Ha rosszul dolgozik egy orvos, csak a beteg járhat rosszul!

2014.01.04. 08:47

images_9.jpgOda vannak a 100.ezreim, pert nem indíthatok, pénzem nincs rá, ezek után nem is bízom benne, hogy valaki igazságosan megállapítsa a rosszul végzett munkát.

Tisztelt Praxis!   

 

Fél éve szenvedek a fogorvos hibás munkájától, amiért 100.ezreket kifizettem. Jelenleg pénz nélkül és a pótlás lecserélésének reménye nélkül megállapíthatom, hogy az orvosok összefognak a beteg ellen, amit még rendelet is segít. Alábbiakban írom panaszom:  Nagyon rosszkor döntöttem arról, hogy a fogaimat megcsináltatom, akkor változtatták meg

 images_9.jpg

„Az egészségügyi szolgáltatók szakmai felügyeletéről” szóló 15/2005. (V. 2.) EüM rendeletet, ezzel egyidejűleg érvénybe lépett a 33/2013. (V. 10.) EMMI rendelet.

 

 Ez az új rendelet nagyon hátrányos a rosszul sikerült fogászati beavatkozásokra panaszkodóknak.  2013.április 12-én megkerestem a Pécs, Lánc utcai rendelőben dr.M. J. fogorvost, akinek a munkájával nem vagyok elégedett. Nem-csoda, hisz többek között nem ér össze a fenti és alsó fogsor (nem lehet rágni vele), rögzített fogpótlás ragasztása két fognál elengedett.  Persze panaszt tettem (miután a fogorvossal nem tudtam megállapodni) az ÁNTSZ Bm. Intézetéhez, felkérték az illetékes szakfelügyelő szak-főorvost szakvélemény megadására. 2013.október 8-án megkaptam a szakfelügyelő szak-főorvosának szakvéleményét:(miután lelkiismeretesen megvizsgált)….

 

„a tervezés és az elkészült fogmű megfelel a szakma szabályainak”, de a fogpótlások pontosabb, precízebb technikai kivitelezése kevesebb panaszt okozhattak volna”.

 

 Ez aztán mellbevágó, a vizsgálatkor minden panaszomat helybenhagyta, de a fogmű megfelel a szakma szabályainak.  Hiába látja a problémát a pótlásaimnál /begyulladt, vérzik, stb./ nem akarja kellemetlen helyzetbe hozni doktortársát, inkább a páciens pénze vesszen, ne az orvosé. Ezt erősíti meg az újabb rendelet, mivel a 33/2013. (V. 10.) EMMI rendelet szerint:

 

„Amennyiben a szakfelügyelő megállapításával, véleményével a megbízó tiszti főorvos nem ért egyet, a szakfelügyelő által készített, illetve az adott üggyel kapcsolatosan keletkezett dokumentumot, az egyet nem értés indokolásával együtt felterjeszti az országos tiszti főorvoshoz, aki az adott üggyel kapcsolatosan az egészségügyért felelős miniszteren keresztül az egészségügyi szakmai kollégium véleményét kéri.” 

 

A 15/2005. (V. 2.) EüM rendeletet szerint az én panaszomra megbízhattak volna más szakfelügyelőt. 

 

„Ha a panaszos beteg, vagy a panaszolt orvos elégedetlen a szakvéleménnyel, vagy az intézkedéssel, a magasabb szintű szakfelügyelő főorvoshoz fordulhat (megyei, budapesti,  országos szint). A szakfelügyelői eljárás nem peres eljárás”.    

 

Nagyon igazságtalannak tartom, hogy csak akkor vizsgálják felül a szakvéleményt ha a tiszti főorvos nem ért egyet a szakfelügyelő megállapításával, a tiszti főorvos hogy döntheti el, hogy a páciensnek megfelel e az orvos munkája. Peres eljárást javasoltak. Oda vannak a 100.ezreim, pert nem indíthatok, pénzem nincs rá, ezek után nem is bízom benne, hogy valaki igazságosan megállapítsa a rosszul végzett munkát. Mikor, miből lesz használható fogpótlásom?  Ki védi a beteg érdekeit?

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

qbr 2014.01.04. 15:06:20

Nem pontosan értem a levelet: a beidézett rendelet szövege szerint, ha a levélíró nem ért egyet a szakvéleménnyel, akkor fordulhat magasabb szintű, országos szakfelügyelő főorvoshoz. Tehát van "fellebezési" lehetőség. Vagy én értek félre valamit?

Az, hogy "az elkészült fogmű megfelel a szakma szabályainak" nem csak azt jelenti, hogy a fogtechnikus megfelelően dolgozott? Nem lehet, hogy plusz fogászati munkával esetleg javítható lenne a kifogásolt fogpótlás?

Feketepéter 2014.01.04. 20:31:38

Az orvos személye két perc alatt beazonosítható,vajon mit szól hozzá az orvos?
Javasolnám,hogy ne úgy közelítsen a fogorvosához,hogy "nem jó a pótlás",hanem inkább segítséget kérjen a konkrét panaszaira,talán sikerülne konszenzusra jutni,hivatkozzon az garanciára," százezrekért " jár egy év jótállás legalább.

Dixi. 2014.01.05. 08:51:26

@Feketepéter: Feketén garancia? Ráadásul az egy oep rendelő. És azt hiszem semmi meglepő nincs abban h védik a mundér becsületét.

Félreértés ne essék együtt értek a levél írójával.

mindenki tudja h az " egyszerűbb" pácienseket az oep rendelőben is leveszik a az orvosok. Nem saját anyagból hanem a támogatással megszerzet az oep által működtettet rendelőben kezelik.

üdvözlet a balkán széléről.

Feketepéter 2014.01.05. 16:03:45

@Dixi.: Hogy is van?Kinek fizetett miért és mennyit?
Milyen fogpótlás készült,hány éves a levélíró?
OEP rendelőben fogpótlás orvosi díj mentesen,fogtechnikai díj megfizetése mellett 62 év felett jár.(és 18 év alatt).18-62 éves korig mindennemű fogpótlásért teljes árat fizet a beteg,OEP rendelőben erről számlát ad a vállalkozó OEP-pel szerződött orvos,úgy mintha magánbetegként kezelné.Joga van fogpótlást csinálni OEP rendelőben is,ha egyébként az adott beteg mindennemű ingyenes ellátását végzi,és a beteg ragaszkodik ahhoz,hogy a fogpótlását is elkészítse.Vagyis egyszerűbben:"OEP alapon" ingyen kezel,töm,húz az orvos,ennyi jár,a fogpótlást pedig "privát" alapon készíti el ugyanannak a betegnek,és számlát ad róla,min.1 év garancia.Egyébként az OEP alapon készített tömésekre pl.egy év a garancia,még akkor is,ha a beteg nem fizet,ugyanis az OEP 1 éven belül nem számolja el ugyanazt a tömést.
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása