉ-t, az 1910-es években született idős erdélyi magyar orvos volt.

Tempus-Anh 2014.01.22. 21:24:43

@lüke:
Bocs, hogy a magyarországi orvosi oktatás felsőbbrendűségét meg merem kérdőjelezni, de Marosvásárhely a hetvenes-nyolcvanas évekig jócskán maga mögé tolta bármelyi magyarországi orvosi egyetemet. Olyan eset is volt, hogy a házaspár kiment Németországba, a férj marosvásárhelyi diplomájával azonnal elhelyezkedett, a feleség pedig a pestivel évekig parkolt. Van ez így.

csak néha benézek ha marhaságot látok 2014.01.23. 17:11:22

@Tempus-Anh: ez azért van így mert a román orvosi diploma 1965 óta euroconform míg a magyar csak a 80-as évek elejétől

reepach 2014.01.23. 17:48:36

@Tempus-Anh: Ez a szívhang dolog nekem is gyanús. Nem lehet, hogy a prof csak tippelt, 50% eséllyel úgyis bejön a dolog?

Néhány éve volt egy szélhámolás ezzel kapcsolatban, bár lehet, hogy csak urbán legend.
Valami kuruzsló komoly pénzeket felvett gyermeket tervező pároktól azzal, hogy kívánságuk szerinti baba (fiú vagy lány) fog születni a közreműködése nyomán (kézrátétel, bioenergia, ráolvasás). Azt ígérte, ha mégsem jön be a dolog, a pénzt visszaadja. Vissza is adta, de az esetek felében természetesen megtarthatta, és a szülők még hálásak is voltak neki.

Tempus-Anh 2014.01.23. 19:58:14

@reepach: Mindezt anyám mesélte el nekem. Mindenesetre akkoriban nem volt terhességi UH, így a klasszikus vizsgálóeljárásokkal dolgoztak -inspectio-auscultatio-percussio-palpatio, engem negyven enynéhány évvel ezelőtt úgy fedeztek fel mint élőlényt, hogy Galli-Mainini szerint befecskendezték anyám vizeletét egy hím kecskebéka ivartasakjába...Ez is történelem...:)

dioda 2014.01.24. 21:46:52

@northern lights: Én nem igazán értem, mit akarsz sugallni az írásoddal. Azért halnak meg fiatal emberek, mert az időseket gyógyítjuk, és így nincs kapacitás a fiatalabbak megmentésére? Vagy egy bizonyos kor után semmilyen egészségügyi ellátás ne járjon? Sőt dobjuk le őket a Taigetoszról?

dioda 2014.01.24. 22:06:52

@kovi1970: Sürgősségi járóbeteg rendelésen és ambulanciákon a világon mindenütt várni kell, méghozzá sokat. Ezek ugyanis akut ellátást nyújtanak beutaló és éppen ezért előzetes időpont-egyeztetés nélkül. Megfelelő szakrendelésre lehet időpontot egyeztetni, de ezt sajnos a háziorvosok gyakran nem teszik meg, csak beküldik a beteget a nem feltétlenül sürgős panaszaival az ambulanciákra, amelyek ezért túlzsúfoltak. Jót csodálkoztam, amikor egy svédországi (igen messze északon lévő) sürgősségin dolgozó ismerősöm elmondta, hogy ott egynapi élelemmel érkeznek a betegek, mert az átlagos várakozási idő egyes időszakokban a 9 órát is meghaladja...

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2014.02.04. 13:58:13

Te blogger!

Azt nem veszed észre, hogy a szöveget kétszer kopipésztelted be?
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása