Rémálom a Margit kórházban
Mindenki nagyon vigyázzon az egészségére és ha csak lehet a lehető legkevesebb időt töltse a magyar egészségügy intézményeiben mert ott csak leépülni lehet. Lelkileg biztos.
Tisztelt Olvasó !
Engedjék meg hogy én is megosszam önökkel egy közeli ismerősöm esetét. Kedves férje decemberben az ünnepek előtt távozott közülünk, a Margit kórházban. Előtte a hölgy minden nap ment és tette amit kell ha azt akarta hogy emberi módon töltse a párja a kórházi napjait. Mosdatta ,etette stb. Történt egy nap hogy ebédidőben amikor belépett a kórterembe egy fehér köpenyes nő (direkt nem mondom rá hogy ápolónő) ezekkel a szavakkal fogadta : "na a maga férje is megtudja választani mikor jöjjön rá a szarás. Pont ebédosztásnál.És hozzá még milyen büdös."Mindezt harsányan a betegek előtt. Ismerősöm köpni nyelni nem tudott. Megjegyzem a férje végig a tudatánál volt,tehát nem kis megalázásban volt része. Az ismerősöm egy halk ,csendes törékeny asszony aki erre sem reagált semmit.
Pár napra rá amikor oda ért a betegszobához szóltak neki hogy egy kicsit várni kell mert takarítás van bent. Nem sokkal rá nyílt az ajtó és kitoltak egy letakart szállító járgányt. Még akkor sem esett le neki hogy a férjét vitték el, mert egyértelműnek vette hogy csak szóltak volna a nővérek hogy miről van szó. Mikor beléphetett meglepődve látta az üres ágyat. Már éppen kérdezte volna hogy hol a papa, amikor a pár nappal előző megalázó incidens szereplője a maga száz kilójával ránézett és így kommentálta a gyászhírt: maga az ,mit keres itt nem látta hogy most tolták ki ? Gondoljon bele mindenki egy pillanatra mit élhetett át ez az ember aki előző nap még beszélgetett a párjával. Remélem kivételek vannak a magyar egészségügyben mint az én kedves barátnőm aki takarítónőből lett segéd ápoló a kórház betegeinek nagy örömére.mert ő egy angyal..De nem ez a jellemző a magyar kórházakra. Minden ápoló ,nővér nézzen egy kicsit magába ! Ne a betegeken töltse ki a bosszúját azért mert nem versenyképes a magyar ápolók fizetése.
Megjegyzem nem kell őket félteni mert itt is úgy hallottam elvárták szigorúan a borravalót. Kérdem mire? Van a pofájukon bőr. SENKINEK NEM KÖTELEZŐ EZT A HIVATÁST VÁLASZTANI! De ha ezt válassza tegye ezt úgy hogy tisztában van azzal hogy mik a munkakörével járó nem a legkellemesebb teendők. És tegye ezt úgy ,hogy ha viszolyog is, hogy ezt az a halálán lévő beteg ne érezze. Nem vagyok egy jó módú ,jó anyagiak között élő ember ,de nem is imádkozom pénzért csak egészségért. Mert nekem még utódom sincs.Bele sem merek gondolni azokkal hogy bánnak akihez senki nem jár látogatóba . Minden ember megérdemli az emberséges bánásmódot de ez a magyar egészségügyben olyan mint a fehér holló ! Megjegyzem ezek vastag bőrrel rendelkező fehér köpenyes egyének nyugodtan menjenek szerencsét próbálni külföldre többszörös pénz reményében . Ezzel a hozzáállással nem sok időt töltenének külföldi kórházakban. Mindenki nagyon vigyázzon az egészségére és ha csak lehet a lehető legkevesebb időt töltse a magyar egészségügy intézményeiben mert ott csak leépülni lehet. Lelkileg biztos.
Köszönöm hogy elolvasta
H. Györgyné
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
kisQtya 2014.01.15. 17:58:14
Csak azt nem értem, hogy akkor kik azok akik gorombáskodnak?
Pedig szinte naponta van post ebben a témában.....
Naprendszer 2014.01.15. 18:03:11
jágör68 2014.01.15. 18:04:55
Az embertelen körülmények előbb- utóbb embertelen viselkedést (is) szülnek.
Lehet, hogy Angliában teával- kávéval kínál az ápoló, de kábé itt is ki is merült az egészségügyi tudománya.
Ha lepedőáthúzásnál bonyolultabb a feladat már egyből az orvost csipogtatják.
Kivétel: anesztes és ITOs- ápolók
magam adom 2014.01.15. 18:15:11
csepke 2014.01.15. 18:17:00
dried 2014.01.15. 18:28:47
Ha akkor nem lett volna jelentős lakossági összefogás akkor most ezeknek az embereknek a többsége munka nélkül lenne.
Ennyire kiégett személyzettel egyébként sehol ne találkoztam mint amit itt tapasztaltam.
Megérne egy soron kívüli ÁNTSZ ellenőrzést is a fent leírt tisztasági problémák feltárása. És sajnos az orvosoknak is a körmére kellene nézni, mert ha ők ellenőrzéseket tartanának akkor a nővérek és egyéb dolgozók nem lennének ennyire elkanászodva. Tisztelet a kivételnek!!!!
judit0525 2014.01.15. 18:42:13
dr.Molnár Géza 2014.01.15. 18:45:05
reepach 2014.01.15. 19:07:26
borzimorzi 2014.01.15. 19:43:49
Üdv:
b
Katica2 2014.01.15. 20:38:02
zsázsika 2014.01.15. 20:58:14
zünüke 2014.01.15. 21:17:18
- 2003-ban sem volt jobb a helyzet. Nagymamámat az Erzsébet kórházba kellett vinni (ez a Péterfy Sándor u-i kórházhoz tartozik)a belgyógyászatra.Megkapta az ágyat,és én türelmesen vártam vele együtt,hogy egy nővérke bejöjjön a kórterembe. Szerettem volna tudni,kihez tartozik,ki az akinek szólhatok ha valami segítségre van szükségünk.Nem sokára beviharzott egy középkorú nővérke,aki meglátva,hogy két új beteget kapott a kórterem a következővel indított.Nem mosdatok,nem emelek,kivinni a beteget nem tudom,leszakadt a derekam.Csak néztünk,mint hal a szatyorban.Semmi jó napot kívánok,vagy X.Y.nővérke vagyok,semmi."Nem emelek,nem mosdatok...." majd ahogy be jött,ki is ment. Én tudtam,hogy nem viccel,így komolyan is vettem a "bemutatkozást" és csináltam én.Ha valami miatt éppen nem tudtam az adott időben bemenni csak később,"előre gondoskodtam a nagyi tisztán tartásáról,míg beérek hozzá". Volt,hogy kiszakadt a katéteres zacskó,folyt a pisi mindenfelé a földön.Felkutattam a felmosó szettet,és felmostam.Ha arra vártam volna,hogy jön majd valaki arra várhattam volna..történt olyan is,hogy majd egy órával tovább kellett maradnom,mert a magatehetetlen öregek mind tőlem kértek valamit.Azt se tudtam hová ugorjak.Ablakot nyitni,teát tölteni,szívószálat előbányászni,üdítős dobozt kinyitni,hűtőből behozni,hűtőbe kivinni,ágyat feljebb tenni,szemüveget keresni,nővérnek szólni,elgurult gyógyszert megkeresni. Ezzel valóban nehéz lépést tartani,én be is látom.De a goromba modort,azt nem.Annak ehhez semmi köze.
zünüke 2014.01.15. 21:22:47
vlgymir 2014.01.15. 21:23:31
kasu 2014.01.15. 21:24:31
Ti vajon hol vagytok bunkók? Emiatt a nyomor miatt miért kell ennyire unintelligensen, mocskosan beszélni, írni? Nyomor van és erre futja, de ilyen a közszellem, a neveltetés a családban és az iskolában, ezt tapasztalni a közlekedésben, a hivatalokban, az orvosnál, és egymás között is.
Rohadt balkáni mocsok van.
Hogy politikai kérdés-e? Igen, az is. Lerongyolták a társadalmat valami eszmerendszer szerint és generációk, mire nem átlépsz a sérülten, hanem próbálsz segíteni. Nem anyázol és az öklöd rázod a kormány mögött.Lehet valakik próbálnak tenni, az ország vezetői közül is, csak észre kéne venni: nem az számít ki mondja, hanem mit mond! Az igaz nem a faszi fizimiskájától és jelvényétől függ, hanem hogy van-e értelme a mondatainak és tetteinek. Ráadásul sokak már eljátszották az összes kisded játékukat és maguk is elismerték, hogy hazudtak. Ennyi.
joska141 2014.01.15. 21:27:11
Rotoxis 2014.01.15. 21:46:29
Ha nem lett volna jelentős lakossági összefogás, akkor más körházakban egy icipicit kisebb lenne a nővérhiány, minden ott dolgozó alsó hangon három-négy állás közül válogathatott volna a környéken. Ez sem nyert.
Ha azt hiszed, hogy az orvos főnöke a nővérnek, halvány fogalmad sincs az egészségügy működéséről.
Rotoxis 2014.01.15. 21:53:49
A túlterhelés minden szinten hatalmas. Elvárja mindenki a nyugati színvonalat olyan emberektől, akiknek három ember munkáját kellene ellátni. Legfeljebb másfél megy, az meg ilyen színvonalat képes nyújtani.
Momina 2014.01.15. 22:24:17
- Jó napot, XY vagyok a kórházból, lehet hozni a ruhát.
- Milyen ruhát???
- Hát amibe fel kell öltöztetni...
kheiron 2014.01.15. 22:29:45
"Az efféle ápolónőket úgy rúgnám ki az állásukból, hogy csak a kabátjuk felhúzására maradjon idejük."
Rendben, csak akkor neked kell ott maradnod ellátni a betegeket, kimosni a szarból őket meg effélék, 12 órás váltott műszakokban. Ha így vállalod, akkor hajrá! :-)
kheiron 2014.01.15. 22:32:09
"Ugyan milyen feltétel szükségeltetik ahhoz, hogy emberi módon beszéljenek a betegekkel?"
Kipihentség és kevés frusztráció a nem megfelelő munkakörülmények miatt.
Szerintem egyszer tölts el egy teljes hetet önkéntes segítőként egy átlagos belgyógyászati osztályon, reggel 7 és este 7 között, és utána jártasd a szád.
kheiron 2014.01.15. 22:38:45
"Nem kell heti 40 óránál többet dolgozni"
Ez jó, akkor kedden és szerdán te operálod meg magadat? :-)
karpackie 2014.01.15. 22:46:37
kheiron 2014.01.15. 23:09:11
"Az , hogy a kórházakban leterhelt, fáradt és rosszul fizetett emberek dolgoznak nem mentség a bunkóságra."
Húzz le néhány 12 órás műszakot, mint önkéntes segítő. A végén meg teszteljük, hogy mennyire leszel bűbájos, és még inkább azt, hogy mennyire írsz a továbbiakban baromságokat.
Rundek 2014.01.15. 23:49:57
gébics · http://www.geebics.blog.hu 2014.01.15. 23:53:57
Higgyétek el, lesz ez még rosszabb is. Hajrá, Fidesz!
Eva Puskas 2014.01.16. 01:14:02
Kicsit szégyenkezve írom le, hogy 1977 óta vagyok ápolónő. Az ami itt leírásra került az megengedhetetlen. Egy ápoló semmilyen körülmények között nem engedhet magának ilyen stílust. Aki kiégett kérjen segítséget, vagy módosítson pályát! Azt sem gondolom, hogy az említett "nővér"több fizetés mellett kevésbé lenne görény! Persze túl vagyunk hajszolva ez igaz, magam is két kórházban dolgozom, és még házhoz is járok némi házimunkát végezni.Ez havi átlag 280-290 óra munka, persze műszakban, de soha 36 év alatt nem engedtem meg magamnak, hogy bármi módon bántsak egy beteg embert,vagy a hozzátartozóját, aki tőlem segítséget, szeretetet vár. Annyira jó lenne, ha valaki azt is leírná, hogy vannak az országban kiváló szakmai tudással és emberséggel rendelkező igazi, kedves, ápolónők és ápolók.
digiteye 2014.01.16. 01:22:25
Növérnek az megy, akit nem vesznek fel Tesco penztarosnak se.
Volt itt nemrég valami gipszes foto az Orbánról. Az nem ebben a kórteremben feküdt. És tulajdonképpen miért is érdemel a fentieknél jobb ellátást?
Ja mert anno felmászott a múzeumlépcsön pofázni.
Majd lenyúlt állami gazdaságokat, nyugdíjpénztárakat, dohányforgalmazást, hadd ne soroljam. Az eü hozzájárulás továbbra is eltünik egy fekete lyukban. Ezért nem kellett eü magánbiztositás és fizetös egészségügy.
Ideje lenne gondolkodni és fülkeforradalmak helyett megszabadulni a tényleges problémától: az országot lenyúló gátlástalan pszichopatáktól.
2014.01.16. 04:55:31
Arról nem tehet kereken egy orvos sem, hogy a magyar egészségügyben az ármeghatározó képesség a nulla körül van. Nincsenek szombathelyi készítésű MR-ek, ionszelektív elektródokat sem lehet venni Marcaliból vagy stentet Ózdról. De még olyan szinten sem saját termékekkel dolgozunk, hogy felmosószer, kötszer, áram. Ez mind kemény import.
És ezekért nyugat-európai árat fizetünk, sőt! Pl. áramért és fűtésért esetenként többet is.
Bischoff Alexa 2014.01.16. 07:04:23
Pannon Puma 2014.01.16. 08:00:29
Pannon Puma 2014.01.16. 08:05:37
Pannon Puma 2014.01.16. 08:09:40
Pannon Puma 2014.01.16. 08:13:25
Pannon Puma 2014.01.16. 08:17:21
neduddki21 2014.01.16. 09:30:01
dr.Molnár Géza 2014.01.16. 10:09:08
Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2014.01.16. 10:27:14
she_wolf 2014.01.16. 12:34:36
"Növérnek az megy, akit nem vesznek fel Tesco penztarosnak se."
Már megbocsáss, de tudod te, hogy egyáltalán mit beszélsz???
ropile 2014.01.16. 13:17:04
Es ez igy van rendjen es jol.
Ha itt is a havi munkaber fuggene attol, hogy valaki jol, baratsagosan vegzi a dolgat, akkor valtozna a helyzet. Amig allami van, es derogal az 1EUR vizitdij, addig ezt tessek szeretni.
ropile 2014.01.16. 13:17:46
Tempus-Anh 2014.01.16. 13:26:00
Ezt névvel és címmel küldd el a Miniszterelnöknek.
Utána pedig fogadj egy védőügyvédet.
Egy rágalmazási pert elbír a pénztárcád?
kheiron 2014.01.16. 14:46:19
És mit mondasz néha a diákjaidról és a szülőkről a többieknek a tanári szobában? Mindig kizárólag szépen és visszafogottan beszélsz róluk, vagy néha mondasz olyat is, amit inkább jobb lenne, ha nem hallanának?
Mert itt ez történt: egy belső kommunikációt hallott meg a posztoló.
kheiron 2014.01.16. 14:54:26
Ha ezt látnád a neten: (a te saját igazi neved) "tanár létére pedofil, fogdosta a 12 éves lányomat". Aki meg ezt beírta, a Pintyő123yxc nick.
Te mit tennél? Felteszem, tapsikolnál örömödben, hogy végre valaki megírja rólad "az igazságot".
Ezt ugyanis te írtad:
"Ha tényleg megtette, vállalja a felelősséget, és így ne a többieket sározza be. Csak aztán megint jön az ombudsman a hülye személyiségi jogokkal ..."
Szóval mi is a teljes valódi neved? Hadd írjam be egy nagyobb forgalmú oktatási blogra, és lássuk, mennyire állsz ki a saját elveid mellett, ha a te bőrödre megy a játék!
kheiron 2014.01.16. 14:55:15
Csak azt mondom: csináld azt a napot végig, amit egy nővér, és utána legyen nagy szád.
kheiron 2014.01.16. 15:01:00
A vizitdíj az egészségügyből kivont pénzek részleges pótlására szolgáló adó volt annak idején Magyarországon, nem szabad összetéveszteni a más országokban alkalmazott részleges térítéssel!
ropile 2014.01.16. 15:12:18
Ez az osztonzes hianyzik.
Erika Varga 2014.01.16. 15:44:35
Azt hiszem egy pillanatra megállt a szívem, amikor Téged olvastalak! Nővérnek az megy, akit nem vesznek fel Tesco penztárosnak se..... Ez a kijelentésed több mint felháborító, de egészen egyszerűen kifejezve: Te egy hatalmas nagy paraszt vagy!!!! Gondolkodj, mielőtt elemzel, bár tudom ez túl nagy kérés tőled, inkább kussolj, és ne szólj semmit. Azzal magadnak sem ártassz, hidd el! Idióta!
Pannon Puma 2014.01.16. 16:05:34
Pannon Puma 2014.01.16. 16:06:45
Pannon Puma 2014.01.16. 16:17:07
ja, és nem csak belső kommunikációról volt szó, hanem szemtől pofába, hangosan a szerencsétlen hozzátartozónak, a beteg füle hallatára, aki valószínűleg nem azért "szart be", hogy idegesítse a nővéreket: "Történt egy nap hogy ebédidőben amikor belépett a kórterembe egy fehér köpenyes nő (direkt nem mondom rá hogy ápolónő) ezekkel a szavakkal fogadta : "na a maga férje is megtudja választani mikor jöjjön rá a szarás. Pont ebédosztásnál.És hozzá még milyen büdös."Mindezt harsányan a betegek előtt. Ismerősöm köpni nyelni nem tudott. Megjegyzem a férje végig a tudatánál volt,tehát nem kis megalázásban volt része. Az ismerősöm egy halk ,csendes törékeny asszony aki erre sem reagált semmit."
Aki ezt nem érti, annak kívánom, hogy csak egyszer kerüljön 3 hétre olyan kiszolgáltatott helyzetbe, hogy ne tudjon önállóan kimenni "szarni", és viselkedjen vele így az ápoló, aztán utána lehet okoskodni ...
kheiron 2014.01.16. 16:31:03
A fő baj az, hogy 1,8 millió ember fizeti a 10 millió ellátását.
Mintha te elmennél egy barátoddal ebédelni, rendeltek egy-egy tál ételt, és mikor kihozzák, megjelenik még 8 ember és kieszik az ételetek 80 %-át, nektek meg megmarad a 20 %. Természetes, hogy nem laktok jól.
ropile 2014.01.16. 16:34:22
Ezt ugye megoldana, hogy befizetessel aranyos legyen az ellatas, de persze ezzel nem lehet valasztast nyerni, pedig az elso voksot garantalnam.
kheiron 2014.01.16. 16:36:37
Ugyan, hozok én annyi "tanút" arra, hogy fogdostad a lányomat, hogy csak győzd megszámolni őket! :-)
Ha nincs takargatnivalód, akkor meg igazán teljesítheted a kérésemet!
Nyugodtan írd ide a teljes nevedet és a munkahelyedet, hadd írjam meg a "pedofíliádat" az Átlátszó Oktatás blogba egy frissen regisztrált nicken! A nick a tanú rá, hogy fogdosod a kislányokat. Hisz te épp ezt a dolgot támogattad az imént, és érdekel, hogy hogyan érzed magad, amikor egy ismeretlen, ellenőrizetlen és ellenőrizhetetlen nick próbál besározni nagy nyilvánosság előtt, a valódi neveddel és munkahelyeddel. Az ombudsmant a vacak személyiségi jogaiddal meg természetesen felejtsd el!
kheiron 2014.01.16. 16:38:18
Azt hiszem, nem esne túlzottan nehezemre egy tanár napjának átvészelése reggel fél 8 és délután 5 között. :-)
ropile 2014.01.16. 16:42:41
Ha tobbet kaptam, mint elvartam, szovateszem, es dicserek. Ha keveset kaptam, vagy rosszul kaptam, azt is szovateszem.
qwasder 2014.01.16. 16:59:19
Az emberek a lábukkal szavaznak. Először a szakemberek, akiknek a helyére a posztban leírt "nővér"-hez hasonlóakat alkalmaznak. Gondolom a hűsége viszont megkérdőjelezhetetlen a szavazófülkében. Ha nem, akkor meg elég sötét ahhoz, hogy el se menjen szavazni.
Ez az állapot lassan majd a műtőasztal mellett is megjelenik, ha még nem jelent meg. Ez az igazi tétje a dolgoknak. Az alkotmány eltüntetése is csak az x. lépés volt. Először a politikai elit korrumpáltsága és szakmai színvonala odáig vezetett, hogy a pénzügyek rendbetétele, a szerkezet átalakítása elmaradt. Most már nem jog az egészség az állampolgárnak. Akkor kellett volna sokaknak az utcán lenni. Most lehet élvezni a következményét a strucc viselkedésnek. Persze az érintettség okán mindig megszólal valaki. De kérdezem, mi lesz azután, hogy leírja? Mert ilyet írt már a diák, a tanár a földtulajdonos, a trafikos, a....
És mikor segítenek majd az emberek (szakmák) egymásnak? Ez is egy olyan színtér, amely egyedül nem fogja megnyerni a harcát senkivel szemben sem, viszont bőven van tovább rontani a színvonalat.... Mindenki el kéne kicsit gondolkodjon.
Ja és a szavazás nem elég, ha valakinek ez jutna eszébe. Nem 4 évenként kellene állampolgárnak lenni, hanem folyamatosan....
kheiron 2014.01.16. 17:34:16
"Ha tényleg megtette, vállalja a felelősséget, és így ne a többieket sározza be. Csak aztán megint jön az ombudsman a hülye személyiségi jogokkal..."
Hajaj, és te komolyan is gondolod ezt a szellemi hasmenést? :-)
Remélem, hogy valójában nem, mert teljesen jól hozod a totál agyhalott droidot. :-)
karpackie 2014.01.16. 18:32:44
qwasder 2014.01.16. 18:35:30
kheiron 2014.01.16. 18:54:28
Nemnem, húzz csak le pár 12 órás műszakot, hogy tudd, miről alkotsz véleményt, hogy milyen emberi és tárgyi körülmények között dolgoznak a nővérek.
kheiron 2014.01.16. 18:56:33
Igazad van, erre gondoltam:
"Gondolom a hűsége viszont megkérdőjelezhetetlen a szavazófülkében. Ha nem, akkor meg elég sötét ahhoz, hogy el se menjen szavazni."
Na, ez az igazi agyhalott droid szövege, a hozzászólásod többi része csak ennél rosszabb nívót mutat. :-)
qwasder 2014.01.16. 19:10:37
Az meg a főnökeit minősíti, ha az ilyen ember kell munkaerőnek. Az oka valószínű nem a munkája. Nos, ha ezt véded, ajánlom legyél a betege.
karpackie 2014.01.16. 19:14:15
Mennyiben változtat ez azon, hogy a bunkóságra nincs mentség? Magyarázni, mosakodni lehet, de ettől nem változnak a tények. Ha nem bírod nem csinálod, ha csinálod ne sírj.
kheiron 2014.01.16. 20:18:25
Semmi baj, hogy nem értesz velem egyet, a legtöbb agyhalott droid ugyanis nem tudja, hogy az, ők úgy vélik, hogy önálló és megalapozott gondolatok alapján írják le ugyanazt, amit pár nappal korábban az aktuális sajtótermékben olvastak. :-)
"Az meg a főnökeit minősíti, ha az ilyen ember kell munkaerőnek. Az oka valószínű nem a munkája. Nos, ha ezt véded, ajánlom legyél a betege."
Semmi baj, ha kirúgják a nem udvarias nővért, akkor majd te járhatsz be a hozzátartozóidat ápolni, gyógyszerelni, mosdatni, adot esetben pelenkázni és átkötözni. Viszont vigasztaljon, hogy tiéd az erkölcsi győzelem.
kheiron 2014.01.16. 20:27:33
Mondom, először próbáld ki, és utána legyen nagy a szád, hogy bunkóság így meg úgy.
De ha büdös az, hogy testközelből nézd meg azokat, akikről látatlanban véleményt alkotsz (mert láthatólag nagyon tartasz attól, hogy bármiféle tapasztalat alapján próbálj megítélni egy igen nehéz munkát), ajánlok egy otthon könnyedén elvégezhető kísérletet.
Este, amikor lefekszel aludni, állítsd be az ébresztőórádat úgy, hogy a lefekvésedhez képest 60 percenként csörögjön, és tiltsd le a szundi-funkciót. Minden alkalommal, amikor felébreszt, elsőre kelj fel az ágyadból, öltözz fel utcai ruhába és menj ki a házadból 2 percre. Majd menj vissza, vetkőzz le és feküdj vissza. Érdekel, hogy a negyedik ébresztésed (azaz úgy hajnali 2-4) tájban mennyire fogod a pokolba kívánni az ébresztőórádat. Ha bármennyire is negatív érzelmeid lesznek az ébresztéssel kapcsolatban, akkor teljes joggal szégyellheted magad, hogy erre a minimális, igazán semmi energiát nem igénylő dologra sem vagy képes! Hisz a bunkóságra nincs mentség, még egy ébresztőórával kapcsolatban sem, mint azt tőled tudjuk.
karpackie 2014.01.16. 20:53:42
Ha végig akarod aludni az éjszakédat menj éjjeli őrnek, ott ez szinte kötelező:))))
Rotoxis 2014.01.16. 21:00:29
Mariska néni 10 sort tud megkapálni egy nap. Igen, de jön az agronómus és arra kényszeríti, hogy 20 sort kapáljon meg. Mi lesz az eredmény, az egész tábla gazos marad.
Namármost. Ha egy adott osztályon az ellátandó betegek száma 40 fő, hozzájuk két nővért osztanak be. Egy nővér a szakma szabályainak megfelelő ápolás 10 főnek tud nyújtani. Te leszel az, aki kijelöli azt a 20 beteget, aki aznap semmiféle ellátást nem kap?
kheiron 2014.01.16. 22:05:26
"Amennyiben ügyfelem volnál , eddigi értetlenséged és mantrázós modorod dacára nem küldenélek el a bús francba (de azt nem merem állítani, hogy magamban sem), hanem próbálnálak megértően kezelni."
Aha, kibújt a szög a zsákból, szóval csak _próbálnál_ megértően kezelni, és magadban elküldenél a bús francba!
Simán kirúgatnálak már ezért a mondatodért! Nem kötelező annak emberekkel dolgozni, aki csak a bús francba akarja őket küldeni!
De a rossz viccet félretéve: gondolj bele abba, hogy ha az ügyfeleid 80-90 %-a sokkal rosszabb lenne (odahányna az asztalodta, bántalmazna stb.), mint amit én most itt neked eljátszottam, neked mikor szakadna el a cérna? És minden nap ez van, szinte kivétel nélkül. Azzal megspékelve, hogy a munkához szükséges eszközeid egy részét te saját zsebből veszed meg, a maradék fele meg épp csak használható kínai szemét.
És bizony, amit a kirúgatásodról írtam, az hozzávetőleg az a vélemény, mint amit épp te képviselsz. :-)
Gé. Sarolta 2014.01.16. 22:19:40
neduddki21 2014.01.17. 13:36:03
Aha, kibújt a szög a zsákból, szóval csak _próbálnál_ megértően kezelni, és magadban elküldenél a bús francba!
Simán kirúgatnálak már ezért a mondatodért! Nem kötelező annak emberekkel dolgozni, aki csak a bús francba akarja őket küldeni!"
Te jó ég! Ne haragudj, de ez a hozzászólás.... Simán kirúgatnád azért, amit gondol? És ugyan hogy csinálnád? No comment.
jágör68 2014.01.17. 13:56:32
Bizony, megengedhetetlen, a feketezes- szürkezes, kamu- szamlazas, alberletek feketen kiadasa- fizetese, szamla- elsumakolas es meg hasonlo millio dolog.
Csakhogy mindezek letelemei az atlag- magyar letnek.
Unortodox modi ado- es jarulekcsalasra a kormanyok is unortodox modszerekkel valaszolnak (lsd. magannyugdijak allamositasa).
Eggyel hatrebb kell lepni es kicsit tavolabbrol nezni, meg a tavolabbi jövöre is gondolni feketezes- szürkezes, stb Unortodoxiak közben.
Tempus-Anh 2014.01.17. 14:04:08
zsázsika 2014.01.17. 15:49:24
alapvetően egyetértek veled, hogy a hozzátartozót empátiával kellene kísérni, ha hozzátartozója temetését intézi. Én is nagyon szeretném, ha minden esetben ezt meg tudnám tenni, akkor lennék nyugodt. A valós helyzet azonban az, hogy ez lehetetlen elvárás, sokszor arra sincs időm, hogy egyáltalán én menjek ki beszélni velük, a titkárnő intézi a szükséges papírmunkát, csak külön kérésre megyünk ki. Amikor tömött sorokban állnak a betegek, akiket el kell látni, akkor nem tudunk minden hozzátartozóval olyan mértékben foglalkozni, ahogy megérdemelné ill. amennyire szükségét érezné, mert első a betegellátás. Részvétet kívánunk, többre nem futja. Az pedig igen embertelenül hangzik, de igaz, hogy nekünk a beteg-elhunyt egy a többi közt, akkor is, ha a hozzátartozónak nem . Ahogy ezt az egyik belgyógyász professzorom megfogalmazta- nagyon helyesen-, nem halhatunk meg minden betegünkkel. Akkor, medikusként én is azt gondoltam, hogy hogy lehet ilyet mondani, gyakorló orvosként most már vallom, igaza volt. nekem is van olyan hogy valaki halála különösen megvisel valamiért, de nagyon nagy baj lenne, ha minden beteg elvesztését a lelkemre venném, mert nem tudnék dolgozni és már rég a pszichiátrián lennék.
Igen, ahogy mondod, a hozzátartozónak a legutolsó gondolata ilyen helyzetben, hogy perelésre gondoljon. Pontosan ezért kell a kórháznak, mind a saját , mind a hozzátartozó érdekében figylmeztetnie, hogy mit ír alá és miért, milyen következményekkel jár, ha boncolásmellőzést kér. Attól kezdve hogy boncolásmellőzés történt, semmilyen panasszal nem élhet és erről tudnia kell. vannak halál esetén kötelezően elvégzendő formaságok a boncolásmellőzés hivatalos formája ilyen. Ezt nem a kórház írta elő, hanem a jog, emiatt felesleges kárhoztatni az adott intézményt.
Sajnos, nyugati kultúránkban a halál mint entitás, nem szerepel. Ennek lesz az a következménye, hogy amikor megtörténik, ahogy mondod, nem tudod mit kell tenni. Ez igen szomorú, de nem egy adott kórház hibája szerintem, hanem a társadalomé, ami a halál gondolatát is tabunak tartja. A kórházaknak van egy ilyenkor szükséges papírmunkája, amit meg kell csinálni. a százezredik után ügyintéző legyen a talpán, aki mindenkihez teljes empátiával és odaadással fordul. Ez lehetetlen elvárás, nem is az ő dolga, hogy gyászoljon. Az pedig személyenként igen változó, hogy ki mit tart megfelelő empátiának, az édesapámnak pl. az volt, amikor a mamája temetését intézte, hogy gördülékenyen ment mindent, semmi felesleges cécó ,elmondták, mit kell tenni, hova menjen és mikor. Boldog volt, hogy pár perc alatt, egy ülésben mindent el tudott intézni, nem kellett felesleges köröket futnia.
A posztban írt eset- amennyiben így történt- nagyon szomorú és elkeserítő, nagyon jó lenne, ha nem fordulna elő, nekem is van olyan nővér, sőt orvos kollégám, akinek a stílusától kiráz a hideg, engem is tartottak már lelketlen gazembernek és orvosnak nem valónak, majd még ugyanaznap angyalnak és "bár mindenki ilyen lenne". Nem vagyunk egyformák, az elvárásaink is mások, az utóbbi időben pedig nagyon türelmetlen lett mindenki, dolgozó és beteg egyaránt mindenkinek minden azonnal jár és most. Mindkét részről van fejlődnivaló és én még nagyon messzinek látom a végét ennek a fejlődésnek.
Ocsetacsang Szencsukó Maculi 2014.01.17. 17:31:28
platelet 2014.01.17. 18:16:19
A kórház nem a szegény öregek segítésére ill. jóindulat megadására van. A kórház egészségügyi ellátást nyújt. Nem jótékonykodás, nem szociális intézmény. Egészségügyi.
platelet 2014.01.17. 18:20:30
platelet 2014.01.17. 18:23:47
zünüke 2014.01.17. 19:07:25
kheiron 2014.01.18. 13:15:06
Ez egy az egyben az a hozzáállás, amit az egészségügyben dolgozókkal szemben ebben a blogban tanúsítanak a tisztelt hozzászólók. Nem értem, hogy mi vele a bajod. :-)
kheiron 2014.01.18. 13:17:40
Kérdésedre az ebben a blogba illő válasz: aki nem tud rendet tartani az osztályban, az inkább hagyja ott a tanítást, mert nem neki való.
látjátok feleim szümtükkel 2014.01.18. 13:40:36
A kórház nem a szegény öregek segítésére ill. jóindulat megadására van. A kórház egészségügyi ellátást nyújt. Nem jótékonykodás, nem szociális intézmény. Egészségügyi.
"
Szólj anyádnak, hogy borogasson!
Te vajon nem szorulsz majd szegény öregként segítségre, amikor combnyakcsont töréssel bevisznek a kórházba, oszt hetekig le se tudsz mászni az ágyról, és néha inni, pisilni, ne adj isten sz*ni akarsz? Persze a sok, intelligens, empátikus nővér meg éppen virslit főz, vagy elküld melegebb éghajlatra?
Vagy szerinted az egészségügyi ellátásnak nem része a beteg "gondozása", addig amíg fel nem épül annyira, hogy ki tudjon menni abba a klozetnak sem mindig nevezhető helyiségbe, ahol nem kell ágytál, csak éppen a minden felé begipszelt beteg nem tud ráülni, mert a buditető rögzítése már ezer éve elszállt? Mondjuk az a dilis beteg, vagy hozzátartozó, aki úgy jókedvében be mer menni a te egészségügyi intézményedbe, az meg is csinálhatná, vagy esetleg vihetne magával új buditetőt, ha már volt olyan idétlen, hogy elesett, és eltörte akármilyen testrészét, így rászorult egy rövidebb-hosszabb idejű egészségügyi intézményi látogatásra.
Kérlek nekem ne válaszolj, még akkor sem, ha ingert érzel rá, mert én is úgy viszonyulok ezen ingeredhez mint te az általad annyira védett, kiposztolt személyek által megsértett betegekhez, hozzátartozókhoz, le*m.
kheiron 2014.01.18. 13:46:05
"Mondjuk az a dilis beteg, vagy hozzátartozó, aki úgy jókedvében be mer menni a te egészségügyi intézményedbe, az meg is csinálhatná, vagy esetleg vihetne magával új buditetőt,"
Mivel a buditetőt a tisztelt betegek és hozzátartozók szokták tönkretennni vagy ellopni, az ötleted teljesen korrektnek mondható.
látjátok feleim szümtükkel 2014.01.18. 14:20:20
"Mivel a buditetőt a tisztelt betegek és hozzátartozók szokták tönkretennni vagy ellopni, az ötleted teljesen korrektnek mondható."
Bakker! Tönkre tenni tényleg a betegek szokták, mert ők járnak oda ( a fene egye meg a jódógukat, járhatnának a szemben lévő kocsmába is ), ti a saját seggeteket oda be nem teszitek, azt meg, hogy ellopták, nem olyan nagyon szoktátok igazolni, csak ráfogni a betegekre, meg hozzátartozóikra.
Ha egy gyenge minőségű akármi tönkre megy ( letörik pl. ), azt általában ki szokták dobni jobb helyeken, és pótolják, vagy ha javítható, megjavítják. A letört ülőkét a betegek ezek szerint sem nem lopták el, sem nem dobták ki, de én bizony nem ültem rá ( nyugodj meg! ) kórházban ellátottként ( sajnos pöndölyben a szemben lévő kocsmába csak nem mehettem át, pedig szívesen megtettem volna a szag, meg a törött ülőke miatt).
Ennyit a korrektség(ed)ről.
platelet 2014.01.18. 14:28:25
Ha combnyaktörötten kórházba kerülök, egészségügyi ellátást (kezelést, ápolást) várok, nem megsegítést. Mi a baj azzal, hgoy a személyzet is táplálkozik? A törött ülőkének ehhez semmi köze, szimplán pénzkérdés.
Te válaszolhatsz, sértegethetsz, de én ne válaszoljak neked? Ez nem így működik... Ha te se válaszolsz, én se fogok.
innye 2014.01.18. 14:38:40
az ápolók se kivételek
majd akkor leesik a tantusz
kheiron 2014.01.18. 15:21:50
Akkor te nem láttad a láthatóan rúgásokkal (falon a lábnyomok) összetört mosdót vagy vécécsészét. :-)
Nem a használati kopástól mennek tönkre ezek a tárgyak.
És te döntsd el, hogy mire költesz el néhány ezer forintot: a látogatói vécéülőke cseréjére vagy a tolókocsi elromlott kerekének a cseréjére.
:-)
réka15 2014.01.18. 23:35:42
Egy ideje már segédápolóként dolgozom, és látom, hogy a nővéreknek mit kell kiállniuk nap-mint-nap, és milyen rengeteg munka hárul rájuk. És mindemellett empatikusak, öröm hallgatni, ahogy a betegekkel beszélnek, bánnak. Nekem Ők a példaképeim, és igenis az a célom, hogy orvosként majd én is tudjak ilyen alázatot tanúsítani, mint Ők...
Nagyon szomorú, hogy ilyen dolgok megtörténnek, de tényleg nem szabad általánosítani! Sajnálom, hogy csak az ilyen szörnyű történetek kerülnek napvilágra, arról senki nem beszél, aki szívvel-lélekkel csinálja...PEDIG SOK ILYEN VAN!!
platelet 2014.01.19. 02:23:46
Bruno 2014.01.19. 23:10:17
Ennyi
radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2014.01.19. 23:20:17
Amit írsz, az sok szempontból is kétséges, de hogy nincs köze a témához, az egészen biztos. :-)
Bruno 2014.01.19. 23:41:53
Ó persze, hogy nincs. Maximum annyi, hogy a magánbefektetők rendet csináltak volna (pl: kirugták volna az oda nem illő orvosnak/szakasszisztensnek/ápolónak/takaritónak látszó, de feladatukra alkalmatlan droidokat, a maradéknak normális fizetést adtak volna és ettől megindulhatott volna a hozzáértők visszaáramlása). Persze meg lehet kérdezni hogy miből? Nos nagyon egyszerű: az egészségügyi kassza már rég nem deficites -- sőt például a gyógyszerkassza elsősorban a szégyenletes intézkedések miatt -- szufficites. (mármint az ápolásiról beszélve, a beruházási egy másik mise). Csak hülye lesz az állam kifizetni a szükséges pénzt, ha senki nem kérnyazeríti erre. Márpedig az átala kinevezett és tőle függő vezetés biztosan nem fogja semmire kényszeríteni az államot. Ez csak egy független (gyengébbek kedvéért megismétlem: MAGÁN intézmény vezetőjétől várható el, akinek az állam nem tulajdonosa, hanem megrendelője. Abban a pillanatban, amikor a megrendelő nem fizet, nincs több munka.
Ennyi
zünüke 2014.01.20. 01:57:45
neduddki21 2014.01.20. 13:23:09
Igazság, hol vagy? 2014.01.20. 13:48:54
jágör68 2014.01.22. 00:25:12
Aha. Mert a magyar magánszektorben csupa- csupa hozzáértő ember van, mi?
Akik a legbecsületesebbek, legosokosabbak és persze a legesleghatékonyabban dolgoznak a világon :DDDDDDDD
Na ne röhögtess már.
Pártízmilliárd FT- os gyógyszerkassza többlet nem elég az egészségügy rendbehozására.
Az olyan 1000 milliárdos tétel. Magánbefeketető legyen a talpán- a fenti karakterekkel megáldva- aki ennyi pénzt invesztál bele.
Csak egy példa:
1)Idekint állami biztosított vagyok, havi kb laza 750 EUR
2)El kellett mennem vérvételre (alap rutin+ PSA, nem hormonok, pajzsmirigy, CRP, stb)
3)Mondom, nem akarok háziorvos áltai beutaló meg heteket várni, most egyből saját zsebből kifizetem
4)Meg is csinálták, a végösszeg laza 380,00 EUR
úgyhogy orvos rám se nézett, "csak" egy vérvétel, amiből kb 5-6 tesztet spec. laborban végeztek
Na, kb ennyibe keról a magánegészségügy, PIACI áron
És ez még semmilyen nagyobb kezelés, műtét, intenzív osztály stb nem volt. Még csak orvossal sem találkoztam.
Ennyibe kerül.
Amint a magánszolgáltatók meglátják egy intenzív osztály vagy egy sebészeti könyvelését hanyatt- homlok menekülnek- vagy max. kimazsolázzák a legkisebb költségű, 1 napos műtéteket.
Ami megy is. De intenzív osztály, mentő SOSEM lesz magánkézben, mert kb 2- 3 eset elvinné az amúgy egész éves profitjukat.
Úgyhogy senki se sumákolja el az adó- és járulékfizetést, bevallást, és feltüntetni a feketén kiadott albérleteket is!!!!!!!
Az utolsó 100 komment: